Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In augustus kwam de laatste security update. Lenovo houdt het voor gezien.... Is meteen ook de laatste Lenovo die het huis in komt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:12:
In augustus kwam de laatste security update. Lenovo houdt het voor gezien.... Is meteen ook de laatste Lenovo die het huis in komt!
De moto z play is al te koop sinds Augustus 2016 voor rond de 400 hele euro's toen. Dat is bijna een budget mobieltje. Daarvoor kreeg je een prima cpu, ram, opslag (voor die tijd) en een hele dikke batterij die zijn concurrentie buiten wat Chinese rommel meuk ver voorbij was. Ik heb eerlijk waar tot vandaag de dag nog nooit zo genoten van een mobieltje. Zorgeloos de deur uit, batterij niet leeg te krijgen hoe laat ik ook thuis kwam.

Updates tot 2 jaar later is normaal, zowat elke fabriekant doet dat, dus ik snap je klacht niet?

Wel moet ik toegeven dat alles wat Lenovo Moto series na de z play heeft gedaan bergafwaards is gegaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat iedere fabrikant na twee jaar handdoek in de ring gooit is niet waar. Sony doet dit bv in de praktijk niet altijd, in ieder geval niet bij elke telefoon van drie jaar terug. Pixel, en Nokia ook niet (want android one). Apple ook niet. En ik heb het over security updates. Die updates zijn Android versie onafhankelijk.
Dit mobieltje heeft een potentieel veel langer leven dan de twee jaar die Lenovo nu in stand houdt. Zo denken er meer over. En volgens mij ben jij ook nog best tevreden.
De Consumentenbond stelt als eis : Veiligheidsupdates moeten minimaal gedurende de te verwachten gebruiksduur van het apparaat beschikbaar zijn. Helemaal mee eens. Ze kregen dit niet afgedwongen bij Samsung ondanks expert reports,want de rechter achtte 'onveiligheid' niet voldoende bewezen...

Als Lenovo de gebruiksduur op 2 jaar zet, laat het dan duidelijk te lezen zijn voor een ieder zodat je een bewuste keuze naar kwaliteit en prijsstelling kan maken. Dan is het wel logisch dat ze na het laatst verkochte exemplaar (productie stopte in 2017) nog wel tot en met 2019 ondersteuning bieden op security vlak. Doen ze nu ook niet....
De te verwachten gebruiksduur is eigenlijk voor elk mobieltje langer dan 2 jaar, zeker als ze 400 euro moeten kosten. Een bedrag dat voor velen niet eens op te hoesten valt. Nu wordt een uitstekend apparaat bewust risicovol gemaakt zodat iedereen weer braaf naar de winkel loopt. Ik ben tegen een wegwerpmaatschappij. Dus geen Lenovo meer. Ook geen Lenovo laptops meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2018 15:11 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Berichten over:
Accessoires horen thuis in: [Motorola Moto Z Play] Het grote Accessoires topic
Levertijden & Prijzen horen in: [Motorola Moto Z Play] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's horen thuis in: [Motorola Moto Z Play] Rooten & Custom ROM's
Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie