Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:56:
Ik heb een 64GB Sandisk geheugenkaart in mijn G4 zitten. De kaart is geformatteerd als intern geheugen. Echter krijg ik nu steeds de melding dat het interne geheugen vol zit als ik apps wil updaten terwijl er maar 19 gb van de totale 76 gb gebruikt is.

Alle apps die verplaatst kunnen worden zijn verplaatst naar de SD kaart maar het merendeel van de apps kan niet verplaatst worden. Is hier een trucje voor? Wat heb ik er anders aan dat de SD kaart geformatteerd is als interne opslag als er toch niets op kan worden opgeslagen?
Eigenlijk klopt het ook, maar ik vind het wel bizar van fabrikanten dat de communicatie naar de klant ruk is.
Want nu heb je dit probleem. Want 16GB is geen 16GB, er gaat een deel naar besturingssysteem, laten we het er op houden dat dit 6GB is. Dan heb je nog 10GB over. Daar gaat dus nog 20% procent af. En dan heb je eigenlijk nog maar 8GB over.

Zoals het eruit ziet, wordt eerst alles op het intern geheugen geplaatst. En natuurlijk heb ook nog de app die ZELF wat ruimte gebruikt (Cache) en dan houdt het al snel op.

Wat je zou kunnen doen is, het toestel rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 17:07

Steef

GoT's Most Eaten

Gisteren liep ik tegen de nieuwe "Play Protect" feature aan die nu in de play store zit. Dit gebeuren scant je apps op beveiligingsrisico's.

Anyway, op de G4 van mijn ouders vond deze dienst dat "Bluetooth Share" niet veilig was en heeft vervolgens die app uitgeschakeld. Zover ik kan zien was dit een motorola app. Direct gevolg is dat bluetooth volledig niet meer werkt op de G4 :/

Ik heb de oplossing achterhaald, mocht het voor anderen met hetzelfde probleem nuttig zijn heb ik er even een reddit post van gemaakt:

https://www.reddit.com/r/...r_working_on_g4_g4_after/

Er wordt op het forum van Lenovo ook over gediscussieerd:
https://forums.lenovo.com...etooth/m-p/3799825#M27217

Ik vermoed dat dit ook voor de G4+ geld, en mogelijk andere motorola telefoons.

[ Voor 4% gewijzigd door Steef op 10-09-2017 14:38 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Berlinetta schreef op woensdag 6 september 2017 @ 03:14:
Want 16GB is geen 16GB, er gaat een deel naar besturingssysteem, laten we het er op houden dat dit 6GB is. Dan heb je nog 10GB over. Daar gaat dus nog 20% procent af. En dan heb je eigenlijk nog maar 8GB over.
Het lijkt ook wel hoe meer opslag de telefoon zelf heeft, hoe meer er gereserveerd is voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:52:
[...]

Het lijkt ook wel hoe meer opslag de telefoon zelf heeft, hoe meer er gereserveerd is voor het systeem.
Klopt! vandaar ook de 20%. (Dat is direct ook het meest vervelende. Geen enkele fabrikant geeft dat aan.) die 20% is altijd meestal geldig.
In het geval van SSD's doen sommige fabrikanten extra geheugen erbij, het OS ziet dat zelf niet, maar de controller weer wel.

Om het maar heel kort uit te leggen:
Stel dat je het aan winkelen bent voor een pak vla, maar je wilt persé het pak hebben met allerlaatste datum. (Die staat achteraan.) Om dat pak te pakken te krijgen, moet je eerst ruimte hebben. (Die 20%) Als je geen ruimte hebt om die pakken die ervoor staan te pakken te krijgen, kan je het pak met de allerlaatste datum niet krijgen.

Je hebt ruimte nodig om daarbij te kunnen. (Die 20% is eigenlijk cache om dingen te doen.)
Net als bij de trein, zolang mensen je niet uit laten stappen bij de trein, kan niemand er in of eruit. (We hebben de ruimte nodig om dingen te doen.)

Voor de geïnteresseerde een wat geavanceerdere uitleg:
http://www.anandtech.com/show/2738/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 13:49

Lief Adje

Love is in the air

toch geen Android O voor de G4 (Plus)
http://www.androidpolice....oreo-said-thats-bullshit/
https://forums.lenovo.com...en/thread-id/26658/page/9
Sneaky alle verwijzingen naar Oreo verwijderd door Motorola, misleiding! :(

[ Voor 20% gewijzigd door Lief Adje op 18-09-2017 10:48 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Motorola heeft zojuist aangegeven om voor de G4 plus toch nog wel een Oreo update uit te brengen.
Voor de gewone G4 lijkt die update er niet meer te komen.
To be continued ....

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Hier wordt gesteld:

"t’s been brought to our attention that there were some errors in our marketing materials around Android O upgrades for Moto G4 Plus. This was an oversight on our part and we apologize for this miscommunication. It’s our general practice for the Moto G family to get one major OS upgrade per device, but it’s important to us we keep our promises, so in addition to the N upgrade it has already received, we will be upgrading Moto G4 Plus to Android O. Because this is an unplanned upgrade, it will take some time to fit it into our upgrade schedule. Watch our software upgrade page for more information."

Op genoemde software upgrade page is de g4+ echter nog steeds niet te vinden.

En de eerste moto g staat er weer wel bij. Terwijl die op 5.1 marshmellow blijft. Iets wat die site ook zelf vermeldt.

Lenovo blinkt op zijn minst niet uit in een heldere communicatie.

[ Voor 5% gewijzigd door benedictuz op 22-09-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Volgens mij werd ook voor de (non plus) G4 twee updates beloofd, toen ik hem kocht. Als er toen duidelijk was geweest, dat de plus wel een extra update zou krijgen, had ik zondermeer voor de plus gekozen.
Zeker weten, dat hier nooit meer een Lenovo smartphone komt, wanneer de G4 geen update naar Android 8 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kleine update met Android security update 1 september kwam net binnen.

Nog nieuws over Android O?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ik begrepen heb komt Android O alleen heel misschien naar de G4 plus, en niet naar de standaard G4.
Hier overigens ook de security-update binnen.

De G4 van een familielid heeft een ongeplande duik in het water genomen. Daarna heeft hij twee daagjes in de rijst gelegen. Scherm lijkt OK, en via power+volume down kom ik in het bootmenu. Maar daar blijft het ook bij. Als er voor recovery mode gekozen wordt is er enkel het startup scherm knipperend te zien. Lijkt dus op een bootloop. Acculampje blijft ook knipperen, zonder lader doet het ding überhaupt niets, ook niet na er een nacht of twee aangelegen te hebben.
Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:15
Berlinetta schreef op woensdag 6 september 2017 @ 03:14:
[...]

Eigenlijk klopt het ook, maar ik vind het wel bizar van fabrikanten dat de communicatie naar de klant ruk is.
Want nu heb je dit probleem. Want 16GB is geen 16GB, er gaat een deel naar besturingssysteem, laten we het er op houden dat dit 6GB is. Dan heb je nog 10GB over. Daar gaat dus nog 20% procent af. En dan heb je eigenlijk nog maar 8GB over.

Zoals het eruit ziet, wordt eerst alles op het intern geheugen geplaatst. En natuurlijk heb ook nog de app die ZELF wat ruimte gebruikt (Cache) en dan houdt het al snel op.

Wat je zou kunnen doen is, het toestel rooten.
Ik word helemaal niet goed van dat geouwehoer met dat geheugen. Constant moet ik apps verwijderen omdat andere apps niet kunnen updaten.

Wat is het voordeel van rooten? Dat alle apps op de geheugenkaart worden opgeslagen? Kan iedere leek een telefoon rooten? Is er een handleiding voor? En ben ik alles kwijt wat nu op m'n telefoon staat aan contacten foto's en video's? Of kan ik na het rooten gewoon aanmelden met Google account zodat contacten foto's en video's en geïnstalleerde apps gemakkelijk terug gezet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
*knip*. Hier hebben we de TR knop voor :). Laat ons vooral je ervaringen weten.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 20-11-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:15
Toff schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:22:
Het is hier geen helpdesk... Laat ons vooral je ervaringen weten.
Ik zou graag advies ontvangen m.b.t het rooten van deze telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
SX-Superfly schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:16:
[...]
Ik zou graag advies ontvangen m.b.t het rooten van deze telefoon
Welgemeend advies: Niet doen, als je niet weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldfaer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05-2024
Moto G4

Geen herkenning van carkit.

In mijn Lg l90 vlekkeloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 17:46
@SX-Superfly op Tweakers verwachten we net iets meer inzet. Daarnaast is het handig om voor zulke 'grote' vragen even een nieuw topic aan te maken. Let dan wel op het volgende: Het algemeen beleid #quickstart. Want alleen een vraag stellen op deze manier is niet voldoende.

@aldfaer Wil je daar hulp bij of is het alleen een mededeling? In het eerste geval, lees de informatie hierboven even door en maak ook een nieuw topic aan.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 20-11-2017 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zojuist weer een update mogen installeren. Komt helaas weinig voor, vandaar dat ik het hier meld:
Bijgewerkt tot NPJS25.93-14-13. Het Niveau van Android-beveiligingspatch is 1 december 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 09:15

Cis

Toff schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:07:
Zojuist weer een update mogen installeren. Komt helaas weinig voor, vandaar dat ik het hier meld:
Bijgewerkt tot NPJS25.93-14-13. Het Niveau van Android-beveiligingspatch is 1 december 2017.
Wordt nu eindelijk dat broadcom lek van juli 2017 gefixt?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 11:14
Hij (G4+) staat inmiddels op de update pagina, maar alleen dat hij Oreo krijgt, nog geen richtdatum ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1034371

Hoi,

Sinds een half jaartje heb ik nu de Motorola G4plus. Ik ben er redelijk tevreden over, maar hij loopt heel erg vaak vast. Dan stopt hij met wat ik aan wilde klikken of wat dan ook en gaat hij opeens een eigen leven leiden waarbij hij opeens allemaal apps gaat openen en sluiten. Dit stopt als ik het scherm uit zet en weer aan, maar het gebeurt erg vaak op een dag (makkelijk zo'n 10keer). Ik vroeg me af of dat iemand weet waar dit aan ligt of hoe dat ik het zou op kunnen lossen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 1034371 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:13:
Hoi,

Sinds een half jaartje heb ik nu de Motorola G4plus. Ik ben er redelijk tevreden over, maar hij loopt heel erg vaak vast. Dan stopt hij met wat ik aan wilde klikken of wat dan ook en gaat hij opeens een eigen leven leiden waarbij hij opeens allemaal apps gaat openen en sluiten. Dit stopt als ik het scherm uit zet en weer aan, maar het gebeurt erg vaak op een dag (makkelijk zo'n 10keer). Ik vroeg me af of dat iemand weet waar dit aan ligt of hoe dat ik het zou op kunnen lossen?

Alvast bedankt
Google maar eens op ghost touch. Heb het zelf gelukkig niet. Heb enkel last van de zogenoemde lcd burn in.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wt114
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:36
Om hier een korte update te geven over de Oreo-update die op de Moto G4 Plus uitgerold wordt: ik heb 'm op mijn G4 (XT1622) kunnen sideloaden en het werkt uitstekend! Zie dit topic: https://forum.xda-develop...soak-test-update-t3871136.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Motorola Moto G4] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [Motorola Moto G4] Het Grote Accessoires Topic.