Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:49

Xiaomi heeft zijn grote smartphone Mi Max gepresenteerd. Het toestel heeft een 6,44"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De accu in het 7,5mm dikke toestel heeft een capaciteit van 4850mAh, groter dan de accu's die Xiaomi tot nu toe in toestellen zette.

De grootste accu's die Xiaomi tot nu toe gebruikte, hebben een capaciteit van 4000mAh, zoals die in de Redmi Note 3 met een 5,5"-scherm. De Mi Max meet 17,3x8,8cm en is daarmee een van de grootste smartphones op de markt. De telefoon is wel een stukje kleiner dan de Sony Xperia Z Ultra, een toestel dat in 2013 uitkwam en eveneens een 6,44"-scherm heeft. De Mi Max weegt 203 gram.

De Mi Max heeft in zijn goedkoopste uitvoering een geheugen van 3GB, opslag van 32GB en een Snapdragon 650. De duurste versie heeft 4GB geheugen, 128GB opslag en een Snapdragon 652-soc. Waar de onlangs uitgebrachte Mi 5 een vingerafdrukscanner aan de voorkant heeft, heeft de fabrikant die bij de grote smartphone aan de achterkant geplaatst.

De camera heeft een maximale resolutie van zestien megapixel. Het gaat wellicht om dezelfde IMX298 van Sony als in de Mi 5. Dat is een 1/2,6"-sensor met 1,12 micron grote pixels. De camera stelt scherp met fasedetectie-autofocus.

Het is onbekend welke 4g-frequenties het toestel ondersteunt, maar geen enkele Xiaomi-telefoon heeft tot nu toe volledige 4g-ondersteuning in de Benelux. De Mi Max komt volgende week uit in China. De goedkoopste versie kost 1499 yuan, omgerekend momenteel ongeveer 202 euro. De duurste versie moet 1999 yuan opbrengen, omgerekend rond 270 euro.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Rooten & Custom ROM's van de Xiaomi Mi Max, algemene ervaringen zijn hier te bespreken: [Xiaomi Mi Max] Ervaringen & Discussie.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinMiui
CPUQualcomm® Snapdragon™ 650 / Qualcomm Snapdragon 652
GPUQualcomm® Adreno™ 510
RAM3 GB / 4GB
ROM32 GB / 64GB / 128 GB (uitbreidbaar met microSD)
ConnectiviteitBluetooth, GPS, WiFi
Scherm6,44" Full-HD LCD
Camera16MP back, Front
Accu4850 mAh
KleurWit
Afmetingen173 x 88 x 7,5 mm
Gewicht203 gram
BijzonderhedenFormaat Scherm en accu, vingerafdrukscanner
Prijs1499 yuan / 1999 yuan (202 euro / 270 euro)
Release Datum10 mei

Let op! De Mi Max heeft helaas geen ondersteuning voor band 20 (800Mhz), waardoor hij geen volledige 4G dekking heeft op net netwerk van KPN en Vodafone.
Terug naar Inhoudsopgave

Ook voor de Mi Max is er veel te vinden op XDA over rooten en tweaker Salmon heeft op tweakers een mooi stappenplan beschreven hoe hij zijn telefoon geroot heeft.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.014-07-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Excuus verkeerd topic

[ Voor 92% gewijzigd door ppleeuw op 14-07-2016 11:21 . Reden: Excuus verkeerd topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:02

Salmon

.NET developer

Hierbij even een schaamteloze repost uit het Ervaring topic van deze telefoon. Hieronder staan de stappen welke ik gebruikt heb om de Mi Max van TWRP en de xiaomi.eu ROM te voorzien
Salmon schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Mijn stappen:
1. Unlock bootloader (even aanvragen en daarna via de mi unlock tool unlocken).
2. Download de laatste Xiaomi.eu ROM.
3. Download BETA-SuperSU 2.67.
4. Download de TWRP image van de TWRP-website.
5. Verplaats deze files naar één specifieke folder, pak ze niet uit. Bij mij staat deze map in downloads (Dus: %USERPROFILE%\Downloads\Xiaomi Mi max (helium)).
6. Ga dus naar deze map.
7. Open command prompt daar, houdt shift ingedrukt en druk met de rechtermuisknop > Open command prompt here.
8. Start de telefoon in fastboot mode. Zet de telefoon eerst uit. Daarna houd de volume- knop ingedrukt en powerknop.
9. In cmd type:
code:
1
fastboot devices

10. De device moet hier nu te zien zijn.
11. Flash met cmd en fastboot de TWRP:
code:
1
fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0-hydrogen.img

12. Clear daarna met cmd en fastboot de data op de telefoon, hierdoor is de encryptie weg:
code:
1
fastboot format userdata

13. Doordat de telefoon nu leeg is, moet de xiaomi.eu ROM en SuperSU nog erop komen, dit kan makkelijk door even adb push te doen. Onderstaande 2 stappen zetten de files op het interne geheugen van de telefoon in het mapje /sdcard.
14. Met CMD en fastboot de rom naar telefoon sturen:
code:
1
adb push -p xiaomi.eu_multi_MIMAXPro_6.7.7_v8-6.0.zip /sdcard

15. Met CMD en fastboot SuperSU naar telefoon sturen:
code:
1
adb push BETA-SuperSU-v2.67-20160121175247.zip /sdcard

16. Nu heb je TWRP geïnstalleerd, de encryptie weggehaald en de ROM/superSU op telefoon gezet. Hierna moet je dus in TWRP booten en deze 2 zips flashen.
17. Haal de USB-kabel uit de telefoon. Houdt de powerknop ingedrukt totdat de telefoon herstart, je voelt nu een trilling. Op dat moment wil je de volume+ knop ingedrukt houden, zodat je in TWRP boot.
18. In TWRP kan je op het startscherm even swipen, zodat je naar het menu gaat.
19. Ga naar "Install" en kies de xiaomi.eu ROM die je naar de /sdcard directory hebt gestuurd
20. Flash deze ROM.
21. Kies voor "Flash another zip" en kies de SuperSU zip.
22. Reboot telefoon hierna.

Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben. Uiteindelijk was het enige probleem bij mij de "encryptie" en een gekke versie van SuperSu, welke hier niet mee om kan gaan.

Als je in bootloop zit kan je de telefoon in EDL mode starten (telefoon uitzetten, dan allebei de volumeknoppen ingedrukt houden en powerknop indrukken). Hierna kan je gewoon met de MiFlash tool een Xiaomi developer ROM installeren. Dus het kan nooit foutgaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Salmon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:45:
Hierbij even een schaamteloze repost uit het Ervaring topic van deze telefoon. Hieronder staan de stappen welke ik gebruikt heb om de Mi Max van TWRP en de xiaomi.eu ROM te voorzien

[...]
Ik had je post ook al toegevoegd aan de OP! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:02

Salmon

.NET developer

rens-br schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Ik had je post ook al toegevoegd aan de OP! :)
Scherp! Thanks :)

Er zijn trouwens 2 verschillende Mi max modelnamen: Hydrogen en Helium.

Hydrogen: 2GB RAM/16GB ROM model
Helium: 3GB RAM/32GB ROM of 3GB RAM/64GB ROM model.

Verder staat er op XDA-developers een manier om TWRP te installeren zonder de bootloader te unlocken, deze manier is niet door mij getest. Dus proberen op eigen risico. Het maakt gebruik van de MiFlash tool i.c.m. de telefoon te starten in EDL modus.

Ook is er al een onofficiële CyanogenMod 13 (Android 6.0.1) ROM beschikbaar, zie XDA-developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 17:17
Correctie, het gaat om de processor, dus:

Hydrogen: 2/3GB RAM/16/32GB met SD650
Helium: 3/4GB RAM/64/128GB met SD652.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:22
Weet iemand wat de impact is van het unlocken van je telefoon. Garantie of andere ongein?

Ook ben ik benieuwd om te weten of het unlocken (maar niet rooten) van je telefoon de werking van Good for Enterprise tegenwerkt (die scanned voortdurend voor root access en locked the applicatie als hij dat vind)

Verder de vraag of Xiaomi.eu werkt met (wederom) good.

Alvast bedankt, lijkt alsof niemand hier een antwoord op kan geven vooralsnog.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j00psta
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb sinds een maand een mi max, mede dankzij de uitgebreide review hier. Opsturen uit China ging perfect. Hij is nu 250 dollar ipv 270. Alleen mijn batterij ging snel leeg, dankzij die voorgeinstalleerde Chinese apps. Die krijg je niet zomaar weg. Eerst even unlock code aanvragen via miui, ging zeer snel.
Vanochtend de tutorial van Salmon gebruikt. Alleen kreeg ik eerst niets op mn telefoon met command prompt. Bleek dat je dus ook ADB fastboot in dezelfde directory moest hebben. Twrp erop gezet, alleen de custom rom en SuperSU pushen naar mn sdcard ging niet. Nu werd ik zenuwachtig (Ben een noob met flashen zeg maar). Heb hierna mn telefoon in twrp recovery geopend en deze werd nu herkend door mn computer zodat ik de rom en SuperSU via mn computer kon kopieren naar mn sdcard. Daarna weer verder en hij doet t! En veel beter ook! Gewoon Nederlandse taal instellen en geen Chinese rommel meer. Salmon bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door j00psta op 17-08-2016 16:55 ]

• justice strike
Weet je toevallig of good for enterprise werkt met die nieuwe TWRP versie?

Overigens, weet iemand hoe je een oudere versie van TWRP kunt gebruiken om de Xiaomi.eu versie te flashen, zonder dat je automatisch geupgrade wordt naar 3.0 . GFE schijnt het niet te doen met de nieuwe versie van TWRP

[ Voor 60% gewijzigd door justice strike op 18-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ok update van mij.

1. niet mogelijk een oude TWRP op de mi max te zetten. Er is geen eerdere versie.
2. Xiaomi.EU is een goede rom. Al na de initiele snelle setup en snel rondkijken kon ik al merken dat alles wat beter en stabieler werkt (met name playstore)
3. Good for Enterprise gaat niet werken met Xiaomi.EU. Erg jammer, nu ben ik weer terug naar China Developer, en het ziet er haast naar uit dat die nog meer chinees is dan de laatste keer dat ik het gebruikte.

Nu maar een manier vinden om al die ads uit te zetten.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 07:48
Misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb de MI max bestand via Honorbuy in EU.
Sinds gisteren avond zit ik een een bootloop :( waarschijnlijk door een update die automatisch geïnstalleerd wordt. Nu wil ik weer gebruik maken van mijn telefoon. echter er zijn een paar uitdagingen, ik heb nog geen unlock toegang (we aangevraagd maar duurt even) en ik heb USB debugging nog niet aanstaan.

Wat heb ik geprobeerd..
om in EDL modus te komen via diverse manieren:

1 vanuit fastboot met commando fastboot OEM EDL
hier krijg ik fout: FAILED (remote: unknown command)
finished. total time: 0.003s

2 via adb ook met commando ADB reboot EDL
hier krijg ik fout: * daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
error: device unauthorized.
This adbd's $ADB_VENDOR_KEYS is not set; try 'adb kill-server' if that seems wrong.
Otherwise check for a confirmation dialog on your device.

3 via knoppen volume up en down aan zetten en daarna usb kabel er in
dit wil niet omdat ik toestel niet uit krijg, bij lang power indrukken reboot hij

wat heb ik nog meer geprobeerd, andere formele rom er opladen met MI flash
Xiaomi Mi Max 32GB Latest Global Stable Version Fastboot (hydrogen_global_images_V8.0.1.0.MBCMIDG_20160805.0000.29_6.0_global) en
Xiaomi Mi Max 32GB Latest China Stable Version Fastboot (helium_images_V8.0.2.0.MBDCNDG_20160805.0000.29_6.0_cn)

hier krijg ik melding: Error failed critical partition flashing is not allowed of error mismatching image and device

iemand nog ideeën hoe ik het toestel weer aan de praat krijg?

[update] ben in EDL gekomen door tijdens het booten als volume up/down in te houden en toen power 30 sec in te houden. toen kon ik met MIflash de rom er opzetten.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door bokkie11 op 21-09-2016 17:04 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:In overleg met jullie hebben we besloten om vanaf nu de volgende Xiaomi onderwerpen te bespreken in:
- Unlocken Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.