Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

EMUI 5.0 die bij de Android 7.0 update zit lijkt heel wat op de normale adnroid launchers. En er is een app-drawer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
Weet iemand hoe je die blauwe gebruikersachtergrond krijgt in de nieuwe update https://www.huaweiblog.de...ei-p9-firmware-leak-b378/ Afbeeldingslocatie: https://www.huaweiblog.de/wp-content/uploads/Huawei-P9-Firmware-EVA-L09C432B378-Telefon-Info.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Patrickccc op 07-02-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb die firmware net binnen gehaald. Ik kan idd niet vinden hoe je dat blauwe krijgt. Ik weet ook niet of ik het mooi vind :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Batsu schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:54:
Wat heeft jullie doen besluiten om voor de P9 te gaan en niet bijvoorbeeld voor de Samsung S7 of de HTC10 ?
De verschillen zijn minimaal, maar wat voor mij de doorslag gaf was dat de Huawei zeer plat is en de achterkant echt helemaal vlak zonder een lensje dat uitsteekt. De usb-c connector vind ik ook altijd wel erg fijn ipv micro usb (gaat snel speling in zitten). De fingerprintscanner, die zit op een veel betere plek en werkt voortreffelijk.

En wat Telfordia ook aangaf, niet voor een massa product als Samsung gegaan, maar net even iets anders.

Wat betreft emui, dat was voor mij bijna een reden om niet voor Huawei te gaan. Als je de reacties hier leest krijg je de indruk dat emui een onwerkbaar gedrocht is. Maar in de praktijk is voor mij het tegenovergestelde waar. De interface werkt perfect, vloeiend en loopt helemaal niet vast. Ziet er gelikt uit.
Het is bijna een iphone look op android, maar wel met alle customization mogelijkheden van android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05
Update haal ik nu via pioniersupdate binnen. Ben benieuwd naar de nieuwe Emui 5.

[ Voor 64% gewijzigd door Paul01 op 09-02-2017 12:22 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het geheugen. Mijn P9 geeft aan dat mijn sd-kaart bijna vol is, terwijl op mijn telefoon nog geheugen in overvloed vrij is. Op mijn vorige telefoon (Samsung) kon ik zien welke apps op mijn telefoon stonden en welke op mijn sd-kaart. Ook kon ik makkelijk een app van de sd-kaart op de telefoon zetten. Weet iemand hoe ik kan zien wat er op mijn sd-kaart staat en hoe ik dat kan 'beheren'? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Vandaag weer een update gekregen: de EVA-L09C432B383 van 316 MB groot.
Deze update zou het stroomverbruik optimaliseren en het probleem oplossen waarbij contacten verdwenen (geen last van gehad).
Met Android beveiligingspatch van 1 maart 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
pevas schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:31:
Vandaag weer een update gekregen: de EVA-L09C432B383 van 316 MB groot.
Deze update zou het stroomverbruik optimaliseren en het probleem oplossen waarbij contacten verdwenen (geen last van gehad).
Met Android beveiligingspatch van 1 maart 2017
Nou ik heb sinds ik de P9 heb (mei 2016) al last van verdwijnende contacten bij outlook sync.
Als ik ze via Outlook.com er handmatig in zet werkt het prima. Zet ik ze echter via mijn telefoon in en sla ze op als outlook contact bij het bijbehorende account, dan verdwijnen ze vrijwel direct uit mijn p9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Sinds EMUI 5 wordt Spotify niet meer getoond in het Smart Cover schermpje. Ook de Album art op het vergrendelingsscherm is verdwenen. Dit had ik ook al toen ik de telefoon net had, maar dat is destijds door middel van een update verholpen.

Hebben meer mensen hier last van? Goggle muziek en Huawei muziek worden wel getoond. Ik heb Spotify al opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat hielp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Bintmeister schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:31:
Sinds EMUI 5 wordt Spotify niet meer getoond in het Smart Cover schermpje. Ook de Album art op het vergrendelingsscherm is verdwenen. Dit had ik ook al toen ik de telefoon net had, maar dat is destijds door middel van een update verholpen.

Hebben meer mensen hier last van? Goggle muziek en Huawei muziek worden wel getoond. Ik heb Spotify al opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat hielp niet..
Met Spotify krijg ik geen full screen artwork op het lockscreen te zien, alleen zo'n smart controls melding met titel en artiest, controls (vorige, play/pause, volgende) en kleine artwork thumbnail. Deze wordt gecentreerd weergegeven, dus ik weet niet of je hem dan wel of niet ziet met een smart cover want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Die lockscreen controls zijn inderdaad het enige dat ik krijg. Zoals gezegd tonen Huawei Muziek en Google Music wel full screen artwork en wordt dit ook bij de smart cover getoond.

Blijft raar dus. Voor de update naar Emui 5 werkte het wel prima. Nu is zo'n Smart Cover vrij waardeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn P9 nu een jaartje. Ik ben nog steeds tevreden over het toestel, echter er zijn 2 dingen waar ik mij aan stoor:

1. Ik merk dat ik de laatste weken slechts 20-30% aan stroom over heb aan het einde v/d dag (Android 7, EMUI 5.1 met laatste patches). Daar waar ik in het begin makkelijk 60% overhield (en dus 2 dagen kon doen zonder opladen). Mijn gebruik is niet drastisch anders geworden. Hoe zit dat bij jullie? Er zijn een aantal updates geweest die de accuduur juist zouden moeten verbeteren.

2. Ik krijg het maar niet voor elkaar on Strava te laten draaien. Alle handleigingen op internet al geprobeerd, maar hij blijft crashen na een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb de P9 nu ook ruim een jaar, en de accuduur is bij mij nog goed (maar ik zit nog op EMUI 5.0; update 21 april j.l.?)

Wel had ik een paar weken geleden dat de accuduur plots 20-30% in de nachten achteruit ging, terwijl die dan in de vliegtuig-modus stond. Normaal was dat hooguit 1 à 2%. Het bleek toen dat Whatsapp ervoor zorgde dat mijn telefoon constant "wakker bleef", zelfs dus in de vliegtuig-modus. Na het verwijderen en (2 dagen later) opnieuw installeren van Whatsapp is dit niet meer het geval. Het verlies is na één nacht weer normaal. Hoe dat kan, kan ik niet verklaren.

Ik heb geen Strava, maar een andere hardloop-app. Die doet het ook niet goed wanneer ik de telefoon op de energiebesparingsmodus heb staan. Misschien is het dat het euvel.

Edit:
Oja, wat ik ook nog tegen het hogere accuverbruik gedaan heb is het uitschakelen van het automatisch synchroniseren van accounts (Instellingen > Accounts). Van hieruit dat wat echt nodig is weer ingeschakeld.

[ Voor 12% gewijzigd door pevas op 25-05-2017 21:33 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag een nieuwe update met security patch level 5 april 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:59
Ik zit wellicht met een probleempje met mijn p9.

De gps begint rare kuren te tonen. Wanneer ik google maps gebruik, of een andere vorm van deze app heb ik vaak te maken met verlies van gps signaal.

Ik kan perfect mijn bestemming invullen, maar zodra ik start met de routebegeleiding doet de gps helaas vreemd.

Na te kijken welke versie ik momenteel draai, is dit: Emui 4.1 (eva-l09c02b127

Als ik controleer op updates, geeft hij aan dar dit de laatste versie is.. Als ik hier dan lees, zitten sommige al op 5.0! Iemand die weet waarom ik de updates niet kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:59
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
probeer je telefoon eens teupdaten naar 7.0 Emui 5,0. Als je telefoon geen update aan geeft download deze dan via de hicare app op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05
Ik heb ongeveer sinds de Nougat update last van het volgende. Als ik een contactpersoon toevoeg komt deze netjes tussen de rest van de contacten te staan. Echter na een half uur is deze weer weg. Hoe kan dit? Ik heb het synchroniseren met outlook en gmail al uitgezet, maar dit lijkt niet te helpen. Ook google biedt mij geen oplossing. Weet iemand hoe dit kan en wat ik er tegen kan proberen?
Nu ingevoerd via de laptop op de Gmail contacten pagina. Die wordt wel netjes overgenomen op de telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Paul01 op 06-07-2017 16:06 . Reden: Aanvulling ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mishav
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2022
Oei, een heerlijk toestel, maar het scherm is volledig gebroken. Iemand tips hoe het toestel (zelf) te laten repareren? Ik kan hem wel laten repareren voor ongeveer 250e, maar dat komt dan wel dicht in de buurt van de dagwaarde. Misschien ook een beetje zonde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik ben op zoek naar hulp om de P9 van mijn vader weer te laten werken :)

Zelf heb ik een Huawei P6 en een Samsung J5, waardoor ik niet op de hoogte ben van de huidige updates e.d.
Probleem is;
- "Schakelaar" van wifi gaat niet meer aan. Of ik nu in de instellingen de wifi aan zet of via het swipe-down menu, er gebeurt niets. Visueel zie je het knopje naar rechts gaan maar direct terug in de grijze uit stand.

Mogelijke oorzaak
- Mijn vader was bij een bijeenkomst vandaag waarbij hij de data verbinding en de wifi verbinding uit zette via het swipe-down menu. Daarna dacht hij, "ik kan ook het toestel in vliegtuig modus doen" en dat deed hij daarna.
Na de bijeenkomst alles weer aangezet (volgorde onbekend) en er was een melding van een update. Daarna heeft de wifi functie het niet meer gedaan.
Helaas weet ik dus niet welke update, of dit een melding was om te downloaden of om te installeren of dat deze update daadwerkelijk geïnstalleerd was.

Reeds geprobeerd
- Mijn vader heeft op internet gezocht en contact gehad met Huawei. Zij gaven aan, back-up maken en via het menu "Fabrieksinstellingen" selecteren. Dit werkte niet. Wat mijn vader nog meer geprobeerd heeft, is helaas niet helemaal duidelijk.
- Ik heb google, XDA en tweakers geraadpleegd. Diverse keren soft reset, hard reset (via volume-up en power knop) en heb diverse keren de cachegeheugen gewist (ook via de volume-up/power knop)
Geen succes.
- Ik las over antivirus software (niet op telefoon aanwezig), root software (niet van toepassing) en theter-apps (niet geïnstalleerd) dus ben verder gaan zoeken
- Ik wilde de laatste ROM opnieuw flashen, maar kwam geen betrouwbare site tegen.
- Ik heb op de website van Huawei een rollback handleiding gevonden. Van Android 7 en EMUI 5+0 naar Android 6 en EMUI 4.1 Dit zojuist gedaan en ook dit werkt niet. Bij het instellen na het installeren van Android 6 eerst het account weer ingevoerd, paswoord, daarna enkele pagina's met "akkoord" doorlopen eenmaal bij het home-screen. Alle setting doorgenomen maar ik kan niets vinden waardoor het wifi signaal niet wil werken.

Software versie
Zoals hier boven beschreven, maar toch even voor de duidelijkheid.
- Probleem ontstond in Android 7 EMUI5+
- Telefoon heeft nu Android 6 en EMUI4.1
- Heb nog niet weer naar 7.0 geupdate omdat mijn vaders data bundel al op is en die van mij ook hard is gegaan door het zoeken en testen van oplossingen. Ivm geen wifi, kan ik ook niet zomaar de update downloaden. En helaas staat er op de site van Huawei ook geen iso/app-update

Extra info?
Toestel is een jaar oud (februari 2017)
Altijd netjes mee omgegaan, er zitten wat krasjes op maar verder netjes en gaaf
Gisteren werkte de Wifi verbinding nog wel
Er kan nu niet eens gezocht worden naar een verbinding

Mijn vader gaat maandag weer contact opnemen met Huawei om een ticket aan te maken. Hij heeft hij aanschaf van het toestel een extra service afgesloten voor extra garantie en service.
Mijn advies was ook om bij de winkel na te vragen of zij hem kunnen helpen. Echter via Hollands Nieuwe aangeschaft bij een abbo. Verwacht bij zo'n partij geen hardware service, maar dat is misschien een vooroordeel.

Ik hoop dat jullie mee willen denken en een oplossing kennen. Wie weet heeft iemand dit probleem ook gehad.

--edit--

Wat ook probeer, ik krijg het toestel niet meer geupdate. Niet via handmatige updates met update.app bestanden die op het internet staan. Heb er diverse geprobeerd maar overal een fout melding. Nu heb ik een restor bestand, maar dan moet ik met wifi verbinding maken om de update te downloaden. En dat lukt dus niet :(
Ik kan nog wel proberen een OTA update te doen, maar dan moet ik 2,2 gigabyte downloaden. Wij hebben helaas geen data bundels die zo groot zijn (of nog 2+ gigabyte ruimte hebben)

--edit--

En bootloop! |:(
Als ik opstart kom ik in een eRecovery. Met de keuze reboot, shutdown of update via Wifi...
Heb via de Huawei website geprobeerd de ROMs te installeren, maar dat lukt niet.

--edit--

En nu het Huawei logo en hij gaat niet meer uit!
Pfff...

[ Voor 10% gewijzigd door RedRayMann op 29-07-2017 19:25 ]

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ofoJJ9V

Sinds vandaag zie ik mijn snel koppeling niet meer als ik de balk maar beneden trek, ik zie alleen mijn helderheid dan.

Zelf al door de instellingen gegaan maar nog niet echt iets kunnen vinden

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je al eens op het pennetje naast het instellingen icoon geklikt als je de balk naar beneden trekt? Misschien staan alle notificaties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Iemand al de Android 8.0 beta geprobeerd? https://www.androidhits.c...-beta-test-p9-emui-8/amp/

/edit: hmm, ik zie geen available projects. Jammer....

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 25-10-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
zonoskar schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:46:
Iemand al de Android 8.0 beta geprobeerd? https://www.androidhits.c...-beta-test-p9-emui-8/amp/

/edit: hmm, ik zie geen available projects. Jammer....
Volgens deze bericht bekomt P9 geen Android 8 https://www.huaweiblog.de...te-ist-mein-geraet-dabei/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net m'n P9 geupdate naar Android 7, nu werkt m'n USB Type-C headset niet meer. Met Android 6 werkte deze nog wel. Als ik naar "Use USB for " ga en willekeurig iets anders selecteer dan gaat m'n headset weer werken. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sinds een maand of drie last van een slecht gps signaal.

Bij maps / flitsmeister problemen met gps verbinding.

Ik heb de GPS status App gedownload en een en ander gereset, maar dit bood geen uitkomst.
Ik zou nog kunnen proberen om een factory reset te doen, maar betwijfel of dit zal werken.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier laatst ook last van gehad. Bij mij leek het een warmteprobleem te zijn (telefoon in een hoesje in de autohouder, zon op de voorruit, tegelijkertijd opladend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn mobiel is niet te warm als ik tijdens problemen ondervind en in de zomer had ik er nog geen last van. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nu na bijna 2 jaar is de USB poort van de telefoon een beetje gaar. De kabel klikt er niet meer in. Hij valt er nog niet vanzelf uit, maar bij een zacht rukje wel. De prijs die je betaald voor Chinese rommel? Of is er iets aan te doen? Overigens nog steeds tevreden met het toestel an sich. Nu wel een paar kleine krasjes op de achterkant en in het glas. De Launcher 10 app maakt het bijna een W10M telefoon en dat kan ik zeer waarderen. Ben benieuwd wat de P11 gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Iemand al een datum voor de Oreo update gespot?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Majin Buu schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:14:
Iemand al een datum voor de Oreo update gespot?
Zover ik weet komt Oreo niet naar de P9, vind ik eigenlijk niet kunnen.

Edit: Wellicht toch wel: https://www.androidplanet...ei-p9-android-8-0-update/

[ Voor 16% gewijzigd door Stefan22 op 14-02-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat zou wel heel vet zijn. Al weet ik niet hoe lang ik de p9 nog hou. Dit weekend wou ik foto's maken in het bos bij 4°C en de telefoon ging doodleuk in shutdown omdat de accu leeg was. Thuis gekomen (en de telefoon weer opgewarmd) bleek dat er nog 85% aanwezig was. Slechte accu? Samen met het USB poort issue toch wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb laatst gevraagd aan de helpdesk. Daar was het antwoord dat Oreo niet beschikbaar komt voor de P9.

Al heb ik wel het idee dat de helpdesk ook niet altijd goed op de hoogte is.

Wat me ook opvalt is dat al die zogenaamde techsites alles maar klakkeloos overnemen. "Een manager van Huawei zou hebben gezegd"... Bla bla bla...

Nog steeds niemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
zonoskar schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:18:
Dat zou wel heel vet zijn. Al weet ik niet hoe lang ik de p9 nog hou. Dit weekend wou ik foto's maken in het bos bij 4°C en de telefoon ging doodleuk in shutdown omdat de accu leeg was. Thuis gekomen (en de telefoon weer opgewarmd) bleek dat er nog 85% aanwezig was. Slechte accu? Samen met het USB poort issue toch wel lastig.
Ik heb ook twee jaar een P9 gehad en had het laatste half jaar hetzelfde akku probleem als jij omschrijft. Bij koud of vochtig weer kan dit optreden. Volgens mij treedt dit op omdat de foto-app veel stroom vraagt en de akku slechter is geworden. Ik zag dat meerdere toestellen van Huawei hier last van hebben. Echter het is niet alleen Huawei er zijn ook diverse Apple iphone types die hier last van kunnen krijgen.
Het advies dat ik kreeg was of gebruik maken van een andere minder zware camera-app of de batterij laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Gisteren de Android beveiligingspatch mei 2018 binnengekregen.. vind ik toch wel weer goed!

Helaas nog geen duidelijkheid over Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Laatst online: 07:13
Liebe Leuten,

Zojuist een p20 besteld, mijn p9 heeft goed geleverd maar mag de deur uit. Heeft iemand enig idee wat ik voor deze nog goedwerkende telefoon kan vragen? Een indicatie? Bijna nergens op internet staat deze te koop. Nieuwprijs was ruim anderhalf jaar geleden, €360,-.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit weekend is mijn P9 op de tegels geketst en het hele scherm is gebroken in 1000 stukjes. Dat is niet het ergste, het geluid uit de speaker tijdens bellen is ook ineens heel erg zacht (op max volume). Omdat er niet mee te bellen valt, heb ik even een iPhone in gebruik. Zou die speaker eenvoudig te fixen zijn? Dan laat ik hem misschien maken, maar anders houd ik de iPhone wel.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste