Ja je gaat er aan wennen he. Gebruik wel alleen R1.. R2 is mij veels te langzaam. Dus dan is misschien toch een ander wapen fijner als Knight... Lastig..
Zo, alle boss en ending trophies zijn binnen. Moet nog
Alle infusions. Zo gedaan
Alle gestures. Geen idee
Sorceries miracles en pyros komt met andere run
Master of rings komt ooit, als ik zin heb om ng+3 te gaan doen.
Edit,
Infusion gedaan
Gestures mis ik er 2, niet meer te krijgen. 1 is niet te krijgen icm de usurpation ending. Andere is beckon..
Spells komt dus met gestures run.
Alle gestures. Geen idee
Edit,
Infusion gedaan
Gestures mis ik er 2, niet meer te krijgen. 1 is niet te krijgen icm de usurpation ending. Andere is beckon..
[ Voor 28% gewijzigd door corset op 28-04-2016 17:19 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
https://dl.dropboxusercon...8282964/Albums/index.html
screen shotjes genomen m.b.t. de genialiteit van dit spel ...
doe je je fakkel omhoog, zie je daar zo iets ....
Haha. Eerste keer dat ik dat gedrocht zag hangen direct door gesprint.SideShow schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:43:
https://dl.dropboxusercon...8282964/Albums/index.html
Van dex naar strength gespecced. Great axe en ceastus, wat n pracht combo voor estoc straight sword r1 spam invaders. Parry met ceastus en dan volle bak die great axe in de invaders z'n bakkes rammen, toedeloe!
Zo net na 39uur darksouls uitgespeeld.
Nu even de nameless king nog verslaan.
Inmiddels level 87 en twijfel of ik ng+ start of dat ik een nieuwe character ga maken.
Heb nog niet alle items natuurlijk, want heb niks via internet gezocht voor eventuele bijzondere verstop plekken.
Wel een vraag als ik eventueel mijn verdeelde punten met levellen wil wijzigen hoe doe ik dat ?iemand een tip?
Inmiddels level 87 en twijfel of ik ng+ start of dat ik een nieuwe character ga maken.
Heb nog niet alle items natuurlijk, want heb niks via internet gezocht voor eventuele bijzondere verstop plekken.
Wel een vraag als ik eventueel mijn verdeelde punten met levellen wil wijzigen hoe doe ik dat ?iemand een tip?
http://darksouls3.wiki.fe...osaria,+Mother+of+Rebirthfevo-1190 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:16:
Zo net na 39uur darksouls uitgespeeld.
Zo,
uiteindelijk wat verder;
Ik moet nog de volgende trophies:
All Pyromancies
All Miracles
All Sorceries
All Rings
Even kijken of ik de 3 spell classes in 1 run kan doen, en dan nog een run tot NG+3 voor de ringen erna
uiteindelijk wat verder;
Ik moet nog de volgende trophies:
All Pyromancies
All Miracles
All Sorceries
All Rings
Even kijken of ik de 3 spell classes in 1 run kan doen, en dan nog een run tot NG+3 voor de ringen erna
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Al die spells kunnen prima in 1 run. Voor de pvp rewards gewoon een paar avondjes meedraaien bij de duel area na Pontiff en dan heb je ze zo.
Verder hoef je geen sorcerer/pyro/cleric te zijn om ze allemaal te halen.
Verder hoef je geen sorcerer/pyro/cleric te zijn om ze allemaal te halen.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Tot welke level doe jij je character levellen?
Ik denk dat ik in DS3 niet voorbij de 120 ga levellen.fevo-1190 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:52:
Tot welke level doe jij je character levellen?
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik ben gestopt bij de 130 inderdaad, vond dat wel mooi rond en kan alle builds maken die ik wil maken dat is wel handigVoxalizer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:53:
[...]
Ik denk dat ik in DS3 niet voorbij de 120 ga levellen.
Met vriend van me die dingen voor moundmakers gehaald
Is een ng+ een must om te doen als je verder wil levellen?WeAreLegion schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:00:
[...]
Ik ben gestopt bij de 130 inderdaad, vond dat wel mooi rond en kan alle builds maken die ik wil maken dat is wel handigvind alleen het pvpen niet zo leuk haha.
Met vriend van me die dingen voor moundmakers gehaald
Meerdere builds maken? Via die link die me hierboven gestuurd is?
Voordat ik ng+ start moet ik dan nog wat doen , voordat ik belangrijke dingen verlies?
Wat is de waarde van zo een keuze eigenlijk? Maakt het uit voor iets?Voxalizer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:53:
[...]
Ik denk dat ik in DS3 niet voorbij de 120 ga levellen.
Als je heel hoog leveled word je minder snel gesummoned voor PVP omdat er niet veel zijn die echt heel hoog gaan. Nou zal het bij 200 nog wel mee vallen maar als je over 300 heen gaat duurt het gewoon even.SideShow schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:32:
[...]
Wat is de waarde van zo een keuze eigenlijk? Maakt het uit voor iets?
Zijn soort van "regels" zodat je goed kan pvpen zeg maar. Ik zelf vind 130 wel genoeg omdat je eigenlijk alle builds er wel mee kan maken verder die paar levels maakt dan ook niet zoveel uit meer.
Gisteren pontiff verslagen met een summon voor de deur, gebruikte jullie deze ook? Of solo?
Soloshakespeare schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:39:
Gisteren pontiff verslagen met een summon voor de deur, gebruikte jullie deze ook? Of solo?
Same here. Eerste run is een ervaring die je maar één keer beleefd, dus daar ook alle bosses single gedaan en geen online walkthroughs bekeken. In NG+ en nu NG++ ben ik onder andere bezig met sunlight medals te verzamalen en die krijg je niet alleen als je gesummonded wordt voor coop, maar ook als je zelf hulp inroept van gele sings. Dus roep regelmatig wat hulp in, ook al kan ik de boss makkelijk genoeg single aan. Nu in NG++ ook veel meer bezig om de diverse NPC-questlines te volgen en daarbij regelmatig eens te kijken op internet.WeAreLegion schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:46:
[...]
Soloheb eerste run alle bosses solo gedaan, daarna boeit het me verder niet meer zo hehe.
usurp ending kan je niet alle gestures halen? Ik mis 2 gestures. Eentje van een summon waar ik eerst de npc phantom van had moeten killen. Eentje waar ik iemand niet had moeten vergeven. Ik had de usurpation ending..corset schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:40:
Zo, alle boss en ending trophies zijn binnen. Moet nog
Alle gestures. Geen idee
Edit,
Infusion gedaan
Kwa trophies moet ik nog de miracles, de pyromancies, rings en gestures. miracles en pyromancies ben ik nu mee bezig. Het zijn namelijk 2 covenants. Dus lekker die mobs aant farmen voor uurtje. Dan gewoon ff wat anders doen. Moet nog 14 van die kut oren. Maar word maar niet gesummoned. Ik heb het idee dat dat summoning systeem werkt alleen voor de area waar je in bent. Je kan niet naar andere areas summoned worden helaas. Enige keer dat ik als blue summoned ben, was in dezelfde area als waar ik zelf was
Maja, ff die covenants grinden, ook voor die ring van de fingers. Dan nog paar ringen die ik gemist heb. Daarna naar NG+ voor de ringen en de gestures. Dan naar NG++ voor de laatste ringen.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik moet nog uhhh paar miracles, paar ringen (NG++ en paar met covenants), en paar gestures en dan de andere ending (heb er nu 2).
Had het fout. Je verziekt de sirris questlinr als je hem doet. Je moet;ye-roon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:36:
[...]
usurp ending kan je niet alle gestures halen? Ik mis 2 gestures. Eentje van een summon waar ik eerst de npc phantom van had moeten killen. Eentje waar ik iemand niet had moeten vergeven. Ik had de usurpation ending..
Kwa trophies moet ik nog de miracles, de pyromancies, rings en gestures. miracles en pyromancies ben ik nu mee bezig. Het zijn namelijk 2 covenants. Dus lekker die mobs aant farmen voor uurtje. Dan gewoon ff wat anders doen. Moet nog 14 van die kut oren. Maar word maar niet gesummoned. Ik heb het idee dat dat summoning systeem werkt alleen voor de area waar je in bent. Je kan niet naar andere areas summoned worden helaas. Enige keer dat ik als blue summoned ben, was in dezelfde area als waar ik zelf was
Maja, ff die covenants grinden, ook voor die ring van de fingers. Dan nog paar ringen die ik gemist heb. Daarna naar NG+ voor de ringen en de gestures. Dan naar NG++ voor de laatste ringen.
Invasion in road of sacrifice afmaken vlak voor farron keep bonfire
Pale tongue offeren aan rosaria
Npc summon bij de 3 fire deur.
Rosaria offer verpest sirris quest.
Ik zit nog in mn eerste playthrough ergens, ga pas daarna op de wiki kijken wat ik gemist heb, en welke trophies er allemaal zijn. Bosses doe ik de eerste paar attempts alleen, laat me een paar keer summonen om ze te leren kennen, en kijk dan per boss waar ik zin in heb. Solo challenges en challenge runs komen later nog wel.
Ook nog een epische assist gedaan,
spoiler:
In de smouldering lake nu ook de boss dood (solo 2e attempt), niet echt moeilijk verder, alle ruimte om hem af en toe te slaan of er van een afstandje wat bolts in te schieten. De pickups uit de lava ook opgehaald, met de speckled stoneplate ring, fire res ring, flash sweat en zo'n pellet. Niet genoeg om het levend terug te redden, maar de drops heb ik mooi wel 
Ook nog een epische assist gedaan,
spoiler:
Vanuit de church bonfire in Irithyll helemaal buiten rond, shortcuts opgehaald, en de pontiff verslagen, allemaal met 5 estus (helft van mn huidige 10 als summon), stuurt de host me daarna een msg met "you legend"
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Iemand trouwens ervaring met de NTSC versie van de game?
Ik heb de grootste moeite om co-op te doen met vrienden die de Europese versie hebben. Ik weet dat de game geen regio-lock heeft, maar nog...
Ik heb de grootste moeite om co-op te doen met vrienden die de Europese versie hebben. Ik weet dat de game geen regio-lock heeft, maar nog...
corset schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:27:
[...]
Had het fout. Je verziekt de sirris questlinr als je hem doet. Je moet;
Invasion in road of sacrifice afmaken vlak voor farron keep bonfire
Pale tongue offeren aan rosaria
Npc summon bij de 3 fire deur.
Rosaria offer verpest sirris quest.
spoiler:
Sirris heeft niets te maken met Usurp ending though. Dus snap niet waarom je die link legt.
Anyways, ik heb heel die npc invade gemist(was niet embered) en toen waren de abyss watchers al dood. Dat geef ik ook aan in mijn stukje tekst. Echter ik ben niet zo specifiek en probeer het niet te spoilen voor anderen.
Lol SNES flashback.Kashika schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:35:
Iemand trouwens ervaring met de NTSC versie van de game?
Er zijn geen verschillende versies van games meer. Dit is de HD era. Regio lock is alleen zodat mensen in andere playstation store/xbstore terecht komen. Plus om er voor te zorgen dat games gekocht worden in de regio waar je bent, money issues. Je moet gewoon kunnen verbinden met alles en iedereen.
Het probleem is gewoon: co-op en summons zijn kut atm. Zeker als jij hoger level en hogere wapens hebt(of lager). Zet gewoon een password aan, zet matchmaking op worldwide en hope for the best.
[ Voor 37% gewijzigd door ye-roon op 29-04-2016 10:49 ]
Ik heb zo'n 28 Proof of Concord Kept momenteel waarvan het overgrote merendeel in pvp zijn gehaald. Je kunt met zowel Blue Sentinels als Blades Of The Darkmoon equipped overal naartoe gesummoned worden, dus ook area's waar je niet bent. Bij sommige mensen is het broken, anderen werkt het perfect. Als ik zo'n covenant equip word ik op level 120 binnen twee minuten gesummoned.ye-roon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:36:
[...]
usurp ending kan je niet alle gestures halen? Ik mis 2 gestures. Eentje van een summon waar ik eerst de npc phantom van had moeten killen. Eentje waar ik iemand niet had moeten vergeven. Ik had de usurpation ending..
Voor Pale Tongues moet je zelf invaden.
Oh interesant. Ik ben nu aan het levelen richting de 120 op PS4. Ik ben nu level 115. Maar ik word echt nooit gesummoned. Ik ben de silver knights aan het farmen in de hoop op die oortjes. Misschien dat ik een langere route ga doen bij die archers, met hidden body zien ze me toch niet en zo blijf ik wat langer in de wereld, zonder elke keer te rusten bij een bonfire en de wereld te resetten. Ik heb ook het idee dat het misschien met hollowing te maken heeft. Dus ben ook "even" 714k souls aant farmen om m'n dark sigil weg te halen. Maja, zo gebeurd tijdens het farmen van die oortjes.
Tongen droppen ook van de darkwraiths. Best wel veel eigenlijk. Plus ik ben nu zwaar OP voor die gasten dus gaat lekker snel. Die andere kan ook snel. Maar ik ga die wel proberen om via pvp te halen.
Tongen droppen ook van de darkwraiths. Best wel veel eigenlijk. Plus ik ben nu zwaar OP voor die gasten dus gaat lekker snel. Die andere kan ook snel. Maar ik ga die wel proberen om via pvp te halen.
Daarom zeg ik, "had het fout". En spoilers? Dat er npc invaders zijn? Dat sirris rosaria niet goed vind? Iets wat ze vanaf moment 1 aangeeft? Dat is net zon spoiler als dat de firekeeper je helpt met levellen.ye-roon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:45:
[...]
spoiler:Sirris heeft niets te maken met Usurp ending though. Dus snap niet waarom je die link legt.
Anyways, ik heb heel die npc invade gemist(was niet embered) en toen waren de abyss watchers al dood. Dat geef ik ook aan in mijn stukje tekst. Echter ik ben niet zo specifiek en probeer het niet te spoilen voor anderen.
[...]
Lol SNES flashback.
Er zijn geen verschillende versies van games meer. Dit is de HD era. Regio lock is alleen zodat mensen in andere playstation store/xbstore terecht komen. Plus om er voor te zorgen dat games gekocht worden in de regio waar je bent, money issues. Je moet gewoon kunnen verbinden met alles en iedereen.
Het probleem is gewoon: co-op en summons zijn kut atm. Zeker als jij hoger level en hogere wapens hebt(of lager). Zet gewoon een password aan, zet matchmaking op worldwide en hope for the best.
Maar goed, vanmiddag maar even alle spells halen. Kan nu ongeveer in de eerste 10 minuten in undead settlement zijn. Moet alleen de run naar watchers en sage oefenen, en dan heb ik dat binnen de eerste 30 minuten gedaan.
Hollowing kun je ook resetten met een Purging Stone (kost 500 souls), weghalen doe je het daarmee niet, maar je reset het letterlijk naar nul. Hollowing schijnt voor co-op uit te maken, vanaf een bepaald hollow level kun je nog maar 1 iemand sommonen.ye-roon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:06:
Oh interesant. Ik ben nu aan het levelen richting de 120 op PS4. Ik ben nu level 115. Maar ik word echt nooit gesummoned. Ik ben de silver knights aan het farmen in de hoop op die oortjes. Misschien dat ik een langere route ga doen bij die archers, met hidden body zien ze me toch niet en zo blijf ik wat langer in de wereld, zonder elke keer te rusten bij een bonfire en de wereld te resetten. Ik heb ook het idee dat het misschien met hollowing te maken heeft. Dus ben ook "even" 714k souls aant farmen om m'n dark sigil weg te halen. Maja, zo gebeurd tijdens het farmen van die oortjes.
Of het voor de politie covenants uitmaakt weet ik niet. Ik werd rond level 40 steeds binnen 10 sec gesummoned dus had al 30 van die dingen voordat ik ze kon inwisselen, nu (net onder level 100) wordt ik nooit meer gesummoned wanneer ik deze covenants activeer.
[...]
Lol SNES flashback.
[/quote]
Dat is het punt. Password stond aan. Niks.
Maat van me heeft ook NTSC versie en die zag ik echt direct.
Als ik door randoms gesummoned wordt, of ik invade dan zijn het altijd Amerikanen, Aziaten of Japanners.
Lol SNES flashback.
[/quote]
Dat is het punt. Password stond aan. Niks.
Maat van me heeft ook NTSC versie en die zag ik echt direct.
Als ik door randoms gesummoned wordt, of ik invade dan zijn het altijd Amerikanen, Aziaten of Japanners.
Je zult het vast weten maar voor het geval: een dagger/bijl met quickstep special doet wonderen voor swamps en andere langzaam loop gebieden.corset schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:13:
[...]
Daarom zeg ik, "had het fout". En spoilers? Dat er npc invaders zijn? Dat sirris rosaria niet goed vind? Iets wat ze vanaf moment 1 aangeeft? Dat is net zon spoiler als dat de firekeeper je helpt met levellen.
Maar goed, vanmiddag maar even alle spells halen. Kan nu ongeveer in de eerste 10 minuten in undead settlement zijn. Moet alleen de run naar watchers en sage oefenen, en dan heb ik dat binnen de eerste 30 minuten gedaan.
corset schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:13:
[...]
Maar goed, vanmiddag maar even alle spells halen.
Dat is gewoon invaden of mobs grinden. Duurt ff, maar is redelijk simpel.Voxalizer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:51:
[...]
Vanmiddag zegt ie. Je weet dat je daarvoor een heleboel covenanten moet ranken?
Sunbros zijn vooral snel. Zat aan het einde van mn eerste run al op 30 dingen zonder er moeite voor te doen.
Die zijn snel jah maar die andere valt wel tegen hoor dat doe je niet zo ff in een middagjecorset schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:15:
[...]
Dat is gewoon invaden of mobs grinden. Duurt ff, maar is redelijk simpel.
Sunbros zijn vooral snel. Zat aan het einde van mn eerste run al op 30 dingen zonder er moeite voor te doen.
Sunbros, Moundmakers en Rosaria's Fingers heb ik al binnen, maar ik moet gewoon een beetje lachen bij zo'n uitspraak. Vooral Aldritch Faithfuls zijn lastig omdat je 9/10 keer in de fightclubs buiten Pontiff gesummoned wordt. En dan krijg je dus geen enkele reward.
Ik heb die gefarmed op die deacons daar net buiten waar je ze kan inleveren. Zelfs zonder extra item find had ik er gemiddeld 1 per run. Daarna met symbol, crystal sage rapier, gouden slang was het 2-3. Dus zo gebeurd.Voxalizer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:26:
Sunbros, Moundmakers en Rosaria's Fingers heb ik al binnen, maar ik moet gewoon een beetje lachen bij zo'n uitspraak. Vooral Aldritch Faithfuls zijn lastig omdat je 9/10 keer in de fightclubs buiten Pontiff gesummoned wordt. En dan krijg je dus geen enkele reward.
Ach, je moet niet doen alsof het lastig is. Het kost tijd ja, maar omdat je zowel pvp als mobs kan grinden is het al vele malen makkelijker dan oudere souls games.Voxalizer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:26:
En hell, 85% van de trophies zijn al zo gedaan in 2 runs. Mogen er dan een keer wat tricky dingen inzitten? Ik ga er gewoon een weekendje mee bezig terwijl ik alle ringen haal. Ng++ nodig, dus genoeg tijd voor covenant items.
Meh, grinden. Ik zeg ook niet dat het lastig is, doelde meer op dat middagje. Maar goed ik geef niet om de trophies dus ik haal ze wel gewoon via pvp op mn dooie akkertje. Overigens is het niet moeilijker of makkelijker dan de vorige games. From heeft altijd mobs in de game gezet die ervoor zorgen dat mensen die offline spelen ook gewoon alle ringen/spells/trophies kunnen halen.
Nu toch maar een guide erbij gepakt, ik was bang dat ik iets over het hoofd zag bij de Abyss Watchers (maar dat doe ik helaas niet...).
Ja...ik ben lekker op mijn dode (HA! pun not intended) gemak bezig, af en toe even spelen...volgens mij is het alleen niet zo bevorderend voor mijn vaardigheden
spoiler:
die eerste fase is vrij eenvoudig, dodge en aanvallen totdat de andere Watcher er is..op ten duur gaan ze elkaar in de haren zitten (die met de rode ogen ieg) dan kan je de boss makkelijk neerhalen. Die tweede fase...man...
. De moveset is hetzelfde (toch?) maar ik ga telkens gewoon KEIHARD af, vaak binnen een paar seconden al 

Ja...ik ben lekker op mijn dode (HA! pun not intended) gemak bezig, af en toe even spelen...volgens mij is het alleen niet zo bevorderend voor mijn vaardigheden
Heb je een goed schild met fire resistance? Als je het rollen niet goed kan timen kun je eventueel proberen te blocken en daarna terug meppen.
Zo bijna 3 miljoen souls verder, maar heb dan alles van de darkmoon (die ring) en de wolf ring (rank 2) verder er allemaal chunks en dergelijke van gekocht want levelen doe ik op moment niet meer hehe. Moet nou nog alleen de NG++ ringen. En wat andere dingen maar volgens mij heb ik nu alles van de covenants wat geld voor de trophies.
edit: Moet er blijkbaar nog 20 voor een miracle, maar goed dat komt wel in NG++ farm ze wel gewoon. Muziek aan en gaan
nu respeccen naar sorcerer en gaan met die handel.
edit: Moet er blijkbaar nog 20 voor een miracle, maar goed dat komt wel in NG++ farm ze wel gewoon. Muziek aan en gaan
[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 29-04-2016 23:10 ]
Daar heb ik nog niet naar gekeken..ik ben volledig op dex gegaan, nog helemaal geen schild gebruiktJimmy-time1 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:32:
Heb je een goed schild met fire resistance? Als je het rollen niet goed kan timen kun je eventueel proberen te blocken en daarna terug meppen.
Zelf had ik bedacht om als een mietje weg te rennen en op afstand af en toe een pijl te schieten.
[ Voor 4% gewijzigd door Sumerechny op 29-04-2016 23:11 ]
Deze avond Aldrich en Dancer neergehaald:
Aldrich
Dancer
Beide toch een keer of 4 moeten proberen voor ik ze neer had. Zie nu pas dat ik bij Aldrich niet eens embered was
Ik heb hiervoor Bloodborne gespeeld, dat voor mijn gevoel toch een stuk makkelijker was. Als ik de filmpjes vergelijk van de Dancer met Gehrman (Bloodborne eindbaas), dan zie ik dit ook duidelijk terug.
Terwijl ik, relatief gezien, in DS3 meer in health geïnvesteerd heb dan in BB, slaat de Dancer me voor bijna de helft van mijn leven en dat soms 2 keer achter elkaar. In het gevecht in BB wordt ik bijna nooit voor meer dan een kwart geraakt.
Daar komt dan nog bij dat in BB healen sneller gaat, je meer heal-items hebt, leven terug krijgt door aan te vallen en in het gevecht met Gehrman tenminste, meer tijd krijgt voor te healen.
Zelf vind ik het niet erg, BB was ik voor mijn gevoel wat te snel doorheen. Maar als je van BB komt en nog nooit DS gespeeld hebt kan ik me voorstellen dat dit even wennen is, zeker als je een BB-achtige speelstijl wilt aanhouden.
Aldrich
Dancer
Beide toch een keer of 4 moeten proberen voor ik ze neer had. Zie nu pas dat ik bij Aldrich niet eens embered was

Ik heb hiervoor Bloodborne gespeeld, dat voor mijn gevoel toch een stuk makkelijker was. Als ik de filmpjes vergelijk van de Dancer met Gehrman (Bloodborne eindbaas), dan zie ik dit ook duidelijk terug.
Terwijl ik, relatief gezien, in DS3 meer in health geïnvesteerd heb dan in BB, slaat de Dancer me voor bijna de helft van mijn leven en dat soms 2 keer achter elkaar. In het gevecht in BB wordt ik bijna nooit voor meer dan een kwart geraakt.
Daar komt dan nog bij dat in BB healen sneller gaat, je meer heal-items hebt, leven terug krijgt door aan te vallen en in het gevecht met Gehrman tenminste, meer tijd krijgt voor te healen.
Zelf vind ik het niet erg, BB was ik voor mijn gevoel wat te snel doorheen. Maar als je van BB komt en nog nooit DS gespeeld hebt kan ik me voorstellen dat dit even wennen is, zeker als je een BB-achtige speelstijl wilt aanhouden.
BB was ook mijn eerste FROM titel, geweldige game maar op een ander niveau dan de souls games. BB heb ik compleet zonder hulp gedaan en hier was ik in nog geen 25u doorheen met redelijk 'gemak' ten opzichte van ds2 en ds3. Momenteel heb ik 43u op de teller staan bij ds3, alle bosses verslagen en 2x hulp ingeroepen. Ging me een stuk minder soepel af dan BB..
Genoten ten top! Respec gedaan naar pyromancer, momenteel levl 87 en ga nu NG+ in, kijken of dit wat wordt! Anders gewoon opnieuw beginnen met een strength build en een ultra greatsword! Vorige/deze play was dex met sporadisch schild gebruik
Genoten ten top! Respec gedaan naar pyromancer, momenteel levl 87 en ga nu NG+ in, kijken of dit wat wordt! Anders gewoon opnieuw beginnen met een strength build en een ultra greatsword! Vorige/deze play was dex met sporadisch schild gebruik
hehe Ik heb wel DS1 en Demon Souls, maar vond Bloodborne wel moeielijker dan Dark Souls 3, het is dat ik veel rond gelopen heb om dingen te zoeken, maar die bosses vond ik met uitzondering van 2 eigenlijk wel meevallen.dijstr schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 02:48:
BB was ook mijn eerste FROM titel, geweldige game maar op een ander niveau dan de souls games. BB heb ik compleet zonder hulp gedaan en hier was ik in nog geen 25u doorheen met redelijk 'gemak' ten opzichte van ds2 en ds3. Momenteel heb ik 43u op de teller staan bij ds3, alle bosses verslagen en 2x hulp ingeroepen. Ging me een stuk minder soepel af dan BB..
Ben nu begonnen met NG++ maar die eerste (test) boss had ik in 4 schoten dood.
Abyss Watchers down, maar wat een vervelend gevecht is dat als je de movement van Bloodborne gewend bent. Zo stroef allemaal.
Klopt, bloodborne kon je jezelf nog fouten permiteren. Aangezien er geen regain is, en de combat een stuk meer berekenend is.bram1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:21:
Abyss Watchers down, maar wat een vervelend gevecht is dat als je de movement van Bloodborne gewend bent. Zo stroef allemaal.
Ik vind zelf deze combat wat beter, bb was iets te makkelijk met de bosses (op sommigen na) met regain. Maar het werkte wel gewoon heerlijk.
Abyss watchers is dan wel een awesome gevecht. Het deed mij heel erg denken aan maria uit the old hunters.
Na dat bedoel ik niet eens. Ik bedoel echt het dodgen en de responsiveness van de input die je geeft. Heb ook het idee dat de hitboxes niet helemaal lekker zijn.
Als ik vast zat in een attack wave, dan kwam ik er amper meer uit, terwijl je in Bloodborne na de eerste klap nog gewoon achter de tegenstander kunt komen.
Ik denk in ieder geval dat ik deze baas met Bloodborne movement meteen de eerste keer zou hebben. Nu wel een keer of 6/7 over gedaan.
Als ik vast zat in een attack wave, dan kwam ik er amper meer uit, terwijl je in Bloodborne na de eerste klap nog gewoon achter de tegenstander kunt komen.
Ik denk in ieder geval dat ik deze baas met Bloodborne movement meteen de eerste keer zou hebben. Nu wel een keer of 6/7 over gedaan.
[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 30-04-2016 14:06 ]
Ik vind dat er vrij weinig verschil zit in de responsiveness tussen Bloodborne en DS3. Ik heb gisteren nog BB gedaan, het was gewoon net als DS3. Met uitzondering van de dodges voelen ze qua movement voor mij echt hetzelfde. Misschien wisselen van wapen?
Nou de controls voelen toch wel aanzienlijk anders hoor. Ook met een lage equip load. DS is gewoon logger en trager, maar dat is altijd al zo geweest. Het had alleen wel iets directer mogen aanvoelen, wat mij betreft. Als je een parry wil doen met je schild en je drukt de knop in, dan duurt het nog even voordat je schild in de ideale positie staat. Het zal wel bij de game horen, maar het voelt geen moment alsof ik 100% controle over mijn character heb.Voxalizer schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:51:
Ik vind dat er vrij weinig verschil zit in de responsiveness tussen Bloodborne en DS3. Ik heb gisteren nog BB gedaan, het was gewoon net als DS3. Met uitzondering van de dodges voelen ze qua movement voor mij echt hetzelfde. Misschien wisselen van wapen?
Parry met een schild lijkt voor mij persoonlijk eerder geluk, het gaat vaker mis dan goed. Er lijkt een paar honderd ms vertraging in te zitten...
Probeer het eens met een ander schild. Lewellyn Shield bijvoorbeeld. Verder vind ik een Butcher Knife bijvoorbeeld sneller dan een Saw Spear. Qua movement, nogmaals, totaal niet log voor mijn gevoel.bram1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:15:
[...]
Nou de controls voelen toch wel aanzienlijk anders hoor. Ook met een lage equip load. DS is gewoon logger en trager, maar dat is altijd al zo geweest. Het had alleen wel iets directer mogen aanvoelen, wat mij betreft. Als je een parry wil doen met je schild en je drukt de knop in, dan duurt het nog even voordat je schild in de ideale positie staat. Het zal wel bij de game horen, maar het voelt geen moment alsof ik 100% controle over mijn character heb.
Ik snap wel wat je bedoelt, Bram. Uit eerdere posts van jou herinner ik me dat jij (nadat je enthousiast was over Bloodborne) Dark Souls 2 niet door kon komen. Misschien moet je het dan gewoon bij BB houden... Ik vind Dark Souls 3 ook IETS logger dan Bloodborne maar hij is zeker zo bruut. Bossfights zijn op de 1 of andere manier nog zieker dan Bloodborne vind ik. Beide games zijn mijn favoriet en ik vermaak me ook nog enorm met DS3 (nu halverwege ofzo gok ik).bram1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:15:
[...]
Nou de controls voelen toch wel aanzienlijk anders hoor. Ook met een lage equip load. DS is gewoon logger en trager, maar dat is altijd al zo geweest. Het had alleen wel iets directer mogen aanvoelen, wat mij betreft. Als je een parry wil doen met je schild en je drukt de knop in, dan duurt het nog even voordat je schild in de ideale positie staat. Het zal wel bij de game horen, maar het voelt geen moment alsof ik 100% controle over mijn character heb.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Bb is gewoon qua controls en alles een stuk minder straffend dan dark souls. Je kan uit combos dodgen, regain etc.
In ds wordt je keihard gepakt als je een fout maakt.
En dat moet je net liggen. Ik snap goed dat mensen bloodborne beter vinden qua controls, maar dat is appels met peren vergelijken.
En dat moet je net liggen. Ik snap goed dat mensen bloodborne beter vinden qua controls, maar dat is appels met peren vergelijken.
Nou, appels en peren... Meer sinaasappels en mandarijnen. Als je Dark Souls met Super Mario zou vergelijken... dát zijn appels en peren.corset schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:04:
Bb is gewoon qua controls en alles een stuk minder straffend dan dark souls. Je kan uit combos dodgen, regain etc.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Okok, tomaten en cherrytomatenspaceboy schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:20:
[...]
Nou, appels en peren... Meer sinaasappels en mandarijnen. Als je Dark Souls met Super Mario zou vergelijken... dát zijn appels en peren.
Maar goed, vanavond weer een nieuwe run starten. Alle spells, of alle rings.. Of allebei. Options, options...
Degene die ooit bedacht heeft dat je appels niet met peren kan of mag vergelijken is sowieso een domme lul. /offtopic
Helemaal mee eensVoxalizer schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:36:
Degene die ooit bedacht heeft dat je appels niet met peren kan of mag vergelijken is sowieso een domme lul. /offtopic
Ik vind DS3 gelukkig een stuk vetter dan DS2. Echter maakt de game tot nu toe geen enorme indruk en de bosses al helemaal niet. Maar ik neem de tijd. Ik wil 'm wel uitspelen, maar NG+ zie ik niet zo snel gebeuren.spaceboy schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:58:
[...]
Ik snap wel wat je bedoelt, Bram. Uit eerdere posts van jou herinner ik me dat jij (nadat je enthousiast was over Bloodborne) Dark Souls 2 niet door kon komen. Misschien moet je het dan gewoon bij BB houden... Ik vind Dark Souls 3 ook IETS logger dan Bloodborne maar hij is zeker zo bruut. Bossfights zijn op de 1 of andere manier nog zieker dan Bloodborne vind ik. Beide games zijn mijn favoriet en ik vermaak me ook nog enorm met DS3 (nu halverwege ofzo gok ik).
Dat ben ik wle met je eens. De bosses zijn qua stijl erg... Meh. In BB hadden alle bosses echt duidelijk te maken met de lore en hoe alles verwoven was. Dat mis ik wel bij DS3.bram1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:08:
[...]
Ik vind DS3 gelukkig een stuk vetter dan DS2. Echter maakt de game tot nu toe geen enorme indruk en de bosses al helemaal niet. Maar ik neem de tijd. Ik wil 'm wel uitspelen, maar NG+ zie ik niet zo snel gebeuren.
Het voelt niet meer aan als een grote wereld. Hoewel de theorieën over wolnir wel cool zijn als ze klopt;
spoiler:
high lord wolnir is misschien de playable hollow uit ds2. Hoewel het ver gezocht is past het schijnbaar
Ja ik heb nog lang niet alle bosses gehad, dus wat niet is kan nog komen.
Maar ik heb nog geen WTF IS DIT EN HOE KOM IK HIER IN GODSNAAM LANGS momenten gehad zoals bij Darkbeast Paarl, Laurence, Ludwig, Ebrietas en ik zal er vast nog wel eenlaar vergeten.
Maar ik heb nog geen WTF IS DIT EN HOE KOM IK HIER IN GODSNAAM LANGS momenten gehad zoals bij Darkbeast Paarl, Laurence, Ludwig, Ebrietas en ik zal er vast nog wel eenlaar vergeten.
BB was je eerste From game. Die wtf momenten zoals in BB krijg je dus nooit meer 
Ik heb zeker meer moeite met BB gehad dan DS3. Was ook mijn eerste From game.
Maar daardoor weet je nu wel een beetje wat je moet verwachten. Ook hoe hun denken met leveldesign. Het ECHTE nieuwe is eraf. Dat merk ik ook. Maar het blijft een dijk van een game en zeker de laatste 4 bosses vind ik supervette gevechten. En daar dacht ik na poging 1 wel wtf is dit?!
Ik heb zeker meer moeite met BB gehad dan DS3. Was ook mijn eerste From game.
Maar daardoor weet je nu wel een beetje wat je moet verwachten. Ook hoe hun denken met leveldesign. Het ECHTE nieuwe is eraf. Dat merk ik ook. Maar het blijft een dijk van een game en zeker de laatste 4 bosses vind ik supervette gevechten. En daar dacht ik na poging 1 wel wtf is dit?!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Als je Abyss Watchers pas dood hebt, dan heb je nog veel te gaanbram1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:09:
Ja ik heb nog lang niet alle bosses gehad, dus wat niet is kan nog komen.
Je gaat nu een makkelijk stuk in, daarna is het weer ouderwets hell.
(overigens nog meer dan 10 bosses te gaan
Eindelijk alle achievements in de game behaald, maar het begint nog niet te vervelen. Dit heb ik met niet veel spellen gehad. DS3 is voor mij dan ook echt een topper en ik denk dat ik er nog wel een paar weken achteraan kan plakken voordat ik er genoeg van heb
Ik word er nu al moe van.corset schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:47:
[...]
Als je Abyss Watchers pas dood hebt, dan heb je nog veel te gaande WTF momenten komen wel. Zelfs een gigantische flashback naar een BB boss (voor mij tenminste).
Je gaat nu een makkelijk stuk in, daarna is het weer ouderwets hell.
(overigens nog meer dan 10 bosses te gaan)
Ligt het aan mij of is ng+ erg makkelijk?
Ben momenteel level 104 maar vlieg er zo doorheen.
Ik snap alleen nog niet helemaal hoe het werkt met aantallen (friendly) phantoms die je mag summonen. Vaak lijkt dit er maar 1 te zijn... Iemand die dit precies weet?
Ik ben gestopt met levelen op 130, en moet zeggen dat NG++ inderdaad ook wel erg simpel is. Vond Bloodborne op NG+ enzo veel moeilijker (ben in BB op NG+++++)fevo-1190 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:45:
Ligt het aan mij of is ng+ erg makkelijk?
3 kan je summonen.spaceboy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:30:
Ik snap alleen nog niet helemaal hoe het werkt met aantallen (friendly) phantoms die je mag summonen. Vaak lijkt dit er maar 1 te zijn... Iemand die dit precies weet?
Zit te twijfelen om een strenght build te maken en dus overnieuw te beginnen.WeAreLegion schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:42:
[...]
Ik ben gestopt met levelen op 130, en moet zeggen dat NG++ inderdaad ook wel erg simpel is. Vond Bloodborne op NG+ enzo veel moeilijker (ben in BB op NG+++++)
Als je de Dried fingers gebruikt, snap zijn punt wel hoor.
Net Crystal Sages weer gedaan, kon steeds maar 1 speler summonen, bij die summon verdween de rest. Zo heb ik wel meer gehad waar dit zo was.
Is die 1 summon limiet niet als je Hollow bent? (Ik meen dat hollows minder man konden summonen)
Ik krijg Aldrich niet kapot. Ook niet met 1 phantom. Ik suck.Crezner schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:24:
Is die 1 summon limiet niet als je Hollow bent? (Ik meen dat hollows minder man konden summonen)
Oh ja, als je hollow bent kun je helemaal niet (friendly) summonen bij mijn weten... Wel mad / dark phantoms.Crezner schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:24:
Je bent in de war met embered/niet embered.spaceboy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:21:
[...]
Oh ja, als je hollow bent kun je helemaal niet (friendly) summonen bij mijn weten... Wel mad / dark phantoms.
Hollow kun je alleen worden via een NPC quest. En als je hollowed bent kun je nog steeds summonen, mits je embered bent.
Ah, ok, ik heb 'm weer scherp.Voxalizer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:50:
[...]
Je bent in de war met embered/niet embered.
Hollow kun je alleen worden via een NPC quest. En als je hollowed bent kun je nog steeds summonen, mits je embered bent.
Pfff...ik neem even pauze. Gisteren een paar keer de Abyss Watchers bijna neergehaald maar kon gewoon de concentratie en het geduld niet opbrengen. Vandaag weer een poging maar ik maak zulke suffe fouten

Moet zeggen dat ik sorcerer toch niet zo heel leuk vind om te spelen. Ja je oneshot alle mobs eigenlijk (en sommige in 2) maar het is totaal niet spannend of uitdagend meer. Bosses op NG++ gaan ook echt zo down. Enige welke ik ruk vond was sages omdat je moet casten. Misschien save game maar terug en gewoon weer met me pyromancer NG++ doen vond dat wel het leukste spelen
Kan je een hand gevenspaceboy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Ik krijg Aldrich niet kapot. Ook niet met 1 phantom. Ik suck.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Het is mij ondertussen (met hulp) gelukt. Klere-baas.
Maar het is wel wat hierboven ook ergens staat: soms moet je 't spel gewoon ff aan de kant leggen. Uiteindelijk is 't allemaal wel te doen, geduldig blijven, niet button smashen, etc etc... je WEET 't wel, maar je trapt er toch altijd (zeker na lange sessies) weer in he?
Haha herkenbaar. Ik wil de hele tijd doorhakken bij deze Boss, al een paar keer tot op een centimeter gehaald om dan te greedy te worden...Sumerechny schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:12:
Pfff...ik neem even pauze. Gisteren een paar keer de Abyss Watchers bijna neergehaald maar kon gewoon de concentratie en het geduld niet opbrengen. Vandaag weer een poging maar ik maak zulke suffe fouten![]()
Ik had vandaag eindelijk weer eens tijd voor een flinke sessie en strandde bij de Abyss Watchers. Uiteindelijke na een poging of 20 neer, ik weiger op de één of andere manier nog altijd om hulp in te schakelen..
Goed, ben benieuwd naar de moeilijkheid straks, want ik las hier dat de eerste areas en bazen nogal makkelijk zouden zijn. Maar als ik dan merk hoeveel moeite ik al met de Abyss Watchers had.. Dan staat me nog wat te wachten denk ik! Ik speel wel zonder schild, met een uchigatana. Wellicht ook niet de makkelijkste manier.
Nog even een gameplay-vraagje: ik merk dat ik soms bij een front-attack ook zo'n dof geluid hoor, terwijl het geen parry is?! Geen idee wanneer dat gebeurd, merk het soms op. Wat is dat? Kan je überhaupt parryen zonder schild met een uchigatana? Anyone?
[ Voor 6% gewijzigd door Spud82 op 01-05-2016 23:02 ]
Als je 30 faith hebt...spaceboy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Ik krijg Aldrich niet kapot. Ook niet met 1 phantom. Ik suck.
[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 02-05-2016 08:27 ]
10 spells te gaan
3 ringen
En ng is done! 3 trophies rijker en dan naar ng+ voor de nieuwe ringen.
Starting class, knight
Level, 72
Time, 16 uur. Traag as fuck, ow well.
Totale gametime is nu 76 uur gespeeld. Niet echt slecht voor zoveel progress. 3 chars in ng+, 1 zit nu bij abyss watchers.
3 ringen
En ng is done! 3 trophies rijker en dan naar ng+ voor de nieuwe ringen.
Starting class, knight
Level, 72
Time, 16 uur. Traag as fuck, ow well.
Totale gametime is nu 76 uur gespeeld. Niet echt slecht voor zoveel progress. 3 chars in ng+, 1 zit nu bij abyss watchers.
De Abyss Watchers is de eerste moeilijke baas, als je die kan verslaan kan je de andere moeilijke bosses ook wel verslaan. Maar pff, zonder schild, dan handicap je jezelf wel heel ergSpud82 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:42:
[...]
Goed, ben benieuwd naar de moeilijkheid straks, want ik las hier dat de eerste areas en bazen nogal makkelijk zouden zijn. Maar als ik dan merk hoeveel moeite ik al met de Abyss Watchers had.. Dan staat me nog wat te wachten denk ik! Ik speel wel zonder schild, met een uchigatana. Wellicht ook niet de makkelijkste manier.
Nog even een gameplay-vraagje: ik merk dat ik soms bij een front-attack ook zo'n dof geluid hoor, terwijl het geen parry is?! Geen idee wanneer dat gebeurd, merk het soms op. Wat is dat? Kan je überhaupt parryen zonder schild met een uchigatana? Anyone?
Iets verder in het spel krijg je wel een goede ring waarmee spelen zonder schild wat makkelijker wordt.
spoiler: uitleg ring
De Carthus Bloodring zorgt er voor dat je langer onkwetsbaar bent tijdens het rollen, in ruil voor een lagere defence. Ik heb dat ding niet meer afgedaan sinds ik em gevonden hebt, je kan dan echt heel makkelijk door elke attack heenrollen. Bijna overpowered.
Maar doe dan op z'n minst een Grass Crest Shield op je rug voor de snellere stamina-regeneration
Als je zo'n dof geluid hoort doe je een counter-attack, als je tegenstander midden in z'n attack-animatie zit op het moment dat je hem raakt doe je een counter-attack, die doet ook wat meer damage. Of je hebt een vijand zo ge-staggered dat ie open is voor een critical attack.
Als je met de Uchigatana two-handed de weapon-art doet (met LT/L2) neem je een positie aan waaruit je een aanval kan doen met RB/R1, maar met RT/R2 kan je dan een parry doen. Erg tof als die lukt, succes ermee!
Ik speel ook zonder schild en met uchi. Tot Dit punt geen probleem gehad. Eigenlijk wil ik geen schild gaan gebruiken omdat ik dan hetzelfde ga spelen als DS1&2. Ik ben bang dat ik dan weer ga turtelen (?) en het spel weer sloom gaat voelenSpud82 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:42:
[...]
Haha herkenbaar. Ik wil de hele tijd doorhakken bij deze Boss, al een paar keer tot op een centimeter gehaald om dan te greedy te worden...
Ik had vandaag eindelijk weer eens tijd voor een flinke sessie en strandde bij de Abyss Watchers. Uiteindelijke na een poging of 20 neer, ik weiger op de één of andere manier nog altijd om hulp in te schakelen..
Gisteren Assasins Creed U op de kop getikt. Even simpel/dom spelen...momenteel alleen met de kleintjes thuis. In de avond heb ik geen puf meer voor DS
Zo gister avond me savegame terug gezet, en ga maar verder met Pyromancer vind Sorcerer toch niet zo leuk om te spelen. Heb nu alle ringen moet alleen die van NG++ nog en nog paar miracles en gestures, maar die kan je niet allemaal krijgen door een quest lijn te verkloten volgens mij.
Inmiddels aangekomen in Anor Londo, level 66. Nu even wat stappen terug om andere mensen te helpen (en een paar levels te stijgen ;-) ). Ik heb, op Demon's Souls na, alle FROM games gespeeld en vind dit toch ook weer een geweldige game. Het is inderdaad een soort van tribute voor de andere DS games, maar sjonge, ik duik er weer vol in. Het is inderdaad niet zo overrompelend als DS1, maar toch....ik ben erg benieuwd wat ze nu in die studio verzinnen als opvolger van deze serie. Eerst maar eens de DLC afwachten.....
PSN gamertag: H3nk13024
Mij vanmorgen ,meteen de eerste keer dat ik het weer probeerdespaceboy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:15:
[...]
Het is mij ondertussen (met hulp) gelukt. Klere-baas.![]()
Maar het is wel wat hierboven ook ergens staat: soms moet je 't spel gewoon ff aan de kant leggen. Uiteindelijk is 't allemaal wel te doen, geduldig blijven, niet button smashen, etc etc... je WEET 't wel, maar je trapt er toch altijd (zeker na lange sessies) weer in he?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Weer wat verder,
spoiler:
De giant in de Irithyll dungeon ook dood, mooie referentie naar Demon's Souls! Maar wel een beetje een gimmicky boss verder zo. De covetous gold ring ook gevonden in die area, dus ik geloof dat die nu done is.
spoiler:
Helaas is de miracle vendor (irena?) verdwenen, en ik heb Patches maar de schuld gegeven nadat ik Siegward's armor van hem gekocht heb, wat inderdaad de trigger bleek om hem in de Cathedral uit de put te krijgen. Geen idee hoe het verder gaat nou, maar ik moet nu iig verder in Anor Londo
heerlijk.
Bedankt voor de feedback / tips!Sebastiaannn schreef op maandag 02 mei 2016 @ 05:46:
[...]
De Abyss Watchers is de eerste moeilijke baas, als je die kan verslaan kan je de andere moeilijke bosses ook wel verslaan. Maar pff, zonder schild, dan handicap je jezelf wel heel erg. Tof als het je bevalt, maar dat is voor mij meer een challenge run dan een eerste playthrough (van je eerste Souls-game?). Respect hoor
.
Iets verder in het spel krijg je wel een goede ring waarmee spelen zonder schild wat makkelijker wordt.
spoiler: uitleg ringDe Carthus Bloodring zorgt er voor dat je langer onkwetsbaar bent tijdens het rollen, in ruil voor een lagere defence. Ik heb dat ding niet meer afgedaan sinds ik em gevonden hebt, je kan dan echt heel makkelijk door elke attack heenrollen. Bijna overpowered.
Maar doe dan op z'n minst een Grass Crest Shield op je rug voor de snellere stamina-regeneration.
Als je zo'n dof geluid hoort doe je een counter-attack, als je tegenstander midden in z'n attack-animatie zit op het moment dat je hem raakt doe je een counter-attack, die doet ook wat meer damage. Of je hebt een vijand zo ge-staggered dat ie open is voor een critical attack.
Als je met de Uchigatana two-handed de weapon-art doet (met LT/L2) neem je een positie aan waaruit je een aanval kan doen met RB/R1, maar met RT/R2 kan je dan een parry doen. Erg tof als die lukt, succes ermee!
En ja het is eigenlijk niet eens bewust, dat zonder schild spelen. Ik kom van Bloodborne, nooit eerder Souls gespeeld, dus was het gewend. In het begin nog even rondgelopen met een schild, maar ik kon het gebruik ervan me niet eigen maken. En toen ik al snel boven de 70% equip kwam en slomer ging rollen, heb ik 'm maar helemaal laten varen.
Maar ik moet ook zeggen, dat ik nog veel te weinig bezig ben met armor, wapens etc. Misschien maar eens even kijken wat ik inmiddels allemaal heb. Het is me soms wat teveel (al die items ook..), ik vond dat juist wel een pluspunt van Bloodborne. Al snap ik dat velen daar anders over denken.
Maar goed te horen dat de Abyss Watchers toch al onder de moeilijkere bosses geschaard wordt! Ach na de DLC bosses van Bloodborne ook solo gedaan te hebben, moet het allemaal wel goed komen. Het is voorlopig vooral het tijdgebrek. En dat terwijl ik steeds onwijs zin heb om te spelen, vind het een geweldig spel. Voelt erg Bloodborne-ish aan ook, alleen begin ik het parryen wel te missen. Even oefenen dus!
Met de meeste light shields kan je een shield parry en reposte doen, alleen is het grote verschil met bloodborne dat missen (te vroeg, te laat) pijn doet. Ik parry zo weinig dat ik wel blij ben met mn Shield of Want, die gaat met de parry button juist naar de weapon stance modealleen begin ik het parryen wel te missen
Ik parry ook bijna niet en loop altijd 2 handed rond. Lekker rollen en backstabben
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik heb meer dan 100 Pale Tongues, dus ik kan zeggen dat ik aardig wat pvp gedaan heb maar ik ben itt tot de andere Souls games nog geen enkele keer geparryd. De keren dat ik zelf een andere speler geparryd heb is op 1 hand te tellen. Ik neem echter niet eens meer een shield mee de laatste dagen.
Enerzijds is het gewoon moeilijker denk ik, zeker doordat zelfs sommige kleine shields gewoon lastige parry frames hebben. Llewelyn shield is wel erg goed, evenals een simpele parrying dagger.
Anderzijds is het maar goed ook. Parry fishing brengt nu best een groot risico met zich mee, dikke prima.
Enerzijds is het gewoon moeilijker denk ik, zeker doordat zelfs sommige kleine shields gewoon lastige parry frames hebben. Llewelyn shield is wel erg goed, evenals een simpele parrying dagger.
Anderzijds is het maar goed ook. Parry fishing brengt nu best een groot risico met zich mee, dikke prima.
[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 02-05-2016 11:59 ]
Domme vraag, is de Drakeslayer axe bugged? (lijkt net of mijn refined+6 bijl een stuk minder schade doet dan mijn Heavy dark sword+6 zwaard doet 172+122 en de bijl doet 128+83 +144 lightning)
Heb je het hier over de Dragonslayer's Axe? Deze doet split damage, dus tegen enemies met goede lightning resistance zul je meer damage doen met je Dark Sword. Ik heb geen ervaring met de Dragonslayer's Axe, maar mogelijk heeft de Dark Sword ook nog eens een snellere moveset, waardoor je dus nog meer damage kunt doen in dezelfde tijd.Crezner schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:25:
Domme vraag, is de Drakeslayer axe bugged? (lijkt net of mijn refined+6 bijl een stuk minder schade doet dan mijn Heavy dark sword+6 zwaard doet 172+122 en de bijl doet 128+83 +144 lightning)
Same here, daarnaast is parryen ook nog eens erg riskant wanneer de verbinding met de host niet helemaal lekker loopt.Voxalizer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:57:
Ik heb meer dan 100 Pale Tongues, dus ik kan zeggen dat ik aardig wat pvp gedaan heb maar ik ben itt tot de andere Souls games nog geen enkele keer geparryd. De keren dat ik zelf een andere speler geparryd heb is op 1 hand te tellen. Ik neem echter niet eens meer een shield mee de laatste dagen.
Wel gebruik ik de Knight Slayer's ring vaak voor wanneer ik iemand tegen kom die alles probeert te blokken, op de meeste tegenstanders kun je na 4-5 slagen op hun schild een riposte doen.
Ik vind zelf invaden wel stukken leuker dan "1vs1 honorable duels", het aspect van je omgeving gebruiken om je uit een 2vs1 of 3vs1 te redden vind ik echt heel tof. M'n favoriete spot is momenteel bij de Dragonkin Mausoleum bonfire in Archdragon Peak.
[ Voor 50% gewijzigd door SD5k op 02-05-2016 19:57 ]
Zo sorcerrer de deur uit gedaan. En weer gerespecced naar Pyromancer, en ben gelijk maar met NG++ begonnen eerste boss was echt zo down. Ben nu met Moonlightsword (2h) bezig ook omdat ie een move heb die magic doet maar geen FP cost
Je kan de cijfers van de verschillende type damage niet zomaar bij elkaar optellen, want bij beiden wordt de damage-reduction apart berekend.Crezner schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:25:
Je hebt in Dark Souls twee soorten verdediging, je hebt Defense (komt uit je stats) en Absorption (komt uit je armor/rings). Defense is een vaste waarde en Absorption is een percentage.
Ik snap het zelf ook niet helemaal dus hier een versimpelde weergave:
Stel, je deelt een klap uitdeelt voor 100 fysieke schade, tegen een tegenstander met 10 fysieke defense en 10(%) fysieke absorption. Dan wordt eerst de defense (10) afgetrokken, houd je 90 schade over. En dan de absorption, (10% van 90=9). Dan houd je 81 dus schade over.
Nu jouw voorbeeld, je zwaard doet 294 fysieke schade. Laten we zeggen dat je tegen een vijand vecht met 80 defense tegen alle soorten schade, en 20% absorption op alle soorten schade. Dan doe je dus (294-80) 214 vóór de absorption, daarna wordt de absorption toegepast (214*80%) en houd je 171 schade over.
Dan komen we bij je bijl. Die doet 211 fysieke schade, en 144 lightning schade. Tegen dezelfde vijand worden de schades apart van elkaar berekend. Dus fysiek, 211-80= 131. 131*80%=105. Dan lightning, 144-80=64. 64*80%=51.
Op deze denkbeeldige vijand doe je met je bijl dus 105+51=151 schade, tegen 171 van je zwaard. Al lijkt de schade van je bijl een stuk hoger, je doet alsnog minder damage.
Er speelt nog veel mee meer mee. Als je attack een bepaalde factor groter of kleiner is dan de defense van je vijand, gaat er nog een multiplier over de damage die je doet. En sommige vijanden zijn extra gevoelig of resistent tegen bepaalde vormen van schade, niet alleen fysiek/lightning/fire/magic, maar ook het verschil tussen slash/thrust/strike damage kan verschillend uitpakken op verschillende vijanden.
Maar om een lang verhaal kort te maken, een infusion op een wapen is bijna nooit nuttig, behalve als je tegen een vijand vecht die gevoelig is tegen die specifieke soort schade.
Scheer infusions niet over één kam! Voor een quality build is een refined infusion zeer de moeite waard bijvoorbeeld. Idem voor lightning met een faith build.
Ja ik bedoelde de Dragonslayer axe, pardon dat ik het slecht verwoorde maar het lijkt net of die alleen maar physical damage doet tegen veel mobs (en tot nu toe alle spelers die me hadden geinvade vandaag)
heb maar een greatsword geupgrade ( Black knight greatsword 5+)
heb maar een greatsword geupgrade ( Black knight greatsword 5+)
[ Voor 15% gewijzigd door Crezner op 02-05-2016 21:26 ]
Ja die Refined/Heavy/Sharp infusions zijn wel goed, omdat je méér damage van dezelfde soort krijgt. Infusions die je schade in verschillende types opdelen zijn inderdaad alleen maar handig bij hele specifieke builds/situaties, net als wapens die standaard al verschillende damage-types hebben.Aekaz schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:40:
Scheer infusions niet over één kam! Voor een quality build is een refined infusion zeer de moeite waard bijvoorbeeld. Idem voor lightning met een faith build.
Ja, echt. Hoewel ik ook wel regelmatig duels doe gaat er niets boven invaden. Het gaat niet eens echt om het winnen, gewoon een beetje sarren van zo'n groepje is gewoon genieten. Zeker met een obscuring ring en slumbering dragon ring.SD5k schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:44:
[...]
Ik vind zelf invaden wel stukken leuker dan "1vs1 honorable duels", het aspect van je omgeving gebruiken om je uit een 2vs1 of 3vs1 te redden vind ik echt heel tof.
Enige gasten die ik perse wil verslaan zijn NSBers blauwe phantoms.
De slumbering dragon ring heb ik niet, terwijl ik wel alle spells heb gekocht van Orbeck, helemaal vergeten om daarna nog tegen hem te praten.Voxalizer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:29:
[...]
Ja, echt. Hoewel ik ook wel regelmatig duels doe gaat er niets boven invaden. Het gaat niet eens echt om het winnen, gewoon een beetje sarren van zo'n groepje is gewoon genieten. Zeker met een obscuring ring en slumbering dragon ring.
Enige gasten die ik perse wil verslaan zijn NSBers blauwe phantoms.

Ik had laatst nog een mooie invasion op Archdragon Peak, was een beetje aan het aanklooien tegen de host, een sunbro en een blue.. kwam ineens vanuit het niks Havel aanlopen om vervolgens die sunbro en blue te one-shotten. De host pleegde toen maar zelfmoord.