De review van tweakers staat inmiddels online: reviews: Huawei P9: vernieuwende camera in een elegant jasje. Daarin wordt gesproken over verschillende schermen, zijn er mensen die in praktijk merken dat het verschilt?
Volgens mij heeft mijn zilveren toestel hetzelfde scherm als het titanium toestel van tweakers. Het is iig niet zo blauw als het scherm van de zilveren tweakers variant.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mijn zilvere P9 idem, geen blauw scherm en heel goed te zien in direct zonlicht. Ook vergeleken met m'n moto G.
Is er geen manier om te achterhalen welk paneel gebruikt wordt? Bij de HTC 10 lukt dat.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Misschien werkt dezelfde app daar wel voor:
CLB schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:26:
Als jij al een HTC 10 in huis hebt kun je dat zelf even checken door DevCheck te installeren. Vervolgens kies je voor het tweede tabblad 'hardware' en scroll je wat naar beneden, totdat je
bij de graphics-sectie komt, waar je de info kunt bekijken onder het kopje 'panel'.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nee, devcheck geeft geen extra info. Ik heb Google Play: System Info / Benchmark gevonden, die geeft bij mij als screen name hisifb0
Ik kan trouwens wel aannemen dat de 4 GB versie niet naar nederland komt?
In welke landen is die wel te krijgen?
De P9 Plus heeft 4 GB (en amoled scherm), is dat geen optie?Rox92 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:23:
Ik kan trouwens wel aannemen dat de 4 GB versie niet naar nederland komt?
Zou kunnen maar is denk ik te groot, toch bedankt voor de tip!Ted_W schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:40:
[...]
De P9 Plus heeft 4 GB (en amoled scherm), is dat geen optie?
Ik heb nu een one m7, dus dat verschil is dan wel erg groot
Het verschil in afmetingen tussen de P9 en de P9 Plus vind ik best meevallen (7,3 mm in de lengte en 4,4 mm in de breedte). Dat nam ik in ieder geval wel voor lief voor het amoled scherm en grotere batterij.Rox92 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:18:
[...]
Zou kunnen maar is denk ik te groot, toch bedankt voor de tip!
Ik heb nu een one m7, dus dat verschil is dan wel erg groot
De bouwkwaliteit van deze Huawei's is echt perfect hè. Heb zelf de P8 via allerlei kortingen voor 235 euro aangeschaft, maar die bouwkwaliteit is echt fantastisch. Kan zich meten met een S7 of iPhone.zonoskar schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:38:
Ik heb wat foto's geschoten van de zilveren variant. Enjoy.
Hoe is de kwaliteit van het amoled scherm? Ik kan nog weinig reviews vinden van de plus variant die dieper op het scherm ingaan. Alvast bedanktTed_W schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:13:
[...]
Het verschil in afmetingen tussen de P9 en de P9 Plus vind ik best meevallen (7,3 mm in de lengte en 4,4 mm in de breedte). Dat nam ik in ieder geval wel voor lief voor het amoled scherm en grotere batterij.
Definitief geen P9 voor mij: http://www.gsmarena.com/s..._huawei_p9-blog-18453.php
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat vermoede ik al! Voor mij ook geen p9!Laguna schreef op maandag 30 mei 2016 @ 04:02:
Definitief geen P9 voor mij: http://www.gsmarena.com/s..._huawei_p9-blog-18453.php
DaveD
Het enige probleem wat ik ook zie is het glas. Dat krast wat snel (ik heb nu 2 kleine krasjes). Hoewel, op mijn Lumia met Grollia glass 3 had ik ook krassen. Van de rest heb ik geen last, geen haperingen in Angry Brids 2, accu gaat makkelijk 2 dagen mee. Ja, hij wordt warm als je spellen speelt, welke telefoon doet dat niet? Het is overigens comfortabel warm, niet dat je je handen er aan brandt.DaveD1109 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:55:
Dat vermoede ik al! Voor mij ook geen p9!
En wat @marhalm zegt.
Dat krassen van het glas van de camera vind ik wel een groot nadeel hoor. Maar goed ik zou er zelf wel een hoesje om doen. En aan de voorzijde een screenprotector.zonoskar schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:17:
[...]
Het enige probleem wat ik ook zie is het glas. Dat krast wat snel (ik heb nu 2 kleine krasjes). Hoewel, op mijn Lumia met Grollia glass 3 had ik ook krassen. Van de rest heb ik geen last, geen haperingen in Angry Brids 2, accu gaat makkelijk 2 dagen mee. Ja, hij wordt warm als je spellen speelt, welke telefoon doet dat niet? Het is overigens comfortabel warm, niet dat je je handen er aan brandt.
En wat @marhalm zegt.
DaveD
De P9 (Plus) heeft wel degelijk fast charging, alleen ondersteunt de meegeleverde charger dit (vreemd genoeg) niet. Je hebt hiervoor een aparte charger nodig van Huawei zelf (wat ik overigens niet heb gekocht, zo snel hoeft het voor mij vaak niet).Laguna schreef op maandag 30 mei 2016 @ 04:02:
Die review heeft wellicht een paar valide punten, maar zeker ook punten waarin ik me niet herken en zelfs iets waar hij er gewoon naast zit.
Bij mij was het juist de schuine stukjes naast het scherm (het niet matte gedeelte) dat snel krast. Bij het scherm heb ik in de maand tijd dat ik het toestel had geen problemen ervaren.zonoskar schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:17:
[...]
Het enige probleem wat ik ook zie is het glas. Dat krast wat snel (ik heb nu 2 kleine krasjes). Hoewel, op mijn Lumia met Grollia glass 3 had ik ook krassen. Van de rest heb ik geen last, geen haperingen in Angry Brids 2, accu gaat makkelijk 2 dagen mee. Ja, hij wordt warm als je spellen speelt, welke telefoon doet dat niet? Het is overigens comfortabel warm, niet dat je je handen er aan brandt.
En wat @marhalm zegt.
http://tweakers.net/gallery/704591/inventaris/
Dat heb ik idd ook al gezegd. Die randjes zijn blank aluminium, dus dat krast redelijk snel. Maar je kan het weer polijsten als je zou willenTobiasve schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:05:
[...]
Bij mij was het juist de schuine stukjes naast het scherm (het niet matte gedeelte) dat snel krast. Bij het scherm heb ik in de maand tijd dat ik het toestel had geen problemen ervaren.
Toevallig personen die het toestel direct via Vodafone hebben aangekocht?
Bevat dat toestel out-of-the-box Vodafone-software? Zie een redelijk interessante deal namelijk...
Bevat dat toestel out-of-the-box Vodafone-software? Zie een redelijk interessante deal namelijk...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb je je toch over de Huawei-skin heen gezet?CLB schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:56:
ps.
Bij een aantal webshops zijn de aanbiedingen niet voordeliger?
Edit.
Dit geldt overigens ook voor mezelf: ik heb net een Mate 8 aangeschaft
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 31-05-2016 14:06 ]
haha neehoor wees gerust, of voor doorverkoop of voor moeders ofzo.
Nee bij lange na niet zelfs, zodoende de Vodafone-vraagps.
Bij een aantal webshops zijn de aanbiedingen niet voordeliger?
Gaat het hier om de F&F 'vluggertjes' aanbieding van 32 euro?CLB schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:56:
Om niet teveel offtopic te raken: ja...Tigerblood schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:03:
Gaat het hier om de F&F 'vluggertjes' aanbieding van 32 euro?
Oow het kriebelt wel om deze telefoon te halen! Krast hij echt zo snel?
DaveD
Geen last vanDaveD1109 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:38:Krast hij echt zo snel?
[ Voor 14% gewijzigd door pevas op 01-06-2016 17:26 ]
Kan nergens vinden of er gorilla glas gebruikt word?
DaveD
Ik ook geen last van krassen op de achterkant.
Camera review door dpreview.com: http://www.dpreview.com/s...still-a-smartphone-camera
Camera review door dpreview.com: http://www.dpreview.com/s...still-a-smartphone-camera
Even gechat, 'niet meer aanwezig', voor wat dat antwoord waard mag zijn natuurlijk...CLB schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:56:
Terug komend op de afleesbaarheid in de zon. Ik moet mijn statement toch aanpassen. Afgelopen zaterdag in de dierentuin was het toch vrijwel onmogelijk om wat te zien op het scherm (helderheid op automatisch), dus foto's maken was een uitdaging. Het was meer, richten en dan IRL kijken wanneer er iets leuks gebeurde om vervolgens af te drukken.
Verder nog steeds tevreden.
Nee gewoon standaard glas, oftewel krast sneller dan andere flagships.DaveD1109 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:56:
Kan nergens vinden of er gorilla glas gebruikt word?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hoe zit het met notificaties (berichten die toekomen, snaps, etc), en het het toonbaar maken op het homescherm? Ik hoor sommigen zeggen dat er geen melding te zien is op het homescherm hiervan?zonoskar schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:48:
Terug komend op de afleesbaarheid in de zon. Ik moet mijn statement toch aanpassen. Afgelopen zaterdag in de dierentuin was het toch vrijwel onmogelijk om wat te zien op het scherm (helderheid op automatisch), dus foto's maken was een uitdaging. Het was meer, richten en dan IRL kijken wanneer er iets leuks gebeurde om vervolgens af te drukken.
Is de software echt zo brak als sommige reviews beweren? Onhandig/vastlopen/etc..
Alle berichten staan in het berichten centrum. Die tover je tevoorschijn door omlaag te swipen, op het scherm (zoals bij iOS), of op de vingerafdruksensor. Dit werkt erg goed. Een melding op je homescherm heb je alleen als je de app zichtbaar hebt. Als je app in een folder staat, zie je dit doordat er een 1-tje op de folder staat (in plaats van normaal op de app). Wat wel is, de Twitter widget wordt nooit ververst, dus die loopt altijd achter. Wellicht is dit bij meerdere widgets zo. Maar of je dit Huawei kan aanrekenen?
Wat de brakke software betreft, ik heb nog geen vastloper gehad en als iOS (iPad) en Windows Phone gebruiker vind ik de software ook niet onhandig. Je hebt alleen net zoals bij iOS alle apps op je scherm staan, of in een folder. Dat kan wat onoverzichtelijk worden. Bij WP8.1 heb je een app lijst waar alles op alfabetische volgorde staat. Bij Android heb je geloof ik een app-drawer. Maar als je een andere launcher installeert, heb je dat volgens mij ook weer terug.
Ik heb ook eigenlijk nooit echte argumenten gehoord waarom EMUI nou zo brak en/of slecht zou moeten zijn. Alleen dat het zo is. Het is echter wel zo dat Huawei hun best gedaan hebben om het zoveel mogelijk op iOS te laten lijken, misschien stoot dat tegen de borst van veel Android aanhangers?
Wat de brakke software betreft, ik heb nog geen vastloper gehad en als iOS (iPad) en Windows Phone gebruiker vind ik de software ook niet onhandig. Je hebt alleen net zoals bij iOS alle apps op je scherm staan, of in een folder. Dat kan wat onoverzichtelijk worden. Bij WP8.1 heb je een app lijst waar alles op alfabetische volgorde staat. Bij Android heb je geloof ik een app-drawer. Maar als je een andere launcher installeert, heb je dat volgens mij ook weer terug.
Ik heb ook eigenlijk nooit echte argumenten gehoord waarom EMUI nou zo brak en/of slecht zou moeten zijn. Alleen dat het zo is. Het is echter wel zo dat Huawei hun best gedaan hebben om het zoveel mogelijk op iOS te laten lijken, misschien stoot dat tegen de borst van veel Android aanhangers?
Het is veelal gebaseerd op wat Aziaten leuk en mooi vinden, dus fleurig, kleurig en Candy Crush-achtig.zonoskar schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:08:
Ik heb ook eigenlijk nooit echte argumenten gehoord waarom EMUI nou zo brak en/of slecht zou moeten zijn. Alleen dat het zo is. Het is echter wel zo dat Huawei hun best gedaan hebben om het zoveel mogelijk op iOS te laten lijken, misschien stoot dat tegen de borst van veel Android aanhangers
Dat het op iOS lijkt is wel te ondervangen met een andere launcher of iconpacks, maar veel heeft zijn eigen stijl, bijvoorbeeld de menu's / snelle instellingen / notificaties. Bij veel fabrikanten vind ik dat prima, EMUI
Ik heb via de eerder geposte hack de stock Android icons erop gekregen. Dus wat overblijft zijn de menu's dan. Ik heb daar geen problemen mee. Het is ook niet traag of buggy. Ik vind het ook niet fleuriger dan iOS.CLB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:11:
[...]
Het is veelal gebaseerd op wat Aziaten leuk en mooi vinden, dus fleurig, kleurig en Candy Crush-achtig.
Dat het op iOS lijkt is wel te ondervangen met een andere launcher of iconpacks, maar veel heeft zijn eigen stijl, bijvoorbeeld de menu's / snelle instellingen / notificaties. Bij veel fabrikanten vind ik dat prima, EMUI

Dank voor de screenshots, altijd fijnzonoskar schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:28:
Ik heb daar geen problemen mee.
Zoveel mensen, zoveel meningen, het mag voor mij allemaal wel wat strakker. De menu's, vorm
van notifiaties en dergelijke, elke keer als ik met EMUI loop, kan er maar niet aan wennen

Bij iphone komt dit op je homescherm terecht, en kan je door te swipen onmiddellijk naar de applicatie gaan om te reageren. Maar zoals jij het hierboven beschrijft kan je dit dus niet met p9? Waardoor je dus eigenlijk niet kan zien of je iets van meldingen hebt ontvangen als je eens sporadisch kijkt naar je p9. Je kan je notificaties enkel zien als je de swipe handeling naar beneden uitvoert,toch?zonoskar schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:08:
Alle berichten staan in het berichten centrum. Die tover je tevoorschijn door omlaag te swipen, op het scherm (zoals bij iOS), of op de vingerafdruksensor. Dit werkt erg goed. Een melding op je homescherm heb je alleen als je de app zichtbaar hebt. Als je app in een folder staat, zie je dit doordat er een 1-tje op de folder staat (in plaats van normaal op de app). Wat wel is, de Twitter widget wordt nooit ververst, dus die loopt altijd achter. Wellicht is dit bij meerdere widgets zo. Maar of je dit Huawei kan aanrekenen?

Ah, je bedoeld het lockscreen
Ik heb daar geen notificaties op, maar ik heb even een ander type geselecteerd, misschien dat ik daar wel notificaties op krijg. Ik zie nl. wel het aantal stappen wat ik gezet heb vandaag op dat andere type lockscreen, dat zag ik eerst niet.
En anders werkt deze app misschien Google Play: NiLS Lock Screen Notifications
/edit:
Ben wel blij dat je dit gevraagd hebt
Nu heb ik ook notificaties op het lockscreen
Het lockscreen type moet op "magazine" staan. En in de notification manager kun je dan aangeven welke notificaties (van elke app die geïnstalleerd is) je op het lockscreen wilt hebben. Je kan op zo'n notificatie op je lockscreen tappen, of swipen, maar dan moet je wel nog even inloggen, dus je kan niet vanaf het lockscreen een bericht terug sturen. Maar dat lijkt me ook een redelijk privacy gevoelige manier eigenlijk. Dan krijg je zoiets:
En anders werkt deze app misschien Google Play: NiLS Lock Screen Notifications
/edit:
Ben wel blij dat je dit gevraagd hebt

[ Voor 45% gewijzigd door zonoskar op 09-06-2016 16:31 ]
Paar dagen geleden met de P9 gepeeld in de mediamarkt en ik moet zeggen, lekker snelle telefoon en de camera is echt dikke prima!
Enigste wat minder mooi was waren de icoontjes en dat er geen appdrawer is, maar zo te zien is dat allemaal op te lossen! Ik wacht nog even op de nieuwe nexus maar anders word dit hem, gamen doe ik toch niet.
Top trouwens al die screens Zonoskar!
Enigste wat minder mooi was waren de icoontjes en dat er geen appdrawer is, maar zo te zien is dat allemaal op te lossen! Ik wacht nog even op de nieuwe nexus maar anders word dit hem, gamen doe ik toch niet.
Thanks. Heb je mijn review al gelezenRox92 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:59:
Ik zag net dat mijn helderheid niet op automatisch stond, maar op 45%, dus de afleesbaarheid in de zon kon beter. Dus daarom zag ik niks op het scherm in de dierentuin.
Huawei maakt echt teveel verschillende modellen.
Zit te twijfelen tussen de ZTE Axon 7 Premium en de P9 Plus, beide in 128GB.
Maar waarom heeft de 128GB P9 Plus nou weer geen NFC
Als het 64GB model het wel heeft waarom de 128GB versie weer niet. Beide zijn dualsim, neemt geheugen zoveel ruimte in dan?
Maar waarom heeft de 128GB P9 Plus nou weer geen NFC
Volgens de pricewatch pagina heeft de P9 Plus een Micro SD slot dus waarom zou je dan niet gewoon voor wat minder intern geheugen gaan?Kenzi schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:08:
Huawei maakt echt teveel verschillende modellen.
Maar waarom heeft de 128GB P9 Plus nou weer geen NFCAls het 64GB model het wel heeft waarom de 128GB versie weer niet. Beide zijn dualsim, neemt geheugen zoveel ruimte in dan?
Omdat ik dual sim gebruik, zelfde probleem als bij mijn Honor 6Plus. MicroSD gaat ten koste van de 2de sim die ik wel nodig heb.Tigerblood schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:46:
[...]
Volgens de pricewatch pagina heeft de P9 Plus een Micro SD slot dus waarom zou je dan niet gewoon voor wat minder intern geheugen gaan?
Je kan natuurlijk proberen om zo'n 2-in-1 hack te doen zoals hier:Kenzi schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:36:
[...]
Omdat ik dual sim gebruik, zelfde probleem als bij mijn Honor 6Plus. MicroSD gaat ten koste van de 2de sim die ik wel nodig heb.
http://www.noreplied.com/...n-samsung-galaxy-s7-edge/
Ik dacht dat er ook SIM kaarten aan zaten te komen met Micro SD geheugen built-in? Zal nog wel even duren maar in ieder geval een optie in de toekomst.
Ik probeer een andere launcher te installeren, maar ik krijg die niet als default launcher aan de praat. Bij de Arrow launcher crasht het programma gewoon, bij de Nova launcher kan ik klikken wat ik wil op 'set as default', maar er gebeurt niks. Ook bij het opstarten is de launcher dus niet actief en moet ik deze met de hand opstarten (dan werkt het wel). Ik ben niet zo bedreven in Android, dus moet ik misschien ergens een optie omzetten, of permissies goedzetten?
Hmm dat zou niet hoeven zonoskar, je kunt nog een 'launcher-switcher' uit de Play Store halen om te kijken
of de nieuwe launcher dan wel goed ingesteld blijft staan, maar normaal is één keer kiezen voldoende. Cache een keer wissen van de standaard- en nieuwe launcher is misschien ook nog iets wat je kunt proberen...
of de nieuwe launcher dan wel goed ingesteld blijft staan, maar normaal is één keer kiezen voldoende. Cache een keer wissen van de standaard- en nieuwe launcher is misschien ook nog iets wat je kunt proberen...
Een andere launcher (bijvoorbeeld Nova launcher) als standaard instellen gaat bij Huawei via: Instellingen > Apps > Geavanceerd > App-instellingen > Lanceren/beginnen > Nova Launcher.
Thanks! (in het Engels was het net wat anders, maar ik heb het kunnen vinden).
Verwijderd
Weet iemand waar ik toevallig een ORIGINELE Huawei adapter (die je bijv. bij de Mate 8 meegeleverd krijgt) kan kopen die de Fast Charging van Huawei wel gewoon ondersteund? Als je het internet af zoekt krijg je alleen maar namaak "originele" adapters die de Qualcomm Quick Charge hebben, dus niet de Fast Charging van Huawei zelf.Ted_W schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:03:
[...]
De P9 (Plus) heeft wel degelijk fast charging, alleen ondersteunt de meegeleverde charger dit (vreemd genoeg) niet. Je hebt hiervoor een aparte charger nodig van Huawei zelf (wat ik overigens niet heb gekocht, zo snel hoeft het voor mij vaak niet).
Die review heeft wellicht een paar valide punten, maar zeker ook punten waarin ik me niet herken en zelfs iets waar hij er gewoon naast zit.
Heb contact opgenomen met de support van Huawei, maar hun sturen met door naar nutteloze Quick Chargers op bol.com die de techniek van Huawei niet ondersteunen.
Hier bijvoorbeeld: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B017LXNRLMVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:04:
[...]
Weet iemand waar ik toevallig een ORIGINELE Huawei adapter (die je bijv. bij de Mate 8 meegeleverd krijgt) kan kopen die de Fast Charging van Huawei wel gewoon ondersteund? Als je het internet af zoekt krijg je alleen maar namaak "originele" adapters die de Qualcomm Quick Charge hebben, dus niet de Fast Charging van Huawei zelf.
Heb contact opgenomen met de support van Huawei, maar hun sturen met door naar nutteloze Quick Chargers op bol.com die de techniek van Huawei niet ondersteunen.
Ik heb een vraag over het verplaatsen van apps naar sd kaart op de P9.
Het lukt mij niet, kaart wordt wel gezien en nieuwe apps komen daarop maar kan geen app verplaatsen.
Iemand een idee ? Google gaf ook geen uitkomst. diverese file maganers geprobeerd.
Het lukt mij niet, kaart wordt wel gezien en nieuwe apps komen daarop maar kan geen app verplaatsen.
Iemand een idee ? Google gaf ook geen uitkomst. diverese file maganers geprobeerd.
Kort door de bocht: Naar mijn weten kan dit niet meer.E75 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:12:
Ik heb een vraag over het verplaatsen van apps naar sd kaart op de P9.
Volgens mij is dit met Android 6.0 gebeurd, de meeste toestellen kunnen dit overigens niet (meer).
Fabrikanten hebben er voor gekozen deze optie uit te schakelen, net als de optie om je SD kaart te formatteren als intern geheugen bij sommige fabrikanten compleet uitgeschakeld is.
Met 32GB intern geheugen zou het immers niet zo'n probleem moeten zijn, kan je je SD kaart voor andere bestanden gebruiken.
Voordat mensen gaan zeggen wat een domme actie: het gevolg zou zijn dat als je sd kaart deel zou uitmaken van het systeem/ gezien worden als 1 geheugen samen met je ram, dat het hele systeem de snelheid zal aannemen van de zwakste schakel: in dit geval je sd kaart die een factor 10 (op z'n minst) langzamer is dan je interne geheugen. Gevolg apps laden duurt aanzienlijk langer, dus wees blij dat ze dit hebben uitgeschakeld, gebruik je sd kaart voor foto's & audio en andere losse bestanden en je interne geheugen voor apps.Chemie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:29:
[...]
Kort door de bocht: Naar mijn weten kan dit niet meer.
Volgens mij is dit met Android 6.0 gebeurd, de meeste toestellen kunnen dit overigens niet (meer).
Fabrikanten hebben er voor gekozen deze optie uit te schakelen, net als de optie om je SD kaart te formatteren als intern geheugen bij sommige fabrikanten compleet uitgeschakeld is.
Met 32GB intern geheugen zou het immers niet zo'n probleem moeten zijn, kan je je SD kaart voor andere bestanden gebruiken.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Geef de gebruiker gewoon de keuze
Voor een tweaker is dat een simpele keuze, voor een fabrikant en de gemiddelde consument niet. De fabrikant wil niet dat consumenten -in verhouding- een langzaam toestel heeft en consumenten willen en kunnen niet weten wat de consequenties zijn van bepaalde features, het punt is dat de consument inmiddels al heel veel keuze heeft in features. Ik vind het inmiddels al luxe dat je weer keuze hebt in sd kaarten
Zo kan je voor heel veel dingen zeggen: geef de gebruiker de keuze. Veel mensen weten niet wat ze willen totdat een andere het voor ze beslist.
(vergeten te vermelden dat een sd kaart in je systeem voor android 6.0 zou betekenen dat je hem niet meer zou kunnen swappen of uitlezen met de pc + in de file manager zou je niet met de internal mem kunnen aanspreken/bekijken).
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Kun je als fabrikant imo gewoon benoemen, zodat ook een leek kan kiezen.D0gtag schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:21:
Voor een tweaker is dat een simpele keuze, voor een fabrikant en de gemiddelde consument niet.
Ik zie zoiets gewoon als het ontnemen van functies en dat vind ik gewoonweg zonde.
Gisteren nog even de P9 (zilver) gezien, blijft qua uiterlijk echt 'n heeeeel mooie device zeg!
Samsung heeft gewoon gezegd dat ze dat deden, ik denk niet dat de fabrikanten die het niet zeggen kwade bedoelingen hebben maar het is info die een heleboel mensen niks doet. Veel mensen gebruiken niet eens de sd slot op hun mobiel. Je moet is weten hoeveel mensen weten dat ze een sd slot hebbenCLB schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:58:
[...]
Kun je als fabrikant imo gewoon benoemen, zodat ook een leek kan kiezen.
Ik zie zoiets gewoon als het ontnemen van functies en dat vind ik gewoonweg zonde.
Gisteren nog even de P9 (zilver) gezien, blijft qua uiterlijk echt 'n heeeeel mooie device zeg!
Ik doelde gewoon een melding op het device zelfD0gtag schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:13:
Samsung heeft gewoon gezegd dat ze dat deden
'Als je hiervoor kiest, dan kan dat leiden tot... blabla".
Maar prima heb niet eens een P9 haha
Ik ook niet maar blijft een mooi toestel, bijna gekocht maar kon een s7 edge kopen voor minder dan een p9. Misschien heb ik een nieuw zakelijk toestel nodigCLB schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:38:
[...]
Ik doelde gewoon een melding op het device zelf
'Als je hiervoor kiest, dan kan dat leiden tot... blabla".
Maar prima heb niet eens een P9 haha
p9'ers!
Ik beschik nu reeds een week over een p9; en de verandering tegenover een iphone is toch naar mijn mening een grote stap. Of het een stap vooruit is of achteruit kan ik momenteel nog niet zeggen, ik moet namelijk alles nog wat gewoon worden
Ik heb momenteel wel 1 probleem die ik duidelijk zelf niet kan oplossen, dus zou ik graag raad willen vragen aan jullie. Mijn vraag kort gezegd; krijgen jullie notificaties te zien van facebook op jullie lockscherm of meldingen of in de vorm van van banners? Ik alvast niet! Terwijl wel degelijk alles aangevinkt staat, om dit toch daadwerkelijk te laten gebeuren..
(mail, messenger,whatsapp,.. doet dit gewoon wel, het probleem lijkt zich te beperken tot facebook)
In plaatjes gezegd, dit is de soort melding die ik wil verkrijgen met facebook:

Of ik zou toch minimum dit soort melding willen verkrijgen (maar dat gebeurd dus ook niet).

Zoals je ziet in onderstaande pic's, zal je zien dat wel delijk alles aan staat om een soortgelijke actie te laten gebeuren maar door één of andere reden gebeurd dit dus helaas niet. Maw ik kan enkel mijn meldingen van facebook zien, als ik daadwerkelijk facebook zelf open.

Ik merk op dat de afbeeldingen best groot zijn, maar helaas weet ik niet hoe ik deze kleiner kan maken..
Kunnen jullie mij enige raad geven, hoe ik dit probleem van de baan krijg?
Ik beschik nu reeds een week over een p9; en de verandering tegenover een iphone is toch naar mijn mening een grote stap. Of het een stap vooruit is of achteruit kan ik momenteel nog niet zeggen, ik moet namelijk alles nog wat gewoon worden
Ik heb momenteel wel 1 probleem die ik duidelijk zelf niet kan oplossen, dus zou ik graag raad willen vragen aan jullie. Mijn vraag kort gezegd; krijgen jullie notificaties te zien van facebook op jullie lockscherm of meldingen of in de vorm van van banners? Ik alvast niet! Terwijl wel degelijk alles aangevinkt staat, om dit toch daadwerkelijk te laten gebeuren..
(mail, messenger,whatsapp,.. doet dit gewoon wel, het probleem lijkt zich te beperken tot facebook)
In plaatjes gezegd, dit is de soort melding die ik wil verkrijgen met facebook:

Of ik zou toch minimum dit soort melding willen verkrijgen (maar dat gebeurd dus ook niet).

Zoals je ziet in onderstaande pic's, zal je zien dat wel delijk alles aan staat om een soortgelijke actie te laten gebeuren maar door één of andere reden gebeurd dit dus helaas niet. Maw ik kan enkel mijn meldingen van facebook zien, als ik daadwerkelijk facebook zelf open.

Ik merk op dat de afbeeldingen best groot zijn, maar helaas weet ik niet hoe ik deze kleiner kan maken..
Kunnen jullie mij enige raad geven, hoe ik dit probleem van de baan krijg?
Op mijn Huawei Mate 8 heb je bij instellingen onder weergave de weergavemodus die je kunt veranderen. Standaard staat die op groot wat een beetje een "slechtzienden" stand is. Zal bij de P9 wellicht ook zo zijn.
Ehm, dit slaat toch helemaal niet op de vraag van Rubberen?
Ik heb overigens hetzelfde op mijn Mate 8. Van Whatsapp en sms krijg ik wel gewoon banners en meldingen, maar van Facebook ook niet.
Ik heb overigens hetzelfde op mijn Mate 8. Van Whatsapp en sms krijg ik wel gewoon banners en meldingen, maar van Facebook ook niet.
Ik dacht dat hij ook klachten had over de grootte weergave van zijn scherm maar hij had het over de plaatjes zelf zie ik nu. Sorry!cordonbleu schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:43:
Ehm, dit slaat toch helemaal niet op de vraag van Rubberen?
Ik gebruik geen Facebook, maar mij lijkt dat de instellingen correct staan. Misschien ligt het aan Facebook?
/edit: Ik vond op internet een gelijkaardig probleem, misschien helpt dit:
Bron:https://en-gb.facebook.com/help/community/question/?id=321116641352359I have had this same problem for over a year now, they wouldn't work on my iPhone iPad android phones or tablets. It has nothing to do with resetting anything, clearing caches, reinstalling or restoring. There is an app that you have connected to your Facebook which has blocked your notifications.
Head into your Facebook app and click on account settings, click on the apps button and turn all platforms off. Close the app in your multitask by double clicking your home button and closing the app from there. Get someone send you a test and bam.... NotificationsI never thought I would see a Facebook notifications ever again! Head back into your settings and turn platforms back on. Your apps will be gone but once you use an app and connect with Facebook everything will be there again. Worked with Cydia and all my paid apps were in my account again!
Hope this works for everyone to get their notifications back!!
[ Voor 83% gewijzigd door zonoskar op 21-06-2016 17:11 ]
Net geprobeerd maar lukt helaas niet.. Toch bedankt!zonoskar schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:09:
Ik gebruik geen Facebook, maar mij lijkt dat de instellingen correct staan. Misschien ligt het aan Facebook?
[...]
Bron:https://en-gb.facebook.com/help/community/question/?id=321116641352359
Sinds kort in het bezit van dit toestel nadat mijn BlackBerry Priv kuren begon te vertonen. Batterij en Camera zijn de grootste voordelen t.o.v. mijn vorige Android Toestel.
Echter valt mij een eigenaardigheid op. Regelmatig gaat de volume rocker met halve balkjes hoger of lager, i.p.v. de gebruikelijke stapjes die van tijd tot tijd ook gemaakt worden. Lijkt een software ding aangezien de knopjes stabiel voelen en het zowel bij omhoog als omlaag plaats vind. Iemand enig idee?
Echter valt mij een eigenaardigheid op. Regelmatig gaat de volume rocker met halve balkjes hoger of lager, i.p.v. de gebruikelijke stapjes die van tijd tot tijd ook gemaakt worden. Lijkt een software ding aangezien de knopjes stabiel voelen en het zowel bij omhoog als omlaag plaats vind. Iemand enig idee?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Wegens niet voorradig zijn van de Chinese versie (128GB) afgelopen weekend maar een P9 Plus (VIE-L29) gehaald in HK.
De verschillen tussen de HK (Global) en Chinese versie zijn echt vaag. De Chinese versies hebben geen NFC (op het 128GB model na) en ook geen Force Touch. Maar wat ik weer jammer vind is dat op de global je de navigatiebar niet kan verstoppen zoals op de Chinese versie (met pijltje naar beneden zoals op mn Honor 6+). Heb alleen de functie verbergen en dan Force Touch gebruiken ipv knoppen. Maar dat werkt niet lekker.
Ook vaag dat ik geen themes kan instaleren / downloaden. Ik heb alleen de optie "Local Themes" terwijl ik bij de P9 van mijn vriendin (ook emui 4.1) dat wel kan.Iemand een idee hoe je die theme app kan vervangen / uitbreiden?
De verschillen tussen de HK (Global) en Chinese versie zijn echt vaag. De Chinese versies hebben geen NFC (op het 128GB model na) en ook geen Force Touch. Maar wat ik weer jammer vind is dat op de global je de navigatiebar niet kan verstoppen zoals op de Chinese versie (met pijltje naar beneden zoals op mn Honor 6+). Heb alleen de functie verbergen en dan Force Touch gebruiken ipv knoppen. Maar dat werkt niet lekker.
Ook vaag dat ik geen themes kan instaleren / downloaden. Ik heb alleen de optie "Local Themes" terwijl ik bij de P9 van mijn vriendin (ook emui 4.1) dat wel kan.Iemand een idee hoe je die theme app kan vervangen / uitbreiden?
Vandaag nieuwe firmware neem ik aan eva-L09C432B166 met verbeterde camera opnames bij weinig licht en nog andere functies ivm nfc.
Voor de rest een top toestel.
Voor de rest een top toestel.
Ik ben hem ook aan het installeren. Er zitten ook standby optimalisaties in, dus misschien verlies ik dan minder dan de 7% die ik nu per nacht verlies.
Wat ook mooi is als Google Play Music gebruikt wordt ,dat de smart cover venster het album art laat zien met de bijhorende functies .
Hi,
Ik heb sinds gisteren de Huawei P9 Plus en heb een probleempje met de camera in snapchat. Zowel met de normale cam als met de front cam is hij ingezoomd en niet uit te zoomen. Hierdoor zijn vooral de selfies wazig/van slechte kwaliteit. Heeft iemand anders dit ook (gehad) en weet je hoe ik dit op kan lossen? Als ik trouwens een filmpje in snapchat maak zoomt hij nog meer in voordat hij begint te filmen. Erg raar.
Heb al gegoogeld, maar echt oplossingen vind ik niet. Al geprobeerd:
- data en cache etc. legen (van snapchat en de camera app)
- snapchat opnieuw installeren
Ik heb sinds gisteren de Huawei P9 Plus en heb een probleempje met de camera in snapchat. Zowel met de normale cam als met de front cam is hij ingezoomd en niet uit te zoomen. Hierdoor zijn vooral de selfies wazig/van slechte kwaliteit. Heeft iemand anders dit ook (gehad) en weet je hoe ik dit op kan lossen? Als ik trouwens een filmpje in snapchat maak zoomt hij nog meer in voordat hij begint te filmen. Erg raar.
Het enigste wat ik vind is dit http://recomhub.com/blog/...led-problem-on-huawei-p9/--3S-- schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:45:
Hi,
Laatste update?Harde reset?Anders vrees ik terug sturen.
Ook al geprobeerd met HiSuite te herstellen?
Wat is een normale oplaadsnelheid van de p9?
Als ik tijdens het laden een meting doe, jom ik doorgaans nietverder dan 300ma, terwijl ik met mijn oude Samsung S4 makkelijk de 1500ma haal.
Ligt dat aan het andere batterijtype, of is er iets anders aan de hand. Ik merk dat bij navigeren met Google Maps en bij Pokémon Go mijn telefoon met een Xtorm 16000 maH als power bank eraan, gewoon alsnog leeg loopt...
Als ik tijdens het laden een meting doe, jom ik doorgaans nietverder dan 300ma, terwijl ik met mijn oude Samsung S4 makkelijk de 1500ma haal.
Ligt dat aan het andere batterijtype, of is er iets anders aan de hand. Ik merk dat bij navigeren met Google Maps en bij Pokémon Go mijn telefoon met een Xtorm 16000 maH als power bank eraan, gewoon alsnog leeg loopt...
Hallo mensen,
Ik zit eigenlijk met 2 vraagjes over de gewone P9 en Huawei in het algemeen
Hoe is Huawei met hun updates en hoe is de stabiliteit en software van de telefoons?
En dan praat ik ook over de kwaliteit van Huawei. Is deze ook goed na grofweg een jaar gebruik zoals bijvoorbeeld accu en updates. Zit namelijk ook naar dit toestel te kijken als vervanging van mijn Z2.
En in de benchmarks scoort de Huawei best slecht op grafische taken als ik deze bijvoorbeeld vergelijk met een Xperia Z5 waar ik ook naar kijk. Hoe zwaar moet ik hier aan tillen als ik een paar spellen wil spelen op de telefoon?
Hoop dat jullie me dit wat duidelijker uit kunnen leggen.
Hoe is Huawei met hun updates en hoe is de stabiliteit en software van de telefoons?
En dan praat ik ook over de kwaliteit van Huawei. Is deze ook goed na grofweg een jaar gebruik zoals bijvoorbeeld accu en updates. Zit namelijk ook naar dit toestel te kijken als vervanging van mijn Z2.
En in de benchmarks scoort de Huawei best slecht op grafische taken als ik deze bijvoorbeeld vergelijk met een Xperia Z5 waar ik ook naar kijk. Hoe zwaar moet ik hier aan tillen als ik een paar spellen wil spelen op de telefoon?
In de herfst wordt android 7 met EMUI 5 als update verwacht op P9,kun je al trouwens downloaden via XDA....
EMUI 5 zou meer op stock Android lijken .En ze zouden beloofd hebben met regelmatige updates.
Over games kan ik me niet uitspreken heb er en paar uitgetest de erop stonden,iets met een racewagen .Het speelde soepel maar heb ze daarna alles verwijderd.Ben geen gamer meer en nooit op phones gedaan.
Maar moet zeggen dat het een verdomd vlotte gsm is en zeker de fingerprint is enorm snel,merk geen vertraging.
Over de Sony kan ik niks vertellen want die heb ik niet.
......Patrickccc schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:53:
[...]
In de herfst wordt android 7 met EMUI 5 als update verwacht op P9,kun je al trouwens downloaden via XDA.
EMUI 5 zou meer op stock Android lijken .En ze zouden beloofd hebben met regelmatige updates.
Over games kan ik me niet uitspreken heb er en paar uitgetest de erop stonden,iets met een racewagen .Het speelde soepel maar heb ze daarna alles verwijderd.Ben geen gamer meer en nooit op phones gedaan.
Maar moet zeggen dat het een verdomd vlotte gsm is en zeker de fingerprint is enorm snel,merk geen vertraging.
Over de Sony kan ik niks vertellen want die heb ik niet.
Mij gaat het ook zeker er om of Huawei telefoons ook nog goed zijn na plus minus een jaar, en dan met name stabiliteit,wifi ontvangst etc en accu uiteraard. En ik speel niet veel games maar bijvoorbeeld mobile strike wel.
Tja, ik heb nog steeds een P7 (sinds juli 2014)... van glas en metaal (wel altijd in hoesje gehad). Doet het nog steeds prima. Ook de batterij voldoet nog steeds prima... maar ik ben wel op zoek naar een goede aanbieding met de P9, gewoon omdat er geen updates meer komen en er een klein barstje zit in het glas net boven de speaker. Voor de rest... Feit dat ik weer zoek bij Huawei voor de opvolger zegt genoeg denk ik!
Natuurlijk zal die na een jaar nog goed zijn,het zou erg zijn als je ieder jaar een topmodel moet gaan kopen om mee te gaan.jerrot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:31:
[...]
......
Mij gaat het ook zeker er om of Huawei telefoons ook nog goed zijn na plus minus een jaar, en dan met name stabiliteit,wifi ontvangst etc en accu uiteraard. En ik speel niet veel games maar bijvoorbeeld mobile strike wel.
Ok, accu vind ik belangrijk inderdaad maar ook vraag ik me af of de software van Huawei goed en stabiel is. En qua snelheid geloof ik wel dat hij goed zit.Patrickccc schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:56:
[...]
Natuurlijk zal die na een jaar nog goed zijn,het zou erg zijn als je ieder jaar een topmodel moet gaan kopen om mee te gaan.
De software is zeer stabiel,EMUI valt redelijk mee te leven,bevat geen appdrawer.Ondersteun ook USB otg maar deze instelling kun je bereiken via app Activity Launcher.jerrot schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:19:
[...]
Ok, accu vind ik belangrijk inderdaad maar ook vraag ik me af of de software van Huawei goed en stabiel is. En qua snelheid geloof ik wel dat hij goed zit.
Foto's maken doet die heel goed,filmen is wat anders maar daarvoor gebruik ik die niet(filmt zelden).
Het is een zeer snel toestel voor de komende jaren plezier aan te hebben.
Welke firmware draaien jullie?
Ik heb een P9 Plus (VIE-L29) met stock C636B103, op XDA zie ik nieuwere firmware maar via OTA krijg ik niks binnen. (vriendin heeft de P9 gekocht op hetzelfde tijdstip en die heeft al 2x een OTA gehad)
Ik heb een P9 Plus (VIE-L29) met stock C636B103, op XDA zie ik nieuwere firmware maar via OTA krijg ik niks binnen. (vriendin heeft de P9 gekocht op hetzelfde tijdstip en die heeft al 2x een OTA gehad)
Bij mij is het EVA-L09C432B166 let wel het is een P9.Kenzi schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:52:
Welke firmware draaien jullie?
Hier kun je ook voor de P9 Plus afhalen http://www.huaweiblog.de/handys/huawei-p9-plus/#firmware
Ik heb dezelfde firmware als Patrickccc
Ik had dit probleem ook met mijn p8 lite. Ik kreeg van enkele apps geen meldingen meer na mijn update naar Android 6, hoewel alles aan stond. Messenger, Snapchat bv werkte niet, Whatsapp dan weer wel. Ik heb dit opgelost door terug naar fabrieksinstellingen te gaan. Mijn meldingen werkte terug, tot ik uiteindelijk iets aanpaste van het lockscreen (ik dacht de afbeelding die getoond werd). Ik weet ook dat ik voor het teruggaan naar fabrieksinstellingen nog een paar keer had geprobeerd het magazine thema volledig in te stellen omdat dat ook als mogelijke oplossing ergens stond, maar dat werkte ook niet.Rubberen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:34:
Je zou dus eerst kunnen proberen nog eens het default thema volledig in te stellen. En laatste optie is om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en kijken of het dan werkt en dan je oude instellingen stap voor stap weer nemen en af en toe checken of het nog werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door wouche op 02-08-2016 22:16 ]
Is het niet zo dat je hiervoor Magazine Unlock eerst moet activeren (staat onder Themes)?Rubberen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:34:
p9'ers!
Nieuwe update voor P9 http://www.huaweiblog.de/...-firmware-full-b167-leak/
Ik heb de p8 vanaf November en ben zeer tevreden. De telefoon gaat bij mij zeker ene dag door op de accu bij normaal gebruik en heb nooit last van haperingen of het gevoel dat de telefoon lanzamer is geworden in de afgelopen maanden dit in tegenstelling tot de samsung s2 en s3 die ik heb gehad en de s4 van mijn vriendin destijds. Aan de software stoor ik me niet, heb er alleen destijds een andere icon pack voor gedownload omdat ik de afwerking van de icoontjes lelijk vond en nu heb ik weer eventjes nova launcher er op staan. Ik denk er nu aan straks ook voor de p9 of eventuele p10 te gaan als ik deze nog even langer aan hou. Het enige wat ik namelijk echt mis nu is een vingerafdrukscanner. Ik raad je aan deze eerlijke review eens te bekijken:jerrot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:31:
Hallo mensen,
YouTube: Huawei P9 In-depth Review | sooo good!!!
Ik heb de P9 nu ook al een tijdje.. prima toestel en een flinke vooruitgang tov mn oude one m7. Er beginnen nu 2 dingen te irriteren:
-vanaf de zijkant is te zien dat het toestel net wat gebogen is, ter hoogte van de powerknop.. (denk aan apple bendgate)
-ideal betalingen worden niet automatisch geopenend in de bank app.
Meer mensen die dit hebben en evt weten hoe ik de ideal kan fixen?
-vanaf de zijkant is te zien dat het toestel net wat gebogen is, ter hoogte van de powerknop.. (denk aan apple bendgate)
-ideal betalingen worden niet automatisch geopenend in de bank app.
Meer mensen die dit hebben en evt weten hoe ik de ideal kan fixen?
prutsert
Verbogen is mijn toestel nog niet. Maar ik heb wel een grote kras op het scherm. Je voelt hem niet, dus niet diep, maar de kras is wel goed zichtbaar.
Anyways weet iemand waarom de video afspeel software telefoongesprekken moet kunnen maken? Ik had zondag een filmpje gemaakt en wou dat terug kijken, maar ik kreeg een venster die om die permissie vroeg. Ik heb nee geklikt, maar nu wil het toestel geen filmpjes meer afspelen (beeld knippert even en verder gebeurt er niks). Reset maar eens proberen?
Anyways weet iemand waarom de video afspeel software telefoongesprekken moet kunnen maken? Ik had zondag een filmpje gemaakt en wou dat terug kijken, maar ik kreeg een venster die om die permissie vroeg. Ik heb nee geklikt, maar nu wil het toestel geen filmpjes meer afspelen (beeld knippert even en verder gebeurt er niks). Reset maar eens proberen?
Je zult toch in de app video's in de app-machtigingen voor telefoon toch moeten aanzetten ,had het zelfde probleem.zonoskar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:18:
Verbogen is mijn toestel nog niet. Maar ik heb wel een grote kras op het scherm. Je voelt hem niet, dus niet diep, maar de kras is wel goed zichtbaar.
Erg vreemd.Patrickccc schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:00:
[...]
Je zult toch in de app video's in de app-machtigingen voor telefoon toch moeten aanzetten ,had het zelfde probleem.
Ik heb nog zoiets, bij Instagram heb ik vrijwel altijd dat een filmpje de eerste keer goed afspeelt, maar dan later krijg ik allemaal groene blokken. Is dat normaal bij Android?

Ik heb er geen last van.Erg vreemd.
Ik heb nog zoiets, bij Instagram heb ik vrijwel altijd dat een filmpje de eerste keer goed afspeelt, maar dan later krijg ik allemaal groene blokken. Is dat normaal bij Android?
Wat betreft het afspelen van video's in de standaard app: Bij mij werkt het ook niet als ik de machtiging intrek van telefoon (is voor onderbreken video bij inkomend telefoontje).
Maar vlc daarentegen werkt wel gewoon als ik die machtiging intrek, dus is het een minpuntje van de standaard app 'Video's'.
Ik heb sinds een paar dagen ook een p9. Wat een lekker toestel. Graag zou ik een extra usb kabel willen voor in de auto en op het werk. Het moet een usb c naar gewone usb kabel zijn. Deze varieren nog al in prijs van € 9,- tot € 30,- . Weet iemand of een goedkoop kabeltje voldoende is voor de P9 of moet ik nog ergens op letten?
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Het grote gevaar van USB type C kabels is deze volgens de specificaties tot 3A aan moeten kunnen en daarvoor gebouwd moeten zijn. Meer uitleg daarover kan je hier trouwens vinden. Voor de Huawei P9 zal dit echter geen probleem vormen, je zal enkel moeten opletten dat je deze niet hergebruikt voor een laptop of dergelijke.Telfordia schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:45:
Ik heb sinds een paar dagen ook een p9. Wat een lekker toestel. Graag zou ik een extra usb kabel willen voor in de auto en op het werk. Het moet een usb c naar gewone usb kabel zijn. Deze varieren nog al in prijs van € 9,- tot € 30,- . Weet iemand of een goedkoop kabeltje voldoende is voor de P9 of moet ik nog ergens op letten?
Zelf ben ik altijd op stap met een Anker adapter die van een microUSB naar een type C aansluiting gaan.