Allen,
Ik volg dit gave project al een aantal maanden...
Zelf krijg ik e.e.a. helaas nog niet helemaal aan de praat en ik verwacht dat dit te maken heeft met mijn type Ventilator.
Allereerst mijn huidige hardware / setup:
- OptimaFlow met ingebouwde RV en CO2 sensor
- Zender met 'auto' en 'timer' stand (536 0150)
- Spider Base zender
- C1101 verbonden aan een
Wemos D1 mini
- C1101 verbonden aan een
NodeMcu v3 Lua ESP-12E
- Arduino IDE 1.8.5
- CH341SER driver geïnstalleerd
- Board selectie wisselend tussen 'NodeMCU 1.0 ESP-12E' en 'Wemos D1 R2 & mini'
Hiermee ben ik begonnen de sketch (IthoEcoFanRFT) van Klusjesman en Supersjimmie te uploaden.
M.b.v. de posts op dit topic heb ik de programmatuur zover dat op de seriële monitor wordt weergegeven welke knop van de 0150 is ingedrukt;

Zoals te zien hier ook het ID van de zender mee achterhaald.
Inmiddels heb ik in de programmatuur een aantal varianten van de specifieke commands aangepast.

De commando's Low, Medium (Auto) en High werken veelal wel, maar voornamelijk de Timers en de Join functie lijken alleen zoals op de afbeelding opgepakt te worden. Voor het loggen / ontvangen van deze berichten niet zo spannend natuurlijk, maar ik verwacht dat dezelfde commando's verstuurd worden wanneer je gaat sturen.
Aangezien het versturen van commando's tot nu toe volledig genegeerd wordt door de Ventilator ben ik benieuwd of het mogelijk is om de daadwerkelijk gebruikte commando's (door de 0150) weer te geven zijn in de monitor?!

(Bij gebruik van de SpIDer krijg ik vooralsnog überhaupt bijna niks terug.)

(Ik kan een aantal waarden weergeven, maar het daadwerkelijke command / message2 o.i.d. krijg ik niet te pakken!)
Ik heb trouwens ook nog geprobeerd om de programmatuur met het RFTid van de 0150 en van de SpIDer te draaien en te zorgen dat de counter die gebruikt wordt overeenkomt met de waarde die de originele zender op dat moment heeft. Dit in de hoop om zonder te joinen toch (alsof het daadwerkelijk een commando van mijn 0150 zou zijn) de ventilator van stand te veranderen. Helaas zonder resultaat..
Resumé:
- Lezen van de 0150 werkt deels wel, alleen nog niet met de details die ik zou willen
- Lezen van de SpIDer werkt zo goed als niet
- Zenden naar de OptimaFlow werkt totaal niet
Is er iemand die dezelfde zender / ventilator gebruikt en dit wel aan de praat heeft gekregen?
(PS: Ik zou beschikbaar gestelde ESPEasy bins graag uitproberen, maar ga er vanuit dat deze vooralsnog niet geschikt zijn voor de OptimaFlow / 0150 zender?)