Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09
Wellicht iets voor mijn nieuwe playthrough om een keer te proberen, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik haar nog vóór Vordt ga/kan verslaan ;)
Het zal sowieso even moeten wachten want ik ben dit weekend ook begonnen aan BF1; Dark Souls gaat even op een laag pitje.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49
Clay schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Naarmate je behendiger wordt in DS3 heb je het met een nieuwe char ook weer zo uitgespeeld hoor. Ik ben met m'n vijfde serieuze char bezig, en een main in NG+4 :P

Bloodborne is ook zeker de moeite waard! Singleplayer ook prima te doen, ik vind MP in BB niet heel veel toevoegen zoals het dat in DS3 juist wel doet.

@dvdkiwi
Gelukkig dat je die klappen kon face tanken ;) Heb je de dancer al eens vroeg geprobeerd in NG? Daar is die grab vaak insta-death, en leer je echt met haar dansen :)
Haha wordt het naarmate je meer characters maakt juist niet minder leuk? Ik zou een Pyromancer nog wel willen uitproberen, maar kan me er nu nog even niet toe zetten om 't hele spel met alles erop en eraan nóg een keer te gaan doorlopen. Denk dat Bloodborne een goeie vervanger is voor nu.

Overigens wel: beste spel wat ik in de afgelopen jaren heb gespeeld. Ik heb nog steeds zoiets van: my god, wát een game. Het artbook is inmiddels ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48

JSchut

.....

EdwardK123 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Haha wordt het naarmate je meer characters maakt juist niet minder leuk? Ik zou een Pyromancer nog wel willen uitproberen, maar kan me er nu nog even niet toe zetten om 't hele spel met alles erop en eraan nóg een keer te gaan doorlopen. Denk dat Bloodborne een goeie vervanger is voor nu.

Overigens wel: beste spel wat ik in de afgelopen jaren heb gespeeld. Ik heb nog steeds zoiets van: my god, wát een game. Het artbook is inmiddels ook binnen.
Mijn nu tweede keer gaat nu veel smoother. De eerste keer ben je overal nog aan het zoeken waar je heen moet. Nu ren ik overal zo doorheen. Ik weet precies wanneer er een bonfire komt dus heb ik ook geen momenten dat ik denk dat het veiliger is om even terug te gaan om m'n souls te banken.

Hele andere ervaring voor mij iig :) Deze keer ga ik ook door naar NG+. Ik denk niet dat ik de game op 100% achievements ga zetten. (Denk ik :P) Maar een paar keer uitspelen zeker wel.

Bloodborne heb ik ook meerdere keren uitgespeeld. (Deze trouwens wel op platinum toen op de PS4)

[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 10-01-2018 13:34 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
Dan staat je nog wat te wachten ;)
Bloodborne > Dark Souls 3 (naar mijn mening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:29:
Wellicht iets voor mijn nieuwe playthrough om een keer te proberen, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik haar nog vóór Vordt ga/kan verslaan ;)
Het zal sowieso even moeten wachten want ik ben dit weekend ook begonnen aan BF1; Dark Souls gaat even op een laag pitje.
Voor Vordt hoeft op zich ook niet, je krijgt er toegang tot chunks van en evt de prisoner's chain als je Oceiros en Champion Gundyr doet, maar bv vlak na de Smouldering lake als je een +7 hebt is bv een heel goed moment.
Haha wordt het naarmate je meer characters maakt juist niet minder leuk? Ik zou een Pyromancer nog wel willen uitproberen, maar kan me er nu nog even niet toe zetten om 't hele spel met alles erop en eraan nóg een keer te gaan doorlopen.
Ik heb 400+ uur op de klok :P En wat ik al zei, op een gegeven moment klikt het, en ben je met een paar uur in late-game met een nieuwe char. Met speedrun strategie heb ik het een keer in 4 uur naar Yhorm gehaald :) Duurde vooral zo "lang" omdat de Abyss Watchers niet meewerkten.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 15:09

jesperber

(y)

Gister begonnen aan de Ringed City, wat een gedoe aan het begin met al die archers.

spoiler:
Wat leuk om de dragonslayer armour weer tegemoet te komen in de DLC.
Wel wat makkelijker dan de Boss zelf haha.
Nu nog vol aan het onderzoeken waar ik heen moet in de map.

DS3 staat bij mij op nummer 1 van alle PS4 games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwardK123
Inmiddels begonnen aan Bloodborne, dit komt wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:52

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga dit spel maar weer eens oppakken, ik zit ergens bij Dancer en sindsdien lag het spel maaaanden te verstoffen in de kast. Ik denk dat ik voor 11 euro even de seasonpass er bij koop voor de DLC, het zal hoe dan ook weer wennen zijn om DS3 te spelen. De vorige game die ik had gespeeld was HZD en dat was een game die qua besturing e.d. gewoon klopte itt het 'logge' van DS3.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Anor Londo leeg en Aldrich down.

De eerste DLC in gedoken en dat is best ok :) Heb bijna alles gecleared het eerste en denk bijna het tweede deel. Toen werd ik geowned door Sir Vilhelm. Tijd was op dus volgende keer weer verder :) Moet ook nog de brug over bij de tweede bonfire.

Tot nu toe valt de moeilijkheid me reuze mee. Loop er nog vrij eenvoudig doorheen. Ben echter nog geen bosses tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:16
EdwardK123 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:06:
Inmiddels begonnen aan Bloodborne, dit komt wel goed ;)
Have fun, good hunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Kom ik aan met mijn 24 uurtjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Tarz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Kom ik aan met mijn 24 uurtjes.....
't loopt vanzelf op ;) maar toegegeven zijn souls games zo'n beetje het enige wat ik speel.

Kotaku kopt trouwens vandaag een mogelijke DS1 remaster:
http://www.kotaku.co.uk/2...-pc-being-announced-today

Ik hoop dat dit waar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Heb bij launch ooit een paar uurtjes gespeeld (tweede boss dacht ik) maar daarna de game nooit meer aangeraakt.

Vind dit soort type games altijd een beetje overweldigend/beangstigend om te spelen :) (ook door de Invasions)
Vooral als je niet echt ongestoord kan spelen (gezin, telefoon etc)

.......maar nu ik dit allemaal weer lees begint het wel te kriebelen

[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 11-01-2018 14:28 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Mijn trackrecord is als volgt:

DS2 SotFS gespeeld, tot ongeveer de 3e baas ofzo. Ik kon niet wennen aan de gameplay en invasions.
Een jaar later BB gekocht. Gespeeld tot vlak voor Gascoigne, begreep het parry system niet en stopte.
Afgelopen jaar rond Halloween (hoe toepasselijk) BB weer opgestart na me eerst eens ingelezen te hebben. En wat heb ik gemist zeg! Nu in NG++ bezig in de chalice dungeons met nog 3 maatjes.

Sinds vorige week DS3 gekocht omdat die in de PS4 januari uitverkoop zit met Seasonpass. De 3 maatjes meteen mee en we zijn nu net voorbij de Undead Settlement. De gameplay is niet hetzelfde als Bloodborne (vind ik toch wel een erg fijne flow hebben met het regain system en de parries) maar komt in de buurt. Ik zoek nog de juiste vorm voor mij. Of heavy hitter (à la Ludwig Holy Blade) óf fast en agile (à la Blades of Mercy).

