• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
desalniettemin schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:18:
Windows is al 9 jaar niet meer gebruikt door mij en dat blijft ook zo ;)
Je hebt groot gelijk :Y) Ik gebruik helaas op de desktop weer Windows omdat ik Uplay niet goed aan de gang krijg. Als ik Uplay niet nodig had of het gewoon werkte zou ik ook al over zijn geweest. In Windows blijft het altijd oppassen geblazen met wat je installeert want je compromitteert het systeem best makkelijk als je niet oplet en daarbij moet je wel aan de gang met tweaken als je het lekker wilt laten werken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jimh307 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:28:
Ik lees toch wel het eea over hdr problemen en problemen met hogere resolutie (kijkt naar jou, Bazzite).
Dat ligt niet aan de distro of AMD, maar aan de HDMI consortium:
https://arstechnica.com/g...n-source-hdmi-2-1-driver/
https://gitlab.freedesktop.org/drm/amd/-/issues/1417
AMD wordt verboden om HDR en hoge refresh te implementeren in de Linux driver, want owjee, open source, dat mag niet!!11 Stel je voor dat je de specificaties volgt en implementeert, maar de manier waarop volledig openbaar maakt. 8)7

Ik heb ondertussen wel gewoon 120 Hz en HDR met m'n TV, dus er moet iets verandert zijn sinds die berichten, maar het principe is gewoon walgelijk.
jimh307 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:35:
[...]

Onder Windows net zo. Ik heb wel het eea meegemaakt met diverse Nvidiadrivers. Zeker niet nieuw. Ik dacht dat de Nvidia app een bron was van problemen. Ik gebruik deze dan ook niet en alleen de kale driver. Je kunt zowat alles afstellen in de game zelf.
Mijn punt was eigenlijk ook aan de Windows driver gericht.
CR2032 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:45:
[...]

Het is niet zozeer Linux maar bepaalde Linux distro's die niet lekker samengaan met Nvidia. Al is veel verbeterd de laatste tijd met nu ook de open source modules van NVidia.
De kernel module is open source, maar het echte werk is nog net zo gesloten dat het eigenlijk geen bal uit maakt. Waardoor Nvidia nog steeds jaren achterloopt met Wayland support. Het enige wat verandert is, is dat er minder gezeik is met DKMS en het bouwen van de kernel module, omdat het nu makkelijk is om deze compatible te houden. Maar alleen met de current driver, heb je een oudere kaart dan zit je nog steeds met de nukkigheden en reverse engineering dat nodig is om de legacy driver dat je kaart ondersteund te laten werken met hedendaagse kernels.

Commandline FTW

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
Problemen met een specifieke distro of package horen in een eigen topic.

Desktop omgevingen kunnen het beste besproken worden in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.