CSGO heeft volgens mij recent een update gehad waardoor alles wel goed uit ziet op 21:9. Voor de rest heb ik alle andere games die ik speel opgezocht en ik zie geen problemen. Wat zijn volgens jou 'veel andere competitieve games' ? Overwatch is niet geweldig op ultrawide, maar die speel ik toch eigenlijk niet meer. Games als Battlefield, PUBG, Fortnite, etc, zijn allemaal perfect op 21:9.418O2 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:11:
[...]
Csgo doet het niet lekker op uw, net als veel andere competitieve games. Het scorebord valt bijvoorbeeld buiten beeld en de ui doet ook wat raar.
Bij games die geen 21:9 ondersteunen kan je ook gewoon de resolutie op 2560x1440 zetten waardoor je aan de zijkant zwarte balken krijgt. Persoonlijk heb ik dat liever dan dat het beeld uitgerekt wordt of wanneer er iets van de boven en onderkant afgehaald wordt.418O2 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:11:
[...]
Csgo doet het niet lekker op uw, net als veel andere competitieve games. Het scorebord valt bijvoorbeeld buiten beeld en de ui doet ook wat raar.
[ Voor 35% gewijzigd door Vinze op 13-08-2018 16:26 ]
Verwijderd
Is er hier iemand die een IPS-monitor had en de overstap maakte naar een VA-monitor? Voor AMD heb je geen andere keuze dus ik ben benieuwd hoe het bevallen is als iemand hier dat deed.
Overleefd. Eigenlijk vind ik alle panelen die beschikbaar zijn op 't moment vervelend/niet perfect. Bij IPS stoor ik me bij games als Metro continue aan de glow en bleeding. Voor mij werkt VA dan toch iets beter, maar ik kan mij voorstellen dat dat voor anderen weer andersom zal gelden. Ik heb nu in het midden een ultra wide met VA (3440x1440), met aan de buitenkanten 2x IPS (2560x1440). Meestal kijk ik youtube filmpjes op de buitenste monitoren, maar bij donkere filmpjes alt tab ik nog wel eens uit de game om m'n browser naar 't middelste scherm te verplaatsen door de nadelen van IPS.
[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 13-08-2018 19:10 ]
Ik heb een aardig tijdje teruggebladerd in dit forum en ik zie de Asus ROG Strix XG35VQ nergens genoemd. Is daar een goede reden voor?
Ik gok dat de reden relatief simpel is:
Een veel voorkomend VA paneel en dan is deze monitor in verhouding duur als je kijkt naar de alternatieven die je zo voor 200-300 minder kunt vinden.
Een veel voorkomend VA paneel en dan is deze monitor in verhouding duur als je kijkt naar de alternatieven die je zo voor 200-300 minder kunt vinden.
Zojuist mijn AW3418DW binnen gekregen en ik ben echt flink teleurgesteld. Ultrawide is toch echt niks voor mij. Jammer. O.a. veeel te veel afleiding bij shooters. Ook standaard browsen is niet meer leuk als je je nek moet draaien om op het kruisje te drukken.
Daarnaast had mijn unit ook flink last van IPS glow. Normaal ben ik niet zo pietje precies met dit soort dingen, maar dit was zeer duidelijk merkbaar tijdens gamen. Jammer
Daarnaast had mijn unit ook flink last van IPS glow. Normaal ben ik niet zo pietje precies met dit soort dingen, maar dit was zeer duidelijk merkbaar tijdens gamen. Jammer
Is zoiets niet een kwestie van een week wennen?Alexknl schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:33:
Zojuist mijn AW3418DW binnen gekregen en ik ben echt flink teleurgesteld. Ultrawide is toch echt niks voor mij. Jammer. O.a. veeel te veel afleiding bij shooters. Ook standaard browsen is niet meer leuk als je je nek moet draaien om op het kruisje te drukken.
Kan me nog heugen dat mensen vanaf CRT's of van smalle TFT's af kwamen naar Wide gingen.
Iedereen klaagt de eerste week en daarna willen ze nooit meer terug?
Ik hoor alleen maar mensen die hem geweldig vinden als ze hem binnen krijgen. Beter dan verwacht, etc.. Als ik nu al teleurgesteld ben, vind ik dat zeker geen 1000+ euro waard, ook al zou ik eventueel eraan wennen. Want voor mij was het al een downgrade van 165hz naar 120hz, dus dan zou de rest 10000% geweldig moeten zijn op het eerste moment imo. Maar goed, begrijp me niet verkeerd, ik snap goed dat mensen wel van ultrawide houden. Echter voor mij persoonlijk vind ik mijn PG279Q prettiger gamen, waarom zou ik deze (duurdere) ultrawide dan houden en afwachten of ik eraan ga 'wennen'Psyonara schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:44:
[...]
Is zoiets niet een kwestie van een week wennen?
Kan me nog heugen dat mensen vanaf CRT's of van smalle TFT's af kwamen naar Wide gingen.
Iedereen klaagt de eerste week en daarna willen ze nooit meer terug?
Je moet ook wel iets installeren zoals DisplayFusion. Ultrawide browsen heb je niks aan.Alexknl schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:33:
Met gamen moet je wel de FOV aanpassen.
Maar ja als je alleen maar CS:GO speelt heb je er niet veel aan. Voor games als Far Cry 5, Witcher 3, GTA 5 etc.etc. is ultrawide toch echt wel een betere beleving.
[ Voor 10% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-08-2018 16:21 ]
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (misschien staat het erin alvast excuses) maar hoe draait een ultrawide 34 inch 3440x1440 op een gtx 1080 (qua fps)? Ik draai nu al een jaar op een 29 inch lg scherm en ben dr helemaal gek op. Zoveel extra view vooral met race games en shooters. Ik ga ook zeker niet meer terug maar zou graag iets groters willen, iets met bigger is better haha. (Als het hier niet mag mijn excuses)
[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 14-08-2018 20:16 ]
Dat zou wellicht kunnen, heb het niet recentelijk meer geprobeerd. In de meeste competitieve games wordt je FoV gecropped zodat je geen voordeel hebt.Alexknl schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
CSGO heeft volgens mij recent een update gehad waardoor alles wel goed uit ziet op 21:9. Voor de rest heb ik alle andere games die ik speel opgezocht en ik zie geen problemen. Wat zijn volgens jou 'veel andere competitieve games' ? Overwatch is niet geweldig op ultrawide, maar die speel ik toch eigenlijk niet meer. Games als Battlefield, PUBG, Fortnite, etc, zijn allemaal perfect op 21:9.
Ik heb inmiddels maar een 27" 16:9 scherm gekocht voor echte games. UW als enige scherm is ook niet ideaal als je wil gamen
Veelvoorkomend paneel? In de pricewatch zie ik er 3 gebaseerd op schermtype, resolutie en diagonaal. 1 ervan is inderdaad goedkoper (en tevens FreeSync en spuuglelijk i.m.h.o.) maar de andere is juist duurder (en G-Sync).Paprika schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:06:
Ik gok dat de reden relatief simpel is:
Dus tenzij ik iets gemist heb lijkt dat me dus niet zomaar de reden.
[ Voor 4% gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 15-08-2018 01:52 ]
Ik lees hier veel over de alienware, maar zijn er ook mensen met een AOC AG352UCG6? 150 euro goedkoper en een MVA paneel met dus betere zwartwaarden, verder zeer vergelijkbare specs.
https://tweakers.net/pric.../aoc-ag352ucg6-zwart.html
https://tweakers.net/pric.../aoc-ag352ucg6-zwart.html
[ Voor 17% gewijzigd door Timba- op 17-08-2018 09:54 ]
Ik heb even jullie expertise nodig voor wat betreft de Alienware. Ik kan hem kopen voor 850€ (nieuw in doos, nooit gebruikt), maar zonder bon. Ding is wel geregistreerd op de verkoper zijn naam en ik kan hem middels de servicetag en zijn gegevens overnemen en dus de garantie ook overnemen (Dell ownership transfer duurt 7 dagen ofzo). Is dit aan te raden of is dit een te goede situatie?
[ Voor 6% gewijzigd door bryanvan op 20-08-2018 19:13 ]
PSN: bryanlost
Mijn XB270HU is stuk
De nieuwe G-Sync 4k HDR schermen zijn me veel te duur (en te klein op 27"), dus ik twijfel nu tussen enerzijds deze IPS:
- pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
- pricewatch: Acer Predator X34P Zwart
Of deze VA:
- pricewatch: AOC AG352UCG6 Zwart
Er zijn genoeg reviewers van deze panels te vinden, maar helaas nergens 1 reviewer die alle 2 de panels heeft bekeken.
De X34P specs claimen 8bit + FRC maar ik lees her en der dat 10bit output niet aangezet kan worden in de Nvidia driver settings met G-Sync aktief. Iemand dit al getest? De Alienware specs hebben dit niet; liegt Acer?
En is er iemand die een VA panel als deze AOC heeft teruggestuurd en toch voor IPS is gegaan (of andersom)? Zo ja, waarom?
- pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
- pricewatch: Acer Predator X34P Zwart
Of deze VA:
- pricewatch: AOC AG352UCG6 Zwart
Er zijn genoeg reviewers van deze panels te vinden, maar helaas nergens 1 reviewer die alle 2 de panels heeft bekeken.
De X34P specs claimen 8bit + FRC maar ik lees her en der dat 10bit output niet aangezet kan worden in de Nvidia driver settings met G-Sync aktief. Iemand dit al getest? De Alienware specs hebben dit niet; liegt Acer?
En is er iemand die een VA panel als deze AOC heeft teruggestuurd en toch voor IPS is gegaan (of andersom)? Zo ja, waarom?
@infernix Ik ben IPS gewend, had een VA 34" (Samsung C34H890WJU) besteld maar meteen teruggestuurd en weer een IPS (Dell U3417W) gekocht omdat ik totaal niet kan wennen aan dat de kleuren enkel midden in het scherm, "de sweetspot", goed zijn. IPS heeft enige backlight bleed maar dat is voor mijn toepassing niet erg.
Zelfs mijn 1050ti kan op medium een 3440x1440 resolutie prima draaien, tot mijn verbazing overigens aangezien deze slechts 4GB heeft dus een 1080 moet dat al helemaal fijn vinden. Het mooie van zulke hoge resoluties is overigens dat AA amper meer nodig is waardoor je de fps hoger kan bijstellen.Mexlorer schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:32:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (misschien staat het erin alvast excuses) maar hoe draait een ultrawide 34 inch 3440x1440 op een gtx 1080 (qua fps)? Ik draai nu al een jaar op een 29 inch lg scherm en ben dr helemaal gek op. Zoveel extra view vooral met race games en shooters. Ik ga ook zeker niet meer terug maar zou graag iets groters willen, iets met bigger is better haha. (Als het hier niet mag mijn excuses)
[modbreak]Als je het niet zeker weet, niet alsnog posten maar vooraf navraag doen...
In ieder geval zal willekeurig welke review van een GTX1080 met deze resolutie (of andere met zelfde aantal pixels) je vraag beantwoorden, dus beetje meer inzet mag wel. Als je interessante/tegenstrijdige reviews vindt en die hier wil bspreken zou het wel OK zijn, zeker als je linkt ernaar en wat je daar vindt bespreekt.[/]
Hoi,
Gezien mijn "antiek" (ViewSonic VX2025wm - 16j oud) scherm toch wat steken begint te laten vallen, was ik aan het rondkijken voor iets nieuws.
Ik heb momenteel 3 schermen in gebruik: de Viewsonic, een Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 (24 inch FHD) en een HP LA2205wg (24 inch 1680x1050).
De Iiyama blijft zeker, de HP gaat mogelijks weg (en de Viewsonic).
Ik had m'n oog laten vallen op een aantal van de Ultrawide schermen, oogt zeer leuk, en ik denk ook voor sommige workflows echt wel een meerwaarde. Ik zit vaak bezig met foto-editing, dus daarvoor wil ik wel wat screen real-estate. Gamen doe ik in beperkte mate (momenteel is dat vooral The Witcher 3 / Factorio / This is the police style games, nog maar weinig echte fast-action shooters).
Requirements: IPS, 3440x1440, bruikbaar voor gaming maar ik heb vooral interesse in een goede weergave van kleur. 60hz lijkt me voldoende, meer mag maar hoeft niet. Curved staat ook niet op de required list, maar is blijkbaar wel een meerwaarde.
Ik had m'n oog laten vallen op de volgende schermen:
Aanraders, ervaringen? Ik heb al eens door dit topic gebladerd en de posts over de schermen gelezen, maar ben dus nog niks wijzer ;P
Gezien mijn "antiek" (ViewSonic VX2025wm - 16j oud) scherm toch wat steken begint te laten vallen, was ik aan het rondkijken voor iets nieuws.
Ik heb momenteel 3 schermen in gebruik: de Viewsonic, een Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 (24 inch FHD) en een HP LA2205wg (24 inch 1680x1050).
De Iiyama blijft zeker, de HP gaat mogelijks weg (en de Viewsonic).
Ik had m'n oog laten vallen op een aantal van de Ultrawide schermen, oogt zeer leuk, en ik denk ook voor sommige workflows echt wel een meerwaarde. Ik zit vaak bezig met foto-editing, dus daarvoor wil ik wel wat screen real-estate. Gamen doe ik in beperkte mate (momenteel is dat vooral The Witcher 3 / Factorio / This is the police style games, nog maar weinig echte fast-action shooters).
Requirements: IPS, 3440x1440, bruikbaar voor gaming maar ik heb vooral interesse in een goede weergave van kleur. 60hz lijkt me voldoende, meer mag maar hoeft niet. Curved staat ook niet op de required list, maar is blijkbaar wel een meerwaarde.
Ik had m'n oog laten vallen op de volgende schermen:
- Dell U3417W of U3415W - niet zeker wat de betere vd twee is. Leuke is dat die ook built-in KVM hebben, dus nice. Ook korting via bedrijf, dus prijs komt op een 650e. Calibratie zou heel goed zijn, maar contrast van de U3417W niet dat. (ik kan moeilijk inschatten of dat dat ook een factor is om echt rekening mee te houden)
- Iiyama XUB3490WQSU-B1 - So so reviews van gelezen, zeker naar kleur
- LG 34UM88C - blijkbaar zelfde panel als de U3417W, maar zonder het contrast "probleem"

Aanraders, ervaringen? Ik heb al eens door dit topic gebladerd en de posts over de schermen gelezen, maar ben dus nog niks wijzer ;P

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Ik heb van de week mijn HP Omen 32 (quad HD) monitor vervangen door een Samsung C34F791WQ 100hz 21:9 monitor. Het is wel een VA panel en de afmeting is wennen t.o.v. een 32 inch vierkant scherm, de Samsung is 6 cm lager maar ook 6 cm langer, maar man o man wat een scherm zeg. Als je er gewoon recht voorzit spatten de kleuren er gewoon af en is het beeld waanzinnig scherp. Ik heb mijn oude raw foto's er weer eens bij gepakt en ik zie gewoon veel meer details dan op het HP Omen scherm, wat best een goed scherm is. Die Samsung C34F791WQ is wat mij betreft, ondanks het VA panel een aanrader. Backbleeding, wat vrij normaal is bij IPS, heeft mijn exemplaar geen last van.
Ik heb een GTX 1080 maar ik merk wel dat ik bij spellen als COD WW2 een aantal settings moet terugzetten omdat de 1080 het dan niet meer trekt. Of jouw 2 GTX 970's het dan nog trekken zal sterk van het spel afhangen.
Ik heb een GTX 1080 maar ik merk wel dat ik bij spellen als COD WW2 een aantal settings moet terugzetten omdat de 1080 het dan niet meer trekt. Of jouw 2 GTX 970's het dan nog trekken zal sterk van het spel afhangen.
Van die had ik ook al een paar heel goeie dingen gelezen. Maar ook weer een hoop negatieve zaken

@regmaster is het uitzetten van AA niet voldoende? Met zulke resoluties en pixeldichtheden zijn kartelranden veel minder een issue.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zijn er eigenlijk schermen met een effectief 10bit panel en geen 8bit+frc?
Ja.devilkin schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:08:
Zijn er eigenlijk schermen met een effectief 10bit panel en geen 8bit+frc?
Maar niet in 21:9.
Waarom is voor jou 8bit+frc niet goed genoeg? In niet-HDR situaties is color banding al vrijwel niet aanwezig in 8bpc om nog maar te zwijgen over het feit dat de meeste applicaties (lees: games) niet hoger gaan dan dat.
Je zegt aan fotobewerking te doen. Met statische beelden ga je met het blote oog geen verschil zien tussen 8bit+frc en 10bpc.
[ Voor 12% gewijzigd door Blaat op 22-08-2018 15:16 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Goh, ik viel er gewoon over dat sommige schermen worden gerapporteerd (zelfs op Tweakers) als zijnde 10-bit, en uiteindelijk bleek dit 8+FRC te zijn. Gaf wat verwarring, en met zoekwerk kwam ik nergens qua 10-bit panels. Vandaar de vraag.
Viel mij trouwens op dat de Dell Alienware inmiddels goed te verkrijgen is bij megekko en alternate voor "slechts" 1K. Iemand dat al gespot of ben ik laat
?
PSN: bryanlost
Yup, AA idd uitgezet en ook iets van ambient inclusion naar HBAO. Scheelde een hoop in fps en het klopt dat je er nauwelijks iets van ziet.Señor Sjon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:15:
@regmaster is het uitzetten van AA niet voldoende? Met zulke resoluties en pixeldichtheden zijn kartelranden veel minder een issue.
@devilkin tja, wat betreft de negatieve punten, als je alle reviews leest dan scoort geen enkele monitor echt goed want er is altijd wel iemand die ergens over valt en soms terecht maar soms ook ver gezocht. Bij veel reviews moet je vaak een beetje tussen de regels door lezen. Is de Samsung de perfecte monitor? Zeker niet, maar voor mij voldoet deze geheel aan de eisen die ik eraan gesteld heb qua beeldkwaliteit. Ik zocht ook een monitor met een voet die precies op het opzet stuk van mijn bureau past, die ronde voet past namelijk precies. Ergonomie is ook een belangrijke voorwaarde.
Goedeavond,
Sinds enige tijd op zoek naar een nieuw beeldscherm, Op dit moment heb ik een Iiyama prolite E2473HDS, 1080p, 24 inch, 70hz en 2ms reactietijd.
Mijn oog is gevallen op een ultrawide, echter vind ik de prijzen erg hoog.
Kunnen we dalende prijzen verwachten of zal dit het zijn?
Dit aangezien 4k om de hoek staat. En er staats meer modellen uitkomen.
Bedankt!
Sinds enige tijd op zoek naar een nieuw beeldscherm, Op dit moment heb ik een Iiyama prolite E2473HDS, 1080p, 24 inch, 70hz en 2ms reactietijd.
Bedankt!
4k staat al jaren om de hoek en dat heeft nog nooit iets met de prijzen van ultrawides gedaan.Scamid schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:36:
Goedeavond,
Bedankt!
Je zie ook dat de prijzen van oudere modellen relatief gezien nauwelijks dalen en dat nieuwere modellen gewoon duurder op de markt worden gezet.
Wat is daar dan de reden voor? Simpel, afnamehoeveelheid. Het marktaandeel 21:9 schermen is zo klein dat de R&D kosten over veel te weinig exemplaren moeten worden geamortiseerd. Dat houdt de prijzen kunstmatig hoog. Bovendien is er weinig tot geen concurrentie op deze beeldverhouding. Monitorfabrikanten hebben ook totaal geen zin om die concurrentie aan te gaan, er valt domweg te weinig mee te verdienen.
16:9 is een veel gangbaarder formaat, veel groter marktaandeel dus lagere prijzen. En dat gaat op korte tot middellange termijn ook niet veranderen, 21:9 zal altijd een niche blijven.
[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 24-08-2018 07:39 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Via bol.com is de x34p vandaag €849 (aanbieding alle acer producten 15% korting). Top scherm, zeker voor die prijs!
Even mezelf quoten, misschien nog interessant voor iemand, ooit.DoubleYouPee schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:19:
Krijg het niet voor elkaar...
als ik restart of sleep is hij terug bij 60hz in windows (heel erg duidelijk) totdat ik Restart64.exe doe.
OSD en UFO zeggen nog steeds 100hz maar het is echt niet zo.
edit: ga wel formatten, weet ik het in ieder geval zeker..............
edit2: nope, fresh install, chipset drivers, gpu drivers, 60hz->100hz, geen verschil,,,,
Heb ondertussen een Vega 64, met een standaard cheapo DP kabel (ipv mDP), en het bovenstaande probleem met mijn BenQ EX3501R is nu opgelost.
Lag dus aan de mDP kabel of mijn R9 280X
Hij draait nu meteen op 100hz en zonder geflicker.
Freesync werkt trouwens ook perfect, geen flickering zoals bekend bij veel VA 3440x1440 100hz freesync
Bij welke output resolutie was dit probleem actief?DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Even mezelf quoten, misschien nog interessant voor iemand, ooit.
Heb ondertussen een Vega 64, met een standaard cheapo DP kabel (ipv mDP), en het bovenstaande probleem met mijn BenQ EX3501R is nu opgelost.
Lag dus aan de mDP kabel of mijn R9 280X.
Freesync werkt trouwens ook perfect, geen flickering zoals bekend bij veel VA 3440x1440 100hz freesync
Ik zit in dubio, ik ben in de race voor de benq 3501r /Samsung C34H890WJU of de de 1440p Samsung c32hg70 (16:9) er wordt vooral op gewerkt en daarnaast wat FPS games gespeeld. (Bf, pubg, fortnite en GTA) dit is eerst nog op m'n oude Sapphire nitro Fury, ik ga eerst de basis upgraden van een good old i5 2500k naar een ryzen 2700x, hier komt later weer een AMD kaart in dus freesync monitor is een must.
Op 3440x1440 dus, (ex3501r).Justin2000 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:13:
[...]
Bij welke output resolutie was dit probleem actief?
Ik zit in dubio, ik ben in de race voor de benq 3501r /Samsung C34H890WJU of de de 1440p Samsung c32hg70 (16:9) er wordt vooral op gewerkt en daarnaast wat FPS games gespeeld. (Bf, pubg, fortnite en GTA) dit is eerst nog op m'n oude Sapphire nitro Fury, ik ga eerst de basis upgraden van een good old i5 2500k naar een ryzen 2700x, hier komt later weer een AMD kaart in dus freesync monitor is een must.
Ik moest met CRU de refreshrate op 97hz zetten bijv, dan deed hij het wel, maar kreeg ik af en toe dat het hele beeld knipperde. Op 95hz was dat weg.
Tot nu toe nog steeds tevreden met de BenQ
Vandaag krijg ik mijn AOC Agon AG352UCG6 binnen.
Vermoedelijk word dit wat kram mbt de diepte van mij bureau en daarom ben ik aan het kijken voor een Vespa 100 arm. Iemand goede tips voor een relatief zware 35 inch monitor.
Zijn er ook mounts die een 35 inch en tegelijk 24 inch kan dragen of beter twee lossen?
Edit:
Vermoedelijk word dit wat kram mbt de diepte van mij bureau en daarom ben ik aan het kijken voor een Vespa 100 arm. Iemand goede tips voor een relatief zware 35 inch monitor.
Zijn er ook mounts die een 35 inch en tegelijk 24 inch kan dragen of beter twee lossen?
Edit:

[ Voor 19% gewijzigd door Scamid op 01-09-2018 23:47 ]
Is het krap inderdaad of goed te doen? Hoe diep is je bureau?Scamid schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:41:
Edit:
[afbeelding]
Daar heb ik ook al naar lopen zoeken, maar dan voor 27+34, maar dat is lastig. En als je ze vindt zijn ze erg duur. Je bent beter af met 2 losse denk ik. Ik heb genoeg ruimte dus heb zelf geen noodzaakScamid schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:41:
Edit:
[afbeelding]
Waarom een arm als ik vragen mag? Je wilt ze toch niet verder naar voren kunnen halen?Scamid schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:41:
Edit:
[afbeelding]
Die van mij hangt aan deze dus veel hoeft het niet te kosten :
https://www.megekko.nl/pr...M31-flat-panel-muur-steun
Liggen ook bij de Gamma en Karwei voor iets meer. Iets te weinig inch volgens de spec, maar 30KG terwijl je monitor nog geen 12KG weegt.
En dat alles zit weer vast aan zwarte steigerpijp op wielen aangezien hij aan 2 kanten van een bureau van 285 cm breed moet kunnen staan
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 03-09-2018 14:11 ]
Nee zeker niet dichterbij. Ik wil de 35inch juist verder weg.
Heb een Newstar arm gehaald bij coolblue. Kwaliteit is goed en draagt het gewicht makkelijk.
ik had mijn twijfels bij het formaat bij het scherm maar nu hij op de goede afstand staat zijn niet meer.
De andere monitor komt op een tweede arm als het bureau uitgebreid is.

PS: Excuses voor de slechte kwaliteit foto en de cable mess. Die word vandaag opgelost.
Heb een Newstar arm gehaald bij coolblue. Kwaliteit is goed en draagt het gewicht makkelijk.
ik had mijn twijfels bij het formaat bij het scherm maar nu hij op de goede afstand staat zijn niet meer.
De andere monitor komt op een tweede arm als het bureau uitgebreid is.
PS: Excuses voor de slechte kwaliteit foto en de cable mess. Die word vandaag opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door Scamid op 03-09-2018 14:48 ]
Ik ben aan het overwegen een Ultra Wide monitor te kopen maar twijfel nog, misschien kan hier iemand me helpen met het onderstaande:
Ik gebruik de monitor voornamelijk wanneer ik thuiswerk en af en toe een spelletje als Cities: Skylines speel, maar niet echt snelle shooters o.i.d. Ik twijfel tussen:
pricewatch: HP 27fw Zilver, Zwart (IPS paneel)
Pros:
Mooi design
Prijs
75Hz met Freesync (staat verkeerd in PW)
Helderheid: 300cd/m²
Cons:
Achterzijde is wit
Misschien te klein?
Geen Displaypoort
pricewatch: Philips E-line 328E9QJAB Zwart (VA paneel)
Pros:
Gebogen scherm
Formaat
Displaypoort
Cons:
Niet in het echt kunnen zien
60 Hz
Helderheid: 250cd/m²
pricewatch: LG 29WK600 Zwart (IPS paneel)
Pros:
Ultra widescreen
75Hz met Freesync
HDR10
Displaypoort
Cons:
Ultra widescreen (zowel pro als con, aangezien ik geen idee heb of me dit bevalt)
Doordat het een extra breed scherm is, oogt het scherm niet zo groot (vooral in de hoogte)
Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar een ultra wide screen scherm, maar in de winkel staan ze tussen de 27" normale monitors of 34" ultra wide screen monitors en dan lijkt dit scherm best klein. Tegenover een 27" monitor met een normale verhouding is het scherm ook best wel laag.
Ook qua paneel lees ik wisselende verhalen, de een is lyrisch over IPS, de ander zegt dat VA het beste paneel ooit is, zelf vond ik IPS er prachtig uit zien, VA heb ik nog niet echt naast IPS gezien, maar als ik wat YouTube video's bekijk hebben ze beide voordelen, bij IPS zien de kleuren er beter uit, bij VA is het zwart veel mooier.
Wat raden jullie me aan?
Ik gebruik de monitor voornamelijk wanneer ik thuiswerk en af en toe een spelletje als Cities: Skylines speel, maar niet echt snelle shooters o.i.d. Ik twijfel tussen:
pricewatch: HP 27fw Zilver, Zwart (IPS paneel)
Pros:
Mooi design
Prijs
75Hz met Freesync (staat verkeerd in PW)
Cons:
Achterzijde is wit
Misschien te klein?
Geen Displaypoort
pricewatch: Philips E-line 328E9QJAB Zwart (VA paneel)
Pros:
Gebogen scherm
Formaat
Displaypoort
Cons:
Niet in het echt kunnen zien
60 Hz
Helderheid: 250cd/m²
pricewatch: LG 29WK600 Zwart (IPS paneel)
Pros:
Ultra widescreen
75Hz met Freesync
HDR10
Displaypoort
Cons:
Ultra widescreen (zowel pro als con, aangezien ik geen idee heb of me dit bevalt)
Doordat het een extra breed scherm is, oogt het scherm niet zo groot (vooral in de hoogte)
Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar een ultra wide screen scherm, maar in de winkel staan ze tussen de 27" normale monitors of 34" ultra wide screen monitors en dan lijkt dit scherm best klein. Tegenover een 27" monitor met een normale verhouding is het scherm ook best wel laag.
Ook qua paneel lees ik wisselende verhalen, de een is lyrisch over IPS, de ander zegt dat VA het beste paneel ooit is, zelf vond ik IPS er prachtig uit zien, VA heb ik nog niet echt naast IPS gezien, maar als ik wat YouTube video's bekijk hebben ze beide voordelen, bij IPS zien de kleuren er beter uit, bij VA is het zwart veel mooier.
Wat raden jullie me aan?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
https://www.anandtech.com...-curved-49inch-5k-display
Artikeltje van AnandTech: Philips doet voorbereidingen voor introductie 499P9H, een curved 49" monitor met een 32:9 aspect ratio, resolutie van 5120x1440.
Artikeltje van AnandTech: Philips doet voorbereidingen voor introductie 499P9H, een curved 49" monitor met een 32:9 aspect ratio, resolutie van 5120x1440.

516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Dit is wel de allerslechtste vertoning van "5K" ooit, dit is gewoon 1440P-DW (Double Width) -- edit: Blijkt officieel DQHD (Double Quad High Definition) te heten --, 5K is nog steeds gewoon 5120 x 2880 (niet dat jij zei dat het 5K was hoor, maar het artikel waar je naar linkt wel "Philips Preps 499P9H Curved 49-Inch 5K Display with USB-C Docking & Webcam")TucanoItaly schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:35:
https://www.anandtech.com...-curved-49inch-5k-display
[afbeelding]
Persoonlijk lijkt me dit ook niet meer lekker spelen (zonder het ooit uitgeprobeerd te hebben). Ik moest al wennen aan 21:9, maar 32:9 lijkt me echt te wijd worden.
Ik wil wel graag upgraden naar 38" 3840*1600@120Hz vanaf mijn 27" 2560*1080@60Hz want ik merk dat ik vaker op mijn 17" 2560*1440 120hz laptop monitor speel dan op mijn 27" vanwege te weinig resolutie in de hoogte).
@418O2 Wat voor professionele toepassingen bedoel je dan? ze marketen hem zelf als B2B monitor (e-commerce, (beurs)handelen, etc.), voor grafisch werk lijkt me de curve namelijk te groot en de resolutie te laag (in feite gewoon 2 1440P schermen), voor programeren of andere toepassingen waar je veel horizontale pixels wil hebben lijkt hij me dan idd wel weer ideaal.
@418O2 Nou afgaande op vergelijkbare schermen van Philips met 1080 vs 1440 (de JAB serie), is een 1440 variant ongeveer 150% van de 1080, en de 49" 3840*1080 van philips heeft een MSRP van € 1199,- kom je uit op een geschatte prijs van € 1799,-, dus dan moet je je baas even heel lief aan gaan kijken
[ Voor 46% gewijzigd door zion op 08-09-2018 12:01 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
is de Dell alienware gsync scherm nu de beste beschikbare ultrawide? begrijp alle verschillen tussen ips/va/mva etc niet. ook na googlen
Ben ook nog zoekende, een VA paneel lijkt me precies toch nog niet zo verkeerd tov een ips.
https://discord.gg/x8uWt9
Daar komt 't wel een beetje op neer ja als ik zo alle reviews lees..semi70 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:20:
is de Dell alienware gsync scherm nu de beste beschikbare ultrawide? begrijp alle verschillen tussen ips/va/mva etc niet. ook na googlen
LG komt met de 34GK950G welke het UW5 paneel zal hebben ipv het UW4 paneel van de alienware (LG produceert de panelen voor alienware). UW5 heeft nano ips met hogere hdr. Maargoed.. niemand weet of dat weer andere downsides heeft. Hij staat aangekondigd met een reactietijd van 5ms tov 4ms van de alienware dus misschien dat ie wat trager zal zijn?
Ik zou gewoon voor de Alienware gaan aangezien de LG 34GK950G ook nog eens 500 euro duurder is.
De Alienware werd ook aangekondigd met een prijs van 1499$, en werd al vanaf dag 1 in de "aanbieding" aangeboden. Ik verwacht dat hetzelfde gaat gebeuren met de LG.JT888 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:54:
Ik zou gewoon voor de Alienware gaan aangezien de LG 34GK950G ook nog eens 500 euro duurder is.
Ook Dell kondigt een 32:9 scherm aan: nieuws: Dell kondigt gebogen 32:9-monitor met resolutie 5120x1440 pixels aan
Ik vind ze nog wel extreem duur om het naadje tussen de schermen kwijt te raken.
Ik vind ze nog wel extreem duur om het naadje tussen de schermen kwijt te raken.
Eergister een AW3418DW can Megekko binnen gekregen, probeer te OC'en maar boven de 105 krijg ik een zwart scherm. Denk niet dat hij hoger gaat dan 105. Zou een andere DP kabel hier echt verschil in gaan maken?
105hz? Het is toch een 144hz paneel? Gebruik je de meegeleverde kabel?stfnz schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:28:
Eergister een AW3418DW can Megekko binnen gekregen, probeer te OC'en maar boven de 105 krijg ik een zwart scherm. Denk niet dat hij hoger gaat dan 105. Zou een andere DP kabel hier echt verschil in gaan maken?
Sinds ik op een 3440x1440 Alienware game, heb ik toch wat last om met nieuwere games 100fps te halen. Zo is het in BF:V niet evident, maar ik zit tegelijk met een 6600K i5 die misschien de boel tegenhoudt. Wat vinden jullie de 'slimste' upgrade : GTX1080 > GTX1080ti/RTX2080, of de cpu upgraden van 6600K > 7800K incl nieuw moederbord. Beide zouden me ongeveer zelfde kosten.
Keuze dus tussen :
6600K + GTX1080 > 7800K + GTX1080
of
6600K + GTX1080 > 6600K + RTX2080
Keuze dus tussen :
of
Nee, hij is 105hz en kan OC'en naar 120.418O2 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:39:
[...]
105hz? Het is toch een 144hz paneel? Gebruik je de meegeleverde kabel?
Ik gebruik de meegeleverde kabel.
Heel vreemd, het scherm werd zwart na OC'en boven de 105. Ik heb toen een keer Response Time naar Fast gezet, daarna wou hij opeens wel naar 110 en zelfs naar 120. Hierna kon Response Time ook weer terug naar Normal, en alles werkt perfect.
Wel las ik dat de kabel die ze erbij doen soms problemen levert, dus ik moet even zoeken naar een betere. Zijn hier nog suggesties voor, kom er namelijk zoveel tegen dat ik het eigenlijk niet weet.
Te weinig informatie, rest van systeem maakt ook uit, maar er van uitgaande dat je 16gb geheugen hebt en je tenminste je OS op een ssd hebt draaien, dan natuurlijk de 2e optie, je 6600K gaat dan nog niet bottlenecken, tenzij je malware hebt draaien.lapino schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:01:
Sinds ik op een 3440x1440 Alienware game, heb ik toch wat last om met nieuwere games 100fps te halen. Zo is het in BF:V niet evident, maar ik zit tegelijk met een 6600K i5 die misschien de boel tegenhoudt. Wat vinden jullie de 'slimste' upgrade : GTX1080 > GTX1080ti/RTX2080, of de cpu upgraden van 6600K > 7800K incl nieuw moederbord. Beide zouden me ongeveer zelfde kosten.
Keuze dus tussen :
of
Advies: 2080 met clean install, en mij de 1080 verkopen 🤣
systeem
De 1080 is te koop trouwens
(stuur maar pm)
@lapino zoek eerst eens uit waar je bottleneck zit. In het geval van Battlefield kan dat best je cpu zijn.
Ben vrij zeker dat mijn cpu de bottleneck is. Is echt op randje, aangezien ik op 3440x1440 speel maar zelfs dan is mijn gpu doorgaan nét niet aan 99% maar de cpu wél. Hoedanook zal de RTX2080 hier wel eens in huis komen als ik een koper vind voor mijn GTX1080 maar denk dat ik nu toch maar even ga upgraden naar een 8700K.
Ik game nu op een 16:10 Syncmaster en ben geinteresseerd in de Acer X34A.
Wat me opvalt is dat de X34 een korter scherm heeft dan de Syncmaster. Mis je dat tijdens het gamen? Als ik het goed begrijp zie je in de breedte meer maar in de hoogte minder?
Zou ik BFV op een fatsoenlijke (60 fps minimaal) kunnen spelen met een Ryzen 5 2600 en een 1070 op high settings?
Wat me opvalt is dat de X34 een korter scherm heeft dan de Syncmaster. Mis je dat tijdens het gamen? Als ik het goed begrijp zie je in de breedte meer maar in de hoogte minder?
Zou ik BFV op een fatsoenlijke (60 fps minimaal) kunnen spelen met een Ryzen 5 2600 en een 1070 op high settings?
Verwijderd
Weet iemand wanneer die LG 34GK950F-B verkrijgbaar gaat zijn in Nederland? Ik wacht vol ongeduld, want het is de eerste IPS-monitor met een hoge RR die deze resolutie heeft.
De LG 34UC98 is in de aanbieding op Amazon:
pricewatch: LG 34UC98-W Wit, Zilver
pricewatch: LG 34UC98-W Wit, Zilver
Wij zitten voor onze gedeelde werkplek (ik overdag, m'n vrouw af en toe 's avonds) te kijken naar een ultrawide-scherm en hadden eerst de u3417w van Dell op het oog maar twijfelen momenteel ook over de u3818dw, want meer pixels = beter.
Wat kan ik verwachten als ik een ouder systeem via HDMI 1.4 aan een UW-scherm hang? Kan ik met een Vostro 3550 notebook met Intel HD Graphics ding voor office-gebruik (Outlook, Excel en RDP) 3440x1440 of liever 3820x1600 pixels aansturen?
Het hoofdsysteem wat aangesloten wordt is een Precision 7720 met Quadro P3000-kaart, dus dat mag geen problemen geven, met daarnaast in de toekomst een eenvoudige workstation. Gamen doen we niet (of op de Nintendo), dus dat is geen criterium, maar is een bijna-4k-scherm überhaupt bruikbaar met een oudere laptop?
Reviews gaan allemaal uit van gaming-systemen en eventueel een BluRay-speler, maar er is -logischerwijze- niemand die een 6 jaar oude laptop aan een 38"-scherm hangt, wat wel -een deel van- onze gebruiksscenario gaat worden.
Wat kan ik verwachten als ik een ouder systeem via HDMI 1.4 aan een UW-scherm hang? Kan ik met een Vostro 3550 notebook met Intel HD Graphics ding voor office-gebruik (Outlook, Excel en RDP) 3440x1440 of liever 3820x1600 pixels aansturen?
Het hoofdsysteem wat aangesloten wordt is een Precision 7720 met Quadro P3000-kaart, dus dat mag geen problemen geven, met daarnaast in de toekomst een eenvoudige workstation. Gamen doen we niet (of op de Nintendo), dus dat is geen criterium, maar is een bijna-4k-scherm überhaupt bruikbaar met een oudere laptop?
Reviews gaan allemaal uit van gaming-systemen en eventueel een BluRay-speler, maar er is -logischerwijze- niemand die een 6 jaar oude laptop aan een 38"-scherm hangt, wat wel -een deel van- onze gebruiksscenario gaat worden.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Hmm… ik speel anders prima op mijn 60 Hz paneel. Speel weinig shooters meer en dan valt het heel erg mee.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:02:
Niet voor gaming gebruiken echter, de RR is laag.
Hoewel het scherm bij mij voor Destiny 2 prima voldoet (LG 34UM88 (geen idee of -C
Maar of het voldoet is persoonlijk.
Verwijderd
Natuurlijk.Suicyder schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:05:
[...]
Hmm… ik speel anders prima op mijn 60 Hz paneel. Speel weinig shooters meer en dan valt het heel erg mee.
Hoewel het scherm bij mij voor Destiny 2 prima voldoet (LG 34UM88 (geen idee of -C)).
Maar of het voldoet is persoonlijk.
Ik stel niet dat je er helemaal niet mee moet gamen maar dat je het beter niet specifiek voor gaming koopt.
@Tarin Ik weet niet of dat die geïntegreerde graphics van Intel dat aankan maar je gaat er zeker geen dure grafische kaart voor nodig hebben! Ik denk dat zelfs een RX 560/GTX 1050 dit prima aankan. Ik weet niet wat RDP is maar ik veronderstel dat het geen grafische intensief programma is. Mijn advies: probeer het uit zonder grafische kaart en als je merkt dat het niet lekker draait dan kan je er altijd nog een goedkope grafische kaart in stoppen.
PS
Is dat een Lemming die ik onder jouw naam zie?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 14:57 ]
@Verwijderd rdp is windows remote desktop
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
@Verwijderd Helaas past er geen extra videokaart in de Vostro (het is een laptopje). Na verder onderzoek lijkt het een Intel HD 3000 te zijn, en die gaat (over HDMI) niet verder dan 1920x1200. Via DisplayPort zou hij 2500x1600 moeten halen, maar dan moet ik die er eerst zelf op solderen
. Het bovendien een laptop van de zaak, dus we kunnen er weinig aan veranderen.
RDP is inderdaad Remote Desktop (Protocol), m'n vrouw gebruikt het laptopje alleen als terminal om haar workstation op het werk over te nemen en tests aan te smijten en/of tussendoor wat te debuggen. Vandaar dat ze ook niet echt een goede reden heeft om om een nieuwe te bedelen
.
En het is inderdaad een Lemming, heb ik heel lang geleden frame voor frame over zitten pixelen vanaf het schermpje van m'n Palm IIIc en in Jasc Animation Shop aan elkaar geplakt.
RDP is inderdaad Remote Desktop (Protocol), m'n vrouw gebruikt het laptopje alleen als terminal om haar workstation op het werk over te nemen en tests aan te smijten en/of tussendoor wat te debuggen. Vandaar dat ze ook niet echt een goede reden heeft om om een nieuwe te bedelen
En het is inderdaad een Lemming, heb ik heel lang geleden frame voor frame over zitten pixelen vanaf het schermpje van m'n Palm IIIc en in Jasc Animation Shop aan elkaar geplakt.
Zowel bol.com als BCC hebben de LG 34UM88C in de uitverkoop, afgeprijsd naar 369 euro:
pricewatch: LG 34UM88C Zwart
pricewatch: LG 34UM88C Zwart
Helaas bij beiden niet (meer) leverbaar.. Momenteel heeft Wehkamp hem voor 369, maar ook niet op voorraad
.
Zal wel een uitlopend model zijn? Als hij weer voor deze prijs opduikt, probeer ik er eentje op te pikken, dan maar geen 38" curved, deze is ook prima (volgens de Hardware.info-test), zeker voor deze prijs.
Zal wel een uitlopend model zijn? Als hij weer voor deze prijs opduikt, probeer ik er eentje op te pikken, dan maar geen 38" curved, deze is ook prima (volgens de Hardware.info-test), zeker voor deze prijs.
[ Voor 77% gewijzigd door Tarin op 30-11-2018 13:46 ]
Hm dat is wel mooi. Ik zit op een 24 inch AOC G24 VA en ik heb wel flicker. Weet niet of het aan de kabel ligt, zit nu ook te kijken naar een ultrawide 3440x1440 aangezien ik net een Vega56 heb gehaald.DoubleYouPee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Even mezelf quoten, misschien nog interessant voor iemand, ooit.
Lag dus aan de mDP kabel of mijn R9 280X.
Heb je ondertussen nog progressie geboekt in je onderzoek? Ik overweeg ook een 34" UW aan een oudere surface met displayport te hangen. Ik geloof Intel graphics 520.Tarin schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:58:
Helaas bij beiden niet (meer) leverbaar.. Momenteel heeft Wehkamp hem voor 369, maar ook niet op voorraad.
Het meeste maak ik me zorgen over youtube filmpjes die ik nog wel eens wil afspelen. Zou dat goed gaan op een externe monitor?
Op dit moment lukt het nog net op mijn native scherm. Maar Netflix hapert
edit: de resolutie zou moeten lukken:
https://www.dell.com/supp...0-f09d3101f9c8&lang=en-us
[ Voor 11% gewijzigd door Cis op 05-12-2018 11:36 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
De Intel HD 3000 in de Vostro-laptop doet (via HDMI) helaas alleen FullHD, en ook via andere aansluitingen (die hij niet heeft) komt hij niet boven de 1440p (op 16:9, niet op 21:9), maar het probleem met de laptop van de zaak heeft zichzelf opgelost: we kunnen ook onze eigen pc gebruiken.Cis schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:19:
[...]
Heb je ondertussen nog progressie geboekt in je onderzoek? Ik overweeg ook een 34" UW aan een oudere surface met displayport te hangen. Ik geloof Intel graphics 520.
Het meeste maak ik me zorgen over youtube filmpjes die ik nog wel eens wil afspelen. Zou dat goed gaan op een externe monitor?
Op dit moment lukt het nog net op mijn native scherm. Maar Netflix hapert
edit: de resolutie zou moeten lukken:
https://www.dell.com/supp...0-f09d3101f9c8&lang=en-us
De modernere Inspiron 5000-laptop die we zelf hebben gaat redden (HD 620), net als mijn prive-Surface Pro 2, maar beiden alleen op lagere Hz-waarden, dus alleen voor office-gebruik (wat onze enige toepassing is).
Uiteindelijk komt er wel een vaste PC aan te hangen en dan zal ik ook vast wel een paar keer een spelletje opstarten, maar ik speel geen FPS- of racing games, ik zal eerder The Witness spelen ofzo.
In ieder geval is HDMI 1.4 wel een serieuze bottleneck, maar voor office-gebruik prima werkbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 05-12-2018 15:16 ]
Ik heb een paar reacties gepinned, mochten er suggesties zijn om andere reacties vast te zetten, laat het even weten
Ik ben me al een aantal weken aan het oriënteren op een ultrawide scherm. Voornamelijk om mee te gamen. Ik ben erg gecharmeerd van de HDR kwaliteiten van moderne oled tv's en begrijp dat dit niveau nog niet haalbaar is in monitorland. De mythische ASUS ROG Swift PG35VQ ondersteund HDR10 icm met Gsync.
Zijn er mensen met meer inzicht in deze markt om een datum en prijs schatting te doen? Ik wacht sowieso de CES van begin januari af. Mocht daar niets nieuws bekend worden dan wacht ik niet langer met de aankoop van een nieuwe monitor. Daarnaast moet ie ook niet al te ruim boven de 1.000 euro worden.
Zijn er mensen met meer inzicht in deze markt om een datum en prijs schatting te doen? Ik wacht sowieso de CES van begin januari af. Mocht daar niets nieuws bekend worden dan wacht ik niet langer met de aankoop van een nieuwe monitor. Daarnaast moet ie ook niet al te ruim boven de 1.000 euro worden.
De prijzen blijven nog wel even onevenredig hoog verwacht ik.
Het scherm is voor zover ik weet geen 4k. Over het algemeen heeft het apparaat vrij gangbare specs en is HDR10 & 200hz de unique selling point.
Je kan ook kijken naar de nieuwe LG, IPS 3440x1440 34" 120hz gsync of 144hz freesyncmichielvz schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:23:
Ik ben me al een aantal weken aan het oriënteren op een ultrawide scherm. Voornamelijk om mee te gamen. Ik ben erg gecharmeerd van de HDR kwaliteiten van moderne oled tv's en begrijp dat dit niveau nog niet haalbaar is in monitorland. De mythische ASUS ROG Swift PG35VQ ondersteund HDR10 icm met Gsync.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die ondersteunen helaas geen HDR10 icm GSyncDoubleYouPee schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:06:
[...]
Je kan ook kijken naar de nieuwe LG, IPS 3440x1440 34" 120hz gsync of 144hz freesync
https://www.lg.com/nl/ultrawide-monitoren
Die ik bedoelde staat daar niet bij:michielvz schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:32:
[...]
Die ondersteunen helaas geen HDR10 icm GSync
https://www.lg.com/nl/ultrawide-monitoren
https://www.lg.com/us/monitors/lg-34GK950F-B-gaming-monitor
Freesync HDR400
En Gsync:
https://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-34GK950G
Bij de PG35VQ staat ook alleen maar "HDR".
Ja, hij heeft wel betere specs en de 512 local dimming zones gaan ongetwijfeld helpen.. maar ik denk dat er ook een flink prijsverschil gaat zijn.
Los daarvan is het nog maar de vraag wanneer de PG35VQ beschikbaar zal zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door DoubleYouPee op 10-12-2018 19:52 ]
Verwijderd
Nu maar hopen dat die nieuwe 1440p ultrawide 144 Hz LG monitor met FreeSync hierdoor minder duur wordt. Ik zit lekkerbekkend te kijken naar die monitor. Met die 3080 kom je behoorlijk ver voor deze monitor indien die inderdaad GTX 1080 + 15% FPS haalt. Goed genoeg om ermee te starten en later nog eens alles eruit te halen met een volgende generatie kaart, je komt op ongeveer een 67% hogere FPS uit in vergelijking met 4k, zet de instellingen iets lager (hoog en zeer hoog) en ik denk dat je boven de 100 FPS haalt met zo'n grafische kaart voor de meeste recente AAA-spellen. Ik zit nu op 60 Hz dus ik kan prima gamen met 100 FPS voor AAA-spellen en een hogere FPS voor FPS-spellen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2018 20:06 ]
HDR400 is helaas niet hetzelfde als HDR10DoubleYouPee schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:41:
[...]
Die ik bedoelde staat daar niet bij:
https://www.lg.com/us/monitors/lg-34GK950F-B-gaming-monitor
Freesync HDR400
En Gsync:
https://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-34GK950G
Bij de PG35VQ staat ook alleen maar "HDR".
Ja, hij heeft wel betere specs en de 512 local dimming zones gaan ongetwijfeld helpen.. maar ik denk dat er ook een flink prijsverschil gaat zijn.
Los daarvan is het nog maar de vraag wanneer de PG35VQ beschikbaar zal zijn.
https://tweakers.net/reviews/6705/4/high-dynamic-range-het-licht-aan-het-einde-van-de-tunnel-monitoren.html
Dat weet ik ja, maar je zegt echter dat je "niet al te ruim boven de 1000 euro" wilt zitten. Ik denk dat je met 1500 euro voor de PG35VQ al blij mag zijn. Vandaar dat ik je een mooi alternatief laat zien.michielvz schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:28:
[...]
HDR400 is helaas niet hetzelfde als HDR10
https://tweakers.net/reviews/6705/4/high-dynamic-range-het-licht-aan-het-einde-van-de-tunnel-monitoren.html
Ik hoop ook dat ze de negatieve effecten van VA bij Asus hebben kunnen weghalen, zoals de langzame response bij donkere effecten op lichte voorgronden. Zou persoonlijk geen 1500+ euro neerleggen voor de huidige VA techniek. Misschien dat het daarom zo lang duurt.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een 34 inch Curved Ultrawide gaming monitor.
Veel aspecten(panel, RR, RT Res, GSync, Curve Ratio..) om rekening mee te houden en ik heb geen idee wat mij het beste uitkomt.
https://docs.google.com/s...YF26-W4c/edit?usp=sharing
Iemand ervaring enkele van deze monitors? Springt er eentje tussenuit?
Mis ik nog een belangrijke in mijn tabel?
Prijs liefst niet hoger dan 1200€
PC: 7700, 1080ti
Alvast bedankt voor feedback
Veel aspecten(panel, RR, RT Res, GSync, Curve Ratio..) om rekening mee te houden en ik heb geen idee wat mij het beste uitkomt.
Ik heb de EX3501R maar als je een 1080ti hebt kan je beter voor een gsync model gaan.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:10:
De Agon AG352UCG6 heeft hetzelde paneel als mijn EX3501R, maar met gsync, en hier zou ik geen 1000+euro aan uitgeven. Voor die prijs zou ik wel een nieuwer paneel willen en met minder black smear problemen. Overigens voor 650 euro is de EX3501R echt wel een top monitor. Scheelt ontzettend veel geld en je hebt bijna dezelfde specs.
Ik zou een van deze halen:
- Dell Alienware AW3418DW
- Acer Predator X34P (zelfde paneel)
- LG 34GK950G (ook wel voor 1300 of minder te vinden). De freesync variant is echt nog beter en zelfs 144hz (nadeel van gsync...)
[ Voor 16% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-12-2018 13:27 ]
Ik heb de acer predator X34A met black friday voor een leuke prijs op de kop weten te tikken.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:10:
IPS met 100hz icm 1080ti, cpu(2500K @ 4.2) bottled hem. Verwacht met een nieuwere cpu wel 100 fps te halen op ultra. Speel alleen de Battlefield spellen.
Heeft iemand weleens een VR bril met virtual desktop software overwogen ipv een fysiek 21:9 monitor?
Gisteren twee alienware AW3418DW schermen besteld bij megekko. Vandaag maar een afgeleverd.
Bezorger gaf aan nog terug te komen met de tweede, maar we hebben niemand meer gezien...
Ben benieuwd of die morgen nog komt
.
Bezorger gaf aan nog terug te komen met de tweede, maar we hebben niemand meer gezien...
Ben benieuwd of die morgen nog komt
Hallo,
volgens mij is dit geen aankoopadvies (ik vraag geen specifiek merk of type), wel raad mbt resoluties. Als dit wel aankoopadvies is, alvast mijn excuses.
Ik breek me al een tijd het hoofd over de aankoop van een (curved) ultrawide monitor. Ik ben al eens langs geweest in de fnac om een ultrawide te zien, maar deze was niet aan een pc gekoppeld en speelde de gekende reclame filmpjes af.
Ik zou de monitor aansluiten aan mijn (oude) laptop met displayport. De laptop heeft een intel HD4000 en kan via displayport max 2560 op 1600 resolutie aan.
De meeste schermen (waarop ik mijn zoekacties richt) zijn ofwel 2560x1080 ofwel 3440x1440.
Momenteel kan ik dus enkel de eerste versie optimaal draaien.
Gezien het een aankoop voor langere termijn zou zijn, zou ik graag zo toekomstgericht kopen. Binnen een 2tal jaar is mijn laptop vermoedelijk op en dan zou ik een kopen met betere grafische mogelijkheden (al dan niet dedicated gpu).
Zou ik met mijn huidige setup best gaan voor de 3440x1440 en deze dan laten draaien op 2560x1080? Ik heb al wat gezocht op internet en voor zover ik het goed lees, kan dit maar zou het beeld "slecht" zijn.
Ik weet niet waarmee men vergelijkt maar mijn huidig scherm heeft de resolutie 1680x1050 en is 22inch.
Waarom zou ik hem gebruiken?
Ik gebruik vaak internet om zaken op te zoeken en dan op het andere scherm (in dit geval het geintegreerde laptop / externe monitor) iets uit te voeren (code of linux terminal). Ik zou dus minstens 2 schermen hebben open staan op de externe monitor.
Gamen op de laptop doe ik uitzonderlijk (command and conquer), series / films kijken doe ik wel regelmatig.
Ik zou ook mijn PS 3 op dit scherm willen aankoppelen en in de toekomst een andere gaming console (nog niet uit of het PS4PRO of xbox x gaat worden).
Mijn budget is 600 euro en voor beide resoluties 2560x1080 ofwel 3440x1440 moet dit lukken volgens de pricewatch. De prijs is dus geen doorslaggevende factor, wel de "werkbaarheid".
Dus concreet, kan ik met mijn huidige kaart (2560 x1600) een scherm draaien met de volgende resoluties 2560x1080 ofwel 3440x1440 en zo ja, gaat het beeld iets of wat doenbaar zijn?
Ik zou voor curved gaan omdat, volgens mijn zoektocht, je beter het overzicht hebt op het gehele scherm. Nadeel zou zijn dat de hoekjes minder gedetailleerd zijn.
Alvast bedankt om mij aub het licht te doen zien.
volgens mij is dit geen aankoopadvies (ik vraag geen specifiek merk of type), wel raad mbt resoluties. Als dit wel aankoopadvies is, alvast mijn excuses.
Ik breek me al een tijd het hoofd over de aankoop van een (curved) ultrawide monitor. Ik ben al eens langs geweest in de fnac om een ultrawide te zien, maar deze was niet aan een pc gekoppeld en speelde de gekende reclame filmpjes af.
Ik zou de monitor aansluiten aan mijn (oude) laptop met displayport. De laptop heeft een intel HD4000 en kan via displayport max 2560 op 1600 resolutie aan.
De meeste schermen (waarop ik mijn zoekacties richt) zijn ofwel 2560x1080 ofwel 3440x1440.
Momenteel kan ik dus enkel de eerste versie optimaal draaien.
Gezien het een aankoop voor langere termijn zou zijn, zou ik graag zo toekomstgericht kopen. Binnen een 2tal jaar is mijn laptop vermoedelijk op en dan zou ik een kopen met betere grafische mogelijkheden (al dan niet dedicated gpu).
Zou ik met mijn huidige setup best gaan voor de 3440x1440 en deze dan laten draaien op 2560x1080? Ik heb al wat gezocht op internet en voor zover ik het goed lees, kan dit maar zou het beeld "slecht" zijn.
Ik weet niet waarmee men vergelijkt maar mijn huidig scherm heeft de resolutie 1680x1050 en is 22inch.
Waarom zou ik hem gebruiken?
Ik gebruik vaak internet om zaken op te zoeken en dan op het andere scherm (in dit geval het geintegreerde laptop / externe monitor) iets uit te voeren (code of linux terminal). Ik zou dus minstens 2 schermen hebben open staan op de externe monitor.
Gamen op de laptop doe ik uitzonderlijk (command and conquer), series / films kijken doe ik wel regelmatig.
Ik zou ook mijn PS 3 op dit scherm willen aankoppelen en in de toekomst een andere gaming console (nog niet uit of het PS4PRO of xbox x gaat worden).
Mijn budget is 600 euro en voor beide resoluties 2560x1080 ofwel 3440x1440 moet dit lukken volgens de pricewatch. De prijs is dus geen doorslaggevende factor, wel de "werkbaarheid".
Dus concreet, kan ik met mijn huidige kaart (2560 x1600) een scherm draaien met de volgende resoluties 2560x1080 ofwel 3440x1440 en zo ja, gaat het beeld iets of wat doenbaar zijn?
Ik zou voor curved gaan omdat, volgens mijn zoektocht, je beter het overzicht hebt op het gehele scherm. Nadeel zou zijn dat de hoekjes minder gedetailleerd zijn.
Alvast bedankt om mij aub het licht te doen zien.
Of het er acceptabel uit ziet als je 1080p draait op een 1440p scherm is zeer persoonlijk.
Hou er wel rekening mee dat een console geen ultrawide draait, derhalve zit je met zwarte vlakken.
Hou er wel rekening mee dat een console geen ultrawide draait, derhalve zit je met zwarte vlakken.
Ik ben rustig aan het kijken voor een Ultrawide 1440p monitor met goede kleuren en Gsync als het even kan.
Het is bedoelt voor mijn huidige build en voor mijn toekomst build die (waarschijnlijk pas in 2020)
Momenteel heb ik het volgende scherm:
pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart
een 1440p monitor met Gsync en VA paneel.
Als 2e monitor gebruik ik een oude LG IPS7 1080p 60hz met IPS paneel.
Dat scherm heeft betere kleuren, maar is al een oudje.
Het komt er eigenlijk dus op neer dat ik deze monitor weg wil doen.
Maar wat ga ik er voor in de plaats nemen is een lastige keuze.
Daarom zou ik graag willen weten wat jullie ervaring is en waar jullie voorkeur naar uit gaan.
Waarom wil ik ultrawide 1440p
- Ik ben gewend om op ultrawide te werken (hoewel ik thuis veel meer game dan werk)
- Het meegezogen kunnen worden in een game omdat je een groter scherm voor je neus hebt staan
- Racegames of Euro truck simulator 2, maar speel ook Destiny 2, Diablo III op een widescreen lijkt mij tof.
- Geen 1080p ultrawide, want dan ga je pixels tellen.
Wensen/eisen ultrawide
- IPS of VA paneel of laat ik het anders zeggen, goede kleuren (misschien hdr ?)
- Liefst 1440p vanwege de groote van de monitor
- Gsync om het vloeiender te laten lopen (PC specs staan hieronder)
- 120hz of meer , want ik game nu op 144hz en denk dat 60hz weer vervelend gaat aanvoelen
PC specifacties:
Ik twijfel dus voor de volgende monitor setups
Keuze 1: ultrawide monitor + Huidige asus monitor
Ik ben nu ook 2 schermen gewend, maar misschien te zwaar voor mijn huidige build.
Keuze 2: Alleen ultrawide monitor + Laptop soms ernaast
Rustiger op het bureau (minimalistisch is soms fijn) en op de laptop kan ik ziggo sport etc gewoon aanzetten.
Keuze 3: 2 schermen erbij plaatsen naast mijn huidige asus monitor
Is denk ik erg prijzig of heeft iemand tips ? Moeten geen 60hz monitors zijn
Dus de final queastion is:
Hoe was jullie ervaring bij het overstappen naar ultrawide en wat voor advies zal je geven met jullie ervaringen.
Het is bedoelt voor mijn huidige build en voor mijn toekomst build die (waarschijnlijk pas in 2020)
Momenteel heb ik het volgende scherm:
pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart
een 1440p monitor met Gsync en VA paneel.
Als 2e monitor gebruik ik een oude LG IPS7 1080p 60hz met IPS paneel.
Dat scherm heeft betere kleuren, maar is al een oudje.
Het komt er eigenlijk dus op neer dat ik deze monitor weg wil doen.
Maar wat ga ik er voor in de plaats nemen is een lastige keuze.
Daarom zou ik graag willen weten wat jullie ervaring is en waar jullie voorkeur naar uit gaan.
Waarom wil ik ultrawide 1440p
- Ik ben gewend om op ultrawide te werken (hoewel ik thuis veel meer game dan werk)
- Het meegezogen kunnen worden in een game omdat je een groter scherm voor je neus hebt staan
- Racegames of Euro truck simulator 2, maar speel ook Destiny 2, Diablo III op een widescreen lijkt mij tof.
- Geen 1080p ultrawide, want dan ga je pixels tellen.
Wensen/eisen ultrawide
- IPS of VA paneel of laat ik het anders zeggen, goede kleuren (misschien hdr ?)
- Liefst 1440p vanwege de groote van de monitor
- Gsync om het vloeiender te laten lopen (PC specs staan hieronder)
- 120hz of meer , want ik game nu op 144hz en denk dat 60hz weer vervelend gaat aanvoelen
PC specifacties:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 381,- | € 381,- |
1 | MSI Z270 PC Mate | € 99,- | € 99,- |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 882,09 | € 882,09 |
1 | Corsair Carbide Clear 400C Zwart | € 83,- | € 83,- |
1 | LG IPS277L Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 117,18 | € 117,18 |
1 | Scythe Mugen 5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Rode led (Twin pack), 120mm | € 22,90 | € 22,90 |
1 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout) | € 149,- | € 149,- |
1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 57,- | € 57,- |
1 | Corsair Gaming MM800 RGB Polaris | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 130,90 | € 130,90 |
1 | Logitech G933 Zwart | € 126,99 | € 126,99 |
1 | Corsair RM550x | € 104,70 | € 104,70 |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 145,90 | € 145,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.914,46 |
Ik ben nu ook 2 schermen gewend, maar misschien te zwaar voor mijn huidige build.
Rustiger op het bureau (minimalistisch is soms fijn) en op de laptop kan ik ziggo sport etc gewoon aanzetten.
Hoe was jullie ervaring bij het overstappen naar ultrawide en wat voor advies zal je geven met jullie ervaringen.
[ Voor 1% gewijzigd door dion_b op 22-12-2018 22:39 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb bijna twee jaar geleden een Acer Predator XR341ck aangeschaft, eerst met mijn toenmalige R9 290 gebruikt, later een Fury X en nu een Vega 64. De oude 1080p Asus monitor heb ik nog een poosje als tweede monitor gebruikt, en daarna ingeruild voor een QHD Dell zodat het kwa pixels en hoogte mooi matched. Ik wil nooit meer terug. Zoveel werkruimte en met een Vega (en dus een gtx1080 ook) een prima game ervaring. Maxed out eigenlijk bij elke game 70+ fps.Pykow schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:51:
...... Duidelijk verhaal.........
Voor mijn studie heb ik m'n laptop via een thunderbolt-dock aan de beide schermen hangen, 6000x1440 pixels is prettig met veel dokumenten, Spotify en een compiler open. Loads of workspace!
Conclusie: heb je de hardware om het geheel fatsoenlijke aan te sturen en de financiën? Doen! Niet bezuinigen, gewoon het maximaal mogelijke halen. Heb je jaren plezier van!
[ Voor 5% gewijzigd door jgj82 op 21-12-2018 21:51 . Reden: Opmaak en exacte producten ]
Financieel kan het, maar dan heb je ook weer schermen van 800 tot 1500. Dus ben ook aan het inlezen wat de best budget buy gaat zijn.jgj82 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:46:
[...]
Ik heb bijna twee jaar geleden een Acer Predator XR341ck aangeschaft, eerst met mijn toenmalige R9 290 gebruikt, later een Fury X en nu een Vega 64. De oude 1080p Asus monitor heb ik nog een poosje als tweede monitor gebruikt, en daarna ingeruild voor een QHD Dell zodat het kwa pixels en hoogte mooi matched. Ik wil nooit meer terug. Zoveel werkruimte en met een Vega (en dus een gtx1080 ook) een prima game ervaring. Maxed out eigenlijk bij elke game 70+ fps.
Voor mijn studie heb ik m'n laptop via een thunderbolt-dock aan de beide schermen hangen, 6000x1440 pixels is prettig met veel dokumenten, Spotify en een compiler open. Loads of workspace!
Conclusie: heb je de hardware om het geheel fatsoenlijke aan te sturen en de financiën? Doen! Niet bezuinigen, gewoon het maximaal mogelijke halen. Heb je jaren plezier van!
Lees daarbij graag ervaringen van mensen die over gegaan zijn of misschien van ultrawide zijn afgestapt
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Over die kaart hoeven we ons geen zorgen te maken, als zo'n 'grote' Navi inderdaad een 15% hogere FPS haalt dan een GTX 1080 (dus ook hoger dan Vega64) dan kom je met zeer hoge instellingen ver als je graag die FPS boven de 100 wil hebben. Je gaat de kaart wel wat eerder willen updaten. De grote vraag voor mij is hoe die prijzen veranderen nadat meer gamers die een AMD-kaart hebben zo'n monitor kopen doordat hun hardware die resolutie aankan. In theorie werkt het als volgt: meer gamers kunnen goed gamen met die resolutie => grotere afzet voor die monitors => allerlei vaste lasten verdelen over groter aantal klanten (lagere prijs) + het elastischer worden van de prijs (prijs nog wat verlagen omdat dan de winst hoger wordt doordat de vraag voldoende toeneemt).jgj82 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:46:
De harde grens met hoeveel ze de prijs kunnen laten zakken wordt bepaald door de productiekosten en yields. Het is moeilijk om het in te schatten want die monitorbedrijven zeggen er niets over en in de tech'journalistiek' wordt hier weinig aandacht aan besteedt.
Overigens moet je bij die kosten altijd rekening houden met hoelang je ermee doet. Dat zo'n ultrawide 1440p IPS 144 Hz zo'n €1000-1100 kost is niet zo erg als je er 10 jaar mee doet, in het ergste geval moet je de aankoop goed timen qua budget maar het is te verantwoorden. Als je de monitor 3 jaar later alweer wil upgraden dan is het een ander verhaal. Mijn algemene indruk is dat de meeste mensen teveel kijken naar de prijs en te weinig naar de kosten per jaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2018 19:35 ]
Precies dit.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:30:
Overigens moet je bij die kosten altijd rekening houden met hoelang je ermee doet. Dat zo'n ultrawide 1440p IPS 144 Hz zo'n €1000-1100 kost is niet zo erg als je er 10 jaar mee doet, in het ergste geval moet je de aankoop goed timen qua budget maar het is te verantwoorden. Als je de monitor 3 jaar later alweer wil upgraden dan is het een ander verhaal. Mijn algemene indruk is dat de meeste mensen teveel kijken naar de prijs en te weinig naar de kosten per jaar.
Ik zit nou al twee jaar te wachten op een 38" 3840*1600 120Hz HDR scherm en ik koop gewoon geen monitor voordat die er is, juist omdat ik er 10 jaar mee wil doen, en dan vind ik € 200,- per jaar, ofwel € 16,66 per maand (uitgaande van € 2000,- voor de monitor) acceptabel.
Tot die tijd doe ik het wel met mijn 29" 2560*1080 60Hz monitortje....
Ondertussen is mijn budget lekker aan het vollopen, want ik ga ook mijn systeem niet upgraden voordat de monitor er is, want mijn I5-4460/16GB/GTX970 is genoeg voor mijn oude scherm, maar meestal staat mijn I7-7700HQ/16GB/GTX1070 Alienware laptop erop aangesloten, en dan kan ik sowieso alles op Ultra spelen op die resolutie.
systeem
@Verwijderd
En dat is precies wat ik bedoel. Voordat onze zoon geboren werd
en ik de hobbykamer moest opgeven
had ik al jaren een 16:9 1920*1200 en een 1600*1200, beide Iiyama's.
Die waren bij aanschaf in 2006 niet goedkoop. Toen een poosje wegens ruimtegebrek een laptop en na de verbouwing weer ruimte dus weer een kamer. Tijdelijk heb ik een goedkope Asus FHD monitor gebruikt en toe de financiën het toelieten heb ik m'n huidige ultrawide gekocht. En hij blijft ook nog wel even.
Voor bepaalde componenten betaal ik gewoon meer en die zijn voor de longterm. Behuizing, radiators, waterpomp, fans, voeding.
Ik heb bv pas dit jaar afscheid genomen van m'n Be quiet Dark Power Pro van 2008. Hij kon ondanks z'n 1.2KW niet lekker omgaan met de snel wisselende lasten van de Fury X en de Vega 64. Die kostte €275 nieuw en heeft tien jaar z'n werk gedaan. Nu nog steeds in een test opstelling. Prima investering dus.
En zo zie ik dat met monitoren ook. Nu misschien overkill of luxe, maar als je geluk hebt kun je er jaren mee doen.
En dat is precies wat ik bedoel. Voordat onze zoon geboren werd

Die waren bij aanschaf in 2006 niet goedkoop. Toen een poosje wegens ruimtegebrek een laptop en na de verbouwing weer ruimte dus weer een kamer. Tijdelijk heb ik een goedkope Asus FHD monitor gebruikt en toe de financiën het toelieten heb ik m'n huidige ultrawide gekocht. En hij blijft ook nog wel even.
Voor bepaalde componenten betaal ik gewoon meer en die zijn voor de longterm. Behuizing, radiators, waterpomp, fans, voeding.
Ik heb bv pas dit jaar afscheid genomen van m'n Be quiet Dark Power Pro van 2008. Hij kon ondanks z'n 1.2KW niet lekker omgaan met de snel wisselende lasten van de Fury X en de Vega 64. Die kostte €275 nieuw en heeft tien jaar z'n werk gedaan. Nu nog steeds in een test opstelling. Prima investering dus.
En zo zie ik dat met monitoren ook. Nu misschien overkill of luxe, maar als je geluk hebt kun je er jaren mee doen.
Verwijderd
Voor mij is het een beetje anders omdat mijn hardware te oud is (ik vond de mogelijke upgrades (weer een quad-core CPU, gaap) onvoldoende dus bewaarde liever dat geld voor stevigere en betere upgrades), ik koop waarschijnlijk straks een 3700X (veronderstellende dat die inderdaad 12 kernen heeft) en de 'grote' Navi-kaart, dat zou goed genoeg moeten zijn voor ultrawide 1440p maar eigenlijk zou ik liever een stap hoger instappen, maar met mijn huidige grafische kaart kan ik niet meer wachten.zion schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:28:
Ondertussen is mijn budget lekker aan het vollopen, want ik ga ook mijn systeem niet upgraden voordat de monitor er is, want mijn I5-4460/16GB/GTX970 is genoeg voor mijn oude scherm, maar meestal staat mijn I7-7700HQ/16GB/GTX1070 Alienware laptop erop aangesloten, en dan kan ik sowieso alles op Ultra spelen op die resolutie.

Proficiat met je zoon (en vrouw/vriendin).jgj82 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:53:
@Verwijderd
En dat is precies wat ik bedoel. Voordat onze zoon geboren werden ik de hobbykamer moest opgeven
had ik al jaren een 16:9 1920*1200 en een 1600*1200, beide Iiyama's.
Precies hoe ik het doe. Ik ziet het als een goede investering om bijvoorbeeld een RM650X/RM750X/RM850X of een D15/BQDRP4 te kopen. €80-110, wat maakt het uit wanneer je er 10-20 jaar mee doet? Zeker afgezet tegen wat mensen besteden aan grafische kaarten. Dan koop je maar een keer een Vega56 in plaats van een Vega64, big deal, Twee of drie generaties later gebruik je weer een andere grafische kaart. Ik ga zo ver dat ik het jammer vind dat AMD 'leuke' (succes om de 2600 op 4,0 GHz te laten werkenmet die stock koeler) stock-koelers bundelt met Ryzen want ik heb liever dat je €10-20 minder betaalt voor de CPU en dat geld gebruikt voor een koeler die je kan blijven gebruiken. Voor het budget en voor het milieu en het beperken van verspilling van materialen.Voor bepaalde componenten betaal ik gewoon meer en die zijn voor de longterm. Behuizing, radiators, waterpomp, fans, voeding.
Overigens vind ik om dezelfde reden dat gamers zichzelf tekort doen door zoveel te investeren in alle hardware behalve geluid. Loop desnoods een paar jaartjes achter met de grafische kaart, als je maar een keer een goede headphone en geluidskaart (of DAC en amp) koopt. Zet die kosten af tegen de grafische kaart en de monitor en bekijk in welke mate het geluid de immersie bepaalt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2018 02:26 ]
Ik heb de monitor van de meneer in deze post over genomen. Na wat rotzooien met de instellingen vindt ik de kleuren zelfs beter dan de LG die ik hiervoor had. Ik heb alleen één probleempje. Ik zie nu wat lijnen door mijn beeld. Deze foto laat het effect het best zien (ik kan helaas geen foto maken om het te laten zien):

Het is het meest zichtbaar op effen kleuren. Vooral lichtere tinten.
Is dit een instelling of iets wat ik op kan lossen? Ik heb de drivers met DDU al opnieuw geïnstalleerd.

Het is het meest zichtbaar op effen kleuren. Vooral lichtere tinten.
Is dit een instelling of iets wat ik op kan lossen? Ik heb de drivers met DDU al opnieuw geïnstalleerd.
De dell x3418dw aangesloten maar ben toch een beetje aan het twijfelen. Paar weken geleden de HP x35 gezien en aan de hand daarvan besloten om voor een UW te gaan.
De dell lijkt me toch iets tegen te vallen qua grootte en curve in verhouding tot de HP.
Pro dell:
- ips betere kleuren / kijkhoek. Ben dat nu ook gewend met huidige monitor.
Pro HP:
- groter scherm 1 inch meer (waardoor alles op de desktop groter is qua size).
- grotere curve 1800 vs 1900 (geeft mij toch meer immersie).
Mis ik dan nog iets qua afweging (afgezien de prijs)?
De dell lijkt me toch iets tegen te vallen qua grootte en curve in verhouding tot de HP.
Pro dell:
- ips betere kleuren / kijkhoek. Ben dat nu ook gewend met huidige monitor.
Pro HP:
- groter scherm 1 inch meer (waardoor alles op de desktop groter is qua size).
- grotere curve 1800 vs 1900 (geeft mij toch meer immersie).
Mis ik dan nog iets qua afweging (afgezien de prijs)?
Ik kocht vorige week voor mijn eerste ultrawide setup de HP x35 (700euro) en ben hier erg tevreden van. Al kan ik niet vergelijken met de 3418dw.