NLxAROSA schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:13:
Ik vind 100% EDR wel ff wat anders dan 100% CHC. 100% EDR is maar in een handvol situaties nuttig, terwijl 100% CHC (m.n i.c.m. de CHC bonus en stats op de SMG) zwaar OP was. En balans-updates waren aangekondigd, dus het kan voor niemand een verassing zijn dat dit soort nerfs eraan zaten te komen. Denk dat er nog wel meer wordt gebalanceerd de komende periode, dus ik zou sowieso uitkijken met het speccen van zaken die nu OP zijn, je kan er vergif op innemen dat die ook worden aangepakt. Enige dat ik naadje vind is dat ze dit via een stealth-update hebben gedaan zonder vooraankondiging. Dan had je je erop voor kunnen bereiden.
Had zelf ook liever gezien dat ze de SMGs qua DMG (en/of range) zouden hebben verlaagd i.p.v. cap op crit chance. Dan had je dezelfde balans bereikt, maar zonder alle huidige builds te verkrachten. En het gebrek aan electronics is nu extra vervelend, gaat je veel tijd/grinding kosten om nieuwe gear te craften.
Ben wel blij dat andere builds nu ook levensvatbaar zijn, je ziet nu veel meer variatie.
100% CHC was ook een build feature. Je had goede gear nodig om op 60% te zitten. Nu is het spel alleen maar weer makkelijker gemaakt en de mensen die er tijd en moeite in hebben gestoken om de puzzel op te lossen worden gestraft. Iedere SMG heeft 20+ CHC, dus icm met 40K skillpower pulse zit je al op de 60%, je hoeft dus niets meer op je gear/mods te hebben. AR heeft geen native CHC dus daarvoor is 20% op je gear wel handig. Dit is een hiv manier van Massive om ons andere wapens te laten gebruiken zonder dat ze iets buffen. Er zou geen nerf komen, dit is 200% een nerf!
Er komt geen variatie in builds iedereen is nu stamina aan het stacken!
Als support speler heb je nu ook ook niet zoveel meer te bieden. 60% is de harde cap dus echte dps spelers hebben niets aan een 40k pulse, die zitten zonder pulse al aan de cap en hebben dan dus enkel wat aan de CHD. DPS spelers leveren 40% aan crit damage in, dus ook in PVE duurt het langer om dingen dood te maken.
80% van de playerbase snapt geen kloot van dit spel, en dat komt door de slechte communicatie van Massive. Zeker als ze dit soort dingen blijven veranderen wordt er nooit duidelijk hoe of wat. Wat is een harde cap wat is een softe cap, welke talents/skills stacken. Hoeveel % van wat is werkelijke damage. Er is zoveel onwetendheid! De DPS calculatie is een grap, voor een game die draait om stats is dit nog steeds totaal zaad.
Ik was enthousiast en vond het spel na 1.2 nog leuker. Maar het blijkt allemaal weer een rookscherm te zijn. Waarom doet Massive zo z'n best om het te verkloten?! Als het nooit d'r bedoeling is geweest dat we CHC konden stacken waarom hebben we hier dan nooit iets van gehoord in SOTG?!? En waarom gebruikte iedere streamer (Inc Hamish) deze feature zonder ooit een opmerking te maken dat het niet zo bedoeld is. Het is een NERF! Een gebroken belofte voor de zoveelste keer!
[
Voor 25% gewijzigd door
bbblije op 08-06-2016 09:29
]