Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33
Thnx, was van de week al aan het zoeken naar de patch notes maar kon ze niet vinden.
Zou er ook nog iets voor NL in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
davidov schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:52:
[...]

Thnx, was van de week al aan het zoeken naar de patch notes maar kon ze niet vinden.
Zou er ook nog iets voor NL in zitten?
Patch notes zullen pas met de release volgen, vandaag dus.
ik heb de livestream bekeken, maar heb NL toch niet horen vallen. Ik vind ook niet dat ze een rebalance nodig hebben. Hun rivierbonus is sterk, en de polder is ook een goede TI. Enige minpuntje is extra loyalty van internal trade routes, die is niet echt nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Ze hebben tot nu toe telkens maar een 12tal civs laten zien voor de rebalance. Gezien de verdere hoeveelheid veranderingen, bijv. in de tech tree, verwacht ik dat alle civs wel nog een keer langsgelopen zijn en hier en daar kleine wijzigingen hebben gehad. In die zin verwacht ik ook voor NL nog wel een kleine aanpassing, maar niets wat echt meteen het noemen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Changelog: https://civilization.com/...ame-update-available-now/

En zoals verwacht een kleine rebalance voor Nederland
[...] Netherlands

Radio Oranje: Domestic Trade Routes provide +2 Loyalty (was +1) per turn for the starting city. Trade Routes sent or receive from a foreign civilization grant +2 Culture (was +1) to the Netherlands.
[...]

[ Voor 60% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
meer cultuur van international trade routes helpt wel voor een culture victory, en daarover gesproken, tourisme heeft nu extra nut:

Trade routes naar civs waar je cultureel over domineert geven extra 4 gold, maar belangrijker, spy missies duren ook 25% korter als je hebn domineert. Met de juiste combinatie van promoties en policies kan dat tot 2 turn spy missies lijken.

Ik speel altijd al graag cultureel, dit is een leuke boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Civ 6 crasht best vaak, ondertussen ook een ander systeem (van AMD naar Nvidia en van Intel naar AMD) maar zo vaak dat hij in spel freezed en na een tijdje; civ 6 reageert niet meer en dan rapporteren bij MS of afsluiten.
Wellicht, het enige wat ik kan bedenken mijn civ save/game folder deleten (die wordt altijd geback-upt via onedrive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hetzelfde heb ik ook op grote maps op de Xbox Series X. Voor de laatste patch was het nooit een probleem. Wel eens een crash, maar niet steevast na een paar beurten al. Lijkt erop dat ze iets niet goed hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had veel freezes op mijn MacBook Pro 16 en heb (niet alleen) daarom een Windows "gaming" laptop aangeschaft. Ik moet zeggen dat mijn spel eigenlijk nooit crasht. Ook met de laatste patch niet.

Heb afgelopen weekend toch echt de nodige beurten gespeeld.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Ferruginous Hwk Het is bij mij alleen op de grotere maps. Standard of kleiner gaat het prima, daarboven is het momenteel een crash spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:54:
@Ferruginous Hwk Het is bij mij alleen op de grotere maps. Standard of kleiner gaat het prima, daarboven is het momenteel een crash spektakel.
Ah, Ik speel meestal op standard of small (small vooral om nieuwe gamemodes te testen)
Dan zit daar mogelijk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Hier wel regelmatig hangers. Reageert niet, onderliggend weinig te vinden in de logging...

Sinds de meest recente patch...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Hoe speelt deze game overigens op de apple M1 ?

Ik zit me af te vragen of met de nieuwe M1 iPad, het moment gekomen is om mijn pc versie achter te laten en dan de op de tablet verder te gaan (base-game al eens aangeschaft, maar had geen zin om dubbel te betalen voor expensions).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:48:

Ik zit me af te vragen of met de nieuwe M1 iPad, het moment gekomen is om mijn pc versie achter te laten en dan de op de tablet verder te gaan (base-game al eens aangeschaft, maar had geen zin om dubbel te betalen voor expensions).
Ik heb een iPad Pro 11 uit 2018 en heb daar CIV6 met de 2 Expansions op gekocht. (Ik ben zo’n gek die dit spel meerdere keren volledig heeft betaald ;) )
Al even niet meer gespeeld maar dat komt omdat Gathering Storm de laatste update is en dus alle modi en nieuwe civs nog moet missen.
Het spel speelt lekker vloeiend op mijn iPad dus ik verwacht zeker geen problemen op een nog krachtigere iPad dan de mijne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bossie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:48:

Ik speels de Asphyr-versie op macos op de m1 macbook air, gaat helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Ferruginous Hwk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb een iPad Pro 11 uit 2018 en heb daar CIV6 met de 2 Expansions op gekocht. (Ik ben zo’n gek die dit spel meerdere keren volledig heeft betaald ;) )
Al even niet meer gespeeld maar dat komt omdat Gathering Storm de laatste update is en dus alle modi en nieuwe civs nog moet missen.
Het spel speelt lekker vloeiend op mijn iPad dus ik verwacht zeker geen problemen op een nog krachtigere iPad dan de mijne.
Top, heb C6 al tijden niet meer gespeeld en zou dus nu ook de laatste updates op mijn laptop moeten komen. Dit klinkt dan als een goed moment om deze dan juist op de iPad te kopen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

DropjesLover

Dit dus ->

Heeft iemand ervaring met de Play by Cloud modus?
Wij spelen het met een paar vrienden, maar tot nu toe zijn maar 2 van de 9 potjes "successvol". De meesten "resetten" zichzelf na een beurt of 5 à 30 :X
En met een reset bedoel ik, alles weg, alleen je settler en warrior, op een andere plaats. Soms zijn ook zaken als game-snelheid en map-type aangepast. Gekozen civs zijn wel gebleven.

Deze issues hebben we nu al de afgelopen 2 maanden...

Herkent iemand dit, of wat er tegen te doen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icephase schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Ik speels de Asphyr-versie op macos op de m1 macbook air, gaat helemaal prima!
Hoe zit dat met de graphics? Je kan wel gewoon AA aanzetten enzo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:20
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:15:
Wij spelen het met een paar vrienden, maar tot nu toe zijn maar 2 van de 9 potjes "successvol". De meesten "resetten" zichzelf na een beurt of 5 à 30 :X
En met een reset bedoel ik, alles weg, alleen je settler en warrior, op een andere plaats. Soms zijn ook zaken als game-snelheid en map-type aangepast. Gekozen civs zijn wel gebleven.

Yeah PBC is bugy as what daarom speel ik het ook niet meer. meeste games lopen gewoon vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

mark777 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Yeah PBC is bugy as what daarom speel ik het ook niet meer. meeste games lopen gewoon vast
Ik kan er weinig over vinden, of topics van een jaar geleden toen het net geintroduceerd was.

Het is ideaal tijdens thuiswerken, 2x per dag even snel je beurt doen en weer verder werken.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Ik kan er weinig over vinden, of topics van een jaar geleden toen het net geintroduceerd was.

Het is ideaal tijdens thuiswerken, 2x per dag even snel je beurt doen en weer verder werken.
Ja het is de beste uitvinding sinds civilisation maar ze fixen de bugs niet zo jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:15:

Ik doe er ook een aantal met collega's en vrienden. De meesten gaan eigenlijk probleemloos. Hebben er 1 gehad die volledig gereset was na een aantal beurten. Meeste problemen ervaren we als we een nieuwe opstarten maar na een aantal keer proberen gaat t gewoon goed.

Heb je een 2k account gekoppeld?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Melantrix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Ik doe er ook een aantal met collega's en vrienden. De meesten gaan eigenlijk probleemloos. Hebben er 1 gehad die volledig gereset was na een aantal beurten. Meeste problemen ervaren we als we een nieuwe opstarten maar na een aantal keer proberen gaat t gewoon goed.

Heb je een 2k account gekoppeld?
Ik niet, lijkt niet te hoeven vanuit de Epic games store.
Begin een beetje een schurfthekel te krijgen aan al die verschillende launchers en registraties...
De snelkoppeling op mn bureaublad start de Epic launcher, die vervolgens de 2K launcher start en dan pas kan ik het spel starten :')
En geen mods, want die staan voornamelijk in de steam workshop.
Ik begin terug te verlangen naar vroeger, toen gras groen, seks vies en games gewoon games waren...

Je hebt geen toegang tot de play by cloud zonder in te loggen bij 2k dacht ik?
De 2K lanucher vraagt en heeft geen login lijkt het.

Overigens gaat het niet alleen bij mij fout, andere vrienden hebben dezelfde issues. Volgens mij zitten een paar daarvan ook via Steam.

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 20-05-2021 13:21 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Toevallig iemand die via de console of op de mac/linux speelt? Kan een subtiel verschil in de savegames zitten tussen de platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Ik niet, lijkt niet te hoeven vanuit de Epic games store.
Begin een beetje een schurfthekel te krijgen aan al die verschillende launchers en registraties...
De snelkoppeling op mn bureaublad start de Epic launcher, die vervolgens de 2K launcher start en dan pas kan ik het spel starten :')
En geen mods, want die staan voornamelijk in de steam workshop.
Ik begin terug te verlangen naar vroeger, toen gras groen, seks vies en games gewoon games waren...

Je hebt geen toegang tot de play by cloud zonder in te loggen bij 2k dacht ik?
De 2K lanucher vraagt en heeft geen login lijkt het.

Overigens gaat het niet alleen bij mij fout, andere vrienden hebben dezelfde issues. Volgens mij zitten een paar daarvan ook via Steam.
Oke, ik zelf en volgens mij de meeste van mijn groep zitten wel ingelogd met 2k. ik weet het verre van zeker maar dat zou een verschil kunnen maken.

tevens kan je iig via steam (en volgens mij ook bij epic) de launcher vermijden door de startup te veranderen, als je op de civ reddit kijkt moet je het daar kunnen terug vinden.

eventueel ook even controleren of 1 of meerderen een pihole oid hebben draaien, kan zijn dat daar wat geblockt wordt.

@Caelorum er is afaik geen cross play, ook niet via play by cloud, tussen pc en console. wel tussen steam en epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Melantrix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:12:
[...]
@Caelorum er is afaik geen cross play, ook niet via play by cloud, tussen pc en console. wel tussen steam en epic.
Ahja, ik speel het nooit meer op de PC.

Wat ik wel weet is dat de MacOS en linux builds "anders" zijn. Tegenwoordig lopen ze niet meer zoveel achter (of eigenlijk helemaal niet), maar er zijn nog wel verschillen. Het zou me dus niet verbazen als daar nog wat issues door ontstaan bij play by cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Melantrix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Oke, ik zelf en volgens mij de meeste van mijn groep zitten wel ingelogd met 2k. ik weet het verre van zeker maar dat zou een verschil kunnen maken.

tevens kan je iig via steam (en volgens mij ook bij epic) de launcher vermijden door de startup te veranderen, als je op de civ reddit kijkt moet je het daar kunnen terug vinden.

eventueel ook even controleren of 1 of meerderen een pihole oid hebben draaien, kan zijn dat daar wat geblockt wordt.

Het probleem is ook niet dat het helemaal niet werkt, maar dat het eerst wel werkt en na 30 beurten en 3 dagen ineens niet meer. En ook niet het probleem dat we de game niet meer in komen of iets anders blokkeert, maar dat het hele potje gereset is.
Oftewel, de savegame in de cloud raakt ergens corrupt...
Caelorum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:44:
Toevallig iemand die via de console of op de mac/linux speelt? Kan een subtiel verschil in de savegames zitten tussen de platformen.
De vriend waarmee het vanochtend gebeurde speelt op Windows via Steam. Ik op Windows via Epic.
Beiden geen 2K account omdat de launcher er aan gekoppeld is, we hoeven niet meer apart bij 2K in te loggen.
Overigens, zonder ingelogd te zijn zouden we de play by cloud sectie niet in kunnen, of uberhaupt de play by cloud potje starten om de beurt te doen. Het is gewoon inloggen zoals alle vorige keren / beurten, en ineens is alles gereset.
Anyway, ik heb een topic aangemaakt bij civ forums...

[ Voor 27% gewijzigd door DropjesLover op 20-05-2021 16:52 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
DropjesLover schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:33:
[...]

Het probleem is ook niet dat het helemaal niet werkt, maar dat het eerst wel werkt en na 30 beurten en 3 dagen ineens niet meer. En ook niet het probleem dat we de game niet meer in komen of iets anders blokkeert, maar dat het hele potje gereset is.
Oftewel, de savegame in de cloud raakt ergens corrupt...
Jep ik begrijp je. Kan dus zijn dat iemand z'n upload niet goed gaat bijvoorbeeld.

Probleem is dat je hier niet zoveel aan kan troubleshooten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je de logs bekijkt van iedereen die mee doet in het potje om te kijken of je daar wat in kan vinden.

Maar goed, het blijft natuurlijk dat je je savegame bij iemand anders op z'n computer host, dus veel meer kan je volgens mij niet. Ik kan je wel vertellen dat wij daar niet zoveel problemen mee ervaren en we hebben er op dit moment meerdere tegelijkertijd lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Melantrix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Jep ik begrijp je. Kan dus zijn dat iemand z'n upload niet goed gaat bijvoorbeeld.

Probleem is dat je hier niet zoveel aan kan troubleshooten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je de logs bekijkt van iedereen die mee doet in het potje om te kijken of je daar wat in kan vinden.

Maar goed, het blijft natuurlijk dat je je savegame bij iemand anders op z'n computer host, dus veel meer kan je volgens mij niet. Ik kan je wel vertellen dat wij daar niet zoveel problemen mee ervaren en we hebben er op dit moment meerdere tegelijkertijd lopen.
Dat was ook meer m'n vraag, herkennen anderen dit zelfde gedrag van de play by cloud functie?

Nee dus :/

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Al sinds civ 1 fan van de serie. Blijf om de zoveel tijd teruggrijpen naar de games. 1 raar issue: nieuwe pc met Ryzen 5800x en 6800XT. Ik blijf hier echter vastlopers houden. Na een x periode (grof geschat: uurtje? ) loopt de game vast. Voor de rest geen enkel issue, alleen bij civ 6. Herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
xxxMaverick schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:59:
Al sinds civ 1 fan van de serie. Blijf om de zoveel tijd teruggrijpen naar de games. 1 raar issue: nieuwe pc met Ryzen 5800x en 6800XT. Ik blijf hier echter vastlopers houden. Na een x periode (grof geschat: uurtje? ) loopt de game vast. Voor de rest geen enkel issue, alleen bij civ 6. Herkenning?
Gebruik je dx11 of dx12? Dx12 geeft problemen en loopt bij mij ook vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
mark777 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Gebruik je dx11 of dx12? Dx12 geeft problemen en loopt bij mij ook vast
Goed punt, dx12 in principe geloof ik......maar volgens mij ook een keer dx11 en dacht toen 'daar ligt het dus niet aan' maar niet 100% zeker. Ga hem testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 11:24
Ferruginous Hwk schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:33:
Ik had veel freezes op mijn MacBook Pro 16 en heb (niet alleen) daarom een Windows "gaming" laptop aangeschaft. Ik moet zeggen dat mijn spel eigenlijk nooit crasht. Ook met de laatste patch niet.

Heb afgelopen weekend toch echt de nodige beurten gespeeld.
Apple heeft met MacOS Big Sur 11.4 een update uitgebracht dat jouw probleem zou moeten verhelpen.
robcoenen in "[macOS Big Sur] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
xxxMaverick schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:59:
Zelfde ervaringen - ook AMD systeem. Ik had hiervoor een Intel systeem en nooit issues. DX11 / 12, opnieuw geïnstalleerd, etc. Ik blijft de issues houden (freezes, hangers, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Heel lang geen issues gehad, maar sinds een maandje of 1,5 wel geregeld vastlopers.

Zowel op laptop (intelbased) als desktop (hele oude AMD setup), ook vaak rondom een uurtje / anderhalf uur spelen.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
-

[ Voor 139% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 25-05-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
zakjapanner schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Apple heeft met MacOS Big Sur 11.4 een update uitgebracht dat jouw probleem zou moeten verhelpen.
robcoenen in "[macOS Big Sur] Ervaringen & Discussie"
Ik las het idd..Wat goed zeg deze oplossing. Heb heel lang last gehad van dit probleem totdat ik maar een Windows Laptop (Lenovo Legion) heb aangeschaft om CIV6 te kunnen spelen want ik was al die vage problemen op de Mac met dit spel wel een beetje zat. (Ja ik ben zo erg ;))

Straks maar weer eens installeren op mijn Macje.. Hij is nu de update aan het binnenhalen iig! :)

[ Voor 63% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 25-05-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Ligt het aan mij of lijkt de laatste patch wat issues met zich mee te hebben gebracht (op PS4)?
Animaties van vulkanen doen het regelmatig niet (roken/uitbarsten). Flood barriers zie ik niet meer. Overall performance lijkt verslechterd te zijn, bij het selecteren/verplaatsen van units bijvoorbeeld. Vrij laggy.
Komen ze nog met patches nu of is dit het gewoon? Leuk de nieuwe units en balances maar dit soort dingen maken het er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@veldkampj Kan niet voor de PS spreken, maar op de xbox is het drama. Nog nooit zoveel crashes gehad. Tot op het punt dat ik nu het spel gewoon links laat liggen omdat ik geen zin heb telkens dezelfde beurt opnieuw te moeten doen. Niet echt stabiel en ze moeten toch echt nog wel met een patch gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Caelorum schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:53:
@veldkampj Kan niet voor de PS spreken, maar op de xbox is het drama. Nog nooit zoveel crashes gehad. Tot op het punt dat ik nu het spel gewoon links laat liggen omdat ik geen zin heb telkens dezelfde beurt opnieuw te moeten doen. Niet echt stabiel en ze moeten toch echt nog wel met een patch gaan komen.
Crashes gelukkig niet, al blijft ie soms wel een beetje hangen dat je denkt: het zal toch niet?
Hopen dat er nog een patch komt om eea te fixen dan. Geen idee hoeveel support ze nog gaan leveren nu het er eigenlijk op zit vwb releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Op MacOS is het inmiddels een heel stuk stabieler. Wel heb ik nu ook last van de bug dat die na een uur spelen of zo crasht. Maar dat schijnt onder Windows nu ook wel een ding te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hier geen problemen met een AMD 3400G systeem, geen crashes of freezes :)

Ander vraagje. Ik ben nu iets ervarener. Ik speel zelf en een cloud game met vrienden op Prince difficulty, zonder uitbreidingen en met clan barbarians.
Ik heb nu al 2 potjes dat barbarians in mijn buurt extreem sterke unique units zijn. Hypaspist en immortals, een ook niet 1 maar 4 tot 6. Pas met swordsmen (en in 1 potje geen iron, dus geen swordsmen kunnen maken) en archers kan je er een beetje iets tegen doen, maar dat levert erg veel vertraging op ten opzichte van andere civs, omdat ik geen andere dingen kan bouwen (campus, holy ground), alle focus op units en walls :/

Tips iemand?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Die sterktere units zou je dan als het goed is ook kunnen kopen bij die barb camps.
4-6 barbarians betekent iig dat ze jouw stad hebben gescout en dat ze dat terug hebben gemeld bij het barb camp. Ze blijven nu komen totdat je het kamp hebt vernietigd of dat het kamp in een city state is veranderd.

Voor de volgende keer: Zorg dat een barb scout jouw stad niet spot en terug kan rapporteren aan het barb camp en koop eenheden bij het barb camp. Soms is het ook gewoon Bad RNG en kun je er weinig aan doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 05-06-2021 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:47:
Maar dat schijnt onder Windows nu ook wel een ding te zijn.
Is dat zo? Ik (of mijn speelmaatjes) hebben daar nooit last van (en we spelen zo 18 uur achter elkaar ofzo als we samen spelen :P

Wordt je computer misschien te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Barbaren zijn idd wel sterker met die mode aan, maar het blijft hetzelfde principe: de scouts zo snel mogelijk killen + een klein leger maken met de Agoge policy card (-50% productie voor melee units). 3-4 slingers en wanneer je dat gedaan hebt archery onderzoeken en ze upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

AntiChrist7 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:09:
Barbaren zijn idd wel sterker met die mode aan, maar het blijft hetzelfde principe: de scouts zo snel mogelijk killen + een klein leger maken met de Agoge policy card (-50% productie voor melee units). 3-4 slingers en wanneer je dat gedaan hebt archery onderzoeken en ze upgraden
Andere potjes kon ik prima toe met maar één enkele melee-unit en prima focussen op eerst een monument dan science, faith of wonders.
Mijn probleem is voornamelijk dat het geen gewone units zijn, maar classic era unique die echt sterk zijn. Met de juiste policies kan ik natuurlijk sneller genoeg produceren, maar moet je wel production hebben. Een immortal schiet op 2 tiles al meer dan de helft van een warrior af, en dan echt vechten is het 35 vs 20 attack strength, da's gewoon kansloos :')
Een scout snel killeniis oook een opgave, aangezien die sneller beweegt dan je warriors. Achtervolgen en afmaken voor het kamp is ook een uitdaging, wanneer je eigen units aan de andere kant van je stad is.

Anyway ,gewoon pech dus. Kijken hoe ik het in kan halen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Daarom dus slingers die je upgrade naar archers. Die halen meeste barbaren snel neer.

Je kan weleenspech hebben met hoe ze spawnen, maar op prince zouden ze je echt niet moeten overlopen. Natuurlijk, als je slecht settelt en geen productie hebt, is alles moeilijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
DropjesLover schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Andere potjes kon ik prima toe met maar één enkele melee-unit en prima focussen op eerst een monument dan science, faith of wonders.
Mijn probleem is voornamelijk dat het geen gewone units zijn, maar classic era unique die echt sterk zijn. Met de juiste policies kan ik natuurlijk sneller genoeg produceren, maar moet je wel production hebben. Een immortal schiet op 2 tiles al meer dan de helft van een warrior af, en dan echt vechten is het 35 vs 20 attack strength, da's gewoon kansloos :')
Een scout snel killeniis oook een opgave, aangezien die sneller beweegt dan je warriors. Achtervolgen en afmaken voor het kamp is ook een uitdaging, wanneer je eigen units aan de andere kant van je stad is.

De Barbs kunnen alleen units spawnen die al door een AI of andere speler zijn geresearcht. Dus op dat vlak liep je wellicht al wat achter. Zorgen voor een basis beveiliging vanaf het begin is erg belangrijk. Ik open - zo goed als altijd - met een scout of 2 die ik in alle windrichtingen laat verkennen. Daarmee kun je meestal al voorkomen dat een barb scout überhaupt jouw stad al kan zien. Levert je inzicht op in waar je je op de kaart begeeft, wat er in de buurt te doen is en natuurlijk ook de goodiehuts die gratis boosts, e.a. geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 05-06-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

DropjesLover schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Het potje tegen de computer waar ik in classical era tegen 6 immortal barbarians zat is bijna afgelopen (atomic age).
Ik heb een civ en strategie gekozen om voor de science victory te gaan.
Kort gezegd, dat verschil kan je niet meer inlopen. Volle focus op in elke stad voor science park en industrial area te gaan, maar 2 van de 6 computerspelers zitten ook fink op science, en constant dik 50% hoger dan ik, ook al ben ik Suzarian van Geneva :/

Het play by cloud potje waar ik op een eiland zat/zit met 3 barbarian clans heb ik er 1 (de sterkste met hypapstists) city state laten worden en de andere 2 in classical era kunnen verslaan...

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
Sinds kort is het spel old world uit. Het is een spel met elementen van civilization en crusader kings. Ik heb het spel via een niet legale manier gedownload omdat het alleen beschikbaar is in de epic store. Als het op steam staat ga ik het direct kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Old wars en humankind zien er wel super uit. Alleen jammer dat ze niet ook naar de consoles komen. Dit soort spellen zijn toch echt bij uitstek geschikt om te spelen op de console.
Iig laat Civilization dat wel zien. Alleen jammer dat ze er geen mod support aan hebben toegevoegd. Dat had makkelijk gekund. Ik hoop dat ze zich met Civ7 dan ook niet vastpinnen op Steam Workshop, maar zelf iets verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
is dat niet eerder de "fout" van sony en microsoft die modden moeilijk maakt/ niet faciliteert?

Doet me denken aan het muis/keyboard probleem van R6 siege op console. Ubisoft kan er niets aan doen, want het is een optie dat ze compatibel/niet detecteerbaar zijn

Old world heb ik ook op de lijst staan, maar ik heb niet de neiging om epic vaak op te starten en dan vergeet je die sneller (net zoals ik TW troy nog altijd niet gespeeld heb). Humankind heb ik wel gekocht, Endless Legend en Endless Space 2 zijn brilliante 4x games

[ Voor 33% gewijzigd door AntiChrist7 op 11-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
AntiChrist7 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:32:
is dat niet eerder de "fout" van sony en microsoft die modden moeilijk maakt/ niet faciliteert?[...]
Genoeg xbox spellen die zijn geport vanaf pc die mod support hebben op de xbox. Fallout 4 is bijv een grote.
Wat je niet ziet is spellen die zijn gemaakt met steam workshop support, met ook support voor mods op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:13:
Old wars en humankind zien er wel super uit. Alleen jammer dat ze niet ook naar de consoles komen. Dit soort spellen zijn toch echt bij uitstek geschikt om te spelen op de console.
Gelukkig komt Humankind ook naar een console

Is er eigenlijk een Humankind-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
"console", cloud streaming is leuk, maar schaar ik niet onder naar de console komen. Ik vind het daarnaast ook allemaal nog net niet werken. Maar we gaan off topic nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:32:
[...]

"console", cloud streaming is leuk, maar schaar ik niet onder naar de console komen.
offtopic:
Ik denk een definitie-ding? Bij console denk ik: Bank, tv, controller. Daar gaat het om.
En of het nou lokaal draait of in de cloud is voor mij niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
anandus schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:50:
[...]
offtopic:
Ik denk een definitie-ding? Bij console denk ik: Bank, tv, controller. Daar gaat het om.
En of het nou lokaal draait of in de cloud is voor mij niet van belang.
Als je een pc game wil en het is alleen cloud-streaming denk je er dan ook zo over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Caelorum schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Als je een pc game wil en het is alleen cloud-streaming denk je er dan ook zo over?
Yeah streaming wordt noodzakelijk als ze het only for Stadia uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik ben nog niet echt onder de indruk van Human Kind en Old World van wat ik op YT zie langskomen. Ik kan het niet goed duiden waarom maar ik vind ze niet aantrekkelijk.
Civ6 vind ik persoonlijk nog een stuk leuker om te zien/doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Heb mijn CiV VI crashes gefixed door het spel op 60 fps max te spelen ipv 100 (max van mijn monitor). Althans voor iets van 90-95%.
Wellicht helpt het iemand anders ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 19-01-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Plugin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:22:
Heb mijn CiV VI crashes gefixed door het spel op 60 fps max te spelen ipv 100 (max van mijn monitor). Althans voor iets van 90-95%.
Wellicht helpt het iemand anders ook.
Speel je direct X 11 of 12? Bij mij crasht hij op 12 maar op 11 niet dus gebruik altijd die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

DirectX12 is hier ook een no-go icm civ6, Dat is vragen om crashes :(

FPS limiet hielp daar helaas niet bij :(

[ Voor 24% gewijzigd door Polariteit op 19-01-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Speel je direct X 11 of 12? Bij mij crasht hij op 12 maar op 11 niet dus gebruik altijd die.
Dat maakt bij mij niet veel uit, merk geen verschil. Alle overlays uit helpt ook (dus bv van steam of afterburner etc) en het killen van de 2k launcher in taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 06:05
Zijn er hier ervaringen met het spelen onder de minimale systemspecs? Ik heb een 2017 Macbook Pro, 2,3GHz dual-core i5, 8GB RAM en standaard ingebouwde grafische kaart (Intel Iris Plus 640 1.536MB). In alles dus onder de minimumspecs. Zie vanuit 2016 wel wat vragen hierover, maar weinig concrete ervaringen.

Ik ben een incidentele speler en heb geen hoge eisen: ik accepteer een iets lagere resolutie, een minimum aan grafische effecten en vind het niet erg als het niet supersmooth draait. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik minuten per beurt moet wachten.

Ben verder helemaal geen gamer, alleen Civ IV af en toe met veel plezier gedaan, tot die niet meer op de OSX-versies draaide. Zag nu in Steam deze Civ VI tegen een heel leuke korting staan (€9,00). Ik kan het natuurlijk ook gewoon proberen voor die prijs, maar wellicht zitten hier mensen die direct al kunnen zeggen dat dit een verloren zaak is!

[ Voor 4% gewijzigd door sjroorda op 11-02-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 07:42
Zelf geen ervaring mee, maar je zou het kunnen kopen - proberen - lukt het niet, weer retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

sjroorda schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:07:
Zijn er hier ervaringen met het spelen onder de minimale systemspecs? Ik heb een 2017 Macbook Pro, 2,3GHz dual-core i5, 8GB RAM en standaard ingebouwde grafische kaart (Intel Iris Plus 640 1.536MB). In alles dus onder de minimumspecs. Zie vanuit 2016 wel wat vragen hierover, maar weinig concrete ervaringen.

Ik ben een incidentele speler en heb geen hoge eisen: ik accepteer een iets lagere resolutie, een minimum aan grafische effecten en vind het niet erg als het niet supersmooth draait. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik minuten per beurt moet wachten.

Ben verder helemaal geen gamer, alleen Civ IV af en toe met veel plezier gedaan, tot die niet meer op de OSX-versies draaide. Zag nu in Steam deze Civ VI tegen een heel leuke korting staan (€9,00). Ik kan het natuurlijk ook gewoon proberen voor die prijs, maar wellicht zitten hier mensen die direct al kunnen zeggen dat dit een verloren zaak is!
Op mijn 2018 MBP draait het prima op de retina resolutie met med/high settings. Maar die is wel net iets nieuwer en met 16gb. Op lagere resolutie en alles low lijkt het me dat het wel moet kunnen…?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:35:
[...]

Op mijn 2018 MBP draait het prima op de retina resolutie met med/high settings. Maar die is wel net iets nieuwer en met 16gb. Op lagere resolutie en alles low lijkt het me dat het wel moet kunnen…?
Welke CPU en grafische kaart heb je erin zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
sjroorda schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:07:
Ik kan je zeggen, totdat ik een oude game-laptop erfde van een vriend, speelde ik Civ6 altijd op mijn Macbook Air uit 2016. Dat gaat gewoon goed! Ja de beurten gaan soms wat langzaam en zeker late-game langzamer... maar het speelt gewoon hoor.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Zelf speelde ik daarom wat kleinere kaarten. Dat beperkt het aantal steden en units automatisch, waardoor ook de late game nog wel speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik had hiervoor een 13" Macbook Pro uit 2016 wel een i7 met 16GB RAM en daar draaide Civ 6 wel op. Uiteindelijk is het wel een grafisch intensief spel al merk je dat natuurlijk een stuk minder omdat het turn-based is.

Weet niet of ik toen maximaal Rise and Fall draaide. Natuurlijk is daarna Gathering Storm en de New Frontier Pass erbij gekomen dus wat die met de performance doen durf ik niet te zeggen.

Als je de Steam-versie hebt kun je hem cross-platform spelen (Windows & Mac).

[ Voor 24% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 11-02-2022 20:39 . Reden: aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@sjroorda probeer het anders gewoon. Werkt het niet kan je hem weer inleveren. Zolang je de refund maar binnen twee weken en met minder dan 2 speeluren aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Je kan ook in 2d spelen met stratigic mode. Speelt een stuk soepler en overzichterlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik kan strategic mode amper lezen, maar het is idd een stuk performanter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hij klapt er bij mij weer om de haverklap uit, is een tijdje stabiel geweest.

De 'reageert niet' na een tijdje als je end turn hebt ingedrukt.
Dx11 of 12 maakt niet uit, 11 leek stabieler, dus die pak ik steeds.

Laptop heeft er moeite mee (nu end game, op een wereldkaart), dat wist ik, maar er is weer iets veranderd (of in de drivers op de laptop) waardoor om de 4 beurten hij er wel weer uitklapt. Sla dus nu einde elke beurt ff op, en vaak loopt ie bij een herstart wel weer door....

Specs: BTO laptop, i7 9750h / 16gb ram / gtx1650, koeling mwah, dus je ziet de cpu vooral moeite hebben.

Al bedenk ik me dat ik wellicht mijn visuals nog aan de hoge kant heb staan.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
Caelorum schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:41:
@sjroorda probeer het anders gewoon. Werkt het niet kan je hem weer inleveren. Zolang je de refund maar binnen twee weken en met minder dan 2 speeluren aanvraagt.
Ben dit inderdaad aan het doen. Even via tutorial mode, want ik ben een beetje roestig en concepten zijn heel anders dan bij Civ IV. Hard aan het blazen, en na een beurtje of 100 wel trager, maar goed speelbaar. Echter, dat is een kleine map en 1 tegenstander. Ik zal de komende tijd wat proberen en een updateje posten als ik concrete ervaringen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Korte update: deze config (2017 Macbook Pro, 2,3GHz dual-core i5, 8GB RAM en standaard ingebouwde grafische kaart (Intel Iris Plus 640 1.536MB)) is niet aan te raden, tenzij je tijd hebt.

Ben in beurt 100 of zo van een "tiny" map, 3 tegenstanders, op dit moment 10 zichtbare steden, alle settings laag; elke beurtwissel duurt nu al ±10 seconden en de laptop is vanaf minuut 1 aan het blazen.

Moet zeggen dat het er nog steeds wel smooth uitziet, leuk om te spelen, maar geen snelle potjes "even tussendoor" meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ook animaties voor lopen uitgezet? (of is dat geen ding meer tegenwoordig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sjroorda schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 06:41:
Korte update: deze config (2017 Macbook Pro, 2,3GHz dual-core i5, 8GB RAM en standaard ingebouwde grafische kaart (Intel Iris Plus 640 1.536MB)) is niet aan te raden, tenzij je tijd hebt.

Ben in beurt 100 of zo van een "tiny" map, 3 tegenstanders, op dit moment 10 zichtbare steden, alle settings laag; elke beurtwissel duurt nu al ±10 seconden en de laptop is vanaf minuut 1 aan het blazen.

Moet zeggen dat het er nog steeds wel smooth uitziet, leuk om te spelen, maar geen snelle potjes "even tussendoor" meer :).
Heb je ook een frameratelimiet ingesteld? Anders zet je alles op laag en gebruikt ie alsnog 100% capaciteit :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
Magic schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Heb je ook een frameratelimiet ingesteld? Anders zet je alles op laag en gebruikt ie alsnog 100% capaciteit :)
Helaas, die had ik idd nog niet gedaan, nu op 20FPS gezet. Het is echt de tijd tussen de beurten (klikken op "Next turn") die lang duurt, zoals ik hierboven al zei loopt de rest eigenlijk best smooth! Lijkt dus meer een rekenkrachtdingetje dan een grafisch probleem te zijn.

• Liegebeest
sjroorda schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Helaas, die had ik idd nog niet gedaan, nu op 20FPS gezet. Het is echt de tijd tussen de beurten (klikken op "Next turn") die lang duurt, zoals ik hierboven al zei loopt de rest eigenlijk best smooth! Lijkt dus meer een rekenkrachtdingetje dan een grafisch probleem te zijn.
Had je de animaties uitgezet? Want het scheelt inderdaad een stuk in tijd qua het herbouwen van het scherm tussen A) elke unit loopt afzonderlijk naar zijn nieuwe plekje, of B) BAM! Alles staat in één keer op zijn plek... B vind ik zelf verwarrender, want ik zie graag wie wat doet (ook voor de leuk)... maar het zal mogelijk wat schelen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sjroorda schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Ah, jammer, ik dacht dat de GPU misschien een stukje power budget van je CPU zou afsnoepen als die volledig in gebruik zou zijn. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Gisteren eens een MP gestart, wel allemaal in team tegen Prince AI, want het zijn allemaal beginners (of toch met de expansies). Maar ik heb het zelf in anderhalf jaar niet gespeeld, ondanks mijn 1000h. Is wel chill voorlopig. nu nog al de trucjes proberen herrineren

• Caelorum
Liegebeest schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 06:51:
[...]
Had je de animaties uitgezet? Want het scheelt inderdaad een stuk in tijd qua het herbouwen van het scherm tussen[...]
Het zou me ook niet verbazen als er nog steeds een bug inzit met betrekking tot AI movements en de animatiecode, zoals die ene met de vliegtuigen, waarbij ook de animatietijd voor de AI movements tussen beurten moest worden gewacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjroorda
Liegebeest schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 06:51:
[...]

Had je de animaties uitgezet? Want het scheelt inderdaad een stuk in tijd qua het herbouwen van het scherm tussen A) elke unit loopt afzonderlijk naar zijn nieuwe plekje, of B) BAM! Alles staat in één keer op zijn plek... B vind ik zelf verwarrender, want ik zie graag wie wat doet (ook voor de leuk)... maar het zal mogelijk wat schelen.
Dank je! Dit scheelt inderdaad iets. Wachttijd is nu een 2-3 sec per beurt denk ik, waar ik zeker wel mee kan leven. Moet wel nog erg wennen aan de nieuwe manier van spelen (kom van Civ IV vandaan), maar moet zeggen dan het wel erg lekker eruit ziet. Daar gaan m'n avonden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
sjroorda schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Wachttijd is nu een 2-3 sec per beurt denk ik, waar ik zeker wel mee kan leven.
Kijk, dat dacht ik al, ja! Het zit'm er in dat de units niet allemaal tegelijk bewegen, maar vaak in groepjes en al die animaties duren enorm lang op een wat langzamer systeem. Zelf houd ik er enorm van om naar te kijken, dus ik laat't zo, maar ik snap dat snelle beurten ook fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Goh het heeft wel iets, maar zeker in MP is dat wel een timesink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Dit topic is best stil.. iedereen uitgeleerd? ;)
Zijn er ook GoT online groepen die samen CIV6 spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Speel het nog steeds af en toe op de xbox, maar daar is gewoon weinig nieuws te melden. Geen updates of uitbreidingen meer en op de consoles is ook geen mod support.

Ik hoop overigens dat bij een volgende versie wel ook een console versie komt met mod support. Dat ze dan iets zelf maken ipv via steam workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Speel het nog soms, maar zit meer in andere 4X'en. Endless legend, endless space2. Humankind zou ook eindelijk updates moeten krijgen. En Old world is net uit op steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

AntiChrist7 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:10:
Speel het nog soms, maar zit meer in andere 4X'en. Endless legend, endless space2. Humankind zou ook eindelijk updates moeten krijgen. En Old world is net uit op steam
Wat vind je van humankind? Ik ben nu 3x opnieuw begonnen. Maar het heeft me niet gegrepen. Ik hoop dat Dune me kan bekoren maar ga het niet kopen totdat het finished is.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Heb ook wel zin om weer te spelen maar het is van Geforce Now afgehaald. ik denk niet dat mijn oude laptop dit spel trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dwarlorf schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Wat vind je van humankind? Ik ben nu 3x opnieuw begonnen. Maar het heeft me niet gegrepen. Ik hoop dat Dune me kan bekoren maar ga het niet kopen totdat het finished is.
heb HK al een half jaar of meer niet meer gespeeld, het is inderdaad erg teleurstellend gebleken. En ik ben nochtans een enorme fan van Endless Legend en Endless Space 2. Maar de komende update zou veel veranderen:

YouTube: Humankind is changing - A bright future

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
https://www.nu.nl/tech/62...ernet-op-kilimanjaro.html

De quote van Nancy Bond kan dus ook geschrapt worden:
"As it turns out, Mount Kilimanjaro is not wi-fi enabled, so I had to spend two weeks in Tanzania talking to the people on my trip."
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:19:
Dit topic is best stil.. iedereen uitgeleerd? ;)
Beetje uitgekeken inmiddels. Onlangs begonnen met Crusader Kings 3. Kan ik ook van harte aanbevelen :)

[ Voor 31% gewijzigd door JEightyFive op 18-08-2022 09:36 ]

• Dwarlorf

Dwarlorf

AntiChrist7 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:49:
[...]

heb HK al een half jaar of meer niet meer gespeeld, het is inderdaad erg teleurstellend gebleken. En ik ben nochtans een enorme fan van Endless Legend en Endless Space 2. Maar de komende update zou veel veranderen:

YouTube: Humankind is changing - A bright future
Ik heb het eigenlijk ook niet meer gespeeld sindsdien. Civ6 ook niet, kan me de laatste keer niet meer herinneren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• AntiChrist7
Dwarlorf schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb het eigenlijk ook niet meer gespeeld sindsdien. Civ6 ook niet, kan me de laatste keer niet meer herinneren.
Heb zowel civ als Humankind idd ook al even niet meer gespeeld. Ik doe wat Endless Space 2 tussendoor, maar het is vooral wachten op een expansie voor Humankind en Civ 7

• Caelorum
Speel het nog een paar keer per week. Wel met eigen opgelegde uitdagingen want anders is het te simpel.

Ga binnenkort humankind eens oppakken als die op de xbox uitkomt (in november).

• Dwarlorf

Dwarlorf

AntiChrist7 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Heb zowel civ als Humankind idd ook al even niet meer gespeeld. Ik doe wat Endless Space 2 tussendoor, maar het is vooral wachten op een expansie voor Humankind en Civ 7
Ik hoop dat civ7 wat elementen van humankind overneemt. Vind dat verschil in hoogte voor terrein wel leuk (maar weet niet of dat voor civ echt interessant is). Een vorm van mixen van culturen tech/civics, bijv als je een opponent vernietigt lijkt me wel vet en er zijn vast nog andere manieren te verzinnen. En dat er wat meer dynamiek in de early game is dan alleen maar wat verkennen en hordes barbaren op te moeten lossen. Ik vind de barbaren aan de ene kant heel irritant maar aan de andere kant vind ik het zonder barbaren weer te saai. Zou het wel prettig vinden als daar meer variatie in zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dwarlorf schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Ik hoop dat civ7 wat elementen van humankind overneemt. Vind dat verschil in hoogte voor terrein wel leuk (maar weet niet of dat voor civ echt interessant is). Een vorm van mixen van culturen tech/civics, bijv als je een opponent vernietigt lijkt me wel vet en er zijn vast nog andere manieren te verzinnen. En dat er wat meer dynamiek in de early game is dan alleen maar wat verkennen en hordes barbaren op te moeten lossen. Ik vind de barbaren aan de ene kant heel irritant maar aan de andere kant vind ik het zonder barbaren weer te saai. Zou het wel prettig vinden als daar meer variatie in zou zitten.
Je hebt de barbarian clan modes, maar ben in het algemeen geen fan van de verschillende modes

Er zijn voor mij ook wel een paar redenen dat ik nu Endless Space 2 speel (en Endless Legend ) tov civ, al heb ik wel in totaal meer uur in civ. Vind bijvoorbeeld hoe je minor factions absorbeert heel leuk, n de exploration fase stopt eigenlijk nooit. Je hebt het politieke gedeelte dat altijd dynamisch is, en ook economie voelt meer als een doel op zich dan een middel. Ik hoop echt dat ze in civ 7 een global marketplace introduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Voor iedereen die last heeft van de zeer irritante bug waar een turn blijft hangen op Please Wait, iets wat ze al jaren niet weten te fixen.

Er is eindelijk iemand die een fix heeft gevonden.
https://steamcommunity.co...ns/0/3453716776424294825/

Voor mij lijkt het iig te werken. Ipv elke 5 beurten een gamecrash werkt het nu al een redelijk lange tijd zonder crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hmm. Nooit last van gehad en ik heb 8 cores. Maar goed om te weten mocht het me ooit overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah en nu op de Xbox haha
Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste