[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

JanAd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:43:
Bij de buren nog een bericht over de nieuwe Acer X35 en de Asus PG35.

Vertraagd tot Q2 2018.

Ik heb voor m'n AW3418DW ook een gewone rechte 34" gehad. Het is idd even wennen, maar curved is echt wel aangenaam om op te werken. ;)
HWI niveau: "...een backlight van quantum dots..."

:')

Ik ben zelf niet gecharmeerd van de overstap naar VA voor hun topmodellen. Vooralsnog zijn de technologie inherente problemen van IPS in gaming doorgaans veel minder storend van die van VA.

Ik denk dat de PG348Q die ik heb lekker blijft staan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Blaat schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:58:
[...]

HWI niveau: "...een backlight van quantum dots..."
Iets lager staat:
Daarnaast wordt er een laagje quantum dots gebruikt bij de backlight.
Wat me compleet correct lijkt. In de eerste paragraaf staat het inderdaad anders, maar dan nog lijkt het me eerder dat QD hoort bij de backlight dan bij het beeldpaneel, aangezien men toch al een loopje neemt met "QD-LED" en "QLED", alsof het vergelijkbaar is met LCD, "LED" (nog zo'n marketing verzinsel) en OLED panelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Phuncz op 12-01-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Phuncz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Iets lager staat:

[...]

Wat me compleet correct lijkt. In de eerste paragraaf staat het inderdaad anders, maar dan nog lijkt het me eerder dat QD hoort bij de backlight dan bij het beeldpaneel, aangezien men toch al een loopje neemt met "QD-LED" en "QLED", alsof het vergelijkbaar is met LCD, "LED" (nog zo'n marketing verzinsel) en OLED panelen.
De quantum DOTS vervangen het klassieke kleurenfilter in een paneel en hebben geen fluit te maken met het backlight.

Het backlight bestaat bij een Quantum dot display uit blauw licht ipv wit licht, voor de rest is er is geen verschil.

Hoe het je wendt of keert, de bewoording van HWI is gewoon incorrect.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
Product pagina van de Acer Predator X34P staat inmiddels ook op de website: https://www.acer.com/ac/n...edator-model/UM.CX0EE.P01

Hoop echt dat hij hier snel verkrijgbaar is, heb het geld al sinds december opzij gelegd en ben wel beetje klaar met het wachten op een geschikte ultra wide :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Hatseflatsepok schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:01:
[...]

Zo te zien is de AW3418DW nu ook in Nederland bij Alternate te bestellen voor 1199,- (levertijd 9 dagen):
https://www.alternate.nl/...duct/1394246?event=search

Maar nog steeds niet bij Dell.nl zelf helaas.
Ik heb even gewacht met een reactie omdat ik iedere keer iets nieuws had. Na mijn ge-quote post heb ik contact gehad met AlternateNL en die wilden niets aan de prijs doen.

Vervolgens kwam ik hem tegen bij ComputerUniverse (duitse buren) op voorraad (rond 22 december). Toen is het best apart gelopen. Ze hebben twee afdelingen, consumenten en zakelijke verkoop. Beide heb ik dezelfde mail gestuurd.

- De zakelijke afdeling reageerde binnen een uur en kreeg ik een offerte voor. Deze moest ik dan vooraf betalen via bank. Ik wilde meer betaalopties in de offerte en korting. Zonder enige motivatie maakte ze van het scherm € 1020 EUR incl.btw. en verzending. Ze paste de offerte aan, betaald en 28 december was hij binnen.
- De consumentenafdeling reageerde vorige week dat de prijs als is was en ze niets konden doen. Die hebben nog een leuke mail van me gehad ;).

https://www.computerunive...ll-alienware-aw3418dw.asp

Het scherm zelf is op alle vlakken fantastisch, behalve de kleuren / contrast, als ik de guide aanhoudt van TFTcentral. Flink minpunt, maar... Nul ghosting waarneembaar en ik ben hier erg gevoelig voor. Dit schermpje zal hier blijven draaien tot hij stopt met werken! Super tevreden mee! :).

Check de review, ik kan hier niets op aanvullen (behalve dat de 'powerbrick' in de monitor zit, dus geen groot log blok wat je ergens moet verstoppen.

http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm

Grtz

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchjoy op 22-01-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Mochten mensen nog aan het wachten zijn tot de AW3418DW in Nederland komt, volgens de afdeling marketing van Dell hoeven we daar niet op te rekenen: https://twitter.com/DellLuistert/status/952814519218311168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 06:27
Wat denken jullie van de nieuwe LG 38WK95C Curved Monitor?

Het is een 37.5 inch gebogen scherm met een resolutie van 3840x1600.

[ Voor 23% gewijzigd door Vitruvian op 16-01-2018 18:46 ]

Wow, I don't believe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)
Vitruvian schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:41:

Er is nog weinig informatie over te vinden, maar als deze HDR600 ondersteunt, vind ik hem iig interessant. Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf wacht ik op de LG 34GK950G, bekendgemaakt op de CES

YouTube: LG Unveiled My New GAMING Monitor!

LG Gaming Monitor
34GK950G

- 34" 21:9 QHD (3440x1440)
Nano IPS
- Sphere Lighting
- DCI P3 98% (Typ.)
- 100Hz (Overclock 120 Hz)
- NVIDIA G-sync tm technology
- Game Mode, Black stabilizer
DAS (Dynamic Action Sync)
- USB 3.0 1up/2dn (Quick Charging)
- Display Port 1.2 x 1, HDMI 1.4 x 1
- Tilt / Height / Swivel
Another attention grabber from LG will be LG’s latest QHD gaming monitor (model 34GK950G), which offers premium picture quality with Nano IPS technology and high-speed G-Sync technology.
persbericht LG

Lijkt qua specs op de Dell Alienware AW3418DW, maar dan een Nano IPS (betere backlight). Zou beschikbaar moeten komen in Q2.

Hier wat meer info over nano IPS: https://www.anandtech.com...ounces-32uk950-4k-display

Hier een plaatje hoe LG Nano IPS te positioneren tov OLED bijvoorbeeld:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uct889NjSGfsjmnS8Ak8Q4.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Klinkt meer als weer een technologie voor de marketing afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik weet ook niet of ik het geduld kan opbrengen om te wachten op de LG 34GK950G en betwijfel of dat "Nano IPS" nou echt zo zaligmakend is. Afgelopen week heb ik even een verzoek gedaan om de X34P in de pricewatch op te laten nemen en inmiddels heeft de Tweakers crew hem toegevoegd: pricewatch: Acer Predator X34P Zwart

Ik hou het een beetje in de gaten en zie dat er steeds meer webshops met voorraad verschijnen. Volgens Acer is de adviesprijs in Duitsland 1099,- euro dus verwacht/hoop dat hij de komende weken in de Nederlandse webshops ook nog wel wat zal gaan zakken qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De x34p zit hetzelfde display in als de Dell Alienware AW3418DW? Denk dat als LG met de 34GK950G de prijzen nog sneller gaan zakken. Ik zie het nano IPS display toch een beetje als de generatie panelen van LG die volgt op de panelen in de Alienware en X34P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Zijn er hier toevallig mensen overgestapt van 2 16:9 monitoren naar 1 keer een 21:9? Ik heb momenteel 2 Samsung S22C300H 21,5 inch 16:9 monitoren. Ooit gekocht omdat ze goedkoop waren, niet omdat ik er echt een doel mee had. Ze werken nog, maar toch kriebelt het om iets anders te kopen.

Ik twijfel alleen tussen 2 nieuwe 16:9 (27 inch) monitoren of 1 nieuwe 21:9 (34 inch). Momenteel gebruik ik mijn 2de monitor vooral om te internetten tijdens een game, een filmpje te kijken of om NZXT cam te draaien naast een shooter. Het zijn dus geen hele belangrijke acties waardoor ik vind dat ik 2 monitoren nodig heb.

Toch denk ik dat ik de 2de ga missen. Vooral het gemak om even snel iets anders te doen op je 2de monitor. Bijvoorbeeld tijdens Football Manager als je in een wedstrijd zit, of op het moment dat je in PUBG dood bent en naar je teamgenoten aan het kijken bent.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@AlxRoelofs
Ik ben overgestapt van 1x 16:9 (1920x1080) en 1x 16:10 (1680x1050) naar 1x 34" 21:9 (3440x1440).

Ik heb geen spijt van de overstap of het wegdoen van beide oude schermen. WEL mis is het 2e scherm, maar zou ik als 2e scherm 27" met ook 1440p hoogte willen, anders ga ik mij wederom ergeren aan het hoogteverschil van het scherm en de resolutie.
Dus op den duur, ergens komend halfjaar, komt er een 27" display naast mijn 21:9 (flat dus NIET curved) scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Suicyder schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:07:
@AlxRoelofs
Ik ben overgestapt van 1x 16:9 (1920x1080) en 1x 16:10 (1680x1050) naar 1x 34" 21:9 (3440x1440).

Ik heb geen spijt van de overstap of het wegdoen van beide oude schermen. WEL mis is het 2e scherm, maar zou ik als 2e scherm 27" met ook 1440p hoogte willen, anders ga ik mij wederom ergeren aan het hoogteverschil van het scherm en de resolutie.
Dus op den duur, ergens komend halfjaar, komt er een 27" display naast mijn 21:9 (flat dus NIET curved) scherm.
Bedankt voor je reactie!

Een 34'' 21:9 plus een 27'' 16:9 past niet op mijn bureau en zeker niet in het kostenplaatje. Wel is het misschien een idee om een duurdere (gaming) monitor te kopen, en daarnaast een goedkopere (filmpjes kijken) monitor. Die mogelijkheid ga ik even onderzoeken.

Wellicht moet ik ook gewoon accepteren dat mijn huidige monitoren voldoende zijn. Ik ben geen pro gamer en zal het ook nooit worden. Ik moet mezelf afvragen of het die €1000+ wel waard is vergeleken met de tijd die ik daadwerkelijk game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
AlxRoelofs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Ik moet mezelf afvragen of het die €1000+ wel waard is vergeleken met de tijd die ik daadwerkelijk game.
Ja, ik heb de ruimte en gebruik het scherm genoeg voor allerhande taken. Wel moet ik zeggen dat ik niet voor een € 1000,- + scherm gegaan ben. Ik heb vorig jaar bij de MM BTW actie een LG 34" gekocht voor grofweg € 500,- , niet curved, geen g-sync, wel freesync (maar heb nu een GTX1080) 60 Hz.
Ik ben voor non curved gegaan ivm het Autocad/Revit en photoshop gebruik. Daarnaast voor films/games.

Vrijwel alle games zijn prima te doen ondanks de 60 Hz beperking, ik speel weinig shooters dus dat zal allicht schelen en voor die enkele keer Battlefield 1 ga ik echt geen extra duur display aanschaffen.

Hetgeen is mis aan 2e scherm is een extra display met een stream/film, TS3/discord gegevens etc. Dus in theorie hoeft het geen 27" te zijn met 1440p. Echter het oog wil ook wat :P.

edit:
Simpel gezegd zijn mijn eisen niet zo hoog als sommige willen met 144 Hz etc. Dat deel gebruik ik onvoldoende om daar in te investeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 22-01-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Suicyder schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:56:
[...]
Hetgeen is mis aan 2e scherm is een extra display met een stream/film, TS3/discord gegevens etc. Dus in theorie hoeft het geen 27" te zijn met 1440p. Echter het oog wil ook wat :P.
Hier ben ik dus inderdaad ook bang voor. Dat is de reden dat ik dus twijfel over 2 beeldschermen. Lastig, lastig... :/

Ik ga het in ieder geval even verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Af en toe zou ik ook wel willen dat ik mijn 3440x1440 scherm kan opdelen in scherm 1 met 2560x1440 en scherm 2 met 880x1440 resolutie. Dan kan ik nog aangenaam widescreen gamen en andere taken doen, maar dan zou het effectief als twee schermen gezien moeten worden om dat onderscheid te hebben.

En idealiter is dat zelfs op een tweede PC aan te sluiten zodat ik geen probleem heb met een muiscursor die off-screen gaat bijvoorbeeld. Momenteel heb dan een tweede scherm met een simpel/zuinig/compact PC'tje eraan voor multimedia toepassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Vroegah had je o.a. Hydravision waarbij je je scherm in kon delen naar eigen wens. Ik heb nu drie schermen (48:9) dus 21:9 is meer dan een halvering. Een los scherm ernaast is dan nog steeds ideaal, maar ga dat maar eens matchen met het 21:9 scherm. :X.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 19-09 18:23
Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:17:
Vroegah had je o.a. Hydravision waarbij je je scherm in kon delen naar eigen wens. Ik heb nu drie schermen (48:9) dus 21:9 is meer dan een halvering. Een los scherm ernaast is dan nog steeds ideaal, maar ga dat maar eens matchen met het 21:9 scherm. :X.
2 schermen ernaast werkt anders prima :+ (2560x1440, 3440x1440, 2560x1440).

Ooit begonnen met 3x 1680x1050 (22 inch, TFT). Die heb ik later vervangen met 3x 1200p (24 inch, TFT). Beide opstellingen gebruikte ik in combinatie met Eyefinity en later Nvidia Surround. In die periode steeg het aantal games met support voor een dergelijke opstelling, maar juist de laatste paar jaar zie je dat veel publishers het als "oneerlijk" (hogere FOV) zien en juist support ervoor weghalen. Dit zie je veel in de competitive shooters en strategy games. De branches die het over 't algemeen wel nog altijd goed ondersteunen zijn de MMORPGs en sim racers, maar daarvan speel ik er al jaren geen meer...

Daarnaast groeit de stijging in hoeveelheid pixels niet in lijn met de grafische kracht die je tot je beschikking hebt vandaag de dag, zie ook de mainstream kaarten die uitkomen voor ruim 700 euro waarbij je in het verleden voor dat bedrag een stevige SLI of Crossfire opstelling had.

Wegens deze redenen heb ik toen besloten die opstelling weer te gaan vervangen, ditmaal met 3 27 inch IPS schermen van 1440p, waarvan de buitenste 2 Dells met de 'InfinityEdge' bezel en de middelste een high refresh (165Hz, IPS) scherm.

Daarbij viel toch wel op dat ik op 1 scherm gamen met een dergelijke verhouding te weinig vond en daarom heb ik nu een 'high refresh' 21:9 scherm in het midden staan :+. Een mooie combinatie van multitasken met een prima FOV.

[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 22-01-2018 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Waar blijven de Asus PG35VQ en de Predator X35? Het geld brandt in mijn handen! :+

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 22:18

JanAd

Wind’s howling

Zou goed kunnen dat je nog tot tegen de zomervakantie gaat kunnen wachten vrees ik...
Ruim 7 maanden geleden aangekondigd en nog altijd is er nergens iets te vinden over een release datum.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Ah, dat duurt veel te lang!

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
X34P is nu wel uit.... 1290 euro =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wat had je dan verwacht? Dat hij goedkoper zou zijn dan de X34A of PG348Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Blaat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Vind het belachelijk veel geld voor 3440x1440@120hz met dezelfde 300nit 1:1000 IPS als we al jaren hebben.
Letterlijk 2x zoveel als ik betaald heb voor mn 35" EX3501R, mij maakt het dus verder niet uit :+ mijn volgende upgrade zal hopelijk meer iets van OLED, 200hz, etc. hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Blaat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Goedkoper? Natuurlijk niet, maar het is de opvolger van de X34A en dan zou je verwachten dat de prijs ongeveer gelijk moet zijn, zeker niet 250 euro duurder. Wellicht doen webwinkels dat om van de X34A af te komen en gaat de prijs daarna omlaag. In Duitsland bij de Saturn en Mediamarkt kost de X34P wel gewoon 1099,- (wat ook de adviesprijs is volgens Acer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Vinze schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:27:
[...]

Goedkoper? Natuurlijk niet, maar het is de opvolger van de X34A en dan zou je verwachten dat de prijs ongeveer gelijk moet zijn, zeker niet 250 euro duurder. Wellicht doen webwinkels dat om van de X34A af te komen en gaat de prijs daarna omlaag. In Duitsland bij de Saturn en Mediamarkt kost de X34P wel gewoon 1099,- (wat ook de adviesprijs is volgens Acer)
De introductieprijs van de X34 en de PG348Q was ook 1300,-.

Geef het een paar maanden, dan zit de prijs op hetzelfde niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor de liefhebbers, ik krijg net mails aan van Alternate.nl en be dat de AW3418DW leverbaar is!

Wel voor €1199... de Huifkar-kopers hier hebben wel wat minder betaald bij Dell.de ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Ik denk dat de Asus ook zoiets wordt? 8)7

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Speedy_JN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:05:
[...]

Ik denk dat de Asus ook zoiets wordt? 8)7
Nogmaals, ik snap niet zo goed waarom dat een verrassing is. De PG279Q had een veel hogere introductieprijs dan de PG278Q terwijl die helemaal niet zoveel extra te bieden had (TN vs IPS).

Het feit dat de introductieprijzen hetzelfde zijn als de oude modellen maakt dat het imo alleen maar meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvian
JanAd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:30:
Voor de liefhebbers, ik krijg net mails aan van Alternate.nl en be dat de AW3418DW leverbaar is!

Wel voor €1199... de Huifkar-kopers hier hebben wel wat minder betaald bij Dell.de ;)
Op de Nederlandse website is de monitor 100,- euro goedkoper...

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Actie bij de media markt, De LG 34UC89G-B ziet er erg interessant uit (G-Sync en 660 euro) maar die is maar 2560 x 1080...

Iemand een betere optie voor deze prijs? De leuke monitoren liggen rond de 1000 zo te zien maar mijn budget ligt toch rond de 600-700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

LOTG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:16:
Actie bij de media markt, De LG 34UC89G-B ziet er erg interessant uit (G-Sync en 660 euro) maar die is maar 2560 x 1080...

Iemand een betere optie voor deze prijs? De leuke monitoren liggen rond de 1000 zo te zien maar mijn budget ligt toch rond de 600-700 euro.
Ik heb wat schrik voor die lage resolutie op z'n groot scherm. :/
Is nog even door sparen een optie of anders een beter 'high quality' 27" scherm ivp een instap 34"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@JanAd Ik zit de hele dag achter een LG 34UM88C dus het liefst thuis ook. Vooral voor dingen wat ik doe (Visual Studio, Unity, Blender etc.) is het echt veel beter.

De resolutie is ook de reden dat ik de LG denk ik skip.

De BENQ EX3501R leek mij ook wel wat, maar die staat bij de MM niet op de lijst, en meteen 800. Erg flut trouwens dat de winkelvooraden niet te zien zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

LOTG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:08:
@JanAd Ik zit de hele dag achter een LG 34UM88C dus het liefst thuis ook. Vooral voor dingen wat ik doe (Visual Studio, Unity, Blender etc.) is het echt veel beter.
Ik ken het gevoel. Ik moet doorgaans op 15" of 13" laptops werken en max op een 24". Als je dan thuis een curved 34" hebt staan is dat soms wat vloeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Ik twijfel nog...

Ik heb een 1080Ti... en met veel spellen haal ik ruim 100+ fps. Met Doom tikt hij met gemak 200 aan.
Nu speel ik op een 60hz scherm en weet dat het beter kan. Alleen vraag ik mij het volgende af:

is 100hz of 120 hz (Acer) zoveel beter en gelijk goed? Of gaan we voor het Asus model met 200hz? Wat merk je echt? Is de 120hz met G-sync prima? OF moet je echt gaan voor meer?
Ik zag een youtube filmpje waarbij mensen het verschil zien tussen 144 en 166hz. Of ik het zal zien is nog de vraag...

Ik vind de nieuwe Acer heel mooi, X34P, maar twijfel of 120hz 'genoeg' is. Iemand met ervaring?

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42
Het verschil tussen 60 en 100Hz is enorm veel groter dan 100 en 144. Als je GPU ook krachtig is en 100FPS haalt maakt G-Sync geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Wat bedoel je met "maakt G sync geen verschil?"

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Met de BTW actie van de mediamarkt zijn de PG348Q en X34A goedkoper dan ooit!

Misschien een mooi moment voor de twijfelaars met 950,-. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Speedy_JN schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:03:
Wat bedoel je met "maakt G sync geen verschil?"
Over het algemeen wordt gezegd dat GSync (en Freesycn) gebruikt wordt om bij frame drops te zorgen dat het beeld nog vloeiend lijkt. Geen tearing en stuttering. Maar als je GPU constant 100FPS haalt dan maak je daar geen gebruik van, dus dan maakt GSync geen verschil.

Volgens mij is het wat door de korte bocht.

Ik zou persoonlijk nu "gewoon" voor een 100hz 1440x3440 scherm gaan omdat het echt heel fijn werkt (en gamed). Of je moet nu gaan sparen om over 6 maand (hopelijk) die Predator X35 te kopen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Speedy_JN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:29:
Ik twijfel nog...

Ik heb een 1080Ti... en met veel spellen haal ik ruim 100+ fps. Met Doom tikt hij met gemak 200 aan.
Nu speel ik op een 60hz scherm en weet dat het beter kan. Alleen vraag ik mij het volgende af:

is 100hz of 120 hz (Acer) zoveel beter en gelijk goed? Of gaan we voor het Asus model met 200hz? Wat merk je echt? Is de 120hz met G-sync prima? OF moet je echt gaan voor meer?
Ik volg de tweakers hier boven, 60Hz naar 100/120Hz zie je wel en Gsync levert in veel games bij toch een vloeiendere ervaring (GTX1080). Maar alles erboven is imo wat marketing en ook overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
MrVegeta schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:28:
[...]

Over het algemeen wordt gezegd dat GSync (en Freesycn) gebruikt wordt om bij frame drops te zorgen dat het beeld nog vloeiend lijkt. Geen tearing en stuttering. Maar als je GPU constant 100FPS haalt dan maak je daar geen gebruik van, dus dan maakt GSync geen verschil.

Volgens mij is het wat door de korte bocht.

Ik zou persoonlijk nu "gewoon" voor een 100hz 1440x3440 scherm gaan omdat het echt heel fijn werkt (en gamed). Of je moet nu gaan sparen om over 6 maand (hopelijk) die Predator X35 te kopen.
Wat de X sync techniek doet is gewoon zorgen dat er niet halverwege de refresh een nieuw frame gestuurt word. Dan krijg je tearing om dat je geen complete frames ziet maar 2 halve bijvoorbeeld.

Normaliter doe je dit aan de PC kant door V-Sync aan te zetten. Dan gaat je videokaart je frames matchen met de refresh van je monitor. Dit betekend dus dat de framerate gelijk moet zijn aan je refreshrate of in elk geval te matchen met dat getal.

Met X Sync draai je het eigenlijk om. Je videokaart produceert frames op de pas dat het hem uit komt en je monitor probeert zich aan te passen aan de framerate. Het word dan minder interessant om een monitor met een hoge refreshrate te hebben als je nooit boven de 100 FPS uit komt.

Je zou in theorie wel een 120hz scherm scherm met 60fps kunnen gebruiken, je refresht dan 2x per frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Bedankt iedereen! Samengevat: doen.

Het verschil van een DELL 27U (2013) naar een Acer X34P (2018) is een verstandige keuze.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Sta ik op het punt om de X34P te kopen, krijg ik toch twijfels.... Zal geduld lonen? :+

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Speedy_JN schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:26:
Sta ik op het punt om de X34P te kopen, krijg ik toch twijfels.... Zal geduld lonen? :+
Geduld loont altijd in de zin dat je een beter product krijgt uiteindelijk, maar het zorgt er ook voor dat je het nu niet hebt.

Je kan altijd blijven wachten op het product van morgen, maar dan sterf je zonder.

Dat gezegd hebbende wacht ik ook gewoon totdat er A) een goede 38" UW 3840*1600 100Hz+ uit is, én B) de next-gen videokaarten die dat ook fatsoenlijk kunnen aansturen, voor mij is dat het moment dat ik de spaarpot opentrek, en niet eerder

[ Voor 22% gewijzigd door zion op 29-01-2018 08:56 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Hmm.... ik zou niet meer terug willen naar kleiner en dan heb ik nog de goedkoopste van 21:9 3440x1440 schermen ook :P
Enige wat er wel bij gaat komen is toch weer een 2e scherm. Ik had de hoop fatsoenlijk te kunnen opdelen in 16:9 & 5:9. Maar merk dat het teveel gedoe is en dat het werken en gamen op 21:9 te prettig is geworden om dat deels op te gaan heffen :P (luxeprobleem).

Dus ga een 16:9 1080p schermpje erbij mikken voor filmpje/teamspeak etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

zion schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:51:
[...]

Geduld loont altijd in de zin dat je een beter product krijgt uiteindelijk, maar het zorgt er ook voor dat je het nu niet hebt.

Je kan altijd blijven wachten op het product van morgen, maar dan sterf je zonder.

Dat gezegd hebbende wacht ik ook gewoon totdat er A) een goede 38" UW 3840*1600 100Hz+ uit is, én B) de next-gen videokaarten die dat ook fatsoenlijk kunnen aansturen, voor mij is dat het moment dat ik de spaarpot opentrek, en niet eerder
Wat een wijsheid! ;) En wat voor scherm heb je nu?

38"... dat duurt nog even... of niet... who knows!

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het ligt natuurlijk ook wat aan je budget. Ik heb vorig jaar oktober een Asus MX34VQ gekocht voor ~820 euro (dacht ik). Gaaf scherm, erg blij mee. Maar ik ben van AMD (freesync) naar Nvidia (gsync) overgestapt omdat de Vega64 toch behoorlijk tegenviel.

Grote kans dat ik ergens in augustus dit scherm voor 500-600 euro ga verkopen en dan voor 600 de Predator X35 ga kopen. Dat gaat wel in de 1200 euro lopen, wat natuurlijk veel geld is, maar door nu een monitor te kopen, dan te verkopen om een nieuwe te kopen valt de pijn wel wat mee :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Ha! Selffulfilling prophecy... bedankt voor de aankoop boost. Ga vanavond gewoon bestellen! Hatsjee!

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Speedy_JN schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Wat een wijsheid! ;) En wat voor scherm heb je nu?
Een 29" 21:9 2560*1080@60Hz icm 970GTX op thuis/game PC
Een 17" 16:9 2560*1440@120Hz G-Sync icm 1070GTX /w Tobii Eyetracker op Laptop

*inventaris*
38"... dat duurt nog even... of niet... who knows!
April 2018 op zijn laatst als ik alle rumours mag geloven (schermen staan al klaar, alleen ze wachten op de drivers), zowel dell (U3818DW)/acer (XR382CQK)/asus (MX38VQ) als LG (38UC999) hebben ze al klaar staan...

@Speedy_JN En die reviews wil ik dus idd ook even afwachten, dus hoop dat veel tweakers hem gaan kopen en uitgebreide ervaringen hier neer knallen, dan zou ik misschien nog wel over gehaald kunnen worden om voor 35" te gaan ipv 38", zou wel een hele sloot geld schelen (monitor, maar zeker ook videokaart).... (gelukkig heb ik toch een plan van aanpak voor mijn ManGameCave, en daar staat de upgrade van de monitor/gpu toch pas in augustus op de planning, dus kan ik mooi nog even de kat uit de boom kijken... O-) :*)

[ Voor 37% gewijzigd door zion op 30-01-2018 10:07 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Speedy_JN schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:39:
Ha! Selffulfilling prophecy... bedankt voor de aankoop boost. Ga vanavond gewoon bestellen! Hatsjee!
Nee sukkel, lees eerst de reviews over de X35. |:(

We wachten rustig af tot Q2 dus. :9

Voorwaarts!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinze
Na het retourneren van de Samsung C34H890, LG 29UM69G en de Acer Z35P heb ik nu eindelijk een ultrawide in huis die mag blijven. Het is toch de AW3418DW geworden, ik had geen zin meer om te wachten tot de X34P betaalbaar wordt en aangezien Alternate de Alienware kon leveren heb ik de knoop doorgehakt. Tot nu toe geen spijt van! Kleuren en kijkhoeken zijn erg goed, backlight bleed is minimaal, uniformiteit van kleuren is goed en gelukkig geen last van dode pixels. Gisteravond even potje BF1 gedaan en gamen op 120hz met Gsync is echt hemels.

En aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U7p5veVm.jpg
(klik voor groot)

[ Voor 7% gewijzigd door Vinze op 01-02-2018 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:14
Was al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe monitor en zat ook te wachten op de nieuwe generatie uwhd schermen van Acer en Asus. Maar aangezien die leverdatum maar uitgesteld blijft worden, toch maar de knoop doorgehakt en voor de Acer Z35P gegaan. Mede dankzij de btw-actie van de MM, wat hem €200 goedkoper maakte.

Maar nu heb ik hem even naast mijn oude scherm gezet (of beter gezegd andersom, oude er ff bij gezet) ter vergelijking. Nu valt mij 2 dingen op.
Ik had wat filmpjes gevonden met wat HDR-demo beelden. Viel mij op dat alleen met Mediaplayer Classic deze fatsoenlijk af te spelen zijn. VLC trekt het gewoon niet bijvoorbeeld. En de Windows "Films en TV" programma verkloot alle kleuren, ziet er helemaal niet uit.

Daarnaast viel mij op dat mijn oude monitor wat aan de gelige kant is qua beeld. Tenminste, dat denk ik als ik hem zo naast de Z35P vergelijk.
Maar ook die Z35P is niet perfect. Lijkt alsof er een grijze waas over het scherm zit. Heel jammer eigenlijk, komen de kleuren niet goed tot zijn recht. Beetje spelen met de instellingen hielp ook niet echt.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iJgDzR/IMG_20180130_210338_247.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
Na jaren op een 144hz 1080p 16:9 scherm te hebben gespeeld heb ik laatst de knoop doorgehakt om voor een ultrawide te gaan, namelijk deze : pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Uiteindelijk heb ik het scherm teruggestuurd. Gamen voelde sluggish aan en ik kon hier niet aan wennen, ook al kon ik voor mijn gevoel geen verschil zien in snelheid. Ik haalde gewoon de 100FPS, heb het geprobeerd zonder G-sync (oude scherm had dit niet), drivers opnieuw geinstalleerd etc. geen verschil.
Ik vraag mij af of dit iets is dat bij een MVA paneel normaal is, zou het beter zijn op IPS ?

[ Voor 10% gewijzigd door J0mcd op 31-01-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik heb vorige week de Acer Z35P (zelfde paneel als in de AG352UCG) ontvangen en al na 2 uurtjes besloten om hem retour te sturen. Zoals hierboven al vermeld ergerde ik me ook aan de kleuren die simpelweg niet leken te kloppen, en door het VA paneel leek hij ook traag. Daarnaast had ik last van smearing en ghosting wat de ervaring ook niet echt ten goede kwam. De Samsung C34H890 die ik ook gehad heb deed het op dit vlak beter, en dat was ook een VA paneel. Reden waarom ik die teruggestuurd heb was omdat de saturatie van de kleuren langs de schermranden erg slecht was.

Inmiddels heb ik een gekalibreerd profiel in mijn AW3418DW gezet en nu ben ik heel erg tevreden over de beeldkwaliteit. Voor mij geen TN of VA panelen meer, ik zweer bij IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJJzwetsloot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 21:41
Vinze schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:41:
Na het retourneren van de Samsung C34H890, LG 29UM69G en de Acer Z35P heb ik nu eindelijk een ultrawide in huis die mag blijven. Het is toch de AW3418DW geworden, ik had geen zin meer om te wachten tot de X34P betaalbaar wordt en aangezien Alternate de Alienware kon leveren heb ik de knoop doorgehakt. Tot nu toe geen spijt van! Kleuren en kijkhoeken zijn erg goed, backlight bleed is minimaal, uniformiteit van kleuren is goed en gelukkig geen last van dode pixels. Gisteravond even potje BF1 gedaan en gamen op 120hz met Gsync is echt hemels.

En aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

[afbeelding]
Welke arm gebruik jij voor dat monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
TJJzwetsloot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Welke arm gebruik jij voor dat monitor?
Deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01B6KK5SY

[ Voor 63% gewijzigd door Vinze op 31-01-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:55
J0mcd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:43:
Na jaren op een 144hz 1080p 16:9 scherm te hebben gespeeld heb ik laatst de knoop doorgehakt om voor een ultrawide te gaan, namelijk deze : pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Uiteindelijk heb ik het scherm teruggestuurd. Gamen voelde sluggish aan en ik kon hier niet aan wennen, ook al kon ik voor mijn gevoel geen verschil zien in snelheid. Ik haalde gewoon de 100FPS, heb het geprobeerd zonder G-sync (oude scherm had dit niet), drivers opnieuw geinstalleerd etc. geen verschil.
Ik vraag mij af of dit iets is dat bij een MVA paneel normaal is, zou het beter zijn op IPS ?
Nou ik zal wel een makkelijk persoon zijn als het om schermen gaat, want ik geniet nog elke dag van dit scherm. Het was even werk om het naar mijn zin te krijgen en met schermen opdelen tob ik nog steeds een beetje, maar het scherm voelt juist snel aan (behalve als de game te zwaar is voor mijn 1070).

Nou ja iedereen is anders (en elke scherm maybe) en ik ben op muziekgebied weer veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
Beakzz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Nou ik zal wel een makkelijk persoon zijn als het om schermen gaat, want ik geniet nog elke dag van dit scherm. Het was even werk om het naar mijn zin te krijgen en met schermen opdelen tob ik nog steeds een beetje, maar het scherm voelt juist snel aan (behalve als de game te zwaar is voor mijn 1070).

Nou ja iedereen is anders (en elke scherm maybe) en ik ben op muziekgebied weer veel moeilijker.
Ik denk dat het er vooral aan ligt welke games er gespeeld worden. Ik speel vooral veel shooters zoals overwatch, bf1 en pubg waarbij je snel om je heen kijkt. Ik weet alleen niet of het aan het verschil in fps lag of iets van ghosting oid. Met het blote oog kon ik in ieder geval geen hinderlijke ghosting zien, maar toch speelde het niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJJzwetsloot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 21:41
Ah mooi low profile dingetje voor een lage prijs! Heb zelf Asus ROG Swift PG348Q en had moeite met het vinden van een goede arm die officieel het gewicht kon hebben. Maar zie dat de AW3418DW wel echt een stuk lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is gewoon erg irritant dat juist het Dell scherm niet officieel in NL geleverd wordt, maar ze wel de U3417W en U3415W voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:38
Ondertussen een maandje geleden dat ik mijn samsung c34h890 heb gekocht maar ik ben er echt uitermate tevreden over. Prachtig scherm, lekker groot, mooi uiterlijk, hele heldere kleuren. Ik heb er eigenlijk niks over te klagen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen gamer ben en het scherm voornamelijk gebruik voor mijn grote hobby muziek produceren maar ook werk ik regelmatig thuis dus ook zakelijk gezien gebruik ik het veel. Dus of het de ultieme ultra wide game monitor is, geen idee maar deze staat in de markt als zakelijk scherm dus ik denk dat er wel beteren zijn. Anyway, voor de niet fanatieke gamers onder ons kan ik dit scherm absoluut aanraden!

Om het af te maken moet ik er alleen nog wat mooie LED strips achter plakken voor een mooi en fijn sfeertje.... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xF8XhAr966bUaFRDb5D5HZF9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/19lUyoJ3x59J6yjR6S9k9Yh6/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EwF91mtonqBmGNufyFCrXPUU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HUYmWBfy3MJu5CZ8ltABZstD/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 31-01-2018 17:00 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ok, die grijze waas komt dus door het panel.
Ik had eigenlijk de Asus PG35VQ op het oog, maar daar was nog steeds geen releasedatum van. Maar dat scherm heeft een MVA-paneel. Gaat die dan ook zo'n grijze waas krijgen?
En het feit dat dat scherm hdr ondersteund gaat dat niet helpen dan tegen die waas? Of de quantum dots?

Of is het beter om een jaar te wachten tot er ips schermen zijn met dezelfde overige technieken?
Vinze schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:23:
Ik heb vorige week de Acer Z35P (zelfde paneel als in de AG352UCG) ontvangen en al na 2 uurtjes besloten om hem retour te sturen. Zoals hierboven al vermeld ergerde ik me ook aan de kleuren die simpelweg niet leken te kloppen, en door het VA paneel leek hij ook traag. Daarnaast had ik last van smearing en ghosting wat de ervaring ook niet echt ten goede kwam. De Samsung C34H890 die ik ook gehad heb deed het op dit vlak beter, en dat was ook een VA paneel. Reden waarom ik die teruggestuurd heb was omdat de saturatie van de kleuren langs de schermranden erg slecht was.

Inmiddels heb ik een gekalibreerd profiel in mijn AW3418DW gezet en nu ben ik heel erg tevreden over de beeldkwaliteit. Voor mij geen TN of VA panelen meer, ik zweer bij IPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
Juancho schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:56:
Ondertussen een maandje geleden dat ik mijn samsung c34h890 heb gekocht maar ik ben er echt uitermate tevreden over. Prachtig scherm, lekker groot, mooi uiterlijk, hele heldere kleuren. Ik heb er eigenlijk niks over te klagen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen gamer ben en het scherm voornamelijk gebruik voor mijn grote hobby muziek produceren maar ook werk ik regelmatig thuis dus ook zakelijk gezien gebruik ik het veel. Dus of het de ultieme ultra wide game monitor is, geen idee maar deze staat in de markt als zakelijk scherm dus ik denk dat er wel beteren zijn. Anyway, voor de niet fanatieke gamers onder ons kan ik dit scherm absoluut aanraden!

Om het af te maken moet ik er alleen nog wat mooie LED strips achter plakken voor een mooi en fijn sfeertje.... :)

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Netjes, ziet er goed uit! Zo te zien heeft jouw C34H890 niet (of minder) problemen met het verlies van saturatie langs de schermranden. Mijn teruggestuurde C34H890 zal wel weer een maandagochtend model zijn geweest.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb er idd totaal geen last van!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
Heb zelf een LG 34UC88-B, nu precies een jaar (vorig jaar bij de BTW-dagen gekocht). Hangt op een Arctic Z1 mount en is na maandenlang aan een GTX1070 nu eindelijk aan het Freesyncen met een Sapphire RX Vega 64 Nitro+ :)

Het is het beste scherm wat ik ooit heb gehad. Hiervoor had ik een 4K monitor gewonnen (dat 28" Samsung ding) maar dat was toch geen pretje; te scherp voor dagelijks gebruik (ik haat Windows schaling) en lastig aan te sturen voor games. Omdat je er dichter op gaat zitten vond ik de monitor te hoog.
Deze Ultrawide lost alles op van die 4K monitor wat ik vervelend vond. En hij is meer dan scherp genoeg om productief te kunnen werken, terwijl gaming performance prima is.

Freesync is echt tof, nu ik eindelijk een AMD kaart heb. Schommelingen tussen de 50 en 70 worden perfect opgevangen. Battlefield 1 op ultra 75hz is een feestje, zeker met de prachtige kleuren van deze monitor. Voor mij is de DPI van een 34" 1440p ultrawide echt perfect en is de schermruimte nog altijd geniaal.

Gezien de bende op mijn bureau blijft een foto nog eventjes afwezig :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Via Acer facebook:"Hi Speedy, bedankt voor jouw bericht. De Predator X35 staat onder voorbehoud gepland voor het einde van dit jaar. Hopelijk hebben wij jou hiermee voldoende geïnformeerd. Groet, team Acer"

Niks Q2... Dan maar de AW kiezen als ik dit zo lees.

EDIT: Wat?! Bijna 1500 euro? Zijn ze helemaal gek geworden?! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy_JN op 01-02-2018 16:47 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
Speedy_JN schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:46:
Via Acer facebook:"Hi Speedy, bedankt voor jouw bericht. De Predator X35 staat onder voorbehoud gepland voor het einde van dit jaar. Hopelijk hebben wij jou hiermee voldoende geïnformeerd. Groet, team Acer"

Niks Q2... Dan maar de AW kiezen als ik dit zo lees.

EDIT: Wat?! Bijna 1500 euro? Zijn ze helemaal gek geworden?! 8)7
Even deze pagina in de gaten houden en zo'n notificatie instellen: https://www.alternate.nl/html/product/1394246

Volgens mij haalt Alternate ze zelf uit Duitsland en daardoor hebben ze er af en toe een paar op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alternate heeft ook een Duitse tak, dus die kunnen dat vrij makkelijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurneyhck
(jarig!)
Vitruvian schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:41:

Hij lijkt inmiddels onderweg te zijn naar de winkels:
https://preisvergleich.go...s-38wk95c-w-a1764387.html

Specs staan online bij LG-duitsland:
http://www.lg.com/de/monitore/lg-38WK95C-W

HDR300 :/
75Hz, vermoedelijk FreeSync?

Benieuwd naar de reviews en het verschil t.o.v. de vorige 38" van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het kijken naar de AW3418DW, vraag me alleen af of ik er behalve op de refresh rate veel op vooruit ga. Mijn huidige monitor is een 34UM95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:23:
Ben ook aan het kijken naar de AW3418DW, vraag me alleen af of ik er behalve op de refresh rate veel op vooruit ga. Mijn huidige monitor is een 34UM95.
Ik denk dat je de stap van 75 naar 120 wel ziet. 8)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik ging van 72hz naar 100hz en dat merk je echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvian
Gurneyhck schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Hij lijkt inmiddels onderweg te zijn naar de winkels:
https://preisvergleich.go...s-38wk95c-w-a1764387.html

Specs staan online bij LG-duitsland:
http://www.lg.com/de/monitore/lg-38WK95C-W

HDR300 :/
75Hz, vermoedelijk FreeSync?

Benieuwd naar de reviews en het verschil t.o.v. de vorige 38" van LG
Jammer dat het HDR300 is inderdaad. Ik ben ook benieuwd naar de reviews en vooral of HDR10 dan zoveel mooier is.

Wow, I don't believe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurneyhck
(jarig!)
Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar de reviews.
Twijfel tussen deze en de 5k 34" 34WK95U-W.

Beiden lijken binnen enkele weken beschikbaar, hopelijk dus ook de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enci
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2020
yasin76 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:45:
Ik heb vorig jaar een gamepc gebouwd maar had nog een tv staan en werd deze als monitor gebruikt...Vandaag mijn lg 29um59a-p binnengekregen. Ik moet zeggen ook al is dit scherm een niet zo duur dingetje. Wat een verschil!!!! Ik heb een rx 480 en freesync is dus een absolute droom.
Ik heb wel zo een beetje spijt dat ik niet voor de 34 inch ben gegaan..but then again. HD resolutie zou merkbaar zijn.

Dus inderdaad een TV is GEEN pc monitor :)
29UM59A-P heeft GEEN freesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:58
Ik ben inmiddels van een koude kermis thuis gekomen.

In de BTW dagen van de MediaMarkt een LG 34UM59-P op de kop getikt voor €296, maar het scherm stond scheef op de standaard. De linkerkant hing letterlijk een centimeter lager dan de rechterkant. Gisteren naar de MediaMarkt gereden en na het openmaken van nog twee schermen was de conclusie snel getrokken: deze hele UM59 serie van LG staat scheef op de standaard en is daarmee vrij waardeloos. Positief verrast door de service van de MediaMarkt, maar nu heb ik mijn geld terug en moet ik ineens terug naar mijn 24inch 16:9 monitor :/

Wat zouden jullie aanraden ter vervanging in ongeveer dezelfde prijsklasse als de LG? Ik zie hier schermen van €800 langskomen, maar die krijg ik thuis niet door de commissie heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Jackisgek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:47:
Ik ben inmiddels van een koude kermis thuis gekomen.

In de BTW dagen van de MediaMarkt een LG 34UM59-P op de kop getikt voor €296, maar het scherm stond scheef op de standaard. De linkerkant hing letterlijk een centimeter lager dan de rechterkant. Gisteren naar de MediaMarkt gereden en na het openmaken van nog twee schermen was de conclusie snel getrokken: deze hele UM59 serie van LG staat scheef op de standaard en is daarmee vrij waardeloos. Positief verrast door de service van de MediaMarkt, maar nu heb ik mijn geld terug en moet ik ineens terug naar mijn 24inch 16:9 monitor :/

Wat zouden jullie aanraden ter vervanging in ongeveer dezelfde prijsklasse als de LG? Ik zie hier schermen van €800 langskomen, maar die krijg ik thuis niet door de commissie heen ;)
Ehm, deze monitor is kantelbaar, en dus gewoon recht te stellen :Y

edit: o nee, verticaal.... niet horizontaal

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:58
zion schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ehm, deze monitor is kantelbaar, en dus gewoon recht te stellen :Y

edit: o nee, verticaal.... niet horizontaal
Inderdaad alleen verticaal te kantelen helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 19:16
Hallo mede tweakeraars,

Ik had nog een vraagje over een 3440 x1440 monitor het gaat in mijn geval om de HKC nb34c wat een 100 hz LPS scherm is voor ongeveer 600 euro. Alleen zijn er geen recensies over te vinden heeft 1 van jullie een idee?

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Al bij de prijswatch gekeken? ;)
productreview: HKC NB34C Wit, Zilver review door Vetzak
japserflapser schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:39:
Hallo mede tweakeraars,

Ik had nog een vraagje over een 3440 x1440 monitor het gaat in mijn geval om de HKC nb34c wat een 100 hz LPS scherm is voor ongeveer 600 euro. Alleen zijn er geen recensies over te vinden heeft 1 van jullie een idee?

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jackisgek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:35:
[...]

Inderdaad alleen verticaal te kantelen helaas ;(
Monitorarm of wandbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
enci schreef op zondag 4 februari 2018 @ 02:51:
[...]

29UM59A-P heeft GEEN freesync
Dude... Ik zou de spec sheet eens bekijken. Tis ook niet dat ik freesync kan aanzetten in het menu..

http://www.lg.com/us/supp...M59A-P%20Spec%20Sheet.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door yasin76 op 09-02-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Nog 7 dagen... dan is de Alienware binnen... Duurt lang!

Voorwaarts!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
yasin76 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:12:
Dude... Ik zou de spec sheet eens bekijken. Tis ook niet dat ik freesync kan aanzetten in het menu..

http://www.lg.com/us/supp...M59A-P%20Spec%20Sheet.pdf
En heb je dat dan even doorgegeven dmv "verbeter product gegevens"?
Heb de afgelopen tijd al een zootje verbeteringen doorgegeven, met name bij 21:9 monitoren omdat de productgegevens niet compleet, of zelfs foutief waren ingevuld.

Zo help je je medetweakers ook nog een beetje in hun zoektocht.

Ondertussen gesubmit, dus zal morgen wel geupdate zijn

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 10-02-2018 00:20 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Speedy_JN schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:43:
Nog 7 dagen... dan is de Alienware binnen... Duurt lang!
Heb jij hem al binnen en waar heb je hem besteld? Ik heb er ook 1 besteld maar leverdatum op Alternate wordt steeds uitgesteld en zit er inmiddels dus ook meer dan een week op te wachten.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Zelfde verhaal... twee keer al uitgesteld. :(

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Wel of geen pixelgarantie doen?

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 19:13
Als je hem laat opsturen kan je het scherm altijd binnen 2 weken retour sturen zonder reden van opgaaf .

Als je hem op haalt in de winkel zou je eventueel wel pixelgarantie kunnen overwegen aangezien ze dan niet verplicht zijn om een scherm terug te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik was het wel van plan, maar toen ik zag dat ie op voorraad was bij Alternate heb ik hem direct besteld en ben ik het eigenlijk vergeten.. Maar gelukkig geen last van dode pixels en na 3,5 week nog steeds uitermate tevreden met het scherm. Als ik wat onderzoek doe naar de AW3418DW + dode pixels vind ik ook niet veel berichten, denk dat de quality control van Dell op dit vlak wel vrij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dode pixels is tegenwoordig lang niet meer zo'n groot probleem als dat het vroeger was. Met name TN is daar gevoelig voor en de meeste schermen waar we in dit topic over praten gebruiken die technologie niet.

Pixelgarantie is de grootste geldverspilling die er is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vinze schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:54:
Ik was het wel van plan, maar toen ik zag dat ie op voorraad was bij Alternate heb ik hem direct besteld en ben ik het eigenlijk vergeten.. Maar gelukkig geen last van dode pixels en na 3,5 week nog steeds uitermate tevreden met het scherm. Als ik wat onderzoek doe naar de AW3418DW + dode pixels vind ik ook niet veel berichten, denk dat de quality control van Dell op dit vlak wel vrij goed is.
Of nergens te krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:53
Hoe bevalt het contrast van de alienware bij de mensen die hem reeds in huis hebben? Vind zelf de Alienware een heel interessant scherm, maar het contrast lijkt wat laag te zijn (zelfs voor een IPS paneel) als ik de review van TFT central lees.

Persoonlijk een poosje terug de Acer X34A verkocht omdat het voor mij het toch niet helemaal was (vanwege backlight bleed, 'zwevende pixels', een dode pixel en tegenvallende kleuren t.o.v. mijn Dell U2515H). Ik volg de nieuwste panelen echter wel met veel belangstelling. Merk wel dat de markt eindelijk echt in beweging is, er komen steeds meer nieuwe panelen wat voor mij ook wel betekent dat ik wellicht deze zomer toch maar weer eens een nieuwe variant ga proberen.

Ben daarom wel heel erg benieuwd naar het nieuwe paneel van LG (34KG950G) waar ik hoge verwachtingen heb aangezien dit hetzelfde paneel lijkt te zijn als in de AW3418D en de X34P die op zich goede reviews krijgen (m.u.v. het contrast op de alienware). Ik vraag me alleen wel af wat de Nano-cell technologie nu echt gaat toevoegen op deze schermen.

Ik merk daarnaast ook dat er relatief veel VA panelen verschijnen (35" 1440p), echter ik zou denk ik zelf eerder willen gaan voor IPS. De nieuwe ASUS/Acer die zijn aangekondigd met 200Hz lijken me weer wat minder interessant, zeker gezien de prijs. Daarnaast is voor mij, als casual gamer, 100Hz eigenlijk al wel voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door [MAUS] op 24-02-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wel mooi dat ze er zo transparant over zijn. Dat ben ik niet gewend van Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb inmiddels de bestelling van mijn Dell Alienware AW3418DW bij alternate.nl geannuleerd. Heb net telefonisch contact gehad na 2 weken erop gewacht te hebben. Gisteren zouden de monitoren worden geleverd maar dat is niet gebeurd. Ze weten nu dus totaal niet wanneer ze de monitor kunnen leveren. Heel erg jammer keek er erg naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

juggle schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:47:
Ik heb inmiddels de bestelling van mijn Dell Alienware AW3418DW bij alternate.nl geannuleerd. Heb net telefonisch contact gehad na 2 weken erop gewacht te hebben. Gisteren zouden de monitoren worden geleverd maar dat is niet gebeurd. Ze weten nu dus totaal niet wanneer ze de monitor kunnen leveren. Heel erg jammer keek er erg naar uit.
En dat terwijl ze 2 werkdagen aangeven als levertijd op hun site, heel bijzonder.

Mijn ervaring met de klantenservice van alternate is wel dat ze vaak in elk opzicht van toeten noch blazen weten. Ze zitten er maar wat vaak naast.

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Blaat schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:39:
[...]

En dat terwijl ze 2 werkdagen aangeven als levertijd op hun site, heel bijzonder.

Mijn ervaring met de klantenservice van alternate is wel dat ze vaak in elk opzicht van toeten noch blazen weten. Ze zitten er maar wat vaak naast.

We gaan het zien...
Inmiddels is levertijd naar onbekend aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 18:31

BTU_Natas

Superior dutchie

Hier hetzelfde verhaal, ik ga zo bellen. Want ook mij is vertelt dat er gisteren een zending is binnen gekomen, en heb nog geen update of wat dan ook maar ontvangen.

Ga het verhaal aanhoren, en denk ik gelijk maar cancelen, en er meteen een negatieve review erachteraan. Als ik van te voren had geweten, dat ze niet eens zeker wisten of ze ze gaan krijgen, had ik niet 1100 euro overgemaakt. Had elders sneller kunnen schakelen. En dat ik er dan ook nog continu achter aan mag fietsen, is gewoon irritant.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste