• CMT
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:46
Proficiat :). Fijn dat je 34GN850 voor een goede prijs hebt weten te vinden.
Heb je verder geen last van de sterke oververzadiging?
De tweakers 'tabbalk' bijvoorbeeld hoort bordeaux rood te zijn en niet fel rood zoals met de meeste DCI-P3 schermen nu is.
Met films zal het verder wel meevallen, maar ik het er wel enorm last van bij het spelen van WoW en een custom UI.

• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 28-11 18:56
Wat ben ik toch blij dat ik kleurenblind ben..... scheelt me een hoop frustraties....

Ik heb nog steeds de IIyama GB3446WSQ.... en van de week een Samsung CRG9 erbij gekocht......
Wehhhhhh Samsung.... Das nie mien merk. Maar goed als je super ultrawide wilt blijft er weinig keuze over.

[Voor 54% gewijzigd door wackidth op 27-08-2021 10:17]

.

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:51
wackidth schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:15:
Wehhhhhh Samsung.... Das nie mien merk. Maar goed als je super ultrawide wilt blijft er weinig keuze over.
Philips?

[Voor 28% gewijzigd door noodel1988 op 27-08-2021 10:21]

Trakt | Last.fm | discogs

• wackidth
Met een refeshrate van 70hz?? Nee dank je.

.

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01:05

jgj82

Ja, maar = nee

wackidth schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

AOC?

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• wackidth
@jgj82 Ik heb de Samsung hier al staan.... Die van AOC gaat er uit van wat ik begreep....

.

• wezep
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
wackidth schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Diverse modellen die ook 100Hz aankunnen.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• BHStar
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-12 14:17
CMT schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:56:
Proficiat :). Fijn dat je 34GN850 voor een goede prijs hebt weten te vinden.
Heb je verder geen last van de sterke oververzadiging?
De tweakers 'tabbalk' bijvoorbeeld hoort bordeaux rood te zijn en niet fel rood zoals met de meeste DCI-P3 schermen nu is.
Met films zal het verder wel meevallen, maar ik het er wel enorm last van bij het spelen van WoW en een custom UI.
Bedankt :). Ik ben er zeker blij mee.

Qua oververzadiging valt het mij tot nu toe mee, maar dat is komt mede door enerzijds met de settings te spelen en anderszijds door het handig gebruik van mijn protanomalie. Banner ziet er wel bordeauxrood uit, maar dat mag je dus met een korrel zout nemen ;). Het enige waar ik "last" van heb is het matige contrast vergeleken met VA en een klein beetje IPS-glow als ik erop let, maar dat zijn beiden zaken die voor mij minder belangrijk zijn.

[Voor 10% gewijzigd door BHStar op 27-08-2021 18:05]

• spartaan1986
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:48
Ik heb een vraag.
ik zit al een tijd te twijfelen over een ultrawide. Natuurlijk is in mijn budget alle schermen VA panels, en i kijk ook naar 144hz omdat ik ook wel game.(al verwacht ik niet dat mijn huidige gtx970 er het max uit haalt)

Mij de Ultrawide ook handig leek voor mijn thuiswerk(programmeren) te meer omdat 2 27 inch schermen dan weer niet in mijn kast passen.
Nu is ondertussen mijn usecase iets veranderd ik heb nu ook wat (retro) gamesconsoles op mijn huidige monitor aangesloten. Veel hier van weergeven natuurlijk alleen 4:3 beeld nog, is dit wel slim/mooi om te weergeven op een ultrawide? Of kan ik gewoon beter voor een IPS 144hz 16:9 scherm gaan? Want ik blijf er maar tussen twijfelen.
alvast bedankt.

• ParaWM
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 05:22

ParaWM

Pro Prutser

spartaan1986 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:38:
Ik heb een vraag.
ik zit al een tijd te twijfelen over een ultrawide. Natuurlijk is in mijn budget alle schermen VA panels, en i kijk ook naar 144hz omdat ik ook wel game.(al verwacht ik niet dat mijn huidige gtx970 er het max uit haalt)

Mij de Ultrawide ook handig leek voor mijn thuiswerk(programmeren) te meer omdat 2 27 inch schermen dan weer niet in mijn kast passen.
Nu is ondertussen mijn usecase iets veranderd ik heb nu ook wat (retro) gamesconsoles op mijn huidige monitor aangesloten. Veel hier van weergeven natuurlijk alleen 4:3 beeld nog, is dit wel slim/mooi om te weergeven op een ultrawide? Of kan ik gewoon beter voor een IPS 144hz 16:9 scherm gaan? Want ik blijf er maar tussen twijfelen.
alvast bedankt.
UW is heerlijk voor thuiswerken. Kan het alleen maar aanbevelen. En balken bij 4:3 vind ik niet storend zelf. Net zo min als bijvoorbeeld een 21:9 film op TV kijken met balken onder en boven. Na 2 minuten zie je het niet meer.

Sinterklaas wil bier !

• MrGizMo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01-12 20:55
Na een maand is het nog steeds een beetje wennen aan UW. Vooral bij YT filmpjes af en toe nog klote maar dat gaat ook wel goedkomen

Verder is de ruimte met een 34 UW wel erg genieten _/-\o_

• spartaan1986
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:48
Nou gaat mijn budget eigenlijk tot 500 euro, klein beetje er boven mag, maar in dat budget zijn geloof wel genoeg goeie VA UW's te vinden
Ik neig er iig naar om het toch te gaan proberen.(en ja vanwege gaming is minimaal 100hz wel een pre denk ik)

• BerendbenenKaas
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09-11 21:01
Ik vraag mij af of er reden voor is waarom er zo weinig 43" curved ultra wides zijn?

Ik vind het nog al een verschil tussen 38"en 49". Ik heb nu 2 gewone DELL 24"naast elkaar en volgens mij kom ik met 43"het beste uit qua afmetingen. Ik heb een ikea zit/sta bureau en deze is echt niet groot genoeg voor een 49".

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-12 16:14
BerendbenenKaas schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:31:
Ik vraag mij af of er reden voor is waarom er zo weinig 43" curved ultra wides zijn?

Ik vind het nog al een verschil tussen 38"en 49". Ik heb nu 2 gewone DELL 24"naast elkaar en volgens mij kom ik met 43"het beste uit qua afmetingen. Ik heb een ikea zit/sta bureau en deze is echt niet groot genoeg voor een 49".
Dat is ook een andere beeldverhouding. Een 38 inch is doorgaans 24:10, en de 43 en 49 inch zijn 32:10 en 32:9 uitvoeringen

http://www.displaywars.co...vs-43,4-inch-d%7B32x10%7D

Het hangt maar net af van het gebruik/wensen. Ik heb voor een 38 inch model (37.5 in werkelijkheid) gekozen owv de hogere resolutie en pixeldichtheid.

[Voor 16% gewijzigd door TiezZ_BE op 15-09-2021 14:23]

• MrGizMo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01-12 20:55
Gebruikt iedereen UltraWide Video uit de OP?
Zelf gebruik ik in Edge "Aspect Ratio 21:9" (Edge vanwege Netflix met 1080P al dat werkt dat ook niet lekker meer ;( )

Hopelijk komt er nog ooit iets voor de native app van Netflix op W10

• BerendbenenKaas
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09-11 21:01
Welke software gebruiken jullie of kan er worden aanbevolen voor display management? Dus het opdelen van mijn 43 inch screen in meerdere sectoren.

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-12 00:48
BerendbenenKaas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:05:
Welke software gebruiken jullie of kan er worden aanbevolen voor display management? Dus het opdelen van mijn 43 inch screen in meerdere sectoren.
Zelf gebruik ik Display Fusion om alles in te delen (Dell 34" samen met een Dell 27") 6000*1440

[Voor 5% gewijzigd door Von Henkel op 23-09-2021 16:13]

• SMLDK
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-12 20:11
BerendbenenKaas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:05:
Naast Display Fusion gebruik ik ook Fancy Zones dat onderdeel is van Microsoft PowerToys.

PowerToys heeft minder functionaliteiten dan Display Fusion maar is gratis…

• Excalibaard
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 05-12 17:44
FancyZones in PowerToys is voor mij meer dan toereikend op windows.

Voor linux (werklaptop) tast ik nog in het duister ;p

• Thrilled
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Aloha :) Ik zoek voor mijn nieuwe desktop ook een mooi nieuw scherm, of twee, maar de keuzestress slaat toe..

Ik werk nu op een 27" 16:9 scherm en bevalt in principe prima, maar ik wil liever in twee delen werken als mijn PC staat te renderen en ik daarnaast gewoon verder kan met browsen o.i.d. Ik ben dus gaan rondkijken in monitorenland en kwam al snel op ultrawides uit.. Ik ben eens wat rondjes gaan lopen bij de plaatselijke Mediamarkten en kwam er nog niet helemaal uit. De twijfels:

- 2 x 27" naast elkaar, kiezen voor bezel in het midden en schermen schuin zetten, maar wel een grotere netto werkoppervlak.
- 1 x 32 of 34 inch, 16:9 > Geen bezel of schuine schermen, maar gewoon een slag groter dan de huidige.
- 1 x ultrawide 34" > Geen bezel, stuk cleaner op mijn bureau, echter 'maar' 20 centimeter breder dan mijn huidige 27", gaat dit wel genoeg ruimtewinst opleveren?
- 1 x ultrawide 42" of 49" > Erg duur, maar wel dezelfde ruimte als 2 x 27" naast elkaar, dus maximale werkruimte en clean uitstraling

Als ik ga gamen zijn het over het algemeen MMORPGS/Sim/Tycoon games, geen snelle shooters o.i.d., dus verversing/reactiesnelheden lig ik niet al te wakker van. Ben vooral van het renderen/foto/videobewerken, dus IPS scherm is mijn prio.

Wat zouden jullie aanraden?

• Socket 1337
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 26-11 20:42
Is iemand hier in het bezit van een 34WP65C-B? Überhaupt iemand in NL of Europa? Heb het idee dat er nog nooit een geleverd is tot nu toe.

• arvidterhaak
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 06:48
Hoi allen, ik ben op dit moment in het bezit van een LG 27GL83-A en ben voornemens een 34 of 38 inch ultrawide er bij te kopen. Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met een dual monitor arm die de volgende twee situaties aan kan bij deze formaten:

• TiezZ_BE
arvidterhaak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:02:
Hoi allen, ik ben op dit moment in het bezit van een LG 27GL83-A en ben voornemens een 34 of 38 inch ultrawide er bij te kopen. Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met een dual monitor arm die de volgende twee situaties aan kan bij deze formaten:[Afbeelding]
Ik zou zeker even bij Ergotron kijken wat de mogelijkheden zijn
https://www.ergotron.com/...houders/meerdere-monitors
Bijvoorbeeld deze: https://www.ergotron.com/...details/45-509#?kleur=Wit

Bij downloads kan je meer technische info vinden (o.a. ivm maatvoering). Ben in ieder geval zeer tevreden over de (single monitor) meurbeugel waar mijn 38inch widescreen aan hangt.

• Thrilled
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Thrilled schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:16:
Aloha :) Ik zoek voor mijn nieuwe desktop ook een mooi nieuw scherm, of twee, maar de keuzestress slaat toe..

Ik werk nu op een 27" 16:9 scherm en bevalt in principe prima, maar ik wil liever in twee delen werken als mijn PC staat te renderen en ik daarnaast gewoon verder kan met browsen o.i.d. Ik ben dus gaan rondkijken in monitorenland en kwam al snel op ultrawides uit.. Ik ben eens wat rondjes gaan lopen bij de plaatselijke Mediamarkten en kwam er nog niet helemaal uit. De twijfels:

- 2 x 27" naast elkaar, kiezen voor bezel in het midden en schermen schuin zetten, maar wel een grotere netto werkoppervlak.
- 1 x 32 of 34 inch, 16:9 > Geen bezel of schuine schermen, maar gewoon een slag groter dan de huidige.
- 1 x ultrawide 34" > Geen bezel, stuk cleaner op mijn bureau, echter 'maar' 20 centimeter breder dan mijn huidige 27", gaat dit wel genoeg ruimtewinst opleveren?
- 1 x ultrawide 42" of 49" > Erg duur, maar wel dezelfde ruimte als 2 x 27" naast elkaar, dus maximale werkruimte en clean uitstraling

Als ik ga gamen zijn het over het algemeen MMORPGS/Sim/Tycoon games, geen snelle shooters o.i.d., dus verversing/reactiesnelheden lig ik niet al te wakker van. Ben vooral van het renderen/foto/videobewerken, dus IPS scherm is mijn prio.

Wat zouden jullie aanraden?
Heb er even over kunnen nadenken en besloten om mijn 27" IPS 4k scherm te behouden voor het foto/video/render editting en daarnaast een 34" ultrawide te zetten voor het gamen/browsen/office gebruik. Mede op basis van reviews en de BBG van Tweakers kom ik nu uit op:

pricewatch: ASUS TUF Gaming VG34VQL1B Zwart

Alleen in de pricewatch zie je, als je wat gaat zoeken op vergelijkbare specs, ook deze twee monitoren. Bijna gelijk, maar alleen verschillend in helderheid/contrastverhouding (en iets lagere refresh rate). Rechtvaardigt dit de 170-ish euro goedkoper?

pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

• Socket 1337
Thrilled schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Heb er even over kunnen nadenken en besloten om mijn 27" IPS 4k scherm te behouden voor het foto/video/render editting en daarnaast een 34" ultrawide te zetten voor het gamen/browsen/office gebruik. Mede op basis van reviews en de BBG van Tweakers kom ik nu uit op:

pricewatch: ASUS TUF Gaming VG34VQL1B Zwart

Alleen in de pricewatch zie je, als je wat gaat zoeken op vergelijkbare specs, ook deze twee monitoren. Bijna gelijk, maar alleen verschillend in helderheid/contrastverhouding (en iets lagere refresh rate). Rechtvaardigt dit de 170-ish euro goedkoper?

pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart
Ander (beter) CSOT paneel in de ASUS. Zou je moeten researchen of het dat je waard is. De Huawei Mateview GT heeft hetzelfde paneel.

Ik ben zelf nu voor een Dell S3422DWG gegaan na lang wikken en wegen. Ben benieuwd!

• Socket 1337
Socket 1337 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 01:01:
Is iemand hier in het bezit van een 34WP65C-B? Überhaupt iemand in NL of Europa? Heb het idee dat er nog nooit een geleverd is tot nu toe.
Heb gelezen dat LG deze niet (meer) maakt.

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-11 20:38
Ik heb:
GB3466WQSU-B1 pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Ik zoek:
Vesa arm voor op bureau die voldoet aan 34" en 10KG draaggewicht, met een schappelijke prijs (Dus onder 100 euro)... Dit blijkt nog best lastig, of ik zoek niet goed :( Enkele arm volstaat.

Iemand tips?

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• layzzzz
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-12 16:34
Tweaklie schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:57:
Ik heb:

Ik zoek:
Vesa arm voor op bureau die voldoet aan 34" en 10KG draaggewicht, met een schappelijke prijs (Dus onder 100 euro)... Dit blijkt nog best lastig, of ik zoek niet goed :( Enkele arm volstaat.

Iemand tips?
Tip van @BHStar

https://www.amazon.nl/gp/product/B00MIBN16O/

[Voor 3% gewijzigd door layzzzz op 16-10-2021 14:13]

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-12 11:51
Nou, of wij de 34WP65C-B ooit nog gaan zien weet ik niet, maar bij LG US is die in ieder geval sinds een paar dagen weer in stock (https://www.lg.com/us/mon...wp65c-b-ultrawide-monitor). Eigenlijk zou ik wel een vergelijkbaar model willen hebben met USB hub en USB-C charging voor een kleine meerprijs, maar die zie ik ook niet. Dus we wachten rustig af ..

• SawaFish
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:31
Socket 1337 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:32:
Ander (beter) CSOT paneel in de ASUS. Zou je moeten researchen of het dat je waard is. De Huawei Mateview GT heeft hetzelfde paneel.
Heeft iemand ervaring met de Huawei Mateview GT? Ik zie dat die via hun eigen site via DE ~500 euro kost en via FR 400 euro maar ze verschepen niet naar NL. Komt deze uit in NL? Kan er weinig betrouwbaars over vinden.

• SawaFish
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:31
Naast bovenstaande vragen, ik heb een Xiaomi 34" monitor (link) die sinds kort enkel nog een zwart beeld geeft. De witte status LED blinkt wel, maar verder doet het scherm niks. Zou dit te repareren zijn, en hoe? Heb het scherm via Banggood gekocht maar die zijn nog weinig meewerkend in de garantie claim helaas.

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Socket 1337 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:32:
[...]

Ik ben zelf nu voor een Dell S3422DWG gegaan na lang wikken en wegen. Ben benieuwd!
Heb je de Dell al binnen en hoe bevalt die je?

• Socket 1337
Repi3 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

Heb je de Dell al binnen en hoe bevalt die je?
Hij bevalt mij heel goed. Ik zal meteen beginnen met de nadelen.
  • Er is geen sRGB modus. Ik weet niet hoe en of de kleuren gecalibreerd zijn, op de standaard preset zijn ze op het oog vrij goed maar wel afwijkend van sRGB displays.
  • Geen USB-C, slechts 1x displayport
Dat zijn voor mij de echte nadelen. De kleuren kun je zeker nog mee spelen, dus mocht dat belangrijk zijn dan is daar wel e.e.a. in te verbeteren (zeker met calibratie tool). Kleuren zijn prima voor algemeen gebruik, werk gaming films etc.
Black smearing is voor mij een non-issue. De uniformiteit is zeer goed en er zijn geen light leaks. Contrast is prima en echt een voordeel over IPS. Scherm kan heel helder gezet worden mocht dat nodig zijn. De constructie kwaliteit is ook zeker bovengemiddeld.
De motion clarity is waarschijnlijk beter bij TN en IPS. Maar ik vind dat niet zo belangrijk tegenover de voordelen van deze mooie VA.

• Despotes98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 05-12 12:35
BastiaanCM schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:48:
Nou, of wij de 34WP65C-B ooit nog gaan zien weet ik niet, maar bij LG US is die in ieder geval sinds een paar dagen weer in stock (https://www.lg.com/us/mon...wp65c-b-ultrawide-monitor). Eigenlijk zou ik wel een vergelijkbaar model willen hebben met USB hub en USB-C charging voor een kleine meerprijs, maar die zie ik ook niet. Dus we wachten rustig af ..
Hij lijkt inmiddels opeens beschikbaar te zijn in Nederland; zowel bij Alternate als bij Megekko uit eigen voorraad leverbaar voor €399.

Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een paar modellen, ik houd de boot nog even een paar weken af en hak de knoop vlak voor Black Friday door.

• Socket 1337
Despotes98 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Hij lijkt inmiddels opeens beschikbaar te zijn in Nederland; zowel bij Alternate als bij Megekko uit eigen voorraad leverbaar voor €399.

Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een paar modellen, ik houd de boot nog even een paar weken af en hak de knoop vlak voor Black Friday door.
Inderdaad, is mij ook opgevallen. Ik las een post waarin iemand schreef dat LG zei dat ze dat model niet meer maken :S

Ik wilde eigenlijk eerst de LG kopen maar heb de Dell gekocht. Ik vind het een goed scherm maar sRGB calibratie was toch fijn geweest en dat is bij LG gemiddeld genomen beter. De backlight is dan wel weer beter bij de Dell.

Enige andere puntje is dat de gamma instelling zou afwijken van de ideaal. Ik moet hier nog iets beter naar kijken voordat ik hier een conclusie over kan trekken.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik me moeilijk kan voorstellen dat iemand de Dell slecht of teleurstellend zal vinden.

Voor simracing / gaming is de Dell erg goed. De strobing backlight kan nog een klein beetje extra motion clarity geven, fijne feature.

[Voor 4% gewijzigd door Socket 1337 op 18-10-2021 22:58]

• Despotes98
Socket 1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:00:
Inderdaad, is mij ook opgevallen. Ik las een post waarin iemand schreef dat LG zei dat ze dat model niet meer maken :S
[...]
Ja klopt, zo'n bericht heb ik ook gezien op Reddit. Maar nu blijk wel weer hoe waardevol dat soort informatie soms is ;)
Socket 1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:00:
[...]
Ik wilde eigenlijk eerst de LG kopen maar heb de Dell gekocht. Ik vind het een goed scherm maar sRGB calibratie was toch fijn geweest en dat is bij LG gemiddeld genomen beter. De backlight is dan wel weer beter bij de Dell.

Enige andere puntje is dat de gamma instelling zou afwijken van de ideaal. Ik moet hier nog iets beter naar kijken voordat ik hier een conclusie over kan trekken.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik me moeilijk kan voorstellen dat iemand de Dell slecht of teleurstellend zal vinden.

Voor simracing / gaming is de Dell erg goed. De strobing backlight kan nog een klein beetje extra motion clarity geven, fijne feature.
Vanwaar toch de keuze voor de Dell?

Ik hoop dat er toevallig op Tweakers in de komende weken weer een mooie roundup van 3440x1440 120+ Hz schermen zal verschijnen, inclusief kleur- en snelheidsmetingen... _/-\o_

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:55

Catch22

Oval chainring fetisjist

Despotes98 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:41:
Ik hoop dat er toevallig op Tweakers in de komende weken weer een mooie roundup van 3440x1440 120+ Hz schermen zal verschijnen, inclusief kleur- en snelheidsmetingen... _/-\o_
Met alle respect voor Tweakers, maar voor monitor-tests zijn er veel betere resources.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05-12 17:08
Despotes98 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Oh, ik wacht de Black Friday aanbiedingen juist nog even af. :) Jammer dat er van de 34WP65C-B nog niks aan reviews te vinden is.

[Voor 3% gewijzigd door Carfanatic op 19-10-2021 11:22]

• Socket 1337
Despotes98 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Ja klopt, zo'n bericht heb ik ook gezien op Reddit. Maar nu blijk wel weer hoe waardevol dat soort informatie soms is ;)
Mee eens...
[...]

Vanwaar toch de keuze voor de Dell?
1. Goede rating op rtings, goed reviews algemeen.
2. 15% korting (code kun je zelf genereren, hoeft geen student of medewerker te zijn) komt uit op 433 euro + zeer snelle levering.
3. Had echt geen zin meer om te wachten :)
Ben benieuwd, hopelijk zitten de Dell en LG er dan bij.

Ik ben toch tevreden dat ik niet voor de Huawei ben gegaan. Ik vind de strobing backlight wel van toegevoegde waarde in simracing, en de Huawei heeft dat zover ik weet niet.

De LG heeft dat weer wel. Ik denk dat het heel close is tussen de LG en Dell, tenzij LG iets verprutst heeft aan de monitor maar dat weten we niet omdat er geen uitgebreide review beschikbaar is.

Ik ben steeds meer tevreden met de Dell, ondanks dat ik vanochtend een dode groene subpixel heb ontdekt :X Valt goed mee te leven.

Als ik perfectie wil dan koop ik ooit nog wel een OLED.

1 tip, zorg dat je niet te dicht op het scherm zit. Dan krijg je meer last van de VA gamma shift.

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Socket 1337 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:44:

2. 15% korting (code kun je zelf genereren, hoeft geen student of medewerker te zijn) komt uit op 433 euro + zeer snelle levering.
Bedankt voor de tip! Heb 'm nu ook besteld voor €430. Was ook vooral geïnteresseerd in de LG, zeker toen de prijs nog een stukje lager was. Maar als beide schermen nagenoeg dezelfde prijs zijn ga ik liever voor het scherm waarvan de reviews beschikbaar en goed zijn :) . Vooral ook omdat de LG nu niet leverbaar is bij webshops met zeer goede/eenvoudige retourprocedures, anders had ik de gok wel gewaagd waarschijnlijk.

Update 25-10:
Scherm binnen gekregen, zag er in principe goed uit. Vind VA altijd wel wat 'flets' overkomen in windows t.o.v. de LG IPS die ik nu heb, maar met content zag het er erg goed uit.
Helaas is het scherm geleverd met een dode pixel en dat is wat mij betreft dus een instant retour :|.
Nu waarschijnlijk kijken of het toch de LG 34WP65C-B wordt, aangezien deze inmiddels voor €399 te koop is bij Bol.com, maar begin zo langzaam maar zeker de hoop op een echt goed scherm wel op te geven, heb er inmiddels al een redelijk aantal geprobeerd 8)7 , maar geen één die overall beter is dan mijn 27GN850 (voor een redelijke prijs). Dus misschien toch tot de conclusie komen dat het het proberen niet meer waard is...

[Voor 34% gewijzigd door [MAUS] op 25-10-2021 17:49]

Ryzen 5 5600X | AMD Radeon RX 6800 XT MB| Asus ROG Strix B550-F | HyperX Fury Black 16GB 3200mhz | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | Gigabyte M32U

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 02-12 16:15
[MAUS] schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb 'm nu ook besteld voor €430. Was ook vooral geïnteresseerd in de LG, zeker toen de prijs nog een stukje lager was. Maar als beide schermen nagenoeg dezelfde prijs zijn ga ik liever voor het scherm waarvan de reviews beschikbaar en goed zijn :) . Vooral ook omdat de LG nu niet leverbaar is bij webshops met zeer goede/eenvoudige retourprocedures, anders had ik de gok wel gewaagd waarschijnlijk.

Update 25-10:
Scherm binnen gekregen, zag er in principe goed uit. Vind VA altijd wel wat 'flets' overkomen in windows t.o.v. de LG IPS die ik nu heb, maar met content zag het er erg goed uit.
Helaas is het scherm geleverd met een dode pixel en dat is wat mij betreft dus een instant retour :|.
Nu waarschijnlijk kijken of het toch de LG 34WP65C-B wordt, aangezien deze inmiddels voor €399 te koop is bij Bol.com, maar begin zo langzaam maar zeker de hoop op een echt goed scherm wel op te geven, heb er inmiddels al een redelijk aantal geprobeerd 8)7 , maar geen één die overall beter is dan mijn 27GN850 (voor een redelijke prijs). Dus misschien toch tot de conclusie komen dat het het proberen niet meer waard is...
Op reddit is de enige klaag dat het scherm wat flets is. Ik weet niet, zit hard te twijfelen.

Had 'm eigenlijk net besteld maar had de order geannuleerd omdat ik opeens doorhad dat de PW filter op 400 euro stond en misschien íets duurdere opties miste, maar na het annuleren zag ik dat er niet echt iets voor dezelfde prijs beschikbaar was :+

Ben benieuwd over je eerste indruk mocht je de LG binnenkrijgen!

• BHStar
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-12 14:17
[MAUS] schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Update 25-10:
Als je blij bent met de 27GN850 kan je natuurlijk de 34GN850 overwegen. Ik ben erg blij dat ik die keus heb gemaakt. Ook ben ik benieuwd naar je ervaringen met de 34WP65C-B, die wilde ik aanvankelijk halen, maar die bleek nergens leverbaar te worden toendertijd.

• [MAUS]
BHStar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Als je blij bent met de 27GN850 kan je natuurlijk de 34GN850 overwegen. Ik ben erg blij dat ik die keus heb gemaakt. Ook ben ik benieuwd naar je ervaringen met de 34WP65C-B, die wilde ik aanvankelijk halen, maar die bleek nergens leverbaar te worden toendertijd.
Ja, ik heb de 34GL850 (een stuk of 2) al wel eens geprobeerd, probleem vond ik destijds vooral uniformiteit van de backlight (linkerkant gelig, rechterkant blauwig). En vooral de prijs/prestatieverhouding is voor mij een reden, als ik er zo veel geld voor neer moet leggen moet het ook wel echt een flinke verbetering zijn wat mij betreft. Conclusie is vooral dat ik altijd wat te zeuren heb 8)7

Ryzen 5 5600X | AMD Radeon RX 6800 XT MB| Asus ROG Strix B550-F | HyperX Fury Black 16GB 3200mhz | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | Gigabyte M32U

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mr dragon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:07:
[...]

Had hem voor € 370,79 besteld. Ondertussen dus al 33euro omhoog gegooid. Kreeg net statusupdate dat de verwachte leverdatum 15 juni is. :)
Aangezien we een flinke poos verder zijn, hoe is je ervaring met deze monitor?

It takes two fools to argue.

• [MAUS]
ikt schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:52:
[...]

Op reddit is de enige klaag dat het scherm wat flets is. Ik weet niet, zit hard te twijfelen.

Had 'm eigenlijk net besteld maar had de order geannuleerd omdat ik opeens doorhad dat de PW filter op 400 euro stond en misschien íets duurdere opties miste, maar na het annuleren zag ik dat er niet echt iets voor dezelfde prijs beschikbaar was :+

Ben benieuwd over je eerste indruk mocht je de LG binnenkrijgen!
Ik heb uiteindelijk toch besloten de Dell te houden, los van de dode pixel toch wel redelijk tevreden over het scherm. Met name in games / video's is een VA scherm erg sterk in mijn optiek door het goede contrast. Voor kantoorgebruik blijf ik IPS prefereren, maar uiteindelijk is dat niet het doel van dit scherm (ook al is dit op het moment wel waar de meeste uren in zitten helaas).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• CMT
Tweaklie schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:57:
Ik heb:

Ik zoek:

Iemand tips?
Misschien ben je al voorzien, maar ik gebruik zelf deze arm: https://www.ebay.de/itm/D...63382?hash=item28b7761e56

Wordt ook onder het labelmerk Newstar verkocht in Nederland. Of dit is wel hele goede namaak ^^.
Het is zwaar uitgevoerde arm dat met gemak 10 kg kan dragen.
Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat het scharnier draaipunt erg strak aangedraaid moet worden om het naar voren kantelen tegen te gaan (ik heb de 34" LG 35WN65C).

Er zitten 2 dunne messing ringen tussen die als 'lager' dienen. Ik ga deze binnenkort met schuurpapier opruwen om te kijken of het dan wat minder strak aangedraaid kan blijven. Dat maakt het afstellen wat makkelijker.

Maar voor deze prijs verder echt niets te klagen!

De versie met zwenkarm zijn niet zo, die kun je beter links laten liggen (weinig bewegingsgraad, zwenkarm verzakt ook iets).

• BastiaanCM
Ik heb mijn 34WP65C-B order geannuleerd en een Philips 346P1C gehaald. Heb besloten dat ik toch een model wou met USB Type-C (charging+beeld), ingebouwde USB hub met 'KVM', dus ook nog als USB hub te gebruiken voor een desktop. Eerste indruk was wel dat de kleuren nogal flets waren, maar dat lijkt opgelost door de Gamma aan te passen naar 2.6 (hoogste). 100 ipv 160 Hz, maar alsnog een stapje boven 75 Hz en voor mij prima.

• mr dragon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-10 15:05
XWB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

Aangezien we een flinke poos verder zijn, hoe is je ervaring met deze monitor?
Ik had mijn order ook geannuleerd. het duurde mij echt veel en veel te lang voor hij geleverd werd en ben voor de Xiaomi ultrawide gegaan die me erg bevalt.

Ik zie dat de LG monitor nu eindelijk verkrijgbaar is in nl bij bol.com. Iemand enig idee hoe lang deze nu te verkrijgen is? ik ben ook benieuwd naar reviews!

• Sokucho
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 03:05
@Socket 1337 / @[MAUS] hoe of waar genereer ik zo een korting code? Kun je dat delen aub? Heb namelijk vandaag toevallig deze dell besteld bij megekko maar scheelt bijna 100 euro met wat jij betaald hebt.

Edit; bij megekko bestelling geannuleerd bij dell nu 474 euro wacht nog even af of ik nog zo een code kan genereren.

Edit: Heb een kortingcode kunnen genereren voor werknemers 15% uitgecheckt voor 433 euro :p had bij megekko 530 betaald.

[Voor 40% gewijzigd door Sokucho op 01-11-2021 19:51]

• sQuarecoW
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-12 07:35
Is er iemand die ervaring heeft met hoe macOS omgaat met een widescreen scherm? Ook in combinatie met scaling.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

sQuarecoW schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:05:
Is er iemand die ervaring heeft met hoe macOS omgaat met een widescreen scherm? Ook in combinatie met scaling.
Prima hoor. Geen issues mee (Samsung G9 op op een 2019 MBP2019)

• noodel1988
Zie ik nog iets over het hoofd of is dit het scherm van het moment voor degelijke kleurweergave (fotografie) en kantoorwerk (programmeerwerk BI / .net / sql) voor degelijke prijs?

https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires
Dell s3422dw 366,- inclusief Dell garantie enzo. Inclusief BTW.

Zat eerst naar de G versie te kijken maar heeft ventilator, hdr enzo en heel stuk duurder.

[Voor 19% gewijzigd door noodel1988 op 11-11-2021 14:47]

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:51
noodel1988 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:42:
Zie ik nog iets over het hoofd of is dit het scherm van het moment voor degelijke kleurweergave (fotografie) en kantoorwerk (programmeerwerk BI / .net / sql) voor degelijke prijs?

Dell s3422dw 366,- inclusief Dell garantie enzo. Inclusief BTW.

Zat eerst naar de G versie te kijken maar heeft ventilator, hdr enzo en heel stuk duurder.
Kwam deze ook net tegen voor kantoorwerk. Anders kom je snel uit op gaming monitoren welke mij redelijk overkill lijkt... Ben wel benieuwd naar wat ervaringen.

• noodel1988
crimby schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:01:
[...]

Kwam deze ook net tegen voor kantoorwerk. Anders kom je snel uit op gaming monitoren welke mij redelijk overkill lijkt... Ben wel benieuwd naar wat ervaringen.
Tot op heden bevalt hij goed. Heerlijk rust 1 scherm ipv 2 kleinere.
Surface scherm zelfs uitgezet.
Enig nadeel surface past net niet goed onder de monitor dus voor teams ofzo moet je even wat verplaatsen of losse webcam.

• crimby
noodel1988 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:43:
[...]

Tot op heden bevalt hij goed. Heerlijk rust 1 scherm ipv 2 kleinere.
Surface scherm zelfs uitgezet.
Enig nadeel surface past net niet goed onder de monitor dus voor teams ofzo moet je even wat verplaatsen of losse webcam.
Heb zelf een 15 inch laptop dus die komt er sowieso naast. Werkt ie verder dus goed en geen verdere opmerkingen? Hoe zit het met de “split screen” software?

• noodel1988
crimby schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:47:
[...]

Heb zelf een 15 inch laptop dus die komt er sowieso naast. Werkt ie verder dus goed en geen verdere opmerkingen? Hoe zit het met de “split screen” software?
Fancy zones geïnstalleerd en bevalt goed.
Geen klachten tot op heden.

• crimby
Socket 1337 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 01:01:
Ik heb deze LG 34WP65C-B gevonden maar niet echt reviews. Heb jij of iemand anders die al gevonden? In theorie lijkt het me een top scherm voor thuiswerk, maar altijd tricky zonder reviews.

En nog een andere vraag. Maakt die 1500 of 1800 r echt veel uit? Ik heb nu 2 schermen en een laptop in een boog staan en wil dat vervangen door 1 34 inch scherm.

[Voor 15% gewijzigd door crimby op 20-11-2021 20:30]

• Socket 1337
crimby schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:27:
[...]

Ik heb deze LG 34WP65C-B gevonden maar niet echt reviews. Heb jij of iemand anders die al gevonden? In theorie lijkt het me een top scherm voor thuiswerk, maar altijd tricky zonder reviews.

En nog een andere vraag. Maakt die 1500 of 1800 r echt veel uit? Ik heb nu 2 schermen en een laptop in een boog staan en wil dat vervangen door 1 34 inch scherm.
Nee er zijn niet echt reviews te vinden idd.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een slecht scherm is. Alles klopt op papier, en LG is meestal goed in het implementeren en afstellen van schermen (kleur, contrast, gamma etc.).

1500r vs 1800r maakt voor mij heel weinig uit en kan aan beide vrijwel direct wennen.

• crimby
Socket 1337 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:24:
[...]

Nee er zijn niet echt reviews te vinden idd.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een slecht scherm is. Alles klopt op papier, en LG is meestal goed in het implementeren en afstellen van schermen (kleur, contrast, gamma etc.).

1500r vs 1800r maakt voor mij heel weinig uit en kan aan beide vrijwel direct wennen.
Thanks! Ik heb nu 2 schermen en een laptop in een boog gezet maar eigenlijk geen idee hoe dat zometeen is. 1000r schermen worden al snel te duur en deze leek mij erg mooi inderdaad. Misschien maar gewoon proberen.

• BastiaanCM
Ik kom van een 29” platte naar 34” curved 1500R. Toen ik die 29 kocht vond ik curved een stom idee. Nu dacht ik ivm de grotere maat will ik juist wel een curve. Bevalt prima,

• CMT
crimby schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:27:
[...]

LG kennende zal de afstelling wel goed zijn, zoals eerder al genoemd is. Heel waarschijnlijk zit hier een CSOT paneel in, dat het iets beter doet dan de gemiddelde VA.
Maar alle nadelen van VA zijn er uiteraard nog altijd (net als de voordelen).

Ik heb zelf ook een tijdje 1500R 34" schermen gehad, maar ik moet zeggen dat het verschil wel merkbaar is met 1800R. Wanneer je gevoelig bent voor de vervorming in perspectief (rechte lijnen worden gebogen), dan zal dat een duidelijk verschil maken.
Wanneer je het echter objectief bekijkt dan ligt een 1500R scherm, maar ongeveer 1cm dieper dan een 1800R scherm.

• crimby
CMT schreef op maandag 22 november 2021 @ 05:56:
[...]

LG kennende zal de afstelling wel goed zijn, zoals eerder al genoemd is. Heel waarschijnlijk zit hier een CSOT paneel in, dat het iets beter doet dan de gemiddelde VA.
Maar alle nadelen van VA zijn er uiteraard nog altijd (net als de voordelen).

Ik heb zelf ook een tijdje 1500R 34" schermen gehad, maar ik moet zeggen dat het verschil wel merkbaar is met 1800R. Wanneer je gevoelig bent voor de vervorming in perspectief (rechte lijnen worden gebogen), dan zal dat een duidelijk verschil maken.
Wanneer je het echter objectief bekijkt dan ligt een 1500R scherm, maar ongeveer 1cm dieper dan een 1800R scherm.
Ik twijfel nu dus een beetje tussen deze LG en de AOC CU34G2
De AOC is voor 399 te krijgen bij Amazon.de dus een flinke korting.

Wat zou de wijzere keuze zijn? Beide lijken prima te zijn voor wat ik doe (office, meetings en soms wat powerbi)

• CMT
Ik zou persoonlijk voor de LG gaan.
Tenzij je de USB hub nodig hebt, biedt de AOC geen meerwaarde.
De LG ultrawides die ik tot nu toe gehad hebt, waren allemaal redelijk gekalibreerd.
Alleen het witbalans moest soms wat bijgesteld worden (kwestie van een van de primaire RGB kleuren een tikje aan te passen).

Het ontwerp moet je verder ook maar mooi vinden. Ik heb echt helemaal niets met die gamertroep..

Let op dat beide schermen geen PBP hebben, en je het scherm dus niet op kan delen met 2 bronnen.

• crimby
CMT schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:21:
Let op dat beide schermen geen PBP hebben, en je het scherm dus niet op kan delen met 2 bronnen.
bedoel je dan dat ie niet gesplit kan worden tussen bv 2 PC/laptops? of dat ik geen splitscreen kan hebben als in het simuleren van 2 monitoren? Dat laatste is namelijk wel een harde eis.
Ik heb maar 1 laptop dus de eerste optie is niet nodig, misschien leuk als ik een keer mn RPi wil aansluiten, maar zeker geen eis.

Andere optie zou nog de Iliyama GB3466WQSU-B1 of de Philips 346E2CUAE zijn met een mooie Black Friday aanbieding.

Zou je dan nog steeds voor de LG gaan?

[Voor 33% gewijzigd door crimby op 23-11-2021 14:13]

• CMT
@crimby
Het eerste, dat er niet twee bronnen (PC + Laptop) tegelijk op het scherm weergegeven kan worden.
Sofwarematig is het scherm uiteraard wel op te delen in werkoppervlak, maar dat zijn dan kaders waar je vensters/programma's naar toe kan slepen.

Ik heb de Iiyama GB3466WQSU-B1 en tijdje gehad trouwens en daarbij de PBP niet lekker werkend gekregen.
De resolutie schaling ging niet goed (als ik het mij goed herinner wilde het niet vertikaal uitvergroten, alleen horizontaal).

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-12 12:12
Heb de LG 34WP65C-B sinds dinsdag.

Enigste waar ik tegen aanloop is lichte flickering met freesync extended range icm een GTX 1080. Voornamelijk op hogere hz
Motion blur in diablo 2 resurrected is ook een punt.

[Voor 14% gewijzigd door VoedoeAndVodka op 25-11-2021 12:59]

• Arson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-12 15:38
VoedoeAndVodka schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:57:
Heb de LG 34WP65C-B sinds dinsdag.

Enigste waar ik tegen aanloop is lichte flickering met freesync extended range icm een GTX 1080. Voornamelijk op hogere hz
Motion blur in diablo 2 resurrected is ook een punt.
Ziet er uit als een mooie monitor. Veel value for money. Hij is alleen nergens op voorraad.

Ik ben in de markt voor een UWA. Voornamelijk voor kantoorwerk en videos. Niet zo zeer voor gamen.
Verder zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoveel monitoren. USB-C power voor mijn macbook zou mooi zijn, maar is geen must. Hoopte nog op wat mooie aanbiedingen met black friday. Maar vooralsnog valt het tegen.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Harry Nak
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 04:51
Is het belangrijkste verschil tussen deze twee monitoren de buitenkant?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1713952;1718932/

De niet-gaming uitvoering is nu te krijgen voor €360. Dat scheelt €90 met de gaming uitvoering.

Of is de 4ms vs 1ms en 300cd/m2 en 400cd/m2 de €90 extra waard?

• TiezZ_BE
Harry Nak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:58:
Is het belangrijkste verschil tussen deze twee monitoren de buitenkant?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1713952;1718932/

De niet-gaming uitvoering is nu te krijgen voor €360. Dat scheelt €90 met de gaming uitvoering.

Of is de 4ms vs 1ms en 300cd/m2 en 400cd/m2 de €90 extra waard?
100hz vs 144hz en freesync premium

Ik denk dat er een review op rtings is van de gaming variant

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

TiezZ_BE schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:25:
[...]

100hz vs 144hz en freesync premium

Ik denk dat er een review op rtings is van de gaming variant
8 vs 10bit paneel, 2 extra usb poorten. Dat ICM eerder genoemde verschillen zouden het voor mij de moeite waard maken. Zelfs als je niet gamed

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:50
Vraagje, zijn er ook mensen die met 2 curved ultra wide schermen onder elkaar werken? Dus echt gestapelt? Ik heb nu een fijne 34" ultra wide curved monitor van Samsung en daaronder nog een kleinere 27", normaal model van Dell. Ik zit er over na te denken om die laatste te vervangen voor https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Maar ik vroeg me af of dat geen overkill is (ik werk heel veel thuis, ook na Corona en prive produceer ik muziek dus ik zit sowieso veel in mijn werk/studio kamer) en of het uberhaubt prettig en ergonomisch is.

Thanks alvast!

Volvo XC40 P8 | Software versie 1.7 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• jeroentje93
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-11 09:40
Catch22 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:35:
[...]

8 vs 10bit paneel, 2 extra usb poorten. Dat ICM eerder genoemde verschillen zouden het voor mij de moeite waard maken. Zelfs als je niet gamed
Zit zelf ook te kijken naar de 3422DGW versie, maar op de website van dell staat niks over 10 bit.

Terwijl tweakers aangeeft dat het wel een 10bit paneel is.

• Despotes98
Heeft iemand toevallig iets gehoord over een aankondiging van een nieuwe versie van de Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"? Ik zie in de prijsvergelijker dat er een nieuwe versie is die voor het eerst op 16 oktober is verschenen: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1754180;1608722/. Ik zie qua specs geen verschillen (al zijn er minder details bij de nieuwere beschikbaar), maar op bol.com staat er wel een optie voor de 2021 en 2020 versie (alsof er dus verschil tussen zou zitten). Weet iemand hier meer van?

• CMT
jeroentje93 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:33:
[...]

Zit zelf ook te kijken naar de 3422DGW versie, maar op de website van dell staat niks over 10 bit.

Terwijl tweakers aangeeft dat het wel een 10bit paneel is.
Tweakers zit er wel vaker naast wat betreft specificaties. Maar die worden dan ook door gewone (niet technische) gebruikers ingevoerd/opgegeven.
Ga er maar vanuit dat beide schermen een 8 bit paneel hebben met eventueel FRC om 10bit te emuleren (PWM maar dan door 2 kleuren snel af te wisselen).
Echte 10 bit panelen vind je alleen in dure fotografische schermen.

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:24
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:55:
Vraagje, zijn er ook mensen die met 2 curved ultra wide schermen onder elkaar werken? Dus echt gestapelt? Ik heb nu een fijne 34" ultra wide curved monitor van Samsung en daaronder nog een kleinere 27", normaal model van Dell. Ik zit er over na te denken om die laatste te vervangen voor https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Maar ik vroeg me af of dat geen overkill is (ik werk heel veel thuis, ook na Corona en prive produceer ik muziek dus ik zit sowieso veel in mijn werk/studio kamer) en of het uberhaubt prettig en ergonomisch is.

Thanks alvast!
Ik weet dat Linus Tech Tips een tijd lang heeft gewerkt met twee gestapelde 49" monitors, Het kan dus wel als je een goede stand hebt.

Nickname KasPlantje.

• Juancho
@GerGio ik heb zo'n stevige verticale paal die nu aan mijn bureau vastgeklemd zit. Daar heb ik nu mijn ultra wide curved scherm aan en daaronder zit ook nog die 2de 23" scherm aan vast. Die paal is dus ook voor 2 schermen bedoelt. Ik twijfel alleen enorm over of een 2de 34" curved scherm eronder (wordt dan de Dell S3422DW) of toch een iets kleinere rechter scherm van 27". Lastig als je niet kan testen/proberen :)

[Voor 28% gewijzigd door Juancho op 26-11-2021 14:50]

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:24
Juancho schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:07:
@GerGio ik heb zo'n stevige verticale paal die nu aan mijn bureau vastgeklemd zit. Daar heb ik nu mijn ultra wide curved scherm aan en daaronder zit ook nog die 2de 23" scherm aan vast. Die paal is dus ook voor 2 schermen bedoelt. Ik twijfel alleen enorm over of een 2de 34" curved scherm eronder (wordt dan de Dell S3422DW) of toch een iets kleinere rechter scherm van 27". Lastig als je niet kan testen/proberen :)
Ja dat snap ik wel, Als je een curved neemt is het misschien zinvol om te kijken of je dezelfde wilt/kunt kopen aangezien je weer zit met de curve. Niet dat je er wee onder elkaar hangt en dat ze alletwee een ander curve maken want dan baal je wel.

Nickname KasPlantje.

• Juancho
GerGio schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:26:
[...]

Ja dat snap ik wel, Als je een curved neemt is het misschien zinvol om te kijken of je dezelfde wilt/kunt kopen aangezien je weer zit met de curve. Niet dat je er wee onder elkaar hangt en dat ze alletwee een ander curve maken want dan baal je wel.
Probleem is dat mijn huidige curved scherm amper meer te koop is. Bij 1 website nog maar die valt buiten mijn (werk) budget. Maar volgens mij is de curve precies gelijk, dus die zouden dan toch netjes op elkaar moeten aansluiten en dezelfde kijkhoek?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1713952;880615/

• CMT
Juancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:13:
[...]

Probleem is dat mijn huidige curved scherm amper meer te koop is. Bij 1 website nog maar die valt buiten mijn (werk) budget. Maar volgens mij is de curve precies gelijk, dus die zouden dan toch netjes op elkaar moeten aansluiten en dezelfde kijkhoek?

De duitse Coolblue heeft hem nog, voor een redelijke prijs: https://www.coolblue.de/p...mparison&utm_content=2292
Met een beetje zoekwerk zijn er vast wel meer winkels te vinden die dat model nog hebben.

Het is goed argument om er niet vanuit te gaan dat beide schermen dezelfde curve hebben.
Naast dat iedere fabrikant wel een tolerantie en misschien andere maatvoering hanteerd, is een curved scherm ook niet 100% curved.
Alleen het middelste gedeelte heeft een kromming, de uiteinden (zo'n 15cm van de zijkanten met een 34" UW) is weer vlak.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Juancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:13:
[...]

Er is wel een nieuwer model die wat beter verkrijgbaar is: pricewatch: Samsung C34H890WGR Zwart

It takes two fools to argue.

• Juancho
XWB schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:18:
[...]

Er is wel een nieuwer model die wat beter verkrijgbaar is: pricewatch: Samsung C34H890WGR Zwart
Thanks, @CMT ook! Maar ik heb ondertussen deze 2 besteld en ga ik kijken welke het fijnst past en werkt bij mij eigen ultra wide curved scherm

https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=

https://azerty.nl/product...22dgm-led-monitor-gebogen

Ik heb namelijk ook fijne philips hue sfeerverlichting achter m'n bureau en ik ben een beetje bang dat een 2de 34" scherm dat vrijwel helemaal weg haalt. Dus vandaar ook een kleiner scherm besteld. Ik moet dat echt gaan zien en ervaren in praktijk.

[Voor 17% gewijzigd door Juancho op 28-11-2021 10:14]

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 01-12 20:27

zion

I GoT my I on U

CMT schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
[...]

Tweakers zit er wel vaker naast wat betreft specificaties. Maar die worden dan ook door gewone (niet technische) gebruikers ingevoerd/opgegeven.
Ga er maar vanuit dat beide schermen een 8 bit paneel hebben met eventueel FRC om 10bit te emuleren (PWM maar dan door 2 kleuren snel af te wisselen).
Echte 10 bit panelen vind je alleen in dure fotografische schermen.
En die "normale" gebruikers maken dan ook veelal gebruik van hun normale tijd om het correct te krijgen, als er iets in staat wat incorrect is kan je dat dus gewoon wijzigen, zodat het wel correct is. (nadat de moddereters er even op hebben kunnen kauwen uiteraard)

10-08-1999 - 10-08-2021, 22 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• zion

zion

I GoT my I on U

Ik begin maar met sorry, néé ik heb niet al het zoekwerk gedaan wat ik zou moeten, in dezen tenminste.

Ze zijn beiden in de aanbieding, maar vanwege sommige opmerkingen hier dacht ik op de Dell nog wel wat extra kortingen te kunnen krijgen, helaas heb ik die nog niet werkend kunnen maken voor deze monitor:

vs
https://www.lg.com/us/monitors/lg-38gn950-b-gaming-monitor
De LG is dus vandaag nog € 1026,95 .....

De Alienware vandaag nog € 1434,- maar daar zou dus nog een of andere kortingscode op toegepast moeten kunnen komen...

Voor € 400,- verschil lijkt het me een no-brainer, en dan is de LG de betere keus, maar met een kortingscode die er blijkbaar ergens is, lijkt het me een stuk moeilijker beslissen...

systeem

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom is de Dell de betere keuze dan :?

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• zion

zion

I GoT my I on U

Help!!!! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:39:
Waarom is de Dell de betere keuze dan :?
Dell staat bekend om stabiele beeldschermen met hoge uniformiteit.
Verder is wat mij betreft het scherm tussen LG en Dell LG (de leverancier van Dell ;)) om het even, de build quality en plaatsing van connectors zijn bij de Dell in mijn optiek wel beter.

systeem

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alleen heeft die Dell volgensmij weer een lagere verversingsgraad (144 vs 160) en een g-sync module waarvan de fan nog wel eens problemen (hoorbaar) oplevert.

Je moet zoals altijd voor jezelf goed weten wat je belangrijk vind bij een keuze tussen deze twee.

E1025 voor die LG is echt een nobrainer imo.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-12 19:10

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Help!!!! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:48:
Alleen heeft die Dell volgensmij weer een lagere verversingsgraad (144 vs 160) en een g-sync module waarvan de fan nog wel eens problemen (hoorbaar) oplevert.

Je moet zoals altijd voor jezelf goed weten wat je belangrijk vind bij een keuze tussen deze twee.

E1025 voor die LG is echt een nobrainer imo.
Ook de LG heeft een scaler waar een hoorbare ventilator op zit. :)

Negeer dit bovenstaande, ik ben een dufus. :Y)

[Voor 5% gewijzigd door Blaat op 30-11-2021 17:51]

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• CMT
zion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:02:
[...]

En die "normale" gebruikers maken dan ook veelal gebruik van hun normale tijd om het correct te krijgen, als er iets in staat wat incorrect is kan je dat dus gewoon wijzigen, zodat het wel correct is. (nadat de moddereters er even op hebben kunnen kauwen uiteraard)
Dat besef ik ook. Misschien heb ik het woordje 'gewoon' weg moeten laten, want ik wilde er geen aanstoot mee geven. En er zeker geen tweekamp van maken.
Een aantal keer ben ik dingen in de pricewatch tegengekomen die wel knoeperts van fouten zijn en mensen dus op het verkeerde been / keuze zetten wanneer ze op specificaties aan het vergelijken zijn.
Bijvoorbeeld dat er geen speakers in het scherm zouden zitten, verkeerd opgegeven USB aansluitingen/versie/type of een verkeerd opgegeven IPS paneel i.p.v. VA.
Dan heb ik zoiets van, als je het niet zeker weet, laat het dan over aan een technisch persoon.
Die kunnen het ook mis hebben, maar de kans daarop is wel kleiner.

Anderzijds zijn het ook de fabrikanten die soms lekker inconsistent kunnen zijn en verschillende dingen opgeven afhankelijk van het geografisch gebied/ land.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

CMT schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:12:
[...]

Dat besef ik ook. Misschien heb ik het woordje 'gewoon' weg moeten laten, want ik wilde er geen aanstoot mee geven. En er zeker geen tweekamp van maken.
Een aantal keer ben ik dingen in de pricewatch tegengekomen die wel knoeperts van fouten zijn en mensen dus op het verkeerde been / keuze zetten wanneer ze op specificaties aan het vergelijken zijn.
Bijvoorbeeld dat er geen speakers in het scherm zouden zitten, verkeerd opgegeven USB aansluitingen/versie/type of een verkeerd opgegeven IPS paneel i.p.v. VA.
Dan heb ik zoiets van, als je het niet zeker weet, laat het dan over aan een technisch persoon.
Die kunnen het ook mis hebben, maar de kans daarop is wel kleiner.

Anderzijds zijn het ook de fabrikanten die soms lekker inconsistent kunnen zijn en verschillende dingen opgeven afhankelijk van het geografisch gebied/ land.
ik kan me haast niet voorstellen dat _alles_ door mensen handmatig is ingeklopt. Als je zulke fouten ziet, verbeter ze dan ook even, is niet zoveel moeite :)

• CMT
@Blaat
Ik denk dat je in de war zit met de voorloper daarvan, de 38GL850. Die heeft namelijk een g-sync scaler aan boord met de infameuze fan..
De 38GN850 daarentegen is een freesync scherm. En zo ver ik weet heeft deze geen fan.

[Voor 37% gewijzigd door CMT op 30-11-2021 13:30]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Blaat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:55:
[...]

Ook de LG heeft een scaler waar een hoorbare ventilator op zit. :)
De genoemde LG 38GN950-B heeft geen g-sync module en bij mijn weten (dus) ook geen fan. Alleen de eerder uitgekomen LG 38GL950-G heeft die module en daar waren veel klachten over de fan.

@CMT
Volgensmij ben ik niet in de war. De Alienware werd vergeleken met de LG 38GN950-B. De eerste heeft de hardware gsync scaler incl. fan en de laatste niet.

https://tftcentral.co.uk/reviews/dell_alienware_aw3821dw

[Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 30-11-2021 13:31]

PC Specs

• CMT
Catch22 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:15:
[...]

ik kan me haast niet voorstellen dat _alles_ door mensen handmatig is ingeklopt. Als je zulke fouten ziet, verbeter ze dan ook even, is niet zoveel moeite :)
Het leek mij ook sterk ^^, maar tweakers.net kent ook wel een brede en hechte community.
Ik heb bij de genoemde fouten dat dan ook gedaan.
Echt laagdrempelig was het alleen niet, met de waslijst aan invulvelden.

Sinds tweakers.net is overgenomen door DPG media en erg commercieel aan het worden is, waarbij elk populair scherm/product nu een Best Buy advies krijgt _O- , heb ik er ook niet zo'n behoefte meer aan.

@Help!!!!
Sorry, ik heb de post even aangepast. Je gaf juist het tegenovergestelde aan ^^.

[Voor 6% gewijzigd door CMT op 30-11-2021 13:30]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Help!!!! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:27:
[...]

De genoemde LG 38GN950-B heeft geen g-sync module en bij mijn weten (dus) ook geen fan. Alleen de eerder uitgekomen LG 38GL950-G heeft die module en daar waren veel klachten over de fan.

@CMT
Volgensmij ben ik niet in de war. De Alienware werd vergeleken met de LG 38GN950-B. De eerste heeft de hardware gsync scaler incl. fan en de laatste niet.

https://tftcentral.co.uk/reviews/dell_alienware_aw3821dw
Incorrect. De LG heeft inderdaad geen G-Sync module, maar wel een scaler (zoals elke monitor). En met dermate hoge resoluties+refresh rates moet deze ook flink wat data verstouwen, wat koeling betekent. Wel of geen g-sync ultimate is daarin niet relevant.

Een goed ander voorbeeld is de LG 27GN950. Geen g-sync module, wel een fan.

Ik probeer een betrouwbare bron te vinden, want ik weet zeker dat de 38GN950 er 1 heeft, maar het kost moeite.

[Voor 24% gewijzigd door Blaat op 30-11-2021 13:39]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uiteraard heeft elke monitor een scaler.

Blijkbaar is de implementatie / hitte ontwikkeling anders bij de freesync versie. Ik heb nog nergens gehoord of gelezen van irritante/hoorbare fan bij de freesync versie.

Gezien de vele klachten destijds over de LG 38GL950-G zou ik goed mijn huiswerk bij de Alienware doen om te zien of die vergelijkbare klachten heeft alvorens zoveel geld uit te geven.

PC Specs

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Help!!!! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:42:
Uiteraard heeft elke monitor een scaler.

Blijkbaar is de implementatie / hitte ontwikkeling anders bij de freesync versie. Ik heb nog nergens gehoord of gelezen van irritante/hoorbare fan bij de freesync versie.

Gezien de vele klachten destijds over de LG 38GL950-G zou ik goed mijn huiswerk bij de Alienware doen om te zien of die vergelijkbare klachten heeft alvorens zoveel geld uit te geven.
Een ding is in ieder geval zeker, over de 38GN950 zijn geen klachten te vinden online over een irritant fan geluid (itt zijn voorganger inderdaad), dus ofwel ik zit er naast, of ze hebben er een betere fan in gestopt die minder herrie maakt. :P

Ook de 27GN950, veel geklaag over herrie van de ventilator. Dus wellicht dat ik gewoon een slecht geheugen heb.

• CMT
Blaat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:35:
[...]

Incorrect. De LG heeft inderdaad geen G-Sync module, maar wel een scaler (zoals elke monitor). En met dermate hoge resoluties+refresh rates moet deze ook flink wat data verstouwen, wat koeling betekent. Wel of geen g-sync ultimate is daarin niet relevant.

Een goed ander voorbeeld is de LG 27GN950. Geen g-sync module, wel een fan.

Ik probeer een betrouwbare bron te vinden, want ik weet zeker dat de 38GN950 er 1 heeft, maar het kost moeite.
Het is voor mij nieuw dat een freesync scherm aktieve koeling (nodig) heeft.
De 27GN950 is dan ook wel een 144Hz 4k (8 megapixel) scherm, dus misschien dat het om die reden wel nodig is?

Ik zou graag eerst bewijs zien dat de 38GN850 met 3440x1440 resolutie (5 megapixel) 3840x1600 (6 megapixel) een aktieve koeling aan boord heeft, voordat er geroepen wordt dat het incorrect is.
In de (gebruiker)reviews wordt er niet over gerept.

Het is blijkbaar makkelijk te achterhalen door in het service menu te kijken.
Van de 27GN950 ziet dat er zo uit: https://www.reddit.com/r/...n950_have_a_fan_what_the/

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

CMT schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:22:
[...]

Het is voor mij nieuw dat een freesync scherm aktieve koeling (nodig) heeft.
De 27GN950 is dan ook wel een 144Hz 4k (8 megapixel) scherm, dus misschien dat het om die reden wel nodig is?

Ik zou graag eerst bewijs zien dat de 38GN850 met 3440x1440 resolutie (5 megapixel) een aktieve koeling aan boord heeft, voordat er geroepen wordt dat het incorrect is.
In de (gebruiker)reviews wordt er niet over gerept.

Het is blijkbaar makkelijk te achterhalen door in het service menu te kijken.
Van de 27GN950 ziet dat er zo uit: https://www.reddit.com/r/...n950_have_a_fan_what_the/
Mijn "incorrect" sloeg op het statement dat G-Sync module = fan en freesync = geen fan. Dat is niet per se waar.

Ik moet mijn statement ook nuanceren, want ik "dacht" zeker te weten dat de 38GN950 die ook had, maar het lijkt er op dat ik ernaast zit. Het enige bewijs wat ik kan vinden is een random foto op imgur zonder al te veel context. Dat telt niet, dus ga er maar vanuit dat wat ik zei niet klopt.

Mea culpa. :)

• crimby
Nou inmiddels weer 1 of 2 weken later... Ik had een scherm besteld bij paradigit, scherm niet meer leverbaar. Toen bij amazon een scherm besteld, ligt ie ergens in italy voor pick up... voor beide nu nog wachten op het geld terug... en de zoektocht gaat verder.

Nu neig ik toch naar een Samsung C34H890WG alleen hoopte ik op een kromming van 1500R, maargoed dat laat maar. Nu zag ik alleen bij Tweakers de C34H890WGR en C34H890WGU en ik heb geen idee wat het verschil is.

Een andere optie is de LG WN75C, maar die lijkt matige reviews te krijgen.

Kan iemand mij hier helpen?

hier kan je de vergelijking vinden van alle 3 de schermen

• CMT
De LG 35WN75C is een prima scherm hoor!
Ik heb de tweakers reviews bekeken, maar genoemde minpunten zijn erg persoons afhankelijk of gewoon dikke pech.
En een thunderbolt aansluiting (mac) op een usb-c poort pluggen lijkt mij ook niet zo verstandig.
Zelf vind ik een externe (voeding) adapter juist heel fijn. Er is dan geen log & dik 230V snoer dat weg gewerkt moet worden en langs andere gevoelige datakabels loopt.

Als usb-c geen must is, dan is de 35WN65C een betere keuze. De adapter daarvan is zo klein (smal), dat deze tussen de andere stekkers in een stekkerdoos past.

Ik heb zelf 3x 35WN75C en 2x 35WN65C schermen gehad.
De eerste 35WN75C had een dode subpixel.
De tweede 35WN75C was perfect, maar had ik teruggestuurd vanwege flikkeringen met gebruik van freesync (bleek achteraf te liggen aan de Nvidia videokaart + game) en omdat ik dacht dat usb-c niet over 2 meter te gebruiken was (ook weer een misverstand).
Daar heb ik dus heel erg spijt van gekregen en daarop een 35WN75C & 35WN65C besteld.
De laatste om te vergelijken of er een verschil was tussen beide modellen.

De derde 35WN75C had helaas één dode subpixel. De eerste 35WN65C had een schuifplek aan de voorkant van het scherm. Waarschijnlijk is daar wat piepschuim tussengekomen tijdens het transport.
De tweede 35WN65C was dan weer perfect en deze heb ik gehouden.

Dus in totaal 2 dode subpixels met 5 schermen. Dat vind ik heel redelijk en is ook wel wat je kan verwachten met zulke grote resoluties.
Ik heb ook bijna evenveel 34" schermen met Samsung panelen gehad en die hadden veel ergere problemen.
Op 1 na allemaal stofplekken in het scherm met daarbij dode pixelclusters. Het enige exemplaar dat geen stof in het scherm had zitten, kreeg na een paar dagen een dode pixel : (.

Wat kleurweergave betreft is de 35WNxx serie juist erg goed, maar het is een echte sRGB scherm.
De overlapping is daarbij ca. 114%. Met 100% sRGB dekking.
Een grote verrassing was daarbij de goede kleurkalibratie / kleurechtheid (zelf gemeten met een coloriemeter de iDisplay Pro).
Degene die de kleurweergave minder vond, is vrijwel zeker gewend geraakt aan een (sterk) oververzadigd scherm en het is ook maar de vraag of dat scherm wel gekalibreerd was.

Ik kan je wel af raden om 2 verschillende schermen te gebruiken met andere typen achtergrondverlichting (W-led vs KSF led) & panelen. Het wit is dan nooit 100% gelijk te krijgen na kalibratie en gebruik van een sRGB 'clamp'. Dat geldt ook voor schermen van verschillende merken waar hetzelfde paneel in verwerkt is.
Er kunnen altijd kleine verschillen zijn in de achtergrondverlichting dat niet te corrigeren valt met een kalibratie.

Een tip als je 100% zekerheid wilt hebben voor een scherm zonder dode pixels is om een extra garantie af te sluiten. Sommige webwinkels bieden dat voor een meerprijs aan, waaronder Azerty, Megekko en Sicomputers.

• crimby
CMT schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:54:
De LG 35WN75C is een prima scherm hoor!
Ik heb de tweakers reviews bekeken, maar genoemde minpunten zijn erg persoons afhankelijk of gewoon dikke pech.
En een thunderbolt aansluiting (mac) op een usb-c poort pluggen lijkt mij ook niet zo verstandig.
Zelf vind ik een externe (voeding) adapter juist heel fijn. Er is dan geen log & dik 230V snoer dat weg gewerkt moet worden en langs andere gevoelige datakabels loopt.

Als usb-c geen must is, dan is de 35WN65C een betere keuze. De adapter daarvan is zo klein (smal), dat deze tussen de andere stekkers in een stekkerdoos past.

Ik heb zelf 3x 35WN75C en 2x 35WN65C schermen gehad.
De eerste 35WN75C had een dode subpixel.
De tweede 35WN75C was perfect, maar had ik teruggestuurd vanwege flikkeringen met gebruik van freesync (bleek achteraf te liggen aan de Nvidia videokaart + game) en omdat ik dacht dat usb-c niet over 2 meter te gebruiken was (ook weer een misverstand).
Daar heb ik dus heel erg spijt van gekregen en daarop een 35WN75C & 35WN65C besteld.
De laatste om te vergelijken of er een verschil was tussen beide modellen.

De derde 35WN75C had helaas één dode subpixel. De eerste 35WN65C had een schuifplek aan de voorkant van het scherm. Waarschijnlijk is daar wat piepschuim tussengekomen tijdens het transport.
De tweede 35WN65C was dan weer perfect en deze heb ik gehouden.

Dus in totaal 2 dode subpixels met 5 schermen. Dat vind ik heel redelijk en is ook wel wat je kan verwachten met zulke grote resoluties.
Ik heb ook bijna evenveel 34" schermen met Samsung panelen gehad en die hadden veel ergere problemen.
Op 1 na allemaal stofplekken in het scherm met daarbij dode pixelclusters. Het enige exemplaar dat geen stof in het scherm had zitten, kreeg na een paar dagen een dode pixel : (.

Wat kleurweergave betreft is de 35WNxx serie juist erg goed, maar het is een echte sRGB scherm.
De overlapping is daarbij ca. 114%. Met 100% sRGB dekking.
Een grote verrassing was daarbij de goede kleurkalibratie / kleurechtheid (zelf gemeten met een coloriemeter de iDisplay Pro).
Degene die de kleurweergave minder vond, is vrijwel zeker gewend geraakt aan een (sterk) oververzadigd scherm en het is ook maar de vraag of dat scherm wel gekalibreerd was.

Ik kan je wel af raden om 2 verschillende schermen te gebruiken met andere typen achtergrondverlichting (W-led vs KSF led) & panelen. Het wit is dan nooit 100% gelijk te krijgen na kalibratie en gebruik van een sRGB 'clamp'. Dat geldt ook voor schermen van verschillende merken waar hetzelfde paneel in verwerkt is.
Er kunnen altijd kleine verschillen zijn in de achtergrondverlichting dat niet te corrigeren valt met een kalibratie.

Een tip als je 100% zekerheid wilt hebben voor een scherm zonder dode pixels is om een extra garantie af te sluiten. Sommige webwinkels bieden dat voor een meerprijs aan, waaronder Azerty, Megekko en Sicomputers.
Dank voor je uitgebreide antwoord! Je hebt zo te lezen onverhoopt best wat schermen getest. Voor mij gaat het scherm aangesloten worden op mijn laptop en voornamelijk (95%) voor mijn werk gebruikt worden. Dat betekent, cloud software, powerbi en veel ms word en teams. Daar moeten alle schermen wel geschikt voor zijn lijkt me.

Het scherm gaat mijn 2 oude HD schermpjes van 24 inch vervangen. Er komt geen tweede scherm.
Als ik het goed lees kan ik dus het beste voor de LG gaan. USB C vind ik wel een meerwaarde omdat dit mij een stroom aansluiting scheelt en de nodige kabels rond mijn bureau.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee