Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 19:38
Vanavond de game gekocht en 3 potjes gespeeld. Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van, maar daardoor echt mijn ballen uit mijn broek gelachen. Zaten met zijn 4e en in de eerste game had ik binnen een minuut mijn hele team al uitgeroeid.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Heb de game nu een dikke week, wat is dit gruwelijk, love it! Gewoon volledig hardcore, geen HUD, geen namen, hitmarkers of andere nonsense.
Speel voornamelijk Customs, Reserve en soms Factory. Die Raiders zijn echt moeilijk en de AI in het spel is zo goed dat je het verschil tussen spelers en MPC niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Korkss schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:22:
Vanavond de game gekocht en 3 potjes gespeeld. Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van, maar daardoor echt mijn ballen uit mijn broek gelachen. Zaten met zijn 4e en in de eerste game had ik binnen een minuut mijn hele team al uitgeroeid.
Herkenbaar _O-
Half uur wachten tot het hele team klaar is met z'n load out. Vol spanning spawnen en wachten tot iedereen er is. Stukje lopen, stil, voorzichtig. Kijk ik een keer om, terug, zie ik wat bewegen in de struiken en schrik me verrot! Contact! Knallen! Blaf 'm vol! Blinde paniek op Discord als blijkt dat het halve team opeens beschoten wordt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:00

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik speel tot nu toe alleen solo, mis soms het idee van duo of een teamwork.. maar hierboven beschrijf je meteen mijn angst van het samen spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
pimskie schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:12:
[...]

Herkenbaar _O-
Half uur wachten tot het hele team klaar is met z'n load out. Vol spanning spawnen en wachten tot iedereen er is. Stukje lopen, stil, voorzichtig. Kijk ik een keer om, terug, zie ik wat bewegen in de struiken en schrik me verrot! Contact! Knallen! Blaf 'm vol! Blinde paniek op Discord als blijkt dat het halve team opeens beschoten wordt :')
Ja ik had pas door dat mijn teammates niet te herkennen zijn door groene nametags ofzo, nadat ik ze vakkundig had omgelegd >:)

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
Heb helaas ook een paar teamkills achter mijn naam staan.

o.a. 1 met de volgende situatie:

Ik sta in een winkelcentrum team verspreid.. 1tje aan de overkant in andere winkel en kennelijk dus 1tje achter zandzakken in het midden.
Dik vuur gevecht en ik zweer ik zie de teammate achter de zandzakken zich omdraaien en schiet mijn teammate in de winkel aan de overkant dood. Dus ik denk dat is dan toch geen teammate en schiet die gozer bij de zandzakken dood. hoor ik plots friendly fire en boel gevloek... bleek dus iemand precies over de zandzakken heen te schieten naar die teammate in de winkel aan de overkant. en was het soort van toeval dat die gozer bij de zandzakken zich op dat moment ook omdraaide... tja lastig te zien als het hectisch is en ik vlak ervoor nog iedereen z'n positie opvroeg en niemand iets zei over bij zandzakken te liggen.

even later zie ik iemand mijn teamkill looten bij de zandzakken en op de vraag wie hem nu loot geen antwoord dus ik schiet weer en weer boel gevloek op Discord. Tja ik vraag niemand antwoord dan vraag je er naar mijn mening om hoor.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Whaha dat zijn wel erge momenten zeg.. vaak ontwijk ik wel de 2/3 man.. wacht ik geduldig totdat ze weg zijn.. soms probeer ik ze te killen. Niet altijd het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Sjah, ééntje uit de oude doos over dit onderwerp :+

[ Voor 18% gewijzigd door Ebayzo op 02-12-2019 17:40 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ik snap werkelijk waar niks vd game! Ik ben dus veel gear kwijt schijnbaar. Dus ik een sks gekocht van een trader. Nou kan ik alleen geen magazijn(en) voor die sks vinden. Dus zit nu met een wapen waar geen kogels in kunnen. Dat wordt lastig killen zo. Hoe kom ik nou ooit nog aan loot? :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-08 11:01
Scav raids kunnen goed zijn om wat wapens te verkrijgen.

Voor de SKS; Je kan right-click op doen en dan 'Linked search' doen om gerelateerde parts te vinden. Dan kan je evt links nog sorteren op mags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Chief_GG schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:01:
Scav raids kunnen goed zijn om wat wapens te verkrijgen.

Voor de SKS; Je kan right-click op doen en dan 'Linked search' doen om gerelateerde parts te vinden. Dan kan je evt links nog sorteren op mags.
Kijk, dit is alweer een tip waar we wat verder mee komen (hopelijk.) vanmiddag meer weer eens verder met deze hardcore game >:)

Vandaag wat players gekilled en wat scavs. Had prima loot gevonden, maar snapte niks van waar ik dan heen moest. Gevolg was dood en geen loot :+
Echt de map (customs) beter leren kennen.. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Korkss op 05-12-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Korkss schreef op donderdag 5 december 2019 @ 05:58:
[...]

Kijk, dit is alweer een tip waar we wat verder mee komen (hopelijk.) vanmiddag meer weer eens verder met deze hardcore game >:)

Vandaag wat players gekilled en wat scavs. Had prima loot gevonden, maar snapte niks van waar ik dan heen moest. Gevolg was dood en geen loot :+
Echt de map (customs) beter leren kennen.. :P
https://escapefromtarkov.gamepedia.com/

Hier vind je praktisch alles (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ahh chill thanks! Enige wat ik nergens kan vinden (weet niet of het kan) is: ik heb nu bijv die kaasplakjes (heal) die gaan per 100 in een stack. Kan ik die ook opdelen in stacks van 25 of 50? Zelfde voor ammo etc! Lijkt me wel dat dit kan, maar zie het nergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

100 is het aantal hp wat het kan healen.
Zo heb elke medkit zijn eigen waarde. Een medkit kan je niet opdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Nickrsd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:48:
100 is het aantal hp wat het kan healen.
Zo heb elke medkit zijn eigen waarde. Een medkit kan je niet opdelen.
Ahh zo, thnx! Het roteren van loot ook uitgevonden! Vind solo spelen wel pittig btw! Duo lijkt wat makkelijker. Paar mooie extracts gehad met leuke loot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

In het begin is het enorm lastig ja. Als je een beetje de map weet met de extracts. Dan begint het leuk te worden. Helaas kom ik weinig aan tarkov toe, er een kleine geboren haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
Als je een multi-monitor setup hebt, kun je op je 2e scherm de map open houden. Zo ben ik in begin ook begonnen. In begin vooral 1 map gespeeld om enigszins de feel te krijgen voor het spel, zonder überhaupt bezig te zijn met quests en dergelijke (was ook nog geen hideout).

Nu met 0.12 voor het eerst serieus bezig met quests en zo kom je eigenlijk op elke map wel uit, je kan natuurlijk wel raden hoe vervelend dat speelt als je niet weet waar je bent op de map. Kortom daarom ben ik een map gaan gebruiken op 2e scherm en nu weet ik me op elke map wel te oriënteren en te extracten. Je kunt wel goeie loot vinden, maar als je het niet kan thuis brengen schiet het niet op (y).

Wat ook wel wilt helpen als je eerst soort van map kennis wilt krijgen voor dat je PVP/PVE gaat doen, is even de map laden in offline mode met ez bots of zonder. Zo kan je beetje rondkijken en bepaalde punten herkennen in een map voor je zelf, zonder dat de kogels om je heen vliegen.

Des te meer je weet, des te minder je hoeft te stressen over randzaken en kan focussen op in leven blijven en loot thuis brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Dat heeft me tot nu toe nog weerhouden om labs en reverse te spelen. Ken die mappen niet heel goed. Dus blijf steken op customs/ shoreline, woods en soms factory.

Niet veel gespeeld op de rest 🤭😬

[ Voor 22% gewijzigd door Nickrsd op 11-12-2019 18:44 ]

• paladin!
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Hey iedereen,

heb het spel paar dagen geleden aangeschaft, holy hell is dit iets anders dan de rest van de games.
Paar potjes op customs gespeeld, voel me precies als of ik opgejaagd wild ben.

Hopelijk kan ik er nog wat meer tijd insteken en het beter leren kennen :D
Tips voor een noob zijn altijd welkom :P

• Korkss
Deze game kent geen genade, heel pijnlijk. Maar dat maakt de game juist ook weer zo tof! Net een dikke solo run als pmc op shoreline. Ik was echt stacked as f*. Komt eindelijk de extraction in zicht, zie ik een scav vlakbij. Die moest ik wel uitschakelen, had alleen zijn vriendje niet gezien. Headshot me en dood :-(

• Nickrsd

Nickrsd

Dat is enorm balen! Zo vaak meegemaakt dat ik rustig aan volle loot heb gaande de raid. Dan opzoek naar een exit. Echt spannend als het lukt. Balen als het niet lukt. Haha

Ik wil ook wel eens duo proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
Nickrsd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:31:
Dat is enorm balen! Zo vaak meegemaakt dat ik rustig aan volle loot heb gaande de raid. Dan opzoek naar een exit. Echt spannend als het lukt. Balen als het niet lukt. Haha

Ik wil ook wel eens duo proberen.
Je mag me wel toevoegen! Ben wel totaal nieuw in Tarkov dus verwacht geen wonderen. Ik heet KorkssTV op Tarkov trouwens! Ook voor anderen, mocht je interesse hebben, add me maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Korkss schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:23:
[...]

Je mag me wel toevoegen! Ben wel totaal nieuw in Tarkov dus verwacht geen wonderen. Ik heet KorkssTV op Tarkov trouwens! Ook voor anderen, mocht je interesse hebben, add me maar!
Heb je een friend request gestuurd :).

Ben ook nieuwe speler in EFT; wreed moeilijk om te beginnen.

Zojuist een SCAV sessie gespeeld, natuurlijk na minutenlang stil rondgeslopen te hebben (Customs map) kom ik in een donkere hal ineens uit het niets een SCAV tegen (in ninjapak).

Is het echt zo dat je bij sommige guns/ammo 15 kogels nodig hebt om iemand uit te schakelen? Deze kill was met een klein handpistooltje en (dus) klein kaliber kogels; maar kom op, 15 kogels in je armour en lichaam? :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fqPrqq2/Tarkov-15bullets.png

Uiteraard was deze knakker niet alleen, nadat ik hem met die 15 bullets had gekilled, werd ik binnen 1 seconde afgemaakt door z'n maat, die achter een container stond :(.

Heftig moeilijke game, maar wel enorm spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Op customs heb je soms wat scavs rondlopen die wel geared zijn. Dan doe je met een simpel pistol weinig.. vooral als je ze op dr armor hit😅. En, ze zijn niet alleen nee!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
brtk schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:33:
[...]

Heb je een friend request gestuurd :).

Ben ook nieuwe speler in EFT; wreed moeilijk om te beginnen.

Zojuist een SCAV sessie gespeeld, natuurlijk na minutenlang stil rondgeslopen te hebben (Customs map) kom ik in een donkere hal ineens uit het niets een SCAV tegen (in ninjapak).

Is het echt zo dat je bij sommige guns/ammo 15 kogels nodig hebt om iemand uit te schakelen? Deze kill was met een klein handpistooltje en (dus) klein kaliber kogels; maar kom op, 15 kogels in je armour en lichaam? :o

[Afbeelding]

Uiteraard was deze knakker niet alleen, nadat ik hem met die 15 bullets had gekilled, werd ik binnen 1 seconde afgemaakt door z'n maat, die achter een container stond :(.

Heftig moeilijke game, maar wel enorm spannend!
Klinkt alsof je de raiders tegen het lijf bent gelopen. Die zijn inderdaad sterk en kan je het best vermijden op het begin.

Een beginner doet er goed aan om in te lezen over bullets: sommige zijn echt kansloos tegen hoger level armor. Daarnaast gewoon rustig de maps leren kennen met een 2e scherm oid erbij. Lekker pistol runs doen of scav runs. Zodra je de map leert kennen, weet je waar je op moet letten en waar scavs vaak zitten. Dan zul je niet meer zo snel verrast worden en gaat alles een stuk soepeler. Succes!

Edit:
Deze ammo chart is erg makkelijk: https://i.redd.it/wwkqv16irow31.png

Groene ammo pakken om kans te maken tegen PMCs en/of raiders.

[ Voor 4% gewijzigd door BenJG op 31-12-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Thanks @BenJG , goeie tips! Heb een paar maps op A3 uitgeprint en leg die voor het toetsenbord; het blijft soms best lastig om te bepalen waar je exact bent als je dropt, maar het gaat me steeds beter af.

Jammer dat je bij een SCAV sessie niet kan kiezen uit een paar opties qua wapens, ik krijg helaas best vaak een simpel pistooltje toebedeeld.

Nu eens die ammo chart bestuderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Kan iemand mij vertellen of dit spel makkelijk te spelen is op onderstaande laptop:

pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK00QNMH)

Voor de zekerheid maar even voordat ik het aanschaf ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kieft91 op 02-01-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Kieft91 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:47:
Kan iemand mij vertellen of dit spel makkelijk te spelen is op onderstaande laptop:

pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK00QNMH)

(alleen heb ik de i5-8300H versie, maar kan deze niet meer vinden in de pricewatch)

Voor de zekerheid maar even voordat ik het aanschaf ;)
Moet vast lukken op low settings 1080p, verwacht er alleen niet heel veel van op dit moment. Het spel is niet goed geoptimaliseerd en vraagt nu best wat rekenpower.

Een 3800X, 16GB met een 1080ti geeft bijv. op de map Customs, met niet eens alles op high settings, een FPS van net 70 a 80 in buitengebieden. Maps met veel gebouwen geeft een FPS van 110+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gewoonemiel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-09 22:26
Hey allemaal,

Ik heb het spel gisteren aangeschaft en zou het leuk vinden om het spel met andere te spelen(casual/chill). Ik ben nog niet zo goed haha maar heb wel veel ervaring met shooters.

ID: blafkikker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Misschien moeten we een discord channel hebben. Dat is erg makkelijk voor de communicatie en het zien wie er online is.

Iemand ingame toevoegen kan, maar ik heb geen idee hoe ik kan zien of iemand online is of niet.. en je kan sowieso niet praten met elkaar dan.

Is er een discord channel voor hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:42

Oxigeon

En zo is dat!

Is er eigenlijk een mogelijkheid om deze game op een of andere manier te proberen? Ik weet namelijk niet of hij draait op mijn laptop. Heb wel gelezen dat er een tijd terug free acces keys zijn uitgedeeld aan bestaande spelers. Maar vind nergens of deze nog gelden. Als iemand er nog een heeft hoor ik dat graag.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
3 potjes gedaan, 2x normaal 1x als scav maar tis moelijk man :)
Misschien maar mensen zoeken om samen mee te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lombro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 12:38
Wat een adrenaline _/-\o_ :D
Gisteren aangeschaft en een paar potjes gespeeld als SCAV en op offline een beetje mapkennis opgedaan.
Toch mooi wat runs kunnen completen dus heb al een beetje loot :) :)
Verder maar eens gauw mapkennis op doen!

Mochten er nog mensen zin hebben om samen te spelen mijn ID: Lombro
Heb eventueel nog een teamspeak 3 server voor de coms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
@Kieft91 en @Lombro; zullen we vanavond proberen samen te spelen?

EFT GameID: SilverBullet76

Ik heb een microfoon beschikbaar, kunnen we via teamspeak van FatEdd88 communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ik ben vanavond niet online @brtk , heel bepertk soms een keer 's avonds door de week.
Je mag me wel toevoegen!

EFT GameID: Kieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Simpele korte vraag: kun je deze game ook solo of co-op spelen zonder vijandige spelers? (dus enkel met AI vijanden)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Angeloonie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:36:
Simpele korte vraag: kun je deze game ook solo of co-op spelen zonder vijandige spelers? (dus enkel met AI vijanden)
Dat kan, hiervoor kies je PMC en dan de optie OFFLINE RAID met PvE optie aan. Echter, alles wat je vindt, gaat verloren en je bouwt ook geen experience op. Dit is dus puur om te "oefenen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Kieft91 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:34:
Ik ben vanavond niet online @brtk , heel bepertk soms een keer 's avonds door de week.
Je mag me wel toevoegen!

EFT GameID: Kieft
Voeg je later toe Kieft, wellicht tot speels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

brtk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Dat kan, hiervoor kies je PMC en dan de optie OFFLINE RAID met PvE optie aan. Echter, alles wat je vindt, gaat verloren en je bouwt ook geen experience op. Dit is dus puur om te "oefenen".
Ok dus eigenlijk kan het niet zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Niet als je wilt "winnen" inderdaad :).

Om te oefenen is die modus wel echt heel handig, om maps te verkennen e.d.

Als het risico van verlies van je gear wegvalt, haal je daar m.i. ook bijna alle spanning mee weg uit deze gruwelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

brtk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:46:
Niet als je wilt "winnen" inderdaad :).

Om te oefenen is die modus wel echt heel handig, om maps te verkennen e.d.

Als het risico van verlies van je gear wegvalt, haal je daar m.i. ook bijna alle spanning mee weg uit deze gruwelijke game.
Ik hoopte dat je gewoon solo of co-op tegen AI kon spelen. Uiteraard wel dat als je dood gaat dat je spul kwijtraakt etc.
Heb het gewoon niet zo op menselijke tegenstanders zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Onderschat de AI in deze game niet, vooral de Bosses en Raiders zijn echt niet gemakkelijk te verslaan. Good luck :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 19:22
zoo... Spel is nu aan het installeren ik heb al wat beginners guides gekeken.. is er een discord voor CoOp?

Bennjiweerdinge is mijn Battlestate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pringles
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 12:55
Hallo iedereen!

Ik heb het spel al een tijdje, weer wat actiever geworden na de laatste reset.
Het spel voelt erg goed aan na alle updates die er zijn geweest, zeker sinds de laatste keer dat ik heb gespeeld.

Is er al een discord gemaakt? (ben er zelf niet zo goed in met alle verschillende opties)

Als je me wilt toevoegen mijn EFT ingame ID is : SgtLennart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lombro
Heb een discord gemaakt voor mensen die zin hebben samen te spelen.

https://discord.gg/ppwTtS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Joined de Discord; nu nog ff uitvogelen hoe dat werkt :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
ik raad aan om deze discord te joinen: https://discordapp.com/invite/CWQddSx stuk groter en niet beroerd om noobs op weg te helpen en ook ervaren spelers kunnen hier prima terecht. zitten ook iets meer members in.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:24
Welke versie van de game heeft iedereen hier gekocht?
Alsook, is er een mogelijkheid om up te graden naar een hogere versie mocht ik gewoon willen starten met een basis editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lombro
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:09:
Alsook, is er een mogelijkheid om up te graden naar een hogere versie mocht ik gewoon willen starten met een basis editie?
Ja je kan later upgraden als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb de volgende laptop. Zal het spel dan draaien? Ik moet namelijk een beetje voorzichtig zijn met het doen van de aankoop omdat je niet kan gefunden.

Intel core i5-5200u up to 2.7ghz
Memory 6GB
Nvidea GeForce 920m

EDIT: Volgens system requirementslab zou ik de game door mijn videokaart niet kunnen spelen. En dat komt weer omdat de laatste driver 9 maanden oud is. (zojuist de nieuwste gedownload). Weet niet of ik het moet proberen of dat hij toch niet werkt

[ Voor 36% gewijzigd door Oxigeon op 04-01-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Oxigeon schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:53:
Ik heb de volgende laptop. Zal het spel dan draaien? Ik moet namelijk een beetje voorzichtig zijn met het doen van de aankoop omdat je niet kan gefunden.

Intel core i5-5200u up to 2.7ghz
Memory 6GB
Nvidea GeForce 920m
Ik denk dat je het kunt vergeten om de game een beetje chill te kunnen spelen op die laptop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Korkss schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat je het kunt vergeten om de game een beetje chill te kunnen spelen op die laptop :'(
Dan weet ik voldoende en laat ik hem liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

UnderAVoidSky schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:09:
Ik heb eerst in 2017 de standard edition gekocht.
Medio 2018 de eod versie als upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
ik heb ook EOD versie,

Voor de mega veel nieuwe spelers die erbij zijn gekomen, er is een leuke discord waar we veel mensen opweg proberen te helpen. En heel veel van ons zijn al redelijk goed dus vragen kan altijd. hebben ook veel links enzo die je opweg helpen.

https://discord.gg/CWQddSx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Oooff als deze activiteit en de twitch hype atm. Er komen weer een hoop nieuwe spelers die de game na 2 keer nooit meer aanraken ivb de hoge moeilijkheidsgraad. Ik speel vanaf de alpha, nu zo'n 2.5 jaar en zeker 5000+ uur erin gestopt. Maar je merkt dat tijdens deze dagen de servers een harde hit krijgen ivb peaks. Daar door veel ergernis en niet een reëel beeld.

Maarja heel realistisch spel, hoge moeilijkheidsgraad en echt wel hardcore. Link atm je twitch met EFT. Even inloggen op escapefromtarkov.com en je kunt tot morgenavond drops kijken door te kijken. Gewoon op de achtergrond aan latem staan, kan leuke dingen opleveren die veel waard zijn.

Tevens aankomende volledige wipe is naar verwachting Maart 2020 dus je hebt nog wel even!

EDIT : Actually maak dat 3.5 jaar. Ik zie op de frontpage dat ik een post 3 jaar geleden heb gemaakt in dit topic. Time flies 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 04-01-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:24
Ik heb het spel leren kennen door Shroud eigenlijk en was meteen verkocht, is echt het type spel dat ik graag speel. Zal binnenkort samen met vrouwlief in ons huisje trekken en dan zal het een nieuwe game PC worden en dan schaf ik me deze ook aan.

De hoge moeilijkheidsgraad lijkt me net aantrekkelijk eigenlijk.
Alleen een vraagje over de wipes: in hoeverre verlies je alles? effectief alles alles of blijven er ook dingen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 14:27
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:38:
Ik heb het spel leren kennen door Shroud eigenlijk en was meteen verkocht, is echt het type spel dat ik graag speel. Zal binnenkort samen met vrouwlief in ons huisje trekken en dan zal het een nieuwe game PC worden en dan schaf ik me deze ook aan.

Alleen een vraagje over de wipes: in hoeverre verlies je alles? effectief alles alles of blijven er ook dingen behouden?
Iedereen verliest alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
rolandos582 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:02:
Oooff als deze activiteit en de twitch hype atm. Er komen weer een hoop nieuwe spelers die de game na 2 keer nooit meer aanraken ivb de hoge moeilijkheidsgraad. Ik speel vanaf de alpha, nu zo'n 2.5 jaar en zeker 5000+ uur erin gestopt. Maar je merkt dat tijdens deze dagen de servers een harde hit krijgen ivb peaks. Daar door veel ergernis en niet een reëel beeld.

Maarja heel realistisch spel, hoge moeilijkheidsgraad en echt wel hardcore. Link atm je twitch met EFT. Even inloggen op escapefromtarkov.com en je kunt tot morgenavond drops kijken door te kijken. Gewoon op de achtergrond aan latem staan, kan leuke dingen opleveren die veel waard zijn.

Tevens aankomende volledige wipe is naar verwachting Maart 2020 dus je hebt nog wel even!

