Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 17:49
Uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Je begrijpt me verkeerd. Het is wel goed dat ie het doet, maar ik heb liever dat het scherm gewoon doet wat ik wil. Dus typt wat ik ook wil typen en niet dat de toets aanslagen ernaast of erboven gebruikt worden, waardoor het te schrijven woord dus door swiftkey verbeterd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
O nu snap ik het. Mijn Max gedraagt zich normaal, al valt me wel op dat het scherm zeer gevoelig is, het lijkt soms al te reageren als je het amper aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Eleni schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:09:
O nu snap ik het. Mijn Max gedraagt zich normaal, al valt me wel op dat het scherm zeer gevoelig is, het lijkt soms al te reageren als je het amper aanraakt.
Wellicht omdat ie te gevoelig is doet ie dat. Soms lijkt het idd of ie te gevoelig is, maar soms ook totaal juist niet...

Buiten dit ben ik nog steeds tevreden en met een volle batterij haal ik een dikke 2 dagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Vanochtend werd ik getrakteerd op een update, helaas na het installeren van die update werkt facebook niet meer en krijg ik bij mijn mail ook geen geluid of notificaties meer, zo zijn er nog wel een paar bugs welke ik voorheen total niet had.

Is hier een oplossing voor? Kan ik op 1 of andere manier terug naar de versie welke hiervoor geinstalleerd was? Ik kan die optie namelijk niet vinden bij updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-06 14:07
Ik mag mijn 3GB/32GB vanmiddag bij Fedex ophalen, gekocht bij Geekbuying uit Spanje.

Had hiervoor een jiayu S3 ( 3/16) , ook android en google-account, eens kijken of dat makkelijk overstapt......

En dan eens verdiepen in een andere rom, hoe dat te doen, en welke je moet hebben voor NL-taal .... : heb dus leuk weekend voor de boeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Welke update heb je binnen?
Is het een oplossing om de niet goed functionerende apps te verwijderen en opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Zo. Telefoon teruggestuurd. Als het allemaal zo moeilijk moet (bootloader unlock) dan hoeft het van mij niet meer. Ik vind de engelse taal niet erg maar als ook mn google maps vanaf nu alleen maar in het engels alle straten kan uitspreken dan ben ik er gauw klaar mee. Ook de slechte afleesbaarheid in de zon helpt daar niet bij mee (heb hem oa gekocht om mee te dronen). Ik ga de fantastische accuduur wel missen maar desondanks blij dat ik weer terug ben bij mn galaxy S6 edge+. Iets kleiner scherm maar ligt wel 10x beter in de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Eleni schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 07:29:
Welke update heb je binnen?
Is het een oplossing om de niet goed functionerende apps te verwijderen en opnieuw te installeren?
Geen idee welke het is? Ik krijg alleen de melding dat er een update was en dat ik die moest installeren...

Facebook inmiddels geprobeerd opnnieuw te installeren, maar nog steeds dezelfde problemen, ik heb het wel gerapporteerd na de update uiteraard, hopelijk doen ze er snel iets mee, dit is klote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Als je onder settings gaat naar about phone dan kun je zien welke miui versie je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Eleni schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:41:
Als je onder settings gaat naar about phone dan kun je zien welke miui versie je nu hebt.
Miui 8 global 7.2.16 beta

geen idee wat het hiervoor was eigenlijk. Ik vind dit wel een slechte ontwikkeling. Ze laten ook helemaal niets van zich horen, ik mag aannemen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ook slecht dat er geen optie is om terug te gaan naar de vorige versie, of dat je uit een lijst kan selecteren welke versie je wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Je draait een beta rom, neem aan dat je die er niet zelf hebt opgezet.
Ik draai Miui Global stable, 8.2.1.0(MBDMICL).
Heb me er voor het bestellen van verzekerd dat er een originele rom op zou staan omdat ik geen zin meer heb in gedonderd met bootloader unlocken en andere ongein.
Nu gewoon regelmatig updates en de boel draait als een zonnetje.
Misschien eens hier in de buurt zoeken: http://en.miui.com/thread-509090-1-1.html
Ik heb de 64gb variant, dan heb je een rom voor de max prime nodig.

http://en.miui.com/thread-509590-1-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door Eleni op 19-02-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Die heb ik er niet zelf opgezet idd, heb hem bij Banggood vandaan en verder niets aan veranderd.
Ik heb de 32GB versie. Ik kan die versie van jou dus ook gewoon installeren? Of moet ik dan moeilijk gaan doen met bootloader unlocken e.d.?

Via die site wat jij hier heb gepost, zie ik idd dat er meer problemen zijn, waarschijnlijk heb ik ooit bij het instellen van mijn telefoon, aangegeven dat ik beta tester wil zijn? Vandaar dat ik de update (helaas) heb gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door vwtune op 19-02-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja dat vrees ik wel, zou me eerst eens goed inlezen als ik jou was! Je kunt er al doende achter komen of jouw toestel al ge-unlocked is door Banggood, of even met hen contact opnemen.
Je wil hem niet bricken!
Als je wel updates ontvangt is er wel de kans dat hij al unlocked is, dan zijn er regelmatig updates.
Het kan zijn dat je deze hebt: http://en.miui.com/download-302.html#450.
Dit is het forum voor de knutselaars: https://xiaomi.eu/community/threads/7-2-16-17.38651/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Oke, thanks, is er een makkelijkere manier om zelf te zien of ie al unlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik denk dat als je geen risico wil lopen je het beste kunt starten met unlockrechten aanvragen.
Veel gaan spitten op fora. Als je lukraak een rom gaat proberen te installeren loop je de kans veel verder van huis te geraken,
Ik zou hier beginnen, http://en.miui.com/download-302.html#445, daar kun je ook vinden hoe je het moet doen.
Ben met mijn laatste 2 telefoons blij met een stable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Nou ik heb op het forum ook maar even aangegeven dat FB niet werkt, ik wacht wel even op een fix hiervoor, voordat ik me in bochten moet wringen waarvan ik niet weet of ik het probleem vererger.

Blijft jammer dat er geen optie is dat je terug kan naar je vorige geinstalleerde versie op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Zou misschien wel kunnen als je een 7.2.9 versie zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik ben er inmiddels achter (via developer modus) dat mijn tel gelocked is. Ik laat het maar ff zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat is jammer, hopelijk voor jou komt er snel een update, en misschien durf je een keer een unlock aan,
Drastische oplossing: deze verkopen aan een tweaker en een andere bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Eleni schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:04:
Dat is jammer, hopelijk voor jou komt er snel een update, en misschien durf je een keer een unlock aan,
Drastische oplossing: deze verkopen aan een tweaker en een andere bestellen ;)
Mijn hoop op een snelle fix is het forum, er zijn er 'gelukkig' meerdere met dit probleem.
Verkopen wil ik niet want dan moet ik sowieso weer 3 weken wachen voordat mijn nieuwe er is.

Trouwens, ik vind het jammer dat je de notificatie led niet kan tweaken: de felheid en de snelheid zou ik graag willen kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Er zijn wel een paar snellere chinezen met een goede rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sinds vanochtend doet het motortje voor het zorgen van de trilling, raar. Wanneer ik een notificatie krijg of gebeld word, dan trilt ie wel zoals ie zou moeten, maar dan hoor je duidelijk dat het niet goed werkt, net of ie ergens aanloopt of dat ie van binnen los is geraakt van zijn plek, hij is nooit gevallen oid. Ik denk dat ie gewoon los is getrilt van zijn plek ofzo. Hoe krijg ik de achterkant eraf zodat ik bij het motortje kan? Is er een speiale manier? je ziet namelijk nergens een inkeping waar je een schroevendraaier in kan steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eleni
Kijk eens op YouTube, altijd wel wat te vinden over uit elkaar halen, bv hier:

YouTube: How to easily remove back panel (cover) of Xiaomi Mi MAX. WITHOUT AN...
vwtune schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:23:
Sinds vanochtend doet het motortje voor het zorgen van de trilling, raar. Wanneer ik een notificatie krijg of gebeld word, dan trilt ie wel zoals ie zou moeten, maar dan hoor je duidelijk dat het niet goed werkt, net of ie ergens aanloopt of dat ie van binnen los is geraakt van zijn plek, hij is nooit gevallen oid. Ik denk dat ie gewoon los is getrilt van zijn plek ofzo. Hoe krijg ik de achterkant eraf zodat ik bij het motortje kan? Is er een speiale manier? je ziet namelijk nergens een inkeping waar je een schroevendraaier in kan steken.

[ Voor 13% gewijzigd door Eleni op 26-02-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 09:41
Twee weken terug opeens batterij om de haverklap leeg. Na volledig opladen hield hij het nog geen uur uit. Gelijk maar even een nieuwe batterij besteld op Ali voor een 10tje. Gelukkig kreeg ik er wat gereedschap bij en na 5 minuten deed hij het weer alstevoren. Ik denk dat mijn accu na een jaar mishandeld te zijn geweest gewoon de geest heeft gegeven (laadde hem meestal 's nachts op, dus dan raakte hij vol en bleef aan de lader).
Nu met de nieuwe accu kan hij het weer twee dagen uithouden.
Dus mocht je opeens problemen krijgen met je accu wees dan gerust, voor een tientje ben je snel weer gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 09:41
Na enige tijd gebruik te hebben gemaakt van de nieuwe batterij heeft het beeldscherm het nu begeven :(. Hij gaat nog wel aan (trilt en maakt Bluetooth verbinding) maar geen beeld. Nog een paar keer wel beeld gezien maar de laatste keer werd het beeld wit en dat was het dan ook. Nu maar een P20 pro aangeschaft. Voorlopig niets meer zonder lange fabrieksgarantie in NL.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi Max] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Max] Het Grote Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken