Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:28:
Hmm, het lijkt er op dat er een derde Asus Strix videokaart wordt geintroduceerd, zie de SKU (STRIX-GTX1080-
A8G-GAMING):
https://www.overclockers....phics-card-gx-409-as.html
Deze heeft baseclock en boost die tussen de Non-OC en OC zitten:
- GeForce GTX 1080 DirectCU III Strix Aura RGB 8192MB GDDR5X PCI-Express Graphics Card Base Clock: 1607mhz Boost Clock: 1733mhz
- GeForce GTX 1080 DirectCU III Strix Gaming Aura RGB 8192MB GDDR5X PCI-Express Graphics Card Base Clock: 1695mhz Boost Clock: 1835mhz
- GeForce GTX 1080 DirectCU III OC Strix Gaming Aura RGB 8192MB GDDR5X PCI-Express Graphics Card Base Clock: 1784mhz Boost Clock 1936Mhz
Dat zou nog wel kunnen kloppen als je kijkt naar hun OC-versie targets die inderdaad wel aan de hoge kant zitten. Ik heb in het echt al een kaart gezien die die clocks niet zou halen zonder voltage & TDP target verhogingen. Nice find

.
Zeara schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:52:
Ach, ik kan de irritatie bij Vipeax wel voorstellen (als ik dat irritatie mag noemen). De massa hier gaat alleen maar voor de Asus, MSI, EVGA of Gigabyte, terwijl er toch echt betere kaarten te vinden zijn... Alhoewel, de MSI volgens mij deze keer wel de betere is van deze merken.
Irritatie is het inderdaad niet. Wat 1 specifiek persoon koopt die zich heeft ingelezen moet ook iedereen absoluut zelf weten. Het enige wat ik wil voorkomen is dat iemand met weinig technische kennis/niet ingelezen (en dat is echt bij verre de meerderheid die hier komt, zeker zij die niet posten) hier nu gaat lezen dat bijvoorbeeld de GeForce GTX 1080 ACX 3.0 de beste kaart is. Dat is namelijk al door meerdere reviews ontkracht.
Eigenlijk legt Soeski het nu heel goed uit

.
Soeski schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:55:
Sja, wat is beter? Die criteria zijn voor alle mensen anders. Het is met name looks en merkBELEVING. Heb ik een MSI omdat dit de beste is? Nee, omdat ik hiervoor ook een MSI had met rood/zwart en de kleurencombinatie bevalt mee, de koeler bevalt me en ik heb goede ervaringen met het merk. Was de knalgele Zotac net zo goed geweest? Waarschijnlijk wel maar dat vind ik niet lekker smoelen en ik heb geen ervaring met Zotac.
Het is allemaal een kwestie van smaak, maar qua prestaties of bouwkwaliteit verwacht ik geen zichtbare verschillen.
Hij noemt heel veel 'ik' (oftewel hij erkent het als zijn mening terwijl veel mensen alles maar blind als harde statements plaatsen) en zijn mening gebruiken in zijn aankoop is absoluut niet meer dan terecht, maar ik zie Soeski niet als iemand die iedereen die hij kent gaat vertellen dat de MSI de kaart is waar ze voor moeten gaan, ongeacht de prijs en wachttijden.
[
Voor 20% gewijzigd door
Paprika op 06-07-2016 16:04
]