EDIT : Actually maak dat 3.5 jaar. Ik zie op de frontpage dat ik een post 3 jaar geleden heb gemaakt in dit topic. Time flies 8)7
heb ik niet met jou gespeeld vroeger bij TAW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:38:

Je behoud niks qua skills en items. Enige wat je opnieuw kunt claimen zijn je items die je krijgt voor bijvoorbeeld de new years gift en bijvoorbeeld wat extra items afhankelijk van welke versie van het spel je gekocht hebt. In principe start je dus gewoon bij 0 weer. (y)

Ugh ik hoop trouwens wel dat ze op de zeer korte termijn wat aan de servers gaan doen (heb tweet al gezien, maar sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden). Raid inkomen wilt nog wel, maar soms kom je de raid niet meer uit, omdat servers brak zijn. Zo ook weer goede loot verloren op een scav run omdat ik 5 pogingen heb moeten wagen om te extracten om vervolgens tegen een foutmelding aan te lopen en geen loot transfer screen kreeg. ;(

Laatste paar dagen komt het er bij mij op neer....passief geld verdienen met hideout en market, maar market heeft het nog moeilijker dan de rest van het spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mierenmepper schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:43:
[...]
heb ik niet met jou gespeeld vroeger bij TAW?
Dat is zeker mogelijk! ;) Miepmiep oid?
Xant0r schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:00:
[...]
Ugh ik hoop trouwens wel dat ze op de zeer korte termijn wat aan de servers gaan doen (heb tweet al gezien, maar sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden). Raid inkomen wilt nog wel, maar soms kom je de raid niet meer uit, omdat servers brak zijn. Zo ook weer goede loot verloren op een scav run omdat ik 5 pogingen heb moeten wagen om te extracten om vervolgens tegen een foutmelding aan te lopen en geen loot transfer screen kreeg. ;(

Laatste paar dagen komt het er bij mij op neer....passief geld verdienen met hideout en market, maar market heeft het nog moeilijker dan de rest van het spel :+
Achja ik zei het, met al die hype komen er zoveel extra spelers bij, dat kunnen de servers gewoon niet aan. Opzicht leuk voor de game zelf maar voor de spelers niet. En dat houd voorlopig ook niet op ben ik bang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Het is echt niet normaal hoeveel escape from tarkov nu bekeken wordt. Deed gister avond heel ff een game proberen te joinen. De lobby staat vol met <lvl 10 mensen. Goede zet, zo hebben ze wel enorm veel nieuw publiek getrokken.

Hoop echt dat dit spel blijft leven. Het is zo gaaf. Alleen de progress tot nu toe is niet al te best. Achja.. het is nu zeker nog een beta, vergeet dat niet he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Nickrsd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:30:
Het is echt niet normaal hoeveel escape from tarkov nu bekeken wordt. Deed gister avond heel ff een game proberen te joinen. De lobby staat vol met <lvl 10 mensen. Goede zet, zo hebben ze wel enorm veel nieuw publiek getrokken.

Hoop echt dat dit spel blijft leven. Het is zo gaaf. Alleen de progress tot nu toe is niet al te best. Achja.. het is nu zeker nog een beta, vergeet dat niet he
De vorige keer toen al die grote streamers erop doken was het niet anders, enorm veel nieuwe spelers die niet blijven spelen. Maarja het is enorm kut ivb de vele foutmeldingen die je alleen al in je inventory krijgt..

Overigens voor de nieuwe spelers, vergeet je christmas gift niet te claimen op : https://www.escapefromtarkov.com/profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
rolandos582 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:33:
[...]

De vorige keer toen al die grote streamers erop doken was het niet anders, enorm veel nieuwe spelers die niet blijven spelen. Maarja het is enorm kut ivb de vele foutmeldingen die je alleen al in je inventory krijgt..

Overigens voor de nieuwe spelers, vergeet je christmas gift niet te claimen op : https://www.escapefromtarkov.com/profile
Volgende week is het alweer flink rustiger op de servers verwacht ik. Nu is er een enorme hype door de drops en de grote streamers die erop duiken. Vergeet niet dat het geen casual game is, dus velen zullen afhaken. Dan kunnen wij weer lekker verder waar we gebleven waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
^^ ik ben zo'n newbee, maar wel eerst even een paar potjes offline gedaan tegen PvE's.
Dat is eigenlijk nog net te makkelijk, want dat is met name wachten totdat je iemand hebt afgeschoten en de rest er als vliegen op af komt.

Heb net mijn eerste rondje SCAV gedaan. SCAV lijkt me een mooie oplossing om tussentijds meer loot te verzamelen voor wanneer je zelf als BEAR of die andere fractie in de game stapt.

Inventory kom ik al aardig wijs uit. Had alleen zojuist dat ik het aflegde tegen iemand in full body armor, leek wel iemand van de EOD. Ja dan kun je niet veel uitrichten, en als het echt pay to win gebaseerd is dan heb ik het ook wel snel gezien. Ben namelijk niet van plan meer uit te geven dan die 32 eu die het spel me nu heeft gekost.

Had wat moeite met het vinden van extractions in Factory maar is me nu duidelijk na een yt video. Had al een PvE gekilld met een sleutel.

Dus op zich alle toffe elementen om dit spel te spelen aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 04-01-2020 23:19 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
loewie1984 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:15:
^^ ik ben zo'n newbee, maar wel eerst even een paar potjes offline gedaan tegen PvE's.
Dat is eigenlijk nog net te makkelijk, want dat is met name wachten totdat je iemand hebt afgeschoten en de rest er als vliegen op af komt.

Heb net mijn eerste rondje SCAV gedaan. SCAV lijkt me een mooie oplossing om tussentijds meer loot te verzamelen voor wanneer je zelf als BEAR of die andere fractie in de game stapt.

Inventory kom ik al aardig wijs uit. Had alleen zojuist dat ik het aflegde tegen iemand in full body armor, leek wel iemand van de EOD. Ja dan kun je niet veel uitrichten, en als het echt pay to win gebaseerd is dan heb ik het ook wel snel gezien. Ben namelijk niet van plan meer uit te geven dan die 32 eu die het spel me nu heeft gekost.

Had wat moeite met het vinden van extractions in Factory maar is me nu duidelijk na een yt video. Had al een PvE gekilld met een sleutel.

Dus op zich alle toffe elementen om dit spel te spelen aanwezig.
Probleem als nieuwe speler is als je laat bent na een wipe dan kom je mensen tegen die al een stuk verder op weg zijn. EOD heeft daar niet heel veel mee te maken. Er zijn wel wat meer extras voor EOD players in de zin van dat je start met een betere traderlevel en een grote container waar een aantal meer slots in zitten. Kortom, in mijn ogen niet echt pay2win.

Mensen die eenmaal al tijdje bezig zijn hebben nu betere gear en waarschijnlijk in-game currency, kortom het is niet makkelijk als je zo iemand tegen komt met een PM pistol. Wellicht beter om gewoon beetje offline gevoel en extracts uitvinden en vervolgens proberen te scavven en daar jezelf weg wijs mee maken. Ga je dood, verlies je niks. Kom je bij de extract, heb je gratis loot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Dat je het aflegt tegen iemand met dikke armor heeft Idd niks te maken met EOD versie of niet. In het begin is het op de trader maakt niet veel goeds te koop. Aan de andere kant, vanaf lvl 5 kan je op de flea market alle goede spullen ook kopen. Dus dan kan je zeker wat schade doen. Koop op z’n minst betere kogels, voor welk wapen dan ook! Al speel je met een ak74.. koop dan bt,bp, of bs ammo.. speel je sks, koop dan bp ammo.. let maar is op hoe hard die een dikke armor breekt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Nog niet hele leuke dingen ontvangen maar ach, free stuff.

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/2ce25fb9f0c590aa7ebef64efe3c7a95.png

Dit is overigens mijn 1e wipe waar ik niet zo actief speel, mede door veel foutmeldingen etc. Normaal was ik nu wel rond de level 50/60 met 50m roubles etc. Nu ben ik level 20 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Net de hele middag gespeeld. Verslavend. Paar keer als scav met wat mooie gear weggekomen. Ook een leuk element op deze manier. Als je het overleeft. Het is wel tof om dit samen te spelen moet ik zeggen. Gelukkig was er iemand op het discord kanaal die mee wilde. Samen is toch net ff wat lekkerder spelen dan er helemaal alleen voor te staan. Zeker in het begin.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Word wel lauw van de servers de laatste dagen zeg, net weer zieke gear verloren omdat de game ineens vastloopt. Die zie ik waarschijnlijk niet meer terug!
Verder echt een hele toffe game, adrenaline pompt door mn aderen elke pot :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 05:28
Wie komt er ook niet in de map “the lab”?
Ik ben nieuw in de game en heb nog geen mappen voor de andere maps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 18:59
fevo-1190 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:19:
Heb je hiervoor wel een Labs access keycard in de inventory van je PMC?

Edit: Het is waarschijnlijk ook niet de map die je wilt spelen als je nieuw bent. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Bearmun op 05-01-2020 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
fevo-1190 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:19:
Google even op maps tarkov. Dir maps die je daar vind zijn vele malen beter dan die je ingame kan vinden/kopen.
The labs wil je echt niet in als beginner, tevens heb je hier ook een labs key twv 170k voor nodig om uberhaupt de map in te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Oke merk al dat ik veel moet leren. Geen tutorial niks en eerste beste filmpje op youtube zei hoe je moest beginnen en dan in map the lab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Dat zit je toch verkeerde filmpjes te kijken. The labs is zeg maar voor ver gevorderde. En je hebt een keycard a170k nodig om binnen te komen. Beter start je op customs of shoreline ofzo. En voor een beetje actie op factory. Je moet echt even doorzetten, het is echt een hele gave game. Alleen voor de beginners erg lastig hoe en wat..

Ik begon en soms nu nog steeds met een simpel pistol en klein rugzakje en zo verder ingame betere loot te vergaren. Dat vind ik een ultiem gevoel. Ergens heb ik wel beetje gearfear 😞

[ Voor 22% gewijzigd door Nickrsd op 06-01-2020 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik begin me te storen aan Youtubers als Jackfrags die nu vol op de Tarkov hype duiken en dan compleet ongeinformeerd 'plays' gaan uploaden.

Jack laat z'n secure container in z'n stash omdat hij bang is die kwijt te raken...
Oprecht... als je op dat niveau filmpjes gaat uploaden verspreidt je enorm veel misinformatie bij een game die toch al een behoorlijk stijle leercurve heeft voor de gemiddelde gamer die Call Of Duty gewend is

Edit;/
Het is nu m'n vierde of vijfde seizoen, en ik ben nu eigenlijk voor het eerst echt met gear aan het experimenteren. Heb in deze season tot level 39, 15 miljoen roebels, 15.000 euro's en 25.000 dollars met VEPR Hunters met PSO's gewerkt, AK74Ms en SV-98's gewerkt maar dat begint saai te worden.

Nieuwe standaard loadout is nu een SVDS silenced met Valday PS-320, en een FN 5-7 silenced als backup met een RMR. Gen4 armor vind ik nog steeds onzin, maar ik neem in ieder geval wel 6B13 armor mee, een fatsoenlijke helm en tactical sport headsets.

Ga deze week ook nog eens experimenteren met de P90's die ik nu in m'n inventory heb.

KD so far zit op 9.6 en m'n survival rate op 48%. Biiiiijna 50 nu eindelijk, en ik kwam vanaf 30%...
Reden daarvoor is dat ik nu eerder accepteer dat m'n rugzak vol zit en vertrek. Vroeger bleef ik veel teveel eindeloos rondzeulen op zoek naar nog net even die betere loot waardoor ik uiteindelijk vroeg of laat toch weer werd neergeknald.

[ Voor 55% gewijzigd door DutchManticore op 06-01-2020 10:54 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
DutchManticore schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:46:
Ik begin me te storen aan Youtubers als Jackfrags die nu vol op de Tarkov hype duiken en dan compleet ongeinformeerd 'plays' gaan uploaden.
Dat krijg je natuurlijk met een hype, ik snap het wel. Zo ging het met PUBG, Fortnite, Apex toch ook.
Wat veel vervelender is is dat de servers van Battlestate staan te roken met zoveel nieuwe aanwas.

