[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrym71
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Blaat schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:39:
[...]

En dat is je volste recht. :)

Ik heb alleen zelfs geen ervaring met direct bestellen bij Dell DE, anders had ik je geholpen.

Ik kan je wel vertellen dat gamen op 3440x1440 met een Titan Xm over het algemeen best prima zal gaan. Je zal niet alles op Ultra kunnen draaien maar je gaat een heel eind komen als je 50+fps ok vindt.
Ik had gisteren nog even gezocht en ergens op een forum gelezen dat iemand met sommige minimale aanpassingen (Ultra-->High) alles prima kon spelen. Ik heb daar ook geen problemen mee, waarschijnlijk zal ik ook wel wat minder AA hoeven te gebruiken met deze resolutie dus dat scheelt ook alweer. En ach, dan kunnen we weer voor een nieuwe Geforce sparen. En zo blijf je bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 19:25

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Thx, da's Philips Hue materiaal :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Duit in het zakje. Een maat van mij zit al een tijdje te asen op een nieuw widescreen beeldscherm. Bij toeval kwam ik de HP Omen X 35 tegen in de aanbieding (link) voor een mooie prijs, en na overweging er zelf ook maar een besteld. Afgelopen zaterdag kwamen de twee units binnen (bij de buren welteverstaan, die erg onder de indruk waren van de grootte van de dozen), en na installatie en een beetje gamen erop tot de conclusie gekomen dat het een uitstekende aanschaf is! Wel tijd voor een upgrade van de grafische kaart, want ik kwam met PUBG amper boven de 35 FPS uit. WoT draait dan weer helemaal geweldig, en ziet er prachtig uit!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
Snappie88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:28:
Duit in het zakje. Een maat van mij zit al een tijdje te asen op een nieuw widescreen beeldscherm. Bij toeval kwam ik de HP Omen X 35 tegen in de aanbieding (link) voor een mooie prijs, en na overweging er zelf ook maar een besteld. Afgelopen zaterdag kwamen de twee units binnen (bij de buren welteverstaan, die erg onder de indruk waren van de grootte van de dozen), en na installatie en een beetje gamen erop tot de conclusie gekomen dat het een uitstekende aanschaf is! Wel tijd voor een upgrade van de grafische kaart, want ik kwam met PUBG amper boven de 35 FPS uit. WoT draait dan weer helemaal geweldig, en ziet er prachtig uit!
Hoe ben je in hemels naam op de .se site terecht gekomen :)?
Mooi prijsje doet mij ook twijfelen nu om er een te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

yvdb schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:45:
[...]

Hoe ben je in hemels naam op de .se site terecht gekomen :)?
Mooi prijsje doet mij ook twijfelen nu om er een te halen.
Pepper is niet alleen een dating site ;) Deze moet je hebben: https://nl.pepper.com/

Ik heb er overigens ooit via het Hue topic ook voor zo'n EUR 130,- starter sets van de GU-10 lampjes weten te bemachtigen, en geloof ik ooit ook eens op de Italiaanse site terecht gekomen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yvdb
Snappie88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:49:
[...]

Pepper is niet alleen een dating site ;) Deze moet je hebben: https://nl.pepper.com/

Ik heb er overigens ooit via het Hue topic ook voor zo'n EUR 130,- starter sets van de GU-10 lampjes weten te bemachtigen, en geloof ik ooit ook eens op de Italiaanse site terecht gekomen.
Uiteindelijk toch ook de gok maar gewaagd de prijs is toch wel heel interessant voor die HP Omen X 35 zag me zelf nog geen 1100 euro uitgeven aan één van de andere opties namelijk.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Na lang wikken en wegen ben ik toch voor een non UW gegaan, sinds gisteren trotse bezitter van een Acer XF270HUA monitor (IPS,27",1440p,144hz,freesync) en ik heb blijkbaar geluk met de loterij want er valt bijna geen BLB te herkennen! Deze moet voorlopig meegaan i.c.m. mijn Vega 56 GPU, UW had ik denk ik te veel compromis moeten sluiten met instellingen in games om er genoeg FPS uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaguarXKR
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-01 13:14
Inmiddels zijn de nieuwe monitoren van LG ook aan het uitkomen. Ik heb de LG 29WK600-W voor een zacht prijsje (ongeveer 225 euro) en blijkbaar ook eerder binnen dan de grote webwinkels.

Na eenmaal gamen op ultra-wide.. ik ga nooit meer naar een 16:9 scherm terug. Wat een fijne ervaring! Daarnaast ben ik hobbyfotograaf (IPS en sRGB 99% is een must) en heb daarom erg lang gezocht naar een scherm die voor zowel fotobewerking als gamen geschikt is. Eindelijk gevonden (zolang je 5 ms geen probleem vindt). :)

Ik zou graag een uitgebreide review schrijven maar de monitor staat nog niet in de pricewatch.. het kleine broertje wel, de 29WK500. Deze heeft geen speakers, lagere helderheid, geen HDR en mist enkele features. Daarnaast was de WK600 slechts 25 euro duurder dus de keus was snel gemaakt.

Ik had hiervoor een Acer Predator Z271Tbmiphzx, maar deze heb ik geretourneerd. 1920x1080 op een 27 inch met 16:9 is niet echt fijn. Daarnaast moest je heel veel dingen instelllen om het goed werkend te krijgen, de LG doet meteen wat je ervan verwacht. De LG monitor heeft Freesync maar met mijn Nvidia kaart schiet dat niet op. Zojuist potje PUBG gespeeld en eindelijk geen tearing en stuttering meer, dat had ik wel bij de Acer Predator monitor met G-sync... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door JaguarXKR op 12-04-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
JaguarXKR schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:57:
Inmiddels zijn de nieuwe monitoren van LG ook aan het uitkomen. Ik heb de LG 29WK600-W voor een zacht prijsje (ongeveer 225 euro) en blijkbaar ook eerder binnen dan de grote webwinkels.

Na eenmaal gamen op ultra-wide.. ik ga nooit meer naar een 16:9 scherm terug. Wat een fijne ervaring! Daarnaast ben ik hobbyfotograaf (IPS en sRGB 99% is een must) en heb daarom erg lang gezocht naar een scherm die voor zowel fotobewerking als gamen geschikt is. Eindelijk gevonden (zolang je 5 ms geen probleem vindt). :)

Ik zou graag een uitgebreide review schrijven maar de monitor staat nog niet in de pricewatch.. het kleine broertje wel, de 29WK500. Deze heeft geen speakers, lagere helderheid, geen HDR en mist enkele features. Daarnaast was de WK600 slechts 25 euro duurder dus de keus was snel gemaakt.

Ik had hiervoor een Acer Predator Z271Tbmiphzx, maar deze heb ik geretourneerd. 1920x1080 op een 27 inch met 16:9 is niet echt fijn. Daarnaast moest je heel veel dingen instelllen om het goed werkend te krijgen, de LG doet meteen wat je ervan verwacht. De LG monitor heeft Freesync maar met mijn Nvidia kaart schiet dat niet op. Zojuist potje PUBG gespeeld en eindelijk geen tearing en stuttering meer, dat had ik wel bij de Acer Predator monitor met G-sync... 8)7
60 hz neem ik aan? Makkelijk op naar bv. 75hz te krijgen? EN waar heb je hem voor die prijs vandaan? O-)

_________________________________________________________________________________________

Ik twijfel tussen 29 of 34inch 2560x1800 zie je echt veel verschil in beeldkwaliteit of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
Trisjin schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:28:
[...]

60 hz neem ik aan? Makkelijk op naar bv. 75hz te krijgen? EN waar heb je hem voor die prijs vandaan? O-)

_________________________________________________________________________________________

Ik twijfel tussen 29 of 34inch 2560x1800 zie je echt veel verschil in beeldkwaliteit of valt het mee?
Ja dat ga je absoluut zien, die resolutie op een 34" is echt behoorlijk laag en zorgt voor een pixel dichtheid van slechts 82dpi. Wanneer je vrijwel alleen maar gamed zal het minder een probleem zijn, maar wanneer je ook andere dingen op de PC doet gaat het wel opvallen dat de tekst niet echt scherp is en dat je de losse pixels kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
Snappie88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:28:
Wanneer heb jij hem besteld?
Mijne komt pas na de 19e binnen volgens amazone, had gehoopt iets sneller hem te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

yvdb schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:38:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld?
Mijne komt pas na de 19e binnen volgens amazone, had gehoopt iets sneller hem te ontvangen.
Heb express besteld (was slechtst EUR 2,- extra). Donderdag besteld, zaterdag in huis. Uitermate tevreden erover :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
Snappie88 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:50:
[...]

Heb express besteld (was slechtst EUR 2,- extra). Donderdag besteld, zaterdag in huis. Uitermate tevreden erover :)
Ah vandaar ik kon alleen normaal aanklikken of gewoon niet opgelet hehe naja dan maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaguarXKR
Trisjin schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:28:
[...]

60 hz inderdaad. Ik heb dus een tijdje het Asus scherm gehad, maar met de slechte ervaring heb ik niet echt het verschil met een hogere hz kunnen opmerken. Ik heb daarom ook nog niet geprobeerd hem naar 75 hz te krijgen, puur omdat ik persoonlijk het verschil zo minimaal vindt. Daar zullen de meningen wel over verschillen :)

Ik heb bewust niet gekozen voor de 34 inch variant, omdat ik zeer slechte ervaring had met 1920x1080 op een 27 inch scherm. Gamen gaat het wel maar voor fotobewerking is het echt een no go en ik werk veel in Excel maar ik me ook mateloos ergerde dat je de pixels kan zien.

Daarnaast heeft het LG scherm wel Superresolution ingebouwd, dat is fijn bij het gamen maar bij dagelijkse dingen heb je daar ook niets aan.

Grote voordeel van de 34 inch variant is dat je hem in hoogte kan verstellen.. _/-\o_

Ik heb de 29 inch variant gekocht bij Max ICT, die hebben 3 soorten (volgens mij dezelfde) op hun site staan en heb de goedkoopste genomen. Was verder prima, duurde wel 10 werkdagen voordat hij in huis was.

Plaatje:
https://imgur.com/38mui24

[ Voor 4% gewijzigd door JaguarXKR op 14-04-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Is dit een beetje acceptabel voor een Acer X34P?

Acer X34P Backlight Bleed

[ Voor 41% gewijzigd door Eagleman7 op 14-04-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53
Eagleman7 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:18:
Is dit een beetje acceptabel voor een Acer X34P?

Acer X34P Backlight Bleed
Ik durf niet een algemene uitspraak te doen over wat acceptabel is/ zou moeten zijn. Ik zou rechts onder en rechts boven wel accepteren, maar links onder lijkt wel heel ernstig (er van uitgaande dat de foto onbewerkt is), lijkt me ook zichtbaar tijdens gamen ed.

Dacht/hoopte eigenlijk dat de nieuw serie panelen van LG (alienware/X34P) wel minder backlight bleeding zouden moeten hebben dan dit (afgaande op de review van Hardware.info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Waarom zou ik een foto bewerken om meer blacklight bleeding te veroorzaken xD? Heb wel wat beters te doen.

Scherm was al eens terug gestuurd naar de webshop, want sommige kabels zaten niet meer in zakjes, nu ben ik dus de gelukkige eigenaar van dit scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Het is geen backlight bleed maar ips glow. Ja het is linksonder meer en hoort bij dit panel. Ik heb dit ook op mijn x34p. In het dagelijks gebruik zie je het nauwelijks en vind ik het verwaarloosbaar. Voor de rest een prachtige monitor en het verbaast mij dat de z35 betere kleuren en kijkhoeken zou hebben. VA panelen hebben wat uitgevlakte kleuren en mindere kijkhoeken tov ips panelen over het algemeen.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
juggle schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:20:
Het is geen backlight bleed maar ips glow. Ja het is linksonder meer en hoort bij dit panel. Ik heb dit ook op mijn x34p. In het dagelijks gebruik zie je het nauwelijks en vind ik het verwaarloosbaar. Voor de rest een prachtige monitor en het verbaast mij dat de z35 betere kleuren en kijkhoeken zou hebben. VA panelen hebben wat uitgevlakte kleuren en mindere kijkhoeken tov ips panelen over het algemeen.
De zichtbare waas is inderdaad IPS glow, maar in de hoeken is wel degelijk ook backlight bleeding zichtbaar. En dat is links onderin duidelijk erger dan rechts in de hoeken. Verschil tussen IPS glow en BLB zou eenvoudig te zien moeten zijn, glow verandert met de kijkhoek en backlight bleed blijft ongeacht hoe je er tegen aan kijkt.
Eagleman7 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:18:
Waarom zou ik een foto bewerken om meer blacklight bleeding te veroorzaken xD? Heb wel wat beters te doen.

Scherm was al eens terug gestuurd naar de webshop, want sommige kabels zaten niet meer in zakjes, nu ben ik dus de gelukkige eigenaar van dit scherm....
Ik zou er zelf ook niet de moeite voor nemen, maar sommigen doen het om backlight bleeding beter zichtbaar te maken etc.

Je zou het scherm terug kunnen sturen, maar het is dan natuurlijk altijd maar de vraag wat je vervolgens terugkrijgt. Ik weet ook niet hoe zichtbaar het is tijdens gebruik van de monitor. Ik heb zelf een tijdje een X34A gehad wat ook niet de meest briljante uitvoering was ('gemiddelde' backlightbleed, slechte uniformiteit etc.) en heb hem destijds wel gehouden, maar uiteindelijk toch weg gedaan omdat ik er niet echt blij van werd. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar als je je er aan irriteert zou ik hem voor dit geld niet laten houden, daar is hij te duur voor.

[ Voor 5% gewijzigd door [MAUS] op 14-04-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Al een lange tijd (lees, ruim een jaar) ben ik aan het kijken naar een nieuwe monitor. Voor de zomervakantie moet het toch eens gebeuren. Ik zoek een 3440x1440 GSync monitor, zoals de X34P of de Alienware. Beide hebben zo z'n nadelen, de X34P schijnt qua kleuren wat beter te zijn maar qua quality control en design wat minder. De Dell is iets minder qua kleuren lees ik, maar verder is het een prachtige monitor; grote probleem: Hij is nauwelijks te krijgen.

Is het nu handig om dat ding bij Dell uit duitsland te bestellen via Huifkar ofzo? Of toch beter via een partij hier in NL (Alternate bijv.). De Dell support is heel goed lees ik, maar hoe werkt dat als ik in Duitsland bestel? Dat wordt dan ingewikkeld denk ik? Anders moet het via de Nederlandse shop, dat kan ook lastig zijn. Makkelijke alternatief is gewoon een andere monitor, maarja, die Dell is wel de beste atm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 06:27
TheJVH schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:59:
Al een lange tijd (lees, ruim een jaar) ben ik aan het kijken naar een nieuwe monitor. Voor de zomervakantie moet het toch eens gebeuren. Ik zoek een 3440x1440 GSync monitor, zoals de X34P of de Alienware. Beide hebben zo z'n nadelen, de X34P schijnt qua kleuren wat beter te zijn maar qua quality control en design wat minder. De Dell is iets minder qua kleuren lees ik, maar verder is het een prachtige monitor; grote probleem: Hij is nauwelijks te krijgen.

Is het nu handig om dat ding bij Dell uit duitsland te bestellen via Huifkar ofzo? Of toch beter via een partij hier in NL (Alternate bijv.). De Dell support is heel goed lees ik, maar hoe werkt dat als ik in Duitsland bestel? Dat wordt dan ingewikkeld denk ik? Anders moet het via de Nederlandse shop, dat kan ook lastig zijn. Makkelijke alternatief is gewoon een andere monitor, maarja, die Dell is wel de beste atm...
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. In eerste instantie wilde ik voor een 38 inch gaan, maar dat is voor mij toch net te groot denk ik. Plus dat deze schermen niet beschikken over Gsync en een lagere refresh hebben.

Ik heb (ondertussen al weer een maandje geleden) gemaild naar Megekko waar ik in het kort samengevat vroeg wat de levertijd zou zijn als ik de Alienware AW3418DW bij hun zou bestellen.

Zie onderstaande tekst voor hun antwoord.:

"Bij dit product moeten we je vermelden dat het product op voorraad is bij de fabrikant, maar dat onze distribiteur nog geen exacte leverdatum heeft gekregen waarop zij het product aan ons uit kunnen leveren. We kunnen deze exacte leverdatum pas achterhalen nadat de bestelling is geplaatst en wij onze bestelling door hebben gegeven aan onze distribiteurs.

We adviseren je om het product te bestellen, zodat wij het product(en) in bestelling kunnen zetten bij onze distribiteur. We kunnen dit artikel pas in bestelling zetten, nadat je als de klant de order hebt geplaatst via onze website.

Hierna proberen wij binnen 10 dagen een exacte leverdatum vrij te krijgen, zodat we dit aan je kunnen melden. Wij adviseren je om deze periode af te wachten en je krijgt hier een update van zodra onze distribiteur de exacte leverdatum vrij heeft gegeven."

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Vitruvian schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. In eerste instantie wilde ik voor een 38 inch gaan, maar dat is voor mij toch net te groot denk ik. Plus dat deze schermen niet beschikken over Gsync en een lagere refresh hebben.

Ik heb (ondertussen al weer een maandje geleden) gemaild naar Megekko waar ik in het kort samengevat vroeg wat de levertijd zou zijn als ik de Alienware AW3418DW bij hun zou bestellen.

Zie onderstaande tekst voor hun antwoord.:

"Bij dit product moeten we je vermelden dat het product op voorraad is bij de fabrikant, maar dat onze distribiteur nog geen exacte leverdatum heeft gekregen waarop zij het product aan ons uit kunnen leveren. We kunnen deze exacte leverdatum pas achterhalen nadat de bestelling is geplaatst en wij onze bestelling door hebben gegeven aan onze distribiteurs.

We adviseren je om het product te bestellen, zodat wij het product(en) in bestelling kunnen zetten bij onze distribiteur. We kunnen dit artikel pas in bestelling zetten, nadat je als de klant de order hebt geplaatst via onze website.

Hierna proberen wij binnen 10 dagen een exacte leverdatum vrij te krijgen, zodat we dit aan je kunnen melden. Wij adviseren je om deze periode af te wachten en je krijgt hier een update van zodra onze distribiteur de exacte leverdatum vrij heeft gegeven."

Misschien dat je hier wat aan hebt.
Hm lastig, opzich zou ik dat wel aandurven, hoef hem niet echt snel te hebben ofzo. Ik lees echter op Reddit dat Dell hem helemaal niet uit gaat brengen in NL, dus ik vraag mij af of ze hem dan uberhaupt bij hun leverancier kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heb je uberhaupt gelezen wat er eerder is besproken hier? Zoek eens op AW3418DW dan zie je dat deze ook door een aantal tweakers hier bij alternate (oa) is gekocht. Dus ja, hij wordt gewoon geleverd en je garantie zal in eerste instantie met de winkel zijn waar je de monitor koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Lord_Dain schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:40:
Heb je uberhaupt gelezen wat er eerder is besproken hier? Zoek eens op AW3418DW dan zie je dat deze ook door een aantal tweakers hier bij alternate (oa) is gekocht. Dus ja, hij wordt gewoon geleverd en je garantie zal in eerste instantie met de winkel zijn waar je de monitor koopt.
Ik heb uberhaupt dit topic al langer dan eenjaar in de gaten gehouden, alleen is het vervelende dat er nu helemaal geen winkels zijn die hem hebben. Dat is mijn probleem nu, plus het feit dat je niet de goede garantie van Dell hebt als je het via de winkel moet spelen. Ik lees dus verhalen over bijvoorbeeld Huifkar, en ik ben gewoon benieuwd naar hoe de garantie dan is en of mensen daar ervaring mee hebben.

Topic lezen en 5x doorgezocht heb ik allang gedaan hoor, dus dat wijzende vingertje is nergens voor nodig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
'Goede' garantie, wat versta je hier onder? Garantie is garantie, met als mogelijk nadeel wat ik me kan bedenken dat als het via de winkel gaat je langer moet wachten en niet de voordelen hebt van Dell direct. Ik schat de kans in dat wij als kikkerlandje niet interessant genoeg zijn als afzetmarkt (en Dell NL deze niet gaat leveren nu niet en in de toekomst niet) dus ik denk dat je voor jezelf moet bedenken of het de moeite waard is.

Ik zou de monitor in jouw geval eerder via huifkar en Dell duitsland bestellen dan via een lokale webshop. Meer zekerheid en ze mogen je als EU burger geen garantie / RMA weigeren. Wat ze wel kunnen doen is jou op kosten jagen doordat je misschien zelf voor retour verzending opdraait.

edit: na wat googlen lees ik veel klachten over Dell dat na 1 jaar geen garantie wordt gegeven. Dan ben je via een NL webshop nog beter uit met 2 jaar garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 10-05-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Mijn AW3418DW komt bij Alternate vandaan. Wat ik gedaan heb is gebeld met Alternate en gevraagd of ik hem ook vooruit kon bestellen. Vervolgens heb ik een betaalverzoek gekregen en deze direct voldaan, een week later kwam de monitor weer op voorraad en een dag later stond ie hier op het bureau.

Ik hou het de laatste tijd niet echt meer in de gaten, maar toen ik nog in de markt was voor de Alienware kwam ie toch wel een paar keer per maand op voorraad bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Goede garantie is bijvoorbeeld de mogelijkheid om hem om te ruilen wanneer er excessieve backlight bleed aanwezig is, of de helft van het scherm een gele waas heeft (zijn allemaal issues bij dit specifiek model, QC van Dell is ok, maar laat steekjes vallen tov de Ultrasharp serie bijvoorbeeld). De vraag is of de shop ook hem terug neemt als je de backlight bleed te heftig vind oid. Is natuurlijk objectief of het echt een mankement is.

Dat van Alternate klinkt wel goed, Megekko ook, dat zal hem waarschijnlijk dan wel worden :) . Thanks, hier heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
JaguarXKR schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:57:

Hij staat nu wel in de pricewatch link

Kom maar op met die review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 00:07
JaguarXKR schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:36:
[...]

60 hz inderdaad. Ik heb dus een tijdje het Asus scherm gehad, maar met de slechte ervaring heb ik niet echt het verschil met een hogere hz kunnen opmerken. Ik heb daarom ook nog niet geprobeerd hem naar 75 hz te krijgen, puur omdat ik persoonlijk het verschil zo minimaal vindt. Daar zullen de meningen wel over verschillen :)

Ik heb bewust niet gekozen voor de 34 inch variant, omdat ik zeer slechte ervaring had met 1920x1080 op een 27 inch scherm. Gamen gaat het wel maar voor fotobewerking is het echt een no go en ik werk veel in Excel maar ik me ook mateloos ergerde dat je de pixels kan zien.

Daarnaast heeft het LG scherm wel Superresolution ingebouwd, dat is fijn bij het gamen maar bij dagelijkse dingen heb je daar ook niets aan.

Grote voordeel van de 34 inch variant is dat je hem in hoogte kan verstellen.. _/-\o_

Ik heb de 29 inch variant gekocht bij Max ICT, die hebben 3 soorten (volgens mij dezelfde) op hun site staan en heb de goedkoopste genomen. Was verder prima, duurde wel 10 werkdagen voordat hij in huis was.

Plaatje:
https://imgur.com/38mui24
Ik heb zelf nu een setup met twee 27 inch FHD (LG) monitoren met een dpi van 82, en wil overstappen naar een enkele UltraWide HDR monitor en heb die twee LG xxWK6xx monitoren recentelijk zien verschijnen in de pricewatch. Ik gebruik mijn PC om o.a. te programmeren, grafisch ontwerp/beeldbewerking, gamen, browsen en multimediaconsumptie.
De xxWK6xx lijken daar prima voor geschikt te zijn gezien de specs, maar ik ben nu ook aan het twijfelen of ik voor de 29 inch of 34 inch variant van moet gaan haha. Ik irriteer me niet aan de lagere dpi op mijn huidige schermen, maar ik zou eigenlijk wel een hogere dpi willen. Zeker voor grafisch ontwerp/beeldbewerking.
Een alternatief is om voor een 34 inch 3440x1440 monitor te gaan, maar helaas zijn die allemaal boven de €500 op dit moment (nog duurder als je voor een HDR variant gaat).
In het kort: ik neig dus vooral naar de 29 inch op dit moment, maar ik ben bang dat ik die te klein ga vinden (qua fysieke grootte).

Anyway, als ik overstap naar een UW zal ik wel het multitasken tijdens het gebruiken van een fullscreen applicatie missen (gemaximaliseerde YouTube video of game op het ene scherm, en een live feed op het andere bijvoorbeeld). 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

5K aan pixels maar dan 21:9

pricewatch: LG 34WK95U Zilver, Zwart

* TucanoItaly kwijlt

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
A-Square schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:57:
[...]

Ik heb zelf nu een setup met twee 27 inch FHD (LG) monitoren met een dpi van 82, en wil overstappen naar een enkele UltraWide HDR monitor en heb die twee LG xxWK6xx monitoren recentelijk zien verschijnen in de pricewatch. Ik gebruik mijn PC om o.a. te programmeren, grafisch ontwerp/beeldbewerking, gamen, browsen en multimediaconsumptie.
De xxWK6xx lijken daar prima voor geschikt te zijn gezien de specs, maar ik ben nu ook aan het twijfelen of ik voor de 29 inch of 34 inch variant van moet gaan haha. Ik irriteer me niet aan de lagere dpi op mijn huidige schermen, maar ik zou eigenlijk wel een hogere dpi willen. Zeker voor grafisch ontwerp/beeldbewerking.
Een alternatief is om voor een 34 inch 3440x1440 monitor te gaan, maar helaas zijn die allemaal boven de €500 op dit moment (nog duurder als je voor een HDR variant gaat).
In het kort: ik neig dus vooral naar de 29 inch op dit moment, maar ik ben bang dat ik die te klein ga vinden (qua fysieke grootte).

Anyway, als ik overstap naar een UW zal ik wel het multitasken tijdens het gebruiken van een fullscreen applicatie missen (gemaximaliseerde YouTube video of game op het ene scherm, en een live feed op het andere bijvoorbeeld). 😟
Een 29" ultrawide is ongeveer even hoog als een 23" FHD. Als je nu 27" hebt is dat verschil behoorlijk. Zou dan sowieso voor 34" gaan, ongeveer even hoog als de 27" die je nu hebt, maar wel breder.
Als de pixeldichtheid je nu niet stoort kun je ook voor 34" 2560x1080 gaan, die zijn wat goedkoper. Die pixeldichtheid is even hoog als bij je huidige schermen.

Hierdoor kan je er eventueel ook nog een 27" naast laten staan voor fullscreen youtube oid.

[ Voor 7% gewijzigd door [MAUS] op 15-05-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Laatst online: 01-09 00:07
[MAUS] schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Een 29" ultrawide is ongeveer even hoog als een 23" FHD. Als je nu 27" hebt is dat verschil behoorlijk. Zou dan sowieso voor 34" gaan, ongeveer even hoog als de 27" die je nu hebt, maar wel breder.
Als de pixeldichtheid je nu niet stoort kun je ook voor 34" 2560x1080 gaan, die zijn wat goedkoper. Die pixeldichtheid is even hoog als bij je huidige schermen.

Hierdoor kan je er eventueel ook nog een 27" naast laten staan voor fullscreen youtube oid.
Ik denk dat ik inderdaad beter toch voor de 34WK650 kan gaan, omdat ik achteraf gezien 29 inch te klein vindt. Ik lever hogere DPI in, maar dan hoef ik ten minste niet super dicht bij mijn monitor te zitten (heb de afgelopen jaren altijd bureau's gehad met bladen die 70-80 cm diep zien). Daarnaast scheelt het me wat geld. Een 1440p monitor lijkt me nu trouwens ook niet meer aantrekkelijk omdat dat intensiever is voor mijn videokaart (wat me frames gaat kosten) en ik moeilijk 1080p netjes kan laten scalen op een 1440p scherm.
Idealiter haal ik bovenstaande scherm, maar dat ding is peperduur haha.

Een tweede monitor wil ik juist er niet bij, omdat die 2x 27 inch nu te veel ruimte in de breedte inneemt en ik dat juist iets wil terug dringen. Ik realiseerde me ook dat die zaken die ik meestal er naast heb draaien eigenlijk ook gewoon op m'n smartphone kan doen.

Ik heb trouwens aan handig tooltje gevonden om windowed applicaties borderless te maken: https://github.com/Codeusa/Borderless-Gaming
Ik weet niet of die al eerder is genoemd in dit topic, maar wellicht handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Buzz_Fuzz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:12:
....

Win+Numpad 1/3 = 50% split
Win+Numpad 4/5/6 = 33% split
Win+Numpad 7/9 = 66% split
Win+Numpad 8 = maximize
Win+Numpad 2 = restore/minimize
Super cool zeg! En gemakkelijk aan te passen naar eigen wens.
Ik wilde graag een 30/40/30 indeling er bij hebben, de 50/50 split kan met de standaard aerosnap
Ik heb daarom een variant gemaakt met:
Win+Numpad 1/2/3 = 30%-40%-30% split
Win+Numpad 4/5/6 = 33% split
Win+Numpad 7/9 = 66% split
Win+Numpad 8 = maximize
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
#NoEnv  ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
; #Warn  ; Enable warnings to assist with detecting common errors.
SendMode Input  ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Ensures a consistent starting directory.

; Skips the gentle method of activating a window and goes straight to the forceful method.
#WinActivateForce
; Don't display a tray icon
; #NoTrayIcon

; Things to do before moving a window
MoveInit:
    WinGet, maximized, MinMax, A
    if (maximized) {
        ;otherwise windows keeps thinking the window is "maximized", even after the resize
        WinRestore, A
    }
    SysGet, workAreaWidth, 0
    SysGet, workAreaHeight, 1
    workAreaWidth_Third := Round(workAreaWidth/3)
    workAreaWidth_Half := Round(workAreaWidth/2)
    workAreaWidth_Thirty := Round(workAreaWidth*0.3)
    workAreaWidth_Forty := Round(workAreaWidth*0.4)
    windowWidth_Third := workAreaWidth_Third+14
    windowWidth_Half := workAreaWidth_Half+14
    windowWidth_Thirty := workAreaWidth_Thirty + 14
    windowWidth_Forty := workAreaWidth_Forty + 14
    windowHeight := workAreaHeight-34
    offset := -7
return

; 33% split        
#Numpad4::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,0,windowWidth_Third,windowHeight
return
#Numpad5::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third+offset,0,windowWidth_Third,windowHeight
return
#Numpad6::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third*2+offset,0,windowWidth_Third,windowHeight
return

; 30% - 40% - 30%
#Numpad1::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,0,windowWidth_Thirty,windowHeight
return
#Numpad2::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Thirty+offset,0,windowWidth_Forty,windowHeight
return
#Numpad3::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Thirty+workAreaWidth_Forty+offset,0,windowWidth_Thirty,windowHeight
return

; 50% split
;#Numpad1::
;    GoSub, MoveInit
;    WinMove,A,,offset,0,windowWidth_Half,windowHeight
;return
;#Numpad3::
;    GoSub, MoveInit
;    WinMove,A,,workAreaWidth_Half+offset,0,windowWidth_Half,windowHeight
;return

; 66% split
#Numpad7::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,offset,0,(windowWidth_Third+offset)*2,windowHeight
return
#Numpad9::
    GoSub, MoveInit
    WinMove,A,,workAreaWidth_Third+offset,0,(windowWidth_Third+offset)*2,windowHeight
return

; Maximize
#Numpad8::
    WinMaximize, A
return

; Restore/Minimize
;#Numpad2::
;    WinGet, maximized, MinMax, A
;    if (maximized){
;        WinRestore, A
;    }
;return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 13:04

WhySoSerious

Be the change.

Leuk overzichtje online gekomen op Harware.info deze ochtend; Ultrawide gaming (3440x1440) benchmarks: welke prestaties mag je verwachten?

Conclusie om aantal FPS in te schatten; "Concreet betekent dat: reken je vanaf wqhd naar 3440x1440, trek dan 19% van de prestaties af, reken je vanaf ultra hd, tel er dan juist 40% bij op."

Zelf blijf ik met een schuin oog de curved FreeSync 21:9 1440p monitors in de gaten houden, het liefst tweedehands. Ben alleen bang dat m'n RX470 hier niet al te blij mee gaat zijn, al game ik niet veel meer/grafisch geen zware spellen (momenteel wat Factorio).
Zie ik hier een must-have scherm over het hoofd denken jullie?

Alvast dank :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious op 27-05-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
WhySoSerious schreef op zondag 27 mei 2018 @ 08:50:
...

Zelf blijf ik met een schuin oog de curved FreeSync 21:9 1440p monitors in de gaten houden, het liefst tweedehands. Ben alleen bang dat m'n RX470 hier niet al te blij mee gaat zijn, al game ik niet veel meer/grafisch geen zware spellen (momenteel wat Factorio).
Zie ik hier een must-have scherm over het hoofd denken jullie?

Alvast dank :)
Dat is afhankelijk met wat je er mee wilt doen! Ik heb een nog slomere 380 en ik ben superblij met mijn scherm. De paar oudere spellen die ik nu speel draaien prima. (Dishonored 1, de Bioshocks) Nieuwere spellen kun je op 2560x1080 draaien al ziet dat er minder uit natuurlijk. Overig gebruik is het super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:11
Mja… ik gebruik nu al meer dan een jaar een 1080 op een freesync scherm, dan maar geen free/g-sync actief. Ik speel niet genoeg flashy games om het echt te merken.

Ik heb Battlefield 1 bijvoorbeeld, maar dat is een aankoop geweest met spijt, te weinig gedaan. Dingen als GTA5 / League of Legends etc zijn geen issue, merk ik niks raars.

Moet ik er natuurlijk bij zeggen dan de 1080 in principe alles prima trekt, waar het nut van deze technieken juist bij grensgevallen veel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)
(P)review van G-Sync HDR, volgens het artikel komen er aan het einde van dit jaar Ultrawides die deze techniek ondersteunen:

https://nl.hardware.info/...loeiend-gamen-beter-beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Gurneyhck schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:29:
(P)review van G-Sync HDR, volgens het artikel komen er aan het einde van dit jaar Ultrawides die deze techniek ondersteunen:

Nu nog freesync tegenhangers. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 10:41
Gurneyhck schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:29:

Eind dit jaar, pffft. De huidige generatie 3440x1440 ultrawides stammen alweer uit begin 2016. Hoe lang gaat het wel niet duren dan voordat we 5160x2160 ultrawides gaan krijgen met 100+ refresh rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Spectre schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Eind dit jaar, pffft. De huidige generatie 3440x1440 ultrawides stammen alweer uit begin 2016. Hoe lang gaat het wel niet duren dan voordat we 5160x2160 ultrawides gaan krijgen met 100+ refresh rate?
Who knows, de rekenkracht is daar momenteel ook niet naar, dus dan zal dat eerst moeten komen, anders gaan ze ze sowieso niet uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Spectre schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Laat eerst de G-Sync UW's eens betaalbaar worden. 1000-1200 euro voor een scherm met vaak ook nog probleempjes is onacceptabel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaguarXKR
A-Square schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:57:
[...]

Hi, beetje late reply.

Ik denk dat je dan met de 34 inch variant prima weg komt als je je nu niet stoort aan iets minder dpi. De 29 inch variant heeft niet 'echte' HDR maar het werkt wel prima en het start automatisch als je de game instellingen goed zet (bijv. F1 2017). De 3440x1440 vond ik inderdaad ook te duur.

Tot nu toe ben ik nog erg tevreden en heb ik me er nog niet aangestoord (wat ik wel had verwacht) dat hij niet in hoogte verstelbaar is. Hij ziet er ook strak uit, met zwart aan de voorzijde en wit aan de achterkant. Het is even prutsen om je juiste kleurweergave te krijgen voor fotobewerking. Wel liep bij mij constant de LG software vast, deze heb ik maar verwijderd. De settings on-screen zijn voldoende en blijkbaar werkt dat niet echt soepel als je via software dit gaat bedienen.

Verder heeft hij een in-game menu en kan je een crosshair instellen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Afgelopen weekend heeft mijn antieke monitor uit 2009/2010 het leven gelaten en gezien een ultra wide al tijden op de wenslijst stond was dat de uitgelezen kans er ook een te kopen. Ik had de Z35P op mijn wenslijst staan en deze was toevallig in de aanbieding. Gekocht bij Coolblue gezien ik een scherm toch echt nodig heb voor mijn PC en dus op zondag stond hij daar.

Geplaatst en alle kabels mooi wegewerkt, aangezet en... niets. Geen beeld. Monitor (via DP) springt op standby.

Dus ik denk zal wel aan mijn PC liggen en na een half uur prutsten (steamlink erbij gehaald, monitor werd wel herkent) kwam ik tot de veronderstelling dat ik de monitor niet veel meer zag doen dan een mooi lampje laten branden. Bij het aanzetten kwam er niet veel, geen logo of melding over input en het OSD deed ook niet veel.

Conclusie: kaduk.

Terug gestuurt, en vandaag kreeg ik de melding dat hij gecrediteerd word... Niet op voorraad.

Dus nu zit ik een beetje in dubio wat te doen. Wachten of voor een alternatief gaan.

Ik zie 2 AOCs die vrijwel dezelfde specs hebben en qua prijs overeen komen de AOC AG352UCG6 en de AOC AGON AG352UCG.

De eerste lijkt mij wel wat maar ik vind er niet heel veel over.

Gezien ik de Acer niet aan heb gezien kan ik er niet veel over oordelen behalve dat de voet er voor zorgt dat het scherm ver naar voren komt. Dat lijkt minder bij de AOC.

Edit:
Iets verder kijken.... De AOC is nog niet te koop... Of in elk geval nergens op voorraad.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 31-05-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Hier staat sinds 2 weken de Acer X34p, en dit had ik veel eerder moeten doen, gewoon een super monitor en met alle geluk geen backlight bleed en qua ips glow is het maar 1 a 1 1/2cm in de linker onder hoek.

Bij de X34p moet je niet naar de foto's bij de webshops kijken daar die allemaal niet kloppen, de X34p heeft gewoon het joystick menu en de draaibare voet zoals je in de YouTube filmpjes kan zien.

Let wel op waar je hem koop, want ik kreeg gewoon voor mijn zuur verdiende 1000 euro een exemplaar op gestuurd die al wat vaker retour was gestuurd door anderen, deze ging hier dan ook weer direct retour afzender, voor dit geld verwacht ik gewoon een nieuwe ongeopende door de fabrikant verzegelde doos, en geen al vaker uitgepakt exemplaar met vingerafdrukken en honden of kattenharen.

Als excuus had deze webshop dat ze altijd de dozen openmaken om de factuur in de doos te doen, tuurlijk, dat geloven wij ook direct, groene webshop uit Breda. Moet er wel bij vertellen dat de terugbetaling netjes en vlot verliep, helaas koste deze domme actie mij wel 13.95 om te retouren wat niet nodig had geweest.

Dit was wel weer snel vergeten doordat de 2de monitor (gekocht bij de Mediamarkt webshop) een lot uit de loterij was.

Qua grote van de voet is het ophangen de enigste keuze die je kan maken om de juiste afstand te creëren.
Ik heb hier voor de "Vogel's WALL 2105" gebruikt die zeer makkelijk aan de monitor te bevestigen is en het ophangen duurde nog geen 5 minuten.

De X34p geeft super kleuren zo uit de doos en vindt het gezeur op YouTube hierover dan ook nergens om gaan, de kijkhoeken zijn heel goed te noemen, maar iets minder dan mijn vorige 23 inch Lg ips monitoren, deze waren dan wel gewoon vlak. De radius is gewoon precies zoals ik het hebben wilde, en games zijn heerlijk om ter zien en te spelen.

Met mijn systeem bestaande uit,

Asus Maximus Hero x Mobo
Intel i5 8600K
Asus 1070 TI advanced videokaart, (let op deze zijn groot en passen niet in elke kast)
Corsair 16 Gb ram 2666Mhz
de games op een Crucial SSD
Gekoeld door de Fractal 360 waterkoeler. (een stuk goedkoper dan de concurrenten en koelt super en de 3 fans zijn geruisloos. Deze waterkoeler houd de i5-8600K op 4700 Mhz, idle op 22 graden en komt met Farcry 5 niet verder dan 43 graden op de CPU, in mijn ogen dus heel netjes.)

Met bovenstaande speel ik op de Predator X34p, 1440 ultra wide

Farcry 5, met alles op High makkelijk rond de 85+ FPS met soms een kleine drop naar 70 a 75 FPS op de Predator X34p, ja gamen op 1080 gaat het nooit meer worden voor mij. 1440 ultra wide is gewoon heerlijk gamen.

Ik hoop dat er Tweakers zijn die hier wat aan hebben om de beslissing te kunnen maken om ultra wide te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Skybiker op 31-05-2018 13:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
LOTG schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:48:
Afgelopen weekend heeft mijn antieke monitor uit 2009/2010 het leven gelaten en gezien een ultra wide al tijden op de wenslijst stond was dat de uitgelezen kans er ook een te kopen. Ik had de Z35P op mijn wenslijst staan en deze was toevallig in de aanbieding. Gekocht bij Coolblue gezien ik een scherm toch echt nodig heb voor mijn PC en dus op zondag stond hij daar.

Geplaatst en alle kabels mooi wegewerkt, aangezet en... niets. Geen beeld. Monitor (via DP) springt op standby.

Dus ik denk zal wel aan mijn PC liggen en na een half uur prutsten (steamlink erbij gehaald, monitor werd wel herkent) kwam ik tot de veronderstelling dat ik de monitor niet veel meer zag doen dan een mooi lampje laten branden. Bij het aanzetten kwam er niet veel, geen logo of melding over input en het OSD deed ook niet veel.

Conclusie: kaduk.

Terug gestuurt, en vandaag kreeg ik de melding dat hij gecrediteerd word... Niet op voorraad.

Dus nu zit ik een beetje in dubio wat te doen. Wachten of voor een alternatief gaan.

Ik zie 2 AOCs die vrijwel dezelfde specs hebben en qua prijs overeen komen de AOC AG352UCG6 en de AOC AGON AG352UCG.

De eerste lijkt mij wel wat maar ik vind er niet heel veel over.

Gezien ik de Acer niet aan heb gezien kan ik er niet veel over oordelen behalve dat de voet er voor zorgt dat het scherm ver naar voren komt. Dat lijkt minder bij de AOC.

Edit:
Iets verder kijken.... De AOC is nog niet te koop... Of in elk geval nergens op voorraad.
Die AOC AG352UCG6 is de opvolger van de AOC AGON AG352UCG :) . Grootste verschil is volgens mij 120Hz > 100Hz.

Overigens zijn alle voetproblemen op te lossen met een stand aan het bureau vastgemaakt, dan kan je hem strak tegen de achterkant aan zetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
TheJVH schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Die AOC AG352UCG6 is de opvolger van de AOC AGON AG352UCG :) . Grootste verschil is volgens mij 120Hz > 100Hz.

Overigens zijn alle voetproblemen op te lossen met een stand aan het bureau vastgemaakt, dan kan je hem strak tegen de achterkant aan zetten :) .
True, maar dat zijn weer extra kosten. Op het werk staat er een LG voor mijn neus, dat is eigenlijk een ideale voet qua ruimte. Geen vage driepoot constructie maar recht omlaag en dan een curve in plaats van poten die niet veel verder dan het scherm naar voren komen. Ik denk dat ik er bijna 2 op de footprint van de Z35P zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Het is toch de Z35P geworden, deze keer werkt hij wel. 100% beter als de vorige dus.

Alleen ben ik wat teleurgesteld nu in mijn 680 GTX SLI setup. Te weinig vram voor de meeste games.

Een ander probleem is dat ik 120hz niet werkend krijg. Staat aan op monitor maar de optie komt er niet bij op de pc. Ik denk ook een limitatie van de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

LOTG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:39:
Het is toch de Z35P geworden, deze keer werkt hij wel. 100% beter als de vorige dus.

Alleen ben ik wat teleurgesteld nu in mijn 680 GTX SLI setup. Te weinig vram voor de meeste games.

Een ander probleem is dat ik 120hz niet werkend krijg. Staat aan op monitor maar de optie komt er niet bij op de pc. Ik denk ook een limitatie van de gpu.
Je zal de refresh rate eerst moeten overclocken in het OSD van de monitor, 120Hz is namelijk een OC en niet standaard.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Blaat schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Je zal de refresh rate eerst moeten overclocken in het OSD van de monitor, 120Hz is namelijk een OC en niet standaard.
Zoals ik al zei dat heb ik gedaan. Er staat bij max refresh rate nu ook 120 IPV 100. Apply en reboot uiteraard ook gedaan waarna je de message krijgt dat je het in het Nvidia control panel moet aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
Voor de mensen die opzoek zijn naar de Alienware, hij is momenteel op voorraad bij Alternate: https://www.alternate.nl/html/product/1394246

@TheJVH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loxodon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:03
Vinze schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:10:
Voor de mensen die opzoek zijn naar de Alienware, hij is momenteel op voorraad bij Alternate: https://www.alternate.nl/html/product/1394246

@TheJVH
Correctie, ze zeggen dat ze het zogezegd op stock hebben, je besteld & betaald en je krijgt de dag erna een email (dit is gisteren besteld mail deze ochtend in de mailbox)

Geachte heer ,

Zodra er bij ons voorraad is wordt deze direct aan u afgestuurd.
Houd u er wel rekening mee dat dit product zeer lastig is te verkrijgen en de levertijd op dit moment dan ook niet bekend is.

Met vriendelijke groet,

Accountmanager

Bij deze let een beetje op....

[ Voor 4% gewijzigd door Loxodon op 08-06-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 14:06
Ik wil graag een widescreen scherm.
Ben al 2 weken bezig met onderzoek welke ik nu het beste kan nemen.

Ik kom uit op dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator X34P Zwart€ 999,-€ 999,-
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.023,50€ 1.023,50
1BenQ EX3501R Zilver, Zwart€ 689,-€ 689,-
1Dell Alienware AW3418DW Zwart€ 1.027,29€ 1.027,29
1Dell Ultrasharp U3415W Zwart€ 695,50€ 695,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.434,29

Zijn er mensen met een van deze monitoren en die z'n ervaring ermee willen delen?
Is het het waard om 1k uit te geven of is het toch beter om er een van 600-700?

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je er mee wilt gaan gamen is het wel een idee om te kijken naar of het scherm freesync og gsync heeft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
MrVegeta schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:49:
Als je er mee wilt gaan gamen is het wel een idee om te kijken naar of het scherm freesync og gsync heeft.
Dat is ook een ding waar ik mee zit. Ik heb momenteel een 1070 OC strix kaart.
Dus dan zou ik gsync nodig hebben. Is Gsync het waard? Ik speel nu niet met vsync aan en dat gaat prima.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
Rubixd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:45:
[...]

Dus dan zou ik gsync nodig hebben. Is Gsync het waard? Ik speel nu niet met vsync aan en dat gaat prima.
In mijn ervaring is Gsync het zeker waard. Zeker in jouw geval waarbij je 1070 flink wat moeite zal gaan krijgen om op 3440x1440 een bepaalde framerate vast te houden. Met Gsync blijft gameplay ook dan zeer vloeiend. De vraag is alleen wel of je er de meerprijs voor neer wilt leggen en of je niet meer dan 1 hdmi en 1 dp aansluiting nodig hebt op het scherm (daar zijn gsync schermen namelijk vaak op gelimiteerd door de scaler die in het scherm zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Rubixd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:45:
[...]

Ik heb de X34p op een Asus GTX 1070 ti, en dat gaat prima, het doet een keer financieel pijn maar ben toch blij dat ik het gedaan heb, qua gamen gaat er een nieuwe wereld open en met de GTX 1070 ti lopen games zoals Farcry 5 en Final fantasy 15 gewoon soepel op High. Gsync was hier een bewuste keuze, die ook in de nabije toekomst nuttig zal zijn, wanneer er games komen die wat meer eisen van een GTX1070, of GTX 1070 ti.

Ik schat dat jij met de GTX 1070, in Farcry 5 zo rond de 50 (plus) FPS op de predator X34p haalt met de instellingen op high, iets meer als je de instellingen een beetje aanpast. Hier gaat de Gsync je echt helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Skybiker op 09-06-2018 19:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
rappejap schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:
[...]

Ik heb de X34p op een Asus GTX 1070 ti, en dat gaat prima, het doet een keer financieel pijn maar ben toch blij dat ik het gedaan heb, qua gamen gaat er een nieuwe wereld open en met de GTX 1070 ti lopen games zoals Farcry 5 en Final fantasy 15 gewoon soepel op High. Gsync was hier een bewuste keuze, die ook in de nabije toekomst nuttig zal zijn, wanneer er games komen die wat meer eisen van een GTX1070, of GTX 1070 ti.

Ik schat dat jij met de GTX 1070, in Farcry 5 zo rond de 50 (plus) FPS op de pradator X34p haalt met de instellingen op high, iets meer als je de instellingen een beetje aanpast. Hier gaat de Gsync je echt helpen.
Top, okee dank ga ik toch ook voor de x34p, even wachten tot de prijs weer zakt bij de mediamarkt want die is nu weer 1200 ipv 999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Laatst online: 19-09 10:00
ik heb zojuist een acer predator z35p gekocht en wil mijn speakers direct aansluiten op de 3mm audio out.

Echter elke speaker of headset geeft een heel schel geluid. (alsof alle zware bassen niet worden overgedragen).

Het maakt overigens niet uit of ik gebruik maak van displayport of hdmi kabel voor de geluidsoverdracht naar de monitor
Is dit een hardwarematig probleem of zou ik nog iets aan kunnen passen in drivers of windows settings?

Hierbij een video die ik heb gemaakt:

YouTube: Acer z35p audio issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@P-Nut
Het klinkt in de video bijna alsof het niet door de Edifiers wordt afgespeeld maar op de speakers van de monitor zelf. Werkt de output überhaupt wel?

edit:
Is het wel een uitgang? Want ik lees alleen specs over een input, niet output @ https://nl.hardware.info/...edator-z35p/specificaties

Hmm elders weer over hoofdtelefoonuitgang. Wat is het nou :+

[ Voor 43% gewijzigd door Suicyder op 12-06-2018 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Suicyder schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:02:
@P-Nut
Het klinkt in de video bijna alsof het niet door de Edifiers wordt afgespeeld maar op de speakers van de monitor zelf. Werkt de output überhaupt wel?

edit:
Is het wel een uitgang? Want ik lees alleen specs over een input, niet output @ https://nl.hardware.info/...edator-z35p/specificaties

Dat dacht ik ook, maar het zachte geluid komt echt uit de edifier speakers en niet de monitor.

Het is een audio out. (als ik bijvoorbeeld mijn mobiel muziek afspeel en connect met rca kabel speelt er helemaal geen geluid af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
Rubixd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Top, okee dank ga ik toch ook voor de x34p, even wachten tot de prijs weer zakt bij de mediamarkt want die is nu weer 1200 ipv 999
Ik heb hem afgelopen vrijdag bij Coolblue gekocht voor €1.009,-. Coolblue heeft 30 dagen gratis retourrecht zonder opgave van reden. Voor mij de beste winkel om zoiets moeilijks als een monitor te kopen.

Hij staat er nu op voor €1.029,-

Het is echt een mega-vette monitor, niet normaal zo mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubixd
Zuvio schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:04:
[...]

Ik heb hem afgelopen vrijdag bij Coolblue gekocht voor €1.009,-. Coolblue heeft 30 dagen gratis retourrecht zonder opgave van reden. Voor mij de beste winkel om zoiets moeilijks als een monitor te kopen.

Hij staat er nu op voor €1.029,-

Het is echt een mega-vette monitor, niet normaal zo mooi!
Ik heb toch besloten om voor de alienware te gaan als die weer te bestellen is.
Kost hetzelfde maar zit er toch ff wat beter uit. Die bezels zijn erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Rubixd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Ik heb toch besloten om voor de alienware te gaan als die weer te bestellen is.
Kost hetzelfde maar zit er toch ff wat beter uit. Die bezels zijn erg mooi.
Het is precies hetzelfde paneel wat er in zit, eentje van LG.display. Ik wilde eerst ook de Alienware, maar wilde perse bij Coolblue kopen en die hadden vorige week donderdag opeens de X34P op voorraad. Toch maar besteld met het idee in mijn achterhoofd om hem terug te sturen en toch maar voor de Alienware te gaan. Na het aansluiten en het zien van het beeld en versteld te staan van de fantastische quality control in mijn exemplaar besloot ik direct om deze te houden. Ik lees dat Dell van zichzelf al perfecte QC heeft, maar met Coolblue als winkel heb je die QC sowieso, al moet je soms wel wat monitoren heen en weer sturen. Afijn, ook dat is gratis bij Coolblue. Je zou de monitor kunnen proberen, bevalt hij niet? Stuur je hem terug binnen 30 dagen. Either way, je gaat een beest van een paneel kopen met òf de X34P òf de Alienware! Enjoy :*)

P.S. nee, ik werk niet stiekem voor Coolblue :P , ben gewoon erg tevreden met hun 100% service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
Zuvio schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Stuur je hem terug binnen 30 dagen. Either way, je gaat een beest van een paneel kopen met òf de X34P òf de Alienware! Enjoy :*)

P.S. nee, ik werk niet stiekem voor Coolblue :P , ben gewoon erg tevreden met hun 100% service.
Goed idee!

En ik ben het helemaal eens over Coolblue! Echt top service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 19-09 18:23
Ze mogen bij Coolblue wel de specificaties van het paneel een keer corrigeren.

[ Voor 190% gewijzigd door Paprika op 12-06-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Ja dat is waar, maar een beetje tweaker kent de specs al voordat hij in winkels gaat loeren naar prijs en service. Nog gezocht naar een report button maar die kon ik zo niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Nut
Suicyder schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:02:
@P-Nut

edit:

Ik ben teruggegaan naar de Mediamarkt en men zag dat het inderdaad een hardware issue betreft.
(dead on arrival)

Nu heb ik een vervangend toestel..... en ja ook deze heeft het issue. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik nu niet de enige ben met dit probleem.
https://community.acer.co...-output-very-poor-quality

Graag zou ik van andere gebruikers horen of zij ook soortgelijke problemen ondervinden. Wellicht vind dit probleem ook plaats met andere predator modellen z35p/x34/x34a/x34p

Ik ga overigens mijn monitor voor de 2de keer terugbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limitted
  • Laatst online: 08:10
Ik ben ook overstag en heb inmiddels de Alienware besteld bij alternate. Ik vind alleen dat hij redelijk ver van de muur staat. Heeft iemand tips voor een goede monitor arm?

Ultrawide setup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinze
Limitted schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:06:
Ik ben ook overstag en heb inmiddels de Alienware besteld bij alternate. Ik vind alleen dat hij redelijk ver van de muur staat. Heeft iemand tips voor een goede monitor arm?

[afbeelding]
Netjes! Ik heb zelf deze monitor arm gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B01B6KK5SY

En voor een plaatje: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54095081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaggast
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 08:16
Heb zojuist de X34P ontvangen, net als P-Nut een koopjesjager en heb deze voor 900€ uit de UK besteld ^-^. Geen met het oog zichtbare IPS glow en geen dode pixels... gelukkig maar want je zou het maar terug moeten sturen. Ben er erg blij mee. Hopelijk zullen ze bij nieuwere versies de usb hub en aux op een wat makkelijker bereikbare positie plaatsen, is nu om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
2 dagen geleden de Alienware besteld bij Alternate. (1 dag levertijd gaf men aan).

Tot op heden geen track and trace ontvangen. Heb ik gebeld geeft men doodleuk aan dat het nog ruim een week gaat duren....

Dan betaal je extra om het product sneller te krijgen laten ze NIKS weten en vervolgens leveren ze later uit dan de concurrentie....

/edit
Had ik eergisteren voor 50 euro minder kunnen bestellen en dinsdag geleverd kunnen krijgen. Nu zegt men dat op z'n vroegst eind volgende week verstuurd kan worden. Dan is maar de vraag of ik hem volgend weekend dan heb....

[ Voor 23% gewijzigd door P-Nut op 22-06-2018 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 19-09 18:23
Bij een andere winkel ook bestellen en na de eerste verzendbevestiging de andere annuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Wat is de Acer XR341CK een gave monitor zeg. Weliswaar niet perfect, maar komende van een FHD24 inch Philips-schermpje van ~8 jaar oud is dit een hele grote stap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Heeft iemand al reviews van de LG 34WK95U gezien? Ik zie dat de monitor nu "echt" te koop lijkt te zijn (of binnen iig 2 weken lijkt het).

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57
tHe_BiNk schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:41:
Heeft iemand al reviews van de LG 34WK95U gezien? Ik zie dat de monitor nu "echt" te koop lijkt te zijn (of binnen iig 2 weken lijkt het).
LG heeft deze week een Facebook post gemaakt dus zal niet lang meer duren.

[ Voor 6% gewijzigd door Oesie op 25-10-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

P-Nut schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:36:
2 dagen geleden de Alienware besteld bij Alternate. (1 dag levertijd gaf men aan).

Tot op heden geen track and trace ontvangen. Heb ik gebeld geeft men doodleuk aan dat het nog ruim een week gaat duren....

Dan betaal je extra om het product sneller te krijgen laten ze NIKS weten en vervolgens leveren ze later uit dan de concurrentie....

/edit
Had ik eergisteren voor 50 euro minder kunnen bestellen en dinsdag geleverd kunnen krijgen. Nu zegt men dat op z'n vroegst eind volgende week verstuurd kan worden. Dan is maar de vraag of ik hem volgend weekend dan heb....
Alternate. KFlutwinkel. Je kan beter 100 euro meer besteden bij Azerty of Megekko.
Modbreak:Nokken met offtopic gerant :o

Dit is een ervaringentopic, niet de shop survey, en ook daar is onderbouwing gewenst en kinderachtige geflame onwelkom.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 04-07-2018 15:57 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Buiten de winkel om, @P-Nut heb je ondertussen je scherm en hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
De Z35P is trouwens in duitsland voor 743€ inc. verzendkosten beschikbaar:

https://www.notebooksbill...cial/acer+monitor+special

Met kortingscode "ACERMONITOR", weet alleen niet hoe het zit met verzending.

Dat is trouwens wel een enorm goede deal, zit nu zelf enkel te twijfelen of ik niet de Dell 34 inch wil hebben ivm IPS en dat ie iets nieuwer (toch?) is. Maja scheelt wel 400€.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Is een goede deal, maar ik zie niet zo goed in waarom die monitor beter is dan bijvoorbeeld de HP Omen X35 of de AOC Agon? De Z35P is wel veel beter, die heeft een 120Hz IPS paneel, maar de X35P is helaas VA en 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
TheJVH schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:47:
Is een goede deal, maar ik zie niet zo goed in waarom die monitor beter is dan bijvoorbeeld de HP Omen X35 of de AOC Agon? De Z35P is wel veel beter, die heeft een 120Hz IPS paneel, maar de X35P is helaas VA en 100Hz.
Volgens mij haal je de types door elkaar.. De Z35P heeft een VA paneel en de X34P heeft een IPS paneel. Beide op 100hz native en overklokbaar naar 120hz.

Lichtelijk offtopic maar mijn ervaring met Alternate is overigens prima, had de Alienware zelfs sneller dan verwacht in huis. Wat mij betreft wel een aanrader om de Alienware daar te bestellen indien hij volgens de website op voorraad is. Desnoods van te voren even bellen of de status daadwerkelijk klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Vinze schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:14:
[...]

Volgens mij haal je de types door elkaar.. De Z35P heeft een VA paneel en de X34P heeft een IPS paneel. Beide op 100hz native en overklokbaar naar 120hz.

Lichtelijk offtopic maar mijn ervaring met Alternate is overigens prima, had de Alienware zelfs sneller dan verwacht in huis. Wat mij betreft wel een aanrader om de Alienware daar te bestellen indien hij volgens de website op voorraad is. Desnoods van te voren even bellen of de status daadwerkelijk klopt.
Wow ik haal het inderdaad compleet door elkaar, die X34P is het broertje van de Alienware, met een IPS paneel en native 120hz ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Nut
Suicyder schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:18:
Buiten de winkel om, @P-Nut heb je ondertussen je scherm en hoe bevalt die?
Momenteel heb ik het scherm binnen. Ik heb een heeeeeel kleine beetje gele gloed in de hoekjes links en rechts onder. Je ziet het alleen als je alle lampen uit doet en het scherm op zwart. Heb het wel getroffen met het paneel in vergelijking met andere foto's die ik overal voorbij heb zien komen.

Voor mij is het design is echt een plus, super strak! De bezels zijn mooi dun en minimalistisch afgewerkt. Ik heb een diep bureau dus ondervind geen issues dat hij te diep is. De voet is overigens heel degelijk en mooi afgewerkt wat eigenlijk. Kabelmanagement is praktisch en ook leuk dat je een plaat kan plaatsen over de kabels waardoor de achterkant ook heel fraai is uitziet. In de praktijk zie je er echter weinig van.

De osd zit goed in elkaar alhoewel ik nog niet uitvoerig heb gespeeld met de settings op de overlock functie en brightness na.

Vergeleken de z35p is de monitor iets kleiner kwa schermoppervlak en is de curve ook stuk krommer. Ik zit voor mijn gevoel net iets meer in de game.

Ik ben blij dat ik niet voor nog een keer voor de z35p ben gegaan alhoewel dat ook zeker geen slechte keus is wat betreft beeld kwaliteit als is de Alienware net wat fraaier imo.

In mijn vrije tijd maak ik ook gebruik van creatieve suite dus is voor mij gezien een IPS scherm een betere investering.

Mocht je creatieve suite niet belangrijk vinden kan je wellicht ook naar de AOC black edition gaan kijken die zou weer wat beter moeten zijn dan de Z35p. Althans dat heeft YouTube reviewer mij verteld.

Die is wat aantrekkelijker geprijsd dan de Z35p als je twijfelt tussen de z35p en Alienware zou ik voor de Alienware gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Hier ook twijfel tussen de x34p en de Alienware, alleen zijn de prijzen in Belgie blijkbaar hoger zeker voor de Alienware (1.099 bij alternate.be). Is bol.com even soepel met terugsturen? De acer zit rond 999 (coolblue maar uitverkocht). Ben nu een Dell 27” ultrasharp 1440p gewoon dus best maar bij ips blijven zeker? Wordt gekoppeld aan gtx1080,

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 11-07-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Alienware besteld en onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:20:
Bij een andere winkel ook bestellen en na de eerste verzendbevestiging de andere annuleren...
Goed advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Er is ondertussen een Dell Alienware AW3418DW naar mij op weg. Op Amazon.de stond er dit weekend heel even 1tje te koop via Amazon.de zelf, met Prime bezorging en voor een prima prijs. Direct de knoop doorgehakt en morgen komt hij binnen. Hopen dat het een goed paneel is, anders moet hij terug naar Amazon (maar die hebben gelukkig een hele goede klantenservice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
TheJVH schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:25:
Er is ondertussen een Dell Alienware AW3418DW naar mij op weg. Op Amazon.de stond er dit weekend heel even 1tje te koop via Amazon.de zelf, met Prime bezorging en voor een prima prijs. Direct de knoop doorgehakt en morgen komt hij binnen. Hopen dat het een goed paneel is, anders moet hij terug naar Amazon (maar die hebben gelukkig een hele goede klantenservice).
Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Zie er nu nog 1 op voorraad voor 1157€

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
1050, maar dus wel direct bij Amazon en niet via Amazon bij een andere winkel (staat onder de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik heb 1.099 betaald bij alternate.be ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milad257
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 09:22

milad257

Dell R720 2x xeons 288 gb ddr3

Hey bij Megekko zijn ze binnen! ze hebben nu 11 op voorraad , heb net er eentje besteld :D

Dolby Atmos 7.0.4 | Amd 57003DX - RTX 3080 - 3200 mhz DDR4 | LG CX 55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
Hoop mensen hier die de laatste tijd een AW3418DW aanschaffen, en gelukkig zien we ze hier niet meer terug. Neem aan dat dit een goed teken is en iedereen tevreden is met het scherm :+

Hier staat ie al sinds januari op het bureau en heb nog geen moment spijt gehad. Het was even slikken om bijna 1100 euro aan een beeldscherm uit te geven maar achteraf gezien was hij het zeker waard. Voor mijn werk (freelance webdeveloper) ben ik echt veel productiever omdat ik zoveel meer werkruimte heb.

Gamen gaat ook super, 120hz met G-Sync maakt het dat games lekker soepel lopen, en de grote van het scherm zorgt ervoor dat je helemaal in de game komt. Enige nadeel, mijn GTX 1070 heeft wel moeite om de nieuwste games boven de 60fps te houden op ultra settings. Eind van het jaar maar eens kijken wat voor mooi speelgoed nVidia op de markt brengt. (GTX 1180? :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
Ik zit eraan te denken om van een PG279Q (16:9, 1440p, 165hz) wellicht over te stappen op een Alienware AW3418DW ultrawide. Dat ding is super sexy. Er zijn best veel games die ik in 21:9 zou willen spelen zoals simulators en games als Witcher enz. Echter speel ik ook veel shooters als CSGO, BF en COD. Ik vraag me af of ik het verschil van 165hz naar 120hz zal merken en hier misschien spijt van krijg. Daarnaast vind ik het wel jammer dat sommige games niet in 21:9 speelbaar zijn, dus met black bars zoals Overwatch of stretched zoals No Mans Sky..
Doen of niet? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Alexknl schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:52:
Ik zit eraan te denken om van een PG279Q (16:9, 1440p, 165hz) wellicht over te stappen op een Alienware AW3418DW ultrawide. Dat ding is super sexy. Er zijn best veel games die ik in 21:9 zou willen spelen zoals simulators en games als Witcher enz. Echter speel ik ook veel shooters als CSGO, BF en COD. Ik vraag me af of ik het verschil van 165hz naar 120hz zal merken en hier misschien spijt van krijg. Daarnaast vind ik het wel jammer dat sommige games niet in 21:9 speelbaar zijn, dus met black bars zoals Overwatch of stretched zoals No Mans Sky..
Tegen super sexy kan geen enkel rationeel antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Laatst online: 08-09 14:00
Deze week BENQ EX3501 gekocht en ik moet zeggen heel tevreden. Het verschil met voorgaande PC (24inch, TN,60HZ) is natuurlijk enorm en hierdoor zal mijn mening wel serieus aangepast zijn :) Eerste keer widescreen maar wat een ervaring. Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.nowthatsit.nl/dell-alienware-aw3418dw-20027.html

Alienware op voorraad voor 968,95. Ken de zaak verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:05
Iemand die weet of de HP omen X 35 nu met een VESA adapter komt? Volgens de specs op de amerikaanse site wel. Volgens de nederlandse site niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Heb mijn monitor-instellingen eens op 120hz gezet ipv 165, en eigenlijk is het nog altijd super smooth beeld, verschil is helemaal niet zo groot v.a. 120hz. Bij een Battlefield haalde ik toch nooit de 165hz op hoge settings, en dat met een 1080Ti. Ik ga denk ik toch voor de AW3418DW. Na het zien van wat games in 21:9 op youtube ben ik verkocht.
Denk dat ik hem dan nog liever bij Megekko bestel, met zo veel geld ga ik geen risico nemen. Jammer dat Bol of Coolblue dit scherm niet op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
1 product, nieuw, op = op. Waarschijnlijk getest door de lokale ICTer en die wil hem niet houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
Alexknl schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:52:
Csgo doet het niet lekker op uw, net als veel andere competitieve games. Het scorebord valt bijvoorbeeld buiten beeld en de ui doet ook wat raar.
Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste