• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:27
Voxalizer schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:13:
[...]
Puur in de zin dat je verder naast je Pyro glove geen wapens gebruikt cq. nodig hebt.
Ah, ok. Weer wat geleerd hehe :)

Ik heb gisteren mijn eerste echte stapjes gezet in DS3 en een main gepicked.
Hou het voorlopig bij de Warrior. Pyro lijkt me ook heel leuk maar deze game werkt paniek in de hand en dan is dat moeten wisselen (voor mij) erg verwarrend. Ik hou het voorlopig super simpel en dat voelt goed.
Schild met een wapen en een bow voor ranged is hoop ik voldoende om als newbie ver te komen.

Ben gisteren tot de shrine gekomen, had niet zo veel RL tijd helaas.
Vanavond gaat de echte run beginnen en ik ben dus gewoon zenuwachtig :/

FUMES et CARNES

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:54
Iusedto schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:46:
[...]

Ah, ok. Weer wat geleerd hehe :)

Ik heb gisteren mijn eerste echte stapjes gezet in DS3 en een main gepicked.
Hou het voorlopig bij de Warrior. Pyro lijkt me ook heel leuk maar deze game werkt paniek in de hand en dan is dat moeten wisselen (voor mij) erg verwarrend. Ik hou het voorlopig super simpel en dat voelt goed.
Schild met een wapen en een bow voor ranged is hoop ik voldoende om als newbie ver te komen.

Ben gisteren tot de shrine gekomen, had niet zo veel RL tijd helaas.
Vanavond gaat de echte run beginnen en ik ben dus gewoon zenuwachtig :/
1 tip: Zenuwen zijn je grootste vijand. Je gebrek aan vertrouwen in je dodge en attack abilities en het NU moeten innemen van een flask ipv een dodge of backstep doen zorgt meestal voor 0,2 seconden twijfel en die tijd is meestel precies genoeg om een zwaard of bijl tussen je ribben te krijgen :+

• Tarz
Gisteravond weer een potje kunnen spelen. Behoorlijke productieve avond. Lapp's questline afgerond, veel items verzameld, Halflight verslagen, Shira verslagen en Gael verslagen :) Wat een idioot gevecht is dat zeg.... maar wel supervet.

Nu rest nog maar 1 ding.. Midir the badass dragon boss. En dan zit de eerste playthrough erop en kunnen we NG+ in. Ik speel nu half pyro half melee, met Onyx Blade of dat vuurzwaard (kan even niet op de naam komen...

Erg leuke combi waarmee je shield en pyro glove hebt, of shield en (great)sword, of 2h sword. Kunt ermee dus alle kanten op, behalve echt sorceries (zou kunnen maar geen tijd aan besteed).

• Iusedto
Begrijp ik het nu goed dat je eigenlijk kunt worden wat je maar wilt dan ?
Dat de begin classes meer een soort van fundering zijn en je daarna elke richting uit kan die je maar wilt ?

In newbie taal : je kan een Pyro gewoon speccen als zijnde warrior (schild en wapen) en in een later stadium weer focussen op INT/Faith of andersom ?

Enige nadeel lijkt me dat zowel casten als die waepon skill (arts?) die blauwe bar gebruikt.

FUMES et CARNES

• Tarz
Iusedto schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:41:
Dat de begin classes meer een soort van fundering zijn en je daarna elke richting uit kan die je maar wilt ?

In newbie taal : je kan een Pyro gewoon speccen als zijnde warrior (schild en wapen) en in een later stadium weer focussen op INT/Faith of andersom ?

Enige nadeel lijkt me dat zowel casten als die waepon skill (arts?) die blauwe bar gebruikt.
Je base stats en skill bepalen je startgear. Het voordeel van een Pyro nemen vind ik (maar is persoonlijk) dat je dan de pyro glove en fireball skill gelijk krijgt. Betekent wel dat je eerst wat andere stats zult moeten upgraden (str, dex) om zwaardere wapens te gebruiken. Mijn character heeft nu 35 int/30 faith voor de bonus op pyromancies en verder wat extra str/dex/vigor om wapen en betere schilden te gebruiken. Een greatshield of zwaard Ultra greatsword zul je niet kunnen gebruiken (tenzij je erg lang doorlevelt), maar ik kan prima een groot zwaard en schil gebruiken. Je zult alleen nooit extreem goed zijn in het een of het ander, dus een combinatie zal het blijven :)

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:00
Dat ligt er ook aan hoe ver je levelt en of je verder gaat in NG+, ng++ etc.
Als je slechts één playthrough gaat doen en je hebt bv een strength build dan heb je aan het eind van die playthrough waarschijnlijk stats in de trant van 35 VIG, 35 END en 50 STR. Je mist dan punten in bv Dex of INT om effectief met een dex wapen of spells te gaan spelen.
Ga je daarna ng+ in dan heeft het geen zin om nóg meer punten in VIG, END en STR te stoppen en dus ga je ze in andere abilities stoppen, wat uiteindelijk resulteert in een character waarbij alle stats geleveld zijn, de zogenaamde quality build. En met die build kun je in principe worden wat je wil en spelen met de wapens die je wil.

Mocht je halverwege je eerste playthrough vinden dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt voor wat betreft je starting class dan kun je bij een bepaalde npc je punten opnieuw indelen en zo van een dex poppetje heel snel een strength poppetje maken.
Locatie/npc spoiler:
spoiler:
dat doe je bij Rosaria, die vind je bovenin de Cathedral of the Deep

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Clay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:05

Clay

cookie erbij?

Ja, dat begrijp je goed. De begin classes hebben andere base stat verdelingen en andere start uitrusting, maar je zou een sorcerer met gemak kunnen ombouwen naar een strength based melee char. Er zijn geen fysieke verschillen aan classes zoals andere RPGs dat bv kennen.

Wat wel zo is dat je bij een respec nooit een stat lager kan maken dan de class z'n begin value. Als je dus een build voor ogen hebt en het maximale eruit wil halen is het handig om te kijken met welke class je het minste aan stats "verspilt". De Knight en Pyro hebben bv 7 luck; ideaal laag. De Knight heeft dan wel weer 15 vit, wat je totaal niet nodig hebt als je voor ligte fashion gaat.

Als je je character op meta levels wil houden (bv 60, 90 of 120) dan telt elke stat point, en is het qua min-maxen belangrijk dat je voor jouw build de beste starting class kiest. Kan dat je niet schelen en level je uncapped door, dan maakt het echt helemaal niets uit.

Ik heb zo bv van een Knight een uncapped (nu SL278) faith tank gemaakt, maar heb ook een SL125 Pyromancer, een Knight naar faith SL90 Solaire cosplay voor pve coop sunbro'en, een SL111 katana Mercenary en een deprived SL1 run die vast zit bij de Twin Princes.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Clay

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:06:
[...]
Dat ligt er ook aan hoe ver je levelt en of je verder gaat in NG+, ng++ etc.
Als je slechts één playthrough gaat doen en je hebt bv een strength build dan heb je aan het eind van die playthrough waarschijnlijk stats in de trant van 35 VIG, 35 END en 50 STR. Je mist dan punten in bv Dex of INT om effectief met een dex wapen of spells te gaan spelen.
Ga je daarna ng+ in dan heeft het geen zin om nóg meer punten in VIG, END en STR te stoppen en dus ga je ze in andere abilities stoppen, wat uiteindelijk resulteert in een character waarbij alle stats geleveld zijn, de zogenaamde quality build. En met die build kun je in principe worden wat je wil en spelen met de wapens die je wil.
Dat verschilt wel een beetje qua soft en hard caps. Str en Dex hebben bv soft en sharp caps bij 40 en 59, maar hard-cappen nooit. Endurance voorbij 40 is zinloos, om dat je tussen 40 en 99 welgeteld 10 stamina erbij krijgt, zie bv ook Fextralife over stats.

M'n uncapped char ziet er nu bv zo uit, ik moet nog steeds keuzes maken als ik level ;)

Daarmee nu een flink end de 2e DLC in, Demon Prince met Lapp gedaan, en nog regelmatig als sunbro en darkmoon gesummoned, dus ook op deze SL nog prima activity :D Een level kost nu bijna 700K, vandaar ook de Covetous ring en Shield of Want, en ik switch na bosses ook snel naar de Symbol of Avarice.

Harald Knights 2-shotten me :X echt pijnlijk in NG+4, ben benwieuwd hoe dat in +5 en verder wordt.

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:50
Clay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Een level kost nu bijna 700K, vandaar ook de Covetous ring en Shield of Want, en ik switch na bosses ook snel naar de Symbol of Avarice.
Als ik souls farm gebruik ik daarnaast nog de Mendicant's Staff, werkt aardig. 8)

• Iusedto
Clay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:07:
[...]
Als je dus een build voor ogen hebt en het maximale eruit wil halen is het handig om te kijken met welke class je het minste aan stats "verspilt". De Knight en Pyro hebben bv 7 luck; ideaal laag.

Als je je character op meta levels wil houden (bv 60, 90 of 120) dan telt elke stat point, en is het qua min-maxen belangrijk dat je voor jouw build de beste starting class kiest. Kan dat je niet schelen en level je uncapped door, dan maakt het echt helemaal niets uit.
Ok, ik moest even opzoeken wat meta levels betekende :X
En eerlijk gezegd zal me dat een worst wezen (zeg ik nu) hehe.

En als ik de rest lees dan is het misschien toch handiger om als Pyro te beginnen. Heb ik in ieder de spell en glove dan al lijkt me.
Dan "farm" ik daarna wel wat souls om tot warrior stats te komen. Als dat kan tenminste , maar ik neem aan dat mobs blijven respawnen.

Maar misschien moet ik het niet " overdenken" en gewoon gaan beginnen vanavond.

[Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 26-01-2018 12:16]

FUMES et CARNES

• Tarz
Iusedto schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Ok, ik moest even opzoeken wat meta levels betekende :X
En eerlijk gezegd zal me dat een worst wezen (zeg ik nu) hehe.

En als ik de rest lees dan is het misschien toch handiger om als Pyro te beginnen. Heb ik in ieder de spell en glove dan al lijkt me.
Dan "farm" ik daarna wel wat souls om tot warrior stats te komen. Als dat kan tenminste , maar ik neem aan dat mobs blijven respawnen.

Maar misschien moet ik het niet " overdenken" en gewoon gaan beginnen vanavond.
Gewoon starten met wat je leuk lijkt. Elke speelstijl is anders en na een paar bosses krijg je wel door wat je ligt en waar je naar op zoek bent. Soms komen er wapens voorbij die je heeeel graag wil gebruiken, maar waar je de stats niet voor hebt, en vervolgens dropt of vind je weer iets anders waar je blij van wordt :D

• JSchut
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:57

JSchut

.....

Ook even pyromancer geprobeerd. Zelfde gevoel als sorcerer in het eerste gedeelte ten minste. Al denk ik dat ik dit leuker ga vinden.

Eerste boss:

Geen goed gevecht maar wat een damage doet dat haha.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• Iusedto
Leuk filmpje .

Ik ben gisteren begonnen met DS3 eerste run ooit.
Raar genoeg met een Herald, damage is niet echt hoog maar op de een of andere manier bevalt het gewoon. Eerste boss kreeg ik wel amper neer, 3 deaths geloof ik.

Kreeg wel die "zombie" bij Firelink neer met R2 attack :? ( lange reach is zooooo lekker).
Hij dropte een Katana dacht ik ( Uchi nog wat) maar daarvoor heb ik 16 Dex nodig en dat heb ik niet. Geen idee ook of die katana goed is
Daarna gekilled bij die Mimic kist lol

Vanmiddag maar even opnieuw proberen :)

FUMES et CARNES

• Superkiwi
Iusedto schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:53:
Hij dropte een Katana dacht ik ( Uchi nog wat) maar daarvoor heb ik 16 Dex nodig en dat heb ik niet. Geen idee ook of die katana goed is
Die Katana is prima, ik loop er met mijn dex poppetje mee rond :)
Later in de game zijn er volgens mij nog wel betere Katana's te vinden maar al met al is de Uchigatana een prima samurai zwaard.

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Iusedto
Ok, ik gebruik hem nu .
Op weg naar tweede baas maar de weg er naar toe kost me nu nog te veel healing

FUMES et CARNES

• JSchut

JSchut

.....

Iusedto schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:37:
Ok, ik gebruik hem nu .
Op weg naar tweede baas maar de weg er naar toe kost me nu nog te veel healing
Shortcut al geopend? Dan ben je er zo.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• Iusedto
JSchut schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:43:
[...]
Shortcut al geopend? Dan ben je er zo.
Die lift in die Toren ? Dan ja :)
Maar dan nog is het (voor mij) lastig, sorry

Ga zo weer proberen. Kijken of ik voorbij alles kun rennen of zo.

Waanzinnige game dat je zo met alles bezig bent etc, nog nooit meegemaakt.

FUMES et CARNES

• JSchut

JSchut

.....

Iusedto schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Die lift in die Toren ? Dan ja :)
Maar dan nog is het (voor mij) lastig, sorry

Ga zo weer proberen. Kijken of ik voorbij alles kun rennen of zo.

Waanzinnige game dat je zo met alles bezig bent etc, nog nooit meegemaakt.
Idd met de lift. Gewoon overal voorbij rennen en direct naar de baas toe.

Dark souls is idd een aparte ervaring. Er is geen enkele andere game die mij zo kan boeien als de souls games.

Geniet er van!

• Iusedto
Hij is neer !!
Man, wat een gevoel :) (voor een newbie dan , jullie zullen er om moeten lachen hehe)

Tijd voor een kleine pauze en een biertje
...zit te trillen

[Voor 32% gewijzigd door Iusedto op 28-01-2018 22:14]

FUMES et CARNES

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 20:43
Iusedto schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:12:
Hij is neer !!
Man, wat een gevoel :) (voor een newbie dan , jullie zullen er om moeten lachen hehe)

Tijd voor een kleine pauze en een biertje
...zit te trillen
Dat is het Dark Souls gevoel. Geniet ervan, dat trillen heb ik bij geen enkele andere serie, die stress met de beloning in het gevoel dat je die baas een lesje hebt geleerd. Dat je beter bent dan dat enorme gedrocht.
Als je aan je zoveelste NG+ begint voel je je stom als je één keer geraakt wordt door diezelfde boss :P (Vordt of the Boreal Valley in jouw geval?)

[Voor 4% gewijzigd door GromuhlDjun op 28-01-2018 23:14]

• Superkiwi
Vanochtend weer even een klein stukje verder gespeeld, heb nu Irithyll of the Boreal Valley gecleared en sta voor de deur bij Pontiff.
Ik blijf me verbazen hoe makkelijk het tot nu toe gaat met de dex build, mijn Uchigatana hakt alles met een paar slagen in stukken. Zelfs het wolfbeest op de brug naar Irithyll was in 4 slagen dood. Wel met de Cartus Flame Arc buff maar toch, zo simpel heb ik het nog niet gehad tegen dat beest.
Benieuwd hoe Pontiff gaat want die heb ik nog niet zonder npc summon verslagen.

Nog wat videootjes van (mini) bossfights.
Vooral bij die tegen de Abyss Watchers valt op dat er nog wel wat schort aan mijn dodge skills en het zoeken naar en benutten van de juiste openingen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CqldEQMWpWw]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PeORve3dOPw]

[Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2018 02:07]

• Iusedto
GromuhlDjun schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:01:
[...]

Dat is het Dark Souls gevoel. Geniet ervan, dat trillen heb ik bij geen enkele andere serie, die stress met de beloning in het gevoel dat je die baas een lesje hebt geleerd. Dat je beter bent dan dat enorme gedrocht.
Als je aan je zoveelste NG+ begint voel je je stom als je één keer geraakt wordt door diezelfde boss :P (Vordt of the Boreal Valley in jouw geval?)
Is even wennen dat een game je zo kan ...raken zeg maar. Vermoed dat de eerste twee bosses kinderspel zullen zijn t.o.v. de komende bosses dus dat belooft nog wat.

Gisteren na Vordt ben ik aangekomen in Undead stadje en heb mijn weg gehakt tot twee bonfires.
Eerste zit net na de gate dus die was makkelijk en toen heb ik links aangehouden en via een soort van kelder kwam ik bij de tweede.
Super schrik moment bij die gasten in die cage die tot leven komen.....die zag ik niet aankomen :'(
.....maar ook die dikke ....vrouwen? ....waren even moeilijk, vooral die fire hug van ze.

Begin wel, vind ik zelf, beter te spelen lijkt wel. Ik moet dit spel slim spelen en niet er doorheen jagen.

@dvdkiwi Ik ga niet kijken hehe
Vind het erg leuk om niets of in ieder geval zo min mogelijk te weten van deze game.
Of dat een goed idee is weet ik niet :P

[Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 29-01-2018 08:30]

FUMES et CARNES

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 20:43
Iusedto schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:21:
[...]

@dvdkiwi Ik ga niet kijken hehe
Vind het erg leuk om niets of in ieder geval zo min mogelijk te weten van deze game.
Of dat een goed idee is weet ik niet :P
Dat is wel het leukste de eerste keer. De verassingen en de wtf momenten en het gevoel wat je krijgt als je de hindernissen overleeft.

Neem inderdaad je tijd en neem de omgevingen goed in je op.

• Iusedto
GromuhlDjun schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:50:
[...]
Neem inderdaad je tijd en neem de omgevingen goed in je op.
Dat doe ik nu ook. Heb nu een Bow mee en dat scheelt een hele hoop.
Deze game doet zijn uiterste best om op elke manier mogelijk mij te killen dus ik mag dan ook op elke manier dat proberen te voorkomen en het mezelf iets makkelijker te maken :)
Ik pull met de bow en snipe (van bovenaf) daar waar mogelijk de grootste bedreigingen uit een groep.

Blijft raar om zo intensief met een game bezig te zijn, _/-\o_

FUMES et CARNES

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-09 06:57
Iusedto schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Blijft raar om zo intensief met een game bezig te zijn, _/-\o_
Na DS3 uitgespeeld te hebben, ben ik nu aan Dark Souls 1 begonnen, en hier merk ik ook weer precies hetzelfde. Het moment dat je uit frustratie stopt, maar na 30 minuten al weer een drang krijgt om het tóch nog even een keer te proberen..? Nergens anders gehad.

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op maandag 29 januari 2018 @ 02:00:
Vooral bij die tegen de Abyss Watchers valt op dat er nog wel wat schort aan mijn dodge skills en het zoeken naar en benutten van de juiste openingen.
Je facetanked idd behoorlijk wat ja. :D
Welk level ben je hier?

• Iusedto
EdwardK123 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Het moment dat je uit frustratie stopt, maar na 30 minuten al weer een drang krijgt om het tóch nog even een keer te proberen..?
Dit precies. Persoonlijk heb ik dan " tril handen" zeg maar. Ook nog nooit gehad.

Heb jij nou Ainsley in je avatar staan ?
Gaaf :)

FUMES et CARNES

• EdwardK123
Iusedto schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Dit precies. Persoonlijk heb ik dan " tril handen" zeg maar. Ook nog nooit gehad.

Heb jij nou Ainsley in je avatar staan ?
Gaaf :)
Haha die tril handen komen inderdaad heel bekend voor.

Zeker! Ainsley is my man 8)

• Iusedto
Apart om in een Dark Souls topic een Ainsley liefhebber tegen het lijf te lopen lol :)
Ik volg nu op Netflix zijn serie dat hij de wereld overgaat op zoek naar Streetfood.

En ja die trillende handen zijn even wennen.
Enige game waar ik dat ooit ook mee heb gehad was in Ultima Online. Als je daar buiten de guard zone gekilled werd dan kon men je spullen stelen van je corpse.
Was zeer intens en HEEL lang geleden hehe

FUMES et CARNES

• Tarz
Zo, game klaar en gestart met NG+. Tot nu toe super easy natuurlijk, loop overal doorheen zowat. Ben benieuwd of het later nog echt moeilijk gaat worden, weet dat er niet veel te halen valt behalve meer ringen en wat questlines, maar toch, blijft leuk vermaak. Ben benieuwd hoe hard bosses gaan slaan straks :)

Verder zag ik een gerucht dat de free games van PS Plus voor februari waarschijnlijk o.a. Darks Souls II zou zijn :D Die heb ik als enige nog niet gespeeld, dus ben benieuwd... Zou leuk zijn!

• Superkiwi
Tarz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:49:
Verder zag ik een gerucht dat de free games van PS Plus voor februari waarschijnlijk o.a. Darks Souls II zou zijn :D Die heb ik als enige nog niet gespeeld, dus ben benieuwd... Zou leuk zijn!
Is al bevestigd als fake ;)

@JSchut ik was level 50 bij The Watchers.

[Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2018 11:25]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Van het weekend met een sorcerer begonnen die er ongeveer zo uit moet gaan zien, een soort Moonlight Greatsword close-combat mage. SL90 is imo een leuk level voor coop, en mocht die richting SL120 gaan dan wsl met 17 str en 15 dex voor de Greatsword of Judgement ernaast, meer int voor Crystal Soul Spear, en misschien een paar puntjes vit voor fashion.
Tarz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:49:
Zo, game klaar en gestart met NG+. Tot nu toe super easy natuurlijk, loop overal doorheen zowat. Ben benieuwd of het later nog echt moeilijk gaat worden, weet dat er niet veel te halen valt behalve meer ringen en wat questlines, maar toch, blijft leuk vermaak. Ben benieuwd hoe hard bosses gaan slaan straks :)
De starting areas zijn in elke NG+ cycle easy, vanaf Irithyll ongeveer wordt het meestal wat uitdagender.

• Tarz
Grrrr

• Superkiwi
Iemand die weet of het op je rug dragen van een schild enig nut heeft?
Ik two-hand de Uchi en heb mijn Crest Shield daardoor op de rug, maar als het nul komma nul damage absorbeert kan ik 'm net zo goed unequippen natuurlijk.

• Clay

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:34:
Ik two-hand de Uchi en heb mijn Crest Shield daardoor op de rug, maar als het nul komma nul damage absorbeert kan ik 'm net zo goed unequippen natuurlijk.
Je kan de grass crest op je rug doen voor de stamina regen, maar qua bescherming doet het niks.

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:34:
Gewonen stats niet. Maar dingen als stam regen en life regen werken gewoon geloof ik.

@dvdkiwi Wel wat over leveled dan voor watchers. Volgens mij doe je die normaal rond de 25-30 toch? Verklaard iig wel dat je wat meer kon tanken dan ik dacht dat kon.

Ben benieuwd naar je pontiff fight. Daar is tanken bijna niet mogelijk met zijn damage output denk ik.

Overigens niet negatief bedoeld hoor.

[Voor 26% gewijzigd door JSchut op 29-01-2018 11:42]

• Superkiwi
No offense taken ;)
De reden dat ik level 50 was is omdat ik deze playthrough nauwelijks dood ga en vrijwel elke soul die ik verdien in het levellen gaat zitten. Ik ben heel even de eerste dlc in geweest maar heb verder nergens gefarmd of iets.
Mijn eerste playthrough was ik inderdaad een stuk lager in level.

Thanks voor de replies; ik ga de grass crest op de rug dragen :)

[Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2018 11:52]

• JSchut

JSchut

.....

Ik heb dat ook hoor. Het levelen ging veel harder dan toen ik de game voor het eerste speelde.
Alles is ook super simpel neer.

Alleen Midir niet haha. Maar die heb ik na 5 tries opgegeven. Was een beetje moe van m'n melee char. Dus daar kom ik later wel weer terug.

• Tarz
Stomme vraag misschien, maar ik wil deze playthrough iets meer soul granting items gaan gebruiken, zoals de covetous ring, de shield of want, crystal sage staff maar werkt de shield en staff ook als je deze alleen equipped hebt als bijvoorbeeld backup of moeten ze echt "in gebruik" zijn?

• Clay

Clay

cookie erbij?

In een equipment slot is niet genoeg, je moet het inderdaad ook actief hebben; dus in je offhand of op je rug als je iets anders two-handt.

• Tarz
Clay schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:03:
In een equipment slot is niet genoeg, je moet het inderdaad ook actief hebben; dus in je offhand of op je rug als je iets anders two-handt.
Dat dacht ik zelf ook al inderdaad. Voor het schild is dat niet zo erg op zich, shield of want is best een aardig schild, goed genoeg voor trash mobs meestal. De staf is een ander verhaal, dat werkt dus alleen als je een sorcerer speelt, of als je je staff in offhand houdt (maar dan kun je het schild weer niet gebruiken....

• Superkiwi
JSchut schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Ben benieuwd naar je pontiff fight. Daar is tanken bijna niet mogelijk met zijn damage output denk ik.
Bij dezen ;)
De eerste 2 pogingen heb ik slechts 2 tot 3 klappen kunnen uitdelen. Tijd om te healen had ik niet, elke keer als het flesje aan mijn mond stond had ik zijn zwaard alweer door mijn neus heen :X
De 3e poging ging niet veel beter: voordat hij op de helft van zijn health was had ik nog slechts 2 estus flesjes over. Gelukkig was ie in zijn tweede fase was ie opvallend rustig en kon ik het afmaken.
Daarna gelijk door naar Aldrich en die ging in één poging.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1QPJRFs2vso]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dt5S5WOfsGs]

Ik ben nu level 70 met 30 VIG, 30 END en 37 DEX. Plan is om nu eerst The Dancer aan te gaan pakken en pas daarna The Dungeons in te duiken om Yhorm te pakken.

Noot: Dit was mijn eerste solo Pontiff kill, de eerdere playthroughs heb ik telkens één of enkele npc summons opgeroepen. Ik blijf het hilarisch vinden om tijdens dit gevecht alle 3 de npc's (Black Hand Gotthard, Londor Pale Shade & Anri of Astora) erbij te hebben _O-

[Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2018 14:24]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nice! :)
Ik ben nu level 70 met 30 VIG, 30 END en 37 DEX. Plan is om nu eerst The Dancer aan te gaan pakken en pas daarna The Dungeons in te duiken om Yhorm te pakken.
Dat moet nou wel lukken toch? :)

Met m'n sorc wil ik Dancer eigenlijk al op +4 doen, nog voor de Abyss Watchers, en dan door naar Oceiros en Champion, zodat ik de (build defining) Moonlight Greatsword en Prisoner's Chain asap heb. Met een beetje mazzel kan ik dan via de eerste DLC een slab ophalen, zodat ik Deacons en Watchers al +10 kan doen :P

Ik mis de openheid van DS1 en 2 waarin je zelf kon bepalen welke kan je als eerste uitging. Op deze manier de progression breken is imo het dichtste wat je daar dan bij kan komen.

• Iusedto
Dat undead stadje is best wel pittig zeg :)
Loop je gewoon een rondje en voordat je het weet wordt je bestookt me enorme grote pijlen (?)
Was wel even een : "run Forrest run" momentje

Tweede bonfire nu ook vrij daar. Zie iets van een sewer daar en ook de toeganf tot iets van een boom boss vermoed ik ( volgens de notifications op de grond)

Blind playthrough FTW 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 29-01-2018 22:50]

FUMES et CARNES

• Clay

Clay

cookie erbij?

Gelukt \o/ ergens SL33 dacht ik met iig +4.Niet het mooiste gevecht, maar ach ;) De lothric knights erna droppen gegarandeerd large titanite, en het ligt daar vol met chunks, dus de weg naar +10 nog voor de Watchers is open :P

• Iusedto
Ik kan me vergissen maar klopt het dat het aanbod van vendors veranderd na verloop van tijd ?
Kan zweren dat de dame in Firelink nu meer keuze had

Zag ook nu twee keys terwijl er naar mijn mening eerst 1 van 20K souls was.
Nu was er 1 van 1500 souls bij, die heb ik maar gekocht want er stond undead sewers bij en volgens mij zit ik daar dicht in de buurt.

FUMES et CARNES

• JSchut

JSchut

.....

Iusedto schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:44:
Ik kan me vergissen maar klopt het dat het aanbod van vendors veranderd na verloop van tijd ?
Kan zweren dat de dame in Firelink nu meer keuze had

Zag ook nu twee keys terwijl er naar mijn mening eerst 1 van 20K souls was.
Nu was er 1 van 1500 souls bij, die heb ik maar gekocht want er stond undead sewers bij en volgens mij zit ik daar dicht in de buurt.
Als je ashes loot dan kun je die bij haar inleveren. Dan gaat ze meer verkopen.

De Grave key waar jij het over hebt verkoopt zo nadat je de Mortician's Ashes hebt ingeleverd. Deze heb je gevonden in het gebied waar al die speren naar je gegooid werden.

[Voor 6% gewijzigd door JSchut op 30-01-2018 08:52]

• Iusedto
JSchut schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:50:
[...]

Als je ashes loot dan kun je die bij haar inleveren. Dan gaat ze meer verkopen.

De Grave key waar jij het over hebt verkoopt zo nadat je de Mortician's Ashes hebt ingeleverd. Deze heb je gevonden in het gebied waar al die speren naar je gegooid werden.
Ah ok, dat is het dus. Vond inderdaad Ashes op de plek waar ik beschoten werd met die mega pijlen.
Er ligt daar nog veel meer maar het is lastig pakken zeg maar :(

Had ik een andere bone gevonden en die heb ik aan dat kleine mannetje in Firelink gegeven maar die praat nu niet meer met me :?
Zo veel nog uit te zoeken hehe

Game blijft me verbazen.

FUMES et CARNES

• Superkiwi
Dat was Loretta's Bone. Dat je die aan Geirat (dat kleine mannetje) hebt gegeven is prima, het hoort bij zijn questline ;)

• JSchut

JSchut

.....

Had nog een beetje tijd en even 2 pogingen op Midir gedaan. 50% en 25%.
Dit gaat me de volgende keer lukken :) Vette boss!

• Iusedto
dvdkiwi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:12:
Dat was Loretta's Bone. Dat je die aan Geirat (dat kleine mannetje) hebt gegeven is prima, het hoort bij zijn questline ;)
Ah ok, dus toch. Hij verkocht ook spullen maar na het geven van die Bone doet hij dat niet meer.
Gisteren even de weg richting de boom boss verkent en vanavond wil ik die gaan proberen neer te halen.
Geen idee wat me te wachten staat hehe. Heerlijk :)

Heb die sewer ingang gevonden, heb een sewer key gekocht en die weg ga ik vanavond ook eens in.
Aan de lay out te zien vermoed ik een soort van short cut te openen, ook vanwege die key.

Tegenover de sewer is er een brug met gasten die een ketel dragen, daar moet ik ook nog naar toe.
Zo verschrikkelijk veel te doen :)

Het is misschien gek om te zeggen maar soms doet deze game me denken aan een potje schaak.
Ik werk heel methodisch/chirurgisch en pik echt groepjes uit elkaar zeg maar.
Er blindelings in rennen en gaan rammen, zoals in de meeste games tegenwoordig, werkt niet :P

FUMES et CARNES

• Tarz
Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Ah ok, dus toch. Hij verkocht ook spullen maar na het geven van die Bone doet hij dat niet meer.
Gisteren even de weg richting de boom boss verkent en vanavond wil ik die gaan proberen neer te halen.
Geen idee wat me te wachten staat hehe. Heerlijk :)

Heb die sewer ingang gevonden, heb een sewer key gekocht en die weg ga ik vanavond ook eens in.
Aan de lay out te zien vermoed ik een soort van short cut te openen, ook vanwege die key.

Tegenover de sewer is er een brug met gasten die een ketel dragen, daar moet ik ook nog naar toe.
Zo verschrikkelijk veel te doen :)

Het is misschien gek om te zeggen maar soms doet deze game me denken aan een potje schaak.
Er blindelings in rennen en gaan rammen, zoals in de meeste games tegenwoordig, werkt niet :P
Dat is nou het aparte van souls games. Als je straks door je eerste playthrough bent, of ergens de neiging voelt om een nieuwe character te maken, dan fiets je er echt veel sneller doorheen. Dat wil niet zeggen dat het minder leuk is, maar de verrassing is eraf. Voordeel is weer dat je een totaal andere game krijgt met een andere speelstijl.

een Warrior/Knight speelt zo anders dan een Sorc/Pyro...

• Superkiwi
Dat onverwachte en onbekende is ook het leuke aan dit soort games.
Je hebt na een tijdje exploren wat souls op zak en ziet nog wat mogelijke paden om te gaan verkennen.
Neem je het risico en ga je met je zak vol souls en je paar estus flesjes die kant op of ga je eerst terug naar Firelink om je souls veilig te stellen? Misschien ligt er nét voorbij dat ene pad wel een shortcut of staat er verderop een lamp, je weet het niet.

• Iusedto
Ja, ik kan me een beetje voorstellen dat een eerste run misschien wel de leukste is.
Alles is nieuw :)
dvdkiwi schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:39:
Neem je het risico en ga je met je zak vol souls en je paar estus flesjes die kant op of ga je eerst terug naar Firelink om je souls veilig te stellen? Misschien ligt er nét voorbij dat ene pad wel een shortcut of staat er verderop een lamp, je weet het niet.
Dit heb ik continue :|
Ik hou mijn 90% regel aan. Als ik 90% vd de benodigde souls heb dan back track ik terug naar een bonfire. Wil dan geen enkel risico lopen en heb nog maar 2 homeward bones. Plus ik weet niet wanneer een volgende Bonfire komt omdat ik blind speel. Soms is Bonfires vinden het meest spannende eerlijk gezegd, je weet nooit waar ze zijn. |:(

Tussen de 80 en 90% probeer ik wel progress te maken maar doe dat super voorzichtig of ik pull en vecht dan terug richting bonfires. Tot nu toe werkt dit langzaam maar wel goed.

FUMES et CARNES

• Clay

Clay

cookie erbij?

Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:52:
en heb nog maar 2 homeward bones
Die kan je kopen bij de shrine handmaiden he? :)
JSchut schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:51:
Had nog een beetje tijd en even 2 pogingen op Midir gedaan. 50% en 25%.
Dit gaat me de volgende keer lukken :) Vette boss!
En dan ineens doe je een oefenpoging en haal je het gewoon :) Bij 25% zat je al wel bijna aan de stagger :) mits je melee ging naturlijk. Ik vond het eerst een suffe boss, maar 't is nou een van mn favorieten.

* Clay heeft Oceiros gehaald en kan nu met de Moonlight Greatsword richting Sages en Watchers :P

[Voor 4% gewijzigd door Clay op 31-01-2018 09:58]

• JSchut

JSchut

.....

Clay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:57:
[...]

[...]

En dan ineens doe je een oefenpoging en haal je het gewoon :) Bij 25% zat je al wel bijna aan de stagger :) mits je melee ging naturlijk. Ik vond het eerst een suffe boss, maar 't is nou een van mn favorieten.

* Clay heeft Oceiros gehaald en kan nu met de Moonlight Greatsword richting Sages en Watchers :P
Ik pak nog teveel domme damage. Ik ga dood omdat m'n estus op zijn. Maar dat gaat nu steeds beter nu ik z'n aanvallen door krijg.

• Iusedto
Clay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:57:
[...]
Weet ik maar die kosten 500 souls per stuk als ik het goed heb en dat is mij nu nog teveel souls.
Een level kost me momenteel 3000 souls of zo en daar focus ik liever op.

FUMES et CARNES

• Tarz
Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:10:
[...]

Weet ik maar die kosten 500 souls per stuk als ik het goed heb en dat is mij nu nog teveel souls.
Ik zou me nu nog niet teveel zorgen maken om je souls. Het verder ontdekken van de wereld en bonfires vinden en items (wapens/armor/shards etc) is minstens net zo belangrijk als een leveltje extra.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:10:
[...]
In het begin zijn ze idd nog relatief duur. Naja, als je er altijd maar 1tje bij je hebt zit je iig goed :)
Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
[...]
Ik vind het een prima vergelijking hoor. Dark Souls is geen corridor shooter waarin je gewoon enemy na enemy moet neerschieten in lineaire stijl. Een level schotelt je een probleem voor, en het is aan jou om te bedenken hoe je dat aan gaat pakken. En dan kan het ineens omslaan van super unfair naar megasimpel.

Erlangs rennen - is - nb ook een prima optie, maar alleen als je weet wat je aan het doen bent, niet als het in blinde paniek is ;)

• Iusedto
Oh, ik ben bijna continue in blinde paniek :)
Game is moeilijk voor mij als beginner.

Wat mij echter het allermeest aanspreekt is het feit dat ik het gevoel heb dat ik de game kan spelen zoals ik het wil doen. Ik kan kiezen of ik wel of niet een bow gebruik voor een groep , kan met messen gooien, kan met firebombs gooien, kan een spell casten of kan een wapen met een grote AOE swing gebruiken. Of een combinatie van die opties.
Die keuze is onbetaalbaar imo. IK bepaal hoe IK wil spelen of een uitdaging tackelen en dat is super.

Teveel games hebben mij de laatste jaren bijna opgedrongen of zelfs verplicht hoe ik moet spelen (lineair leveldesign, quicktime events, rep grinds etc etc) en dat heb ik altijd gehaat.

En in Dark Souls heb ik dat niet. Ik heb de vrijheid om het eind te halen hoe ik het maar wil.
Het is een strijd met keuzes. _/-\o_

En ja, ik vind de game soms doodeng, frustrerend en erg moeilijk maar gek genoeg nooit oneerlijk.
...tot nu toe dan, geen idee wat er me nog te wachten staat :P

[Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 31-01-2018 10:53]

FUMES et CARNES

• Yokidrink
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-09 15:41
@lusedto leuk om te zien dat het zo bevalt. ik mis zelf een beetje die 'eerste ervaring' maar elke paar maanden pak ik weer opnieuw het spel erbij, be it dark souls, II of III... boeit niet.

btw, vergeet niet af en toe even op een muurtje te slaan ;)

• Clay

Clay

cookie erbij?

Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:52:
... dat ik de game kan spelen zoals ik het wil doen ...
Dat is het grootste compliment dat je de game kan geven imo.

• Iusedto
Klein vraagje toch even.
In het begin van de game krijg je een " item" van de Way of the Blue of zo iets. Na wat rommelen vond ik dat je die kan equippen en als ik de tekst lees vermoed ik dat je helpt bij Invasions.
Maar in de Undead burcht vond ik een zelfde soort iets maar dan met een Zon er op, Sunlight nog wat.
Daar staat dat die helpt bij summons.

De een is meer PvP bescherming denk ik dan en die Sunlight is meer voor PVE (boss summons denk ik)
Zullen beide een soort van factons zijn en per faction zul je bepaalde rewards krijgen of misschien kunnen kopen denk ik.

Voor de playthrough van het verhaal heeft het geen invloed ?

FUMES et CARNES

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:08

vhal

ಠ_ಠ

Vond het wel grappig om te zien dat sommige vijanden supersimpel worden als je een bepaald soort wapen gebruikt, bijvoorbeeld een mace ;)

De meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel :P

STRAVA

• Clay

Clay

cookie erbij?

Iusedto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:00:
De een is meer PvP bescherming denk ik dan en die Sunlight is meer voor PVE (boss summons denk ik)
Zullen beide een soort van factons zijn en per faction zul je bepaalde rewards krijgen of misschien kunnen kopen denk ik.
Dat zijn idd twee van een aantal covenants.

Als je Way of Blue equiped krijg je (meestal, en met wat vertraging) hulp van Sentinel en Darkmoon players mocht je invaded worden door vijandige spelers. Die nemen het dan voor je op.

De andere is van de Warriors of Sunlight, ofwel de Sunbros. Als je jouw sign neerlegt (met de White Sign Soapstone, te koop bij de Shrine Handmaiden) om iemand anders te helpen word je gesummoned als sunbro. Als je de host helpt de baas te verslaan krijgt iedereen een Sunlight Talisman, die je later in het spel kan offeren bij de covenant shrine om in rang te stijgen.

Elke covenant (behalve Way of Blue) geeft specifieke rewards bij het behalen van een bepaalde ranks.

Je kan nb ook op het moment dat je invaded wordt pas switchen naar WoB, dan hoef je er niet permanent mee rond te lopen.

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 13:49

rajackar

Blood Minister

Ben pas geleden ook weer begonnen. Nu met een two handed strength build. Het idee kwam een beetje omdat ik Bloodborne zo vet vind en zonder shield spelen geeft het wel heel andere gameplay. Net de Abyss Watchers voorbij en ik vermaak me uitstekend. Al mis ik in deze stijl wel het rally systeem van Bloodborne

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 3700X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• JSchut

JSchut

.....

Vordt als pyro zonder pyro te gebruiken :D

• Tarz
JSchut schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:45:
Vordt als pyro zonder pyro te gebruiken :D

[video]
Vordt als pyro met pyro spells is ook helemaal niet handig. Je best keus is gewoon melee en onder hem blijven meedraaien. Een van de weinige bosses waar builds niet uitmaken vind ik :)

Ik blijf me verbazen over NG+ eigenlijk. Ben nu bij de Deacons aangekomen (alles tot daartoe gecleared dus). Waar ik de eerste playthrough echt 25 x dood ging op die daken en in de cathedral is het nu gewoon rondrennen en hack en slash geworden...(of in mijn geval slash and burn als pyro).

Vanavond de Deacons en dan door naar de Watchers en dan dan zal het allemaal wel een stukje moeilijker gaan worden....

• Clay

Clay

cookie erbij?

Comleet OP de Watchers met een +3 Moonlight Greatsword, via een vroege Dancer & Champion Gundyr. Geen heel mooi gevecht ;) maar het wordt iig heel makkelijk als je jezelf zo twinked.

Sages en Deacons waren net zo makkelijk, nu via wat pickups in Smouldering Lake richting Wolnir aan het gaan. In de eerste DLC ook bij de boss aangekomen, maar nog geen poging gedaan.

• JSchut

JSchut

.....

Tarz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:31:
[...]

Vordt als pyro met pyro spells is ook helemaal niet handig. Je best keus is gewoon melee en onder hem blijven meedraaien. Een van de weinige bosses waar builds niet uitmaken vind ik :)
Klopt maar ik was gewoon vergeten dat ik pyro speelde haha.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Pontiff was zoniet nog makkelijker dan de Watchers :X maar de Moonlight Greatsword is nu ook +5. Friede solo is wel een drama, kom nieteens langs de eerste fase met die invisibility uppercut van d'r. ff goed oefenen nog.

• JSchut

JSchut

.....

Clay schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:43:
Pontiff was zoniet nog makkelijker dan de Watchers :X maar de Moonlight Greatsword is nu ook +5. Friede solo is wel een drama, kom nieteens langs de eerste fase met die invisibility uppercut van d'r. ff goed oefenen nog.
Dodgen als je het geluidje hoort vlak voordat ze tevoorschijn komt. Dat werkte voor mij iig in 9 vd 10 gevallen.

• Tarz
JSchut schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:55:
[...]

Klopt maar ik was gewoon vergeten dat ik pyro speelde haha.
Was je vlammetje gedoofd misschien :P

• EdwardK123
Argh, na het lezen van dit topic krijg ik wel weer zin om DS3 weer helemaal door te gaan spelen.

Dark Souls: Prepare To Die bevalt me erg goed, en ik denk ook dat ik even de Remaster afwacht (had deze gekocht letterlijk een dag voordat de remaster aangekondigd werd). Bloodborne speelt ook heel erg lekker. DS2: SOTFS moet ik nog spelen, maar die komt er ook wel.

Kunnen we niet 1 groot Dark Souls topic maken?

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 13:49

rajackar

Blood Minister

EdwardK123 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:06:
Argh, na het lezen van dit topic krijg ik wel weer zin om DS3 weer helemaal door te gaan spelen.

Dark Souls: Prepare To Die bevalt me erg goed, en ik denk ook dat ik even de Remaster afwacht (had deze gekocht letterlijk een dag voordat de remaster aangekondigd werd). Bloodborne speelt ook heel erg lekker. DS2: SOTFS moet ik nog spelen, maar die komt er ook wel.

spoiler:
Kunnen we niet 1 groot Dark Souls topic maken?
Hoeft niet in spoiler tags hoor mar wat mij betreft prima.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 3700X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• SpeciesXX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 13:51
Ben bij de laatste baas van de ringed city dlc. Had hem bijna down maar net niet nog. Dan heb ik alle bosses down met 2h str build zonder shield.

Volgende char wordt denk ik puur dex. Speelt dat veel anders dan purw str? En Is mercenary een goede start char? Ik lees dat ze met een goed dex wapen beginnen.

Groetjes

• EdwardK123
SpeciesXX schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:01:
Ben bij de laatste baas van de ringed city dlc. Had hem bijna down maar net niet nog. Dan heb ik alle bosses down met 2h str build zonder shield.

Volgende char wordt denk ik puur dex. Speelt dat veel anders dan purw str? En Is mercenary een goede start char? Ik lees dat ze met een goed dex wapen beginnen.

Groetjes
Van wat ik weet heeft DEX vooral met snelheid te maken, en is dus gefocust op meerdere hits in een korte stamina dose uit te kunnen delen.

• Superkiwi
@SpeciesXX Mercinary is inderdaad het juiste char om een dex build mee te beginnen d:)b

*de Twinblades zijn prima dex wapens maar ik kan zeker ook de Uchigatana aanraden, vooral omdat je die al zo vroeg in de game kunt verkrijgen.

[Voor 44% gewijzigd door Superkiwi op 03-02-2018 13:02]

• SpeciesXX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 13:51
Thanks! Laatste boss down dus vandaag eens beginnen aan een nieuw character. Nu proberen wat meer quests te completen.

• ParaVince
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-08 14:06
Zojuist in ng+ voor het eerst midir verslagen. 1e gamecycle volledig blind gedaan dus ik had geen idee dat dat een boss was..
Nu op naar Gael en vervolgens ng+2 om alle rings e.d. te halen voor de 100% achievements achievement ^^
Mijn char is nu sl 199 met 40dex/40str/40int/40fth, murakumo en pyromancies. Heerlijke build! Zeker aan te raden als je zover komt een keer.
Om een of andere reden krijg ik het trouwens niet voor elkaar om goed met shields overweg te kunnen, ik sterf vaker met dan zonder, al moet ik toegeven dat door mijn gebruik van pyromancies in de offhand het blocken ook wel heel erg afgeleerd ben.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Zojuist in ng+ voor het eerst midir verslagen.
Feli :) De Frayed Blade die je daarvan transposen kan is imo een erg leuk wapen.

M'n sorc is net langs Dragonslayer Armour. Het staat er op wiki niet bij, maar ik vond hem opvallend zwak tegen de Moonlight Greatsword. De charged L2 sloeg er ongever 1/8e van z'n health bar per keer af :X

Friede met een summon gehaald, en op de Demon Prince nog geen poging gedaan.

Wel nog een leuke ontdekking gedaan:
spoiler:
Met de hidden body sorcery zien die lazer-angels je niet, en dan kan je vanaf de Earthen Peak Ruins bonfire in alle gemak naar het achterste huisje lopen en naar beneden droppen om de gelinkte pilgrim te killen. Ala dit maar dan rustig aan.

Als je de hud uit of op auto zet kan je met de binoculars trouwens best mooie plaatjes schieten imo, bv:

• ParaVince
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-08 14:06
Mooie shots! Ik heb midirs soul naar old moonlight transposed, vind persoonlijk de katana's een beetje meh, weet niet waar dat aan ligt. Ik switch sowieso ook weleens van build, en ben van plan om 66str/60int/60fth te gaan in de volgende run dus dan zou old moonlight weleens interessant kunnen worden.

Wel handig om te weten trouwens! Heb normaal niet zoveel last van ze, maar ieder beetje helpt om vooruit te komen haha!

• Tarz
Gisteren in mijn NG+ run Yhorm verslagen. Op zich niet heel lastig, hoewel de 2e fase als squishy pyro/mage toch lastiger is vanwege zijn snelle stompaanval en langere reach. Maar het is gelukt solo :)

Valt me steeds meer op dat je gaat relativeren hoeveel souls je bij je draagt. Waar ik in mijn eerste playthrough al de zenuwen kreeg als ik 20k souls bij me had (dat was toen 1 of 2 levels) loop je nu met 200K souls door een gebied heen.

De meeste deaths die ik nog heb zijn van het niet opletten, of verkeerd van een randje dodgen/rollen (oeps).

En bosses natuurlijk :S

• Clay

Clay

cookie erbij?

maar ieder beetje helpt
mwah, "beetje" ...
spoiler:
Je skipt zo de hele swamp en bent meteen bij de Demon Prince ook ;)

• Tarz
Zo, Dancer, Oceiros, Champion en Dragonslayer Armor zijn neer, Archives leeggehaald en nu voor de deur bij 2 princes. Nieuw zenuwenrecord was rondlopen met 500.000+ souls bij de dragon bridge in Lothric Castle :p

Merk wel dat ik nu echt van boss naar boss ga zonder veel aandacht te besteden aan andere zaken, maar dat is ook logisch.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Beetje lange vid mss (paar stukken upgespeed) maar ik had gister een host waarvan ik niet snap hoe die hier gekomen is. Spoilers mbt een DLC baas trouwens; 5 summons 5 fails (youtube)

Ik zit zelf met deze char in NG+4 op SL280, dus de host moet hier volgens mij minstens SL242 zijn geweest. Hij bleef op een afstand en liet het vechten aan zn summons over, en als die mee ging doen ging die dood.

Of deze player heeft zich echt overal doorheen laten carrien, of het was een feestje ofzo en z'n vrienden mochten het ook ff proberen ;) Ben zelf maar wat verschillende wapens gaan proberen.

De laatste summon vanaf ~ 6:40 met katana ging best goed eigenlijk, en iig wel lekker kunnen oefenen voor mn eigen solo poging :)

• Tarz
Voor de doorgewinterde spelers onder ons, mijn character is nu een pyro met 40 int / 40 faith en de rest verspreid over wat andere stats (heb wat STR en DEX genomen om wat meer wapen/armor keuze te hebben, wat extra leven en stamina en wat FP (en spell slots).

Waarmee ben ik beter af, respeccen naar 1 soort build, of zo gecombineerd opbouwen? Ik merk dat boven de 40 stats er niet veel dmg bij komt, zelfde geld voor HP. Heeft het zin om naar de 99 toe te werken met 1 stat of is een combi build altijd beter?

• CoeliJoeli
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-09 11:55
spoiler:
Is alles rondom Archdragon Peak zo gaaf of ligt het aan mij?
De manier hoe je er komt is al gaaf, het drakengevecht (ja ik heb voor de lange en moeilijke weg gekozen haha ), de omgeving, de verandering van weer... en met als kers op de taart het gevecht met de Nameless King + lore en theories achter deze character... Instant favorite!

Twitch.tv/coelijoeli

• Clay

Clay

cookie erbij?

Tarz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:33:
Voor de doorgewinterde spelers onder ons, mijn character is nu een pyro met 40 int / 40 faith en de rest verspreid over wat andere stats (heb wat STR en DEX genomen om wat meer wapen/armor keuze te hebben, wat extra leven en stamina en wat FP (en spell slots).

Waarmee ben ik beter af, respeccen naar 1 soort build, of zo gecombineerd opbouwen? Ik merk dat boven de 40 stats er niet veel dmg bij komt, zelfde geld voor HP. Heeft het zin om naar de 99 toe te werken met 1 stat of is een combi build altijd beter?
Als je gewoon door levelt en er plezier aan hebt maakt dat toch niet uit? Binnen de SL 120 pvp meta zijn er "ideale" setups, maar ook daarbinnen doen 40/40 pyro's het prima hoor. De meeste skills soft-cappen bij 40, scalen in mindere mate dan nog door tot 60, en daarboven bijna niet tot helemaal niet. M'n SL ~285 char bv heeft 60 faith en str, en ben nu dex van 40 naar 60 aan het tillen.

Mocht je nou een SL120 pvp char willen die specifiek voor 1 main skill gaat dan is het wel weer handig om die tot 60 proberen te krijgen binnen je build.

* Clay hoeft alleen Gael en Midir nog, dan kan ik naar de 6e (NG+5) playthrough :P

Gister nog als sunbro iemand met de hele Grand Archives geholpen inc de Twins, daarna had ik 1.3M souls bij me (net geen 2 levels) 8)7 Ook een paar keer Gael geprobeerd, maar de laatste fase lukt nog niet.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:06

snmght

imho dan he

Wat nieuwe mensen hier zie ik, ik deel graag nog een keertje een aardige build die ik via Fextralife gevonden heb en geprobeerd heb: YouTube: snamgaah's Live PS4 Broadcast

Stats op 0:03. Unbuffed heb je al prima stats maar door de investering in faith kun je keihard buffen (lightning blade, sacred oath, deep protection), ik vond het best lekker spelen. Soul level 126.

Damn het is te lang geleden dat ik DS3 gespeeld heb, het begint weer te kriebelen, ga er vanavond weer eens tegen aan denk ik. :D

[Voor 18% gewijzigd door snmght op 15-02-2018 13:38]

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nu alleen Midir nog :)

Bijna SL290 nu. Heb een stuk of 35 wapens op max upgrade en mn materials zijn nu:

;) Iemand nog een tip mbt een leuk wapen wat niet zo gangbaar is? Wissel atm heel veel qua gear en fashion, gewoon omdat het kan.

Gundry pieces combineren zo imo heel goed met de firelink armor:

Gister nog een lame host -O- Die bleef met 2 Shields of Want en een Symbol of Avarice gewoon staan bij de bonfire, en zn summons mochten het werk doen. Paar keer wezen ophalen en dan vocht die even mee, om er op een onopvallend momentje weer tussenuit te knijpen. Toen er ook nog een invader binnenkwam heb ik die met point emotes naar de host gewezen en ben er lekker bij gaan zitten. :w

[Voor 28% gewijzigd door Clay op 16-02-2018 12:16]

• JSchut

JSchut

.....

Main game (alle bosses) done als pyromancer.

Het werd in het begin lastiger dan met een knight. Maar zodra je de wat betere spells krijgt is het wel super easy mode.

Bosses die normaal best lastig zijn gingen als vliegjes neer. :D

Dancer (Semi early op level 42) one shot
Nameless king one shot. (Echt way easier als caster)
Final boss one shot

Helaas geen filmpjes omdat ik in korte sprints gespeeld heb en heel weinig tijd had.

Binnenkort de DLC maar eens in en daarna kijken hoe NG+ gaat met een fully loaded caster.

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-09 14:47

SD5k

>4&X

Ik heb nu echt de meest smerige low level build gemaakt die ik me kan voorstellen, zonder dat het echt een twink build is:

SL12+1
- Raw Rotten Gru Spear
- Rotten Gru Dagger
- Rotten Pine Resin
- Poison Throwing Knives

De enige naar mijn mening bruikbare poison build, vanaf Farron Keep heeft namelijk iedereen wel Purple Moss Clumps op zak. Op High Wall en Undead Settlement zijn alleen de password summons een probleem. :P

• Clay

Clay

cookie erbij?

JSchut schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:23:
Main game (alle bosses) done als pyromancer.

Het werd in het begin lastiger dan met een knight. Maar zodra je de wat betere spells krijgt is het wel super easy mode.

Bosses die normaal best lastig zijn gingen als vliegjes neer. :D

Dancer (Semi early op level 42) one shot
Nameless king one shot. (Echt way easier als caster)
Final boss one shot

Helaas geen filmpjes omdat ik in korte sprints gespeeld heb en heel weinig tijd had.

Binnenkort de DLC maar eens in en daarna kijken hoe NG+ gaat met een fully loaded caster.
Nice :) Beetje de ervaring die ik met m'n met sorcerer ook heb; ranged spell casten maakt sommige bosses die melee best pittig zijn ineens heel makkelijk. Wat one-shots betreft, bedoel je niet eerder "first try"? One-shot is als jij iets (of iets jou) met 1 klap doodslaat nml ;)

* Clay heeft Midir gehaald en kan naar NG+5 *O*

• JSchut

JSchut

.....

Clay schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:05:
[...]

Nice :) Beetje de ervaring die ik met m'n met sorcerer ook heb; ranged spell casten maakt sommige bosses die melee best pittig zijn ineens heel makkelijk. Wat one-shots betreft, bedoel je niet eerder "first try"? One-shot is als jij iets (of iets jou) met 1 klap doodslaat nml ;)

* Clay heeft Midir gehaald en kan naar NG+5 *O*
Jup idd met One shot bedoel ik eerste poging meteen down.

• CoeliJoeli
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-09 11:55
Zit op dit moment op mij NG+. Om het wat moeilijker te maken ben ik al een hele tijd niet meer aan het levelen. Dit resulteert dat ik op dit moment meer dan 1 miljoen souls heb verzamelt! Best wel trots dat ik het zo lang al weet vol te houden :D

Over 1 miljoen

[Voor 23% gewijzigd door CoeliJoeli op 19-02-2018 22:29]

Twitch.tv/coelijoeli

• Superkiwi
JSchut schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:53:
[...]
Jup idd met One shot bedoel ik eerste poging meteen down.
Ah, ik dacht al :D

Dit is een oneshot (en zoals Clay al zei iets anders dan first try ;)):

• Clay

Clay

cookie erbij?

Midir solo op NG+4

Een poging eerder ging ik nog heel onfortuinlijk dood door greed ;) nb was dit met een summon, vandaar dat de riposte niet genoeg was om hem daarna met een paar extra klappen neer te krijgen.

• JSchut

JSchut

.....

Even snel NG+ ingedoken. Doel is om het derde einde te gaan doen.

Ludex Gundyr - Pyromancer - NG+

Domme rol tijdens transform. Dacht dat hij wat anders deed. En daarna te gretig waardoor ik toch nog een klap incasseer.

[Voor 29% gewijzigd door JSchut op 23-02-2018 18:32]

• JSchut

JSchut

.....

Vlieg door de game heen haha. Ren gewoon van boss naar boss. Bijna dat ingewikkelede einde klaar. (Net pontiff down)

Hieronder mijn gevecht met Abyss Watchers :) easy mode lol

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee