Welke Desk mount voor Alienware 3818dw en 2 andere schermen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Ik ga de Alienware aw3418dw kopen en wil een desk mount. Ik heb nog 5 andere schermen. Tot nu toe heb ik nooit met desk mounts gewerkt met de onderste 3 schermen. Dit wil ik veranderen.

Eisen:

- Flexibele wall mount waarmee ik mijn scherm naar voren omhoog/omlaag en kan kantelen. Lijkt me basis behalve omhoog/omlaag?
- Aan beide kanten van de alienware wil ik een 27 inch 4k scherm neerzetten die ik ook met een desk mount wil connecten. Eis is dat deze zowel in landscape als portait modus te draaien is (beide kanten dus). En ook omhoog/omlaag en kantelen.

De bovenste 3 schermen laat ik even buiten beschouwen die komen later.

Op zich zouden 3 schermen met 1 houder het mooist zijn maar dat is denk ik lastig gezien de eisen en erg duur. Ik vind het daarom niet erg 3 losse desk mounts te hebben.

Walls mounts lijken mij minder praktisch ivm boren en minder flexibel als ik eea wil verplaatsen.

Beste antwoord (via TweakerVincent op 12-02-2019 15:56)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Alienware aw3418dw weegt iets meer dan 7 kilo dus elke wall mount die tot 34" ondersteund met een draagcapaciteit van 8KG of hoger moet voldoen. Echter als je in de Pricewatch gaat filteren op groter dan 32" wordt het aanbod wel erg klein. De meesten gaan tot 32". Nu zou ik persoonlijk verwachten dat 34" geen probleem is als je binnen het maximale gewicht blijft maar dat zou je wellicht toch willen verifiëren bij de fabrikanten.

Wellicht is de pricewatch: V7 Touch Adjust Monitor Mount een interessante optie? Als de fabrikant kan bevestigen dat 34" kan zolang je onder de 8KG blijft dan zou je met drie van die klaar kunnen zijn.

Ik heb zelf de pricewatch: V7 Dual Touch Adjust Monitor Mount maar heb er slechts een 24" monitor aan gehangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Alienware aw3418dw weegt iets meer dan 7 kilo dus elke wall mount die tot 34" ondersteund met een draagcapaciteit van 8KG of hoger moet voldoen. Echter als je in de Pricewatch gaat filteren op groter dan 32" wordt het aanbod wel erg klein. De meesten gaan tot 32". Nu zou ik persoonlijk verwachten dat 34" geen probleem is als je binnen het maximale gewicht blijft maar dat zou je wellicht toch willen verifiëren bij de fabrikanten.

Wellicht is de pricewatch: V7 Touch Adjust Monitor Mount een interessante optie? Als de fabrikant kan bevestigen dat 34" kan zolang je onder de 8KG blijft dan zou je met drie van die klaar kunnen zijn.

Ik heb zelf de pricewatch: V7 Dual Touch Adjust Monitor Mount maar heb er slechts een 24" monitor aan gehangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tsurany schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:49:

wbt aanbod kwam ik ook achter idd. Hoe makkelijk stel je hem omhoog/laag? Dan moet je zeker aan de paal draaien? En kan je hem ook easy landscape/vertikaal draaien of kunnen ze dat allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:08:
[...]

wbt aanbod kwam ik ook achter idd. Hoe makkelijk stel je hem omhoog/laag? Dan moet je zeker aan de paal draaien? En kan je hem ook easy landscape/vertikaal draaien of kunnen ze dat allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ziet er goed uit! Ik bel morgen even met wat winkels om te vragen 34 ook kan. Zie namelijk maar 3 opties anders maar die zijn 200 euro + :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik neem aan dat je de monitor op elke denkbare manier naar voren/omhoog/laag etc kan zetten of zitten soms die 2 palen in de weg (hoef niet 360 graden te kunnen)? En kan je dus niet elke denkbare hoek bedenken voor je monitor? Ik ga er denk ik 2 bestellen als ik terugkoppeling van fabrikant heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:06:
[...]

Ik neem aan dat je de monitor op elke denkbare manier naar voren/omhoog/laag etc kan zetten of zitten soms die 2 palen in de weg (hoef niet 360 graden te kunnen)? En kan je dus niet elke denkbare hoek bedenken voor je monitor? Ik ga er denk ik 2 bestellen als ik terugkoppeling van fabrikant heb.
Ze kunnen elkaar in de weg zitten. Zeker als je achter je bureau niet genoeg ruimte hebt om een deel van de arm kwijt te kunnen. Losse armen kan dan praktischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tsurany schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:19:
[...]

Ze kunnen elkaar in de weg zitten. Zeker als je achter je bureau niet genoeg ruimte hebt om een deel van de arm kwijt te kunnen. Losse armen kan dan praktischer zijn.
ik bedoelde de versie voor 1 monitor (dus de 2 armen zeg maar). Ik neem aan dat die 2 in elk denkbare houding gezet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:22:
[...]

ik bedoelde de versie voor 1 monitor (dus de 2 armen zeg maar). Ik neem aan dat die 2 in elk denkbare houding gezet kunnen worden?
Je hebt een aantal scharnierpunten die je enigszins limiteren zoals de maximale en minimale hoogte van de knikarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tsurany schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:24:
[...]

Je hebt een aantal scharnierpunten die je enigszins limiteren zoals de maximale en minimale hoogte van de knikarm.
Net wat video's bekeken van diverse mounts. Volgens mij hebben al die oplossingen dat lijkt me? En zo vaak ga ik toch niet veranderen. Nu nog even wachten op terugkoppeling. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:37:
[...]

Net wat video's bekeken van diverse mounts. Volgens mij hebben al die oplossingen dat lijkt me? En zo vaak ga ik toch niet veranderen. Nu nog even wachten op terugkoppeling. Leuk!
Dat klopt. Maar als ik de Ergotronic die ik op kantoor heb vergelijk met de V7 die ik thuis heb dan is de Ergotronic flexibeler qua mogelijkheden, de knikarm heeft een groter bereik en de armen zelf zijn langer.

Dan heb je het alleen wel over mounts van enkele honderden euro's in plaats van enkele tientallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tsurany schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:52:
[...]

Dat klopt. Maar als ik de Ergotronic die ik op kantoor heb vergelijk met de V7 die ik thuis heb dan is de Ergotronic flexibeler qua mogelijkheden, de knikarm heeft een groter bereik en de armen zelf zijn langer.

Dan heb je het alleen wel over mounts van enkele honderden euro's in plaats van enkele tientallen.
Ik heb net even met Redable gebeld en hij gaf aan dat 34 inch prima moet kunnen. Fabrikant garandeert t/m 32 inch dat hij erg stabiel hangt erboven was minder, maar dat is pas bij veel grotere schermen echt merkbaar. Ik bestel er gewoon 1 en als die bevalt nog 2 :)

Thanks voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Ik heb net even met Redable gebeld en hij gaf aan dat 34 inch prima moet kunnen. Fabrikant garandeert t/m 32 inch dat hij erg stabiel hangt erboven was minder, maar dat is pas bij veel grotere schermen echt merkbaar. Ik bestel er gewoon 1 en als die bevalt nog 2 :)

Thanks voor meedenken!
Top! Laat maar weten wat er uit komt, kan altijd handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tsurany schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:59:
[...]

Top! Laat maar weten wat er uit komt, kan altijd handig zijn :)
Vandaag al binnen gekregen, Ultrawide moet nog komen maar werkt tot nu toe prima. Dus ik bestel er 2 bij wss eind vd dag na wat testen. Ben overtuigd zojuist nog 2 besteld. :)

47 euro is een prima prijs

Had al veel eerder dit moeten doen :D

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerVincent op 13-02-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
@TweakerVincent deze monitorarm kan dus in prinicpe alles wat je wil? In hoogte verstelbaar, draaien, naar voren halen, kantelen etc.?

En hoe verstel je deze in hoogte? Er zit geen veer in als ik het goed heb dus je kan niet op het scherm zelf drukken maar dit moet je via de paal doen?

@Tsurany heb jij toevallig ook ervaring met deze in de zin van stabiliteit? Ik heb nu een monitorarm met een nieuwwaarde van een dikke 200 euro (ik heb veel minder betaald overigens) maar als ik type wiebelt mijn scherm wat natuurlijk erg vervelend is. In mijn (simpele) beleving lijkt het me dan stug dat een monitorarm van een paar tientjes wel erg stabiel is en niet wiebelt maar wel in hoogte verstelbaar is en wat kantel mogelijkheden... 8)7

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Juancho in hoogte verstellen kan via de paal of de knik arm, kijk even het filmpje wat ik eerder gepost heb. Ik heb tijdens het typen nergens last van, beweegt niet. Je kan de draaipunten wat vaster aandraaien waardoor je meer kracht moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Juancho schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:26:
@TweakerVincent deze monitorarm kan dus in prinicpe alles wat je wil? In hoogte verstelbaar, draaien, naar voren halen, kantelen etc.?

En hoe verstel je deze in hoogte? Er zit geen veer in als ik het goed heb dus je kan niet op het scherm zelf drukken maar dit moet je via de paal doen?

@Tsurany heb jij toevallig ook ervaring met deze in de zin van stabiliteit? Ik heb nu een monitorarm met een nieuwwaarde van een dikke 200 euro (ik heb veel minder betaald overigens) maar als ik type wiebelt mijn scherm wat natuurlijk erg vervelend is. In mijn (simpele) beleving lijkt het me dan stug dat een monitorarm van een paar tientjes wel erg stabiel is en niet wiebelt maar wel in hoogte verstelbaar is en wat kantel mogelijkheden... 8)7
ja kan allemaal. Enige is dat die knik in de weg kan zitten maar dan moet je gewoon de paal bijvoorbeeld iets verplaatsen of de knik zelf. Ik kan iig alles ermee doen (ook verticaal enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tsurany schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:28:
@Juancho in hoogte verstellen kan via de paal of de knik arm, kijk even het filmpje wat ik eerder gepost heb. Ik heb tijdens het typen nergens last van, beweegt niet. Je kan de draaipunten wat vaster aandraaien waardoor je meer kracht moet gebruiken.
Ja dit herken ik van mijn huidige arm (die ik even op proef heb), de Humanscale M2. Die kan je ook vastdraaien of juist losser. Maar dit helpt helaas niet. Ik vraag me dan ook af of het niet aan mijn bureau ligt. Ik heb namelijk bijv. ook een lampje op mijn bureau staan en die wiebelt ook wat als ik type. Aan de andere kant heb ik een vrij stevig bureau, via zo'n winkel die kantoormeubels aanbieden, in dit geval een 2de hands onderstel met nieuw blad erop. Dat is heel wat steviger lijkt me dan een Ikea bureautje.

Hier een foto trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MBJsrouAwJ7DGyoRvk3BnPWU/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 27-02-2019 22:32 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Juancho schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:31:
[...]

Ja dit herken ik van mijn huidige arm (die ik even op proef heb), de Humanscale M2. Die kan je ook vastdraaien of juist losser. Maar dit helpt helaas niet. Ik vraag me dan ook af of het niet aan mijn bureau ligt. Ik heb namelijk bijv. ook een lampje op mijn bureau staan en die wiebelt ook wat als ik type. Aan de andere kant heb ik een vrij stevig bureau, via zo'n winkel die kantoormeubels aanbieden, in dit geval een 2de hands onderstel met nieuw blad erop. Dat is heel wat steviger lijkt me dan een Ikea bureautje.

Hier een foto trouwens:

[Afbeelding]
Wellicht type je te hard? Ik heb hier met een Ikea bureau nergens last van. Geen enkele beweging tijdens het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
haha nee ik type niet als een malle, wees gerust :). Ik type normaal, en zelfs al sik bewust wat zachter type zie ik het scherm een heel klein beetje bewegen. Wel een stuk minder en lang niet zo storend maar als je veel typed dan valt het natuurlijk wel op.

Je zou dus bijna zeggen dat het eerder aan mij bureau ligt... |:( 8)7

• Juancho
TweakerVincent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Thanks voor meedenken!
Ik kreeg net als reactie op mijn mail:

Bedankt voor uw bericht.

Dit scherm valt inderdaad buiten de maximaal ondersteunde schermafmeting, dat 32 inch is.
Daarnaast zit het gewicht ook erg dicht tegen het maximale gewicht.

Hierdoor kunnen wij niet garanderen dat deze steun geschikt is voor deze monitor.
Wij adviseren het niet om schermen groter dan 32 inch te monteren op een bureausteun, aangezien deze schermen erg breed zijn en dit invloed heeft op de stabiliteit.

Mochten er vragen zijn, dan stel deze gerust.

Wat denken jullie, dus ook @Tsurany is het de moeite waard om deze te bestellen of is de kans erg klein dat het gaat werken?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar kan ik geen uitspraken over doen, dat moet je echt testen. Mijn schermen zeer ruim binnen de marges, zowel qua formaat als gewicht.

• TweakerVincent
Juancho schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Ik kreeg net als reactie op mijn mail:

Bedankt voor uw bericht.

Dit scherm valt inderdaad buiten de maximaal ondersteunde schermafmeting, dat 32 inch is.
Daarnaast zit het gewicht ook erg dicht tegen het maximale gewicht.

Hierdoor kunnen wij niet garanderen dat deze steun geschikt is voor deze monitor.
Wij adviseren het niet om schermen groter dan 32 inch te monteren op een bureausteun, aangezien deze schermen erg breed zijn en dit invloed heeft op de stabiliteit.

Mochten er vragen zijn, dan stel deze gerust.

Wat denken jullie, dus ook @Tsurany is het de moeite waard om deze te bestellen of is de kans erg klein dat het gaat werken?
raar dit. Ik heb gebeld met ze toendertijd en zij gaven juist aan het totaal geen probleem is... zolang het gewicht binnen de marge valt (wat bij mijn alienware geen probleem is).

wss andere helpdeskmedewerker?

Nogmals hij doet het perfect bij mij, test hem gewoon uit, 47 euro is niet veel geld.

• Juancho
TweakerVincent schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:44:
[...]

raar dit. Ik heb gebeld met ze toendertijd en zij gaven juist aan het totaal geen probleem is... zolang het gewicht binnen de marge valt (wat bij mijn alienware geen probleem is).

wss andere helpdeskmedewerker?

Nogmals hij doet het perfect bij mij, test hem gewoon uit, 47 euro is niet veel geld.
Ja ik wacht nog even. Mijn bureau is net in elkaar gedonderd toen ik hem eens wilde verstellen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik krijg of een nieuw onderstel of een nieuw bureau en dan wil ik eerst eens checken of die stabieler is. Het lijkt mij oprecht stug dat een monitorarm van een dikke 200 euro niet stabieler is dan die van 47 euro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb die mount ook gekocht, de V7 Touch Adjust Monitor Mount. Dat plaatje wat je in de vesa mount schuift zit niet helemaal strak waardoor je speling hebt bij adjustment. Schroefje zit erin... iemand ook last van?

[ Voor 37% gewijzigd door Sp33dFr34k op 22-06-2019 18:28 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1