[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:29
Even een update met betrekking tot de AW3418DW. Vandaag gebeld door Alternate, mijn al betaalde bestelling van het scherm is geannuleerd vanuit Alternate.

Hoewel een levertijd van 10 dagen op moment van bestellen, kunnen ze nu, 10 dagen later melden dat het scherm niet via hen naar Nederland komt.

Nu dus op zoek naar een ander scherm. Bestellen via Duitsland is mij teveel gedoe.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 22:18

JanAd

Wind’s howling

JDdeV1992 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:21:

Nu dus op zoek naar een ander scherm. Bestellen via Duitsland is mij teveel gedoe.
Heel jammer, vreemd dat hij nog wel op hun site staat.

De Asus ROG Swift PG348Q leek me evt wel wat of de Asus Designo Curve MX34VQ.

Of gewoon wachten op de Asus ROG Swift PG35VQ of de Acer Predator X35 :F

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
Ik zit met hetzelfde dilemma.. Aangezien ik een financiële meevaller gehad heb en de monitor nu zakelijk koop past een Asus PG348Q, Acer X34 of Acer Z35P nu ook binnen mijn budget. Alleen ik kan geen keuze maken.. Bij de PG348Q of X35 is het een loterij of je een goed paneel krijgt, en bij de Z35P hoor ik hier en daar dat de ghosting heel erg aanwezig is. Nu heb ik geen idee of ik hier gevoelig voor ben, maar ik vind het wel belangrijk dat de beeldkwaliteit goed is.

Voor mezelf heb ik de volgende voor en nadelen op een rijtje gezet:

Asus PG348Q en Acer X34
+ IPS scherm dus weinig ghosting
+ 100Hz G-sync
- Zwart niet echt zwart
- Backlight bleed
- Matige QC (panel lottery)

Acer Z35P
+ VA scherm dus kleuren komen er wat beter uit
+ Volgende reviews minder last van backlight bleed
+ 120Hz G-sync
+ Zwart is vrij zwart
- Meer ghosting dan een IPS scherm (maar hoe erg?)
- Scherm schijnt ook in de goedkopere AOC AG352UCG te zitten, al schijnt de Acer een betere beeldkwaliteit te bieden

Blijft moeilijk om een keuze te maken!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 18:23
Zijn nog niet uit en al ruim een jaar uitgesteld inmiddels.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 14-12-2017 21:17 ]

• Vinze
Paprika schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:15:
[...]

Zijn nog niet uit en al ruim een jaar uitgesteld inmiddels
Correctie, ik bedoelde de Acer X34(A) en de Asus PG348Q :X

• Paprika
  • Laatst online: 19-09 18:23
Vinze schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:17:
[...]

Correctie, ik bedoelde de Acer X34(A) en de Asus PG348Q :X
Ik wilde iets mompelen over 'koop op afstand', maar daar heb je met een zakelijke aankoop niets aan.

• Vinze
Paprika schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:19:
[...]

Ik wilde iets mompelen over 'koop op afstand', maar daar heb je met een zakelijke aankoop niets aan.
Ik ben ZZP'er dus wat dat betreft kan ik er wel mee wegkomen om hem onder mijn eigen naam te bestellen. Maar het is meer dat ik niet zoveel zin heb om de boel steeds terug te moeten sturen. Mijn inmiddels geretourneerde Samsung werd ook bezorgd in de originele doos, en bij het terugsturen duurde het 2 weken voordat hij terug was bij de webwinkel. De post gaf toen aan dat ze niet precies wisten waar het pakket was maar hij zou nog wel ergens in het sorteerproces zitten, maar ik zag het al voor me dat een louche werknemer hem al thuis op z'n bureau had staan.

• JDdeV1992
Zelf twijfel ik over ultrawide in zijn totaliteit op dit moment.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42
JDdeV1992 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:34:
Zelf twijfel ik over ultrawide in zijn totaliteit op dit moment.
Want? De UW-markt groeit nog steeds

• JDdeV1992
wouterg00 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:27:
[...]

Want? De UW-markt groeit nog steeds
Omdat ik een IPS scherm wil en het zonde vind om nu een pg348q of x34 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Vinze schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:10:

Voor mezelf heb ik de volgende voor en nadelen op een rijtje gezet:

Asus PG348Q en Acer X34
+ IPS scherm dus weinig ghosting
+ 100Hz G-sync
- Zwart niet echt zwart
- Backlight bleed
- Matige QC (panel lottery)

Acer Z35P
+ VA scherm dus kleuren komen er wat beter uit
+ Volgende reviews minder last van backlight bleed
+ 120Hz G-sync
+ Zwart is vrij zwart
- Meer ghosting dan een IPS scherm (maar hoe erg?)
- Scherm schijnt ook in de goedkopere AOC AG352UCG te zitten, al schijnt de Acer een betere beeldkwaliteit te bieden

Blijft moeilijk om een keuze te maken!
Als ik jou rijtje zo bekijk lijkt de Acer Z35P voor mij de betere keuze. Maar dat VA-paneel... Ik dacht altijd dat VA minder goed was dan IPS en ik heb nu een IPS-scherm. Ik ga eens wat meer reviews bekijken.

Edit:
Toen ik mijn LG 34UM95-P in 2014 kocht was er ook veel te doen over bleeding bij de panelen. Ik heb toen ook héél lang getwijfeld en toen het scherm aankwam wou ik het ook nog terug sturen. Maar ik moet wel zeggen dat ik het in de praktijk totaal niet zie.
Ik weet alleen dat ik nooit meer iets anders wil dan een 21:9 34"+ scherm. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door JanAd op 15-12-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
JanAd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:15:
[...]

Als ik jou rijtje zo bekijk lijkt de Acer Z35P voor mij de betere keuze. Maar dat VA-paneel... Ik dacht altijd dat VA minder goed was dan IPS en ik heb nu een IPS-scherm. Ik ga eens wat meer reviews bekijken.

Edit:
Toen ik mijn LG 34UM95-P in 2014 kocht was er ook veel te doen over bleeding bij de panelen. Ik heb toen ook héél lang getwijfeld en toen het scherm aankwam wou ik het ook nog terug sturen. Maar ik moet wel zeggen dat ik het in de praktijk totaal niet zie.
Ik weet alleen dat ik nooit meer iets anders wil dan een 21:9 34"+ scherm. _/-\o_
VA heeft vaak last van ghosting wat ik er zoal over lees. Lijkt mij persoonlijk irritanter dan IPS Glow. De PG348Q lijkt een goede keus maar twijfel te erg. Wachten heb ik inmiddels al wel door. Dan blijf je wachten tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Het is zeker wel een puntje ja, ik heb mijn EX3501R VA nu 2 weken (toch maar gehouden dus), en ik kan wel nogmaals zeggen dat ik geen 1000 euro aan een hedendaags VA paneel zou uitgeven.

Ultrawides zijn gewoon erg duur en je betaald eigenlijk alleen vooral voor de 3440x1440 en 100hz.
Het paneel wat ik nu heb is los van die 2 punten niet beter dan mijn 5 jaar oude 1080p60 IPS.

+ Contrast/zwart is beter

+- Kleuren zijn niet opvallend beter of slechter

- ghosting, eigenlijk vooral bij zwarte dingen op een lichte achtergrond. Probleem is dat je het met text scrollen op sommige paginas dus ook wel ziet.
Bij lagere brightness i.c.m. bijv. fl.ux valt het wel op, dus ik laat die nu gewoon op 100. (wat s'avonds dus prima te doen is met f.lux).

In games of films wat het minder op.
Met high AMA is het natuurlijk geen 144hz TN gaming scherm. Lichte blur wel te zien maar het is nog steeds merkbaar soepeler dan mijn oude scherm.

De premium AMA is al beter, heeft soms wel overshoot maar om een of andere reden is het niet altijd. Ik ga nog even testen met 90v95v100hz, misschien dat dat uit maakt. Ik heb em nu op premium AMA.

Maar goed, ik kan echt niet meer terug naar mijn oude IPS 1080p.
3440x1440 blijft wel echt indrukwekkend en de 100hz is echt positief merkbaar.

De week voordat ik hem kreeg heb ik om te testen weer Chivalry gespeeld (jaren geleden gedaan), 1v1. Hiermee moet je echt op basis van hele kleine bewegingen inschatten of je tegenstander iets gaat doen of net doet alsof. Dit is echt veeeel makkelijker met de hogere res en 100hz.

Nu alleen nog een betere GPU.

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 15-12-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

JDdeV1992 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:21:
[...]
VA heeft vaak last van ghosting wat ik er zoal over lees. Lijkt mij persoonlijk irritanter dan IPS Glow. De PG348Q lijkt een goede keus maar twijfel te erg. Wachten heb ik inmiddels al wel door. Dan blijf je wachten tot je een ons weegt.
De Asus vind ik veruit de mooiste uit de hoop, op de Alienware na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
JanAd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:15:
[...]

De Asus vind ik veruit de mooiste uit de hoop, op de Alienware na dan.
Zul je zien bestel ik dat ding en dan komt die Alienware toch naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik zou precies toch nog even durven te wachten op de AW3418DW.

Wel raar dat Alternate jou bestelling cancelled, maar het scherm wel op de site laat staan. Op de UK Dell site staat er Ships in 3 to 5 weeks. In Duitsland zijn het allemaal pre-orders precies. Dus het scherm lijkt toch deze kanten op te komen.

Edit: Ik zie net dat het scherm op de Belgische Alternate nog wel te bestellen is - levertijd natuurlijk onbekend. :|

[ Voor 18% gewijzigd door JanAd op 15-12-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
@JanAd vind de gang van zaken bij Dell NL en Alternate op zijn zachts inderdaad frapant. De communicatie richting mij over het scherm was ook regelmatig niet zo vriendelijk.

Zit zelf momenteel ook aan een 27 inch scherm te denken. Feit is dat ik momenteel een super kast heb staan i.c.m. een scherm die het maximale er niet uit haalt. Dus wil eigenlijk z.s.m. een andere monitor.

De pg348q lijkt een mooie keus maar twijfel omdat het native 60 hz betreft en niet altijd de 100 hz behaald met OC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten te gaan wachten op de AW3418DW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik ga dat ook proberen d:)b

Ik heb per mail bij beide (NL/BE) Alternates gepolst of zij wat meer wisten over een mogelijk leverings/release datum:
Echter helaas hebben we momenteel nog geen concrete informatie betreffende beschikbaarheid.
Dit model is enorm populair, en we vrezen dat er schaarste zal optreden.

Spijtig genoeg kunnen we je geen levertermijn meedelen.

[ Voor 43% gewijzigd door JanAd op 15-12-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Waarom is de AW3418DW beter dan de Asus PG348Q en Acer X34A?

Ik neig nu naar de Asus PG348Q, en als het even kan wil ik hem dit jaar nog aanschaffen aangezien dat boekhoudtechnisch beter uitkomt dan volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3418 heeft een ips scherm dat native op 100hz draait, dus zonder overclock zoals vrijwel alle andere schermen. Dus minder een lottery voor een 100hz scherm (120 hz overclock kan overigens wel).

Daarnaast speekt het design me ook aan, niet te gamerachtig. Ga het scherm ook professioneel inzetten. Toch wil ik de 1080ti een G-sync geven. Verder is het een Dell -> kwaliteit en goede service/garantie.

En ook de thumbs up van tftcentral helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:38:
De 3418 heeft een ips scherm dat native op 100hz draait, dus zonder overclock zoals vrijwel alle andere schermen. Dus minder een lottery voor een 100hz scherm (120 hz overclock kan overigens wel).

Daarnaast speekt het design me ook aan, niet te gamerachtig. Ga het scherm ook professioneel inzetten. Toch wil ik de 1080ti een G-sync geven. Verder is het een Dell -> kwaliteit en goede service/garantie.

En ook de thumbs up van tftcentral helpt.
Dell USA en Duitsland hebben goede support. Vergis je a.u.b. niet in Dell Nederland. De support hier is een stuk minder. Heb echt niet hele goede ervaringen met Dell.

Zelf heb ik de knoop doorgehakt en ga ik de PG348Q bestellen. Heb onlangs een hele dikke PC gebouwd en die hangt nu aan een triest 60hz schermpje van 1920x1080. Dit vind ik zonde.

Uiteindelijk zal ik de 20 HZ verschil niet merken en hoor ik weinig mensen dat de PG348Q niet overclock naar 100 HZ. Voel me er ook niet prettig bij om via bijvoorbeeld huifkar de bestelling te laten leveren ondanks dat ik veel positieve berichten hoor.

Ik zie wel ook dat de PG348Q een 10 bit paneel heeft en de AW3418DW een 8 bit. Maakt dit nog uit? Weet iemand toevallig of er een displayport kabel mee wordt geleverd met de PG348Q en welke wall mount ik kan gebruiken voor dit scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ieder maakt zn eigen beslissing, maar een scherm uit 2016 kopen terwijl het bijna 2018 is, oud panel, overclocked 60 hz panel voor een hoofdprijs om en nabij de 1000 euro, en je weet dat het een lottery is, daar voel ik me niet happy bij.

Overigens heb ik de 1080ti ook gekocht op de groei, was een onvoorziene aanschaf ivm overlijden 970 kaart. Draai em nu op een 1920x1200x60Hz IPS Dell schermpje >:)

Maar ik kan wachten, wie weet wacht ik nog wel langer op de IPS HDR GSYNC ultrawide schermpjes van Asus/Acer.

Trouwens nog nooit meegemaakt dat je geen voor je gevoel perfect scherm kunt kopen, maakt niet uit voor hoeveel knaken. Vreemde tijden qua schermtechnologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
@Verwijderd Als ik het zo bekijk dan is inderdaad geen van beide schermen perfect. Ik had dat gevoel eerst ook, het is immers bijna 2018. Maar op dit moment is het niet eens duidelijk of de schermen naar Nederland gaan komen. Dell Nederland gaat de schermen namelijk niet introduceren begreep ik van de klantenservice.

De PG348Q is 100hz overclockt overigens maar dat terzijde. De nieuwe schermen van Asus/Acer zullen ook geen IPS zijn en de productie hiervan word op dit moment verwacht Q2 2018 en waarschijnlijk nog verschillende keren uitgesteld.

Weet jij toevallig goede desk mounts voor ultrawides? Vesa 100mm zegt mij namelijk niet zoveel haha. En wie dan leeft wie dan zorgt toch. Heb nu het geld en kan er nu van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst een keer gezocht naar een monitor arm op Internet en kwam toen op deze uit: YouTube: The Best Monitor Arm For My Ultrawide Monitor? - Amazon Basic Monito...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Ik heb ongeveer de laatste tien pagina's van dit topic doorgelezen aangezien ik de Samsung C34H890 ook heb besteld (Bij 4Launch voor 649).

Erg mooi scherm maar de problemen die Mobzy hier omschrijft:
Mobzy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:56:
Mijn problemen:
• Kan verversing niet wijzigen zonder het signaal te verliezen. -Moet dan of de DP kabel eruit/erin, of de monitor uit/aan, of de PC moet uit/aan...
• Kan niet van windowed fullscreen naar fullscreen gaan in games zonder het signaal te verliezen. -Moet dan of de DP kabel eruit/erin, of de monitor uit/aan, of de PC moet uit/aan...
• Kan niet van resolutie wijzigen ingame door geen fullscreen signaal
• Kan niet hoger dan 60Hz zonder freesync enabled
• Kan niet lager dan 100hz met freesync enabled
Heb ik helaas ook. Nou vind ik het niet kunnen instellen van een resolutie lager dan 100 Hz nog niet direct een probleem. Het feit dat het scherm gewoon op zwart gaat zodra hij een input krijgt die hij niet lust (elke game die niet automatisch de juiste resolutie heeft ingesteld, een hoop dus) doet hij dus niks meer en blijft hij op zwart tot ik m'n PC opnieuw heb opgestart. Ik heb dus onder andere problemen met Dirt 3 of Rocket League, maar Shadow of Mordor deed het wel meteen (op 3360x1440, heel kleine zwarte randjes dus, for some reason) en icm Freesync werkt het fantastisch. Met een RX 580 tussen de 70 en 100 FPS, prima dus. Ik zou het dus erg zonde vinden om de monitor terug te moeten sturen.

Heel irritant dus, is hier nog iets aan te doen? Ik probeer het topic te volgen maar het is een beetje onduidelijk wie het nou weer over de C34H890 heeft en wie over de BenQ praat. Iemand met een certified kabel zonder issues bijvoorbeeld?

Qua DisplayPortkabel, ik heb er meteen een kabel van 6 euro bijbesteld omdat ik ervanuit ging dat hij alleen met een mDP naar DP kabel zou worden geleverd (meen dat ik dit ergens in een review van de BenQ heb gelezen) maar er werd er dus wel één meegeleverd. Met de 6-euro kabel doet het scherm helemaal niks, terwijl die zonder issues m'n Dell U2713HM aanstuurt. De Samsungkabel werkt wel, maar dus met bovenstaande problemen.

Of het dus aan de kabel ligt: misschien, maar een andere kabel was dus niet meteen beter.

Update: ik ben nu wat aan het testen. Met GPU scaling aan werkt in ieder geval Rocket League al, zowel full screen als windowed en ook op te lage resoluties (dingen als een standaard 1280x720 bij het opstarten kan het scherm dus niet aan, maar als je het door de GPU laat schalen wel).
Echter Dirt 3, m'n andere test, werkt wel in windowed op lage resolutie en op 3440x1440 maar dan weer niet als ik hem fullscreen zet via Alt+Enter. Nu voor de grap eens een HDMI kabel geprobeerd, omdat hij daarmee ook 3440x1440@100 Hz en zelfs met Freesync zou moeten ondersteunen. En nu werkt het wél! :) Nog even verder proberen of dit ook alle problematiek verhelpt maar dit lijkt heel hoopvol...

[ Voor 12% gewijzigd door deraco96 op 16-12-2017 01:53 ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Hoi,

hopelijk hoeft diet niet bij aankoop advies? Maar ik zit dus met het volgende. Ik ben al een tijdje op zoek naar een ideale setup voor mijn nieuwe desk. Ik heb lang zitten denken aan een tripple monitor setup. Waarom? Momenteel maak ik gebruik van een 21" standaard scherm en het valt me op dat ik tijdens het werken meerdere browsers heb openstaan met allerlei informatie die ik toch vanuit m'n ooghoeken moet kunnen volgen. Bijgevolg zit ik dus steeds te alt-tabben. Nadeel van deze methode is ook dat ik soms vergeet te kijken. Want uit het oog...

Na lang googlen en zoeken viel het me op dat ultrawide meer en meer de bovenhand begint te krijgen tegenover meerdere schermen. Dus dan maar daar eventjes beginnen kijken naar deze optie. En dat lijkt me idd wel toch iets netter. Je hebt natuurlijk ook geen last van die beze en je hebt maar 1 HDMI en voedingskabel waar je rekening moet mee houden.

Na verder googlen kom ik natuurlijk uit op curved vs flat ... En daar weet ik niet goed wat kiezen. Wat denken jullie? Is er een voordeel met een curved screen? Wat zijn jullie ervaringen? Ik zou gaan voor een 34" scherm. Vandaag even naar de winkel geweest om te kijken naar die 34" widescreen schermen. Er stond toevallig een samsung CF791 tentoon gesteld. Mooi scherm... Maar ik zag niet onmiddellijk de meerwaarde van die 'curve'. Ik kan het natuurlijk mis hebben daar dat in een winkel situatie was. Ook stond er jammer genoeg geen flat scherm tentoon... Dus ik kon niet echt vergelijken.

Ik had m'n oog laten vallen op volgend scherm: pricewatch: LG 34UM88C Zwart

Aanrader? Voornamelijk te gebruiken om op te werken en dus in mindere mate te gamen. En als er op wordt gegamed dan hoeft dat geen top notch kwaliteit te zijn. Ik ga niet vallen over wat ghosting ofzo... Wel wil ik dat de kleuren en alles er rond dik in orde is.

Alvast bedankt voor enige reacties.
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Prima keuze. Wel heeft de monitor soms wat backlight bleeding, maar dat heeft elke 34" Ultrawide in deze prijsklasse helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
wouterg00 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:48:
Prima keuze. Wel heeft de monitor soms wat backlight bleeding, maar dat heeft elke 34" Ultrawide in deze prijsklasse helaas.
Idd, dat heb ik ook gelezen. Maar daar ga ik nu niet over vallen. Ik denk niet dat het de moeite is om naar 1000 Euro te gaan voor betere kwaliteit (Bijvoorbeeld dat curved Samsung scherm) als ik toch niet echt ga gamen op het scherm.

Enig idee of mening omtrent curve vs flat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Curved is zeker niet nodig als niet gamet :). Je kan het uitproberen in de Mediamarkt, sommige mensen vinden het fijn, maar ik vind het het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik heb een tijdje een 34" ultrawide curved scherm gehad, en een tijdje een 29" ultrawide flat. Bij die 29" had ik het gevoel dat de schermranden te "ver weg" waren, dus persoonlijk vind ik een curved scherm wel prettiger kijken. Als je 2 losse schermen naast elkaar hebt staan dan draai ze je ook een beetje naar elkaar toe.

Maar zoals wouterg00 al meld, het is heel persoonlijk of je curved wel of niet een meerwaarde vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:59:
Ik heb besloten te gaan wachten op de AW3418DW.
Ik heb zojuist mijn Dell alienware aw3418dw binnen gekregen! via Dell Duitsland besteld en hem via een verzendbedrijf door laten sturen naar mijn adres. garantie etc gaat gewoon via Dell Nederland! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:41:
[...]

Ik heb zojuist mijn Dell alienware aw3418dw binnen gekregen! via Dell Duitsland besteld en hem via een verzendbedrijf door laten sturen naar mijn adres. garantie etc gaat gewoon via Dell Nederland! :9
Dat bedrijf, sturen die toevallig ook door naar België? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
JanAd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:57:
[...]

Dat bedrijf, sturen die toevallig ook door naar België? ;)
Haha nee deze niet "toevallig" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Amarog schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:44:
Ik had m'n oog laten vallen op volgend scherm: pricewatch: LG 34UM88C Zwart

Aanrader? Voornamelijk te gebruiken om op te werken en dus in mindere mate te gamen. En als er op wordt gegamed dan hoeft dat geen top notch kwaliteit te zijn. Ik ga niet vallen over wat ghosting ofzo... Wel wil ik dat de kleuren en alles er rond dik in orde is.
Twee verschillende beeldtechnieken.
LG gebruikt IPS, Samsung VA. IPS heeft betere kleuren, de kleur varieert weinig in functie van de hoek van waaruit je die pixels ziet. Hierbij moet je bedenken dat als je over een groter oppervlakte dezelfde kleur hebt dat je dan verschillende pixels vanuit een verschillende hoek ziet, het is dus niet alleen dat de kleuren minder correct worden weergegeven, de kleuren zijn ook minder homogeen, dezelfde kleur ziet er bijvoorbeeld hoog of links anders uit dan laag of rechts. VA zou dan weer een beter contrast (het verschil tussen licht en donker) hebben en IPS geeft nogal lelijk 'zwart' weer (gloei van backlight), bij mijn IPS-scherm zie je dat ook duidelijk.
Daarnaast is het belangrijk hoe goed de kwaliteitscontrole is die de bedrijven uitvoeren, in welke mate selecteren ze de beste schermen en verkopen ze de rest (Koreaanse B-merken kopen die bijvoorbeeld op). Hoe dat verschilt - als er een relevant verschil is - tussen Samsung en LG kan ik je niet vertellen. Bij sommige schermen van een model heb je meer backlightbleeding dan bij andere schermen van hetzelfde model en sommge schermen hebben al direct wat dode pixels terwijl je er bij andere schermen geen ziet. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de IPS.

Als je meer wil weten over hoe de techniek werkt en wat precies de verschillen zijn dan kan je hier kijken.
http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_technologies.htm
In het kort komt het erop neer dat er bij LCD-schermen (de meeste monitors en televisies die nu worden verkocht) polarisatiefilters worden gebruikt met daartussen kristallen die in functie van de spanning een bepaalde draaihoek/lengte hebben en in functie van die draaihoek/lengte meer of minder licht doorlaten.
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/ips_layout.jpg
Als je een bril hebt met twee polarisatiefilters dan verandert ook de hoeveelheid licht die wordt doorgelaten wanneer je een van de twee filters draait, die kristallen doen hetzelfde voor het licht wat erop invalt. Wat voor kristallen er precies worden gebruikt verschilt tussen TN, IPS en VA. Bij OLED heb je een ander principe, elke pixel heeft aparte ledjes die branden. Daarom geeft OLED betere kleuren maar helaas is dat nog erg duur en maken ze nog enkel televisies met deze techniek (ook slijt het relatief snel).
Let erop dat inmiddels de uitvoering voor al die LCD-variaties is verbeterd in vergelijking met toen ze net op de markt kwamen, IPS heeft een snellere responsetijd gekregen, TN zuigt minder voor de kwaliteit van de kleur...
Het algemene advies: TN mijden tenzij je weinig wil besteden en de kwaliteit je niet interesseert en IPS of VA is meer een kwestie van smaak en waarvoor je het wil gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
@Verwijderd Nette uitleg!! Heb ik héél veel aan. Echt bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
hier even een update van een trotse eigenaar van een Dell alienware aw3418dw 120 hz ips monitor. ik heb deze uiteindelijk dus wel via Dell.de besteld en hem naar Huifkar verzendservice laten sturen. ik kan een ieder dit aanbevelen. Het is een stel op leeftijd wat dit doet en brachten vandaag mijn nieuwe monitor langs voor 70 eu.

