[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
syphx schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:18:
[...]
Heeft of weet iemand goede splitscreen software zodat ik het werkoppervlakte beter kan benutten?
Een van deze? (meeste zijn betaald/trial)
Hahahahahahahahaha _O- ...Nope -O- Scheelt weer een retour zending, mijn dank.
DoubleYouPee schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk alleen vind ik ultrawides al te duur voor wat je er voor krijgt.
Je betaald 900 euro voor dit paneel met gsync (en dit is voor het eerst dat het verschil zo klein is, de HP Omen 35 is veel duurder bijv.) en dan heb je dus dit VA paneel die niet perfect is. Dan is 900 euro veel te veel.
Ik heb de BenQ alleen gekocht omdat hij 650 euro was.
Daarom, als ik Nvidia GPU had zou ik wel €750 over hebben voor de 'voordelen' van G-Sync ten opzichte van Freesync maar geen 350-450-550 zoals nu.
Paprika schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:17:
[...]

Als je met deze monitor niet tevreden bent voor dit bedrag, danga je met de PG348Q en X34A helemaal niet blij zijn, FYI. De Alienware kan ik niet beoordelen, want daarvan heb ik er geen 10 op mijn bureau gehad (die allemaal kut waren, dode pixels, bleeding van jewelste en zelfs 50% kans op een scherm met stofdeeltjes binnen je display). Geeft al aan hoe de QC is bij Asus en Acer.
Ik lees dus inderdaad heel veel van dit soort ervaringen bij Asus & Acer. Ligt dit nu aan de bedrijven, of zijn de panelen (meestal IPS?) het probleem?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:31
Mobzy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:46:
[...]
Ik lees dus inderdaad heel veel van dit soort ervaringen bij Asus & Acer. Ligt dit nu aan de bedrijven, of zijn de panelen (meestal IPS?) het probleem?
De panelen zijn uiteraard verantwoordelijk voor de bleeding, maar de stofdeeltjes zijn volgens mij beperkt to de assemblage van Asus en Acer. Volgens mij roken ze letterlijk een sigaret tijdens het assembleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:29
Zijn er nog meer mensen in dit topic wachtende op de Dell AW3418DW? Zelf heb ik hem besteld bij Alternate Nederland afgelopen zondag al is de levertijd inmiddels terug gezet naar onbekend en kunnen er geen bestellingen meer worden geplaatst. Ik schijn de enige te zijn.

Alternate en Dell sturen mij eigenlijk van het kastje naar de muur. Zie dat @Mr.David hem heeft, heb jij wellicht nog tips?

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
Paprika schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:17:
[...]

Als je met deze monitor niet tevreden bent voor dit bedrag, danga je met de PG348Q en X34A helemaal niet blij zijn, FYI. De Alienware kan ik niet beoordelen, want daarvan heb ik er geen 10 op mijn bureau gehad (die allemaal kut waren, dode pixels, bleeding van jewelste en zelfs 50% kans op een scherm met stofdeeltjes binnen je display). Geeft al aan hoe de QC is bij Asus en Acer.
Wat bedoel je met 'deze monitor'? Op het moment heb ik geen ultrawide meer, maar de Samsung die ik een aantal dagen gehad heb viel toch wel erg tegen. Wat backlight bleed zal me niet zo storen, dat heeft mijn huidige Dell ips scherm ook. Maar het feit dat de saturatie van de kleuren langs de schermranden zo slecht is vind ik wel storend (zie ook m'n post)

Zoals gezegd heb ik ook nog geen keuze kunnen maken. Het 'perfecte' scherm op dit formaat bestaat nog niet denk ik. Het is jammer dan de BenQ geen vesa mount heeft, anders had ik 'm tijdens de black friday aanbieding wel eens willen proberen.

• Paprika
Het is niet "wat backlight bleed". Voor deze panelen geldt zwart = oranje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
syphx schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:18:

Heeft of weet iemand goede splitscreen software zodat ik het werkoppervlakte beter kan benutten?
Buzz_Fuzz in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"
Staat in openingspost, en in google is ook genoeg te vinden, gratis.

Google "Autohotkey Ultrawide"

[ Voor 27% gewijzigd door zion op 01-12-2017 06:58 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Gebruik zelf nu de trial van DisplayFusion... heel veel opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Paprika schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:50:
Het is niet "wat backlight bleed". Voor deze panelen geldt zwart = oranje....
Overdrijven is ook een vak.

Ik heb zowel VA als IPS panelen op mijn bureau gehad van dit formaat. Ik heb de X34, de PG348Q, de XR3501, de MX34VQ en de CF791 allemaal mogen proberen.

En geloof mij, de PG348Q en X34 steken er met kop en schouders bovenuit. Alleen de CF791 mag tippen aan die twee imo maar ook dit scherm heeft last van het typische VA perikel; brown smearing.

De kleurovergangen van grijs/groen naar bruin/oranje zijn zo verschrikkelijk traag dat sommige frames wel 3 frames naijlen. Om nog maar niet te spreken van freesync flickering die zelfs bij de CF791 niet 100% weg is. Daar bovenop hebben al deze schermen last van contrastverlies bij de randen, iets wat IPS van weer niet heeft.

Sorry, dan heb ik liever een scherm wat niet helemaal uniform zwart is. Ook de VA panelen lijden daar overigens onder, maar omdat de contrastverhouding bij deze panelen van nature hoger is valt dat niet zo op.

Missschien vindt je het lastig te geloven, maar ondanks de zwakheden is IPS in deze context absoluut superieur aan VA.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Blaat schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:39:
[...]
Missschien vindt je het lastig te geloven, maar ondanks de zwakheden is IPS in deze context absoluut superieur aan VA.
Dat stuk zal ik nooit betwisten. Wat ik wel zou betwisten of dat zo'n groot verschil in prijs rechtvaardigd. Het verschil in kwaliteit tussen een TV en een scherm in dat prijssegment is ronduit reusachtig. Een potje Metro bijvoorbeeld: die gloed viel gewoon niet te negeren. Bij deze panelen zijn die oranje gloedjes niet eens een paar cm breed en is juist 20 cm breed eerder de norm dan uitzondering....

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 01-12-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:43:
[...]

Dat stuk zal ik nooit betwisten. Wat ik wel zou betwisten of dat zo'n groot verschil in prijs rechtvaardigd. Het verschil in kwaliteit tussen een TV en een scherm in dat prijssegment is ronduit reusachtig. Een potje Metro bijvoorbeeld: die gloed viel gewoon niet te negeren.
De prijs van de PG348Q evenaart de prijs van de allergoedkoopste OLED TV die is er is.

pricewatch: LG 55EG9A7V Zwart

Deze is echter *slechts* Full HD, 60Hz, geen adaptive sync en heeft een input lag die in de orde van grootte van het 10voudige van een PG348Q ligt.

Alsnog een trade-off die imo snel in het voordeel van de PG348Q beslecht zal zijn als het op PC gaming aankomt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik adviseer toch ook niet om een TV als monitor te gebruiken (zeer zeker niet) ;). Een (dergelijke) televisie kijk je om televisie te kijken en een dergelijke monitor gebruik je om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Blaat schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:51:
[...]

De prijs van de PG348Q evenaart de prijs van de allergoedkoopste OLED TV die is er is.

pricewatch: LG 55EG9A7V Zwart

Deze is echter *slechts* Full HD, 60Hz, geen adaptive sync en heeft een input lag die in de orde van grootte van het 10voudige van een PG348Q ligt.

Alsnog een trade-off die imo snel in het voordeel van de PG348Q beslecht zal zijn als het op PC gaming aankomt.
Dan heb je ook wel 55".

Je koopt voor rond de 1500 een knappe 55" 4k OLED in plaats van een 21:9 monitor met G-Sync die ook zomaar 1.100-1.200 euro kost. Ik snap dat de productieschaal anders is, maar het is wel een overweging.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Señor Sjon schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:02:
[...]

Dan heb je ook wel 55".

Je koopt voor rond de 1500 een knappe 55" 4k OLED in plaats van een 21:9 monitor met G-Sync die ook zomaar 1.100-1.200 euro kost. Ik snap dat de productieschaal anders is, maar het is wel een overweging.
Het is zeer zeker een overweging!

Ik geloof ook best dat er mensen zijn die zoiets als monitor willen. Als je tegen de extreem hoge input lag kan en niet bang wordt van image retention is er niets wat je tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Maar ook TV-schermen worden sneller en sneller voor de consoles. Plus je hangt ze ook makkelijk aan de muur. Alleen dat inbranden blijft wel een dingetje. ;)

Ik heb alleen het gevoel in dit topic dat voor het geld van de grote ultrawides, ze minder kwaliteit leveren dan vergelijkbare 16:9 schermen of schermen van een paar jaar geleden.

[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 01-12-2017 10:18 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Zeker waar!

Ik heb in de woonkamer een mITX systeem staan met een 7700k en een 1070 die volledig omgetoverd is naar steam box. Games als TW3 doen het gewoon beter op de bank met een controller, OLED TV en dikke home cinema.

Beneden in mijn "hobbykamer" staat echter een PG348Q. Shooters en RTS-en doe ik nog altijd liever daar. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Blaat schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:39:
[...]

Overdrijven is ook een vak.

Ik heb zowel VA als IPS panelen op mijn bureau gehad van dit formaat. Ik heb de X34, de PG348Q, de XR3501, de MX34VQ en de CF791 allemaal mogen proberen.

En geloof mij, de PG348Q en X34 steken er met kop en schouders bovenuit. Alleen de CF791 mag tippen aan die twee imo maar ook dit scherm heeft last van het typische VA perikel; brown smearing.

De kleurovergangen van grijs/groen naar bruin/oranje zijn zo verschrikkelijk traag dat sommige frames wel 3 frames naijlen. Om nog maar niet te spreken van freesync flickering die zelfs bij de CF791 niet 100% weg is. Daar bovenop hebben al deze schermen last van contrastverlies bij de randen, iets wat IPS van weer niet heeft.

Sorry, dan heb ik liever een scherm wat niet helemaal uniform zwart is. Ook de VA panelen lijden daar overigens onder, maar omdat de contrastverhouding bij deze panelen van nature hoger is valt dat niet zo op.

De PG348Q is € 1.149
De X34 € 1.149,
De EX3501R was € 650.-

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

DoubleYouPee schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:05:
[...]

De PG348Q is € 1.149
De X34 € 1.149,
De EX3501R was € 650.-

:)
Wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Dat alle drie die schermen in grote lijnen dezelfde specs hebben (de EX3501R is zelfs 1" groter), het enige verschil is VA<>IPS.
Objectief gezien lijkt me dat voor +500euro niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 01-12-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

DoubleYouPee schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:41:
[...]

Dat alle drie die schermen in grote lijnen dezelfde specs hebben (de EX3501R is zelfs 1" groter), het enige verschil is VA<>IPS.
Objectief gezien lijkt me dat voor +500euro niet waard.
Dat is geheel persoonlijk. Ik vind flickering en smearing gewoon te storend om het dat waard te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Blaat schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:58:
[...]

Dat is geheel persoonlijk. Ik vind flickering en smearing gewoon te storend om het dat waard te laten zijn.
Dat is waar, ik vind namelijk IPS glow ook storend. Als de X34 of Asus zonder issues waren, dan was misschien wel 500 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik verwacht ieder moment van sinterklaas post.nl mijn samsung c34h890 die ik besteld heb. Ben razend benieuwd en zal zeker mijn eerste indrukken en evt. wat fotos sturen. Ik kom zelf van een 27" af en daarnaast een 24" maar dat werkt toch niet helemaal prettig (verschillende resoluties en hoogte natuurlijk). Ik werk regelmatig thuis en daarnaast ben ik muziek producer dus een lekker groot werkscherm is well prettig lijkt me. Nooit eerder achter een ultra wide scherm gezeten dus ben benieuwd!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vinze schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:38:
Ik hoor voor het eerst van deze monitor, maar dit lijkt me ook een mooi model:

[video]

https://nl.hardware.info/...wide-monitor-video-review
In tegenstelling tot de HIW review geven ze hier wel een input lag. Die is nog best significant.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/philips_349x7fjew.htm

Verder lijkt het mij wel een mooi scherm :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:39
Juancho schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:57:
Ik verwacht ieder moment van sinterklaas post.nl mijn samsung c34h890 die ik besteld heb. Ben razend benieuwd en zal zeker mijn eerste indrukken en evt. wat fotos sturen. Ik kom zelf van een 27" af en daarnaast een 24" maar dat werkt toch niet helemaal prettig (verschillende resoluties en hoogte natuurlijk). Ik werk regelmatig thuis en daarnaast ben ik muziek producer dus een lekker groot werkscherm is well prettig lijkt me. Nooit eerder achter een ultra wide scherm gezeten dus ben benieuwd!
Ik heb net hetzelfde scherm besteld. Zeker met de huidige cashback een interessante prijs.
Hopelijk valt het wat mee, ik wil hem vooral met de PiP modus gebruiken ipv dual screen setup met verschillende resolutie die ik nu gebruik.
Ik vraag me eigenlijk af of ik bv 2560x1440 kan reserveren om te gamen en 1080 voor de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Devler schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:21:
[...]

Ik heb net hetzelfde scherm besteld. Zeker met de huidige cashback een interessante prijs.
Hopelijk valt het wat mee, ik wil hem vooral met de PiP modus gebruiken ipv dual screen setup met verschillende resolutie die ik nu gebruik.
Ik vraag me eigenlijk af of ik bv 2560x1440 kan reserveren om te gamen en 1080 voor de desktop.
Welke cashback? Heb zelf het scherm net een dag in huis, besteld bij 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
zie alleen deze in de lijst

Ultra WQHD Curved Monitor 34 inch - C34F791 - €100 retour
WQHD Gaming Monitor 27 inch - C27HG70 - €50 retour
WQHD Gaming Monitor 32 inch - C32HG70 - €50 retour
WQHD Curved Monitor 27 inch - C27H711 - €40 retour
WQHD Curved Monitor 32 inch - C32H711 - €40 retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Excuses, ik heb de voorwaardes niet goed gelezen. Als het een troost mag zijn was de prijs bij 4launch in ieder geval 100 euro goedkoper dan elders :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Paprika schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:53:
Ik adviseer toch ook niet om een TV als monitor te gebruiken (zeer zeker niet) ;). Een (dergelijke) televisie kijk je om televisie te kijken en een dergelijke monitor gebruik je om te gamen.
Dat vind ik een beetje overdreven, als je niet professioneel gamed, en niet voornamelijk FPS spellen draait zou ik niet weten waarom niet, je moet wel een beetje opletten welke TV je koopt, maar op mijn Sony FHD 45" in gaming mode ging gamen prima, op mijn LG OLED heb ik het niet geprobeerd omdat ik liever wat dichter op mijn scherm zit, maar als ik nu kijk wat hij nu nog kost (€ 1499,-) voor een 55" 4K OLED, tov € 1199,- voor een 34" 3440*1440 UW monitor begin ik toch wel erg te twijfelen......
Enige is dat je al een 1080(ti) nodig hebt voor enigszins normaal gamen op een 1440PW monitor, laat staan wat je nodig hebt op een 4K scherm.

En image retention/inbranden is een non-issue als je hem gebruikt als game-monitor, is alleen van belang als je je game setup stiekem voornamelijk gebruikt als normale pc (google/word/explorer/excel/etc.)

Ik haal met mijn GTX1070 op 1440P (niet-UW) met TW3 op ultra (terrain/water/people High ipv Ultra, HW OFF) ongeveer 110FPS, (alles op Ultra rond de 50FPS (Hairworks ON)), dus met 1440PW (ultrawide) zal ik rond de 60FPS zitten, met 4K waarschijnlijk rond de 30FPS....

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 02-12-2017 14:44 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
De C34H890 die je besteld hebt staat niet bij de deelnemende monitoren ;). De CF791 wel. De HG70 modellen zouden voor non UW gaming wel de moeite kunnen zijn met cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Milanees schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:30:
[...]

Welke cashback? Heb zelf het scherm net een dag in huis, besteld bij 4launch.
Ik ook! Heb hem sinds gister binnen maar vandaag past kunnen opbouwen en testen. Mijn eerste indrukken:

1. ik had 2 losse schermen (27" en 24") naast elkaar en moet toch wel enorm wennen aan één ultra wide 34" curved scherm. Maar dat is gewoon een kwestie van even wennen aan het gebruik.
2. het is werkelijk een prachtig scherm om te zien (ik hecht gewoon ook waarde aan design) en het beeld zelf ook echt echt adembenemend mooi. Zo'n prachtig groot curved scherm en dan zo'n beeld. Echt genieten als je zoals mij heel veel achter het scherm moet zitten voor werk en hobby (muziek producer).
3. de eerste paar keer toen ik mijn kamer binnen kwam dacht ik wel, hmm hij lijkt eigenlijk best klein. Ik had serieus een veel lomper en groter scherm verwacht. Nu heb ik een vrij grote werkkamer dus mijn kamer kan het hebben, maar vooral door de smalle bezels lijkt het scherm helemaal niet groot. Zeker aan de zijkanten komt het beeld vrijwel tegen de rand aan. Bij mijn andere beide schermen zat er gewoon een stuk tussen waardoor die twee samen groter en lomper leken. Dus ook dit zal wel kwestie van gewenning zijn want als je eenmaal op je stoel achter het scherm zit merk je pas hoe heerlijk groot/breed dit scherm is.
4. helaas is de standaard wel vrij lomp en groter. Erger dan ik dacht op de foto's te zien. Aan de achterkant lever je behoorlijk veel ruimte in op je bureau en dat vind ik echt zonde. Nu heb ik het geluk dat mijn bureau tegen een muur staat dus ik ga heel snel mijn scherm aan de muur ophangen. Dan moet het er helemaal fantastisch en vooral rustgevend uit gaan zien, maar dit is wel een puntje voor de mensen die niet zo'n diep bureau hebben.
5. De standaard vind ik ook vrij instabiel. Ik heb niet het gevoel dat het scherm heel stevig staat en stoot je tegen de tafel of wat dan ook wiebelt hij wat. Dus nog een reden om hem lekker aan de muur op te hangen.
5. ik heb helaas losse software moeten installeren om het scherm te kunnen splitsen in 2 of meerdere delen. Maar dat zal een Win7 dingetje zijn als ik het goed heb want Win10 heeft dit al opgelost. Ik gebruik overigens Display Fusion Pro (30 dagen gratis, daarna betaald) want een super handig programma is. Je kan meerdere profielen aanmaken en heel snel hier tussen schakelen. Dat maakt het werken met dit scherm een stuk praktischer en handiger voor multitasken. Mocht iemand overigens nog betere software (gratis?) weten hoor ik het graag!

Echte minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken maar dat komt wellicht met de tijd als ik er veel mee gewerkt hebt. Ik heb hem ook voor €650,-- gekocht en volgens tipgevers is er voor dat bedrag eigenlijk geen beter en mooier scherm te vinden momenteel. Ik zou nog evt. kunnen overwegen om een groter scherm te nemen maar helaas gaat de prijs dan direct heel snel omhoog waardoor het geen optie is. Maar laat duidelijk zijn dat mijn eerste indruk van dit scherm echt enorm positief is! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik heb een monitorbeugel net om die "lompe" voet weg te werken. Minder plaatsinname en stabieler voor gebruik. Die bombastische voeten heb ik het niet zo voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Kan je een linkje doen naar welke je gekocht hebt? Er zijn zo vreselijk veel keuzes, van duur tot goedkoop, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus tips zijn welkom! Ik vind het belangrijk dat het scherm natuurlijk alle kanten op kan draaien en bewegen maar dat het scherm wel zo kort mogelijk op de muur gehangen kan worden. Dus geen heel lompe monitor arm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:30:
ik heb helaas losse software moeten installeren om het scherm te kunnen splitsen in 2 of meerdere delen. Maar dat zal een Win7 dingetje zijn als ik het goed heb want Win10 heeft dit al opgelost. Ik gebruik overigens Display Fusion Pro (30 dagen gratis, daarna betaald) want een super handig programma is. Je kan meerdere profielen aanmaken en heel snel hier tussen schakelen. Dat maakt het werken met dit scherm een stuk praktischer en handiger voor multitasken. Mocht iemand overigens nog betere software (gratis?) weten hoor ik het graag!
Wat is er mis met Win-Toets + Arrow left/right ( en de rest van de arrowkeys eigenlijk, rondje draaien, splitten in
segmenten etc)?

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 02-12-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Haha lol, dat wist ik helemaal niet! Ik dacht dat alleen Win10 bepaalde windows management mogelijkheden had! Goede tip dus, thanks! Dit werk idd ook als je wil werken met 2 delen! Als je echter wat meer wil qua management, bijv. 3 of 4 schermen moet je dus wel externe software gebruiken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
EINDELIJK mijn BenQ EX350IR binnen! Ben erg enthousiast en het is erg wennen. Ik kom van een 24" 1080p TFT scherm, jaartje of 5/6 oud.

Ik loop ook tegen het 100Hz probleem aan. Als ik hem in de Nvidia control panel zet op 100Hz pakt hij hem wel, maar het voelt trager aan dan 60Hz. Dus ik heb de conclusie getrokken dat de HDMI kabel (ik gebruik de meegeleverde) het niet trekt, of de videokaart (Asus GTX 970) niet over de juiste HDMI versie beschikt. Zoals ik het hier goed begrijp moet ik een display 1.2 kabel kopen, en dan zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik heb dan toch net 1 minpunt gevonden bij mn samsung c34h890. Bepaalde youtube filmpjes gaan enorm stroperig en moeten enorm vaak laden op het scherm terwijl dit niet zo was bij mijn vorige scherm. Aan mijn internet snelheid ligt het iig niet. Het lijkt wel alsof het scherm moeite heeft om de beelden vloeiend te laten zien. Iemand een idee? Refreshrate staat op 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:10:
Haha lol, dat wist ik helemaal niet! Ik dacht dat alleen Win10 bepaalde windows management mogelijkheden had! Goede tip dus, thanks! Dit werk idd ook als je wil werken met 2 delen! Als je echter wat meer wil qua management, bijv. 3 of 4 schermen moet je dus wel externe software gebruiken neem ik aan?
Links/Rechts + boven/onder deelt hem in 4en. 4 verticale schermen kan inderdaad niet out-of-the-box.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 02-12-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:50:
Ik heb dan toch net 1 minpunt gevonden bij mn samsung c34h890. Bepaalde youtube filmpjes gaan enorm stroperig en moeten enorm vaak laden op het scherm terwijl dit niet zo was bij mijn vorige scherm. Aan mijn internet snelheid ligt het iig niet. Het lijkt wel alsof het scherm moeite heeft om de beelden vloeiend te laten zien. Iemand een idee? Refreshrate staat op 100hz.
Een beeldscherm kan geen moeite hebben iets vloeiend te laten zien, het geeft gewoon weer wat het krijgt van de grafische kaart. Check eerder je browser-instellingen, grafische kaart drivers, grafische kaart instellingen (wordt 100Hz uitgestuurd ?) en dergelijke hiervoor. Tenzij je de bug hebt die @DoubleYouPee ook had: DoubleYouPee in "\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"
Maar dan nog is het niet de reden van iets niet vloeiend te kunnen weergeven, dat is de beperking van 30Hz en niet wat het scherm "aankan".

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 03-12-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:46:
Kan je een linkje doen naar welke je gekocht hebt? Er zijn zo vreselijk veel keuzes, van duur tot goedkoop, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus tips zijn welkom! Ik vind het belangrijk dat het scherm natuurlijk alle kanten op kan draaien en bewegen maar dat het scherm wel zo kort mogelijk op de muur gehangen kan worden. Dus geen heel lompe monitor arm :)
Ik heb net wel een lompe arm. Omdat ik momenteel 2 schermen heb hangen heb ik een hele simpele van amazon gehaald. Die schermen staan in een hoek dus het strakke is daar niet belangrijk.
Aangezien ultrawides veelal met kromme schermen worden geproduceerd kan je zo kort mogelijk op de muur op je buik schrijven, dat spreekt elkaar nogal tegen. Het is of strak tegen de muur met een plat scherm of een krom scherm.

Specifiek de deze:
https://www.amazon.de/gp/...age_o08_s00?ie=UTF8&psc=1
(2x, want mijn vriendin wilde hetzelfde)

De segmenten van elke arm zijn gekoppeld met een eenvoudige bout en heb ik ingekort naar mijn eigen wensen. Zolang ik niet weet hoe hoog ik de monitor wil hebben doe ik het voorlopig zo.

Ik heb nog een vogels wall mount maar die zou maar tot 26" mogen dragen.
pricewatch: Vogel's Wall 1005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42
Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:10:
Heb je de Autohotkey linkje gezien in de Topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:30:
[...]
5. ik heb helaas losse software moeten installeren om het scherm te kunnen splitsen in 2 of meerdere delen. Maar dat zal een Win7 dingetje zijn als ik het goed heb want Win10 heeft dit al opgelost. Ik gebruik overigens Display Fusion Pro (30 dagen gratis, daarna betaald) want een super handig programma is. Je kan meerdere profielen aanmaken en heel snel hier tussen schakelen. Dat maakt het werken met dit scherm een stuk praktischer en handiger voor multitasken. Mocht iemand overigens nog betere software (gratis?) weten hoor ik het graag!
Samsung levert zelf software bij die dit voor je doet of anders:
wouterg00 schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:34:
[...]
Heb je de Autohotkey linkje gezien in de Topicstart?
Autohotkey kan al je problemen op windows oplossen ;)
Juancho schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:50:
Schakel Youtube terug van 1440p (of hoger) naar 1080p(60?). Dit probleem heb ik op mijn 1440p monitor ook als youtube automagisch 1440p pakt, buffert ENORM veel (100Mbit internet) en een RX580. Op Chrome, Vivaldi & Edge. Ligt volgens mij meer aan Youtube dan aan internet snelheid/gpu acceleratie.
Phuncz schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:29:
[...]

Een beeldscherm kan geen moeite hebben iets vloeiend te laten zien, het geeft gewoon weer wat het krijgt van de grafische kaart. ...
Maar dan nog is het niet de reden van iets niet vloeiend te kunnen weergeven, dat is de beperking van 30Hz en niet wat het scherm "aankan".
Dit dus, ligt niet aan het scherm maar aan hou jouw systeem het aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
QErikNL schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:11:
EINDELIJK mijn BenQ EX350IR binnen! Ben erg enthousiast en het is erg wennen. Ik kom van een 24" 1080p TFT scherm, jaartje of 5/6 oud.

Ik loop ook tegen het 100Hz probleem aan. Als ik hem in de Nvidia control panel zet op 100Hz pakt hij hem wel, maar het voelt trager aan dan 60Hz. Dus ik heb de conclusie getrokken dat de HDMI kabel (ik gebruik de meegeleverde) het niet trekt, of de videokaart (Asus GTX 970) niet over de juiste HDMI versie beschikt. Zoals ik het hier goed begrijp moet ik een display 1.2 kabel kopen, en dan zou het moeten werken?
Ik gebruik de mDP die er bij zat en heb het probleem als nog. Heb nu een 98hz profiel en die werkt wel... al heb ik af en toe een dikke glitch over het scherm. Het klinkt nog steeds aan DB cable issues.
Ik wil eigenlijk de certified kabel bestellen zodat ik weet of het niet aan de BenQ ligt... probleem is dat ik niks aan mDP heb als ik binnenkort Vega koop

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 03-12-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
DoubleYouPee schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:15:
[...]

Ik gebruik de mDP die er bij zat en heb het probleem als nog. Heb nu een 98hz profiel en die werkt wel... al heb ik af en toe een dikke glitch over het scherm. Het klinkt nog steeds aan DB cable issues.
Ik wil eigenlijk de certified kabel bestellen zodat ik weet of het niet aan de BenQ ligt... probleem is dat ik niks aan mDP heb als ik binnenkort Vega koop
Hmm ja, ik moet nog eens kijken hoe je die profielen precies maakt. Ik heb even gekeken of het aan de kabel of videokaart ligt, maar zowel de kabel als de poort zijn type 2.0, wat 3440 x 1440 op 100Hz kan aansturen. Maar ik ben er toch vrij zeker van dat de 100Hz minder ververst dan de 60Hz. Ik heb daarom wat video's gemaakt om dat te confermen. Hier te downloaden: https://www.dropbox.com/s...Q8TiALtwnt_HukMrHp_a?dl=0
Het is geschoten op 1080p/60. Download de video's en niet op dropbox kijken, ik merkte dat je het daar niet echt op kan zien. Speel ze daarbij naast elkaar af om echt het verschil goed te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
QErikNL schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:04:
[...]

Hmm ja, ik moet nog eens kijken hoe je die profielen precies maakt. Ik heb even gekeken of het aan de kabel of videokaart ligt, maar zowel de kabel als de poort zijn type 2.0, wat 3440 x 1440 op 100Hz kan aansturen. Maar ik ben er toch vrij zeker van dat de 100Hz minder ververst dan de 60Hz. Ik heb daarom wat video's gemaakt om dat te confermen. Hier te downloaden: https://www.dropbox.com/s...Q8TiALtwnt_HukMrHp_a?dl=0
Het is geschoten op 1080p/60. Download de video's en niet op dropbox kijken, ik merkte dat je het daar niet echt op kan zien. Speel ze daarbij naast elkaar af om echt het verschil goed te zien.
Ja, het lijkt wel alsof het 50hz is ofzo.
In-game voelt het nog veel erger, alsof hij van 100 naar 30 gaat. En het voelde veel erger dan mijn 60hz IPS scherm.

https://www.monitortests.com/old/cru-1.3.zip
Hiermee kan je een profiel maken

Onderin bij extension blocks op detailed resolutions klikken en dan edit.
Eentje verwijderen en dan een nieuwe maken met automatic LCD en dan 98hz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
JDdeV1992 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:38:
Zijn er nog meer mensen in dit topic wachtende op de Dell AW3418DW? Zelf heb ik hem besteld bij Alternate Nederland afgelopen zondag al is de levertijd inmiddels terug gezet naar onbekend en kunnen er geen bestellingen meer worden geplaatst. Ik schijn de enige te zijn.

Alternate en Dell sturen mij eigenlijk van het kastje naar de muur. Zie dat @Mr.David hem heeft, heb jij wellicht nog tips?
Ik krijg op het moment wat vragen over de monitor in mijn mailbox dus ik post hier maar even mijn bevindingen. Het is een beetje kort door de bocht, maar ik heb het op het moment erg druk met werk en gezin. Tot nu toe weinig tijd om alles uitgebreid te testen en met instellingen te spelen.

Zelf woon ik nu tijdelijk in de VS i.v.m. mijn werk. De monitor is hier al een tijdje uit en ik had 'm dus ook al binnen naar een paar dagen. Ik heb er zelf nog geen $850.- incl. tax voor betaald door Black Friday en wat 'couponing'. Voor dat geld is dit gewoon het beste wat hier te krijgen is. Ik heb dus geen ervaring met de aankoop in NL. Die vraag heb ik ook al een aantal x gekregen.

De monitor bevalt mijn echt prima, maar ik moet zeggen dat ik meer kennis van TV's heb dan monitors. De 100Hz native is een verademing en de Gsync werkt gewoon zonder gezeik. Alles loopt soepel, geen dode pixels, weinig bleeding voor een IPS paneel, kleuren zijn mooi, contrast had wat hoger gemogen, maar daar stoor ik mij niet zo aan. De perfecte 21:9 monitor bestaat gewoon nog niet. Overigens heb ik nog niet de 120Hz OC modes aangezet, omdat de monitor inmiddels op mijn 'kantoor/mancave' staat en mijn desktop componenten nog niet allemaal binnen zijn. De monitor staat nu aangesloten op mijn Surface Pro docking. De voet van de monitor is wel echt 'te' groot. De LED's die alle kleuren kunnen weergeven kunnen een leuke sfeer geven, maar op mijn tijdelijke bureau is hij gewoon te groot. Wederom in mijn situatie geen probleem want hij komt aan een monitor arm te hangen op een bureau van 220cm.
En ja, al mijn bevindingen zijn Eyeball Mk1. Ik ben niet in het bezit van meetapparatuur.

Hier een paar foto's van wat backlight bleeding en het verschil met de Surface Pro. (Brightness 50%)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2cqzac7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/143cb6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rtm90z.jpg
Beide monitoren 75% brightness (voor de rest alles factory settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Voor 720 euro geen slechte deal uiteraard :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Mr.David schreef op donderdag 23 november 2017 @ 04:34:
De Alienware AW3418DW is inmiddels al een dag of 2 binnen en ik ben er tot nu toe zeer blij mee.

De eerste dag heb ik 'm in de huiskamer neergezet, omdat ik daar een HTPC met een Geforce 1070 heb staan. Dit was mijn eerste ervaring met Gsync en een framerate boven de 60Hz en het ziet er geweldig smooth uit. Ik heb geen 1x tearing of een stutter gezien. Nu staat hij op mijn kantoor en aangesloten op mijn Surface Pro. Geen dode pixels, een klein beetje bleeding, maar niet storend voor mij. Het enige wat ik mis is wat meer contrast. Zelf doe ik veel op mijn HTPC en die staat aangesloten op een 65' OLED, misschien ben ik daarom een beetje verpest met zwart waardes en contrast.

De eerste componenten zijn inmiddels besteld voor mijn nieuwe PC, maar het zal nog wel een week of 2 duren voordat ik alles binnen heb.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier een review van de monitor
http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm
WANT!

Even vraagje? Hoe ben je aan deze componenten gekomen. In NL niet te verkrijgen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Vincent Dave schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:24:
[...]

WANT!

Even vraagje? Hoe ben je aan deze componenten gekomen. In NL niet te verkrijgen blijkbaar.
Lees zijn post en je had geweten dat er "US" en "$" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
DoubleYouPee schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:20:
[...]

Ja, het lijkt wel alsof het 50hz is ofzo.
In-game voelt het nog veel erger, alsof hij van 100 naar 30 gaat. En het voelde veel erger dan mijn 60hz IPS scherm.

https://www.monitortests.com/old/cru-1.3.zip
Hiermee kan je een profiel maken

Onderin bij extension blocks op detailed resolutions klikken en dan edit.
Eentje verwijderen en dan een nieuwe maken met automatic LCD en dan 98hz.
Ik heb hem nu op 95Hz, 98 liep niet helemaal lekker had ik het idee. Nog steeds ben ik niet overtuigd ook, maar heb dan ook nog nooit een monitor gehad met meer dan 60Hz, dus ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Ik heb nu een Displaypoort kabel gekocht (heb ik toch nodig, want ik heb maar 1 HDMI poort en die gaat naar mijn tv), gecertificeerd: https://www.bol.com/nl/p/...d-1-8-m/9200000008892437/
Certificaat: https://www.displayport.o...s&pman%5B%5D=startech-com De DISPLPORT6L is het als ik Bol moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Paprika schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:43:
[...]

Lees zijn post en je had geweten dat er "US" en "$" staat.
Excuse me princess, maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
QErikNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
[...]

Ik heb hem nu op 95Hz, 98 liep niet helemaal lekker had ik het idee. Nog steeds ben ik niet overtuigd ook, maar heb dan ook nog nooit een monitor gehad met meer dan 60Hz, dus ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Ik heb nu een Displaypoort kabel gekocht (heb ik toch nodig, want ik heb maar 1 HDMI poort en die gaat naar mijn tv), gecertificeerd: https://www.bol.com/nl/p/...d-1-8-m/9200000008892437/
Certificaat: https://www.displayport.o...s&pman%5B%5D=startech-com De DISPLPORT6L is het als ik Bol moet geloven.
Inderdaad die van startech heeft ook certificering. Helaas hebben ze geen mDP -> DP met certificering.
Ben erg benieuwd naar je resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
QErikNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
[...]

Wat je moet verwachten: minder zien en meer 'voelen'. Toen mijn monitoren bij opstarten niet direct 100Hz pakte maar 60Hz dan voel je (ik) dat direct bij het verplaatsen van het eerste venster. Alles is soepeler en directer (mits je muis een hoge poling rate heeft (1000hz hier)).

In game valt dit minder op dan bij het verplaatsen van een window, daar 'zie' je weer meer dat het soepeler is dan dat je het voelt (tot je weer terug schaalt naar 60Hz of lager dan voel je het ook gelijk).

Welke videokaarten gebruiken jullie met welke uitgang? Mini Displayport begrijp ik met bijgeleverde kabel? Welk OS & versie? Welke driver?

Ik heb dus veel 'gezijk' (of ik ben een zijkerd) gehad met deze 100Hz ultrawides (Samsung & BenQ) maar zodra freesync aan ging en de monitor op 100Hz draaide onder Windows 10 Pro (laatste update) merkte je dat gelijk. De feedback loop (muis bewegen, venster bewegen, bijsturen) is vele malen beter. Vooral de samsung die had een handje om bij opnieuw opstarten wel eens terug te gaan naar 60Hz en bij het eerste explorer venster bewegen zij ik gelijk tegen vriendinlief: "Letop, staat weer eens niet top 100Hz hoor!". En jawel, op 60Hz bij windows advanced display properties.

Mijn grafische ketting was als volgt:
Windows 10 Pro > AMD 17.11.2 driver > RX 580 8GB > Displayport kabel (niet uit doos) > Monitor Displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja, precies wat ik heb dus. Bij mij is hij echter ook 60hz terwijl en 100hz in advanced display propertis staat.
En ik heb dus geformat om te zorgen dat het niet aan mn windows/AMD driver lag (of het moet dus aan de creators update liggen, want hier waren wel meer display problemen mee...).. dat was het niet dus.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 04-12-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb met mijn Acer XR341CK (FreeSync) op mijn vorige R9 290X ook wel eens dat het scherm naar Windows bootte in 30Hz, maar dat duidde het scherm ook aan in Windows bij de beeldscherminstellingen. De DisplayPort-kabel uittrekken en weer insteken lostte het vaak op. Heb momenteel een Nvidia GTX 1080 en daar heb ik het niet op, maar daar heb ik ook geen FreeSync op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:22
JDdeV1992 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:38:

Wilde 'm ook bij Alternate bestellen, maar heb toch even gebeld over die levertijd. Bleek dus nog onbekend en daarna is de status op de website meteen aangepast.

Tip: Dell Duitsland heeft 'm nu met 20% korting, maar dan moet ie wel in Duitsland afgeleverd worden(werd mij verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
@Greg.Focker Ja begrijp dat je hem dan via huifkar naar Nederland kan verzenden. Vind dat zelf best tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
  • Laatst online: 24-08 20:22
Ja, ik ken toevallig iemand in Duitsland die af en toe deze kant op komt. Dus ik overweeg het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
@Greg.Focker Snap ik. Alternate verwacht week 51 te kunnen leveren zoals het er nu voor staat. Afwachten maar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb vorig jaar een gamepc gebouwd maar had nog een tv staan en werd deze als monitor gebruikt...Vandaag mijn lg 29um59a-p binnengekregen. Ik moet zeggen ook al is dit scherm een niet zo duur dingetje. Wat een verschil!!!! Ik heb een rx 480 en freesync is dus een absolute droom.
Ik heb wel zo een beetje spijt dat ik niet voor de 34 inch ben gegaan..but then again. HD resolutie zou merkbaar zijn.

Dus inderdaad een TV is GEEN pc monitor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Greg.Focker schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:16:
[...]
Tip: Dell Duitsland heeft 'm nu met 20% korting, maar dan moet ie wel in Duitsland afgeleverd worden(werd mij verteld).
JDdeV1992 schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:36:
@Greg.Focker Ja begrijp dat je hem dan via huifkar naar Nederland kan verzenden. Vind dat zelf best tricky.
Ik heb net voor de gein gewoon betaal methode paypal aangeklikt en ingelogd en daar stond gewoon dat hij verzonden word naar mijn adres in NL.
Ik heb niet verder geklikt maar voor de geinteresseerde is het t proberen waard.

[ Voor 21% gewijzigd door Earzz op 05-12-2017 12:21 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Greg.Focker schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:16:
[...]

Wilde 'm ook bij Alternate bestellen, maar heb toch even gebeld over die levertijd. Bleek dus nog onbekend en daarna is de status op de website meteen aangepast.

Ik denk dat je deze monitor het beste bij Dell kan bestellen. Goede service, vervangende monitor etc. en vaak kan je promo codes en dergelijke vinden voor de Dell website.

In de US is de adviesprijs $1499.- door een aanbieding was de monitor tussen de 1149 en 950 dollar. Veranderde letterlijk een paar x per dag. Uiteindelijk had ik $999.- betaald, maar het zat me toch niet lekker. Gebeld met Dell toen kreeg ik ‘m voor $900.-. Vanwege rebates op een andere site kreeg ik nog eens $110.- dollar terug. Ik had nog een 15% kortingscode, maar die kon ik niet stacken. Dat lukte mij trouwens wel op die 38” monitor van Dell, die was ook $1499.- en die kon ik voor $750.- dollar krijgen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik heel wat uurtjes kwijt ben geweest op diverse forums om alle promo’s en rebates bij elkaar te sprokkelen, maar bij Dell is wel veel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
Mr.David schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:52:
[...]
maar bij Dell is wel veel mogelijk.
Buiten de BeNeLux wel ja. De consumenten tak van Dell is opgedoekt en hier is nu bijna 'niks' meer nodig (bellen als consument bijvoorbeeld, of mailen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
@QErikNL
Certified DP kabel toevallig al binnen? Mn retour periode loopt bijna af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:15:
@QErikNL
Certified DP kabel toevallig al binnen? Mn retour periode loopt bijna af :+
Ja ik heb hem ontvangen maar die was heel duidelijk niet de Startech die ik besteld had. Dus ik heb een boze mail naar de afzender gestuurd :F Deze kabel geeft echter ook problemen op 100Hz. Nu dus wachten op de juiste kabel...
Wel ergens anders achter gekomen: over USB-C aangesloten op mijn laptop, en 100Hz werkt wel, maar niet constant. Heb je dus nog niks aan. Ik heb nu ook een ticket lopen bij BenQ, dus ik wacht daar even op.
Mobzy schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:51:
[...]

Wat je moet verwachten: minder zien en meer 'voelen'. Toen mijn monitoren bij opstarten niet direct 100Hz pakte maar 60Hz dan voel je (ik) dat direct bij het verplaatsen van het eerste venster. Alles is soepeler en directer (mits je muis een hoge poling rate heeft (1000hz hier)).

In game valt dit minder op dan bij het verplaatsen van een window, daar 'zie' je weer meer dat het soepeler is dan dat je het voelt (tot je weer terug schaalt naar 60Hz of lager dan voel je het ook gelijk).

Welke videokaarten gebruiken jullie met welke uitgang? Mini Displayport begrijp ik met bijgeleverde kabel? Welk OS & versie? Welke driver?

Ik heb dus veel 'gezijk' (of ik ben een zijkerd) gehad met deze 100Hz ultrawides (Samsung & BenQ) maar zodra freesync aan ging en de monitor op 100Hz draaide onder Windows 10 Pro (laatste update) merkte je dat gelijk. De feedback loop (muis bewegen, venster bewegen, bijsturen) is vele malen beter. Vooral de samsung die had een handje om bij opnieuw opstarten wel eens terug te gaan naar 60Hz en bij het eerste explorer venster bewegen zij ik gelijk tegen vriendinlief: "Letop, staat weer eens niet top 100Hz hoor!". En jawel, op 60Hz bij windows advanced display properties.

Mijn grafische ketting was als volgt:
Windows 10 Pro > AMD 17.11.2 driver > RX 580 8GB > Displayport kabel (niet uit doos) > Monitor Displayport
Ik merk nu dat het scherm zeker wel op hogere Hz draait, want als ik terugkeer naar mijn laptop is dat toch wel even wat anders.

Ik heb het scherm zowel onder Windows met Fall Creators Update gedraait, als onder Windows zonder die update. De laatste NVidia drivers geinstalleerd. Allemaal geen verbeteringen opgeleverd (al blijft 95Hz natuurlijk al een stuk meer als 60 en het is maar de vraag of je de laatste 5Hz zal merken).

Ik draai dus: Windows 10 pro > nieuwste Nvidia driver > GTX 970 8GB OC (Asus) > Hdmi 2.0 > monitor Hdmi 2.0.

Op mijn laptop (Dell XPS 15 (2016)) werkte de 100Hz dus niet constant.

Windows 10 Pro > laatste Nvidia driver > GTX 960M > USB-C (meegeleverd) > Monitor USB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Duidelijk... Waar heb je die ticket gemaakt? BenQ EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Mijn scherm gedraagd zich trouwens gewoon al dagen zoals het hoort nu (op het standaard 100Hz profiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik heb ondertussen mijn samsung C34H890 mogen ontvangen en ik geef toe, groter dan ik had verwacht. Op het werk maken we gebruik van 34" UW schermen van Dell waarbij ze niet zo groot lijken, thuis op mijn klein bureautje lijkt het direct wat anders.

Ik heb het scherm direct op mijn lompe monitor arm gehangen en gemerkt dat deze door het gewicht toch wat afziet. Daarom heb ik de horizontale "knik" er tussen uitgehaald om een steviger geheel te vormen.

Ik heb dus deze:
https://www.amazon.de/gp/...age_o09_s00?ie=UTF8&psc=1

Omgevormd naar ongeveer deze :

https://www.amazon.de/Mon...F8&qid=1512630211&sr=1-49

Omdat zeker het gewicht meespeelt zou ik bij de keuze van een arm hier heel kritisch op zijn. Mijn bureau staat tegen een muur, moest ik meer bewegingsruimte hebben had ik vast en zeker deze gehaald:
https://www.amazon.de/dp/...X374?_encoding=UTF8&psc=1

Er is op youtube een duidelijk filmpje van te vinden waarin de voordelen en nadelen van een arm te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb mijn Asus ROG Swift PG348Q met dit doodsimpele ding aan de muur geplakt:

pricewatch: Arctic W1A

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1epaPB13xwnGNaFqeAG5CTdgRs=/i/2000560081.png

Werkt prima, ondanks dat er staat "tot maximaal 27inch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Blaat schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:29:
Ik heb mijn Asus ROG Swift PG348Q met dit doodsimpele ding aan de muur geplakt:

pricewatch: Arctic W1A

[afbeelding]

Werkt prima, ondanks dat er staat "tot maximaal 27inch".
Tuurlijk werkt het prima, 34 UW is technisch gezien 27 inch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
Nog logischer omdat ze op de website bij Arctic zelf aangeven 13" tot 43" (max 20 kg)
https://www.arctic.ac/eu_en/w1a.html

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Had je geen twijfels op welke hoogte je de monitor wilde hangen? Ik merk dat ik nog steeds niet volledig tevreden ben ivm de hoogte van het scherm en dat ik deze regelmatig wat verplaats. Eenmaal ik 100% tevreden ben wil ik deze aan de muur plaatsen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Devler schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:14:
Had je geen twijfels op welke hoogte je de monitor wilde hangen? Ik merk dat ik nog steeds niet volledig tevreden ben ivm de hoogte van het scherm en dat ik deze regelmatig wat verplaats. Eenmaal ik 100% tevreden ben wil ik deze aan de muur plaatsen ...
Nee.

Mijn standaard vuistregel is dat je ogen op 1/3 hoogte van de bovenkant van je scherm (dus 2/3 vanaf de onderkant gezien) moeten zitten.

Na een uurtje wennen heb ik daar nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Blaat schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:49:
[...]
Mijn standaard vuistregel is dat je ogen op 1/3 hoogte van de bovenkant van je scherm (dus 2/3 vanaf de onderkant gezien) moeten zitten.

Na een uurtje wennen heb ik daar nooit spijt van gehad.
Ik hanteer dezelfde vuistregel en daar heb ik ook een positieve ervaring mee. Mijn scherm hangt met een simpele beugel van Vogels op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ugf2bcb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik heb mijn scherm nu op dezelfde manier hangen (+-, niet tot op de cm gemeten). Even afwachten maar lijkt mij alvast in orde te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
1000 euro en dan een contrast van 840:1.
Zelfs met 5 jaar oude €120 euro 1080p IPS haalde 950:1 in de tests....

In combinatie met BLB zie je dan helemaal niks in donkere games/films. Daar stoorde ik me met dat oude scherm altijd aan.

[ Voor 34% gewijzigd door DoubleYouPee op 08-12-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wanneer AW3418dw monitor in Nederland beschikbaar komt? Lijkt me namelijk de ideale monitor om aan een 1080ti te koppelen.

Contrast ratio maak ik me geen zorgen om, deze worden vaak gemeten bij max brightness voor lcd, en het is bekend dat de max brightness van de 3418 niet zo hoog is. Maar wie heeft een monitor nou zo fel staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Phuncz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:22:
[...]

Ik hanteer dezelfde vuistregel en daar heb ik ook een positieve ervaring mee. Mijn scherm hangt met een simpele beugel van Vogels op:

[afbeelding]
Jij houdt ook van opgeruimd zie ik. :P

Mijn setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dnSg8Ri6FaZvElTQ4O9dKS7O/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Die verkleuring langs de rand van het scherm op 3:20... Wat backlight bleed heb ik totaal geen problemen mee maar hier zou ik me dus wel behoorlijk aan gaan irriteren. Fijn dat je het tijdens het gamen niet ziet, maar 90% van de tijd doe ik werk en andere dingen op de PC dus dan valt het constant op.

In een opwelling heb ik begin deze week een pricewatch: LG 29UM69G-B Zwart besteld omdat ik dacht dat dat ook wel een upgrade was over mijn 24" 16:10 scherm. Helaas was dat niet het geval en deze ga ik ook terugbrengen. Ik heb er wel wat van geleerd; de resolutie van 2580x1080 is te laag om comfortabel te multitasken, bij 29" en groter is curved echt wel prettiger kijken en wanneer je van 60hz naar 75hz gaat is de verbetering minimaal (had ik kunnen verwachten).
40 euro?! Hoe durven ze het te vragen voor een metalen plaatje.. Dit hadden ze er standaard bij moeten leveren imho.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinze op 08-12-2017 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
Phuncz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:22:
[...]

[afbeelding]
Blaat schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:01:
[...]

Jij houdt ook van opgeruimd zie ik. :P

Mijn setup:

[afbeelding]
Bijna volledig offtopic: maar hoe kunnen jullie comfortabel zitten met een niet verstelbaar bureau? Zie heel vaak dat ikea keukenblad(?) met die 2 lade kastjes als poot. Heb na de verhuizing sinds kort eindelijk een (2) elektrisch sta bureau op de werkkamer, en ik ga nooit meer terug. Heerlijk, kan hierdoor alleen niks meer aan de muur bevestigen. Planken bijvoorbeeld zouden of te hoog zitten als het op zithoogte zit, of te laag en sta hoogte in de weg zitten.

Los dat ik momenteel met m'n enkel in het verband zit en niet mag staan (8)7) sta ik s'avonds de helft van de tijd na het werk. (8 uur meestal zittend, 2+ uur auto).

Hier de opstelling toen ik de C34H890 van samsung aan het testen was. (slechte foto, enige met een UW erop :P)
Stabureau
Kabels zijn inmiddels onderaan gebundeld en achter de buizen weg naar de PC gewerkt. Zodra (eindelijk..) m'n nieuwe toetsenbord binnen is alle kabels gelijk door het bureau onderlangs doorvoeren. 90CM muismat erover en je ziet het gat niet meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
Heb zelf te horen gekregen dat Dell deze monitor (AW3418DW) niet zal verdelen in (west-) Europa. (alleen 3rd partie, aka alternate) @

En inderdaad in de US of A wordt deze monitor voor rond 1000$ verkocht, op het moment.
Maar dell.com / amazom.com leveren niet naar de EU .

Er is idd de optie om hem over te laten komen met 3rd party shipping companies (bv skybox.net)
Maar dan heb je nog altijd de import taxen enzo.

Dus ik vermoed dat je in de US woont , @Mr.David ? :)
Mr.David schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat je deze monitor het beste bij Dell kan bestellen. Goede service, vervangende monitor etc. en vaak kan je promo codes en dergelijke vinden voor de Dell website.

In de US is de adviesprijs $1499.- door een aanbieding was de monitor tussen de 1149 en 950 dollar. Veranderde letterlijk een paar x per dag. Uiteindelijk had ik $999.- betaald, maar het zat me toch niet lekker. Gebeld met Dell toen kreeg ik ‘m voor $900.-. Vanwege rebates op een andere site kreeg ik nog eens $110.- dollar terug. Ik had nog een 15% kortingscode, maar die kon ik niet stacken. Dat lukte mij trouwens wel op die 38” monitor van Dell, die was ook $1499.- en die kon ik voor $750.- dollar krijgen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik heel wat uurtjes kwijt ben geweest op diverse forums om alle promo’s en rebates bij elkaar te sprokkelen, maar bij Dell is wel veel mogelijk.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Die pricewatch: Acer Predator Z35P Zwart komt er ook best wel goed uit bij de verschillende reviews. Kleuren schijnen goed te zijn, weinig last van backlight bleed en hij draait op 100Hz native (120Hz in OC).

Nu zou het paneel hetzelfde zijn als de HP Omen X 35, AOC AG352UCG en de BenQ XR3501 maar toch heb ik het vermoeden dat niet alleen het paneel verantwoordelijk is voor de beeld kwaliteit. Zo is de ghosting bij dit scherm een stuk minder aanwezig dan bij de BenQ, en is de uniformiteit beter dan van de AOC. Als ik de verschillende reviews mag geloven tenminste.

De voornaamste nadelen die ik van de Z35P voorbij zie komen zijn: duur (klopt), dikke bezels (boeiend), weinig aansluitingen (1x DP is genoeg), diepe stand (maar wel VESA mountable) en hij kan niet meekomen met de snelste (TN) gaming monitoren.

In vergelijking met de Acer X34A en de Asus PG348Q waar het echt een lotterij is dat je een goed scherm krijgt lijkt dat in het geval van de Z35P minder zo te zijn. Iemand hier die een Z35P heeft (gehad)? Zo ja, want zijn de ervaringen en zou je het scherm aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:10
Ik ben sinds een week eigenaar van de LG 29UM58-P en ik ben er in eerste instantie erg blij mee. Echter loop ik tegen wat problemen aan met betrekking tot het spelen van games. Aangezien het voor mij niet duidelijk is hieronder het hele verhaal, hopelijk kan iemand mij wat richting geven om dit "probleem" op te lossen.

In eerste instantie de games Company of Heroes 1 en Dirt Rally gespeeld, beide op 2560x1080 zonder problemen. Gisteren probeerde ik de nieuwe Call of Duty WW II en dit gaf met opstarten een grafische " glitch" : groen verspringend scherm. Na wat googlen kwam ik er achter dat dit probleem om te lossen is door de game in window modus te draaien en weer terug. Geprobeerd en leek te werken. Hier een youtube filmpje van hoe het er uit ziet: YouTube: Call of Duty WWII - Nvidia BUG ... GREEN WTF ?? | Driver 388.13 (For...

Vervolgens een poging gedaan om de game op 1920x1080 te spelen omdat mijn pc niet heel krachtig is, dit bleek echter minder makkelijk dan verwacht. Na wat stoeien in de settings kreeg ik het voor elkaar en werkte alles. Vandaag wou ik verder spelen en kwam ik er achter dat de settings niet waren opgeslagen en ik opnieuw groen scherm had en niet de juiste resolutie: het leek wel of hij de 21:9 resolutie bleef forceren. Vervolgens ben ik in de nvidia settings gedoken en hier heb ik onder "adjust desktop size and position" wat aanpassingen gedaan zodat er geen scaling plaats vind, dit lijkt het probleem op te lossen. Toen ik later in de middag weer wat Dirt wou spelen bleef Dirt ineens last te hebben van de groene "glitch". Na wat pielen in de settings van de game bleek het simpel switch van 1920x1080 en weer terug naar 2560x1080 de oplossing? Ook het terugzetten van de nvidia settings naar de standaard settings leek het probleem niet te verhelpen.

Samenvattend lijkt het een en ander niet echt lekker te werken. Mijn laatste ervaring met gamen op een PC is een jaar of 7 geleden en dit rare gedrag heb ik nog nooit gezien; ik vermoed dan ook dat het te maken heeft met de 21:9 resolutie?

Concreet zit ik met de volgende vraag: Waardoor verschijnen steeds die groenen "glitch" lijnen die op te lossen zijn door op de resolutie even heen en weer te schuiven dan wel windowed te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door -unknown op 10-12-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
-unknown schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:14:
Ik ben sinds een week eigenaar van de LG 29UM58-P en ik ben er in eerste instantie erg blij mee. Echter loop ik tegen wat problemen aan met betrekking tot het spelen van games. Aangezien het voor mij niet duidelijk is hieronder het hele verhaal, hopelijk kan iemand mij wat richting geven om dit "probleem" op te lossen.

In eerste instantie de games Company of Heroes 1 en Dirt Rally gespeeld, beide op 2560x1080 zonder problemen. Gisteren probeerde ik de nieuwe Call of Duty WW II en dit gaf met opstarten een grafische " glitch" : groen verspringend scherm. Na wat googlen kwam ik er achter dat dit probleem om te lossen is door de game in window modus te draaien en weer terug. Geprobeerd en leek te werken. Hier een youtube filmpje van hoe het er uit ziet: YouTube: Call of Duty WWII - Nvidia BUG ... GREEN WTF ?? | Driver 388.13 (For...

Vervolgens een poging gedaan om de game op 1920x1080 te spelen omdat mijn pc niet heel krachtig is, dit bleek echter minder makkelijk dan verwacht. Na wat stoeien in de settings kreeg ik het voor elkaar en werkte alles. Vandaag wou ik verder spelen en kwam ik er achter dat de settings niet waren opgeslagen en ik opnieuw groen scherm had en niet de juiste resolutie: het leek wel of hij de 21:9 resolutie bleef forceren. Vervolgens ben ik in de nvidia settings gedoken en hier heb ik onder "adjust desktop size and position" wat aanpassingen gedaan zodat er geen scaling plaats vind, dit lijkt het probleem op te lossen. Toen ik later in de middag weer wat Dirt wou spelen bleef Dirt ineens last te hebben van de groene "glitch". Na wat pielen in de settings van de game bleek het simpel switch van 1920x1080 en weer terug naar 2560x1080 de oplossing? Ook het terugzetten van de nvidia settings naar de standaard settings leek het probleem niet te verhelpen.

Samenvattend lijkt het een en ander niet echt lekker te werken. Mijn laatste ervaring met gamen op een PC is een jaar of 7 geleden en dit rare gedrag heb ik nog nooit gezien; ik vermoed dan ook dat het te maken heeft met de 21:9 resolutie?

Concreet zit ik met de volgende vraag: Waardoor verschijnen steeds die groenen "glitch" lijnen die op te lossen zijn door op de resolutie even heen en weer te schuiven dan wel windowed te spelen.
Nieuwste videokaart drivers al eens geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als je meer dan 1 scherm hebt is dat zeer relevant, anders niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:10
Vinze schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:18:
[...]

Nieuwste videokaart drivers al eens geïnstalleerd?
Uiteraard, eerste wat ik geprobeerd had.

Wat vooral erg frappant is, is de eerst wel werkende Dirt en daarna niet meer... Iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Devler schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:07:
Ik heb ondertussen mijn samsung C34H890 mogen ontvangen en ik geef toe, groter dan ik had verwacht. Op het werk maken we gebruik van 34" UW schermen van Dell waarbij ze niet zo groot lijken, thuis op mijn klein bureautje lijkt het direct wat anders.

Ik heb het scherm direct op mijn lompe monitor arm gehangen en gemerkt dat deze door het gewicht toch wat afziet. Daarom heb ik de horizontale "knik" er tussen uitgehaald om een steviger geheel te vormen.
Grappig om te lezen want ik heb hetzelfde scherm nu net een weekje staan en ik vind juist dat die wat meevalt/tegenvalt (het is maar net hoe je het ziet) qua grote. Ik moet wel zeggen dat ik een vrij grote werk/producer kamer heb met een fors bureau (1m diepte, 2m breed) en het scherm had van mij nog wel groter gemogen haha. Mijn kamer/bureau kan het namelijk makkelijk aan. De breedte van het scherm in prima, maar hij had nog wel wat lengte groter mogen zijn. Maargoed, grotere schermen zijn gewoon niet te betalen.

Plus ik denk dat als ik hem straks aan de muur heb hangen het er gewoon prachtig en juist rustig uit ziet. Ik kan evt. altijd nog mijn laptop eronder zetten voor dingen als mail etc. Vind deze Samsung wel echt een topscherm, prachtig beeld en ziet er gewoon heel, heel mooi uit. Even los van die lompe voet die ik echt zsm weg wil hebben.

Maarja, eerst nog een passende muurbevestiging zien te vinden.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik zeg niet dat ik scherm te groot vind, gewoon dat het net iets groter is in vergelijking met de schermen op het werk (ook 34").

Genoeg muurbeugeltjes die het wel kunnen dragen, enkel nagaan of het het scherm nog wil hunnen kantelen of niet.

Al enkele games op het scherm kunnen spelen en 100 hz is heel aangenaam. Geen 144hz maar kan ik moeilijk voor die prijs verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik ben er eigenlijk al aan gewend. Vind 35" UW totaal niet te groot, en ik kom van 23" 1080p :). Zelfde bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik kom van een 27" scherm met daarnaast ee 24" op hetzelfde bureau dus deze 34" is wat dat betreft qua ruimte/grote eerder kleiner maar het staat wel gewoon netter, opgeruimder en je hebt niet meer de niveau/kwaliteitsverschillen in schermen. Wat dat betreft is 1 groot ultra wide scherm toch wel ideaal, zeker nu ik met de software van Samsung ik het snel kan splitsen.

Nu nog netjes aan de muur hangen en ik denk dat het er fantastisch uit gaat zien. Ik zal dan ook zeker even een foto plaatsen net zoals mensen hierboven!

Ik dacht zelf aan deze bevestiging:

https://tvbeugels.nl/kantelbaar-tv-muurbeugel/

of

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Deze zijn echter niet in hoogte verstelbaar maar ik merk al dat als je dat wil je direct een heel stuk hoger zit. Bijv.

https://www.amazon.com/Mo..._ttl?_encoding=UTF8&s=aht

of helemaal prijzig

https://tvbeugels.nl/wand-steun-functioneel/

[ Voor 57% gewijzigd door Juancho op 11-12-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Nu er wat meer gebruikers zijn van de C34H890, gebruiken jullie de interne usb hub?

Ik had gehoopt mijn toetsenbord en muis hierop aan te sluiten maar dan stuit ik op het probleem dat deze niet mee switcht met het beeld. Als ik de handleiding correct begrijp dien ik de USB c connector aan te sluiten op mijn pc zodat de verbinding wordt gemaakt naar de USB hub, klopt dit?

Wil ik dan de USB C ingang voor beeld gebruiken (ik heb een laptop met een dergelijke poort), worden deze automatisch bruikbaar op de laptop? Nadeel is dat ik mijn muis en toetsenbord kwijt ben op mijn pc of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Kan je niet gewoon met usb naar usb kabeltje de verbinding leggen zodat je de monitor als hub kan gebruiken? Ik moet het ook nog uitzoeken hoor, maar moet je dat perse met usb c doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Geen idee, USB naar USB kabel heb ik hier niet zo direct liggen. Nu zo ongelooflijk belangrijk is het niet maar in mijn vorig scherm (dell) was een USB switch automatisch naargelang de source die gekozen werd. Aangezien ik voortaan wat meer van thuis uit zal werken heb ik geen zin om met kabels te liggen switchen maar zou ik verkiezen dat het gewoon werkt en dan nog liefst met 1 enkele kabel. (nuja, 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mijn laptop heeft dan weer een USB c poort dus als ik het goed begrijp kan ik de usb hub sowieso niet gebruiken van het scherm zonder zelf nog weer een kabel aan te schaffen. Toch wel bizar dat je er niet een simpele usb naar usb kabel bij krijgt...

En ik kon eigenlijk de monitor al niet eens gebruiken aangezien mijn laptop weer een mini display port heeft en geen HDMI. Dus gelukkig had ik voor mijn vorige scherm zelf al een mini display kabeltje gekocht. Maar het blijft altijd een geneuzel...

Je zou eigenlijk tegenwoordig toch mogen verwachten met al die aansluitingen dat je bij het bestellen ZELF aangeeft welke (standaard) kabels je er graag bij wil hebben. Alle bijgeleverde kabels hebben voor mij nu 0 waarde 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Juancho op 12-12-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nog een andere vraag van mijn kant, ik merk aan de C34H890 dat het beeld soms wat stroperiger gaat. De ene keer bij het browsen, de andere keer in mijn producer software, dan weer een word documentje of gewoon wat klikken/typen, slepen van schermen her en der. Het is niet altijd aanwezig maar soms voel je gewoon een hele lichte vertraging wat wel erg irritant is.

Ik ben de instellingen al door gegaan en zo staat de refresh rate op 100p Hz Ik heb als videokaart in de laptop een Intel HD Graphics 5500. Kan maar niet vinden wat het nu zou zijn, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik denk eerlijk gezegd dat jouw laptop wat moeite heeft met de resolutie. Dat je het probleem eerder bij je laptop moet zoeken dan bij het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Probleem al gevonden, heeft te maken met mijn 2 externe HD's die voor de vertraging zorgen als ik ze aansluit. Waarom weet ik niet want dit had ik op mijn oude beeldscherm niet, maar als ik ze los koppel is het gelijk goed. Dus volgende stap, dit raadsel oplossen :).

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:48

JanAd

Wind’s howling

@Mr.David Ik heb ook best interesse in die AW3418DW, maar ik zou graag eens weten hoe groot die voet juist is. Hij lijkt vrij massief op de foto's.
Mijn huidige LG LG 34UM95-P staat op een soort verhoogje en het zou handig zijn moest de voet van de AW daar ook op passen (er staat een speaker onder).

Kan je dat evt eens meten (breedte - diepte) _/-\o_ Ik zie die nergens bij de specs staan precies.
Dimensions (with stand)
Height (extended ~compressed): 442.44 mm ~560.89 mm (17.42 inches~22.08 inches)
Depth: 319.09mm (12.56 inches)
Width: 813.45 mm (32.03 inches)
Niet goed gekeken daarstraks.

Mijn LG doet vreemd de laatste tijd. Er komen strepen/flikkeringen in beeld of het beeld lijkt soms te verspringen. Het doet een beetje aan tearing denken maar dan gewoon op't bureaublad of in een programma ipv in Games.
Scherm is aangesloten op DP - 60Hz. Op HDMI - 50Hz lijkt het minder te gebeuren. Videokaart is een Gigabyte 1080. (die speaker heeft daar altijd al gestaan, dus die is de oorzaak niet)

[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 14-12-2017 19:10 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste