Roshnak schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:14:
Ik heb sinds kort ook maar Dark Sould aangeschaft om te kijken of dit iets voor mij is.
Dit heb ik geweten, want dit is echt heel moeilijk ( Nog nooit een From Software game gespeeld ).
Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen, waar ik heen moet.
Ik ben nu bij nog bij de Lothric Highwall ( Na 2,5 uur ) en daar een shortcut gevonden, maar wat nu?
Blijven grinden voor meer levels zodat het wat makkelijker wordt of juist niet doen?
Welcome to Dark Souls.
Eerste en meest handige tip: Souls zijn niet belangrijk. Als je dood gaat en je verliest je souls, zet niet alles op alles om die terug te halen, dit zorgt voor stress en je gaat slechter spelen. Dit is 1 van de factoren waarom de game moeilijk is, de stress factor. Souls farmen is zo gebeurd, dus maak je geen zorgen.
Ik neem dat je met de shortcut de lift bedoeld? Vanaf de lift heb je 2 richtingen, je moet ze allebij op voor progressie. Ik zou eerst omhoog gaan, dan even je estus bijvullen. Dan naar beneden.
Ik weet niet welke class je begonnen bent, maar als knight heb je met de Longsword een fantastisch wapen, waarschijnlijk heb je al wat "titanite shards" gevonden. Upgrade je wapen naar keuze, dat maakt het waarschijnlijk veel beter dan wat souls aan levels besteden. Als je als pyro begonnen bent, dan kan je flame upgraden een optie zijn(als andre dat kan tenminste).
dus 2de tip: Vind een wapen/spell die bij je speelstijl past. Upgrade die. Daarna stop wat in vit/end/vigor(vigor is low prio gezien je toch nog geen zwaar armor kan vinden voor die tijd). Maar meer HP en stamina is handig in het begin. Ga alleen niet meer dan 20 in vit, 15 end(20 kan ook, maar beetje overkill). Stop daarna punten in de stats voor je wapen, str als je een str wapen heb, dex voor dex. Beide voor quality(longsword scaled goed met str en dex, met refined gem er op heb je een van de beste quality(str+dex) wapens). Kijk hier voor naar de letters bij het wapen, dat geeft scaling aan. E is laagst, S is hoogsts. Van E, D, C, B, A naar S dus.
Kleine edit: Mocht je echt puur voor grote wapens willen gaan, stop dan niks in dex, maar ga voor str en gooi later een Heavy gem in je wapen.
Nog een edit: wil je voor sorceries gaan: Int. Voor miracles(bijna geen damage miracles int begin, zou dit niet adviseren): faith. Voor pyromancies en dark spells(zowel pyro, sorc als miracles): int en faith.
3de tip, mocht je echt niet voorbij een boss komen, gebruik een ember. Er zijn altijd wel mensen die je willen helpen en die je dus kan summonen. Ik weet je platform niet, maar is het op PS4 kan je best helpen
Dat brengt me bij iets. Hebben we als tweakers community al een multiplayer password afgesproken? Zo niet, dan stem ik voor: tweakers. kleine letters om het simpel te houden. Iemand op tegen?
[
Voor 5% gewijzigd door
ye-roon op 26-04-2016 09:32
]