Eigenlijk klopt het ook, maar ik vind het wel bizar van fabrikanten dat de communicatie naar de klant ruk is.SX-Superfly schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:56:
Ik heb een 64GB Sandisk geheugenkaart in mijn G4 zitten. De kaart is geformatteerd als intern geheugen. Echter krijg ik nu steeds de melding dat het interne geheugen vol zit als ik apps wil updaten terwijl er maar 19 gb van de totale 76 gb gebruikt is.
Alle apps die verplaatst kunnen worden zijn verplaatst naar de SD kaart maar het merendeel van de apps kan niet verplaatst worden. Is hier een trucje voor? Wat heb ik er anders aan dat de SD kaart geformatteerd is als interne opslag als er toch niets op kan worden opgeslagen?
Want nu heb je dit probleem. Want 16GB is geen 16GB, er gaat een deel naar besturingssysteem, laten we het er op houden dat dit 6GB is. Dan heb je nog 10GB over. Daar gaat dus nog 20% procent af. En dan heb je eigenlijk nog maar 8GB over.
Zoals het eruit ziet, wordt eerst alles op het intern geheugen geplaatst. En natuurlijk heb ook nog de app die ZELF wat ruimte gebruikt (Cache) en dan houdt het al snel op.
Wat je zou kunnen doen is, het toestel rooten.