[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07

CMT

Graag gedaan ^^ en ja helaas wel.
Het was toen ook een hele zoektocht om een helderheids-flikkervrije freesync scherm te vinden. Achteraf gezien blijkt dat een zwak te zijn van VA, wat merkbaar wordt met slechte drivers / game optimalisatie. De helderheidsflikkeringen ontstaan dan door sprongen in de frametimes / interrupties in de FPS.

Ik heb nog gekeken of er een verschil te ontdekken was tussen de genoemde Samsung schermen.
Functioneel lijken de modellen identiek.
Het kan zijn dat er tussentijds revisies zijn geweest, waarbij een nieuw(er) of alternatief type paneel in verwerkt wordt of andere achtergrondverliching.
Een voorloper uit 2017 is de: pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart.
Ook daar kan ik geen verschil mee vinden: https://tweakers.net/pric...;1584748;1662536;1572268/

Ik weet niet of je ook van plan bent om PBP te gebruiken later (twee apparaten tegelijk op één scherm)?
Van de LG35WN75C heb ik ook een aantal keer usb-c problemen gelezen i.c.m. een HP laptop (gek genoeg geen andere merken). Dat kan dus ook een dingetje zijn en ligt eerder aan HP dan aan LG dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
CMT schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:55:

Ik heb nog gekeken of er een verschil te ontdekken was tussen de genoemde Samsung schermen.
Het kan zijn dat er tussentijds revisies zijn geweest, waarbij een nieuw(er) of alternatief type paneel in verwerkt wordt of andere achtergrondverliching.
Ook daar kan ik geen verschil mee vinden: https://tweakers.net/pric...;1584748;1662536;1572268/

Ik weet niet of je ook van plan bent om PBP te gebruiken later (twee apparaten tegelijk op één scherm)?
Van de LG35WN75C heb ik ook een aantal keer usb-c problemen gelezen i.c.m. een HP laptop (gek genoeg geen andere merken). Dat kan dus ook een dingetje zijn en ligt eerder aan HP dan aan LG dunkt mij.
Thanks again :-)
PBP is meer een leukigheid om een keer mijn rpi aan te sluiten. Ik heb zelf een Dell laptop, gelukkig geen HP! Zou dus geen probleem moeten zijn.

Ik ga beide schermen even in de gaten houden aangezien de levertijd niet even fantastisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:40
Ik heb net mijn 2de ultra wide 34" curved scherm binnen en deze even aan de monitor gehangen onder mijn eigen 34" ultra wide curved scherm. Ik was bang dat het 1 groot donker blok zou worden (zijn natuurlijk samen 2 grote jongens) maar ik had 1 ding vergeten: namelijk dat ik mijn schermen nooit recht heb staan maar altijd iets gekanteld. Onderste scherm iets naar achter gekantelt en bovenste scherm iets naar voren zodat de kijkhoek prettiger is. Vind ik dan.

Hierdoor is er altijd een soort van naad/gleuf zichtbaar tussen beide schermen. Alleen de hoeken van de schermen steunen op elkaar. Nou is het eigenlijk helemaal niet zo vervelend want zo krijg je het mooie hue licht daar een beetje tussendoor wat ook weer zorgt voor fijn sfeer licht en bovendien zie je verder geen kabels etc. Ik hoop alleen niet dat ik in praktijk met dagelijks werken me daar aan ga storen. Iemand ervaring mee? Het is sowieso wel echt even wennen haha. Denk ook kwestie van even de juiste indelingen vinden van beide schermen zodat dat goed staat. Zeker met muziek produceren (mijn grote passie) is het wel erg prettig! En ik werk ook erg veel thuis (niet alleen door Corona) dus meer werkruimte ook daarvoor. Misschien iets TE maar toch ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4wxT519oVy_wedllZYUuHq52OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQV2uEX4ciSyFo63c0lGG2XB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 03-12-2021 21:12 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:05
Ik weet het niet hoor, volgens mij zit je ideale kijkhoogte nu verdeeld over de twee schermen; niks voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
BastiaanCM schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:57:
Ik weet het niet hoor, volgens mij zit je ideale kijkhoogte nu verdeeld over de twee schermen; niks voor mij.
Als je ze allebei evenredig veel gebruikt, is dat ook logisch toch? Maar voor mij zou dit wel ook te veel naar beneden en naar boven kijken zijn…

@CMT heb zojuist bij Azerty de LG besteld met Pixelgarantie besteld. 2-3 werkdagen levertijd hopelijk. Voorraad van de wat betere schermen lijkt niet echt fantastisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De ideale kijkhoogteis toch als je recht vooruit kijkt en dan ongeveer op 3/4 van het scherm? Ik kijk nu namelijk juist niet omhoog maar ongebeer op de helft van het bovenste scherm...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zag dat mijn nieuwe Dell scherm, zie hierboven, een issue had aan de rand van het scherm. Het lijkt wel alsof de lijm los gelaten is waar de plastic bovenrand vast zit aan het scherm zelf. Daar zit nu een gleuf die er volgens mij niet hoort. Heb even een video opgestuurd naar Azerty en zij verwachten dat het een fabrieksfoutje is. Dus dat scherm gaat terug.

Ik twijfel nu alleen wel enorm: zal ik zelfde weer bestellen of is de setup met 2 34" inch ultra wide schermen toch niet het beste wat ik kan doen. Ik heb nu een 23" scherm onder mijn al aanwezige 34" inch hangen maar die heeft net weer te weinig ruimte. Wat ik wel kan doen is een 27" inch curved scherm nemen ipv 34". Meer werkruimte, maar niet toch een stuk kleiner dan de 34" wat misschien ook prettiger is qua ergonomie.

Iemand tips misschien? Budget is ongeveer max 450 a 500 euro. Ik had deze ook nog meegekregen van Azerty: https://azerty.nl/product...22dgm-led-monitor-gebogen

Toch net maar even uit de doos gehaald en geplaatst en moet wel zeggen dat ik die iets fijner vind kijken in de zin van minder lomp groot geheel. En met 27" toch meer werkruimte en dat curved kijkt gewoon prettiger dan een recht scherm vind ik. Keuze stress... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 06-12-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

crimby schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:27:
[...]

Als je ze allebei evenredig veel gebruikt, is dat ook logisch toch? Maar voor mij zou dit wel ook te veel naar beneden en naar boven kijken zijn…

@CMT heb zojuist bij Azerty de LG besteld met Pixelgarantie besteld. 2-3 werkdagen levertijd hopelijk. Voorraad van de wat betere schermen lijkt niet echt fantastisch te zijn.
Ik hoop dat het je goed bevalt. De levertijd van de schermen is inderdaad dramatisch, het eigenlijk al sinds de introductie al zo en rond deze tijd is er vaak een dode periode van niet leverbaarheid (geld voor vele producten).

Wanneer je iets van plan bent aan te schaffen dan kan je dat eigenlijk het beste net voor of in de zomer doen.
Dan is er vaak een overschot met lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
CMT schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:55:

Ik zag deze vergelijking nog. Ik heb dus dat 2017 model al en ben daar erg te spreken over. Zou jij dan adviseren om dit nieuwere module te nemen boven andere merken? Puur omdat ik ze dan boven elkaar zou hebben (en je dus 2 dezelfde schermen hebt). Ik zag verder ook geen verschillen, behalve het type nummer. 😁

Coolblue kan iig snel leveren... Ik ga morgen eerst eens een dag testen tijdens het werken of ik 2x 34" fijn vind of toch voor de 27" curved ga.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 06-12-2021 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

Juancho schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:57:
[...]

Ik zag deze vergelijking nog. Ik heb dus dat 2017 model al en ben daar erg te spreken over. Zou jij dan adviseren om dit nieuwere module te nemen boven andere merken? Puur omdat ik ze dan boven elkaar zou hebben (en je dus 2 dezelfde schermen hebt). Ik zag verder ook geen verschillen, behalve het type nummer. 😁

Coolblue kan iig snel leveren... Ik ga morgen eerst eens een dag testen tijdens het werken of ik 2x 34" fijn vind of toch voor de 27" curved ga.
Dat is lastig te zeggen, het uitgangspunt van twee dezelfde schermen nemen is dat de kleurweergave en het spectrum van de achtergrondverlichting (dat bepaald o.a. het kleurbereik en witbalans) grotendeels gelijk zullen zijn.
Maar zelfs binnen een bepaalde batch van schermen zit er altijd wel wat spreiding. En is afstellen noodzakelijk wanneer beide schermen homogeen eruit moet zien.
Met een calorimeter en kalibratie kom je een heel eind en zullen beide schermen dan voor 99% op elkaar lijken.
Maar of dat ook zo is met schermen waarbij er jaren tussen de productie zit? Dat durf ik niet te zeggen.

Zoals ik eerder aangaf, is het goed mogelijk dat er intern wat veranderd is zoals een ander paneel.
Het rottige is dat Samsung zelf er geen informatie over geeft. Het scherm staat bij hun enkel bekend als type "C34H890".

Vind je het bovengenoemde niet zo belangrijk dan is de keuze denk ik makkelijk gemaakt ;).
Qua uiterlijk, afmetingen en kromming, passen de Samsung modellen 100% bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
CMT schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 01:34:
[...]

Dat is lastig te zeggen, het uitgangspunt van twee dezelfde schermen nemen is dat de kleurweergave en het spectrum van de achtergrondverlichting (dat bepaald o.a. het kleurbereik en witbalans) grotendeels gelijk zullen zijn.
Maar zelfs binnen een bepaalde batch van schermen zit er altijd wel wat spreiding. En is afstellen noodzakelijk wanneer beide schermen homogeen eruit moet zien.
Met een calorimeter en kalibratie kom je een heel eind en zullen beide schermen dan voor 99% op elkaar lijken.
Maar of dat ook zo is met schermen waarbij er jaren tussen de productie zit? Dat durf ik niet te zeggen.

Zoals ik eerder aangaf, is het goed mogelijk dat er intern wat veranderd is zoals een ander paneel.
Het rottige is dat Samsung zelf er geen informatie over geeft. Het scherm staat bij hun enkel bekend als type "C34H890".

Vind je het bovengenoemde niet zo belangrijk dan is de keuze denk ik makkelijk gemaakt ;).
Qua uiterlijk, afmetingen en kromming, passen de Samsung modellen 100% bij elkaar.
Super bedankt voor je reactie. Om eerlijk te zijn heb ik over dat verschil in kleur niet eens nagedacht en ik denk dat het me ook niet zo op gaat vallen. Ik heb op beide schermen toch diverse zaken open staan, of mijn muziek software (met donkere achtergrond) dus ik denk dat ik die details helemaal niet ga zien. Hooguit dat ik even de brightness op dezelfde level wil krijgen. Maar dat lijkt me geen punt.

Maakt het met deze info dan nog uit welk 34" scherm je neemt of eigenlijk niet meer? Uiteraard kijk ik naar de specs wbt curve (1800). Ik heb nu bijv. deze dus nog in test: https://azerty.nl/product...422dw-led-monitor-gebogen

Maar deze moet sowieso terug aangezien er een spleet zit aan de bovenkant tussen plastic rand en het scherm zelf. Azerty zelf denkt ook een fabrieksfout dus die breng ik morgen/donderdag terug. En dan dus kiezen... Of deze opnieuw bestellen, of die iets duurdere Samsung (zie nu dat deze bij Samsung zelf net in budget van 500 euro valt) of toch een iets kleinere curved scherm (27-32"). Nog tips in dat laatste segment wellicht? Ik heb naast die Dell ook nog deze op proef mee van Azerty: https://azerty.nl/product...22dgm-led-monitor-gebogen

Super bedankt alvast! Het is niet altijd makkelijk om als niet zo'n expert de juiste te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
CMT schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:35:
[...]

Ik hoop dat het je goed bevalt. De levertijd van de schermen is inderdaad dramatisch, het eigenlijk al sinds de introductie al zo en rond deze tijd is er vaak een dode periode van niet leverbaarheid (geld voor vele producten).

Wanneer je iets van plan bent aan te schaffen dan kan je dat eigenlijk het beste net voor of in de zomer doen.
Dan is er vaak een overschot met lage prijzen.
Helaas ook net van Azerty een mail gehad dat de levertijd is veranderd naar "Onbekend". Dit gaat echt lekker zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Juancho schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:48:
[...]
Maakt het met deze info dan nog uit welk 34" scherm je neemt of eigenlijk niet meer? Uiteraard kijk ik naar de specs wbt curve (1800). Ik heb nu bijv. deze dus nog in test: https://azerty.nl/product...422dw-led-monitor-gebogen
Nee niet echt, alleen kan het wel een groot verschil opleveren als je zo dadelijk een scherm neemt met een veel groter kleurbereik.
De huidige PC content is vrijwel volledig voor sRGB ontworpen.
In 2015/2016 waren de meeste schermen dat ook. In de tussentijd is er bij beeldschermen een omslag geweest naar DCI-P3, maar niet in programma's, games, afbeeldingen en video's e.d.(de content).
Het rottige is dat deze DCI-P3 schermen dus een vet oververzadigd beeld geven voor zo'n beetje alles wat je met de PC doet.
De meesten zullen dat als een 'betere of mooiere' kleuren ervaren en het is ook een truukje dat winkeliers graag toepassen om het ene scherm er wat 'beter' uit te laten zien.
De oververzadiging kan zo erg zijn dat het in bepaalde gevallen pijnlijk en irriterend is voor de ogen.
De ingebouwde sRGB emulatie modus van een scherm is ook zonder uitzondering waardeloos, omdat ze zo ver ik bekend ben allemaal het helderheidsniveau vastzetten of andere belangrijke instellingen.

Met een AMD radeon kaart kan je overigens wel een sRGB klem toepassen! Dus dat is als lapmiddel eventueel te gebruiken.
Maar deze moet sowieso terug aangezien er een spleet zit aan de bovenkant tussen plastic rand en het scherm zelf. Azerty zelf denkt ook een fabrieksfout dus die breng ik morgen/donderdag terug. En dan dus kiezen... Of deze opnieuw bestellen, of die iets duurdere Samsung (zie nu dat deze bij Samsung zelf net in budget van 500 euro valt) of toch een iets kleinere curved scherm (27-32"). Nog tips in dat laatste segment wellicht? Ik heb naast die Dell ook nog deze op proef mee van Azerty: https://azerty.nl/product...22dgm-led-monitor-gebogen
Ai, dat is vervelend. Ik heb dat nog niet eerder gezien / gelezen. Het kan best een maandagmorgen exemplaar geweest zijn.
Als je soms de afbeeldingen ziet bij videokaarten waarbij ze het plastic beschermlaagje niet van de thermal pad gehaald hebben..
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Dell dan in Samsung, maar dat is puur op persoonlijke ervaring gebaseerd en met name omdat ik zoveel ellende heb gehad met stof en dode pixel clusters bij de zoektocht naar een 34" UW.

Dell schijnt ook een goede kalibratie te geven aan schermen:
Het gaming model is daar een van: https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s3422dwg.
Wel is de gammacurve behoorlijk slecht en zal de schaduwdetail (ook wel bekend als black crush) aanwezig zijn.
Dat is wel een beetje VA eigen en alleen te compenseren door een correctie aan de videokaartzijde (softwarematige kalibratie met een colorimeter). IPS schermen hebben daar geen last van trouwens.
[/quote]
Super bedankt alvast! Het is niet altijd makkelijk om als niet zo'n expert de juiste te vinden ;)
Graag gedaan, maar ik ben ook geen expert hoor ^^. Gewoon iemand die gaandeweg wat ervaring heeft opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

crimby schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:37:
[...]

Helaas ook net van Azerty een mail gehad dat de levertijd is veranderd naar "Onbekend". Dit gaat echt lekker zo....
Ai, ik zag de bui al een beetje hangen met 1 op voorraad. Vrijwel alle webwinkels hanteren een voorraad bij de leverancier (Megekko is daar ook verschikkelijk in met jojo prijzen en voorraad).
Het is mij zelf ook meerdere keren overkomen.

Voor de kerst kan er nog een (kleine) lading komen.
Maar als de nood hoog is, zou ik daar niet op wachten en op zoek gaan naar een andere winkel of anders een ander type/merk scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
CMT schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:37:
[...]

Ai, ik zag de bui al een beetje hangen met 1 op voorraad. Vrijwel alle webwinkels hanteren een voorraad bij de leverancier (Megekko is daar ook verschikkelijk in met jojo prijzen en voorraad).
Het is mij zelf ook meerdere keren overkomen.

Voor de kerst kan er nog een (kleine) lading komen.
Maar als de nood hoog is, zou ik daar niet op wachten en op zoek gaan naar een andere winkel of anders een ander type/merk scherm.
Zojuist bij Samsung zelf met korting de samsung besteld. Voldoet ook aan al mijn eisen en nog wat goedkoper. Zou op voorraad moeten zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@CMT bedankt voor je uitgebreide reactie, top! Ik heb ondetussen in overleg met Azerty die 34" Dell opnieuw besteld. Heb die gister nog even een dagje getest met thuis werken en is eigenlijk een heel mooie fijn scherm. Bij een witte achtergrond zag je wel wat verschil in beeld/kleur met mijn al aanwezige samsung maar dat is even wat tweaken.

Als het goed is kan ik die nieuwe begin volgende week ophalen en de andere 2 terug. En dan begint het puzzelen met de setup. Ik heb een zit/sta bureau en de armen van mijn monitor paal kunnen schuiven. Dus het is even de best mogelijke kijk positie afstemmen. Het is natuurlijk niet niks, 2 ultra wide 34" schermen boven elkaar 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Volgens mij mag mijn oude BenQ Zowie XL2730 met pensioen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgEMEh1UOhZKHJVFYCZRqgkS7oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zf7GBX7W7mum650gsZyoBmR.jpg?f=fotoalbum_large
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CMT schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:29:
[...]

Dell schijnt ook een goede kalibratie te geven aan schermen:
Het gaming model is daar een van: https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s3422dwg.
Wel is de gammacurve behoorlijk slecht en zal de schaduwdetail (ook wel bekend als black crush) aanwezig zijn.
Toevallig heb ik vandaag een Dell S3422DWG in huis. Echter, net zoals de review op rtings.com ervaar ik dat de standaardinstellingen (zie pre calibration) niet zo goed zijn, de kleuren zijn in elk geval niet wat het moet zijn. De kleuren zijn wat flets, wit is niet 'echt' wit etc.

Op zich is dat niet zo gek (want niet gekalibreerd) maar wanneer ik het scherm naast mijn bestaande AOC Q27G2UBK zet valt het verschil goed op. Die AOC is met standaardinstellingen namelijk best goed.

Ik heb al verschillende kleurprofielen geprobeerd op de Dell monitor, maar ik krijg het niet goed. Ook deze instellingen heb ik al geprobeerd, maar ik ben nog steeds niet tevreden. Nu zijn er twee dingen wat ik kan doen: een kalibratietool halen, of een AOC CU34G2X halen. Die laatste schijnt, net als mijn huidige Q27G2UBK, ook best goed te zijn met standaardinstellingen.
Dat is wel een beetje VA eigen en alleen te compenseren door een correctie aan de videokaartzijde (softwarematige kalibratie met een colorimeter). IPS schermen hebben daar geen last van trouwens.
Helaas zijn er niet zoveel 34" curved IPS monitoren verkrijgbaar. Dan ben je toch al snel aangewezen op VA, waar het aanbod veel ruimer is.

Zou een duurdere VA monitor dit probleem nog oplossen?

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 08-12-2021 23:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Iuigi schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:21:
Volgens mij mag mijn oude BenQ Zowie XL2730 met pensioen

[Afbeelding]
:9
Daar stijgt er nog een op na het uitpakken ^^. Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

XWB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:02:
[...]

Toevallig heb ik vandaag een Dell S3422DWG in huis. Echter, net zoals de review op rtings.com ervaar ik dat de standaardinstellingen (zie pre calibration) niet zo goed zijn, de kleuren zijn in elk geval niet wat het moet zijn. De kleuren zijn wat flets, wit is niet 'echt' wit etc.

Op zich is dat niet zo gek (want niet gekalibreerd) maar wanneer ik het scherm naast mijn bestaande AOC Q27G2UBK zet valt het verschil goed op. Die AOC is met standaardinstellingen namelijk best goed.

Ik heb al verschillende kleurprofielen geprobeerd op de Dell monitor, maar ik krijg het niet goed. Ook deze instellingen heb ik al geprobeerd, maar ik ben nog steeds niet tevreden. Nu zijn er twee dingen wat ik kan doen: een kalibratietool halen, of een AOC CU34G2X halen. Die laatste schijnt, net als mijn huidige Q27G2UBK, ook best goed te zijn met standaardinstellingen.

[...]

Helaas zijn er niet zoveel 34" curved IPS monitoren verkrijgbaar. Dan ben je toch al snel aangewezen op VA, waar het aanbod veel ruimer is.

Zou een duurdere VA monitor dit probleem nog oplossen?
Hmm wat ik wel zie bij de S3422DWG RTings review, is dat de gamma curve nogal afwijkt van de sRGB standaard. Het zit ver onder de 2.2 voor een groot gedeelte. Met name tussen 65-95% van de helderheid (dat is daar op 144cd/m2 ingesteld). Dat maakt de kleuren veel lichter dan ze zouden moeten zijn.
Ik denk dat daar de oorzaak ligt van de fletse ervaring.
Heb je al geprobeerd om de gamma wat bij te stellen naar boven?

Een duur VA scherm zal het probleem van de 'black crush' niet oplossen.
Om de een of andere reden volgt de gamme curve nooit de sRGB lijn.
Die start normaal gesproken met een lage gamma en gaat richting 2.2.
Bij VA schermen zie je deze curve altijd meteen naar de 2.2 schieten (de donkerste grijswaarden worden te donker weergegeven = niet van elkaar te onderscheiden = zéér donker grijs wordt zwart).

Alleen een eigen kalibratie zal dat verhelpen (dat zie je ook mooi met de post-calibration meting).
Er kleeft echter ook weer een nadeel aan en dat is dat het mogelijk 'banding' kan introduceren.
Hoe meer er gecorrigeerd moet worden hoe groter de kans daarop en/of hoe meer het zichtbaar wordt.
Maar als je 'ziet' hoeveel winst het oplevert is dat nadeel makkelijk voor lief te nemen.

De S3422DWG had qua kleuren geen supergrote afwijken, het gemiddelde deltaE zat op 3.09 en er zijn geen uitschieters zichtbaar. Enkel een paar kleuren die net de grens passeren van 3.

Aan de andere kant hebben zowel de genoemde AOC C27G2 en AOC CU34G2X, een 'zeer goede' fabriekskalibratie:

https://www.rtings.com/monitor/reviews/aoc/cq27g2
https://www.rtings.com/monitor/reviews/aoc/cu34g2x

Met respectievelijk een gemiddelde kleurafwijking van: 2.71 deltaE en 2.46 deltaE.

Ik denk wel dat LG over het algemeen een veel betere fabriekskalibratie toepast op een scherm.
Dat zie je bij de OLED TV's van hun ook.

Een hele tijd terug heb ik ook een post gemaakt van het 1e 35WN75C scherm dat ik had (en achteraf gezien, heel spijtig om verkeerde redenen geretourneerd).
Waarschijnlijk had ik toen een lotterij gewonnen, want het scherm mat werkelijk bijna perfect met een kleurtemperatuur van 6504k en een gemiddelde kleurafwijking van 1.4 deltaE ! : CMT in "[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic"
Dat is echt uitzonderlijk te noemen, maar ook de andere 35WNXX exemplaren die ik daarna had, zaten hier heel dicht bij.

Ter referentie een deltaE van 1 is nét met het blote oog te onderscheiden, met 2 te onderscheiden en richting 3 of hoger, goed te onderscheiden.
Dat is dan wel met kleurvlakken die naast elkaar vergeleken worden.
Met een afbeelding of video zijn zulke afwijkingen veel lastiger te herkennen.

Een kalibratie tool aanschaffen is de beste investering die je maar kunt doen.
Dat is echt veel meer waard dan een andere of duurder scherm aan te schaffen.
Omdat daarmee de kleurweergave en onvolkomenheden, zoals de afwijkende gamma curve, in de meeste gevallen bijna perfect te krijgen is.
Simpelweg ben je niet meer afhankelijk van een specifiek model en/of productie toleranties ^^.
Bovendien gaat zo'n meetapparaatje ook zeer lang mee.
Ik heb mijn colorimeter nu bijna 10 jaar en die heeft in de tijd al aardig wat schermen overleefd.

Een ander reden om het ook aan te schaffen is dat de standaard kleurtemperatuur per scherm sterk kan verschillen en ook binnen een serie redelijk kan afwijken. +/- 100k is vrij normaal en 6300 of 6600k is een groot verschil.
Soms is een van de RGB waarde een tikje hoger of lager instellen dan voldoende om het op de facto 6500k te krijgen.

Zelf stel ik het scherm echter altijd wat warmer/meer gelig in op 6000k, dat vind ik zelf meer prettig/ontspannen om langdurig mee te werken.
Ter vergelijking: een ondergaande zon heeft een kleurtemperatuur van ca. 5500k, gloeilampen en warme halogeen verlichting 2700k.

Met een colorimeter is dat dus zo gedaan, zonder te hoeven gissen.
Je wend ook erg snel aan een kleurtemperatuur, waardoor het moeilijk kan zijn om nou te bepalen wat nou goed is of 'klopt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nou gisteren via Samsung.com de monitor besteld en zojuist al geleverd! Aangesloten en alvast wat mee zitten klooien. Nu al echt super happy! Veel kabels kunnen weghalen en nu 1 stroomkabel en 1 usbc kabel voor alles. Echt heerlijk. Ook scheelt het veel ruimte op mijn bureau zonder scherm te missen.

Qua beeld, alvast wat ingesteld en nu sowieso al veel beter dan mijn oudere schermen en vooral rustiger aan mijn ogen.
Echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 08:02
crimby schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:22:
Nou gisteren via Samsung.com de monitor besteld en zojuist al geleverd! Aangesloten en alvast wat mee zitten klooien. Nu al echt super happy! Veel kabels kunnen weghalen en nu 1 stroomkabel en 1 usbc kabel voor alles. Echt heerlijk. Ook scheelt het veel ruimte op mijn bureau zonder scherm te missen.
Wat is 'de monitor', welk type, ik kan helaas geen gedachten lezen ! :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
pipo1000 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:35:
[...]

Wat is 'de monitor', welk type, ik kan helaas geen gedachten lezen ! :) ?
Mijn zoektocht staat hierboven, maar het is een Samsung C34H890!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CMT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:41:
[...]

Hmm wat ik wel zie bij de S3422DWG RTings review, is dat de gamma curve nogal afwijkt van de sRGB standaard. Het zit ver onder de 2.2 voor een groot gedeelte. Met name tussen 65-95% van de helderheid (dat is daar op 144cd/m2 ingesteld). Dat maakt de kleuren veel lichter dan ze zouden moeten zijn.
Ik denk dat daar de oorzaak ligt van de fletse ervaring.
Heb je al geprobeerd om de gamma wat bij te stellen naar boven?
De grap is dat gamma niet ingesteld kan worden via het on-screen display. De gamma wordt vanzelf ingesteld aan de hand van de overige kleurinstellingen. Nu zijn de instellingen van de S3422DWG sowieso beperkt, in tegenstelling tot de twee genoemde AOC monitoren die een uitgebreider OSD hebben.

Wat ik van Reddit begrijp is dat de gamma nog softwarematig ingesteld kan worden, maar dat zou ik dan zowel op Windows als op Linux moeten doen (dual boot). En soms sluit ik mijn laptop er ook op aan.

Gedoe :)
Ik denk wel dat LG over het algemeen een veel betere fabriekskalibratie toepast op een scherm.
Dat zie je bij de OLED TV's van hun ook.

Een hele tijd terug heb ik ook een post gemaakt van het 1e 35WN75C scherm dat ik had (en achteraf gezien, heel spijtig om verkeerde redenen geretourneerd).
Die 35WN75C kwam ook naar boven in mijn zoekresultaten, maar uiteindelijk toch de S3422DWG gekozen vanwege het groter FreeSync bereik.
Een kalibratie tool aanschaffen is de beste investering die je maar kunt doen.
Dat is echt veel meer waard dan een andere of duurder scherm aan te schaffen.
Omdat daarmee de kleurweergave en onvolkomenheden, zoals de afwijkende gamma curve, in de meeste gevallen bijna perfect te krijgen is.
Simpelweg ben je niet meer afhankelijk van een specifiek model en/of productie toleranties ^^.
Bovendien gaat zo'n meetapparaatje ook zeer lang mee.
Ik heb mijn colorimeter nu bijna 10 jaar en die heeft in de tijd al aardig wat schermen overleefd.
Ik ga er nog even over nadenken :)
Je wend ook erg snel aan een kleurtemperatuur, waardoor het moeilijk kan zijn om nou te bepalen wat nou goed is of 'klopt'.
Dat is een goede opmerking. Dat ik de fabrieksinstellingen van AOC fijner vind wil nog niet zeggen dat dit ook de 'echte' kleuren zijn. Toch kan ik het niet helpen dat ik deze mooier vind :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is er nog een overduidelijke winnaar bij deze vergelijking?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1718932;1713952/

Ik heb namelijk het idee dat de bestelde Dell S3422DW Zilver levertijd problemen heeft bij Azerty. Eerst binnen 24 uur, toen 2-3 dagen, toen 10 dagen en net bericht dat de levertijd onbekend is. Dus ik was alvast aan het kijken naar een alternatief (tot €500,00). @CMT heb jij misschien nog advies? Of is het verschil minimaal....

De Dell S3422DWG Zwart is iig binnen 24 uur krijgen via de webwinkel Redable (zelf nooit van gehoord).

[ Voor 73% gewijzigd door Juancho op 15-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Juancho schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:06:
Is er nog een overduidelijke winnaar bij deze vergelijking?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1718932;1713952/

Ik heb namelijk het idee dat de bestelde Dell S3422DW Zilver levertijd problemen heeft bij Azerty. Eerst binnen 24 uur, toen 2-3 dagen, toen 10 dagen en net bericht dat de levertijd onbekend is. Dus ik was alvast aan het kijken naar een alternatief (tot €500,00). @CMT heb jij misschien nog advies? Of is het verschil minimaal....

De Dell S3422DWG Zwart is iig binnen 24 uur krijgen via de webwinkel Redable (zelf nooit van gehoord).
Hmm bij Azerty zijn er nu 3 op voorraad, maar wel voor een prijs waar je ú tegen zegt..
Het is eventueel ook direct bij Dell.nl te bestellen: https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Het rottige is nu dat de leverbaarheid van zo'n beetje alle interessante schermen < €500 erg slecht is.

De S3422DWG heeft wel een sneller paneel en 2 extra usb poorten.
Als de vormgeving je niet stoort, dan lijkt mij dat een mooi alternatief.

Persoonlijk zou ik i.i.g. chinese kloon schermen zoals Xiaomi MI, Nixeus, LC-power, Hanspree, Monoprice schermen, Blitzwolf e.d mijden.
Ik heb daar grote twijfels aan m.b.t. de kwaliteit.
Zo had ik een Monoprice Dark Matter 34 geprobeerd, maar dat scherm had talloze problemen en bugs in de OSD (instellingen werden soms gereset).

Voor wie het niet erg vindt om mogelijk kat in de zak te kopen:
https://nl.pepper.com/aan...-va-165hz-freesync-220207
34" 165Hz voor €310 met de kortingscode (weet niet hoe dat werkt verder).

[ Voor 7% gewijzigd door CMT op 15-12-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@CMT ik werd einde dag nog gebeld door Azerty. Foutje in de mail communicatie. Het scherm staat alsnog sinds vanmiddag bij hun in het magazijn om morgen af te kunnen halen.

Ook weer opgelost 😁. Ben wel erg benieuwd of mijn idee van een fabrieks fout klopt. Dan zou het nieuw bestelde achemr niet die speelt boven aan de rand moeten hebben. Dit keer maar ff op locatie checken morgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 15-12-2021 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Zo na veel prutsen, testen, opnieuw, kantelen, niet kantelen, toch op elkaar of niet... En ook hue led strips extra erbij is het dan toch gelukt 😁.

Toch gekozen voor twee 32" ultra wide curved schermen boven elkaar. Lijkt hoog maar in mijn zitpositie kijk ik naar het midden van het bovenste scherm. Dus zeker niet te hoog. Het is nu ook kwestie van de juiste applicaties op de juiste manier plaatsen zodat je zo min mogelijk moet switchen. Maar dat is juist het fijne nu, er is genoeg werkruimte om alles handig in te delen.

Ik heb wel een kleine rand tussen beide schermen maar met de warme hue verlichting is dat juist fijn. Anders is het zo'n groot zwart geheel. De hoeken leunen overigens op elkaar en het onderste scherm zweeft 2cm boven het bureau zodat daar het hue licht ook mooi onderdoor schijnt.

Ben erg te spreken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03-NjQLHbhFtqOfRvg-Zjn8ErOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/if1qQo78xKQqQuCVmxn5Jfy2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Sinds een week of 2 ook een S3422DWG in huis die mijn oudere LG 34UC79G moest doen vervangen, maar ik ben een beetje teleurgesteld. Ik heb alles redelijk goed kunnen bijstellen en de hogere resolutie is zeker een verbetering (daar was het voornamelijk ook om te doen) maar ik merk dat ik mij behoorlijk stoor aan de mate van smearing door het paneel. Als ik gewoon aan het browsen ben en over een pagina scroll zie ik op alles wat ook maar een beetje contrasteert een na-ijlende kleur tijdens het bewegen. Nu is dit mijn eerste aanraking met een VA paneel en ik begreep dat dit een eigenschap is waar je het mee moet doen maar ik kan er niet aan wennen. Zover ik weet heb ik het scherm ook zo afgesteld (response time: Super Fast) dat het bijna niet aanwezig zou moeten zijn en toch blijf ik het zien. Ligt dat aan mij en ben ik een gevoelig mannetje of zou het aan mijn scherm kunnen liggen, als in het ene scherm kan er meer last van hebben dan het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
Goede avond iedereen!

Mijn arme acer is alweer kapot, hij was geweldig maar helaas verschenen er wat dode pixels een jaartje geleden, terug gestuurd en het paneel was vervangen, nu echter weer hetzelfde maar ik ben nu buiten de 24 maanden fabrieks garantie, sinds de originele aankoop, kan ik hem dan alsnog terug sturen onder garantie van het paneel of ben ik screwed? Vind het echt zonde en die dingen zijn niet bepaald goedkoop, vooral niet met gsync...

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Heeft er hier iemand positieve ervaringen met het kopen van "tweedekansjes" op het gebied van ultrawides?

Ik wil een LG UltraGear 34GN850-B bestellen en ik zie wat refurbished, nieuwstaat modellen op bijv. Alternate staan. Support zegt dat ze niet zijn aangemerkt als teruggebrachte exemplaren met een pixeldefect ofzo maar goed, als je dat als klant niet vermeld dan gaat Alternate er vast ook niet naar op zoek.
Ik verwacht bij deze exemplaren eigenlijk wel pixeldefecten, slechte kalibraties en/of flickering en backlight bleed.. Thoughts?

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Hoi,

Wil games op 4K resolutie spelen en twijfel tussen:
- https://tweakers.net/pric...-38gn950-b-rood-zwart.htm
- https://tweakers.net/pric...are-3821dw-wit-zwart.html

Welke is imo beter als het puur om beeld kwaliteit gaat ? Wellicht dat ik de 34 versie haal ipv 38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
uNoTopia schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:14:
Heeft er hier iemand positieve ervaringen met het kopen van "tweedekansjes" op het gebied van ultrawides?

Ik wil een LG UltraGear 34GN850-B bestellen en ik zie wat refurbished, nieuwstaat modellen op bijv. Alternate staan. Support zegt dat ze niet zijn aangemerkt als teruggebrachte exemplaren met een pixeldefect ofzo maar goed, als je dat als klant niet vermeld dan gaat Alternate er vast ook niet naar op zoek.
Ik verwacht bij deze exemplaren eigenlijk wel pixeldefecten, slechte kalibraties en/of flickering en backlight bleed.. Thoughts?
Ik denk dat je goed moet kijken wat voor garantie je erop krijgt :). Je kunt altijd het proberen, een pixeltest doen en anders weer terug sturen toch?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34
UltraInstinct schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:44:
Hoi,

Wil games op 4K resolutie spelen en twijfel tussen:
- https://tweakers.net/pric...-38gn950-b-rood-zwart.htm
- https://tweakers.net/pric...are-3821dw-wit-zwart.html

Welke is imo beter als het puur om beeld kwaliteit gaat ? Wellicht dat ik de 34 versie haal ipv 38
Beide gebruiken een LG paneel, verschil in beeldkwaliteit zal dus miniem zijn. Ik heb destijds de Alienware gehaald omdat ik die hier op V&A 'goedkoop' kon krijgen.
Zou nu voor de LG gaan o.a. owv de hogere refresh rate icm lagere prijs, tenzij je G-sync boven freesync prefereert.

Maar beide zijn geen 4K resolutie monitors. (4K= 3840x2160 = 'standaard' 16:9 verhouding.)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
Edit: Wil nog steeds voor zo'n 49inch 2x setup gaan. Maar info komt later. Situatie gewijzigd tijdelijk.

[ Voor 127% gewijzigd door Immutable op 27-12-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Ik ben al een tijdje de trotse eigenaar van een pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart. Nu zoek ik een webcam die compatible is met de curve van zo'n scherm.

Ik lees voornamelijk verhalen over mensen die hun webcam moeten vast plakken, omdat deze constant van het scherm af valt door de curve. Hoe is jullie ervaring met webcams die op curved schermen geplaatst worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucky_Luuk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08 11:04
Ik gebruik nu een weekje de pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart en ik moet zeggen dat het mij heel erg bevalt voor die prijs. Ik gebruik de monitor i.c.m. 2 wat oudere 24 inch 16:9 displays ernaast en wat mij betreft is dit een perfecte setup qua grootte voor mij. Ik had hiervoor een wat kleinere LG Ultrawide, maar die was nét iets te klein.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb bevonden is een beetje backlight bleeding, verder echt een top prijs-kwaliteitsverhouding.

Plaatje voor de leuk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hOlH9xu6WkD766YQDNbjcLo8Mo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mlOkZrKt2hIxgXf7kzk12fjH.png?f=fotoalbum_large

Steam: Lucky Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Voor de geïnteresseerden in een 40" monitor met 5120x2160 res, de lenovo p40w-20 is weer beschikbaar via de lenovo site. Ik heb contact met ze gehad afgelopen week over beschikbaarheid en ze zeiden dat van de 50 er slechts 8 aan nederland gealloceerd zijn...de mijnens is besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
PTR schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:02:
Voor de geïnteresseerden in een 40" monitor met 5120x2160 res, de lenovo p40w-20 is weer beschikbaar via de lenovo site. Ik heb contact met ze gehad afgelopen week over beschikbaarheid en ze zeiden dat van de 50 er slechts 8 aan nederland gealloceerd zijn...de mijnens is besteld :-)
ik wilde deze bestellen, echter na het bestellen loopt het spaak, heb jij die van jou al geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

Wognummer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:11:
[...]

ik wilde deze bestellen, echter na het bestellen loopt het spaak, heb jij die van jou al geleverd gekregen?
Yup, sinds afgelopen maandag aan het genieten van de oppervlakte. Wat een unit!
Ik heb ‘m via lenovo pro besteld. Misschien even bellen? De online winkel is niet echt pro heb ik gemerkt. Nadat ik betaald had, stond er niks onder orders in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
PTR schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Yup, sinds afgelopen maandag aan het genieten van de oppervlakte. Wat een unit!
Ik heb ‘m via lenovo pro besteld. Misschien even bellen? De online winkel is niet echt pro heb ik gemerkt. Nadat ik betaald had, stond er niks onder orders in mijn account.
exact dat dus al 4 dagen niets terug te vinden, en nu is ie nog eens 140 euro goedkoper ook, maar ik heb hem geannuleerd en nu krijg ik een uur geleden een mail dat ze hem niet kunnen annuleren omdat ie al verstuurd is en een update ook van UPS, ze gaan kijken of ze die 10% achteraf kunnen vergoeden maar ik denk dat dat jammer helaas is

inmiddels staat ie alweer een paar dagen op mn bureau wat een genot om mee te werken _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Wognummer op 08-02-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBosch
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05-2024
Binnenkort word ons nieuwbouwhuis opgeleverd en voor mijn kantoor ben ik op zoek naar een ultra wide (49) inch) monitor, de monitor zal alleen worden gebruikt voor werk zaken. Op dit moment zijn er nog twee monitoren op de shortlist.

- Philips Brilliance 499P9H
+ingebouwd webcam, dock

- Samsung C49RG90
+ beeldkwaliteit is beter

Merk dat is persoonlijk steeds meer naar de Philips begin te neigen, maar misschien hebben jullie nog andere tips of goede argumenten die ik zelf over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 13:14
Vandaag mijn LG 34WP65C binnengekregen. Qua scherpte en kleur op het eerste zicht een fantastisch scherm, maar toch een behoorlijk nadeel: aan de onderkant vallen er (door de positionering van de backlight denk ik) een rij pixels weg.. Als je vanaf de onderkant van het scherm kijkt zie je de rij pixels wel verlicht, maar wanneer je recht voor het scherm zit niet.

Het gevolg hiervan is dat het kleine blauwe streepje wat er is wanneer je een app open hebt staan in de taakbalk niet meer te zien is. Aangezien ik het scherm voornamelijk gebruik voor kantoorgebruik is dit onwerkbaar.

Ik heb al gezocht of ik de positionering van mijn scherm wat naar boven kan schuiven, zodat de rij zichtbaar wordt. Maar dat is helaas geen optie. Een andere optie is natuurlijk de taakbalk bovenin zetten. Maar eerlijk gezegd vind ik dat geen oplossing en blijft het feit dat ik een deel van mijn scherm eigenlijk niet zie.

Zijn er meer mensen met deze ervaring bij een 34” ultrawide met VA panel? En is hier een fix voor?

Ter verduidelijking de foto's hieronder: links zie je duidelijk dat de rij pixels wegvalt, rechts zie je dat als ik m'n taakbalk vergroot de statusstreepjes verschijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Csv7_ODZi9zm_N5B4Yzzq3nQoXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqPAwEuUYZ75VZeXh8srZlEM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAgD7q7gu0KULWz4HAQ_XJEhF68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sznicFrVbrPyDv77RaEanoc7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34
Tijnio schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:21:
Vandaag mijn LG 34WP65C binnengekregen. Qua scherpte en kleur op het eerste zicht een fantastisch scherm, maar toch een behoorlijk nadeel: aan de onderkant vallen er (door de positionering van de backlight denk ik) een rij pixels weg.. Als je vanaf de onderkant van het scherm kijkt zie je de rij pixels wel verlicht, maar wanneer je recht voor het scherm zit niet.

Het gevolg hiervan is dat het kleine blauwe streepje wat er is wanneer je een app open hebt staan in de taakbalk niet meer te zien is. Aangezien ik het scherm voornamelijk gebruik voor kantoorgebruik is dit onwerkbaar.

Ik heb al gezocht of ik de positionering van mijn scherm wat naar boven kan schuiven, zodat de rij zichtbaar wordt. Maar dat is helaas geen optie. Een andere optie is natuurlijk de taakbalk bovenin zetten. Maar eerlijk gezegd vind ik dat geen oplossing en blijft het feit dat ik een deel van mijn scherm eigenlijk niet zie.

Zijn er meer mensen met deze ervaring bij een 34” ultrawide met VA panel? En is hier een fix voor?

Ter verduidelijking de foto's hieronder: links zie je duidelijk dat de rij pixels wegvalt, rechts zie je dat als ik m'n taakbalk vergroot de statusstreepjes verschijnen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Al eens gekeken naar de scaling instellingen in het NVIDIA control panel? (Weet niet hoe de AMD of Intel variant heet....)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnio
TiezZ_BE schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Al eens gekeken naar de scaling instellingen in het NVIDIA control panel? (Weet niet hoe de AMD of Intel variant heet....)
Zeker, binnen AMD heb je inderdaad die optie. Het moment dat je die op 1% zet (dus 99% van het scherm wat je gebruikt) gaat de scherpte van het beeld heel hard achteruit. Dus de scaling zit wat dat betreft op 0% gewoon goed. De pixels zijn dus wel zichtbaar, alleen door de positionering van de backlight worden ze niet verlicht.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik het softwarematig op ga lossen.. en dat het scherm retour gaat. Maar ik ben wel benieuwd of het iets is wat andere schermen ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bij mijn 34" UW Iiyama 3466 met curved VA paneel zijn de streepjes prima te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnio
PP_Sound schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:44:
Bij mijn 34" UW Iiyama 3466 met curved VA paneel zijn de streepjes prima te zien.
Ik ga het scherm morgen bij Coolblue omruilen voor de Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1. Dan hoop ik dat ik daar gelukkiger van word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het kan natuurlijk een productiefout zijn maar wellicht is het toch een software probleempje.

Ik zou in ieder geval nog even met DDU de GPU drivers verwijderen en daarna opnieuw installeren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
In de review van de LG 34WP65C staat: "Beeld is goed, maar aan de randen van het scherm vallen een paar pixels weg bij sommige kijkhoeken" dus het lijkt bij de monitor te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
PP_Sound schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:11:
In de review van de LG 34WP65C staat: "Beeld is goed, maar aan de randen van het scherm vallen een paar pixels weg bij sommige kijkhoeken" dus het lijkt bij de monitor te horen.
Ik heb de pricewatch: LG 34WP75C-B Zwart gekocht en deze heeft hetzelfde mankement van onzichtbare pixels aan de onderste rand. Ik gebruik hem met macOS dus het ligt niet aan Windows of driver instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Heb een vraagje aan gebruikers die een dell S3422DWG bezitten. Heeft eigenlijk niets te maken met ultrawide maar op een of ander manier zat er bij mij in de verpakking 2x hdmi 1xdp en ontbreekt de kabel voor usb. Contact met dell opgenomen maar ben hier wat te laat voor en krijg ik van dell geen kabel meer. Zijn er specifiek dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo een kabel? Hoe heet deze kabel? Kan nu geen gebruik maken van de usb poorten :(

@-SambaL- hier geen last van smearing met super fast enkel op extreme. Wat heb je nog meer aangepast in je settings?

[ Voor 11% gewijzigd door Sokucho op 20-02-2022 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Sokucho schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:00:
Heb een vraagje aan gebruikers die een dell S3422DWG bezitten. Heeft eigenlijk niets te maken met ultrawide maar op een of ander manier zat er bij mij in de verpakking 2x hdmi 1xdp en ontbreekt de kabel voor usb. Contact met dell opgenomen maar ben hier wat te laat voor en krijg ik van dell geen kabel meer. Zijn er specifiek dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo een kabel? Hoe heet deze kabel? Kan nu geen gebruik maken van de usb poorten :(

@-SambaL- hier geen last van smearing met super fast enkel op extreme. Wat heb je nog meer aangepast in je settings?
Volgens mij kom je gewoon uit de voeten van een USB- B 3.0 kabel. De opvolger van de bekende "printer" kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Sokucho schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:00:
hier geen last van smearing met super fast enkel op extreme. Wat heb je nog meer aangepast in je settings?
Bij de extreme setting zou je last moeten krijgen van invert ghosting. Maar als jij het niet ziet dan zou ik er niet naar gaan zoeken en er gewoon van genieten. ;) Bij mij viel het in ieder geval heel erg op in stoorde mij eraan op welke instelling dan ook. Ik heb de monitor daarom dan ook al terug gestuurd en ben terug gegaan naar mijn oude monitor.

Ik heb de volgende instellingen overgenomen uit de review van dit schermpje van RTINGS.com en er daarna zelf nog wat kleine aanpassingen op gedaan.

Picture Mode
Custom Color
Luminance
99 cd/m²
Luminance Settings
43
Contrast Setting
75
RGB Controls
Gain: 93-95-90, Offset: 51-47-50
Gamma Setting
Color Temperature
6,536 K
White Balance dE
0.66
Color dE
0.51
Gamma
2.19

Gebruik ze op eigen risico zou ik er bij willen zeggen, geen enkel scherm is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aljosja84
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-09-2023
Vraag en aanbod op het forum is niet de bedoeling. Zie Het algemeen beleid #verbodenanders .

[ Voor 85% gewijzigd door Blaat op 09-03-2022 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53

Ik word hier wel blij van, bij het vergelijk met de LG tv zie je wel veel verschil.

Helaas nog niet leverbaar in Nederland / Europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Jammer dat er nog geen 38" versie is, zou een mooie upgrade zij nvan mijn LG 38"!

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 16-09 00:11
ik vind hem eigenlijk wel erg nice :) maar wanneer komt die naar NL? zit nu op 2 25´ monitoren uit het stenen tijdperk....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n41r0j
@Lord_T Heb het net in de chat gevraagd: 4 April komt de AW3423DW in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
n41r0j schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:48:
top thanks, gaan we in de gaten houden :D

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
n41r0j schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:48:
Ik las op Reddit een aantal keer 22 maar als datum voor Europa, waarin werd aangegeven dat de release inderdaad eerst begin april zou zijn maar wat naar voren is gehaald.
Ben benieuwd, website van Dell de komende tijd maar goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
Er is zelfs een megathread op /r/ultrawidemasterrace. Had ff gemist dat deze monitor zo populair was, zag er niks over in dit topic. Daar staat inderdaad 22 maart - 5 april. Dat is volgende week, dus we gaan het zien!

Edit: Aan de andere kant van het kanaal schijnt het de 22e inderdaad te zijn:

En zo verder lezend lijkt er al een behoorlijke backlog te ontstaan. Las dat bij sommigen een vertraging tot in juni :X

[ Voor 40% gewijzigd door n41r0j op 17-03-2022 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 22:11
Review van heise (Duits) waar ze totaal niet te spreken zijn over de 3423dw.
https://www.heise.de/hint...st-verkorkst-6582133.html
Ik heb dit nog in geen enkele review gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
ZiSE schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:13:
Review van heise (Duits) waar ze totaal niet te spreken zijn over de 3423dw.
https://www.heise.de/hint...st-verkorkst-6582133.html
Ik heb dit nog in geen enkele review gezien?
De meeste reviews van deze monitor richten zich voornamelijk op media consumptie / gaming, daarin zou dit veel minder op moeten vallen. Op Reddit komt het ook veelvuldig voorbij, maar lastig op afstand in te schatten hoe storend dit precies is. Iets als IPS glow etc zijn we allemaal gewend maar is natuurlijk eigenlijk ook erg irritant.

Ik gebruik 1 monitor waarop ik veel thuis werk (ca 3-4 dagen per week) maar ook wil kunnen gamen. Puur voor thuiswerken is deze monitor geen logische keuze, maar voor de combinatie met gamen mogelijk wel mits dit probleem voor het thuiswerken niet te storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 23:13
De Alienware 34 gebogen QD-OLED gamingmonitor - AW3423DW is nu te bestellen via de website van Dell. € 1.653,16 inclusief btw ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n41r0j
Zojuist de AW3423DW besteld voor €1.018. Gebruik de code GBSCW0M1V8BB5P of 1 van de anderen uit het Dell kortingscodes topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
n41r0j schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:09:
Zojuist de AW3423DW besteld voor €1.018. Gebruik de code GBSCW0M1V8BB5P of 1 van de anderen uit het Dell kortingscodes topic
Wow bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Skaave schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Wow bedankt voor de tip!
Mocht die niet meer werken: AWMON23DAE is een algemene kortingscode voor Alienware monitoren - kom je ook op de 1018 uit.

Levertijd die wordt aangegeven op het moment: donderdag as.

[ Voor 10% gewijzigd door ZiSE op 22-03-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
Bedankt voor de tip, besteld voor € 1.018,00! Ik had altijd twee 27 inch 4K monitoren. Helaas is eentje bij de post gestolen na het terugsturen van RMA. De streep in het midden bij twee monitoren stoorde mij altijd wel. Vandaar nu de keuze naar een ultrawide. Mijn eerste tot nu toe. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ook vanochtend besteld voor 1018 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVKo7HDsMA7Y2qTwqdUS0gM91u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CH8ySBQikj57N3KflBEmWxOy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 168% gewijzigd door lawtshjj op 22-03-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
Heeft er iemand al een orderbevestiging? Ik heb alleen nog maar de ontvangstmail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
n41r0j schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:07:
Heeft er iemand al een orderbevestiging? Ik heb alleen nog maar de ontvangstmail gehad.
Ja, 2 mails gehad:
  • Uw bestelling bij Dell is bevestigd
  • Uw bestelling bij Dell is ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:30
n41r0j schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:07:
Had 'de eerste' om 8:45 besteld, deze had een foute prijs. Om 9:19 had ik er eentje besteld met de juiste prijs + kortingen.. Ik kreeg hier binnen 5 min een bevestiging van.

Nu de eerste geannuleerd, hopelijk krijg ik niet 2 schermen binnen... De eerste was namelijk al 'in productie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
Staat nu op uitverkocht :( Hopelijk krijg ik mijn bevestiging nog, maar aan jullie berichten te zien ziet het er niet echt goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conorano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01-2024
n41r0j schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:18:
Staat nu op uitverkocht :( Hopelijk krijg ik mijn bevestiging nog, maar aan jullie berichten te zien ziet het er niet echt goed uit
Ik heb hetzelfde, besteld om 9:50. maar ik denk dat de bevestiging nog wel komt. Ze hebben hem denk ik manueel op uitverkocht gezet vanwege hoge aantal orders. Als je de pagina refresht heb je ongeveer een halve seconde om hem alsnog in je winkelwagen te doen.

EDIT
De geschatte levertijd is nu alleen wel een stuk later :? Hoop dat dit niet voor ons geld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XPMx0uERqHqQKVwbjY9c0Ydfac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MFRxXHHaRg6lcs0rRHnByCZw.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Conorano op 22-03-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
Conorano schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb hetzelfde, besteld om 9:50. maar ik denk dat de bevestiging nog wel komt. Ze hebben hem denk ik manueel op uitverkocht gezet vanwege hoge aantal orders. Als je de pagina refresht heb je ongeveer een halve seconde om hem alsnog in je winkelwagen te doen.

EDIT
De geschatte levertijd is nu alleen wel een stuk later :? Hoop dat dit niet voor ons geld
[Afbeelding]
Ah, dat is me inderdaad ook gelukt. Heb nog maar een bestelling geplaatst, ook levertijd 18 mei. Deze met paypal betaald en nu staat er dat ie met 2 dagen bevestigd wordt.

Soort van backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
Bij mij ook gelukt met geschatte verzenddatum: Mar 23, 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Had de AW3423DW vanochtend besteld voor €1322,53... had ik nou maar eerst even op GoT gekeken |:(

Via de chat heb ik hem naar die "lagere" prijs gekregen met de mededeling dat dit de beste prijs zou zijn. Blijkbaar dus niet.. maar goed. Heb ook geen bevestigingsmails gekregen, maar op de Bestellingsgeschiedenis staat de order wel op "Bevestigd".

Nu even afwachten wanneer mijn order "In productie" gaat. Vooralsnog staat de geschatte aankomstdatum op aanstaande donderdag! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
Vanochtend voor ik thuis wegging was de Alienware nog niet beschikbaar, toen ik op mijn bestemming aankwam al uitverkocht, zuur -O-
Op de productpagina staat hij inderdaad als Uitverkocht en is hij niet meer te bestellen, maar via de search toch gelukt nu *O*
Als je op de Dell homepage het productnummer invult kun je op de resultaten pagina op Vergelijken drukken, als je dan iets naar beneden scrollt verschijnt bovenaan de knop Toevoegen aan Winkelwagen. Bestelling kun je dan gewoon nog (met kortingscode) afronden.

Bezorging staat nu voor ergens medio mei, maar ik verwacht dat de aanschafprijs tegen die tijd waarschijnlijk nog hoger zou zijn en het wel even duurt voordat de huidige orders uitgegeven zijn, dus wachten met bestellen schiet denk ik niet op. Hopelijk wordt de levering nog naar voren gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farrell
  • Laatst online: 18-09 15:06
Wekko306 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:31:
Vanochtend voor ik thuis wegging was de Alienware nog niet beschikbaar, toen ik op mijn bestemming aankwam al uitverkocht, zuur -O-
Op de productpagina staat hij inderdaad als Uitverkocht en is hij niet meer te bestellen, maar via de search toch gelukt nu *O*
Als je op de Dell homepage het productnummer invult kun je op de resultaten pagina op Vergelijken drukken, als je dan iets naar beneden scrollt verschijnt bovenaan de knop Toevoegen aan Winkelwagen. Bestelling kun je dan gewoon nog (met kortingscode) afronden.

Bezorging staat nu voor ergens medio mei, maar ik verwacht dat de aanschafprijs tegen die tijd waarschijnlijk nog hoger zou zijn en het wel even duurt voordat de huidige orders uitgegeven zijn, dus wachten met bestellen schiet denk ik niet op. Hopelijk wordt de levering nog naar voren gehaald.
Ontzettend bedankt voor deze tip! Het is mij nu ook gelukt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 13:35
Ik had ook wel interesse in de 3423dw, maar geen AMD Freesync ondersteuning. Wat een faal. Alsof ik mijn 6900XT even ga vervangen voor een Nvidia variant. Neem aan dat ze hierdoor wel wat verkopen mis gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
CarJunkyXL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:55:
Ik had ook wel interesse in de 3423dw, maar geen AMD Freesync ondersteuning. Wat een faal. Alsof ik mijn 6900XT even ga vervangen voor een Nvidia variant. Neem aan dat ze hierdoor wel wat verkopen mis gaan lopen.
Van Reddit https://imgur.com/a/QCMVBfM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 13:35
Ik weet niet of "compatible" volledig gelijk staat aan AMD FreeSync Premium? Dat zou ik uit moeten zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJGRXhSgW-EmbgH8CvBOaTt54Ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p2ucQjE7u9EnW8IpG2BaG9me.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
CarJunkyXL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet of "compatible" volledig gelijk staat aan AMD FreeSync Premium? Dat zou ik uit moeten zoeken.

[Afbeelding]
Durf het ook niet te zeggen. Kwam deze nog tegen https://www.reddit.com/r/...ync_demonstration_repost/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
Wekko306 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:31:

Held!

Heb hem via die manier nu ook besteld.
Levering op wo, mei 18

Tja 2 maanden nog wachten op levering, maar goed ;)

edit: voor 1018€ is het een zeer prima deal overigens... ging zelf uit van ongeveer 1200€ en dan had ik het vermoedelijk ook gedaan .... :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_T op 22-03-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ook AW3423DW besteld met employee discount:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:46
Voor de geïnteresseerden. Ik heb een Dell Alienware AW3423DW weten te kopen door simpelweg de bestellink aan te passen.

Via: https://www.dell.com/nl-nl/shop/serviceselection/210-BDSZ kun je de monitor gewoon bestellen. Daarna voeg je discount code: AWMON23DAS krijg je nog eens 304,18 euro korting. Maakt het totaalbedrag 1018,35!

Succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhbJQFOMnvh-9n2jUI6h_ZyS1cE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nkefAoD26Z42MCS8CNCyMHm4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 09:54
Awww chips! Helemaal vergeten over de mogelijke verkoop op 22 maart.
Flink balen, nu maar wachten op de volgende batch.
Is er al een telegram groep beschikbaar? Want ik heb het vermoeden dat deze monitor, netals de gamingconsoles en videokaarten, lastig aanschaffen gaat worden.
Edit: bovenstaande trucje geprobeerd en lijkt te zijn gelukt. Maar ik verwacht dat ze m wel gaan annuleren.

[ Voor 16% gewijzigd door FireBladeX op 23-03-2022 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
FireBladeX schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:18:
Is er al een telegram groep beschikbaar? Want ik heb het vermoeden dat deze monitor, netals de gamingconsoles en videokaarten, lastig aanschaffen gaat worden.
Edit: bovenstaande trucje geprobeerd en lijkt te zijn gelukt. Maar ik verwacht dat ze m wel gaan annuleren.
Ik zag berichten van mensen die hem via de normale manier gekocht hebben en binnen een uur ook de bevestiging ontvangen hebben. Bij mij is de status nog steeds dat mijn bestelling is ontvangen, maar nog niet bevestigd. Dit kan 2 werkdagen duren kennelijk, dus tot die tijd is er zeker nog een kans dat hij geannuleerd wordt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 09:54
Wekko306 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:44:
[...]

Ik zag berichten van mensen die hem via de normale manier gekocht hebben en binnen een uur ook de bevestiging ontvangen hebben. Bij mij is de status nog steeds dat mijn bestelling is ontvangen, maar nog niet bevestigd. Dit kan 2 werkdagen duren kennelijk, dus tot die tijd is er zeker nog een kans dat hij geannuleerd wordt denk ik.
Die van mij was na 2 minuten bevestigd.
Maar volgend op de trend van de chaos op de gaming consoles, had je soms een track en trace code en werd je bestelling alsnog geannuleerd. Het is mooi als het doorkomt maar totdat ik het in mn handen heb, blijf ik erg sceptisch.

Wat ik van de verhalen van usa begreep is dat vanwege de tekorten, sommige bestellingen ook werden geannuleerd of de levertijd schoof zo een paar maanden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
FireBladeX schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:18:
Nee hoor, volgens Reddit kun je deze prijs ook via de Support van Dell nog bestellen. Ook voor levering ergens in mei.
Wekko306 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:44:
[...]

Ik heb ook geen bevestiging gehad, maar wel een e-mail dat mijn naam op de bestelling niet overeenkomt met de CreditCard. Doopnamen zijn vervelend :'(

Ik wacht nu op een telefoontje van Dell om het te fixen, hopelijk blijft de levertijd op deze week staan.

[ Voor 4% gewijzigd door n41r0j op 23-03-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Net besteld via de link hierboven. Op dell site staat bij mijn order: Geschatte verzenddatum: May 18, 2022

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:13
Ik heb er ook één besteld gisteren om 09:05 (tijd van eerste (ontvangst)e-mail), maar ook nog geen bevestiging ontvangen. In de Bestelgegevens op de Dell website staat sindsdien "Uw bestelling is ontvangen en wordt binnen twee werkdagen bevestigd.". De geschatte verzenddatum staat bij mij op: Mar 29, 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:46
Cl4v4t schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:17:
Ik heb er ook één besteld gisteren om 09:05 (tijd van eerste (ontvangst)e-mail), maar ook nog geen bevestiging ontvangen. In de Bestelgegevens op de Dell website staat sindsdien "Uw bestelling is ontvangen en wordt binnen twee werkdagen bevestigd.". De geschatte verzenddatum staat bij mij op: Mar 29, 2022
Toch wel apart. Gisteren om 22:02 besteld en om 22:14 de bevestiging. Wel een levering die staat op 18 mei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:13
Ik heb zojuist even gesproken met de Dell klantenservice voor opheldering. Volgens de Dell medewerkster zit het verschil zit in de gekozen betaalmethode. Betalingen via PayPal of Creditcard worden (vrijwel) direct bevestigd. Betalingen via iDeal hebben enkele dagen vertraging voor de bevestiging er is.

Dus ik vermoed dat de mensen welke al een bevestiging hebben, niet hebben betaald met iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conorano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01-2024
Cl4v4t schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:36:
Ik heb zojuist even gesproken met de Dell klantenservice voor opheldering. Volgens de Dell medewerkster zit het verschil zit in de gekozen betaalmethode. Betalingen via PayPal of Creditcard worden (vrijwel) direct bevestigd. Betalingen via iDeal hebben enkele dagen vertraging voor de bevestiging er is.

Dus ik vermoed dat de mensen welke al een bevestiging hebben, niet hebben betaald met iDeal.
Dat is (hopelijk) fijn om te horen. Ik heb ook betaald via ideal om 9:50 en nog geen bevestiging. Maar mijn verwachte leverdatum staat nog wel op 29 maart. Hoop dat dit ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 18-09 08:59
Gaat hard bij Dell, net de AW3423DW besteld en "Levering op do, jul. 28".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
Door een probleem met de betaling is ook mijn bestelling van levering deze week naar levering 28 juli gegaan :'(
Hopelijk lukt het om nog wat te regelen via support.

[ Voor 30% gewijzigd door n41r0j op 23-03-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Is er al bij iemand de status “naar productie”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osmia
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 08:18
ZiSE schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:40:
Is er al bij iemand de status “naar productie”?
Heb die van mij besteld om 9:07 en heb 9:12 de bevestiging ontvangen. Nog steeds niet in productie. Geschatte verzenddatum 23 maart, geschatte aankomstdatum 24 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:04
als je bij dell met creditcard betaald.. wordt het dan meteen afgeschreven of net zoals Amazon pas als het verstuurd wordt?
Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste