Ik wacht op een 1080 + Battlefield 1 aanbieding voor rond de 650 euro
Ben wel nieuwschierig naar de Asus GTX 1080 Turbo qua design en prijs ( met name prijs
) en als die goede prestaties levert durf ik die wel te bestellen...
Als geluid je niet echt iets uitmaakt, is zo'n blower altijd wel een goede deal.
Ik denk dat het een slechte bureaustoel is aangezien je de armleuning niet in hoogte kunt verstellen.OE42 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:34:
[...]
Ik ben deze topic stiekem aan het volgen en ben toch wel erg aan het twijfelen om gewoon deze deal te nemen. Ik wilde eerst wachten tot dat winkels de custom versie van GTX 1070 voor 450 euro verkopen, maar nu denk ik er wel aan om deze deal te nemen. Wat denken jullie?
Cunning linguist.
Nee geluid productie maakt mij niet zoveel uit ik game altijd met een headset op en geluid staat vaak op max.. Ik let meer op het geluid in spellen dan uit mijn GPU. Ik ben echt benieuwd naar deze kaart en beschikbaarheid.SmokingCrop schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:35:
Als geluid je niet echt iets uitmaakt, is zo'n blower altijd wel een goede deal.
Kun je denk ik lang wachten want battlefield is toch allemaal AMD? Mantle gebeurenRoaDHouse schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:08:
Ik wacht op een 1080 + Battlefield 1 aanbieding voor rond de 650 euro
Ter land, ter zee en in de kroeg
Zower ik weet is Mantle "dood" ivm DX12 en word het verder niet meer ondersteund.Christiano007 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Kun je denk ik lang wachten want battlefield is toch allemaal AMD? Mantle gebeuren
Ben wel nieuwschierig wat voor setup ze gebruikte voor de BF1 Multiplayer Live Stream op E3.
Met BF4 hebben ze het volgensmij wel openbaar gemaakt.
[ Voor 20% gewijzigd door Signex op 18-06-2016 13:03 ]
Frostbite Game Engine heeft een tijd achter zowel 'Mantle' als DX gestaan maar met DX12 lijkt het vooral die kant op te gaan, helaas. Mantle bestaat sowieso niet meer, dat is nu Vulkan. Maar Frostbite kan dus zowel in Vulkan als DX12 renderen. Jammer dat OpenGL (Mantle/Vulkan) zo weinig gebruikt wordt wat mij betreft, vooral omdat de API's op zowel NVIDIA kaarten als AMD kaarten goed werkt en veel belangrijker voor mij: cross OS.Christiano007 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Kun je denk ik lang wachten want battlefield is toch allemaal AMD? Mantle gebeuren
Ja Vulkan moet best goed zijn las ik.Mmore schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:05:
[...]
Frostbite Game Engine heeft een tijd achter zowel 'Mantle' als DX gestaan maar met DX12 lijkt het vooral die kant op te gaan, helaas. Mantle bestaat sowieso niet meer, dat is nu Vulkan. Maar Frostbite kan dus zowel in Vulkan als DX12 renderen. Jammer dat OpenGL (Mantle/Vulkan) zo weinig gebruikt wordt wat mij betreft, vooral omdat de API's op zowel NVIDIA kaarten als AMD kaarten goed werkt en veel belangrijker voor mij: cross OS.
Beetje offtopic hier, maargoed, Vulkan is geweldig en DOA. Microsoft zal echt alles op alles zetten om te voorkomen dat DirectX marketshare verliest aan Vulkan (/openGL). Ondersteuning is uiteraard vanuit AMD uitstekend (initieel is Mantle, ontwikkeld door AMD, 'gedoneerd' aan de organisatie achter OpenGL) maar ook NVIDIA moet prima met Vulkan overweg kunnen.
Verwijderd
Mantle was dan ook een politieke move om te zorgen dat Microsoft wat beter luisterde naar de fabrikanten want die waren niet zo blij met de constante tegenwerking en weigering om technische innovaties door te voeren. Wat dat betreft is het gunstig dat OpenGL wat meer marktaandeel zou krijgen zodat er meer innovatie komt vanwege concurrentie.
Wat de 10x0 modellen betreft op andere plekken in de wereld wel uitkomen. Ik vermoed dat importeurs niet zitten te wachten op een super groot assortiment van verschillende modellen. Die hebben liever de meest gangbare modellen die ze voor een leuke prijs kunnen wegzetten.
Wat de 10x0 modellen betreft op andere plekken in de wereld wel uitkomen. Ik vermoed dat importeurs niet zitten te wachten op een super groot assortiment van verschillende modellen. Die hebben liever de meest gangbare modellen die ze voor een leuke prijs kunnen wegzetten.
net met Azerty gebeld, en aankomende week krijgen ze weer gtx 1070 kaarten binnen.
Echter kunnen ze nog niet zeggen of ze iedereen die op backorder staat direct kunnen behandelen
Echter kunnen ze nog niet zeggen of ze iedereen die op backorder staat direct kunnen behandelen
Verwijderd
Weten ze dan niet hoeveel ze binnen krijgen of hoeveel er in backorder staat? Of gaan ze er vanuit dat mensen bestellingen alsnog afzeggen?
Zelf ook een bestelling geplaatst bij Azerty. De KFA2 GeForce GTX 1080 EX OC 8GB voor 690 incl een 4 weg sli bridge. SLI HB bridge is nog niet te koop en deze zou ook moeten werken.
Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren want je weet het nooit.
Btw de prijsvergelijker bij Hardware.info. Heeft behoorlijk veel meer winkels in hun lijst staan dan de pricewatch.
Zelf ook een bestelling geplaatst bij Azerty. De KFA2 GeForce GTX 1080 EX OC 8GB voor 690 incl een 4 weg sli bridge. SLI HB bridge is nog niet te koop en deze zou ook moeten werken.
Btw de prijsvergelijker bij Hardware.info. Heeft behoorlijk veel meer winkels in hun lijst staan dan de pricewatch.
Iemand de KFA2 GEFORCE® GTX 1080 HOF al ergens zien staan?
Ik zie hem alleen bij overclockers.uk maar dan betaal je 809euro incl verzending.
Denk dat die kaart wel goedkoper te kopen is ergens en die heeft in een review al 2.2Ghz op lucht gehaald.
Ik zie hem alleen bij overclockers.uk maar dan betaal je 809euro incl verzending.
Denk dat die kaart wel goedkoper te kopen is ergens en die heeft in een review al 2.2Ghz op lucht gehaald.
Ik denk dat ik over mij preorder-bedrag maar heffingsrente ga vragen volgende week

| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Heb de GIGABYTE GeForce GTX 1070 G1 Gaming kaart gekocht bij alternate.de maar na de bestelling kan ik nergens terugvinden hoe het nu verder moet? Wel een mailtje gekregen, vind het maar wat apart.
Er zijn weer een boel nieuwe kaarten op de websites van de fabrikanten gekomen;
edit: verkeerde topic
SmokingCrop in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"
edit: verkeerde topic
SmokingCrop in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"
[ Voor 115% gewijzigd door SmokingCrop op 18-06-2016 15:06 ]
Inderdaad de site doet heel vaag. Dus heb maar niet de risico genomen. Ik kon geen eens 2 kaarten bestellen. Bij paypal kreeg ik maar 1 bedrag.Jorrie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:51:
Heb de GIGABYTE GeForce GTX 1070 G1 Gaming kaart gekocht bij alternate.de maar na de bestelling kan ik nergens terugvinden hoe het nu verder moet? Wel een mailtje gekregen, vind het maar wat apart.
Bij mij deed PayPal het niet eensraymondtoonen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Inderdaad de site doet heel vaag. Dus heb maar niet de risico genomen. Ik kon geen eens 2 kaarten bestellen. Bij paypal kreeg ik maar 1 bedrag.

Bij firefox moest ik telkens inloggen en met veel moeite bij paypal gekomen. Bij chrome gaat het wel goed maar dan zie ik geen bedrag op paypal pagina. Ik wacht maar eventjes.
Elke dag komen er nog tientallen bestellingen voor een gtx 1070 bij heb ik mij laten vertellen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:06:
Weten ze dan niet hoeveel ze binnen krijgen of hoeveel er in backorder staat? Of gaan ze er vanuit dat mensen bestellingen alsnog afzeggen?
Maar het grote probleem is dat zij een groot aantal kaarten bij hun leverancier hebben besteld en dat deze pas op het laatste moment laat weten hoeveel van deze kaarten per week aankomen
Weet iemand als iets meer over zijn bestelling bij caseking?
https://www.caseking.de/e...ming-stuhl-gcbu-390.html#
Ging er van uit omdat alles op stock was dat ze het gisteren nog gingen versturen en vandaag binnen zou heben
Ging er van uit omdat alles op stock was dat ze het gisteren nog gingen versturen en vandaag binnen zou heben
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Hoe doen jullie dat met preorders? Ik wil wel preorderen maar niet alvast betalen mocht er een betere deal komen. Welke nederlandse winkels hebben bijvoorbeeld achteraf betalen?
Vind ik ook wel een goede vraag.raymondtoonen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:00:
Hoe doen jullie dat met preorders? Ik wil wel preorderen maar niet alvast betalen mocht er een betere deal komen. Welke nederlandse winkels hebben bijvoorbeeld achteraf betalen?
Ik heb ook geen zin om nu al ergens 700euro af te tikken en dan weken wachten.
Idee wat ik op zich heb is in je order zetten dat je hem komt afhalen en zodra je de mail krijgt dat de order klaar ligt dan alsnog laten verzenden?
Verwijderd
Als je het per winkel wilt weten dan zoek je een interessante winkel uit en ga met het winkelwagentje door tot aan de betaal opties. Als daar rembours of op rekening (of andere opties) bij krijgt dan weet je genoeg.
Als van tevoren betaalt heb je altijd nog het recht om je geld terug te vragen als je van je koop afziet om wat voor reden dan ook. (Je loopt wel het gevaar bij een faillissement dat je het geld kwijt raakt)
Het is wel verstandig om te zorgen dat je niet in de problemen komt als je een aanbetaling doet en het duurt langer dan je gedacht had. (Lees: zorg dat je bankrekening niet te leeg raakt)
Als van tevoren betaalt heb je altijd nog het recht om je geld terug te vragen als je van je koop afziet om wat voor reden dan ook. (Je loopt wel het gevaar bij een faillissement dat je het geld kwijt raakt)
Het is wel verstandig om te zorgen dat je niet in de problemen komt als je een aanbetaling doet en het duurt langer dan je gedacht had. (Lees: zorg dat je bankrekening niet te leeg raakt)
Dude, chill.Gunth schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:52:
Weet iemand als iets meer over zijn bestelling bij caseking?
En kijk ff verder dan je neus lang is
Ps: assumption is the mother of all fuckups!After Caseking GmbH has shipped your order, you will receive an additional eMail containing all the details of your order as well as a tracking number, so you can check the status of your shipment at any time. The regular shipping time with both GLS and DHL is 24-48 hours within Germany and up to 7 business days within Europe, depending on the distance
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Hij is er! Net m'n MSI GTX 1080 Gaming X opgehaald, en wat een lekker ding is het 
Net ff Unigine heaven gedraaid en hij stond op 1987 mhz en 5005 mhz. Max temperatuur van 68 graden en heerlijk stil. Dus dat zit wel goed denk ik.
Nu is het tijd om te gaan.. gamen. Vaarwel tweakers, en succes
Net ff Unigine heaven gedraaid en hij stond op 1987 mhz en 5005 mhz. Max temperatuur van 68 graden en heerlijk stil. Dus dat zit wel goed denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Saitama op 18-06-2016 18:50 ]
Vraag is alleen of de winkels de kaarten die ze binnenkrijgen verzenden in volgorde van pre order of gewoon naar de preorders van wie ze het geld al binnen hebben.Rico schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:02:
[...]
Vind ik ook wel een goede vraag.
Ik heb ook geen zin om nu al ergens 700euro af te tikken en dan weken wachten.
Idee wat ik op zich heb is in je order zetten dat je hem komt afhalen en zodra je de mail krijgt dat de order klaar ligt dan alsnog laten verzenden?
And yes call me a cynic...

In deze tijd van omvallende winkels is het overigens wel degelijk een ding om over na te denken. Ga ik met zulke onzekere levertijden zulke bedragen vooruit betalen?
[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 18-06-2016 20:47 ]
For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.
Dit zijn de betere berichten...vraag is alleen waar heb je hem opgehaald?Saitama schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:49:
Hij is er! Net m'n MSI GTX 1080 Gaming X opgehaald, en wat een lekker ding is het
Ah vergeten, ik heb 'm opgehaald bij Paradigit in Utrecht. Op 13-6 besteld, en op 15-6 kreeg ik bevestiging dat ie er was. Kon alleen vandaag er pas naar toe.Rico schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:55:
[...]
Dit zijn de betere berichten...vraag is alleen waar heb je hem opgehaald?
Ze zijn helaas erg duur maar ben zeker blij
(Deze week bij 4launch besteld, vandaag geleverd. Ze komen er dus langzaam aan).

Mocht iemand nog een 780sc willen
(Deze week bij 4launch besteld, vandaag geleverd. Ze komen er dus langzaam aan).

Mocht iemand nog een 780sc willen
[ Voor 16% gewijzigd door Craftypiston op 18-06-2016 20:32 ]
Bedankt voor de tip, heb zojuist de GTX 1070 bij ze besteld, ook ophalen in UtrechtSaitama schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:23:
[...]
Ah vergeten, ik heb 'm opgehaald bij Paradigit in Utrecht. Op 13-6 besteld, en op 15-6 kreeg ik bevestiging dat ie er was. Kon alleen vandaag er pas naar toe.
Als je AA uitzet wat je bij 1440P ook niet meer nodig hebt scheelt het ook weer bijna twintig frames en moet het wel lukken op 60fpsPhntm schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:10:
[...]
Op welke resolutie zul je gaan gamen? Ik probeer 21:9 genoten te vinden om hun ervaringen te delen! 1070 is een stuk goedkoper dan de 1080 en als die 3440x1440 met 60+ fps behaalt in de meeste games dan weet ik wat ik moet gaan halen!
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik geloof dat ik dit nog niet had zien staan hier, maar de EVGA 1080 fanboy edidition is bij caseking.de onder de 700 euro gezakt en direct leverbaar:
https://www.caseking.de/e...2-mb-gddr5x-gcev-254.html
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
1440P, nog niet de tijd gehad uitvoerig te testen. Maar Fallout 4 en Total War Warhammer waren ruim boven de 60 frames op ultra van wat ik tot nu toe geprobeerd heb.Phntm schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:10:
[...]
Op welke resolutie zul je gaan gamen? Ik probeer 21:9 genoten te vinden om hun ervaringen te delen! 1070 is een stuk goedkoper dan de 1080 en als die 3440x1440 met 60+ fps behaalt in de meeste games dan weet ik wat ik moet gaan halen!
Same here! Paradigit lijkt de enige winkel te zijn die redelijk zeker kan zeggen dat hij dinsdag verzonden wordt, mits je één exemplaar besteld.Pindakaaskroket schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:37:
[...]
Bedankt voor de tip, heb zojuist de GTX 1070 bij ze besteld, ook ophalen in Utrecht
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Klopt, ik ga hem ophalen. Toch nog even nostalgie proeven in een computerzaak, nu het nog kantheRedDevilNL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Same here! Paradigit lijkt de enige winkel te zijn die redelijk zeker kan zeggen dat hij dinsdag verzonden wordt, mits je één exemplaar besteld.
Het hangt een beetje van de game af. Snelle shooters of racegames misschien niet, maar bij veel andere spellen zie ik op 27 inch 1440p toch nog duidelijk kartelrandjes zonder AA. Nou kan je met weinig performance verlies wel redelijk goede AA gebruiken, maar SSAAx4 b.v. hakt er inderdaad wel goed in.ErikRo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:18:
[...]
Als je AA uitzet wat je bij 1440P ook niet meer nodig hebt scheelt het ook weer bijna twintig frames en moet het wel lukken op 60fps
Lopen die gtx 1070 founders edition niet zie ze toch redelijk opvoorraad.
[ Voor 6% gewijzigd door syberjunky op 19-06-2016 10:48 . Reden: Aanvulling ]
Snap niet waarom je een FE zou kopen op dit moment tenzij je echt niet wil wachten. Je betaald iets meer en je krijgt iets minder.syberjunky schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
Lopen die gtx 1070 founders edition niet zie ze toch redelijk opvoorraad.
Ik ben niet verplan een founders edition te kopen maar het viel mij op daarom.ik wacht op de asus strix 1070 of 1080 zodra ze goed verkrijgbaar zijn en normaal geprijsd.heb ook geen haast mijn gtx 970 doet het nog uitstekend in games.
ok goede ogen dan ik heb zelf 34 inch monitor en van de week nog even gekeken naar doom terwijl ik stil sta. Maar ik zie het zelf niet ja als ik goed kijk maar het valt me gewoon niet meer op.Soeski schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Het hangt een beetje van de game af. Snelle shooters of racegames misschien niet, maar bij veel andere spellen zie ik op 27 inch 1440p toch nog duidelijk kartelrandjes zonder AA. Nou kan je met weinig performance verlies wel redelijk goede AA gebruiken, maar SSAAx4 b.v. hakt er inderdaad wel goed in.
Ik kijk het wel aan als ik met AA 60fps zet ik het wel aan anders gaat die uit.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik heb sinds kort een brilErikRo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:48:
[...]
ok goede ogen dan ik heb zelf 34 inch monitor en van de week nog even gekeken naar doom terwijl ik stil sta. Maar ik zie het zelf niet ja als ik goed kijk maar het valt me gewoon niet meer op.
Ik kijk het wel aan als ik met AA 60fps zet ik het wel aan anders gaat die uit.
als die dinsdag bij paradigit komt, zou je zeggen dat de rest van de winkels ook volgen rond die dag toch? Heb zelf sinds de 11e bij azerty georderd.theRedDevilNL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Same here! Paradigit lijkt de enige winkel te zijn die redelijk zeker kan zeggen dat hij dinsdag verzonden wordt, mits je één exemplaar besteld.
Dat zie ik nog met 1440p @ 25 inch... Het is wel een stuk minder dan 1200p @ 24 inch, maar schijnbaar moet ik ooit eens 4K @ 25 inch proberen.Soeski schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Het hangt een beetje van de game af. Snelle shooters of racegames misschien niet, maar bij veel andere spellen zie ik op 27 inch 1440p toch nog duidelijk kartelrandjes zonder AA.
Gezien Azerty de kaart voor het laagste bedrag aanbied en daardoor meer dan 50 orders heeft staan, acht ik mijn kans groter dat Paradigit er wél eentje vanuit de eerste lading aan mij kan geven.Nick112 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:04:
[...]
als die dinsdag bij paradigit komt, zou je zeggen dat de rest van de winkels ook volgen rond die dag toch? Heb zelf sinds de 11e bij azerty georderd.
Moet daarbij wel zeggen dat ik geen idee heb hoeveel kaarten elke retailer binnen krijgt.. Wellicht krijgen ze allen wel genoeg om in één keer aan alle orders te voldoen.
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Ik zou wel eens willen weten wat SiComputers haar verhaal is, want ik vind het maar verdacht dat zij als enige winkel de GTX 1070 en GTX 1080 zo goedkoop (in tegenstelling tot de andere winkels) aan kunnen bieden, maar tegelijkertijd niets los (kunnen) laten over de levering.
Ze zijn geen officiele partners, dus zij krijgen pas na 1-2 weken waarschijnlijk voorraad.Yonix schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:44:
Ik zou wel eens willen weten wat SiComputers haar verhaal is, want ik vind het maar verdacht dat zij als enige winkel de GTX 1070 en GTX 1080 zo goedkoop (in tegenstelling tot de andere winkels) aan kunnen bieden, maar tegelijkertijd niets los (kunnen) laten over de levering.
Also, zoals ik al dacht: De MSI Sea Hawk bij Informatique (nog niet op voorraad) voor €930:
http://www.informatique.n...-8gb-gddr5x-sea-hawk.html
Alternate krijgt ze waarschijnlijk ook nog. Bij Alternate België stond hij er ook al op voor €930, dat is dezelfde voorraad als NL.
Dat wordt dus geen Sea Hawk voor mij iig.
In Duitsland heb ik 'm gezien voor €870+. Mindfactory / Caseking
[ Voor 4% gewijzigd door GTX404 op 19-06-2016 14:50 ]
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Valt de gigabyte FE ook niet aan te raden ondanks dat hij momenteel zo wat de laagst geprijsde GTX 1070 is? Verschilt toch tussen de 20€ & 60€ met andere versies.
https://www.caseking.de/e...ddr5-gcgb-136.html#awards
als ik de reviews van HW er bij pak valt al snel op dat custom kaarten vaak minder geluid produceren en beter koelen. zou mij die €20 wel waard zijn.Tapijt14 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:35:
Valt de gigabyte FE ook niet aan te raden ondanks dat hij momenteel zo wat de laagst geprijsde GTX 1070 is? Verschilt toch tussen de 20€ & 60€ met andere versies.
http://nl.hardware.info/r...l-x3-review-weer-de-beste
http://nl.hardware.info/r...iew-kleurrijk-alternatief
http://nl.hardware.info/r...iew-de-eerste-custom-1070
Er zijn geen verschillen tussen de merken wat betreft de FE (behalve service/garantie dan). Maar een custom kaart zal op alle vlakken een beter alternatief zijn, behalve dan eventueel de prijs.
Voor diegene die bij Alternate.de bestellen. Ik kreeg na het bestellen via de website een offerte per mail. Daar simpelweg op gereageerd en bij de 2e mail dan pdf met paypal link gekregen. Dag nadien was de kaart al verstuurd.
Voor de nog twijfelende tweakers, de Gigabyte GTX 1070 G1 loopt als een zonnetje. Stabiel op 2075mhz zonder aan de voltage te sleutelen, 2100mhz met 100mV erbij. 65 graden en nauwelijks te horen
Voor de nog twijfelende tweakers, de Gigabyte GTX 1070 G1 loopt als een zonnetje. Stabiel op 2075mhz zonder aan de voltage te sleutelen, 2100mhz met 100mV erbij. 65 graden en nauwelijks te horen
Oe netjes man, klinkt zeker goed! Veel plezier met je kaartTheXplicit schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:09:
Voor diegene die bij Alternate.de bestellen. Ik kreeg na het bestellen via de website een offerte per mail. Daar simpelweg op gereageerd en bij de 2e mail dan pdf met paypal link gekregen. Dag nadien was de kaart al verstuurd.
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Top, heb gelijk een mailtje gestuurd.TheXplicit schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:09:
Goed om te horen dat alles het goed doet. Wanneer had je hem besteld? Bij mij zou hij donderdag binnen komen.TheXplicit schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:09:
[ Voor 5% gewijzigd door MissMe NL op 19-06-2016 23:54 ]
Ik heb mijn oog laten vallen op een 1070 van MSI.
Vanwege de kleine kast een node 304 ben ik niet van plan te over klokken wil zo dicht mogelijk bij de max van de kast blijven 150watt. Die paar frames boeien me dan wat minder.
De mooiste en meest luxe lijkt dan de Gamer x maar ik zie ook de GTX 1070 ARMOR 8G. Bij azerty kosten die hetzelfde dus voor het geld hoef ik het niet te laten.
Is er toch nog een reden voor de armor 8g te gaan?
Belangrijker vind ik dat hij zo stil mogelijk is en als geen extra 6 pin nodig heeft is dat een pluspunt want die zit er nu niet in volgens mij en dat scheelt weer uitzoeken hoe en wat.
Maar zwaartepunt ligt voor mij op stabiel en stil.
Vanwege de kleine kast een node 304 ben ik niet van plan te over klokken wil zo dicht mogelijk bij de max van de kast blijven 150watt. Die paar frames boeien me dan wat minder.
De mooiste en meest luxe lijkt dan de Gamer x maar ik zie ook de GTX 1070 ARMOR 8G. Bij azerty kosten die hetzelfde dus voor het geld hoef ik het niet te laten.
Belangrijker vind ik dat hij zo stil mogelijk is en als geen extra 6 pin nodig heeft is dat een pluspunt want die zit er nu niet in volgens mij en dat scheelt weer uitzoeken hoe en wat.
[ Voor 21% gewijzigd door ErikRo op 20-06-2016 00:45 ]
Vraag ik mij eigenlijk ook af. De Gamer X is volgens mij standaard het hoogst geklocked van de 1070 versies van MSI. De ASUS strix 1070 lijkt me ook een goede alleen lees ik dus verhalen over de design van de heatpipes ( https://m.reddit.com/r/nv..._heatpipe_contact/d3p2dug ) wat volgens anderen ook niet zoveel uitmaakt. De Strix is ook nog standaard hoger geklocked. Maar goed die van MSI is gewoon het beste qua temperatuur.ErikRo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:42:
Ik heb mijn oog laten vallen op een 1070 van MSI.
Ja verhaal kende ik. Denk toch dat ik voor de gamer x ga. die lijkt toch de betere te zijn als ik op de MSI site kijk. En drie profielen stil, overklokt en iets ertussen dus je kan mooi kiezen ook achteraf.raymondtoonen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 01:07:
[...]
Vraag ik mij eigenlijk ook af. De Gamer X is volgens mij standaard het hoogst geklocked van de 1070 versies van MSI. De ASUS strix 1070 lijkt me ook een goede alleen lees ik dus verhalen over de design van de heatpipes ( https://m.reddit.com/r/nv..._heatpipe_contact/d3p2dug ) wat volgens anderen ook niet zoveel uitmaakt. De Strix is ook nog standaard hoger geklocked. Maar goed die van MSI is gewoon het beste qua temperatuur.
Het vervelende is dat de custom kaarten nauwelijks leverbaar zijn. De prijzen liggen ook nog eens 50 tot 100 euro hoger dan de adviesprijs. Ik ben toch erg benieuwd wanneer ze een keer fatsoenlijk leverbaar zijn. Ik wil er graag 1 kopen.Carfanatic schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:31:
[...]
als ik de reviews van HW er bij pak valt al snel op dat custom kaarten vaak minder geluid produceren en beter koelen. zou mij die €20 wel waard zijn.
http://nl.hardware.info/r...l-x3-review-weer-de-beste
http://nl.hardware.info/r...iew-kleurrijk-alternatief
http://nl.hardware.info/r...iew-de-eerste-custom-1070
Inderdaad, als ze nou eens goed leverbaar waren hadden veel mensen volgens mij ook de huidige prijzen betaald.. Ik zie nu bijvoorbeeld de EVGA FE 1080 voor 700€ bij Caseking.. Alleen jammer dat de FE zo slecht presteert/koelt..editoor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:42:
[...]
Het vervelende is dat de custom kaarten nauwelijks leverbaar zijn. De prijzen liggen ook nog eens 50 tot 100 euro hoger dan de adviesprijs. Ik ben toch erg benieuwd wanneer ze een keer fatsoenlijk leverbaar zijn. Ik wil er graag 1 kopen.
Mensen die ongeduldig zijn zullen de FE kopen. Die zijn wel goed leverbaar. Hoe zat het met de GTX 9xx toen die net uit kwam? Waren die wel gelijk leverbaar of moest je toen ook zo lang wachten?GTX404 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Inderdaad, als ze nou eens goed leverbaar waren hadden veel mensen volgens mij ook de huidige prijzen betaald.. Ik zie nu bijvoorbeeld de EVGA FE 1080 voor 700€ bij Caseking.. Alleen jammer dat de FE zo slecht presteert/koelt..
Ik had de GTX 970 ongeveer 1.5-2 maanden na release aangeschaft voor 360€. Was toen goed leverbaar, maar wel na bijna 2 maanden. Ondertussen is de 1080 nu bijna een maand uit. Denk dat er eind deze maand wel genoeg voorraad zal zijn met betere prijzen.editoor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:55:
[...]
Mensen die ongeduldig zijn zullen de FE kopen. Die zijn wel goed leverbaar. Hoe zat het met de GTX 9xx toen die net uit kwam? Waren die wel gelijk leverbaar of moest je toen ook zo lang wachten?
die FTW versie van EVGA lijkt me wel de moeite waard. Maar idd lastig leverbaar en ik weet ook niet of daar een 1070 versie van komt.
4k gaming ga ik niet doen. wel 21:9 op 2560 x 1080
Verwijderd
Persoonlijk heb ik de MSI 1070 gaming besteld vorige week en die komt als het goed is morgen bij megekko aan en dan wordt hij woensdag bezorgd. En ik zie wel dat iets van die trend de situatie is bij verschillende winkels maar die kosten wel iets meer (~550) ten opzichte van de winkels die niks los kunnen laten over de bezorgtijd.Yonix schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:44:
Als je 500+ euro uit te geven hebt maakt die 30 euro meer ook niet zoveel meer uit. Kan dan woensdag hopelijk wel lekker aan't gamen!
Er komt wel een EVGA GTX 1070 FTW (http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6276-KR) maar geen classified geloof ik. Staat ook in mijn lijstje kandidaten :-)Henkje.doc schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:07:
die FTW versie van EVGA lijkt me wel de moeite waard. Maar idd lastig leverbaar en ik weet ook niet of daar een 1070 versie van komt.
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
Woensdag betaald, donderdag al verstuurd en vrijdag binnenraymondtoonen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:42:
[...]
Goed om te horen dat alles het goed doet. Wanneer had je hem besteld? Bij mij zou hij donderdag binnen komen.
Het is dat ik geen FE wil anders had ik het wel geweten voor net gene 700 euro:
Binnen een uur besteld, vandaag nog verzonden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
nice zit te twijfelen of ik voor de FE ga van EVGA of voor 3 tientjes meer voor deze :Phydomir schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:53:
https://www.caseking.de/e...2-mb-gddr5x-gcev-255.html
Ik raad je aan om gewoon voor een custom te gaan. Nog even geduld..davidb2 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:56:
[...]
nice zit te twijfelen of ik voor de FE ga van EVGA of voor 3 tientjes meer voor deze :
https://www.caseking.de/e...2-mb-gddr5x-gcev-255.html
Heeft iemand geprobeerd om de backplate van de FE eraf te halen en te testen op temperatuur?
Wat zijn de verzendkosten?Phydomir schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:53:
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Wat ik heb mee gekregen uit dit topic 13 euro.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je hebt hem dus al besteld? Ik heb nooit iets vanuit een duitse website besteld. Zijn ze betrouwbaar?Phydomir schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:20:
[...]
Wat ik heb mee gekregen uit dit topic 13 euro.
Zat namelijk te twijfelen tussen evga en msi, maar dit is wel een mooi prijsje.
Nee, niet zelf besteld. Ik wil geen FE kaart. Maar voor net geen 700 euro is dit een mooie prijs.Xtr3me4me schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Je hebt hem dus al besteld? Ik heb nooit iets vanuit een duitse website besteld. Zijn ze betrouwbaar?
Zat namelijk te twijfelen tussen evga en msi, maar dit is wel een mooi prijsje.
Ik dit topic zijn wel een aantal mensen die hier al besteld hebben en ik heb eigenlijk alleen positieve verhalen gelezen.
Beetje noob actie maar euhm.. bedoel je met FE kaart?Phydomir schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Nee, niet zelf besteld. Ik wil geen FE kaart. Maar voor net geen 700 euro is dit een mooie prijs.
Ik dit topic zijn wel een aantal mensen die hier al besteld hebben en ik heb eigenlijk alleen positieve verhalen gelezen.
Founder Edition. oftewel reference design met een koeler door Nvidia gemaakt.Xtr3me4me schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:28:
[...]
Beetje noob actie maar euhm.. bedoel je met FE kaart?
Custum koelers zijn door MSI, ASUS EVGA etc gemaakt.
Koelen vaak beter en zijn stiller en meestal een hogere clock.
Ahh ja stom van me. FE..! Maar is de EVGA GeForce GTX 1080 SC Gaming ACX 3.0 niet met een custom koeler?beebie121 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:31:
[...]
Founder Edition. oftewel reference design met een koeler door Nvidia gemaakt.
Custum koelers zijn door MSI, ASUS EVGA etc gemaakt.
Koelen vaak beter en zijn stiller en meestal een hogere clock.
Yep, daar zit een ACX 3.0 koeler op. dit koelt over het algemeen goed en is stil.Xtr3me4me schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:33:
[...]
Ahh ja stom van me. FE..! Maar is de EVGA GeForce GTX 1080 SC Gaming ACX 3.0 niet met een custom koeler?
Ik heb zelf een 980 met ACX 2.0 koeler.
Oke! Ik heb altijd Gigabyte gehad, maar denk dat ik misschien een EVGA kies dit keer. Leuk bedrag ook ten vergelijking de nederlandse webshops. En verzend kosten zijn maar 11 euro en je kan ook met paypal kiezen.beebie121 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Yep, daar zit een ACX 3.0 koeler op. dit koelt over het algemeen goed en is stil.
Ik heb zelf een 980 met ACX 2.0 koeler.
Dan zou ik dat ook doen inderdaad!
Voordeel van EVGA vind ik, dat als je hem registreert via hun site je 5 jaar garantie hebt.
En ik hoor, zelf geen ervaring mee, dat hun RMA afdeling zeer goed is.
Dus volgens mij kun je er geen buil aan vallen dan.
Voordeel van EVGA vind ik, dat als je hem registreert via hun site je 5 jaar garantie hebt.
En ik hoor, zelf geen ervaring mee, dat hun RMA afdeling zeer goed is.
Dus volgens mij kun je er geen buil aan vallen dan.
Ik heb bij caseking besteld en je kunt verschillende bezorgers kiezen, 11 euro voor UPS en 13 euro voor GLSXtr3me4me schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Oke! Ik heb altijd Gigabyte gehad, maar denk dat ik misschien een EVGA kies dit keer. Leuk bedrag ook ten vergelijking de nederlandse webshops. En verzend kosten zijn maar 11 euro en je kan ook met paypal kiezen.
Raar bij mij staat 7.98 euro voor GLS.schumi1986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:42:
[...]
Ik heb bij caseking besteld en je kunt verschillende bezorgers kiezen, 11 euro voor UPS en 13 euro voor GLS
Ik wou dat ik een custom waterkoeling setup had, dan kon ik gewoon een founders met EKWB waterblock kopen 
Lekker makkelijk
Lekker makkelijk
Ah misschien komt het omdat ik een evga 980ti FTW besteld heb met gratis bureaustoel
Ohhw hahaha dan klopt het inderdaad welschumi1986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Ah misschien komt het omdat ik een evga 980ti FTW besteld heb met gratis bureaustoel
Die 13 euro is inclusief stoel. Voor alleen een videokaart 8 euro (en in mijn geval nog 2 euro extra voor paypal)
Heb jij die stoel al binnen? Ik zou graag willen weten hoe die is.. Ik heb zelf nu zo een staples kantoorstoel zonder hoofdsteun, wat soms irritant is..Trevor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:49:
[...]
Die 13 euro is inclusief stoel. Voor alleen een videokaart 8 euro (en in mijn geval nog 2 euro extra voor paypal)
Ik zit er aan te denken om de Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB te kopen voor 499€ Hij is binnen 4 dagen leverbaar bij alternate.de. Ik kan alleen nergens een review vinden dus als ik het ga doen is het wel gok of het de goede keuze is. https://www.alternate.de/...duct/1280586?tk=7&lk=8406
De 1080 Phoenix GLH was in ieder geval goed. Goede koeler en prestaties. Denk niet dat je verkeerd kan gaan met de 1070 GS.editoor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:59:
Ik zit er aan te denken om de Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB te kopen voor 499€ Hij is binnen 4 dagen leverbaar bij alternate.de. Ik kan alleen nergens een review vinden dus als ik het ga doen is het wel gok of het de goede keuze is. https://www.alternate.de/...duct/1280586?tk=7&lk=8406
Ik heb de evga 1080 ACX 3.0 besteld (nu niet meer te bestellen), niet de 980ti + stoelGTX404 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Heb jij die stoel al binnen? Ik zou graag willen weten hoe die is.. Ik heb zelf nu zo een staples kantoorstoel zonder hoofdsteun, wat soms irritant is..
Ik zit zelf met smart te wachten op de 1080 variant hiervan. Schijnt een behoorlijk beestje te zijn :-)editoor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:59:
yes besteld bij casekings : de EVGA GTX1080 SC ACX 3.0 !
Laat de waiting game nu maar beginnen! haha ik heb nog nooit iest daar besteld pas na het lezen van dit forum topic heb ik de sprong gewaagd..
Ik heb geen idee hoe nu verder. Op hun site staat iets van leverbaar vanaf 24.06.2016 dus ik ga ervan uit dat ik het de week erop heb via GSL ondertussen kijk ik op youtube benchmark video's en lees ik de tips en adviezen van iedereen hier.
Laat de waiting game nu maar beginnen! haha ik heb nog nooit iest daar besteld pas na het lezen van dit forum topic heb ik de sprong gewaagd..
Ik heb geen idee hoe nu verder. Op hun site staat iets van leverbaar vanaf 24.06.2016 dus ik ga ervan uit dat ik het de week erop heb via GSL ondertussen kijk ik op youtube benchmark video's en lees ik de tips en adviezen van iedereen hier.
De GLH heeft de hoogste kloks toch? Of is dat de GS?kwdtjuh schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:15:
[...]
Ik zit zelf met smart te wachten op de 1080 variant hiervan. Schijnt een behoorlijk beestje te zijn :-)
De GHL heeft de hoogste kloksGTX404 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:51:
[...]
De GLH heeft de hoogste kloks toch? Of is dat de GS?
De GLH. Overigens zal er deze week wel op Hardware.info een review komen, gezien de volgende pagina:GTX404 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:51:
[...]
De GLH heeft de hoogste kloks toch? Of is dat de GS?
http://nl.hardware.info/p...ix-glh-8gb/testresultaten
"Getest op 23 juni 2016"

Nu nog hopen dat hij snel op voorraad komt.
Ga vandaag mijn MSI GTX1080 FE terugsturen nu het nog binnen de 2 weken valt. Ben niet tevreden met de temps voor de prijs als ik de custom kaarten zie en heb gewoon te overhaast beslist. Toch maar wachten op een redelijk geprijsde custom kaart of eventueel gaan voor de GTX1070 
Is er al bekend wanneer er een nieuwe lading van bijvoorbeeld de MSI Gaming X of Gigabyte G1 komt?
Is er al bekend wanneer er een nieuwe lading van bijvoorbeeld de MSI Gaming X of Gigabyte G1 komt?
Verwijderd
voor de MSI gaming is het zo dat de 1070 en 1080 beide deze week bij veel winkels wordt geleverd, echter bij azerty bijvoorbeeld is de backorder van MSI gaming beide 1070 en 1080 groter dan de levering, dus dat moet je bij de keuze van je winkel even vragen als je hem snel wilt hebbenFoxpat schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:12:
Ga vandaag mijn MSI GTX1080 FE terugsturen nu het nog binnen de 2 weken valt. Ben niet tevreden met de temps voor de prijs als ik de custom kaarten zie en heb gewoon te overhaast beslist. Toch maar wachten op een redelijk geprijsde custom kaart of eventueel gaan voor de GTX1070
Zelf heb ik dus bij megekko een msi gaming 1070 besteld, en vooralsnog lijkt het zo te zijn dat ik die daadwerkelijk ook woensdag bezorgd krijg.
En nog steeds geen sein van Asus. *denkt om bestelling te annuleren*
Beetje slecht geregeld weer.
Beetje slecht geregeld weer.
Als ik een GTX 1070 wil bestellen, is het dan het handigste om in Nederland de pre-orderen of vanuit Duitsland?
Op die laatste zit ik ook te wachten(10/6 besteld bij Azerty)), nog geen flauw idee wanneer die gaat komen.Foxpat schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:12:
Ik kan nog wachten. Maar ik hoop toch dat ze tegen begin juli hier gaat zijn.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik zit ook echt op die Asus te wachten, vind ze erg mooi. Het oog wilt ook wat
Ski or Die
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.