En die nieuwe aanwas van spelers is alleen maar goed, maar ze moeten inderdaad begrijpen dat dit niet zomaar inloggen en spelen is.

Ik moet zeggen heb het nu een dag gespeeld, wat yt gekeken hoe het werkt en op sleeptouw genomen geworden door iemand op discord maar kan al aardig mee op het moment.

Je moet fundamentele dingen begrijpen van het spel, zoals je health level, repair's, het controleren van je wapens en ammo in je patronen etc. En dat dingen die je vanzelfsprekend vind in andere shooters, dat hier niet zijn. Zoals healen, herladen, etc.

Maar ik vind het ondanks de steile leercurve stukken beter en leuker te doen dan ArmaII/III of Day-Z mod/Standalone.

De dynamiek van de spanning, de mogelijkheid om te scavven, de trading options en je hideout.
Ik vind het knap hoe het allemaal in elkaar steekt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Nickrsd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:40:
Dat zit je toch verkeerde filmpjes te kijken. The labs is zeg maar voor ver gevorderde. En je hebt een keycard a170k nodig om binnen te komen. Beter start je op customs of shoreline ofzo. En voor een beetje actie op factory. Je moet echt even doorzetten, het is echt een hele gave game. Alleen voor de beginners erg lastig hoe en wat..

Ik begon en soms nu nog steeds met een simpel pistol en klein rugzakje en zo verder ingame betere loot te vergaren. Dat vind ik een ultiem gevoel. Ergens heb ik wel beetje gearfear 😞
Ik ben nu level 17 dacht ik, dus nog best “nieuw” ik geef werkelijk waar niks om mijn loot. Wil de game gewoon leren en oprecht beter en beter worden. In maart komt er weer een “wipe” dan wil ik er serieus voor gaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenJG
Overigens voor de youtubers:
Pestily is de grootste streamer op twitch en maakt echt heel goede tutorial filmpjes: YouTube: Pestily
Daarnaast vond ik deze Geekseh heel goede filmpjes maken: YouTube: Geekseh

Speel eerst met pistols.

Daarna met SKS's (22k) en PS ammo.

Vervolgens speel ik nu (vanaf level 7-8 eigenlijk al) met volledig gemodde ADAR's. Die vind je best geregeld; en zodra je weet welke mods erop horen (dat kost wat tijd/moeite om te leren), dan heb je ze gemod voor 30-50k. Je kan dat wapen ook relatief makkelijk full-auto maken met een M4A1 part van 20k. Mijn sleutelmoment was toen ik de search linked items button ondervonden had; dat maakt het echt makkelijk om in de flea market bijpassende mods en overige toebehoren te vinden (ook geschikte ammo etc.etc.)

Goede ammo is key in deze game. Zie de vele easy ammo charts op google en overige bronnen. Voor die ADAR is bijvoorbeeld M856A1/M855A1 een goede pick.

Altijd full insurance nemen. Vooral op het begin zul je je verbazen hoeveel je terug krijgt. Dit werkt zo: als je dood gaat, en je gear wordt niet geloot (dus dat is bij scav kills en noob gear een grotere kans dan bij PMC kills en pro gear) dan krijg je je stuff terug binnen 24-36 uur. Wat mensen ook vaak doen is zodra ze nieuwe/goede wapens vinden maar geen ruimte hebben, dan droppen ze hun eigen (INSURED) wapen in de bosjes en ontvangen ze die later via de insurance. Zo kunnen ze die nieuwe wapens ook nog meenemen.

[ Voor 35% gewijzigd door BenJG op 06-01-2020 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 19:40
Focus op het leren van 1 map. Eerst offline de extracts op zoeken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
En niet bang zijn om hier of op EFT forum by de Sherpa program om hulp te vragen.
Dit spel is complex, maar als je eenmaal een beetje goed begint te worden kun je eigenlijk niet meer terug naar casual shooters. Alles is saai in vergelijking.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

BenJG schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:53:
Je kan dat wapen ook relatief makkelijk full-auto maken met een M4A1 part van 20k.
welke is dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Maar wat is nou precies het doel? Sommige maps(raids) staat 35min bij.
Bedoeling is dan om 35minuten vol te maken en zoveel mogelijk te looten zonder gekilled te worden?

Ps zijn misschien domme vragen , maar heb serieus echt pas half uur erin gezeten (kleine kinderen :> )

[ Voor 23% gewijzigd door fevo-1190 op 06-01-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Nee je moet het zo zien:

Je krijgt verschillend per level een max tijd dat je rond kan dwalen door de map. Echter moet je binnen de gestelde tijd wel bij een extraction point zijn aanbeland. Stel je krijgt 30 minuten en vindt of weet binnen 5 minuten een extraction point te vinden als SCAV met een mooie uitrusting. Mooi! Dan kun je kiezen, ontsnappen met je uitrusting of kijken of je nog meer vindt en mensen tegen komt die je uit kan schakelen.

Mits je maar binnen de timer bij een van de aangewezen mogelijke EP's bent. Haal je de timer niet, ben je net als dat je gekild wordt alles kwijt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-08 11:01
Wil ook wel weten welk part je bedoeld - het is niet de M4A1 upper receiver; enige wat het zou kunnen veranderen is volgens mij de base van de gun, je kan de base part een M4A1 kopen en daar alle parts op doen van je ADAR, maar dan heb je alsnog gewoon een M4A1 en geen ADAR meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xant0r
Chief_GG schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Wil ook wel weten welk part je bedoeld - het is niet de M4A1 upper receiver; enige wat het zou kunnen veranderen is volgens mij de base van de gun, je kan de base part een M4A1 kopen en daar alle parts op doen van je ADAR, maar dan heb je alsnog gewoon een M4A1 en geen ADAR meer.
Als je naar M4A1 gaat op de market vind je bij Mechanic een M4A1 met niks erop voor 20k (alleen de lower receiver), mocht je nog geen genoeg rep hebben.. op de market staan ze ook.
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/JQHomJbrXpMSjqvU_BuFvMpaEjGpbGEAgSFS4tdL6A4.png?auto=webp&s=f04fa0d4ceeb19d98b1fbcd3c23bcbb180f73051

Als je dit hebt, heb je in feite een kale onbruikbare M4A1, je kunt nu al je ADAR parts naar je M4A1 receiver moven waardoor je dus een op papier een vol auto ADAR hebt, maar in feite is het dus een goedkope M4A1 met crappy ADAR parts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
Xant0r schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:56:
[...]

[...]

Als je naar M4A1 gaat op de market vind je bij Mechanic een M4A1 met niks erop voor 20k (alleen de lower receiver), mocht je nog geen genoeg rep hebben.. op de market staan ze ook.
[Afbeelding]

Als je dit hebt, heb je in feite een kale onbruikbare M4A1, je kunt nu al je ADAR parts naar je M4A1 receiver moven waardoor je dus een op papier een vol auto ADAR hebt, maar in feite is het dus een goedkope M4A1 met crappy ADAR parts ;)
Dit dus. Mooi voor als je nog niet toe bent aan 150k M4A1 setups, maar wel graag full auto wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Zal het is proberen! Heb wel een aantal adar’s liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Laatst online: 10-09 21:07
Intussen gekocht en geprobeerd.. Eerst een paar potjes offline en meteen een "how fuck" gevoel. Dit is wel echt iets anders. Paar online scav runs, eenmaal ontsnapt met wat interessante loot. Voor een online run met mijn PMC ben ik nog niet gegaan... Wil eerst nog wat meer gevoel krijgen voordat ik mijn beperkte gear op het spel zet. Als er iemand interesse heeft om eens samen te spelen, DM me maar... Ben zeker geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Of kom gewoon op discord

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
Gisteren scav run op Reserve nadat m'n teammate me per ongeluk team killde in PMC run, goed resultaat https://www.twitch.tv/videos/532031663

http://twitch.tv/theviewingexperience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:36
Is deze game nu ook wat voor een solo, casual (werk/gezin) gamer ?

Weet namelijk niet echt wat ik me van deze game moet voorstellen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
@Iusedto Je kan deze game zeker als casual spelen, alleen zal je progressie qua levels/quests wat minder vlot gaan. De gameplay is hardcore maar dit betekent niet dat je de game niet kan spelen als casual met minder uren per week.

http://twitch.tv/theviewingexperience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
MetalD schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:00:
Intussen gekocht en geprobeerd.. Eerst een paar potjes offline en meteen een "how fuck" gevoel. Dit is wel echt iets anders. Paar online scav runs, eenmaal ontsnapt met wat interessante loot. Voor een online run met mijn PMC ben ik nog niet gegaan... Wil eerst nog wat meer gevoel krijgen voordat ik mijn beperkte gear op het spel zet. Als er iemand interesse heeft om eens samen te spelen, DM me maar... Ben zeker geïnteresseerd!
Mij is het niet gelukt, kan je soms een screentje posten van de mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Laatst online: 10-09 21:07
Moet toegeven dat ik discord nog nooit gebruikt heb, herken alleen de naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11
hier sinds een weekje ook begonnne met Tarkov, Helemaal fan tot nu toe (met ook een hoop frustratie :) ). Ben nu lvl6 dus redelijk noob nog.

Ook eea al gelezen, speel nu mn Customs met pistols of basic loot/guns gevonden van scavs.
Echter, kom nu op het punt wat meer met betere guns dan pistols en gevonden guns wil gaan gebruiken. Lees dat SKS een goede gun is om te starten, echter wat raden jullie aan om te kopen en gebruiken? Liefst een automatic gun, die cheap is maar goed is en welke ammo? Enige voorkeuren/aanraders vanuit hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devilscomrade
PhrancK schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:16:
hier sinds een weekje ook begonnne met Tarkov, Helemaal fan tot nu toe (met ook een hoop frustratie :) ). Ben nu lvl6 dus redelijk noob nog.

Ook eea al gelezen, speel nu mn Customs met pistols of basic loot/guns gevonden van scavs.
Echter, kom nu op het punt wat meer met betere guns dan pistols en gevonden guns wil gaan gebruiken. Lees dat SKS een goede gun is om te starten, echter wat raden jullie aan om te kopen en gebruiken? Liefst een automatic gun, die cheap is maar goed is en welke ammo? Enige voorkeuren/aanraders vanuit hier?
SKS is goed door de grootte van de kogel, prijs van het wapen en prijs van de ammo. 7.62 is no joke.

Als je wat meer te besteden hebt is een AK74-* met 5.45 BT rounds goed. Hiermee kan je 90% van de huidige spelers uitschakelen. PP zou als budget round ook nog kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Devilscomrade schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:44:
[...]

SKS is goed door de grootte van de kogel, prijs van het wapen en prijs van de ammo. 7.62 is no joke.

Als je wat meer te besteden hebt is een AK74-* met 5.45 BT rounds goed. Hiermee kan je 90% van de huidige spelers uitschakelen. PP zou als budget round ook nog kunnen voldoen.
Ik heb de game zelf niet. Ik denk dat hij net niet lekker draait op mijn laptop. Maar was gisteren een stream aan het kijken op Twitch en daar werd gezegd dat de AK47 een enorme recoil had. En persoonlijk zag ik toen geschoten werd de gun ook enorm omhoog gaan.

Misschien eens een keertje kijken of ik met de inloggegevens van een vriend even kan kijken of de game draait. Als ik dan inlog als Scav kan ik zijn spulen ook niet verzieken :P

EDIT: Excuses, ik las verkeerd. je hebt dus de AK47 en de AK74

[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 08-01-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
Oxigeon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:49:
[...]

EDIT: Excuses, ik las verkeerd. je hebt dus de AK47 en de AK74
Yup, je hebt 7.62 AKs en 5.45. De 5.45 versies kan je redelijk laag in recoil brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Vet, die full auto attachment voor mijn ADAR's, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Waar kopen jullie de game en is het te doen om alleen het 'basis'pakket te nemen?
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste