[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
Aggressor schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:16:
als je bij dell met creditcard betaald.. wordt het dan meteen afgeschreven of net zoals Amazon pas als het verstuurd wordt?
Meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:01
dan sla ik over :)
ik ga nu niet bestellen, betalen en wachten tot eind juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:30
Osmia schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Heb die van mij besteld om 9:07 en heb 9:12 de bevestiging ontvangen. Nog steeds niet in productie. Geschatte verzenddatum 23 maart, geschatte aankomstdatum 24 maart.
Yep, zelfde situatie hier.. Ik ga er iig niet meer van uit dat ie morgen binnen is. Zou fijn zijn als ze iets van een update kunnen geven, wanneer die komt maakt mij niks uit. Moet wel weten wanneer ik thuis moet blijven 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Geen korting voor België? 23% korting is aardig wat!

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osmia
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 08:18
Ik heb zo'n vermoeden dat onderstaande belofte niet helemaal matcht met de waarheid :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYaibaVNVcYOL51P8r9Gf5jCT64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4rr4KSlQpfTewFBcFa9NHqjn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themash360
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-08 20:03
Was er ook laat bij, eind Juli. Ik ga het wel zien gebeuren, zul je zien dat nu de maanden ineens niet voorbij lijken te vliegen 🤬.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Conorano schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Dat is (hopelijk) fijn om te horen. Ik heb ook betaald via ideal om 9:50 en nog geen bevestiging. Maar mijn verwachte leverdatum staat nog wel op 29 maart. Hoop dat dit ook zo blijft.
Mijn bestelling die ik via Ideal heb betaald is vannacht bevestigd. Verwachte leverdatum staat nog steeds op 18 mei. Ben benieuwd! Mijn huidige monitor is wel aan het overlijden dus hopelijk houdt hij het nog even vol..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farrell
  • Laatst online: 15:06
Wekko306 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:33:
[...]

Mijn bestelling die ik via Ideal heb betaald is vannacht bevestigd. Verwachte leverdatum staat nog steeds op 18 mei. Ben benieuwd! Mijn huidige monitor is wel aan het overlijden dus hopelijk houdt hij het nog even vol..
Bij mij precies hetzelfde, behalve dat mijn huidige monitor niet aan overlijden is. Nog eventjes geduld hebben :+ Nogmaals dank! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conorano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01-2024
Ditto hier. Verwachte leverdatum 30 maart. Ik denk alleen wel dat hier verdere vertraging in komt als ik kijk naar hoe mensen op de ultrawide reddit leverdatums hebben van 24 maart, maar nog steeds geen verzendbewijs.

Is er al iemand hier die heeft doorgekregen dat zijn monitor onderweg is?

EDIT
Misschien wel interessant om te weten maar de monitor was blijkbaar in minuten al uitverkocht, zonder dat de levertijden geüpdatet werden. Volgens onderstaand bericht word de levertijd van vele orders dus ook aangepast binnenkort :/ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB9GZWBa_Uec9pxXeXvFMgQZX_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rd1AMDVLY2RVQ9A8vnTuvhFH.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Conorano op 24-03-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
Krijg net een mail.
Bedankt voor uw recente bestelling bij Dell. We werken eraan om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. De leveringsdatum van uw bestelling is bijgewerkt tot 22-04-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
Ik moet wachten tot 03/08/2022 en heb €1190 moeten betalen ( België ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:01
Momenteel heb ik de Acer X34GS.
Ik twijfel om ook voor de Dell te gaan.
De x34gs is ook een goede monitor....

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Misschien even beetje off-topic, maar mijn ervaringen met Dell bij het bestellen van mijn U4320Q waren dat de leverdatum maanden verder was en ik vanuit het niks toen opeens een shipment bericht kreeg (maanden voor hun indicatie). Er is wat dat betreft even wat minder duidelijkheid als je misschien bij andere firma's gewent bent.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:13
Wat was de verwachte leverdatum van jouw bestelling voor dit bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Cl4v4t schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Wat was de verwachte leverdatum van jouw bestelling voor dit bericht?
Vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Vandaag is mijn bestelling ook naar achteren geschoven naar 22 april... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 23:13
Gister mijn AW3423DW ontvangen. Heel blij mee :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-08 11:09
Vannacht de bevestiging gekregen, levertijd wordt nu op 19 mei geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grad_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-08 09:43
Net de bestelling geplaatst, nog geen bevestiging.

Verwachte leverdatum staat op 1 augustus :whew:

-edit-
Bestelbevestiging binnen. Nog steeds 1 augustus...

[ Voor 23% gewijzigd door _Grad_ op 25-03-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Skaave schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:48:
Deel je ff wat plaatjes van hoe mooi het wel niet is? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Kan je iets zeggen over de fan noise? Lees daar enigszins verontrustende dingen over.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Jaloers! :+

Die van mij is uitgesteld tot 22 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
pingkiller schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Kan je iets zeggen over de fan noise? Lees daar enigszins verontrustende dingen over.
Hier staan samples van de fan noise: https://www.computerbase....re-aw3423dw-qd-oled-test/
Zelfs als de monitor uitstaat gaat de fan aan.. dat is wel een dingetje. Ga het ervaren tzt maar mocht dat teveel irriteren dat gaat ie retour. Zelfde voor die contrast verkleuringen.

[ Voor 22% gewijzigd door ZiSE op 25-03-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conorano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01-2024
Zojuist is mijn bestelling vertraagd van 30 maart naar 27 mei... Al had ik het product in de ochtend van 22 maart besteld. Hoop dat ze de supply issues snel kunnen oplossen en de verzenddatums weer wat terug kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:09
Oef, helemaal gemist dat deze bestelbaar was. Net een order geplaatst (dank voor de kortingscodes in dit topic!) maar leverdatum staat nu op 1 augustus... nu maar hopen dat het in de praktijk misschien meevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 09:54
Zojuist een mail gehad dat mijn levertijd aangepast is naar 05-07-2022.
Zolang het niet geannuleerd wordt, hoor je mij niet klagen.
Stond trouwens op halverwege mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
FireBladeX schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:43:
Zojuist een mail gehad dat mijn levertijd aangepast is naar 05-07-2022.
Zolang het niet geannuleerd wordt, hoor je mij niet klagen.
Stond trouwens op halverwege mei.
Ik heb zojuist ook een email gehad waarbij de nieuwe leveringsdatum 05-07-2022 wordt i.p.v. 18-05-2022. Dat duurt dan nog wel een stuk langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Farrell schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Ik heb zojuist ook een email gehad waarbij de nieuwe leevringsdatum 05-07-2022 wordt i.p.v. 18-05-2022. Dat duurt dan nog wel een stuk langer...
Hier ook :( beetje zuur

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07

CMT

Diegene die allemaal een Alienware AW3423DW aan hebben geschaft of dat van plan zijn, ik hoop van harte dat de monitor jullie zal bevallen!
Het lijkt mij zo gaaf om met OLED te gamen.

Zelf heb ik er met argusogen tegenaan gekeken en besloten om eerst af te wachten totdat er meerdere fabrikanten mee aan de slag gaan.
Dat Samsung productieproblemen schijnt te hebben, geeft mij namelijk een beetje zorgen.
Daarnaast heb ik ook opgezocht wat Dell nou onder 'premium panel gurantee', waarmee geadverteerd wordt, verstaat.
Het schijn dus dat voor de AW3423DW een dode pixel limiet van 6 wordt gehanteerd.
Alleen bij een vastzittende subpixel, kan je gebruik maken van deze 'garantie'.
https://www.dell.com/supp...-pixel-guidelines?lang=en
Dat is eigenlijk wel een teleurstelling en hetzelfde als bij een gewone TFT monitor.

Persoonlijk betaal ik liever wat meer voor een perfect scherm zonder fouten, zeker bij een OLED scherm.
Maar misschien hebben jullie wel geluk.

Op Computerbase.de is er gisteren verder een review verschenen! :
https://www.computerbase....re-aw3423dw-qd-oled-test/

Er zijn dus wel wat problemen, zoals een hoorbare fan die niet afslaat wanneer het scherm uitstaat (jeeej g-sync module..) en die bij sommige exemplaren ook ratelt.
En de pixelindeling/aansturing zorgt voor 'fringing' aan randen van witte vlakken.
Voor de game ervaring zal het waarschijnlijk geen afbreuk doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

CMT schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:37:
Diegene die allemaal een Alienware AW3423DW aan hebben geschaft of dat van plan zijn, ik hoop van harte dat de monitor jullie zal bevallen!

Zelf heb ik er met argusogen tegenaan gekeken en besloten om eerst af te wachten totdat er meerdere fabrikanten mee aan de slag gaan.
Dat Samsung productieproblemen schijnt te hebben, geeft mij namelijk een beetje zorgen.
Daarnaast heb ik ook opgezocht wat Dell nou onder 'premium panel gurantee', waarmee geadverteerd wordt, verstaat.
Het schijn dus dat voor de AW3423DW een dode pixel limiet van 6 wordt gehanteerd.
Dat is eigenlijk wel een teleurstelling en hetzelfde als bij een gewone TFT monitor.

Persoonlijk betaal ik liever wat meer voor een perfect scherm zonder fouten, zeker bij een OLED scherm.

Er zijn dus wel wat problemen, zoals een hoorbare fan die niet afslaat wanneer het scherm uitstaat (jeeej g-sync module..) en die bij sommige exemplaren ook ratelt.
En de pixelindeling/aansturing zorgt voor 'fringing' aan randen van witte vlakken.
Maar dat is alleen als je eco mode uitschakelt. Ik zie geen reden om dat uit te schakelen? Ik ben eerder benieuwd naar hoe hard die fan gaat klinken, want in mijn appartement is het enorm stil, zo lang het niet harder klinkt dan mijn stille pc is het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 25-03-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX

Ik maak me absoluut geen zorgen. Als het niet bevalt, gaat het regelrecht retour. Tegen de tijd dat ik het in juli in ontvangst mag nemen, zullen er wat firmware updates zijn verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 21:51
FireBladeX schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Ik maak me absoluut geen zorgen. Als het niet bevalt, gaat het regelrecht retour. Tegen de tijd dat ik het in juli in ontvangst mag nemen, zullen er wat firmware updates zijn verschenen.
Precies, net een besteld, blij mee. By the way: thx voor de info guys: 1018 is een stuk prettiger.

Mocht hij tegen die tijd echt niet bevallen gaat hij gewoon terug. En tussen nu en dan zullen er ook flink wat reviews bij zijn gekomen, die wel het eea zullen verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainDrop
  • Laatst online: 31-03 19:23
rachez schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:35:
[...]

Precies, net een besteld, blij mee. By the way: thx voor de info guys: 1018 is een stuk prettiger.

Mocht hij tegen die tijd echt niet bevallen gaat hij gewoon terug. En tussen nu en dan zullen er ook flink wat reviews bij zijn gekomen, die wel het eea zullen verduidelijken.
Dat was gister ook exact mijn idee. Ik heb em ook besteld, dan sta ik in ieder geval in de rij, en een (nog) werkende coupon code voor €300 korting was mooi meegenomen.
In de komende maanden zie ik dan nog wel of ik de bestelling annuleer na het lezen en zien van meer reviews.
Die review op computerbase.de stemde me in ieder geval minder vrolijk.

[ Voor 5% gewijzigd door BrainDrop op 26-03-2022 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 19:43
pingkiller schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Niet de gene wie je het vroeg, maar ik ben ook 1 van de gelukkige die de monitor heeft ontvangen donderdag. Fannoise is geen issue bij mij, ik hoor het alleen als ik mijn oor op de achterkant van de monitor leg. (niet realistisch vind ik) Ik heb de monitor in de Standard preset mode & HDR Peak 1000.

En het is niet dat mijn PC lawaai maakt dat ik het daarom niet hoor. Tijdens desktop werk hoor ik mijn PC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainDrop
QPeter schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:33:
[...]

Niet de gene wie je het vroeg, maar ik ben ook 1 van de gelukkige die de monitor heeft ontvangen donderdag. Fannoise is geen issue bij mij, ik hoor het alleen als ik mijn oor op de achterkant van de monitor leg. (niet realistisch vind ik) Ik heb de monitor in de Standard preset mode & HDR Peak 1000.

En het is niet dat mijn PC lawaai maakt dat ik het daarom niet hoor. Tijdens desktop werk hoor ik mijn PC niet.
Gefeliciteerd met je nieuwe monitor 😀
Nog een vraag dan, mbt wat ik gelezen heb in de review van Computerbase.de, hoe zit het met de 'colorful edges' tijdens gewoon kantoorwerk? Heb jij dit al opgemerkt?

If you use the Alienware AW3423DW 100 percent for games with movement, the colorful edges are usually not a problem and are not noticeable at all. In addition, the general image quality of the OLED display with perfect contrast and great colors in games quickly compensates.

The situation is different if you also use the monitor in everyday life. The colorful edges are noticeable when surfing the web, reading websites, writing in Office programs and also on the Windows desktop. ComputerBase.de concludes on the Alienware display with a violet line on the blue bar, which is clearly visible. And once you have seen the colorful edges, you can no longer unseen them, as is so often the case. With small fonts, it is only noticeable when you get close to the image. However, the color fringes are also a problem in everyday life in larger colored areas that cannot simply be dismissed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QPeter
BrainDrop schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe monitor 😀
Nog een vraag dan, mbt wat ik gelezen heb in de review van Computerbase.de, hoe zit het met de 'colorful edges' tijdens gewoon kantoorwerk? Heb jij dit al opgemerkt?
Kan ik het zien? Ja, maar dan zit ik wel heel dicht op mijn scherm (15cm afstand). Zo dicht dat ik mijn hoofd moet draaien om de linker en rechterhoek van het scherm te zien. Dus voor mij is het geen storend probleem zittend op ongeveer 45cm van het scherm, maar ieder persoon is anders en de ene persoon heeft betere ogen of is ergens gevoeliger voor. Ik heb er persoonlijk geen last van tijdens normaal kantoor werk of tijdens het gamen. Verschillende games gespeeld; Anno 1800, Forza Horizon 5, Lost Ark, Red Dead Redemption 2, Shadow of the Tomb raider.

Ik volg deze monitor al een tijd en vooral bijna alle topics gelezen op /r/ultrawidemasterrace sinds de USA release & leveringen. Ik heb ook het artikel van computerbase.de en heise.de gelezen en alle andere kritiek punten van deze monitor. Goed dat er kritiek is en niet alles met een rozé bril wordt bekeken, aangezien het veel geld is voor een PC monitor maar ik denk dat je het pas kan bepalen als jezelf mogelijkheid hebt om het scherm te bekijken & testen.

Ik werk trouwens op Windows 11 dus ik weet niet of dit ook erger is op MacOS of Linux.
De punten van kritiek fan-noise & probleem met randen van vensters en tekst (Colorfull edges) aan onder en zijkanten spelen dus gelukkig voor mij geen rol.

Wat mij betreft zijn de voordelen van QD OLED het zeker waard tegenover de nadelen. De 3 jaar garantie heeft mij er toe gezet dat ik het gokje durfde te wagen m.b.t burn-in. En geen IPS/TN glow meer in donkere scenes bij games, is voor mij wel een gamechanger en ik zou niet meer iets anders kopen dan (QD) OLED als PC monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Net nog eentje kunnen bestellen, dank voor de tips hier.
Uw bestelling is bevestigd en staat op het punt om naar Productie te gaan.
Geschatte aankomstdatum: Aug 2, 2022 :X

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 27-03-2022 15:03 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium

Ik krijg hem toch pas op 03/08/2021 en heb zelfs nadien nog 14 dagen bedenktijd.
Dus in principe geen risico. Komt er een beter of gelijkaardig scherm op de markt dat ik kan vastkrijgen voor die datum, kan ik alsnog gewoon annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
Sp33dFr34k schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:03:
Net nog eentje kunnen bestellen, dank voor de tips hier.

[...]

Geschatte aankomstdatum: Aug 2, 2022 :X
Hoe kan het nu dat jij 4 dagen na mij besteld en een eerdere aankomstdatum krijgt? dat kan toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:23
Net zoals QPeter heb ik het geluk dat de monitor bij mij al afgelopen donderdag is geleverd en ik kan zijn bevindingen eigenlijk alleen maar beamen.

Wat betreft de fan: als ik niet had gelezen dat er een in zit was ik daar zelf mogelijk nooit achter gekomen.

De "color fringing / abberation" is inderdaad zichtbaar, vooral bij helder witte objecten/tekst op een zwarte achtergrond. Tijdens games is het me totaal niet opgevallen en op andere momenten misschien vooral omdat ik het weet en er op let. Vanaf normale kijkafstand lijkt de tekst weergave niet heel veel slechter dan van een 27" 1440p nano IPS paneel, maar ik heb de monitor nog niet gebruikt om op te werken dus de echte proef is nog niet geweest.

In games is het beeld in ieder geval fantastisch. In HDR1000 modus doen highlights in cyberpunk bijna pijn aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
Op welk tijdstip (order/bevestiging mail) hebben de mensen die hem ontvangen hebben de AW3423DW besteld dan? Als je ook op reddit en andere fora kijkt lijkt het echt een zooitje te zijn met hoe ze dit gedaan hebben. Sommige mensen die later besteld hadden kregen wel geleverd.

Hier zelf even na 9 uur besteld op 22 maart. Ik kon wel eerder bestellen, maar dan had je die korting niet. Mail van de bestelling kreeg ik om 9:07 en de bevestiging om 9:13. Hij zou in eerste instantie dus geleverd worden op 24 maart. Ondertussen is dit uitgesteld naar 22 april met een shipping date van 20 april. Maar veel mensen krijgen ondertussen al shipping dates van begin april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:23
Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:
Op welk tijdstip (order/bevestiging mail) hebben de mensen die hem ontvangen hebben de AW3423DW besteld dan? Als je ook op reddit en andere fora kijkt lijkt het echt een zooitje te zijn met hoe ze dit gedaan hebben. Sommige mensen die later besteld hadden kregen wel geleverd.

Hier zelf even na 9 uur besteld op 22 maart. Ik kon wel eerder bestellen, maar dan had je die korting niet. Mail van de bestelling kreeg ik om 9:07 en de bevestiging om 9:13. Hij zou in eerste instantie dus geleverd worden op 24 maart. Ondertussen is dit uitgesteld naar 22 april met een shipping date van 20 april. Maar veel mensen krijgen ondertussen al shipping dates van begin april...
Ik heb die ochtend exact hetzelfde gedaan en had ook de bestellingsmail om 9:07, maar de bevestiging om 9:11. Waarschijnlijk heeft er dus minder dan een minuut tussen onze bestellingen gezeten en hebben ze in die korte tijd veel bestellingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

JRMBelgium schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:19:
[...]

Hoe kan het nu dat jij 4 dagen na mij besteld en een eerdere aankomstdatum krijgt? dat kan toch niet...
1 dag he :P Maar raar is het wel ja. Sowieso wel een hele lange levertijd... maar even goed in de gaten houden wat er in de tussentijd voorbijkomt en annuleren indien nodig.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainDrop
Samsung komt ook met een eigen 34" QD-OLED ultrawide 1440p monitor, de Samsung Odyssey G8QNB. Voor wat nu bekend is zijn de specs nagenoeg gelijk aan de Alienware QD-OLED monitor, alleen komt er geen Gsync module in. Als de prijs overeenkomt is het wellicht een goed alternatief... Helaas is de prijs, of een release date, tot op heden niet bekend.

https://www.gfinityesport...release-date-specs-price/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
BrainDrop schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:02:
Samsung komt ook met een eigen 34" QD-OLED ultrawide 1440p monitor, de Samsung Odyssey G8QNB. Voor wat nu bekend is zijn de specs nagenoeg gelijk aan de Alienware QD-OLED monitor, alleen komt er geen Gsync module in. Als de prijs overeenkomt is het wellicht een goed alternatief... Helaas is de prijs, of een release date, tot op heden niet bekend.

https://www.gfinityesport...release-date-specs-price/
Na de CES is daarna niks meer van vernomen. Aangekondigd, award opgehaald en toen niks. Afwachten wat dat gaat worden qua releasedatum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT

CMT

ZiSE schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Na de CES is daarna niks meer van vernomen. Aangekondigd, award opgehaald en toen niks. Afwachten wat dat gaat worden qua releasedatum.
Achter de schermen zullen ze er vast wel aan werken :+ .
Reken er maar niet op dat het snel zal komen, op z'n vroegst eind dit jaar als er nog een aankondiging voor de zomer komt.
Ik vraag mij af of Samsung een of andere contractuele verplichting heeft aan Dell.

[ Voor 8% gewijzigd door CMT op 30-03-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 16:56
mprkooij schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:16:
Voor de geïnteresseerden. Ik heb een Dell Alienware AW3423DW weten te kopen door simpelweg de bestellink aan te passen.

Via: https://www.dell.com/nl-nl/shop/serviceselection/210-BDSZ kun je de monitor gewoon bestellen. Daarna voeg je discount code: AWMON23DAS krijg je nog eens 304,18 euro korting. Maakt het totaalbedrag 1018,35!

Succes!

[Afbeelding]
Het foefje en de link om deze monitor in je winkelwagentje te krijgen werkt nog steeds. Helaas werkt de kortingscode niet meer op dit product. De code werkt nog wel op andere Alienware monitors. Heeft iemand misschien nog een tip? Voor 1000 euro is dit de perfecte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 18-09 08:59
Ik had de Dell een week geleden besteld, maar vandaag is mijn creditcard betaling ingetrokken (niet door mij). Heb nog geen annulering van Dell, maar die zal dan wel snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb gisteren een Dell P3421W besteld. Maak al 7 jaar gebruik van een LG 34UM95 waar ik echt tevreden van ben, maar welke nog beperkt was tot HDMI 1.4. Gezien er geen DisplayPort op mijn laptop zit was het eens tijd om te veranderen.

Voorlopig meegedeelde leverdatum: woensdag, 27 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Ponymaster schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:28:
[...]

Het foefje en de link om deze monitor in je winkelwagentje te krijgen werkt nog steeds. Helaas werkt de kortingscode niet meer op dit product. De code werkt nog wel op andere Alienware monitors. Heeft iemand misschien nog een tip? Voor 1000 euro is dit de perfecte monitor.
Ik denk dat het gewoon een foutje was.
Ik had hem voor 1332 besteld via een offline order want ik wist het bestel trucje niet op de dag dat die beschikbaar kwam en de kortingscode wist ik niet van.
Ik heb geprobeerd om hem alsnog besteld te krijgen met de kortingscode gisteren/eergisteren maar dat werd gewoon keihard declined bij de finance afdeling.
Dus ik denk zelf dat diegene die hem wel daarvoor hebben gekregen gewoon vet mazzel hebben gehad.
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Apart, ik heb er nog 1 in mijn winkelwagen zitten (van de launchday) waar nog wel een kortingscode op actief is. Kan nog gewoon bestellen zo voor 1018 euro.

Probeer eens code AWMON23DAS of AWMON23DAE
Alle codes geven nu sind een paar dagen "...."is een geldige code, maar is niet van toepassing op artikelen in uw winkelwagen.
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Studenten kunnen ook een persoonlijke 23% kortingscode krijgen voor alienware. Dus als je iemand kent is dat ook te proberen. Ik denk dat die wel nog steeds zullen werken.
Had ik gezien helaas ken ik geen student die een code over heeft
Advantage voor werkgevers kan ik ook niet gebruiken

Nouja niet einde van de wereld mocht er nog een code komen voor Jun kan ik altijd nog cancelen en opnieuw bestellen en wellicht geeft het ook ff tijd om te zien hoe de andere opties zijn/bevallen als die ervoor uitkomen. (asus 42 inch b.v i know 16:9)

Edit 04-04
Codes van de Dell Advantage werken ook niet. Lijkt er dus op dat dit product dus nu volledig is uitgesloten van kortingscodes

[ Voor 44% gewijzigd door William/Ax3 op 04-04-2022 07:19 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger Mulder
[...]

Apart, ik heb er nog 1 in mijn winkelwagen zitten (van de launchday) waar nog wel een kortingscode op actief is. Kan nog gewoon bestellen zo voor 1018 euro.

Probeer eens code AWMON23DAS of AWMON23DAE
Cinner schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:41:
Ik had de Dell een week geleden besteld, maar vandaag is mijn creditcard betaling ingetrokken (niet door mij). Heb nog geen annulering van Dell, maar die zal dan wel snel volgen.
Dat is normaal, een charge op creditcard blijft maar 1-2 week staan. Winkel mag niet zo lang claim op het geld houden zonder te shippen. Betekend niet dat je bestelling geannuleerd is. Bij mij is hij ook van de cc verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rutger Mulder
William/Ax3 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:24:
Alle codes geven nu sind een paar dagen "...."is een geldige code, maar is niet van toepassing op artikelen in uw winkelwagen.
Balen. Ja die codes waren voor de wintersale en was waarschijnlijk niet de bedoeling voor nieuwe artikelen.

Studenten kunnen ook een persoonlijke 23% kortingscode krijgen voor alienware. Dus als je iemand kent is dat ook te proberen. Ik denk dat die wel nog steeds zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34
GSamson schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:02:
Ik heb gisteren een Dell P3421W besteld. Maak al 7 jaar gebruik van een LG 34UM95 waar ik echt tevreden van ben, maar welke nog beperkt was tot HDMI 1.4. Gezien er geen DisplayPort op mijn laptop zit was het eens tijd om te veranderen.

Voorlopig meegedeelde leverdatum: woensdag, 27 juli.
Beetje vreemde aankoop, van de ene 34" 60hz 3440x1440 ips monitor naar een andere owv een hogere HDMI versie??

HDMI 1.4 kan reeds 3440x1440 50hz (als ik me niet vergis), dus voor die 10hz extra....?
Heeft je laptop geen usb-C die ook displayport ondersteund, of mini DP?

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

Epsilon

50Hz vs 60Hz is een groot verschil. Laat staan een hogere refreshrate. Thuis werk ik ook op HDMI 1.4 omdat dit de 2e input is en de DP al bezet is. En het gaat _net_. Het is een wereld van verschil als je naar 144Hz gaat, ook voor office werk.

Overigens is het probleem van deze gebruiker ook op te lossen door een USB-C met DP altmode. Je hebt een vrije DP port op je monitor.

Overigens had je ook kunnen zeggen "ik wil een nieuwe Monitor" :+. Dat los je niet op met een dongeltje :p.

Edit: HDMI 2.0 naar DP kan niet helaas. Alleen de andere kant op.

[ Voor 15% gewijzigd door Epsilon op 31-03-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:54
TiezZ_BE schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Beetje vreemde aankoop, van de ene 34" 60hz 3440x1440 ips monitor naar een andere owv een hogere HDMI versie??

HDMI 1.4 kan reeds 3440x1440 50hz (als ik me niet vergis), dus voor die 10hz extra....?
Heeft je laptop geen usb-C die ook displayport ondersteund, of mini DP?
10 Hz lijkt niet veel maar als je het hoger gewoon bent, voelt het al snel als een stap terug.

Ik ga natuurlijk ook de andere features als de Power Delivery en de veel snellere USB gebruiken. Denk ook dat de curve comfortabeler gaat zijn om mijn werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
[...]

AWMON23DAE werkte bij mij nog op 25-03. Die andere die genoemd werd werkte inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farrell
Eindelijk wat duidelijkheid m.b.t. work and productivity: YouTube: Before You Buy The Alienware QD-OLED Monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QPeter
Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:

Ik heb op 22 maart iets na 7 uur besteld zonder korting, want deze werkte inderdaad niet. Iets na 8 uur confirmed door Dell. Achteraf via support ticket (e-mail) met Dell de kortingsfout opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:31
Ik wacht wel even tot Samsungs eigen versie en/of concurrentie met eigen panelen. Blijft een hoop geld voor iets wat op de meeste specs uitblinkt en dan toch weer zo'n rare (sub)pixel config heeft vergeleken met een LG paneel in de tv's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Vond deze ook goed.

Ligt echt net aan de persoon of die zich stoort aan fringing etc.

En kritiek van Vincent Teoh op video afspelen op 21:9 is niet terecht. Zie:
Palindrome schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:33:
[...]

Ik wacht wel even tot Samsungs eigen versie en/of concurrentie met eigen panelen. Blijft een hoop geld voor iets wat op de meeste specs uitblinkt en dan toch weer zo'n rare (sub)pixel config heeft vergeleken met een LG paneel in de tv's.
Kan je lang wachten. Samsung gat gewoon zelfde subpixel hebben en LG oled pixel layout is ook niet perfect voor pc gebruik en daar zit je met storende automatic brightness limiter.

[ Voor 39% gewijzigd door Rutger Mulder op 01-04-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Rutger Mulder schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:49:
[...]

Vond deze ook goed.
[YouTube: QD-OLED Issues - Color Fringing? Burn-in? Slow Response Times?]
Ligt echt net aan de persoon of die zich stoort aan fringing etc.

En kritiek van Vincent Teoh op video afspelen op 21:9 is niet terecht. Zie:
[YouTube: Dell Alienware AW3423DW - GREAT for /all/ movies]

[...]

Kan je lang wachten. Samsung gat gewoon zelfde subpixel hebben en LG oled pixel layout is ook niet perfect voor pc gebruik en daar zit je met storende automatic brightness limiter.
Maar wel meer concurrentie en dus hopelijk lagere prijzen en ik zie liever de configuratie van LG wat betreft subpixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Palindrome schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:23:
[...]

Maar wel meer concurrentie en dus hopelijk lagere prijzen en ik zie liever de configuratie van LG wat betreft subpixels.
Bedoel je dan de pixel layout van LG ultrafine OLED (RGB) schermen of de reguliere LG OLED TV's (WBGR)?

Technisch gezien heeft het Samsung QD-OLED paneel in de Alienware AW3423DW ook een RGB layout.
Waarvan de groene pixel er als het ware tussen de rode en blauw eruit is geknepen, naar boven en onder toe (oppervlak groene subpixel is ca. 2x groter dan de rode of blauwe subpixel).
Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben vanwege de QD-laag. Daar zal de opbrengst van de rode en groene primaire kleuren / golflengten wel door verschillen.

Ik hoop dat Samsung snel uit de doeken doet wat ze nu van plan zijn met de 34" QD-OLED.
Als ze pas in 2023 ermee aankomen, dan ga ik waarschijnlijk wel overstag naar de Alienware.

[ Voor 10% gewijzigd door CMT op 02-04-2022 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
CMT schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 04:09:
[...]

Bedoel je dan de pixel layout van LG ultrafine OLED (RGB) schermen of de reguliere LG OLED TV's (WBGR)?

Technisch gezien heeft het Samsung QD-OLED paneel in de Alienware AW3423DW ook een RGB layout.
Waarvan de groene pixel er als het ware tussen de rode en blauw eruit is geknepen, naar boven en onder toe (oppervlak groene subpixel is ca. 2x groter dan de rode of blauwe subpixel).
Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben vanwege de QD-laag. Daar zal de opbrengst van de rode en groene primaire kleuren / golflengten wel door verschillen.

Ik hoop dat Samsung snel uit de doeken doet wat ze nu van plan zijn met de 34" QD-OLED.
Als ze pas in 2023 ermee aankomen, dan ga ik waarschijnlijk wel overstag naar de Alienware.
Gaat mij er meer om dat de subpixels nog net even wat dichter op elkaar geplaatst moeten worden. LG kan dat wel en Samsung gebruikt voor dit paneel een wat goedkopere printechniek waardoor de spacing iets ruimer moet, bij een tv zit je wat verder dan een monitor dus daar is het geen probleem gelukkig. Hopelijk adopteerd Samsung snel de nieuwe verfijndere print techniek.

Maar ja kosten/baten en daar zal voor iedereen een wat andere grens voor liggen. Het zorgt er echter wel voor dat ik deze monitor niet blindelings durf te kopen en toch wel eerst van dichtbij wil bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 02-04-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Palindrome schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:21:
[...]
Het zorgt er echter wel voor dat ik deze monitor niet blindelings durf te kopen en toch wel eerst van dichtbij wil bekijken.
Dit inderdaad, maarja waar kun je deze monitor bekijken? Waarschijnlijk nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:40:
[...]

Dit inderdaad, maarja waar kun je deze monitor bekijken? Waarschijnlijk nergens...
Gewoon bestellen. Ben je niet tevreden kan hij toch retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 23:39
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:40:
[...]

Waar kan je überhaupt nog monitoren checken alvorens aan te schaffen? bijna nergens meer.
En op de plekken waar het nog wel kan zijn het aantal show modellen vrij beperkt.

Tenzij iemand hier een winkel weet die een zeer ruim assortiment in de showroom heeft.. zou er gerust een flink ritje voor over hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door RichD1011 op 03-04-2022 02:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT

CMT

Door de leegloop van winkels is dat met zo'n beetje alles tegenwoordig.
Toen de Paradigit hier nog in Wageningen was, heb ik eens geprobeerd om een monitor mee thuis te krijgen om uit te proberen.
Nee dat kon niet, was het antwoordt. Het was dan beter om het via de Paradigit website te bestellen, want dan kon de klant evt. gebruik maken van het herroepingsrecht 8)7
Sindsdien ben ik nooit meer naar een fysieke computerwinkel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
RichD1011 schreef op zondag 3 april 2022 @ 02:43:
[...]

Tenzij iemand hier een winkel weet die een zeer ruim assortiment in de showroom heeft.. zou er gerust een flink ritje voor over hebben.
Klopt, Informatique is de enige die ik kan bedenken. Maar veel uw hadden ze een jaar geleden ook niet staan. Wel veel monitoren aangesloten en dus werkend te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Is er iemand met de AW3423DW hier ook tegenaan gelopen: https://www.reddit.com/r/...ention_linelines_on_your/ ?
De gebruiker heeft het de helderheidsinstelling op 52 gezet (naar verluid ongeveer 100cd/m2 ofwel nits).
Na een week testen is er dus al sprake van retentie (de vraag is wel of dat permanent is).
Zo vroeg had ik het zeker niet verwacht :o.

Ik ben trouwens ook benieuwd of jullie last hebben van de refresh flikkering (niet te verwarren met de PWM aansturing van een achtergrondverlichting).
Is er bijvoorbeeld een strobosoop effect zichtbaar, wanneer er snel met de vingers of een potlood voor een wit scherm gewapperd wordt?

Ik vroeg mij verder af of het niet een ideetje is om bij te houden hoe het met de productiekwaliteit van de panelen gesteld is?
M.a.w. een lijstje bijhouden van de gelukkige eigenaren en het aantal gevonden dode/vast zittende pixels.
Maar misschien is het dan ook beter om een aparte topic daarvoor te openen (ik kan alleen geen beginpost maken, dat heb ik echt niet onder de knie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
CMT schreef op donderdag 7 april 2022 @ 06:05:
Is er iemand met de AW3423DW hier ook tegenaan gelopen: https://www.reddit.com/r/...ention_linelines_on_your/ ?
De gebruiker heeft het de helderheidsinstelling op 52 gezet (naar verluid ongeveer 100cd/m2 ofwel nits).
Na een week testen is er dus al sprake van retentie (de vraag is wel of dat permanent is).
Zo vroeg had ik het zeker niet verwacht :o.

Ik ben trouwens ook benieuwd of jullie last hebben van de refresh flikkering (niet te verwarren met de PWM aansturing van een achtergrondverlichting).
Is er bijvoorbeeld een strobosoop effect zichtbaar, wanneer er snel met de vingers of een potlood voor een wit scherm gewapperd wordt?

Ik vroeg mij verder af of het niet een ideetje is om bij te houden hoe het met de productiekwaliteit van de panelen gesteld is?
M.a.w. een lijstje bijhouden van de gelukkige eigenaren en het aantal gevonden dode/vast zittende pixels.
Maar misschien is het dan ook beter om een aparte topic daarvoor te openen (ik kan alleen geen beginpost maken, dat heb ik echt niet onder de knie).
Mijn 2 cents, als je de monitor wil, koop m.
Ik kan echt niet wakker liggen over hoeveel procent van de exemplaren een fout hebben. Als ik eind juli mijn exemplaar binnen heb, test ik hem, en als die niet bevalt of dode pixels heeft, gaat ie regelrecht retour.

Daarnaast is er volgens mij op reddit een grote community. De 10 tweakers gaan echt geen representatieve cijfers teweeg brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcbr
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-08 16:59
Ik ben nu aan het kiezen voor 34 ultra widescreen qhd scherm en heb het helaas niet zo op gebogen schermen, wil rond de 500 uitgeven en mijn oog valt op deze IIyama maar hier op YT (zie link vanaf 3.30) zegt die dat scherm voor fast paced games niet echt geschikt is , wat is jullie mening als je even de tijd willen nemen en mee willen denken?

YouTube: £400 1440p 144Hz IPS ULTRAWIDE! Iiyama GB3461WQSU Review - TechteamGB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Marcbr schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:23:
Ik ben nu aan het kiezen voor 34 ultra widescreen qhd scherm en heb het helaas niet zo op gebogen schermen, wil rond de 500 uitgeven en mijn oog valt op deze IIyama maar hier op YT (zie link vanaf 3.30) zegt die dat scherm voor fast paced games niet echt geschikt is , wat is jullie mening als je even de tijd willen nemen en mee willen denken?

Ik denk dat de MSI mpg341cqr voor het geld momenteel een completere monitor is.
pricewatch: MSI Optix MPG341CQR Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcbr
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-08 16:59
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat de MSI mpg341cqr voor het geld momenteel een completere monitor is.
pricewatch: MSI Optix MPG341CQR Grijs
Ik denk dat ik maar overstag ga naar een curved, wel helaas maar het is gewoon beter voor gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Marcbr schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:23:

De Gigabyte M34WQ is een plat 34" ultrawide scherm welke erg geschikt is, maar helaas lastig te krijgen en iets duurder dan €500 maar wel de moeite waard eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21
Sinds gisteren in bezit van de Dell s3422dwg, en loop nog even te hobbyen met de schermindeling.
Heb Dell display manager geïnstalleerd waarmee je je scherm in stukken kunt hakken, maar niet alle applicaties lijken zich hieraan te houden. Als je ze maximaliseert pakken ze gewoon het hele scherm ipv het stuk van het scherm waarin ik wil dat ze zich maximaliseren.
Doe ik iets fout, of kan ik beter een andere applicatie gebruiken die het scherm kan verdelen?

Ben verder erg tevreden over het scherm, komende van 2 oudere 24" dell schermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 19:34
JeroenV_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:59:
Sinds gisteren in bezit van de Dell s3422dwg, en loop nog even te hobbyen met de schermindeling.
Heb Dell display manager geïnstalleerd waarmee je je scherm in stukken kunt hakken, maar niet alle applicaties lijken zich hieraan te houden. Als je ze maximaliseert pakken ze gewoon het hele scherm ipv het stuk van het scherm waarin ik wil dat ze zich maximaliseren.
Doe ik iets fout, of kan ik beter een andere applicatie gebruiken die het scherm kan verdelen?

Ben verder erg tevreden over het scherm, komende van 2 oudere 24" dell schermen.
Fancy zones, onderdeel van Windows powertoys is een heel fijne applicatie hier voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
JeroenV_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:59:

Heb je toevallig Windows 11? Hou je muis dan eens op de maximaliseer-knop van een venster, dan verschijnen er al een zestal opties om je scherm op in te delen. Ik gebruikte eerst ook altijd Fancy Zones, maar sinds ik deze ingebouwde optie heb ontdekt gebruik ik dat gewoon, omdat mijn meest gebruikte indelingen daar standaard tussen zitten, en ik native support voor iets prefereer.

Maar of je die optie nou gebruikt of een extern programma, de maximaliseer-knop indrukken zal altijd volledig scherm geven is mijn ervaring, want zo werkt de maximaliseer-optie nu eenmaal: hij gebruikt je hele desktop, je kan dan niet nog weer sub-"maximaliseren" in een kleine afbakening van de desktop, anders is het geen maximaliseren meer :p

[ Voor 16% gewijzigd door Garwinski op 15-04-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21
Jep, thanks voor die tip om te hoveren boven de knop, was me nog nooit eerder opgevallen, maar hier kan ik zeker wat mee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Is er bij iemand al beweging in de AW3423DW bestelling? Ik heb een verzenddatum van 20 april maar dat hebben ze niet gered, nog geen nieuwe data vanuit Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Staat nog steeds op 2 augustus hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

ZiSE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:22:
Is er bij iemand al beweging in de AW3423DW bestelling? Ik heb een verzenddatum van 20 april maar dat hebben ze niet gered, nog geen nieuwe data vanuit Dell.
Voor mij hetzelfde als @Sp33dFr34k dus aan ons heb je niet veel. Enige wat ik kan zeggen is dat de data niet schuift, die laten ze gewoon staan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Hier hetzelfde... We zijn nu aan het einde van de volgende werkdag en geen update. In mijn ogen vrij bizar als je zoveel geld uitgeeft... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Laatst online: 18-09 10:41
Had ook een verzenddatum van 20 april terwijl die nog alleen op bevestigd stond. Medewerker van de klantenservice zei echter dat die wel op ‘in productie’ stond maar met een verzenddatum van vandaag. Kan me niet voorstellen dat ie dat zou verzinnen, maar dan klopt zelfs al de order pagina niet. Ik ga er niet meer vanuit dat die nog deze maand verzonden gaat worden.

Begrijp er sowieso weinig van. Op Reddit meerdere mensen elders in Europa met een leverdatum van zelfs in mei die hem nu al hebben ontvangen. Wat een zooitje.

[ Voor 9% gewijzigd door Spectre op 21-04-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Zojuist weer met support gebeld. Medewerker gaf aan dat hij in zijn systeem al een nieuwe verzenddatum van 24 april (zondag) zag maar dat de email nog niet was verzonden. Kan weinig anders doen dan wachten, maar heb er een hard hoofd in dat die datum klopt. We zullen het zien (en eerst ook maar zien of dat ook de datum is die de email gaat noemen dat het weer is vertraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Laatst online: 30-08 12:30
Spectre schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:38:
Zojuist weer met support gebeld. Medewerker gaf aan dat hij in zijn systeem al een nieuwe verzenddatum van 24 april (zondag) zag maar dat de email nog niet was verzonden. Kan weinig anders doen dan wachten, maar heb er een hard hoofd in dat die datum klopt. We zullen het zien (en eerst ook maar zien of dat ook de datum is die de email gaat noemen dat het weer is vertraagd).
Hier dezelfde ervaring. Ook gebeld en zeggen dat de statuspagina niet klopt.
Toen maar eens voor de grap gaan zoeken naar shopreviews/ervaringen. Vreemd genoeg is er geen shopprofiel hier op tweakers, maar de andere reviewsites hebben wel wat reviews.
Zelfs rekening houdend met een bias lijkt het er op dat dit niet ongebruikelijk is voor Dell als het een consumentenkoop is.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Net ook met Dell gebeld maar daar word je ook niks wijzer van. Volgens de medewerker staat de order nu op 23 april maar dat ging hem volgens hem ook niet worden. Hij zou wel in productie staan, maar door "parts shortage" is hij nog niet voltooid. Zelfde verhaal dat vele anderen ook te horen krijgen.

Op een UK forum zijn er een aantal die wel extra korting (5-10%) kregen voor de vertragingen. Maar als ik zeg dat ik baal van hun service etc zeggen ze gewoon bot dat je je order ook mag annuleren :(

Ik snap best dat er productie en transport problemen kunnen zijn, maar dit duurt al erg lang zo. En wat mij het meest stoort is de slechte communicatie (ofwel geen). En dat ze de order queue niet respecteren. Mensen die later besteld hebben krijgen eerder geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Rutger Mulder schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:03:
Net ook met Dell gebeld maar daar word je ook niks wijzer van. Volgens de medewerker staat de order nu op 23 april maar dat ging hem volgens hem ook niet worden. Hij zou wel in productie staan, maar door "parts shortage" is hij nog niet voltooid. Zelfde verhaal dat vele anderen ook te horen krijgen.

Op een UK forum zijn er een aantal die wel extra korting (5-10%) kregen voor de vertragingen. Maar als ik zeg dat ik baal van hun service etc zeggen ze gewoon bot dat je je order ook mag annuleren :(

Ik snap best dat er productie en transport problemen kunnen zijn, maar dit duurt al erg lang zo. En wat mij het meest stoort is de slechte communicatie (ofwel geen). En dat ze de order queue niet respecteren. Mensen die later besteld hebben krijgen eerder geleverd.
Wat mij misschien nog het meeste stoort is inderdaad de belabberde communicatie. Ik heb er opzich begrip dat we in een aparte tijd leven met allerlei supply verstoringen, maar bij bijvoorbeeld de GPU shortage gaven veel webshops gewoon aan dat ze de levertijd niet weten en gaven ze je dan je wachtrij nummer. Dell schept daarentegen juist wel verwachtingen door specifieke datums te geven welke ze bij mij inmiddels al 2x hebben misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Spectre schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:28:
[...]

Wat mij misschien nog het meeste stoort is inderdaad de belabberde communicatie. Ik heb er opzich begrip dat we in een aparte tijd leven met allerlei supply verstoringen, maar bij bijvoorbeeld de GPU shortage gaven veel webshops gewoon aan dat ze de levertijd niet weten en gaven ze je dan je wachtrij nummer. Dell schept daarentegen juist wel verwachtingen door specifieke datums te geven welke ze bij mij inmiddels al 2x hebben misgelopen.
Precies dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18-09 08:06
Hoe bevalt de Alienware nu voor degene die m nu een paar weken hebben? Zijn er nog firmware updates geweest die iets verbeteren bijvoorbeeld? Hoe wordt de color fringing ervaren?

Bij mij staat hij sowieso nog steeds op een levertijd in augustus :|

[ Voor 17% gewijzigd door Luuk1983 op 28-04-2022 14:15 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Luuk1983 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:14:
Hoe bevalt de Alienware nu voor degene die m nu een paar weken hebben? Zijn er nog firmware updates geweest die iets verbeteren bijvoorbeeld? Hoe wordt de color fringing ervaren?

Bij mij staat hij sowieso nog steeds op een levertijd in augustus :|
Hier ook nog aan het wachten, levertijd 5 Juli.... Inmiddels een maand voorbij zonder enige verandering op de Dell website

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ben een LG 34GN850 aan het overwegen maar ben nog zoekende naar een dual monitor arm waar mijn LG 27GL850 nog naast zou kunnen.

Heb op dit moment een Arctic Z2 Pro (gen2) maar heb mijn twijfels bij of hier een 34" en 27" naast elkaar zonder problemen kunnen hangen en met gewicht. Heb hier nu momenteel een 27" en 25" (dell u2518d) aan hangen.

Iemand nog advies of ervaring met een dual monitor arm in combinatie met 34" en 27"? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
@gerbenp yes, ik heb er een met een 34 inch en 27. Zal vanavond even kijken welke dat is. Kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Ik heb de voorloper van deze stand: https://www.arctic.de/en/Z2-3D-Gen-3/AEMNT00057A
Hangt een AW3418DW + Dell U2711 + speakers aan.

Moet wel zeggen dat je de arm met de 34 inch goed strak moet aandraaien om hem goed te houden. Je kan er dus beter niet al te veel mee heen en weer bewegen. Maar die van mij staat toch alweer een jaar of 5 stabiel zonder issues.
Denk eigenlijk dat dat dezelfde is die jij hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door rachez op 28-04-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
rachez schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:08:
Ik heb de voorloper van deze stand: https://www.arctic.de/en/Z2-3D-Gen-3/AEMNT00057A
Hangt een AW3418DW + Dell U2711 + speakers aan.

Moet wel zeggen dat je de arm met de 34 inch goed strak moet aandraaien om hem goed te houden. Je kan er dus beter niet al te veel mee heen en weer bewegen. Maar die van mij staat toch alweer een jaar of 5 stabiel zonder issues.
Denk eigenlijk dat dat dezelfde is die jij hebt?
Heb de pro variant, die heeft geen gasveer idd. Vorige generatie, heb voor de zekerheid maar even de 3D er bij besteld, kan ik altijd nog kijken en als het niks is terug sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
M'n order status is een week nadat ie geleverd had moeten worden (na al eerst vertraagd te zijn van 22 maart naar 24 april) eindelijk geüpdate. Met een nieuwe leverdatum van 31 mei... Ik heb geen pre-order geplaatst Dell, ik plaatste een bestelling toen jullie aangaven levering eind maart. Wat een shit show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Spectre schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:59:
M'n order status is een week nadat ie geleverd had moeten worden (na al eerst vertraagd te zijn van 22 maart naar 24 april) eindelijk geüpdate. Met een nieuwe leverdatum van 31 mei... Ik heb geen pre-order geplaatst Dell, ik plaatste een bestelling toen jullie aangaven levering eind maart. Wat een shit show.
Exact zelfde hier. Staat nu op 30 Mei, nou ik moet het eerst nog eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Same here, van 22 maart order, nu verwacht op 27 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osmia
  • Laatst online: 18-09 08:18
Mijn order (ETA 27 mei) is zojuist in productie gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
Na veel reviews te hebben gelezen heb ik mijn aw3423dw order toch maar geannuleerd. Dit vanwege dat het echt puur een gaming monitor lijkt te zijn en voor werk toch echt duidelijke minpunten heeft. Vervolgens heb ik de aw3821dw besteld. Voor mij is het werk minstens zo belangrijk als gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Mijn aw3423dw order status is ook naar production veranderd.
Status verzonden nu *O*
Farrell schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:00:
Na veel reviews te hebben gelezen heb ik mijn aw3423dw order toch maar geannuleerd. Dit vanwege dat het echt puur een gaming monitor lijkt te zijn en voor werk toch echt duidelijke minpunten heeft. Vervolgens heb ik de aw3821dw besteld. Voor mij is het werk minstens zo belangrijk als gamen.
Je kan hem gratis retour doen als je niet happy bent. Ik snap niet dat mensen orders annuleren op basis van online reviews. Naar mijn idee worden de min punten veel te veel uitvergroot en moet je het gewoon zelf ervaren.
Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste