tl;dr: wat mijn voorganger zeiNickrsd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:35:
Is dit te vergelijken met pubg?? Ziet er wel Nice uit.. alleen hoe groot is de userbase?
Beetje volle servers?
Servers zijn inderdaad snel vol.
Waar ik me wel echt maaaateloos aan erger is hoe lang het kan duren voordat een raid begint (note: ik speel op een discord met randoms).
1: team zoeken
2: loadout bepalen: gaat bij mij vrij snel, heb niet zoveel
3: team doet er ongeveer 15 minuten over om te ready'en. Nog ff dit verkopen, nog ff dat verkopen, nog ff dit modden. Nee wacht, toch niet. Oke klaar.
4: iedereen naar de lobby
5: een nieuwe speler joint het team. Terug naar stap 3.
Ik speel heel veel PUBG, maar vind het totaal niet te vergelijken. De enige vergelijking is (overdreven) dat je in beide games wapens hebt en anderen neerschiet
Als je denkt dat je in PUBG tactisch te werk moet gaan / tactisch bent, dan is dit echt next level. Merendeel van de tijd ren ik niet, simpelweg omdat dit goed hoorbaar is. Dus voornamelijk lopen of sluipen.
In PUBG kun je met wat goeie (level 2, 3) gear nog wat kogels vangen. Hier kan het met 1 kogel game over zijn. En dus ook alle loot die je meegenomen had kwijt zijn.
Dat laatste verschilt ook. Bij PUBG heb je nooit eigen loot. Je landt, vindt loot, wint / verliest en je loot is weer weg.
Bij EFT heb je je stash met gear. Voor je een game in gaat bepaal je wat je nodig hebt en dus meeneemt. Overleef je? Mooi, alles wat je uit de raid mee nam zit nu in jou stash. Ga je dood? Helaas, de gear die je meegenomen had is nu definitief weg (note: tenzij je het verzekerd en niemand anders ingame jouw gear pakt).
Ik ben een groot fan van van (FP) shooters, maar EFT vond ik echt heel er wennen. Zeker als je alleen speelt. Ik ging om de haverklap dood. Spawnen, 1 minuut in game, één shot, klaar.
En zoals iemand anders in dit topic al zei: het geluid is indrukwekkend! Nog steeds schrik me helemaal de ***** als ik door een bos kruip en schoten, voetstappen, stemmen of wat dan ook hoor.
Het geluid is dus ook niet te vergelijken met PUBG.