Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:27

De opvolgers van de Motorola Moto X-toestellen worden volgens 'smartphonelekker' Evan Blass door Lenovo op de markt gebracht als Moto Z. Volgens eerdere geruchten krijgen de toestellen accessoires die op de achterkant geklikt kunnen worden, die gaan MotoMods heten.

Blass schrijft op Venturebeat dat hij marketingmateriaal heeft gezien waaruit de nieuwe naamgeving blijkt. De auteur, bekend van zijn twitteraccount @evleaks, staat bekend om het bemachtigen van correcte informatie over smartphones voor de introductie.

Vorige week lekte al specificaties en foto's uit van de Moto X-opvolgers. Destijds stonden de toestellen bekend met de codenamen Vector Thin en Vertex. Nu blijkt dat het om de Moto Z Style en Moto Z Play gaat. Motorola bracht drie generaties van de Moto X uit. Nu Lenovo het smartphonemerk in handen heeft voert het een kleine naamswijziging door. Lenovo wijzigde ook de naam van de goedkopere Moto G-modellen. Dinsdag presenteerde de fabrikant de Moto G4 en G4 Plus. In de voorgaande jaren hield Motorola de naam 'Moto G' drie generaties lang aan.

Ook weet Blass te melden dat de accessoires, die via een zestienpinsaansluiting op de achterkant van de smartphones aan te sluiten zijn, de naam MotoMods zullen krijgen. Lenovo komt zelf waarschijnlijk met een picoprojector, stereospeakers en een cameragrip met optische zoomlens, maar ook andere fabrikanten zouden accessoires uit kunnen brengen.

Waarschijnlijk kondigt Lenovo de Moto Z Style en Moto Z Play aan tijdens zijn Lenovo Tech World-evenement dat op 9 juni plaatsvindt in San Francisco.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid™ 6.0.1, Marshmallow
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625 processor @ 2Ghz
GPUQualcomm® Adreno™ 506 GPU
RAM3 GB LPDDR3
ROM32 GB met microSD tot 2TB
ConnectiviteitBluetooth, GPS, GLONASS, Wifi
Scherm5,5" Full-HD amoled
Back camera16MP, f/2.0, PDAF, Dual led flitser, HDR, 4x digital zoom, slow motion video
Front camera5MP, f/2.2, flits
SensorenVingerafdrukscanner, Accelerometer, Licht sensor, Gyroscope, Nabijheidssensor
SimkaartSingle / Dual Sim
Accu3510 mAh
KleurBlack/Silver/Black Slate, White/Fine Gold/Sugar White
Afmetingen156,4 x 76,4 x 6,99mm
Gewicht165 g
Prijs¤450,-
Release DatumOnbekend
BijzonderhedenModules genaamd MotoMods, water repellent coating

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-05-2016Topic aangemaakt
V2.001-09-2016Aangepast aan aankondiging

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 20-10-2016 08:26 (13%)

• Jeroenneman
  • Laatst online: 17:24

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat ik tot nu toe uit de reviews haal:

Plus:
- batterijduur fenomenaal. 16 uur webbrowser volgens AndroidCentral, meer dan 40% over na een dag intensief gebruik door Michael Fisher.
- Telefoon lijkt niet te lijden onder de Snapdragon 625 SoC, met dezelfde cores als de G4 en G4 plus, maar dan op 2Ghz ipv 1.5Ghz + geen overhitten, want 14nm proces.

Minpunten:
- telefoon iets dikker dan de Z.
- onzekerheid updatebeleid Motorola
- camera is slechts "ok". Low-light niet bijzonder, in goed licht ongeveer hetzelfde als de Oneplus.
- Design valt niet bij iedereen goed, vooral omdat je een camera hump hebt en exposed pins voor de Moto Mods.

Voor Nederland:
De prijs is niet heel gunstig. Waar de Moto in de US slechts 408 dollar kost, mag hij in Nederland maar liefst 450 euro kosten.

Daarmee zit je boven toestellen als de Oneplus 3. Die heeft een snellere SoC, dubbel zoveel RAM en een iets beter paneel. De Moto moet het dan vooral hebben van de batterij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rens-br
quote:
Jeroenneman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:05:
Plus:
- batterijduur fenomenaal. 16 uur webbrowser volgens AndroidCentral, meer dan 40% over na een dag intensief gebruik door Michael Fisher.
Die batterijduur is dan wel echt gigantisch! Goed om dat te zien.
quote:
Minpunten:
- telefoon iets dikker dan de Z.
- onzekerheid updatebeleid Motorola
- camera is slechts "ok". Low-light niet bijzonder, in goed licht ongeveer hetzelfde als de Oneplus.
- Design valt niet bij iedereen goed, vooral omdat je een camera hump hebt en exposed pins voor de Moto Mods.

Voor Nederland:
De prijs is niet heel gunstig. Waar de Moto in de US slechts 408 dollar kost, mag hij in Nederland maar liefst 450 euro kosten.
In de minpunten kan ik me wel vinden. Het is aan de prijs te zien ook een mid-range toestel. Helaas is de prijs wel aan de hoge kant. Ze hadden dit toestel rond de 300 euro moeten prijzen, dan was het een zeer interessant toestel geweest.

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
rens-br schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:16:
[...]

Die batterijduur is dan wel echt gigantisch! Goed om dat te zien.

[...]

In de minpunten kan ik me wel vinden. Het is aan de prijs te zien ook een mid-range toestel. Helaas is de prijs wel aan de hoge kant. Ze hadden dit toestel rond de 300 euro moeten prijzen, dan was het een zeer interessant toestel geweest.
Rond de 280 was het wel een instabuy geweest. Momenteel is ie duurder dan een 820 toestel, en dat vind ik lastig te verantwoorden.

Maar ja, die batterijduur hè. Wellicht zwicht ik er toch voor... De huidige Moto G houdt het nog maar 4 uur uit qua SoT.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rens-br
quote:
Jeroenneman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:13:
[...]
Rond de 280 was het wel een instabuy geweest. Momenteel is ie duurder dan een 820 toestel, en dat vind ik lastig te verantwoorden.

Maar ja, die batterijduur hè. Wellicht zwicht ik er toch voor... De huidige Moto G houdt het nog maar 4 uur uit qua SoT.
Ben ik volledig met je eens. Ach wellicht zakt de prijs heel erg wanneer het toestel de vrije verkoop in gaat.

• hwkinderman
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:23
Ik ben ondertussen volledig klaar met lage screen-on times. Lijkt me heerlijk om weer 2 volle dagen een telefoon te kunnen gebruiken. Gamen doe ik toch niet, dus met een SD625 lijkt mij deze telefoon een perfecte optie. Hoe is Motorola trouwens qua updatebeleid na de overname door Lenovo? Ze houden wel goed vast aan het 'stock' houden van de software volgens mij.

Verder ben ik wel benieuwd of er nog wat goedkopere Moto Mods komen, een accu erbij kopen voor $80 (Incipio) gaat me nu nog wel erg ver.

• interzone87
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 04-07 14:17
Iemand een idee of er een FM radio functie is?
Op de Z Play was dit zeker wel het geval.

Als ik specs opzoek krijg ik verschillende resultaten.

• rens-br
quote:
interzone87 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:43:
Iemand een idee of er een FM radio functie is?
Op de Z Play was dit zeker wel het geval.

Als ik specs opzoek krijg ik verschillende resultaten.
Dit is het topic van de Z Play, dus voor welke telefoon wil je dit weten?

• Yoyo13
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-08 19:06
Op sommige webshops (zoals belsimpel) staat dat de Moto Z Play over dual sim functionaliteiten beschikt. Iemand enig idee of dit klopt?

• Sebastiaan001
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:08
quote:
Yoyo13 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:15:
Op sommige webshops (zoals belsimpel) staat dat de Moto Z Play over dual sim functionaliteiten beschikt. Iemand enig idee of dit klopt?
Ik heb de telefoon sinds kort en het is idd een dual sim.

• interzone87
  • Laatst online: 04-07 14:17
quote:
rens-br schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:43:
[...]

Dit is het topic van de Z Play, dus voor welke telefoon wil je dit weten?
Ik zou het dus moeten weten voor de Z play.
Heeft deze FM radio? :o

• rens-br
quote:
interzone87 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:49:
[...]
Ik zou het dus moeten weten voor de Z play.
Heeft deze FM radio? :o
Je zou het moeten weten of je wilt het weten? :P Maar volgens de specificaties in ieder geval niet.

• coolkingler1
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:05
Krijg vandaag de Z Play binnen, kijken of het wat is, had wel de Moto X Play van vorig jaar eerder en die had ook bizar goede battery, gezien de SoC wat beter is en er wat meer RAM inzit+vingerprint scanner lijkt dit me een perfecte telefoon. ;) (op de speaker na dan)

• Markkram55
  • Laatst online: 28-05 08:40
Wel opmerkelijk dat Belsimpel beweert dat er wel een FM-Radio inzit (staat ook bij hun in de specificaties), of is deze dan niet geactiveerd (of juist wel)?

• rens-br
quote:
Markkram55 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:42:
Wel opmerkelijk dat Belsimpel beweert dat er wel een FM-Radio inzit (staat ook bij hun in de specificaties), of is deze dan niet geactiveerd (of juist wel)?
Mijn linkje is wel van de US website. Wellicht dat de EU versie wel een FM-radio heeft. Maar ik zou het gewoon even navragen bij Belsimpel.

• coolkingler1
Uitstekende telefoon, ben er erg blij mee. De speaker die bovenaan zit is bijna even luid als de 6P stereo speakers, de speaker geeft wel beter geluidskwaliteit, verrassend genoeg.

Batterij is ERG goed, net zoals de Moto X Play min of meer. Je kan gerust met heavy use een volle werkdag door komen. En zelfs batterij over hebben.

coolkingler1 wijzigde deze reactie 29-09-2016 23:30 (16%)

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:15
quote:
coolkingler1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:20:
Uitstekende telefoon, ben er erg blij mee. De speaker die bovenaan zit is bijna even luid als de 6P stereo speakers, de speaker geeft wel beter geluidskwaliteit, verrassend genoeg.

Batterij is ERG goed, net zoals de Moto X Play min of meer. Je kan gerust met heavy use een volle werkdag door komen. En zelfs batterij over hebben.
Goed om te horen! Kun je ook iets vertellen over de performance (lag en dergelijke) vergeleken met de 6P?

• coolkingler1
quote:
Chiii schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:38:
[...]

Goed om te horen! Kun je ook iets vertellen over de performance (lag en dergelijke) vergeleken met de 6P?
Geen lagg om over te spreken, 6P voelt net wat vloeiender aan, maar dat komt door Nougat weet ik wel bijna zeker. Voor Nougat was de 6P even snel. Hoe/waarom weet ik niet, maar zou er geld op wedden dat het de Nougat update was. ;) 6P was gewoon sneller in animaties daarna.

coolkingler1 wijzigde deze reactie 29-09-2016 23:47 (14%)

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-08 19:36
Ben erg geïnteresseerd in deze telefoon maar de prijs moet nog wel wat dalen...

• Johny58
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-08 17:41
Over het algemeen erg tevreden met dit toestel, inderdaad geen vertraging merkbaar en accuduur is tot nu toe top.

Ik heb alleen heel veel last van storingen als ik via bluetooth aan het bellen met mijn carkit. Ik heb die auto al sinds ik de Samsung Galaxy Note 2, 3 en 4 had, en heb daar nooit problemen mee gehad. Ik hoop snel een oplossing te vinden, want het is voor mij echt een deal-breaker.

Zijn hier nog andere mensen die bellen via bluetooth met die toestel?

Overigens verbaas ik me er over dat het toestel op de markt wordt gebracht zonder dat de Moto mods beschikbaar zijn.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:56
De moto mods zijn er toch gewoon al? bol.com levert het in 1 dag, althans dat geven ze aan..

• coolkingler1
Zijn er wel idd. Bol.com, heb zelf een battery mod van Centralpoint.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Jammer dat hij duurder is dan de Moto X Play. Dat was voor mij een instant buy, deze is toch te duur voor te weinig nieuws.
Wellicht als ik zakelijk een nieuwe krijg deze eens voorstellen.

• coolkingler1
quote:
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:00:
Jammer dat hij duurder is dan de Moto X Play. Dat was voor mij een instant buy, deze is toch te duur voor te weinig nieuws.
Wellicht als ik zakelijk een nieuwe krijg deze eens voorstellen.
Nou... ik heb de Moto X Play gehad en de Z is mijlenver vooruit in performance door de SoC en 3 GB RAM. Plus het design is een stuk mooier vind ik. Daarnaast heeft de Z ook een gyroscope die de X miste.

Om maar niet over de speaker of het veel betere scherm te spreken. Vind het prijsverschil wel meevallen en justified, persoonlijk. Maar eerlijk gezegd ben ik ook biased hoor.

coolkingler1 wijzigde deze reactie 06-10-2016 15:23 (3%)

• Tsurany
  • Niet online
Zijn dat niet min of meer verbeteringen die in een nieuwe generatie thuis horen? Ik mag hopen dat hij beter is dan zijn voorganger, we zijn weer een jaar verder in ontwikkeling.

Maar de voorganger was een prima prijs/kwaliteit telefoon, ik vraag me af of dat hier nog wel het geval is.

Edit: lees in reviews dat de kwaliteit van de behuizing crap is. Dan valt hij voor mij direct af helaas.

Tsurany wijzigde deze reactie 06-10-2016 15:43 (16%)

• coolkingler1
quote:
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:34:
Zijn dat niet min of meer verbeteringen die in een nieuwe generatie thuis horen? Ik mag hopen dat hij beter is dan zijn voorganger, we zijn weer een jaar verder in ontwikkeling.

Maar de voorganger was een prima prijs/kwaliteit telefoon, ik vraag me af of dat hier nog wel het geval is.

Edit: lees in reviews dat de kwaliteit van de behuizing crap is. Dan valt hij voor mij direct af helaas.
Hm?. Enige minpunt is dat de glazen achterkant wat makkelijk krast maar dat is het wel.

• Tsurany
  • Niet online
Dat is toch crap? Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, die moet niet krassen als ik hem op tafel leg of een keer ergens langs haal. Als ik lees dat een reviewer krassen had op zn telefoon in de review periode belooft dat wat als je hem een jaar hebt.

Wellicht de Moto Z en dan de battery pack. Zal hij denk ik even dik worden zonder glazen achterkand.

• coolkingler1
quote:
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:48:
Dat is toch crap? Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, die moet niet krassen als ik hem op tafel leg of een keer ergens langs haal. Als ik lees dat een reviewer krassen had op zn telefoon in de review periode belooft dat wat als je hem een jaar hebt.

Wellicht de Moto Z en dan de battery pack. Zal hij denk ik even dik worden zonder glazen achterkand.
Helemaal niet joh :P als dat het enige minpuntje is, dan is dat echt niet crap in mijn boek. Je krijgt er zelfs een Style mod bij gewoon dus de achterkant zit meestal bedekt. Maar je moet het zelf weten, ik ga je niet proberen over te halen.

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:09

Rick-Jan

always connected

Sinds vorige week ook de Z play binnen, ben erg tevreden: goede acu en snel. Ook zat er bij mij helaas al snel een krasje op de achterkant terwijl ik erg voorzichtig met de telefoon was. Ach met de stijl mod er op niets meer van te zien. Ik vind de moto mods ook nog erg duur en hoop dat ze snel in prijs dalen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:15
Zit er standaard een cover in de doos of moet je deze los aanschaffen? Ik zou graag 1) de pinnen laten bedekken 2) cover maakt de achterkant weer plat zodat de camera niet uitsteekt (?).

• parff
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 18:42
quote:
Chiii schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:03:
Zit er standaard een cover in de doos of moet je deze los aanschaffen? Ik zou graag 1) de pinnen laten bedekken 2) cover maakt de achterkant weer plat zodat de camera niet uitsteekt (?).
Ja er zit standaard een zwarte cover bij en hij maakt de achterkant plat. Het wiebelt wel een beetje bij mij.

Ik ben dus ook in bezit van de Z Play. Eerste dag na het uitpakken (kwam met 90% batterij), alles instellen etc, heb ik 7.30u screen on time gehaald. Nu zit ik rond 6.30u met nog 40% over. Beetje onwerkelijke cijfers dit.

Ben ook erg tevreden over de speaker: front firing, kan hard, klinkt prettig. En ik kom van de HTC M8.

Het scherm vind ik persoonlijk prettiger om naar te kijken dan bijv het scherm van de Galaxy S7. De color shifting is minder heftig dan de S7. Wit blijft langer wit bij het kantelen van het toestel. Het is uiteraard wel veel minder scherp.

Camera is redelijk. Foto's nemen en het focussen gaat allemaal langzamer, en je krijgt vaker foto's die niet scherp zijn bij het point and shoot foto's.

Fingerprint scanner is ook echt heel snel en accuraat. Verder is de software ontzettend smooth, geen lag of stutters!! Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen met de snapdragon 625. Vele andere high-end toestellen die ik heb geprobeerd (S7, HTC 10, Huawei P9) zijn er niks bij. Gaat meer richting Nexus 6P qua smoothness.

• coolkingler1
quote:
parff schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:54:
[...]

Ja er zit standaard een zwarte cover bij en hij maakt de achterkant plat. Het wiebelt wel een beetje bij mij.

Ik ben dus ook in bezit van de Z Play. Eerste dag na het uitpakken (kwam met 90% batterij), alles instellen etc, heb ik 7.30u screen on time gehaald. Nu zit ik rond 6.30u met nog 40% over. Beetje onwerkelijke cijfers dit.

Ben ook erg tevreden over de speaker: front firing, kan hard, klinkt prettig. En ik kom van de HTC M8.

Het scherm vind ik persoonlijk prettiger om naar te kijken dan bijv het scherm van de Galaxy S7. De color shifting is minder heftig dan de S7. Wit blijft langer wit bij het kantelen van het toestel. Het is uiteraard wel veel minder scherp.

Camera is redelijk. Foto's nemen en het focussen gaat allemaal langzamer, en je krijgt vaker foto's die niet scherp zijn bij het point and shoot foto's.

Fingerprint scanner is ook echt heel snel en accuraat. Verder is de software ontzettend smooth, geen lag of stutters!! Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen met de snapdragon 625. Vele andere high-end toestellen die ik heb geprobeerd (S7, HTC 10, Huawei P9) zijn er niks bij. Gaat meer richting Nexus 6P qua smoothness.
Exact, die batterij is echt onverslaanbaar op dit moment, min of meer.

De rest is ook meer dan prima, 1080p op een 5,5 inch vind ik nog steeds super, speaker is idd goed, fingerprintscanner helemaal.

Ben echt fan. _/-\o_

• hwkinderman
Heerlijke telefoon dit. Ik heb nog wel een vraagje: als ik een pasje probeer te scannen met NFC (ov-kaart) dan geeft hij geen melding. Ligt dit aan de NFC lezer die in de telefoon zit of zou NFC niet goed werken op deze telefoon? Iemand die dit ook eens kan testen?

• parff
quote:
hwkinderman schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:22:
Heerlijke telefoon dit. Ik heb nog wel een vraagje: als ik een pasje probeer te scannen met NFC (ov-kaart) dan geeft hij geen melding. Ligt dit aan de NFC lezer die in de telefoon zit of zou NFC niet goed werken op deze telefoon? Iemand die dit ook eens kan testen?
Hoe zou ik dit kunnen testen? Ik gebruik nooit de NFC.

Iets anders: wat heel irritant is is dat het volume popup halve minuut tot minuut in beeld blijft bij het veranderen van de volume. Is dit bij jullie ook het geval?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

quote:
parff schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:28:
[...]

Hoe zou ik dit kunnen testen? Ik gebruik nooit de NFC.

Iets anders: wat heel irritant is is dat het volume popup halve minuut tot minuut in beeld blijft bij het veranderen van de volume. Is dit bij jullie ook het geval?
Bij mij verdwijnt ie bijna meteen weer.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• parff
quote:
Rick-Jan schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:23:
[...]

Bij mij verdwijnt ie bijna meteen weer.
Zit jij ook op Build MPN24.104-25?

Edit: heb even gezocht, blijkt dat het ligt aan accessibility settings. Alle services moeten uitstaan. Ik had vanaf dag 1 LMT launcher opgezet.

parff wijzigde deze reactie 18-10-2016 11:09 (26%)

• Stidge
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20-08 13:18
Zou iemand voor me kunnen testen of Netflix in HD weergegeven kan worden op de Z Play? Of is ook dit apparaat vanwege Netflix aan het 480p lot overgelaten?

• sander761
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-07 08:05
quote:
hwkinderman schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:22:
Ik had problemen met NFC, maar de reader zit ter hoogte van de camera, niet in het midden als bij de meeste telefoons. Probeer eens de NXP NFC applicatie en houd de kaart 1 cm van de telefoon linksboven (van voren gezien) van de camera. Overigens moet je voor de OV chipkaart nog wel een speciale app hebben om de data te kunnen decoderen, dat kan de NXP app niet.

• hwkinderman
quote:
sander761 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 05:12:
[...]

Ik had problemen met NFC, maar de reader zit ter hoogte van de camera, niet in het midden als bij de meeste telefoons. Probeer eens de NXP NFC applicatie en houd de kaart 1 cm van de telefoon linksboven (van voren gezien) van de camera. Overigens moet je voor de OV chipkaart nog wel een speciale app hebben om de data te kunnen decoderen, dat kan de NXP app niet.
Hij werkt inderdaad. Hartelijk dank!

• nielZify
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-03 22:37
quote:
coolkingler1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:20:

Kerel ik zitin exact dezelfde situatie. Nu x play, overweeg de z play. Dus vroeg me af, is het geluid vergelijkbaar en wie van de twee wint het qua SOT?

Thnx in advance :)

• coolkingler1
quote:
nielZify schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:57:
[...]

Kerel ik zitin exact dezelfde situatie. Nu x play, overweeg de z play. Dus vroeg me af, is het geluid vergelijkbaar en wie van de twee wint het qua SOT?

Thnx in advance :)
Z Play wint het met gemak qua SoT, en zeker qua performance. Geluid is ook overwegend beter,

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Nog meer mensen die een OTA update binnen gekregen hebben? Ik hoopte op Android 7.0, was echter een kleine patch. Zo geen veranderingen gezien afgezien de beveiligingspatch van augustus(??) er nu op staat.

• Stormrider199
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-07 10:48
Opzich ben ik zeer enthousiast over deze telefoon gezien de batterij duur en bijna stock android ervaring.
Maar mij viel 1 ding toch wel heel duidelijk op, het is een 5.5 inch display maar de tekst en iconen zijn zo groot. Ze maken zo slecht gebruik van de ruimte van het scherm als ik dat nu vergelijk met mijn Samsung S4.

Voordat ik hier dadelijk aan vast zit zou ik willen vragen of hier iets van instelbaar is(DPI verlagen?) of icoon grote en tekst verkleinen? of hoe zijn jullie ervaringen hierin? Wat ik zo snel zelf al kon vinden was dat Android N wel zoiets heeft, maar die is nog niet beschikbaar.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

quote:
Stormrider199 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:56:
Opzich ben ik zeer enthousiast over deze telefoon gezien de batterij duur en bijna stock android ervaring.
Maar mij viel 1 ding toch wel heel duidelijk op, het is een 5.5 inch display maar de tekst en iconen zijn zo groot. Ze maken zo slecht gebruik van de ruimte van het scherm als ik dat nu vergelijk met mijn Samsung S4.

Voordat ik hier dadelijk aan vast zit zou ik willen vragen of hier iets van instelbaar is(DPI verlagen?) of icoon grote en tekst verkleinen? of hoe zijn jullie ervaringen hierin? Wat ik zo snel zelf al kon vinden was dat Android N wel zoiets heeft, maar die is nog niet beschikbaar.
Sowieso kan je een andere launcher installeren, bijvoorbeeld Nova!

• Flokman
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-08 20:46
Sinds gisteren ook de Moto Z Play binnen, upgegrade vanaf de Note 4. Waar de Moto niet op elk punt een duidelijke upgrade is (kleiner scherm, grotere bezels met ook nog eens onscreen buttons) ben ik zeer tevreden met mijn aankoop!
Batterij is fenomenaal, software is super smooth en snel en de extra gesture van Moto zoals het waaien voor het scherm zijn super handig.

Wel mis ik de functie om en terug knop rechts te zetten zoals ik gewend ben door mijn Note, hopelijk dat Nougat hier een optie voor gaat geven. Ook zou ik de DPI graag wat lager willen zetten, nu is alles zo groot, zonde van dat scherm, deze kan veel meer content weergeven met een lager DPI. Nu weet ik dat je dat heel makkelijk kan veranderen (zonder root ook) door een programmatje op je pc, maar helaas werd er geen USB C naar USB A kabel mee geleverd, een gemis!

Verder viel me nog een klein dingetje op. De frontfacing flash is super handig voor selfies bij weinig licht, maar helaas werkt deze niet in snapchat! De flash leek me met uitstrek geschikt voor snapchat, echter licht gewoon het scherm op ipv van de flash. Hopelijk komt hier een update voor, alleen denk ik dat snapchat dit moet doen.

Verder, top toestel! Hopelijk komt Nougat snel nu deze voor de Z en Z Force is uitgerold!

• Epsi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:42
Net sinds gisteren een melding ontvangen, nieuwe systeem update beschikbaar. Maar heb het nu twee keer geprobeerd, hij blijft hangen tijdens het rebooten. Update loopt ongeveer tot 1/4 balkje, loopt dan vast en herstart. Dit blijft mijn Moto Z play herhalen. Een uur lang zijn ding laten doen, maar zit dan in een loop. Nog meer mensen last van?

Opgelost, kon het toestel omruilen voor een nieuwe in de winkel. Viel me later trouwens pas op, dat hij vanaf het begin af aan een aantal dingen over had geslagen tijdens de eerste keer booten. Zo vroeg hij niet om instellingen/bestanden over te zetten vanaf een ander Android toestel etc.

Net een pech gevalletje vanuit de doos, daar leek het op.

Epsi wijzigde deze reactie 30-11-2016 13:53 (34%)

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-08 23:21
Hebben jullie inmiddels al de update naar Nougat binnen?

• dirkhimself
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 09:53
quote:
Johny58 schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 21:24:
Over het algemeen erg tevreden met dit toestel, inderdaad geen vertraging merkbaar en accuduur is tot nu toe top.

Ik heb alleen heel veel last van storingen als ik via bluetooth aan het bellen met mijn carkit. Ik heb die auto al sinds ik de Samsung Galaxy Note 2, 3 en 4 had, en heb daar nooit problemen mee gehad. Ik hoop snel een oplossing te vinden, want het is voor mij echt een deal-breaker.

Zijn hier nog andere mensen die bellen via bluetooth met die toestel?

Overigens verbaas ik me er over dat het toestel op de markt wordt gebracht zonder dat de Moto mods beschikbaar zijn.
mijn fiat punto evo 2012 werkte prima t/m android 5, android 6 is screwing this up..... geen voice calling meer voor mijn Android 6 phones....

great job Google! |:(

• dirkhimself
quote:
Tsurany schreef op donderdag 6 oktober 2016 @ 15:48:

hoesjes!!

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Ik ga geen telefoon kopen waarbij ik hem in een hoesje MOET stoppen om bij normaal gebruik geen beschadigingen op te lopen. Ik vind persoonlijk het gebruik van hoesjes bij telefoons echt kansloos. Dan koop je een dunne telefoon die goed afgewerkt is en stop je alles weg achter een lelijk en kwalitatief slechter hoesje. Ja dan blijft je telefoon mooi, je ziet hem alleen nooit meer.

• dirkhimself
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:08:
[...]

Ik ga geen telefoon kopen waarbij ik hem in een hoesje MOET stoppen om bij normaal gebruik geen beschadigingen op te lopen. Ik vind persoonlijk het gebruik van hoesjes bij telefoons echt kansloos. Dan koop je een dunne telefoon die goed afgewerkt is en stop je alles weg achter een lelijk en kwalitatief slechter hoesje. Ja dan blijft je telefoon mooi, je ziet hem alleen nooit meer.
mag je helemaal zelf weten, maar ik heb nog NOOIT een gsm zonder hoesje gebruikt (muv de Nokia 3310 haha). Ik ken mezelf, dus ik gebruik gewoon standaard een hoesje. :Y

En deze Z al helemaal, want dat ding is zo glad als een aal.....! :N

Maar voor de rest, TOPPER, bij Miky gekocht, 10 euro abo en 209 voor de phone..... not bad.

(http://www.miky.nl/gsm/mo...&sms=SMM00&phonepay=SC311)

d:)b

• dirkhimself
Ik heb 'm 5 dagen geleden opgeladen, en op 2% weer aan de lader gehangen, na meer dan 7 uur SoT..... niet slecht (webbrowsen, lichte games a la Angrybirds, youtube videos etc).

https://1drv.ms/i/s!AuH5fyr_6CYMhN41c5L6BJgn0Mutfw

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

quote:
Verona27 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:11:
Hebben jullie inmiddels al de update naar Nougat binnen?
Helaas nog niet, is bevestigd voor januari door Motorola DE.

https://twitter.com/Moto_GER/status/806125038042808321

Wel zojuist de security patch van oktober binnen gekregen, toch goed dat ze de security patches tussentijds doorvoeren.

• Verona27
quote:
Rick-Jan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:36:
[...]

Helaas nog niet, is bevestigd voor januari door Motorola DE.

https://twitter.com/Moto_GER/status/806125038042808321

Wel zojuist de security patch van oktober binnen gekregen, toch goed dat ze de security patches tussentijds doorvoeren.
Ja, had het inmiddels al gezien in de iets actievere Moto Z subreddit. Ik las ook ergens speculatie dat wij gelijk naar 7.1.1 zouden gaan, maar dat is niet bevestigd oid.

http://www.theandroidsoul...oid-7-1-1-update-release/

EDIT: Toch 7.0 waarschijnlijk. Maar wel een stapje dichterbij: http://www.gsmarena.com/m...tification-news-22188.php

Verona27 wijzigde deze reactie 15-12-2016 18:01 (12%)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:53
Even kort vraagje; heeft de Moto Z Play een "tap to wake" functie? Of eigenlijk "tap te sleep" :)

Ik weet dat je de Z Play ook heel easy met één vinger kan ontgrendelen middels de vingerafdrukscanner (als de telefoon bijvoorbeeld op tafel ligt), maar kun je het scherm ook weer makkelijk met één vinger uitschakelen?

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

quote:
Rossi46 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:23:
Even kort vraagje; heeft de Moto Z Play een "tap to wake" functie? Of eigenlijk "tap te sleep" :)

Ik weet dat je de Z Play ook heel easy met één vinger kan ontgrendelen middels de vingerafdrukscanner (als de telefoon bijvoorbeeld op tafel ligt), maar kun je het scherm ook weer makkelijk met één vinger uitschakelen?
Jazeker kan dit, zelfs met een vingerafdruk die niet geregistreerd is.

• Rossi46
quote:
Rick-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 07:38:
[...]

Jazeker kan dit, zelfs met een vingerafdruk die niet geregistreerd is.
Dank!

Ik vind het een reuze interessant toestel. Vooral het feit dat 'ie zo ongekend soepel schijnt te lopen i.c.m, een enorme accuduur vind ik zeer prijzenswaardig.

Blijf ik nog wel zitten met dingen als het ontbreken van een notificatie lampje (echt, waarom??) en het feit dat ze hem zo (onnodig) groot hebben gemaakt i.c.m. met hoekige randen.

Om deze redenen neig ik nog steeds meer naar een Oneplus 3T dan naar de Z Play. Al vind ik de Z Play eigenlijk "leuker" :)

• Port187
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:07
quote:
Rossi46 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:57:
[...]

Blijf ik nog wel zitten met dingen als het ontbreken van een notificatie lampje (echt, waarom??)
Heb de notificatie lampjes nooit gemist bij de moto x/z lijn, moto display werkt prima als vervanging daarvoor en is erg handig even snel berichten te checken. Tip, de berichten die je lees van bv WhatsApp onder moto display worden niet gemarkeerd als bekeken. Dit komt soms goed uit :)

• Rossi46
quote:
Port187 schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:51:
[...]

Heb de notificatie lampjes nooit gemist bij de moto x/z lijn, moto display werkt prima als vervanging daarvoor en is erg handig even snel berichten te checken. Tip, de berichten die je lees van bv WhatsApp onder moto display worden niet gemarkeerd als bekeken. Dit komt soms goed uit :)
Het is natuurlijk wel dat je middels Moto Display zelf moet kijken of er überhaupt meldingen zijn. Daarom vind ik zo'n simpel LED'je juist ideaal. Dan ga je pas kijken als je weet dat er een melding is. Maar goed, zoiets kan natuurlijk geen dealbreaker zijn.

Het is wel een beetje de optelsom die mij nog steeds sterk doet twijfelen. Vooral ook dat het zo'n (onnodig) lomp ding is. Zonder die Style Shell (of hoe het ook heet) ligt 'ie onprettig in de hand en voelt het heel groot en zwaar aan (de grotere Mate 9 ligt veel comfortabeler in de hand). Hoe het met zo'n achterkantje voelt weet ik niet, kun je helaas niet in de winkel uitproberen.

Ik wil hem heel gaaf vinden omdat Motorola middels hun excellente software icm de SD 625 chip iets heel bijzonders gedaan heeft (super snel en super zuinig).

• dirkhimself
Ik wil date/time stamp op mijn fotos maar daarin voorziet de stock camera app niet in.

Opencamera wel, maar daarmee kan ik de opnames weer niet opslaan op de SD kaart,terwijl dat met de stock App wèl kan....

Iemand suggesties, tips of alternatieven?

• Port187
quote:
Rossi46 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:40:
[...]

Het is natuurlijk wel dat je middels Moto Display zelf moet kijken of er überhaupt meldingen zijn. Daarom vind ik zo'n simpel LED'je juist ideaal. Dan ga je pas kijken als je weet dat er een melding is. Maar goed, zoiets kan natuurlijk geen dealbreaker zijn.

Het is wel een beetje de optelsom die mij nog steeds sterk doet twijfelen. Vooral ook dat het zo'n (onnodig) lomp ding is. Zonder die Style Shell (of hoe het ook heet) ligt 'ie onprettig in de hand en voelt het heel groot en zwaar aan (de grotere Mate 9 ligt veel comfortabeler in de hand). Hoe het met zo'n achterkantje voelt weet ik niet, kun je helaas niet in de winkel uitproberen.

Ik wil hem heel gaaf vinden omdat Motorola middels hun excellente software icm de SD 625 chip iets heel bijzonders gedaan heeft (super snel en super zuinig).
Moet zeggen dat ik je zorgen deelde, maar na de knoop doorgehakt te hebben en een paar dagen gebruik valt dat lompe totaal niet meer op. Ik heb wel de style shell erop omdat ik bang ben dat de glazen achterkant anders krast. Maar het voelt prima in de hand. Onlangs dat ik wat design betreft wel een andere mobiel zou willen hebben, zou ik voor geen goud deze wegdoen ivm fenomenale batterijduur. De lagere specs merk je niets van, ik kom van een high end toestel en de z play voelt gewoon sneller en soepeler.

• Verona27
quote:
Rossi46 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:40:
[...]

Het is inderdaad een vrij lomp apparaat maar uiteindelijk weegt dat wat mij betreft niet echt op tegen hoe de Z Play presteert. Daarnaast voelt daarmee de telefoon ook erg robuust en stevig aan. Ik denk ook dat dat gewoon een prijs is die je betaalt voor zo'n flinke accu. Daarnaast zou ik inderdaad willen zeggen; ga ervoor. De presentaties zijn echt onvoorstelbaar; zowel van de accu als overall. Ik gebruik zelf een Nillkin case, die voegt wat minder bulk toe dan de stylemod maar beschermt ook de zijkanten.

(Ik weet niet of je bij t-mobile zit, maar daar kun je de Z Play nu dus krijgen voor 216 euro/9 euro per maand.)

Verona27 wijzigde deze reactie 19-12-2016 09:14 (3%)

• Rossi46
Dank voor jullie ervaringen :)

Vanavond nog maar eventjes goed naar kijken en dan deze week de knoop doorhakken.

Heeft het gebruiken van een sd-kaart trouwens nog invloed op de prestaties? Tegenwoordig kun je het sd-geheugen als dedicated geheugen mee laten tellen, dacht ik?

• Port187
quote:
Rossi46 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:43:
Dank voor jullie ervaringen :)

Vanavond nog maar eventjes goed naar kijken en dan deze week de knoop doorhakken.

Heeft het gebruiken van een sd-kaart trouwens nog invloed op de prestaties? Tegenwoordig kun je het sd-geheugen als dedicated geheugen mee laten tellen, dacht ik?
Als je geheugen als dedicated geheugen wilt gebruiken zou ik wel voor snelste geheugen gaan. Het heeft wel degelijk invloed op prestaties als het SD kaartjes het niet kan bijhouden.

• Rossi46
Nog even een vraagje over de dual-sim functionaliteit :) Die zijn namelijk niet bij ieder toestel gelijk.

Ik weet dat je (bij ieder toestel) de data verbinding dient te selecteren. Of via de ene simkaart of via de andere. Prima. Maar ik zou graag wel iedere keer zelf willen bepalen middels welke simkaart ik bel of een sms'je stuur. Vooral dat laatste is niet bij ieder toestel mogelijk. Hoe zit dat bij de Moto Z Play?

En wat zijn jullie ervaringen met het "klonen" van Whatsapp om dat via twee nummers op één toestel te gebruiken? Helaas ondersteunt Whatsapp dat niet "native", dus dien je daar nog altijd een workaround voor te gebruiken.
quote:
Port187 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:05:
[...]

Als je geheugen als dedicated geheugen wilt gebruiken zou ik wel voor snelste geheugen gaan. Het heeft wel degelijk invloed op prestaties als het SD kaartjes het niet kan bijhouden.
Ja precies. Wellicht toch niet zo'n goed idee. Ben je wel weer gebonden aan die 32GB. Maar als ik alle foto's, video's en muziek op de SD-kaart mik dan hoeft dat geen probleem te zijn, denk ik.

• Port187
quote:
Rossi46 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:28:
Nog even een vraagje over de dual-sim functionaliteit :) Die zijn namelijk niet bij ieder toestel gelijk.

Ik weet dat je (bij ieder toestel) de data verbinding dient te selecteren. Of via de ene simkaart of via de andere. Prima. Maar ik zou graag wel iedere keer zelf willen bepalen middels welke simkaart ik bel of een sms'je stuur. Vooral dat laatste is niet bij ieder toestel mogelijk. Hoe zit dat bij de Moto Z Play?

Ja precies. Wellicht toch niet zo'n goed idee. Ben je wel weer gebonden aan die 32GB. Maar als ik alle foto's, video's en muziek op de SD-kaart mik dan hoeft dat geen probleem te zijn, denk ik.
Je kunt veel instellen wat betreft de dual sim.
Ik heb dat elke keer als ik bel ik moet kiezen met welke sim kaart dat gebeurt, per contact kan ik het dan opslaan dan het altijd via sim x moet gebeuren. Exact wat ik zocht.
Met SMS geen ervaring, dat is uit de prehistorie :+
Twee whatsapps heb ik nog niet getest, zou het graag willen maar ben wat terughoudend over vage apps waar ik dan op moet inloggen.

Als je de SD kaart alleen gebruikt als opslag voor media, dan maakt het weinig uit welke je koopt.
32GB vind ik persoonlijk genoeg voor apps, de rest gaat naar de SD kaart opslag.

• dirkhimself
Even over foto's, als ik met mijn andere toestel (Alcatel Idol 4s) foto's maak, zeg 3MB file size, en die dan bewerk (kleiner maak) naar 25% zit ik zomaar op 300KB o.i.d., met deze Moto Z Play kan ik croppen wat ik wil, deze bestanden komen NIET onder de 1MB uit, zelfs niet op 150p.....?!?!??

Iemand hiervoor een verklaring? Tips?

• Praetextatus
  • Laatst online: 18-08 12:59

Praetextatus

the dutch_paki

quote:
dirkhimself schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:14:
Even over foto's, als ik met mijn andere toestel (Alcatel Idol 4s) foto's maak, zeg 3MB file size, en die dan bewerk (kleiner maak) naar 25% zit ik zomaar op 300KB o.i.d., met deze Moto Z Play kan ik croppen wat ik wil, deze bestanden komen NIET onder de 1MB uit, zelfs niet op 150p.....?!?!??

Iemand hiervoor een verklaring? Tips?
Er is een verschil tussen croppen en kleiner maken :) Kleiner maken is vaak, resolutie verlagen, details verminderen etc. Maar de foto blijft wel de hele foto.
Bij croppen snijd je een stuk van de foto af. Dus als je 2 mensen op de foto hebt kun je 1 bijvoorbeeld weg snijden. Bestand wordt hierbij wel kleiner, maar dit gaat niet snel :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• dirkhimself
Thanks, maar ik heb nu een veel lastiger probleem. Na de laatste update trekt ie zomaar 3,5~4% per uur in sleepmode. WiFi uit, geen sim erin, geen sd kaart erin, is niet OK...

Ik kwam eerder rustig met 30~40% battery thuis, nu moet ik gedwongen al halverwege de dag bijlagen, niet alleen cool.....

Nog iemand dit probleem?

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013

Tweakriez

Hold the door!

Heb de laatste update met december patch. Geen batterijen drain, wel heb ik hem na het binnenhalen van de update een factory reset gegeven en ik heb geen Facebook, Facebook Messenger e.d. op mijn telefoon staan.

i7-4790K, Asus Maximus vii Hero, 16GB, Samsung 830 240 GB, WD Black 1 TB

• Port187
Hier ook geen problemen met batterij, ook de laatste Dec update.
Het kan inderdaad geen kwaad om een factory reset te doen na een update. Ik heb het overgens niet gedaan, maar bij problemen wel aan te raden.

Port187 wijzigde deze reactie 02-02-2017 10:28 (52%)

• dirkhimself
quote:
Port187 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:27:
Hier ook geen problemen met batterij, ook de laatste Dec update.
Het kan inderdaad geen kwaad om een factory reset te doen na een update. Ik heb het overgens niet gedaan, maar bij problemen wel aan te raden.
Heb ik ook gedaan, maar trekt gewoon 3.1% in sleep mode. Ik heb ná reset alleen GSAM battery monitor geïnstalleerd en die verteld me dat in 12h49m 40% is verbruikt, waarvan 67% door wifi.... isniegoe...

Lijkt wel of scherm alleen maar uitgaat maar de telefoon niet in sleep mode komt. Verder zegt ie dat display 2m23s aan was, en 20% voor zijn rekening neemt, yeah right, hier gaat iests heel erg fout hoor....

:?

Zijn er troubleshooting apps die zoiets kunnen vaststellen? (Welke app[s] de telefoon wakker houden)

dirkhimself wijzigde deze reactie 02-02-2017 13:50 (6%)

• Verona27
quote:
dirkhimself schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:49:
[...]

Heb ik ook gedaan, maar trekt gewoon 3.1% in sleep mode. Ik heb ná reset alleen GSAM battery monitor geïnstalleerd en die verteld me dat in 12h49m 40% is verbruikt, waarvan 67% door wifi.... isniegoe...

Lijkt wel of scherm alleen maar uitgaat maar de telefoon niet in sleep mode komt. Verder zegt ie dat display 2m23s aan was, en 20% voor zijn rekening neemt, yeah right, hier gaat iests heel erg fout hoor....

:?

Zijn er troubleshooting apps die zoiets kunnen vaststellen? (Welke app[s] de telefoon wakker houden)
Ik las op reddit dat als je een hoog accuverbruik hebt bij wifi je een netwerk reset moet uitvoeren (dit betekent wel dat je overal opnieuw moet inloggen bij al de door jou bekende wifi netwerken.) Maar bij mij hielp het wel, ik heb nu wifi niet eens meer in mijn verbruiklijstje staan. De reset voer je uit via Instellingen-Back up en reset-netwerk resetten. Succes!

• rens-br
quote:
dirkhimself schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:49:
Ik heb ná reset alleen GSAM battery monitor geïnstalleerd en die verteld me dat in 12h49m 40% is verbruikt, waarvan 67% door wifi.... isniegoe...
Kijk eens of wifi-scanning en bluetooth-scanning aanstaat. Dit kan je vinden bij 'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'instellingen'(drie puntjes)

• dirkhimself
quote:
Verona27 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:20:
[...]

Ik las op reddit dat als je een hoog accuverbruik hebt bij wifi je een netwerk reset moet uitvoeren (dit betekent wel dat je overal opnieuw moet inloggen bij al de door jou bekende wifi netwerken.) Maar bij mij hielp het wel, ik heb nu wifi niet eens meer in mijn verbruiklijstje staan. De reset voer je uit via Instellingen-Back up en reset-netwerk resetten. Succes!
quote:
rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Kijk eens of wifi-scanning en bluetooth-scanning aanstaat. Dit kan je vinden bij 'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'instellingen'(drie puntjes)
Beide uitgetest, bracht geen soelaas....

Wat wel te zien is, is dat WiFi inderdaad veel minder actief is in sleep mode, maar het feitelijke verbruik blijft rond de 3% liggen...

dirkhimself wijzigde deze reactie 07-02-2017 22:07 (7%)

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013

Tweakriez

Hold the door!

Ondertussen begint de uitrol van Nougat op gang te komen. Verschillende mensen op xda vermelden dat zij 7.0 binnen hebben gekregen. Tot nu toe alleen nog niet voor ons software kanaal (reteu).

i7-4790K, Asus Maximus vii Hero, 16GB, Samsung 830 240 GB, WD Black 1 TB

• Verona27
quote:
dirkhimself schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:04:
[...]

[...]

Beide uitgetest, bracht geen soelaas....

Wat wel te zien is, is dat WiFi inderdaad veel minder actief is in sleep mode, maar het feitelijke verbruik blijft rond de 3% liggen...
Gek.. Vooral omdat velen wel aangaven dat dit bij hen hielp. Je kunt nu afwachten tot Nougat komt, dat dat het probleem oplost?

• dirkhimself
quote:
Verona27 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Gek.. Vooral omdat velen wel aangaven dat dit bij hen hielp. Je kunt nu afwachten tot Nougat komt, dat dat het probleem oplost?
Ja, snap er ook nix van, Motorola stelde voor te laten nakijken by Dynafix, dus ik heb dat maar opgevolgd, vandaag opgestuurd. Ben benieuwd. Ik heb echt alles gedaan, scannen afgezet, factory reset (meermaals), niets hielp, bleef gewoon 3~4% per uur verbranden, en aan wat? Ik heb geen flauw idee.

Maar iets deugt er niet, de USB OTG functie deed het op een bepaald moment ook ineens niet meer, en daarna zomaar weer wel.... Misschien is er een relatie, wie weet.....

• dirkhimself
Wauw, krijg ik de telefoon vorige week terug met de melding dat er een software update is uitgevoerd, maar het probleem blijft... en bij Motorola zegt een snuggere dat ik dan de telefoon in AIRPLANE mode moet zetten.... Mijn G@d, dat geloof je toch niet.... Hij gaat gewoon weer terug, want dit is natuurlijk niet acceptabel.

Ik dacht laat ik gewoon een goed merk kopen, dan heb ik ook geen trammelant, maar wt een gepruts zeg.. krijg betere hulp in China op mijn Xiaomi...

Voor zover ik kan zien is het toestel gewoon kaputt.....

:(

• Port187
quote:
dirkhimself schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:39:
Wauw, krijg ik de telefoon vorige week terug met de melding dat er een software update is uitgevoerd, maar het probleem blijft... en bij Motorola zegt een snuggere dat ik dan de telefoon in AIRPLANE mode moet zetten.... Mijn G@d, dat geloof je toch niet.... Hij gaat gewoon weer terug, want dit is natuurlijk niet acceptabel.

Ik dacht laat ik gewoon een goed merk kopen, dan heb ik ook geen trammelant, maar wt een gepruts zeg.. krijg betere hulp in China op mijn Xiaomi...

Voor zover ik kan zien is het toestel gewoon kaputt.....

:(
Dit soort dingen kunnen bij elk merk gebeuren. Ik had gelijk bij de leverancier een nieuwe opgeeist. Dit soort vagere problemen zijn altijd lastig te troubleshooten. Het klinkt mij als een software probleem, maargoed je hebt inmiddels veel getest waaruit geen oplossing kwam dus snap je frustratie wel.

• cmzilverberg
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 25-02 00:30
Gisteren nieuwe moto play gekocht.
Beetje jammer inderdaad. Ik had me redelijk ingelezen. Mensen waren van mening verdeeld maar de slechte reviews waren niet zodanig slecht om deze telefoon te laten liggen. Heb toch mijn zin op deze telefoon gezet, omdat andere reviews wel goed waren.

Heb deze telefoon dus nu 1 dag!
Camera is super traag! Duurt wel 3 tot 5 sec om een foto te maken nadat je op de shutterknop hebt gedrukt. Ook het opstarten van de camera is super traag.

Daarnaast als ik apps op de SD kaart heb gezet, doet er geen 1 app meer. Ze starten op tot het beginscherm, daarna lopen ze vast. Allemaal!

Skype werkt niet. Pokémon Go voor mijn dochter kan ze niet goed spelen want GPS valt vaak uit.

Voor deze processor en ram geheugen en prijs, is dit toestel super traag. De midrange toestellen van Acer, Microsoft, of Wiko etc zijn veel sneller.

Downloaden van video's op YouTube of Facebook, Netflix en meer apps voor video's starten soms niet op. Op 4G redt hij het ook niet. Ik woon midden in de stad en overal met mijn vorige toestel was het ontvangst op WiFi en 4G prima! Daar ligt het niet aan.

Google play store start snel op, maar het downloaden van apps duren ontzettend lang vergeleken met het toestel van mijn man, die veel ouder is, een kleinere processor en oudere versie van Android.

Erg jammer. Heb flink gespaard voor een nieuw toestel en mijn oude verkocht voor deze. (Ben geen rijk meisje). Ik moet hier het mee doen vrees is.

Het toestel ligt wel lekker in de hand en is goed vormgegeven. Beeldkwaliteit is prima en batterij is wel oké. Had liever een dikkere batterij aangezien ik mijn telefoon echt overal voor gebruik...

Ik hoop dat er een update komt van die camera. Ik mag graag foto's en video's maken namelijk. En voor de rest... Hopelijk ook goede updates. Als bovenstaande verbetert wordt, ben ik denk ik wel tevreden... Want het toestel zelf ziet er mooi uit.

• dirkhimself
quote:
Port187 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Dit soort dingen kunnen bij elk merk gebeuren. Ik had gelijk bij de leverancier een nieuwe opgeeist.
Dat kan nog, ik wacht de second service round even af, engineers van Motorola zijn er nu mee bezig, maar veel verwacht ik er niet van, helemaal niet als een service medewerker mij een tip geeft om in sleep mode de telefoon in AIRPLANE MODE te zetten...... En dat mijn telefoon "zo te horen prima functioneert", en daarmee impliciet zegt dat 3% battery drain in SLEEP MODE de NORMAALSTE zaak van de wereld is.

HALLLLOOOOOOO!!!!!!

Nee, M verdient vooralsnog geen schoonheidsprijs, dan doet bijvoorbeeld Xiaomi het ECHT beter......

dirkhimself wijzigde deze reactie 25-02-2017 15:07 (11%)

• Port187
quote:
cmzilverberg schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:30:
Gisteren nieuwe moto play gekocht.
Beetje jammer inderdaad. Ik had me redelijk ingelezen. Mensen waren van mening verdeeld maar de slechte reviews waren niet zodanig slecht om deze telefoon te laten liggen. Heb toch mijn zin op deze telefoon gezet, omdat andere reviews wel goed waren.

Heb deze telefoon dus nu 1 dag!
Camera is super traag! Duurt wel 3 tot 5 sec om een foto te maken nadat je op de shutterknop hebt gedrukt. Ook het opstarten van de camera is super traag.

Daarnaast als ik apps op de SD kaart heb gezet, doet er geen 1 app meer. Ze starten op tot het beginscherm, daarna lopen ze vast. Allemaal!

Skype werkt niet. Pokémon Go voor mijn dochter kan ze niet goed spelen want GPS valt vaak uit.

Voor deze processor en ram geheugen en prijs, is dit toestel super traag. De midrange toestellen van Acer, Microsoft, of Wiko etc zijn veel sneller.

Downloaden van video's op YouTube of Facebook, Netflix en meer apps voor video's starten soms niet op. Op 4G redt hij het ook niet. Ik woon midden in de stad en overal met mijn vorige toestel was het ontvangst op WiFi en 4G prima! Daar ligt het niet aan.

Google play store start snel op, maar het downloaden van apps duren ontzettend lang vergeleken met het toestel van mijn man, die veel ouder is, een kleinere processor en oudere versie van Android.

Erg jammer. Heb flink gespaard voor een nieuw toestel en mijn oude verkocht voor deze. (Ben geen rijk meisje). Ik moet hier het mee doen vrees is.

Het toestel ligt wel lekker in de hand en is goed vormgegeven. Beeldkwaliteit is prima en batterij is wel oké. Had liever een dikkere batterij aangezien ik mijn telefoon echt overal voor gebruik...

Ik hoop dat er een update komt van die camera. Ik mag graag foto's en video's maken namelijk. En voor de rest... Hopelijk ook goede updates. Als bovenstaande verbetert wordt, ben ik denk ik wel tevreden... Want het toestel zelf ziet er mooi uit.
Kan me hier niet in vinden, ik kom van een top toestel wat betreft specs en merk geen tot nauwelijks verschil in performance. En de batterij is beste wat ik ooit heb meegemaakt. Ik krijg de batterij in 1 dag niet leeg, wat ik ook doe.

• Silvin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:30
quote:
cmzilverberg schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:30:
Gisteren nieuwe moto play gekocht....
Dit klinkt heel sterk als een defecte of heel trage micro SD kaart. Probeer je Moto Z eens een dagje zonder de geheugenkaart.

Anders zou ik terug naar je verkoper gaan want je ervaringen komen lang niet overeen met die van mij en vele anderen.

Battle.net: Silvin#1391

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Ik heb de moto z play nu een week en ook heel tevreden hier (heb hem als vervanger gekocht van de ipone 7+)

Nu wil ik alleen nog wat mods kopen zit alleen te twijfellen om de camera mod met veel gemixte reviews te kopen of anders de edge/accu mod.

• Port187
quote:
Ruudox schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:04:
Ik heb de moto z play nu een week en ook heel tevreden hier (heb hem als vervanger gekocht van de ipone 7+)

Nu wil ik alleen nog wat mods kopen zit alleen te twijfellen om de camera mod met veel gemixte reviews te kopen of anders de edge/accu mod.
Ik heb de batterij mod gekocht, maar heb 't eigenlijk bijna nooit nodig gezien de moto z play batterij zelf het enorm lang doet. Wel zie ik dat het handig is als ik op vakantie ben of specifieke situaties. Moet wel zeggen dat incl de batterij mod de z play wel erg zwaar is.

De camera mod schijnt inderdaad een hit en miss te zijn. Ik hoop op nieuwe leuke mods dit jaar.

• Silvin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Volgende week start een igg project voor een slider keyboard. Heb me er voor ingeschreven, dit is maakt de Z Play echt af :)

https://www.indiegogo.com...od-for-moto-z/coming_soon

Wilde zelf eerst ook voor een batterymod gaan maar kom op lange dagen met een uur of 4-5 screen on time niet onder de 60% dus vind het niet de moeite waard. Luxeprobleem :p

Silvin wijzigde deze reactie 26-02-2017 11:54 (12%)

Battle.net: Silvin#1391

• Verona27
Zojuist via FB begrepen dat de uitrol voor 7.0 binnen twee weken ook voor ons zou moeten komen. Daarnaast blijf ik ook beetje zitten met het grote percentage van de accu dat opgaat aan WiFi. Heb geprobeerd de netwerk settings te resetten en allerlei dingen aan en uit te zetten maar niets lijkt het te verhelpen. Inmiddels wordt een kwart van de accu verbruikt door WiFi... Niet echt optimaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coenraad7
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-08 00:38
Ik heb zojuist de update voor 7.0 ontvangen.

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Hier ook 7.0 update met Jan security patch :)

nu kijken of het goed bevalt.

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
dirkhimself schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:05:
[...]

Dat kan nog, ik wacht de second service round even af, engineers van Motorola zijn er nu mee bezig, maar veel verwacht ik er niet van, helemaal niet als een service medewerker mij een tip geeft om in sleep mode de telefoon in AIRPLANE MODE te zetten...... En dat mijn telefoon "zo te horen prima functioneert", en daarmee impliciet zegt dat 3% battery drain in SLEEP MODE de NORMAALSTE zaak van de wereld is.

HALLLLOOOOOOO!!!!!!

Nee, M verdient vooralsnog geen schoonheidsprijs, dan doet bijvoorbeeld Xiaomi het ECHT beter......
Je reageert wel heel heftig zeg. Service medewerkers van niveau likmevestje heb je bij elk bedrijf ter wereld. Dat is echt niet alleen Motorola. En die idle battery drain, tja, ik zou even in safe mode booten om te kijken of het niet ligt aan een rogue app.

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:00
Kreeg net de Nougat update binnen om mijn unbranded moto z play.

Na installatie weinig te zien van de nieuwe versie. Het verschil is minder groot dan op mijn S7 Edge.

TinusTegengas wijzigde deze reactie 10-03-2017 19:14 (45%)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• dirkhimself
quote:
Jeroenneman schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Je reageert wel heel heftig zeg. Service medewerkers van niveau likmevestje heb je bij elk bedrijf ter wereld. Dat is echt niet alleen Motorola. En die idle battery drain, tja, ik zou even in safe mode booten om te kijken of het niet ligt aan een rogue app.
Ik ben al sinds eind januari bezig met Dynafix en motorola, en de laatste zei me dat ik maar moest wachten op 7.0, nou kwam die toevallig vanmiddag het ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Minimaal 3%per uur in SAFE MODE. Ja, ook na factory reset, en zelfs in battery save mode....

Het is niet OK, en ik ga ermee terug naar TMobile, ik weet het ook niet meer. Mijn Z is gewoon kaputtttttttt......

Jij zou ook zo reageren als je vh kastje naar de muur gestuurd wordt en terug, dus in plaats van mij te beleren hoe ik moet reageren zou je misschien beter met een goede tip komen.

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
dirkhimself schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:10:
[...]

Ik ben al sinds eind januari bezig met Dynafix en motorola, en de laatste zei me dat ik maar moest wachten op 7.0, nou kwam die toevallig vanmiddag het ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Minimaal 3%per uur in SAFE MODE. Ja, ook na factory reset, en zelfs in battery save mode....

Het is niet OK, en ik ga ermee terug naar TMobile, ik weet het ook niet meer. Mijn Z is gewoon kaputtttttttt......

Jij zou ook zo reageren als je vh kastje naar de muur gestuurd wordt en terug, dus in plaats van mij te beleren hoe ik moet reageren zou je misschien beter met een goede tip komen.
Als het je zo hoog zit, zeg dan dat je het product defect beschouwd, en dat je je geld terug wil. Gaat je wel veel tijd en moeite kosten.

• Verona27
quote:
TinusTegengas schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:06:
Kreeg net de Nougat update binnen om mijn unbranded moto z play.

Na installatie weinig te zien van de nieuwe versie. Het verschil is minder groot dan op mijn S7 Edge.
Vind je? Ik vind sommige dingen best ingrijpend veranderd. Met name de meldingen en de snelinstellingen zijn best veranderd. Daarnaast is ook het instellingenmenu überhaupt best verandert. Ook vind ik dat er best wel aardige opties bij zijn gekomen zoals split-screen en het feit dat je nu niet alleen tekst maar het hele scherm kunt schalen zonder te hoeven klieren met ADB commands.

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:00
quote:
Verona27 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Vind je? Ik vind sommige dingen best ingrijpend veranderd. Met name de meldingen en de snelinstellingen zijn best veranderd. Daarnaast is ook het instellingenmenu überhaupt best verandert. Ook vind ik dat er best wel aardige opties bij zijn gekomen zoals split-screen en het feit dat je nu niet alleen tekst maar het hele scherm kunt schalen zonder te hoeven klieren met ADB commands.
Misschien had ik er "op het eerste gezicht" bij moeten zetten 8)7 . Er is inderdaad aardig wat veranderd.
Waar ik wel last van had, was dat ik nergens meer kon typen. Chrome, Whatsapp, berichten. Overal kreeg ik voice search i.p.v. een toetsenbord. Ik kon ook nergens een instelling vinden om het uit te krijgen. Uiteindelijk maar een factory reset gedaan en nu werkt het weer normaal.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Verona27
quote:
TinusTegengas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Misschien had ik er "op het eerste gezicht" bij moeten zetten 8)7 . Er is inderdaad aardig wat veranderd.
Waar ik wel last van had, was dat ik nergens meer kon typen. Chrome, Whatsapp, berichten. Overal kreeg ik voice search i.p.v. een toetsenbord. Ik kon ook nergens een instelling vinden om het uit te krijgen. Uiteindelijk maar een factory reset gedaan en nu werkt het weer normaal.
Ah, dacht al ;). Ik heb dat probleem niet gehad. Ik heb gelijk na de update een reset gedaan. Weet iemand trouwens waar je dat irritante opstartgeluid uit kan zetten? Ik heb al even bij settings en dan geluiden gekeken maar kon het nergens vinden..

• dirkhimself
quote:
Jeroenneman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Als het je zo hoog zit, zeg dan dat je het product defect beschouwd, en dat je je geld terug wil. Gaat je wel veel tijd en moeite kosten.
Ja, het zit me ook hoog, da's toch normaal? Ik heb 'm speciaal gekocht vanwege de goede battery prestaties. En aanvankelijk verbruikte hij in sleepmode maar 0.2~0.4% per uur. Maar om een of andere reden springt dat naar zo'n 3%. En da's gewoon niet goed. Vooral als ik overal om me heen goede berichten daarover hoor.

Ik ga ermee terug naar de TMobile shop, want Motorola en Dynafix nemen dit totaal niet serieus, terwijl het wel degelijk gewoon een malfunction is.....

• Verona27
quote:
dirkhimself schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Ja, het zit me ook hoog, da's toch normaal? Ik heb 'm speciaal gekocht vanwege de goede battery prestaties. En aanvankelijk verbruikte hij in sleepmode maar 0.2~0.4% per uur. Maar om een of andere reden springt dat naar zo'n 3%. En da's gewoon niet goed. Vooral als ik overal om me heen goede berichten daarover hoor.

Ik ga ermee terug naar de TMobile shop, want Motorola en Dynafix nemen dit totaal niet serieus, terwijl het wel degelijk gewoon een malfunction is.....
Waar vind je uberhaupt de Sleep Mode? Ik heb rondgekeken in de Moto app maar kon em niet vinden. Hopelijk is T-Mobile schappelijk en kun je een nieuwe krijgen. Ik moet trouwens zeggen dat ik sinds de update naar Nougat ook geen last meer heb van de melding dat wifi extreem veel batterij verbruikt. _/-\o_

• Floris Jan
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10-08 09:17
Heb net nougat geïnstalleerd. Toetsenbord werkt bij mij gewoon nog (zonder factory reset). Opstart geluid kan je makkelijk uitzetten: settings -> sound -> power up sound. Op het eerste gezicht is er weinig veranderd behalve notification center en settings menu.
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*