Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Lenovo heeft op een eigen evenement in India zijn Moto G4 en G4 Plus aangekondigd. De toestellen hebben een groter scherm met hogere resolutie dan de Moto G's van de vorige generaties. Ook heeft Lenovo een metalen rand en vingerafdrukscanner toegevoegd.

Beide toestellen hebben een 5,5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Daarmee zijn de toestellen groter dan vorige generaties Moto G, die maximaal een 5"-scherm hebben met een resolutie van 1280x720 pixels.

De toestellen draaien op een Snapdragon 617-soc van Qualcomm, een octacore met acht Cortex A53-processorkernen op 1,5GHz en een Adreno 405-gpu op 550MHz. Lenovo heeft gekozen voor lpddr3-geheugen met een capaciteit van 2GB. De opslaghoeveelheid is 16GB, tegenover 8GB van de basismodellen van de vorige generatie.

De G4 en G4 Plus verschillen op twee gebieden. Ten eerste heeft de Plus-versie een vingerafdrukscanner onder het scherm en de G4 heeft die niet. Bovendien heeft de Plus-variant een camera met een resolutie van maximaal zestien megapixels, terwijl de reguliere G4 een maximale resolutie heeft van dertien megapixels. De camera van de Plus-versie is een Omnivision OV16860, een 1/2,4"-sensor met 1,3 micron grote pixels. Lenovo heeft de camera bovendien voorzien van zowel laser-autofocus als fasedetectie-autofocus.

De Moto G4 en G4 Plus zijn de volgende toestellen in de Moto G-serie, die nu van Lenovo is en voorheen van Motorola was. De eerste Moto G kwam in 2013 uit en heeft een 4,5"-scherm. Voor de tweede en derde generatie ging de fabrikant over op 5"-schermen.

Het evenement vond plaats in India, maar Lenovo laat weten dat het toestel ook naar Europa komt. De fabrikant heeft aangekondigd dat de Moto G4 en G4 Plus in juni uitkomen in het Verenigd Koninkrijk voor 169 en 199 pond. Dat is omgerekend rond 215 en 255 euro. Informatie over een release in de Benelux zijn nog niet bekend.

Dit topic is bedoeld om levertijden, shops en prijzen te bespreken van de Motorola Moto G4. Discussie over de telefoon mag gevoerd worden in [Motorola Moto G4] Ervaringen & Discussie.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
CPUQualcomm Snapdragon 617
GPUQualcomm® Adreno™ 405
RAM2GB
ROM16GB (uitbreidbaar met microSD)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 / 5 Ghz WiFi 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Scherm5,5" Full-HD
Camera13MP back, 5MP front + dubbele led flitser
Accu3.000 mAh
KleurZwart, Wit
Afmetingen153 x 76,2 x 7,9 mm
Gewicht156,3g (156,9g incl. SD, 157,6g, incl. sims + SD)
Prijs229 euro
Release DatumHalf juni

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.024-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Nice, zie nu de moto g4 voor 17,50 per maand plus eenmalig 20 euro :)

Ik weet nu wel waar ik hem ga bestellen. Coolblue it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De 2013 Moto G en de 2014 Moto G hebben ook vrijwel dezelfde hardware maar alleen de laatste heeft 6 gekregen.
lifeguard schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:58:
Nice, zie nu de moto g4 voor 17,50 per maand plus eenmalig 20 euro :)
Iets meer details zouden je post minder nutteloos maken.. ;) Is dat met abo? En wat voor abo dan. Totaal is gewoon 230.

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-05-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:46:
[...]

[...]

Iets meer details zouden je post minder nutteloos maken.. ;) Is dat met abo? En wat voor abo dan. Totaal is gewoon 230.
Kan ook vanaf 17 euro per maand geen bijbetaling, uiteraard wel een 2jaars abbonement:

http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=586064

Sim only zou het abbonement 10 euro kosten dus je hebt het toestel dan voor 168 euro ipv 229 euro. Scheelt je dus 61 euro over 2 jaar verspreid. (vanuitgaand evan een 2jaars simonly bij HN)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:46:
[...]

De 2013 Moto G en de 2014 Moto G hebben ook vrijwel dezelfde hardware maar alleen de laatste heeft 6 gekregen.

[...]

Je hebt gelijk, excuses.
Ik koos voor Telfort verlengen (jaren prima ervaring)
150 belminuten, 600 mb onbep SMS en 20 euro bijbetaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
icy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:18:
[...]

Kan ook vanaf 17 euro per maand geen bijbetaling, uiteraard wel een 2jaars abbonement:

http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=586064

Sim only zou het abbonement 10 euro kosten dus je hebt het toestel dan voor 168 euro ipv 229 euro. Scheelt je dus 61 euro over 2 jaar verspreid. (vanuitgaand evan een 2jaars simonly bij HN)
Klopt maar dan moet ik overstappen van Telfort. En dat is iets wat ik niet snel doe. Heb nauwelijks storingen of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

lifeguard schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Je hebt gelijk, excuses.
Ik koos voor Telfort verlengen (jaren prima ervaring)
150 belminuten, 600 mb onbep SMS en 20 euro bijbetaling :)
Je zal vast ergens 100mb bonus krijgen maar in jou geval geen slechte deal, want simonly is dit 12,50 euro dus

5*24= 120+20=140 euro voor het toestel :)

Overigens is het op het moment per toestel verschillend of simonly nu goedkoper of duurder is. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Meneer iCy op 24-05-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik woon in Duitsland en daarom had ik mij ingeschreven voor de motorola de nieuwsbrief.
Als je je inschrijft krijg je direct 10 euro korting.
Daarmee is de Moto G4 Plus 32GB /2GB dus 289,00 inc verzenden.
misschien dus leuke upgrade ten opzichte van de 16 GB versie van 269,00

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:46:
Levering is overigens aangepast bij Coolblue naar 21-06 ipv 09-06 voor de plus =(

Achja dan maar 2 weekjes langer.
Dat is kut...

Geldt dit alleen voor CB? Ik neem aan dat het overal dan gelijk 21 is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:50:
[...]

Dat is kut...

Geldt dit alleen voor CB? Ik neem aan dat het overal dan gelijk 21 is geworden.
Aldus de mail van van CB: Motorola heeft ons laten weten dat de levering van de toestellen vertraagd is

Dus verwacht alle aanbieders met een Nederlandse import. Sommige aanbieders leveren nog wel eens een frans/italiaans/duits/etc toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:00:
[...]

Aldus de mail van van CB: Motorola heeft ons laten weten dat de levering van de toestellen vertraagd is

Dus verwacht alle aanbieders met een Nederlandse import. Sommige aanbieders leveren nog wel eens een frans/italiaans/duits/etc toestel.
Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ja, maar gezien het lichte perfomance verschil met de duurdere en een oudere variant wacht ik nog wel ff (Moto X Play). De moto X play is ook duurder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Moto G4 is blijkbaar nu al te koop in nederland.

Nu nog wachten op de Plus versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
jerrymcburg schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:25:
[...]

Gaat met gemak een dag mee zonder opladen( met wifi, GPS en bluetooth aan) , soms zelfs twee. Dus denk dat dat wel in de buurt komt van wat we van Motorola gewend zijn.
Ok thanks :)
Ga hem nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Albert020 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:55:
Ben toch wel erg nieuwsgierig naar dit toestel, ga dit topic goed in de gaten houden :)
Ik krijg hem dinsdag binnen. Heb nu een e 2015 2nd gen. Prima ding verder. Maar kon verlengen.
Zal laten weten hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wanneer deze ongeveer uit zou komen:

Motorola Moto G4 4GB ram, 16GB opslag

En dan expliciet die met 4 GB Ram, vind ik weinig andere info over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:06:
Weet er iemand wanneer deze ongeveer uit zou komen:

Motorola Moto G4 4GB ram, 16GB opslag

En dan expliciet die met 4 GB Ram, vind ik weinig andere info over
De 4Gb uitvoering is in Nederland niet te koop. In Duitsland en Engeland wel en de 4 gb is alleen met 64 gb intern geheugen te koop.

Dat is ook het toestel dat ik ga bestellen in Duitsland. Kost bruto 344€ en met een 10€ gutschein dus 334€. Ik zelf ben bezig met bestellen via Unidays met 10% studenten korting op de bruto prijs. In dit geval is er slechts een kortingscode te gebruiken en geen tweede. voorheen was de studentenkorting zelfs 15% , maar daar was ik net te laat voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nu bij Coolblue een gratis powerbank(je). Totaalprijs 227 euro.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
pven schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:59:
Nu bij Coolblue een gratis powerbank(je). Totaalprijs 227 euro.
Die heb je niet nodig bij dat toestel. Red met middelmatig gebruik 2 dagen, soms wel 3.
Voor de powerusers misschien handig, maar die kiezen vaak niet zo'n toestel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
lifeguard schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Die heb je niet nodig bij dat toestel. Red met middelmatig gebruik 2 dagen, soms wel 3.
Voor de powerusers misschien handig, maar die kiezen vaak niet zo'n toestel toch?
Ach. Als je hem toch van plan was te bestellen, is dit mooi meegenomen. En voor de Pokemon Go spelers ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
lifeguard schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Gratis is gratis ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Dat wel. Ik zeg ook niet dat het verkeerd is :)
Voor niets is inderdaad mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
zou het een merkbaar verschil opleveren tussen een 2 gb of een 4 gb ram bij de G4 plus uitvoering? uitbreiding met een kaartje schijnt even goed te werken namelijk .

• Thei
Thei schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

De 4Gb uitvoering is in Nederland niet te koop. In Duitsland en Engeland wel en de 4 gb is alleen met 64 gb intern geheugen te koop.

Dat is ook het toestel dat ik ga bestellen in Duitsland. Kost bruto 344€ en met een 10€ gutschein dus 334€. Ik zelf ben bezig met bestellen via Unidays met 10% studenten korting op de bruto prijs. In dit geval is er slechts een kortingscode te gebruiken en geen tweede. voorheen was de studentenkorting zelfs 15% , maar daar was ik net te laat voor helaas.
Motorola.de heeft al 3 a 4 weken een IT probleem waardoor er niet is te bestellen met aftrek van de 10% Unidays studenten korting want de kortingscode die Unidays verstrekt worden niet aangenomen. Toen ik begon met bestellen werd bij Unidays zels nog een 15% code afgegeven die echter bij motorola door een probleem ook niet werkte.Dat alles duurt nu al weken voort en na vele chats met Motorola en berichten aan Unidays begin ik sterk te overwegen om gewoon naar een fysieke winkel om de hoek te fietsen en er een Nederlands toestel te gaan halen met slechts 2 gig ram en 16 gig intern geheugen.
Ik was eigenlijk gegaan voor de 64 gig uitvoering met 4 gig ram, maar ten eerste zijn deze bij Motorola.de steeds weer uitverkocht :'( en nu pas weer leverbaar na 31-8-2016 en tevens kunnen ze bij Motorola geen indicatie geven voor wanneer de Unidays kortings code wel weer zal werken op hun website.
Wie kan me vertellen of de G4 plus merkbaar trager werkt met 2 gig ram vergeleken met 4 gig? De 16 gig vaste geheugen is met gemak aan te passen indien nodig en dat vind ik niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Ook ik heb net de standaard zwarte G4 besteld bij coolblue met free UR ( 4400 mAh ) powerbank.
Na cashback kom ik om € 224,20. Ben benieuwd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
WiLLoW_TieN schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:16:
Ook ik heb net de standaard zwarte G4 besteld bij coolblue met free UR ( 4400 mAh ) powerbank.
Na cashback kom ik om € 224,20. Ben benieuwd....
Bij Amazon UK gekocht voor ~ €165, wordt als het goed is dinsdag bezorgd :)
https://www.amazon.co.uk/...rds=Motorola+Moto+G4+16GB

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wobcat schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:43:
[...]

Bij Amazon UK gekocht voor ~ €165, wordt als het goed is dinsdag bezorgd :)
https://www.amazon.co.uk/...rds=Motorola+Moto+G4+16GB
OK, het is nu woensdag, vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Vandaag even verder mee spelen maar eerste indruk is goed, mooi scherm, goede camera, lekker snel. In ieder geval geen miskoop voor €165. Formaat is wel even wennen maar het toestel is wel weer iets dunner als mijn oude (Moto G3)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Mooie prijs. Ik betaalde er € 64 meer voor, maar ik heb hem dan ook al wat langer. Formaat went heel snel, kan ik je zeggen. Wanneer ik mijn oude 4.5" nog weleens oppak, voelt dat opeens heel klein. Door het 5.5" formaat leest de Moto G4 veel prettiger dan mijn vorige toestel.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wobcat schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 05:43:
Vandaag even verder mee spelen maar eerste indruk is goed, mooi scherm, goede camera, lekker snel. In ieder geval geen miskoop voor €165. Formaat is wel even wennen maar het toestel is wel weer iets dunner als mijn oude (Moto G3)
Dat is zeker een mooie prijs.

Het is een leuk toestel die goed mee gaat. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 01-09-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
De zwarte Moto G4 nu bij mediamarkt en Bcc €169. Gaat de cashback van 30.- nog af.
€139.- lijkt mij een koopje. Ik heb hem in ieder geval zojuist aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Momenteel is er toch geen cashback actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Nee voor jou niet..
https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html

@Kiske dat is wel heel goedkoop ja. Is nog goedkoper dan de Play. Die heeft maar 20 euro cashback.

[ Voor 42% gewijzigd door Swift92 op 26-11-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
De mediamarkt had ze zondag weer voor hoge prijs. Maar de BCC had ze nog wel voor 169. En cashback van 30 er nog af. Alleen in de winkels die ze nog op voorraad hadden. Maar Ik denk dat je vanavond ze nog voor ophalen kan kopen online bij bcc, en morgen afhalen, als je niet te ver moet rijden naar een winkel.

Maar voorlopig is er op alle moto g4 een cashback actie van 30 euro. ook zonder black friday:
Deze actie geldt zolang de voorraad strekt, op aankopen gedaan van 29 oktober 2016 tot en met 8 januari 2017.
https://motopromotions.com/moto-g4/

Gekocht bij één van de deelnemende zaken, zie de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
pauldaytona schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:37:
Maar voorlopig is er op alle moto g4 een cashback actie van 30 euro. ook zonder black friday:
Deze actie geldt zolang de voorraad strekt, op aankopen gedaan van 29 oktober 2016 tot en met 8 januari 2017.
https://motopromotions.com/moto-g4/

Gekocht bij één van de deelnemende zaken, zie de website
De weblink is....dood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
TY de witte G4 ( Full HD ) is idd op die wijze NU nog via BCC te verkrijgen @ € 169,-- ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:08:
[...]

TY de witte G4 ( Full HD ) is idd op die wijze NU nog via BCC te verkrijgen @ € 169,-- ! _/-\o_
Zwarte ook als je hem ergens gaat ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Ik heb hem om 16 uur gekocht via lokaal afhalen op de website, je moet dan meteen betalen. En toen naar Veghel gereden en daar lag ie klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Nou bericht van lenovo, cashback niet gehonoreerd(volgens mij heb ik aan alle onderstaande voldaan), ook handig om 3 dingen op te geven, die niet zouden kloppen:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>..

Hierbij stellen wij u op de hoogte van de voortgang van uw deelname aan de Moto G4 Family cashback. Wij hebben uw deelname verwerkt en kunnen deze helaas niet honoreren omdat u niet voldoet aan de actievoorwaarden. De reden hiervoor is:

- U heeft uw product aangekocht buiten de actieperiode. Voor meer informatie willen wij u verwijzen naar de actievoorwaarden
- Helaas heeft u uw product gekocht bij een niet deelnemende winkel. Voor de deelnemende winkels verwijzen wij u naar de actievoorwaarden. Indien u uw Lenovo K5 gekocht heeft bij Media Markt in Nederland kunt u uw cashback aanvragen via de website van Media Markt.
- U heeft geen kassabon geüpload, waardoor wij niet kunnen beoordelen of uw aankoop voldoet aan de actievoorwaarden. Wij verzoeken u om een duidelijk leesbare kassabon aan ons door te geven via: moto@consumercare.info.

Indien u hierover nog vragen heeft, kunt u een e-mail sturen naar moto@consumercare.info

Met vriendelijke groet,

Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cashback was snel binnen. Stond bij toewijzing dat het 60 dagen kon duren, maar stond al binnen een week op m'n rekening.
Pagina: 1