Geen PVC buis gebruiken, dat is vragen om problemen.TorpedoX_88 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:15:
Voor een opstelling van 9 panelen in portrait naast elkaar onder een hoek van tussen de 5 en 10 graden op een plat dak was ik eerst van plan betonvoeten te kopen/zelf te storten, maar ik neig nu naar een nog simpelere manier met betonblokken en een ronde rail erop.
Mijn idee is om dit soort blokken (bovenste op de pagina) aan de lage kant plat te leggen voor 10cm hoogte en aan de achterkant rechtop voor 20 cm hoogte, met daar bovenop een steigerbuis in de volledige breedte om de panelen op vast te zetten. Nu zat ik er ook aan te denken om ipv steigerbuis dikke grijze PVC buizen van 32mm rond (deze bv) te gebruiken, maar ik twijfel of die sterk genoeg zijn.
Wat denken jullie van dit idee in het algemeen en het mogelijke gebruik van PVC buis ipv steigerbuis in het bijzonder?
Gewoon EVO rails gebruiken oid, dan kan je de zonnepanelen ook fatsoenlijk monteren.
Om ze in een hoek te krijgen kan je een U profiel gebruiken met een bout door je rails heen.
3600 Wp op 0° (vrijwel plat)