Dit is genoeg om mee te beginnen.:)
Allereerst je primary stats:
Voor een DPS build wil je uitkomen op (ongeveer) 6000/6000/2800. Meer dan 6k voor firearms en stamina heeft niet zoveel zin wegens afnemende meeropbrengsten. Dus als jij 1000 uit je electronics haalt en die respect naar firearms dan zit je op 5800/5800/2800 en doe je een berg meer schade.
Dan je gear:
Op je gear altijd gaan voor de hoogste primary stat (1272 is max, dus liefst 1260+). Meeste mensen rollen geen electronics, skill power haal je dan uit een Specialized backpack. Met bovengenoemde cijfers kom je dan rond de 107k skillpower uit, zat voor een DPS build. Je heals (booster shot!) en pulse (extra CHC/CHD) zijn dan krachtig zat. Dan armor (voor zolang het duurt, in 1.6 gaat dit niet meer op!): je wil armor op alle gear items waar het op kan, en dan ook nog zo hoog mogelijk. Ook al je mods met armor. Alleen stamina/firearms mods (wat je voor jouw build nodig hebt om ongeveer op die 6000/6000 uit te komen). Je toughness vliegt dan omhoog. Naast armor wil je graag zo hoog mogelijke enemy armor damage, dus rol dit waar kan (mask, kneepads).
Je wapens:
Destructive (enemy armor damage) is verplicht als talent (ook op je AR, die zelf al EAD heeft). Voor sniper zou ik er nog Brutal bijnemen en misschien nog Deadly (ben zelf geen sniper dus wellicht wil je hier nog wat anders).
Omdat je als sniper zo hoog mogelijk in je headshot damage wil zitten, zorg dan ook dat de mods op je wapens dit hebben. Geen (of zo min mogelijk) stability of accuracy, altijd kiezen voor HS, CHC en CHD.
Uiteraard ga je dit allemaal niet in één keer bij elkaar krijgen, dus werk er gewoon op je gemak naartoe. (Bijna) niemand heeft een perfecte build.
Hier wat voorbeeldjes van mijn eigen builds, dan kun je een beetje zien waar de verschillen inzitten, kijk vooral naar de primary stats en de armor rolls (en dan mis ik nog best een hoop ook qua armor):
HE-build:
https://c1.staticflickr.c...29667614_af128b88e6_b.jpg
AB-build:
https://c1.staticflickr.c...14143671_ee55c338b0_b.jpg
Heb zelf inmiddels weer een andere build, maar nog geen screenshot van.
En last but not least: dit is hoe ik het heb gedaan, er zijn meer wegen naar een goede build, dus dit is zeker niet de heilige graal ofzo.