Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is er eigenlijk een manier om weg te gaan als je een invasion hebt? Ik wordt er soms een beetje gek van. Zo was ik een paar dagen geleden in Irithyll een nieuw stuk aan het bekijken en uiteraard ga je dan op een rukplek dood terwijl je massas zielen bij je hebt. Om die terug te krijgen gebruikte ik voor de zekerheid ember. Missie geslaagd maar toen kreeg ik dus een invasion. An sich niet erg maar whoever dat was was in eerste instantie niet te vinden, en je kan dan niet meer naar een save/exit point en homewards bones doen het dan ook niet. Kan je dan helemaal niks?

Uiteindelijk wel die gast gevonden en doodgemept maar voordat ik bij een kampvuur was kreeg ik nog een invasion en met nog twee potions op zak lukte die combat niet. Meh. An sich allemaal geen drama maar dit kostte wel weer een hoop tijd die ik eigenlijk in mijn bed had willen liggen ;)

Ember heeft zo zijn voordelen maar ik kan het niet echt gebruiken wegens al die invasions. Is offline mode de enige manier om dat tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

JSchut

.....

Jheroun schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:32:
Is er eigenlijk een manier om weg te gaan als je een invasion hebt? Ik wordt er soms een beetje gek van. Zo was ik een paar dagen geleden in Irithyll een nieuw stuk aan het bekijken en uiteraard ga je dan op een rukplek dood terwijl je massas zielen bij je hebt. Om die terug te krijgen gebruikte ik voor de zekerheid ember. Missie geslaagd maar toen kreeg ik dus een invasion. An sich niet erg maar whoever dat was was in eerste instantie niet te vinden, en je kan dan niet meer naar een save/exit point en homewards bones doen het dan ook niet. Kan je dan helemaal niks?

Uiteindelijk wel die gast gevonden en doodgemept maar voordat ik bij een kampvuur was kreeg ik nog een invasion en met nog twee potions op zak lukte die combat niet. Meh. An sich allemaal geen drama maar dit kostte wel weer een hoop tijd die ik eigenlijk in mijn bed had willen liggen ;)

Ember heeft zo zijn voordelen maar ik kan het niet echt gebruiken wegens al die invasions. Is offline mode de enige manier om dat tegen te gaan?
Wat ik deed was me dood laten meppen door een mob dicht bij een kampvuur waar ik 100% zeker makkelijk mijn souls terug kon krijgen. Resultaat: Invader weg, Ember buff, invasion mogelijkheid weg en makkelijk souls terug :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

Is er eigenlijk een manier om weg te gaan als je een invasion hebt? Ik wordt er soms een beetje gek van. Zo was ik een paar dagen geleden in Irithyll een nieuw stuk aan het bekijken en uiteraard ga je dan op een rukplek dood terwijl je massas zielen bij je hebt. Om die terug te krijgen gebruikte ik voor de zekerheid ember.
Ember buff is het imo niet waard om te worden geinvade. Als je die 30% extra HP echt nodig hebt speel je het spel niet goed ;)

Ik gebruik alleen een ember als ik een summon nodig heb bij een boss (jaja ik weet het ik ben ook maar een n00b)

[ Voor 9% gewijzigd door westergas op 01-02-2017 11:53 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Het makkelijkste is spelen zonder een ember te gebruiken. Je schiet er niet bar veel mee op als je "embered" bent. Ik heb bijna de hele game zonder ember gedaan. Ik probeer ook alle bossfights solo te doen maar als je hulp nodig hebt kun je dan een ember gebruiken zodat je hulp kunt summonen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik gebruik het spul ook zelden, maar om dit keer de zielen terug te vinden was het wel handig. En om nou na een bossfight meteen maar een afgrond in te springen om van die ember af te komen is ook zo wat ;)

Een beetje PVP is best lollig maar als er kennelijk geen cooldown na een invasion is voordat de volgende invasion kan beginnen zit je soms lang vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik heb een keer meegemaakt dat ik door 3 gasten tegelijkertijd geinvade werd.

Ze gingen lollig doen. Zoals 1 ging gewoon ergens zitten toen ik met de twee andere in gevecht was. Heel lang vol gehouden zonder items te gebruiken. Toen dacht de tweede ook lollig te doen en ging bij de ander zitten en waarschijnlijk even afk. Toen helemaal los op de actieve speler. Toen de AFKer en daarna die andere gast. Echt heerlijk was dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Jheroun schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:33:
Ik gebruik het spul ook zelden, maar om dit keer de zielen terug te vinden was het wel handig. En om nou na een bossfight meteen maar een afgrond in te springen om van die ember af te komen is ook zo wat ;)

Een beetje PVP is best lollig maar als er kennelijk geen cooldown na een invasion is voordat de volgende invasion kan beginnen zit je soms lang vast.
Nee, dat is vrij bruut inderdaad.
Daarom is het soms handiger om juist geen ember te gebruiken als je je souls gaat ophalen. Als het echt om een enorme berg gaat kun je nog een ring of sacrifice om doen. Als je dan dood gaat terwijl je je souls aan het halen was blijven ze liggen en kun je het nog een keer proberen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ach souls kan je makkelijk farmen. In the archives bijvoorbeeld zou ik zonder moeite een paar levels kunnen stijgen als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Nooit geweten dat je geinvaded kon worden als je een Ember gebruikt. Speel eigenlijk alleen maar offline omdat ik PS+ eigenlijk niet gebruik voor het online gebeuren. Lijkt mij behoorlijk irritant, ben sowieso niet van het PVP gebeuren :P

Vanavond Pontiff proberen neer te halen, het wordt toch eens tijd. Ik zag de 3 NPC-summons al staan voor de ingang maar ik heb liever een solo-gevecht.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 02-02-2017 14:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

vhal schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:58:
Nooit geweten dat je geinvaded kon worden als je een Ember gebruikt. Speel eigenlijk alleen maar offline omdat ik PS+ eigenlijk niet gebruik voor het online gebeuren. Lijkt mij behoorlijk irritant, ben sowieso niet van het PVP gebeuren :P

Vanavond Pontiff proberen neer te halen, het wordt toch eens tijd. Ik zag de 3 NPC-summons al staan voor de ingang maar ik heb liever een solo-gevecht.
Je mist wel meer dan alleen pvp als je offline speelt. Zo zijn er geen signs op de grond en je ziet geen phantoms lopen. Dat laatste zorgt alleen voor een beetje sfeer maar de signs kunnen soms verdomd handig zijn. Ik zou daar speciaal geen abbo voor afsluiten maar toch... (moet dat nog steeds op consoles? pffffff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...Pontiff is toch redelijk te parry'en wanneer je de timing een beetje onder de knie krijgt. De tweede fase was wat hectisch maar uiteindelijk na 15 tries ging hij toch neer. We kunnen gelukkig weer verder...:+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Die jailors in Irithyll Dungeon en Profaned Capital zijn niet bepaald de meest slimme NPC's die ik in DS3 tegenkom. Beetje cheezen met een boog en hun line of sight en ze gaan sneller neer dan een random NPC in het eerste gebied. Ze komen niet bepaald achter je aan...en als ze het al doen dan stoppen ze halverwege en draaien ze weer om 8)7 :/

spoiler:
Overigens schrok ik mij de klere toen ik een item lootte in 1 van de cellen....die schreeuw... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Pontiff vond ik wel te doen, vooral door vlak om hem heen te blijven draaien kon ik de meeste ellende dodgen. De eerste twee keer ging ik gruwelijk dood maar de knuffel en mep strategie werkte daar vrij aardig :)

Ik heb dit weekend gespendeerd met farmen bij Anor Londo en vele pogingen rond Aldrich, maar wat is dat een nachtmerrie. Da's echt de eerste boss waarbij ik echt geen idee heb hoe ik het aan moet vliegen. De eerste fase kom ik redelijk schadevrij door maar in die tweede fase lijkt geen enkel window te zitten tussen de attacks door waarin je hem aan kan vallen en hij heeft ook attacks die tot een instakill leiden. Will study harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik zit vast bij Aldrich, Devourer of Gods. Het lukt me maar niet om hem te mollen en ik kan Anri of Astora niet summonen voor dit gevecht. Volgens mij heb ik ergens in die quest line van Anri iets gedaan waardoor ik niet kan summonen. Aangezien ik het spel 6 maanden niet heb aangeraakt weet ik niet meer precies welke stappen ik wel of niet heb gedaan in die quest line, maar ik heb het gevoel dat het onmogelijk is om deze summon nog voor elkaar te krijgen. Die pilgrim in Firelink Shrine is dood (niet door mij), Horace is wel gedood door mij en ik vond Anri's Straight Sword vlakbij Aldrich' locatie.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Navuri schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:30:
Ik zit vast bij Aldrich, Devourer of Gods. Het lukt me maar niet om hem te mollen en ik kan Anri of Astora niet summonen voor dit gevecht. Volgens mij heb ik ergens in die quest line van Anri iets gedaan waardoor ik niet kan summonen. Aangezien ik het spel 6 maanden niet heb aangeraakt weet ik niet meer precies welke stappen ik wel of niet heb gedaan in die quest line, maar ik heb het gevoel dat het onmogelijk is om deze summon nog voor elkaar te krijgen. Die pilgrim in Firelink Shrine is dood (niet door mij), Horace is wel gedood door mij en ik vond Anri's Straight Sword vlakbij Aldrich' locatie.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
spoiler:
Die extra cutscene in de heb je wel gezien? Zou kunnen zijn dat je die hidden pilgrim in de Church of Yorshka over het hoofd heb gezien (waar Anri ook bij de bonfire is), die moet je nl doden wil je Anri in leven houden (dacht ik)

Anders http://www.ign.com/wikis/dark-souls-3/Anri_of_Astora
Of http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Anri+of+Astora

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Navuri schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:30:
Ik zit vast bij Aldrich, Devourer of Gods.
- ember
- summon
- n00b modus aan
- r1 bashen

klaar :)

Maar ff serieus...met 2 summons is iedere baas toch gewoon een eitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
vhal schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:23:
[...]

spoiler:
Die extra cutscene in de heb je wel gezien? Zou kunnen zijn dat je die hidden pilgrim in de Church of Yorshka over het hoofd heb gezien (waar Anri ook bij de bonfire is), die moet je nl doden wil je Anri in leven houden (dacht ik)

Anders http://www.ign.com/wikis/dark-souls-3/Anri_of_Astora
Of http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Anri+of+Astora
Kan me geen cutscene herinneren eigenlijk. Als ik op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Anri+of+Astora kijk dan is het mogelijk om de questline vroegtijdig af te breken. Ik denk dat ik dat per ongeluk heb gedaan.

- Wolnir is dood.
- Er is alleen een prism stone op de plek waar Anri mij een Ring of the Evil Eye gaf.
- Anri is niet in Firelink, niet in de Church (daar is overigens ook geen vermomd standbeeld)
- Ik heb Horace ooit gedood in dat water onder de brug, maar daar is verder niets meer van te zien qua aandenken op die locatie.

Ik denk dat ik de questline in een foutieve volgorde ofzo heb gedaan. Ik ben alle locaties nog een keer langs gegaan en heb haar nergens meer kunnen vinden. Erg jammer, want nu ben ik dus fucked m.b.t. die Aldrich.
westergas schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:22:
[...]

- ember
- summon
- n00b modus aan
- r1 bashen

klaar :)

Maar ff serieus...met 2 summons is iedere baas toch gewoon een eitje?
Dat is juist het hele probleem. Ik kan niemand summonen voor Aldrich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Navuri schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:10:
[...]
Dat is juist het hele probleem. Ik kan niemand summonen voor Aldrich.
Waarom niet? Er zijn altijd wel summun signs van andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
westergas schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Waarom niet? Er zijn altijd wel summun signs van andere spelers.
Ik had het specifiek over de NPC die ik niet kan summonen, maar wat jij zegt is misschien wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Navuri schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:16:
[...]

Ik had het specifiek over de NPC die ik niet kan summonen, maar wat jij zegt is misschien wel een goed idee.
Zojuist het spel uit gespeeld, als ik heel eerlijk moet zijn had ik dit zonder summons niet gered. Sommige bosses zijn niet te doen. Zal wel een dagje ouder worden, Dark Souls 1 zonder summons uit gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

westergas schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Zojuist het spel uit gespeeld, als ik heel eerlijk moet zijn had ik dit zonder summons niet gered. Sommige bosses zijn niet te doen. Zal wel een dagje ouder worden, Dark Souls 1 zonder summons uit gespeeld ;)
Welke specifieke bosses bedoel je? Ik speel het speel offline en kan helaas geen summons doen van andere spelers.

Zit nu even bij Yhorm, aan de "hulp" van Siegward had ik eigenlijk ook niks, die gast lag binnen een paar seconden op zijn gat omdat ik mijn benodigde zwaard even niet kon vinden in mijn inventory en hij als een Leeroy op Yhorm af rende :')

Vanavond maar even verder kijken, zo op het eerste gezicht stelt het gevecht vrij weinig voor. Beetje dodgen en timen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

vhal schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:17:
[...]
Welke specifieke bosses bedoel je?
Pontiff, Aldrich, Dancer, Twin princes en Soul of Cinder.
De rest was prima te doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Gewoon wat verder levellen en de strategie goed bepalen ;)

Ik zat volkomen vast bij Yhorm en Aldrich maar ben er inmiddels langs.Na veel gevloek en getier, maar ik ben er langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
westergas schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Pontiff, Aldrich, Dancer, Twin princes en Soul of Cinder.
De rest was prima te doen eigenlijk.
Van die bazen vond ik de Twin Princes het lastigste. Man dat kostte me zeker 25 pogingen. Maar de eerste run moet en zal ik alles solo halen. Soul of Cinder vond ik wel meevallen eerlijk gezegd. Aldrich is gewoon een schijtbaas vind ik, ook helemaal geen leuk gevecht...

Pontiff en de Dancer had ik first try.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Scrisissszzz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Van die bazen vond ik de Twin Princes het lastigste. Man dat kostte me zeker 25 pogingen. Maar de eerste run moet en zal ik alles solo halen. Soul of Cinder vond ik wel meevallen eerlijk gezegd. Aldrich is gewoon een schijtbaas vind ik, ook helemaal geen leuk gevecht...

Pontiff en de Dancer had ik first try.
Ik ben casual geworden ben ik bang. Zal de leeftijd wel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
westergas schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Je bent toch geen 50 plus wel? :9

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Scrisissszzz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Je bent toch geen 50 plus wel? :9
Erm...de 40 komt wel gevaarlijk dichtbij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
westergas schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Erm...de 40 komt wel gevaarlijk dichtbij :')
Voor mij over 5 jaar en 4 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren Aldrich na 3-4 tries neer, ik vond het persoonlijk wel een makkelijke boss. Bijzonder wel dat elk persoon wel zo zijn persoonlijke "brick wall" heeft. Dit had ik bij Pontiff. Wel een leuke boss om te doen, al zijn die Soul Arrows gevolgd door die paarse beam in fase2 wel bijzonder vervelend. Let je even niet op....oneshot en YOU DIED :/

Nu maar eens kijken naar Dancer...

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 19-02-2017 07:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Laatst online: 20:38

snmght

imho dan he

Mijne was idioot genoeg die Ancient Dragon. Geen kwestie van weken overigens, maar wel erg veel pogingen nodig gehad. De tegenstanders daar zijn echt wel stevig.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
snamgaah schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:36:
Mijne was idioot genoeg die Ancient Dragon. Geen kwestie van weken overigens, maar wel erg veel pogingen nodig gehad. De tegenstanders daar zijn echt wel stevig.
Na mn eerste poging ben ik gewoon alles voorbij gerend naar boven. Op die Wyvern gesprongen en klaar :)

Daarna de mobs een keer gedaan om de loot te pakken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Heerlijk als ik de ervaringen enzo lees. Krijg weer kriebels en wil DS3 weer opstarten :P (Kan helaas niet. Heb de game niet meer ivm switch console)

In april komt de GOTY editie uit toch? Dan heb ik nog mooi even de tijd om aan DS2 te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
westergas schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Je bent niet de enigste, ik heb moeiten om die boom dood te krijgen in het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biogi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:16
Beste mede Tweakers, ik ga volgende week starten met deze game. Ik heb dan twee weken vrij dus ik zou er mooi wat uurtjes in moeten kunnen steken. Nu heb ik (vluchtig) dit topic doorgenomen maar zo snel niet echt een guide voor builds kunnen vinden.

Nu heb ik al wat gegoogeld voor zover er op mijn werk de sites niet geblokkeerd worden |:(

Ik vraag me af of je naast een shield en zwaard of een dikke two-hander ook met twee zwaarden (of wat dan ook) aan de slag kan gaan?

Hebben jullie nog tips qua een badass build?

Ik ga los op de Xbone dus wie mij eventueel wil mentoren stuur me een pmtje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Biogi schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:51:
Beste mede Tweakers, ik ga volgende week starten met deze game. Ik heb dan twee weken vrij dus ik zou er mooi wat uurtjes in moeten kunnen steken. Nu heb ik (vluchtig) dit topic doorgenomen maar zo snel niet echt een guide voor builds kunnen vinden.

Nu heb ik al wat gegoogeld voor zover er op mijn werk de sites niet geblokkeerd worden |:(

Ik vraag me af of je naast een shield en zwaard of een dikke two-hander ook met twee zwaarden (of wat dan ook) aan de slag kan gaan?

Ik ga los op de Xbone dus wie mij eventueel wil mentoren stuur me een pmtje _/-\o_
Alles kan, maar waarom zou je je daarin zo verdiepen? Bij dit soort games is er niets mooiers dan wel te zien waar het schip strandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Alles kan, maar waarom zou je je daarin zo verdiepen? Bij dit soort games is er niets mooiers dan wel te zien waar het schip strandt.
Ben het niet vaak met Bram eens, maar dit is inderdaad compleet waar.

Duik erin, kijk wat werkt en wat niet. Er zijn meer dan genoeg verschillende speelstijlen te gebruiken. Sword Shield, 2H sword, Dual wield, Bow, Magic (pyro, miracle, sorcery) etc etc.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Als je echt wil kun je zelfs met twee schilden nog wel een eind komen. Of twee fakkels. Of als een echte beunhaas met in de ene hand een bijl en in de andere hand een hooivork.

Maar er zijn ook speciale wapens die echt gericht zijn op echt dualwielden. Twin daggers, twin swords, twin hammers, ach. Mogelijkheden zat!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biogi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:16
Oke duidelijk. Dank voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Biogi schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:51:

Vooral niet te druk maken om builds inderdaad en probeer wapens uit als je ze vindt. Later is er ook een mogelijkheid om je stats te herverdelen, dus dan kun je je build goed inrichten zoals je hem dan wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Op reddit zijn spoilerloze patchnotes gepost voor de 24/3 patch.

Veel balance tweaks, en een flinke heavy armor buff. Uit de initiele vertaling leek het erop dat weight omhoog ging en def ook omhoog, maar nu is er bevestigd dat weight omlaag gaat en def omhoog, win win dus :)

Zelf na een flinke pause DS3 weer opgepakt met de 1e DLC (op NG++ omdat mn main daar was), en zit al te springen om de volgende :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik heb in het weekend even gekeken waar mijn bleed build was gebleven, van plan om hiermee The Ringed City aan te gaan pakken.

Ik merk wel dat de framerate op de Pro is verbeterd. Het speelt allemaal net wat soepeler :) Het zal geen 60fps zijn maar dat is niet zo erg. Hopelijk is The Ringed City qua omvang wat meer de dan de eerste DLC. Daar was je toch redelijk snel doorheen. Niet dat de content slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Nog een dagje, ben heel erg benieuwd, hoor wel al dat het een stuk uitgebreider is dan de eerste DLC.

Ik ga de eerste playthrough doen met mijn DEX/INT build op lvl120 in NG++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Vanochtend even opgezocht waar je de tweede DLC binnen gaat. Zal nog een keer door DLC 1 moeten met mn char om erbij te kunnen. En die Sister Friede heb ik me toch een partij lang over gedaan toen pfff haha...

[ Voor 21% gewijzigd door Scrisissszzz op 28-03-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:27
Scrisissszzz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:43:
Vanochtend even opgezocht waar je de tweede DLC binnen gaat. Zal nog een keer door DLC 1 moeten met mn char om erbij te kunnen. En die Sister Friede heb ik me toch een partij lang over gedaan toen pfff haha...
Voor de Ringed City-dlc hoef je de eerste DLC toch niet uit te spelen.
Er is ook een bonfire bij de laatste baas van de reguliere game erbij gekomen, waarmee je naar de nieuwe DLC kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Scrisissszzz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:43:
Volgens mij hoeft dat niet hoor.

spoiler:
It order to access the DLC, you’ll first need to beat the base game, or at least reach the final boss. Travel to the Kiln of the First Flame, the area where you fight Soul of Cinder. When you spawn, turn around and you’ll see a bonfire on the right, near the edge of the cliff. Simply interact with it and it will teleport you to Dreg Heap, the starting area of the add-on.

Once you activate your first bonfire there, you’ll be able to teleport to and from it like any other bonfire in the game. You’ll only need to take this route on your first visit. There should be another teleporting bonfire in the Chapel of Ariandel, the Sister Friede boss arena, in case that’s closer to where you’re at. This DLC is the last we’re going to see of Dark Souls 3, so make the final journey count.

Net DS2 Softs uitgespeeld en alle bazen gedaan. Straks de Goty editie kopen van DS4 om de game nogmaals door te spelen en dan de DLC voor het eerst :) Nu al zin in.

[ Voor 28% gewijzigd door JSchut op 28-03-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ow dan zijn er 2 manieren om er te komen. In de boss room van Sister Friede staat ook een bonfire namelijk. Maar ik moet ook nog een aardig stukje om bij de Soul of Cinder te komen weer. Had eigenlijk niet NG++ in moeten gaan haha.. Ach ja, komt goed :)

Vanavond eens aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zal hem vandaag of morgen ook maar eens ff halen :) heb nog een save game liggen met einde NG+ en DLC 1 compleet :) kan ik mooi mee door gaan voor dat ik naar NG++ ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

ddZ

Jammer, de 2e DLC laat hier nog op zich wachten :'(

We wachten het nog even af...

// Edit
Ah, nu wel :9

[ Voor 13% gewijzigd door ddZ op 28-03-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Eerste boss van de nieuwe DLC down, maar het weet me nog niet echt te pakken. Omgeving vind ik maar matig tot nu toe. Maar goed, wie weet wat er nu komt.

Over die boss an sich. Lijkt in het begin erg lastig, maar zodra je doorhebt dat:
spoiler:
De brandende demon agressief melee doet en de donkere ranged blijft, is het prima te doen. Op tijd switchen als ze wisselen van rol. Eerste fase is dan vrij straightforward. Protip: tussen hun benen doorlopen/rollen en niet om ze heen lopen.
Tweede fase kan tricky zijn doordat hij zo beweeglijk is maar op zich lijkt het aardig op de eerste fase maar fdan heftiger.

Edit: Overigens als je een pyromancer bent zoder backup Dark spells of non-pyro wapens... Good luck met die boss. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 28-03-2017 18:07 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Is Dark Souls een beetje fatsoenlijk te spelen met een muis en toetsenbord ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Intelcorei7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:47:
2 en 3 wel, 1 niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
Oke top , dan wacht ik op de GoTY edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Intelcorei7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:47:
Tenzij je echt totaal onhandig bent met een controller: waarom zou je dat willen. Deze games lenen zich bij uitstek voor een controller. Free aim is nergens nodig en het pannen van de camera werkt in mijn optiek veel lekker dan de twitchy bewegingen van een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
bram1984 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Tenzij je echt totaal onhandig bent met een controller: waarom zou je dat willen. Deze games lenen zich bij uitstek voor een controller. Free aim is nergens nodig en het pannen van de camera werkt in mijn optiek veel lekker dan de twitchy bewegingen van een muis.
ja dat lijkt mij ook, maarja dan moet ik weer een controller gaan kopen want die heb ik niet meer sinds mijn xbone/ps4 weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
From soft wil echt met een bang stoppen zeg. Die dlc is me tot nu toe een partij pittig niet normaal.. ff pauze pfff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:46:
From soft wil echt met een bang stoppen zeg. Die dlc is me tot nu toe een partij pittig niet normaal.. ff pauze pfff
Echt hé!

Ik ben er met mijn main character inmiddels doorheen maar man, dit was wel even andere koek. Ik ben deze DLC vaker doodgegaan dan in de main game, haha.

The Ringed City zelf is echt een briljant gebied. Kan zich met gemak meten met het beste leveldesign dat From heeft gedaan imo.

Nog even wat meer exploren en dan keihard invaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:08:
[...]

Echt hé!

Ik ben er met mijn main character inmiddels doorheen maar man, dit was wel even andere koek. Ik ben deze DLC vaker doodgegaan dan in de main game, haha.

The Ringed City zelf is echt een briljant gebied. Kan zich met gemak meten met het beste leveldesign dat From heeft gedaan imo.

Ja ben nu in de Ringed City maar dat stuk met al die broertjes van de Soul of Cinder, die dikke gasten en die curse eikels pffff....

In deze dlc staan de bonfires ook veel verder uit elkaar imo..

Haha frustrerende dlc.. maar wel lekker. Vanavond weer ff verder.. lekker op mn gemak. Hierna krijgen we niks nieuws meer dus neem m'n tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:08:
[...]

Echt hé!

Ik heb al een paar uur invasions gedaan in het eerste gebied, voelde me bijna schuldig gewoon. Zelfs met 2-3 summons is dat te doen in je eentje, zo lang ze een bepaald type enemy nog niet neer hebben (je weet wel welke).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
SD5k schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb al een paar uur invasions gedaan in het eerste gebied, voelde me bijna schuldig gewoon. Zelfs met 2-3 summons is dat te doen in je eentje, zo lang ze een bepaald type enemy nog niet neer hebben (je weet wel welke).
Totdat er 1 zo bijdehand is om een seed te gebruiken en dat ding zich op jou richt terwijl je er geen erg in hebt haha :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Damn die verborgen baas had ik bijna gemist. Maar wat een baas! Erg vet gedaan maar voor mij de moeilijkste van de hele game denk ik. Vond Friede ook pittig maar kwam meer door die schijt 3 fases. Deze is hopelijk maar 1 HP balk maar erg vet en frustrerend haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zoooo zijn die angels vervelend zeg niet normaal :) heb het voor nu maar even weg gelegd want anders ging mijn PS4 de gracht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die dlc was idd tof zeg. Kwam een beetje langzaam op gang maar de ringed city zelf was super cool.
Zat op ng+++ geloof ik en bizar hoe moeilijk die boss fights waren. Wel erg cool allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind vooral die één-na-laatste boss en het PvP covenant dat eraan gekoppeld is echt geniaal en precies wat DS3 maar eigenlijk ook Bloodborne nodig heeft. Zoiets is gewoon hilarisch, dikke fun en toont precies aan waarom From gewoon een toffe dev is. Niks geen gezeur over balance issues maar gewoon ongenuanceerd huishouden. Ik kom die arena niet meer uit voorlopig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Die pvp boss fight is erg tof ja. Kwam er na 2 pogingen pas achter dat t andere spelers waren haha!

Ik kom er met een strength build trouwens een stuk beter doorheen dan mn bleed build. Lijkt wel of heel veel enemies schijt aan bleef hebben.

Moet alleen de verborgen baas nog. Die is nog een uitdaging. Maar de arena is erg vermakelijk dus vergeet die boss steeds ;)

Ik ga mn strength build nog verbeteren voor die mega hamer die je van die NPC invader krijgt. 60 strength nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

edit: dubbel, zie onder.

[ Voor 95% gewijzigd door Voxalizer op 02-04-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:56:
Ik ga mn strength build nog verbeteren voor die mega hamer die je van die NPC invader krijgt. 60 strength nodig...
Probeer de Ringed Knight Paired Greatswords, die dingen echt te goed. Vooral de L1 combo.

Over Midir, die draak. Waardeloze boss, laat hem daar maar lekker zitten beneden. 1x nooit weer, volgende characters skip ik dat beest en ontken ik zijn bestaan.

Het is ook geen leuke fight om mee bezig te zijn. Toen ik hem eenmaal down had was ik ook niet erg satisfied aangezien het meer als lucky kill voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:20:
[...]

Probeer de Ringed Knight Paired Greatswords, die dingen echt te goed. Vooral de L1 combo.

Over Midir, die draak. Waardeloze boss, laat hem daar maar lekker zitten beneden. 1x nooit weer, volgende characters skip ik dat beest en ontken ik zijn bestaan.

Het is ook geen leuke fight om mee bezig te zijn. Toen ik hem eenmaal down had was ik ook niet erg satisfied aangezien het meer als lucky kill voelde.
Tja wil m toch 1 keertje neer hebben alleen al puur om de loot haha ;)

Na t gevecht met Gael, moet je dan eigenlijk nog iets doen voor een cutscene ofzo? Heb die bonfire wel maar beetje raar einde zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:31:
[...]

Na t gevecht met Gael, moet je dan eigenlijk nog iets doen voor een cutscene ofzo? Heb die bonfire wel maar beetje raar einde zo...
spoiler:
Blood inleveren bij dat chickie dat zit te schilderen aan het eind van DLC 1.

Overigens loopt er een laatste Ringed Knight in die as woestijn. Dropped een Titanite Slab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Scrisissszzz schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:56:
Die pvp boss fight is erg tof ja. Kwam er na 2 pogingen pas achter dat t andere spelers waren haha!
Bij mij deed hij niks, ik snapte er niks van, toen ik daarna op zocht wat de deal was begreep ik pas dat het een speler was die AFK was.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Haha best slecht van die speler eigenlijk. En toen? Afgemaakt of t gevecht maar opnieuw gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Scrisissszzz schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:59:
Haha best slecht van die speler eigenlijk. En toen? Afgemaakt of t gevecht maar opnieuw gestart?
Afgemaakt, had ik daarna spijt van, dus een aantal keer m'n summon sign neer gezet.
spoiler:
Later kwam ik er achter dat je de hele bossfight kan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Die eerste boss als 2e phase ik maar denken waarom ik geen dmg doe als ik op hem sla heeft mijn wapen fire haha beetje jammer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Afgelopen zaterdag dan eindelijk de eindbaas een kopje kleiner gemaakt, toen direct begonnen aan NG+ en een dag later sta ik alweer oog in oog met de eindbaas. Heb alle andere bosses ook alweer verslagen. Toch grappig, mijn eerste run heb ik 90 uur in de game gestoken. Tweede run dus in een dag tijd alles gecleared. Zo lekker als je weet hoe alles werkt haha! Kan ik straks met een gerust hart aan de DLC beginnen. Heb nog niets van de twee DLC's gespeeld. Hopelijk is alles een beetje te doen op NG+ :) Wel zin an! Scheelt het veel qua moeilijkheidsgraad weet iemand dat toevallig?

[ Voor 23% gewijzigd door DAMAGE op 03-04-2017 17:19 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo die eerste boss is dood op NG+ wat een #$#$ boss zeg, maar goed heb hem op naar volgende haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

ddZ

De tering... Gael eindelijk down! Helemaal zelf zonder hulp van een summon. Door veel te oefenen, heel veel geduld, moveset goed te bestuderen is het me gelukt!

Want ik acht mezelf helemaal niet goed in deze games (lees: in mijn geval Bloodborne en Dark Souls 3), dus bij de Nameless King, Soul of Cinder en Friede uiteindelijk wel wat hulptroepen moeten inschakelen. Misschien dat ik achteraf nog wat meer geduld had moeten hebben, net zoals nu als bij Gael, want deze laatste moest en zou in mijn eentje geslacht worden!

Wat dat aangaat kijk ik altijd met bewondering naar gasten die zonder armor bosses te lijf gaan, zonder überhaupt geraakt te worden. Superknap en los van de pure skills van die gasten, moet je er ook maar net de tijd voor hebben om zo goed te worden. Tijd die ik in ieder geval niet heb, laat staan de skills...

Ben tot nu toe met een pure knight-build door de game gegaan (bewust niet al te veel ingelezen van te voren, en gewoon gekeken wat op me af zou komen) en ben van plan om met een ander type build de game + DLC's nog eens te doorlopen. En daarna aan NG+ te beginnen.

Maar eerst die grafdraak nog bevechten :X Dat gaat hem niet worden zonder summon ben ik bang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

ddZ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:29:
De tering... Gael eindelijk down! Helemaal zelf zonder hulp van een summon. Door veel te oefenen, heel veel geduld, moveset goed te bestuderen is het me gelukt!

Maar eerst die grafdraak nog bevechten :X Dat gaat hem niet worden zonder summon ben ik bang..
Congratz, nice.

En over die draak, waarschijnlijk is die toch makkelijker om solo te doen. Met summons wordt hij nogal wild en onvoorspelbaar. Niet te doen met summons imo. Ik weet niet of je bekend bent met Bloodborne maar de truuk is ongeveer gelijk als Amygdala. Afstand houden, zodra hij even rustig is en de kop te raken is snel aanvallen en weer afstand nemen.

Tja, ik vind als Mound Maker dan vooral de route richting Midir echt hilarisch. Ik heb iets met ladders...

[YouTube: https://youtu.be/FGX73iT08k8]

En dan die lift.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik had alleen een NG+++ char voor de DLC en damn dan is het echt bizar moeilijk. Ben er inmiddels wel doorheen maar bij de lastigere bosses wel summons gebruikt. Ik denk dat ik nog wel een nieuw char ga maken om er een keer op NG in te gaan en dan alles solo te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:08
Kan iemand me uitleggen hoe het invaden juist werkt? Ik speel sinds kort dark souls 3 op de PC en heb tot aan de Crystal Sage baas altijd offline gespeeld. Nu heb ik me alle DLC gekocht en speel ik ook online maar soms komt er een spirit mij invaden middens tijdens mijn playthrough en dan slaat die me gewoon dood terwijl ik aan het progressen ben :-(
Is dit de normale gang van zaken? Kan je hier zaken mee winnen of verliezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Phaex schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:16:
Kan iemand me uitleggen hoe het invaden juist werkt? Ik speel sinds kort dark souls 3 op de PC en heb tot aan de Crystal Sage baas altijd offline gespeeld. Nu heb ik me alle DLC gekocht en speel ik ook online maar soms komt er een spirit mij invaden middens tijdens mijn playthrough en dan slaat die me gewoon dood terwijl ik aan het progressen ben :-(
Sowieso heb je een verschil in NPC invasions en player invasions. De NPC invasions gebeuren op een aantal vaste plekken in het spel (eenmalig, als je die dan verslagen hebt, komen die niet meer terug). Wat de player invasions betreft zijn er een aantal gebieden waar je vrijwel zeker geinvade wordt (het swamp gebied voor de Crystal Sage bijvoorbeeld), maar je kan ook nog random geinvade worden. Wel is één voorwaarde voor al deze soorten invasions dat je embered bent (wat je na het verslaan van een boss sowieso bent totdat je dood gaat).

Wat ik vaak doe als ik door een player geinvade wordt terwijl ik bijvoorbeeld veel souls heb die ik niet wil verliezen, is om naar een plek te rennen waar ik makkelijk mijn souls terug kan halen mocht ik dood gaan en waar je sowieso ongestoord kan vechten zonder ook nog eens de mobs van je te moeten slaan. Het is soms wel irritant als je een invader hebt die gemene truukjes uit haalt waar je met een karakter gericht op pve niet zo snel een antwoord op hebt (veel rollen bijvoorbeeld waardoor je hem wel raakt, maar door i-frames geen damage doet), maar in mijn ervaring is het voordeel dat je hebt boven een invader genoeg om de meeste wel te kunnen verslaan. Je moet alleen niet in paniek raken en proberen de omstandigheden in jouw voordeel te brengen. Zeker nu de game al wat langer uit is en je het wat serieusere volk overhoud, heb ik weinig problemen en irritaties met invasions meer (en als ik ze eenmaal in een stunlock met mijn greatsword heb, is het vaak al snel afgelopen voor ze >:) ).

Maar moraal van het verhaal, niet te druk maken om invasions, doodgaan hoort bij Dark Souls en souls verliezen kan even klote aanvoelen, maar hindert je voortgang nauwelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Phaex schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:16:
Allereerst, je bent als host redelijk in het voordeel. Je hebt meer health, meer Estus. Echt iets verliezen doe je niet, behalve dat je je Souls moet ophalen. Je krijgt een ember als je een invader verslaat.

De invader krijgt bij winst zijn Embered status terug, een ember en een covenant item, afhankelijk van welk covenant hij lid is. Deze items kun je inleveren bij het covenant voor rewards. Afgezien van mensen die alles willen maxen voor trophies/achievements gaat het vooral om lol.
Maar eigenlijk doen mensen het meer om te zieken/vechten met echte spelers. Ik doe het zelf vooral om op humoristische wijze summons van hosts te killen. Hosts zelf laat ik daarna meestal met rust tot ze een nieuwe phantom summonen, en dan begint het feestje weer opnieuw.

Probeer zelf eens iemand te invaden zou ik zeggen. Wanneer je gaat invaden kiest de game bij voorkeur mensen die andere spelers summonen. 9/10 keer kom je tegen een host en een stuk of 2 phantoms. Verwacht dus geen eerlijk gevecht, invasions zijn geen duels.

Oh, en je kunt alleen invaded worden als je Embered bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Ok dat is duidelijk :-)
Alleen begrijp ik de covenants nog niet goed. Ik ben er al een aantal tegengekomen maar weet niet echt goed wat er mee te doen of hoe ze te gebruiken. Zo heb ik al een aantal 'symbols' in mijn backpack zitten (unequipped).
Als ik bvb voor de Sunlight zou kiezen, ben ik dan altijd vast aan hun of kan je bij elke covenant aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Phaex schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:03:
Ok dat is duidelijk :-)
Alleen begrijp ik de covenants nog niet goed. Ik ben er al een aantal tegengekomen maar weet niet echt goed wat er mee te doen of hoe ze te gebruiken. Zo heb ik al een aantal 'symbols' in mijn backpack zitten (unequipped).
Als ik bvb voor de Sunlight zou kiezen, ben ik dan altijd vast aan hun of kan je bij elke covenant aansluiten?
Je kunt covenants vrij wisselen. Er staat geen penalty of sin tegenover. Dit was in Dark Souls 1 wel het geval overigens, maar gelukkig hebben ze dat achterwege gelaten.

Ga je iemand helpen equip bijvoorbeeld Sunlight. Ga je mensen summonen of embered solo spelen equip dan Way of Blue want dan krijg je mogelijk automatisch hulp van een Blue Sentinel als je invaded wordt. Sterker nog, je kunt Way Of Blue zelfs equipen wanneer je al invaded bent door een andere speler, dan komt er vaak alsnog een Blue helpen.

Verder ligt het er een beetje aan. Ik invade zelf dus vaak als Mad Dark Spirit (paars) omdat die een iets andere vibe hebben dan Rosaria's Fingers (rood). Als paars heb ik wat meer het idee dat je wat meer aan het ouwehoeren bent, waar je als rode invader echt puur en alleen credit krijgt als je de host killed. Rood geeft dan wel weer een erg goede ring als reward, dus waarschijnlijk is dat wel de nuttigste covenant voor PvP minded mensen. Maar die heeft een beetje pvper natuurlijk allang, dus vrije keus

[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 13-04-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Toch maar eens Dark Souls 3 besteld na traumatische ervaringen met Dark Souls 1.
Zaterdag binnen gekregen. Gelukkig voor het lange paasweekend. Inmiddels bij Dragonslayer Armor. Maar had gister geen zin om langer door te gaan. Na enkele frustraties daargelaten zeker een goede game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Naast mijn faith tank main van level 240 ergens (NG++ uitgespeeld, nog wat laatste dingen doen voordat die naar NG+3 gaat) nu ook bezig met een een pyromancer. Deze wordt level 125, en min-maxed voor de onyx blade. Momenteel is die level 80, en net in de 2e DLC aangekomen :)

Gister nog Champion Gundyr verslagen voor de Prisoner's Chain, en in 1 summon sessie 3 proofs verdiend :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik ben nu voor het eerst met een STR/VIT build bezig, was eigenlijk mijn idee om eens met Yhorm's Great Machete aan de slag te gaan maar holy shit wat is de Great Club een vet PvP/ invasion wapen! Die R2 is echt de beste roll catching move die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Zelfs al rollen ze weg dan verwachten ze een tweede R2 bijna nooit.

Eerst volgende wat ik nu ga doen is een level 25 build met een +3 Large Club maken voor low level invasions. >:) Ben weer helemaal hooked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39
Gisterenavond, na bijna 40 uur ingame tijd, de storyline uitgespeeld zonder DLC. Dit was mijn eerste DS game, maar ik weet al waar ik de komende tijd mee bezig ben :)

Heb zelf een STR/DEX build (allebei op 40) en met behulp van een Claymore+10 en Heretic's Staff met Great Magic Weapon redelijk eenvoudig door het spel heen gegaan. Zeker met de NPC's die je kan summonen, waar ik pas na 4 of 5 bosses achter kwam, zijn de bosses goed te doen.

Voor ik aan NG+ ga beginnen eerst eens zo veel mogelijk spulletjes die ik heb laten liggen verzamelen. En note to self: niet gelijk de eerste de beste NPC die je tegenkomt een kopje kleiner maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe ik dat eigenlijk, het summonen van npcs? moet ik geembered zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
Ja, dat moet. Kwam ik ook pas later achter :D Vooral omdat de embers die je in het begin hebt en kan vinden nogal schaars zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Venturi op 20-04-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Als je zelf iemand succesvol met een boss helpt of killed met een invasion krijg je altijd een ember. Zo schaars zijn ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
Dan moet je dat ook weten ;) als beginnend DS speler snap je, of in ieder geval ik, er in het begin niet zoveel van. Invasions, Covenants, goede builds, NPC's, infusion, transposition.

Ik wilde het zonder wiki spelen, maar soms ontkom je er bijna niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Oh, dat geloof ik best hoor. Sterker, er zullen een hoop mensen zijn die dat soort dingen na het uitspelen van de game nog niet eens snappen.
Maar toch, embers zijn toch zo'n beetje het minst zeldzame item in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
Ok, toch maar de GOTY besteld.
Ik heb buiten de reveal trailer van voor de release nog vrijwel niets gezien van de game, dus ik ga er blind in.
Nu weet ik wel dat je voor de platinum de game 3 keer moet doorspelen vanwege ringen of iets, dus zaken/quests ed die ik in de eerste playthrough mis pak ik in de tweede of derde wel op.

Mijn vraag aan jullie: is er iets wat ik écht moet weten voordat ik begin? En dan bedoel ik echt essentiële zaken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

dvdkiwi schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:04:
Mijn vraag aan jullie: is er iets wat ik écht moet weten voordat ik begin? En dan bedoel ik echt essentiële zaken.
Nee, niet echt. De meeste dingen ontdek je vanzelf. En anders niet, dat hoort bij Dark Souls. Maar op zich valt het in DS3 wel mee qua obscure dingen die je nooit zult ontdekken. Er zijn er wel een paar, maar DS1 en 2 hadden een veel hoger "WTF hoe kun je dat weten" gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Koel, bedankt :)
Dan gaan we er gewoon lekker in en zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Ik krijg sinds vorige week de message dat ik mogelijk invalid game data op mijn account heb. Wat kan dit betekenen? Kan dit liggen aan het feit dat ik een Widescreen mod gebruik? Ik heb namelijk een 21:9 beeldverhouding scherm en ik gebruik daar 'Souls Unsqueezed' voor om het scherm beeldvullend te krijgen.
In de tekst staat erbij dat ik de 'data' moet verwijderen omdat ik anders gepenaliseerd zou worden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Phaex schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:14:
Ik krijg sinds vorige week de message dat ik mogelijk invalid game data op mijn account heb. Wat kan dit betekenen? Kan dit liggen aan het feit dat ik een Widescreen mod gebruik? Ik heb namelijk een 21:9 beeldverhouding scherm en ik gebruik daar 'Souls Unsqueezed' voor om het scherm beeldvullend te krijgen.
In de tekst staat erbij dat ik de 'data' moet verwijderen omdat ik anders gepenaliseerd zou worden... :?
Jep dat is het waarschijnlijk :) Je hebt data aangepast, dus krijg je de melding

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
corset schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:29:
[...]

Jep dat is het waarschijnlijk :) Je hebt data aangepast, dus krijg je de melding
Dan moet ik gaan kiezen tussen permanent offline spelen of met black bars spelen :-( *niet leuk*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Dus, Dark Souls III >:)

Gisteren een fantastisch mooi poppetje gemaakt en begonnen aan de game.
Het eerste wat me opviel is dat de pace en de combat net even anders werken dan in Bloodborne.
De parry met het schild is me een paar keer gelukt (zelfs tegen Iudex Gundyr) maar vaak ben ik veel te vroeg.
Ik had gedacht dat je je schild op kon houden ter verdediging maar zo simpel werkt het niet.

Paar poppetjes doodgemaakt en alle messages gelezen en toen kwam het: totaal nog geen 5 minuten in de game en je ziet al een grote open area met een grote versteende soldaat in het midden. "Mij foppen ze niet meer" dacht ik en dus wist ik al wat me te wachten stond >:)
Ik dacht ook dat ik dit varkentje wel even ging wassen, "want ik heb toch potverdomme Bloodborne uitgespeeld?!?". Viel dat even tegen _O-
8 pogingen nodig gehad om 'm af te maken en dan nog weet ik niet waar ik in zijn 2e fase eigenlijk mee bezig was. Meer geluk dan wijsheid zullen we maar zeggen. De eerste 8 streepjes staan al op mijn you died papiertje.
Wat me wel direct opviel: je hebt maar 3 health potions :/

Ik ga vanavond weer verder spelen, voornamelijk een beetje rondmoorden om aan de combat en dergelijke te wennen. Qua items heb ik ook al één en ander in bezit waarvan ik geen benul heb wat het doet maar dat wijst uiteindelijk zichzelf wel denk ik.
Heerlijk hoe dark Souls je weer zonder enige uitleg de game in smijt :P
Wel één vraag: wat is de beste verdedigingstactiek? Rollen/dodgen zoals in Bloodborne of het krappe timewindow van de shield parry gebruiken? (waarbij het waarschijnlijk net als in Bloodborne is dat niet elke aanval en elke vijand te parry'en is)

*edit

Bloodborne all over again deze game :X
Ik struin nu drie en een half uur rond in het eerste gebied (High Wall of Lothric) zonder enige progressie.
Er lopen vijanden rond met schilden en speren die mij elke keer 2 Estus Flasks kosten. Als ik dan met één flesje verder moet exploren kom ik natuurlijk niet ver...
Gisteren wel eindelijk een eerste shortcut gevonden, omdat ik á la Bloodborne besloot gewoon door te rennen ipv te vechten. Ik heb alleen geen idee waar ie uitkomt. Hoe dat kan? Check maar:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7Y3d3sHVgK4]
_O- _O-

Het turven van het aantal deaths ben ik inmddels mee gestopt, ik ben de 25 wel gepasseerd nu.
Dat wordt weer verder exploren en uitzoeken.
Toch even een stukje walkthrough van het eerste gebied gezien, puur om te zien waar ik heen moet, maar de stukken die ik nu al gemist heb :D

Voorlopige conclusie: Dark Souls is lastiger dan Bloodborne. Reden: de onwennige combat en de weinige health potions.

Lol, kom er na 4uur achter dat je je schild ook gewoon voor je kunt houden :P

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:41:

Het eerste wat me opviel is dat de pace en de combat net even anders werken dan in Bloodborne.
De parry met het schild is me een paar keer gelukt (zelfs tegen Iudex Gundyr) maar vaak ben ik veel te vroeg.
Ik had gedacht dat je je schild op kon houden ter verdediging maar zo simpel werkt het niet.

Paar poppetjes doodgemaakt en alle messages gelezen en toen kwam het: totaal nog geen 5 minuten in de game en je ziet al een grote open area met een grote versteende soldaat in het midden. "Mij foppen ze niet meer" dacht ik en dus wist ik al wat me te wachten stond >:)
Ik dacht ook dat ik dit varkentje wel even ging wassen, "want ik heb toch potverdomme Bloodborne uitgespeeld?!?". Viel dat even tegen _O-
8 pogingen nodig gehad om 'm af te maken en dan nog weet ik niet waar ik in zijn 2e fase eigenlijk mee bezig was. Meer geluk dan wijsheid zullen we maar zeggen. De eerste 8 streepjes staan al op mijn you died papiertje.

Ik ga vanavond weer verder spelen, voornamelijk een beetje rondmoorden om aan de combat en dergelijke te wennen. Qua items heb ik ook al één en ander in bezit waarvan ik geen benul heb wat het doet maar dat wijst uiteindelijk zichzelf wel denk ik.
Wel één vraag: wat is de beste verdedigingstactiek? Rollen/dodgen zoals in Bloodborne of het krappe timewindow van de shield parry gebruiken? (waarbij het waarschijnlijk net als in Bloodborne is dat niet elke aanval en elke vijand te parry'en is)

*edit

Ik struin nu drie en een half uur rond in het eerste gebied (High Wall of Lothric) zonder enige progressie.
Er lopen vijanden rond met schilden en speren die mij elke keer 2 Estus Flasks kosten. Als ik dan met één flesje verder moet exploren kom ik natuurlijk niet ver...
Gisteren wel eindelijk een eerste shortcut gevonden, omdat ik á la Bloodborne besloot gewoon door te rennen ipv te vechten. Ik heb alleen geen idee waar ie uitkomt. Hoe dat kan? Check maar:

[video]
_O- _O-

Het turven van het aantal deaths ben ik inmddels mee gestopt, ik ben de 25 wel gepasseerd nu.
Toch even een stukje walkthrough van het eerste gebied gezien, puur om te zien waar ik heen moet, maar de stukken die ik nu al gemist heb :D

Voorlopige conclusie: Dark Souls is lastiger dan Bloodborne. Reden: de onwennige combat en de weinige health potions.

Ik ben nu al benieuwd naar je verdere ervaringen in DS3 Kiwi :P

Ik heb bijna heel DS3 gespeeld a la Bloodborne, Dus dodgen. In de laatste DLC ben ik meer schilden gaan gebruiken omdat dat effectiever is. Als je je equip load onder de 70% houdt dan rol je redelijk snel. Boven de 70% heb je een fat roll. Onder de 30% ga je nog sneller maar dan kun je of amper gear dragen, of je moet heel hoge vitality hebben.

Ik heb dus altijd onder de 70% gezeten, als ik zwaardere gear vond heb ik punten in vitality gestopt om dat te kunnen dragen. je hebt ook ringen die je equip load verhogen. Helft van de tijd heb ik ook niet eens een schild vast gehad maar mn wapen met 2 handen vast gehouden. Scheelt ook weer gewicht van je schild :)

Je hebt inderdaad minder healing dan in Bloodborne in het begin. Als je shards vindt in de game kun je je estus hoeveelheid verhogen. Daar heb ik ook erg aan moeten wennen. Ik moet wel zeggen dat ik de base game makkelijker vindt dan Bloodborne, als je er eenmaal een beetje in zit. Er zijn zoveel meer build mogelijkheden dat het soms lastig kiezen is. Voordeel is wel dat je later in de game je punten kunt respeccen naar wat je dan eventueel wilt.

Ik ga je niet vertellen waar je wel of niet naartoe moet, exploren is het meeste van de fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:41:

*edit

[video]
_O- _O-

Bereid je dan maar voor >:)
Ik vond DS3 in het begin veel te makkelijk. De eerste paar bosses gingen in 1 of 2 keer neer. Later werd het wel lastiger. Ik twijfel nu of ik niet in de war ben met DS2. DS2 had iig makkelijkere bosses dan DS3. De trash mobs van DS3 weer makkelijker dan DS2. Beide vond ik iig makkelijker dan Bloodborne. DS3 heeft ook niet echt veel bazen die mij heel veel tijd hebben gekost. Misschien 1 of 2 waar ik het serieus lastig mee had.

Vraagje jij hebt de GOTY editie? Zitten er codes bij of staat de DLC op de disc?

[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 01-05-2017 10:15 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste