[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Momenteel heb ik een pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart
met daarnaast een pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Twijfel enorm om ultrawide te gaan halen of dat ik toch moet gaan voor het volgende scherm:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
als vervanger voor de 6 jaar oude LG scherm

Is hetzelfde scherm, maar dan met IPS. De kleuren van TN paneel zijn niet mooi.
Nadeel van dit scherm is dat het niet "voelt" als een upgrade, maar een verbetering.
Voordeel is 2x 144hz, zelfde soort monitor (Qua uiterlijk)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lakota schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Online staat de monitor inmiddels op 'niet leverbaar', jammer! Ben ook nog in de markt voor een ultrawide, komende van een whqd 27".
Ja jammer.. het was een weekend aanbieding.. Heb er even over getwijfeld maar toch maar gedaan, hopen dat de panel loterij mij gunstig gezind is :)
Pykow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:58:
Momenteel heb ik een pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart
met daarnaast een pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Twijfel enorm om ultrawide te gaan halen of dat ik toch moet gaan voor het volgende scherm:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
als vervanger voor de 6 jaar oude LG scherm

Is hetzelfde scherm, maar dan met IPS. De kleuren van TN paneel zijn niet mooi.
Nadeel van dit scherm is dat het niet "voelt" als een upgrade, maar een verbetering.
Voordeel is 2x 144hz, zelfde soort monitor (Qua uiterlijk)
Van TN naar IPS zou ik wel degelijk als een upgrade bestempelen, wellicht persoonlijk.. daarnaast post je dit in het 21:9 topic :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-01 21:28
Nadat het AOC AGON AG352UCG scherm dat ik het gekocht niet zo netjes bleek te zijn besloten het maar meteen goed te doen en de LG 34GK950F-B besteld. Geen seconde spijt tot nu toe. Het beeld is schitterend en heb niets aan te merken. Het enige kritiekpunt dat je terugleest is de ietwat hoge input lag maar deze is voor mij niet merkbaar.

Minimale IPS glow en Freesync werkt netjes met mijn 1070Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Obcidian schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:45:
Nadat het AOC AGON AG352UCG scherm dat ik het gekocht niet zo netjes bleek te zijn besloten het maar meteen goed te doen en de LG 34GK950F-B besteld. Geen seconde spijt tot nu toe. Het beeld is schitterend en heb niets aan te merken. Het enige kritiekpunt dat je terugleest is de ietwat hoge input lag maar deze is voor mij niet merkbaar.

Minimale IPS glow en Freesync werkt netjes met mijn 1070Ti.
Met welke games heb je deze monitor getest? Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen, maar die inputlag vind ik overdreven hoog i.t.t. concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-01 21:28
Le Enfant! schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Met welke games heb je deze monitor getest? Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen, maar die inputlag vind ik overdreven hoog i.t.t. concurrenten.
Getest met wat ik momenteel geinstalleerd heb: Destiny 2, World of Warcraft, Metro Last Light Redux, Divinity 2, Anthem Demo.

Maar nogmaals, ik ben geen competitieve shooter speler dus ik 'voel' die milliseconden niet. De opgegeven waarde van 14ms haal je in de praktijk overigens zelden. Ik heb begrepen dat deze meestal rond de 8-9 zit. Hoe dan ook, voor mij niet merkbaar of een struikelblok. Qua beeldkwaliteit niets dan lof over het scherm. De reviews zijn niet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:16
Als ik het goed begrijp is er of komt er een firmware update die de input lag zou moeten verbeteren.
https://pcmonitors.info/reviews/lg-34gk950f/

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb mijn Acer X34P binnengekregen via de Mediamarkt en ben er heel tevreden mee. Het is en blijft IPS dus heb wel blb, voornamelijk in de linkeronderhoek. Maar met wat spelen met de instellingen kom je al een heel eind. Zeer mooi en degelijk ding moet ik zeggen, en er zit zelfs een soort van Ambilight in... wist ik van tevoren niet maar het stelt ook niet heel veel voor :)

Al met al, zeer goeie deal voor dit geld.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Ik heb momenteel een 6 monitor setup en wil mss mijn main scherm (27 inch 4k) vervangen voor een widescreen. Ik heb een 32 4k 16:9 gekocht bij mm maar dat scherm is super lelijk. Ik lees hier allemaal mooie ervaringen met widescreen en wil het daarom ook ervaren. paar vragen:

ik heb een 2080ti en heb dus performance genoeg. Overal lees ik dat 144hz veel beter is met gamen dan 60 wat ik nu altijd gewend ben, dus het wordt een 100+hz scherm voor de ervaring.
- Ik ben developer en ben bang dat een 34 of hoger inch scherm wbt productiviteit niet lekker werkt. Hoe ervaren jullie dit met bv visual studio?
- Is het nog nuttig om 6 schermen te blijven gebruiken als ik bv een 34 inch widescreen ga gebruiken? Kan ik de buitenste schermen nog praktisch gebruiken of wordt het te wijd?
- Ik lees dat nvidia nu ook freesync ondersteunt, op sommige sites lees ik zelfs dat ik heel veel freesync schermen kan gebruiken, klopt dit?
- Als ik oudere strategie games ga spelen, kan dit nog gewoon?
- Is super widescreen iets voor mij? Wss wbt productiviteit niet?
- curved of non curved? voor gamen en productivity?
- is ultrawide niet gewoon cheaten? Je ziet meer?
- Zijn er HDR schermen die ECHT HDR zijn? Of is het allemaal marketing troep?
- ga ik 120hz vs 144hz merken? Aangezien er maar 1 scherm is die >34 inch is EN 144 hz heeft?

Ik wil best 1000 euro oid investeren, welke schermen kan ik dan het beste overwegen? Ik heb nu echt problemen met mijn VA scherm pricewatch: LG 32UK550 Zwart het panel ziet er niet uit. Ik wil kwaliteit.

Update:

Na wat reviews te lezen lijken deze 3 schermen interessant:

pricewatch: Acer Predator X34P Zwart
pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
pricewatch: LG 34GK950F-B Rood, Zwart
pricewatch: Acer Predator Z35P Zwart

Acer Predator komt erg goed naar voren. Wat denken jullie

update 2:

Na meer onderzoek zal het wss een wedstrijd worden tussen de X34p en 3418dw alienware. Lastig zelfde prijs...

[ Voor 26% gewijzigd door TweakerVincent op 05-02-2019 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
TweakerVincent schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:45:
Ik heb momenteel een 6 monitor setup en wil mss mijn main scherm (27 inch 4k) vervangen voor een widescreen. Ik heb een 32 4k 16:9 gekocht bij mm maar dat scherm is super lelijk. Ik lees hier allemaal mooie ervaringen met widescreen en wil het daarom ook ervaren. paar vragen:

ik heb een 2080ti en heb dus performance genoeg. Overal lees ik dat 144hz veel beter is met gamen dan 60 wat ik nu altijd gewend ben, dus het wordt een 100+hz scherm voor de ervaring.
- Ik ben developer en ben bang dat een 34 of hoger inch scherm wbt productiviteit niet lekker werkt. Hoe ervaren jullie dit met bv visual studio?
- Is het nog nuttig om 6 schermen te blijven gebruiken als ik bv een 34 inch widescreen ga gebruiken? Kan ik de buitenste schermen nog praktisch gebruiken of wordt het te wijd?
- Ik lees dat nvidia nu ook freesync ondersteunt, op sommige sites lees ik zelfs dat ik heel veel freesync schermen kan gebruiken, klopt dit?
- ga ik 120hz vs 144hz merken? Aangezien er maar 1 scherm is die >34 inch is EN 144 hz heeft?

Ik wil best 1000 euro oid investeren, welke schermen kan ik dan het beste overwegen? Ik heb nu echt problemen met mijn VA scherm pricewatch: LG 32UK550 Zwart het panel ziet er niet uit. Ik wil kwaliteit.

Update:

Na wat reviews te lezen lijken deze 3 schermen interessant:

pricewatch: Acer Predator X34P Zwart
pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
pricewatch: LG 34GK950F-B Rood, Zwart
pricewatch: Acer Predator Z35P Zwart

Acer Predator komt erg goed naar voren. Wat denken jullie

update 2:

Na meer onderzoek zal het wss een wedstrijd worden tussen de X34p en 3418dw alienware. Lastig zelfde prijs...
De alienware is marginaal sneller volgens de review op tftcentral :) Dat heeft mij 'm iig doen kopen en heb er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Le Enfant! schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:08:
[...]

De G versie van het scherm waar je het over hebt is véél sneller doordat er een g sync module in zit. Betaal je wel een paar honderd euro extra voor ;)

pricewatch: LG 34GK950G Zwart

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950g.htm zie het stukje "average lag comparison" daar staan ze in dat grafiekje achter elkaar.

@TweakerVincent In dat zelfde grafiekje staat ook de alienware die nog ietsje sneller is.

[ Voor 17% gewijzigd door Timba- op 07-02-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Na veel lezen op internet heb ik eigenlijk maar 1 keus. De alienware. Binnenkort maar eens bestellen.

De voet schijnt te groot te zijn dus wil een vesa mount. Nu zie ik echt veel een desk vesa mount voorbij komen? Een muur mount lijkt mij veel strakker. Is dat niet mogelijk met deze monitor of niet aan te bevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De Alienware is HEEL zwaar, goed op letten bij het uitzoeken van een mount. De Acer is wat lichter, mede door de externe voeding, de AW heeft deze intern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Er zijn genoeg TV-mounts geschikt lijkt me. Die zijn vrijwel altijd voor muurmontage.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Sp33dFr34k schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:54:
De Alienware is HEEL zwaar, goed op letten bij het uitzoeken van een mount. De Acer is wat lichter, mede door de externe voeding, de AW heeft deze intern.
Weight(without stand –for VESA mount)
7.27kg(16.10 lb)

7.27 KG zonder stand volgens https://www1.ap.dell.com/...s&~tab=specstab&~wsf=tabs

Dat is toch niet zwaar?

Ik snap niet waarom HDMI 2.0 niet gewoon ondersteunt wordt? 1.4 is toch super oud? Nu kan ik een 2e Mac bv niet eens op 100/120Hz 3440 draaien? Erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dan heb ik het mis, had ergens een hoger gewicht gezien en dat was teveel voor de meeste beugels met een limiet tot 8kg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:42
TweakerVincent schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:45:
-Het is even hoog als een 27" scherm met 1440p resolutie. Voor mij is dat hoog genoeg en werkt het prima.
-Ja, dat kan best. Als je een redelijk breed bureau hebt passen er prima schermen naast. Je zult alleen af en toe een beetje je nek moeten draaien. Als ik jou was zou ik de andere schermen er wel verticaal naast neerzetten.
-Veel games hebben inmiddels ondersteuning voor ultrawide, en als het niet werkt kan je altijd https://www.flawlesswidescreen.org/ gebruiken
-Naar mijn mening is curved beter voor gamen én productiviteit, omdat je de zijkanten van het scherm beter kan zien.
-Hangt van het spel af. Over het algemeen levert het geen groot voordeel op, omdat je op een niet-ultrawide monitor de FOV ook kunt aanpassen.
-Ja, die zijn er:
1. pricewatch: LG 34GK950F-B Rood, Zwart
2. pricewatch: Samsung C49HG90 Blauw, Zwart
3. pricewatch: Asus ROG Strix XG49VQ Zwart
-Zelf merk ik het niet, maar dat verschilt per persoon.

Als je 6 beeldschermen wilt vervangen voor één exemplaar kan ik je de Samsung C49HG90 aanbevelen. Het nadeel is wel dat het een lagere resolutie is, als je dat een probleem vindt moet je voor de 49" 32:9 pricewatch: Dell UltraSharp U4919DW Zilver, Zwart of 38" 21:9 pricewatch: LG 34WK95U Zilver, Zwart gaan en de lagere refresh rate voor lief nemen.
Anders zul je moeten wachten op de pricewatch: Samsung CRG9 Zwart monitor die 49" én een dubbele 1440p resolutie heeft.

Een goedkoper alternatief met hogere resolutie voor de C49HG90 is de pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart, maar die heeft geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
wouterg00 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:33:
[...]

-Het is even hoog als een 27" scherm met 1440p resolutie. Voor mij is dat hoog genoeg en werkt het prima.
-Ja, dat kan best. Als je een redelijk breed bureau hebt passen er prima schermen naast. Je zult alleen af en toe een beetje je nek moeten draaien. Als ik jou was zou ik de andere schermen er wel verticaal naast neerzetten.
-Veel games hebben inmiddels ondersteuning voor ultrawide, en als het niet werkt kan je altijd https://www.flawlesswidescreen.org/ gebruiken
-Naar mijn mening is curved beter voor gamen én productiviteit, omdat je de zijkanten van het scherm beter kan zien.
-Hangt van het spel af. Over het algemeen levert het geen groot voordeel op, omdat je op een niet-ultrawide monitor de FOV ook kunt aanpassen.
-Ja, die zijn er:
1. pricewatch: LG 34GK950F-B Rood, Zwart
2. pricewatch: Samsung C49HG90 Blauw, Zwart
3. pricewatch: Asus ROG Strix XG49VQ Zwart
-Zelf merk ik het niet, maar dat verschilt per persoon.

Als je 6 beeldschermen wilt vervangen voor één exemplaar kan ik je de Samsung C49HG90 aanbevelen. Het nadeel is wel dat het een lagere resolutie is, als je dat een probleem vindt moet je voor de 49" 32:9 pricewatch: Dell UltraSharp U4919DW Zilver, Zwart of 38" 21:9 pricewatch: LG 34WK95U Zilver, Zwart gaan en de lagere refresh rate voor lief nemen.
Anders zul je moeten wachten op de pricewatch: Samsung CRG9 Zwart monitor die 49" én een dubbele 1440p resolutie heeft.

Een goedkoper alternatief met hogere resolutie voor de C49HG90 is de pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart, maar die heeft geen HDR.
Plan is nu 2x27 inch 4k aan beide zijden ernaast te zetten. Verticaal plaatsen heb ik nooit over nagedacht, Ik heb ook nog 3 schermen erboven. Werkt dat goed 2 verticale ernaast?

49 inch lijkt me niet ideaal.

Ik denk dat ik voor de alienware ga en dan later een 4k extra koop zodat ik 4k/3440/4k met 3 erboven heb. Nu nog research naar verticaal.

Nu nog zoeken naar een wall vesa mount die deze scherm combinatie kan aansturen. verticaal of horizontaal. Geen idee of dat lukt met 3 schermen die verschillend zijn

Ik kwam deze link tegen voor de alienware bezitters om alles goed af te stellen http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 07-02-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Thuis heb ik een triple monitor setup met 3x de pricewatch: Dell UltraSharp U2414H Zwart

Het plan is nu om ze allemaal te verkopen en de volgende monitor ervoor in de plaats neer te zetten:
pricewatch: Samsung C34J791 Wit
Lijkt jullie dit een waardige upgrade?

Mijn videokaart is nog steeds een R9 290 en ik ben wel in de markt voor een betere (RX 580 of 1060 (of opvolger)). Ziet downscalen er nog steeds prima uit for the time being?

Daarnaast ben ik van plan om af en toe mijn werklaptop aan te sluiten op de monitor naast mijn desktop (PBP) wat zijn jullie ervaringen?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Dat is een prima upgrade.

Die videokaart upgrade zou ik zelf niet doen. Daar win je erg weinig mee. Zou dan even wachten en een 2060 nemen, of een Navi van AMD als je nog een half jaar kan wachten.

Die beiden kaarten doen wel 1440p, maar je moet dan nu al de settings omlaag zetten. Qua longevity is dat dus niet zo'n beste keus. Windows trekken ze wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Thanks voor het advies. Ben heel benieuwd naar hoe goed PBP mode werkt. Graag zou ik soms mijn desktop gebruiken en op de rechterzijde mijn Nintendo Switch gebruiken, misschien een rare combi..

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mobstaa schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:56:
Thanks voor het advies. Ben heel benieuwd naar hoe goed PBP mode werkt. Graag zou ik soms mijn desktop gebruiken en op de rechterzijde mijn Nintendo Switch gebruiken, misschien een rare combi..
Je switch zal 16:9 willen. Dus dan hou je maar een derde over, of je heb zwarte balken bij je switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ga definitief voor de alienware. Nu nog een desk mount.

Ik heb momenteel 6 monitoren, in mijn nieuwe setup wil ik:

27 4k / 3440 / ?
Erboven 3 losse schermen, zijn nu 24 inch.

Ik zag dit filmpje north bayou f80 (YouTube: Car Mount ✔ North Bayou F80 Full Motion Monitor Desk Mount USA). Ben vooral erg onder de indruk van de mogelijkheid om alle kanten op te kunnen draaien en 360 enzo. Wil voor de onderkant 3 van dit soort oplossingen. Lijkt me ideaal dat ik beide zij monitoren kan draaien naar portait modus EN weer terug naar landscape. Dus beste van beiden.

Helaas is de f80 geschikt voor 27inch max.

Wat raden jullie aan? Wall mount lijkt me wat minder handig omdat het niet meer veranderd kan worden, (hoewel het wel mooier is).

Ook belangrijk dat de mount de monitor ver vooruit kan duwen als ik dichtbij wil gamen oid.

1 ding wat ik echt niet begrijp. Waarom waarom waarom heeft een monitor uit 2018 die 1000 euro kost een HDMI port die 1.4 is????? Dit is echt onbegrijpelijk, ik kan dus mijn toekomstige mac mini alleen maar op 50hz draaien via hdmi? bizar slecht. Dp is prima met pc maar hdmi is dus afzien? Gooi er gewoon ff HDMI 2.0 op?

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 10-02-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Omdat displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
display port standaard, das logisch. maar ik wil gewoon een 2e apparaat kunnen aansluiten met hoge refreshrate. HDMI 1.4 is niet meer van deze tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De meerderheid van 21:9 schermen in de pricewatch zit op 2.0 of hoger

28 vs 12 als je naar 1440p of hoger kijkt zelfs

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 10-02-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
418O2 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:56:
De meerderheid van 21:9 schermen in de pricewatch zit op 2.0 of hoger

28 vs 12 als je naar 1440p of hoger kijkt zelfs
zowel de alienware als de predator op 1.4, beide erg populair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
TweakerVincent schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:19:
[...]

zowel de alienware als de predator op 1.4, beide erg populair...
Bij mensen die blijkbaar andere eisen hebben. Als je specifieke wensen hebt moet je wat langer zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
418O2 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Bij mensen die blijkbaar andere eisen hebben. Als je specifieke wensen hebt moet je wat langer zoeken
met alle respect maar er zijn geen betere alternatieven dan de predator (en beter) de alienware. Noem een monitor die 100/120 hz heeft, IPS en presteren als de alienware? Ik zie maar 1 nadeel en dat is 1.4 HDMI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Is IPS een must? Ik heb de thread niet helemaal gevolgd, maar waarom niet:

Zelf ben ik back end software ontwikkelaar en maakt de kleur mij niet zoveel uit. Als ik maar 2 visual studio vensters netjes naast elkaar kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
mobstaa schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:48:
Is IPS een must? Ik heb de thread niet helemaal gevolgd, maar waarom niet:

Zelf ben ik back end software ontwikkelaar en maakt de kleur mij niet zoveel uit. Als ik maar 2 visual studio vensters netjes naast elkaar kan houden.
Ja absoluut! Va panels vind ik echt enorm lelijk tov ips. 2 schermen geprobeerd, echt niet te vergelijken met ips imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@TweakerVincent alienware al gekocht? :) Of toch tot een andere conclusie gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Timba- schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:02:
@TweakerVincent alienware al gekocht? :) Of toch tot een andere conclusie gekomen?
haha ik tik dit nu net vanaf mijn alienware. ff gehaald bij alternate net. eerste reactie damn lekker breed en nu 10 min verder bevalt het goed. Zo eens goed testen. :)

Wel ff lopen kloten met de VESA mount. Ik heb een soort inschuifsysteem en alienware is erg breed bij vesa dus moest even beetje kloten.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 16-02-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Grappig, ik had een oudere DP kabel in gebruik met mijn X34P.. gister maar eens de geleverde DP kabel gebruikt. Viel me op dat die een beetje dikker is. Meteen zijn de kleuren beter, zwart is beter zwart.. wist niet dat daar zoveel verschil in kon zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:54:
Grappig, ik had een oudere DP kabel in gebruik met mijn X34P.. gister maar eens de geleverde DP kabel gebruikt. Viel me op dat die een beetje dikker is. Meteen zijn de kleuren beter, zwart is beter zwart.. wist niet dat daar zoveel verschil in kon zitten...
Zou het kunnen zijn dat je een dp <1.2 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TweakerVincent schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Zou het kunnen zijn dat je een dp <1.2 had?
Zo oud is ie niet, maar weet niet hoe ik dat kan achterhalen. Er staat op:

DisplayPort Cable E465667 AWM Style 20276 80C 30V VW-1 Gelinte.

Google zegt mij er niet veel over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@TweakerVincent nice! Veel plezier ermee :) Heb er zelf ook 1, ook supertevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Zo oud is ie niet, maar weet niet hoe ik dat kan achterhalen. Er staat op:

DisplayPort Cable E465667 AWM Style 20276 80C 30V VW-1 Gelinte.

Google zegt mij er niet veel over..
Toch maar gelijk mijn kabel ook vervangen door de originele :D

Ben blij met de setup.

Nu monitor 1 4k/27 inch. dan 3440 alienware en dan nog een gare 24 inch 1280p die ook 4k wordt.

Met nieuwe VESA mounts ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Timba- schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:48:
@TweakerVincent nice! Veel plezier ermee :) Heb er zelf ook 1, ook supertevreden ;)
Er zit een nvidia g-sync sticker achter iets op. Kan die eraf? Ik durf niet goed te forceren hij lijkt niet echt op een sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
TweakerVincent schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:07:
[...]

Er zit een nvidia g-sync sticker achter iets op. Kan die eraf? Ik durf niet goed te forceren hij lijkt niet echt op een sticker
dat dingetje linksonder aan de voorkant? Ja da's een sticker, ik heb een keer een review gezien en daar zat ie er verkeerd om opgeplakt :*) Kheb 'm er zelf gewoon op gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Timba- schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:17:
[...]

dat dingetje linksonder aan de voorkant? Ja da's een sticker, ik heb een keer een review gezien en daar zat ie er verkeerd om opgeplakt :*) Kheb 'm er zelf gewoon op gelaten.
Ik laat hem nog wel even zitten ivm test periode.

Wbt de overdrive. Wat is dat precies? Ik heb hem nu op 120 staan waarom neit standaard? Klopt het dat overdrive 120 het beeld minder scherp maakt of moet ik elk spel op 120 overdrive zetten? Lijkt me niet omdat Dell anders die wel default zal zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 16-02-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@TweakerVincent Mja dit paneel is normaal gesproken 100hz, bij de eerste modellen was er bij sommige sprake van flikkeringen als je 'm hoger dan dat zette. Dat hebben ze inmiddels gefixed, vanaf versie 1.04 of 1.4 (of hoe ze het ook noemen) lopen ze in ieder geval bij iedereen prima op 120hz. Heb nergens gelezen dat dat op wat voor manier nadelen zou kunnen opleveren behalve dat het scherm misschienw at minder branduren heeft.

Nvidia staat erop dat hun g-sync module een "overclock" moet kunnen geven. Whatever dat is, want overclocken is eigenlijk een term die al decenia lang verkeerd gebruikt word als je 't mij vraagt.. Maar dat is weer een ander verhaal. Dat LG scherm 1440p ultrawide scherm waar we het eerder over hadden is bijvoorbeeld 144hz native, vervolgens naar 100hz gedownclocked zodat nvidia vervolgens weer kan zegggen dat de g-sync 'm "overclocked" naar 120hz. Niet naar 144hz want dat kan de g-sync 1.2 module weer niet aan. Er is een G-sync 2.0 module maar die verkoopt nvidia voor zoveel geld dat LG het het niet waard vond voor de extra 24hz.. Aangezien ze dan weer een paar honderd euro bij dat scherm moeten tellen en het waarschijnlijk al helemaal voor geen meter verkoopt aangezien de hdr400 en nano-ips al niet echt een enorme meerwaarde over de alienware geeft.

Om een lang verhaal kort te maken; de alienware wordt verkocht als 120hz scherm. Ik begrijp ook niet helemaal waar ze allemaal mee bezig zijn, maar dat is waar ik 'm voor heb gekocht. Dus ik "overclock" 'm naar de waarde zoals ie in de specificaties staat toen ik 'm kocht aangezien dat geen enkel negatief op de beeldkwaliteit op wat voor manier dan ook heeft. Misschien doet ie 't maar 8 jaar ipv 8,5 jaar daardoor, maar tegen die tijd hoop ik allang op een 4k ultrawide of hoger te spelen dus dat zal allemaal wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 17-02-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Om even op het kabel geneuzel van hierboven te reageren.

Het maakt helemaal geen barst uit wat voor kabel je hebt als hij de bandbreedte voor je resolutie/hz/kleurdiepte maar aankan. Het zijn bitjes die over die kabel gaan, het is niet analoog waar een betere kabel wel uitmaakt.
Als je kabel niet genoeg bandbreedte heeft dan gaat dat zich absoluut niet uiten in beter kleuren.....

Lijkt me eerder dat je een setting hebt verandert in je AMD/Nvidia driver. Er zijn 3 settings die veel impact kunnen hebben, color depth, pixel format (4:4:4 etc) of "output dynamic range".
Als je kabel niet genoeg bandbreedte heeft dan zal je vaak als eerste gewoon een lagere resolutie voor je neus geschoteld krijgen en niet minder kleuren.

https://www.expertreviews...-difference-and-heres-why

Doet me denken aan het volgende topic, alleen daar zit tenminste nog ergens waarheid in omdat het analoog is :P.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

[ Voor 23% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 17-02-2019 00:48 . Reden: linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hij zegt, een kabel werkt wel of niet bij digitale beeldtechniek, er zit niets tussen in. Die kabels hebben een verlies aan signaalsterkte per meter en boven een bepaalde afstand wordt dat problematisch. Je kan bij betere kabels minder verlies per meter hebben en ze kunnen zelfs in die kabel het signaal weer versterken maar zolang je bij elke pixel beeld ziet werkt het zo goed als dat het moet werken en ga je niet beter beeld krijgen met een betere kabel. Maar hé, als je graag geld wil verspillen aan die onzin, ga je gang. :)
N00b-uitleg, stel dat je een 1 of 0 hebt, een 1 bij >=0,75V en een 0 bij <0,75V, dan maakt het geen snars uit of dat een signaal wat aan het begin van de kabel 1,1 V bedraagt aan het einde van de kabel 1,05V bedraagt of 0,90V. Dat principe.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2019 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 00:42:
Om even op het kabel geneuzel van hierboven te reageren.

Het maakt helemaal geen barst uit wat voor kabel je hebt als hij de bandbreedte voor je resolutie/hz/kleurdiepte maar aankan. Het zijn bitjes die over die kabel gaan, het is niet analoog waar een betere kabel wel uitmaakt.
Als je kabel niet genoeg bandbreedte heeft dan gaat dat zich absoluut niet uiten in beter kleuren.....

Lijkt me eerder dat je een setting hebt verandert in je AMD/Nvidia driver. Er zijn 3 settings die veel impact kunnen hebben, color depth, pixel format (4:4:4 etc) of "output dynamic range".
Als je kabel niet genoeg bandbreedte heeft dan zal je vaak als eerste gewoon een lagere resolutie voor je neus geschoteld krijgen en niet minder kleuren.

https://www.expertreviews...-difference-and-heres-why

Doet me denken aan het volgende topic, alleen daar zit tenminste nog ergens waarheid in omdat het analoog is :P.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5
Ik denk dat dit gericht is aan mij he haha. Ik ben niet achterlijk, maar ik kan je garanderen, ik heb de kabel gewisseld, PC aangezet en ik heb 0,0 settings veranderd en ik zweer het je, de kleuren zijn beter (tenminste aan het zwart zie ik het verschil iig). Ik heb er ook geen verklaring voor en ik denk ook dat de kabel geen bal verschil moet maken, maar toch is het zo. Misschien dat er toch iets anders aan de hand is.. zal die andere kabel vanavond eens terugduwen, kijken of het dan weer prut is. Als dat niet zo is, dan is er wellicht toch iets anders aan de hand inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 01:26:
Zoals hij zegt, een kabel werkt wel of niet bij digitale beeldtechniek, er zit niets tussen in. Die kabels hebben een verlies aan signaalsterkte per meter en boven een bepaalde afstand wordt dat problematisch. Je kan bij betere kabels minder verlies per meter hebben en ze kunnen zelfs in die kabel het signaal weer versterken maar zolang je bij elke pixel beeld ziet werkt het zo goed als dat het moet werken en ga je niet beter beeld krijgen met een betere kabel. Maar hé, als je graag geld wil verspillen aan die onzin, ga je gang. :)
N00b-uitleg, stel dat je een 1 of 0 hebt, een 1 bij >=0,75V en een 0 bij <0,75V, dan maakt het geen snars uit of dat een signaal wat aan het begin van de kabel 1,1 V bedraagt aan het einde van de kabel 1,05V bedraagt of 0,90V. Dat principe.
Het is duidelijk dat jij en @Sp3ci3s8472 niet thuis zijn in digitale signaalprotocollen.

In het geval van Displayport klopt het wat jullie zeggen. Dit omdat het protocol packet based is. Simpel gezegd, als een bitje onderweg omvalt komt je pakketje niet compleet aan en valt het beeld domweg weg.

Bij HDMI is dat echter niet het geval. HDMI is een continue stroom van ongecomprimeerde data zoals dat bijvoorbeeld ook uit de optische aansluiting van een CD speler komt. Als daar een bitje omvalt kan dat net zo goed een tikje in het geluid, of in het geval van HDMI een rode pixel in je beeld opleveren.

Gelukkig is het zo dat als er 1 bitflip is er vaak meer volgen en dit vaak goed te detecteren valt door de ontvanger. Daarmee zal de ontvanger het beeld op zwart gooien.

Dit is geen verdienste van de fysica die er achter zit maar de slimmigheden die ingebouwd zitten in de elektronica er omheen. De implementatie hiervan varieert van apparaat tot apparaat, daarom zal een kabel op 1 apparaat prima werken, maar op een andere weer niet.

Daarmee is zeggen dat de kabel geen donder uitmaakt niet per definitie waar.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te weten. Maar het klopt toch dat je je geen zorgen hoeft te maken bij een lengte van tot een paar meter (typisch 3 meter of kleiner) wat de meeste mensen voor hun computer gebruiken aangezien de attenuation te zwak is op die lengte? Misschien met uitzondering van de goedkoopste kabels die je kan vinden in het type $1 winkels die we tegenwoordig ook in Nederland hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
@Timba-

Welke settings heb jij gebruik voor calibreren enzo? Las ergens bepaalde settings maar kan bron niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Blaat schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:08:
[...]

Het is duidelijk dat jij en @Sp3ci3s8472 niet thuis zijn in digitale signaalprotocollen.

In het geval van Displayport klopt het wat jullie zeggen. Dit omdat het protocol packet based is. Simpel gezegd, als een bitje onderweg omvalt komt je pakketje niet compleet aan en valt het beeld domweg weg.

Bij HDMI is dat echter niet het geval. HDMI is een continue stroom van ongecomprimeerde data zoals dat bijvoorbeeld ook uit de optische aansluiting van een CD speler komt. Als daar een bitje omvalt kan dat net zo goed een tikje in het geluid, of in het geval van HDMI een rode pixel in je beeld opleveren.

Gelukkig is het zo dat als er 1 bitflip is er vaak meer volgen en dit vaak goed te detecteren valt door de ontvanger. Daarmee zal de ontvanger het beeld op zwart gooien.

Dit is geen verdienste van de fysica die er achter zit maar de slimmigheden die ingebouwd zitten in de elektronica er omheen. De implementatie hiervan varieert van apparaat tot apparaat, daarom zal een kabel op 1 apparaat prima werken, maar op een andere weer niet.

Daarmee is zeggen dat de kabel geen donder uitmaakt niet per definitie waar.
Bij DP valt het beeld inderdaad weg. Bij HDMI kan je artifacts krijgen. Alleen wat hij lijkt te omschrijven is dat de kleuren beter zijn. Dat valt niet echt onder artifacts die je normalitair verwacht bij een kapotte/slechte HDMI kabel.
Daarom had ik bij HDMI ook een link erbij geplaatst met voorbeelden. Ik weet natuurlijk niet alles maar het werkt overduidelijk anders dan bij een analoog signaal waar je wel degelijk verschil in scherpte/kleuren kan hebben.

Waarom ik zei dat de kabel geen donder uitmaakt (wat wat lomp is) is omdat als de kabel goed gemaakt is en doet wat hij adverteerd hij een bepaalde bandbreedte aankan. Daarom zal op een 5 meter kabel 1080p bijvoorbeeld wel werken en 4k dan weer niet (dit hangt natuurlijk van de kabel af) maar verder zal het de beeldkwaliteit niet beinvloeden, tenminste niet op de manier die omschreven was (betere kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@TweakerVincent Ik hem 'm gewoon op de fps preset gezet.. Ben wel ff aan de gang gegaan met de standaard preset calibreren maar ik kreeg 't er niet zo levendig uit als die preset. Moet er misschien nog eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Timba- schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:45:
@TweakerVincent Ik hem 'm gewoon op de fps preset gezet.. Ben wel ff aan de gang gegaan met de standaard preset calibreren maar ik kreeg 't er niet zo levendig uit als die preset. Moet er misschien nog eens naar kijken :)
Ik vind FPS teveel kleuren, standaard nu. moet nog op zoek naar een custom setup.

Enige waar ik beetje tegen aanloop is dat ik de resolutie mss te laag vind. Ik kom van 27 inch 4k IPS (goedkope monitor) en die was echt haarscherp, logisch met die resolutie en grootte.

Ik hoop dat ik moet wennen en dat het bijtrekt anders mss toch een 32 inch 4K testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@TweakerVincent ik kom van 1080p af dus voor mij is dit superscherp, zeker ingame :) Bovendien vind ik het ultrawide stukje en hoge fps belangrijker dan ietsje scherpte, want 4k gaming is gaat je 1200 euro voor een 2080ti kosten heh ;)

Maargoed 4k ultrawide komt eraan als je het prima vindt om 50fps op low settings te draaien :+

[ Voor 17% gewijzigd door Timba- op 20-02-2019 08:27 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

LG 34uc99-W kost nu 712,- op Amazon.de.

Ik game niet en kijk voornamelijk naar dit scherm omdat ik mijn MacBook kan verbinden en opladen middels 1 USB-C kabel.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Zijn er betere alternatieven?

• mobstaa
  • Niet online
Ziet eruit als een goed scherm. Ik ben ook naar zo'n type scherm aan het kijken in dezelfde price range.

Alternatieven:

Of de oudere maar goedkopere:
pricewatch: Samsung C34F791WQ Wit

Zelf ook nog heel erg aan het twijfelen. Hogere refresh rate is wel fijner bij de Samsung. Samsung schermen hebben een sterkere curve. Daarover ben ik ook nog niet uit, of ik dit fijn zou vinden of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door mobstaa op 21-02-2019 13:10 ]

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:16
Jay-v schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:13:
Ik game niet en kijk voornamelijk naar dit scherm omdat ik mijn MacBook kan verbinden en opladen middels 1 USB-C kabel.
Scherm levert te weinig power voor een 15" - zeker bij zware belasting. Weet natuurlijk niet welke MacBook je hebt ;)

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ZiSE schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:17:
[...]

Scherm levert te weinig power voor een 15" - zeker bij zware belasting. Weet natuurlijk niet welke MacBook je hebt ;)
Een 13, die komen met een 60W charger dus dat zou voldoende moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
TweakerVincent schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:36:
[...]

Ik vind FPS teveel kleuren, standaard nu. moet nog op zoek naar een custom setup.

Enige waar ik beetje tegen aanloop is dat ik de resolutie mss te laag vind. Ik kom van 27 inch 4k IPS (goedkope monitor) en die was echt haarscherp, logisch met die resolutie en grootte.

Ik hoop dat ik moet wennen en dat het bijtrekt anders mss toch een 32 inch 4K testen...
Even mijzelf quoten. Ondertussen ben ik eruit waarom ik de resolutie zo laag vond, ik had de monitor veel te dichtbij gezet waardoor pixels echt groot waren :X Nu hij verder weg hangt is het prima. Verder nog kleuren ingesteld met profiel van internet en brightness op 100 (houd van veel helderheid, advies was 37).

Prima monitor nu! Links hangt nu een 27 inch 4k scherm en rechts nu een 1200p wat dezelfde 4k 27 gaat worden. 3 desk mounts. Ziet er strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Hallo allen,

vraagje, ik dit scherm: Samsung C34H890WJU 34" en nu zoek ik een hele fijne flexibele monitorarm. Belangsrijkste eis: stabiel!!! Als ik ergens een hekel aan heb dan is het een wiebelend scherm als je bijv. snel/hard aan het typen bent. Dit heb ik wel eens op het werk. Heel vervelend!

Ik heb nu deze op proef: Humanscale M2. Nieuwwaarde ruim 200 euro dus ik had verwacht dat deze wel goed zou zijn. Maar ik heb 2 problemen:

1. als het scherm zo kort mogelijk op de muur staat is het recht/waterpas. Haal ik het naar mij toe of kantel ik het iets dan is het totaal niet meer waterpas. Erg lastig/vervelend om dan eerst weer zoet te zijn met het recht krijgen.

2. heb scherm heb ik strak aan mijn bureau geklipt, ik heb alle schroeven in de arm stevig aangedraaid en toch wiebelt het scherm als ik aan het typen ben.

Iemand een idee hoe je dit kan oplossen of wellicht iemand die goede/stevige/stabiele/betaalbare monitorarmen weet voor mijn 34"ultra wide scherm?

Thanks! ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Als je een beetje log typt, dan heb je denk ik al gauw dat je monitor beweegt als die vast zit aan je buro. Kan je geen steun aan de muur maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:22
Ik zou een dikker bureaublad ( 3-4 cm hout, geen hol spaanplaat) aanraden icm een bureausteun, of anders een muursteun wat catch zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het "grappige" is dat ik net mijn muursteun eraf gehaald heb. Waarom? 2 redenen: 1. beperkte flexibiliteit en 2. ik heb destijds bij het plaatsen een foutje gemaakt (was toen geen fout, nu wel) en daarom moest ik die verplaatsen als ik het wilde gebruiken. Dus ik dacht slim te zijn en met een bureauklem arm veel flexibeler te zijn en het scheelt weer boren. Maarja, nu zit ik dus met een wiebelend scherm als ik tik. Mijn blad is overigens 2.5cm dik. Ik heb net even 2 stukjes karton tussen de klem en het blad gezet en het is iets beter overigens. Maar helemaal stil en stabiel helaas niet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Juancho schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:02:
Het "grappige" is dat ik net mijn muursteun eraf gehaald heb. Waarom? 2 redenen: 1. beperkte flexibiliteit en 2. ik heb destijds bij het plaatsen een foutje gemaakt (was toen geen fout, nu wel) en daarom moest ik die verplaatsen als ik het wilde gebruiken. Dus ik dacht slim te zijn en met een bureauklem arm veel flexibeler te zijn en het scheelt weer boren. Maarja, nu zit ik dus met een wiebelend scherm als ik tik. Mijn blad is overigens 2.5cm dik. Ik heb net even 2 stukjes karton tussen de klem en het blad gezet en het is iets beter overigens. Maar helemaal stil en stabiel helaas niet.
check Welke Desk mount voor Alienware 3818dw en 2 andere schermen?

34 inch alienware, hangt erg stabiel met stand van 47 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus je hebt geen last van een wiebelend scherm als je druk aan het typen bent of eens je ellebogen op tafel legt etc. En hoe diep is je bureau? Ik begreep dat dit ook nog van invloed kan zijn op de stabiliteit van je monitorarm met scherm.

Je hebt dus trouwens de V7 Touch Adjust Monitor Mount? Toch wel bizar dan, ik heb nu een arm met een nieuwwaarde van een dikke 200 euro en die wiebelt dus... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Juancho schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:51:
[...]

Dus je hebt geen last van een wiebelend scherm als je druk aan het typen bent of eens je ellebogen op tafel legt etc. En hoe diep is je bureau? Ik begreep dat dit ook nog van invloed kan zijn op de stabiliteit van je monitorarm met scherm.

Je hebt dus trouwens de V7 Touch Adjust Monitor Mount? Toch wel bizar dan, ik heb nu een arm met een nieuwwaarde van een dikke 200 euro en die wiebelt dus... 8)7
nee nergens last van. Heb 3 monitoren hangen, 27/3440/24 inch. Gaat prima

Diverse plekken gehangen doet het goed. en cheap idd.

en heb een simpel ikea bureaublad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist mijn eerste 21:9 UWA gekocht. Het is de AOC AG352UCG6 geworden.

In eerste aanleg was ik voor de Acer ED347CKR (100Hz, FreeSync) gegaan en heb 'm zelfs al besteld (via bol.com middels achteraf betalen, dus gaat ie meteen retour), echter bleef het hele FreeSync vs G-Sync knagen.

Alhoewel het tegenwoordig mogelijk is om ook via Nvidia kaarten FreeSync monitoren aan te sturen blijft het in veel gevallen toch behelpen en zitten er aardig wat haken en ogen aan. Natuurlijk zal de support beter worden (mag ik hopen althans), echter heb ik hier heel eerlijk gezegd geen zin in. Ik wil gewoon een monitor die werkt en heb geen zin om te klooien om een bepaalde framerate t.ov. een refreshrate in orde te krijgen. Ik zit al helemaal niet te wachten op eventuele flikkeringen, etc.
Ik heb die grote FreeSync + Nvidia lijst op Reddit doorgenomen en de problemen zijn op het moment te groot.

Kijk ik vervolgens naar hoe lang ik een gemiddelde monitor gebruik (de Dell U2711 heb ik nu alweer bijna 8 jaar), dan kan ik beter een paar honderd euro meer uitgeven dan nu bezuinigen en er later mogelijk spijt van krijgen.

Het is dus uiteindelijk de AOC AG352UCG6 geworden om de volgende redenen:
- G-Sync (zeker wanneer het moment komt dat mijn videokaart niet meer de nieuwste is, zorgt dit toch voor een betere ervaring. Zeker vergeleken met de huidige implementatie van FreeSync icm Nvidia op dit moment)
- VA (Kom zelf van een IPS scherm en mijn ervaringen met VA zijn gewoon goed. Ik ben niet professioneel met kleuren bezig en stoor me niet aan de eventuele smearing. Daarnaast heb ik echt geen zin in de BLB loterij)
- Prijs (samen met de Acer Predator Z35P 1 van de goedkopere UWA met G-Sync

Vergelijk ik de afwerking van de AOC met de Acer ED347CKR dan is de AOC toch wel een heel slag beter.

Al bij al is het mij dus die €321 extra waard!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TweakerVincent schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:27:
[...]

nee nergens last van. Heb 3 monitoren hangen, 27/3440/24 inch. Gaat prima

Diverse plekken gehangen doet het goed. en cheap idd.

en heb een simpel ikea bureaublad.
Hmm bijzonder verhaal hoor! Ik ga hem denk ik gewoon eens bestellen en proberen. Terugsturen mag neem ik aan altijd, ook als je hem in elkaar gezet hebt en je monitor eraan gehangen hebt om te proberen.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Juancho schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:05:
[...]

Hmm bijzonder verhaal hoor! Ik ga hem denk ik gewoon eens bestellen en proberen. Terugsturen mag neem ik aan altijd, ook als je hem in elkaar gezet hebt en je monitor eraan gehangen hebt om te proberen.

Ben benieuwd!
Gewoon doen idd! Die winkel van 47 euro bezorgd super snel.

Ik had er eerst 1 gekocht voor testen dag erna 2 erbij :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
TweakerVincent schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:11:
[...]

Gewoon doen idd! Die winkel van 47 euro bezorgd super snel.

Ik had er eerst 1 gekocht voor testen dag erna 2 erbij :-)
https://www.redable.nl/mo...et&utm_medium=cpc-normaal

Die dus?

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 10:32
Zojuist de Acer ED347CKR besteld, heel benieuwd. Heb echter nog een oude gtx 770. Deze doet het nog best prima op 1440p maar door ultrawide 1440p 100hz wordt het toch tijd voor een upgrade, ga waarschijnlijk voor de GTX1660TI!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:50
Ik heb net een aw3418DW in huis en heb na het volgen van jullie conversatie ook maar zo'n bureau mount besteld. Morgen komt ie binnen als t goed is. Ben benieuwd!

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• 418O2
Matthijs240 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:09:
Zojuist de Acer ED347CKR besteld, heel benieuwd. Heb echter nog een oude gtx 770. Deze doet het nog best prima op 1440p maar door ultrawide 1440p 100hz wordt het toch tijd voor een upgrade, ga waarschijnlijk voor de GTX1660TI!
Ik weet niet of dat echt de beste keus is. Dan moet je nu waarschijnlijk al tweaken met ingame settings voor 60fps. Als je de mogelijkheid hebt, is even doorsparen voor een 2070, dan heb je over 2 jaar ook nog lol van je kaart.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels de AOC AG352UCG6 binnen (I O+ Coolblue's vroege verzending naar een afhaalpunt) en aangesloten.

Qua bouw ziet alles er zeer solide uit en is er niets aan te merken op de afwerking. In die zin is het allemaal net zo solide als mijn Dell U2711.
Toen ik het scherm vervolgens aandeed en Windows voor het eerst in 21:9 zag was ik erg onder de indruk :9~

Natuurlijk is het allemaal een stuk breder, maar ook de AG-coating is zoveel maal beter dan dat grove op de U2711. Het is alsof mijn scherm al die tijd vies was.
Vervolgens meteen op 120Hz gezet en getest om dode pixels en gelukkig is het scherm 100% in orde. Het werken in windows op 120Hz is ook zoveel vloeiender. Ik snap wel waarom mensen niet meer terug willen.

Ik ga straks pas een spelletje draaien dus daar kan ik nog niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat de kijkhoeken en de kleurverschuiving met echt 300% meevallen. Ik ben gewend met kwalitatief goede schermen te werken (U2711: IPS, MacBook Pro: IPS, TV: LG OLED) en ik zie geen verschuiving qua kleuren en contrast wanneer ik voor het scherm zit en van links naar rechts beweeg. Als je de extremen gaat opzoeken natuurlijk wel, maar in een normaal gebruikersscenario kan ik me niet voorstellen dat iemand zich hier aan gaat storen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Juancho
Waterpower schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 06:41:
[...]

Ik heb net een aw3418DW in huis en heb na het volgen van jullie conversatie ook maar zo'n bureau mount besteld. Morgen komt ie binnen als t goed is. Ben benieuwd!
Laat maar weten wat je er van vindt! Ik heb ze eerst nog even voor de zekerheid een mailtje gestuurd met de vraag of ik de mount gerust in elkaar mag zetten, aan het bureau koppelen en mijn scherm er aan kan hangen en wat kan testen. En indien niet tevreden de boel teruggestuurd kan worden.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels een aantal games gespeeld en ben zeer tevreden!
In Diablo 3, een game waar je toch wel wat smearing zou moeten zijn, zie ik gelukkig niets. Vervolgens heb ik Doom opgestart en dat was ook waanzinnig met een UWA. Volgens de tips de framerate mooi gecapped op 117 en qua feeling en response is het (natuurlijk) stukken beter dan mijn oude scherm.

Vervolgens ook nog COD: BO4 opgestart. Dit spel heb ik al maanden niet meer gespeeld en ik kon behoorlijk goed meekomen. Ik vermoed dat dit ook komt door de flinke reductie in input lag. Bij mijn U2711 zat ik, wanneer je alles combineerde, gewoon in de 30ms.
Ook hier was het verschil in framerates met als gevolg een soepelere ervaring zeer duidelijk. G-sync doet zijn werk prima waardoor ik helemaal niets merkte van eventuele framedrops (varieerde tussen de 65-95).

Kan niet wachten tot straks ook mijn RTX 2080 binnenkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:45
Wie weet wat het kleine antennetje-achtige ding achterop mijn AOC ag352ucg6 monitor is? Zit achter de rechter bovenhoek. Van google word ik ook niet wijzer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
__xeno__ schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:26:
Wie weet wat het kleine antennetje-achtige ding achterop mijn AOC ag352ucg6 monitor is? Zit achter de rechter bovenhoek. Van google word ik ook niet wijzer.
Koptelefoonhouder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bleh. Gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik een defecte subpixel heb (is rood). Nu heb ik al wat standaard zaken (Jscreenfix, erop drukken, wrijven, etc.) gedaan zonder het gewenste resultaat. Zijn er nog andere zaken die ik kan proberen?

Ik zit nog ruimschoots in de zichttermijn en kan alles terugsturen, echter zit ik daar vanwege het inpakken, etc. niet echt op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yikes, ik heb ook defecte subpixels gehad en het breidde uit, bij mij was het rechts in het 2de kwart van boven. In het begin kon ik het negeren maar op een gegeven moment was het zo groot dat het flink hinderlijk werd (tientallen pixels), Dat was bij een LG monitor. Met de monitor daarvoor (Samsung) stond het beeld een beetje scheef na een tijdje (te zien aan de takenbalk als je die onderaan zet, vraag me niet wat de oorzaak was). Met mijn huidige LG-monitor heb ik nog geen problemen met het scherm, de stand zou wel beter mogen. Het blijft helaas nog een loterij. Bij een monitor heb ik het ervoor over om iets meer te betalen en het dan te kopen bij een winkel in de buurt zodat ik die terug kan brengen wanneer het nodig is.
Inderdaad.
offtopic:
Ik raad een goede gewone headphone aan in plaats van die gaming-headsets.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nu 1.5 week verder met de alienware 34 en bevalt goed, enige is dat ik niet kan wennen aan de downgrade in resolutie van 4k -> 1440. Ik was gewend dat alles echt scherp was maar ik moet er maar mee leven dat dit niet kan (EN 4k EN 120 hz). Verder prima aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Knoop doorgehakt.
Ik heb zojuist Acer Predator X34P Zwart besteld.
Als vervanger voor mn 1440p TN 144hz paneel.

Hopelijk kan ik met mijn gtx1080 non ti gewoon netjes draaien. Medium settings is vaak goed.
Nu wachten op nieuwe generaties nvidia kaarten 3xxx of over 1 jaar rtx2080 halen.

Beeldscherm koop je voor lange termijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 10:32
2 weken nu met de Acer ED347CKR. Heerlijk ding en mijn GTX 770 trekt het nog verrassend goed. Bij oude games haalt deze nog vaak de 100 fps op 3440x1440 (low settings) bv Rocket League, Dirt 4 en zelfs BF1 bijna. Ik speel geen nieuwere games dus vind het upgraden van de videokaart nog geen benodigdheid eigenlijk. Films zijn prachtig en de 100 hz voelt heerlijk aan. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pykow schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:36:
Knoop doorgehakt.
Ik heb zojuist Acer Predator X34P Zwart besteld.
Als vervanger voor mn 1440p TN 144hz paneel.

Hopelijk kan ik met mijn gtx1080 non ti gewoon netjes draaien. Medium settings is vaak goed.
Nu wachten op nieuwe generaties nvidia kaarten 3xxx of over 1 jaar rtx2080 halen.

Beeldscherm koop je voor lange termijn
Feli, ik heb dezelfde en ben er tevreden mee. Heb de mijne gecalibreerd en rood net 1 of 2 puntjes hoger moeten zetten, voor de rest vrij netjes. Wel blb links onderin, maar ik stoor me er niet zo aan. Ik heb ook een GTX1080 en die trekt het eigenlijk vrij prima op hoge settings. Wel 100hz, de OC gebruik ik niet, beetje overkill imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Sp33dFr34k schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:56:
[...]

Feli, ik heb dezelfde en ben er tevreden mee. Heb de mijne gecalibreerd en rood net 1 of 2 puntjes hoger moeten zetten, voor de rest vrij netjes. Wel blb links onderin, maar ik stoor me er niet zo aan. Ik heb ook een GTX1080 en die trekt het eigenlijk vrij prima op hoge settings. Wel 100hz, de OC gebruik ik niet, beetje overkill imo.
Voor mij is het nooit een probleem om zaken op Low settings te zetten.
Speel bijvoorbeeld Battlefield V ook op low settings.
Maar ik speel bijvoorbeeld ook Euro truck simulator 2 en daar lijkt het mij echt tof om een groter scherm te hebben.

Daarnaast komt deze week division 2 uit en dus een leuke timing om dan gelijk met een nieuw scherm te gaan spelen.

Alleen soms doet het bij mij wel eens zeer om een grote budget neer te tellen haha (Gierig)
Maar ik ben er al maanden naar aan het kijken om naar ultrawide te gaan.
Morgen is het zover ;) (mits de levering goed gaat haha)

Als of ik het wist dat de levering niet goed zou gaan vandaag ;)
Altijd slaapt postNL op maandag

[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 11-03-2019 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Eerste dag met mn ultrawide.
Mijn scherm heeft jet bekende ips glow linksonder.
Maar alleen te zien bij zwart. In windows of in games niet merkbaar.

Mis aan de ene kant nog wel mn 2e scherm.
Dus denk dat mn 2e scherm snel ernaast komt te staan en later een monitor arm bestellen waarbij dit mooi werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik kwam dit scherm tegen:
https://www.lg.com/nl/monitoren/lg-38WK95C

Heeft iemand ervaring met dit scherm in combinatie met een Surface Book (nieuwste model)? Kan ik mijn laptop dichtgeklapt gebruiken en alles met USB-C doen (opladen / scherm/ etc)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
X-GeaR schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:12:
Ik kwam dit scherm tegen:
https://www.lg.com/nl/monitoren/lg-38WK95C

Heeft iemand ervaring met dit scherm in combinatie met een Surface Book (nieuwste model)? Kan ik mijn laptop dichtgeklapt gebruiken en alles met USB-C doen (opladen / scherm/ etc)?
Ik heb geen antwoord op je vraag. Wel een plek waar je die monitor relatief goedkoop kunt aanschaffen:
https://outlet.mediamarkt...5?sort=p.price&order=DESC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zoals ik eerder had geschreven had mijn AOC 35" een dode (sub)pixel in de hoek. Omdat ik, zeker gezien het bedrag van €800, gewoon een 100% goed product wilde, besloot ik een tweede bestellen en dan de eerste terug te sturen. Op die manier zou ik niet zonder monitor zitten.

Helaas had het tweede exemplaar een dode pixel precies in het midden van het scherm. Na 5 minuten was die dus weer ingepakt. Per toeval zag ik dat afgelopen dinsdag Bol.com het betreffende scherm in de dagdeal had. Hij was nu €679 (ipv €800). Hierop het scherm meteen besteld en zojuist uitvoerig getest en tot de conclusie gekomen dat het scherm 100% in orde is. Mijn eerste exemplaar gaat dus retour naar Coolblue.

Ik heb nu dus een goed scherm en ben ook nog eens €121 goedkoper uit :D

Qua scherm zelf ben ik nog steeds zeer tevreden. De kijkhoeken zijn prima en het is een een stuk meer immersive dan een (groot) 16:9 scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door MazeWing op 21-03-2019 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb zojuist een upgrade gedaan van een Acer Predator X270HUbprz naar een Dell Alienware AW3481DW. Ik hoop dat het een goede keuse wordt. Krijg 'm morgen binnen. Ik kijk met name uit naar gamen in 21:9. Ik heb bij Megekko de Pixel garantie erbij besteld. Ik kan echt niet leven met één dode pixel, laat staan meerdere.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Nice. Daar gaat je 1070 het zwaar mee krijgen :)

Ik heb mijn pc geüpgraded en nu een rtx2080. De 34uc79g is nu gedegradeerd tot 2e scherm en game nu op mijn 1440p 144hz scherm. Zou enerzijds wel een 1440p uw willen, maar ik merk dat ik niet makkelijk wissel tussen 2 schermen voor gaming. Qua zitpositie krijg je het nooit zo dat je voor beiden goed kan zitten. En 1440p VS 1080p is wel een behoorlijk verschil.

Geen idee waar ik hier mee heen wil trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Techno Overlord schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:50:
Ik heb bij Megekko de Pixel garantie erbij besteld. Ik kan echt niet leven met één dode pixel, laat staan meerdere.
Zou ik in de toekomst niet meer doen. Pixel garantie is zonde van je geld. Je hebt recht op Wet Koop Op Afstand, wat gratis prixel garantie is. Heb je een dode pixel ? Terug sturen zonder reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Pykow schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:27:
Eerste dag met mn ultrawide.
Mijn scherm heeft jet bekende ips glow linksonder.
Maar alleen te zien bij zwart. In windows of in games niet merkbaar.

Mis aan de ene kant nog wel mn 2e scherm.
Dus denk dat mn 2e scherm snel ernaast komt te staan en later een monitor arm bestellen waarbij dit mooi werkt.
Quote even mijn eigen.
Ik heb mijn 2e monitor aangesloten omdat ik 1 scherm te weinig vindt.

Tijdens het gamen wil ik op mn 2e scherm mn discord open hebben of andere aantekeningen of zelfs een youtube filmpje tijdens het gamen.

Ervaring is dat sommige games er leuker uit zien. Eerlijk moet ik zeggen dat het niet nodig is voor gaming. Dan kan je beter 1440p 144hz gaan.
Je kijkt toch niet in de hoeken van je scherm.

Maar in windows is het geweldig. Op 1 helft youtube en andere helft kan ik gewoon op internet surfen. Dat is echt fijn.
Zoek nog wel een manier om mn tweede scherm goed te draaien. Zit nu net iets te ver weg.
Zal ooit foto's plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind de immersie van een ultrawide wel veel toevoegen. Met name racegames worden er toffer van in mijn ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Ik zou bijna een -1 vote willen geven :+. Juist voor gaming is ultra wide super handig wegens het grotere gezichtsveld. Om degelijk te kunnen multitasken heb ik echter aan beide zijkanten en erboven nog 1440p monitoren staan en hangen (dus 4 monitoren in totaal) en op 't moment dat ik m'n huidige ultrawide ga vervangen gaat de huidige de 1440p die nu "erboven" hangt vervangen.

Let wel:
Ik gebruik al actief 3 monitoren sinds AMD Eyefinity uitbracht met de HD5000 series dus waarschijnlijk ben ik best biased met de mening dat je je screenspace zo groot mogelijk wilt hebben. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Paprika op 27-03-2019 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

418O2 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:58:
Nice. Daar gaat je 1070 het zwaar mee krijgen :)

Ik heb mijn pc geüpgraded en nu een rtx2080. De 34uc79g is nu gedegradeerd tot 2e scherm en game nu op mijn 1440p 144hz scherm. Zou enerzijds wel een 1440p uw willen, maar ik merk dat ik niet makkelijk wissel tussen 2 schermen voor gaming. Qua zitpositie krijg je het nooit zo dat je voor beiden goed kan zitten. En 1440p VS 1080p is wel een behoorlijk verschil.

Geen idee waar ik hier mee heen wil trouwens.
Ik ga ook voor de RTX 2080 in mei (als vakantiegeld binnen is 8) ). Die 1070 gaat huilen van deze monitor. Ik denk dat een RTX 2080 ook wel redelijk hard op de knietjes gaat als je alles maxed out. Helemaal met ray trracing aan. Achja, altijd leuk om die max eruit te persen toch? :)
PilatuS schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:02:
[...]

Zou ik in de toekomst niet meer doen. Pixel garantie is zonde van je geld. Je hebt recht op Wet Koop Op Afstand, wat gratis prixel garantie is. Heb je een dode pixel ? Terug sturen zonder reden.
Nu ik er zo over nadenk heb je groot gelijk. Maarja het kwaad is al geschied. :D

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Techno Overlord schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:36:
[...]

Ik ga ook voor de RTX 2080 in mei (als vakantiegeld binnen is 8) ). Die 1070 gaat huilen van deze monitor. Ik denk dat een RTX 2080 ook wel redelijk hard op de knietjes gaat als je alles maxed out. Helemaal met ray trracing aan. Achja, altijd leuk om die max eruit te persen toch? :)
In The Division 2 haal ik 100fps op 1440p met alles voluit. Geen Raytracing, maar DLSS trekt dat wel weer recht.

https://www.techpowerup.c...lysis/Metro_Exodus/6.html

In Metro haal je zonder DLSS al 60fps op 1440p ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

418O2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:40:
[...]

In The Division 2 haal ik 100fps op 1440p met alles voluit. Geen Raytracing, maar DLSS trekt dat wel weer recht.

https://www.techpowerup.c...lysis/Metro_Exodus/6.html

In Metro haal je zonder DLSS al 60fps op 1440p ultra.
Mijn oude monitor draaide ook al 1440p@144hz maar met name de horizontale resolutie is een stuk hoger dan wat ik nu heb namelijk 2560 tov 3440. Gelukkig scheelt G-sync in de ervaring dat het stroperig aan gaat voelen. Ik speel voor nu voornamelijk Overwatch (wat niet eens echte 21:9 is maar een truukje met ingezoomde 16:9). Ik heb Battlefield 1 zojuist weer geïnstalleerd om aan te voelen hoe echte 21:9 gameplay aanvoelt. Racen blijf ik denk ik fijner vinden op een dedicated TV van 42" (met stuur en raceseat) ipv een relatief kleine 34" ultrawide. Ondanks dat ie maar 16:9 is.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:29
mobstaa schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vraag. Wel een plek waar je die monitor relatief goedkoop kunt aanschaffen:
https://outlet.mediamarkt...5?sort=p.price&order=DESC
Dank! Besteld en staat inmiddels in mijn kantoor. Schitterend scherm en perfect in combinatie met een Surface Book!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Ik heb van een college voor een kratje bier dit scherm overgenomen: LG 29WK500. Niet het beste scherm maar als student zeg je daar geen nee op. Nu wil ik deze aansluiten op mijn pc met een GTX980 dmv een displayport -> HDMI adapter.Gelukkig had ik er ergens nog een liggen maar nu ik dit heb aangesloten kan ik niet de 2560x1080 resolutie instellen.

De HDMI van de GTX 980 waar het wel op werkt is helaas al bezet door een 4k UHD HDR tv.

Nu las ik ergens dat dit wellicht aan de adapter kan liggen. Nu ben ik zoveel verschillende adapters tegengekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20
@MR.Harok
Heb je niet de mogelijkheid heb direct met HDMI aan te sluiten? Wellicht gaat het niet met een adapter (geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
@Suicyder Helaas zit er op mijn GTX980 maar 1 hdmi aansluiting, en die is al in gebruikt door de tv vanwege HDR ondersteuning en wat andere fancy video/audio technieken
Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste