Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43
Anoniem: 783637 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:19:
Beste Forum leden. Ik Ben nieuw op dit Forum en hoop dat iemand hier wat duidelijkheid kan geven op de volgende bevinding over de g4. Ik zit er aan te denken om ook voor de g4 te gaan maar Las op een tweetal reviews dat je met dit toestel niet kan opladen en gebruiken tegelijk. Is dit jullie ook opgevallen?
Het opladen van de telefoon gaat erg langzaam naar mijn mening. Ik kan me dus voorstellen dat wanneer je je telefoon zwaar belast, dat die dan evenveel of meer verbruikt dan dat hij kan bijladen.
Heb het zelf niet ondervonden want ben geen zware gebruiker. Maar een beetje surfen, of appen kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Anoniem: 783637 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:19:
Beste Forum leden. Ik Ben nieuw op dit Forum en hoop dat iemand hier wat duidelijkheid kan geven op de volgende bevinding over de g4. Ik zit er aan te denken om ook voor de g4 te gaan maar Las op een tweetal reviews dat je met dit toestel niet kan opladen en gebruiken tegelijk. Is dit jullie ook opgevallen?
Doordat de meegeleverde oplader niet beschikt over quick-charge, laad hij onder "load" inderdaad niet snel genoeg op en loopt hij alsnog leeg. Bij dadelijkse zaken zoals Whatsapp, instagram, facebook etc. hoef je echter niet bang te zijn dat hij niet leegloopt.

Zelf adviseer ik wel om ergens een losse quick-charge oplader te kopen aangezien die de G4 veel sneller laat opladen, waarom ze de techniek wel in de telefoon stoppen maar vervolgens geen quick-charge oplader meeleveren is mij nog onduidelijk :? .

Zelf heb ik deze oplader en die is toch al een heel stuk sneller als de originele: https://www.bol.com/nl/p/...rge-2-0/9200000048120109/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Ik ben altijd voorstander van een originele oplader. Waarom? Geen idee.
Heb hier ook nog tal van andere laders liggen van zowel een note 2, en wat andere devices. Kan ik deze dan zonder problemen gebruiken voor deze moto g4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Als je later nog extra geld gaat stoppen in een quickcharge oplader lijkt het me gewoon beter om meteen voor de plus versie te gaan, dan krijg je deze er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 783637

Bedankt voor jullie reacties omtrent het laad gebeuren van de g4. Ik heb zelf voor de moto g3 een andere lader gekocht die de g3 vrij snel oplade. Kan deze lader er misschien voor in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Niet online
lifeguard schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:02:
Ik ben altijd voorstander van een originele oplader. Waarom? Geen idee.
Heb hier ook nog tal van andere laders liggen van zowel een note 2, en wat andere devices. Kan ik deze dan zonder problemen gebruiken voor deze moto g4?
Zelf zou ik niet aanraden opladers van andere leveranciers te gebruiken, je weet niet op welke voltages deze werken. De oplader die ik hierboven heb genoemd kan dan weer wel, dit komt door het feit dat het een quickcharge is en dus kijkt welk voltage geschikt is voor de telefoon (hierdoor nooit de kans om je batterij te "overbelasten").

*edit voltages moet ampère zijn

[ Voor 9% gewijzigd door jaadava op 19-06-2016 20:17 . Reden: voltages moet ampère zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Niet online
mathijs333 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:19:
Als je later nog extra geld gaat stoppen in een quickcharge oplader lijkt het me gewoon beter om meteen voor de plus versie te gaan, dan krijg je deze er gewoon bij.
Aanraden kan altijd, maar er is ook altijd nog een prijsverschil ;) , als je ergens een quick charge oplader koopt ben je altijd nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jaadava schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:06:
Zelf zou ik niet aanraden opladers van andere leveranciers te gebruiken, je weet niet op welke voltages deze werken.
De USB standaard is toch gewoon 5V?
Voor mijn 2015 Moto E gebruik ik gewoon de lader van de 2012 Nexus 7. En soms voor beiden de lader van een Samsung dumbphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:15:
[...]

De USB standaard is toch gewoon 5V?
Voor mijn 2015 Moto E gebruik ik gewoon de lader van de 2012 Nexus 7. En soms voor beiden de lader van een Samsung dumbphone.
Mijn vergissing inderdaad, USB werkt standaard over 5V. Wat ik bedoelde was ampère.

Je moet het zien als een trein, heeft je oplader 5V 1A, dan heb je één trein met één wagon (inhoud: 5v). Heb je dus een oplader 5V 2.4A, dan heb je één trein met 3 wagons waarvan 2 volledig gevuld met 5v en een ongeveer voor de helft.

Misschien wordt het zo ook duidelijker waarom een hogere ampère effectiever is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:18
jaadava schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:21:
[...]
Je moet het zien als een trein, heeft je oplader 5V 1A, dan heb je één trein met één wagon (inhoud: 5v). Heb je dus een oplader 5V 2.4A, dan heb je één trein met 3 wagons waarvan 2 volledig gevuld met 5v en een ongeveer voor de helft.
Het maakt helemaal niks uit wat voor oplader je er aan hangt. De telefoon 'vraagt' een bepaalde stroomsterkte. Mocht je dus een 5V/4A oplader eraan hangen (als voorbeeld) en de telefoon 'vraagt' maar 2,1A, dan wordt het ook maar geladen met 2,1A. Het is niet zo dat er automatisch 5V/4A gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:12:
[...]

Het maakt helemaal niks uit wat voor oplader je er aan hangt. De telefoon 'vraagt' een bepaalde stroomsterkte. Mocht je dus een 5V/4A oplader eraan hangen (als voorbeeld) en de telefoon 'vraagt' maar 2,1A, dan wordt het ook maar geladen met 2,1A. Het is niet zo dat er automatisch 5V/4A gaat lopen.
Dan vraag ik me toch af wat het nut is van die qualcomm quick-charge technologie? aangezien als je één hele hoge Ampère oplader hebt. Je in principe hetzelfde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:12

M-ThijZ

Riding on Rails

Dit toestel heb ik vorige week in het wit, mijn vriendin cadeau gedaan. Het toestel is een stuk groter dan ik mij vooraf realiseerde. Hij is wat lomper vergeleken met mijn Galaxy S5.

Heb ik goed gezien dat er slechts een 550mA lader bij zit? -O-

Ik begrijp goed dat dit niet de plus variant is, dus zonder turbolader, maar elk toestel heeft toch standaard een 2A lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
M-ThijZ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:02:
Dit toestel heb ik vorige week in het wit, mijn vriendin cadeau gedaan. Het toestel is een stuk groter dan ik mij vooraf realiseerde. Hij is wat lomper vergeleken met mijn Galaxy S5.

Ik begrijp goed dat dit niet de plus variant is, dus zonder turbolader, maar elk toestel heeft toch standaard een 2A lader?
Dat heb je goed, en dat laden duurt lang. Heel lang.
Ik gooi hem snachts altijd aan de lader, dus heb er niet veel problemen mee, maar kan me voorstellen dat andere dit als probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
M-ThijZ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:02:
Dat is wel goedkoop van Motorola, doe er dan geen lader bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:12:
[...]

Hoe werkt dit technisch gezien?
Wat als de telefoon 2A vraagt en de lader (eigenlijk) maar 1A kan leveren?
Ik weet eigenlijk niet wat de Moto's maximaal kunnen vragen van de lader. Zelf heb ik een Moto E en via USB gaat het sowieso een stuk trager dan met een andere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Olaf van der Spek schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat de Moto's maximaal kunnen vragen van de lader. Zelf heb ik een Moto E en via USB gaat het sowieso een stuk trager dan met een andere lader.
Dan is het helaas pindakaas, en wordt er gewoon langzaam geladen.

- zwakke charger = langzaam laden
- sterke charger = laden zo snel als de telefoon het toelaat

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:12

M-ThijZ

Riding on Rails

[...]

offtopic:
Wikipedia: Elektrische weerstand (eigenschap)
Het laadcircuit van de telefoon heeft een bepaalde weerstand (R), voltage is altijd 5v (U) en daardoor gaat er een maximale stroom (I) lopen. Die is max. 1A bij een 1A-lader.

Kan de G4 overweg met de turbocharger die bij de G4 plus wordt meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
M-ThijZ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:52:
[...]

offtopic:
Het laadcircuit van de telefoon heeft een bepaalde weerstand (R), voltage is altijd 5v (U) en daardoor gaat er een maximale stroom (I) lopen. Die is max. 1A bij een 1A-lader.
Is de weerstand van de telefoon afhankelijk van de lader? Zo ja, hoe weet de telefoon hoeveel de lader kan leveren?
Zo nee, dan is de stroom dus blijkbaar niet alleen afhankelijk van de weerstand van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
M-ThijZ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:52:
[...]

offtopic:

Kan de G4 overweg met de turbocharger die bij de G4 plus wordt meegeleverd?
Ja, de G4 heeft ook deze technologie alleen is de turbocharger er niet bijgeleverd dus moet je deze nog apart gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net een g4 besteld en dacht ineens (na de bestelling) hoe is het Wifi bereik? Gebruik veel Wifi en zit redelijk ver van de route. Bij de moto g3 die ik had was dit geen probleem maar hoe zit dit met de g4. Al iemand dat getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Bij mij is het wifi bereik zeer goed, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje mathijs. Kan ik vanavond rustig slapen. Kan namelijk echt een dealbreaker voor me zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slim van Lenovo om zo n standaard lader er bij te doen van 550mah. Eigenlijk zou er een stikkertje op moeten zitten met we "we gaan je met deze lader niet echt helpen, koop alsjeblieft onze turbo lader.

Wil je de wijzig knop gebruiken om iets toe te voegen aan je post de volgende keer?

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 775337

Anoniem: 783637 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:40:
Slim van Lenovo om zo n standaard lader er bij te doen van 550mah. Eigenlijk zou er een stikkertje op moeten zitten met we "we gaan je met deze lader niet echt helpen, koop alsjeblieft onze turbo lader.
Als je echt een turbo charger wil kan je dan ook beter imo gelijk de g4 plus halen

Je betaalt al misschien ±20 euro voor een turbocharger en als je dan ipv 20 euro 40 euro extra betaalt heb je ook gelijk een vingerscanner en een iets betere camera.

Maar dit moet iedereen wel lekker zelf weten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16

oNo

De gewone G4 klinkt als een Nederlandse uitvoering. Waar het kan kosten besparen. Lage prijs is belangrijker dan features. Voor een dubbeltje op de eerste rang.
Maart straks wel lekker klagen :+

Een BMW 316.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jaadava schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:43:
[...]
Dan vraag ik me toch af wat het nut is van die qualcomm quick-charge technologie? aangezien als je één hele hoge Ampère oplader hebt. Je in principe hetzelfde doet?
De Qualcomm QC is dus bedoeld om te zorgen dat er juist wel meer 'stroom' en spanning gaat lopen, waardoor je telefoon dus sneller vol is. Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?
[...]
Dan wordt er ook maar 1A geleverd. Vergelijk het met je computer. Uit een normale usb-poort komt maar 500mA, als je daar je telefoon aan hangt wordt de USB-poort ook niet opgeblazen o.i.d. Maar wordt je telefoon gewoon geladen met 500mA.

Niks aan de hand dus, het gaat alleen een stuk langzamer.
Anoniem: 775337 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:12:
[...]
Je betaalt al misschien ±20 euro voor een turbocharger en als je dan ipv 20 euro 40 euro extra betaalt heb je ook gelijk een vingerscanner en een iets betere camera.
Dat is inderdaad waar. In de pricewatch staat in ieder geval een turbo lader en die wordt verkocht vanaf 26 euro: pricewatch: Motorola Turbo Charger - snellader inclusief kabel - zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 775337

rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:32:

Dat is inderdaad waar. In de pricewatch staat in ieder geval een turbo lader en die wordt verkocht vanaf 26 euro: pricewatch: Motorola Turbo Charger - snellader inclusief kabel - zwart.
Wow ja dat is best prijzig.

Hoop dat mensen gewoon inzien dat zo'n upgrade het wel waard is dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan wordt er ook maar 1A geleverd. Vergelijk het met je computer. Uit een normale usb-poort komt maar 500mA, als je daar je telefoon aan hangt wordt de USB-poort ook niet opgeblazen o.i.d. Maar wordt je telefoon gewoon geladen met 500mA.
Hoe werkt dat technisch gezien, hoe weet de telefoon hoeveel de lader kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:24:
[...]
Hoe werkt dat technisch gezien, hoe weet de telefoon hoeveel de lader kan leveren?
Dat merkt die vanzelf. Als de lader maar 500mA aan de telefoon geeft bepaald de telefoon wel wat ermee gedaan wordt. Mijn telefoon (OnePlus One) geeft bijvoorbeeld aan als die aan de computer hangt: 'langzaam opladen'.

Is het zo een beetje duidelijk(er)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443157

Vanavond even met de jaunt vr app aan het spelen geweest maar na 6 a 7 minuten begon alles te haperen en was hij echt loei heet, duurde ook 5 min voordat de tel weer redelijk bruikbaar was.

Zit nu wel te twijfelen om hem terug te brengen, maar ja het was natuurlijk beetje spielerei en voor de rest bevalt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593209

Anoniem: 443157 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:26:
Vanavond even met de jaunt vr app aan het spelen geweest maar na 6 a 7 minuten begon alles te haperen en was hij echt loei heet.
Wordt 'ie ook te warm tijdens multitasken, filmen of wanneer je een andere (veeleisende) app uitvoert?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 30-06-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:08
Ik heb een Galaxy S4 waarbij oordopjes zitten met controls.
Deze heb ik vanochtend ingeplugd in de LG (Android) van mijn vrouw. Daar werkte het op.

Kan ik deze ook gewoon in de G4 pluggen? Daar lees ik namelijk negatieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Roodey schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:10:
Deze heb ik vanochtend ingeplugd in de LG (Android) van mijn vrouw. Daar werkte het op.

Kan ik deze ook gewoon in de G4 pluggen? Daar lees ik namelijk negatieve verhalen over.
Bij die van mij werken de oortjes van apple niet dus mogelijk dat het dan ook aan de controls ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Roodey schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:10:

Ik ben er nog niet helemaal uit, aangezien sommige van mijn oortjes niet helemaal top meer zijn, maar het lijkt erop, dat simpele oortjes het doen, waar oortjes met ingebouwde microfoon problemen lijken te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-04 23:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 13:34
Ik zocht een opvolger voor mijn G2014 nu heb ik verschillende reviews gelezen dat de g4 erg warm kan worden. Heeft dit ook gevolgen voor de performance dat bijvoorbeeld spellen slomer gaan draaien etc?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 16:03

Meneer iCy

swarma

GMavak schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:11:
Ik zocht een opvolger voor mijn G2014 nu heb ik verschillende reviews gelezen dat de g4 erg warm kan worden. Heeft dit ook gevolgen voor de performance dat bijvoorbeeld spellen slomer gaan draaien etc?

Alvast bedankt.
Ik merk hier niet zoveel qua hitte. Word wel eens een beetje warm, maar niet ondragelijk warm. Gewoon alsof je een warme hand hebt.

Heb hem nu overigens bijna 2 maand.

Het is overigens geen gamefreak, maar heb met de spellen die ik er op speel geen enkel probleem.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
icy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Ik merk hier niet zoveel qua hitte. Word wel eens een beetje warm, maar niet ondragelijk warm. Gewoon alsof je een warme hand hebt.

Heb hem nu overigens bijna 2 maand.

Het is overigens geen gamefreak, maar heb met de spellen die ik er op speel geen enkel probleem.
Dat die wat warm wordt maakt mij niet zoveel uit als die er maar niet van gaat laggen/sloom wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GMavak schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Dat die wat warm wordt maakt mij niet zoveel uit als die er maar niet van gaat laggen/sloom wordt
Ik heb het niet gemerkt, maar heb ook enkel de spellen Pokemon Go/Hearth Stone/Bubble Shooter en Door Kickers gedaan.

Welke spellen bedoel jij specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
icy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Ik heb het niet gemerkt, maar heb ook enkel de spellen Pokemon Go/Hearth Stone/Bubble Shooter en Door Kickers gedaan.

Welke spellen bedoel jij specifiek?
komt een beetje neer op de zelfde spellen gebruik soms ook wat emulators. Maar de g4 is zowiezo een grote update van mijn g2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GMavak schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

komt een beetje neer op de zelfde spellen gebruik soms ook wat emulators. Maar de g4 is zowiezo een grote update van mijn g2014.
Oja ben Drastic nog vergeten.

Maar heb niet echt last van hitte gehad en heb hem zelfs in een bumper case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
icy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:32:
[...]

Oja ben Drastic nog vergeten.

Maar heb niet echt last van hitte gehad en heb hem zelfs in een bumper case.
Het gaat denk ik toch de g4 worden coolblue heeft nu ook een mooie actie met een gratis powerbank dus dat is altijd mooi meegenomen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
GMavak schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Het gaat denk ik toch de g4 worden coolblue heeft nu ook een mooie actie met een gratis powerbank dus dat is altijd mooi meegenomen bedankt!
Prima keus :)
Heb hem zelf sinds release, en tot op de dag van vandaag nog blij mee. Heerlijk toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:01
GMavak schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Die actie met powerbank zag ik gisterennacht ook :D Meteen besteld en ga 'm vanmiddag ophalen aangezien ik echt toe was aan een nieuwe telefoon... vorige toestel (Moto G 2014) was een paar dagen geleden stuk gegaan door wat onhandigheid :$

Wat ik me trouwens afvraag... vervalt de garantie daadwerkelijk zoals op de site van Motorola staat volledig zodra ik het toestel ga rooten (waarbij de bootloader moet worden unlocked via hun site)? :/ Ook als bijv. het moederbord stuk zou gaan door een fabricagefout? :/ Ik heb bijna altijd 2e handjes gehad die ik direct unlockte en een custom rom erop zetten, dus nooit erbij stil gestaan... maar bij een nieuw toestel met garantie is dat toch wat anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Josefien schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Die actie met powerbank zag ik gisterennacht ook :D Meteen besteld en ga 'm vanmiddag ophalen aangezien ik echt toe was aan een nieuwe telefoon... vorige toestel (Moto G 2014) was een paar dagen geleden stuk gegaan door wat onhandigheid :$

Wat ik me trouwens afvraag... vervalt de garantie daadwerkelijk zoals op de site van Motorola staat volledig zodra ik het toestel ga rooten (waarbij de bootloader moet worden unlocked via hun site)? :/ Ook als bijv. het moederbord stuk zou gaan door een fabricagefout? :/ Ik heb bijna altijd 2e handjes gehad die ik direct unlockte en een custom rom erop zetten, dus nooit erbij stil gestaan... maar bij een nieuw toestel met garantie is dat toch wat anders :/
toevallig ik ga ook upgraden van mijn g2014 ga denk ik toch voor de plus versie voor de betere camera. En als het goed is vervalt je garantie niet in Nederland. Ik weet in ieder geval als je root dat je gewoon garantie hebt, reparaties gaan vaak trouwens via de winkel zelf meestal die doen er niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-04 11:36
Ik heb een heel vervelende bug ontdekt. Wanneer je het toestel helemaal vol zet met bestanden. Bijvoorbeeld door downloaden van films etc.. Dan worden er een aantal dingen geblokkeerd. Zo kan je de home knop niet meer gebruiken, krijg je je notificaties niet meer te zien, kan je het quiksettingsmenu niet meer gebruiken, factory reset button werkt niet. Ook de taskswitscher button werkt niet meer.

Het vrijmaken van geheugen door een film te verwijderen helpt niet meer.

Je moet een factory reset uitvoeren via het boot menu.

Een andere optie is door bestanden te verwijderen en vervolgens via nova launcher de installatie wizard van het installatie menu te starten.

Mocht iemand er nog vragen over hebben laat maar weten.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jhhest schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:52:
Ik heb een heel vervelende bug ontdekt. Wanneer je het toestel helemaal vol zet met bestanden. Bijvoorbeeld door downloaden..
Mijn toestel heeft helemaal volgestaan, maar heb zelf deze bug niet gehad. Heb inmiddels wel een sd kaartje voor de telefoon gekocht, want met foto's gaat het wel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Die bug ken ik ook niet. Heb hem ook volgestopt tot de max, maar alles bleef werken.
Denk dat er toch iets anders mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55

Cis

Nog meer mensen last van tijdelijke burn-in van het scherm?
Ik had 2 weken geleden ineens last van een stuk tekst dat in mijn scherm was "gebrand". Ook na reboot van telefoon kon ik nog steeds de tekst lezen op een crèmige achtergrond (bijv. als ik met mijn camera een witte wand filmde).
Eergister had ik het weer: 3 minuten lang stond Google Maps app open. Een deel van de tekst was ingebrand, en ging (ook na een reboot) niet meer weg.

Het vreemde is echter: nu zie ik beide burn-ins niet meer?! Zou het een hitte-probleem zijn? Of gaat mijn scherm zo snel achteruit in helderheid dat de slijtage-punten minder zichtbaar zijn?
Mijn helderheid staat altijd op 1) zo donker mogelijk, of 2) soms op 20% van de helderheidsbalk

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-04 11:36
[...]

Ik heb een Aukey van Ali expres met quickcharge 2.0 deze wordt minder warm als de standaard lager van Motorola zelf. Om krijg ik een melding in mijn scherm van turbo Power.

Je hoeft dus niet perse de lader van Motorola te gebruiken. Quickcharge 2.0 werkt ook.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
WiLLoW_TieN schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:16:
Ook ik heb net de standaard zwarte G4 besteld bij coolblue met free UR ( 4400 mAh ) powerbank.
Na cashback kom ik om € 224,20. Ben benieuwd....
Ga je geen spijt van krijgen :)
Prima telefoon. Vlot, goede camera, mooi scherm en ondanks 5,5 inch scherm voelt hij niet reusachtig aan.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
ik zou graag deze telefoon willen kopen maar ik lees verschillende verhalen/reviews waaronder allaboutphones dat de G4 af nog wel eens wil haperen/kleine haperingen kan vertonen.

als ik mij ergens aan irriteer dan is dat het wel.

de apps die ik gebruik zijn facebook,whatsapp,instagram,snapchat,spotify en internetbankieren ( ing,asn,rabobank.

dit lijken mij toch niet de zwaarste apps en daar zou de telefoon toch goed mee om moeten kunnen gaan?

ik ben geen persoon die games speelt op zijn telefoon.

dan nog 1 puntje,in de review van allaboutphones werd verteld dat als je je mobiele data aan heb staan de accu snel leeg is....hoe is de ervaring van onze mede tweakers met deze punten die deze telefoon al in bezit hebben?

alvast bedankt :)

• lifeguard
joey82 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:51:
ik zou graag deze telefoon willen kopen maar ik lees verschillende verhalen/reviews waaronder allaboutphones dat de G4 af nog wel eens wil haperen/kleine haperingen kan vertonen.

als ik mij ergens aan irriteer dan is dat het wel.

de apps die ik gebruik zijn facebook,whatsapp,instagram,snapchat,spotify en internetbankieren ( ing,asn,rabobank.

dit lijken mij toch niet de zwaarste apps en daar zou de telefoon toch goed mee om moeten kunnen gaan?

ik ben geen persoon die games speelt op zijn telefoon.

dan nog 1 puntje,in de review van allaboutphones werd verteld dat als je je mobiele data aan heb staan de accu snel leeg is....hoe is de ervaring van onze mede tweakers met deze punten die deze telefoon al in bezit hebben?

alvast bedankt :)
Ik kan dat allemaal ontkrachten, naamgenoot ;)
Facebook, whatsapp werkel gewoon vloeiend. Ik merk geen enkele hapering.
Accu? ik doe er soms van donderdag t/m zaterdag mee. 1 dag red je met gemak. 2 dagen is ook te halen.
Ik ben geen spelletjesmens, maar gebruik hem zeker wel regelmatig.
Haperingen in het menu merk ik ook nooit.
De enige hapering die ik merk, en die is minimaal is wanneer de playstore apps aan het updaten is.
Dat kun je ook omzeilen door te updaten wanneer die aan de lader ligt, of alleen met wi-fi.

Geloof me, voor dat geld krijg je veel telefoon. Wat heb je nu?

[ Voor 11% gewijzigd door lifeguard op 01-09-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik heb nu eem simpele nokia lumia 630....ik stel nooit echt hoge eisen aan een telefoon zolang het maar normaal/goed werkt....is het trouwens waar dat de G4 zonder super charger er lang over doet om op te laden?

[ Voor 25% gewijzigd door joey82 op 02-09-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
joey82 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:46:
s het trouwens waar dat de G4 zonder super charger er lang over doet om op te laden?
Wat is 'lang'?

Even een simpel rekensommetje:
Een 'normale' oplader laad op met maximaal 2,1A en 'vult' een accu in één uur dus met 2,1Ah = 2100mAh. De accu van de Moto G4 is 3.000 mAh = 3Ah. Dus dat is ongeveer 1,5h, kijk maar: 3Ah / 2,1A = 1,4h.

Je moet daar nog wat verliezen bij optellen, het energieverbruik van de telefoon zelf en de laadcurve en je kan dan stellen dat het toestel is vol geladen in ongeveer 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met navigatie op de G4 (google maps / Sygic)?
Werkt dat prima of mist ie een bepaalde sensor?

En missen jullie de notificatieled niet?
Hier een G2014 die binnenkort wel vervangen mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

sambalbaj schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:24:

Nee, want je hebt de aparte notificatiescherm die behoorlijk goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
icy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:53:
[...]
Nee, want je hebt de aparte notificatiescherm die behoorlijk goed werkt.
Wat bedoel je met 'apart' notificatiescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

rens-br schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:59:
[...]

Wat bedoel je met 'apart' notificatiescherm?
Hoe de notificaties op het scherm worden weergegeven als je dichtbij het toestel komt wanneer je scherm in standby staat.

Dit bedoel ik

Directe link naar de 1 minuut en 10 seconden of volledige video hieronder.

[YouTube: https://youtu.be/1zOq9rKpMCk?t=1m10s]

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 02-09-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
icy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:31:
[...]

Hoe de notificaties op het scherm worden weergegeven als je dichtbij het toestel komt wanneer je scherm in standby staat.
Ah ok. Dat is wel een handige functie. Persoonlijk heb ik toch liever een led. Je kan dan van wat grotere afstand zien of je wel of geen bericht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

rens-br schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:33:
[...]

Ah ok. Dat is wel een handige functie. Persoonlijk heb ik toch liever een led. Je kan dan van wat grotere afstand zien of je wel of geen bericht hebt.
Ach het is een persoonlijke smaak maar ik had geen zin in 100en verschillende kleuren te definieren zodat ik kon zien of ik nu een whatsapp, telegram, mail of whatever kreeg. En bij elke notificatie van het notificatieled met 1 kleur zit ik zelf niet op te wachten.

Het mooiste is een amoled en dan op het scherm een klein icoontje continue :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
joey82 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:46:
ik heb nu eem simpele nokia lumia 630....ik stel nooit echt hoge eisen aan een telefoon zolang het maar normaal/goed werkt....is het trouwens waar dat de G4 zonder super charger er lang over doet om op te laden?
Van 7 % tot 100% duurde hier3 uur en 17 minuten zonder de telefoon te gebruiken.
Ooit eens gekeken omdat ik het ook lang vond duren. Maar goed, ik gooi hem savonds aan de lader dus merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
sambalbaj schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:24:

Maps werkt goed. Vloeiend, snelle fix, snel.
Led mis ik niet bepaald. zodra je hem oppakt licht het scherm op met de tijd, en notificaties van instelbare apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
rens-br schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:03:
[...]
Wat is 'lang'?

Even een simpel rekensommetje:
Een 'normale' oplader laad op met maximaal 2,1A en 'vult' een accu in één uur dus met 2,1Ah = 2100mAh. De accu van de Moto G4 is 3.000 mAh = 3Ah. Dus dat is ongeveer 1,5h, kijk maar: 3Ah / 2,1A = 1,4h.

Je moet daar nog wat verliezen bij optellen, het energieverbruik van de telefoon zelf en de laadcurve en je kan dan stellen dat het toestel is vol geladen in ongeveer 2 uur.
Mooie theorie, maar de praktijk (bij mij) is anders. Ik heb een lader die 2400 mA zou moeten kunnen leveren, maar mijn Moto G4 moet bijna helemaal leeg zijn, wil er 1300 mA wordt getrokken. Dat zakt al vrij snel naar ongeveel 1000 mA, waar het laatste stukje tot onder de 500 mA zakt.

Reken voor een volledig lege accu op 3 tot 3,5 uur.

Om sneller te laden zal je toch echt een lader met Quick Charge moeten gebruiken. Aangezien de accu bij mij gemakkelijk 2 dagen of langer mee gaat (ik speel geen spelletjes en zeker geen PokemonGo), maakt het eigenlijk niet uit hoe lang het opladen duurt. Laden doe ik in mijn slaap - bij wijze van spreken dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Toff schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:32:
[...]

Mooie theorie, maar de praktijk (bij mij) is anders. Ik heb een lader die 2400 mA zou moeten kunnen leveren, maar mijn Moto G4 moet bijna helemaal leeg zijn, wil er 1300 mA wordt getrokken. Dat zakt al vrij snel naar ongeveel 1000 mA, waar het laatste stukje tot onder de 500 mA zakt.

Om sneller te laden zal je toch echt een lader met Quick Charge moeten gebruiken. Aangezien de accu bij mij gemakkelijk 2 dagen of langer mee gaat (ik speel geen spelletjes en zeker geen PokemonGo), maakt het eigenlijk niet uit hoe lang het opladen duurt. Laden doe ik in mijn slaap - bij wijze van spreken dan. ;)
word er geen lader mee geleverd dan bij de G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
joey82 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:51:
[...]
word er geen lader mee geleverd dan bij de G4?
Jawel, maar geen QC. Daarvoor moet je de plus versie kopen - of een losse natuurlijk. De lader die ik erbij kreeg, maakte geen indruk op me en zit ongebruikt nog in het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Toff schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:47:
[...]

Jawel, maar geen QC. Daarvoor moet je de plus versie kopen - of een losse natuurlijk. De lader die ik erbij kreeg, maakte geen indruk op me en zit ongebruikt nog in het doosje.
Hmmmm dan kan ik net zo goed gelijk de G4 plus kopen als ik er ook nog een losse QC bij wil....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, klopt, als je vier tientjes ervoor over hebt. Zelf geef ik niet om die Quick charger en de betere camera (blijft toch een crappy telefooncamera), terwijl ik die vingerafdrukscanner niet zie zitten. Voor mij is de (non-plus) Moto G4 voor zijn prijs prima, waar ik de plus-versie net te duur vind. Als je één van de extra opties van de plusversie nuttig vindt, dan is de plus-versie voor jou de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Toff schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:05:
Ja, klopt, als je vier tientjes ervoor over hebt. Zelf geef ik niet om die Quick charger en de betere camera (blijft toch een crappy telefooncamera), terwijl ik die vingerafdrukscanner niet zie zitten. Voor mij is de (non-plus) Moto G4 voor zijn prijs prima, waar ik de plus-versie net te duur vind. Als je één van de extra opties van de plusversie nuttig vindt, dan is de plus-versie voor jou de betere keus.
nouja eigenlijk vind ik die vingerafdrukscaner echt lelijk dus daarom gaat mijn voorkeur uit naar de G4 maar ik ben een ongeduldig persoontje dus snel laden vind ik wel fijn. om de camera geef ik niet zoveel.

kun je de G4 eigenlijk ook laden als hij uit staat?

mijn oude telefoon ( nokia lumia 630 ) die springt aan zodra ik de lader er aan hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
joey82 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:19:
[...]

nouja eigenlijk vind ik die vingerafdrukscaner echt lelijk dus daarom gaat mijn voorkeur uit naar de G4 maar ik ben een ongeduldig persoontje dus snel laden vind ik wel fijn. om de camera geef ik niet zoveel.

mijn oude telefoon ( nokia lumia 630 ) die springt aan zodra ik de lader er aan hang.
G4 gaat niet aan als die vol is. Niet automatisch bedoel ik dan :X

[ Voor 3% gewijzigd door lifeguard op 03-09-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
joey82 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:19:
[...]
Waarom zou je hem ooit uit willen zetten? Zeker aan de lader is het stroomverbruik niet echt relevant. Als ik niet gewekt wil worden ofzo, zet ik de G4 in de "niet storen" mode (prio only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:33:
[...]

Ja ik ook. Als hij een hoesje heeft en gewoon op tafel ligt, dan wil ik gewoon iets zien knipperen van een afstandje. Die functies op het scherm zijn dan vrij nutteloos.

Toch een flinke min zo terwijl ik las dat die led er eigenlijk wel gewoon op zit maar het een software dingetje is dat hij niet voor notificaties functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sambalbaj schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:08:
[...]

Ja ik ook. Als hij een hoesje heeft en gewoon op tafel ligt, dan wil ik gewoon iets zien knipperen van een afstandje. Die functies op het scherm zijn dan vrij nutteloos.

Toch een flinke min zo terwijl ik las dat die led er eigenlijk wel gewoon op zit maar het een software dingetje is dat hij niet voor notificaties functioneert.
Hoesjes zijn voor watjes. ;)
Zonder gekheid, ik heb een riemhouder voor mijn G4 gekocht, maar het ding is zo lomp. dat ik de G4 liever in mijn broekzak of borstzak stop.
Wat je bedoelt met: "ik las dat die led er eigenlijk wel gewoon op zit maar het een software dingetje is dat hij niet voor notificaties functioneert." ontgaat mij. AFAIK zit er geen led op de G4. Nog nooit een led gezien, ook niet bij het laden bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Toff schreef op zondag 04 september 2016 @ 00:34:
[...]

Hoesjes zijn voor watjes. ;)
Zonder gekheid, ik heb een riemhouder voor mijn G4 gekocht, maar het ding is zo lomp. dat ik de G4 liever in mijn broekzak of borstzak stop.
Wat je bedoelt met: "ik las dat die led er eigenlijk wel gewoon op zit maar het een software dingetje is dat hij niet voor notificaties functioneert." ontgaat mij. AFAIK zit er geen led op de G4. Nog nooit een led gezien, ook niet bij het laden bv.
Zet je telefoon uit, en prik hem aan de lader. Dan zie je onderin een wit ledje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
sambalbaj schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:08:
[...]

Ligt aan het hoesje. Ik heb een bookcase en dan zie je sowieso geen led of wat dan ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
de telefoon even uitgeprobeerd bij bcc/media markt maar ik vond de telefoon nogal stroperig overkomen,nu weet ik niet of het komt omdat het een demo model is maar echt aantrekkelijk om te kopen was het op deze manier niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
joey82 schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:10:
de telefoon even uitgeprobeerd bij bcc/media markt maar ik vond de telefoon nogal stroperig overkomen,nu weet ik niet of het komt omdat het een demo model is maar echt aantrekkelijk om te kopen was het op deze manier niet....
Welke toepassingen heb je op een demomodel zonder simkaart en zonder account hebt geprobeerd, die "stroperig" zijn overgekomen?
Verder ben ik benieuwd naar jouw ervaringen met toestellen in deze prijsklasse (204 euro), die minder stroperig zouden zijn. Mijn referentie is een 4 jaar oud budgettoestel, dus in mijn beleving kan de Moto G4 juist erg goed uit de voeten.
lifeguard schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:27:
[...]
Zet je telefoon uit, en prik hem aan de lader. Dan zie je onderin een wit ledje knipperen.
Vandaar! Ik zet hem, zoals ik eerder schreef, nooit uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Toff schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:32:
[...]

In dat geval trekt de Moto G4 niet de volledige stroomsterkte die de oplader kan leveren. Bij mijn OnePlus One is een 2,1A oplader geleverd en die wordt wel volledig benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Toff schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:08:
[...]

Welke toepassingen heb je op een demomodel zonder simkaart en zonder account hebt geprobeerd, die "stroperig" zijn overgekomen?
Verder ben ik benieuwd naar jouw ervaringen met toestellen in deze prijsklasse (204 euro), die minder stroperig zouden zijn. Mijn referentie is een 4 jaar oud budgettoestel, dus in mijn beleving kan de Moto G4 juist erg goed uit de voeten.

[...]

Vandaar! Ik zet hem, zoals ik eerder schreef, nooit uit. :)
ik moest bijvoorbeeld een paar keer drukken op chrome en het instellingen icoontje....normaal zou 1 keer drukken genoeg moeten zijn....mijn lumia 630 voelt zelfs vloeiender,ookal trekt hij sommige sites niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
joey82 schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:10:
Dan heb je een brak toestel gehad. Hier loopt het stock gewoon soepel.
Geen dubbelklikken, of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Een Quick Charger is een accessoire en zulke vragen horen dan ook thuis in: [Motorola Moto G4] Het Grote Accessoires Topic. Ben je je post kwijt, dan is die daar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Cis schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:30:
Nog meer mensen last van tijdelijke burn-in van het scherm?
Ik had 2 weken geleden ineens last van een stuk tekst dat in mijn scherm was "gebrand". Ook na reboot van telefoon kon ik nog steeds de tekst lezen op een crèmige achtergrond (bijv. als ik met mijn camera een witte wand filmde).
Eergister had ik het weer: 3 minuten lang stond Google Maps app open. Een deel van de tekst was ingebrand, en ging (ook na een reboot) niet meer weg.

Het vreemde is echter: nu zie ik beide burn-ins niet meer?! Zou het een hitte-probleem zijn? Of gaat mijn scherm zo snel achteruit in helderheid dat de slijtage-punten minder zichtbaar zijn?
Mijn helderheid staat altijd op 1) zo donker mogelijk, of 2) soms op 20% van de helderheidsbalk
Misschien best stom om op zo'n oude post te reageren, maar ik heb ook last van dit "probleem" :/

Het valt alleen op als je daarna een wat licht grijzige kleur weergeeft. Aanvankelijk dacht ik dat het door de app "blauw licht filter" kwam, omdat ik het alleen zag met die app aan.

Maar het bleek dus ook zichtbaar als ik bijv. een teken-app pak en het hele scherm lichtgrijs maak :o Volledig lichtgrijs ziet er dan zo uit als hij ervoor een tijdje op het home-screen heeft gestaan :D :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HfuhPqT.jpg

Na een tijdje verdwijnt het echter wel weer, dus het is tijdelijk.

Wel apart... ik heb hiervoor meerdere Moto G 2013 en Moto G 2014 gehad, die hadden dit probleem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Vandaag kreeg ik een systeemupdate van 426 mb. Is er nog ergens te achterhalen wat dit nu precies heeft veranderd? Merk amper verschil.
Behalve dat het meldingsgeluid erg zacht gaat, en niet harder is te zetten

Edit: Lees nu op de motorola's form dat er meer mensen zijn met deze bug. Hopen op een snelle fix. Boediritant :X

[ Voor 42% gewijzigd door lifeguard op 09-09-2016 19:46 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55

Cis

lifeguard schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:36:
Vandaag kreeg ik een systeemupdate van 426 mb. Is er nog ergens te achterhalen wat dit nu precies heeft veranderd? Merk amper verschil.
Behalve dat het meldingsgeluid erg zacht gaat, en niet harder is te zetten

Edit: Lees nu op de motorola's form dat er meer mensen zijn met deze bug. Hopen op een snelle fix. Boediritant :X
Oh. Ik heb wel de update "enabled", maar wegens storage gebrek heb ik de upgrade nog niet gestart. Ik krijg nu elke paar uur een reminder. (ook bloedirritant :( )
Zo te lezen, moet ik dus maar ff wachten? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• lifeguard
Cis schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:36:
[...]

Oh. Ik heb wel de update "enabled", maar wegens storage gebrek heb ik de upgrade nog niet gestart. Ik krijg nu elke paar uur een reminder. (ook bloedirritant :( )
Zo te lezen, moet ik dus maar ff wachten? :)
Zou ik wel doen, Cis.

Op het forum van Lenovo al meerdere topics, maar geen enkele reactie van Lenovo zelf.
Slechte zaak dit.

• mathijs333
Het enigste wat er bij de info stond was security improvements. Ook zie ik nu bij het zwarte scherm met de klok als je de telefoon beweegt nu rechtsvanboven het percentage van de batterij, ik weet niet of dit zo al was?

• lifeguard
Is ook nieuw ja.
Ook de weer app is aangepast met meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 08:45
Ik zit te overwegen om deze erbij te nemen.

Fijne hardware, fijne stock android bijna.

Maar qua security updates? Hoe zit dat bij deze moto?

Welke Android is er nu beschikbaar? 6.0.1? En welke Google security patch versie maand is er nu voor deze moto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je maandelijkse security updates wil is Nexus / Pixel volgens mij de enige Android optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
toro schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:49:
Ik zit te overwegen om deze erbij te nemen.

Fijne hardware, fijne stock android bijna.

Maar qua security updates? Hoe zit dat bij deze moto?

Welke Android is er nu beschikbaar? 6.0.1? En welke Google security patch versie maand is er nu voor deze moto?
Ze update de laatste bugs niet eens sinds de laatste OTA update van september.
Forum van Lenovo staat er vol mee, maar geen enkele reactie daar. Prutsers. Mij zijn ze als klant kwijt
Begrijp me goed, ik heb motorola altijd de hemel in geprezen, maar sinds een week.... support is 0

:X

[ Voor 8% gewijzigd door lifeguard op 13-09-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:51:
Als je maandelijkse security updates wil is Nexus / Pixel volgens mij de enige Android optie.
Momenteel worden ook de Wileyfox Swift en OnePlus One sinds aantal maanden geleden voorzien van maandelijkse updates door Cyanogen, kreeg op 29 augustus bijv. de september update binnen.

• Josefien
Tot hoeverre is de Moto G4 waterdicht eigenlijk? Toen ik 'm kocht las ik her-en-der dat 'ie niet meer even waterdicht was als het voorgaande 2015-model, maar dat stromend water geen probleem was zolang 'ie niet ondergedompeld werd. Daar ging ik ook van uit :)

Bij CNET noemen ze 'm zelfs "waterproof" en "water-resistant" :)
http://www.cnet.com/products/motorola-moto-g4/

http://www.cnet.com/pictu...to-g-and-g-plus-pictures/

Echter, nadat het toestel een aantal keren in contact met vocht is geweest (niet ondergedompeld), vertoonde hij gebreken: plotseling begon het toestel zich te herstarten en kwam in een loop terecht, ging telkens niet verder dan het witte Moto-logo :?

Nadat ik 'm goed had uitgeklopt en er enkele kleine waterdruppeltjes uitkwamen, deed het toestel het weer :o Er is dus toch water in het toestel gedrongen :/ :| ;( :'(

Is hij dan toch totaal niet bestand tegen vocht/water? :/

Anoniem: 262853

Josefien schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:39:
Tot hoeverre is de Moto G4 waterdicht eigenlijk? Toen ik 'm kocht las ik her-en-der dat 'ie niet meer even waterdicht was als het voorgaande 2015-model, maar dat stromend water geen probleem was zolang 'ie niet ondergedompeld werd. Daar ging ik ook van uit
Volgens mij doet de coating niets meer dan zorgen dat vocht niet hecht en snel(ler) van de telefoon afloopt. Maar ik zou hem niet onder de douche gebruiken bijvoorbeeld :P
Advanced nano-coating technology creates a water repellent barrier to help protect against moderate exposure to water such as accidental spills, splashes or light rain. Not designed to be submersed in water, or exposed to pressurized water, or other liquids; Not waterproof.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 17-09-2016 09:18 ]

• lifeguard
Je kan hem gewoon in een bak water leggen. Zag het op youtube, en heb het zelf ook geprobeerd.
Werkt gewoon, alleen je toestel zal binnenin niet droog blijven. Scherm reageert erna wel slecht doordat het nat is.
Klepje eraf, en droogmaken. Scherm afdrogen, en alles werkt gewoon nog.

Mocht het fout gaan, is het niet mijn schuld hè :P

[ Voor 28% gewijzigd door lifeguard op 17-09-2016 09:37 ]

• Josefien
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:15:
[...]

Volgens mij doet de coating niets meer dan zorgen dat vocht niet hecht en snel(ler) van de telefoon afloopt. Maar ik zou hem niet onder de douche gebruiken bijvoorbeeld :P

[...]
Hij is dus wel meermaals onder de douche gebruikt en ook wel eens onder de kraan geweest :( Na het douchen gisteren ontstond dus het probleem dat 'ie bleef herstarten door vocht :'(
lifeguard schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:36:
Je kan hem gewoon in een bak water leggen. Zag het op youtube, en heb het zelf ook geprobeerd.
Werkt gewoon, alleen je toestel zal binnenin niet droog blijven. Scherm reageert erna wel slecht doordat het nat is.
Klepje eraf, en droogmaken. Scherm afdrogen, en alles werkt gewoon nog.

[video]

Mocht het fout gaan, is het niet mijn schuld hè :P
Dat filmpje had ik destijds dus ook al gezien. Weet je het heel zeker dat er naderhand geen problemen met het toestel waren? Onderdompelen? :o

Gisteren was de mijne alleen onder de douche geweest en toen al meteen storingen :/

Garantie is vast ook voorbij, daar er vocht binnen is geweest en mogelijk van die stickertjes roze heeft gemaakt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Onderdompeling is volgens mij minder belastend voor je toestel dan ermee douchen, waarbij er met kracht druppels op komen en waarbij bovendien waterdamp aanwezig is, wat gemakkelijker doordringt dan water in vloeibare vorm. Hopelijk houd je er geen permanente schade aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Josefien schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:28:
[...]
Hij is dus wel meermaals onder de douche gebruikt en ook wel eens onder de kraan geweest :( Na het douchen gisteren ontstond dus het probleem dat 'ie bleef herstarten door vocht :'(

[...]
Dat filmpje had ik destijds dus ook al gezien. Weet je het heel zeker dat er naderhand geen problemen met het toestel waren? Onderdompelen? :o

Gisteren was de mijne alleen onder de douche geweest en toen al meteen storingen :/

Garantie is vast ook voorbij, daar er vocht binnen is geweest en mogelijk van die stickertjes roze heeft gemaakt ;(
Ik ga je daar geen garantie opgeven natuurlijk ;)
Maar na het zien van dat filmpje was ik nieuwsgierig, en heb het gewoon geprobeerd.

Gebruik het toestel nu nog, zonder enkele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
lifeguard schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:08:
[...]

Ze update de laatste bugs niet eens sinds de laatste OTA update van september.
Forum van Lenovo staat er vol mee, maar geen enkele reactie daar. Prutsers. Mij zijn ze als klant kwijt
Begrijp me goed, ik heb motorola altijd de hemel in geprezen, maar sinds een week.... support is 0

:X
is er al een update uitgekomen voor de problemen na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
joey82 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:05:
[...]

is er al een update uitgekomen voor de problemen na de laatste update?
Nee, en ik ben bang dat die ook niet gaat komen voorlopig.
Lenovo geeft amper reactie hierop.

• lifeguard
Misschien dat de huidige bugs gefixt gaan worden bij de release van Nougat.
Lees nu her en der dat die dit jaar nog moet komen :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Motorola Moto G4] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [Motorola Moto G4] Het Grote Accessoires Topic.