Hoi hoi,
ben ook (omg waar ben ik aan) begonnen met een poging tot doe-het-zelf. Eerste ligt in de maak. Van beton 'gieten' was niet bepaald te spreken, tis meer dik nat zand scheppen. Nu 2,4l gebruikt per zak hornbach beton. Zitten er 3 in (nou ja, op wat ik er naast gegooid heb na dan).
Klopt redelijk met m'n volume berekening die op 73kg uitkwam.
Het vlak/plat in de mal krijgen viel nog niet mee. Grote platte steen met stuk plastic omwikkelt en daar maar mee gestampt. Gezien het zo dik is hoef ik iig niet bang te zijn dat het er onder door lekt. Van luchtbellen die naar boven komen is ook geen sprake

.
Volgende poging denk ik maar naar 3l per zak. Zit ook krimpwapening en kunststofwapening in.
Heb een plat dak met een opstaande rand van bijna 70cm. Hoogste punt is 80cm en loopt af naar 40. Komt op 11 graden.
Geen idee of het genoeg weegt. Zie plekken waar ze tot 50kg of meer per vierkante meter paneel aanhouden. Kom op grofweg 18. Nu heb ik dus wel die rand om het huis heen, waar de panelen aan de bovenkant max 20cm bovenuit steken.
Ms dat ik de buitenste 2 wel veranker aan de muur nog.
Komen ook nog 6 wat kortere voor 4 panelen in portret. Wind is ms een groter ding. Die zullen grofweg 50kg per stuk wegen. 4m2 aan 2 panelen met 3 van die dingen zal meer dan 35kg per m2 zijn. Ze staan niet direct tegen de muur itt de anderen.
Ben benieuwd of dit wat gaat worden

. Dit gaat zeker niet m'n hobby worden iig.