De monitor bij Dell Duitsland kunnen kopen voor een betere prijs dan er geadverteerd wordt. Het is even een omweg maar je krijgt er wel een top scherm voor terug.

garantie bepalingen worden gewoon door Dell Nederland gedaan. Ze hebben aangegeven dat ze hier wel vervangende monitoren voor hebben en ook onderdelen etc maar dat hij vooralsnog niet in nl wordt verkocht.

eerste indruk is erg indrukwekkend. groot haarscherp, stevige stand etc. Had niks anders gewild.

zendingen van huifkar zijn trouwens verzekerd voor degenen die zich daar zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:38:
hier even een update van een trotse eigenaar van een Dell alienware aw3418dw 120 hz ips monitor. ik heb deze uiteindelijk dus wel via Dell.de besteld en hem naar Huifkar verzendservice laten sturen. ik kan een ieder dit aanbevelen. Het is een stel op leeftijd wat dit doet en brachten vandaag mijn nieuwe monitor langs voor 70 eu.

De monitor bij Dell Duitsland kunnen kopen voor een betere prijs dan er geadverteerd wordt. Het is even een omweg maar je krijgt er wel een top scherm voor terug.

garantie bepalingen worden gewoon door Dell Nederland gedaan. Ze hebben aangegeven dat ze hier wel vervangende monitoren voor hebben en ook onderdelen etc maar dat hij vooralsnog niet in nl wordt verkocht.

eerste indruk is erg indrukwekkend. groot haarscherp, stevige stand etc. Had niks anders gewild.

zendingen van huifkar zijn trouwens verzekerd voor degenen die zich daar zorgen over maken.
Top! Ben benieuwd wat je van de monitor vindt. Woensdag krijg ik eindelijk mijn Aorus 1080 TI extreme binnen. Dan heb ik ook verlof en kan ik ook wat met het scherm gaan experimenteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
voor de mensen die nog tussen de nieuwe ultra wides twijfelen en ook de aankomende 200hz va panels van 2018 is hier nog een mooi filmpje om te bekijken. is vandaag online gekomen: YouTube: Alienware AW3418DW vs X34 Predator! Or Wait For 200Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:38:

Kon jij betalen met internetbankieren of PayPal of moest jij een creditcard gebruiken?
Als je met internetbankieren of PayPal kan betalen dan wil ik best wel eens via Duitsland bestellen, afhankelijk van wat Huifkar ervoor rekent.
Hoewel ik minder geneigd ben moeilijk te doen over die extra kosten sinds dat ik vernam dat medewerkers van Amazon in flessen moeten urineren omdat ze geen tijd krijgen om een toilet op te zoeken. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
ik heb met creditcard betaald maar je kon ook PayPal doen.. ik nam voor alle tweakers de gok omdat ik nergens duidelijkheid kon vinden over huifkar. Nadat ik de monitor kreeg geleverd had ik gevraagd aan Guus (van Huifkar) of hij het op prijs stelde als ik een review schreeuw omdat ik zo onwijs blij met hem was.. zegt de beste man: het mag maar het hoeft niet hoor.. moet niet te druk worden hahah echt dus een uit de hand gelopen hobby van hem, maar ik kan het echt iedereen aanraden! wel even bij de Dell.de de chat openen en onderhandelen over de prijs bij mij ging er nog 100 eu vanaf en ben nu Inc huifkar verzendservice 1150 eu kwijt maar de prijs die er nu staat is alweer iets lager dan toen ik begon met onderhandelingen.. dus altijd even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is typisch voor dit soort producten (Dell monitors zijn duurdere luxe monitors), vaak worden ze met een nogal hoge winstmarge verkocht en kan je onderhandelen over de prijs. Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij de betere headphones en pianovleugels, of gewone piano's of elektrische 'piano's' als je ze koopt in een gewone Nederlandse winkel. Of zelfs bij een fiets als de kosten wat hoger liggen. In het luxe en dure segment (niet altijd hetzelfde) loont het om te onderhandelen, de winstmarge is hoog genoeg dat ze de prijs wat kunnen verlagen en nog steeds met voldoende winst verkopen om het hen de moeite waard te maken, ze verkopen het liever voor minder winst dan dat ze het helemaal niet verkopen. Als ze de prijs lager zouden doen dan zouden de mensen die meer vermogend zijn minder betalen, nu betalen de mensen die meer vermogend zijn die prijs zonder klagen (het interesseert hen vaak niet) terwijl voor mensen die het niet kunnen betalen de prijs wat omlaag kan. Ik geef het maar even als advies mee zodat mensen er hun voordeel mee kunnen doen, vooral die mensen die minder te besteden hebben.

Daarnaast ook onderhandelen als je meerdere producten tegelijkertijd wil kopen, bijvoorbeeld voor huishoudelijke apparatuur of computerhardware.
Ik zou het bij webshops ook proberen als je meerdere hardwarecomponenten wil bestellen, vraag om de laagste prijs per component omdat je anders die componenten bij die andere webshop koopt maar dat je het gemakkelijk vindt als je het allemaal bij dezelfde kan bestellen...
Het zal niet altijd werken maar je gaat zeker minder betalen of je krijgt er iets extra's bij (bij zo'n webshop voor computerhardware een extra hardware of een upgrade t.o.v. wat je zou willen bestellen, bij een piano een kruk...). :)

Wel opletten met welke webshop je dat toevertrouwt, als die webshop failliet gaat dan ben je het geld kwijt en krijg je niets, dat gebeurde vorig jaar noet met Afuture wat corrupt nog geld bestellingen liet plaatsen op het moment dat ze wisten dat ze niet meer konden leveren.
Door sommige mensen goedgepraat omdat ze dat om juridische redenen zouden moeten doen, ik plaats mijn vraagtekens bij hun normen en waarden maar dat terzijde.
Beter dus enkel doen bij de winkels waarvan je weet dat die het goed doen, of PayPal gebruiken waarbij het geld teruggevorderd kan worden indien niet wordt geleverd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

en nu maar hopen dat de AW3418 ooit naar België komt :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDdeV1992
Na lang wikken en wegen toch besloten de AW3418DW via Dell Duitsland te bestellen. Uiteindelijk voor €984,- gekregen. Ga hem ook via Huifkar laten bezorgen of daar zelf ophalen.

Verwachte leverdatum is pas januari helaas. Had gehoopt hem nog even mee te pikken voor de kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
JDdeV1992 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:00:
Na lang wikken en wegen toch besloten de AW3418DW via Dell Duitsland te bestellen. Uiteindelijk voor €984,- gekregen. Ga hem ook via Huifkar laten bezorgen of daar zelf ophalen.

Verwachte leverdatum is pas januari helaas. Had gehoopt hem nog even mee te pikken voor de kerst!
Goeie deal, voor die prijs ga ik em ook proberen te bestellen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
bryanvan schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:14:
[...]

Goeie deal, voor die prijs ga ik em ook proberen te bestellen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Dell is daar via de chat best wel vrijgevig in! Heb niet eens heel hard hoeven onderhandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Angelo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-04-2023
Ben ook aan het kijken om een widescreen monitor te kopen. Is voor 95% voor office en programming... Ben alleen nog aan het twijfelen of ik een 200 euro extra uitgeef om een curved te halen...
Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
Even een update met betrekking tot de bestelde AW3418DW. De status staat inmiddels op verzonden. Het scherm word notabene vanuit Waalwijk naar het adres van Huifkar gestuurd. Hoe omslachtig en dan nog zoveel goedkoper ook. Wellicht kan ik mijzelf toch nog blij maken voor het nieuwe jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De koopjes periode is voorbij precies. De prijs staat terug op 1393,49€

Jullie hebben toch zeker de DW besteld hé en niet de HW ;) Die is een pak 'goedkoper'.

Edit: Ik had de VPN opstaan, ik zet h'm af en de prijs veranderd naar 1093,85€ :P

Jammer dat Huifkar niet tot BE levert, ik had toch maar eens geïnformeerd. Naar regio's Amsterdam of Utrecht geen probleem. Maar regio Antwerpen is toch wat te ver voor hen ;w

[ Voor 47% gewijzigd door JanAd op 19-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:52:
[...]

Twee verschillende beeldtechnieken.
LG gebruikt IPS, Samsung VA. IPS heeft betere kleuren, de kleur varieert weinig in functie van de hoek van waaruit je die pixels ziet. Hierbij moet je bedenken dat als je over een groter oppervlakte dezelfde kleur hebt dat je dan verschillende pixels vanuit een verschillende hoek ziet, het is dus niet alleen dat de kleuren minder correct worden weergegeven, de kleuren zijn ook minder homogeen, dezelfde kleur ziet er bijvoorbeeld hoog of links anders uit dan laag of rechts. VA zou dan weer een beter contrast (het verschil tussen licht en donker) hebben en IPS geeft nogal lelijk 'zwart' weer (gloei van backlight), bij mijn IPS-scherm zie je dat ook duidelijk.
Daarnaast is het belangrijk hoe goed de kwaliteitscontrole is die de bedrijven uitvoeren, in welke mate selecteren ze de beste schermen en verkopen ze de rest (Koreaanse B-merken kopen die bijvoorbeeld op). Hoe dat verschilt - als er een relevant verschil is - tussen Samsung en LG kan ik je niet vertellen. Bij sommige schermen van een model heb je meer backlightbleeding dan bij andere schermen van hetzelfde model en sommge schermen hebben al direct wat dode pixels terwijl je er bij andere schermen geen ziet. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de IPS.

Als je meer wil weten over hoe de techniek werkt en wat precies de verschillen zijn dan kan je hier kijken.
http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_technologies.htm
In het kort komt het erop neer dat er bij LCD-schermen (de meeste monitors en televisies die nu worden verkocht) polarisatiefilters worden gebruikt met daartussen kristallen die in functie van de spanning een bepaalde draaihoek/lengte hebben en in functie van die draaihoek/lengte meer of minder licht doorlaten.
[afbeelding]
Als je een bril hebt met twee polarisatiefilters dan verandert ook de hoeveelheid licht die wordt doorgelaten wanneer je een van de twee filters draait, die kristallen doen hetzelfde voor het licht wat erop invalt. Wat voor kristallen er precies worden gebruikt verschilt tussen TN, IPS en VA. Bij OLED heb je een ander principe, elke pixel heeft aparte ledjes die branden. Daarom geeft OLED betere kleuren maar helaas is dat nog erg duur en maken ze nog enkel televisies met deze techniek (ook slijt het relatief snel).
Let erop dat inmiddels de uitvoering voor al die LCD-variaties is verbeterd in vergelijking met toen ze net op de markt kwamen, IPS heeft een snellere responsetijd gekregen, TN zuigt minder voor de kwaliteit van de kleur...
Het algemene advies: TN mijden tenzij je weinig wil besteden en de kwaliteit je niet interesseert en IPS of VA is meer een kwestie van smaak en waarvoor je het wil gebruiken.
Oled slijt minder snel dan een LCD tv. Helderheid van huidige generatie W-OLED van LGD halveert na 100.000 uur pas. En prijs is relatief. Voor 1450,- kun je een LG Oled halen.

Ik ben benieuwd of ze met die nieuwe panelen die in Q3 2018 komen (VA + 200hz + 3440x1440) goede response times gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:35:
[...]

Oled slijt minder snel dan een LCD tv.
Daar doe ik geen uitspraak over, ik weet dat er serieuze problemen waren met de levensduur van die ledjes (het hoeft maar een klein deel te zijn wat vroeg stuk gaat om problemen te geven) maar het kan best dat dat inmiddels flink is verbeterd. Het punt is denk ik meer dat de kosten zoveel hoger zijn dan voor LCD waardoor je graag een lange afschrijvingsperiode wil zien. Ja, de prijs is relatief maar het hangt ook samen met de afschrijvingsduur en hoe groot is de kans dat je over 5 jaar nog dezelfde monitor gebruikt? Voor monitors blijkt €500-600 al behoorlijk high end te zijn, om over die nieuwe Samsung monitor van €1400 nog maar te zwijgen. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de resolutie al snel weer achterhaald is, de kleur een paar jaar later weer beter wordt etc.
Het is een soort van wegwerpartikel zoals een telefoontje.
Waarmee ik me afvraag waarom mensen wel zoveel geld verspillen aan telefoontjes maar wel zo gierig zijn met geluid en beeld, mijn prioriteiten liggen andersom maar ieder zijn keuze.
Ik ben benieuwd of ze met die nieuwe panelen die in Q3 2018 komen (VA + 200hz + 3440x1440) goede response times gaan halen..
Ja, daar zijn we op aan het wachten. Genoeg monitors met een hoge resolutie en IPS/VA maar weinig daarvan hebben ook een hoge refresh frequentie, weinig ghosting (dat als je de UFO-test doet met 144 FPS en je losse frames bekijkt je geen dubbele beelden ziet) en dan ook nog eens FreeSync.Om nog maar te zwijgen over >=256 lichtsegmenten en uiteraard 10-bit kleur zodat je een ietwat fatsoenlijke HDR-implementatie hebt. Ik kan enkel voor mezelf spreken in dit verband, dat is voor mij de reden dat ik een harde cap leg op €500-600 en die bovenlimiet haal ik met hangen en wurgen. Je weet zo goed als zeker dat je een jaar of 5 later weer achterloopt als je nu een monitor koopt.
"Dat hoort zo bij techniek." Mwah, op een gegeven moment gaat het wel goed genoeg zijn en gaat het niet meer zo snel gaan. Alleen kan het gemakkelijk nog 10-20 jaar duren voordat het zo ver is.
De heilige graal is natuurlijk OLED met een hoge refresh tijd en een grotere helderheid (HDR) en dit met bijv. 6k ultrawide 32-40'' of zo. Ooit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
@JanAd Of je regelt het adres van den mede tweaker en laat hem daar afleveren! En haalt hem dan zelf op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
JanAd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:55:
De koopjes periode is voorbij precies. De prijs staat terug op 1393,49€

Jullie hebben toch zeker de DW besteld hé en niet de HW ;) Die is een pak 'goedkoper'.

Edit: Ik had de VPN opstaan, ik zet h'm af en de prijs veranderd naar 1093,85€ :P

Jammer dat Huifkar niet tot BE levert, ik had toch maar eens geïnformeerd. Naar regio's Amsterdam of Utrecht geen probleem. Maar regio Antwerpen is toch wat te ver voor hen ;w
Verschil zit em in?

EDIT: ow wacht, das de 2500 pixel variant. Goed op letten idd :+

PSN: bryanlost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

JDdeV1992 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:54:
@JanAd Of je regelt het adres van den mede tweaker en laat hem daar afleveren! En haalt hem dan zelf op?
Guus wil evt tot halverwege (bv Utrecht) komen. Dat valt wss wel te regelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Hier wordt hij ook verkocht: https://www.notebooksbilliger.de/dell+aw3418dw

Het is wel een Duitse webwinkel, maar heeft ook een fysieke winkel in onder andere Düsseldorf. Voor de mensen in het zuiden van het land misschien een optie om hem daar te bestellen en af te halen in hun winkel.

Heb er zelf wel aan zitten denken (al is het 550km retour vanuit Sneek) maar moet nog even uitzoeken hoe de regels zijn met een zakelijke aankoop. Wil namelijk wel de BTW kunnen terugvorderen en één en ander af kunnen afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
Even een update voor de mensen hier met betrekking tot mijn bestelde AW3418DW. Deze is zojuist bij Huifkar aangekomen in Nordhorn. Daar waar de Dell medewerker inzette op half januari is het product dus binnen twee dagen geleverd, vanuit Nederland. Blijft me allemaal maar verbazen, de logistiek is niet altijd even logisch.

Ik ga het scherm ophalen in Nordhorn. Voor mij een rit een van 500 KM (retour) vanuit Den Helder maar heb vakantie en rij lease via mijn werk dus waarom zou ik het niet doen. Zodra ik het het scherm heb zal ik foto`s posten hier voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb de mijne net besteld. Vond het toch een moeizame bedoeling via de chat. Ik kreeg er ook niet zoveel vanaf als jij precies... Maarja, het ding is besteld en ik kreeg ook als leveringsdata 17/1...

Laten we hopen dat de mijne er ook lekker snel is.

Mijn scherm komt met Huifkar mee tot Utrecht, waar we dan samen afspreken. Voor mij een rit van 225km, dat valt nog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:39
Sinds de update van mijn 1070 kan ik mijn custom resolutie op 100hz niet meer inschakelen wanneer ik gebruik maak van Displayport kabel.
Wanneer ik de HDMI even gebruikte om te testen kan ik wel 100Hz op de standaard configuratie ingeven en hoef ik zelfs geen custom resolutie in te stellen. Ik meende dat de DP kabel juist sneller zou moeten zijn dan de HDMI, was ik hier dan mis in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
JanAd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:17:
Ik heb de mijne net besteld. Vond het toch een moeizame bedoeling via de chat. Ik kreeg er ook niet zoveel vanaf als jij precies... Maarja, het ding is besteld en ik kreeg ook als leveringsdata 17/1...

Laten we hopen dat de mijne er ook lekker snel is.

Mijn scherm komt met Huifkar mee tot Utrecht, waar we dan samen afspreken. Voor mij een rit van 225km, dat valt nog best mee.
Ik gok dat als je hem vandaag heb besteld dat hij ergens volgende week of misschien nog wel zaterdag bij Huifkar is! Qua prijs scheelt het per verkoper! Ik had twee chats tegelijk openstaan en speelde de medewerkers op die manier tegen elkaar uit :X

Morgen ochtend om 06:30 uur vertrek ik richting Nordhorn! Ik zal jullie in de middag uiteraard verblijden met een paar foto`s!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

JDdeV1992 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:37:
[...]

Ik gok dat als je hem vandaag heb besteld dat hij ergens volgende week of misschien nog wel zaterdag bij Huifkar is! Qua prijs scheelt het per verkoper! Ik had twee chats tegelijk openstaan en speelde de medewerkers op die manier tegen elkaar uit :X

Morgen ochtend om 06:30 uur vertrek ik richting Nordhorn! Ik zal jullie in de middag uiteraard verblijden met een paar foto`s!
Het was heel bizar bij mij. Die begon al direct van 'Ik heb jou al een 'quote' gestuurd... ik herken je mailadres... ' Ik een beetje uit het veld geslagen, ik had nog nooit Dell-support gecontacteerd.

De verplaatsing naar NL/Utrecht kost mij gelukkig ook niks, dankzij de bedrijfswagen van de vriendin :P

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
LG komt met twee 21:9 schermen op de CES.
nieuws: LG komt met 34"-breedbeeldmonitor met resolutie van 5120x2160 pixels
Origineel persbericht: http://www.lgnewsroom.com...nce-improved-versatility/

34WK95U 34", 5.120x2.160, TB3, borderless
34GK950G 34". 3.440x1.440, G-Sync

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 10:41
Señor Sjon schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:29:

Oef, dat ziet er toch wel echt heel goed uit. Jammer dat het 60Hz is en niet curved. Ben benieuwd wanneer andere fabrikanten met dit soort schermen gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Gemiste kans om er geen groter scherm van te maken ipv 34 inch. Volgens mij ga je die hogere pixeldichtheid niet merken dus lijkt een groter formaat een betere uitvoering.

[ Voor 49% gewijzigd door Vincent Dave op 21-12-2017 11:18 ]

• Vinze
Ik ben wel benieuwd naar de 34GK950G, 34 inch + Gsync is net wat ik zoek. Geen idee wat dat nano IPS precies inhoud maar het lijken wel gloednieuwe panelen te zijn. Vorige week had ik bijna de Asus PG348Q besteld maar ik wacht de CES nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@JDdeV1992 en hoe is de trip verlopen?

Ik zie dat bij mij de status ookal op Verzonden staat oOo

Kerstmis zal ik niet meer halen, maar de kans zit er dik in dat ik volgende week een tripje door Nederland ga maken. :)F

Edit: en ja hoor, levering bij Huifkar morgen in de namiddag _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door JanAd op 21-12-2017 18:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDdeV1992
JanAd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:11:
@JDdeV1992 en hoe is de trip verlopen?

Ik zie dat bij mij de status ookal op Verzonden staat oOo

Kerstmis zal ik niet meer halen, maar de kans zit er dik in dat ik volgende week een tripje door Nederland ga maken. :)F
*AW3418DW dagboek*

Vanochtend om 06:30 uur vertrokken richting Nordhorn. Prima ritje om te doen overigens! Kwam rond de klok van 09:00 uur aan bij Guus van Huifkar na zo`n 250 KM. Guus is een prima kerel en doet dit als hobby! Het scherm stond keurig in de hal. Guus betaald zoals afgesproken en de doos in mijn Volkswagen Polo geladen. De doos paste net op de achterbank :) Na 250 KM terug zojuist het scherm geassembleerd, dit gaat erg makkelijk! Het scherm staat nu net en met trots kan ik delen dat deze post word getypt vanaf het nieuwe scherm!

Via TFT Central de instellingen van het scherm aangepast, kalibreren met een apparaat is mij net iets te duur. Het scherm staat voorlopig op zijn eigen standaard maar ga echt een beugel aanschaffen! Wat is dit ding immens! Hier onder even een foto of 2!

sc

scher

Beugel en een stoel! En dan is project gaming PC wel afgerond...

Verwijderd

JDdeV1992 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:50:
Via TFT Central de instellingen van het scherm aangepast, kalibreren met een apparaat is mij net iets te duur.
Dat valt toch wel mee, in verhouding tot wat jij voor jouw monitor hebt betaald. De Spyder5Express kan worden gekocht voor €114 bij Azerty, de pro-versie voor ongeveer €170. Ik zal niet bepaald stellen dat ik met plezier zo'n bedrag uitgeef maar gezien het feit dat je die ook toekomstige montors kan gebruiken en dat in verhouding tot de kosten van die monitors en overige hardware het bedrag niet zo hoog is lijkt het mij wel te doen.
Een andere vraag is of dat je het nodig hebt als je niet professioneel met fotografie werkt.
Señor Sjon schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:29:

Leuk hoor, veronderstellende dat de bovenste FreeSync ondersteunt, maar wanneer komt LG eindelijk eens met die 144/160 Hz.-schermen? 1440p en 4k uiteraard.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 15:31 ]

• JDdeV1992
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:27:
[...]
Dat valt toch wel mee, in verhouding tot wat jij voor jouw monitor hebt betaald. De Spyder5Express kan worden gekocht voor €114 bij Azerty, de pro-versie voor ongeveer €170. Ik zal niet bepaald stellen dat ik met plezier zo'n bedrag uitgeef maar gezien het feit dat je die ook toekomstige montors kan gebruiken en dat in verhouding tot de kosten van die monitors en overige hardware het bedrag niet zo hoog is lijkt het mij wel te doen.
Een andere vraag is of dat je het nodig hebt als je niet professioneel met fotografie werkt.
@Verwijderd Beide heb ik inderdaad de revue laten passeren. Echter zijn de reviews niet denderend en schijnen ze het echt niet waard te zijn. Dus dan vind ik een bedrag van €170,- behoorlijk veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDdeV1992 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:34:
[...]

@Verwijderd Beide heb ik inderdaad de revue laten passeren. Echter zijn de reviews niet denderend en schijnen ze het echt niet waard te zijn. Dus dan vind ik een bedrag van €170,- behoorlijk veel.
Spijtig, ik had elders begrepen dat het best wel meevalt met de kwaliteit van die apparaatjes (puur het calibreren, daar gaat het tenslotte om).

https://www.color-managem...pyder5express-review.html
Hier zijn ze overwegend positief. De kleuren zouden goed worden gecalibreerd maar het is iets minder vriendelijk in gebruik en er is geen goede contrast-calibratie maar dat lijkt me minder problematisch.

Anderzijds, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat we moeten vallen over dat beetje verschil in kleur zolang we nog LCD-techniek gebruiken waarbij de verstrooing van het licht en het niet mooi wit zijn van het licht de grootste problemen zijn. Het is een beetje alsof je een hele goede DAC en versterker aansluit op Beats headhpones, eerst maar eens betere headphones regelen? :)
Het maakt natuurlijk verschil als je foto's bewerkt of grafische illustraties maakt met je monitor maar voor de meeste mensen...
Kom eens met die OLED-monitors.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 15:49 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Heb sinds gister een LG29UM58-P monitor, erg blij mee. Echter heb ik een probleem met de ziggoo app. Dat ik zwarte balken zou hebben had ik vrede mee, maar nu loopt het TV kijken voor geen meter. Alsof het geheel op 10 frames per seconde draait. Geen desync of buffering verhaal, dat loopt prima, en via de Ziggo-site loopt het al stukken beter. (hiervoor op een 27" 1080P scherm eigenlijk nooit probleen met de app.

Kortom, ben ik de enige die hier last van heeft? (Ziggo wordt in dit topic niet benoemd). Ik hoor graag jullie ervaringen.

Verder had ik gehoopt op 75Hz te kunnen draaien na OC, echter komen er rare strepen in beeld vanaf 68Hz oid. Volgens vele reviews zou deze bak gewoon op 75Hz moeten kunnen draaien. Iemand een idee? Heeft t met gebruikte HDMI kabel te maken?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Ik weet niet of dat het verschil maakt maar het zou misschien kunnen helpen als je voor het televisie kijken de refresh rate op dezelfde waarde zet als die televisies typisch hebben. Zet je refresh-rate eens op 50/60 Hz. en zie of dat het dan beter gaat. Als jij nu bijvoorbeeld op 70 Hz draait terwijl zij 50/60 frames per seconde versturen dan zou jij in theorie regelmatig een frame missen en hierdoor een schokkerig beeld krijgen. Ik kijk zelf trouwens al jarenlang geen televisie meer via de ouderwetse manier (cordcutting), dit is gewoon logisch beredeneerd, het proberen waard. Hoe dan ook, dit zal prima op te lossen zijn en niet aan jouw monitor liggen. ;)
Verder zou ik niet upscalen naar 1440p zonder zwarte balken, behoud de aspect ratio.

75 Hz is natuurlijk niet gegarandeerd als voor de monitor een refresh rate van 60 Hz wordt opgegeven, je moet wat geluk hebben met de loterij.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:34:
Ik weet niet of dat het verschil maakt maar het zou misschien kunnen helpen als je voor het televisie kijken de refresh rate op dezelfde waarde zet als die televisies typisch hebben. Zet je refresh-rate eens op 50/60 Hz. en zie of dat het dan beter gaat. Als jij nu bijvoorbeeld op 70 Hz draait terwijl zij 50/60 frames per seconde versturen dan zou jij in theorie regelmatig een frame missen en hierdoor een schokkerig beeld krijgen. Ik kijk zelf trouwens al jarenlang geen televisie meer via de ouderwetse manier (cordcutting), dit is gewoon logisch beredeneerd, het proberen waard. Hoe dan ook, dit zal prima op te lossen zijn en niet aan jouw monitor liggen. ;)
Verder zou ik niet upscalen naar 1440p zonder zwarte balken, behoud de aspect ratio.

75 Hz is natuurlijk niet gegarandeerd als voor de monitor een refresh rate van 60 Hz wordt opgegeven, je moet wat geluk hebben met de loterij.
Mijn opmerking gaat om 'out of the box' 60Hz in de app van Ziggo in Windows. (Ziggo go), via de ziggo site werkt het wel gewoon, maar vond de app beter werken met bufferen. Nu met het nieuwe scherm is de App een 'no-go' geworden. Het verschil met afspelen via de site is een groot verschil, en vermoed dat dat dus te maken heeft met de resolutie binnen de app waar iets mis gaat.

Ik snap dat overclocken 'an sich' een lottery is, maar ik merk dat overklokken bij een scherm tot op heden bij iedereen met hetzelfde paneel gelijk was. Ik ben overigens heel ervaren in gewone OC, echter met een beeldscherm was ik alleen met mn oude 60hz al gekomen tot 72, en had na de reports van de 75 op dit scherm goede hoop op meer, maar helaas ;) Terwijl er (achteraf) hetzelfde scherm met freesync en 75Hz voor dezelfde prijs te krijgen was.. pijnlijk maar waar..

Edit: Ziggo probleem is nu opgelost, herinstallatie van nVidia drivers bood uitkomst. OC overigens niet, zelfs 65Hz is no-go

[ Voor 3% gewijzigd door millman op 22-12-2017 04:40 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben nu ook in de markt voor een UW scherm, maar twijfel nog een beetje.

Op zich lijkt de U3415W van Dell een mooie kandidaat, 34", IPS, niet te diep en ook niet te duur.
Wel is dit een scherm van 2015, dus qua techniek zijn we waarschijnlijk al een stuk verder...

Wat maakt de nieuwe schermen nu stukken beter dan dit scherm van bijna 3 jaar oud?
Ik ben geen hardcore gamer, en doe voornamelijk een beetje surfen, foto/video editting en af en toe een spelletje (league of legends, of soms een shooter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)
Ik zou even de CES afwachten en dan een keuze maken:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

M'n AW3418DW is daarnet geleverd bij Huifkar.

Wel bizar, verwachte levertermijn bij Dell, 3 tot 5 weken.
Bij bestelling, verwachte leverdata 17 januari...
Maar effectief, woensdag namiddag besteld, vandaag in Duitsland bij Huifkar geleverd d:)b

en morgen opgepikt door mij *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuwsgierig waarom mensen er waarde aan hechten dat het scherm dun is. Het is niet dat je de achterkant van je monitor veel ziet als het eenmaal op je bureau staat, alleen als je het eens afstoft.
millman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 00:16:
Terwijl er (achteraf) hetzelfde scherm met freesync en 75Hz voor dezelfde prijs te krijgen was.. pijnlijk maar waar..
Om die reden kijk ik niet eens naar een monitor als het geen FreeSync ondersteunt. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:45:
Ik ben nieuwsgierig waarom mensen er waarde aan hechten dat het scherm dun is. Het is niet dat je de achterkant van je monitor veel ziet als het eenmaal op je bureau staat, alleen als je het eens afstoft.

[...]

Om die reden kijk ik niet eens naar een monitor als het geen FreeSync ondersteunt. ;)
Dunne bezels wel, maar een dun scherm opzicht maakt mij niet zoveel uit.

Maar ik kan me voorstellen als je dat ophangt ipv een voet te gebruiken, dat een dun scherm iets mooier 'presenteert'?

Daarnaast kan het zijn de je bureau wat meer centraal staat in een ruimte en je wel de achterkant ziet. Dan is dit puur esthetisch gezien mooier (maar da's dan weer persoonlijke smaak)

Bij mij staat het scherm op een hoek en kijk je langs één kant wat op de zijkant/achterkant. Zal straks wel eens een foto posten als ik het nieuwe scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:45:
Heb ik ook nooit begrepen. Is vooral bij televisies een marketing trucje. Dan hebben ze de dunste schermen ooit waar ze op allerlei creatieve manieren de schermen op andere plekken heel dik hebben gemaakt (tja elektronica moet toch ergens naartoe :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, die electronica zal toch echt ergens moeten blijven. Bovendien kan het het zo dun mogelijk en het zo smal mogelijk maken van de bezels ten koste gaan van de kwaliteit van de monitor, afhankelijk van hoe erg de ingenieurs die ruimte nodig hebben. De kwaliteit moet altijd de grootste prioriteit hebben bij dit soort electronica, niet wat de modieuze fratsen zijn.
offtopic:
Hetzelfde principe als bij laptops, hoe leuk ik het ook vind dat ze nu laptops dunner en lichter kunnen maken, je moet er niet in doorslaan en hierdoor zeer snel te veel te hoge temperaturen krijgen, te weinig ruimte hebben voor batterijtjes en veel te veel lawaai hebben als je wel probeert om die temperaturen nog enigszins onder de knie te houden, maakt het dan liever wat groter, het zal er niet veel zwaarder door gaan wegen en veel lomper worden als je de laptops een paar cm. langer/breder maakt en een 1 cm. dikker maakt. Veel belangrijker is bijvoorbeeld dat je het gewicht goed verdeelt zodat het zwaartepunt in het midden ligt.

Op zich maken bezels mij weinig uit maar het zou fijn zijn als ze de bezels homogeen zwart maken, geen logo, andere onzin (modelnummer, wat voor type LCD het is, wat voor lichtbron..) en instructies (wat knopjes doen) erop alsjeblieft.

Ik ben benieuwd wanneer we 'betaalbare' (€500-600, ik neem de huidige 1440p monitors als uitgangspunt) ultrawide-monitors (IPS of VA) met een refreshrate van minstens 100 Hz (out of the box) krijgen, uiteraard met zo weinig mogelijk software die in de weg zit zoals Pixio keurig deed (responsetijd van 1 ms.) en het zo snel mogelijk verdwijnen van het beeld wanneer het volgende plaatje wordt 'geladen'. Daar ben ik op aan het wachten. Het liefst 120 Hz maar met 100 Hz zou ik genoegen nemen, zeker als je nog kan overklokken. Dat of 4k met dezelfde vereisten, dat zou ik ook prima vinden. Ik besef dat er nog wat scaling-problemen zijn en dat er nog te weinig grafische kaarten zijn die het aankunnen maar dat is een kwestie van tijd, over een jaar of 3-4,5 zit dat wel snor. ;)

@JanAd
Zo'n VESA lijkt me geweldig maar de laatste keer toen ik keek was het nog best wel duur (misschien inmiddels beter omdat de doelgroep klanten fors is toegenomen met al die multimonitor-setups). Wat zou je momenteel betalen voor de goedkoopste die degelijk is en voldoende verstelbaar is? Ik heb de monitor graag hoog staan (momenteel op 2 dikke boeken, ik had het zelf bedacht maar ik kwam er later achter dat meer mensen het doen). Ergernis nr. 1 bij monitors (naast het uitblijven van OLED of AMOLED): vaak ongelofelijk slecht verstelbaar en fragiele stands. Ik heb er 1 in de kast liggen (LG) waarvan de stand brak, dat kwam doordat die stand belachelijk veel virbreert zo gauw er beweging is bij het bureau/tafel waarop het staat. Great.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
JanAd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:16:
M'n AW3418DW is daarnet geleverd bij Huifkar.

Wel bizar, verwachte levertermijn bij Dell, 3 tot 5 weken.
Bij bestelling, verwachte leverdata 17 januari...
Maar effectief, woensdag namiddag besteld, vandaag in Duitsland bij Huifkar geleverd d:)b

en morgen opgepikt door mij *O*
En heb je hem al? :)B Die guus van huifkar voelt zich vast de kerstman o<:) de laatste dagen. Ik vind gamen op die AW3418DW geweldig trouwens <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

JDdeV1992 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:20:
[...]

En heb je hem al? :)B Die guus van huifkar voelt zich vast de kerstman o<:) de laatste dagen. Ik vind gamen op die AW3418DW geweldig trouwens <3
Jaja, ik ben er nu op bezig. :9~ Prachtig gewoon.
Wel een gigantische doos en ivm met m'n vorige scherm is deze ook een héél pak zwaarder. Maar de afwerking ed zijn wel bijzonder goed.

Ik heb voorlopig ook de instellingen van TFT-central overgenomen. Standaard stond hij wel behoorlijk fel ingesteld.

Zeer vriendelijke man, Huifkar-Guus. Zijn auto zat nog goed vol trouwens, hij ging nog vele andere gelukkig maken vandaag ;)

Ik ga m'n bureau terug wat fatsoeneren en dan zwier ik wel eens een foto online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je aanschaf, benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Even een paar (crappy) OP 5 foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bqA3t9yBgQTENBAtnspTpioe/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v4uYvXNMpreTVpMTnd30aDhO/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YC6r0hfqv6NtroWqsK4fLoq8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Q78Jk6GfVL8L5ZxdQZjoh4f/thumb.jpg

De oude LG er even naast... Mss moet ik ze eens alle twee aansluiten ;)

[ Voor 29% gewijzigd door JanAd op 23-12-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JanAd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:20:
Even een paar (crappy) OP 5 foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De oude LG er even naast... Mss moet ik ze eens alle twee aansluiten ;)
Leuk bureau en een leuke computerkast (welke?). Ik herken de Markus (bureaustoel) van Ikea, die heb ik ook. Een aanrader. Uit welk spel komt dat screenshot?
En een lavalamp en leuk speelgoed. Nice.

Dus als ik weer eens iets wil bestellen wat in dit landje niet gekocht kan worden (headphones en spul wat hierbij hoort (versterkers, DAC's...) zijn problematisch in Nederland, om het zachtjes uit te drukken) of wat in Duitsland voor minder verkocht kan worden (want Amazon) dan moet ik bij Guus zijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@Verwijderd bureaublad (en muismat) zijn van Star Citizen. Ik ben een tijdje backer geweest, maar heb ff geleden een refund aangevraagd.
Bureau ed zijn idd van Ikea. Die gaat samen met die bureau al een tijdje mee.
De case in een Corsair Graphite. Heel leuke en grote case.

Moest je idd in Duitsland wensen te bestellen kan je via Huifkar eens informeren of hij het mee kan brengen.

Ik heb trouwens geen VESA ophanging en ik heb er ook geen ervaring mee. Dus daar kan ik je niet mee verder helpen.

Lavalamp _O- Ok, crapy foto's, maar dat ding dat je ziet staan is dit:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/fistsofheaven.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/11/Homeworld-Remastered-Collectors-Edition-Pride-of-Hiigara-Mothership-Model.jpg?resize=730%2C346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik vind de voet van de AW3418DW maar lelijk en lomp als ik eerlijk ben, maar de monitor zelf is wel erg mooi! Het is dat ik nog even wil afwachten wat er op de CES aangekondigd wordt, maar anders had ik hem ook al besteld.

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een mooie VESA mount om hem zo strak mogelijk tegen de muur te kunnen monteren, ik ben erg tevreden over deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01B6KK5SY

Mag een monitor van maximaal 15kg aan hangen, en voor 27 euro is het echt een heel degelijk ding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9HQ7fr5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 23-12-2017 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@Vinze De voet, daar moet je inderdaad voor zijn of niet :)

Ik vind het wel passen bij de Alienware stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@JanAd Dat zeker, het is een typisch Alienware ontwerp. Ik ben zelf alleen wat meer van het minimalistische :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze

Inmiddels is de Acer X34P officieel aangekondigd op de CES. Een 34" IPS scherm met 3440x1440 resolutie welke native op 100hz draait met een overlock naar 120hz. Ik weet bijna wel zeker dat dit hetzelfde paneel is als in de Alienware zit.

Binnen 1 tot 2 weken verkrijgbaar in Duitsland voor 1099 euro, hopelijk volgt Nederland ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Dat is met het nieuwe AUO paneel, VA dus, mogelijk ook met 512 dimmingzones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/zXA5VEmXr7OUg/giphy.gif
DoubleYouPee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Dat is met het nieuwe AUO paneel, VA dus, mogelijk ook met 512 dimmingzones
Is dat goed of slecht...?

[ Voor 61% gewijzigd door MrVegeta op 09-01-2018 10:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Meer hz en meer dimming zones, dus beter.

Hopelijk is de kwaliteit van VA/het paneel zelf ook verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 09-01-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

DoubleYouPee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:59:
[...]

Meer hz en meer dimming zones, dus beter.

Hopelijk is de kwaliteit van VA/het paneel zelf ook verbeterd.
Ik zou daar niet op rekenen. VA zal altijd last blijven houden van technologie-inherente problemen, al helemaal als er gefocust wordt op refresh rate.

In dat geval kan je gewoon rekenen op dramatische G2G responsetijden en brown smearing.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Die kans is er wel ja.

Het is wel tijd voor een nieuwe technology zonder de nadelen van IPS en VA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik mag op m'n werk een nieuwe monitor uitzoeken (Motion Designer), en zou graag een Ultrawide-monitor willen vanwege de grote extra werkruimte tov 2560x1440 wat ik nu heb, ik kom alleen heel weinig non-curved ultrawide-monitors tegen... Mij lijkt het voor grafisch ontwerp niet echt handig om een curved scherm te hebben op +- 70cm afstand?! Rechte lijnen die altijd gebogen lijken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
clockw1ze schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:27:
Ik mag op m'n werk een nieuwe monitor uitzoeken (Motion Designer), en zou graag een Ultrawide-monitor willen vanwege de grote extra werkruimte tov 2560x1440 wat ik nu heb, ik kom alleen heel weinig non-curved ultrawide-monitors tegen... Mij lijkt het voor grafisch ontwerp niet echt handig om een curved scherm te hebben op +- 70cm afstand?! Rechte lijnen die altijd gebogen lijken etc..
Ik zou dan voor een dell ultrawide gaan. Die zijn recht en met goeie kleurweergave
Huh nu toch?
Anders een LG er ooit ook wel een

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 09-01-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
clockw1ze schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:27:
Ja en nee. Ik heb achter zowel een gebogen als recht scherm gezeten en het is heel erg persoonlijk wat je prettiger vind. De eerste paar uur achter een gebogen scherm was erg wennen, vooral bij het design werk (web applicaties ontwerpen). Maar nadat je eraan gewend bent vallen de gebogen lijnen wel wat mee. Ik heb ook een aantal uur achter een recht scherm gezeten, en toen viel me op dat de schermranden links en rechts best wel ver van je af staan waardoor het beeld ook wat vertekend (kleuren, lijnen). Wanneer je op 2 losse schermen werkt zal je ze ook snel een beetje naar elkaar toe draaien omdat dat prettiger kijkt. Je zou beide schermen (curved/recht) eigenlijk eens in het echt gezien moeten hebben om te kunnen bepalen waar je voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Bij de buren nog een bericht over de nieuwe Acer X35 en de Asus PG35.

Vertraagd tot Q2 2018.

Ik heb voor m'n AW3418DW ook een gewone rechte 34" gehad. Het is idd even wennen, maar curved is echt wel aangenaam om op te werken. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door JanAd op 12-01-2018 10:46 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste