Lenovo heeft op een eigen evenement in India zijn Moto G4 en G4 Plus aangekondigd. De toestellen hebben een groter scherm met hogere resolutie dan de Moto G's van de vorige generaties. Ook heeft Lenovo een metalen rand en vingerafdrukscanner toegevoegd. Beide toestellen hebben een 5,5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Daarmee zijn de toestellen groter dan vorige generaties Moto G, die maximaal een 5"-scherm hebben met een resolutie van 1280x720 pixels. De toestellen draaien op een Snapdragon 617-soc van Qualcomm, een octacore met acht Cortex A53-processorkernen op 1,5GHz en een Adreno 405-gpu op 550MHz. Lenovo heeft gekozen voor lpddr3-geheugen met een capaciteit van 2GB. De opslaghoeveelheid is 16GB, tegenover 8GB van de basismodellen van de vorige generatie. De G4 en G4 Plus verschillen op twee gebieden. Ten eerste heeft de Plus-versie een vingerafdrukscanner onder het scherm en de G4 heeft die niet. Bovendien heeft de Plus-variant een camera met een resolutie van maximaal zestien megapixels, terwijl de reguliere G4 een maximale resolutie heeft van dertien megapixels. De camera van de Plus-versie is een Omnivision OV16860, een 1/2,4"-sensor met 1,3 micron grote pixels. Lenovo heeft de camera bovendien voorzien van zowel laser-autofocus als fasedetectie-autofocus. De Moto G4 en G4 Plus zijn de volgende toestellen in de Moto G-serie, die nu van Lenovo is en voorheen van Motorola was. De eerste Moto G kwam in 2013 uit en heeft een 4,5"-scherm. Voor de tweede en derde generatie ging de fabrikant over op 5"-schermen. Het evenement vond plaats in India, maar Lenovo laat weten dat het toestel ook naar Europa komt. De fabrikant heeft aangekondigd dat de Moto G4 en G4 Plus in juni uitkomen in het Verenigd Koninkrijk voor 169 en 199 pond. Dat is omgerekend rond 215 en 255 euro. Informatie over een release in de Benelux zijn nog niet bekend. Dit topic is bedoeld om te discussiëren over aankopen, kwaliteit en beschikbaarheid van accessoires van de Motorola Moto G4. Discussie over de telefoon zelf, kan gehouden worden in: [Motorola Moto G4] Ervaringen & Discussie.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Iemand een leuke link voor een (glass) screenprotector voor de plus? Kom veel op de 4G variant van de moto g uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 22-05-2016 18:19 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik verwacht dat dit nog even op zich laat wachten, aangezien het toestel pas half juni uitkomt.icy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:19:
Iemand een leuke link voor een (glass) screenprotector voor de plus? Kom veel op de 4G variant van de moto g uit.
Toestel is al uit (is al gemaakt en beschikbaar voor reviewers en wellicht in sommige landen al te koop), maten zijn bekend dus verwacht dat de hoesjes eerdaags ook komen. Volgens mij komt het toestel 9 juni uit in NLrens-br schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:16:
[...]
Ik verwacht dat dit nog even op zich laat wachten, aangezien het toestel pas half juni uitkomt.
[ Voor 11% gewijzigd door Meneer iCy op 23-05-2016 12:21 ]
Tempered glass en hoesjes zijn inmiddels op aliexpress te vinden. Heb inmiddels 3x glass besteld en een hoesje. Niet een ultrathin flip case helaas, maar ik ga nog een bumpercase bestellen en dan zie ik wel wat ik prettiger vind werken.
3x tempered glass? Waarom meteen 3 stuks? Gaan ze bij jou zo snel kapot?icy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:28:
Tempered glass en hoesjes zijn inmiddels op aliexpress te vinden. Heb inmiddels 3x glass besteld en een hoesje.
Sowieso 1 als reserve, want aliexpress en snelle verzending bestaat niet en gezien de prijs wat het daar kost heb ik er maar 1 als extra extra. Valt wel mee hoe snel ze stuk gaan, maar 1 keer verkeerd vallen en je moet hem al vervangen vandaar minimaal 1 als reserverens-br schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:26:
[...]
3x tempered glass? Waarom meteen 3 stuks? Gaan ze bij jou zo snel kapot?
Ah ok helder! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?icy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:34:
[...]
Sowieso 1 als reserve, want aliexpress en snelle verzending bestaat niet en gezien de prijs wat het daar kost heb ik er maar 1 als extra extra. Valt wel mee hoe snel ze stuk gaan, maar 1 keer verkeerd vallen en je moet hem al vervangen vandaar minimaal 1 als reserve
4 euro en 6 cent voor alle 3, als ze bestelbaar zijn in Nederland zijn ze sowieso duurder voor 1 dan voor dat ik er 3 heb. Zag ook 1 aanbieder met 10 stuks voor 11-12 euro,
http://www.aliexpress.com...to-G4-G4/32670738970.html
rens-br schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:55:
[...]
Ah ok helder! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 27-05-2016 13:06 ]
Bedankt voor je reactie. Dat is geen geld!icy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:02:
4 euro en 6 cent voor alle 3, als ze bestelbaar zijn in Nederland zijn ze sowieso duurder voor 1 dan voor dat ik er 3 heb. Zag ook 1 aanbieder met 10 stuks voor 11-12 euro,
Pffft, snelste wat ik ooit binnen heb vanuit china. Vrijdag besteld en gisteren in de brievenbus.
Het is enkel het glas. Doekjes moet je overigens zelf regelen maar die hebben ze wel bij mijn favoriete nederlandse china import shop, oftwel de action
Dat is inderdaad erg snel! Hoe zitten de protectors? Passen ze goed?icy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:23:
[...]
Het is enkel het glas. Doekjes moet je overigens zelf regelen maar die hebben ze wel bij mijn favoriete nederlandse china import shop, oftwel de action.
Heb mijn plus nog nietrens-br schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:16:
[...]
Dat is inderdaad erg snel! Hoe zitten de protectors? Passen ze goed?
Screenprotectors zijn redelijk. Vergelijk ze niet met de glass screenprotectors die je bij de action kan kopen voor de iphone. Ze plakken redelijk, maar het had beter gekund. Gelukkig niet op het schermvlak dus je ziet er op het scherm niets vanicy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:02:
[...]
Denk dat ik in de toekomst toch een duurdere variant ga aanschaffen.
Heb vandaag een screenprotector gekocht waarvan ze beweren dat hij gemaakt is met "Gorilla glass". Een prima ding maar het voegt in mijn ogen niet veel meer toe als zo'n folie protector (behalve levensduur van de protector zelf en uiteraard de prijsicy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:08:
[...]
Screenprotectors zijn redelijk. Vergelijk ze niet met de glass screenprotectors die je bij de action kan kopen voor de iphone. Ze plakken redelijk, maar het had beter gekund. Gelukkig niet op het schermvlak dus je ziet er op het scherm niets van.
Denk dat ik in de toekomst toch een duurdere variant ga aanschaffen.
Zelf zou ik de volgende keer weer gewoon zo'n folie protector halen aangezien je bij de glass-protector toch aan de zijkanten een klein opstaand randje hebt en het niet goed samengaat met veel hoesjes.
Ik zweer bij glazen screenprotectors. Ze zijn veel fijner op te 'plakken', zitten veel steviger, laten geen luchtbellen achter en beschermen ook tegen vallen. (De screenprotector vangt de klap op i.p.v. je scherm.)jaadava schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:03:
[...]
Zelf zou ik de volgende keer weer gewoon zo'n folie protector halen aangezien je bij de glass-protector toch aan de zijkanten een klein opstaand randje hebt en het niet goed samengaat met veel hoesjes.
Zeer goede pasvorm en ziet er superstrak uit en dat voor 2 euro, Frosted Plastic Back Skin Matte Hard Case Cover For Motorola Moto G4 / G4 Plus / G4 Play
http://s.aliexpress.com/eqIbyaUv
(from AliExpress Android)
http://s.aliexpress.com/eqIbyaUv
(from AliExpress Android)
Klopt en als je een hoesje of bumper case er om heen hebt valt het randje tevens ook mee. Hoewel ik screen protectors zowel van plastic als van glas ik zonder luchtbellen geplakt krijgt is glas inderdaad veel en veel makkelijker.rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:59:
[...]
Ik zweer bij glazen screenprotectors. Ze zijn veel fijner op te 'plakken', zitten veel steviger, laten geen luchtbellen achter en beschermen ook tegen vallen. (De screenprotector vangt de klap op i.p.v. je scherm.)
[ Voor 56% gewijzigd door Meneer iCy op 21-06-2016 20:35 ]
Dat krijg ik ook prima voor elkaar, maar met een tempered glass protector is het toch een kwestie van erop leggen en twee keer tappen en klaar is kees. Verder heb ik nu al een aantal keer gehad dat ik mijn telefoon heb laten vallen, vervolgens komen er scheuren in mijn screen protector. Het had dus kunnen zijn dat die scheuren anders in mijn scherm hadden gezeten.icy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:32:
Hoewel ik screen protectors zowel van plastic als van glas ik zonder luchtbellen geplakt krijgt is glas inderdaad veel en veel makkelijker.
Wat heb je zelf al gevonden? Het is de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een vraag stelt op tweakers.ikt schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:22:
Klopt het dat voor dit apparaat er geen flip case beschikbaar is? Of komt dat later nog?
Nog niks wat op de flip case van de Moto G3 lijkt. Ook op de officiële website worden geen accesoires vermeld. Bij de BCC en MediaMarkt kennen ze dit ook niet. De PW heeft geen enkele vermelding en ook via Google (Shopping) zijn er 0 resultaten die lijken op de native hoes van Motorola voor de G3.
Een andere optie is om iets te halen wat de achterkant niet vervangt, maar het zou wel zuur zijn als die toch wel beschikbaar bleek te zijn.
Een andere optie is om iets te halen wat de achterkant niet vervangt, maar het zou wel zuur zijn als die toch wel beschikbaar bleek te zijn.
Dit topic is overigens voor de Moto G4, ben je op zoek naar iets voor de Moto G3 dan zit je hier niet goed.ikt schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:41:
Nog niks wat op de flip case van de Moto G3 lijkt.
Er zijn over het algemeen nog maar weinig hoesjes te vinden die de achterkant van een toestel vervangt. Misschien dat je op Ebay o.i.d. nog wat kan vinden.Een andere optie is om iets te halen wat de achterkant niet vervangt, maar het zou wel zuur zijn als die toch wel beschikbaar bleek te zijn.
Vergeet niet dat je veel minder snel vette vingers er op hebt (coating o.i.d.). Om één of andere reden is dat bij de glazen protectors veel minder.rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:59:
[...]
Ik zweer bij glazen screenprotectors. Ze zijn veel fijner op te 'plakken', zitten veel steviger, laten geen luchtbellen achter en beschermen ook tegen vallen. (De screenprotector vangt de klap op i.p.v. je scherm.)
Ik heb overigens een Nillkin QIN flip case gehaald op aliexpress. Kost 8 euro, echter wel van degelijke kwaliteit. In mijn ogen wel een aanrader, als je van flip cases houdt. Wat wel jammer is, is dat het scherm niet automisch uitgaat, wanneer je de case sluit.
Nu is het nog wachten op de aukey quickcharger..
[ Voor 4% gewijzigd door jhhest op 15-08-2016 16:02 ]
Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu
Is dit wat voor zo een standaard G4 ? ; http://www.banggood.com/Q...wer3S-Tech-p-1047935.html?
ik heb op google al gezocht naar de officiele motorola QC maar ik kan het nergens vinden of zoek ik verkeerd?Toff schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:32:
[...]
Mooie theorie, maar de praktijk (bij mij) is anders. Ik heb een lader die 2400 mA zou moeten kunnen leveren, maar mijn Moto G4 moet bijna helemaal leeg zijn, wil er 1300 mA wordt getrokken. Dat zakt al vrij snel naar ongeveel 1000 mA, waar het laatste stukje tot onder de 500 mA zakt.
Reken voor een volledig lege accu op 3 tot 3,5 uur.
Om sneller te laden zal je toch echt een lader met Quick Charge moeten gebruiken. Aangezien de accu bij mij gemakkelijk 2 dagen of langer mee gaat (ik speel geen spelletjes en zeker geen PokemonGo), maakt het eigenlijk niet uit hoe lang het opladen duurt. Laden doe ik in mijn slaap - bij wijze van spreken dan.
kan je elke QC charger gebruiken of is het aan te raden om toch echt die van motorola zelf te gebruiken?
weet iemand waar je een losse QC kan kopen? overal waar ik kijk is het uitverkocht,de PLUS versie wil ik nietlifeguard schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:13:
[...]
Dan heb je een brak toestel gehad. Hier loopt het stock gewoon soepel.
Geen dubbelklikken, of wat dan ook
Durf ik je niet te zeggen. Ik gebruik de standaard lader eens in de 2 a 3 dagen snachtsjoey82 schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:23:
[...]
weet iemand waar je een losse QC kan kopen? overal waar ik kijk is het uitverkocht,de PLUS versie wil ik niet
Misschien is Quick Charge niet merkspecifiek en kan je een ander merk lader (waarschijnlijk voor minder geld) op de kop tikken?
Zoals in het andere topic gemeld, heb ik er - net als lifeguard ^^ - zelf geen behoefte aan en, mocht ik wel tekort komen, dan lijkt me een snelle powerbank zoals deze een betere optie (even zoeken en je vindt hem goedkoper dan op de in deze review genoemde site).
Zoals in het andere topic gemeld, heb ik er - net als lifeguard ^^ - zelf geen behoefte aan en, mocht ik wel tekort komen, dan lijkt me een snelle powerbank zoals deze een betere optie (even zoeken en je vindt hem goedkoper dan op de in deze review genoemde site).
Ja, dat klopt en nee, dat klopt niet... Waarschijnlijk werd jouw OnePlus One geleverd met een QC charger, maar de Moto G4 wordt standaard met een non-QC geleverd. Ik heb een non-QC charger, waarmee ik de Moto G4 uit dit topic oplaad en dan kom je tot de door mij genoemde waarden. Dat Quick Charge gedoe vereist zowel een QC lader als een QC compatible telefoon. De Moto G4 uit dit topic voldoet aan de QC eisen, maar de standaard meegeleverde lader niet. Een gemiste kans van Motorola/Lenovo, of een slimme marketingtruc om de G4 net iets voordeliger in de markt te zetten? Ik gok op het laatste. Voor 4 tientjes meer koop je de plus versie, met snellader, vingerafdrukscanner en een betere camera. Een koopje, voor wie het onderste uit de kan wil, maar voor de cheap goats like me, is de "kale" G4 een niet te missen optie.rens-br schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:35:
[...]
In dat geval trekt de Moto G4 niet de volledige stroomsterkte die de oplader kan leveren. Bij mijn OnePlus One is een 2,1A oplader geleverd en die wordt wel volledig benut.
Ik ben bekend met Quick Charger. Daarbij ligt de spanning een stuk hoger dan bij een normale oplader. Een OnePlus One ondersteund in ieder geval geen QC en wordt geleverd met een 'normale' 2,1A/5V oplader. Die laad het toestel vol in +/- 2/2,5 uur.Toff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:45:
[...]
Ja, dat klopt en nee, dat klopt niet... Waarschijnlijk werd jouw OnePlus One geleverd met een QC charger,
Quick Charge is bedacht door Qualcomm, dus dat is inderdaad niet merk specifiek. Het enige waar je op moet letten is de versie van QC. Ze zitten momenteel op versie 3.0.Toff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:27:
Misschien is Quick Charge niet merkspecifiek en kan je een ander merk lader (waarschijnlijk voor minder geld) op de kop tikken?
http://nl.aliexpress.com/...SearchText=qualcomm+aukey
Heb zelf al meerdere quick chargers van aukey en bevalt prima. De 4 poorts voor ingebouwde lader in de bank. De 2 poorts auto lader om tijdens de rit naar huis, vol te laden +/- 40min. De kabels zijn ook van goede kwaliteit en voelen stevig aan, zijn tevens getest op het tweakblog vandaar dat ik ze ook heb aangeschaft.
Heb zelf al meerdere quick chargers van aukey en bevalt prima. De 4 poorts voor ingebouwde lader in de bank. De 2 poorts auto lader om tijdens de rit naar huis, vol te laden +/- 40min. De kabels zijn ook van goede kwaliteit en voelen stevig aan, zijn tevens getest op het tweakblog vandaar dat ik ze ook heb aangeschaft.
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ik heb op mijn huidige telefoon (Sony Z3c) een screen protector van Ultimate Shield Tempered Glass (de 'harde' glazen protector). De screen protector doet goed zijn werk want die is nog heel, maar het scherm zelf (van de telefoon) is gebroken, en er zijn zelfs hoekjes uit het glas van het scherm.
Ik heb de Moto G4 besteld maar wil een goede screenprotector... hoeft geen goedkope te zijn van Aliexpress (daar bestel ik het hoesje wel), maar wie heeft ervaring met een goede screenprotector? Ultimate Shield weer bestellen of zijn er betere?
Ik heb de Moto G4 besteld maar wil een goede screenprotector... hoeft geen goedkope te zijn van Aliexpress (daar bestel ik het hoesje wel), maar wie heeft ervaring met een goede screenprotector? Ultimate Shield weer bestellen of zijn er betere?
[ Voor 4% gewijzigd door SX-Superfly op 12-09-2016 12:16 ]
Ik wil een Otterbox kopen voor dit toestel, maar ik heb inmiddels begrepen dat die voor de nieuwste versie niet bestaan. Iemand tips voor een goed alternatief? Ik kom bij heel veel Chinese meuk uit, maar heb wat twijfels over de kwaliteit.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Ik vind het ook heel erg tegenvallen qua hoesjes.
Geen Otterbox en ook geen eigen Motorola Flip Shell.
Ben nu uitgekomen bij de Nillkin Qin Bookcase, inderdaad een Chinees maar het merk is wel bekend van andere producten.
Kan dit topic overigens niet samengevoegd worden met [Motorola Moto G4 Plus] Het Grote Accessoires Topic aangezien beiden exact dezelfde afmetingen hebben?
Geen Otterbox en ook geen eigen Motorola Flip Shell.
Ben nu uitgekomen bij de Nillkin Qin Bookcase, inderdaad een Chinees maar het merk is wel bekend van andere producten.
Kan dit topic overigens niet samengevoegd worden met [Motorola Moto G4 Plus] Het Grote Accessoires Topic aangezien beiden exact dezelfde afmetingen hebben?
Heeft iemand hier last gehad van ghost touch issues nadat je een screen protector op het beeldscherm had geplakt? Zit een beetje te twijfelen.
Pagina: 1