Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mvnieuw
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05-10 22:49
Voor de geinteresseerde tweakers onder ons, ik ben bezig om het draadloze protocol te ontrafelen. De hardware heb ik al ontleed en is te vinden op https://diystuff.nl/embedded/itho-rf-protocol/. Ook heb ik de complete unit gedemonteerd en dit is te zie op https://diystuff.nl/diy/vraaggestuurde-ventlatie/.

Volgt er nu een vraag van mij, wie heeft de PWM optie print en kan daarvan in hoge resolutie van beide zijdes een foto maken, waarop ook de componentopdruk te lezen is. Daarme kan ik mijn onderzoek voortzetten naar deze unit.

Tegen de tijd dat ik het protocol werkend heb, dan wil ik graag een keer komen meten bij een afstandsbediening die de "Niet thuis" optie heeft. Ook heb ik interessen in een CO2 meter, deze is in staat om via draadloos een 0-100% signaal door te sturen naar de ecofan.

Uiteindelijke doel is om een dongle te kunnen maken die via Domoticz aangestuurd kan worden. Wie doet er mee?

• mvnieuw
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05-10 22:49
quote:
Bas Post schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:44:
[...]

Super dat je dit doet! Ik ga zeer binnenkort een Itho Ecofan aanschaffen met de PWM print! Zodra ik deze binnen heb, maak ik foto's en contact ik je wel. Tenzij iemand mij voor is natuurlijk! :*)

PS, wat helemaal te gek is, is dat je een NRF905 gebruikt hiervoor, deze worden standaard ondersteund in het "Geek" pakket van Homey, als je de dongle helemaal werkend krijgt, zou dat betekenen dat dit ook direct met Homey werkt!
Ik heb even naar de Homey gekeken, en die heb ik al eens langs zien komen. Hij ondersteunt 433 Mhz. Ik weet niet in hoeverre de software aangepast kan worden zodat ie ook op 868 Mhz werkt. Ik denk namelijk dat de Homey de NRF905 gebruikt en hem excluisief in receive zet op de 433 Mhz frequentie. Ach, we gaan wel zien waar dit draadje heen gaat.

Als je de PWM print hebt, en nadat ik de foto's uitgeplozen heb, dan wil ik wel een keertje langs komen om op de I2C of SPI signalen te meten met mijn LogicAnalyzer. Alle bevindingen worden dan opensource op de site gezet >:) Ik woon in Eindhoven . ..
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True