G3kk3Henkie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:29:
[...]
Als interne opslag + externe opslag echt worden gezien als 1 medium, zou het gewoon moeten werken. Anders misschien factory reset. Dan formatteren als 1 medium. Daarna apps her-installeren?
Edit: bij sommige apps kan je instellen om de data (foto's, GPS-kaarten, boeken enz.) te bewaren op de externe opslag, terwijl de app zelf geïnstalleerd blijft op de interne opslag. Misschien een mooiere oplossing.
De interne en externe opslag worden gezien als 1 medium echter als ik kijk onder instellingen>opslag dan staat er:
apparaatopslag: 18 gb gebruikt van 75 gb
interne gedelde opslag: 10,19 gb gebruikt van 10,94 gb
sandisk sd-kaart: 2,8 gb gebruikt van 60 gb
De SD kaart is geformatteerd naar intern geheugen. Sommige apps staan op de SD kaart. 90% van de apps op 'intern geheugen', want die kunnen niet verplaatst worden naar de sd kaart.
De telefoon zou de SD kaart toch moeten zien als intern geheugen? Maar dat doet hij dus niet.
Opnieuw formatteren en factory reset heeft geen zin. Dat heb ik al geprobeerd. De SD kaart gebruiken als extern geheugen heb je ook niks aan dan kun je er alleen mp3 en foto's op zetten en geen apps... dan heb ik sowieso te weinig geheugen voor alle apps.
Iemand een oplossing of een bepaalde app die dit probleem kan verhelpen? Wat heb je anders aan een SD kaart in de telefoon als er toch bijna niets opgezet kan worden?
Bij de instellingen van de camera staat dat de opslag op de telefoon is, dit is grijs gedrukt en niet aanpasbaar. Filmpjes e.d. drukken dus op het interne geheugen en kunnen niet verplaatst worden naar de SD kaart.
[
Voor 9% gewijzigd door
SX-Superfly op 06-09-2017 00:10
]