Thanks! Echt net voordat ik jouw antwoord las zag heb ik 't werkend gekregen via een
post op het Xiaomi forum. Eigenlijk is dit hetzelfde als jouw manier, alleen doe ik nu via fastboot de /data clearen.
Ook gebruikte ik versie 2.46 van SuperSU, welke blijkbaar niet met de encryptie om kan gaan. Even 2.67 BETA gedownload, deze werktte goed.
Mijn stappen:
1. Unlock bootloader (even aanvragen en daarna via de mi unlock tool unlocken).
2. Download de laatste
Xiaomi.eu ROM.
3. Download
BETA-SuperSU 2.67.
4. Download de TWRP image van de
TWRP-website.
5. Verplaats deze files naar één specifieke folder, pak ze
niet uit. Bij mij staat deze map in downloads (Dus: %USERPROFILE%\Downloads\Xiaomi Mi max (helium)).
6. Ga dus naar deze map.
7. Open command prompt daar, houdt shift ingedrukt en druk met de rechtermuisknop > Open command prompt here.
8. Start de telefoon in fastboot mode. Zet de telefoon eerst uit. Daarna houd de volume- knop ingedrukt en powerknop.
9. In cmd type:
10. De device moet hier nu te zien zijn.
11. Flash met cmd en fastboot de TWRP:
code:
1
| fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0-hydrogen.img |
12. Clear daarna met cmd en fastboot de data op de telefoon, hierdoor is de encryptie weg:
13. Doordat de telefoon nu leeg is, moet de xiaomi.eu ROM en SuperSU nog erop komen, dit kan makkelijk door even adb push te doen. Onderstaande 2 stappen zetten de files op het interne geheugen van de telefoon in het mapje /sdcard.
14. Met CMD en fastboot de rom naar telefoon sturen:
code:
1
| adb push -p xiaomi.eu_multi_MIMAXPro_6.7.7_v8-6.0.zip /sdcard |
15. Met CMD en fastboot SuperSU naar telefoon sturen:
code:
1
| adb push BETA-SuperSU-v2.67-20160121175247.zip /sdcard |
16. Nu heb je TWRP geïnstalleerd, de encryptie weggehaald en de ROM/superSU op telefoon gezet. Hierna moet je dus in TWRP booten en deze 2 zips flashen.
17. Haal de USB-kabel uit de telefoon. Houdt de powerknop ingedrukt totdat de telefoon herstart, je voelt nu een trilling. Op dat moment wil je de volume+ knop ingedrukt houden, zodat je in TWRP boot.
18. In TWRP kan je op het startscherm even swipen, zodat je naar het menu gaat.
19. Ga naar "Install" en kies de xiaomi.eu ROM die je naar de /sdcard directory hebt gestuurd
20. Flash deze ROM.
21. Kies voor "Flash another zip" en kies de SuperSU zip.
22. Reboot telefoon hierna.
Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben. Uiteindelijk was het enige probleem bij mij de "encryptie" en een gekke versie van SuperSu, welke hier niet mee om kan gaan.
Als je in bootloop zit kan je de telefoon in EDL mode starten (telefoon uitzetten, dan allebei de volumeknoppen ingedrukt houden en powerknop indrukken). Hierna kan je gewoon met de MiFlash tool een Xiaomi developer ROM installeren. Dus het kan nooit foutgaan