Ik ook! Heb hem sinds gister binnen maar vandaag past kunnen opbouwen en testen. Mijn eerste indrukken:
1. ik had 2 losse schermen (27" en 24") naast elkaar en moet toch wel enorm wennen aan één ultra wide 34" curved scherm. Maar dat is gewoon een kwestie van even wennen aan het gebruik.
2. het is werkelijk een prachtig scherm om te zien (ik hecht gewoon ook waarde aan design) en het beeld zelf ook echt echt adembenemend mooi. Zo'n prachtig groot curved scherm en dan zo'n beeld. Echt genieten als je zoals mij heel veel achter het scherm moet zitten voor werk en hobby (muziek producer).
3. de eerste paar keer toen ik mijn kamer binnen kwam dacht ik wel, hmm hij lijkt eigenlijk best klein. Ik had serieus een veel lomper en groter scherm verwacht. Nu heb ik een vrij grote werkkamer dus mijn kamer kan het hebben, maar vooral door de smalle bezels lijkt het scherm helemaal niet groot. Zeker aan de zijkanten komt het beeld vrijwel tegen de rand aan. Bij mijn andere beide schermen zat er gewoon een stuk tussen waardoor die twee samen groter en lomper leken. Dus ook dit zal wel kwestie van gewenning zijn want als je eenmaal op je stoel achter het scherm zit merk je pas hoe heerlijk groot/breed dit scherm is.
4. helaas is de standaard wel vrij lomp en groter. Erger dan ik dacht op de foto's te zien. Aan de achterkant lever je behoorlijk veel ruimte in op je bureau en dat vind ik echt zonde. Nu heb ik het geluk dat mijn bureau tegen een muur staat dus ik ga heel snel mijn scherm aan de muur ophangen. Dan moet het er helemaal fantastisch en vooral rustgevend uit gaan zien, maar dit is wel een puntje voor de mensen die niet zo'n diep bureau hebben.
5. De standaard vind ik ook vrij instabiel. Ik heb niet het gevoel dat het scherm heel stevig staat en stoot je tegen de tafel of wat dan ook wiebelt hij wat. Dus nog een reden om hem lekker aan de muur op te hangen.
5. ik heb helaas losse software moeten installeren om het scherm te kunnen splitsen in 2 of meerdere delen. Maar dat zal een Win7 dingetje zijn als ik het goed heb want Win10 heeft dit al opgelost. Ik gebruik overigens Display Fusion Pro (30 dagen gratis, daarna betaald) want een super handig programma is. Je kan meerdere profielen aanmaken en heel snel hier tussen schakelen. Dat maakt het werken met dit scherm een stuk praktischer en handiger voor multitasken. Mocht iemand overigens nog betere software (gratis?) weten hoor ik het graag!
Echte minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken maar dat komt wellicht met de tijd als ik er veel mee gewerkt hebt. Ik heb hem ook voor €650,-- gekocht en volgens tipgevers is er voor dat bedrag eigenlijk geen beter en mooier scherm te vinden momenteel. Ik zou nog evt. kunnen overwegen om een groter scherm te nemen maar helaas gaat de prijs dan direct heel snel omhoog waardoor het geen optie is. Maar laat duidelijk zijn dat mijn eerste indruk van dit scherm echt enorm positief is!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio