Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Yes! Dit maakte voor een groot deel GT, GT voor mij.
Tijd om de Demio aan te pakken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Sony is creatief bezig, ze noemen het geen beta maar een limited time beta. https://blog.eu.playstati...goes-live-on-9th-october/ Voortgang wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Lekker die demo! Alvast in de mood komen voor de release! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Curva schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:11:
Ik lees campagne modus? Ik dacht dat er geen career/campagne in deze GT kwam?
Career mode is iets anders dan campagne mode ;)
De campagne mode bestaat uit de verschillende tests, proeven en time attacks.

Nog een paar videootjes. Helaas 720p, maar wat ziet het er (vooral de belichting in de eerste video) goed uit :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 04-10-2017 01:47 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Kan niet wachten om de demo maandag aan te zwengelen in glorieus 4K HDR! Heb de Beta destijds gespeeld op m'n toenmalige (normale) PS4 en 1080p TV. Nu dus op m'n OLED en PS4 Pro. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 04-10-2017 08:17 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Iemand deze (spel + limited dualshock) al elders gesignaleerd? Bij Amazon.de kost het 109,90.

Ik heb geen account voor shopto en ik heb geen zin om een account aan te maken om te zien wat bv de shipping cost (gebaseerd op grootte en gewicht) zullen zijn naar NL.

Verder heb ik een beetje gemengde gevoelens. Ik ben iemand die alleen single player modus speelt. Daar heb ik veel plezier aan beleefd in bv GT1 en GT2. Heb zelfs de Japanse versie van GT1 gespeeld en rijbewijzen halen was ontzettend lastig als je niet wist dat je met de Demio moest stoppen op de finishstreep. Van alles geprobeerd, totdat een vriend erachter kwam dat je moest stoppen op de finishstreep. Leuke tijden. Maar het geluid heeft mij altijd geërgerd binnen GT. Het verzamelen van auto's en het 'uitspelen' van alle races was dan wel weer een leuke uitdaging. Ik game nog zelden en ik weet niet of GTS mij wel zal bekoren. Ben dan ook benieuwd naar de demo.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Als je enkel Single Player speelt zal GT Sport misschien niet helemaal jouw game zijn, aangezien de focus nadrukkelijk op online ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Ik had de vraag op de artikel van de frontpage ook al gesteld, maar miss dat iemand het hier wel weet..

Weet iemand of het volgende week mogelijk is om tegen vrienden te racen? Of is het alleen maar online race tegen een door GT samengestelde groep coureurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:11
Ik hoop dat ze de VR functie ook openzetten, da’s eigenlijk de voornaamste reden dat ik hem wil aanschaffen. Ik heb PC2 al, dus als de VR nou tegenvalt dan Hoeft het eigenlijk niet.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:19
Ik hoop vooral dat ze de ratings voor straf punten hebben aangepast. Soms kreeg ik een beuk van achter maar kreeg ik de straf punten dat was wel vreemd. Ik wacht wel met aanschaffen tot na de laungh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:01:
@Malt007

In de vorige GT Sport beta kon je al tunen.
Grappig dat jij inderdaad het wordt tunen goed gebruikt. Want meeste mensen denken bij tunen opvoeren enz. Maar het is afstellen.
En voor duidelijkheid, nee er zit geen motorische upgrades etc in deze game. Wel kan je velgen en uiterlijk van de auto aanpassen dmv livery editor.

Verder kijk ik heel erg uit naar deze game, zeker nu forza 7 echt erg tegengevallen is.
Volgende week even de demo/beta spelen en dan erna klaarmaken voor de real deal.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik zag gisteren een screenshot met een Mazda 6 erop en dacht gelijk, dat lijkt me tof om mee te rijden.
Nu vraag ik mij af of dit een arcade racer gaat worden of een simulatie ?

Ik heb namelijk project cars 2 geprobeerd, maar helaas was dit niet echt mijn game.
Met controller voelde het niet helemaal top aan.
Als races games speel ik voornamelijk GRID, DIRT, Forza horizon, F1

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Pykow

GT Sport is meer de arcade kant op.

Probeer maandag de demo zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:02:
@Pykow

GT Sport is meer de arcade kant op.

Probeer maandag de demo zou ik zeggen.
Moet ik even mijn PS4 afstoffen haha.
Ik heb mijn playstation 4 al 2 jaar niet meer aangeraakt.
Maar bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:58:
Ik zag gisteren een screenshot met een Mazda 6 erop en dacht gelijk, dat lijkt me tof om mee te rijden.
Nu vraag ik mij af of dit een arcade racer gaat worden of een simulatie ?

Ik heb namelijk project cars 2 geprobeerd, maar helaas was dit niet echt mijn game.
Met controller voelde het niet helemaal top aan.
Als races games speel ik voornamelijk GRID, DIRT, Forza horizon, F1
Ik heb vrijwel alle racespellen gespeeld: Raceroom, allebei de Project CARS, ooit in het verleden een oudere Forza, GT3 t/m GT6, Automobilista, Assetto Corsa, iRacing en als uitstapje ook DiRT Rally en DiRT 4. Ik heb GT Sport helaas nog niet mogen proberen, maar aangezien tegenwoordig iedere racegame een soort iteratie is op de vorige, denk ik dat je wellicht nog wat hebt aan mijn ervaring met GT6.

Het halve internet schaart om de een of andere reden een Forza en GT op hetzelfde niveau en AC hoger, maar niks is minder waar. GT en AC zitten een beetje in dezelfde categorie, waarbij AC's marketing vooral heel erg kenbaar wil maken dat ze een simulatie zijn en het feit dat ze op PC zitten. Maar beide zijn simulaties waarbij er veel versimpelingen zijn aangebracht zodat ook mensen met de gamepad het spel kunnen spelen. Forza is wel echt een niveautje lager omdat de meest basic dingen zoals een accurate stuurhoek en de relatie daarmee met hoe hard een auto door de bocht kan niet eens klopt. Heb nu al wat streams gezien van Forza 7 met stuurwiel en mensen spelen gerust met slechts 45 graden sturen naar één kant toe in lagesnelheidsbochten... 8)7

Welnu, de enige twee spellen die naar mijn mening straatauto's een beetje goed simuleren zijn Gran Turismo (6) en Assetto Corsa; de wegauto's in PCARS 2 en Forza zijn echt verschrikkelijk onrealistisch. Wat dat betreft verwacht ik niets anders dan dat GT Sport de straatauto's ook weer top simuleert, misschien met minder detail dan andere sims, maar het weggedrag in grote lijnen is goed als je van realisme houdt: bandenmodel van straatbanden, dynamische drukverdeling tijdens remmen en accelereren en vooral hoe de carrosserie beweegt zien er weer als GT6 uit op de filmpjes en dus goed. Heb helaas nog geen hands-on ervaring gehad met het nieuwste spel, maar ik verwacht een evolutie van GT6 op het gebied van weggedrag.

Waar ik GT(6) altijd weer minder in vond, zijn de raceauto's. De auto's liggen teveel als een blok op de weg, waarschijnlijk doordat aerodynamische simulatie wat basaler is en de physics een grotere afstand nemen van de werkelijkheid met stijvere ophangingen. Ook zijn de banden heel erg zwart-wit; er lijken wat minder gradaties in grip te zitten met bijvoorbeeld een Raceroom, die juist de raceauto's weer echt serieus goed simuleert. PCARS 2 voelt wat betreft raceauto's dan weer best goed eigenlijk, want hun aero-model hebben ze goed op orde. Dat camoufleert dan weer de mindere simulatie in de wielophanging.

Denk dat als PCARS 2 je tegenvalt, dat GT Sport nog best een goede ervaring zou kunnen bieden, want het verschil is er wel en wat mij betreft in het voordeel van GT. Tenzij je alleen maar van high downforce-auto's houdt, want ik verwacht dat GT het daar niet beter gaat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptainPanda op 04-10-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CaptainPanda schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb vrijwel alle racespellen gespeeld: Raceroom, allebei de Project CARS, ooit in het verleden een oudere Forza, GT3 t/m GT6, Automobilista, Assetto Corsa, iRacing en als uitstapje ook DiRT Rally en DiRT 4. Ik heb GT Sport helaas nog niet mogen proberen, maar aangezien tegenwoordig iedere racegame een soort iteratie is op de vorige, denk ik dat je wellicht nog wat hebt aan mijn ervaring met GT6.

Het halve internet schaart om de een of andere reden een Forza en GT op hetzelfde niveau en AC hoger, maar niks is minder waar. GT en AC zitten een beetje in dezelfde categorie, waarbij AC's marketing vooral heel erg kenbaar wil maken dat ze een simulatie zijn en het feit dat ze op PC zitten. Maar beide zijn simulaties waarbij er veel versimpelingen zijn aangebracht zodat ook mensen met de gamepad het spel kunnen spelen. Forza is wel echt een niveautje lager omdat de meest basic dingen zoals een accurate stuurhoek en de relatie daarmee met hoe hard een auto door de bocht kan niet eens klopt. Heb nu al wat streams gezien van Forza 7 met stuurwiel en mensen spelen gerust met slechts 45 graden sturen naar één kant toe in lagesnelheidsbochten... 8)7
Je weet dat je in al die spellen stuuruitslag kan instellen? Forza met 25 scaling op 270 graden geeft 90 graden maximale uitslag, ik rij al jaren op max 360 of 540, zowel GT als Forza. Tuurlijk, in-car gaat het stuur maar maximaal 45 links/rechts gaat, maar je eigen stuuruitslag kan veel verder (tot 900).

Maar ik zet GT6 absoluut niet in op niveau AC (of uberhaubt PC), net als Forza heeft die een snelheid/hoek limitatie van de wielen, enkel iRacing en AC (en misschien rFactor, maar voor mij te lang geleden) lijken dat wel goed op te pakken. Zelfde ook met de 'correctie bij een slip', daar gaan GT en Forza duidelijk naar arcade toe, AC en PC doen dat stuk beter.

Ik mag aannemen, of beter, ik ga er gewoon van uit, dat ze in de jaren na GT6 toch behoorlijk wat hebben gedaan om daar verbeteringen in aan te brengen, maar als ik zo alle streams en clips kijk, lijken ze nog steeds 'te mooi' te rijden, niet het rouwe wat je bv in AC zeer goed merkt (minder in PC, die lijkt meer focus op raceklasse te hebben - ben je GT3/GT4 fan, zit je bij PC2 wel het beste).

Heb alleen weinig zin m'n hele race-setup mee te sleuren naar vriend met PS4 (heb een Cronos drivehub), dus dat zal volgende week alleen maar met controller worden :( (aangezien er al een XBX komt, ga ik er geen PS4 meer bij kopen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:23
SinergyX schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Heb alleen weinig zin m'n hele race-setup mee te sleuren naar vriend met PS4 (heb een Cronos drivehub), dus dat zal volgende week alleen maar met controller worden :( (aangezien er al een XBX komt, ga ik er geen PS4 meer bij kopen).
Draai het om, laat die vriend z’n PS4 meenemen naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Je weet dat je in al die spellen stuuruitslag kan instellen? Forza met 25 scaling op 270 graden geeft 90 graden maximale uitslag, ik rij al jaren op max 360 of 540, zowel GT als Forza. Tuurlijk, in-car gaat het stuur maar maximaal 45 links/rechts gaat, maar je eigen stuuruitslag kan veel verder (tot 900).
Dan zou ik het maar gauw op 900 zetten en de game het laten limiteren per auto; de 900 graden is in de werkelijkheid gekozen omdat straatauto's op straatbanden gelimiteerd zijn in grip. Bij een lagere stuurratio (de voorwielen gaan meer sturen als je hetzelfde doet met je armen) zouden auto's veel teveel ondersturen, simpelweg omdat je veel minder rotatie tot beschikking hebt waarin de banden nog hun optimale sliphoek (= grip) bereiken. Het is hetzelfde idee met een computermuis vs. trackpad; een computermuis heeft veel meer controle doordat er een grotere beweging wordt gemaakt, maar het resultaat is geheel analoog: de muis heeft als limiet het schermoppervlak waarin je wil blijven, net zoals de griplimiet van de banden.

Bij het nemen van krappe bochten hoor je ook gewoon je armen te kruisen tot zo'n 225 graden één kant op (van de 450 naar één kant toe); de overige rotatie wordt tijdens racen niet gebruikt. Als je het op 540 zet, zou je slechts 135 graden naar één kant sturen om de krapste bocht te halen (denk aan de hairpin in Monaco) en dat vind ik totaal niet fijn rijden. Wanneer het spel een beetje realistisch is in het bandenmodel, is het lastiger om binnen de kritieke sliphoek te blijven en zul je waarschijnlijk veel meer ondersturen. Als we het dan toch over realisme hebben, dan moet je er ook in elk geval voor zorgen dat je de meest basic instelling ook realistisch hebt ingesteld, vind ik. ;)

Zie hier:
YouTube: Best Motoring - Lancer Evolution X vs Civic Type R FD2 vs 370 Z vs E...
Maar ik zet GT6 absoluut niet in op niveau AC (of uberhaubt PC), net als Forza heeft die een snelheid/hoek limitatie van de wielen, enkel iRacing en AC (en misschien rFactor, maar voor mij te lang geleden) lijken dat wel goed op te pakken. Zelfde ook met de 'correctie bij een slip', daar gaan GT en Forza duidelijk naar arcade toe, AC en PC doen dat stuk beter.
Op het gebied van straatauto's zet ik GT6 wel echt bij simulatie, want dit soort footage lijkt hyperrealistisch en dit is dus absoluut niet mogelijk in PC, alleen AC komt hier dicht bij in de buurt: YouTube: Gran Turismo 6: Door to Door tandems!
Dan gaat het dus vooral over gewichtsverplaatsing en bandenmodel. Een mindere simulatie van de ophanging maakt bij dit soort driften vrij weinig uit; waarschijnlijk is AC een tandje gedetailleerder dan een GT in dat opzicht. Je ziet dus in de video dat 'correctie bij een slip' uitmuntend is bij GT6 door het feit hoe vloeiend de transities gaan en ik verwacht niks anders bij GT Sport. Ik zou zelfs zeggen dat het wellicht aan je stuurinstellingen ligt, want toen ik dat speelde kon ik ook zo van begin tot eind van de bocht geheel vloeiend zo powersliden.
Ik mag aannemen, of beter, ik ga er gewoon van uit, dat ze in de jaren na GT6 toch behoorlijk wat hebben gedaan om daar verbeteringen in aan te brengen, maar als ik zo alle streams en clips kijk, lijken ze nog steeds 'te mooi' te rijden, niet het rouwe wat je bv in AC zeer goed merkt (minder in PC, die lijkt meer focus op raceklasse te hebben - ben je GT3/GT4 fan, zit je bij PC2 wel het beste).
Ben het daar mee eens, wat betreft raceauto's zit je wel goed bij PC2, maar da's dan ook het enige type auto waarin ik plezier mee heb in dat spel. :p

[ Voor 12% gewijzigd door CaptainPanda op 04-10-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

[...]

Welnu, de enige twee spellen die naar mijn mening straatauto's een beetje goed simuleren zijn Gran Turismo (6) en Assetto Corsa; de wegauto's in PCARS 2 en Forza zijn echt verschrikkelijk onrealistisch. Wat dat betreft verwacht ik niets anders dan dat GT Sport de straatauto's ook weer top simuleert, misschien met minder detail dan andere sims, maar het weggedrag in grote lijnen is goed als je van realisme houdt: bandenmodel van straatbanden, dynamische drukverdeling tijdens remmen en accelereren en vooral hoe de carrosserie beweegt zien er weer als GT6 uit op de filmpjes en dus goed. Heb helaas nog geen hands-on ervaring gehad met het nieuwste spel, maar ik verwacht een evolutie van GT6 op het gebied van weggedrag.

Waar ik GT(6) altijd weer minder in vond, zijn de raceauto's. De auto's liggen teveel als een blok op de weg, waarschijnlijk doordat aerodynamische simulatie wat basaler is en de physics een grotere afstand nemen van de werkelijkheid met stijvere ophangingen. Ook zijn de banden heel erg zwart-wit; er lijken wat minder gradaties in grip te zitten met bijvoorbeeld een Raceroom, die juist de raceauto's weer echt serieus goed simuleert. PCARS 2 voelt wat betreft raceauto's dan weer best goed eigenlijk, want hun aero-model hebben ze goed op orde. Dat camoufleert dan weer de mindere simulatie in de wielophanging.

Denk dat als PCARS 2 je tegenvalt, dat GT Sport nog best een goede ervaring zou kunnen bieden, want het verschil is er wel en wat mij betreft in het voordeel van GT. Tenzij je alleen maar van high downforce-auto's houdt, want ik verwacht dat GT het daar niet beter gaat doen.
Ik ben juist een fan van straat auto's
Daarom rij ik dus liever met de Mazda 6 over het circuit, dan met een supercar.

Project cars 2 was niets voor mij, omdat ik gewoon slecht ben met realisme.
in iedere bocht gleed ik door en zelfs met de controller begon ik soms te spinnen.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt in GRID,DIRT, FORZA etc. Het kan ook aan de settings liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Ik ben juist een fan van straat auto's
Daarom rij ik dus liever met de Mazda 6 over het circuit, dan met een supercar.

in iedere bocht gleed ik door en zelfs met de controller begon ik soms te spinnen.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt in GRID,DIRT, FORZA etc. Het kan ook aan de settings liggen natuurlijk.
Ik rij al meer dan tien jaar met een stuurwiel in alle racespellen en de wegauto's in PCARS 2 zijn inderdaad zeer vreemd (uiteraard gewoon het stuur realistisch ingesteld op 900 omdat het spel het automatisch limiteert en verder met koppeling en H-versnellingsbak indien de auto het heeft). Deels ligt het ook aan de instellingen; de achterveren zijn standaard namelijk veel te hard ingesteld. Ook gripverlies gaat niet vloeiend zoals echte auto's doen en driften gaat ook amper omdat er bij een te grote stuurhoek ten opzichte van de rijrichting de auto's amper vooruit willen. Ik vind dat het rijden in wegauto's in PCARS 2 veel lastiger is dan in het echt; als in: je moet je echt aan het spel aanpassen en wat je in het echt op een trackday zou doen gaat dus niet werken als de auto op snelheid zomaar besluit de achterkant volledig te verliezen alsof je over een plas olie rijdt terwijl het droog asfalt is. Denk dat het dus niet aan je controller of instellingen ligt, maar meer dat het weggedrag van PCARS 2 gewoon niet werkt voor straatauto's.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptainPanda op 04-10-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CaptainPanda schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Dan zou ik het maar gauw op 900 zetten en de game het laten limiteren per auto; de 900 graden is in de werkelijkheid gekozen omdat straatauto's op straatbanden gelimiteerd zijn in grip. Bij een lagere stuurratio (de voorwielen gaan meer sturen als je hetzelfde doet met je armen) zouden auto's veel teveel ondersturen, simpelweg omdat je veel minder rotatie tot beschikking hebt waarin de banden nog hun optimale sliphoek (= grip) bereiken. Het is hetzelfde idee met een computermuis vs. trackpad; een computermuis heeft veel meer controle doordat er een grotere beweging wordt gemaakt, maar het resultaat is geheel analoog: de muis heeft als limiet het schermoppervlak waarin je wil blijven, net zoals de griplimiet van de banden.
Ik bedoel dit meer, als ik in mijn auto mijn stuur in 1x (als hij meewerkt) 180 omgooi met 180km/h, doet hij dat gewoon, krijg natuurlijk ongelofelijke onderstuur maar het kan. Gros van de racegames doen dit niet, die hebben gewoon een 'max uitslag' bij max snelheid, het onderstuur komt puur uit verlies van grip rechtdoor, maar niet doordat je je banden te ver doordraait. Dat is ook de reden dat ik 540 rij, je pakt (buiten enkele bocht) bijna alle bochten tot maximaal 180graden, wat ik genoeg vind, secondair zeker omdat een racestuur (iig TM en LT) hebben namelijk te kleine stuurtjes en kom ik eerder in de klem dan in een echte auto met aanzienlijk groter stuur.
Op het gebied van straatauto's zet ik GT6 wel echt bij simulatie, want dit soort footage lijkt hyperrealistisch en dit is dus absoluut niet mogelijk in PC, alleen AC komt hier dicht bij in de buurt: YouTube: Gran Turismo 6: Door to Door tandems!
Dan gaat het dus vooral over gewichtsverplaatsing en bandenmodel. Een mindere simulatie van de ophanging maakt bij dit soort driften vrij weinig uit; waarschijnlijk is AC een tandje gedetailleerder dan een GT in dat opzicht. Je ziet dus in de video dat 'correctie bij een slip' uitmuntend is bij GT6 door het feit hoe vloeiend de transities gaan en ik verwacht niks anders bij GT Sport.
Dat is driften, dat is een compleet ander niveau en dan durf ik zelfs Horizon bij te zetten, dat is niet bepaald een vergelijking hoe die wagens (nouja, gros in GT6 was gewoon 'default' auto en had generieke auto eigenschappen) in een normale (treintjes) race rijden. Maar die correctie die jij nu bedoelt, is niet wat ik bedoel. Het is de terugslag die je krijgt bij bv overstuur als je tegenstuur en je auto krijgt weer grip, als jij teveel hebt tegengestuurd slaat je auto met een rondgang de andere kant op. Zeker waar aantal keer ze de curbs raken, daar mist hij al zaken.

Einde van de rit is het ook gewoon de discussie zoals met FFB, het is een benadering van 'het eggie' binnen de beschikbare middelen van de game en controller. Daar vind de 1 het manier X mooier/beter/realistischer, de ander is meer een Y, terwijl de werkelijkheid misschien wel Z is.
DeZaag schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:56:

Draai het om, laat die vriend z’n PS4 meenemen naar jou.
Ding is compleet ingebouwd in z'n TV meubel, gaat em niet worden. En denk dat ik met een controller ook wel aardig beeld kan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-10-2017 16:29 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:04:
[...]
Grid, Dirt, Forza en F1 zitten dan ook meer in de arcadehoek vergeleken met pCars; ze zijn wat meer toegankelijk voor de massa en wat beter te doen met een controller. Beide geen slechte zaak als je fan bent van racegames natuurlijk. Ik heb me met zowel pCars als Grid, Dirt en Driveclub (want laten we die ook niet vergeten) erg prima vermaakt.

Gran Turismo heb ik altijd een beetje als simcade beschouwd: Lang niet zo arcade als Grid of Dirt maar ook weer niet zo sim dat het voor de casual gamer te moeilijk wordt.
Een andere grote plus van GT is dat de game zowel met stuur als met controller altijd goed te besturen was, daar waar je in pCars toch echt een stuur nodig hebt.

Ik heb ontzettend veel GT4 en GT5 gespeeld en ben fan van de serie (daarom staat GT Sport ook al 6 maanden in de preorder), maar sinds het uitkomen van pCars 1 heb ik er een nieuwe favoriet bij. De excitement die ik miste in GT (het oogde mijns inziens te klinisch) vond ik wel in pCars. Misschien vond ik pCars zelfs wel de betere game.
Maar van alles wat ik tot nu toe heb gezien van de nieuwe GT stelt die me (weer) niet teleur en ik weet zeker dat ik ook daar weer erg veel plezier aan ga beleven.

Nog exact 2 weken geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel dit meer, als ik in mijn auto mijn stuur in 1x (als hij meewerkt) 180 omgooi met 180km/h, doet hij dat gewoon, krijg natuurlijk ongelofelijke onderstuur maar het kan. Gros van de racegames doen dit niet, die hebben gewoon een 'max uitslag' bij max snelheid, het onderstuur komt puur uit verlies van grip rechtdoor, maar niet doordat je je banden te ver doordraait. Dat is ook de reden dat ik 540 rij, je pakt (buiten enkele bocht) bijna alle bochten tot maximaal 180graden, wat ik genoeg vind, secondair zeker omdat een racestuur (iig TM en LT) hebben namelijk te kleine stuurtjes en kom ik eerder in de klem dan in een echte auto met aanzienlijk groter stuur.
Ik begrijp nu denk ik wat je bedoelt, maar volgens mij is het in ieder spel zo dat je altijd daadwerkelijk je maximale stuurhoek van de voorwielen haalt als je je stuur volledig naar rechts of links beweegt. Tenminste, als ik het via de Logitech-software of via een bepaalde knoppencombo op het stuur zelf doe is dat wel zo.

Een typische ratio voor een straatauto is bijvoorbeeld 20:1, betekenend dat een auto met 900 graden bij het stuurwiel de voorwielen 900/2/20 = 22.5 graden zouden draaien. Waar je denk ik naartoe wil is dat je slechts 540 van de 900 gebruikt, dus daarmee zou je effectief willen dat je voorwielen slechts 540/900*22.5 = 13.5 graden gebruikt van de volledige 22.5 die er beschikbaar zijn en als je racet is dat perfect; het zou genoeg moeten zijn voor de krapste hairpins. Het probleem is alleen dat de spellen volgens mij dit zo niet doen, want iemand met een ouder stuur met slechts 180 graden uitslag zou dan nooit een hairpin in een straatauto kunnen halen als die slechts 180/900 = 20% van de 22.5 graden = 4.5 graden van de voorbanden kan gebruiken.

Wat de spellen wel doen is namelijk die steering ratio effectief meeschalen; effectief bereik je aan het eind van de stuuruitslag met 360 of 540 óók die fysieke 22.5 graden bij de voorbanden in plaats van wat ik in de vorige alinea schreef. Alles schaalt dus mee, dus met slechts 360 graden zou je tijdens het gamen slechts 40% sturen van wat je in je echte auto zou doen bij een bepaalde snelheid.

In hogesnelheidsbochten in bijvoorbeeld de vierde of vijfde versnelling stuur ik tot zo'n 40 graden één kant op tijdens het racen (in alle auto's, race- of straat-); met 540 en 360 zou dat respectievelijk slechts 24 en 16(!) graden zijn wat je fysiek als input moet geven en da's wel heel weinig naar mijn mening. Als je meer stuurt, zou je auto moeten ondersturen en dat geldt vooral bij hogere snelheden, zoals ook in je voorbeeld bij 180 km/h.

Bij raceauto's met veel meer grip en downforce kan deze stuurratio wel omlaag; 540 of 360 zijn dan juist weer ideaal voor raceauto's omdat die de precisie van straatauto's niet nodig hebben én daarnaast veel stabieler zijn in met name de achterkant. De banden hoeven daarnaast geen 30.000 km mee te gaan, maar slechts enkele tientallen of honderden km en dan is het wèl voordelig om een lagere stuurratio te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CaptainPanda schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:46:
In hogesnelheidsbochten in bijvoorbeeld de vierde of vijfde versnelling stuur ik tot zo'n 40 graden één kant op tijdens het racen (in alle auto's, race- of straat-); met 540 en 360 zou dat respectievelijk slechts 24 en 16(!) graden zijn wat je fysiek als input moet geven en da's wel heel weinig naar mijn mening. Als je meer stuurt, zou je auto moeten ondersturen en dat geldt vooral bij hogere snelheden, zoals ook in je voorbeeld bij 180 km/h.

Bij raceauto's met veel meer grip en downforce kan deze stuurratio wel omlaag; 540 of 360 zijn dan juist weer ideaal voor raceauto's omdat die de precisie van straatauto's niet nodig hebben én daarnaast veel stabieler zijn in met name de achterkant. De banden hoeven daarnaast geen 30.000 km mee te gaan, maar slechts enkele tientallen of honderden km en dan is het wèl voordelig om een lagere stuurratio te hebben.
We zitten redelijk op dezelfde lijn denk ik :P Het is ook wat je voorkeur is, ik heb geen moeite met ~3-5 graden te draaien voor normale bochten en ~45 voor maximaal, zeker bv in PC2 wil ik dat zo kort hebben om zo snel mogelijk tegen te sturen mocht iets fout gaan, denk dat ik ook meer richting GT/F1 sturen zit wat meestal maar 360 tot max 450 lijkt te gaan (gok Monaco dat het niet veel verder dan 360 is). Als ik mijn PC2 opstart, staat mijn stuur standaard 900 graden, wordt ik gillend gek als ik Spa weer rondga, eerste bocht meteen foute boel :P En in plaats van elke auto of track andere uitslag te geven, ben ik maar gewoon 'gemiddeld' gegaan, 540 in meeste gevallen (waar je in de basis maar tot max 360 gaat, buiten de extreme haarspelbochten).

Het kan ook zijn dat replays gewoon niet helemaal jofel zijn, ik heb daar vaak genoeg in een bocht stuur gewoon maximaal doorgedraaid, maar in de replay zie je nog steeds het stuur maar ~30-35 max gaan redelijk in lijn met de bocht, terwijl ik toch geforceerd toch echt verder draai. Met controller is dat natuurlijk compleet ander verhaal, daar is het wel liniair aan de snelheid (en de reden dat die eerdere Cronos ook totaal niet werkte, omdat die een controller emuleerde en je datzelfde effect in een racegame kreeg).

Ben wel benieuwd hoe het hele online zal gaan worden, PC2 is te irritant, Forza te generiek, iRacing te hoogdrempelig, gezien hoe hard ze willen inzetten op online racing hou ik de deur toch altijd open. Snap alleen niet waar de PS4 GT bundel nu een normale PS4 moet zijn, geen Pro :(

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 04-10-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
[...]
GT en AC zitten een beetje in dezelfde categorie, waarbij AC's marketing vooral heel erg kenbaar wil maken dat ze een simulatie zijn en het feit dat ze op PC zitten.
Dit is echt grote onzin zeg. Heb je wel eens in een echte auto gereden? Ik rijd al 10+ jaar op verschillende circuits met echte auto's (zowel FWD, RWD als 4WD), en kan je vertellen dat GT lang niet in de buurt komt van AC qua realisme.
Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar ken meerdere professionele coureurs die dezelfde mening hebben. Ben zelf overigens geen pro o.i.d. maar heb wel veel ervaring met circuit rijden dus weet hoe een auto aan zou moeten voelen.

Ik beschouw GT als een simcade, en AC als een sim. Wil niet zeggen dat AC perfect en 100% realistisch is, maar het komt echt veel meer in de buurt van het echte werk dan GT.

Gran Turismo Sport is overigens wel een heel stuk beter dan zijn voorgangers in alle opzichten. Heb met de beta meegedaan en was best onder de indruk van de progressie die ze gemaakt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door bones op 05-10-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
bones schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:49:
[...]

Dit is echt grote onzin zeg. Heb je wel eens in een echte auto gereden? Ik rijd al 10+ jaar op verschillende circuits met echte auto's (zowel FWD, RWD als 4WD), en kan je vertellen dat GT lang niet in de buurt komt van AC qua realisme.
Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar ken meerdere professionele coureurs die dezelfde mening hebben. Ben zelf overigens geen pro o.i.d. maar heb wel veel ervaring met circuit rijden dus weet hoe een auto aan zou moeten voelen.

Ik beschouw GT als een simcade, en AC als een sim. Wil niet zeggen dat AC perfect en 100% realistisch is, maar het komt echt veel meer in de buurt van het echte werk dan GT.

Gran Turismo Sport is overigens wel een heel stuk beter dan zijn voorgangers in alle opzichten. Heb met de beta meegedaan en was best onder de indruk van de progressie die ze gemaakt hebben.
Ook goed onderbouwd, zeg. Dit is dus het typische napraten op het internet waar ik het nu over heb. In welk opzicht is AC dan zoveel beter? Aerodynamica? Simulatie van ophanging? In beide games kan ik gewoon met de top meekomen door volgens de regels te rijden die in het echt ook gelden: laat op de rem, vroeg op het gas, en bij beide spellen merk je echt gewoon snelheidsverlies als je al minimaal de apex mist of niet de optimale racelijn neemt. Bij beide spellen voel ik hoe de dynamische drukverdeling onder remmen en accelereren leidt tot een andere momentane gripverdeling en bij beiden kun je behoorlijk driften, maar ook is onderstuur zeker merkbaar. Dus nogmaals, hoe is het ene revolutionair anders dan de ander?

Welke professional zegt dan dat AC echt vele malen beter is dan een GT? De winnaars van GT Academy hebben het anders wel enorm ver geschopt met hun uitmuntende rijstijl, dezelfde stijl die ze ook gewoon in een iRacing gebruiken naast GT en evengoed succesvol zijn, zoals bijvoorbeeld een Wolfgang Reipp heeft gedaan.

Beide zijn echter wel gewoon consolegames die ook zijn gemaakt voor controllers, dus een echt genadeloos bandenmodel hebben ze allebei absoluut niet omdat het anders onspeelbaar zou zijn voor gamepadgebruikers zoals een Richard Burns Rally. Bij AC is er bijvoorbeeld een enorme versimpeling omdat elke auto gewoon een tekstwaarde heeft die eruit ziet als 'optimum pressure: 28 psi'. Niks thermodynamische optimum die het resultaat zijn van een dynamische drukberekening binnen de band en daaruitvolgend een berekening tussen interactie van rubber en wegdek. Ook merk je in AC dat de physics op lage snelheid ook wel gewoon steken laat vallen omdat de grip daar veel te weinig is; gooi maar eens de auto van links naar rechts zoals coureurs weleens in een opwarmronde doen en de heftige bodyroll in een GT3-auto zoals in het echt zie je daar echt niet in terug; in plaats daarvan onderstuurt alles gewoon lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
CaptainPanda schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:14:
[...]

Ook goed onderbouwd, zeg. Dit is dus het typische napraten op het internet waar ik het nu over heb.
Napraten van het internet? ik zeg net zelf dat ik de games zelf heb geprobeerd, en dat ik zelf genoeg ervaring met echte auto's/circuits heb om te kunnen constateren dat GT meer arcade dan sim is, en AC meer sim dan arcade.
Jouw reactie zegt overigens genoeg dat je geen tot weinig ervaring hebt met echte auto's. Daar is overigens niks mis mee, maar ga dan geen onzin verkondigen over dat AC en GT op hetzelfde niveau zitten.
Welke professional zegt dan dat AC echt vele malen beter is dan een GT?
Andre de Vries bijvoorbeeld (eigenaar kartbaan + o.a. GT4 coureur geweest). Zie hem hier in actie : YouTube: Nurburgring Lap 1M Coupe vs CSL
Beide zijn echter wel gewoon consolegames die ook zijn gemaakt voor controllers, dus een echt genadeloos bandenmodel hebben ze allebei absoluut niet omdat het anders onspeelbaar zou zijn voor gamepadgebruikers zoals een Richard Burns Rally.
Dit klopt ook niet. AC corsa is een pc game die naderhand geport is naar de console. De pc versie is overigens op bepaalde punten anders (beter) dan de console versie. Ik heb ze beide overigens.

[ Voor 19% gewijzigd door bones op 05-10-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
bones schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:55:
[...]

Napraten van het internet? ik zeg net zelf dat ik de games zelf heb geprobeerd, en dat ik zelf genoeg ervaring met echte auto's/circuits heb om te kunnen constateren dat GT meer arcade dan sim is, en AC meer sim dan arcade.
Jouw reactie zegt overigens genoeg dat je geen tot weinig ervaring hebt met echte auto's. Daar is overigens niks mis mee, maar ga dan geen onzin verkondigen over dat AC en GT op hetzelfde niveau zitten.
Laat ik het anders vragen: in welk opzicht is GT zoveel slechter in simulatie dan een AC? Je blijft teveel hangen in algemeenheden en gaat dan twijfelen aan mijn analytische capaciteiten omdat je ervan uitgaat dat je meer trackdays dan ik heb gedaan, maar leg dan eens in detail uit waarom een GT nou zo simcade is en een AC echte simulatie. Als er echt grote verschillen in zitten, zou je dat heel gemakkelijk moeten kunnen uitleggen en kunnen aantonen...
Andre de Vries bijvoorbeeld (eigenaar kartbaan + o.a. GT4 coureur geweest). Zie hem hier in actie : YouTube: Nurburgring Lap 1M Coupe vs CSL
Ziet er goed uit, aan de rijder en stuurmanskunsten twijfel ik ook niet.

Als ik dat filmpje kijk, kan ik ook hetzelfde rondje in GT en AC voor meer dan 90% nadoen, zeker ook omdat ze allebei de gelaserscande versie van de baan gebruiken. Bepaalde bochtensnelheden die straatauto's behalen in recordpogingen op de echte Nordschleife kan ik ook gewoon dromen en heb ik toen ik nog actief GT speelde veelal vergeleken met de welbekende hotlaps van fabrikanten, zoals die van de Nismo GT-R en een Mégane RS. Een GT komt er zeer dicht bij in de buurt, wat de mensen dan ook mogen beweren. Na vele duizenden uren GT kon ik ook zonder problemen meteen snelle tijden zetten in AC en op de limiet is de manier van rijden gewoon precies zoals in het echt: slow in & fast out, trailbraking, zelfde stuurbeweging, zelfde rempunten...in grote lijnen echt hetzelfde. Eén heel belangrijk detail: in GT moet je wel echt voor de 'comfort'-banden (soft of medium) kiezen die de straatbanden simuleren en niet gaan rijden met de standaard 'sport'-banden, want die simuleren semi-slicks, anders ga je zomaar 10-20 km/h harder door de bochten en lijkt het een stuk meer arcade..

Maar eenmaal met de juiste banden is het gevoel met een stuurwiel achter de monitor voor mij echt grotendeels gelijk; in hoeverre je dan een paar losse trackdays hebt gedaan is dan behoorlijk irrelevant imo., want het gaat om het rijden op de absolute limiet en daarvoor zijn video's (met telemetrie) van de echte professionals het enige juiste vergelijkingsmateriaal.
Dit klopt ook niet. AC corsa is een pc game die naderhand geport is naar de console. De pc versie is overigens op bepaalde punten anders (beter) dan de console versie. Ik heb ze beide overigens.
Tja, van bandenmodel v7 naar v10 merkte ik wel duidelijk een achteruitgang in de pc-versie en lijkt de relatie tussen stuurhoek en grip veel minder scherp dan voorheen. Voor mij een teken dat het duidelijk meer gemaakt is voor de gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
CaptainPanda schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Laat ik het anders vragen: in welk opzicht is GT zoveel slechter in simulatie dan een AC?
GT is met name slechter in de physics en force feedback. Bij GT heb ik het gevoel dat ik over een gladde biljartlaken rijd. Doe maar eens de nordschleife in beide games en het lijkt dan alsof je bij GT op rails rijd.
In Asseto Corsa kun je makkelijk de controle over een wagen verliezen als je over een kuil/bult heen rijd op bepaalde plekken op de nordschleife, net zoals dat in het echt zo is.
Rijd je exact datzelfde stuk in GT dan kun je volgas gaan zonder ook maar iets te merken dat er oneffenheden zitten in het wegdek.

Daarbij is de handeling van de wagens in GT te makkelijk. Bijvoorbeeld overstuur in Gran Turismo is te makkelijk te corrigeren, waar je in real life veel meer moeite zou moeten doen om ervoor te zorgen dat de wagen niet uitbreekt.
In GT merk ik verder weinig van gewichtsverplaatsing en gripverlies in bochten, terwijl ik dat in AC wel degelijk merk en daardoor de wagen veel beter kan sturen/corrigeren.

Dit zijn voor mij persoonlijk de grootste verschillen. Verder gaat het mij om de algehele beleving, en GT voelt voor mij gewoon aan als een simcade game. Heb er alsnog veel plezier mee, maar voor de realisme speel ik het niet.
Als ik dat filmpje kijk, kan ik ook hetzelfde rondje in GT en AC voor meer dan 90% nadoen, zeker ook omdat ze allebei de gelaserscande versie van de baan gebruiken.
Op de computer kunnen velen het vast wel nadoen. Dat is dan toch ook het leuke van (sim)racing op de computer? Wil echter niet meteen zeggen dat je in reallife net zo een goede coureur bent.
Voor mij een teken dat het duidelijk meer gemaakt is voor de gamepad.
Je hebt je er zo te zien duidelijk niet in verdiept. Maakt niet uit verder, als jij dat wil geloven dan prima. Ik volg de ontwikkeling van AC al vanaf het begin, en van een console versie was in het begin niet eens sprake van. Deze kwam ook pas 3 jaar na de pc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
bones schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

GT is met name slechter in de physics en force feedback. Bij GT heb ik het gevoel dat ik over een gladde biljartlaken rijd. Doe maar eens de nordschleife in beide games en het lijkt dan alsof je bij GT op rails rijd.
In Asseto Corsa kun je makkelijk de controle over een wagen verliezen als je over een kuil/bult heen rijd op bepaalde plekken op de nordschleife, net zoals dat in het echt zo is.
Rijd je exact datzelfde stuk in GT dan kun je volgas gaan zonder ook maar iets te merken dat er oneffenheden zitten in het wegdek.
Ja, hier ben ik het wel mee eens, in GT kun je de baan afsnijden en de auto is te stabiel; in plaats van een spin wordt er simpel tijd verloren. Moet zeggen dat ik het mezelf heb aangeleerd om gewoon precies zoals in de echte recordrondes te rijden, dus ik raak slechts drie curbs vol op de gehele Nordschleife (einde van respectievelijk Hocheichen, Fuchsröhre en Brünchen) en de rest is gewoon ontwijken. Zelf merk ik dit gedeelte dus een stuk minder, want ik rij in beide spellen om te winnen en dan ga ik natuurlijk niet zulke beginnersfouten maken.
Daarbij is de handeling van de wagens in GT te makkelijk. Bijvoorbeeld overstuur in Gran Turismo is te makkelijk te corrigeren, waar je in real life veel meer moeite zou moeten doen om ervoor te zorgen dat de wagen niet uitbreekt.
Denk dat deze ook wel klopt, maar dan gaat het hierbij meer om hoe (on)vergevensgezind een spel is, terwijl ik het dan had over hoe goed de auto's worden gesimuleerd net nog binnen de limiet wanneer een ronderecord wordt nagedaan. Het begrip 'realisme' is dan ook heel erg ruim en hier ben ik het ook mee eens. Voor mij echter nogmaals geen dealbreaker, want ik ga na een spin niet denken 'goh, het feit dat de auto veel lastiger onder controle te krijgen is, was echt een verbetering'. Anderen worden daar wellicht wel vrolijker van. Racen om te winnen, niet racen om zoveel mogelijk de controle te verliezen. Grand Prix Legends was heer en meester in het veel te lastig maken van de auto vergeleken met de werkelijkheid en zichzelf zo een simulatie noemen, maar ik vind dat onrealisme beide kanten op werkt..
In GT merk ik verder weinig van gewichtsverplaatsing en gripverlies in bochten, terwijl ik dat in AC wel degelijk merk en daardoor de wagen veel beter kan sturen/corrigeren.
Dit was bijvoorbeeld in het inmiddels alweer oude GT6: hoezo geen gewichtsverplaatsing en gripverlies? YouTube: Gran Turismo 6 'GT Academy: Sunday Cup Race 1 - Nissan Leaf &#39...
Deze bak is hier dus wel gereden met de juiste ecostraatbanden, namelijk de 'comfort hard' en niet de standaard semi-slick waar alles mee is uitgerust. De beelden zeggen volgens mij wel genoeg, dus één ieder mag voor zich beslissen of GT nou echt zo simcade is als mensen altijd zo beweren terwijl zulke zaken ook gewoon gesimuleerd worden.

Als je het niet voelt, kan dat ook gewoon puur door de detail in FFB zijn en da's in AC beter, zeker omdat het opgedeeld is in meer sliders, waardoor het makkelijker is om de perfecte mix van individuele effecten te vinden. Daarnaast is er gewenning.
Op de computer kunnen velen het vast wel nadoen. Dat is dan toch ook het leuke van (sim)racing op de computer? Wil echter niet meteen zeggen dat je in reallife net zo een goede coureur bent.
Tuurlijk wel, zeker zo'n rondje waarbij je keihard wordt opgehouden achter een slome voorganger is gemakkelijk te doen voor de top 10% of zelfs top 20% in simracing. Het is niet alsof de bestuurdersinputs in die video alleen maar gedaan zou kunnen worden door topcoureurs; integendeel, dit ziet er echt uit als een eitje omdat het een relatief langzame auto is en geen 900 pk-monster zonder traction control. Tuurlijk is het anders in het echt door de G-krachten, maar de manier van sturen en remmen is gewoon hetzelfde en het ziet er uiterst relaxed uit omdat er enorm veel tijd is om alle inputs te doseren. Maar ik zou het wel weer mis hebben door degenen die de moeilijkheid van de werkelijkheid overromantiseren. Als 'gentlemen drivers' gemakkelijk voor hun capaciteit snelle rondjes kunnen rijden en zelfs tegen elkaar racen , dan is het wel duidelijk dat er helemaal niet geldt 'in het echt is alles lekker moeilijk'; het is geen F1 of WRC op de limiet...
Je hebt je er zo te zien duidelijk niet in verdiept. Maakt niet uit verder, als jij dat wil geloven dan prima. Ik volg de ontwikkeling van AC al vanaf het begin, en van een console versie was in het begin niet eens sprake van. Deze kwam ook pas 3 jaar na de pc versie.
Tja, als je nou dan inhoudelijk erop ingaat dat bandenmodel V10 dus wel echt een achteruitgang is, zou je dat behoorlijk sieren in plaats van wederom zo'n prachtige ad hominem erin te gooien. Doe ik ook altijd als ik er zelf niet zoveel vanaf weet, gewoon lekker zeggen dat iemand anders er geen verstand van heeft, want da's altijd bevordelijk voor de discussie en laat zien dat ik er wèl vanstand van heb. :+
Ik laat het dus ook hiet maar bij, aangezien dit wederom weer teveel op 'welles, nietes' gaat lijken.

Als laatste: https://pretendracecars.n...ersion-1-3-3-impressions/
AC is dus ook maar een computerspel dat allerlei shortcuts neemt in de physics, dus om deze een treetje hoger dan een GT te plaatsen is niet per se juist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

_O_

En nog de Interlagos trailer

[ Voor 51% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Introducing the car classes and tracks of Gran Turismo Sport:

https://blog.eu.playstati...urismo-sport/#sf119217041

Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:32:
Introducing the car classes and tracks of Gran Turismo Sport:

https://blog.eu.playstati...urismo-sport/#sf119217041

Ziet er goed uit.
Zeer zeker, is er ook al ergens een car list? Tracks lijken wel minder te zijn dan vorige delen. Mis er ook een aantal die er voorheen wel in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Officiële car-list van GT-Sport:

http://www.gran-turismo.com/us/news/00_8684773.html

Nieuwe auto’s die ik heb gevonden:

BMW M4 GT4
Porsche 919
Porsche Cayman GT4
Toyota TS050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vlahonda schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:22:
[...]
Zeer zeker, is er ook al ergens een car list? Tracks lijken wel minder te zijn dan vorige delen. Mis er ook een aantal die er voorheen wel in zaten.
Geen laguna seca :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vooropgesteld dat ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden ten aanzien van de car list, ben ik toch een beetje teleurgesteld in de definitieve lijst. Ik zou iets meer auto's willen zien die ik ook gewoon op de weg kan tegenkomen. Slechts enkele auto's waarvan ik het jammer vind dat ze er niet bij zitten (per merk):

Alfa 156 GTA (hoopte om een Alfa V6 te kunnen horen in GT, of zelfs een 164 QV);
Alpine, doet me niks, zag liever iets als een Renault Alpine;
Aston Martin, idem, al ben ik wel benieuwd hoe de kleuren van Aston eruit zien in het spel;
Audi R8 V10, RS6 C7, RS4 B5 etc
BMW M3 e30/e36/e46/e92 (atmosferisch anyone...), M5 e39, e60 (benieuwd of ze eindelijk een V10 laten klinken zoals het klinkt in de werkelijkheid), iets als een 8 Gran Coupé, M1, M2, 1M. Zou graag zien hoe een M2 is qua handling t.o.v. een zwaardere M4. Erg jammer dat er niet meer BMW's in zitten. Maar wel 3 versies van een M4. Of 2 van een M6. Een i3? Serieus? Geen i8 maar wel een i3?
Bugatti: Chiron anyone?
Chevrolet Corvette ZR1? Stunts in de jaren 90?
Citroën CX 25 GTI Turbo 2? Het is zo'n steriele keuze. Genoeg gekke Citroëns in het verleden.
Daihatsu tja... Heb er niet veel mee, maar was altijd wel grappig om met allerlei hoge Daihatsu's rond te crossen nadat ze getuned waren.
Dodge nice dat de Hellcat erbij zit. Verder wel erg veel versie van zo'n SRT Tomahawk
Ferrari... F40 (geblazen twin turbo v8?), F50 (magistrale V12), Enzo? 360 CS? 250 GTO, 288 GTB? 3 keer een 458 Italia... Zo'n heritage en dan deze keuzes.
Fittipaldi nooit van gehoord, dus welkome aanvulling wellicht
Honda zucht... old school NSX Type-R? Integra's Type-R?
Hyundai leuke verschijning, maar opnieuw meerdere versies van een Genesis. Scoupé GT Turbo?
Infiniti Pulsar GTI-R?
Jaguar XJS220? F-Type? XRJ-9?
Lamborghini Diablo VT? Countach? Miura? LM-002?
Lexus geen normale LF-A? Zou leuk zijn als sommige hun CT-200H erin terug zouden zien.
Mazda geen RX7? Geen RX8? Zit er een Mazda in met een wankelmotor?
McLaren geen F1? P1 als tegenhanger van een LaFerrari?
Mercedes-AMG, SL 73 AMG? C/E/S 63/65 AMG?
Mercedes-Benz, 190E 2.5 16v Evo2?
Mini tja zullen er vast zijn die leuk zijn om door de bochten te hoeken
Mitsubishi GTO als knipoog naar oudere GT's? Starion Turbo?
Nissan R34? 300 ZX'en (al of niet met Twin Turbo's), 200 SX? Sunny GTI-R?
Peugeot 205 GTI 1.9? 405 MI-16?
Porsche hier zijn zo ongelofelijk veel versies en types, maar ik mis vele klassieke Porsches.
Renault Clio Williams? Safrane Biturbo?
Subaru tja... ik mis Subaru's die in oudere GT's zaten. Een 22B STI bv.
Toyota AE86? Supra?
Volkswagen Golf R? R32? R36?

Ik vind de lijst zo steriel. Enkele auto's uit 2009 en 1 uit 1987. De rest is allemaal nieuwer. Natuurlijk begrijp ik dat niet alles er in kon. Je kunt natuurlijk niet iedereen tevreden houden. Maar van de meeste merken zie ik geen goede afspiegeling van de heritage van het merk. Zie bv Ferrari en BMW, maar ook McLaren.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is dan ook geen GT meer maar GT Sport en die naam zegt het al: het is deze keer meer gericht op sport, dus geen tot weinig normale auto's meer die je op straat kunt tegenkomen.
Ik vind de carlist er goed uit zien; uiteindelijk zal ik toch wel met slechts een handjevol auto's rijden dus 700 auto's is voor mij echt geen must. Deze 150 vind ik prima.

Het enige wat ik jammer vind is de karige tracklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:46:
Het is dan ook geen GT meer maar GT Sport en die naam zegt het al: het is deze keer meer gericht op sport, dus geen tot weinig normale auto's meer die je op straat kunt tegenkomen.
Ik vind de carlist er goed uit zien; uiteindelijk zal ik toch wel met slechts een handjevol auto's rijden dus 700 auto's is voor mij echt geen must. Deze 150 vind ik prima.

Het enige wat ik jammer vind is de karige tracklist.
Voordeel van de karige tracklist is wel dat je de baan tot op de mm kunt oefenen :P
Zit je niet met 100.000 bochtencombinaties in je hoofd haha

Ik kijk uit naar de demo. Ben echt zeer benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 06-10-2017 09:48 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dan ook weer waar ja :P

De demo laat ik lekker schieten; ik wacht wel tot ie over 12 dagen op de mat valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind de carlist ook echt prima. De tracklist is kwa aantal wel goed maar ik had toch liever wat meer echte real world tracks gezien. Maar goed, zal wel DLC worden.

Verder vind ik het best wel bizar hoe negatief mensen in de comments en op diverse fora zijn over deze game. Alsmaar datzelfde riedeltje over het ontbreken van een single player career mode. Als er iets niet goed was aan GT5 en 6 waren het wel die doodsimpele 5 rondjes met auto X op circuit Y 'races' tegen ontzettend matige AI. Blij toe dat ze dit soort content weg hebben gelaten. Waren die offline races nou echt zo leuk dan?

Als je het echt wil kan je deze races overigens zelf samenstellen in Arcade mode, inclusief credit payouts. Alleen heet het dan geen "Sunday Cup" meer, tja.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sowieso heeft Kaz al aangekondigd dat er na release meerdere wagens worden gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:27
Voxalizer schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:07:
Ik vind de carlist ook echt prima. De tracklist is kwa aantal wel goed maar ik had toch liever wat meer echte real world tracks gezien. Maar goed, zal wel DLC worden.

Verder vind ik het best wel bizar hoe negatief mensen in de comments en op diverse fora zijn over deze game. Alsmaar datzelfde riedeltje over het ontbreken van een single player career mode. Als er iets niet goed was aan GT5 en 6 waren het wel die doodsimpele 5 rondjes met auto X op circuit Y 'races' tegen ontzettend matige AI. Blij toe dat ze dit soort content weg hebben gelaten. Waren die offline races nou echt zo leuk dan?

Als je het echt wil kan je deze races overigens zelf samenstellen in Arcade mode, inclusief credit payouts. Alleen heet het dan geen "Sunday Cup" meer, tja.
Maar heel dat nieuwe online systeem werkt dat ook echt goed ? [Heb beta niet gespeeld]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Al die Gran Turismo Vision wagens mogen er van mij wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Ondanks dat ik e-sports (en dus GTsport) erg aanmoedig lag voor mij persoonlijk de kracht van GT dat ik met normale en sport wagens over meest uiteenlopende circuits kan rijden. Natuurlijk voelde de overwinningen soms erg leeg, maar verder in je career werd het wel degelijk moeilijker en was meer training vereist om te winnen. Zo ook met het goud halen voor je rijbewijzen.

kortom: voor mij persoonlijk was GT nooit een racesim, maar gewoon een makkelijke instap racer die mij veel vrijheid gaf. Dus voor mij waren die offline races erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 11-09 09:27
Is er touwens interesse om een Tweakers racing league op te richten voor een bepaalde klasse? Zelf spreken Gr. 3 en Gr. 1 mij wel aan.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gr. 3 spreekt mij ook het meest aan. Zal echter wel met controller spelen i.p.v. racing wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 11-09 09:27
Rivanov schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:57:
Zal echter wel met controller spelen i.p.v. racing wheel.
Vorig jaar ook met F1 2016 een league gehad en daar was er verschil tussen controllers en stuur, naar mijn gevoel, niet zo groot. Geen idee eigenlijk hoe dat in GT S is.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alsmaar datzelfde riedeltje over het ontbreken van een single player career mode.
Daar word ik ook een beetje simpel van ja.
Al moet ik wel zeggen dat ik me met single player careers (in zowat elke racegame) altijd goed heb vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Daar word ik ook een beetje simpel van ja.
Al moet ik wel zeggen dat ik me met single player careers (in zowat elke racegame) altijd goed heb vermaakt.
De massa gaat straks online met deze game en dan mag ik hopen dat hun systeem goed uitgewerkt is.
Besef je wel dat deze serie groot geworden is door de offline career ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:19
Volgens mij snappen er een hoop niet dat deze Gran Turismo totaal los staat van de voorgaande delen. Vroeger was het een doel alle 30 civics en all 20 mx5s te collecten. Deze game is bedoelt als een online game met rankings en visie op esport en de acedemy. Als je zo graag offline wilt racen zul je moeten wachten op Gran Turismo 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:35:
[...]
Besef je wel dat deze serie groot geworden is door de offline career ?
Zeker, maar ik zeg toch niet dat dat niét het geval is?
Ik zeg alleen dat ik simpel word van het geklaag (oa op social media en diverse fora) over het ontbreken van de career modus. Dat er geen career modus in zit weten we nu wel, daar gaat klagen niks aan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dvdkiwi

Sinds de eerste info over GT Sport was het al bekend dat de focus meer op online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al bekend sinds de game aangekondigd werd.
Ik lig er ook niet wakker van ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 06-10-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wel jammer dat ze die demo niet al voor dit weekend online zetten, geeft toch net even wat meer tijd want doordeweeks valt dat nog wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:07:
[...]

Zeker, maar ik zeg toch niet dat dat niét het geval is?
Ik zeg alleen dat ik simpel word van het geklaag (oa op social media en diverse fora) over het ontbreken van de career modus. Dat er geen career modus in zit weten we nu wel, daar gaat klagen niks aan helpen.
Maar is dat online systeem dan zo goed ontwikkeld dat als men wil klooien men er dan uit gefilterd wordt ?
Ben met Forza7 bezig maar online is dat net als andere race games een zooitje hoor ! Gelukkig heeft die dan nog een toffe career.

Ben benieuwd tijdens de aankomede beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb werkelijk geen idee of en hoe het precies werkt; ik heb de beta niet gespeeld (en ga de aankomende demo ook niet spelen), ik zie het wel als de game uitkomt ;)

Al denk ik wel dat een goed werkend systeem ontzettend lastig te implementeren is. Immers, in de GT3 en DTM klasse bijvoorbeeld worden ook regelmatig tikjes uitgedeeld, het hoort er een beetje bij.
Of de game het verschil gaat zien tussen een "vecht-tikje" of een ordinaire bochtenhanger, dat valt nog te bezien.

[ Voor 48% gewijzigd door Superkiwi op 06-10-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jori040 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Maar is dat online systeem dan zo goed ontwikkeld dat als men wil klooien men er dan uit gefilterd wordt ?
Ben met Forza7 bezig maar online is dat net als andere race games een zooitje hoor ! Gelukkig heeft die dan nog een toffe career.

Ben benieuwd tijdens de aankomede beta.
Forza 7 nu is enkel MP, daar moeten leagues nog komen en dan krijg je weer brackets waarin je terecht komt bij netjes rijden. Ik zat in FM6 aardig hoog en heb je bijzonder nette races, wordt natuurlijk afwachten hoe FM7 dat gaan doen.

Andersom in PC2, ik stond op F1497, vervolgens vlieg ik de baan af omdat iemand midden op de weg stond, draai om en kom de baan weer op 'slow down to avoid penalty' melding. Klaar met de race, U1472. Krijg gewoon een 22 punten penalty omdat ik een crash kon voorkomen.

Geen enkel systeem is waterdicht, bocht snijden en van de baan worden getikt, andere lijn moeten rijden en te laat remmen, zolang er per saldo ook gewoon een no-collision mode te selecteren is, heb je daar in de basis geen last meer van.

SuperV8, DTM, WTCC, GT3 (E/AM/Pro), allemaal klasses waar gewoon een tikje en duwtje bij hoort, wat het vroeger niet bij GT5 en 6 dat je een slowdown penalty kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
SinergyX schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Forza 7 nu is enkel MP, daar moeten leagues nog komen en dan krijg je weer brackets waarin je terecht komt bij netjes rijden. Ik zat in FM6 aardig hoog en heb je bijzonder nette races, wordt natuurlijk afwachten hoe FM7 dat gaan doen.

Andersom in PC2, ik stond op F1497, vervolgens vlieg ik de baan af omdat iemand midden op de weg stond, draai om en kom de baan weer op 'slow down to avoid penalty' melding. Klaar met de race, U1472. Krijg gewoon een 22 punten penalty omdat ik een crash kon voorkomen.

Geen enkel systeem is waterdicht, bocht snijden en van de baan worden getikt, andere lijn moeten rijden en te laat remmen, zolang er per saldo ook gewoon een no-collision mode te selecteren is, heb je daar in de basis geen last meer van.

SuperV8, DTM, WTCC, GT3 (E/AM/Pro), allemaal klasses waar gewoon een tikje en duwtje bij hoort, wat het vroeger niet bij GT5 en 6 dat je een slowdown penalty kreeg?
Klopt, te hard een ander aantikken of vaak met 4 wielen van de baan was inderdaad 5 of 10 seconden langzaam rijden. Bij de echte harde 'levels' was je soms ook meteen DSQ. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdelijke demo Gran Turismo Sport:

https://store.playstation...T-A31&&emcid=em-st-120033

Preload nu en maandag om 11 uur kun je spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49
Is t license systeem eruit gehaald ? En hoe zit t met auto’s kopen en dergelijke ?

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!
taker1987 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:25:
Is t license systeem eruit gehaald ? En hoe zit t met auto’s kopen en dergelijke ?
Ja, er zijn geen licences meer, wel proefjes, testjes en time attacks.
Auto's kopen doe je met credits.

Zoek anders een naar een content video op YT, daar laten ze precies zien wat er in de single player te doen is.
(die filmpjes zijn in dit topic ook gepost) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49
dvdkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:41:
[...]

Ja, er zijn geen licences meer, wel proefjes, testjes en time attacks.
Auto's kopen doe je met credits.

Zoek anders een naar een content video op YT, daar laten ze precies zien wat er in de single player te doen is.
(die filmpjes zijn in dit topic ook gepost) ;)
Aah bedankt . Zal straks is even kijken . Maar ik begrijp dat er dus meer gefocust is op online dus denk dat ik m dan ook links laat liggen of wachten op budgetbak

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Demo gedownload, is 43gb! Bij opstarten meteen bericht dat je online moet zijn om je game te kunnen saven.

Nu is er nog niets te doen, na een minuut geen knop aanraken krijg je wat gameplay beelden te zien en mooie shots van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:59
Bijnaaaa! GT Sport, ik vraag me af waarom Chrysler er niet in zit..

Ik wil zo graag de 300C in die game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sowieso vind ik dat er wel erg weinig wagens in zitten.. Ook sportwagens die eigenlijk niet konden ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is aangekondigd dat er tussen de 400 en 500 autos zullen zitten in deze game over zijn levensduur. Dus een erg veel dlc. En begreep ook ervan maar quote me er niet op dat dit grotendeels of hellemaal gratis wordt.
Plus geen lootcrates en geen microtransacties. Dus eindelijk weer eens een nieuwe game die niet meedoet aan deze onzinnige hype.

Ik ga maandag heerlijk genieten van de demo.
En voor mensen die vragen waarom geen demo in het weekend, gok ivm beta van battlefront 2.

Verwacht veel.van de game op technisch vlak, gameplay was heel goed in beta en beter dan alles wat er op consoles nu is. Dus dat zir hellemaal snor.
Plus graphics zijn ongekend, pc versie fm7 kan niet tippen aan gt sport op heel veel vlakken.
En ja qua content begint misschien beetje mager maar ze hebben al vaker veel gratis dlc aangeboden dus ik vertrouw erop.
En ja gran turismo is gewoon voor mij de console racer. Heb gt5 iets van 1200 uur gespeeld. En gt6 denk rond 600 ivm ps4 launch. Ondanks de flaws die er zeker waren is het veruit mijn favoriete race game genre. En geloof me heb er echt een hoop geprobeerd, heb alle forzas en heb assetto corsa en project cars op pc. Maar gran turismo is het gewoon voor mij.
Gt sport beta was echt zo ontzettend goed en vernieuwend voor PD. Heb er ontzettend veel zin in. So dont let me down kaz!!

Edit;

Even de demo geopend en heb een ps4 pro op 1080p scherm. Je krijgt een optie menu waarin je kan kiezen prioritise quality of prioritise framerate.
Hij detecteert een 1080p en zegt dat hij dan 4k downsampled op quality mode, en op framerate mode zegt hij dat nog steeds higher picture quality dan originele ps4.

Damn !!!! Zo wil ik het alrijd zien in elke ps4 pro game !!

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 07-10-2017 17:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:16:
Heeft Dennis je account gehacked? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:31:
[...]

Heeft Dennis je account gehacked? :P
Nee hoor maar als hij zelfde zegt deel ik zijn enthousiasme :P
Ik wordt altijd ontzettend blij van een gran turismo release. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik hoop echt dat de beta mij gaat overtuigen.Het hoofdmenu ziet er wel schitterend uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Menu's zijn wel mooi, maar ze hebben nog altijd dat koude, klinische als het aankomt op het font, de menumuziek en geluiden bij verplaatsen van de cursor/klikken. Klinkt een beetje zeurderig, maar je zou verwachten dat dat eens gemoderniseerd zou worden. Driveclub is hier goed in imho, Project Cars zijn de teksten ZO klein dat ik het op 46" niet eens kan lezen op normale afstand.

Net de tracklist gezien, niet slecht maar er missen een aantal belangrijke circuits.. Hmm. Na GT1, GTHD, GT PSP (die heb ik -echt- veel gespeeld), GT5P, GT5 en GT6 zal GTS er ook vast komen bij mij (ik heb geen PS2 gehad :p ), maar ze hebben nog een hoop te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 07-10-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
v8power67 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:16:
Is aangekondigd dat er tussen de 400 en 500 autos zullen zitten in deze game over zijn levensduur. Dus een erg veel dlc. En begreep ook ervan maar quote me er niet op dat dit grotendeels of hellemaal gratis wordt.
Plus geen lootcrates en geen microtransacties. Dus eindelijk weer eens een nieuwe game die niet meedoet aan deze onzinnige hype.

En voor mensen die vragen waarom geen demo in het weekend, gok ivm beta van battlefront 2.

Verwacht veel.van de game op technisch vlak, gameplay was heel goed in beta en beter dan alles wat er op consoles nu is. Dus dat zir hellemaal snor.
Plus graphics zijn ongekend, pc versie fm7 kan niet tippen aan gt sport op heel veel vlakken.
En ja qua content begint misschien beetje mager maar ze hebben al vaker veel gratis dlc aangeboden dus ik vertrouw erop.
En ja gran turismo is gewoon voor mij de console racer. Heb gt5 iets van 1200 uur gespeeld. En gt6 denk rond 600 ivm ps4 launch. Ondanks de flaws die er zeker waren is het veruit mijn favoriete race game genre. En geloof me heb er echt een hoop geprobeerd, heb alle forzas en heb assetto corsa en project cars op pc. Maar gran turismo is het gewoon voor mij.
Gt sport beta was echt zo ontzettend goed en vernieuwend voor PD. Heb er ontzettend veel zin in. So dont let me down kaz!!

Edit;

Even de demo geopend en heb een ps4 pro op 1080p scherm. Je krijgt een optie menu waarin je kan kiezen prioritise quality of prioritise framerate.
Hij detecteert een 1080p en zegt dat hij dan 4k downsampled op quality mode, en op framerate mode zegt hij dat nog steeds higher picture quality dan originele ps4.

Damn !!!! Zo wil ik het alrijd zien in elke ps4 pro game !!
De vraag is wel hoelang het duurt voor je aan die 500 auto’s zit, hoeveel unieke auto’s zijn dat en hoeveel zelf verzonnen auto’s zitten er bij.

Ik ben benieuwd naar de demo en hoelang de game populair blijft wanneer er geen offline free modus bij zit. Niet iedereen wil online racen, hopelijk komt er ooit toch nog een echte opvolger van GT6.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!
S_Chief schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:41:
Menu's zijn wel mooi, maar ze hebben nog altijd dat koude, klinische als het aankomt op het font, de menumuziek en geluiden bij verplaatsen van de cursor/klikken.
Dat is nou precies wat ik juist wel wil in een gt game. Wat me gelijk een thuis gevoel geeft. De menus zijn voor mij letterlijk perfectie.
Die muziek past precies bij gran turismo. Ze doen lekker hun eigen ding ipv meegaan met wat hip is enz.
En dat is precies wat voor mij gt doet onderscheiden van de rest.
Gelukkig ben ik niet de enigste hierin broertje zegt precies zelfde, en op neogaf ook al genoeg gelezen dat mensen dit juist vinden passen erbij.
Erg blij dat Kaz zich ook weinig aantrekt van andere games, en lekker zijn ding doet. Bevalt dit niet is er genoeg aan alternatieven beschikbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@v8power67 Geinig. Ik vind juist dat ze daarmee in het verleden blijven hangen. Ik zeg overigens ook niet dat je precies de concurrentie hoeft na te doen, maar het voelt te ouderwets en niet uitnodigend.

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Blijkbaar kun je offline racen maar dat wordt dan niet op de PS4 opgeslagen. Je bent dus verplicht om online te racen om aan auto’s te komen. Komende dagen eens kijken hoe dat bevalt en hopelijk krijg je via arcade modus ook gelegenheid om aan auto’s te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Lekker Ventje op 08-10-2017 10:13 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je speelt ook auto's vrij met de verschillende single player challenges ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Ben benieuwd naar dr downsampling bij 4K op 1080p scherm. Bij Horizon Zero Dawn is het verschil echt goed zichtbaar en vanwege de power van de pro kan hij het makkelijk aan.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Damn!!

[Video: https://i.imgur.com/Wmy9i7Z.gifv]
[Video: https://i.imgur.com/VVjwP0K.gifv]
[Video: https://i.imgur.com/OGGGKZW.gifv]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6WcbSgH.jpg
[Video: https://i.imgur.com/fdw60kx.gifv]
[Video: https://i.imgur.com/QiZJa4B.gifv]
[Video: https://i.imgur.com/CWXIOxI.gifv]

Ga 'm zo aanzwengelen op m'n PS4 Pro en LG OLED! Can't wait! _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Gropah op 08-10-2017 17:11 . Reden: even naar gifv omgezet want kleiner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn god. Deze game in 4K HDR. Wat een beauty.
Zit ademloos te kijken naar het demo materiaal wat voorbij komt op m'n TV.. Dat het maar snel morgen is!!

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Is het trouwens al bekend of er in de toekomst ook meer tracks bijkomen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:25
Rivanov schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:13:
Damn!!

*mooie piccas*

Ga 'm zo aanzwengelen op m'n PS4 Pro en LG OLED! Can't wait! _/-\o_
Maar kan je dan ook al spelen? >:) Dacht pas vanaf morgenochtend.

[ Voor 5% gewijzigd door Uffeltje op 08-10-2017 15:59 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:22
RobbieB schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:18:
Ben benieuwd naar dr downsampling bij 4K op 1080p scherm. Bij Horizon Zero Dawn is het verschil echt goed zichtbaar en vanwege de power van de pro kan hij het makkelijk aan.
Het feit dat ze checker boarding nodig hebben geeft aan dat hij het niet makkelijk aan kan. Hij kan het juist net niet aan. Ziet er alsnog prima uit maar er worden bochtjes afgesneden (om on topic te blijven) ;)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op neogaf posten ze altijd mooi spul qua gifs en screenies. Echt dit spel wordt een ware gekkenhuis daar qua fotos en gifs weet zeker. De details in dit spel zijn gewoon ziekelijk. En ik speel nog maar op een 1080p lg uit 2009 en een ps4 pro. Laat staan als je een pro op een oled hebt met hdr en genoeg nits, dan zit je gewoon met een giga nerdboner volgens mij heel de tijd als je dit spel speelt :P
[Video: https://i.imgur.com/f3LX8Xe.gifv]
[Video: https://i.imgur.com/VhbuURt.gifv]
https://orig00.deviantart...p_by_vspectra-dbpvp67.gif
http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=1442192

Hoop te zien hier qua gifs en screenies :)

[ Voor 30% gewijzigd door Gropah op 08-10-2017 19:30 . Reden: GIFV en link naar gif die niet in gifv beschikbaar is want bandbreedte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat hebben ze de belichting bizar goed te pakken :D
Die panning shots van de Porsche, fantastisch!
kdeboois schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:03:
[...]
Het feit dat ze checker boarding nodig hebben geeft aan dat hij het niet makkelijk aan kan. Hij kan het juist net niet aan.
Polyphony maakt altijd een GT die nét wat meer power nodig heeft dan de console kan leveren :P
Maar het is bizar om te zien wat ze er elke keer uit weten te persen.

[ Voor 52% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Mijn pro begind wel als een malle te blazen bij de shots van één auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn Pro begint met name in de forest scape te blazen. Maar wat is dit genieten zeg. Heb de demo al de hele middag als Screensaver aanstaan. :+

@Uffeltje vanaf morgenochtend 11:00

@v8power67 het is inderdaad genieten met m'n Pro op de LG OLED in 4K HDR! 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:59:
@v8power67 het is inderdaad genieten met m'n Pro op de LG OLED in 4K HDR! 8)
Heeft Dennis nou potdomme iedereen zijn account gehackt???

:P

Ik ga dit topic maar mijden tot de 18e denk ik, anders duurt het wachten steeds langer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:21:
Mijn pro begind wel als een malle te blazen bij de shots van één auto.
Ja zeker bepaalde menu opties die dus realtime gerenderd worden pushen de pro echt tot zn limiet.
Zo zie je dus verschil tussen de scapes fotos die dus grotendeels foto zijn met realtime auto erop en de volledige scenes die alles renderen. Scapes is niet zon zware load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
dvdkiwi schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:06:
Je speelt ook auto's vrij met de verschillende single player challenges ;)
Ik wil racen, geen opdrachten doen om binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk auto’s te passeren.

De demobeelden zien er goed uit maar de herhalingen en B-spec op de PS3 zagen er ook al heel goed uit. Ik ben benieuwd naar de echte gameplay beelden en hopelijk zijn de kleuren nu iets warmer dan bij de vorige versies. Daar vond ik het te steriel ogen. Ideaal zou voor mij zijn als het tussen GT5/6 en Forza inzit (daar is het weer net effe te veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Jammergenoeg heb ik woensdagavond pas tijd, maar anders toch maar wachten tot GT Sport volledig uit is. De demo is voor mij net te kort om in het werkschema te passen.

De beelden zijn overigens wel echt geweldig om te zien.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:53:
[...]
Ik wil racen, geen opdrachten doen om binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk auto’s te passeren.
Dan laat je die toch links liggen; je hóeft ze niet te doen he ;)
Maar dan niet gaan klagen als je bepaalde auto's mist doordat je niet hetgene wil doen waarmee je ze vrijspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
dvdkiwi schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Dan laat je die toch links liggen; je hóeft ze niet te doen he ;)
Maar dan niet gaan klagen als je bepaalde auto's mist doordat je niet hetgene wil doen waarmee je ze vrijspeelt.
Als er meer dan genoeg andere auto's te verkrijgen zijn met racen boeit me dat niet. Hopelijk wordt er morgen meer duidelijk, dat gedoe met die licenties geloof ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat gedoe met die licenties heeft altijd al in GT gezeten en hoort er ook bij imo.
Van mij mogen ze er best een paar goede rewards (in de vorm van unieke wagens) aan koppelen.

Zie het een beetje als Destiny:
Stel ik wil de beste wapens in Destiny, dan zal ik moeten gaan raiden.
Wil ik dat niet omdat ik een singleplayer gamer ben en dat gedoe met die raid maar niks vind, dan moet ik niet achteraf gaan zeuren dat ik enkele van de beste/sterkste wapens uit het spel mis en dat ze die ook door normaal spelen vrij moeten geven.
Snap je wat ik bedoel?
Je hóeft niet alles te doen, maar dan bestaat de kans dat je niet alles vrijspeelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik snap helemaal wat je bedoelt. En als er bijzondere wagens aan die licensies vastzitten vind ik dat prima. Zolang ze alles van Porsche, Lexus en BMW maar via de andere game modussen beschikbaar stellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het grafische geweld is prachtig om te zien, maar de gifjes zijn erg groot. Embed aub gifv (als video-tag) ipv gif als img. Dit scheelt enorm veel bandbreedte, laadtijd en frustraties als browsers blijven hangen door de grootte van de "afbeeldingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vandaag op firstlook een rondje kunnen rijden . 1x met de dpad, kon niet wisselen naar joystick. 2x met een joystick, maar voelde niet zo erg goed aan. Volgens mij ergens een assist te veel.

Game zag er goed uit op de ps4 pro.
Hoewel ik later forza 7 heb gespeeld op een 4k hdr tv. Die er toch wel ziek uit zag.

Was alleen niet duidelijk of dit op de xbox one X was. Deze moest aanwezig zijn op de beurs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Vergeet niet om de audio te wijzigen bij de opties. Staat standaard namelijk op 2 Channel stereo en je kunt 'm op 7.1 Channel zetten. Kwam ik ook pas achter nadat ik 3 uur naar de demo heb zitten staren en luisteren..vond het al gek dat m'n rears het niet deden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iemand die weet of vannacht de demo al open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:25
Morgenochtend vanaf 11.00 kan je spelen.

YouTube

Pagina: 1 ... 7 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing