Reem0nN schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:31:
[...]
Ben zelf ook van een AW3821DW naar een LG 42 C2 gegaan, en ondanks dat ik een 80cm diep bureau heb, begin ik steeds meer eye strain te krijgen lijkt wel, hoofdpijn etc, wat ik ook doe, zit positie veranderen, kleinere venster, brightness lager, mag allemaal niet baten.
Ook merk ik vaak dat het scherm te groot is voor FPS games, terwijl voor singleplayer games met een controller het weer ideaal is.
Ik twijfel soms om de Odyssey G8 OLED te halen, hoewel ik niet weet of ik van een 38 inch naar 42 inch weer naar een 34 inch formaat kan gaan.
Heb ook speciaal een 4090 gekocht om 4K120 te kunnen game, en denk dat een 4090 aardig overkill is voor 3440x1440.
Ohja, mijn bureau is 90cm diep en heb de 42C2 aan een Ergotec HX hangen voor maximale kijkafstand. Ik heb zelf geen last van eye strain, ondanks dat ik er hele werkdagen achter zit. Een TV als monitor brengt zeker wat ongemakken met zich mee.. maar dit was de enige betaalbare optie met veel schermruimte. Kan je voor FPS niet eventueel de aspect ratio op de TV instellen met zwarte balken en 3440 x 1440? Je kan het sowieso even testen om te zien of deze resolutie nu nog zou bevallen.
Ik vind de G8 OLED totaal niet interessant voor zoveel geld (1500 euro), zeker niet als all-round monitor met maar 1440 pixels in de hoogte... m'n 42C2 kostte ongeveer de helft. Die G8 is het ook allemaal net niet met micro-hdmi en mini-displayport, Tizen en slechts 65w USB-C PD. Een Intel MacBook Pro trekt meer vermogen.
Ik zou dan persoonlijk even wachten op een 38" versie met 3840 x 1600 en wat betere aansluitmogelijkheden. Wat mij betreft wordt het ongeveer een
uitvoering: LG 38WN95C Wit, Zilver maar dan met QD-OLED paneel

Ze hangen er alleen altijd achterlijke prijskaartjes aan in monitor land.
Ik verwacht zelf dat Dell Alienware de eerste gaat worden met dit aanbod, al zal LG ook ongetwijfeld bezig zijn
[
Voor 3% gewijzigd door
stin00 op 06-12-2022 19:37
]