Ik ben op zoek naar hulp om de P9 van mijn vader weer te laten werken
Zelf heb ik een Huawei P6 en een Samsung J5, waardoor ik niet op de hoogte ben van de huidige updates e.d.
Probleem is;
- "Schakelaar" van wifi gaat niet meer aan. Of ik nu in de instellingen de wifi aan zet of via het swipe-down menu, er gebeurt niets. Visueel zie je het knopje naar rechts gaan maar direct terug in de grijze uit stand.
Mogelijke oorzaak
- Mijn vader was bij een bijeenkomst vandaag waarbij hij de data verbinding en de wifi verbinding uit zette via het swipe-down menu. Daarna dacht hij, "ik kan ook het toestel in vliegtuig modus doen" en dat deed hij daarna.
Na de bijeenkomst alles weer aangezet (volgorde onbekend) en er was een melding van een update. Daarna heeft de wifi functie het niet meer gedaan.
Helaas weet ik dus niet welke update, of dit een melding was om te downloaden of om te installeren of dat deze update daadwerkelijk geïnstalleerd was.
Reeds geprobeerd
- Mijn vader heeft op internet gezocht en contact gehad met Huawei. Zij gaven aan, back-up maken en via het menu "Fabrieksinstellingen" selecteren. Dit werkte niet. Wat mijn vader nog meer geprobeerd heeft, is helaas niet helemaal duidelijk.
- Ik heb google, XDA en tweakers geraadpleegd. Diverse keren soft reset, hard reset (via volume-up en power knop) en heb diverse keren de cachegeheugen gewist (ook via de volume-up/power knop)
Geen succes.
- Ik las over antivirus software (niet op telefoon aanwezig), root software (niet van toepassing) en theter-apps (niet geïnstalleerd) dus ben verder gaan zoeken
- Ik wilde de laatste ROM opnieuw flashen, maar kwam geen betrouwbare site tegen.
- Ik heb op de website van Huawei een rollback handleiding gevonden. Van Android 7 en EMUI 5+0 naar Android 6 en EMUI 4.1 Dit zojuist gedaan en ook dit werkt niet. Bij het instellen na het installeren van Android 6 eerst het account weer ingevoerd, paswoord, daarna enkele pagina's met "akkoord" doorlopen eenmaal bij het home-screen. Alle setting doorgenomen maar ik kan niets vinden waardoor het wifi signaal niet wil werken.
Software versie
Zoals hier boven beschreven, maar toch even voor de duidelijkheid.
- Probleem ontstond in Android 7 EMUI5+
- Telefoon heeft nu Android 6 en EMUI4.1
- Heb nog niet weer naar 7.0 geupdate omdat mijn vaders data bundel al op is en die van mij ook hard is gegaan door het zoeken en testen van oplossingen. Ivm geen wifi, kan ik ook niet zomaar de update downloaden. En helaas staat er op de site van Huawei ook geen iso/app-update
Extra info?
Toestel is een jaar oud (februari 2017)
Altijd netjes mee omgegaan, er zitten wat krasjes op maar verder netjes en gaaf
Gisteren werkte de Wifi verbinding nog wel
Er kan nu niet eens gezocht worden naar een verbinding
Mijn vader gaat maandag weer contact opnemen met Huawei om een ticket aan te maken. Hij heeft hij aanschaf van het toestel een extra service afgesloten voor extra garantie en service.
Mijn advies was ook om bij de winkel na te vragen of zij hem kunnen helpen. Echter via Hollands Nieuwe aangeschaft bij een abbo. Verwacht bij zo'n partij geen hardware service, maar dat is misschien een vooroordeel.
Ik hoop dat jullie mee willen denken en een oplossing kennen. Wie weet heeft iemand dit probleem ook gehad.
--edit--
Wat ook probeer, ik krijg het toestel niet meer geupdate. Niet via handmatige updates met update.app bestanden die op het internet staan. Heb er diverse geprobeerd maar overal een fout melding. Nu heb ik een restor bestand, maar dan moet ik met wifi verbinding maken om de update te downloaden. En dat lukt dus niet
Ik kan nog wel proberen een OTA update te doen, maar dan moet ik 2,2 gigabyte downloaden. Wij hebben helaas geen data bundels die zo groot zijn (of nog 2+ gigabyte ruimte hebben)
--edit--
En bootloop!
Als ik opstart kom ik in een eRecovery. Met de keuze reboot, shutdown of update via Wifi...
Heb via de Huawei website geprobeerd de ROMs te installeren, maar dat lukt niet.
--edit--
En nu het Huawei logo en hij gaat niet meer uit!
Pfff...
[
Voor 10% gewijzigd door
RedRayMann op 29-07-2017 19:25
]