Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Ik wil apps verplaatsen van het interne geheugen naar de SD kaart. De SD kaart wordt correct gelezen maar krijg in het app management niet de optie om de apps te verplaatsen. Zie screenshots. Hoe kan ik dit oplossen?

Edit: ook met de app 'AppMgr III' werkt het niet. Die opmerking van die app dat ik op 'veranderen' moet klikken kan niet want 'veranderen' staat nergens.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ds7bkemsw7cjr.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gjabbcqmolzl8.png

[ Voor 18% gewijzigd door SX-Superfly op 30-09-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe heb je de SD kaart gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Hoe kan ik dat checken?

Edit: ik heb de sd ontkoppelt en weer gekoppeld, ik krijg echter niet de keuze de sd op een bepaalde manier te koppelen.

[ Voor 25% gewijzigd door SX-Superfly op 30-09-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
SX-Superfly schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:42:
[...]

Hoe kan ik dat checken?

Edit: ik heb de sd ontkoppelt en weer gekoppeld, ik krijg echter niet de keuze de sd op een bepaalde manier te koppelen.
Crossposten is niet toegestaan. Graag hier verder gaan: [Motorola Moto G4] scherm op zwart na starten oproep + SD

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 17-10-2016 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Klacht gemeld telefonisch over het ontbreken van de handleiding want m'n moeder van 60+(zondag 62) snapt er zo niks van. Nu de handleidingen per mail ontvangen, maar het feit dat ie er niet bij zit is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:08:
Klacht gemeld telefonisch over het ontbreken van de handleiding want m'n moeder van 60+(zondag 62) snapt er zo niks van. Nu de handleidingen per mail ontvangen, maar het feit dat ie er niet bij zit is slecht.
Meen je dit nu serieus? Twee tellen googelen en je vindt: https://motorola-global-e...oG_UG_NL_68017585005B.pdf (en ik ben ouder dan je moeder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Toff schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:44:
[...]

Meen je dit nu serieus? Twee tellen googelen en je vindt: https://motorola-global-e...oG_UG_NL_68017585005B.pdf (en ik ben ouder dan je moeder).
Het feit dat ie er niet bij wordt geleverd is slecht. Je moet m niet van internet hoeven halen. Mijn moeder heeft ook een andere gemoedstoestand als jij dat je dr wel in thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Het feit dat ie er niet bij wordt geleverd is slecht. Je moet m niet van internet hoeven halen. Mijn moeder heeft ook een andere gemoedstoestand als jij dat je dr wel in thuis bent.
Nee, een product of een merk "slecht" noemen, omdat er geen uitgebreide papieren handleiding bij zit, dat noem ik slecht. Zo'n handleiding is in geen tijd verouderd, zoals de vroeger bij muizen en andere hardware meegeleverde CD's met drivers en software. Binnenkort wordt versie 7 van Android op de G4 uitgerold. Kan je weer opnieuw beginnen met de handleiding...

Zelf verbaasde ik mij erover, dat er geen headset met de Moto G4 werd meegeleverd, maar ook dat zou ik niet "slecht" willen noemen. Liever de laagste prijs voor een kaal exemplaar, waar ik zelf kan kiezen voor wel of geen oordopjes en van welke kwaliteit, dan dat er iets wordt meegeleverd waar (vrijwel) niemand behoefte aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jhhest schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Ik heb een Aukey van Ali expres met quickcharge 2.0 deze wordt minder warm als de standaard lager van Motorola zelf. Om krijg ik een melding in mijn scherm van turbo Power.

Je hoeft dus niet perse de lader van Motorola te gebruiken. Quickcharge 2.0 werkt ook.
Hoe lang duurt het opladen met de Aukey? Ik zit er ook over te denken een quick charge lader te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetta
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Wat betreft je probleem met de sd kaart. Je moet hem als intern geheugen installeren. Als je hem als extern installeert kun je er geen apps op zetten en alleen als opslag gebruiken. rtfm 😉https://motorola-global-portal.custhelp.com/app/answers/prod_answer_detail/a_id/110628/p/30,6720,9687 Voor je andere probleem heb ik helaas geen oplossing ...
SX-Superfly schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:48:
[...
Iemand enig idee? Ben er nog steeds niet uit... verschillende apps geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om apps op de SD kaart te zetten. Het ligt niet aan de kaart want deze zat ook in mijn vorige telefoon (Sony Z3c) en daar werkte hij prima mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:14

Meneer iCy

swarma

Android 7 is ondeweg. In India zijn de eerste toestellen al die met een OTA update bezig zijn.

https://motorola-mobility...answer_detail/a_id/115401

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 20-10-2016 09:02 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:24
Mooi zo. Ik zie wel leuke dingen voorbij komen in Nougat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
De Moto G4 (niet de Plus) heeft blijkbaar een wit LED'je onderin naast de microfoon :o Waar wordt deze normaal voor gebruikt?

Ik heb 'm gisteren voor het eerst zien aangaan (knipperen) toen mijn toestel vochtschade had en aan de oplader zat :/ In normale omstandigheden is deze nooit aan geweest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Josefien schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:07:
De Moto G4 (niet de Plus) heeft blijkbaar een wit LED'je onderin naast de microfoon :o Waar wordt deze normaal voor gebruikt?

Ik heb 'm gisteren voor het eerst zien aangaan (knipperen) toen mijn toestel vochtschade had en aan de oplader zat :/ In normale omstandigheden is deze nooit aan geweest :/
De G4 plus heeft dat ook, en ook de 3e generatie Moto G. Als je je toestel root kun je er een notificatieledje van maken, al mis ik de notificatie voor geen moment met Moto Display.
Als je toestel uit staat en je hangt hem aan de lader dan licht hij even op, bij mij in ieder geval. Wat verder de bedoeling is van dit ledje is me onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Oh, inderdaad :D En als de batterij helemaal leeg is, dan blijft het LED'tje blijkbaar een tijdje knipperen aan de oplader totdat de batterij voldoende opgeladen is om het toestel op te starten :D
lifeguard schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:16:
[...]

Ik ga je daar geen garantie opgeven natuurlijk ;)
Maar na het zien van dat filmpje was ik nieuwsgierig, en heb het gewoon geprobeerd.

Gebruik het toestel nu nog, zonder enkele problemen.
Je had gewoon geluk gehad, net als meneer in het YouTube-filmpje :P

Mijn Moto G4 is gisteren overleden nadat hij ongeveer 20 seconde in een volle wasbak heeft gelegen ;( Intern werkt het toestel nog, alleen de backlight is stuk, dus je ziet alleen iets als je er met een felle lamp op schijnt :'(

Vanaf nu dus geen Moto G4 eigenaresse meer... moet weer verder op een oude trage Moto G 2014 ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Josefien op 01-11-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Telefoon onder de douche, in de wasbak? Ja, dan is het ook niet zo raar dat hij er een keertje mee ophoudt he. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wat ik dan weer niet snap, is dat jullie zo'n natte telefoon meteen weer inschakelen. Ik zou hem zo ver mogelijk open maken en minstens een dag of drie laten drogen, alvorens hem weer aan te durven zetten. Wel heel jammer dat de accu niet eenvoudig te verwijderen is. Je weet nooit wat hierdoor nog onder spanning blijft staan, met alle risico's van dien.

@Josefien: Elektrisch lijkt mij de backlight een van de meest robuste delen. Kan het zijn dat je G4 een klap heeft gehad bij de landing? In dat geval zou reparatie niet onmogelijk moeten zijn (misschien zelfs zo simpel als een losgeschoten connector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Toff schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:47:
...
@Josefien: Elektrisch lijkt mij de backlight een van de meest robuste delen. Kan het zijn dat je G4 een klap heeft gehad bij de landing? In dat geval zou reparatie niet onmogelijk moeten zijn (misschien zelfs zo simpel als een losgeschoten connector).
Hij was niet hard gevallen. En de backlight werkte nog toen hij uit het water kwam, hield er pas na een paar minuten mee op.

Overigens niet raar dat de backlight stuk kan door water... jaren geleden had ik een Huawei G510 waarvan ook de backlight stuk ging nadat hij nat was geweest... door een lekkend flesje water... :/
Commendatore schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:38:
Telefoon onder de douche, in de wasbak? Ja, dan is het ook niet zo raar dat hij er een keertje mee ophoudt he. :D
Dit is een ander exemplaar. Het toestel wat onder de douche was geweest, was een paar weken geleden gestolen uit mijn auto ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Josefien op 01-11-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hopelijk ben je verzekerd (betalen met CC is wel zo handig), want anders is het wel een dure grap zo.
Krijg je korting, als je er 3 tegelijk koopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Helaas niet verzekerd... en ook niet betaald met creditcard... dus gewoon pech voor mij -O-

Ik ga niet zo gauw meer nòg een nieuwe kopen. De komende tijd leef ik wel met de trage Moto G2 die ik nog heb liggen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Josefien schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:18:
Oh, inderdaad :D En als de batterij helemaal leeg is, dan blijft het LED'tje blijkbaar een tijdje knipperen aan de oplader totdat de batterij voldoende opgeladen is om het toestel op te starten :D

[...]
Je had gewoon geluk gehad, net als meneer in het YouTube-filmpje :P

Mijn Moto G4 is gisteren overleden nadat hij ongeveer 20 seconde in een volle wasbak heeft gelegen ;( Intern werkt het toestel nog, alleen de backlight is stuk, dus je ziet alleen iets als je er met een felle lamp op schijnt :'(

Vanaf nu dus geen Moto G4 eigenaresse meer... moet weer verder op een oude trage Moto G 2014 ;(
Ai, das balen zeg. Ik heb het ook geen tweede keer meer geprobeerd. Kan ik dus beter ook niet meer doen dus....
Gebruik hem nu nog steeds toptoestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:59

cptbuttlick

Nvidia

Ik heb deze gister gekocht voor mezelf , En een iphone 7 voor mijn vrouw.
Ik blijf me verbazen waarom ze zo graag apple wil...
Ben geen fanboy en heb een ipad.
Ik vind dit toestel echt geniaal!

Ja de camera van de 7 is echt wel een heel stuk beter dat wel , maar deze schiet ook erg goede shots.

[ Voor 21% gewijzigd door cptbuttlick op 02-11-2016 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Toff schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:47:
Ik had vandaag mijn torx 3 schroevendraaier binnen om het toestel te openen... de defecte backlight zit in de aansturing in het moederbord. De backlight werkt weer na het overzetten v/h moederbord uit een toestel met schermbreuk :D
lifeguard schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:38:
[...]

Ai, das balen zeg. Ik heb het ook geen tweede keer meer geprobeerd. Kan ik dus beter ook niet meer doen dus....
Gebruik hem nu nog steeds toptoestel :)
Ik zou het inderdaad niet meer doen :P De schade bleek in het moederbord te zitten waardoor de backlight niet meer werkte. Verder was de connector v/d batterij vast gesmolten aan de aansluiting op het moederbord :o

-----------

Inmiddels ben ik wel weer trotse Moto G4 eigenaresse nadat ik het moederbord en de batterij heb vervangen door een exemplaar uit een toestel waarvan het scherm gebroken was :D Er zitten wel vochtvlekken in het scherm, maar dat is niet erg. Voor de rest werkt alles weer, daar ben ik al super blij mee O+

Ik kan nu wachten op een update naar Android 7 O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Josefien schreef op woensdag 09 november 2016 @ 01:05:
[...]
Ik had vandaag mijn torx 3 schroevendraaier binnen om het toestel te openen... de defecte backlight zit in de aansturing in het moederbord. De backlight werkt weer na het overzetten v/h moederbord uit een toestel met schermbreuk :D
Goed nieuws Josefien!

[ Voor 89% gewijzigd door Toff op 09-11-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjoker64
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
Sinds afgelopen zaterdag is mijn zoon in het bezit van de moto g 4.
Eerste indruk is mooi toestel.
Maar afgelopen zondag ,het toestel aan de lader gelegd, en tijdens het laden speelde mijn zoon een spelletje.Plotseling ging het toestel uit zichzelf allerlei apps opstarten .
Moest het toestel opnieuw opstarten en van de lader afhalen.
Ben wezen googelen en kwam bij het probleem dat Ghost touch genoemd wordt.
Iemand hier ook ervaring mee? En eventueel een oplossing hier voor.
Ik heb het geprobeerd met een ander lader en dit lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Enige wat ik minder vindt is vd knoppen aan 1 kant zodat in de auto in de houder hij er net in kan worden geklemd onder de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55
Weet iemand wanneer de OTA van Android 7 verwacht wordt? Kan nou niet echt vinden wanneer ons kikkerlandje aan de beurt is...

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• lifeguard
JustMyOpinion schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:46:
Weet iemand wanneer de OTA van Android 7 verwacht wordt? Kan nou niet echt vinden wanneer ons kikkerlandje aan de beurt is...
Geruchten gingen eind dit jaar. Maar ja, eerst zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55
https://www.droidapp.nl/n...-nougat-update-nederland/ Spannend.... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 14-12-2016 10:48 . Reden: Referall link verwijderd ]

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 21:50
Hoi, ik ben een nieuwe Moto G4 gebruiker nadat mijn LG G4 een bootloop kreeg :(.

De oplader die bij de Moto G4 bijgeleverd wordt is een beetje langzaam. Is het toegestaan/aan te raden om mijn LG G4 oplader te gebruiken om op te laden? De Output hiervan is 5V ~ 1.8A. Is dit schadelijk voor de batterij? Wat bevelen jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:33
Elke USB lader kan je gebruiken. De aangegeven stroom op een adapter geeft de maximum waarde aan, de telefoon bepaald uiteindelijk hoeveel stroom deze gebruikt om de batterij op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mijn Moto G4 komt nauwelijks boven de 1 A, waar mijn lader gemakkelijk 2 A zou moeten kunnen leveren. Hoe voller de accu, hoe lager de laadstroom. 1.8 A kan geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Is nu inmiddels eind februari geworden aldus de duitse motorola op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 12:39
Ik heb zelf op Ali een Fonken Quickcharge 3.0 gekocht. Op zich was 2.0 genoeg geweest, maar wat prijs betreft maakt het niet veel uit en meteen eventueel voor andere toestellen. Werkt prima en laadt lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Heeft iemand wellicht nog nieuws over wanneer Android N wordt uitgerold. Eind februari begint te naderen en ik begin me lichtelijk zorgen te maken dat het weer wordt uitgesteld :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Raymond7 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:30:
Heeft iemand wellicht nog nieuws over wanneer Android N wordt uitgerold. Eind februari begint te naderen en ik begin me lichtelijk zorgen te maken dat het weer wordt uitgesteld :X.
De laatste securitypatch is amper uitgerold incl. de vreselijk irritante notificatiebug-fix.
ik ben alle hoop allang verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21
Ik zit intussen me ook af te vragen waar mijn Nougat blijft.

Ik vraag me overigens ook af of iemand het volgende herkent: bij het laden met QuickCharge lijkt de telefoon soms te denken dat ik swipeacties op het scherm doe, dan komt bijvoorbeeld de drawer ineens hakkelend omlaag zetten ofzo. Op die van mijn vrouw gebeurt dat ook. Hinderlijk, maar door even wegleggen tijdens het snelladen ook niet onoverkomelijk ofzo.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
ANDROID Nougat is beschikbaar voor mijn Moto G4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Raymond7 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:47:
ANDROID Nougat is beschikbaar voor mijn Moto G4 :D
Kijk maar uit. zitten vervelende bugs in
Hier overigens ook

[ Voor 4% gewijzigd door lifeguard op 10-03-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
lifeguard schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Kijk maar uit. zitten vervelende bugs in
Hier overigens ook
Tot nu niks geks opgemerkt. RAM geheugen gebruik is aanzienlijk verlaagd t.o.v 6.0.1. Ook heb ik ineens veel meer interne opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Raymond7 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Tot nu niks geks opgemerkt. RAM geheugen gebruik is aanzienlijk verlaagd t.o.v 6.0.1. Ook heb ik ineens veel meer interne opslag :)
Zal mij benieuwen wanneer de mijne een update krijgt. Zit al op een Nougat versie maar wel met een oudere security patch

Zit zelf op NPJ25.75-2

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 10-03-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:54
Krijg hem net binnen op mijn XT1622 reteu. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb net even gecheckt in het "Systeemupdates"-menu... ik krijg 'm ook :D

Alleen...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tHI1qvHm.png
-O-

Moet dus eerst even gaan opruimen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Raymond7 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:20:
[...]

kijk je batterij is even een tijdje aan. Verbruik is hier aanzienlijk hoger. Ga een reset morgen uitvoeren.
Voor de rest ziet het er wat strakker uit allemaal, en loopt het wat soepeler. Al liep het al soepel.
Scherm reageert soms wel sneller, soms wanneer je hem niet aanraakt lijkt het wel :D

[ Voor 20% gewijzigd door lifeguard op 10-03-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hm, het "open swipen" is dusdanig veranderd, dat ik soms wel 5 keer moet proberen, voordat ik de pincode kan ingeven. Hopelijk went het. Verder lijkt alles nog te werken, al ziet het er soms net iets anders uit.

edit: Mogelijk waren er op de achtergrond nog processen gaande. Inmiddels werkt het weer minstens zo snel als voorheen en ik ben nog geen "rare dingen" tegengekomen. Verschillen lijken voornamelijk de lay out te betreffen, maar ik heb niet onder water gekeken natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 12-03-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:57
Hier 2 G4's die een update mogen hebben maar twijfel nog even, niemand rare dingen opgemerkt, geen vreemde bugs o.i.d. ?
Ben de laatste tijd wat voorzichtiger geworden met softwareupdates, zit niet te wachten op niet werkende wifi, verdwenen bestanden, niet werkende camera's of dat soort dingen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb de update inmiddels al 2 dagen draaien. Vooralsnog geen problemen gemerkt :D En hij lijkt iets zuiniger om te gaan met RAM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Zelfde verhaal hier. Heb de update ook al sinds vrijdag geïnstalleerd. Batterij is hetzelfde als MM. Geen grote gekke dingen tegengekomen. RAM geheugen gebruik is inmiddels hetzelfde als bij MM.

1 Bugje wat ik wel merkbaar is, is dat het omhoog swipen soms niet lekker wilt gaan op de G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Vrijdag geupdate en batterij was drama. Ook werd hij vrij warm. Zaterdagochtend een reset gedaan, en volgeladen. Rond 15 uur van de lader gehaald, en nu nog 31% over.
Batterijverbruik is bij mij een stuk beter geworden. Telefoon voelt sneller aan en soepeler.

Ben er blij mee tot nu toe :) AL lijkt zoals sommige ook aangeven, dat het scherm soms te snel reageert. Merk het bij unlocken, en om de taskbar na onder te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Vandaag de update gekregen, nadat ik de telefoon naar updates liet zoeken. Ik hoop dat het probleem met de proximity sensor hier ook mee opgelost is. Toch wel vervelend als je een gesprek wilt beëindigen en je beeld blijft zwart. Aangezien dit zo nu en dan optrad zal de tijd het moeten leren....

Zo op het 1ste gezicht niet veel wijzigingen te zien. Het snel menu ( 1 of 2 vingers van boven naar beneden) is wat meer geanimeerd en bij de instelling zie ik dat 'suggesties' erbij is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
Hier nog geen update binnen voor mijn G4.
Welke Build nummer hebben jullie binnen gekregen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

IJsselman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:56:
Hier nog geen update binnen voor mijn G4.
Welke Build nummer hebben jullie binnen gekregen ?
Als je op de SOAK test zit, dan dien je waarschijnlijk handmatig te updaten. Heb ik iig wel gedaan.

Ik zat mijn PLUS op NPJ25.75-2 en nu zit ik op NPJ25.93-14.

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 14-03-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
Bedankt icy,
ik zit inderdaad op NPJ25.75-2 ( via xda, niet geroot )
geen enkel probleem hier, zeer goede batterij performance.
waar heb jij jouw NPJ25.93-14 vandaan, en hoe bevalt deze ?

mijn model XT1622

[ Voor 5% gewijzigd door IJsselman op 14-03-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

IJsselman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:40:
Bedankt icy,
ik zit inderdaad op NPJ25.75-2 ( via xda, niet geroot )
geen enkel probleem hier, zeer goede batterij performance.
waar heb jij jouw NPJ25.93-14 vandaan, en hoe bevalt deze ?

mijn model XT1622
Ik heb een ander model, maar voor de Plus is het hier:

https://forum.xda-develop...post70843323#post70843323

Weet niet of je deze kan installeren op een XT1622. Heb zelf een XT1642.

De Final werkt toch een heel stuk sneller, maar qua batterijverbruik merk ik toch wel het e.e.a. ander.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 14-03-2017 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
Nogmaals bedankt icy,
Volgens het forum van xda moet het lukken, maar de manier waarop het moet is niet meer te volgen.
De bekende bomen en iets van een bos enzo.!

Ik dacht van kopieren naar je telefoon en dan installeren vanuit de recovery mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door zacht op 14-03-2017 20:39 . Reden: Epische dubbelpost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
icy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Als je op de SOAK test zit, dan dien je waarschijnlijk handmatig te updaten. Heb ik iig wel gedaan.

Ik zat mijn PLUS op NPJ25.75-2 en nu zit ik op NPJ25.93-14.
NPJ25.93-14 ook hier op mij normale G4 (dus de niet-Plus versie). Ik draai de standaard ROM.

Accuduur lijkt een stuk beter na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:27
Ik krijg hem nu binnen op de 4G plus ( via de normale weg )

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 14-03-2017 20:40 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
# zacht,
Heb je die NPJ25.93-14 op je G4 geïnstalleerd vanuit:
Blur_Version.25.11.12.athene.retail.en.US.zip ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
IJsselman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:43:
# zacht,
Heb je die NPJ25.93-14 op je G4 geïnstalleerd vanuit:
Blur_Version.25.11.12.athene.retail.en.US.zip ??
Nee, ik moet mezelf wat duidelijker verwoorden:

Ik heb geen custom rom geïnstalleerd, draai gewoon factory. Ik kreeg geen popup, maar na zoeken naar updates via de instellingen kreeg ik hem aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

zacht schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Nee, ik moet mezelf wat duidelijker verwoorden:

Ik heb geen custom rom geïnstalleerd, draai gewoon factory. Ik kreeg geen popup, maar na zoeken naar updates via de instellingen kreeg ik hem aangeboden.
Ik heb ook geen custom rom, maar wel handmatig de originele rom geïnstalleerd.
IJsselman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:16:
Nogmaals bedankt icy,
Volgens het forum van xda moet het lukken, maar de manier waarop het moet is niet meer te volgen.
De bekende bomen en iets van een bos enzo.!

Ik dacht van kopieren naar je telefoon en dan installeren vanuit de recovery mode
Kwestie van drivers/software installeren. De 7z bestand uitpakken naar de locatie van je fastboot en daarna de batchbestand aan klikken (let op als je het default laat dan wordt alles gewiped. Hier heb ik zelf bewust voor gekozen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
De vormgeving van de notificaties vind ik persoonlijk niet echt fantastisch. De oude variant vond ik overzichtelijker, nu moet ik twee keer kijken wie mij vanuit welke app iets wil zeggen. Ik zie ook niet echt grote voordelen, whatsappjes en sms-jes kon je op marshmallow ook al direct vanuit de notificaties beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Meivogeltje schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:22:
.....Ik hoop dat het probleem met de proximity sensor hier ook mee opgelost is. Toch wel vervelend als je een gesprek wilt beëindigen en je beeld blijft zwart. Aangezien dit zo nu en dan optrad zal de tijd het moeten leren....
...Niet dus..Na een week weer hetzelfde. Herstarten dan maar, kan ik er weer een week tegenaan.... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

Sinds vorige week is Android 7 beschikbaar voor dit toestel.

Sorry, ik was nog in winterslaap en had niet door dat jullie dit allemaal al wisten _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door moreasy op 23-03-2017 09:36 . Reden: Mosterd na de maaltijd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfr.loon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 16:03
He, twee weken geleden kwam idd de android 7 update binnen (build NPJ25.93-14), maar sinds die update kan ik geen video's of geluid meer afspelen zonder koptelefoon. En dit is erger geworden over de 2 weken. Eerst werkte het geluid nog prima, toen opeens alleen nog maar via de headphonesoutput, behalve de opstartanimatie, die het ook over de speakers deed. Daarna kwam er alleen geluid als ik een koptelefoon aansloot en nu werkt dat ook niet meer. De camera, youtube en alle andere apps geven foutmeldingen bij het afspelen van video's en er komt nu geen geluid meer uit. Alle stappen zijn geprobeerd, van cache legen tot fabrieksherstel.

Is iemand anders dit probleem ook tegengekomen? Of weet iemand misschien wat ik ertegen kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond7
Ik zie sinds vandaag na langdurige gechat te hebben via facebook messenger dat ik lichtjes last heb van image persistence bij de top status bar. Het is momenteel niet super erg, maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. Ik heb m net 3 a 4 maanden. Zal dit erger worden denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hebben meer mensen last van het ghost touch issue? Al 100 pagina's klagende users op het Lenovo forum, maar hier op GoT lees je er weinig over.

Vooral tijdens opladen schijnt het display ineens een eigen wil te hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond7
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:35:
[...]

[...]

Hebben meer mensen last van het ghost touch issue? Al 100 pagina's klagende users op het Lenovo forum, maar hier op GoT lees je er weinig over.

Vooral tijdens opladen schijnt het display ineens een eigen wil te hebben.
Geen ghost issues. Wel lichte vorm van screen retention, wat in mijn geval gemakkelijk op te lossen was door de kleuren aan te passen van het display :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Gebruik je de originele Motorola oplader?

[ Voor 61% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond7
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Gebruik je de originele Motorola oplader?
Nee, die is te sloom :P. Ik gebruik een 1.8A oplader die bij m'n LG G4 werd meegegeven. Geen enkele ghost touches, ook niet bij intensief gebruik tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Misschien is dat het. >:) Wel ooit de originele Motorola oplader geprobeerd?
Op XDA regent het ook klachten over het ghost touch issue.

[ Voor 50% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Misschien is dat het. >:) Wel ooit de originele Motorola oplader geprobeerd?
Op XDA regent het ook klachten over het ghost touch issue.
De originele oplader had ik in het begin toen ik mijn moto g4 net gekocht had een paar keer geprobeerd. Maar opladen duurde zo verschrikkelijk lang dat ik was overgestapt naar mijn LG G4 oplader. Tijdens het gebruik van de originele Motorola oplader had ik overigens ook geen ghost touches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Oké :)

[ Voor 137% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Heeft iemand hier last gehad van ghost touch issues nadat je een screen protector op het beeldscherm had geplakt? Zit een beetje te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:29:
Heeft iemand hier last gehad van ghost touch issues nadat je een screen protector op het beeldscherm had geplakt? Zit een beetje te twijfelen.
Ik 'plak' standaard op alle gsm's die ik gehad heb een tempered glass screenprotector, zo ook bij de G4. Geen enkele ghost touch tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Oké :)

[ Voor 41% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Joepie, zojuist een update voltooid naar versie NPJS25.93-14-4
Klinkt gek, voor een veiligheidsupdate, maar hij lijkt wat sneller te reageren,

[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 12-05-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb even handmatig op updates gecheckt en hier wordt 'ie ook aangeboden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Hier ook de update. Zie en merk geen verschil. Wel een fijne gedachte dat er nog updates komen, aangezien Nougat lang op zich liet wachten was ik de hoop verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 13380

Ik heb hier een Motorola G4 waarvan de spraak bij de ontvangende partij slecht verstaanbaar is. De telefoon is een keer teruggestuurd naar Dynafix maar die zegt het probleem niet te kunnen reproduceren.
Nu heb ik met een call recorder een simpele A B test gedaan. Vanuit dezelfde lokatie eerst met de SIM kaart in een goed werkende Samsung Galaxy S6 een opname gemaakt en daarna hetzelfde gedaan met de G4. Er is een duidelijk verschil te zien in de mate van noise cancelling op de G4; deze lijkt veel te aggresief te werken waardoor structureel de eerste en laatste letters van woorden wegvallen. Iemand die deze klacht herkent en een oplossing weet? Voor zover ik weet is de mate van noise cancellation niet instelbaar binnen android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Anoniem: 13380 : Geen idee, ik bel eigenlijk bijna nooit met dat ding. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
dfr.loon schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:14:
He, twee weken geleden kwam idd de android 7 update binnen (build NPJ25.93-14), maar sinds die update kan ik geen video's of geluid meer afspelen zonder koptelefoon. En dit is erger geworden over de 2 weken. Eerst werkte het geluid nog prima, toen opeens alleen nog maar via de headphonesoutput, behalve de opstartanimatie, die het ook over de speakers deed. Daarna kwam er alleen geluid als ik een koptelefoon aansloot en nu werkt dat ook niet meer. De camera, youtube en alle andere apps geven foutmeldingen bij het afspelen van video's en er komt nu geen geluid meer uit. Alle stappen zijn geprobeerd, van cache legen tot fabrieksherstel.

Is iemand anders dit probleem ook tegengekomen? Of weet iemand misschien wat ik ertegen kan doen?
Ik heb exact hetzelfde probleem!

Zijn er meer mensen met het probleem en is er een oplossing voor? Ik heb nu helemaal niets aan de telefoon want bellen kan ook niet (ik hoor niets door de luidspreker en mensen horen mij ook niet door de microfoon).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfr.loon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 16:03
SX-Superfly schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:29:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem!

Zijn er meer mensen met het probleem en is er een oplossing voor? Ik heb nu helemaal niets aan de telefoon want bellen kan ook niet (ik hoor niets door de luidspreker en mensen horen mij ook niet door de microfoon).
Ja het is gelukt! Gewoon via de garantie is mn telefoon prima gerepareerd en heb nu android 7.0. Heb je een pb gestuurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
dfr.loon schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Ja het is gelukt! Gewoon via de garantie is mn telefoon prima gerepareerd en heb nu android 7.0. Heb je een pb gestuurd!
Thanks! Heeft de reparateur er ook bij gezegd wat er aan de hand was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Zojuist de melding gekregen van een systeemupdate. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
Nog meer mensen een update gehad ?
Hier 2 G4's maar geen updatemelding, laatste was de security update van maart.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wobcat schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:46:
Nog meer mensen een update gehad ?
Hier 2 G4's maar geen updatemelding, laatste was de security update van maart.
Ja, mijne is recent bijgewerkt tot NPJS25.93-14-8. Het "Niveau van Android-beveiligingspatch" is 1 juni 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Toff schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:36:
[...]

Ja, mijne is recent bijgewerkt tot NPJS25.93-14-8. Het "Niveau van Android-beveiligingspatch" is 1 juni 2017.
Hier hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
Rustig wachten dus..... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik heb een 64GB Sandisk geheugenkaart in mijn G4 zitten. De kaart is geformatteerd als intern geheugen. Echter krijg ik nu steeds de melding dat het interne geheugen vol zit als ik apps wil updaten terwijl er maar 19 gb van de totale 76 gb gebruikt is.

Alle apps die verplaatst kunnen worden zijn verplaatst naar de SD kaart maar het merendeel van de apps kan niet verplaatst worden. Is hier een trucje voor? Wat heb ik er anders aan dat de SD kaart geformatteerd is als interne opslag als er toch niets op kan worden opgeslagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Yeaaaaaaaah, we krijgen toch koekjes straks.

https://motog5.net/motorola-android-8-0-oreo-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
in december waarschijnlijk.

Had er eigenlijk niet helemaal op gerekend voor de G4, maar een goede zaak dus!
YouTube: OREO Wonderfilled Anthem (:90)

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Als interne opslag + externe opslag echt worden gezien als 1 medium, zou het gewoon moeten werken. Anders misschien factory reset. Dan formatteren als 1 medium. Daarna apps her-installeren?

Edit: bij sommige apps kan je instellen om de data (foto's, GPS-kaarten, boeken enz.) te bewaren op de externe opslag, terwijl de app zelf geïnstalleerd blijft op de interne opslag. Misschien een mooiere oplossing.

[ Voor 55% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Als dat net zo vlekkeloos verloopt als de update naar 7.0 en die vreselijk vervelende patch (geluidsprobleem e,d, ) ....dan kunnen we nog lang wachten.
Vind het een prima telefoon, daar niet van... maar de kwaliteit van moto is niet meer, en dat heeft me doen besluiten naar ies anders te gaatn kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik merk dat de Moto G4 zich regelmatig door warmte terugklokt bij gebruik van zwaardere apps. Na bijv. een kwartiertje Pokémon Go spelen begint het steeds erger te haperen totdat het onspeelbaar wordt. Lang was onbekend waardoor het kwam. Tot ik een keer met CPU-Z ging kijken en dat 7 v/d 8 cores "stopped" zijn en de enige werkende wordt vastgehouden op 806MHz :?

Dit gebeurt ook als ik aan het navigeren ben met bijv. Google Maps bij warm weer (zoals nu in Italië). Dan wordt hij op een gegeven moment zo traag dat de kaart zelfs niet goed meebeweegt.

Is dit een bekend probleem en is het mogelijk om dit terugklok-gedrag uit te schakelen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bafwYlrl.png

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 28-08-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:20
Iemand enig idee hoe je die oranje balken aan de boven en onderkant van het scherm verwijderd? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39

Cis

NeWSJuNK schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:33:
Iemand enig idee hoe je die oranje balken aan de boven en onderkant van het scherm verwijderd? :X
Battery saver mode uitzetten.

Ff zoeken in je settings naar Battery :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
G3kk3Henkie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Als interne opslag + externe opslag echt worden gezien als 1 medium, zou het gewoon moeten werken. Anders misschien factory reset. Dan formatteren als 1 medium. Daarna apps her-installeren?

Edit: bij sommige apps kan je instellen om de data (foto's, GPS-kaarten, boeken enz.) te bewaren op de externe opslag, terwijl de app zelf geïnstalleerd blijft op de interne opslag. Misschien een mooiere oplossing.
De interne en externe opslag worden gezien als 1 medium echter als ik kijk onder instellingen>opslag dan staat er:

apparaatopslag: 18 gb gebruikt van 75 gb
interne gedelde opslag: 10,19 gb gebruikt van 10,94 gb
sandisk sd-kaart: 2,8 gb gebruikt van 60 gb

De SD kaart is geformatteerd naar intern geheugen. Sommige apps staan op de SD kaart. 90% van de apps op 'intern geheugen', want die kunnen niet verplaatst worden naar de sd kaart.

De telefoon zou de SD kaart toch moeten zien als intern geheugen? Maar dat doet hij dus niet.

Opnieuw formatteren en factory reset heeft geen zin. Dat heb ik al geprobeerd. De SD kaart gebruiken als extern geheugen heb je ook niks aan dan kun je er alleen mp3 en foto's op zetten en geen apps... dan heb ik sowieso te weinig geheugen voor alle apps.

Iemand een oplossing of een bepaalde app die dit probleem kan verhelpen? Wat heb je anders aan een SD kaart in de telefoon als er toch bijna niets opgezet kan worden?

Bij de instellingen van de camera staat dat de opslag op de telefoon is, dit is grijs gedrukt en niet aanpasbaar. Filmpjes e.d. drukken dus op het interne geheugen en kunnen niet verplaatst worden naar de SD kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door SX-Superfly op 06-09-2017 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Josefien schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:34:
Ik merk dat de Moto G4 zich regelmatig door warmte terugklokt bij gebruik van zwaardere apps. Na bijv. een kwartiertje Pokémon Go spelen begint het steeds erger te haperen totdat het onspeelbaar wordt. Lang was onbekend waardoor het kwam. Tot ik een keer met CPU-Z ging kijken en dat 7 v/d 8 cores "stopped" zijn en de enige werkende wordt vastgehouden op 806MHz :?

Dit gebeurt ook als ik aan het navigeren ben met bijv. Google Maps bij warm weer (zoals nu in Italië). Dan wordt hij op een gegeven moment zo traag dat de kaart zelfs niet goed meebeweegt.

Is dit een bekend probleem en is het mogelijk om dit terugklok-gedrag uit te schakelen?

[afbeelding]
Ik denk dat hij niks voor niks zal terugklokken. Anders verlies sneller je acculading en het apparaat zal sowieso niet met alle cores op volle snelheid werken anders krijg je het probleem wat je nu hebt.

Het enige wat ik apart vindt, is dat hij bij maps wel ontzettend traag begint te worden,
Pokemon is natuurlijk een stuk zwaarder. (Geen idee of hij goed draait op low-end toestellen.)

Wat je zou kunnen doen is updaten of een andere versie van de App gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
SX-Superfly schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:05:
[...]

De interne en externe opslag worden gezien als 1 medium echter als ik kijk onder instellingen>opslag dan staat er:

apparaatopslag: 18 gb gebruikt van 75 gb
interne gedelde opslag: 10,19 gb gebruikt van 10,94 gb
sandisk sd-kaart: 2,8 gb gebruikt van 60 gb

De SD kaart is geformatteerd naar intern geheugen. Sommige apps staan op de SD kaart. 90% van de apps op 'intern geheugen', want die kunnen niet verplaatst worden naar de sd kaart.

De telefoon zou de SD kaart toch moeten zien als intern geheugen? Maar dat doet hij dus niet.

Opnieuw formatteren en factory reset heeft geen zin. Dat heb ik al geprobeerd. De SD kaart gebruiken als extern geheugen heb je ook niks aan dan kun je er alleen mp3 en foto's op zetten en geen apps... dan heb ik sowieso te weinig geheugen voor alle apps.

Iemand een oplossing of een bepaalde app die dit probleem kan verhelpen? Wat heb je anders aan een SD kaart in de telefoon als er toch bijna niets opgezet kan worden?

Bij de instellingen van de camera staat dat de opslag op de telefoon is, dit is grijs gedrukt en niet aanpasbaar. Filmpjes e.d. drukken dus op het interne geheugen en kunnen niet verplaatst worden naar de SD kaart.
toon volledige bericht
De reden waarom je niet zomaar alle apps op je SD-kaart kan zetten is:
-Sommige apps hogere snelheden nodig, Je intern geheugen is. meestal sneller dan je SD-Kaart.
-Beveiliging, er zijn zoveel beveiliging aspecten. (Één van de redenen waarom Apple dat dus niet heeft.)
-Er zijn ook verschillende manieren hoe fabrikanten hun SD-kaart behandelen, met verschillende bestandssystemen. (Fat32, Exfat, f2fs en EXT4
Als je app groter dan 4GB is kan je je App bijvoorbeeld niet op een SD-kaart installeren.

Toevallig weet ik (Ik heb geen bron) dat er een 32-bit Android versie op de Motorola G's worden gebruikt.

In de handleiding wordt ook aangegeven dat niet alle apps op de SD-kaart geïnstalleerd kunnen worden.
https://motorola-mobility...rd-as-internal-storage/15

Hier staat ook in waar jouw SD-kaart kaart aan moet voldoen.
https://forums.lenovo.com...-Marshmallow/td-p/3238691

[ Voor 9% gewijzigd door Berlinetta op 06-09-2017 03:16 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Motorola Moto G4] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [Motorola Moto G4] Het Grote Accessoires Topic.