Ik heb hem inmiddels ook binnen (Samsung G8 QD Oled) en het is echt een mooi scherm. Ook mijn USB-C webcam kan er prima op aangesloten worden en kan vervolgens door mijn MBP gebruikt worden.
Het Tizen "smart" gedoe irriteert me echter wel. Het is traag, maar ik moet er komen wanneer ik tussen MBP en PC wil switchen. Het wisselen van source duurt ook nog eens best wel lang.
Echter na wat gepiel werkt het goed. Alvast even een pic van het eindresultaat... Meteen mijn kabels weggewerkt:
En dan hier nog even mijn issue log :-)
Update:
Zowel via USB-C als via DP is het beeld ook NIET "volledig".
Zodra ik switch van refresh-rate verspringt dit iets, maar het is nooit goed. Dat kan ik niet accepteren bij een scherm van 1500.
Edit: Dit is blijkbaar een feature om burn-in te voorkomen, zie foto's onderaan in deze post. Zonder het gebruik van flitser valt het nauwelijks op nu. Het scherm is iets groter dan 3440*1440.
Update 2:
Tizen was nogal traag. Ik heb daarom een reset uitgevoerd en de monitor daarna NIET met WiFi verbonden. Vervolgens alle apps verwijderd zodat ik alleen nog een input selection over heb:
Update 3:
Ook mijn kleuren zijn nu washed-out wanneer ik HDR aanzet.
Dat krijg ik niet hersteld. Hoe los jij dit op @CrashTest ?
Edit:
Kleuren nu weer ok.
- Monitor ingesteld op Game Profile standaard ipv FPS.
- HDR Basic ipv Advanced
- In windows HDR aangezet en de SDR brightness omlaag.
- OLED calibration gedaan via de app uit de Windows store
- GSync aangezet in Nvidia control panel
- Display setting uiteraard op goede resolutie en 175hz
- iRacing op HDR10 ipv ...16 (dit zorgde voor issues ook nadat iRacing werd afgesloten denk ik).
Deze "afwijking" is dus blijkbaar voor burn-in prevention:
Het valt me nauwelijks op, behalve bij de Mac menubar
[
Voor 69% gewijzigd door
Jay-v op 11-12-2022 16:13
]