[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:24
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Acer ED347CKR? Ik heb thuis de Alienware staan en ben hier ontzettend tevreden over. Aangezien ik nu een kantoorruimte heb moet ik ook een 2e monitor voor daar aanschaffen en dat moet sowieso een ultrawide worden. Gamen zal ik er niet op doen maar programmeren en een stukje webdesign wel. Na aanleiding van de Alienware weet ik wel wat ik belangrijk vind:

- 3440x1440
- Curved
- Goede uniforme kleuren
- VESA compatible
- 100hz is wel fijn, maar geen must

Ik zit er 2 of 3 dagen per week achter, dus ik wil niet weer 1100 euro eraan uitgeven, 6-700 euro vind ik echt wel de max. Nu lijkt de Acer aan mijn eisen te voldoen en met 500 euro ook nog eens vriendelijk geprijsd, echter kan ik hier niet zoveel reviews van vinden. Hij staat sinds 20 november in de PW dus hij is vast nog niet zo lang verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Vinze schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:30:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Acer ED347CKR? Ik heb thuis de Alienware staan en ben hier ontzettend tevreden over. Aangezien ik nu een kantoorruimte heb moet ik ook een 2e monitor voor daar aanschaffen en dat moet sowieso een ultrawide worden. Gamen zal ik er niet op doen maar programmeren en een stukje webdesign wel. Na aanleiding van de Alienware weet ik wel wat ik belangrijk vind:

- 3440x1440
- Curved
- Goede uniforme kleuren
- VESA compatible
- 100hz is wel fijn, maar geen must

Ik zit er 2 of 3 dagen per week achter, dus ik wil niet weer 1100 euro eraan uitgeven, 6-700 euro vind ik echt wel de max. Nu lijkt de Acer aan mijn eisen te voldoen en met 500 euro ook nog eens vriendelijk geprijsd, echter kan ik hier niet zoveel reviews van vinden. Hij staat sinds 20 november in de PW dus hij is vast nog niet zo lang verkrijgbaar.
Heb dit scherm sinds afgelopen maandag in mijn bezit, bevalt erg goed. Kom zelf van een 24 inch FHD scherm met belabberde kleurweergave dus geen eerlijk vergelijkingsmateriaal, maar mij valt op dat het scherm erg helder is in de standaard modus. Kleurweergave is zeer goed (uniform, geen witte vlekken of kleurverschillen) en contrastrijk. Qua instellingen en dergelijke is het paneel goed aan te passen naar je eigen wensen. Daarnaast is het scherm in hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar wat mooi meegenomen is voor het geld. Speakers heb ik niet aangesloten, kan ik dus geen info over geven.

Enige 'nadeel' is dat je het scherm aan de zijkant licht ziet weglopen, alsof het paneel naar achteren wegdraait. Dit gaat om 2 pixels aan beide kanten die je dus net wel/net niet ziet, maar dit komt doordat ik erg dicht bij het scherm zit i.v.m. beschikbare ruimte (ongeveer 1 meter afstand).

EDIT: Ohja, het (losse!) stekkerblok is te lang om achter de monitor weg te werken, maar het snoer is te kort om hem netjes via de kabelgoot naar de vloer te laten lopen. Langere stekker met varkenssnuit is hiervoor wellicht een oplossing.

Edit2: Gezien de VESA mount belangrijk voor je is, houd er rekening mee dat de poorten recht naar achteren staan in plaats van naar beneden! Mocht je het scherm dicht tegen de muur aan hangen, bestel dan kabels met een connector onder 90 graden hoek

Last but not least: In de VS is het scherm al sinds dit voorjaar verkrijgbaar, zie NewEgg voor wat meer reviews

[ Voor 15% gewijzigd door NLDViane op 27-12-2018 14:15 ]

• Vinze
NLDViane schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:45:
[...]

Heb dit scherm sinds afgelopen maandag in mijn bezit, bevalt erg goed. Kom zelf van een 24 inch FHD scherm met belabberde kleurweergave dus geen eerlijk vergelijkingsmateriaal, maar mij valt op dat het scherm erg helder is in de standaard modus. Kleurweergave is zeer goed (uniform, geen witte vlekken of kleurverschillen) en contrastrijk. Qua instellingen en dergelijke is het paneel goed aan te passen naar je eigen wensen. Daarnaast is het scherm in hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar wat mooi meegenomen is voor het geld. Speakers heb ik niet aangesloten, kan ik dus geen info over geven.

Enige 'nadeel' is dat je het scherm aan de zijkant licht ziet weglopen, alsof het paneel naar achteren wegdraait. Dit gaat om 2 pixels aan beide kanten die je dus net wel/net niet ziet, maar dit komt doordat ik erg dicht bij het scherm zit i.v.m. beschikbare ruimte (ongeveer 1 meter afstand).

EDIT: Ohja, het (losse!) stekkerblok is te lang om achter de monitor weg te werken, maar het snoer is te kort om hem netjes via de kabelgoot naar de vloer te laten lopen. Langere stekker met varkenssnuit is hiervoor wellicht een oplossing.

Edit2: Gezien de VESA mount belangrijk voor je is, houd er rekening mee dat de poorten recht naar achteren staan in plaats van naar beneden! Mocht je het scherm dicht tegen de muur aan hangen, bestel dan kabels met een connector onder 90 graden hoek

Last but not least: In de VS is het scherm al sinds dit voorjaar verkrijgbaar, zie NewEgg voor wat meer reviews
Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Vorig jaar heb ik een Samsung C34H890 gehad maar deze retour gestuurd vanwege het feit dat de kleuren langs de randen sterk afnamen. Wanneer ik een printscreen maakte en de taakbalk in het screenshot +/- 200px naar boven verplaatste hadden de taakbalk iconen veel "vollere" kleuren. Zou je eens willen kijken of de Acer deze kwaal niet heeft? (zie ook deze foto voor een voorbeeld: https://i.imgur.com/Rd6wAKI.jpg)

Wat betreft de kabels die recht naar achteren steken maakt voor mij niet zoveel uit, bureau staat toch in het midden van het kantoor dus daar zou ik geen last van moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Vinze schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Vorig jaar heb ik een Samsung C34H890 gehad maar deze retour gestuurd vanwege het feit dat de kleuren langs de randen sterk afnamen. Wanneer ik een printscreen maakte en de taakbalk in het screenshot +/- 200px naar boven verplaatste hadden de taakbalk iconen veel "vollere" kleuren. Zou je eens willen kijken of de Acer deze kwaal niet heeft? (zie ook deze foto voor een voorbeeld: https://i.imgur.com/Rd6wAKI.jpg)

Wat betreft de kabels die recht naar achteren steken maakt voor mij niet zoveel uit, bureau staat toch in het midden van het kantoor dus daar zou ik geen last van moeten hebben.
Heb het voor je getest, er is een miniem verschil maar voor mij niet storend. https://i.imgur.com/a/O1oG7J3

Daarnaast, het is geen IPS paneel maar VA, en met deze grootte ben ik bang dat jet eigenlijk altijd wel minieme kleur/contrastverschillen houdt als je voor goedkoop gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door NLDViane op 27-12-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Wie heeft er enig ervaring met een Acer X34p, ik zit momenteel met een probleem, maar Acer ontkent het te zien.

Als ik het in woorden moet omschrijven: Het zijn honderden horizontale dunne lijntjes die vooral aan de rechterkant van het scherm lopen, vooral als de monitor net aan staat en nog ‘’koud’’ is. De lijntjes zorgen er voor dat het beeld er niet strak maar pixelig uit ziet. De lijntjes zijn nog geen millimeter dik. Het best is het te zien als de monitor is aangesloten op een desktop, start dan Microsoft Edge Browser op in full screen en kijk dan in de rechter bovenhoek, daar zijn in de grijze balk vlak bij het kruisje de lijntjes duidelijk zichtbaar. Mijn full HD monitor heeft eigenlijk nog een strakker beeld dan deze monitor.

De lijntjes zijn zichtbaar over het gehele scherm. Eerst moet je goed kijken, maar ook echt goed… Als je de lijntjes eenmaal ziet, kun je er niet meer doorheen kijken, dan is het altijd zichtbaar en stoort het enorm.

Als de lijnen eenmaal zichtbaar zijn, dan zie ik ze terug in pictogrammen, in foto’s en in games.

Ik weet dat het niet aan de kabel of aan mijn pc ligt. Toen ik de lijntjes eenmaal gevonden had, waren ze voor mij ook zichtbaar in het menu van de monitor zelf. Het menu dat te bereiken is via de knoppen op de achterkant. Dus dan moet het aan de monitor zelf liggen. De monitor is getest op meerdere stopcontacten, zowel geaard als on-geaard. Hiervoor heb ik ook 2x een x34p gehad (gingen terug wegens veel Backlight bleed) en die hadden dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
NLDViane schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:45:
[...]

Het scherm is eigenlijk voor de prijs zeer goed. Ook bij Newegg in de VS zijn ze er tevreden over. De paar slechte reviews gaan over leveringsproblemen of een enkele DOA.

Wat ik wel niet kan terugvinden is informatie over het volgende:

- De minimum freesync fps range
- hoe de prestaties m.b.t. korte-medium afstand kijkhoeken zijn (bijvoorbeeld een persoon of twee die naast je aan het zitten zijn en meegamen of iets meevolgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Elazz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:30:
[...]

Het scherm is eigenlijk voor de prijs zeer goed. Ook bij Newegg in de VS zijn ze er tevreden over. De paar slechte reviews gaan over leveringsproblemen of een enkele DOA.

Wat ik wel niet kan terugvinden is informatie over het volgende:

- De minimum freesync fps range
- hoe de prestaties m.b.t. korte-medium afstand kijkhoeken zijn (bijvoorbeeld een persoon of twee die naast je aan het zitten zijn en meegamen of iets meevolgen)
Heb het boekje er even bijgepakt, minimale verticale frequentie is 48Hz. Vermoed dus dat FreeSync vanaf 48Hz/FPS werkt tot 100Hz (of 110/120 wanneer Overdrive op Extreme staat)

Als de personen direct links en rechts van je zitten gaat het vanaf ongeveer een meter afstand goed. Officieel geeft Acer 178 graden op links/rechts.

Side note: vanaf de zijkanten (als 2e persoon) is er wel degelijk backlight bleed te zien. Dit valt bijna niet op als je er recht voor zit maar ernaast wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
NLDViane schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:42:
[...]

Heb het boekje er even bijgepakt, minimale verticale frequentie is 48Hz. Vermoed dus dat FreeSync vanaf 48Hz/FPS werkt tot 100Hz (of 110/120 wanneer Overdrive op Extreme staat)

Als de personen direct links en rechts van je zitten gaat het vanaf ongeveer een meter afstand goed. Officieel geeft Acer 178 graden op links/rechts.

Side note: vanaf de zijkanten (als 2e persoon) is er wel degelijk backlight bleed te zien. Dit valt bijna niet op als je er recht voor zit maar ernaast wel!
Dat is goed om te weten. Dat is eigenlijk best een goede range want er zijn goedkope schermen met 80-100 maar deze gaat dus 48hz-100hz (en blijkbaar zelfs iets hoger)

Mbt tot kijkhoeken is dat dus zeer degelijk eigenlijk en niet echt anders dan televisies (weliswaar kijk je daar van een grotere afstand).

Dat er ooit 5 tegelijk op het scherm zullen spelen of meevolgen (dus 2 links en 2 rechts zal klein zijn en zelfs dan zitten we niet echt naast elkaar maar meer in 2 rijen op een wat ruimere afstand van het scherm). Backlight bleed gaat dan ook niet echt hard opwegen denk ik.

De meerwaarde van dit scherm voor die prijs is dan duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinze
Ik heb de Acer ED347CKR inmiddels in bezit en getest. Eerste indruk is zeer positief! De kleuren knallen van het scherm af en doen eigenlijk niet onder voor m'n AW3418DW. De bouwkwaliteit is ook prima en er zit een stevige standaard bij welke zowel van links naar rechts kan en in hoogte verstelbaar is. De curve is iets scherper dan de AW3418DW maar wel prettig om naar te kijken, zou op dit formaat geen plat scherm willen hebben. Om op te gamen is de Alienware met zijn IPS scherm, 120hz en G-sync nog altijd wel de betere keus, maar op prijs/kwaliteit wint de Acer het dik.

De Acer komt binnenkort in m'n nieuwe kantoor te staan maar kon het niet laten om hem even naast m'n Alienware te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/drqrsXtm.jpg
(klik voor groot)

Tevens is hij vandaag in de aanbieding op Bol.com voor 425 euro, echt een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 18:32
@Vinze Welke monitor arm/standaard is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@AlexMurphy Dat is deze van Amazon.de.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Heb de Acer ed347ckr nu ook een middag in bezit. Op het eerste oog echt een prachtig uwqhd scherm, geen backlight bleed, 100hz buttersmooth en dat voor €425 (dankzij 15% korting op geselecteerde acer producten). Heerlijk veel werkruimte en prachtige game/film ervaring. Aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
@Pykow Diablo 3 wordt volgens mij niet standaard ondersteunt op ultrawide, je krijgt dan 2 zwarte balken aan de zijkant. Niet dat je daar je keuze voor een monitor van zou moeten laten afhagnen vind ik, ik ben superblij met me alienware en speel er evengoed vrolijk d3 op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@Pykow en @Timba- als je D3 in borderless Windowed speelt krijg je wel het volledige beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6eRPX0rBwKNkN2bSl8CwNJw/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 03-01-2019 14:53 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@Blaat huh oh borderless doet t wel? :o Ok goeie tip :) Ben wel beneiuwd of g sync t dan goed werkt want ik weet wel dat de optie bestaat maar dat dat soms evengoed problemen geeft :)

[ Voor 73% gewijzigd door Timba- op 03-01-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
nieuws: Nvidia ondersteunt vanaf 15 januari Adaptive Sync - update

Beste nieuws in tijden. Opeens zijn er een stuk meer schermen een valide optie zonder hoofdprijs! (Adaptive Sync = Freesync).

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 07-01-2019 12:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20
Timba- schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:14:
@Blaat huh oh borderless doet t wel? :o Ok goeie tip :) Ben wel beneiuwd of g sync t dan goed werkt want ik weet wel dat de optie bestaat maar dat dat soms evengoed problemen geeft :)
Sowieso maakt het alt+tab een stuk prettiger, in alle games eigenlijk. Windowed borderless ftw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ook ik heb een Acer ED347CKR en ben er zeer tevreden mee! Op Newegg las ik wat over dat het beeldscherm zichzelf soms eventjes uitschakeld bij te hoge temperaturen/over-heating. Ik dacht eerst dta het aan het overklokken van mijn videokaart lag maar dat doet die van mij dus ook met regelmaat. Na een uurtje gamen begint het meestal.

Ik heb gezocht op ED347CKR icm over heating, etc maar ik krijg geen specifieke informatie hierover. Ik kan zo snel een oplossing verzinnen behalve een ventilator op m'n beeldscherm te zetten +o)

Hebben jullie nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Call of Duty schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:08:
Ook ik heb een Acer ED347CKR en ben er zeer tevreden mee! Op Newegg las ik wat over dat het beeldscherm zichzelf soms eventjes uitschakeld bij te hoge temperaturen/over-heating. Ik dacht eerst dta het aan het overklokken van mijn videokaart lag maar dat doet die van mij dus ook met regelmaat. Na een uurtje gamen begint het meestal.

Ik heb gezocht op ED347CKR icm over heating, etc maar ik krijg geen specifieke informatie hierover. Ik kan zo snel een oplossing verzinnen behalve een ventilator op m'n beeldscherm te zetten +o)

Hebben jullie nog een idee?
Contact opnemen met verkoper? Een monitor hoort niet te 'overheaten'. Klinkt meer als een overijverige/ defecte temperatuursensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:18
Vinze schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:07:
Ik heb de Acer ED347CKR inmiddels in bezit en getest. Eerste indruk is zeer positief! De kleuren knallen van het scherm af en doen eigenlijk niet onder voor m'n AW3418DW. De bouwkwaliteit is ook prima en er zit een stevige standaard bij welke zowel van links naar rechts kan en in hoogte verstelbaar is....
Ziet er erg netjes uit! Gebruik je hem ook voor ontwerp taken? Ik ben zelf opzoek naar zo een soort scherm met gelijke specificaties, maar hij moet ook wel voldoen voor ontwerp en lightroom taken. Ik begrijp dat IPS wel de kers op de taart is wat dat betreft dan, maar gezien de prijs en de rest van de specs is deze wel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Suicyder schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:07:
[...]

Sowieso maakt het alt+tab een stuk prettiger, in alle games eigenlijk. Windowed borderless ftw :+
team fullscreen hier :+ Heb net een nieuw systeem in mekaar geplugd en met deze gaat het rap zat dat alt tabben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucacker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik heb sinds enige tijd de BenQ EX3501R, ben er zeker tevreden mee. Echter heb ik de laatste tijd moeite met het verkrijgen van een verbinding over USB-C, zowel voor beeld als de hub. Ik krijg soms pas verbinding met het scherm als ik het scherm even van de stroom afhaal en daarna weer aansluit. Heeft iemand dit ook ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
Nemm schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Ziet er erg netjes uit! Gebruik je hem ook voor ontwerp taken? Ik ben zelf opzoek naar zo een soort scherm met gelijke specificaties, maar hij moet ook wel voldoen voor ontwerp en lightroom taken. Ik begrijp dat IPS wel de kers op de taart is wat dat betreft dan, maar gezien de prijs en de rest van de specs is deze wel erg interessant.
Hij wordt wel gebruikt om websites/apps mee te ontwerpen en naar mijn idee zijn de kleuren van het scherm hier goed genoeg voor. Nu heb ik geen kalibratie apparaatje dus durf niet te zeggen hoe goed de kleurweergave is in vergelijking met bijvoorbeeld een Eizo. In mijn Alienware zit wel een gekalibreerd profiel en via de monitor instellingen kan ik de Acer (op het oog) vrij goed overeen laten komen, ook al heb je altijd wat kleurverschil mede doordat een VA paneel andere eigenschappen heeft dan een IPS paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Fearbeek schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:51:
Wie heeft er enig ervaring met een Acer X34p, ik zit momenteel met een probleem, maar Acer ontkent het te zien.

Als ik het in woorden moet omschrijven: Het zijn honderden horizontale dunne lijntjes die vooral aan de rechterkant van het scherm lopen, vooral als de monitor net aan staat en nog ‘’koud’’ is. De lijntjes zorgen er voor dat het beeld er niet strak maar pixelig uit ziet. De lijntjes zijn nog geen millimeter dik. Het best is het te zien als de monitor is aangesloten op een desktop, start dan Microsoft Edge Browser op in full screen en kijk dan in de rechter bovenhoek, daar zijn in de grijze balk vlak bij het kruisje de lijntjes duidelijk zichtbaar. Mijn full HD monitor heeft eigenlijk nog een strakker beeld dan deze monitor.

De lijntjes zijn zichtbaar over het gehele scherm. Eerst moet je goed kijken, maar ook echt goed… Als je de lijntjes eenmaal ziet, kun je er niet meer doorheen kijken, dan is het altijd zichtbaar en stoort het enorm.

Als de lijnen eenmaal zichtbaar zijn, dan zie ik ze terug in pictogrammen, in foto’s en in games.

Ik weet dat het niet aan de kabel of aan mijn pc ligt. Toen ik de lijntjes eenmaal gevonden had, waren ze voor mij ook zichtbaar in het menu van de monitor zelf. Het menu dat te bereiken is via de knoppen op de achterkant. Dus dan moet het aan de monitor zelf liggen. De monitor is getest op meerdere stopcontacten, zowel geaard als on-geaard. Hiervoor heb ik ook 2x een x34p gehad (gingen terug wegens veel Backlight bleed) en die hadden dit probleem niet.
Klinkt als pixel inversion artifacts, maar kan ik niet met zekeheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Wauw, super, dit is het eerste wat er inderdaad een beetje op lijkt. De lijnen staan echter wel stil bij mij en verdwijnen na verloop van tijd wel, daarna zijn ze minder zichtbaar. (zeg maar na 1 uur). Daarbij, pixel inversion artifacts lijken veel dikkere lijnen te zijn, ik praat echt over honderden lijntjes die om te pixel zichtbaar zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Fearbeek op 08-01-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Fearbeek schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:21:
Wauw, super, dit is het eerste wat er inderdaad een beetje op lijkt. De lijnen staan echter wel stil bij mij en verdwijnen na verloop van tijd wel, daarna zijn ze minder zichtbaar. (zeg maar na 1 uur). Daarbij, pixel inversion artifacts lijken veel dikkere lijnen te zijn, ik praat echt over honderden lijntjes die om te pixel zichtbaar zijn.
https://rog.asus.com/foru...rsion-Inversion-Artifacts

Hier iets vergelijkbaars. Acer zou dit gewoon moeten fixen. Kan iets met de aansturing mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
ionn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:46:
[...]

https://rog.asus.com/foru...rsion-Inversion-Artifacts

Hier iets vergelijkbaars. Acer zou dit gewoon moeten fixen. Kan iets met de aansturing mis zijn.
Ik heb eindelijk een afbeelding gevonden die mijn probleem exact laat zien zoals ik het zie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EZDuUkn.jpg
Deze ook doorgezet naar Bol.com en Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Fearbeek schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Ik heb eindelijk een afbeelding gevonden die mijn probleem exact laat zien zoals ik het zie.
[Afbeelding]
Deze ook doorgezet naar Bol.com en Acer.
Hmm en het verdwijnt ook na een uurtje. Het is wel zo dat veel lcd panelen moeten opwarmen. Zo heeft míjn nieuwe monitor de eerste 15 minuten meer ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
ionn schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Hmm en het verdwijnt ook na een uurtje. Het is wel zo dat veel lcd panelen moeten opwarmen. Zo heeft míjn nieuwe monitor de eerste 15 minuten meer ghosting.
Het vreemde is, deze monitor had het aan het begin niet. En mijn Full HD 1080p IPS Benq monitor heeft er ook geen last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-01 21:28
Ik sta op het punt een Ultrawide te kopen en heb een viertal schermen die ik allemaal interessant vindt. Ik heb wel een duidelijke voorkeur; het liefste ga ik voor de AOC AG352UCG6 Zwart. Ik vind persoonlijk IPS glow en BLB storender, en ik ben geen hardcore shooter speler dus de voordelen van IPS zijn voor mij minder interessant.

Evengoed zijn de Alienware en X34P beide ook een optie. Ik was eigenlijk aan het wachten op een mooie aanbieding en ik hoopte dat de CES hiertoe zou leiden. Is er een consensus of de prijzen nog noemenswaardig gaan bewegen op dit soort modellen? Ik zie met name op de AW3418DW mooie aanbiedingen in de US.

Ik heb de huidige bedragen er evengoed voor over. Ik zou het alleen zonde vinden als de prijzen volgende maand flink zakken. Is daar een algemeen idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Obcidian schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:30:
Ik sta op het punt een Ultrawide te kopen en heb een viertal schermen die ik allemaal interessant vindt. Ik heb wel een duidelijke voorkeur; het liefste ga ik voor de AOC AG352UCG6 Zwart. Ik vind persoonlijk IPS glow en BLB storender, en ik ben geen hardcore shooter speler dus de voordelen van IPS zijn voor mij minder interessant.

Evengoed zijn de Alienware en X34P beide ook een optie. Ik was eigenlijk aan het wachten op een mooie aanbieding en ik hoopte dat de CES hiertoe zou leiden. Is er een consensus of de prijzen nog noemenswaardig gaan bewegen op dit soort modellen? Ik zie met name op de AW3418DW mooie aanbiedingen in de US.

Ik heb de huidige bedragen er evengoed voor over. Ik zou het alleen zonde vinden als de prijzen volgende maand flink zakken. Is daar een algemeen idee over?
Flink zakken zal niet snel gebeuren. Daarvoor is de markt gewoon te klein in dit segment. Op CES worden wellicht nieuwe monitoren aangekondigd, maar over het algemeen verschijnen die dan ook niet direct in de winkels. Dus in hoeverre wil je wachten? Dit is een terugkerende vraag bij computerhardware.

Ik redeneer altijd maar zo: Stel er gaat 200 van de prijs af over 3 maand, dan heb ik dus 2 euro per dag "teveel" betaald, maar hierdoor heb ik wel 100 dagen eerder plezier van mijn hardware. Is dat het je waard of niet? Wat je daarnaast vaak zit is dat met wacht met kopen om dezelfde reden als jij, echter dan besluit men om toch maar de nieuwe versie te kopen, en die zijn vaak duurder (zeker met videokaarten tegenwoordig). Het blijft persoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
PolderPloer! schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Flink zakken zal niet snel gebeuren. Daarvoor is de markt gewoon te klein in dit segment. Op CES worden wellicht nieuwe monitoren aangekondigd, maar over het algemeen verschijnen die dan ook niet direct in de winkels. Dus in hoeverre wil je wachten? Dit is een terugkerende vraag bij computerhardware.

Ik redeneer altijd maar zo: Stel er gaat 200 van de prijs af over 3 maand, dan heb ik dus 2 euro per dag "teveel" betaald, maar hierdoor heb ik wel 100 dagen eerder plezier van mijn hardware. Is dat het je waard of niet? Wat je daarnaast vaak zit is dat met wacht met kopen om dezelfde reden als jij, echter dan besluit men om toch maar de nieuwe versie te kopen, en die zijn vaak duurder (zeker met videokaarten tegenwoordig). Het blijft persoonlijk...
Bedankt voor de reactie. Ik ben het eens met het punt dat wachten vanuit dat oogpunt niet handig is. Ik dacht misschien duiken ze deze maand nog onder de huidige prijzen. Even de inventaris opmaken van de nieuwe schermen. Met name de nieuwe MPG341CQR van MSI vind ik interessant, aangezien ik VA prima vindt voor mijn game behoeften. En ik ben ook wel gecharmeerd van de optie om met FreeSync2 van een Nvidia en AMD kaart gebruik te kunnen maken. Nog genoeg te testen op dat gebied maar misschien net even het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik zit in hetzelfde schuitje met als verschil dat ik €1000 voor een monitor wél teveel geld vind. Ik heb nu een Dell Ultrasharp U2713HM en dat bevalt goed qua kleuren en kijkhoek, dus ik neig wel om bij IPS te blijven. Dan is de enige echte kandidaat die Alienware... Die AOC heeft trouwens wat problemen met de overgang van pixels, check: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_agon_ag352ucg.htm

Dan kun je denk ik beter kijken naar de pricewatch: Acer Predator X34P Zwart of de pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart maargoed dan zit je ook weer dichtbij de prijs van de Alienware, die toch net iets beter uit de tests komt.. zie ook http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:41:
Ik zit in hetzelfde schuitje met als verschil dat ik €1000 voor een monitor wél teveel geld vind. Ik heb nu een Dell Ultrasharp U2713HM en dat bevalt goed qua kleuren en kijkhoek, dus ik neig wel om bij IPS te blijven. Dan is de enige echte kandidaat die Alienware... Die AOC heeft trouwens wat problemen met de overgang van pixels, check: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_agon_ag352ucg.htm

Dan kun je denk ik beter kijken naar de pricewatch: Acer Predator X34P Zwart of de pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart maargoed dan zit je ook weer dichtbij de prijs van de Alienware, die toch net iets beter uit de tests komt.. zie ook http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm.
Als dat te veel voor je is, zal een ultrawide niets voor jou zijn. De prijzen gaan niet noemenswaardig zakken in de nabije toekomst. De R&D kosten zijn domweg te hoog t.o.v. de verkoopaantallen. De markt is gewoon te klein om de kosten goed te kunnen terugverdienen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
Afhankelijk van je eisen zijn er best aardige opties voor minder. Ik lees goeie dingen over de BenQ EX3501R, en Acer heeft nog een goedkoper model. Natuurlijk doe je concessies, maar met name de BenQ voor 650,- is een overweging aan mijn kant nu, ongeacht dat ik ook meer over heb voor een monitor.

Ik blijf zelf liever bij VA dus de AW3418DW, X34P en de variant van Asus zijn niet voor mij. Ik vind wat smear/ghosting minder storend dan IPS glow/blb. Ik ben meer van de RPG's en kan het contrast/zwart van VA juist waarderen. Met name op basis van deze review denk ik dat het AOC model bij mij goed zal vallen:
https://pcmonitors.info/reviews/aoc-ag352ucg6/

Er zijn wel twee nieuwe schermen aangekondigd die ik interessant vind, binnen dezelfde prijsklasse. Er zijn natuurlijk ook veel echte high-end schermen getoond maar ik heb er momenteel geen 1500,- voor over en sommige gaan nog duurder zijn, zoals het nieuwe ASUS scherm. Sowieso is 200Hz niet nodig voor mij.

Ik vind deze twee wel interessant:

MSI MPG341CQR. Deze zal rond de 900,- kosten en in Juni/Juli verschijnen.
Viewsonic Elite XG350R-C. Prijs rond de 750,- en komt nog deze maand in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 23:10
Obcidian schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:57:
Afhankelijk van je eisen zijn er best aardige opties voor minder. Ik lees goeie dingen over de BenQ EX3501R,
Heb deze al meer dan een jaar, mocht iemand wat willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik heb de Acer X34P ook dik tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
DoubleYouPee schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Heb deze al meer dan een jaar, mocht iemand wat willen weten...
Nou in dat geval... :)

Ben wel benieuwd of je het nog een interessante koop vindt nu, voor de huidige prijs gezien de specs/prestaties. Ik weet dat het HDR verhaal niet interessant is maar dat is ook niet onderdeel vd overweging voor dit scherm. Ik denk alleen niet dat deze G-Sync compatibel gaat zijn tzt maar dat zou super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Obcidian schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:44:
[...]

Ben wel benieuwd of je het nog een interessante koop vindt nu, voor de huidige prijs gezien de specs/prestaties. Ik weet dat het HDR verhaal niet interessant is maar dat is ook niet onderdeel vd overweging voor dit scherm. Ik denk alleen niet dat deze G-Sync compatibel gaat zijn tzt maar dat zou super zijn.
Álle schermen met freesync zijn min of meer G-Sync Compatible :r Adaptive-Sync compatible, alleen je moet oppassen welke range hij ondersteunt, dat wil nog wel eens schelen per monitor.
G-Sync Compatible == Adaptive-Sync Compatible == Free-Sync, niks van Nvidia bij....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[...]

Zoals hieronder gezegd denk ik dat hij wel "gsync compatible" gaat worden. Heb geen flickering met freesync en 48-100hz. Voor 3440x1440 prima. Wil toch niet onder de 48fps komen.

Over het scherm zelf: niks te klagen, maar het heeft wel de "standaard kwaaltjes" van een VA scherm, dus langzame zwart/wit response waardoor je wat ghosting kan krijgen. Met AMA op premium wordt dit beter. De artifacts die je hier van kan krijgen zijn veel minder aanwezig/opvallend. Ghosting is vooral te merken bij lagere brightness, bijv. i.c.m. Flux.

Op alle andere momenten (90%>) is het gewoon 3440x1440 en 100hz en 35". Blijft super. Geen laste van backlightbleeding of uniformiteit problemen. Voor €650 zeker prima voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een ultrawide, maar blijft nu echt hangen bij de Alienware aw3418dw of de Predator x34p. Welke raden jullie aan ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@Intelcorei7 Ik kan beide aanraden. Het is hetzelfde panel. Ik heb de Predator die uitstekend bevalt. Niet tot zeer weinig IPS glow en geen backlightbleed. Build quality is goed.

Ik zou gaan voor het design dat jou het meest aanspreekt en even kijken naar levertijden van de Alienware.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LG komt met een 38 inch 21:9 3840x1600 144Hz IPS scherm oOo

Heb nu de 38 inch Dell en vind die qua formaat echt perfect, alleen 60Hz is het gewoon niet voor shooters. Zodra LG met dat scherm komt en Samsung en Dell mee gaan doen wordt het tijd om te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:08:
LG komt met een 38 inch 21:9 3840x1600 144Hz IPS scherm oOo

Heb nu de 38 inch Dell en vind die qua formaat echt perfect, alleen 60Hz is het gewoon niet voor shooters. Zodra LG met dat scherm komt en Samsung en Dell mee gaan doen wordt het tijd om te upgraden.
Dat beloven ze al 2 jaar, en het geld staat al 2 jaar op mijn rekening te wachten, eerst zien, dan geloven....
(heb je een linkje?)

Als ze hem nou op 7-2 beschikbaar maken, dan kan die mooi samen met Arfietoo samen besteld worden, lijkt me wel een mooi valentijnscadeautje voor mezelf :+

edit: Bah, G-Sync.... :(
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:19:
Nou weet ik niet hoe zulke dingen precies zitten, maar het lijkt mij dat het puur om het paneel gaat toch ? Een fabrikant zou toch gewoon het paneel kunnen pakken en dan wel of geen G-Sync of FreeSync gebruiken ? (Paneel = IPS 38 inch 144Hz @ 3840x1600)
Dat is zeker waar, als dat mag van LG/als het paneel niet al om de G-Sync module heen gebouwd is.
Ik vind het gewoon jammer omdat zo'n beeldscherm 10 jaar meegaat, en ik vrij wil zijn in mijn huidige en toekomstige videokaart keuze, te meer omdat Nvidia nu eindelijk ook Freesync gaat ondersteunen (Jaja, Adaptive-sync of G-Sync Compatible marketing)

[ Voor 48% gewijzigd door zion op 13-01-2019 23:45 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Dat beloven ze al 2 jaar, en het geld staat al 2 jaar op mijn rekening te wachten, eerst zien, dan geloven....
(heb je een linkje?)
Nog niet te koop, maar hij bestaat :)

YouTube: LG at CES 2019: the new UltraGear 38" G-Sync Monitor
Nou weet ik niet hoe zulke dingen precies zitten, maar het lijkt mij dat het puur om het paneel gaat toch ? Een fabrikant zou toch gewoon het paneel kunnen pakken en dan wel of geen G-Sync of FreeSync gebruiken ? (Paneel = IPS 38 inch 144Hz @ 3840x1600)

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:04
Na een 144Hz VA curved 24" overgestapt op een Dell U2715H, kon de extra resolutie toch niet missen. Toen kwam ik vrijdag op V&A een mooie Asus PG348Q tegen (voor een hele mooie prijs :)), mijn 1e ultrawide! Zat er al 2 jaar naar te staren, maar de prijs van ~€900-1100 hield mij tegen.
Enige nadeel aan scherm is IPS glow, maar ingame zie je het niet (vind ik) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Santee schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:11:
Na een 144Hz VA curved 24" overgestapt op een Dell U2715H, kon de extra resolutie toch niet missen. Toen kwam ik vrijdag op V&A een mooie Asus PG348Q tegen (voor een hele mooie prijs :)), mijn 1e ultrawide! Zat er al 2 jaar naar te staren, maar de prijs van ~€900-1100 hield mij tegen.
Wat speel je en hoeveel (minder) frames haal je nu vergeleken met de Dell ?
Daarnaast merkte je een groot verschil van 144hz terug naar 100/120hz ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Pykow schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Wat speel je en hoeveel (minder) frames haal je nu vergeleken met de Dell ?
Daarnaast merkte je een groot verschil van 144hz terug naar 100/120hz ?
Momenteel BF1, League, Assasins Creed Odyssey. Heb een Vega56 en GTX980ti (1500/8000MHz), ik ga nog naar de Nvidia kaart switchen voor Gsync, maar zit even in ander systeem.

Ik haal wel merkbaar lagere framerate, maar bij BF1 valt het mee door de 6600k die mij eigenlijk bottlenecked, zit in multiplayer op 60-74fps. Odyssey met alles ultra ging terug naar 40fps 8)7
Heb alles op medium gezet en ging weer naar 70+ (draaide eerst op de 50-60 geloof ik).

Volgens mij kan je gewoon het aantal pixels tellen, is vrijwel een lineaire scaling als je geen bottlenecks hebt.

Verder merkte ik van 144Hz -> 60Hz wel, zeker in snelle shooters, in rpg's minder, maar daar haalde ik sowieso maar rond de 70fps. 100Hz - 144Hz geen idee, ik heb ze niet naast elkaar kunnen testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Santee op 14-01-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Santee schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:11:
Meh, jij was me dus net voor... :'( :'( :'(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Sp33dFr34k schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Meh, jij was me dus net voor... :'( :'( :'(
Oh rip, ja ik reageerde echt binnen 2 minuten ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij ook. @PilatuS had dat er even bij mogen vermelden. ;)
Blaat schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Als dat te veel voor je is, zal een ultrawide niets voor jou zijn. De prijzen gaan niet noemenswaardig zakken in de nabije toekomst. De R&D kosten zijn domweg te hoog t.o.v. de verkoopaantallen. De markt is gewoon te klein om de kosten goed te kunnen terugverdienen.
Werelds lijkt ook ongeveer dat te denken. Misschien wat prijsdaling met grotere aantallen die verkocht worden maar niet veel, €100 of zo. Ik heb er zelf geen mening over, ik heb geen bewijzen gezien.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Vorige week heb ik een AOC Agon AG352UCG6 aangeschaft als vervanger van een BenQ XL2411T 144Hz 1080p TN scherm. Dit omdat m'n nieuwe videokaart alleen displayport en HDMI (to 60Hz) heeft en de BenQ alleen DVI en HDMI ingangen.

Het verschil is nauwelijks te beschrijven. Kleurweergave van de BenQ was niet al te goed (ook niet na calibratie met m'n colormunki) maar in vergelijking met dit scherm begrijp ik eigenlijk niet meer hoe ik met die BenQ hebben kunnen werken/gamen. Het diepe zwart en kleurweergave is prachtig. Verder geen enkele dode pixel. Voet is lekker zwaar en het voelt allemaal niet flabberig aan.

Ik wist niet wat ik zag met BFV (alles op Ultra), wat een mooi 'immersive' beeld. Monitor wordt aangestuurd door een MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio kaart en een FPS zit zo rond de 80-100fps. Door m'n 3570K processor (@4.2GHz) wat moeite in 64-player potjes maar nog geen reden om dat ook maar meteen te upgraden.

Alleen -ondanks de G-sync en de de 120Hz- toch wel het idee dat m'n BenQ met strobing aan een strakker (minder blur) beeld gaf, maar dat weegt absoluut niet op tegen de sublieme beeldweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogal een upgrade, van een 1080p TN naar dat. *O*
Proficiat @immetjes. Ik kon niet meer terug naar TN of VA uit die tijd (inmiddels is VA beter!) nadat ik naar IPS overstapte, ook al was het een hele eenvoudige IPS-monitor (24'', 1080p en 60 Hz). Elke keer dat ik een monitor met TN moest gebruiken (laptop, buiten de deur) ergerde ik me aan het beeld. :)
Wat betreft jouw CPU, misschien ene Ryzen3 CPU in juni? Dat lijkt me een hele mooie upgrade.

Overigens, voor wie het niet weet, tegenwoordig kan je ook G-Sync gebruiken met een FreeSync monitor. Je kan dus de goedkoopste van de twee kiezen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
immetjes schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:47:
Vorige week heb ik een AOC Agon AG352UCG6 aangeschaft als vervanger van een BenQ XL2411T 144Hz 1080p TN scherm. Dit omdat m'n nieuwe videokaart alleen displayport en HDMI (to 60Hz) heeft en de BenQ alleen DVI en HDMI ingangen.

Het verschil is nauwelijks te beschrijven. Kleurweergave van de BenQ was niet al te goed (ook niet na calibratie met m'n colormunki) maar in vergelijking met dit scherm begrijp ik eigenlijk niet meer hoe ik met die BenQ hebben kunnen werken/gamen. Het diepe zwart en kleurweergave is prachtig. Verder geen enkele dode pixel. Voet is lekker zwaar en het voelt allemaal niet flabberig aan.

Ik wist niet wat ik zag met BFV, wat een mooi 'immersive' beeld. Monitor wordt aangestuurd door een MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio kaart en een FPS zit zo rond de 80-100fps. Door m'n 3570K processor (@4.2GHz) wat moeite in 64-player potjes maar nog geen reden om dat ook maar meteen te upgraden.

Alleen -ondanks de G-sync en de de 120Hz- toch wel het idee dat m'n BenQ met strobing aan een strakker (minder blur) beeld gaf, maar dat weegt absoluut niet op tegen de sublieme beeldweergave.
Ik ben deze monitor ook aan het volgen. Voor de juiste prijs haal ik meteen de trekker over. Heb je deze voor 799,- gekocht als ik vragen mag?

En wat betreft het beeld. Heb je de settings al getest die in de pcmonitors.info review staan? Ben benieuwd of je dan nog steeds meer blur hebt vergeleken met het BenQ scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:19:
Proficiat @immetjes. Ik kon niet meer terug naar TN of VA uit die tijd (inmiddels is VA beter!) nadat ik naar IPS overstapte, ook al was het een hele eenvoudige IPS-monitor (24'', 1080p en 60 Hz). Elke keer dat ik een monitor met TN moest gebruiken (laptop, buiten de deur) ergerde ik me aan het beeld. :)
Wat betreft jouw CPU, misschien ene Ryzen3 CPU in juni? Dat lijkt me een hele mooie upgrade.

Overigens, voor wie het niet weet, tegenwoordig kan je ook FreeSync gebruiken met een G-Sync monitor. Je kan dus de goedkoopste van de twee kiezen.
Dat FreeSync nieuws kwam twee dagen nadat ik deze monitor had gekocht. Ik heb al wat zitten kijken naar een upgrade en een X470 platform met Ryzen 2700x is zo'n 20% goedkoper dan een Z390 platform met een i7 9700K. En inderdaad de nieuwe Zen3 (niet Ryzen 3, die is er al) kan dan erg interessant worden. Ik wacht het wel even af. We gaan zo eerst weer het bbq seizoen in.
Obcidian schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:09:
[...]

Ik ben deze monitor ook aan het volgen. Voor de juiste prijs haal ik meteen de trekker over. Heb je deze voor 799,- gekocht als ik vragen mag?

En wat betreft het beeld. Heb je de settings al getest die in de pcmonitors.info review staan? Ben benieuwd of je dan nog steeds meer blur hebt vergeleken met het BenQ scherm.
Ik heb deze inderdaad voor €799,- gekocht. Ik heb die settings gezien en ik heb de monitor een factory reset gegeven en het scherm daarna met m'n colormunki gekalibreerd. Hardwarematig moest ik alleen de helderheid terug zetten naar 18. De kleuren worden vervolgens door windows goed gezet mbv een icm profiel.

Ik zie verder geen blur als ik normaal speel. Alleen de BenQ had strobing. Zelfs bij snelle draaien absoluut geen blur bij de BenQ als je dat aan hebt staan. Het leek dan wel een CRT scherm.

Edit: Blijkbaar moet ik toch eerst nog wat in de monitor instellen om pas daarna te kalibreren (bron):
We stuck to the 'user' color temp mode which offered us access to the RGB controls from within the menu. We adjusted the RGB channels and brightness setting as shown in the table above. Note that in the user mode, the RGB channels default from their setting of 65 each in the 'warm' preset, down to 50 each in this mode. That has the knock on effect of significantly reducing contrast ratio, down to around 1300:1. As a result, we started by bumping them back up to 65 each and then carrying out the calibration process to determine the optimal settings shown. This will help us preserve the strong ~2000:1 contrast ratio from this panel. All these OSD changes allowed us to obtain an optimal hardware starting point and setup before software level changes would be made at the graphics card level. We left the LaCie software to calibrate to "max" brightness which would just retain the luminance of whatever brightness we'd set the screen to, and would not in any way try and alter the luminance at the graphics card level, which can reduce contrast ratio. These adjustments before profiling the screen would help preserve tonal values and limit banding issues. After this we let the software carry out the LUT adjustments and create an ICC profile.

[ Voor 57% gewijzigd door immetjes op 14-01-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
immetjes schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:47:

Ik wist niet wat ik zag met BFV (alles op Ultra), wat een mooi 'immersive' beeld. Monitor wordt aangestuurd door een MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio kaart en een FPS zit zo rond de 80-100fps. Door m'n 3570K processor (@4.2GHz) wat moeite in 64-player potjes maar nog geen reden om dat ook maar meteen te upgraden.

Kan zijn dat het scherm nét niet snel genoeg was voor 120Hz, z'n voorganger haalde iig de minimale 10ms niet (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_agon_ag352ucg.htm), hierdoor krijg je blur.
Kan je verhelpen door de OD (overdrive) hoger te zetten, maar dan krijg je weer overshoot. Kan zijn trouwens dat dit model een stuk beter is dan z'n voorganger dan dat de overdrive geen merkbare overshoot geeft.
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:19:

Overigens, voor wie het niet weet, tegenwoordig kan je ook FreeSync gebruiken met een G-Sync monitor. Je kan dus de goedkoopste van de twee kiezen.
Ook met een Vega56 op een Gsync scherm (PG348Q)? Ik dacht dat ze bedoelde dat je met een Nvidia kaart Sync kon draaien op een Freesync scherm?

[ Voor 20% gewijzigd door Santee op 14-01-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
Ik begreep dat je met de opvolger de OD het beste op Medium kan zetten, want hoger en er ontstaat redelijk wat overshoot.

Ik wacht nog even de ViewSonic Elite XG350R-C af. Die gaat een vergelijkbaar 35" VA paneel hebben met 100Hz en FreeSync, die ok zal werken met G-Sync vermoed ik. Wel strobing dus wat minder ghosting. Dezelfde net niet HDR als de BenQ, maar goed, het is iets.

Die zal rond de 700-800 moeten kosten dus een potentiele concurrent in mijn keuze voor de AOC Agon AG352UCG6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Obcidian schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:59:
Ik begreep dat je met de opvolger de OD het beste op Medium kan zetten, want hoger en er ontstaat redelijk wat overshoot.

Ik wacht nog even de ViewSonic Elite XG350R-C af. Die gaat een vergelijkbaar 35" VA paneel hebben met 100Hz en FreeSync, die ok zal werken met G-Sync vermoed ik. Wel strobing dus wat minder ghosting. Dezelfde net niet HDR als de BenQ, maar goed, het is iets.

Die zal rond de 700-800 moeten kosten dus een potentiele concurrent in mijn keuze voor de AOC Agon AG352UCG6.
Dat de OD op medum moet wordt in deze review idd bevestigd: https://pcmonitors.info/reviews/aoc-ag352ucg6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:48:
Ook met een Vega56 op een Gsync scherm (PG348Q)? Ik dacht dat ze bedoelde dat je met een Nvidia kaart Sync kon draaien op een Freesync scherm?
Nee, dat gaat natuurlijk niet omdat G-Sync proprietary (dus geheime code) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Nee, dat gaat natuurlijk niet omdat G-Sync proprietary (dus geheime code) is.
Dan schreef je het verkeerd :P
Je kan freesync gebruiken met een Nvidia kaart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het was inderdaad verkeerd geschreven. :$
Soms heb je dat je erover heen leest als je het zelf hebt geschreven. :')

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Santee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:05:
[...]

Dan schreef je het verkeerd :P
Je kan freesync gebruiken met een Nvidia kaart dus.
Op een heel select groepje monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Op een heel select groepje monitoren
Nee, alleen moet je als gebruiker net iets meer moeite doen om het op die andere monitors in te schakelen maar Nvidia blokkeert het niet meer.

Het was weer typisch mr Leather Jacket hoe ze het brachten: "Onze G-Sync is veel beter maar we zullen zo genereus zijn om een klein aantal FreeSync monitors die onze strengen normen halen goed te keuren."
Dat die FreeSync monitors net zo goed of beter zijn als die G-Sync monitors wordt er niet bij verteld, dat de kwaliteit van het scherm (panel) in de praktijk belangrijker is dan de minimale FPS wordt er niet bij verteld. Dat Nvidia die bedrijven vermoedelijk gaat laten betalen voor het Nvidia keurmerk vertellen ze er ook niet bij. De tweede keer dat mensen die niets van Nvidia kopen gedwongen worden om aan Nvidia geld te geven? Eerst met SLI via de moederborden waar het standaard bij werd gestopt (als je een fatsoenlijk moederbord kocht), nu via een G-Sync Compatbile sticker?
Ik zie er geen probleem in dat bij FreeSync de kwaliteit meer varieert, je weet toch verdomd goed als consument wat je koopt? De refresh-rates worden netjes vermeld, je kan reviews lezen en bekijken, er is een duidelijke relatie tussen de prijs en de kwaliteit.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Nee, alleen moet je als gebruiker net iets meer moeite doen om het op die andere monitors in te schakelen maar Nvidia blokkeert het niet meer.

Het was weer typisch mr Leather Jacket hoe ze het brachten: "Onze G-Sync is veel beter maar we zullen zo genereus zijn om een klein aantal FreeSync monitors die onze strengen normen halen goed te keuren."
Dat die FreeSync monitors net zo goed of beter zijn als die G-Sync monitors wordt er niet bij verteld, dat de kwaliteit van het scherm (panel) in de praktijk belangrijker is dan de minimale FPS wordt er niet bij verteld. Dat Nvidia die bedrijven vermoedelijk gaat laten betalen voor het Nvidia keurmerk vertellen ze er ook niet bij. De tweede keer dat mensen die niets van Nvidia kopen gedwongen worden om aan Nvidia geld te geven? Eerst met SLI via de moederborden waar het standaard bij werd gestopt (als je een fatsoenlijk moederbord kocht), nu via een G-Sync Compatbile sticker?
Ik zie er geen probleem in dat bij FreeSync de kwaliteit meer varieert, je weet toch verdomd goed als consument wat je koopt? De refresh-rates worden netjes vermeld, je kan reviews lezen en bekijken, er is een duidelijke relatie tussen de prijs en de kwaliteit.
Tja het is een bedrijf en ze willen alleen maar extra winst maken. Ik vind Nvidia ook een klote bedrijf, maar helaas maken ze nog steeds de beste videokaarten. Ik heb een Vega maar ik zit nu al een maand met een niet werkende 0rpm modus (sinds Adrenaline drivers) en met undervolt werkt hij in prime op 1530MHz @0,95V terwijl hij stock ~1550MHz haalde op 1,2V.. Scheelt echt 20 graden in temps.

Over het Freesync verhaal, ik vind het lastig te zien welke monitor nou 'goede' en 'slechte' freesync heeft? Ik had zelf een scherm mee wat flickeringen ingame en irriteerde mij er kapot aan, of dit aan drivers ligt, de game, de videokaart, het scherm zelf, geen idee, maar het was wel een domper. Hoe moet de doorsnee consument dan precies weten wat die koopt? Je kan reviews lezen, heb ik bij dit freesync scherm ook gedaan, daar kreeg die een award en werden geen problemen vermeld. Ik vond het erg tegen vallen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Tja het is een bedrijf en ze willen alleen maar extra winst maken. Ik vind Nvidia ook een klote bedrijf, maar helaas maken ze nog steeds de beste videokaarten. Ik heb een Vega maar ik zit nu al een maand met een niet werkende 0rpm modus (sinds Adrenaline drivers) en met undervolt werkt hij in prime op 1530MHz @0,95V terwijl hij stock ~1550MHz haalde op 1,2V.. Scheelt echt 20 graden in temps.
Een vreemde bug. Heb jij al een clean install van Windows geprobeerd? Niet de in Windows ingebouwde reset-functie (het is immers Windows, die krijgen het zelfs voor elkaar om alle user-folders te wissen door een bug in het update-mechanisme of het 'downgraden' van W10 naar W7 onmogelijk te maken binnen de 30 dagen :')) maar grondig: quick format, en dan installeren op die partitie.

Ja, je moet die AMD-GPU's-tunen, dit is een kaart voor mensen die het niet vervelend vinden om een beetje te experimenteren. Sommige mensen hier vinden dat leuk (ik vind het zelf ook niet vervelend) maar de doorsnee gamer gaat dat niet doen en dat is een probleem voor AMD. Hell, de doorsnee techtuber en reviewer doet het niet, sommige met een valide reden (de meeste gebruikers doen het niet dus we testen het @stock), sommige omdat ze niet eens weten hoe het moet. Er zijn veel redenen waarom Nvidia marktdominantie heeft, dit is er een van. Naar mijn overtuiging begon die marktdominantie echter doordat Nvidia Gamers emotioneel chanteerde: "koop een Nvidia-kaart, anders draait het spel niet zoals het hoort", "geen Nvidia, geen PhysX", "geen Nvidia, dan stutter bij Nviida-rookeffect wat je niet kan uitschakelen"...
Vevolgens kwam daar nog wat geblunder van AMD bovenop maar dat is voor hier offtopic, in de AMD-draad wil ik daar wel op ingaan.
Over het Freesync verhaal, ik vind het lastig te zien welke monitor nou 'goede' en 'slechte' freesync heeft? Ik had zelf een scherm mee wat flickeringen ingame en irriteerde mij er kapot aan, of dit aan drivers ligt, de game, de videokaart, het scherm zelf, geen idee, maar het was wel een domper. Hoe moet de doorsnee consument dan precies weten wat die koopt? Je kan reviews lezen, heb ik bij dit freesync scherm ook gedaan, daar kreeg die een award en werden geen problemen vermeld. Ik vond het erg tegen vallen. :9
Het is sowieso erg behelpen bij zowel FreeSync als G-Sync maar dat heeft vooral met beperkingen van de panel-technologie en gepruts van bedrijven zoals Acer en ASUS te maken die niet fatsoenlijk de monitor calibreren. Dat is een voordeeltje van LG, die doen dat wel netjes. Echter, ook als het fatsoenlijk wordt gecalibreerd dan wil je zelf af en toe de monitor opnieuw calibreren maar goede tools hiervoor zijn dan weer duur. De Spyder is bekend en doet het redelijk maar er zijn hier mensen die niet zo tevreden waren met hun gebruikerservaring met Spyder. :/

Maar goed, ik vind het niet zo heel erg moeilijk, ik gebruik de volgende filterparameters;
- geen TN
- RR van >100 Hz
- Resolutie van 1440p of hoger
- 27'' of groter

Bij de monitors die dan overblijven zie je in ieder geval een fatsoenlijke minimum FPS waarmee FreeSync werkt.
Dan blijft er een kleine selectie over en voor die monitors lees en bekijk je reviews en kijk je op Engelstalige voldoende grote fora wat gebruikers hun ervaringen zijjn. Bij reviews is het belangrijk dat je de goede van de slechte kan onderscheiden. Als er bijvoorbeeld niet wordt gekeken naar de kleurcalibratie, er geen UFO-test is gebruikt, er niet met een high-FPS camera is gefilmd (ghosting)...dan is de reviewer weinig deskundig.

Die "flickeringen" in-game bij jou zouden kunnen zijn gekomen doordat jij geen FPS-cap instelde. Als jouw monitor tot 144 Hz. gaat dan moet je de FPS-cap een paar FPS lager zetten. AdoredTV had dat eens uitgelegd. Hierbij moet je er rekening mee houden dat een FPS-cap nooit precies werkt (iteratief mechanisme met feedback) dus afhankelijk van het spel moet je 1/2/3/4 FPS lager zitten maar het verschil is nooit groot. Experimenteer daar maar eens mee.

Aangezien Nvidia officieel FreeSync ondersteunt is FreeSync ontopic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Die "flickeringen" in-game bij jou zouden kunnen zijn gekomen doordat jij geen FPS-cap instelde. Als jouw monitor tot 144 Hz. gaat dan moet je de FPS-cap een paar FPS lager zetten. AdoredTV had dat eens uitgelegd. Hierbij moet je er rekening mee houden dat een FPS-cap nooit precies werkt (iteratief mechanisme met feedback) dus afhankelijk van het spel moet je 1/2/3/4 FPS lager zitten maar het verschil is nooit groot. Experimenteer daar maar eens mee.
Kan niet meer, die monitor is al weg ;) Zou misschien t probleem zijn geweest, maar niet elke game kan je een fps cap instellen geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Santee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Kan niet meer, die monitor is al weg ;) Zou misschien t probleem zijn geweest, maar niet elke game kan je een fps cap instellen geloof ik.
Bij AMD kan dat in de driver. Niks game instellingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obcidian
Nou de AOC AGON AG352UCG dropte net even naar 599,- bij Bol dus heb daar de laatste weg gegritst. Morgen ascension naar ultrawide masterrace. Heb een vijftal calibraties klaar staan om te testen en met mijn 1070Ti zal dit voorlopig een mooie stap zijn om rustig te wachten tot er volwaardige HDR ultrawides betaalbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Zoals @Blaat aangeeft. Je kan dat gewoon via de driver doen. Bij mijn weten kan je ook Rivatuner hiervoor gebruiken. Dit had AMD overigens wel mogen aangeven: gebruik een framecap die net iets lager is dan de maximale FPS voor FreeSync bij die monitor. Communicatie...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Zoals @Blaat aangeeft. Je kan dat gewoon via de driver doen. Bij mijn weten kan je ook Rivatuner hiervoor gebruiken. Dit had AMD overigens wel mogen aangeven: gebruik een framecap die net iets lager is dan de maximale FPS voor FreeSync bij die monitor. Communicatie...
Oh dan had ik het over het hoofd gezien. Ik had het wel op 120fps lock geprobeerd, maar dat hielp niks. Dan weten mensen het iig toekomstig als ze erop zoeken :D
Ik ga vanavond mijn 980ti installen en gsync proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Ik heb sinds vandaag de ACER ed347ckr. Het scherm ziet er mooi uit.. een stuk breder dan mn oude 24". Ik krijg alleen mn resolutie niet hoger dan 2560x1440 met mn HDMI. Moet dat persen een DP aansluitig zijn? Die kabel zat er niet bij.. 8)7

Ze draait op een R280x Royal Queen. Die wordt van de week vervangen door een RX580 Armor.

Er zit trouwens ook geen software bij.. Misschien dat ik iets mis?

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mx7733 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:43:
Ik heb sinds vandaag de ACER ed347ckr. Het scherm ziet er mooi uit.. een stuk breder dan mn oude 24". Ik krijg alleen mn resolutie niet hoger dan 2560x1440 met mn HDMI. Moet dat persen een DP aansluitig zijn? Die kabel zat er niet bij.. 8)7

Ze draait op een R280x Royal Queen. Die wordt van de week vervangen door een RX580 Armor.

Dat er geen DP bij zit staat bij de specs, daarom is dat scherm oa ook zo goedkoop ;)
Geen idee of je bandbreedte mist, ik gebruik sowieso altijd DP en nooit HDMI.
RX580 zal voldoende zijn voor 3440x1440p 100Hz op low settings in meeste games, kaart is niet snel genoeg om in huidige games op hoge settings te spelen. Ik weet niet wat voor games je speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee

Sowieso altijd DP gebruiken, tot HDMI 2.1 misschien.
En waarom upgrade je naar een RX580? Dat gaat em niet worden op 3440x1440. Als je dan toch gaat upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

HDMI is ook maximaal 60Hz. Dus ik zou meer snel een DP kabeltje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733

Mx7733

De monitor is eigenlijk een 'moetje' omdat mn huidige beeldscherm kuren begint te vertonen. De RX 580 (de MSI Armor Oc variant) was waar als eerste mn keuze opgevallen was gebaseerd op mn oude scherm. Vervolgens zag ik op een aantal sites dat de RX 580 krachtig genoeg zou zijn voor de monitor.

Ik heb nog nooit gegamed op high/ultra setting, maar wil wel minimaal op medium spelen. Wat ik speel is Fallout76, Anno, 7DTD, green hell en dat soort spellen, momenteel they are billions. Ik hoop dat de RX580 dat trekt, anders moet ik hem ruilen en een stuk meer gaan betalen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-09 15:38
Klein vraagje:

Welk AOC raden jullie aan:

pricewatch: AOC AG352UCG6 Zwart

of

pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Eentje heeft 100hz en de andere 20hz meer.
Zie je dat verschil erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

WouterW89 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:35:
Klein vraagje:

Welk AOC raden jullie aan:

pricewatch: AOC AG352UCG6 Zwart

of

pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Eentje heeft 100hz en de andere 20hz meer.
Zie je dat verschil erg?
Bij dezelfde prijs de AOC-AG352UCG6. Omdat: 120Hz, betere kleurweergave, input lag verbeterd, minder inverse ghosting en matte bezels (minder last van vingerafdrukken) en een zwarte voet. (uit deze review)

Als de AOC-AG352UCG veel goedkoper is zou je ook voor die kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mx7733 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:14:
De monitor is eigenlijk een 'moetje' omdat mn huidige beeldscherm kuren begint te vertonen. De RX 580 (de MSI Armor Oc variant) was waar als eerste mn keuze opgevallen was gebaseerd op mn oude scherm. Vervolgens zag ik op een aantal sites dat de RX 580 krachtig genoeg zou zijn voor de monitor.

Ik heb nog nooit gegamed op high/ultra setting, maar wil wel minimaal op medium spelen. Wat ik speel is Fallout76, Anno, 7DTD, green hell en dat soort spellen, momenteel they are billions. Ik hoop dat de RX580 dat trekt, anders moet ik hem ruilen en een stuk meer gaan betalen. :'(
Medium settings zal misschien wel lukken (afhankelijk van de cpu ook klein beetje). Ik trek BF1 multiplayer met 30-80fps ultra settings (30fps is cpu bottleneck op sommige delen :+ ) met een 980ti OC en 6600k. Zit op GTX1070 niveau, dus wel 30% sneller, maar dan moet je met een RX 580 op medium wel redelijk rond de 50-80fps komen in de meeste games. Fallout 76 wellicht niet, slecht geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane

Toevallig een teruggestuurd product? Bij mij zat DP en DVI er bij, en een andere stekker...
Maximale resolute van je videokaart is 2560*1600, dus dat verklaart waarom je de resolutie niet op 3440*1440 krijgt. Zie https://tweakers.net/pric...gaming-3gb/specificaties/, kopje "Ondersteuning", en dan Maximale Resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
NLDViane schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:52:
[...]

Toevallig een teruggestuurd product? Bij mij zat DP en DVI er bij, en een andere stekker...
Maximale resolute van je videokaart is 2560*1600, dus dat verklaart waarom je de resolutie niet op 3440*1440 krijgt. Zie https://tweakers.net/pric...gaming-3gb/specificaties/, kopje "Ondersteuning", en dan Maximale Resolutie ;)
Ehhm die videokaart kan echt wel hoger hoor :-) namelijk 4096x2160
Die genoemde resolutie is voor DVI.
Met hdmi zit je vast op 30 of 50Hz voor 3440x1440..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
pietervanhuizen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Hm, ik had wat beter onderzoek moeten doen, excuus voor de verkeerde informatie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Komt T.net toch even met een mooie CES monitor recap, met tussen neus en lippen door de nieuwe CRG9 van Samsung..... Die uitkomt in April 2019.....

Groot Scherm? Check, 49"
Ultra Wide? Check, 32:9
High Refresh? Check, 120Hz
Freesync? Check, Freesync2
Goede resolutie? Check, 5120*1440
HDR? Check, DisplayHDR1000 HDR10 1000Nits
Fatsoenlijke kleurechtheid? Check, DCI-P3 95%
Betaalbaar? Check, MSRP € 1499,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt9FsEfEg19hgWMNKsBjJGQpkjY=/x800/filters:strip_icc()/i/2002448766.jpeg?f=imagegallery

Even kijken, RVII € 699,- + CRG9 € 1499,- = € 2200,-....
* zion kijkt op bankrekening voor voldoende saldo....., Check :+

@PilatuS Ik geef je helemaal gelijk hoor, heb altijd geroepen dat 32:9 me té breed lijkt, maar het is wel een bruut ding :Y dus ik hoop me inderdaad in te kunnen houden en te wachten op een 3840*1600 120Hz HDR Freesync2 monitor, maar deze laat het toch wel jeuken hoor, moet toch gaaf zijn op zo'n 49" scherm.....

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 16-01-2019 23:47 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zion schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:04:
Groot Scherm? Check, 49"
Ultra Wide? Check, 32:9
Ik vraag mij toch af of zo'n soort scherm nou prettig is, maar ik vermoed van niet. Mijn 38 inch is al zo breed dat ik de hoeken niet echt meer waarneem met gamen, laat staan als je nog breder gaat. Verder lever je weer in op hoogte en is het 1440p en geen 1600. Moet wel zeggen dat het er bruut uitziet, maar ik zou het persoonlijk niet kopen en wacht op een 38 inch met 144Hz om die te kopen tegenover mijn huidige 38 inch met 60Hz. Misschien dat zo'n 49 inch met meer hoogte nog prettig is voor de toekomst, maar op dit moment vind ik hoogte tegenover breedte maar niets en dat vond ik bij een 34 inch ook al, dat gebrek aan hoogte.
zion schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:04:
@PilatuS Ik geef je helemaal gelijk hoor, heb altijd geroepen dat 32:9 me té breed lijkt, maar het is wel een bruut ding :Y dus ik hoop me inderdaad in te kunnen houden en te wachten op een 3840*1600 120Hz HDR Freesync2 monitor, maar deze laat het toch wel jeuken hoor, moet toch gaaf zijn op zo'n 49" scherm.....
Te breed vind ik niet eens het probleem bij zo'n ding, puur dat ie qua breedte tegenover de hoogte gewoon niets is. Geef mij maar zo'n scherm dat zo breed is, maar dan meer hoogte dan een 38 inch 21:9. Ik wil er wel ééntje die zo breed is, maar dan ook flink hoog met zeg 2160 pixels. Dus een 21:9 verhouding, maar dan zo breed. Alleen dan ook wel weer 144Hz, maar dat zal nog wel een jaar of 5 duren gok ik zo.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Mijn volgende zou zomaar een 32:9 kunnen zijn. Je hebt gewoon 2x16:9 maar dan echt bezelless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733

Mx7733

pietervanhuizen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Die laatste specs kon ik ook niet vinden en was inderdaad bang dat 2560x1600 het maximaal haalbare is. Ook omdat ik met HDMI niet hoger kom dan 2560x1440.. Drivers zijn up to date, dus dat ik niet hoger komt dan 2560 begrijp ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
PilatuS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:35:
Te breed vind ik niet eens het probleem bij zo'n ding, puur dat ie qua breedte tegenover de hoogte gewoon niets is. Geef mij maar zo'n scherm dat zo breed is, maar dan meer hoogte dan een 38 inch 21:9. Ik wil er wel ééntje die zo breed is, maar dan ook flink hoog met zeg 2160 pixels. Dus een 21:9 verhouding, maar dan zo breed. Alleen dan ook wel weer 144Hz, maar dat zal nog wel een jaar of 5 duren gok ik zo.
Goedemorgen, ik heb er vanacht nog eens over liggen denken, en 38" 3840*1600 is idd het equivalent van een 30" scherm, maar dan Ultrawide (http://www.displaywars.com/38-inch-21x9-vs-30-inch-16x9) terwijl deze 49" het equivalent is van 2x een 27" dus is de 49" een fysiek kleinere monitor in de hoogte, dus dan lijkt de 38" me idd de betere keuze (voor mijn persoonlijke wensen).

Je zou dus al een 55" Super Ultra-Wide 32:9 5688*1600 moeten hebben voor een 2x 30" scherm (Beetje vreemde resolutie maar daar kom ik op als ik 1600/9*32 (=5688.888) doe :P)

[ Voor 8% gewijzigd door zion op 17-01-2019 09:04 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zion schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:41:
[...]

Goedemorgen, ik heb er vanacht nog eens over liggen denken, en 38" 3840*1600 is idd het equivalent van een 30" scherm, maar dan Ultrawide (http://www.displaywars.com/38-inch-21x9-vs-30-inch-16x9) terwijl deze 49" het equivalent is van 2x een 27" dus is de 49" een fysiek kleinere monitor in de hoogte, dus dan lijkt de 38" me idd de betere keuze (voor mijn persoonlijke wensen).

Je zou dus al een 55" Super Ultra-Wide 32:9 5688*1600 moeten hebben voor een 2x 30" scherm (Beetje vreemde resolutie maar daar kom ik op als ik 1600/9*32 (=5688.888) doe :P)
Met 21:9 vind ik hoogte al een ding en vind het daarom pas bij 34 inch interessant worden. Er zijn ook 29 inch en zelfs 25 inch 21:9 schemen. Bij een 25 inch 21:9 zit je tegen 20 inch qua hoogte aan te kijken tegenover 16:9 wat heel erg klein is. Zelfde verhaal met 29 inch wat 23 inch qua hoogte is. Pas bij 34 inch zit je op 27 inch tegenover 16:9 en daarom is 21:9 daar voor mij pas interessant.

Een 32:9 scherm ziet er misschien wel leuk uit, maar handig lijkt het mij gewoon niet omdat je enorm veel ruimte in de breedte hebt, maar qua hoogte is het niets. Vooral bij werken op de desktop vind ik juist die hoogte belangrijk en daarom ben ik ook van een 34 inch naar een 38 inch gegaan. Dat hoogte verschil van 27 inch 16:9 tegenover 30 inch 16:9 is flink en dan nog 1600p ipv 1440p. Ik heb er nog een 27 inch 1440p scherm naast staan en dat scheelt behoorlijk qua hoogte zo naast elkaar.

Misschien dat ik in de toekomst een 42 inch of 44 inch 21:9 scherm nog leuk ga vinden, maar 32:9 gaat het voor mij denk ik nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@PilatuS
Welk 38" inch scherm heb jij nu dan en ben je tevreden ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:57:
@PilatuS
Welk 38" inch scherm heb jij nu dan en ben je tevreden ?
Heb nu de Dell U3818DW. Enorm tevreden over :) Het enige nadeel voor mij is 60Hz en games spelen als Doom, Wolfenstein en Far Cry 5. Zodra 144Hz er is in dit formaat wil ik die erg graag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aha, thanks. Dat is precies de resolutie en formaat die mij perfect lijkt.

Alleen zoek ik net als jij wel 144hz en freesync, ik kan echt niet meer terug naar 60hz.. Met een beetje geluk komt er dit jaar wel zoiets op de markt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:04:
Aha, thanks. Dat is precies de resolutie en formaat die mij perfect lijkt.

Alleen zoek ik net als jij wel 144hz en freesync, ik kan echt niet meer terug naar 60hz.. Met een beetje geluk komt er dit jaar wel zoiets op de markt.
LG heeft net zo'n scherm gepresenteerd. Zal nog even duren tot ie te koop is, maar dat zou dit jaar wel moeten zijn gok ik zo. Het paneel bestaat in ieder geval nu :) (G-Sync, dat dan wel weer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
PilatuS schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:05:
[...]

LG heeft net zo'n scherm gepresenteerd. Zal nog even duren tot ie te koop is, maar dat zou dit jaar wel moeten zijn gok ik zo. Het paneel bestaat in ieder geval nu :) (G-Sync, dat dan wel weer)
Die is G-Sync, niet Freesync(2)
Oops, ook achter de smiley lezen.... :o
@PilatuS Dat dacht ik al boefje :+

[ Voor 9% gewijzigd door zion op 17-01-2019 17:18 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zion schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:08:
[...]

Die is G-Sync, niet Freesync(2)
Oops, ook achter de smiley lezen.... :o
Dat achter de smiley was een ninja-edit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:12

Appie

F1RST Racing

Mijn ervaring:

3/4 jaar geleden ging ik van een 24" 1080p IPS (Dell 2415H) naar een Dell 3415W (IPS).
6 maanden geleden van een 34" 3440x1440p 60hz terug gegaan naar 2* 24" in een 135 graden opstelling.

Main monitor is een 24" Acer TN 240hz, en de secondary is de Dell 2415H.

Reden:
1. Vanuit een productivity perspective, de 34" is geweldig, maar qua spellen, significant minder in ervaring. Niet qua beleving, maar qua reactievermogen (granted, ik word er zelf ook niet jonger op).
2. Vanuit mijn positie, de 34" heeft een 'tenniswedstrijd' effect wat er voor zorgt dat met name met FPS ik niet alle content in mijn linear view heb. De 24" is ideal qua beeld grote, omdat mijn peripheral vision nu alles kan zien, zonder dat ik mijn hoofd moet bewegen.
3. Experimenteren met hogere refreshrates (van 60->240hz). Ik speel voornamelijk PUBG en LOL, en met name met PUBG de hoger refreshrate maakt het spel soepeler.

Qua system heb ik een redelijk high-end system (i5-8600k@4.8hz, 32GB, 1080ti), en het kan beargumenteert worden dat het zonde van de hardware is voor 1080p, maar qua beleving heeft deze verandering meer plezier opgeleverd. Bovendien omdat het een 240hz scherm is, gebuik ik de rekenkracht voor meer FPS.

Mijn 34" UW staat nu op werk (ik type dit bericht erop), waar hij veel waarde toevoegt qua productiviteit.

Addition: Het scherm wat ik heb (Acer XF250Q - TN panel) valt me kwa kleuren niet tegen t.o.v., kijkhoeken verschilt behoorlijk met de IPS, maar aangezien ik er recht voor zit, heb ik er geen last van.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie op 17-01-2019 17:53 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733

Mx7733

Mx7733 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:38:
[...]

Die laatste specs kon ik ook niet vinden en was inderdaad bang dat 2560x1600 het maximaal haalbare is. Ook omdat ik met HDMI niet hoger kom dan 2560x1440.. Drivers zijn up to date, dus dat ik niet hoger komt dan 2560 begrijp ik niet..
Vreemd om je zelf te quoten, maar nu mn nieuwe systeem in gebruik genomen en deze stond via Windows al gelijk in 3440x1440 via dezelfde HDMI kabel en met 100Hrz..

Geen idee waarom hij het op mijn R280x RQ het niet deed. 8)7

Maar blij dat hij het nu doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Mx7733 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Vreemd om je zelf te quoten, maar nu mn nieuwe systeem in gebruik genomen en deze stond via Windows al gelijk in 3440x1440 via dezelfde HDMI kabel en met 100Hrz..

Geen idee waarom hij het op mijn R280x RQ het niet deed. 8)7

Maar blij dat hij het nu doet :)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 115,-€ 115,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 69,40€ 69,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,40

Ik mis een beetje wat voor videokaart je er dan nu in hebt?
(Wel geinig trouwens, je hebt alle onderdelen (van verschillende builds) van de BBG Januari er zo'n beetje inzitten.....
Werkt dat Team Group geheugen een beetje fatsoenlijk? en op welke settings?

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733

Mx7733

zion schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Ik mis een beetje wat voor videokaart je er dan nu in hebt?
(Wel geinig trouwens, je hebt alle onderdelen (van verschillende builds) van de BBG Januari er zo'n beetje inzitten.....
Werkt dat Team Group geheugen een beetje fatsoenlijk? en op welke settings?
Dit is momenteel mijn build. Ik wou hem eigenlijk pas zaterdag in elkaar schroeven en testen, maar kon het niet laten. Nu alleen nog maar They Are Billions geprobeerd, dat was fun! Qua geheugen zou ik het eigenlijk niet weten, het doet het. Waar zou ik op moeten letten?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 159,-€ 159,-
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 215,-€ 215,-
1Antec Three Hundred Two€ 79,05€ 79,05
1TP-Link UE300€ 14,88€ 14,88
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 99,50€ 99,50
1Corsair TX550M V2€ 76,90€ 76,90
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 42,95€ 42,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 69,40€ 69,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mediamarkt heeft de Acer X34P momenteel in de aanbieding voor €799 en ben zojuist overstag gegaan. Zelfde paneel als de AW gebruikt, dus standaard al 100hz met een OC naar 120hz. Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Hoop niet dat ik mijn Dell Ultrasharp oudje ga missen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[...]

Niet meer nodig trouwens, TFTcentral heeft em (eindelijk) reviewed!

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_ex3501r.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Sp33dFr34k schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:34:
Mediamarkt heeft de Acer X34P momenteel in de aanbieding voor €799 en ben zojuist overstag gegaan. Zelfde paneel als de AW gebruikt, dus standaard al 100hz met een OC naar 120hz. Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Hoop niet dat ik mijn Dell Ultrasharp oudje ga missen... :)
Online staat de monitor inmiddels op 'niet leverbaar', jammer! Ben ook nog in de markt voor een ultrawide, komende van een whqd 27".
Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste