Het is zeker wel een puntje ja, ik heb mijn EX3501R VA nu 2 weken (toch maar gehouden dus), en ik kan wel nogmaals zeggen dat ik geen 1000 euro aan een hedendaags VA paneel zou uitgeven.
Ultrawides zijn gewoon erg duur en je betaald eigenlijk alleen vooral voor de 3440x1440 en 100hz.
Het paneel wat ik nu heb is los van die 2 punten niet beter dan mijn 5 jaar oude 1080p60 IPS.
+ Contrast/zwart is beter
+- Kleuren zijn niet opvallend beter of slechter
- ghosting, eigenlijk vooral bij zwarte dingen op een lichte achtergrond. Probleem is dat je het met text scrollen op sommige paginas dus ook wel ziet.
Bij lagere brightness i.c.m. bijv. fl.ux valt het wel op, dus ik laat die nu gewoon op 100. (wat s'avonds dus prima te doen is met f.lux).
In games of films wat het minder op.
Met high AMA is het natuurlijk geen 144hz TN gaming scherm. Lichte blur wel te zien maar het is nog steeds merkbaar soepeler dan mijn oude scherm.
De premium AMA is al beter, heeft soms wel overshoot maar om een of andere reden is het niet altijd. Ik ga nog even testen met 90v95v100hz, misschien dat dat uit maakt. Ik heb em nu op premium AMA.
Maar goed, ik kan echt niet meer terug naar mijn oude IPS 1080p.
3440x1440 blijft wel echt indrukwekkend en de 100hz is echt positief merkbaar.
De week voordat ik hem kreeg heb ik om te testen weer Chivalry gespeeld (jaren geleden gedaan), 1v1. Hiermee moet je echt op basis van hele kleine bewegingen inschatten of je tegenstander iets gaat doen of net doet alsof. Dit is echt veeeel makkelijker met de hogere res en 100hz.
Nu alleen nog een betere GPU.
[
Voor 6% gewijzigd door
DoubleYouPee op 15-12-2017 09:57
]