Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Edrelais
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 12:46
Inmiddels al een aantal avonden bezig ESPEasy te compileren met de door jeroenk86 aangepaste IthoCC1101.cpp file, ivm een DUCO/Itho systeem.

Het compileren gaat intussen prima, totdat ik de Itho plugin erbij zet. Dan volgt een hele lijst met foutmeldingen.
Gebruikte versies:
-Arduino 1.8.5.
-ESP 2.4.2
-ESPEasy Mega 20181216 (ook 20181214 geprobeerd)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
Arduino: 1.8.5 (Windows 10), Board:"LOLIN(WEMOS) D1 R2 & mini, 80 MHz, Flash, 4M (1M SPIFFS), v2 Lower Memory, Disabled, None, Only Sketch, 115200"

WAARSCHUWING: Categorie 'LED' in bibliotheek CHT16K33 LED Matrix Library is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
WAARSCHUWING: Categorie 'Input' in bibliotheek MechInputs is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
WAARSCHUWING: Categorie 'Input' in bibliotheek SerialSensors is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
WAARSCHUWING: bibliotheek LiquidCrystal_I2C beweert te werken onder architectuur (avr) en kan incompatible zijn met uw huidige board dat werkt onder architectuur (esp8266).
C:\Users\XXXX\ITHO 2\ESPEasy_mega-20181216\source\ESPEasy\_P145_Itho.ino: In function 'boolean Plugin_145(byte, EventStruct*, String&)':

_P145_Itho:313: error: too many arguments to function 'void addFormSubHeader(const String&)'

addFormSubHeader(string, F("Remote RF Controls"));

^

C:\Users\XXXX\ITHO 2\ESPEasy_mega-20181216\source\ESPEasy\WebServer.ino:2943:6: note: declared here

void addFormSubHeader(const String& header)

^

_P145_Itho:314: error: invalid conversion from 'char*' to 'int' [-fpermissive]

addFormTextBox(string, F("Unit ID remote 1"), F("PLUGIN_145_ID1"), PLUGIN_145_ExtraSettings.ID1, 23);

^

WebServer:3116: error: initializing argument 4 of 'void addFormTextBox(const String&, const String&, const String&, int, bool)' [-fpermissive]

void addFormTextBox(const String& label, const String& id, const String&  value, int maxlength, bool readonly)

^

_P145_Itho:315: error: invalid conversion from 'char*' to 'int' [-fpermissive]

addFormTextBox(string, F("Unit ID remote 2"), F("PLUGIN_145_ID2"), PLUGIN_145_ExtraSettings.ID2, 23);

^

WebServer:3116: error: initializing argument 4 of 'void addFormTextBox(const String&, const String&, const String&, int, bool)' [-fpermissive]

void addFormTextBox(const String& label, const String& id, const String&  value, int maxlength, bool readonly)

^

_P145_Itho:316: error: invalid conversion from 'char*' to 'int' [-fpermissive]

addFormTextBox(string, F("Unit ID remote 3"), F("PLUGIN_145_ID3"), PLUGIN_145_ExtraSettings.ID3, 23);

^

^

Meerdere bibliotheken gevonden voor "Servo.h"
Gebruikt: C:\Users\XXXX\ITHO 2\arduino-1.8.5\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.4.2\libraries\Servo
Niet gebruikt: C:\Users\XXXX\ITHO 2\arduino-1.8.5\libraries\Servo
exit status 1
too many arguments to function 'void addFormSubHeader(const String&)'

Dit rapport zou meer informatie bevatten met
"Uitgebreide uitvoer weergeven tijden compilatie"
optie aan in Bestand -> Voorkeuren.

Iemand een idee :)

Edrelais wijzigde deze reactie 09-06-2019 13:57 (99%)

• killabee.nl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-02 11:14
vdwkes schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:28:
Ik wil hierbij iedereen bedanken die zich ingezet heeft voor dit project.
Heb de bin-file gebruikt en de guide van Arnaut, en de sturing werkte perfect na het joinen.
Enige dat ik niet aan de gang kreeg was de code verkrijgen van mijn bestaande afstandsbediening. zelfs na herhaaldelijk drukken op de knoppen kreeg ik geen code te zien in de logs.
Maar niet erg want zal die bijna niet meer gebruiken nu ik kan sturen via Home Assistant
Vandaag heb ik ook de boel aangesloten en getest en alles werkt verder prima maar ik kan ook de code van mijn bestaande afstandsbediening niet uitlezen.
Iemand een idee waar dit mis kan gaan?
Moet je de originele afstandsbediening een keer opnieuw pairen?

• killabee.nl
killabee.nl schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:19:
[...]

Vandaag heb ik ook de boel aangesloten en getest en alles werkt verder prima maar ik kan ook de code van mijn bestaande afstandsbediening niet uitlezen.
Iemand een idee waar dit mis kan gaan?
Moet je de originele afstandsbediening een keer opnieuw pairen?
Inmiddels zie ik de berichten binnen komen in de logging. Binnen espeasy had ik onder het device niet de juiste gpio pin geselecteerd. Had de handleiding doorgelopen en daar staat een andere als waar ik gebruik van maak.

Nu heb ik het id van mijn afstandsbediening gevonden en toegevoegd in de settings echter worden mijn commandos nog steeds ignored.

Nog even verder kijken wat dit is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• killabee.nl
killabee.nl schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:32:
[...]

Inmiddels zie ik de berichten binnen komen in de logging. Binnen espeasy had ik onder het device niet de juiste gpio pin geselecteerd. Had de handleiding doorgelopen en daar staat een andere als waar ik gebruik van maak.

Nu heb ik het id van mijn afstandsbediening gevonden en toegevoegd in de settings echter worden mijn commandos nog steeds ignored.

Nog even verder kijken wat dit is.
Inmiddels via de logging het juiste ID gevonden en dit werkt nu naar behoren.
De status binnen homeassistant wordt netjes bijgewerkt wanneer de afstandbediening gebruikt is.

Nu verder knutselen met een automation.

• bgitmans
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 02-01 09:13
arjenhiemstra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik kreeg de code helaas niet lekker aan de praat en de MQTT code in de originele sketch is niet compleet.
Ik heb een paar losse projectjes die ik tegen kwam samengevoegd om simpele/stabiele sketch met daarin leave, timer2 en timer3 optie, loggen van onbekende remote ID's, MQTT en simpele web interface / web API te maken.
Code heb ik op github gezet:
https://github.com/arjenhiemstra/IthoEcoFanRFT
Arjen, welke IDE heb je gebruikt voor het compilen en uploaden? aangezien ik hier de grootste problemen mee heb.

• Fietspomp86
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-02 11:32
bgitmans schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
[...]

Arjen, welke IDE heb je gebruikt voor het compilen en uploaden? aangezien ik hier de grootste problemen mee heb.
Ik heb deze net gecompiled, ik heb 2.2.0 stable gebruikt en dat werkt.

Alleen jammer dat mijn Itho CVE Fan 2 niet wil....

Met de git van TechApprentice https://github.com/TechApprentice/IthoEcoFanRFT5modeESP wil het joinen wel, timer werkt ook maar de rest reageert de fan niet op.
Met alle andere firmwares wil het allemaal niet, heb ze ongeveer allemaal al geflashed.
Iemand een idee? Kan zelf niet echt zien wat nou het verschil is tussen die van TechApprentice en de rest, heb al geprobeerd een mix te maken maar de commando's lijken me hetzelfde!

Ik gebruik een Wemos D1 mini trouwens, alles goed gesoldeerd etc. D1 is GDO2.

Als ik de firmwares met ESPeasy draai en de debug log aanzet zie ik 10tallen ID's voorbij vliegen, hebben jullie dat ook?

Sorry als sommige dingen al voorbij zijn gekomen, heb het hele topic vluchtig doorgelezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroenk86
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-02 09:55
Edrelais schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:53:
Inmiddels al een aantal avonden bezig ESPEasy te compileren met de door jeroenk86 aangepaste IthoCC1101.cpp file, ivm een DUCO systeem.

Het compileren gaat intussen prima, totdat ik de Itho plugin erbij zet. Dan volgt een hele lijst met foutmeldingen.
Gebruikte versies:
-Arduino 1.8.5.
-ESP 2.4.2
-ESPEasy Mega 20181216 (ook 20181214 geprobeerd)
Ik heb hem aangepast en gecompiled met Atom en platformio.
Zie de tutorial: https://www.letscontrolit...uploading_with_platformio

• Fietspomp86
Nou, ik ben weer een stapje verder.
Met de library van Techapprentice doen de commando's het nu, bij message1 stonden er alternatieve commando's, dus nu doet alles het. Nu nog kijken of ik zelf mqtt erin kan krijgen want met andere libraries en gits wil het echt niet.

EDIT: Denk dat ik het al weet. Als ik teruglees is overal in de nieuwere codes de "message1" eruit gesloopt. Denk dat mijn ventilatie-ding wél message 1 nodig heeft, vandaar dat die van TechApprentice het doet. Eens kijken of ik alles van message1 kan terugzetten!

Fietspomp86 wijzigde deze reactie 23-05-2019 11:22 (33%)

• jvdmast
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-02 15:26
Fietspomp86 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:32:
Nou, ik ben weer een stapje verder.
...
Eens kijken of ik alles van message1 kan terugzetten!
Ga dan ff terug naar de bronnen zoals
https://github.com/supers.../Master/Itho/IthoCC1101.h
evt kan je op github qua code ook terug in de tijd.

• Fietspomp86
jvdmast schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:10:
[...]

Ga dan ff terug naar de bronnen zoals
https://github.com/supers.../Master/Itho/IthoCC1101.h
evt kan je op github qua code ook terug in de tijd.
Was ik inderdaad al mee bezig.
Ik had ook een git gevonden met de oude code, https://github.com/incmve/Itho-WIFI-remoteMQTT
Deze doet het prima alleen ik het het idee dat MQTT helemaal niks doet met deze git...
Ik zie namelijk in de ino file niks van mqtt_publish en ook niks op m'n mqtt log dat hij subscribed.

Ik heb geprobeerd de code van https://github.com/arjenhiemstra/IthoEcoFanRFT te veranderen maar dat lukt me niet zo, ik zie heel veel dingen van "message1" gecomment staan in IthoCC1101.cpp, maar als ik alles uncomment lukt het nog steeds niet.
Ik heb er net te weinig verstand van denk ik 8)7

Hulde in ieder geval aan iedereen hier die dit mogelijk gemaakt heeft, fantastisch!

Fietspomp86 wijzigde deze reactie 23-05-2019 13:15 (4%)

• jvdmast
Uiteindelijk komt alles van de bron van github klusjesman waarbij supersjimmie (ik) de eerste esp8266 versie had gemaakt. Alle itho-cc1101 code in dit tweakers topic zal daarvan een afgeleide zijn.
Omdat een poos geleden de indruk ontstond dat bijna niemand de message1 nodig had is die er op veel plekken uit gegaan. Ik vrees dus dat je eerst terug naar de basis moet om message1 bijeen te schrapen, om die vervolgens in jouw gewenste code toe te voegen.

• Fietspomp86
jvdmast schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Uiteindelijk komt alles van de bron van github klusjesman waarbij supersjimmie (ik) de eerste esp8266 versie had gemaakt. Alle itho-cc1101 code in dit tweakers topic zal daarvan een afgeleide zijn.
Omdat een poos geleden de indruk ontstond dat bijna niemand de message1 nodig had is die er op veel plekken uit gegaan. Ik vrees dus dat je eerst terug naar de basis moet om message1 bijeen te schrapen, om die vervolgens in jouw gewenste code toe te voegen.
Het is gedeeltelijk gelukt, heb de codes een beetje door elkaar geprutst en heb een werkende ESPeasy kunnen compilen. Enige wat niet lukt is m'n afstandbediening koppelen, er wordt geen RF signaal gezien door m'n module, eens kijken hoe dat komt. Maar via MQTT kan ik m in ieder geval bedienen nu!

EDIT: Ik was niet helemaal wakker geloof ik, ik zie nu dat jeroenk86 dat al heeft gedaan. Met meer succes dan mij. De device-ids vliegen me nu de oren om.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een oudere (message1) remote te vangen?

Fietspomp86 wijzigde deze reactie 23-05-2019 23:29 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroenk86
De device-ids vliegen me nu de oren om.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een oudere (message1) remote te vangen?
Dat is dus ook mijn probleem, zenden gaat prima maar ik ontvang heel veel data. Er is al veel over geschreven in dit topic, maar zover ik weet nog geen oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietspomp86
jeroenk86 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:04:
[...]

Dat is dus ook mijn probleem, zenden gaat prima maar ik ontvang heel veel data. Er is al veel over geschreven in dit topic, maar zover ik weet nog geen oplossing.
Ik had al een hele berg codes geprobeerd maar niks helaas.
Ik ga morgen maar proberen met laptop ergens in the middle of nowhere te staan met remote en esp, kijken of er nog steeds zoveel voorbij komt.

Top in ieder geval dat jouw repo ervoor zorgt dat mijn Itho fan reageert op de commando's!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2019
bgitmans schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
[...]

De Arduino IDE op MacOS, welke problemen kom je tegen?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:42

rens-br

Moderator Mobile & IN
tha_men schreef op zondag 31 maart 2019 @ 07:33:
Rens-br Was dit nog gelukt? Ik wil namelijk hetzelfde proberen.
Inmiddels tijd gehad om ermee te spelen en het is inderdaad gelukt. Ik heb de guide van @Arnout gebruikt en dat werkte prima.

Voor Domoticz heb ik nog het volgende ingesteld:
  1. Een dummy Switch toegevoegd in Domoticz (onthou het IDX)
  2. Bij Controllers gekozen voor Domoticz HTTP
  3. Bij Devices het IDX nummer toegevoegd van de dummy switch
  4. In Domoticz toestaan dat er nieuwe hardware mag worden toegevoegd
  5. Vervolgens wordt de Dummy Switch veranderd in 'Off', Level1, level2, level3
  6. In Domoticz de Dummy switch aangepast en onder 'Selectie acties' het volgende ingevuld:
    • Bij off: http://IP-ADDRESS/control?cmd=STATE,0
    • Bij level1: http://IP-ADDRESS/control?cmd=STATE,1
    • Bij level2: http://IP-ADDRESS/control?cmd=STATE,2
    • Bij level3: http://IP-ADDRESS/control?cmd=STATE,3
En voor het aansturen werkt dit prima. Het teruglezen werkt niet helemaal lekker, want er staat constant 'undefined'.

Verder krijg ik, zoals zovelen hier, de originele AB niet uitgelezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LastClick
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 20-12-2019
MsG schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:48:
Mensen hier ook ervaring of dit met Orcon ventilatoren werkt? Ik lees daar een stuk minder over, maar wellicht dat iemand hier al iets mee heeft geprobeerd.

Ik heb in mijn huurwoning deze:

[Afbeelding]
Oude reactie, maar ik zit met dezelfde vraag. Heb een CC1101 met een ESP8266. Ik heb de ESPEasy.bin van Jodur gebruikt, maar deze lijkt niet te werken met de ventilatie.

Iemand een idee hoe dit te tackelen? Is er geen quick and dirty oplossing zoals een signalen sniffer en die vervolgens clonen? Of is het niet zo eenvoudig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qwyrp2
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09-02 15:04
Ik heb aandachtig dit fora doorgenomen inmiddels weet ik 'al' het volgende:
> ik maak gebruik van een remote control: 536-0124
> Ik wil gaan kopen RF Transceiver 868MHz CC1101 icm NodeMCU
> Er bestaan github-libraries welke je kan gebruiken
> Vaak wordt er gebruik gemaakt van Arduino

Ik wil graag gebruik maken van mijn RPi (ik weet nl niets van Arduino en meer van RPi) en daarom heb ik de volgende vragen:
1. Op welke wijze kan ik de libraries gebruiken mbv RPi?
2. Zijn er mensen die dit allemaal werkende hebben op een RPi en deze info hier kunnen delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroenk86
Fietspomp86 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:13:
[...]
Ik had al een hele berg codes geprobeerd maar niks helaas.
Ik ga morgen maar proberen met laptop ergens in the middle of nowhere te staan met remote en esp, kijken of er nog steeds zoveel voorbij komt.
@Fietspomp86 : Ben je hier al iets verder mee gekomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-02 20:14

MsG

Forumzwerver

LastClick schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Oude reactie, maar ik zit met dezelfde vraag. Heb een CC1101 met een ESP8266. Ik heb de ESPEasy.bin van Jodur gebruikt, maar deze lijkt niet te werken met de ventilatie.

Iemand een idee hoe dit te tackelen? Is er geen quick and dirty oplossing zoals een signalen sniffer en die vervolgens clonen? Of is het niet zo eenvoudig.
Ik heb er helaas niks over kunnen vinden. Ik heb het idee dat deze budgetventilatie zich vooral bevindt in sociale huurwoningen waar de interesse lager is om zich bezig te houden met smarthome en zeker waar het ook nog enigszins link is te koppelen met dingen van de verhuurder, stel je voor dat je iets, al dan niet, softwarematig sloopt, ben je dan soms de Sjaak.

Woningeigenaren lijken toch veelal een Itho te hebben. Orcon kom ik nauwelijks tegen op internet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-02 22:01
MsG schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:45:
[...]

Ik heb er helaas niks over kunnen vinden. Ik heb het idee dat deze budgetventilatie zich vooral bevindt in sociale huurwoningen waar de interesse lager is om zich bezig te houden met smarthome en zeker waar het ook nog enigszins link is te koppelen met dingen van de verhuurder, stel je voor dat je iets, al dan niet, softwarematig sloopt, ben je dan soms de Sjaak.

Woningeigenaren lijken toch veelal een Itho te hebben. Orcon kom ik nauwelijks tegen op internet.
Orcon is geen "budgetventilatie", het is een uitgebreid systeem met vocht- en CO2 besturing.

• jvdmast
LastClick schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:11:
[...]

De eerste methode is simpel:
1 bouw de cc1101+esp8266 oplossing die voor de itho werkt
2 gebruik deze om te proberen codes te ontvangen van jouw zender
3 als dat werkt dan istie itho-compatible
(zo niet dan houdt het op)

De andere methode is lastiger want je weet waarschijnlijk nieteens op welke frequentie het spul werkt dus moet je helemaal vanaf scratch beginnen zonder te weten of dat wel haalbaar is. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edrelais
* Edrelais leest aandachtig mee :)
Ik zie veel device-id's voorbij komen, heb intussen de id-code van mijn eigen afstandsbediening ingeleerd en zie in de terminal (connected aan de esp8266) welke knop ik indruk.
Helaas met de code van @jeroenk86 reageert de box nergens op, ook niet op het pair commando. Dacht in eerste instantie dat het ook de 'message1' was.

Edrelais wijzigde deze reactie 09-06-2019 14:05 (4%)

• AlexDC
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20-06-2019
Catzjes schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:48:
[...]

Orcon is geen "budgetventilatie", het is een uitgebreid systeem met vocht- en CO2 besturing.
Ik heb de afstandbediening opengehaald en de flexible flat cable (FFC, 8 pins, 1 mm pitch) uitgewisseld voor een andere kabel, die ik dan vio GPIO bedien (wel via opto-couplers).

De afstandbediening ligt dicht bij de MV zelf. Ik check dan ook niet of het signaal overgekomen is, maar dat is tot nu toe ook niet fout gegaan. Werkt nu een maand prima.

Paar 'nettere' alternatieven bekeken:
- 868 MHz signaal uitzenden (signaal leek voor mij niet onderscheidend genoeg bij drukken op de verschillende AB knoppen (ontvanger was een diode aan een scope))
- SPI bus op de MV zelf wordt volop gebruikt. Er zitten wel connectors op zodat je niet hoeft te solderen op de print, maar de bus was al zo druk, dat ik niet zo vlug de AB commando's eruit kon filteren.
- Fan controller loskoppelen van MV en zelf bedienen. Niet geprobeerd vanwege risico op een kapotte MV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jvdmast
AlexDC schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:29:
[...]

- 868 MHz signaal uitzenden (signaal leek voor mij niet onderscheidend genoeg bij drukken op de verschillende AB knoppen (ontvanger was een diode aan een scope))
LoL, ik denk ook niet dat je op een scope het verschil ziet van een paar bits op een bitstroom van enkele honderden bits.
Met mijn itho heb ik daarvoor een rtl-sdr gebruikt en dan nog is het best een klus. Ik liet die namelijk het patroon weergeven wat werd uitgezonden en dat heb ik daarna nog met de hand omgezet in 0/1 bits en daarna dus bytes.

• Warstomper
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:18
Na veel lezen en uitzoekwerk heb ik ook wat in elkaar gezet, maar loop ik helaas toch tegen een issue aan waarbij het joinen niets lijkt te doen.

Er hangt een CVE Eco-fan 2 dus lijkt me dat dat wel gewoon moet werken, tenzij dit model om wat voor reden dan ook niet suppported is?

Ik heb Jodurs kant en klare firmware geflashed en krijg na het instellen netjes de meldingen van andere RF devices te zien:

1452328 : Device-ID:c4:df:cf:1b:97:26:75:a6 IGNORED
RF signal received
1452422 : Device-ID:8:c0:f0:79:0:fd:ea:12 IGNORED
RF signal received
1452992 : Device-ID:2b:23:d8:26:b5:5e:56:57 IGNORED
RF signal received
1454354 : Device-ID:84:66:a1:47:9a:9a:20:c9 IGNORED
RF signal received
1455613 : Device-ID:6f:d5:12:cc:b1:ac:cf:c8 IGNORED
RF signal received
1456501 : Device-ID:f2:9a:28:b9:66:16:8f:26 IGNORED
RF signal received
1457495 : Device-ID:12:39:a5:83:cc:de:61:83 IGNORED
RF signal received
1460884 : Device-ID:e2:68:16:90:ae:1a:96:1c IGNORED
RF signal received
1464160 : Device-ID:d5:56:35:fb:6:9d:28:f6 IGNORED
RF signal received
1464671 : Device-ID:5b:6a:0:36:ac:64:2b:cd IGNORED

Wanneer ik een join probeer uit te voeren gebeurt er echter helaas niets. Ook de Fan commando's doen het (logischerwijs) dus niet.

Iemand hier nog een idee over? Gaat het toch mis vanwege het model wat ik heb?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietspomp86
jeroenk86 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:17:
[...]

@Fietspomp86 : Ben je hier al iets verder mee gekomen?
Ja, heb het geprobeerd ergens in the middle of nowhere, maar nog steeds vliegen de codes voorbij, lijkt me eerder storing of interferentie van iets.
Heb niks dubbels voorbij zien komen en van alles geprobeerd maar niks werkte helaas!
Warstomper schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:13:
Na veel lezen en uitzoekwerk heb ik ook wat in elkaar gezet, maar loop ik helaas toch tegen een issue aan waarbij het joinen niets lijkt te doen.

Er hangt een CVE Eco-fan 2 dus lijkt me dat dat wel gewoon moet werken, tenzij dit model om wat voor reden dan ook niet suppported is?

Ik heb Jodurs kant en klare firmware geflashed en krijg na het instellen netjes de meldingen van andere RF devices te zien:

1452328 : Device-ID:c4:df:cf:1b:97:26:75:a6 IGNORED
RF signal received
1452422 : Device-ID:8:c0:f0:79:0:fd:ea:12 IGNORED
RF signal received
1452992 : Device-ID:2b:23:d8:26:b5:5e:56:57 IGNORED
RF signal received
1454354 : Device-ID:84:66:a1:47:9a:9a:20:c9 IGNORED
RF signal received
1455613 : Device-ID:6f:d5:12:cc:b1:ac:cf:c8 IGNORED
RF signal received
1456501 : Device-ID:f2:9a:28:b9:66:16:8f:26 IGNORED
RF signal received
1457495 : Device-ID:12:39:a5:83:cc:de:61:83 IGNORED
RF signal received
1460884 : Device-ID:e2:68:16:90:ae:1a:96:1c IGNORED
RF signal received
1464160 : Device-ID:d5:56:35:fb:6:9d:28:f6 IGNORED
RF signal received
1464671 : Device-ID:5b:6a:0:36:ac:64:2b:cd IGNORED

Wanneer ik een join probeer uit te voeren gebeurt er echter helaas niets. Ook de Fan commando's doen het (logischerwijs) dus niet.

Iemand hier nog een idee over? Gaat het toch mis vanwege het model wat ik heb?

Thanks alvast!
Probeer die van @jeroenk86 eens, misschien heb jij ook Message1 nodig!
Staat paar pagina's terug een link naar z'n git.

EDIT: Hierrrrrr https://github.com/klockie86/ESPEASY_Plugin_ITHO

Fietspomp86 wijzigde deze reactie 23-06-2019 11:13 (68%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warstomper
  • Laatst online: 14:18
[...]

Probeer die van @jeroenk86 eens, misschien heb jij ook Message1 nodig!
Staat paar pagina's terug een link naar z'n git.

EDIT: Hierrrrrr https://github.com/klockie86/ESPEASY_Plugin_ITHO
Zojuist met mijn gelimiteerde kennis de meest recente versie van ESPEasy inclusief de aangepaste plugin gecompiled en geflashed, helaas nog geen (nieuw) succes :( Ik zie nog steeds signalen binnenkomen, maar een teken van leven uit de Itho in de vorm van een geluid heb ik nog niet mogen ervaren..

Eventueel nog andere ideeën of aandachtspunten?

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:01
Ik heb vorig jaar een klant-en-klare module gekocht van iemand op Marktplaats(die ik nu dus niet meer terug kan vinden |:( )

De module valt regelmatig van de wifi af, nu dacht ik te zoeken naar een update maar ik weet niet welke ik moet hebben :/

Als in de webpagina erbij pak zie ik dit:
https://tweakers.net/ext/f/pDI1iTPN7E9txEr6S1FORjnm/thumb.png

Onder "Tools" heb ik wel een "Firmware" knop waarbij ik kan updaten maar ik kan nergens een bron vinden.

Onder "Help" kom ik uit bij een Google Drive met een txt bestandje met hoe ik de remote via wifi kan aansturen. Er staat wel een naam bij maar ik weet niet of ik die hier mag neerzetten.

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

TerrorSource wijzigde deze reactie 06-07-2019 11:18 (16%)

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen, Domotica & Toon's

• werchter
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-02 14:20
Volgens mij is dit de oorspronkelijke auteur van de interface:

https://www.maredana.nl/i...ventilation-with-esp8266/

Met hier bijbehorende code:

https://github.com/incmve/Itho-WIFI-remote

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:01
Lijkt hem inderdaad te zijn.
Al is het al 2-3jr niet bijgewerkt, verwacht ook niet dat het nog bijgewerkt gaat worden... jammer.

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen, Domotica & Toon's

• JoeBlack2k
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-02 00:53

JoeBlack2k

I Love Hilary

Warstomper schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Zojuist met mijn gelimiteerde kennis de meest recente versie van ESPEasy inclusief de aangepaste plugin gecompiled en geflashed, helaas nog geen (nieuw) succes :( Ik zie nog steeds signalen binnenkomen, maar een teken van leven uit de Itho in de vorm van een geluid heb ik nog niet mogen ervaren..

Eventueel nog andere ideeën of aandachtspunten?
Ik zit helaas in het zelfde schuitje, heb jij toevallig de gecompileerde bin van die GIT? Ben benieuwd of het.bij mij uitmaakt met die message 1

Hilary Duff 4-Life

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-02 12:07
Wat een mooi project, eerst geprobeerd met een paar Wemos D1 clones van Ali, maar daar had ik weinig geluk mee. Nu een goede Nodemcu besteld op Amazon, en in 1x raak. Werkt perfect met Hassio en Homekit!

Ik liep ook vast omdat ik port 6 niet had gesoldeerd, maar daarna kon ik ook de status van de afzuiging opvragen.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk de laatste/best practice voor dit project? Er zijn meerdere forks/librariers gekomen sinds 2015.En ik heb niet echt een goed beeld welke de nieuwste/beste is.

https://github.com/supersjimmie/IthoEcoFanRFT is de oorspronkelijke
https://github.com/klockie86/ESPEASY_Plugin_ITHO is ook een jaar oud.
https://github.com/jodur/ESPEASY_Plugin_ITHO jodur doet ook even mee.
en https://github.com/kvandt...sy_mega_20181214_Itho.bin heeft het al gecompileerd.

Met een handleiding hier: https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub

(ik vraag me ook af of dit ook via de raspberryPi kan werken)

kmf wijzigde deze reactie 05-08-2019 10:05 (50%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Edrelais
peligro2k schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:44:
Wat een mooi project, eerst geprobeerd met een paar Wemos D1 clones van Ali, maar daar had ik weinig geluk mee. Nu een goede Nodemcu besteld op Amazon, en in 1x raak. Werkt perfect met Hassio en Homekit!

Ik liep ook vast omdat ik port 6 niet had gesoldeerd, maar daarna kon ik ook de status van de afzuiging opvragen.
Dan ben ik wel benieuwd wat er niet werkte met de D1 clone van Ali.
Ik heb ze ook, maar ook weinig geluk hiermee. Alles lijkt te werken, maar de ITHO reageert niet.

Ik heb nog wel een Nodemcu liggen, die maar eens opstarten. :)

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-02 12:07
Edrelais schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat er niet werkte met de D1 clone van Ali.
Ik heb ze ook, maar ook weinig geluk hiermee. Alles lijkt te werken, maar de ITHO reageert niet.

Ik heb nog wel een Nodemcu liggen, die maar eens opstarten. :)
Bij mij kon ik ze na een tijdje niet meer bereiken. Heb ook nooit de koppeling met de Itho aan de praat gekregen.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Momenteel ook werkend gekregen. De zender is gekoppeld aan mijn 2 ITHO fans (2 badkamers+2 wc's). Die worden tegelijkertijd aangesproken zodat er 700m3/h afgezogen kan worden op z'n max.

De handleiding hier gebruikt: https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub

Met de firmware van https://github.com/jodur/ESPEASY_Plugin_ITHO

Wel een kanttekening, in de howto stond de 6 - GDO2 niet goed/onduidelijk gemapped. Deze moet bij de ESP op GPIO10/D12 wil je de rest van de howto volgen.
Hiermee kan de ID van de afstandsbediening wel gemapped worden. Truuk is constant op de afstandsbediening drukken zodat je een reeks van dezelfde ID krijgt.

Met de home assistant instellingen hier
jodur in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter"

Kan home assistant ingesteld worden. Met een paar mitsen: command_topic: "/ESP_Easy/Fan/cmd"
state_topic : "/ESP_Easy/Fan/State"
speed_command_topic: "/ESP_Easy/Fan/cmd"
speed_state_topic: "/ESP_Easy/Fan/State" moet aangepast worden naar de topics zoals in de howto beschreven.

Ik heb ook ipv state 3, state 13 ingevuld in de config zodat HIGH enkel de timer aanzwengelt.

Vervolgens in NODE-RED de ventilatie geautomatiseerd.

(ik deel deze maar niet, omdat er teveel custom software en code in zitten)

De klimaatgegevens worden middels zigbee en mqtt opgenomen. En adhv regels besloten welke modus aangezwengeld moet worden.

De afstandsbediening bij de douche kan nog steeds gebruikt worden om te overrulen indien nodig. Zo ook Home Assistant.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• harmjanr
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-01 21:13
Ik heb thuis de Itho Daalderop CVE ECO RFT SE staan. Om deze aan te sturen vanuit Home Assistant, heb ik de handleiding gevolgd (https://docs.google.com/d...HDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub).

Het klaarmaken van de ESP gaat goed, deze krijg ik juist geconfigureerd. Als ik de Itho 15 seconden spanningsloos maak en het join commando stuur, krijg ik "Sent command for 'join' to Itho unit".

Helaas zonder enig hoorbaar resultaat op de Itho. Kan het zijn dat de handleiding niet werkt voor specifiek de RFT SE?

• TheGuest
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 09:46

TheGuest

De enige echte

Ik ben ook op dit project gedoken, ik krijg alleen de afstandbediening niet gekoppeld. Aansturen gaan dus prima. Als ik de log bekijk gaan er zoveel device ID's over het scherm dat ik er een apart tooltje voor heb moeten schrijven om dit inzichtelijk te krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
0:17:9e:ae:87:6b:75:4a  - 1
0:6e:65:45:b4:cf:b9:4c  - 1
12:9d:a1:7f:cd:46:42:48 - 1
14:e2:11:60:88:30:1f:ad - 1
15:9c:15:35:e:57:dd:78  - 1
1a:95:17:d0:1b:67:72:11 - 1
1c:27:41:fe:3d:bc:18:d3 - 1
1d:25:49:49:55:72:b0:5d - 1
1f:df:45:30:ff:23:1f:8a - 1
2:7a:d:a6:4a:b5:44:fa   - 1
2:c1:6a:a8:8d:78:e6:b4  - 1
20:12:9b:65:57:6c:c3:f4 - 1
20:58:8:6a:46:57:f0:44  - 1
21:ff:c0:77:83:d6:f7:14 - 1
22:6c:67:20:b1:18:76:98 - 1
22:72:af:8b:45:cd:25:6e - 1
23:ac:54:23:73:46:36:c  - 1
26:67:59:34:e6:f6:17:2c - 1
26:a4:2b:5a:5a:ae:7e:d2 - 1
26:e9:fc:e6:f4:8c:b1:4a - 1
27:e5:f3:1a:c:be:19:80  - 1
28:b3:51:41:bb:cb:b7:7b - 1
2a:74:59:2:8b:6d:71:f3  - 1
2b:89:35:a8:1d:17:f6:a3 - 1
2c:74:6f:6d:13:23:89:e2 - 1
2c:b7:ed:67:ba:5b:56:70 - 1
2d:f9:dd:e2:1d:fa:18:8  - 1
3:54:95:e6:af:d2:60:a0  - 1
3:dd:a7:5e:c2:fd:69:77  - 1
31:6c:a4:85:d8:4a:b8:91 - 1
32:ba:4b:ae:3a:98:13:b6 - 1
32:ea:e7:18:f:7b:7e:4f  - 1
34:dd:ef:7e:b6:3d:e0:14 - 1
37:43:49:f0:d7:a9:e7:36 - 1
3c:4b:99:81:a0:2:e1:a9  - 1
3e:96:1e:59:6b:7e:19:52 - 1
42:1f:c4:5a:94:88:3c:0  - 1
44:7c:89:f5:71:32:18:ee - 1
46:84:5:12:74:68:d1:cc  - 1
48:23:0:ed:b1:d8:41:32  - 1
49:a6:a1:6e:19:0:9b:ba  - 1
4a:2d:5f:e3:fc:6e:55:cd - 1
4b:47:49:b2:f6:5b:46:f8 - 1
4b:f8:5c:56:91:b4:d9:97 - 1
4d:7:10:df:e5:69:b7:ae  - 1
4d:fb:11:18:f8:6:c4:49  - 1
5:e6:3a:a1:81:2d:95:b5  - 1
50:e1:f1:b3:dc:aa:a1:c0 - 1
51:cd:1c:3d:ef:d8:5:62  - 1
53:4:d5:b3:67:3d:82:af  - 1
55:d7:8f:ab:e9:b2:12:8e - 1
56:a4:da:9f:bf:6d:78:69 - 1
58:a9:32:6:23:30:14:0   - 1
59:6d:94:9d:c3:2a:a4:59 - 1
5b:5f:e8:f7:b7:fd:57:dc - 1
5e:e3:82:a5:85:60:4e:7f - 1
5f:51:d5:16:18:31:b1:10 - 1
6:b5:e1:7a:76:5f:c3:ee  - 1
62:24:58:fb:7f:9d:26:ae - 1
63:39:f:48:b7:e7:d9:b4  - 1
63:ce:79:3b:70:3b:c7:a8 - 1
65:f7:d6:78:5f:6d:2f:db - 1
6c:d2:5b:45:32:13:82:c3 - 1
6c:f:da:d8:32:dc:74:6c  - 1
6d:a1:df:c4:53:ca:72:80 - 1
6e:20:24:43:dc:20:9b:2c - 1
6f:99:53:42:4f:51:6c:6b - 1
70:d0:91:29:38:6:db:48  - 1
71:ec:cd:3c:45:2d:83:73 - 1
75:5f:9b:66:b8:44:98:1f - 1
77:77:6:c9:f0:79:18:e8  - 1
78:5:9b:e1:87:eb:e7:17  - 1
78:6a:d6:cc:eb:34:cd:e1 - 1
7a:4c:31:ed:9c:9c:11:5c - 1
7d:14:45:18:3:d5:b1:62  - 1
7d:24:a:8e:ee:6:16:f4   - 1
8:74:ed:20:cd:90:8:10   - 1
8:c4:4f:64:1b:a0:f5:7   - 1
80:61:2f:6c:4:f9:cc:e6  - 1
82:c:da:b4:4:51:4:3d    - 1
85:a6:aa:85:de:86:b7:20 - 1
88:38:6:11:7e:4:ec:6c   - 1
8c:da:cc:25:e2:2d:dd:34 - 1
8d:c0:fa:94:ef:c2:76:d7 - 1
8e:29:3a:16:5d:2f:db:f9 - 1
8e:83:67:27:94:f5:ec:6f - 1
9:b5:d4:88:dc:b1:af:b5  - 1
90:7c:1b:15:47:3e:67:95 - 1
90:ec:21:ee:1f:5a:40:30 - 1
91:f7:9:46:10:db:a5:b9  - 1
94:81:c5:50:21:59:85:94 - 1
96:d3:f2:a:0:81:74:9b   - 1
9d:60:3d:a5:d:25:b7:81  - 1
9d:6b:f2:5f:8b:92:5f:73 - 1
9d:76:6f:d4:44:17:fa:ce - 1
9d:ae:b5:d6:ea:5f:38:77 - 1
9d:f4:88:da:aa:91:48:58 - 1
a4:82:4f:28:82:7d:28:7d - 1
a5:e9:a5:1:56:0:1a:5c   - 1
a9:c5:3b:c9:ff:34:bb:7d - 1
a9:dc:a9:e0:39:19:8a:87 - 1
ab:8f:42:eb:70:7e:18:1  - 1
ac:9f:26:df:16:da:e1:45 - 1
ae:26:a0:a4:a3:74:f1:fd - 1
ae:a1:b:b6:df:f:23:e7   - 1
b1:e3:1a:f:54:fd:2b:3f  - 1
b2:88:86:3:12:60:94:e3  - 1
b2:8a:5f:a3:2a:7b:e4:26 - 1
b2:ce:90:9:b9:c1:9d:3b  - 1
b2:d5:99:9:44:b:44:8b   - 1
b3:e0:c0:fe:b0:a8:d2:f6 - 1
b7:50:bb:82:b1:cb:5b:4f - 1
b8:76:d:e9:11:f1:b6:9f  - 1
b9:66:dc:ad:97:89:f7:62 - 1
bc:ca:74:50:f2:a2:a1:3b - 1
c:7e:9f:e:4c:5e:47:d    - 1
c1:80:9e:20:d4:3e:52:46 - 1
c3:7b:b5:a2:e6:f7:87:5c - 1
c3:f2:5f:28:4a:fe:41:90 - 1
c5:eb:1c:97:4d:66:a9:5c - 1
c6:51:6a:f:1:5b:ab:59   - 1
c8:ac:83:8f:56:cb:e0:80 - 1
cc:71:b5:9c:1a:20:c4:7a - 1
cf:e9:38:fd:9:52:a9:55  - 1
d1:5b:f8:9e:a5:4f:9b:b8 - 1
d1:cc:b6:3a:ee:d5:87:c6 - 1
d2:f2:7a:32:ce:4e:d9:5  - 1
d3:40:f8:2e:2f:25:d0:48 - 1
d7:94:5b:72:55:d6:bc:e8 - 1
d8:a9:d8:54:b0:cc:46:c5 - 1
da:9a:9b:e4:e1:43:32:c8 - 1
da:ff:6b:6e:e2:3f:c0:72 - 1
db:36:7d:5a:8b:c8:18:c  - 1
db:9e:50:65:22:bd:39:89 - 1
db:e4:6e:73:48:8e:1e:ec - 1
dc:89:af:b4:65:31:a:5d  - 1
e:d2:c5:bd:1c:9e:aa:b9  - 1
e2:ba:23:a8:2a:3e:41:39 - 1
e2:e0:7:6d:50:fc:2c:5   - 1
e3:d9:a5:d:57:c1:a:55   - 1
e4:4a:21:fd:76:33:80:ca - 1
e4:5d:48:70:16:2a:55:54 - 1
e4:a0:b4:92:78:a:ab:9b  - 1
e5:75:98:96:6:5b:cd:56  - 1
ed:e7:50:79:5c:0:dd:b6  - 1
f:78:ca:4:c1:52:40:f7   - 1
f:9f:25:85:58:38:e6:50  - 1
f1:1f:d3:18:40:d0:4b:6  - 1
f1:97:65:72:d2:23:7:98  - 1
f3:d4:8:cd:cc:2e:87:42  - 1
f7:7c:fe:7f:ff:fc:bb:7d - 1
f8:4c:cc:6b:47:96:38:a5 - 1
f8:52:9f:42:69:c8:82:80 - 1
f8:9e:76:f7:90:d1:76:81 - 1
fb:3c:6f:1a:cc:ec:2c:a2 - 1
fc:d9:5b:4d:41:2:a1:d9  - 1
fe:c3:f5:6b:2c:15:fb:83 - 1
ff:fb:fa:bf:ea:eb:ff:f5 - 1

Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal echte apparaten zijn die toevallig allemaal maar 1 keer langskomen... het gekke is, tijdens deze log heb ik meerdere malen op de afstandbediening gedrukt, maar dat zie ik dus niet terug. Iemand een idee?

• jackisidore
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-10-2019
Hoe reset ik de ESP. Ik kon 123 niet de goed CC1101 vinden en heb deze eens getest:
https://www.tinytronics.n...le-met-kleine-sma-antenne
Zou die ook moeten werken??

Dat lukte niet 123 en iets te enthousiast met de instellingen liggen tweaken. Resultaat is dat hij wel met wifi connect maar min of meer blijft hangen op "CC1101 868Mhz transmitter initialized"in het serial port console

Een willekeurige ander ESP flashen en de juiste weer terug, dan blijft hij mij AP zien en dus niet in wifi direct modus

EDIT een short tussen TX en RX is een reset cold boot!

Ik kan er weer bij maar mijn CC1101 geeft geen signaal

jackisidore wijzigde deze reactie 26-08-2019 21:56 (9%)

• jeroenk86
TheGuest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:42:
Ik ben ook op dit project gedoken, ik krijg alleen de afstandbediening niet gekoppeld. Aansturen gaan dus prima. Als ik de log bekijk gaan er zoveel device ID's over het scherm dat ik er een apart tooltje voor heb moeten schrijven om dit inzichtelijk te krijgen:

code:
1
knip

Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal echte apparaten zijn die toevallig allemaal maar 1 keer langskomen... het gekke is, tijdens deze log heb ik meerdere malen op de afstandbediening gedrukt, maar dat zie ik dus niet terug. Iemand een idee?
Bekend probleem, is in dit topic al meer over geschreven. Voor zover ik weet is er nog geen oplossing voor.

• Ierlandfan
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 20:23
Komt dit iemand bekend voor?

Welke bin ik ook flash (Hier van het forum) of die ik zelf maak elke ESP8266 freezed zodra de CC1101 aan wordt geroepen. Eigenlijk vanaf dat Pin6 wordt aangesproken denk ik zelf. Wemos Lolin 8266, NodeMCU, verse ESP8266, het maakt niet uit. Zelfs met niet aangesloten CC1101 vertonen ze dit gedrag.
Flashen met Arduino IDE, PlatformIO, eerst flash erase en etc. Zodra ik bijvoorbeld in ESPEasy de Itho plugin selecteer en activeer freesed de ESP en kan ik bijvoorbeeld de webpagina niet meer benaderen, hij is nog wel pingbaar.

• jeroenk86
@Ierlandfan Ik heb dezelfde problemen gehad. Kijk eens of pinbezetting goed staat, daarnaast ook je SPI pinnen goed instellen en niet vergeten het vinkje bij "init SPI" te zetten.

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:52
@jeroenk86 Dat vinkje bij SPI staat bij mij uit. Ontbreekt dat woord in jouw post, of heb jij 'm inderdaad aan staan?

Ik meen me te herinneren dat ik soortgelijke freezes had omdat zowel SPI als de Itho Controller aanspraak wilden maken op GPIO-05

• Ierlandfan
Pinout ESP8266 <> CC1101

VCC = Pin 1 van de CC1101
GND = Pin 2 van de CC1101
D2 = Pin 6 van de CC1101
D5 = Pin 4 van de CC1101
D6 = Pin 5 van de CC1101
D7 = Pin 3 van de CC1101
D8 = Pin 8 van de CC1101)

ESPEasy:
I2C uit (Beide op None)
Init SPI uit (Aan maakte geen verschil)
Toevoegen Itho aan hardware
In settings Itho: Pin op D2
Enabled
Set

De pagina ververst niet eens want ik kan direct na set de pagina niet meer benaderen.
(Connection refused)

Zie ik iets over het hoofd?

• jeroenk86
RudolfR schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:22:
@jeroenk86 Dat vinkje bij SPI staat bij mij uit. Ontbreekt dat woord in jouw post, of heb jij 'm inderdaad aan staan?
Volgens mij heb ik deze uit staan. Dit leek bij mij het probleem te verhelpen.
De pagina ververst niet eens want ik kan direct na set de pagina niet meer benaderen.
(Connection refused)

Zie ik iets over het hoofd?
En als je de C1101 los haalt, krijg je dan wel connectie?
Probeer anders eens tussentijds te rebooten, dus na het uitschakelen van I2C en voor het toewijzen van de C1101 / ITHO pins.

• Ierlandfan
Is er toevallig al een ESP32 versie van de library opgedoken (Als standalone, geen EspEasy plugin)

• jvdmast
Ierlandfan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:38:
Is er toevallig al een ESP32 versie van de library opgedoken (Als standalone, geen EspEasy plugin)
Zou de huidige lib dan niet werken? ;)

• Ierlandfan
INIT : Booting version: (custom)
INIT : Warm boot #1
FS : Mounting...
FS : Mount successful, used 75802 bytes of 2949250
INIT : Free RAM:21528
INIT : SPI not enabled
WIFI : AP Mode disabled
WIFI : AP Mode ssid will be ESP_Easy-Itho-Mterkast_0 with address 192.168.4.1
WIFI : Connecting WIFINAME attempt #1
WIFI : Connected! IP: 192.168.1.65 (ESP_Easy-Itho-Meterkast_0)
Extra Settings PLUGIN_145 loaded
CC1101 868Mhz transmitter initialized
Serial output voorbeeld van een willekeurige ESP versie.
Hierna kan ik de webinterface niet meer bereiken.
Welke code ik ook gebruik, met oude of volledig nieuwe ESP8266 vandaag binnen
(Zonder aangesloten CC1101 of met)
Ik doe iets fout maar weet niet wat.

• Leon-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-02 07:38
Ierlandfan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:41:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ben ook net dit topic aan het bekijken. Dacht dat het aan mijn nodemcu lag, andere besteld van een andere leverancier. Zelfde probleem helaas. Nieuwste versie van ESPEasy getest met de Itho plugin als de voorgecompileerde versie, beide resulteren in hetzelfde probleem 8)7

• Leon-
[...]

Oke, na veel proberen heb ik het eindelijk werkend. Ik weet niet of datgene wat ik gedaan heb geluk is of dat het daadwerkelijk de oplossing is ;-)

In plaats van GDO2 op D1 aan te sluiten heb ik de pin op SD3 aangesloten (GPIO10). Nu kan ik de module inschakelen en de verbinding met mijn ITHO fan werkt nu ook.

• Ierlandfan
Met welk programma heb je de bin geupload?

• Leon-
Ierlandfan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:30:
Met welk programma heb je de bin geupload?
Met NodeMCU-PyFlasher

• Ierlandfan
Welke bin heb je gebruikt en heb je die zelf gecompileerd?

• jvanderneut
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-02 17:25
Het valt mij op dat mijn Itho Ecofan RFT elke 2 minuten een soort status message uitzend. Als ik die decodeer met het werk van @demanditho is er één byte wat de huidige snelheid lijkt aan te geven (stand 1 => 0x01, stand 2 => 0x50, stand 3 => 0xC8). Ook zie ik een andere unit ergens in de straat, waar dezelfde waarden langskomen. Heeft iemand hier al eens naar gekeken en deze (of andere) codes gezien?

• demanditho
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11-02 13:33
Ik had wel berichten van de de controller gezien, maar nog niet aan de decodering gewerkt. Het leek erg random. Ik ga de komende week kijken, of die van mij dit ook doet.
jvanderneut schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:56:
Het valt mij op dat mijn Itho Ecofan RFT elke 2 minuten een soort status message uitzend. Als ik die decodeer met het werk van @demanditho is er één byte wat de huidige snelheid lijkt aan te geven (stand 1 => 0x01, stand 2 => 0x50, stand 3 => 0xC8). Ook zie ik een andere unit ergens in de straat, waar dezelfde waarden langskomen. Heeft iemand hier al eens naar gekeken en deze (of andere) codes gezien?

• jvanderneut
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-02 17:25
demanditho schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:09:
Ik had wel berichten van de de controller gezien, maar nog niet aan de decodering gewerkt. Het leek erg random. Ik ga de komende week kijken, of die van mij dit ook doet.
Ik zie het volgende langskomen:
0x14    // status bericht ( ipv 0x16 voor command)
0x50    // id
0x72    // id
0xA2    // id
0x31
0xD9
0x03
0x00
0x00
0x01    // snelheid (0x01, 0x50, 0x51 en 0xC8 gezien)
0x7A    // checksum

Ook bij power-on stuurt de ventilator een (veel langer) bericht uit.

• Denman91
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 25-10-2019
aller eerst super tof dat er zovele mensen bezig zijn met dit toppic.
ik ben onlangs verhuisd en heb een nieuw itho ventilatiesysteem. Ik heb een RFT met artikelnummer 5360150.

De ventilatie heeft een ingebouwde CO2 sensor. ik kan de ventilatie op 2 standen zetten, 3 timers instellen (10, 20 en 30min) of op automatisch.
Kan ik al deze functies ook in Home assistant krijgen? Dus ook de automatische functie.

En is het mogelijk om zowel home assistant als de Afstandbediening te gebruiken? Zodat als je via de ab een stand instelt deze ook in home assistant aangepast word. en als de ventilatie automatisch aan gaat dit ook doorgezet word in home assistant?

Denman91 wijzigde deze reactie 18-09-2019 10:17 (16%)

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 20:17
Wellicht een rare vraag.

Ik heb de CC1101 werkend op een NodeMCU V3, echter ik kan de knop niet uitlezen, sterker nog ik zie helemaal geen 868mHz signalen voorbij komen.

Ik heb daarna een Wemos D1 mini gepakt, ook daar kan ik niets uitlezen.
Versturen gaat gewoon perfect hoor.

Maar nu begin ik toch te twijfelen aan mijzelf...
Ik heb de NodeMCU en de Wemos op de volgende manier geflashed:

ESPEasy mega pack gedownload en de inbegrepen flashtool gebruikt.
Daarna heb ik de ESP easy ITHO plugin gedownload en de bin file in de bin map gezet van het flashprogramma.
Deze daarna geselecteerd en nogmaals een flash gedraaid.

Doe ik dit wel juist zo? ik zie namelijk dat er nog veel meer files in die zip staan.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:42

rens-br

Moderator Mobile & IN
etienne001 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:51:
Wellicht een rare vraag.

Ik heb de CC1101 werkend op een NodeMCU V3, echter ik kan de knop niet uitlezen, sterker nog ik zie helemaal geen 868mHz signalen voorbij komen.
Je bent niet de enige met dit probleem. De meeste mensen in dit topic kunnen hun originele AB niet uitlezen. Mij is dat ook niet gelukt.

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 20:17
rens-br schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:57:
[...]

Je bent niet de enige met dit probleem. De meeste mensen in dit topic kunnen hun originele AB niet uitlezen. Mij is dat ook niet gelukt.
Ik las het inderdaad, maar ook las ik dat er bij gebruik van een NodeMCU het wel ineens werkte.

Vandaar mijn vraag over de flash wijze omdat ik dan denk dat die lib files niet mee gaan naar de NodeMCU/Wemos

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:52
Denman91 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:36:
aller eerst super tof dat er zovele mensen bezig zijn met dit toppic.
ik ben onlangs verhuisd en heb een nieuw itho ventilatiesysteem. Ik heb een RFT met artikelnummer 5360150.
[Afbeelding][Afbeelding]
De ventilatie heeft een ingebouwde CO2 sensor. ik kan de ventilatie op 3 standen zetten, 3 timers instellen (10, 20 en 30min) of op automatisch.
Kan ik al deze functies ook in Home assistant krijgen? Dus ook de automatische functie.

En is het mogelijk om zowel home assistant als de Afstandbediening te gebruiken? Zodat als je via de ab een stand instelt deze ook in home assistant aangepast word. en als de ventilatie automatisch aan gaat dit ook doorgezet word in home assistant?
Ik gebruik ESP Easy en Domoticz en dan kan ik het wel. De signalen van de afstandsbediening worden opgevangen en naar Domoticz gestuurd.
Er is alleen geen terugkoppeling uit de ventilatie box.
Daarnaast als je bijv esp easy herstart weet deze niet wat de huidige stand is. Ik laat dan de ventilator op Auto zetten zodat het weer in sync is.

• jeroenk86
Ik ben even aan het spelen geweest met ATOM+platformIO onder Ubuntu. Daarbij kwam ik dit ITHO+ESPeasy project weer tegen.
Gelijk alles maar even geupdate naar de laatste versie:
https://github.com/klockie86/ESPEasy

Voor de luie mensen is er onder de map BIN een .bin file voor nodemcu toegevoegd.
Inclusief tools voor het flashen vanuit windows (standaard bij ESPeasy, zie map "dist").

• Denman91
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 25-10-2019
jobr schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:43:
Ik gebruik ESP Easy en Domoticz en dan kan ik het wel. De signalen van de afstandsbediening worden opgevangen en naar Domoticz gestuurd.
Er is alleen geen terugkoppeling uit de ventilatie box.
Daarnaast als je bijv esp easy herstart weet deze niet wat de huidige stand is. Ik laat dan de ventilator op Auto zetten zodat het weer in sync is.
Ik was juist van plan om is met Home Assistant te gaan spelen. vorige woning had ik Domoticz draaien en wilde is iets anders proberen. Maar als het in Domoticz werkt zou het ook in Home Assistant moeten kunnen werken. Ben benieuwd.

• hiker1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-02 05:32
[...]

Helaas hier hetzelfde resultaat als bij jou.
Het gaat goed met het instellen van de NodeMCU totdat ik bij het tabje Devices kom.
(deze handleiding gevolgd: https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub)
Zoals in de handleiding hierboven vul ik onder Devices bij name: Fan in, Enabled zet ik aan.... maar zodra ik dan op submit druk slaat hij vast.

Normaal als ik iets opsla zie ik op de serial monitor iets van saved settings.dat en security.dat.
Maar zelfs na een reset blijft hij hangen bij:

WIFI : Connected! IP: 192.168.178.21 (ITHO_0)

• jobr
hiker1982 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 02:57:
[...]

Helaas hier hetzelfde resultaat als bij jou.
Het gaat goed met het instellen van de NodeMCU totdat ik bij het tabje Devices kom.
(deze handleiding gevolgd: https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub)
Zoals in de handleiding hierboven vul ik onder Devices bij name: Fan in, Enabled zet ik aan.... maar zodra ik dan op submit druk slaat hij vast.

Normaal als ik iets opsla zie ik op de serial monitor iets van saved settings.dat en security.dat.
Maar zelfs na een reset blijft hij hangen bij:

Niet elke versie van espeasy werkt even goed is mijn ervaring.
Ik wel een zelf gecompileerde versie die het bij mij prima doet. Zou je even kunnen proberen als je wilt.
Laat maar weten dan zet ik deze even ergens neer.

• Ierlandfan
Ik zou hem wel willen proberen

• jobr
Hier staat het.

• hiker1982
Bedankt voor de link, helaas ook hier de vastloper bij het submitten van de device tab.
Ook na eerst een blank.bin file van 4MB naar de NodeMCU te flashen.

De uitkomst van de serial monitor is wel net iets anders.
Het lijkt erop dat hij nu niet eens probeert te connecten met de router.

INIT : Booting version: (custom) (ESP82xx Core 2_4_2, NONOS SDK 2.2.1(cfd48f3), LWIP: 2.0.3)
88 : INIT : Warm boot #2 - Restart Reason: External System
90 : FS : Mounting...
115 : FS : Mount successful, used 75802 bytes of 957314
124 : CRC : No program memory checksum found. Check output of crc2.py
160 : CRC : SecuritySettings CRC ...OK
268 : INIT : Free RAM:27096
269 : INIT : I2C
270 : INIT : SPI not enabled
280 : Extra Settings PLUGIN_145 loaded
292 : _

• wouter.N
  • Laatst online: 14:25
jeroenk86 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:41:
Ik ben even aan het spelen geweest met ATOM+platformIO onder Ubuntu. Daarbij kwam ik dit ITHO+ESPeasy project weer tegen.
Gelijk alles maar even geupdate naar de laatste versie:
https://github.com/klockie86/ESPEasy

Voor de luie mensen is er onder de map BIN een .bin file voor nodemcu toegevoegd.
Inclusief tools voor het flashen vanuit windows (standaard bij ESPeasy, zie map "dist").
Hebben meer mensen er last van dat er geen Wifi SSID gecreëerd wordt na flashen van BIN?

Het flashen lijkt goed te gaan;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Wouters-MacBook-Pro:~ wouter$ sudo /Users/wouter/Downloads/esptool-master/esptool.py  --port /dev/tty.wchusbserial1420 write_flash 0x00000 /Users/wouter/Downloads/firmware.bin 
esptool.py v2.8-dev
Serial port /dev/tty.wchusbserial1420
Connecting....
Detecting chip type... ESP8266
Chip is ESP8266EX
Features: WiFi
Crystal is 26MHz
MAC: b4:e6:2d:1b:5d:3c
Uploading stub...
Running stub...
Stub running...
Configuring flash size...
Auto-detected Flash size: 4MB
Compressed 1041872 bytes to 662742...
Wrote 1041872 bytes (662742 compressed) at 0x00000000 in 58.9 seconds (effective 141.5 kbit/s)...
Hash of data verified.

Leaving...
Hard resetting via RTS pin...

• jobr
hiker1982 schreef op maandag 23 september 2019 @ 02:39:
[...]

Bedankt voor de link, helaas ook hier de vastloper bij het submitten van de device tab.
Ook na eerst een blank.bin file van 4MB naar de NodeMCU te flashen.

De uitkomst van de serial monitor is wel net iets anders.
Het lijkt erop dat hij nu niet eens probeert te connecten met de router.

INIT : Booting version: (custom) (ESP82xx Core 2_4_2, NONOS SDK 2.2.1(cfd48f3), LWIP: 2.0.3)
88 : INIT : Warm boot #2 - Restart Reason: External System
90 : FS : Mounting...
115 : FS : Mount successful, used 75802 bytes of 957314
124 : CRC : No program memory checksum found. Check output of crc2.py
160 : CRC : SecuritySettings CRC ...OK
268 : INIT : Free RAM:27096
269 : INIT : I2C
270 : INIT : SPI not enabled
280 : Extra Settings PLUGIN_145 loaded
292 : _
Apart, bij mij werkt het probleemloos. Ook op een NodeMCU.

Ik heb overigens de receiver aangesloten op D1 (GPIO-5). Misschien gebruik je een andere pin die een andere conflicterende functie heeft (gokje).
Probeer ook eens te submitten waarbij je de enabled uit laat staan.
wouter.N schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:12:
[...]

Hebben meer mensen er last van dat er geen Wifi SSID gecreëerd wordt na flashen van BIN?

Het flashen lijkt goed te gaan;
Even kijken wat er op het serieel console zichtbaar is bij booten. Anders eerst even een blank file gebruiken.

jobr wijzigde deze reactie 23-09-2019 18:48 (13%)

• wouter.N
jobr schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:44:
Even kijken wat er op het serieel console zichtbaar is bij booten. Anders eerst even een blank file gebruiken.
Het volgende is zichtbaar (na reset). Eerst blank 4M file flashen heb ik ook al geprobeerd.

code:
1
ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(1,6)

• jobr
wouter.N schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:05:
[...]

Het volgende is zichtbaar (na reset). Eerst blank 4M file flashen heb ik ook al geprobeerd.

code:
1
ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(1,6)

Probeer eerst eens andere software the flashen, bijv ESPurna. Of Tasmota.
En als dat goed gaat (dus een webinterface krijgt) dan weer ESPEasy.
Dat heeft bij mij ook wel een keer geholpen.

• wouter.N
jobr schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:13:
[...]

Probeer eerst eens andere software the flashen, bijv ESPurna. Of Tasmota.
En als dat goed gaat (dus een webinterface krijgt) dan weer ESPEasy.
Dat heeft bij mij ook wel een keer geholpen.
Bedankt voor de hulp. Het probleem bleek te zijn dat ik klakkeloos een verkeerd elek. schema had overgenomen wat niet klopte. Hierdoor zat pin D3 aan de ground.

• jeroenk86
Ik liep vanavond tegen hetzelfde probleem aan. Bleek de CC1101 niet correct aangesloten. Mogelijk dat dit bij jou ook het geval is?

• hiker1982
jeroenk86 schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:18:
[...]

Ik liep vanavond tegen hetzelfde probleem aan. Bleek de CC1101 niet correct aangesloten. Mogelijk dat dit bij jou ook het geval is?
Dankjewel voor het testen.
Zou je misschien kunnen delen hoe je de CC1101 hebt aangesloten op de NodeMCU?
Ik heb het schema gebruikt zoals beschreven in deze handleiding:
https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub

@jobr Dankjewel voor het meedenken. Ik ga jouw tips ook meenemen. _/-\o_

• jeroenk86
Ik heb hem exact hetzelfde aangesloten. Echter in de handleiding waar jij naar refereert staat:
Stel onder Devices de gegevens van de remote in. Klik op de eerste regel (task) op Edit en kies onder Device voor Itho ventilation remote. Type bij Name “Fan”. Vink Enabled aan. En kies bij 1st GPIO voor GPIO-10 (D12).
Dit klopt niet met de tabel. Bij mij staat 1st GPIO op GPIO-04 (D1).

• hiker1982
Ik heb werkelijk geen idee waar het fout gaat bij mij.
Wat heb ik geprobeerd:

Firmware: Jodur, kvdt en van jobr, na flashen lege 4mb bin.
Boards: 2 verschillende NodeMCU en losse ESP8266 12e + FTDI usb->ttl.
Kabels: Diverse USB kabels.
Programmers: NodeMCU Pyflasher, ESP Easy flasher
Settings: Itho remote enabled/disabled, SPI aan/uit, I2C aan/uit.
Serial Monitor: aan/uit.
CC1101: aangesloten/ontkoppeld, aangesloten op D0,D1,D2

Ik kan alles veranderen en opslaan in de ESP Easy webinterface maar bij allen loopt hij vast zodra ik de Itho plugin op enable zet en opsla.
Daarna is de webinterface niet meer te benaderen en moet ik de ESP opnieuw flashen.

Zou iemand hier aub een werkende bin file kunnen plaatsen die werkt op een NodeMCU?
Eventueel met wat printscreens van de settings in espeasy.

• jeroenk86
[b]hiker1982 in "DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter"CC1101: aangesloten/ontkoppeld, aangesloten op D0,D1,D2
Dit klopt toch niet met de tabel die je zelf gepost hebt? 8)7
Lees dit topic eens goed door voor een werkende bin file. Ik heb er een paar dagen geleden nog een link gepost naar mijn github, daar staat ook een BIN file voor een nodemcuV2 4M.

• hiker1982
jeroenk86 schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:18:
[...]

Als de ESP de CC1101 niet vind o.a. door verkeerd aangesloten/niet aangesloten, klopt het dat de webinterface dan vastslaat na het opslaan?
Met andere woorden checked de firmware naar een correct aangesloten CC1101?

• Ierlandfan
Als de ESP de CC1101 niet vind o.a. door verkeerd aangesloten/niet aangesloten, klopt het dat de webinterface dan vastslaat na het opslaan?
Ja, is wel mijn ervaring. Zelfde symptomen als jou, heb het gister met GD02 niet aangesloten geprobeerd en de webinterface bleef benaderbaar.

• hiker1982
jeroenk86 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:40:
[...]

Dit klopt toch niet met de tabel die je zelf gepost hebt? 8)7
Lees dit topic eens goed door voor een werkende bin file. Ik heb er een paar dagen geleden nog een link gepost naar mijn github, daar staat ook een BIN file voor een nodemcuV2 4M.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik de interrupt pin op verschillende poorten heb geprobeerd aan te sluiten oftewel de GDO2 en dit in de plugin heb ingesteld. De rest is wel aangesloten volgens het schema.

Ik heb het hele topic doorgespit naar bruikbare bin files zoals te zien in mijn lijstje. De link die jij een paar dagen geleden hebt gepost is mij daarbij ontgaan.
Als ik thuis ben ga ik die gelijk proberen.

• hiker1982
(Deels) SUCCES !! :D

Wat heb ik gedaan:
Fris begonnen, Grote slok bier, Diepe zucht.

Nieuwe CC1101 gepakt, hele korte draden erop gesoldeerd (+/- 3cm)

1) NodeMCU PyFlasher:
Correcte Com port gekozen
Firmware.bin van Jeroenk86 ingeladen
Baudrate: 115200
Erase Flash: yes, wipes all data
NodeMCU in flashmode gezet
Flash NodeMCU
Na ongeveer 2 minuutjes is hij gecleared en geflashed.

2) Verbinding gemaakt via acces point ESP-Easy-0
Instellingen ingevuld zoals beschreven in:
https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub

3) Bij hardware I2C Interface beide op None gezet (zodat pin D1 vrijkomt).

4) Bij Devices Itho ventilation remote geselecteerd
Name: Fan
Enabled: YES
1st GPIO: GPIO-5 (D1)
Opslaan doet het nu wel !!

5) Via de LOG afstandsbediening ID uitgelezen en ingevuld bij Unit ID remote 1
Ingedrukte knop wordt juist weergeven in LOG (LOW, MEDIUM, HIGH).

6) Itho Unit in LEARN modus gezet
Via browser naar: http://192.168.178.21/control?cmd=STATE,1111
Itho Unit gaat nu even op volle toeren draaien om vervolgens weer langzaam te draaien om aan te
geven dat hij is gekoppeld.

Tot zover gaat het goed, maar dan.......
Zodra ik http://192.168.178.21/control?cmd=STATE,3 verzend om hem op volle toeren te laten draaien reset de NodeMCU zich en zie ik in de serial monitor het volgende:

INIT : Booting version: (ESP82xx Core 2.6.0-dev, NONOS SDK 2.2.2-dev(38a443e), LWIP: 2.1.2 PUYA support)
73 : INIT : Free RAM:20528
73 : INIT : Warm boot #27 Last Task: Background Task - Restart Reason: External System
75 : FS : Mounting...
100 : FS : Mount successful, used 75802 bytes of 957314
118 : CRC : No program memory checksum found. Check output of crc2.py
153 : CRC : SecuritySettings CRC ...OK
260 : INIT : Free RAM:17336
261 : INIT : SPI not enabled
274 : Extra Settings PLUGIN_145 loaded
285 : CC1101 868Mhz transmitter initialized
301 : INFO : Plugins: 82 [Normal] [Testing] [Development] (ESP82xx Core 2.6.0-de v, NONOS SDK 2.2.2-dev(38a443e), LWIP: 2.1.2 PUYA support)
405 : WIFI : Set WiFi to STA
438 : WIFI : Connecting Domo01 attempt #0
2076 : WD : Uptime 0 ConnectFailures 0 FreeMem 14016 WiFiStatus 6
4391 : WIFI : Connected! AP: Domo01 (19:35:D1:A7:8C:D3) Ch: 1 Duration: 3777 ms
4501 : WIFI : DHCP IP: 192.168.178.21 (ITHO-0) GW: 192.168.178.1 SN: 255.255.255.0 duration: 238 ms
4507 : Webserver: start
4508 : firstLoopConnectionsEstablished
29975 : HTTP: STATE,3
User exception (panic/abort/assert)
Panic /home/jeroen/.platformio/packages/framework-arduinoespressif8266@src-bac0718d57cb81d5753774eb032ee50f/cores/esp8266/core_esp8266_main.cpp:117 __yield

>>>stack>>>

ctx: cont
sp: 3fff4fd0 end: 3fff5450 offset: 0000
3fff4fd0: 00000000 00000001 0000000f 401012cd
3fff4fe0: 000000fe 00000000 00000000 00000000
3fff4ff0: 00000000 00000000 00000000 3fff54d8
3fff5000: 3fff56cc 3fff56cc 3fff21c8 00000003
3fff5010: 00000028 00000003 3ffe875c 4028b58a
3fff5020: 00000005 00000003 00000033 4028b5c7
3fff5030: 0000000f 000000f5 00000005 4028ae87
3fff5040: 00000028 00000003 3fff22c4 4020affd
3fff5050: 00000028 00000003 3fff22c4 4020b864
3fff5060: aaaaaa32 aaaaaaaa b300feab 952aab2a
3fff5070: 9a59659a 9a69aa99 66a55556 a5aa9659
3fff5080: 55965a65 66596595 5a699655 aaaaac5a
3fff5090: 3faaaaaa 3fff5154 3fff50cc 402894fd
3fff50a0: 00000001 3fff5154 aaaa133c 5333adaa
3fff50b0: cd542b33 3255d554 abaa34cb 40289655
3fff50c0: 00000001 00000000 01ff2bc8 00000000
3fff50d0: 402d1910 00000001 3fff5130 4028975c
3fff50e0: 3fff52fc 402d1910 3fff5130 40289b98
3fff50f0: 3fff52fc 00000001 3fff5130 402894fd
3fff5100: 402d1910 0000000d 00000000 00000000
3fff5110: 3fff52fc 00000001 00000000 4026e84d
3fff5120: 00000000 00000000 3fff5160 4028951c
3fff5130: 00000000 00000000 01ff5160 00000033
3fff5140: 00000000 81000000 74617473 00000065
3fff5150: 85ff52fc 54415453 00332c45 8721acaa
3fff5160: 00000000 00000000 02ff51b0 00000000
3fff5170: 3fff52fc 0000000d 3fff5220 4024369a
3fff5180: 00000000 00000000 80ff2bbc 00000000
3fff5190: 00000000 80000000 00000000 00000000
3fff51a0: 80ff52fc 00000000 00000000 80289969
3fff51b0: 00000000 00000000 80ff5200 00000000
3fff51c0: 00000000 00000003 00000000 00000000
3fff51d0: 00000000 00000000 00000003 00060000
3fff51e0: 000000dc 00000000 3fff2f58 402896e0
3fff51f0: 00000051 01c96d45 3fff2f58 3fff3b48
3fff5200: 3ffe9bca 00000000 00ff5220 3ffe9bca
3fff5210: 3fff2f58 00000000 3fff2944 4027da04
3fff5220: 00000000 00000000 80ffffff 00000000
3fff5230: 00000000 80000000 00000000 00000000
3fff5240: 80000265 00000000 00000000 801018f9
3fff5250: 00000000 00000000 800007eb 00000000
3fff5260: 00000000 00000003 00000000 00000000
3fff5270: 00000000 00000000 00000c03 00000000
3fff5280: 00000000 00000000 06fe875c 4028ae26
3fff5290: 000007f5 00000020 000007f5 401018f9
3fff52a0: 3fff5814 ffffffff 3fffa034 40204fb0
3fff52b0: 0000012c 00000000 00000000 07ff366c
3fff52c0: 00000000 00000000 3fff5378 00000000
3fff52d0: 00000000 03ff35e0 00000000 00000000
3fff52e0: 3fff5370 00000000 00000000 40289697
3fff52f0: 74617473 00000065 85ff35bc 54415453
3fff5300: 00332c45 87ff8d64 00000000 4028a0e0
3fff5310: 3fff5370 3fff5370 3fff5350 402278b4
3fff5320: 00000001 00000001 3fff8d3c 40295f6e
3fff5330: 3fff5370 3fff35fc 3fff8d3c 401000d9
3fff5340: 3fff8d3c 3fff35fc 3fff8d3c 402278ee
3fff5350: 00000000 00000000 08000000 01101e60
3fff5360: 3fff8d3c 3fff35fc 3fff35bc 4023a636
3fff5370: 6e6f632f 6c6f7274 88000000 00000000
3fff5380: 0a007274 4bc6a7f0 0000750d 3fff5498
3fff5390: 3fff35fc 00000001 4bc6a7f0 00000000
3fff53a0: 00000001 00000000 00000000 0000000f
3fff53b0: 00000000 3fffa034 3fff35bc 3fff5498
3fff53c0: 00000001 3fff35e0 3fff35bc 4023a761
3fff53d0: 40297058 00000000 00001388 4028ae26
3fff53e0: 00000000 3fffa034 00000000 402880ed
3fff53f0: 01c93b15 00000000 3fff2c70 4023f538
3fff5400: 00000002 00000000 00000000 3fff5498
3fff5410: 3fffdad0 3ffe863c 00000000 40284d78
3fff5420: 00000000 00000000 00ff5458 4028ae45
3fff5430: 3fffdad0 00000000 3fff5458 4028af6c
3fff5440: feefeffe feefeffe 3ffe875c 4010073d
<<<stack<<<

ets Jan 8 2013,rst cause:2, boot mode:(3,6)

load 0x4010f000, len 1384, room 16
tail 8
chksum 0x2d
csum 0x2d
v645464ca
~ld
▒U71 :

Voor zover alvast bedankt heren voor het goede werk !! _/-\o_

• wouter.N
Ik kan nu dmv ESPeasy de fan aansturen en AB uitlezen, helaas crashed de esp vaak tijdens het aansturen. Hebben meer mensen hier last van?

edit: Lijkt precies op bovenstaande verhaal

wouter.N wijzigde deze reactie 25-09-2019 20:59 (14%)

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Goud van oud, no problemo :P

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• jeroenk86
Goed om te lezen! Fijn dat de afstandsbediening bij jou werkt. Dit is bij mij namelijk nog niet gelukt.
Zou je eens kunnen kijken wat er gebeurd als je hem via MQTT bestuurd?

Overigens is dit waarschijnlijk een fout in de code, ik ga er even naar kijken.

• jeroenk86
wouter.N schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:57:
Ik kan nu dmv ESPeasy de fan aansturen en AB uitlezen, helaas crashed de esp vaak tijdens het aansturen. Hebben meer mensen hier last van?

edit: Lijkt precies op bovenstaande verhaal
Kun je een output van je logging sturen?
En kun je iets meer context geven (versie, hoe geconfigureerd, aansturen via MQTT of HTTP etc... )?

• hiker1982
jeroenk86 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:11:
[...]

Goed om te lezen! Fijn dat de afstandsbediening bij jou werkt. Dit is bij mij namelijk nog niet gelukt.
Zou je eens kunnen kijken wat er gebeurd als je hem via MQTT bestuurd?
Ik zal vanavond voor je proberen hem via MQTT te besturen.
Overigens is dit waarschijnlijk een fout in de code, ik ga er even naar kijken.
Top (y)

• hiker1982
@jeroenk86
Sorry, het gaat iets langer duren.

Ik heb gisteravond mijn domoticz-raspberry pi geupgrade naar een 3B+.
Helemaal begonnen vanaf scratch, dus alles weer instellen enz enz.

Aangezien ik nog niet heel erg bekend was met MQTT, moest ik mij daar ook in gaan verdiepen.
Op dit moment heb ik de MQTT broker en client geinstalleerd en zie ik berichten binnenkomen.

Als ik bijvoorbeeld op de fysieke afstandsbediening op Hoog druk, komen de volgende berichten voorbij:

Op ESP8266
UPDATE by PLUGIN_ONCE_A_SECOND
State: 3.00
Timer: 0.00
LastIDindex: 1.00
EVENT: Fan#State=3.00
EVENT: Processing time:245 milliSeconds
EVENT: Fan#Timer=0.00
EVENT: Processing time:243 milliSeconds
EVENT: Fan#LastIDindex=1.00
EVENT: Processing time:243 milliSeconds
MQTT : {"idx":28,"nvalue":0,"svalue":"3;0;1"}
Op domoticz (raspberry pi)
1569572603.847137151 - domoticz/in - {"idx":28,"nvalue":0,"svalue":"3;0;1"}
1569572603.997222914 - domoticz/out - {
"Battery" : 255,
"LevelActions" : "http://192.168.178.21/control?cmd=STATE,1|http://192.168.178.21/control?cmd=STATE,2|http://192.168.178.21/control?cmd=STATE,3",
"LevelNames" : "Low|Mid|High",
"LevelOffHidden" : "false",
"RSSI" : 12,
"SelectorStyle" : "0",
"description" : "",
"dtype" : "Light/Switch",
"id" : "0001406C",
"idx" : 28,
"name" : "Itho Fan",
"nvalue" : 0,
"stype" : "Selector Switch",
"svalue1" : "3",
"svalue2" : "0",
"svalue3" : "1",
"switchType" : "Selector",
"unit" : 1
}
Voor mijn gemak heb ik de timerfuncties nog niet in domoticz gezet.
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik de MQTT berichten om kan zetten naar het uitvoeren van een commando en hoe ik dan de knop kan laten verspringen in domoticz. 8)7

• jobr
hiker1982 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:30:
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik de MQTT berichten om kan zetten naar het uitvoeren van een commando en hoe ik dan de knop kan laten verspringen in domoticz. 8)7
Zie hier.

• wouter.N
jeroenk86 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:48:
[...]

Kun je een output van je logging sturen?
En kun je iets meer context geven (versie, hoe geconfigureerd, aansturen via MQTT of HTTP etc... )?
Versie: ESP82xx Core 2.6.0-dev, NONOS SDK 2.2.2-dev(38a443e), LWIP: 2.1.2 PUYA support
D1 Mini + C1101 (1st GPIO op D1)
Aansturing via MQTT, maar ik ervaar ook problemen als ik aanstuur via "control?cmd=STATE,1"
SPI: Uitgeschakeld

Dit is output net voor en na crash;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
25700 : WIFI : Connected! AP: Geheim (74:f2:Ff:FB) Ch: 1 Duration: 3755 ms
25913 : WIFI : DHCP IP: 192.168.2.183 (ITHO-0) GW: 192.168.2.1 SN: 255.255.255.0   duration: 323 ms
25918 : Webserver: start
25919 : firstLoopConnectionsEstablished
26013 : MQTT : Intentional reconnect
26055 : MQTT : Connected to broker with client ID: ESPClient_B2D:secret
26058 : Subscribed to: ITHO/#

User exception (panic/abort/assert)
Panic /home/jeroen/.platformio/packages/framework-arduinoespressif8266@src-bac0718d57cb81d5753774eb032ee50f/cores/esp8266/core_esp8266_main.cpp:117 __yield

>>>stack>>>

ctx: cont
sp: 3fff5060 end: 3fff5450 offset: 0000
3fff5060:  00000000 00000001 0000000f 401012cd  
3fff5070:  000000fe 00000000 00000000 00000000  
3fff5080:  00000000 00000000 00000000 3fff54d8  
3fff5090:  3fff56cc 3fff56cc 3fff21c8 00000003  
3fff50a0:  00000028 00000003 3ffe875c 4028b58a  
3fff50b0:  00000005 00000003 00000033 4028b5c7  
3fff50c0:  0000000f 000000f5 00000005 4028ae87  
3fff50d0:  00000028 00000003 3fff22c4 4020affd  
3fff50e0:  00000028 00000003 3fff22c4 4020b864  
3fff50f0:  aaaaaa32 aaaaaaaa b300feab 952aab2a  
3fff5100:  9a59659a 9a69aa99 66a55556 a9aa9659  
3fff5110:  55965a65 56596595 5aa99955 aaaaac66  
3fff5120:  3faaaaaa 3fff51e4 3fff515c 402894fd  
3fff5130:  00000001 3fff51e4 aaaa13cc 5333adaa  
3fff5140:  cd542b33 cc545353 abaab4ca 40289655  
3fff5150:  00000002 00000000 02ff2bf8 00000000  
3fff5160:  402d1858 00000002 3fff51c0 4028975c  
3fff5170:  3fff5334 402d1858 3fff51c0 40289b98  
3fff5180:  3fff5334 00000001 3fff51c0 402894fd  
3fff5190:  402d1858 0000000d 00000000 00000000  
3fff51a0:  3fff5334 00000001 00000000 4026e8ff  
3fff51b0:  00000000 00000000 3fff51f0 4028951c  
3fff51c0:  00000000 00000000 02ff51f0 00003331  
3fff51d0:  00000000 82000000 74617473 00000065  
3fff51e0:  85ff5334 74617453 33312065 8821ac00  
3fff51f0:  00000000 00000000 02ff5240 00000000  
3fff5200:  3fff5334 0000000d 3fff52b0 4024369a  
3fff5210:  00000000 00000000 80ff531c 00000000  
3fff5220:  00000000 80ff5334 00000000 00000000  
3fff5230:  80000001 00000000 00000000 80916e01  
3fff5240:  00000000 00000000 80ff5310 00000000  
3fff5250:  00000000 0000000d 00000000 00000000  
3fff5260:  00000000 00000000 00000004 00060000  
3fff5270:  00000001 402dbc00 3fff5310 00000005  
3fff5280:  00000051 0191727a 3fff5310 3fff3b48  
3fff5290:  402dbc00 00000008 00000000 01916e01  
3fff52a0:  00000001 00000008 00000000 40265c04  
3fff52b0:  00000000 00000000 80ff52e0 00000000  
3fff52c0:  00000000 80000000 00000000 00000000  
3fff52d0:  80000000 00000000 00000000 802894fd  
3fff52e0:  00000000 00000000 80ff5320 00000000  
3fff52f0:  00000000 0000000d 00000000 00000000  
3fff5300:  00000000 00000000 00000c04 00000000  
3fff5310:  00000000 00000000 05ff5320 74617473  
3fff5320:  00000065 85000000 00646d63 00000000  
3fff5330:  83000000 74617453 33312065 88000000  
3fff5340:  402bed9d 00000000 00000000 00ff5348  
3fff5350:  402c4e8a 3fff2eb4 3fff1f10 00000003  
3fff5360:  402c6073 3fff2eb4 3fff35bc 01916e01  
3fff5370:  3fffaaf0 00000004 0000002c 4022b32d  
3fff5380:  00000000 ffffffff 3fff35bc 40294b18  
3fff5390:  3fff53cc 00000000 3fff53cc 402896e0  
3fff53a0:  3fff3840 3fff53cc 3ffe9bca 3fff2eac  
3fff53b0:  00000104 0001042c 3fff2ae8 4027fb3d  
3fff53c0:  01916d95 00000000 3fff5de0 00000000  
3fff53d0:  00000000 80916d59 00000000 4021775e  
3fff53e0:  3fff3840 01916d59 00000000 40284c19  
3fff53f0:  00000027 3fff2dc4 00000428 4022ae0a  
3fff5400:  00000002 00000000 00000000 3fff5498  
3fff5410:  3fffdad0 3ffe863c 00000000 40284d75  
3fff5420:  00000000 00000000 00ff5458 4028ae45  
3fff5430:  3fffdad0 00000000 3fff5458 4028af6c  
3fff5440:  feefeffe feefeffe 3ffe875c 4010073d  
<<<stack<<<

ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(3,6)

load 0x4010f000, len 1384, room 16 
tail 8
chksum 0x2d
csum 0x2d
v645464ca
~ld
⸮U70 : 

INIT : Booting version:  (ESP82xx Core 2.6.0-dev, NONOS SDK 2.2.2-dev(38a443e), LWIP: 2.1.2 PUYA support)
71 : INIT : Free RAM:20528
72 : INIT : Warm boot #12 Last Task: Background Task - Restart Reason: Software/System restart
74 : FS   : Mounting...
98 : FS   : Mount successful, used 75802 bytes of 957314
117 : CRC  : No program memory checksum found. Check output of crc2.py
152 : CRC  : SecuritySettings CRC   ...OK 
258 : INIT : Free RAM:17336
259 : INIT : SPI not enabled
273 : Extra Settings PLUGIN_145 loaded
284 : CC1101 868Mhz transmitter initialized
321 : INFO : Plugins: 82 [Normal] [Testing] [Development] (ESP82xx Core 2.6.0-dev, NONOS SDK 2.2.2-dev(38a443e), LWIP: 2.1.2 PUYA support)
426 : WIFI : Set WiFi to STA

• Bart1992
  • Laatst online: 10:51
Ik probeer inmiddels ook mijn Itho ( eco ) aan de praat te krijgen met een nodeMCU v3 icm cc1101.

Alles lijkt te werken, echter reageert de Itho nergens op en krijg ik hem niet gekoppeld....

De ESP is geconfigureerd zoals in de handleiding : https://docs.google.com/document/

Ik heb alle GPIO pinnen geprobeerd ( bekabeling 5x gecheckt, en ook ingekort naar 3 cm ) maar krijg hem niet gekoppeld met mijn Itho fan, ook zie ik geen ID's voorbij komen wanneer ik de originele afstandbediening gebruik ( zoals meer mensen in dit forum )

Ik heb de files van Jodur geflashed, en ik heb de files van klockie86 geprobeerd maar beide geven hetzelfde resultaat.

Als ik in de log van de ESP kijk lijkt het alsof de CC1101 het doet, maar ik heb hier mijn vraagtekens bij....
INIT : Warm boot #3
INIT : Free RAM:24392
WIFI : AP Mode ssid will be ITHO_0 with address 192.XXXXX
WIFI : Connecting ZiggoXXXXXX attempt #1
WIFI : Connected! IP: 192.XXXXX (ITHO_0)
MQTT : ClientID ITHO connected to broker
Subscribed to: /ITHO/#
WD : Uptime 0 ConnectFailures 0 FreeMem 20888
WD : Uptime 1 ConnectFailures 0 FreeMem 20792
WD : Uptime 1 ConnectFailures 0 FreeMem 20608
Heeft iemand enig idee wat hier fout kan gaan, of wat ik nog kan proberen?

• jeroenk86
wouter.N schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:15:
[...]
Dit is output net voor en na crash;

code:
1
knip...

Dit lijkt inderdaad dezelfde fout als @hiker1982. Ik zag dat mijn ESP ook spontaan ge-reboot was. Ik zal even uitzoeken waar bij mij het probleem zit.

De logging verwijst naar een fout in de ESPeasy-code. Ik zal de repository (GIThub) even in de gaten houden, mogelijk dat er meer mensen zijn die deze bug ervaren.

• hiker1982
Bart1992 schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:33:
Ik probeer inmiddels ook mijn Itho ( eco ) aan de praat te krijgen met een nodeMCU v3 icm cc1101.

Alles lijkt te werken, echter reageert de Itho nergens op en krijg ik hem niet gekoppeld....

De ESP is geconfigureerd zoals in de handleiding : https://docs.google.com/document/

Ik heb alle GPIO pinnen geprobeerd ( bekabeling 5x gecheckt, en ook ingekort naar 3 cm ) maar krijg hem niet gekoppeld met mijn Itho fan, ook zie ik geen ID's voorbij komen wanneer ik de originele afstandbediening gebruik ( zoals meer mensen in dit forum )

Ik heb de files van Jodur geflashed, en ik heb de files van klockie86 geprobeerd maar beide geven hetzelfde resultaat.

Als ik in de log van de ESP kijk lijkt het alsof de CC1101 het doet, maar ik heb hier mijn vraagtekens bij....

[...]

Heeft iemand enig idee wat hier fout kan gaan, of wat ik nog kan proberen?
Hi Bart, Ik gebruik op dit moment de bin file van Jodur.
Heb je bij espeasy onder het tabje tools --> advanced de weblog ook op 3 of dev gezet?
Je krijgt dan namelijk meer informatie te zien.

Dit laat zien dat je CC1101 goed wordt gedecteerd, dat is dus in orde.
WD : Uptime 1 ConnectFailures 0 FreeMem 20792
WD : Uptime 1 ConnectFailures 0 FreeMem 20608
Kun je ook aangeven wat voor Itho fan je hebt?
Ikzelf heb een HRU ECO 300 Duo zone.
Het pairen gaat dan iets anders dan in de handleiding : https://docs.google.com/document/ staat.

In die handleiding staat namelijk dat je de fan even uit moet zetten en dan 2 minuten de tijd hebt.
Dit werkte bij mij niet totdat ik er achter kwam dat er een paneeltje op mijn fan zit waar ik hem op pairen kon zetten.
Ik zag toen een timer van 2 minuten lopen. Tijdens die timer heb ik hem gepaired en toen werkte het.

hiker1982 wijzigde deze reactie 30-09-2019 15:05 (34%)

• jeroenk86
Zojuist gemerged met de originele ESP-easy MEGA branch. Hierin waren een aantal bugfixes gemaakt. Builden met "dev" optie resulteert bij mij ook in een instabiele ESP.
De "normal" built draait hier prima, laatste bin file staat op github.

• Bart1992
hiker1982 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:52:
[...]

Hi Bart, Ik gebruik op dit moment de bin file van Jodur.
Heb je bij espeasy onder het tabje tools --> advanced de weblog ook op 3 of dev gezet?
Je krijgt dan namelijk meer informatie te zien.

[Afbeelding]

Dit laat zien dat je CC1101 goed wordt gedecteerd, dat is dus in orde.

[...]

Kun je ook aangeven wat voor Itho fan je hebt?
Ikzelf heb een HRU ECO 300 Duo zone.
Het pairen gaat dan iets anders dan in de handleiding : https://docs.google.com/document/ staat.

In die handleiding staat namelijk dat je de fan even uit moet zetten en dan 2 minuten de tijd hebt.
Dit werkte bij mij niet totdat ik er achter kwam dat er een paneeltje op mijn fan zit waar ik hem op pairen kon zetten.
Ik zag toen een timer van 2 minuten lopen. Tijdens die timer heb ik hem gepaired en toen werkte het.
Bedankt voor je bericht! Nadat ik de serial en web log level op 3 heb gezet krijg ik inderdaad RF berichten binnen :
INIT : Warm boot #2
INIT : Free RAM:24392
WIFI : AP Mode ssid will be ITHO_0 with address 192.168.4.1
WIFI : Connecting Ziggo6665315 attempt #1
WIFI : Connected! IP: 192.168.178.30 (ITHO_0)
RF signal received

RF signal received

UPDATE by PLUGIN_READ
State: 1.00
LastIDindex: 0.00
MQTT : /ITHO/FAN/State 1
MQTT : /ITHO/FAN/Timer 0
MQTT : /ITHO/FAN/LastIDindex 0
UPDATE by PLUGIN_READ
MQTT : Topic: /ITHO/status
MQTT : Payload: Connected
MQTT : Topic: /ITHO/status
MQTT : Payload: Connected
MQTT : Topic: /ITHO/FAN/State
MQTT : Payload: 1
MQTT : Topic: /ITHO/FAN/Timer
MQTT : Payload: 0
MQTT : /ITHO/FAN2/State 1
MQTT : /ITHO/FAN2/Timer 0
MQTT : /ITHO/FAN2/LastIDindex 0
UPDATE by PLUGIN_ONCE_A_SECOND
MQTT : /ITHO/FAN/State 1
MQTT : /ITHO/FAN/Timer 0
MQTT : /ITHO/FAN/LastIDindex 0
MQTT : Topic: /ITHO/FAN/LastIDindex
MQTT : Topic: /ITHO/FAN2/State
MQTT : Topic: /ITHO/FAN2/Timer
MQTT : Topic: /ITHO/FAN2/LastIDindex
MQTT : Topic: /ITHO/FAN/State
MQTT : Topic: /ITHO/FAN/Timer
MQTT : Topic: /ITHO/FAN/LastIDindex
RF signal received

Device-ID:d3:d6:12:f0:3a:4f:f6:c0 IGNORED
RF signal received

Device-ID:fc:0:b7:19:8e:6:e5:c IGNORED
Het blijkt dat ik een oudere Itho CVE ECO 2 fan heb, volgens mij zijn deze standaard niet uitgerust met een RF module en ik vermoed dat deze er blijkbaar later door de vorige bewoners ingezet ( ik heb 2 RF afstandsbedieningen ) --> Zoiets als dit : https://www.ithodaalderop.nl/nl-NL/professional/product/536-0130 ?. Ik kan echter nergens achterhalen hoe het koppelen met deze losse RF module werkt.

Enig idee? In ieder geval krijg ik berichten binnen op de NodeMCU :)! Alleen het achterhalen van de afstandsbediening ID's is niet te doen....Drukken op de knoppen geeft duidelijk terugkomend ID ( tussen alle andere ID's )

In ieder geval alvast bedankt :)!

• hiker1982
jeroenk86 schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:03:
Zojuist gemerged met de originele ESP-easy MEGA branch. Hierin waren een aantal bugfixes gemaakt. Builden met "dev" optie resulteert bij mij ook in een instabiele ESP.
Ik ga hem uitproberen.
Bedankt voor de moeite. _/-\o_

• hiker1982
Bart1992 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:48:
[...]

Bedankt voor je bericht! Nadat ik de serial en web log level op 3 heb gezet krijg ik inderdaad RF berichten binnen :

[...]

Het blijkt dat ik een oudere Itho CVE ECO 2 fan heb, volgens mij zijn deze standaard niet uitgerust met een RF module en ik vermoed dat deze er blijkbaar later door de vorige bewoners ingezet ( ik heb 2 RF afstandsbedieningen ) --> Zoiets als dit : https://www.ithodaalderop.nl/nl-NL/professional/product/536-0130 ?. Ik kan echter nergens achterhalen hoe het koppelen met deze losse RF module werkt.

Enig idee? In ieder geval krijg ik berichten binnen op de NodeMCU :)! Alleen het achterhalen van de afstandsbediening ID's is niet te doen....Drukken op de knoppen geeft duidelijk terugkomend ID ( tussen alle andere ID's )

In ieder geval alvast bedankt :)!
De CVE ECO 2 fan heeft inderdaad de RF functies als optie.
Zie hier hoe je een RF afstandsbediening kunt koppelen: YouTube: Itho Daalderop: Hoe MELD ik de DRAADLOZE ZENDER RFT AAN? | Ventilati...
De koppelmethode zoals beschreven in de handleiding die je gebruikt komt dus overeen met jouw unit.

Om het ID van je afstandsbediening te vinden moet je op 1 van de knoppen drukken.
Je ziet dan in je log dat 1 ID 3x achter elkaar verschijnt. Dat is de ID van je afstandsbediening.

• hiker1982
jeroenk86 schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:03:
Ik heb deze versie inmiddels draaien en werkt hier ook goed. :)
Even een paar dagen aankijken voordat ik hem stabiel ga noemen.

Ik ben echt heel erg blij met deze uitbreiding in Domoticz en vind het echt heel knap hoe dit project tot stand is gekomen en wat het uiteindelijk is geworden.
@mvnieuw en natuurlijk iedereen die er aan heeft bijgedragen van harte bedankt. _/-\o_

• Bart1992
hiker1982 schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:24:
[...]

De CVE ECO 2 fan heeft inderdaad de RF functies als optie.
Zie hier hoe je een RF afstandsbediening kunt koppelen: YouTube: Itho Daalderop: Hoe MELD ik de DRAADLOZE ZENDER RFT AAN? | Ventilati...
De koppelmethode zoals beschreven in de handleiding die je gebruikt komt dus overeen met jouw unit.

Om het ID van je afstandsbediening te vinden moet je op 1 van de knoppen drukken.
Je ziet dan in je log dat 1 ID 3x achter elkaar verschijnt. Dat is de ID van je afstandsbediening.
Thanks voor je berichtje! Heb echt 20x geprobeerd hem op deze manier te koppelen, maar zonder succes helaas.

Wanneer ik op een knop van de afstandsbediening druk, zie ik niet 3x hetzelfde ID achter elkaar....?!

Gr,
Bart
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True