Ben benieuwd of er mensen zijn die ook eerst van BB af kwamen en die nu DS3 spelen die hetzelfde ervaren.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
CSB schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:55:
Ben benieuwd of er mensen zijn die ook eerst van BB af kwamen en die nu DS3 spelen die hetzelfde ervaren.
Kiwi meldt zich :)
Bloodborne was mijn eerste Souls game en ik vond 'm fantastisch. Heb 'm doorlopen tot in ng++.
Ergens vorig jaar Dark Souls 3 GOTY opgepikt en hoewel ik die game ook ontzettend tof vind ben ik nooit echt gewend geraakt aan de tragere gameplay; in Bloodborne gingen parries bijna vanzelf waar ze in Dark Souls vaak resulteren in een klap op mijn kop.
Ook vond ik de wereld, wapens, bazen en enemies in Bloodborne toffer dan die in Dark Souls, zonder Dark Souls tekort te willen doen.
Hoewel beide eindbazen en eindbaas-arena's dan wel weer grote overeenkomsten vertoonden.
Het enige waar ik in beide games een hekel aan had waren de poison/swamp areas.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 11-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Iusedto schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:28:
Vind dit soort type games altijd een beetje overweldigend/beangstigend om te spelen :) (ook door de Invasions)
Vooral als je niet echt ongestoord kan spelen (gezin, telefoon etc)

.......maar nu ik dit allemaal weer lees begint het wel te kriebelen
Zolang je geen ember gebruikt kan je niet geinvade worden. Na sommige bazen krijg je de ember status automatisch. Even door de eerste mob dood laten gaan zodat je makkelijk je souls kan oppakken en je ben je ember status weer kwijt. Dit doe ik ook als ik alleen thuis ben met de kinderen te bed.
Clay schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:17:
[...]

't loopt vanzelf op ;) maar toegegeven zijn souls games zo'n beetje het enige wat ik speel.

Kotaku kopt trouwens vandaag een mogelijke DS1 remaster:
http://www.kotaku.co.uk/2...-pc-being-announced-today

Ik hoop dat dit waar is :D
Het is waar :)

[ Voor 27% gewijzigd door JSchut op 11-01-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
CSB schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:55:

Same here, alhoewel niet helemaal eerlijk. Ik heb DS1 ook ooit uitgespeeld op de Xbox 360 jaren terug. Toen heel lang geen souls game aangeraakt. Ooit Bloodborne 2e hands bij Gamemania gekocht en na een paar weken weer terug gebracht (gevalletje Git Gud, ik stierf al voor het kampvuur 80 keer haha).

Toen in de vorige PS4 sale weer gekocht incl. DLC voor 19,95 ofzo en toen avonden lol van gehad... nu dus DS3 aan het spelen voor de eerste keer en het heeft me wel weer gegrepen. Qua movement en vechten veel beter dan DS1 besturing, maar inderdaad voelt de sfeer/muziek/omgevingen van BB net even wat dynamischer en mooier afgewerkt aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

dvdkiwi schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:17:
[...]
Ergens vorig jaar Dark Souls 3 GOTY opgepikt en hoewel ik die game ook ontzettend tof vind ben ik nooit echt gewend geraakt aan de tragere gameplay; in Bloodborne gingen parries bijna vanzelf waar ze in Dark Souls vaak resulteren in een klap op mijn kop.
Ook vond ik de wereld, wapens, bazen en enemies in Bloodborne toffer dan die in Dark Souls, zonder Dark Souls tekort te willen doen.
Hoewel beide eindbazen en eindbaas-arena's dan wel weer grote overeenkomsten vertoonden.
Ja precies dat! Ik mis de "smoothness" van de movesets van BB. En de parry blunderbuss natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Parry in DS3 is net als proberen een kernraket tegen te houden met een vliegenmepper, meestal niet zo effectief dus :+ In BB is het weer aan de makkelijke kant...

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 11-01-2018 16:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:45

Voxalizer

Quicksilver Bullets

vhal schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:48:
Parry in DS3 is net als proberen een kernraket tegen te houden met een vliegenmepper, meestal niet zo effectief dus :+ In BB is het weer aan de makkelijke kant...
Ligt ook aan welk schild je gebruikt. Kleine schilden a la Target shield, Llewelyn shield parryen toch wel aardig regelmatig en makkelijk vind ik. De wat grotere dingen als Knight shields e.d. zijn om te blocken, niet om te parryen.
Zelf heb ik niet zoveel met parryen. Het ziet er zeker cool uit, verder zijn er veel effectievere manieren van vechten vind ik.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik ben nu aan het einde van de game en ben alles aan het verzamelen voor de trophies. Moet alleen nog wat rewards van covenants en dan kan ik het uitspelen en verder met NG+. Alleen dat farmen is echt te boring met 1% droprates.

Iemand hier toevallig die met mij covenants wil farmen? Ik begrijp dat je elkaar dan kan invaden en killen zodat je veel sneller de benodigde items krijgt.

Ik speel op de PS4 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
JSchut schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Zolang je geen ember gebruikt kan je niet geinvade worden. Na sommige bazen krijg je de ember status automatisch. Even door de eerste mob dood laten gaan zodat je makkelijk je souls kan oppakken en je ben je ember status weer kwijt. Dit doe ik ook als ik alleen thuis ben met de kinderen te bed.

[...]

Het is waar :)
[video]
Jammer genoeg geen Demon's Souls. Dat is volgens vele de beste uit de serie. Die wil ik ooit nog wel een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Jammer genoeg geen Demon's Souls. Dat is volgens vele de beste uit de serie. Die wil ik ooit nog wel een keer doen.
Ik heb niet al je reacties sindsdien gelezen, maar jij had DS3 toch gedesillusioneerd verkocht na de vergelijking met Bloodborne. Zonder vervelend te willen doen: misschíen is Demon's Souls dan ook niet helemaal jouw ding. Maar goed, ik neem hem na 1 dag wel van je over hoor... ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Demon's Souls vind ik wat overrated eigenlijk. Misschien zou ik er anders over denken als Demon's mijn eerste Souls game zou zijn geweest maar ik vind de moeilijkheidsgraad ook gewoon totaal ontbreken.
Ik vind het iig de minste van de Soulsborne games. Er zitten leuke concepten in maar het komt niet uit de verf. De game is ook echt verouderd vergeleken met de rest, al is dat aan de andere kant misschien juist wel een reden om hem juist te remasteren.

Dark Souls 1 is echt een pareltje en ik heb het altijd zonde gevonden dat daar nooit een goed speelbare versie van was. PS3 en X360 versies zijn ontzettend slecht geoptimaliseerd. De PC versie heeft een third party mod nodig (dsfix) om hem een beetje speelbaar te maken, en dan nog heb je problemen met door de wereld vallen bij ladders en jumps die niet kunnen in 60FPS mode. Oh, en cheaters. Gewoon zonde.

Erg blij met de remaster.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik heb darm souls omgekeerd gespeeld. Bloodborne eerst maar daarna eerst ds 3 toen ds 2 en ds 1 remaster ga ik zeker halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Na ruim een half jaar DS3 niet gespeeld te hebben heb ik zojuist maar DS3 gestart. Ik moest er weer even inkomen, het ziet er nogal slordig uit. Deze kill op Dancer was vrij typisch te noemen, met name op het eind.. :+ :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
spaceboy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Ik heb niet al je reacties sindsdien gelezen, maar jij had DS3 toch gedesillusioneerd verkocht na de vergelijking met Bloodborne. Zonder vervelend te willen doen: misschíen is Demon's Souls dan ook niet helemaal jouw ding. Maar goed, ik neem hem na 1 dag wel van je over hoor... ;)
"Gedesillusioneerd" is een groot woord, maar ik vind BB inderdaad een stuk vetter. Demon's Souls schijnt wat meer het leveldesign van BB te hebben en dat miste ik een beetje in DS3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Voxalizer schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:47:
Demon's Souls vind ik wat overrated eigenlijk. Misschien zou ik er anders over denken als Demon's mijn eerste Souls game zou zijn geweest maar ik vind de moeilijkheidsgraad ook gewoon totaal ontbreken.
Ik vind het iig de minste van de Soulsborne games. Er zitten leuke concepten in maar het komt niet uit de verf. De game is ook echt verouderd vergeleken met de rest, al is dat aan de andere kant misschien juist wel een reden om hem juist te remasteren.

Dark Souls 1 is echt een pareltje en ik heb het altijd zonde gevonden dat daar nooit een goed speelbare versie van was. PS3 en X360 versies zijn ontzettend slecht geoptimaliseerd. De PC versie heeft een third party mod nodig (dsfix) om hem een beetje speelbaar te maken, en dan nog heb je problemen met door de wereld vallen bij ladders en jumps die niet kunnen in 60FPS mode. Oh, en cheaters. Gewoon zonde.

Erg blij met de remaster.
Afgelopen maand heb ik Demon's Souls opnieuw gespeeld, en hoewel ik het nog steeds een briljante game vind zie je wel hoe combat en "quality of life" in de daaropvolgende games verbeterd is. Upgrade paths en verkrijgbaarheid van materials - vooral pure - is bv nodeloos ingewikkeld en RNG; wapens hebben een veel beperktere moveset, dual wielding was nog geen echte mechanic; vier-directional rolling ipv omni-directional, etc.

Overrated vind ik de game echter geenszins. Qua gevoel benadert DeS vaak meer Bloodborne dan Dark Souls, en omdat je uitsluitend NA het verslaan van een boss een bonfire krijgt zijn de meeste runs naar shortcuts en bosses toe net zo uitdagend als - en soms zelfs moeilijker dan - de boss zelf. Ik vond mezelf vaak voor een boss fog met de vraag "zal ik, of zal ik niet?", en dat is met de bijna absurde hoeveelheid bonfires in DS3 nooit meer het geval. De meeste bosses kan je daarin straffeloos retryen zonder een mob te hoeven verslaan.

De trek door de Valley of Defilement vind ik nog steeds een van de taaiste uit de hele Souls serie, en net zoals in 2009 ben ik nog steeds panisch voor die Giant Depraved Ones met hun knuppel. Qua boss design heeft de serie wel een sterke ontwikkeling doorgemaakt en daar lijdt DeS dan ook wel onder. De Flamelurker en Maneaters zijn nog wel een uitdaging, maar Old King Allant is gewoon een trage drol geworden ;)

spoiler:
En dat de-levelen wat hij kan zou echt niet meer kunnen nu denk ik.

Al met al heb ik de playthrough met ~60 deaths gehaald (je kan je stats zien in het pantheon, boven in de nexus) waarvan een aantal ook opzettelijk is ivm pure black tendencies.

DS1 was ik juist weer van plan te gaan replayen, en mss moet ik dat juist ook doen om een goed gevoel voor de verschillen met de remaster te krijgen ;)

Wbt DS3 is m'n katana character nu voorbij Aldrich en de Twins, net iets over level 100, en overgestapt op hollow infusion voor de uchi en een blood onikiri ernaast. Midir is nog niet dood :( Wel een paar keer als summon geoefend en ik ben nu wel steevast de last man standing. 't is ook wel hilarisch om te zien hoe sommige mensen het proberen aan te pakken, en nb hoeveel mensen meteen bij hun eerste encounter al summons meenemen; ik zou toch eerst wat oefenen.

De beste host was toch wel iemand die me IN de kamer naar Midir summonde maar zelf nog niet door de fog mocht ivm de prerequisite. Die heb ik even de weg gewezen O-) waar hij vervolgens doodging :F
bram1984 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:31:
[...]

"Gedesillusioneerd" is een groot woord, maar ik vind BB inderdaad een stuk vetter. Demon's Souls schijnt wat meer het leveldesign van BB te hebben en dat miste ik een beetje in DS3.
Demon's Souls heeft imo de sfeer van BB, maar het design en de gameplay is absoluut meer ala Dark Souls hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Clay op 12-01-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wat ik wel mis in DS3 is het regain-HP mechanic in BB (geen idee hoe dit 'officieel' heet...Rally dacht ik). Nu heb je eigenlijk alleen die Estus Flask en sommige items/spells die je HP langzaam weer aanvullen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Nou, gisteren weer een paar pogingen kunnen doen om in leven te blijven :) Pontiff is neer en Anor Londo main gate is open. 2 pogingen op Aldrich gedaan maar nog niet neer. Wel uitgebreid de boel verkend in de omgeving, dus kan me nu focussen op de boss. Nu lvl 54 met een +6 wapen en +5 glove geloof ik. Chaos bed vestiges pyro is echt een leuke spell, alleen mijn FP gaat er hard doorheen zo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik ben nu net in Farron Keep aan het rondhollen. Vanavond maar eens kijken of ik upgrade materials kan vinden om mijn wapen naar +4 of +5 te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren samen met iemand in zijn ng+4 de eerste DLC van begin tot eind doorlopen.
Ging op zich allemaal best prima, zelfs Sister Friede was in 2 pogingen neer.
Daarna deden we in mijn ng+2 hetzelfde, maar Sister Friede wilde maar niet neer; ze one/two-shotte elke keer wel iemand. Wat doet ze in de 2e fase ontzettend veel damage en wat dodged ze in de 3e fase werkelijk alles :D
Ik had de eerste DLC in ng+ al doorgespeeld dus zijn we begonnen aan de tweede DLC. Daar was ik nog niet heel ver mee dus we zijn weer een stukje verder gekomen. In elk geval geen last meer van die twee zwevende engelen met hun onophoudelijke magic gespam.
Punt waar we nu aangekomen zijn is het bonfire vlak voor de twee Demon bosses, tot aan daar hebben we alles gecleared. Al twijfel ik of ik verder moet gaan met deze DLC in ng+2 of gewoon straks met mijn nieuwe poppetje deze DLC moet gaan afmaken, alles hit wel érg hard nu.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Midir is solo gelukt! *O* *O* *O*

Niet heel netjes, estus aan het einde ook op, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, Aldrich, Yorm en Dancer zijn neer en nu bezig in Consumed gardens om daarna naar Archdragon peak of Untended graves te gaan. Dan komen we toch aardig in de buurt van het einde denk ik zo :)

Voegt de DLC echt wat leuks toe, zoals sterkere wapens, armor en ringen? En uiteraard een paar bossfights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Tarz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:41:
Voegt de DLC echt wat leuks toe, zoals sterkere wapens, armor en ringen? En uiteraard een paar bossfights?
Zeker wel :)
Leuke wapens zijn in beide dlc's wel te vinden, ook enkele mooie armor sets. Ringen zijn enkel te vinden in de tweede DLC en zijn +3 versies van bestaande ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Clay schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:09:

[video]

Ik sla hem alleen op zijn staart, jouw techniek ziet er een stuk heldhaftiger uit maar wel moeilijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dude, je zit halverwege Midir's health bar al aan je laatste Estus flesje :D
Ik was serieus benieuwd hoe je het op één flesje zou gaan fixen maar vanaf het begin laat je al zien een meester in het dodgen te zijn. Na al dat gemep op zijn kop zat ik te wachten op zijn stun waarna jij een reposte kon doen. Het duurde even, maar hij kwam op een goed moment!
Mooi gevecht om te zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

De Ashes DLC is wel lachen hoor.

De eerste boss is ook best pittig. Heb een try of 5 geprobeerd. Heb nu die wolf aardig door dus zou 1 van de volgende tries moeten lukken. Heerlijk die agressieve bosses :D

[video]

Nice! Zier er uit als een super toffe boss. Heb niet heel het filmpje gekeken omdat ik hem nog moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

En nog een keer als sunbro nu :D

[YouTube: https://youtu.be/Yn6W_MGnNxE]

Heel vet gevecht, en een hele leuke host met z'n Shinkuu Hadoukens (soul stream) , fantastisch gezicht bv hier en hier :D En aan het einde als een baas door z'n ultimate heengelopen 8)
Tarz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:41:
Persoonlijk vind ik de Ringed CIty de beste DLC van de hele Soulsborne reeks, met BB's The Old Hunters een goeie 2e in de serie. AOA is wat kort, maar voor de fashion en gear is het het ook absoluut wel waard hoor.
JSchut schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:01:
Nice! Zier er uit als een super toffe boss. Heb niet heel het filmpje gekeken omdat ik hem nog moet doen :)
Je komt er vanzelf :) Sorry als ik de boss (iig het bestaan ervan) voor je gespoiled heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Clay schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:55:
Je komt er vanzelf :) Sorry als ik de boss (iig het bestaan ervan) voor je gespoiled heb.
Dan moet ik dit topiuc niet lezen ;) Maar heb wat om naar uit te kijken.

De bosses in Ariandel waren best pittig. De wolf viel uiteindelijk wel mee. (Easy movesets) Maar Frieda. Man wat een gevecht. Agressieve bitch. Maar goed beide down :) Door naar Lothric Castle en Dragonslayer down. Nu door naar Twin Princes. Nu al weer zin in het dodgefest :D

Daarna alleen nog Archdragon peak en Soul of Cinder. Dan is het tijd voor de Ringed DLC.

[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 16-01-2018 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Try a dex build, they said. It'll be fun, they said...
4 Pogingen op de Chrystal Lizard, 12(!) pogingen op Ludex Gundyr, 2 pogingen op Uchigitana dude, 1 poging op Vordt.
Dit belooft nog wat. Ludex kostte voornamelijk zoveel pogingen omdat ik per se die parry een beetje door wil krijgen. De poging dat ie lukte had ik dan ook 3 succesvolle parries achter elkaar, goed voor zijn complete eerste fase.
En nu ik er toch ben ga ik eens kijken of ik The Dancer een beetje uit kan dagen op level19 met een Uchigitana +1; dood gaan we toch wel :P

Ludex parryfestijn:
[YouTube: https://youtu.be/yATq9pPRoIs]

Vordt fight:
[YouTube: https://youtu.be/6rnAURQckpY]

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 16-01-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, DS3 is uit! Nu de DLC. Ik moet zeggen dat de eindgebieden relatief kort zijn. Grand Archives is nog wel een "groot" gebied, maar bijvoorbeeld Consumed Gardens, Archdragon Peak en uiteraard Kiln is eigenlijk maar kort allemaal. Dat zorgde er dan wel weer voor dat de vaart er goed in bleef zitten :)

Paar keer een poging op Ashes gedaan nu, maar zodra ik het eerste stuk voorbij ben en bij de gebouwen aan kom dan wordt het toch wel lastiger. Voorlopig nog geen NG+ tot ik de DLC uit heb, dat ga ik nooit trekken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zit nu ook even in Consumed Gardens, die $#@#$-gemuteerde Hollows met die zwarte dingen blijf ik maar vervelend vinden, gelukkig zijn ze vrij eenvoudig te vermijden. De baas in deze area heb ik nog niet gezien maar volgens mij is dit gebied niet zo groot...

Ik twijfel of ik na Consumed Gardens de eerste DLC op pak, ws is SL70 wel prima hier voor...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Sta nu voor de Nameless king. Daarna Ringed City in.
Dacht eerst om NG+ in te gaan maar denk dat ik overnieuw NG ga doen maar dan als pyromancer ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Kwam nog een vermakelijke video tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, gisteren Ashes of Ariandel verkend en wat bonfires vrijgespeeld. Die wannabe wolverine beesten met die klauwen zijn zooooo irritant. Maar goed, we hebben het gehaald. Ook de Onyx Blade gekregen, lijkt me een leuk wapen, dus die gaan we eens upgraden :)

Nu nog "even" de bosses neerleggen en dan kunnen we naar de Ringed City DLC om daarna NG+ te starten, of toch maar verder te gaan met mijn melee character.... hmmm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

:P

[edit]
Voor de volledigheid, als je op de knop van een lift blijft staan depressed die niet, en kan iemand boven de lever niet gebruiken. De invader zat dus boven vast ;)

Gister nog een stukje op m'n ~ SL270 character gedaan, en het viel me alleszins mee hoe relatief druk het in die range nog is. Ik ben 2 keer geinvade (2 victories \o/) en meerdere keren als host en summon geco'opt :) In NG+4 nu bij de pontiff aangekomen.

[ Voor 83% gewijzigd door Clay op 19-01-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren weer eens opnieuw begonnen met DS3; pfoeh moet er toch weer inkomen, het voelt weer amateuristisch om zo vaak dood te gaan :')
Wat is het toch een leuk spel voor de afstraffing die het je biedt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ringed city ingedoken. Erg tof! Alleen de eerste boss viel mij wel tegen. Had hem in de derde try al down en had maar 3 estus gebruikt. Maar goed het is pas de eerste boss. Zal vast nog veel lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zit eraan te denken om toch maar eens DS3 te spelen.
Is sorcerer of cleric viable nu ? Kan me herinneren dat na de launch ze niet echt goed waren (zeg maar slecht zelfs ? )

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Mijn dex poppetje gaat wel lekker, ik sta nu voor de deur van de Abyss Watchers :)
Gisteren Undead Settlement compleet uitgeplozen en Cursed Wood verslagen, Road of Sacrifices en Farron Keep uitgeplozen en alle belangrijke items daar opgepakt en Cathedral of the Deep voltooid.
Zelfs nog even de eerste DLC in gegaan met SL39 in de hoop dat de eerste vijanden daar large titanite shards zouden droppen maar helaas. Wel wat items kunnen pakken in het dorpje en de shortcut naar Vilhelm vast open gezet. Toen maar weer weg gegaan want de kraai-meneer en zelfs de bomen instakillen mij zonder waarschuwing. Heel misschien dat ik de eerste encounter met de grote wolf nog even probeer voor de shards.

Zodra de Watchers verslagen zijn pak ik de pyromancy tome op in het begin van de Catacombs en koop ik de Cartus Flame Arc, dat lijkt me een leuke buff voor de Uchigitana.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk dat ik nu ongeveer op de helft zit, ik vind de meeste bosses nog wel goed te doen. Het zijn vooral de mens vormige bosses die nog wel hele snelle combo's hebben, die van de grotere bosses zijn allemaal vrij makkelijk te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
dvdkiwi schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:03:
Mijn dex poppetje gaat wel lekker, ik sta nu voor de deur van de Abyss Watchers :)
Gisteren Undead Settlement compleet uitgeplozen en Cursed Wood verslagen, Road of Sacrifices en Farron Keep uitgeplozen en alle belangrijke items daar opgepakt en Cathedral of the Deep voltooid.
Zelfs nog even de eerste DLC in gegaan met SL39 in de hoop dat de eerste vijanden daar large titanite shards zouden droppen maar helaas. Wel wat items kunnen pakken in het dorpje en de shortcut naar Vilhelm vast open gezet. Toen maar weer weg gegaan want de kraai-meneer en zelfs de bomen instakillen mij zonder waarschuwing. Heel misschien dat ik de eerste encounter met de grote wolf nog even probeer voor de shards.

Zodra de Watchers verslagen zijn pak ik de pyromancy tome op in het begin van de Catacombs en koop ik de Cartus Flame Arc, dat lijkt me een leuke buff voor de Uchigitana.
Vergeet de baas van Road of Sacrifices niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Je bedoelt Chrystal Sage? Dat was niet eens een bossfight :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ymMIdcYt064]

Abyss Watchers en Wjolnir zijn ook neer ondertussen. De Catacombs en Smouldering lake zijn uitgeplozen (moet alleen de Demon nog verslaan) dus ik kan Irithyll of the Boreal Valley in.
Ik denk dat ik zo snel mogelijk de dungeons in duik en eerst Profaned Capital doe, dan hebben we dat maar gehad.

Carthus Flame Arc werkt trouwens als een gek! 92 gratis attack damage erbij op mijn +6 Uchigatana.
Na de dungeons ga ik ook lightning blade proberen, kijken of dat net zo'n buff geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Grrr klote angels.

Kan die kut mob in het poison gebied niet vinden. Maar ga hem/haar vinden :P

Erg vette DLC hoor!
dvdkiwi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:03:
[video]

Abyss Watchers en Wjolnir zijn ook neer ondertussen. De Catacombs en Smouldering lake zijn uitgeplozen (moet alleen de Demon nog verslaan) dus ik kan Irithyll of the Boreal Valley in.
Ik denk dat ik zo snel mogelijk de dungeons in duik en eerst Profaned Capital doe, dan hebben we dat maar gehad.

Carthus Flame Arc werkt trouwens als een gek! 92 gratis attack damage erbij op mijn +6 Uchigatana.
Na de dungeons ga ik ook lightning blade proberen, kijken of dat net zo'n buff geeft.
Je bent weer lekker bezig! Wel leuk om te zien ook dat je met een andere playstyle eigenlijk een heel andere game/uitdaging hebt.

[ Voor 78% gewijzigd door JSchut op 22-01-2018 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja dat zeker, het speelt heel anders!
Het dex poppetje is sneller en wendbaarder maar je levert wel een hoop in qua poise en damage absorption.
En dat geeft nogal eens wat problemen merk ik, omdat ik nog te vaak denk dat mijn schildje de eerste klap wel opvangt ;)
Wel leuk om te zien dat ik nu behoorlijk snel level ten opzichte van mijn eerdere playthroughs, zonder daarvoor te farmen. Ik ga gewoon een stuk minder dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:33:
Ja dat zeker, het speelt heel anders!
Het dex poppetje is sneller en wendbaarder maar je levert wel een hoop in qua poise en damage absorption.
En dat geeft nogal eens wat problemen merk ik, omdat ik nog te vaak denk dat mijn schildje de eerste klap wel opvangt ;)
Wel leuk om te zien dat ik nu behoorlijk snel level ten opzichte van mijn eerdere playthroughs, zonder daarvoor te farmen. Ik ga gewoon een stuk minder dood.
Dat had ik idd ook. Mede omdat je alles al weet en de verassings aanvallen ook geen verassings aanvallen meer zijn ;).

Ik weet nog goed de eerste keer in Irithyll Dungeon. Daar had ik echt even over gedaan. Nu liep ik er in notime doorheen.

Het is dat ik de ringed city nog even door moet. Maar kan niet wachten om eens als pyro of sorcerer door de game te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:03:
Vond hem op NG+4 nog wel tegenvallen, die magic attacks in de 2e fase komen erg hard aan, toch meerdere pogingen moeten doen. Yhorm en Pontiff inmiddels ook gedaan. Yhorm met siegward ivm de slab, en Pontiff solo ook in een stuk of 3 pogingen, maar ik denk dat dat op NG0 eigenlijk veel moeilijker is dan nu. Als hij z'n clone begint te summonen is die dood voordat hij klaar is met casten, en ik kan zeker 3 klappen hebben met m'n tank build. Nu SL271, een level kost atm ~ 650K souls :P
dvdkiwi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:33:
... omdat ik nog te vaak denk dat mijn schildje de eerste klap wel opvangt ;)
Gewoon weg doen je schild en de katana 2-handen :Y) De weapon art is echt ziek goed, en mega "omae wa mou shindeiru" als je die precies voor een enemy attack landt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, gisteren weer eens gespeeld en Ashes of Ariandel is uitgespeeld. Alles gevonden volgens mij voor zover van belang en gisteren sister Friede en de Gravetender in 1 ruk door gedaan. Nu SL89 en met mijn Onyx Blade +5 & Pyro glove +10 gaat het best aardig moet ik zeggen :)

Vanavond maar eens beginnen aan Ringed City... daarna mijn volgende playthrough met melee (STR of DEX keuzes keuzes) of aan NG+ beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ga deze week beginnen aan mijn eerste echte DS3 run.
Iemand nog enige tips ? :)

In DS2 speelde ik een Hexxer maar ik zag gisteren in een stream dat Pyro black fire Orb etc heeft .
Wat dat altijd al zo of is dat veranderd ? Is Pryo nu de nieuwe hexxer build of zie ik dat verkeerd.

Geen idee hoe viable Sorceror is in DS3

[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 22-01-2018 14:20 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Iusedto schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:19:

In DS2 speelde ik een Hexxer maar ik zag gisteren in een stream dat Pyro black fire Orb etc heeft .
Wat dat altijd al zo of is dat veranderd ? Is Pryo nu de nieuwe hexxer build of zie ik dat verkeerd.

Ik ben begonnen met een pyromancer, maar gaandeweg met vondsten van tomes kun je natuurlijk ook magic gebruiken. Ik gebruik voornamelijk de pyromancies, maar voordeel van black fire orb is dat het iets meer schade doet aan sommige vijanden die wat meer resistant zijn tegen vuur.

Je kunt deze spells gewoon combineren in dezelfde build. Zie geen negatieve effecten in ieder geval :)

Sorceries is wel weer anders gezien scaling en weapons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Iusedto schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:19:

Hexes als aparte categorie bestaan niet meer in DS3, daarvoor in de plaats hebben Pyromancies, Sorceries en Miracles een aantal "dark" varianten ertussen zitten die je vooral bij een specifieke NPC kan krijgen. Omdat je als pyromancer zowel faith als int moet levelen kan je dan net zo makkelijk Sorceries en Miracles gebruiken, wat een pyro-dark combinatie heel erg aantrekkelijk maakt. Je hebt natuurlijk wel nog steeds de juiste catalyst voor elke spell nodig.
Alles is viable.

* Clay is in NG+4 bij de Twin Princes. De Dancer en Dragon Slayer Armour stelden niet echt veel voor, maar wel nog 400K souls door de plee gespoeld door een domme death voor Aldrich, haha :F Maar op deze NG heb je dat zo terug.
ok een heel klein beetje pijn deed het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Heb ondertussen Dark Souls 1 en 2 in bezit. Wel opgestart, maar nog niet echt gespeeld. Lang geleden tijdens release Demon Souls gekocht en die heeft toch nog steeds mijn liefde zeg maar.
Jammer dat daar niet meer van is eigenlijk. Maar goed, zal aan mij liggen. ;)

Ga zeker nog eens de moeite doen om DS1 en 2 te gaan spelen als ik eindelijk DS uit heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

Ik heb het zelfde met mijn eerste "souls" game, DS1. DS3 daarna met plezier gespeeld (DS2 kon me niet boeien) maar DS3 haalt het niet bij DS1 imo.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Clay schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:05:
[...]
Hexes als aparte categorie bestaan niet meer in DS3, daarvoor in de plaats hebben Pyromancies, Sorceries en Miracles een aantal "dark" varianten ertussen zitten die je vooral bij een specifieke NPC kan krijgen.
Ah vandaar. Bedankt voor de info .
Ook @Tarz btw

Gisteren de gehele avond diverse guides gelezen en veel filmpjes gezien over diverse build etc. maar voel persoonlijk nu toch het meest voor een puur Strength build zeg maar.
Aangezien ik wat ouder ben is dat hele dodgen of een caster niet meer echt mijn ding ben ik bang, dus wil kijken of ik een soort van Tank kan levelen en simpel weg gezegd de klappen kan opvangen dmv een hoog HP en een schild :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Iusedto schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Ah vandaar. Bedankt voor de info .
Ook @Tarz btw

Gisteren de gehele avond diverse guides gelezen en veel filmpjes gezien over diverse build etc. maar voel persoonlijk nu toch het meest voor een puur Strength build zeg maar.
Aangezien ik wat ouder ben is dat hele dodgen of een caster niet meer echt mijn ding ben ik bang, dus wil kijken of ik een soort van Tank kan levelen en simpel weg gezegd de klappen kan opvangen dmv een hoog HP en een schild :)
Haha, als je maar zorgt dat je hard genoeg weg kan rennen en op tijd kan dodgen hoef je echt niet alle klappen op te vangen. Voor melee trash is het handig om wat klappen te kunnen vangen, op bosses dodge ik toch liever uit de weg...

Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Gisteren in Ringed City aangekomen. Eerste boss van de DLC dus verslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Tarz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Haha, als je maar zorgt dat je hard genoeg weg kan rennen en op tijd kan dodgen hoef je echt niet alle klappen op te vangen. Voor melee trash is het handig om wat klappen te kunnen vangen, op bosses dodge ik toch liever uit de weg...
Lol, dat snap ik wel hoor :)
Heb ook geen idee of je klappen van een Boss echt kunt hebben in DS3 maar dat merk ik dan wel.

Laat ik het anders zeggen : ik ga proberen te rollen maar als ik (waarschijnlijk heel vaak) te laat ben wil ik die klap kunnen hebben.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Je kan best een caster maken én redelijke armor hebben, het hoeft echt geen glass cannon build te maken om fatsoenlijke damage te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Nou, ik heb mijn eerste avond Dark Souls erop zitten
Wat een .......ervaring, was echt kapot na die avond lol.

Heb dat begin stuk (tot de eerste baas, die kerel met dat zwaard in zijn lichaam) met een paar classes gedaan. Een Herald, Knight, warrior en Pyro.
Pyro heb ik daarna verder gespeeld tot en de tweede baas ( die " hondachtige" met Frostbite ) maar ik vond Pyro niet lekker aanvoelen en twijfelde vaak of ik melee moest doen of casten....met als resultaat dat ik vaak dood ging :)

Ben uberhaupt vaak doodgegaan :'(
Ambushes, kerels die aan relingen hangen, een of andere mafkees met een katana of zo, een draak, gasten die in monsters veranderen en met name die Knights voor Boss nummer 2 :X

Wat een avond :P

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

This is the story of a woman who never played video games in her life.
Highlights from my stream / April 22nd, 2017 - January 20th, 2018
Via reddit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:22:

Heb dat begin stuk (tot de eerste baas, die kerel met dat zwaard in zijn lichaam) met een paar classes gedaan. Een Herald, Knight, warrior en Pyro.
Pyro heb ik daarna verder gespeeld tot en de tweede baas ( die " hondachtige" met Frostbite ) maar ik vond Pyro niet lekker aanvoelen en twijfelde vaak of ik melee moest doen of casten....met als resultaat dat ik vaak dood ging :)

Ambushes, kerels die aan relingen hangen, een of andere mafkees met een katana of zo, een draak, gasten die in monsters veranderen en met name die Knights voor Boss nummer 2 :X

Welkom bij Dark Souls :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
Lol, bedankt.....denk ik ;)

Vind het knap dat jullie allemaal zo ver in deze game komen of gekomen zijn.
Ik vond dat begin stuk al frustrerend moeilijk. Het is echt even overweldigend als ik heel eerlijk ben. Ga er ook blind in misschien scheelt dat ook wel.

Meest frustrerende van gisteren vond ik die blauwe lizard met die edelstenen ofzo op zijn rug, bij de shrine staat er links een of andere zombie met een katana die werkelijk gehakt van me maakte, dan heb je die gasten die transformeren in een of ander beest. Oh ja, en dan was ik bijna vergeten dat er een kist tot leven kwam en me aanviel. Schrok me echt rot hehe.
En dat voor een begin stuk/tutorial ? |:(

Was wel een enorm goed gevoel toen die eerste baas neer ging na vele pogingen en uren later die ander.
Wat een rush geeft dat, hehe. Mijn handen trilden gewoon.

Pure wanhoop/frustratie en bevrediging leggen wel dicht bij elkaar.
Vrijdag ga ik echt beginnen, denk met een warrior maar vond ook de Herald wel lekker spelen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Ik vond dat begin stuk al frustrerend moeilijk. Het is echt even overweldigend als ik heel eerlijk ben. Ga er ook blind in misschien scheelt dat ook wel.

Meest frustrerende van gisteren vond ik die blauwe lizard met die edelstenen ofzo op zijn rug, bij de shrine staat er links een of andere zombie met een katana die werkelijk gehakt van me maakte, dan heb je die gasten die transformeren in een of ander beest. Oh ja, en dan was ik bijna vergeten dat er een kist tot leven kwam en me aanviel. Schrok me echt rot hehe.

Was wel een enorm goed gevoel toen die eerste baas neer ging na vele pogingen en uren later die ander.

Vrijdag ga ik echt beginnen, denk met een warrior maar vond ook de Herald wel lekker spelen.
Dat is de kracht van de souls games. Ik vond Bloodborne een pareltje, maar ook Dark Souls 3 valt me niks tegen. Ik ben er ook blind ingegaan destijds met Bloodborne en nu ook weer met Dark Souls. Het gevoel als je de boss neerlegt is toch wel geniaal (of het nu in 1 of 2 keer of na een hele avond is :+ )

Qua starter class is niet echt heel belangrijk, alleen de richting die je op wilt qua stats. Combinaties zijn ook mogelijk. Ik ben begonnen met een pyromancer met focus op intel, maar halverwege de eerste playthrough ben ik me meer gaan focussen op strength en dexterity om ook met redelijke shields en een greatsword om te kunnen gaan. Het is fijn als je meer opties hebt in gevechten.

Succes met de keuze en laat je vooral niet ontmoedigen. In de tijd van plasmapanelen en CRT monitoren was "YOU DIED" de meest ingebrande tekst ter wereld in TV schermen denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Even wat tips;

Blauwe lizard = PIJN, vooral als je het spel niet kent en geen echt "gevoel" nog hebt met de combat, ontwijken.
Katana NPC = eigenlijk meer gericht als mid/end game NPC, je kan hem zeer makkelijk maken. Maar dat zal ik niet vertellen
Mimic = kistje, 2 tips:

1.) Sla een chest altijd 1x, dan zie je of het dodelijk is
2.) Let op de ketting. Ligt deze in een cirkel naar achteren? Echte chest. Ligt de chain recht? Mimic

En over de mensen die verder komen, vergeet niet dat vele hier (waaronder ik ook) al elke andere From Soft game grijs hebben gespeeld. Dit is gewoon ritje 85000 door de game stijl heen :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nog een tip voor wat betreft de kisten:
Als je weet dat het een mimic kist is: gooi er een undead hunter charm op, dan valt de mimic even in slaap en kun je zonder consequenties op de kist rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, moet nog zo veel leren. En na WoW is dit nog al een omschakeling :)

Die Mimic kist gaf een mooie Axe en daar zat dacht ik Dark damage op.
Viel me op dat sommige wapen een soort van scaling hebben ( C en D heb ik gezien). Gebruik die Help functie vrij veel, ook bij Stats omdat ik niet weet hoe of wat. Leek wel trouwens of er sprongen zaten in de hoeveelheid die er soms bij komt. Soms gaf 1 STR meer attack dan de andere keer dacht ik, of was het nou Dex.
Weet niet of de wapen scaling daar ook een factor in eens maar dat ga ik wel uitvogelen.
For science :)
Die Mimic Axe had gek genoeg geen scaling dacht ik maar dat weet ik niet meer zeker.

Voordeel van die Herald spear is de range. Lekker prikken vanuit de dekking van een schild. Erg leuk })
En die (kleine) heal was soms heerlijk.

Wat ik leuk vond is dat elk item, wapen of armor een soort van verhaal had. Leuke bijkomstigheid.
Hou erg veel van dat soort informatie cq Lore.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:22:

Zo voelde ik mij ook in mijn eerste souls game :) (Bloodborne)
Het gaat vanzelf beter en makkelijker.

Zelf even verder gegaan in the ringed city. Ben nu bij de shorcut net voorbij Midir op de brug. Vermaak me 100x meer met deze DLC ten opzichte van Ariendal.

Over de shortcut:
spoiler:
Zag al een pad halverwege de lift. Dat moet ik niet vergeten haha. Had geen tijd meer. Morgen of overmorgen maar eens verder kijken. Of ligt er enkel een niets betekend item? Iig heb ik hier een reminder voor mezelf :P

Al een behoorlijk stuk zonder boss fights. Ben benieuwd wanneer er weer 1tje langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nog een ti-p voor je @Iusedto use: probeer je equip load onder de 70% te houden, anders krijg je een zwaardere roll waardoor dodgen lastiger wordt.
Als je een item equipped zie je rechtsbovenin de percentage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
dvdkiwi schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:27:
Nog een ti-p voor je @Iusedto use: probeer je equip load onder de 70% te houden, anders krijg je een zwaardere roll waardoor dodgen lastiger wordt.
Als je een item equipped zie je rechtsbovenin de percentage staan.
Dat langzame rollen heb ik gehad ja. Dacht dat het hoorde bij de armor die ik aan had getrokken, ahum :X
Heb wel een percentage zien staan ja maar dacht dat het te maken had met de inhoud van je bag of zo.

Je kan dus gear combineren en zo onder dat percentage blijven ?
Is het dan ook zo dat hoe lager het percentage hoe sneller je rolt ?

Vraag me af of ik toch niet wat tutorials moet gaan kijken hehe

[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 24-01-2018 14:40 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Dat langzame rollen heb ik gehad ja. Dacht dat het hoorde bij de armor die ik aan had getrokken, ahum :X
Heb wel een percentage zien staan ja maar dacht dat het te maken had met de inhoud van je bag of zo.

Vraag me af of ik toch niet wat tutorials moet gaan kijken hehe
Gewoon hier om hulp vragen als je er niet uit komt zal al veel helpen. Nadeel van tutorials is dat je dingen leert over de game en dat is nou juist niet de bedoeling :) Blind erin en na een paar tries op een boss mag je pas spieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Als je vitality levelt kun je meer dragen. Wil je dus een zwaarder armor aan zonder boven die 70% uit te komen > punten in vitality stoppen ;)
De inhoud van je bag doet er niet toe; je kunt zoveel items als je wil in je inventory hebben, dat heeft geen invloed op je equip load. Het enige wat invloed heeft zijn je equipped wapens, armor en ringen.
En ja, hoe lager percentage hoe sneller/verder je rolt. De snelle rol heb je onder de 40%, de medium rol onder de 70% en de zware rol boven de 70%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Tarz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:44:
[...]
Gewoon hier om hulp vragen als je er niet uit komt zal al veel helpen. Nadeel van tutorials is dat je dingen leert over de game en dat is nou juist niet de bedoeling :) Blind erin en na een paar tries op een boss mag je pas spieken :)
Ja, misschien heb je wel gelijk

Vrijdagavond heb ik geheel vrij voor DS3.
Begin ik dan met een echte playthrough en hou jullie op de hoogte van mijn frustraties :P

*edit*
Bedankt voor de info @dvdkiwi d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 24-01-2018 15:11 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vorig weekend Oceiros the Consumed King maar even neergelegd. Deze baas viel mij eigenlijk reuze mee, phase 2 lijkt lastig maar hij had een wel heul makkelijk pattern waardoor het uiteindelijk een kwestie van geduld bleek te zijn. Na deze kill heb ik even gekeken in Untended Graves maar ik ben er nog niet aan toegekomen om Champion Gundyr te proberen. Wel zijn die DW Gravewardens schijtirritant. Wellicht heb ik vanavond nog wel even tijd om deze boss te proberen :)
corset schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Mimic = kistje, 2 tips:

1.) Sla een chest altijd 1x, dan zie je of het dodelijk is
2.) Let op de ketting. Ligt deze in een cirkel naar achteren? Echte chest. Ligt de chain recht? Mimic
3. De deksel van een Mimic gaat eens in de zoveel tijd een stuk open waarbij een normale chest dicht blijft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Ja, misschien heb je wel gelijk

Vrijdagavond heb ik geheel vrij voor DS3.
Begin ik dan met een echte playthrough en hou jullie op de hoogte van mijn frustraties :P

*edit*
Bedankt voor de info @dvdkiwi d:)b
Als je wat wilt kunnen tanken kan je beter een greatshield en wat endurance hebben dan een zwaar armor dragen. Tenminste dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi wordt bedankt, en wij niet :-( schandalig :+ FEED HIM TO OCEIROS! :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik weet nog niet wat ik wil :)

In ieder geval een wapen wat zoveel mogelijk rechtuit gaat zodat je niet tegen muren etc aanslaat en waarmee ik tevens door een schild heen kan breken.
Ging met die Herald spear wel heel erg goed en later kreeg ik een Rapier en dat was ook geweldig. Snelle " klapjes" maar wel effectief vond ik. Scaling was met Dex dacht ik.
Later kreeg ik een schild waardoor ik de wapen skill kan uitvoeren zonder de speer 2handed te hoeven equippen.

Met een Axe of Mace vond ik me char wat "stoerder". Axe had geen shield break skill en van de mace ben ik het vergeten. Meer damage in de hits.
Scaling op Strength als ik het goed heb.

Met sommige swords knalde ik tegen muren aan etc. Vond ik irritant.
corset schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:32:
dvdkiwi wordt bedankt, en wij niet :-( schandalig :+
Kusje ? <3 :(:)
En ja, zeer zeker bedankt hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Iusedto op 24-01-2018 15:34 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:33:

In ieder geval een wapen wat zoveel mogelijk rechtuit gaat zodat je niet tegen muren etc aanslaat en waarmee ik tevens door een schild heen kan breken.
Ging met die Herald spear wel heel erg goed en later kreeg ik een Rapier en dat was ook geweldig. Snelle " klapjes" maar wel effectief vond ik. Scaling was met Dex dacht ik.
Later kreeg ik een schild waardoor ik de wapen skill kan uitvoeren zonder de speer 2handed te hoeven equippen.

Met een Axe of Mace vond ik me char wat "stoerder". Axe had geen shield break skill en van de mace ben ik het vergeten. Meer damage in de hits.

[...]

:+ was meer als grap gericht haha ben al blij dat we nieuwe spelers hebben :D hoe meer hoe beter!

Mijn go to wapens:

Dark Sword (niet vanwege de OP-ness, maar de moveset en de looks)
Spears
2H Swords

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 24-01-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:33:

[...]

Ik zou je niet helemaal vastleggen op 1 wapen/uitrusting soms als je kleine/weinig openingen hebt bij vijand/baas een snel wapen gebruiken en soms een groot ding, soms een schild soms 2 handig wapen. In kleine gangetjes een wapen die recht vooruit gaat en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Nogmaals bedankt voor alle tips :) Aardige community hier.

Ik weet het echt nog niet hehe. Het wordt denk ik een warrior of een Pyro.
Vrijdagavond kies ik, waarschijnlijk door middel van een muntje opgooien :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:09:

Knight is het meest gebalanceerd qua stats, je kan eigenlijk alle kanten op en je begint met een goede uitrusting waar je eigenlijk best lang mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Iusedto schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:09:

Mijn eerste char was een Knight in het begin. Echt uitgebouwd als STR char met een enorm greatsword.. (FUGS... <3) Daarna een dex en bleed character en een mage.

Maar het STR char is denk ik wel prettig om aan DS te wennen. Er zijn aardig wat wapens voor te krijgen. Ik heb zelf nooit een schild gebruikt want tja... extra gewicht en teveel Bloodborne gespeeld voor DS3 haha!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik merkte dat ik met mijn STR poppetje mijn schild ook helemaal niet veel gebruikte. L1 met een 2handig greatsword werkte prima als schild :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Weer even verdergegaan en alles down behalve Midir.

Dat is toch andere koek zeg! Heb pas 3 pogingen gedaan en z'n aanvallen lijken heel erg goed te voorspellen maar het lukt mij toch nog niet.

Was ook even begonnen met een sorcerer. Man dat is in iedergeval in het begin easy mode. Geen klap aan tbh. Wordt dit later beter of ros je alle bosses in dit tempo neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zou je eens een (paar) video('s) van je sorcerer avonturen willen posten?
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou precies in zijn werk gaat eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:01:
Zou je eens een (paar) video('s) van je sorcerer avonturen willen posten?
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou precies in zijn werk gaat eigenlijk.
Zal even kijken hoe dat werkt op de Xbox. Geen idee haha :D
Maar zal eens een filmpje maken.

Maar de eerste boss ging als volgt:
- Zwaard eruit en rammen met dagger.
- Wegrennen. 3 keer casten + achteruitlopen en fase 2.
- Doorcasten en toen hij getransformed was had hij nog maar 25% ofzo.
- Paar keer casten en achteruit dodgen en dood.

Check Lobos. Die doet dan sorcerer only dus hij gebruikt z'n melee niet maar dan zie je hoe simpel het is.

YouTube: Dark Souls 3 Sorcery Only Run (Pt. 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat had ik niet verwacht :D
Misschien leuk om na dit poppetje eens wat met sorceries te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Pure Pyromancer is mijn favo build in DS3. Sorceries en Miracles vind ik wat minder omdat ik de casting animaties niet zo tof vind bij die spells en het gewoon niet zo'n harde punch heeft als fire. Als backup zitten er wat leuke utility spells bij zoals bijna onzichtbaar worden, geen voetstappen, etc
Maar Pyro, echt bad-ass dat smijten met vuur. Chaos Bed Vestiges holy sh*t daarmee kun je in PvE echt zoveel damage doen. Geen wapen kan er aan tippen. Volgens mij kun je in NG met 30/30 Int/Fth in 4 casts Dancer naar de vernieling helpen.
Vervolgens in de Ringed City DLC de Demon's Scar er als zwaard bij, waarmee je met R2 Pyro's kan casten.

Ook mooi hoe er voor mobs die goed tegen vuur kunnen Dark Pyromancies zijn. Fantastische build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wat is een puur Pyromancer als ik vragen mag ?

Gebruik je dan geen schild of zo ?
Sorry :)

Ga vanavond een char maken en DS in dus vandaar.
Geen ervaring verder hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Iusedto schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:48:
Wat is een puur Pyromancer als ik vragen mag ?

Gebruik je dan geen schild of zo ?
Sorry :)

Ga vanavond een char maken en DS in dus vandaar.
Geen ervaring verder hehe
Puur in de zin dat je verder naast je Pyro glove geen wapens gebruikt cq. nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik loop nu een beetje te kutten met een quality/pyro hybrid build. Met +10 Sellsword winblades is het best goed te doen. Je mist alleen wat range, maar in PvE kun je dat prima handelen met de Pyromancy gloves. Ben wel benieuwd naar wat andere wapens, maar met mijn stats kan ik praktisch alle wapens gebruiken, dus ik ga nog wel wat experimenteren.
Van alle armor sets vind ik tot nu toe de Fallen Knight set het beste bij mijn idee van Dark Souls passen. Wellicht vind ik later nog wel iets beters.

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste