Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Poeeeh die middelste van de 3 nieuwe screenshots is wel druk zeg! (Komt door al die losse boompjes)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katala schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:09:
Poeeeh die middelste van de 3 nieuwe screenshots is wel druk zeg! (Komt door al die losse boompjes)
Ben ik met je eens, het is heel vol.
Maar de UI (en unit icons enzo) is ook uitgeschakeld in de screenshots, wat het allemaal wat chaotischer maakt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:20
Met het maken van improvements had je bijvoorbeeld ook een "houthakkershut" of dat je zelf met je worker de bomen weg kan halen. Is er iets bekend hierover? Moet je nog steeds een houthakkershut bouwen met een builder voor een improvement of is het nu dat als je via citizen management je bevolking daar aan het werk zet dat ze dan zelf zoiets zullen neerzetten? Zoals met het aanleggen van de weg via trade routes (omdat dichterbij de realiteit staat dan gewoon een weg bouwen) zou je ook kunnen zeggen dat mensen niet voor de lol in een bos staan, maar de bomen hier ook omhakken dus houthakkershut? Kan me wel voorstellen dat je misschien eerst een tech onderzocht moet hebben (misschien iron working? omdat je een ijzeren bijl nodig hebt om een boom om te hakken?). Ben gewoon beetje aan het filosoferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
Wat ik weet is dat Builders (heetten t/m Civ V Workers) nu een beperkte levensduur hebben, vergelijkbaar met Great Prophets in Civ V. Ze hebben een beperkt aantal actiepunten en elke handeling (remove forest etc) kost zo'n actiepunt. Die handelingen zijn overigens dan wel instant klaar, het verwijderen van een bos duurt dan bijv. niet meer 5 turns maar slechts 1.
Wegen hoef je niet meer zelf aan te leggen maar verschijnen vanzelf, volgens mij op basis van de trade routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Snoz Lombardo schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:49:
Wat bedoel je precies met "zodra je in een bos met villagers gaat werken"?

Naar mijn weten moet je nog steeds zelf opdracht geven om improvements te bouwen op tiles. Alleen de wegen hoef je niet meer zelf te doen, de rest wel.
Hou er rekening mee dat ik gewoon hardop aan het nadenken ben over improvements :) Niet dat dit iets is wat moet worden, maar gewoon omdat het best een essentieel onderdeel is van de gameplay.

Zou het eigenlijk moeten gaan dat je niet een tile improvement moet maken, maar laten we zeggen dat als je villagers x turns op een tile bezig zijn kan je kiezen uit een improvement (hetgene wat je hebt onderzocht tot die tijd?)
Stel je hebt een stuk grasland en via citizen management stuur je je villagers erheen. Je genereert voedsel omdat ze daar aan het werk zijn. Door je research krijgen ze nieuwe technieken te leren waardoor ze beter om kunnen gaan met dit stuk land en misschien zelfs wel boerderijen kunnen neerzetten omdat dit de productie verhoogt. Na x aantal turns is de boerderij af en je genereert +1 voedsel. Echter, zodra je geavanceerder wordt en je onderzoek verbeterd wordt de productie ook hoger, maar alleen zolang je villagers er blijven werken. Zodra je stopt met werken komt je boerderij in verval en verlies je ook uiteindelijk je improvement.. Wat eigenlijk neerkomt op, je hebt helemaal geen builders of workers meer nodig want je villagers doen dat al over x aantal turns. Zo zorg je er ook voor dat je niet maar builders maakt omdat je nog een tile overhebt die nog verbeterd kan worden en misschien wordt citizen management nog wel crucialer..

[ Voor 86% gewijzigd door Dahal op 02-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Wat bedoel je precies met "zodra je in een bos met villagers gaat werken"?

Naar mijn weten moet je nog steeds zelf opdracht geven om improvements te bouwen op tiles. Alleen de wegen hoef je niet meer zelf te doen, de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt niet zoals Age of Empires en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Ik zit dat ik mijn reactie heb gewijzigd, zie boven.

Ik snap dat het niet zoals AoE moet werken, maar ik denk dat een Worker een unit is die vrij onnodig is. Nu hebben ze bijvoorbeeld road building al weg gehaald, maar ik denk dat de builder eigenlijk ook onnodig is (zoals uitgelegd hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap inderdaad dat de doorgewinterde CIV-gamer een worker vrij nutteloos vind, Maar ik vind het ook wel iets "logisch" meegeven. Wanneer je gewoon op een tile kan klikken om een improvement te bouwen dan voegt dat wat toe aan het "micromanagement" gevoel. Daarnaast zal dat wellicht voor nieuwe spelers niet meteen duidelijk zijn.

Daarnaast kun je een tegenstander enorme schade (op langere termijn) toebrengen door zijn workers te capturen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Magic schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:15:
Ik snap inderdaad dat de doorgewinterde CIV-gamer een worker vrij nutteloos vind, Maar ik vind het ook wel iets "logisch" meegeven. Wanneer je gewoon op een tile kan klikken om een improvement te bouwen dan voegt dat wat toe aan het "micromanagement" gevoel. Daarnaast zal dat wellicht voor nieuwe spelers niet meteen duidelijk zijn.

Daarnaast kun je een tegenstander enorme schade (op langere termijn) toebrengen door zijn workers te capturen.
Zeker, vooral in het begin een worker stelen is echt vervelend.. Om even in te springen op het micromanagement, juist door de worker weg te halen (en de builder), dat je actiever je steden moet managen om aan te geven welke tiles je wil bewerken zorgt naar mijn idee ook weer voor het micromanagement gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich gebeurt dat ook deels. Districts bouw je gewoon vanuit het city-scherm en niet met een builder.
(Zie vanaf 1:48)

Wat dat betreft is het interessant waarom ze niet, zoals Dahal voorstelt, alle improvements op die manier laten bouwen.
Er zal wel een reden voor zijn?

Een artikel over City States & Envoys met drie nieuwe screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://downloads.2kgames.com/vnbh3gjdfkeit4utey6pdmds12/civ/news/CivilizationVI_screenshot_city-state_jerusalem.jpg

Afbeeldingslocatie: https://downloads.2kgames.com/vnbh3gjdfkeit4utey6pdmds12/civ/news/CivilizationVI_screenshot_city-state_zanzibar.jpg

Afbeeldingslocatie: https://downloads.2kgames.com/vnbh3gjdfkeit4utey6pdmds12/civ/news/CivilizationVI_screenshot_city-state_hattusa.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 02-06-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:36
Ziet er toch wel geinig uit. Mbt de fog of war heb ik weleens vaker zoiets gezien. Weet alleen niet meer welke game het precies was, Anno of wellicht Sid Meier's Pirates. Dat waren in ieder geval echt zee kaarten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Die workers zijn natuurlijk vooral strategisch.

Je moet van te voren bedenken dat je een bepaalde improvement nodig hebt en bepalen of jou stad wel een build plek vrij heeft om op dit moment een worker te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katala schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:10:
Die workers zijn natuurlijk vooral strategisch.

Je moet van te voren bedenken dat je een bepaalde improvement nodig hebt en bepalen of jou stad wel een build plek vrij heeft om op dit moment een worker te bouwen.
Dus misschien dat ze builders nog hebben zodat improvements niet teveel ruimte in je build queue innemen? Dat kan een reden zijn. Aan de andere kant, als je improvements maar 1 of 2 beurten laat duren (ofzo) dan hoeven vier improvements niet meer ruimte in te nemen dan het bouwen van een builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
anandus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:40:
[...]
Dus misschien dat ze builders nog hebben zodat improvements niet teveel ruimte in je build queue innemen? Dat kan een reden zijn. Aan de andere kant, als je improvements maar 1 of 2 beurten laat duren (ofzo) dan hoeven vier improvements niet meer ruimte in te nemen dan het bouwen van een builder.
Is het zo dat een improvement in de build queue van je stad komt? Mij lijkt eigenlijk van niet. Of de builder kan het bouwen of je stad.

Ik denk (maar schiet me er zeker niet op af :) ) is dat zeker in de 1e paar 1000 jaar een builder relatief duur is, omdat de productie per turn nog laag is. Dus zeker in het begin moet je keuzes maken, later kan 1 builder denk ik in 1 turn gebouwd worden. Dat is nu met workers ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Katala schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:20:
[...]

Is het zo dat een improvement in de build queue van je stad komt? Mij lijkt eigenlijk van niet. Of de builder kan het bouwen of je stad.

Ik denk (maar schiet me er zeker niet op af :) ) is dat zeker in de 1e paar 1000 jaar een builder relatief duur is, omdat de productie per turn nog laag is. Dus zeker in het begin moet je keuzes maken, later kan 1 builder denk ik in 1 turn gebouwd worden. Dat is nu met workers ook zo.
Maar stel dat je het helemaal niet als een build hoeft te doen, maar dat improvements automatisch genereren zodra er een citizen vanuit je village er bezig is? Wanneer je citizen zich vervolgens op een andere tile gaat richten dan vervalt binnen x turns je improvement en kan je weer van voren beginnen. Dit zorgt er denk ik voor dat je bewuster moet omgaan met welke tiles je wil ontwikkelen, omdat je x aantal turns nodig hebt om je improvement te krijgen, maar zodra je citizen ergens anders gaat dat hij binnen x turns vervalt?

Ziet er goed uit de Envoy's en City States. Ik hoop dat ze van wat meer invloed kunnen zijn in Civ VI dan dat ze nu zijn bij Civ V. Is er al iets meer bekend over Envoys? Hoe genereer je ze? Of krijg je per "Age" een Envoy (zoals met Spies in Civ V)?

Ik moet wel zeggen dat ik de kat uit de boom ga kijken. Beyond Earth heeft mij teleurgesteld en de nieuwe lijn die ze nu inslaan moet over de maanden duidelijker worden. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Ik vond Beyond Earth inderdaad ook erg teleurstellend, maar zeker niet slecht.
Vond het spel vooral erg makkelijk en grafisch niet aantrekkelijk.

Ik heb het gevoel dat dit in Civ6 gaat veranderen (sowieso de graphics). Dit denk ik omdat ze je veel meer keuzes gaan geven en er vaak meerdere opties zijn die op dat moment even goed zijn. Van te voren veel focussen op Science zal bijvoorbeeld lastig worden omdat je start gebied het niet kan ondersteunen. Net als het bouwen van bepaalde wonders (Hanging Gardens, Great Library) hoeft niet perse tot je mogelijkheden te behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dahal schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Ziet er goed uit de Envoy's en City States. Ik hoop dat ze van wat meer invloed kunnen zijn in Civ VI dan dat ze nu zijn bij Civ V. Is er al iets meer bekend over Envoys? Hoe genereer je ze? Of krijg je per "Age" een Envoy (zoals met Spies in Civ V)?
Ik denk het?

Je krijgt in ieder geval envoys als je quests voor city states doet.
Maar quests zie je pas als je er al een envoy hebt, dus je zal wel op een bepaalde manier envoys krijgen (zoals met spies of misschien uit een bepaald gebouwtje ofzo).

Het is wel interessant dat je pas de quest zie als je er daadwerkelijk in investeert (dmv een envoy), zo heb je niet meer de quest spam en daarnaast zal iedereen zich meer moeten focussen op een beperkt aantal city states.

Arme Alexander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
anandus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:40:
[...]
Het zal ook vast met een stukje risico en daarmee onvoorspelbaarheid te maken hebben. De workers zijn toch redelijk fragiel en kunnen zeker in begin best impact hebben. Haal je dat weg dan heb je als speler weer minder risico maar ook minder invloed op de tegenstander.

Aan de andere kant zijn workers vooral in het begin cruciaal. Late game staan ze bij altijd op auto en bouw je zo weer bij als je er te weinig hebt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens Gamespot is morgenavond om middernacht Civ 6.
Ik weet niet of het een Q&A, presentatie of gameplay ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
anandus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:13:
Volgens Gamespot is morgenavond om middernacht Civ 6.
Ik weet niet of het een Q&A, presentatie of gameplay ofzo is.
Ben benieuwd! Hopelijk laten ze nog wat extra landen zien die vanaf het begin van het spel aanwezig zullen zijn en nog wat meer gameplay beelden :) De informatie tot nu toe is nogal karig dus misschien komen we wel iets meer te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What are you hoping to learn about/see from Civilization VI at #E32016? Tweet using #2KE3! We'll be doing several live shows tomorrow. :)
Dus we hoeven niet te wachten tot middernacht

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 14-06-2016 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Katala schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:46:
Ik heb het gevoel dat dit in Civ6 gaat veranderen (sowieso de graphics). Dit denk ik omdat ze je veel meer keuzes gaan geven en er vaak meerdere opties zijn die op dat moment even goed zijn. Van te voren veel focussen op Science zal bijvoorbeeld lastig worden omdat je start gebied het niet kan ondersteunen. Net als het bouwen van bepaalde wonders (Hanging Gardens, Great Library) hoeft niet perse tot je mogelijkheden te behoren.
Ik vind het geweldig dat je strategie meer afhankelijk wordt van de omgeving waarin je steden staan. Zo blijf je je keuzes aanpassen aan de omstandigheden die zich voordoen. Ik ga wel eens naar een Civ V-LAN en één van mijn vrienden wint steevast doordat hij zich met een science-geörienteerde civ naar de Science Victory weet te B-linen. In Civ VI maken anderen ook eindelijk eens een kans om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Eyradir schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Ik vind het geweldig dat je strategie meer afhankelijk wordt van de omgeving waarin je steden staan. Zo blijf je je keuzes aanpassen aan de omstandigheden die zich voordoen. Ik ga wel eens naar een Civ V-LAN en één van mijn vrienden wint steevast doordat hij zich met een science-geörienteerde civ naar de Science Victory weet te B-linen. In Civ VI maken anderen ook eindelijk eens een kans om te winnen.
Goh over wie zou je het hebben!

Diezelfde "vrienden" komen ook altijd met een leger aan ;)

De science victory is in Civ5 het makkelijkst solo te halen. Voor andere victories ben je meer afhankelijk van wat de rest doet. Zo kan ik niet genoeg stemmen krijgen om op die manier te winnen omdat er altijd wel iemand bij is die dat vriendjes wil zijn met de city states. En domination vind ik wat lullig op een LAN want dan is er 1 iemand als 1e klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Dus we hebben een paar nieuwe wonders gezien, nieuwe units, wat gameplay (niet echt in detail..). Vind de gameplay die ze lieten zien erg karig. Wel leuk dat ze lieten zien dat als je een mine improved +science richting Masonary krijgt of als je stad aan de kust bouwt je +science voor sailing krijgt.
Daarnaast vind ik dat er nog weinig info is over de districts, ik had graag gezien dat ze hier wat verder op door gegaan waren. Zeg het als ik het fout heb, maar als je stad groeit moet je dan ook districts maken waar je extra population kan huisvesten?

Hopen dat de volgende video iets meer info geeft over de game mechanics, leuk welke leiders en units er zijn, maar het gaat juist meer om het strategische gedeelte van de game en dat heb ik tot nu toe nog weinig gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katala
Dahal schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:42:
Zeg het als ik het fout heb, maar als je stad groeit moet je dan ook districts maken waar je extra population kan huisvesten?
Ik weet niet of het districts zijn, maar volgens mij moest je farms bouwen om ze te kunnen huisvestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Over een minuut of 40 weer live beelden van Civ VI.
http://www.ign.com/events/e3#prclt-hH1EXsDi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Eyradir schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Ik vind het geweldig dat je strategie meer afhankelijk wordt van de omgeving waarin je steden staan. Zo blijf je je keuzes aanpassen aan de omstandigheden die zich voordoen.
Is dat wel zo? Endless Legends heeft de districts maar in het begin van de game weet je nog niet waar alle resources staan en doe je eigenlijk een gokje. Dat je vervolgens je stad fysiek uitbreid is leuk maar het is resulteert niet in hele andere gameplay. In ieder geval niet in die implementatie. (Met uitzondering van de Rovers, die kunnen een stad achteraf verplaatsen).

Verder zag de E3 video er wat mij betreft tof uit. Het ziet er grafisch een stuk gelikter uit dan ik had inschat aan de hand van de eerste screenshots. De fog of war is gaaf en de combat animaties zijn er flink op vooruit gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 16-06-2016 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katala
sdk1985 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:29:
[...]

Is dat wel zo? Endless Legends heeft de districts maar in het begin van de game weet je nog niet waar alle resources staan en doe je eigenlijk een gokje. Dat je vervolgens je stad fysiek uitbreid is leuk maar het is resulteert niet in hele andere gameplay. In ieder geval niet in die implementatie. (Met uitzondering van de Rovers, die kunnen een stad achteraf verplaatsen).
Jawel, want niet iedere stad heeft altijd alle plekken voor de juiste districts. Je ziet binnen 1 of 2 beurten wel of je in de buurt van een berg/wonder/water zit. En juist dat geeft de bonus aan de districten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het bouwen van wonders en districts op specifieke tegels staat me tot nu wel aan. Je moet hierdoor beter nadenken over wat je waar bouwt en het beperkt ook het aantal wonders per stad. Nu zie je wel eens dat een mega productiestad wonder na wonder eruit knalt. Dat zal straks ten koste gaan van de opbrengst van het land eromheen.

De districts en het uitbreiden van een stad maken de map wel een stuk dynamischer. Als je straks bij een grote stad aan komt, is die ook daadwerkelijk GROOT. Nu ziet een stad van 30 er ongeveer hetzelfde uit als een stad van 5 en dan krijg je niet echt het idee dat je iemand zijn hoofdstad aan het innemen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:29:
[...]
Is dat wel zo? Endless Legends heeft de districts maar in het begin van de game weet je nog niet waar alle resources staan en doe je eigenlijk een gokje.
Dat is bij Civ 6 natuurlijk niet anders.
Je ziet het ook in de E3-video (vanaf 8:30), dat districten moeten wijken voor resources.

Edit:
Het lijkt erop dat het voornamelijk farms zijn, maar dat is eerder zo opgezet voor de mooi, vermoed ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 16-06-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Katala schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:05:
[...]

Jawel, want niet iedere stad heeft altijd alle plekken voor de juiste districts. Je ziet binnen 1 of 2 beurten wel of je in de buurt van een berg/wonder/water zit. En juist dat geeft de bonus aan de districten.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, e3 video wel gekeken. Dus misschien mis ik even iets.

Maar vroeger bepaalde een rivier toch ook of je een waterrad kon bouwen? Zelfde voor de farm (niet op desert etc) en bijvoorbeeld de foodplains van de Inca (naast berg). Alleen nu zit het vast aan je stad. Toch?

edit: Ik zal de e3 video nog eens kijken op 8:30.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 16-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katala
sdk1985 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:45:

Maar vroeger bepaalde een rivier toch ook of je een waterrad kon bouwen? Zelfde voor de farm (niet op desert etc) en bijvoorbeeld de foodplains van de Inca (naast berg). Alleen nu zit het vast aan je stad. Toch?
Ja dat klopt! En waarschijnlijk zijn zulke eisen er nu ook wel.

Wat ik bedoelde is dat bijv. een science district bonussen krijgt als je die naast een berg plaatst. Hierdoor kun je makkelijker de space race victory doen in theorie. Je hoeft dat niet te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is wel een goed voorbeeld. In het nieuwe model kun je er natuurlijk een vakje tussenlaten en dan meerdere districts tegen die berg aan knallen. Vroeger was ik nooit zo'n fan van steden tegen een berg aanduwen voor de 50% research bonus. Je verloor dan veel workable tiles. Ik ben ook zeker niet tegen de districts :).

Ik denk alleen niet dat het voor een unieke strategie zorgt afhankelijk van je omgeving zoals Eyradir suggereerde. Het is, zoals ik het nu begrijp, eerder een cookie cutter build. In de buurt van berg, bouw dit. In de buurt van water, bouw dat. Even 10 uur oefenen en dan doe je het 990 uur op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katala
Er zijn gister 2 nieuwe filmpjes opgedoken:

Over cities uitbreiden:
YouTube: CIVILIZATION VI - First Look: Unstacking Cities

over Teddy Roosevelt:
YouTube: CIVILIZATION VI - First Look: America

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O72q-Z_jWaM]

Het E3-filmpje met narration van Sean Bean

Acties:
  • +1 Henk 'm!
England:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Enki schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Ai, doe dat nou niet, die screenshots...
Wat een geweldig spel was dat zeg! (* Enki pinkt een traantje weg!)
ik wil 't nu ook gelijk weer installeren - maar wat ziet 't er lelijk/ouderwets uit eigenlijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe week, een nieuw filmpje. Ditmaal is het Egypte:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katala
De Japanners zijn er ook bij:

YouTube: CIVILIZATION VI - First Look: Japan

Ze hebben een boost zodat je districts/steden dicht op elkaar wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 23:19
Katala schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:36:
De Japanners zijn er ook bij:

YouTube: CIVILIZATION VI - First Look: Japan

Ze hebben een boost zodat je districts/steden dicht op elkaar wil bouwen.
Wel leuk om te zien hoe de wegen nog steeds complete chaos zijn :+

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk, Christopher Tin doet de muziek voor Civ 6! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:49
anandus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:23:
Leuk, Christopher Tin doet de muziek voor Civ 6! :)
Mooi! Baba Yetu staat nog steeds bij mijn favorieten in de muziekbibliotheek. _/-\o_
Ben benieuwd of het nu weer een net zo pakkende tune wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk krijgen we binnenkort te horen of het wat is
His next theme, entitled 'Sogno di Volare' (The Dream of Flight), will debut at a performance next week at the Cadogan Hall in London, prior to the release of Civ 6 in October.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 11-07-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
anandus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:30:
Hopelijk krijgen we binnenkort te horen of het wat is
Volgens mij heb ik het in de diverse demo videos an voorbij horen komen. Klonk goed!

Uiteraard is dit niet een goed beeld hoe het straks in game is. Misschien gaat het wel vervelen na een uur =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Was een tijdje op vakantie en zie dat er meteen wat meer informatie beschikbaar is gekomen over verschillende civs en gameplay mechanics.
Moet toch eerlijk bekennen dat de builder unit en de instant build functie mij nog niet helemaal lekker ligt, ben erg benieuwd hoe mij dit zal bevallen zometeen in het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
14 juli. Zal vast een filmpje over Frankrijk komen vandaag ;)

Edit: Blijkbaar niet. A missed opportunity :P

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 20-07-2016 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dahal
Filmpje van China staat online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07 10:40
Was het maar oktober. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Ik moet zeggen dat na aanleiding van alle filmpjes en het zien van de gameplay mechanics dat ik ook liever had gehad dat het al Oktober was. Echter, ik wacht misschien toch eerst even de eerste week van de release af om te horen/zien hoe het iedereen bevalt. De laatste tijd is het wel zo dat veel releases binnen 1 maand al weer een nieuwe update uitbrengen vanwege de vele bugs die toch nog in de game zitten. Ben ik misschien te achterdochtig en moet ik gewoon de game pre-orderen of is het gezond verstand? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet pre-orderen is sowieso gezond verstand en aan te raden :)
Nergens voor nodig, het spel kan je ook gewoon op de eerste dag kopen.

Dat gezegd hebbende heb ik hem zelf wel al gepreorderd. I'm an idiot en hype-gevoelig, geen gezond verstand bij mij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wVoUiAo7E1M]

Het lijkt alsof ze lazen dat we het over pre-orderen hadden :P
Starting today, those who pre-order Civilization VI will exclusively gain early access* to the Aztec civ, led by Montezuma I, when the game launches on October 21, 2016. After 90 days, this content will unlock for all Civilization VI players at no additional charge.

[ Voor 76% gewijzigd door anandus op 21-07-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Moet zeggen dat de pre-order bonus nou niet heel erg spectaculair is. Daarnaast is het wel goed om te lezen dat het niet een exclusief item wordt die je dan later alleen via een DLC erbij kan kopen. Dit overtuigd mij iig niet om te pre-orderen (maar het knaagt toch een klein beetje aan me..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De eerste 3 maanden kan ik me prima vermaken met de andere civ's. Voor mij totaal geen reden tot pre order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Civ 5 hadden ze ook een eerste gratis DLC (De Mongolen), al was dat geen pre-orderbonus, volgens mij hadden ze bij Civ 5 geen pre-orderbonus(?)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 22-07-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Inderdaad, ik vermaak mij zelf prima met andere civs voor de eerste 3 maanden. Geen reden voor een pre-order. Enige wat natuurlijk wel is, dat als je hem dan toch op de release date koopt je dezelfde prijs betaald als voor de pre-order..
anandus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:47:
Bij Civ 5 hadden ze ook een eerste gratis DLC (De Mongolen), al was dat geen pre-orderbonus, volgens mij hadden ze bij Civ 5 geen pre-orderbonus(?)
Even een snelle google, http://www.shacknews.com/...ation-5-pre-order-bonuses, ja er waren pre-order bonussen
Steam
Cradle of Civilization Map Pack: Mesopotamia - "This is the traditional Western and Middle Eastern 'Cradle of Civilization.' It includes the Fertile Crescent, with the Nile River valley to the west and extending east down the Tigris and Euphrates river valleys to the Persian Gulf."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohja, die maps die ik maar een keer gespeeld heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 15:17
Zijn er andere maps in civ!? Ik speel altijd op world ;)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Ben zelf onlangs ook maar eens wat andere maps gaan uitproberen, tegelijkertijd ook maar eens wat mods er bij op gegooid. Zo had ik laatst een quick game opgestart met huge world, met 12 civs en 24 city states. Blijkbaar zat ik in de buurt van China/Korea en voordat ik de eerste civ tegen kwam was het al 1500 BC.. Wel leuk dat ze mod support op multiplayer gaan toestaan bij Civ 6, als ze dit kunnen verbeteren t.o.v. Civ 5 dan kan het nog best wel eens een heele goeie worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, mods in Civ 5 is een heel gedoe. Wel te doen, maar -afhankelijk van de mods- kan het zorgen voor stabiliteitsproblemen.

Wat dat betreft is een verbeterde mod-ondersteuning echt heel erg fijn!
Zoiets als nqmod wordt dan een stuk makkelijker :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 22-07-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik zie dat een CIV 6 pre-order key €32 kost. Wel verleidelijk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

anandus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:08:
[video]

Het lijkt alsof ze lazen dat we het over pre-orderen hadden :P

[...]
De azteken zijn bij civ5 zo'n beetje het bruutste volk die aanwezig is. De enige beschaving die juist leeft van raging barbarians en als bonus mooi stadsstaten kon helpen barbaren te jagen. Op zich, als bij Civ6 zoiets ook is ingebouwd dan is dat een prima aanvullende beschaving.

* Delerium spaart door naar fully loaded macbook pro.

Civ is eens in de 5 jaar een nieuws machine kopen; civ6 is weer een mooie gelegenheid.
* Delerium vindt preorderen geen probleem.

Een week of 2 wachten of met kleine beperkte potjes het spel leren eigen maken is niet zo belastend

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 24-07-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 17:32
Ik moet zeggen dat ik langzamerhand wel warm loop voor het nieuwe deel!

De stijl is even wennen en vond ik eerder ietwat te cartoony, maar toch stoor ik mij er steeds minder aan! De pre-order vind ik echter een beetje onnozel, vooral bij een spel zoals Civilization. 90 dagen is niets en voordat je het weet kan je voor minder geld, toch dezelfde content spelen wanneer je aan een nieuw potje begint.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frankrijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Leuk! En wat stervis zegt, de stijl komt steeds beter over en na civ V eindeloos gespeeld te hebben ben ik ook toe aan iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:17
Dahal schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:21:
Leuk! En wat stervis zegt, de stijl komt steeds beter over en na civ V eindeloos gespeeld te hebben ben ik ook toe aan iets nieuws :)
Was Beyond Earth niet nieuw genoeg?
(Ik moest de titel zelfs opzoeken op google)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Bossie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:38:
[...]

Was Beyond Earth niet nieuw genoeg?
(Ik moest de titel zelfs opzoeken op google)
Onlangs in mijn Steam playtime gekeken, Beyond Earth heeft bijna 10 uur speeltijd en Civ V 250+. Ik heb Beyond Earth misschien 2 walkthroughs gedaan en was er toen wel klaar mee. Misschien komt het dat het historisch spelen van een Civ mij meer aantrekt?
Ik heb wel begrepen dat de uitbreiding van Beyond Earth zeer goed is, maar nu met Civ VI in aantocht wacht ik dat maar even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BE was simpelweg gewoon saai, er zat geen variatie in, dus na paar keer spelen heb je het wel weer gezien.
En daarnaast was het ook niet meer dan een veredelde mod voor Civ 5.

Ik heb net even gekeken.
Beyond Earth: 11 uur
Civ 5: 1663 uur

Ontopic: Ik ben blij dat ze het qua leiders wat buiten de gebaande paden gaan. Dus geen Nappy of Louis, maar een nieuw iemand. OOk zien de uniques er wel leuk uit.

Sowieso vind ik het fijn dat elke civ een unique unit, building (of tile improvement) en ability heeft.
Ik vond bijvoorbeeld civs met alleen een unique unit niet zo leuk om te spelen.

Ook valt me op dat de civs allemaal wat meer allround zijn. Je kan ze zowel militair spelen als cultureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Goh, ik dacht dat ik met 869 uur veel Civ 5 gespeeld heb :)

Daarintegen vond ik Beyond Earth wel leuker dan jullie met 157 uur.

Wat mij in BE niet aan stond waren de graphics en dat ik halverwege zo ongelofelijjk veel gebouwen kan bouwen die je niet echt nodig had om te winnen.
Ook de quests voegde niets toe, je koos toch altijd hetzelfde. Hopelijk zit dit er niet in, in Civ6!

Het mooie van Civ is inderdaad de geschiedenis, de herkenbaarheid. Zo heb ik een gezonde hekel aan Fransen en dan kan je dat mooi in Civ kwijt =)
Civilization is ook nog eens leerzaam. De piramiden kent iedereen wel, maar dankzij civ heb ik toch bijvoorbeeld de Borobudur leren kennen.

Overigens zou ik het ook wel leuk vinden als ze een Civ aankondigen waar bijvoorbeeld een wetenschapper de leider is. Al snap ik dat dit niet erg realistisch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:17
Dahal schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:49:
[...]

Onlangs in mijn Steam playtime gekeken, Beyond Earth heeft bijna 10 uur speeltijd en Civ V 250+. Ik heb Beyond Earth misschien 2 walkthroughs gedaan en was er toen wel klaar mee. Misschien komt het dat het historisch spelen van een Civ mij meer aantrekt?
Ik heb wel begrepen dat de uitbreiding van Beyond Earth zeer goed is, maar nu met Civ VI in aantocht wacht ik dat maar even af..
Idd, ik heb vergelijkbare speeltijden met BE. Ik heb de uitbreiding een tijdje terug gehaald tijdens een steam sale, maar nog niet gespeeld, dat moet maar even voordat C6 uitkomt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 14:09
De info en het beeldmateriaal dat tot nu toe over Civ 6 naar buiten is gebracht, kan mij nog niet overtuigen. Sowieso wordt het geen pre-order of directe aanschaf. Ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

2407 uur Civ5, oops... Ook best vaak (sinds de kleintjes er zijn veel minder gelukkig) last van het One More Turn syndroom. Om 22.00 nog ff een potje opstarten en tijdig saven.... En dan is het 3 uur, terwijl ik om 5.30/6u weer in de auto zit :(

Het beeld van Civ6 valt me erg tegen... Maar goed, laatst Civ1 gespeeld en was zo wat uurtjes zoet...

Beeld boeit niet, gameplay trekt me een spel in (speel OpenTTD ook nog altijd). En wat ik lees over de wijzigingen/mogelijkheden is alleen maar motiverend.... Of demotiverend, want dat gaat weer veel tijd verloren :+

[ Voor 39% gewijzigd door djidee op 29-07-2016 22:25 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 14:09
Ik ben pas laat gestart met Civ 5 en gelijk met BNW (Steam sale), maar heb er toch ook al bijna 450 uur in zitten :X
Wat ik wel erg mis in Civ 5 zijn covert mogelijkheden. Je kan spioneren en je kan met een beetje geluk, goede onderlinge relaties en koffer vol geld een civ overhalen de oorlog te verklaren aan een andere civ, maar dat is vaak niet erg effectief. Ik zou het heel tof vinden om wat meer mogelijkheden te hebben tot beperkt militair ingrijpen, zonder gelijk een oorlog te moeten afkondigen. Zodat je een civ die te hard van stapel loopt op een wat tactischere manier in z'n voorgang kan beperken of de relatie tussen twee civs kan saboteren of zelfs een oorlog kan ontketenen zonder handel of diplomatiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar 609 uur en niet eens overwogen om Beyond Earth te kopen. Ik ben echt een noob hier. :P

Verder vind ik de keuze voor Catharina de Medici niet erg gelukkig. Ze was vooral regentes en ook niet al te lange perioden terwijl Frankrijk werd verscheurd door godsdienstoorlogen en militair zwak stond tegen de Habsburgse dynastieën in Oostenrijk en Spanje waardoor Frankrijk omsingeld was. Toen haar laatste zoon stierf was het huis Valois ook nog eens uitgestorven in de mannelijke lijn. Niet echt een goede keuze naar mijn mening. Een betere keuze was Wikipedia: Filips IV van Frankrijk geweest.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat is geen vrouw ;) Ze wilden meer vrouwen in het spel.
Waarom ze dan deze civs hebben gekozen weet ik niet. Er zijn wel meer twijfelachtige keuzes, Cleo ipv Ramses, bijv. Maar dan weer wel Qin ipv Wu.

Is er iemand hier die naar Gamescom gaat en Civ gaat spelen?

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 30-07-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:59:
[...]
Maar dat is geen vrouw ;) Ze wilden meer vrouwen in het spel.
Waarom ze dan deze civs hebben gekozen weet ik niet. Er zijn wel meer twijfelachtige keuzes, Cleo ipv Ramses, bijv. Maar dan weer wel Qin ipv Wu.
Voeg dan meteen Nederland toe met Wilhelmina, dat is tenminste te rechtvaardigen...
Dit is zo ongelofelijk irritant. Ja we moeten gelijkheid tonen dus gaan we krampachtig op zoek naar die paar vrouwen die macht hadden en maken we daar de CiV leiders van. Cleopatra, oke, dan ook nog Elizabeth 1 bij de Engelsen, en Catharina de Grote bij de Russen. Dat zijn er al drie van de standaard civs en met Wu Zetian heb je er al vier. Veel meer is er simpelweg niet of je moet weer Justinianus eruit knippen voor zijn vrouw Theodora. Isabella van Spanje kan ook nog. Maria de krankzinnige had ook weinig plaats in CiV 5.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het is flink willekeurig. En er hadden (veel) betere keuzes gemaakt kunnen worden.

Volgens mij heeft de keuze ook vooral te maken met het feit dat de periode van godsdienstoorlogen de favoriete periode van Ed Beach is.

Al moet ik wél zeggen dat ik het verfrissend vind dat er wat nieuwe namen tussen zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 30-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Op reddit zijn er ook al hele discussies over de verschillende leiders. Tuurlijk, er zouden altijd betere keuzes gemaakt kunnen worden, maar misschien moet je de leiders kiezen die het meest bekend zijn bij het algemene publiek ook al zou er historisch gezien een betere leider zijn geweest? Daarnaast zou je kunnen beargumenteren dat juist Civ 6 een podium is om belangrijke leiders uit het verleden extra onder de aandacht te brengen en mensen te leren wat deze voor een invloed hebben gehad voor dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Maar het is ook niet leuk om bij iedere CIV dezelfde leiders te gebruiken, dan gaan mensen daar weer over klagen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28
Ze kiezen daarnaast ook de leiders zodanig dat de unieke dingen van die civ passen bij de rest. Gameplay gaat vooralsnog nog steeds boven al het andere, zelfs in een serie als Civ, waar ze je graag wat kennis aanleren (maar wel onbewust vanuit een Westers/Amerikaans oogpunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03 13:01

Griffendahl

Macced for life

Het systeem van Colonization waarbij je per land meerdere potentiële leaders hebt met hun eigen perks zou een mooie aanvulling kunnen zijn en geeft veel meer ruimte qua leaders.

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Griffendahl schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:27:
Het systeem van Colonization waarbij je per land meerdere potentiële leaders hebt met hun eigen perks zou een mooie aanvulling kunnen zijn en geeft veel meer ruimte qua leaders.
Misschien komt dat nog. Het was in Civ 4 wel het geval in ieder geval.

Morgenavond om 22 uur is er een livestream met Civ.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CozJRVbUkAAbccL.jpg

volgens Ed Beach op Twitter:
Teaser: Turn 45 start, just as we are founding a religion, playing as a civ to be revealed just this week. Join us!

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 02-08-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Aah nice, ik ga zeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Nice! Zet hem in mijn agenda (anders vergeet ik dit soort dingen..)

Wel jammer dat ze beginnen op turn 45 en niet vanaf het begin :). Het meest verslavende aan Civ vind ik altijd de juiste start locatie vinden en het opbouwen van je land. Maar zo te lezen zullen ze ingaan op religies wat nog niet erg veel aan bod is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

anandus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Misschien komt dat nog. Het was in Civ 4 wel het geval in ieder geval.

Morgenavond om 22 uur is er een livestream met Civ.

[afbeelding]

volgens Ed Beach op Twitter:

[...]
Nice, hoop echter dat ze deze ook als VoD aanbieden, kan zijn dat ik hem niet kan kijken.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tormbo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Nice, hoop echter dat ze deze ook als VoD aanbieden, kan zijn dat ik hem niet kan kijken.
Volgens mij kan je twitch-streams gewoon terugkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vorige week konden Youtubers Civ 6 spelen.

En net om 4 uur is de NDA afgelopen en mochten ze hun materiaal posten.
Ik weet niet wie allemaal, maar van degenen die ik volg zijn er

Filtyrobot:

BAstartgaming:

PCGamer:

Quill18:

Arumba:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=u3djGPOn4GY]

Marbozir:

Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar deze kwam ik dan toevallig tegen in mijn Youtube-subscriptions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Bedankt voor de tip! Ik ben meteen met quill18 begonnen.. zometeen wel overschakelen naar de livestream ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is de dev-stream van gisteravond, veel over religie:

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 04-08-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Als ik die dev-stream zo zie word ik er niet echt warm van. Het ziet er meer uit als een of andere F2P browsergame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poulske schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:47:
Als ik die dev-stream zo zie word ik er niet echt warm van. Het ziet er meer uit als een of andere F2P browsergame.
Komt vooral door de resolutie van het spel, die moesten ze heel laag houden om te streamen (waarom weet ik niet, ik heb geen verstand van streamen).
En het kleurenpalet helpt dan ook niet mee.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 04-08-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

anandus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:52:
[...]
Komt vooral door de resolutie van het spel, die moesten ze heel laag houden om te streamen (waarom weet ik niet, ik heb geen verstand van streamen).
Das gek, je zou toch verwachten dat ze voldoende CPU-power en bandbreedte ter beschikking hebben als Firaxis devs. Dat zijn normaal gesproken de bottlenecks voor streamen. Client-side kun je altijd downscalen, dus daar zit hem het probleem niet.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tormbo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Das gek, je zou toch verwachten dat ze voldoende CPU-power en bandbreedte ter beschikking hebben als Firaxis devs. Dat zijn normaal gesproken de bottlenecks voor streamen. Client-side kun je altijd downscalen, dus daar zit hem het probleem niet.
Ik weet ook niet precies wat het probleem was, maar ze konden max 720p gebruiken voor de stream.
De Youtube-Let's Plays geven een beter beeld hoe het eruit ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-08-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
anandus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:52:
[...]
Aah kijk, dat verklaart. Vond het er al "krapjes" uit zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326103

http://www.nu.nl/games/43...-stem-civilization-6.html

ook hierin staat een release date:
"Civilization 6 verschijnt op 21 oktober voor pc. In de game moeten spelers hun samenleving in stand houden vanuit het stenen tijdperk tot de toekomst. Bean was eerder al te horen in de trailer voor het spel."

ik weet niet of die release date bekend was al. voor mij en mijn broer iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Anoniem: 326103 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:11:
http://www.nu.nl/games/43...-stem-civilization-6.html

ook hierin staat een release date:
"Civilization 6 verschijnt op 21 oktober voor pc. In de game moeten spelers hun samenleving in stand houden vanuit het stenen tijdperk tot de toekomst. Bean was eerder al te horen in de trailer voor het spel."

ik weet niet of die release date bekend was al. voor mij en mijn broer iig niet
Al enige tijd :) Staat ook al als releasedatum op Steam en wordt volgens mij in alle trailers ook genoemd/getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:49
Sterker nog, die releasedatum staat al maanden in de TS van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Poulske schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Aah kijk, dat verklaart. Vond het er al "krapjes" uit zien op het scherm.
Ik was ook eventjes flabbergasted toen ze begonnen met het streamen van Civ 6. Zag er heel erg krampachtig uit en de kwaliteit van het scherm, of de stream, was naar mijn idee vrij laag. Het deed de kwaliteit van de game zeker niet ten goede.
Ik ga vanavond maar eens lekker de streams (3 in totaal dacht ik) van quill18 kijken. De eerste vijf minuten vond ik al radicaal anders dan Civ V waar je echt een goede plek moet hebben om je civ een boost te geven. Hier kan je dmv je districs veel meer, zoals bij quill18 zijn stad ligt 2 tiles van de kust maar toch nog een harbor kunnen bouwen. I like! _/-\o_
Pagina: 1 2 ... 31 Laatste