Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Of doe gewoon niks aan. Je kan ook in je onderbroek rond rennen. Zet je alleen een mooie hoed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:16:
[...]

Gay? Het is juist de kunst om het jezelf in deze games zo makkelijk mogelijk te maken. Er komen nog zat moeilijke stukken aan. FROM stelt de tools beschikbaar. Zoek zelf maar uit wat het beste werkt. Waarom zou je keer op keer met een zwaard op een tegenstander af rennen en doodgaan, als je 'm ook vanaf een afstandje kan slopen?
Ach als je jezelf de camper methode aanleert, ga je echt verderop het spel in gigantisch dood :D Ik pak alleen de boog om mobs uit een groep naar me te krijgen, en dan afmaken. En dat ook alleen als ik weet dat het kut is (Farron Keep Basilisks >_>)
ye-roon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:36:
[...]

Die dikke vrouwen zijn een knipoog naar Demon's Souls. Ze zijn zo'n beetje de vrouwelijke variant van de Fat Minister Official enemies: http://demonssouls.wikidot.com/fat-official
Daar doen ze me dus aan denken! maar hun hele quotes en stijl heeft wat BB achtigs :p

[ Voor 22% gewijzigd door corset op 21-04-2016 10:46 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Even een mededeling van huishoudelijke aard, er word in dit topic nu een aantal keer gesproken over "gay" en andere verwijzingen naar perfect normaal menselijk gedrag.

Ik zou graag zien dat die taal niet gebruikt word, we zijn allemaal normale mensen en de levenstijl van mensen of hun sexuele voorkeur hoort niet gebruikt te worden als iets negatiefs. Thanks.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ye-roon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:00:
Even een mededeling van huishoudelijke aard, er word in dit topic nu een aantal keer gesproken over "gay" en andere verwijzingen naar perfect normaal menselijk gedrag.

Ik zou graag zien dat die taal niet gebruikt word, we zijn allemaal normale mensen en de levenstijl van mensen of hun sexuele voorkeur hoort niet gebruikt te worden als iets negatiefs. Thanks.
Ach, sommige mensen die het hier gebruiken doen het wel vaker (zie PS4 topic), je zou bijna denken dat ze iets onderdrukken :+ Soms is het hier gewoon het gamefaqs forum, niveau 0 en de nuttige berichten ver te zoeken.

Verder wel met je eens hoor.

Back on topic;

Ik merk zelf dat sinds ik een dark sword heb, Pyromancy nog nauwelijks gebruikt wordt. De spells zijn meh, en de meeste bosses geven je de kans niet om het te gebruiken.
Ik ben overigens wel erg blij met de Tree Skip, die vroege covetous ring maakt het early game stukken beter te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 21-04-2016 11:04 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Korte vraag ik gebruik gewoon nog steeds de long sword van begin van knight ben nu bij gedeelte van ferron keep. Heb sword op +3 en heb gisteren een axe gevonden die leek beter in stats dus beetje upgraden enzo alleen nu speelt dat eigenlijk voor geen meter. Is het dan zonde dat ik die titanite shards (weet zo niet of ik het goed schrijf) heb gebruikt of kun je die dingen gewoon beetje farmen?
Uiteindelijk ontkom je er niet aan om af en toe eens wapens te wisselen om te zien wat het is lijkt me :)

Hoor veel over dat dark sword ook, is dit random drop? (antwoord mag in spoiler)

[ Voor 10% gewijzigd door FlyLight3r op 21-04-2016 11:23 ]

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Lipst3r schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:19:
Korte vraag ik gebruik gewoon nog steeds de long sword van begin van knight ben nu bij gedeelte van ferron keep. Heb sword op +3 en heb gisteren een axe gevonden die leek beter in stats dus beetje upgraden enzo alleen nu speelt dat eigenlijk voor geen meter. Is het dan zonde dat ik die titanite shards (weet zo niet of ik het goed schrijf) heb gebruikt of kun je die dingen gewoon beetje farmen? Hoor veel over dat dark sword ook, is dit random drop? (antwoord mag in spoiler)
Kort antwoord: Nee

Lang antwoord:
spoiler:
Later in het spel dropt echt alles en hun moeder titanite shards, tot het punt waarbij elke kill een shard is. Je kan het ook kopen bij de handmaid wanneer je bepaalde ashes afgeeft bij haar. Zelfde geld voor Large shards en waarschijnlijk(ik ben nog niet zo ver) chunks. Ik ben benieuwd of ze slabs ook op een vendor hebben gegooid, ik denk het haast niet. Misschien dat de slabs pas komen op een npc met DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lipst3r schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:19:
Korte vraag ik gebruik gewoon nog steeds de long sword van begin van knight ben nu bij gedeelte van ferron keep. Heb sword op +3 en heb gisteren een axe gevonden die leek beter in stats dus beetje upgraden enzo alleen nu speelt dat eigenlijk voor geen meter. Is het dan zonde dat ik die titanite shards (weet zo niet of ik het goed schrijf) heb gebruikt of kun je die dingen gewoon beetje farmen? Hoor veel over dat dark sword ook, is dit random drop? (antwoord mag in spoiler)
TItanite Shards verzuip je in rond vanaf Cathedral of the Deep ongeveer (side area van Road of Sacrifice) voor de Dark Sword; je kan hem makkelijk farmen in Lothric, of vlak voor de Abyss Watchers;

spoiler:
1.) Praat met NPC die tegen troon geleund staat, je krijgt 3x Cracked Red Orb
2.) Pak de Pale Tongue op (hangt op een corpse bij de Firedemon die je met Siegmeyer hebt afgemaakt
3.) Praat weer met de NPC, je krijgt een Elevator key
4.) Ga naar de "<iets> On the Wall" bonfire in Lothric High Wall
5.) Ga naar beneden, laat de knight naar buiten lopen en slacht de 1 creature boven af en 2 beneden. Ga dan 1 verdieping naar beneden, en open de deur met de key.
6.) Neem de lift naar beneden, daar staat 1x Darkwraith. beste tactic: wachten tot hij de combo + kick doet. Daarna doet hij soms nog 1 slash, hierin heeft hij aardig wat recovery time. 2x slaan, wegrollen. Als hij zijn zwaard in de grond ramt (en je mist) dan heb je tijd voor 2 hits.
7.) Homeward Bone of ren naar Bonfire, repeat :)

Wat je ook kan doen, vlak voor de Abyss Watchers zitten 2 Darkwraiths, maar met de zooi er omheen qua creatures duurt dat mij te lang
ye-roon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:23:
[...]

Lang antwoord:
spoiler:
Later in het spel dropt echt alles en hun moeder titanite shards, tot het punt waarbij elke kill een shard is. Je kan het ook kopen bij de handmaid wanneer je bepaalde ashes afgeeft bij haar. Zelfde geld voor Large shards en waarschijnlijk(ik ben nog niet zo ver) chunks. Ik ben benieuwd of ze slabs ook op een vendor hebben gegooid, ik denk het haast niet. Misschien dat de slabs pas komen op een npc met DLC.
Ja, 1 slab op de vendor als je in postgame komt (dus na de laatste boss). De titanite shard zijn van de ashes in Farron keep.

Er zitten 8 Titanite Slabs in het spel, en ze schijnen een zeer, zeer lage dropchance te hebben bij The Winged Knights

Voor de guide:

spoiler:
Vanaf de Wolf Covenant bonfire ga je naar buiten en neem je de trap omhoog. Aan je linkerkant zit dan na een kort stukje een Illusionary Wall. Deze geeft je een pad naar de Ash

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 21-04-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
ye-roon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:23:
[...]

Lang antwoord:
spoiler:
Oh prima! Ga ik mooi weer verder vanavond. Heerlijke game.. al bijna 13 uur erin en nu net bij die swamp met poison. Voor mn gevoel ga ik niet snel maar vind het heerlijk om elk gebied elk hoekje helemaal te exploren. >:)

Eerder eventjes bloodbourne gedaan en vond dat echt niks en toch met twijfel DS3 aangeschaft (1 en 2 nooit gespeeld) Maar deze game doet me meer goed dan BB. Zeker nu ik er beetje inzit en langzaam door heb dat het eigenlijk niet zo heel erg is om dood te gaan. Eerder raakte in zwaar gefrustreerd in BB maar heb er hier weinig last van. Spel ziet er gewoon waanzinnig uit en wat een sfeer :o

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Navuri schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:44:
Ik heb twee vragen over Dark Souls III.

1: Ik ben begonnen met een sorcerer, maar tot nu toe lijkt het erop dat (alle) gear toegespitst is op knights, warriors en dat soort classes. Er is ook amper armor te kopen wat gezien zou kunnen worden als light armor. Verkijk ik me hierop of is het spel vooral toegespitst op heavy armor characters? Ik wil namelijk gewoon met een staff en vuurbal van een afstand damage doen in light armor.

2: In Firelink Ridge (volgens mij heet het zo) kocht ik van de dame in de stoel een 'heal aid' spell voor 500 souls. Vervolgens reisde ik naar Lotrhic om wat nieuwe souls te verzamelen en mijn faith of luck te levelen zodat ik die spell kon gebruiken. Ik kom terug in Firelink Ridge, level mijn stats up en de spell is uit mijn inventory en de dame verkoopt hem nu niet meer want haar stock is 'fully depleted'.
Is dit een bug? Komt die spell nog een keer terug in de verkoop? Hoe werkt dit in Dark Souls?
Ik las toevallig dit over sorceries op reddit: https://www.reddit.com/r/...n_magic_sorcerypyromancy/

Misschien de moeite, let wel heavy spoilers met area names etc. maar de tl;dr: sorceries zijn erg zwak in het begin, pas vanaf bepaald moment word het sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:03:
[...]

Ach, sommige mensen die het hier gebruiken doen het wel vaker (zie PS4 topic), je zou bijna denken dat ze iets onderdrukken :+ Soms is het hier gewoon het gamefaqs forum, niveau 0 en de nuttige berichten ver te zoeken.

Verder wel met je eens hoor.

Back on topic;

Ik merk zelf dat sinds ik een dark sword heb, Pyromancy nog nauwelijks gebruikt wordt. De spells zijn meh, en de meeste bosses geven je de kans niet om het te gebruiken.
Ik ben overigens wel erg blij met de Tree Skip, die vroege covetous ring maakt het early game stukken beter te doen.
Modbreak:En toch is het kinderachtig. Let dus aub op het taalgebruik (dat geld uiteraard voor iedereen).

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Lipst3r schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:27:
[...]

Oh prima! Ga ik mooi weer verder vanavond. Heerlijke game.. al bijna 13 uur erin en nu net bij die swamp met poison. Voor mn gevoel ga ik niet snel maar vind het heerlijk om elk gebied elk hoekje helemaal te exploren. >:)
Dan ga je in ieder geval dubbel zo snel als ik. Maar ik wil alles ontdekken en doen van een zone voor ik naar de volgende ga, inclusief wat levels farmen. :)

Swamp vind ik tegelijk ambetant maar ook zeer mooi gemaakt. Die kikkers zijn echt overtuigend lol. En als je rolt ben je zwart van de modder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

SideShow schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:21:
[...]

Swamp vind ik tegelijk ambetant maar ook zeer mooi gemaakt. Die kikkers zijn echt overtuigend lol. En als je rolt ben je zwart van de modder
gek genoeg blijft je outfit maagdelijk schoon als je iemand een zwaard in zijn rug steekt :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar dit spel te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:57:
Weet iemand waar dit spel te spelen ?
PC, Xbox One, PS4

Dus op je TV, Scherm, projector, etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
corset schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:46:
[...]
Iemand al een leuke boss gevonden die echt challenging voor hem/haar was? Voor mij was het toch echt laatste boss, Sulyvhan, en Dancer. Vanaf het einde tomb merk je dat de tutorial voorbij is. Bow camp tactics werken niet meer (Sorry CoD campers, je moet nu wat doen), en de standaard creatures slaan hard as hell. Totdat je bij de King's Defiled Garden bent, dat is dan weer bizar makkelijk qua boss.
Ik had inderdaad best even wat moeite met Dancer. Had hierdoor echt de hoop dat de bosses eindelijk wat moeilijker zouden worden... maar daarna was Dragonslayer Armour helaas weer een one-shot :-( Zat nog helemaal pumped-up klaar voor de volgende fase van het gevecht, maar helaas.

Ook vind ik de Lothric Knights en de Silver Knights eigenlijk niet zo uitdagend meer. Met de Longsword R1 Weaponart kun je ze staggeren als ze zich achter hun schild verstoppen. Daarna kun je ze met de rest van je stamina makkelijk neerkrijgen. Ergens wel jammer dat ik dit truckje nu weet... de uitdaging was voorheen groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
yinx84 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:08:
[...]

Ik had inderdaad best even wat moeite met Dancer. Had hierdoor echt de hoop dat de bosses eindelijk wat moeilijker zouden worden... maar daarna was Dragonslayer Armour helaas weer een one-shot :-( Zat nog helemaal pumped-up klaar voor de volgende fase van het gevecht, maar helaas.

Ook vind ik de Lothric Knights en de Silver Knights eigenlijk niet zo uitdagend meer. Met de Longsword R1 Weaponart kun je ze staggeren als ze zich achter hun schild verstoppen. Daarna kun je ze met de rest van je stamina makkelijk neerkrijgen. Ergens wel jammer dat ik dit truckje nu weet... de uitdaging was voorheen groter :P
Dancer waar ik steeds onverwacht door werd geraakt:

Grab (range is groter dan de animatie)
Die spinning dive attack in Phase 2.. damn dat is snel

Dragonslayer had ik wel wat moeite mee, vooral omdat ik niet doorhad dat die bommen werden gegooid door de vliegende creatures oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC, bedankt dat je het me hebt verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die moeilijkheidsdiscussie hier niet zo. Als je er daadwerkelijk last van hebt moet je niet overlvled de bosses ingaan of even wachten totdat je NG+ of NG++ ingaat. Dragonslayer Armour krijgt je dan neer in 2 hits bijvoorbeeld, terwijl ik 50 vigor heb. Geldt ook voor Nameless King, Dancer en Pontyff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:24:
Ik snap die moeilijkheidsdiscussie hier niet zo. Als je er daadwerkelijk last van hebt moet je niet overlvled de bosses ingaan of even wachten totdat je NG+ of NG++ ingaat. Dragonslayer Armour krijgt je dan neer in 2 hits bijvoorbeeld, terwijl ik 50 vigor heb. Geldt ook voor Nameless King, Dancer en Pontyff.
Voor mij werden de bosses alleen maar makkelijker op NG+, NG++ en NG+++. Het beste kun je op dat moment gewoon FashionSouls gaan spelen en armor/weapons dragon dat je er zelf goed uit vind zien en proberen hiermee de bosses te verslaan. Of een squishy gaan spelen, zoals een Sorc of een Pyro.

Je ontkomt er uiteindelijk niet aan dat bosses makkelijker worden, want je outleveled/outgeared bosses in NG+ en hoger best snel. Ook wordt je zelf natuurlijk beter in het dodgen van abilities en ken je de patronen van de bosses al.

[ Voor 14% gewijzigd door Tabsqt op 21-04-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb nergens het idee dat ik overleveled ben. NG+ uitgespeeld, level 100, 25 Vigor, 35 STR. Grass shield voor stamina regen. Profaned Greatsword en Great Club yadayada. Volgens mij is het gewoon een feit dat bosses te weinig health hebben. Je hebt ze zo vreselijk snel neer, zowel in NG als NG+. In deel 1, 2 en Bloodborne (oh, wait 27% gems nvm) is dat een stuk beter gebalanced. En ik hou van die bossfights dus vind ik dat echt jammer. En ja, je kunt ipv een +10 wapen een +6 pakken maar dat is toch gewoon lame?

Lastigste boss? Gast met zn pet draak. Maar dat is meer omdat dat beest nooit wil landen.
Favoriete boss? Tweeling. Geweldig gewoon, Souls op zn best.
Minst leuke boss? Alles voor Abyss Watchers.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

De lastigste Boss is voor mij toch wel de wekker die 's ochtends gaat na veel te lang door te hebben gespeeld de nacht ervoor. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Crystal Sage slaat nergens op en de Mini Boss nadat je in de valley bent aangekomen. Toffe bos, maar op zo'n smalle brug heeft de camera er alle moeite mee t bij te houden.

Eindelijk de falchion te pakken. Mn favo wapen in dark souls, was al benieuwd wanneer ie "beschikbaar" zou zijn.

Pvp is ie geloof ik wel n beetje broken. Vanavond meerdere invasions gehad, allemaal kaput gemacht. Dodgen gaat me altijd wel goed af, maar luitjes raken met n scimitar of de twin sellswords gaat soms wat moeilijk, met de falchion slice je alles kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ik weet niet of het al gepost is, en het is ook niet bedoeld voor mensen die alles zelf willen exploren, maar ik kwam deze checklist tegen en ik vind hem wel handig om te gebruiken. Het spoilt niet waar alle wapens liggen, maar bijvoorbeeld wel waar je estus shards kan vinden, en NPC's die je kunnen helpen:

http://zkjellberg.github....eet/#High_Wall_of_Lothric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
SD5k schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:00:
De lastigste Boss is voor mij toch wel de wekker die 's ochtends gaat na veel te lang door te hebben gespeeld de nacht ervoor. :p
die baas is makkelijk. gewoon vanavond voor het spelen even langs de praxis en een sledge hammer kopen 8)7 (nee niet zelf op je hoofd slaan). blijft er weinig van je wekker over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jaihel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:00:
Ik weet niet of het al gepost is, en het is ook niet bedoeld voor mensen die alles zelf willen exploren, maar ik kwam deze checklist tegen en ik vind hem wel handig om te gebruiken. Het spoilt niet waar alle wapens liggen, maar bijvoorbeeld wel waar je estus shards kan vinden, en NPC's die je kunnen helpen:

http://zkjellberg.github....eet/#High_Wall_of_Lothric
Ah nu ik het uitgespeeld heb wil ik dat wel gebruiken. Ik miste maar 1 shard en 2 undead bones zonder cheat guide vond het best netjes van mezelf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ben nog steeds bij the abyss watchers.. op level 36, de 2nd phase wordt ik genadeloos afgeslacht.
Welk level waren jullie hier ?

Of kan ik eerst beter cathedral of the deep doorgaan.. ?

tevens, ik ben warrior en heb een battle axe als primary weapon.
Is het beter om een sword te pakken ipv een battle axe ?

Die dark sword wordt toch ook gedropt voor the abyss watchers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
shakespeare schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:32:
ben nog steeds bij the abyss watchers.. op level 36, de 2nd phase wordt ik genadeloos afgeslacht.

Ik heb 'm zo rond dat level als een warrior met een battle axe gesloopt. :-) Dus het moet kunnen in ieder geval :-)

De darksword kan droppen van een wraith in dat stamp voor de baby's watchers.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04

Het dark sword wordt inderdaad door de twee dark wraiths gedropt voor de boss fight van de abyss watchers, maar is random drop dus gewoon blijven proberen.

Tip voor de tweede fase:
spoiler:
Probeer afstand van hem te houden en op een gegeven moment doet hij een dash atack. Wanneer hij daarmee bij jou is rol je snel naar rechts achter van hem en kan je hem net één a twee keer hem raken omdat hij een paar tellen nodig heeft om te herstellen van zijn dash. Als je locked on speelt, kijk je na je rol ook meteen in de goede richting om hem te raken. Als je de rest van zijn aanvallen ontwijkt en alleen die aanval gebruikt voor damage uit te delen kom je er wel.

Qua level zal ik daar denk ik rond het zelfde gezeten hebben en ik heb de cathedral of the deep pas daarna gedaan al is die wel makkelijker dan de abyss watchers en het gebied daar omheen. Ik had bij de watchers ook nog gewoon de battle axe die je als startwapen kan krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Invisible_man op 22-04-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ok,

vanavond weer proberen.

is het zo dat de dark sword beter is als de deep battle axe met +upgrades met een warrior ?
Kunnen alle classes alle wapens equippen ? dat is voor mij nog een beetje onduidelijk.

ik weiger om iemand te summonen om te helpen, dat geeft geen rush voor mij.. bij BB al vaker gedaan. :9 :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Grappig dat
spoiler:
mobs elkaar doodslaan na the swamp
:D
Ondertussen heb ik the watchers neergehaald... kan ik daar verder gaan? Want ondertussen heb ik ook ontdekt dat je achter the sage boss ook verder kan. Of leidt dit gewoon alletwee naar hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
shakespeare schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:48:
ok,

vanavond weer proberen.

is het zo dat de dark sword beter is als de deep battle axe met +upgrades met een warrior ?
Kunnen alle classes alle wapens equippen ? dat is voor mij nog een beetje onduidelijk.

ik weiger om iemand te summonen om te helpen, dat geeft geen rush voor mij.. bij BB al vaker gedaan. :9 :o :9
Unupgraded zal het dark sword niet perse meteen beter zijn dan een upgarded battle axe, maar dat zou je dan in de stats terug moeten zien (alle damages opgeteld). Maar bij een boss-fight is het kennen van zijn patronen en zoveel mogelijk damage bij je zelf voorkomen belangrijker dan de pure damage van je wapen. Alle wapens hebben minimale stat eisen, maar als je bijvoorbeeld een two handed greatsword hebt, is die met één hand wellicht niet goed te hanteren, maar met twee handen wel. Maar voor bijvoorbeeld het dark sword zou je omdat het een one handed weapon is aan de minimale eisen willen voldoen ja. Als je in het detailscherm van een wapen zit zie je bij de stat requirements in het rood de stats waar je niet voldoende niveau in hebt.

Bij mijn eerste playrhroughs van DS1 en DS2 had ik zo nu en dan wel eens hulp nodig (al dan niet door een npc summon), maar of ik nu beter ben geworden in dit soort games of niet, in DS3 tot nu toe echt nog geen behoefte aan gehad en alleen nog maar aan bosses dood gegaan wanneer ik hun moveset nog niet goed kende. Gister nog aan de dancer doordat ik zijn grab atack niet verwachte :)
SideShow schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:55:
Grappig dat
spoiler:
Ondertussen heb ik the watchers neergehaald... kan ik daar verder gaan? Want ondertussen heb ik ook ontdekt dat je achter the sage boss ook verder kan. Of leidt dit gewoon alletwee naar hetzelfde
spoiler:
The deep cathedral achter the crystal sage is een gebied wat doodloopt (maar wel de moeite waard is), na de watchers ga je verder naar de rest van het spel.

[ Voor 15% gewijzigd door Invisible_man op 22-04-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

De Battle Axe is 1 van de sterkste wapens in het spel. Als het je speelstijl is, lekker die gebruiken. Plus hij is vast al ge-upgrade.

We bijzonder trouwens, je ben de eerste die ik hoor dat ze de 2de fase moeilijker vinden dan de 1ste fase. Voor mij en vele met mij, was de eerste fase de lastige en daarna de 2de gewoon poep makkelijk :)

Wel een tip, even in spoilers just in case:
spoiler:
Je kan hem parry-en, dus ben je daar goed in, zoek je kans en parry+reposte. Zo niet, bloodborne dodge aka loop naar de zijkant zonder te rollen. Rollen kan ook maar kost stamina. Sommige moet je wel rollen. Na z'n massive combo, back stab the biatch. Het belangrijkste is: val aan na een combo. Je kan ook Lightning pine resin gebruiken, hij kan niet zo goed tegen lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
ye-roon schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:08:
[...]
We bijzonder trouwens, je ben de eerste die ik hoor dat ze de 2de fase moeilijker vinden dan de 1ste fase. Voor mij en vele met mij, was de eerste fase de lastige en daarna de 2de gewoon poep makkelijk :)
Ik vond de 1e en de 2e wel redelijk gelijkwaardig. In de 1e fase wordt de main enemy op een gegeven moment ook aangevallen door één van die andere dudes. Als hij dan afgeleid is kan je hem veel damage achter elkaar doen omdat hij dan niet zo op jouw gefocust is. Maar dat de 2e fase voor iemand die soul games gewend is makkelijk is staat als een paal boven water. Echt een typisch gevecht waar je even moet herkennen wanneer je hem fatsoenlijk kan aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
SideShow schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:55:
Grappig dat
spoiler:
Gewoon beide paden exploren :P

Is toch niet leuk als we nu verklappen waar je terecht komt na die bazen? Ik zal je alleen de hint geven dat je technisch gezien eerder bij het pad achter de Sage zou uitkomen, dan bij het stuk na de Watchers....

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:42:
[...]

Is toch niet leuk als we nu verklappen waar je terecht komt na die bazen? Ik zal je alleen de hint geven dat je technisch gezien eerder bij het pad achter de Sage zou uitkomen, dan bij het stuk na de Watchers....
Precies dit.

Volg het pad dat jou het meest interessant lijkt, als vijanden te sterk worden kun je altijd nog het andere pad kiezen.

Net op een nieuwe playthrough de questline die een alternate ending geeft gedaan:
spoiler:
Wat is de hollowing questline ontzettend gaaf! Ik denk echter dat hij zonder guide te volgen niet zo makkelijk te doen is. Maar het geeft wel een van de spannendste eindes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 17:16
Gisteren weer even een stukje kunnen spelen

spoiler:
Ben nu aanbeland bij Sulyvahn, wel eerst ff uitvogelen wat ik het beste kan doen, P2 is best klote met die echo maar ik gok dat ipv dichtbij wat je in p1 doet je nu lekker ver weg moet gaan staan a la Abyss Watchers P2. Wolnir in de Catacombs was een pushover, wel een paar keer doodgegaan door de dampo daarzo maar niet echt heel uitdagend tot zover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

spoiler:
Inmiddels havel's ring gehaald met de stray demon souls, claymore op +4, en de deacons of the deep gedaan, moet ik de cathedral alleen nog het dak op. Dat wolf zwaard wat je van de abyss watcher soul kan kopen lijkt trouwens verdacht veel op de greatsword of artorias / majestic greatsword?
Ik snap die moeilijkheidsdiscussie hier niet zo. Als je er daadwerkelijk last van hebt moet je niet overlvled de bosses ingaan of even wachten totdat je NG+ of NG++ ingaat.
Het is gewoon iets wat je opvalt als je ook andere souls games gespeeld hebt. *-Souls en BB bosses waren gewoon taaier dan in DS3. Ook bij non-boss uniques merk ik dat ik klappen gewoon kan happen ipv echt mn best moet doen. Overigens vond ik BB op NG+ (op een baar bosses na) ook niet echt moeilijk meer, maar mss was ik daar echt overlevelled, met 175. Maarja ik moest wat doen om die cursed chalices te halen :P

spoiler:
De Abyss Watcher doet me trouwens erg aan BB's Maria (in de clocktower) denken, maar die laatste is qua bossfight echt wel veel interessanter. De deacons kon ik gewoon rinse & repeat op inrennen en een spin to win blijven doen zonder noemenswaardig risico.

Ben nog niet ver, maar ik hoop toch wel op bosses ala Sir Alonne, Maria, Old King Allant.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu op NG++ een naked run + Dragon Slayer Spear aan het doen. Heb echt zoveel plezier. Die bosses droppen als flies though. De enige boss waar ik echt nog moeite mee heb is Dragon Armour. Ik snap echt niet waarom, ik word te greedy denk ik en krijg dan 1 klap. Hij hit zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Clay schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:09:
Ben nog niet ver, maar ik hoop toch wel op bosses ala Sir Alonne, Maria, Old King Allant.
Ik vind dat er in DS3 niks in de buurt komt van bijvoorbeeld zo'n Alonne. Hoe episch was die guy? De hele game lang lees je over die dude in item descriptions, wat voor badass hij blijkbaar was. Vervolgens die bossroom alleen al, die gladde spotless spiegelende vloer, muziek echt megasterk... En dan als je hem snel verslaat die seppuko scene. Omg, man. Dat heb ik verder in nog geen enkele andere game gezien.
Je kunt zeggen wat je wil over DS2 maar dat, en ook zo'n Fume Knight bijvoorbeeld, was echt Dark Souls op zijn allerbest. En die fights ga ik na tig keren nog steeds niet easymode in.

Als de DLC van DS2 direct met de game was released, of DS2 gewoon direct de Scholar of The First Sin versie was geweest dan was het de beste game ooit geweest imo.

Ik weet zeker dat als ik vanavond de disc van DS3 uit mijn PS4 zou halen en SOTFS erin zou doen dat die er dan de komende weken niet meer uit zou komen. :)

Edit: Nu lijkt het net of ik DS3 een slechte game vind, integendeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 22-04-2016 11:09 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Voxalizer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:58:
[...]

Ik vind dat er in DS3 niks in de buurt komt van bijvoorbeeld zo'n Alonne. Hoe episch was die guy? De hele game lang lees je over die dude in item descriptions, wat voor badass hij blijkbaar was. Vervolgens die bossroom alleen al, die gladde spotless spiegelende vloer, muziek echt megasterk... En dan als je hem snel verslaat die seppuko scene. Omg, man. Dat heb ik verder in nog geen enkele andere game gezien.
Je kunt zeggen wat je wil over DS2 maar dat, en ook zo'n Fume Knight bijvoorbeeld, was echt Dark Souls op zijn allerbest. En die fights ga ik na tig keren nog steeds niet easymode in.

Als de DLC van DS2 direct met de game was released, of DS2 gewoon direct de Scholar of The First Sin versie was geweest dan was het de beste game ooit geweest imo.

Ik weet zeker dat als ik vanavond de disc van DS3 uit mijn PS4 zou halen en SOTFS erin zou doen dat die er dan de komende weken niet meer uit zou komen. :)

Edit: Nu lijkt het net of ik DS3 een slechte game vind, integendeel.
De bosses die je noemt zijn beide van de dlc. In de main game zijn de bosses ook niet heel bijzonder, net als in DS1 waar de bosses in de main game ook niet heel bijzonder zijn. Als de 2 dlc pakketten van DS3 net zo episch worden als die van 2 dan zet ik de game DS3 met stipt op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Rico0 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:22:
[...]
Als de 2 dlc pakketten van DS3 net zo episch worden als die van 2 dan zet ik de game DS3 met stipt op 1.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Nu ik dit lees krijg ik weer meer zin om DS2 af te maken :)

Maar eerst deeltje 3. Ja niet op volgorde maar boeiend :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nu ik dit lees krijg ik weer meer zin om DS2 af te maken :)
Vooral doen ook! Sir Alonne, de Fume Knight, Lud & Zallen, je gaat ze haten! :P

Ik snap zelf niet zo waar die negativiteit over DS2 vandaan komt trouwens. Als je de lijst met bosses naast elkaar legt is DS2 arguably nog leuker dan deel 1 ook. En met powerstancing erbij is het qua combat ook nog uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Clay schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:59:
[...]
Ik snap zelf niet zo waar die negativiteit over DS2 vandaan komt trouwens.
Level design onder andere. Een aantal levels kunnen geografisch gezien gewoon niet (harvest valley met de lift omhoog de lucht in en van onder de lava uitkomen bij de iron keep?). Vooral met het verticale en op zich zelf terug loopende ontwerp van DS1 in het hoofd een flinke stap terug in de ogen van veel mensen. Daarnaast is DS2 lore-wise slechts zijdelings verbonden met DS1, dus voelt op dat vlak niet echt aan als een opvolger maar haast meer een losse game gebaseerd op de zelfde soort gameplay zoals BB dat ook is.

Maar persoonlijk niet z'n probleem met DS2 hoor, ik ga meer voor de gameplay dan de lore er omheen. Zelfde gaat op voor DS3. Er zit een hoop fan-service in met verwijzingen naar DS1 en DS2 (op zich logisch natuurlijk) en zelfs naar Demon souls (Firelink shrine > Nexus, Fire keeper > Maiden in black), maar de atmosfeer en gameplay is niet verkeerd naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik ben nu bij de Abyss Watchers en probeer de NPC te summonen voor hulp. Op YouTube zie ik eenvoudig waar de sign moet zijn, maar in mijn game komt die niet terug. Ik heb een ember genomen en de NPC Sirris zit bij Firelink Shrine, maar toch komt er geen summoning sign..

YouTube: Dark Souls 3 Abyss Watchers bossfight - Summoning Sirris of the Sunless Realms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
<niet goed gelezen> :(

[ Voor 95% gewijzigd door Invisible_man op 22-04-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37
Wel grappig om te lezen dat iedereen hier roept dat de bazen in 3 makkelijker zijn dan 2. Moet je het met een sorcerer spelen, dan piep je wel anders. Ik heb 2 als sorcerer vrijwel zonder hulp in mijn eentje gehaald , dat gaat bij dit deel echt niet. Ik heb overigens nooit een shield en gebruik alleen nog een rapier om af en toe prikjes met vuur uit te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:17:
Ik ben nu bij de Abyss Watchers en probeer de NPC te summonen voor hulp. Op YouTube zie ik eenvoudig waar de sign moet zijn, maar in mijn game komt die niet terug. Ik heb een ember genomen en de NPC Sirris zit bij Firelink Shrine, maar toch komt er geen summoning sign..

YouTube: Dark Souls 3 Abyss Watchers bossfight - Summoning Sirris of the Sunless Realms
Check even deze link: http://zkjellberg.github....eet/#High_Wall_of_Lothric Kun je zien of je niet een bepaald stuk/questline vergeten bent waardoor je hem niet kunt summonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik heb 2 als sorcerer vrijwel zonder hulp in mijn eentje gehaald, dat gaat bij dit deel echt niet.
Ik heb 2 op soul level 1 uitgespeeld, en dat ben ik van plan met 3 ook te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Clay schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:59:
[...]
Ik snap zelf niet zo waar die negativiteit over DS2 vandaan komt trouwens. Als je de lijst met bosses naast elkaar legt is DS2 arguably nog leuker dan deel 1 ook. En met powerstancing erbij is het qua combat ook nog uitgebreider.
Er zijn wat valide punten die DS2 wat minder doet dan DS1, echter ook dingen die het weer veel beter doet. De reden dat ik persoonlijk DS1 wat hoger in aanzien heb is omdat het de eerste keer was dat ik zo'n game speelde. Ik denk dat DS2, en dan zeker de SOTFS release misschien objectief wel gewoon de betere game is. DS2 heeft de beste bosses en mechanics iig, imo. BB ook, zeker met de DLC erbij.

En dat geneuzel over leveldesign dat zoveel beter was in DS1? Nou... Hoewel de game misschien echt interconnected was vergeten mensen maar al te graag Blighttown, Lost Izalith, Tomb of the Giants, de Archives met die cave erachter met die onzichtbare bruggen... Wat eigenlijk ook niet zo heel best in elkaar zat allemaal als je er nu op terugkijkt. Maar wat was het toen fantastisch.
De hele Undead Burg, Sen's Fortress en de overgang richting Anor Londo? Echt briljant.
De rest ontloopt het lineaire leveldesign van DS2 echt niet zo ontzettend. Wat dat betreft vind ik DS3 qua leveldesign de beste in de serie. Bloodborne begon ook goed qua leveldesign maar volgt een beetje hetzelfde systeem als DS2 na een tijdje.

Maar waar hebben we het eigenlijk over. Ik zou de hele serie in mijn top 10 favoriete games ooit zetten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

De reden dat ik persoonlijk DS1 wat hoger in aanzien heb is omdat het de eerste keer was dat ik zo'n game speelde.
Dat heb ik met Demon's Souls :) Verder helemaal met je eens idd. Wat mij betreft ontlopen DS1 en 2 elkaar niet zo. En net als DS2 gaat BB pas echt shinen van de DLC, dus DS3 wordt in die lijn gewoon de beste game ooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik ben misschien te laat ingestapt om een goed oordeel te vellen. Begonnen met Bloodborne na wat getwijfel. Na heel veel gevloek en getier begon ik van de game te houden :P en dat doe ik nu nog steeds. Maand geleden nog een nieuw character gemaakt.

Tussendoor begonnen aan SOTFS op de PS4 en ook Dark Souls 1 op pc. Moest toch even slikken met de stap terug op grafisch vlak, maar het gaat om de gameplay toch? Daar kon ik ook niet helemaal in komen.Demon Souls ook nog aan begonnen, maar niet een van deze games vooralsnog helemaal af gemaakt. Toen kwam DS3 al uit. Ik ben weer verliefd op een Souls game. Niet zoals Bloodborne dat met me deed, maar ik vind deze toch echt weer supervet, en zit nu tegen het einde van run 1 (denk ik).

Ik ga hierna zeker eens goed zitten voor deel 1, 2 en Demon Souls. Het spelen van DS3 heeft me overtuigd dat ik de oudere games nog een keer een degelijke kans moet geven.

Maar wat Bloodborne met me deed zal de andere games niet lukken. Maar ik denk dat heel veel mensen dat met Demon Souls of DS1 hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:14:
Ik ben misschien te laat ingestapt om een goed oordeel te vellen. Begonnen met Bloodborne na wat getwijfel. Na heel veel gevloek en getier begon ik van de game te houden :P en dat doe ik nu nog steeds. Maand geleden nog een nieuw character gemaakt.

Tussendoor begonnen aan SOTFS op de PS4 en ook Dark Souls 1 op pc. Moest toch even slikken met de stap terug op grafisch vlak, maar het gaat om de gameplay toch? Daar kon ik ook niet helemaal in komen.Demon Souls ook nog aan begonnen, maar niet een van deze games vooralsnog helemaal af gemaakt. Toen kwam DS3 al uit. Ik ben weer verliefd op een Souls game. Niet zoals Bloodborne dat met me deed, maar ik vind deze toch echt weer supervet, en zit nu tegen het einde van run 1 (denk ik).

Ik ga hierna zeker eens goed zitten voor deel 1, 2 en Demon Souls. Het spelen van DS3 heeft me overtuigd dat ik de oudere games nog een keer een degelijke kans moet geven.

Maar wat Bloodborne met me deed zal de andere games niet lukken. Maar ik denk dat heel veel mensen dat met Demon Souls of DS1 hebben..
Ik heb demon souls en dark souls 1 wel gespeeld, maar ik werd uit eindelijk toch echt pas verliefd op Bloodborne, maar dat komt vooral door de stijl, die sprak me gewoon erg aan. Vind dus ook fijn dat wat van die stijl ook doorgezet is in DS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Grindtegel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:27:
Wel grappig om te lezen dat iedereen hier roept dat de bazen in 3 makkelijker zijn dan 2. Moet je het met een sorcerer spelen, dan piep je wel anders. Ik heb 2 als sorcerer vrijwel zonder hulp in mijn eentje gehaald , dat gaat bij dit deel echt niet. Ik heb overigens nooit een shield en gebruik alleen nog een rapier om af en toe prikjes met vuur uit te delen.
Dit heeft niets met de bosses te maken, maar met het feit dat sorcery in DS3 echt verziekt is ten opzichte van DS1 en DS2 ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
WeAreLegion schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:16:
[...]

Ik heb demon souls en dark souls 1 wel gespeeld, maar ik werd uit eindelijk toch echt pas verliefd op Bloodborne, maar dat komt vooral door de stijl, die sprak me gewoon erg aan. Vind dus ook fijn dat wat van die stijl ook doorgezet is in DS3
Ja ik denk dat dat het ook wel is. De stijl van Bloodborne in omgevingen en ook de vijanden vond ik zo, zo goed. De Lovecraft invloeden zijn briljant. In Dark Souls 1 kreeg ik vooral het gevoel hier lopen wel heel veel verschillende type skeletten en knights rond. In DS3 is dat ook wel, maar toen kwam ik in de Undead Settlement. Het was net of ik in het dorp naast Hemwick terecht was gekomen.

Maar goed zoals ik al zei misschien moet ik de oudere games eerst meer spelen voordat ik een beter oordeel kan vellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 16:10
Nog nooit een dark souls game gespeeld. Wel veel over gehoord en ook best nieuwsgierig. Maar heb nog een paar vraagjes voordat ik tot aanschaf over ga.

Moet je voorgaande delen hebben gespeeld om het verhaal te snappen of zit er vrijwel geen verhaal in of hangen de verhalen niet samen?

Kun je deze game volledig coop spelen of is meer single player met een vleugje pvp?

Ik lees overal dat het geen toetsenbord en muis game is werkt een xbox 360 controller met deze game?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
SMD007 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:32:
Nog nooit een dark souls game gespeeld. Wel veel over gehoord en ook best nieuwsgierig. Maar heb nog een paar vraagjes voordat ik tot aanschaf over ga.

Moet je voorgaande delen hebben gespeeld om het verhaal te snappen of zit er vrijwel geen verhaal in of hangen de verhalen niet samen?
Niet perse, het verhaal is niet heel dik over de game gegoten, dus zonder voorkennis red je je prima.
Kun je deze game volledig coop spelen of is meer single player met een vleugje pvp?
Dat laatste vooral.
Ik lees overal dat het geen toetsenbord en muis game is werkt een xbox 360 controller met deze game?
Werkt prima met xbox controller. Speelt ook beter dan tobo+muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
SMD007 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:32:

Nee, ben zelf ook nieuw in de serie.

Single player met vleugje pvp.

Klopt toetsenbord werkt niet echt lekker, een xbox 360 controller gebruik ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Invisible_man schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:36:
[...]

Niet perse, het verhaal is niet heel dik over de game gegoten, dus zonder voorkennis red je je prima.

[...]

Dat laatste vooral.

[...]

Werkt prima met xbox controller. Speelt ook beter dan tobo+muis.
OMG post STEAL!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Single Player met vleugel PVP vind ik eigenlijk niet helemaal klopen, je kan bijna het heel spel wel in coop doen hoor. Je zal dan soms wat embers moeten farmen

Het is geen coop game perse maar je kan dus wel alles in coop doen.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 22-04-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Het is een soort massive single player online role playing game ;) Je speelt het in principe alleen, maar kan andere spelers je wereld in summonen voor hulp, of invaded worden door hostile spelers. 't is een stijl op zich, niet strikt single- of multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
En nu? Uitvechten met een potje PVP? 8)

Maar zonder gekheid, had jouw bericht nog niet gezien, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
WeAreLegion schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:37:
Single Player met vleugel PVP vind ik eigenlijk niet helemaal klopen, je kan bijna het heel spel wel in coop doen hoor. Je zal dan soms wat embers moeten farmen

Het is geen coop game perse maar je kan dus wel alles in coop doen.
Eens, enige nadeel is dat je niet heel relaxed kunt spelen want reken maar op heel wat invasions ;) en daar is het pvp weer haha. In theorie is de hele game coop te spelen.

Vriend van me vond Bloodborne niet leuk solo, dus hem er helemaal doorheen gecooped ;) Ging prima met al het insight wat je krijgt. Daar had je dan geen last van random invasions.

[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 22-04-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:41:
[...]

Eens, enige nadeel is dat je niet heel relaxed kunt spelen want reken maar op heel wat invasions ;) en daar is het pvp weer haha. In theorie is de hele game coop te spelen.

Vriend van me vond Bloodborne niet leuk solo, dus hem er helemaal doorheen gecooped ;) Ging prima met al het insight wat je krijgt. Daar had je dan geen last van random invasions.
Ja ik loods een vriend van me nu ook ook door DS3 heen, en dan als we klaar zijn doen we NG+ ik speel NG altijd alleen en dan rest gewoon met mensen en alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Invisible_man schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:40:
[...]

En nu? Uitvechten met een potje PVP? 8)

Maar zonder gekheid, had jouw bericht nog niet gezien, sorry :)
haha, je was eerder dus...
Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:41:
[...]

Zolang je niet embered up bent kun je toch niet invaded worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Facenoise schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:46:
[...]

[...]

Nee maar om hulp te summonen moet je wel embered zijn, dus kan je invaded worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Hahaha geen idee wat het allemaal inhoud dat emberd up etc. maar klinkt zeker goed zal hem vanavond eens aanschaffen en we zullen wel zien of ik er iets van bak.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
[...]

[...]

Klopt, maar degene die jou summoned moet wel embered zijn, en je helpt hem. Dus hij kan gewoon invaded worden.

Gister toevallig heel even een vriend geholpen met een stuk waar hij niet doorheen kwam. Werden we invaded door een groep van 3 haha. Net gehaald :)

[ Voor 18% gewijzigd door Scrisissszzz op 22-04-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
[...]

Oh ja :) , dus jij bent de gene die hier posts steelt!!!! Kijk maar uit, ik zal je nog wel invaden dit weekend >:)
[...]

Klopt. En gezien de noodzaak tot embered/human zijn in DS3 niet zo hoog is (eigenlijks alleen een klein beetje extra health en een paar NPC invasions), kan je prima zo spelen zonder continue invaded te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het weg is. Hoe hollowing in DS2 werkte vond ik heel coulant. 't is nu meer een soort buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
SMD007 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:48:
Hahaha geen idee wat het allemaal inhoud dat emberd up etc. maar klinkt zeker goed zal hem vanavond eens aanschaffen en we zullen wel zien of ik er iets van bak.
Via steam kan je het 2 uur proberen, heb ik zelf ook zo gedaan.

embered up(meer health door een item).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Embered is eigenlijk het exacte systeem als wat ze gebruikte in Demon's Souls. Enige verschil is de dubbel HP in DeS en de 1.3x hp DS3.

Ik vind het wel een goed systeem. Zeker gezien je kan kiezen om embered te zijn en dus zo kan kiezen of je wereld wil open zetten. Beter dan dat half bakke, je verliest een klein beetje health elke keer dat je dood gaat. Maja, thats just me.

In ander nieuws gisteren m'n 3de Lord of Cinder verslagen. Wat er toen gebeurde zag ik niet aankomen en was erg verrast :D Alleen heb ik de network test gespeeld en wist ik wat m'n volgende taak zal gaan zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de area zag er precies zo uit als in de network test. Het word denk ik tijd voor dansles :D Kan niet wachten tbh, ik heb die boss verslagen op 3 verschillende characters in de network test(herald, knight en sorc). Dus de paterns kan ik best wel denk ik. Al zal ik vast nog paar keer dood gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Embered is eigenlijk het exacte systeem als wat ze gebruikte in Demon's Souls. Enige verschil is de dubbel HP in DeS en de 1.3x hp DS3.
Mwah, in Demon's souls was je de helft van je leven kwijt, een ember voelt als extra health, maar dat is mss meer hoe ze het visualiseren. Gelukkig vond je in de eerste paar minuten al de ring die daar een kwart van maakte, dus ach.

Wat ik wel leuk vond aan Demon's Souls was de character en world tendency. Als je maar vaak genoeg dood ging werld de wereld tendency pure black, en spawnden er extra creatures en unique red phantoms, immers was het nog niet moeilijk genoeg dan :P In pure white gebeurden er weer totaal andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 20:42
Zo 30 uur erin zitten en level 49 nu...
Zit er echt helemaal in wat een super tof spel is dit toch!
Ben nu in een stadje (over de bruggetje met dat irritante beest).
Moest ik weer terug wat had de doll nog niet..
Was niet eens bij cathedral of the deep geweest!
Gewoon echt niet gezien dat ik die kant op kon schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik ben nu toch een beetje vast gelopen. Ik probeer de eerste playthrough helemaal zelf te doen maar zou iemand me een hint kunnen geven zonder al te veel te verklappen?

spoiler:
Ik heb aldritch verslagen en toen werd ik soort van automatisch naar de volgende boss (dancer...) gezet. Daar ben ik dood gegaan maar ik heb geen idee meer hoe ik nu verder moet. Ik kan niet meer bij de dancer komen, geen idee hoe namelijk. Ik heb wel een basin of vows waarmee ik iets bij een standbeeld moet maar verder kom ik er niet uit.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
rajackar schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:06:
Hmm, ik ben nu toch een beetje vast gelopen. Ik probeer de eerste playthrough helemaal zelf te doen maar zou iemand me een hint kunnen geven zonder al te veel te verklappen?

spoiler:
Ik heb aldritch verslagen en toen werd ik soort van automatisch naar de volgende boss (dancer...) gezet. Daar ben ik dood gegaan maar ik heb geen idee meer hoe ik nu verder moet. Ik kan niet meer bij de dancer komen, geen idee hoe namelijk. Ik heb wel een basin of vows waarmee ik iets bij een standbeeld moet maar verder kom ik er niet uit.
spoiler:
Emma (de vrouw uit de cutscene die je net gezien hebt) heb je al eerder gezien en gesproken. Zij is namelijk degene die je de banner geeft in het begin van het spel. Je moet dus naar de Vordht bonfire en dan de trappen omhoog naar het kasteel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tabsqt schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:11:
[...]

spoiler:
Emma (de vrouw uit de cutscene die je net gezien hebt) heb je al eerder gezien en gesproken. Zij is namelijk degene die je de banner geeft in het begin van het spel. Je moet dus naar de Vordht bonfire en dan de trappen omhoog naar het kasteel!
Thanks!
Had haar niet herkend. Ik kan weer verder :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Nou de game geprobeerd en vind hem echt super! grafisch erg mooi. Kan totaal niet met controller overweg, maar toetsenbord en muis is helemaal no go in deze game. Heb het echt geprobeerd, maar kom niet eens voorbij de eerste boss. Had eindelijk zijn aanval patroon door en had hem half dood transformeert hij naar iets anders waar ik niet aan aanvallen toe kwam en alleen maar rond kon rennen om zijn "patroon" weer door te krijgen, maar dat lukte me helaas niet. Heb toch maar weer een steam refund aangevraagd vind het wel jammer dat ik zuig in deze game want hij ziet er echt leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik was gisteren ge-eindigt na de derde lord of cinder. Ik kreeg ook die mooie cutscene.

Ik herkende de area. Nu was die precies zoals in de network test. Ik wist welk gevecht me stond te wachten. Ik moest m'n dansschoenen aan doen denk ik. Ik was moe en besloot het uit te stellen tot vandaag. Net, na het avond eten. Ik trek mijn dansschoenen aan en loop er naar toe. Ik buff mijn wapen. Laat de dans les beginnen.

Ongeveer 3 minuten later sta ik daar, met een nieuwe twisted soul. Gewoon in 1 keer verslagen. Maar wat een boss fight blijft het toch.

For the record, ik heb de network test gedaan en de boss daar meerdere keren gekilled met 3 verschillende classes. Waar ik ook denk 20+ deaths aan over heb gehouden over alle characters. Maar damn, the rush door het in 1 keer te clearen.

Nu door gegaan tot ik voor mijn gevoel alles heb in de area waar ik nu ben en bij een fog gate kwam. Morgen verder, er staat me een boss te wachten, geen idee wat, hoe, wanneer. Maar ik ga er heen en de boss gaat neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:42:
[...]

Vanavond de zone achter sage gedaan ... fantastisch mooie zone met een leuke puzzel en een eerder makkelijke eindbaas :) (deacons of the deep dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

SMD007 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:21:
Nou de game geprobeerd en vind hem echt super! grafisch erg mooi. Kan totaal niet met controller overweg, maar toetsenbord en muis is helemaal no go in deze game. Heb het echt geprobeerd, maar kom niet eens voorbij de eerste boss. Had eindelijk zijn aanval patroon door en had hem half dood transformeert hij naar iets anders waar ik niet aan aanvallen toe kwam en alleen maar rond kon rennen om zijn "patroon" weer door te krijgen, maar dat lukte me helaas niet. Heb toch maar weer een steam refund aangevraagd vind het wel jammer dat ik zuig in deze game want hij ziet er echt leuk uit.
Als je een klein beetje handig bent, dan wennen de controls en de controller in enkele uren hoor.
Door je refund mis je een van de beste en mooiste RPG's ooit imo...

edit: nadeel van steam is natuurlijk dat het 60 euro is, een pak geld ... ik heb hem via g2a voor een goeie 45 euro, dat is al een heel ander getal. Voor 60 euro wil je natuurlijk minder risico lopen...

[ Voor 9% gewijzigd door SideShow op 22-04-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ander vraagje trouwens. Hebben jullie ook wel eens ruzie met de lock on op vijanden. Ik had er bij Bloodborne en eerdere souls nooit problemen mee maar ik heb bij deze toch vrij vaak dat het niet helemaal lekker werkt. Net ook weer in een boss fight doos gegaan omdat het locken niet lekker ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Jezus hoe krijg je die 2 grote beesten dood achter die nepmuur vlak na het plein met die reuzen? Wtf is dat voor iets.. die zijn nog erger dan die sharkdudes uit bloodborne pfff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:12:
Jezus hoe krijg je die 2 grote beesten dood achter die nepmuur vlak na het plein met die reuzen? Wtf is dat voor iets.. die zijn nog erger dan die sharkdudes uit bloodborne pfff..
Dat is vrij ellendig ja.
Je kunt de linker vanaf een afstand met een pijl raken. Als je die dan naar het begin met de ladder lokt dan kun je hem alleen bevechten. Probeer wat afstand te houden want die zij hap is killing. Als ie neer is pak je de tweede. Zo is het mij gelukt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SMD007 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:21:
Hoe bedoel je snel opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 07:39:
[...]

D(e/a)S is niet voor iedereen, maar dacht idd hetzelfde :P
DS3 speelt (te) makkelijk weg wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 07:59:
[...]

vandaar dat ik ruim 15 pogingen nodig had voor Vordt :+

* vhal pro player... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 07:59:
[...]

De eerste baas. Dan heb je 15 minuten gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik merk dat ik het spel in twee fases speel, lekker op de bonnefooi door de levels lopen...met af en toe een death run als ik het vermoeden heb als er een bonfire dichtbij is. Zodra ik bij een boss kom ga ik echter de andere kant op. Andere momenten start ik het spel op en ga ik echt zitten om de boss onderuit te halen. Momenteel bevalt dit mij eigenlijk wel goed.

Het topic probeer ik niet teveel te volgen, ik merk dat er helaas met regelmaat toch (minor) spoilers voorbij komen :/ .

Ik heb wel het gevoel dat de bonfires soms wel erg dicht op elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik kom gewoon niet voorbij de Abyss Watchers, misschien al wel twintig keer geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
bram1984 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 07:39:
[...]

Ik heb toch echt de 120 min die je van steam krijgt eruit gehaald hoor :) zat op 115 min. De game is gewoon voor mij niet weg gelegd. Snel opgeven wil ik dat niet noemen, maar 60 euro aan een game spenderen waar ik niet eens voorbij de eerste boss kan komen nee bedankt dan vraag ik liever een refund aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
SMD007 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:04:
[...]

Ik heb toch echt de 120 min die je van steam krijgt eruit gehaald hoor :) zat op 115 min. De game is gewoon voor mij niet weg gelegd. Snel opgeven wil ik dat niet noemen, maar 60 euro aan een game spenderen waar ik niet eens voorbij de eerste boss kan komen nee bedankt dan vraag ik liever een refund aan. ;)
Je kunt er wel voorbij komen maar je hebt geen zin om er moeite in te steken dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat kun je tegen die Cursed meter gebruiken? Kan niets vinden via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
rajackar schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:15:
[...]

Dat is vrij ellendig ja.
Je kunt de linker vanaf een afstand met een pijl raken. Als je die dan naar het begin met de ladder lokt dan kun je hem alleen bevechten. Probeer wat afstand te houden want die zij hap is killing. Als ie neer is pak je de tweede. Zo is het mij gelukt uiteindelijk.
Nou het is mij ook gelukt maar dit was tot nu toe het moeilijkste gevecht.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo ben met NG+ begonnen als sorc heb ff gerespect voor dat ik er heen ging (even save game geupload naar onedrive), het speelt wel aardig maar ben er nog niet helemaal blij mee. Denk dat ik deze save game ook even upload (onder ander naam), en dan pyromancer maakt lijkt me toch net wat leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
weer verder gespeeld vandaag, lekker opgeschoten voor mijn gevoel

spoiler:
Pontiff was uiteindelijk behoorlijk simpel, zodra in p2 die echo dood is kun je tot een volgende summon precies hetzelfde doen als in P1 XD Irithyll dungeon jailers zijn kut, gelukkig bij de Profaned Capital. Wel vlug genoped bij Yhorm, gezien de damage die ik deed echt laag was, dus ik gok Physical resistance op hem en er zal vast iets in die kamer zijn dat me kan helpen tegen hem. dat gevecht an sich leek me ook niet zo heel moeilijk alleen deed de camera wat moeilijk bij vlagen. Smouldering Lake ook al gezien, maar nu eerst het spul achter de pontiff exploren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:41:
Wat kun je tegen die Cursed meter gebruiken? Kan niets vinden via Google.
Dit gaat overigens over de boss fight in Cathedral of the Deep. Heb alle item descriptions al zitten lezen, maar geen idee. Attire lijkt ook weinig uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
bram1984 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:27:
[...]

Dit gaat overigens over de boss fight in Cathedral of the Deep. Heb alle item descriptions al zitten lezen, maar geen idee. Attire lijkt ook weinig uit te maken.
spoiler:
Deacons is eigenlijk gewoon het rode mannetje hakken. Bij mij kwamen ze try 2 niet eens meer aan die curse toe. Het lijkt een grote swarm mobs maar je bent nooit echt in groot gevaar imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
Akaendra schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:13:
weer verder gespeeld vandaag, lekker opgeschoten voor mijn gevoel

spoiler:
Pontiff was uiteindelijk behoorlijk simpel, zodra in p2 die echo dood is kun je tot een volgende summon precies hetzelfde doen als in P1 XD Irithyll dungeon jailers zijn kut, gelukkig bij de Profaned Capital. Wel vlug genoped bij Yhorm, gezien de damage die ik deed echt laag was, dus ik gok Physical resistance op hem en er zal vast iets in die kamer zijn dat me kan helpen tegen hem. dat gevecht an sich leek me ook niet zo heel moeilijk alleen deed de camera wat moeilijk bij vlagen. Smouldering Lake ook al gezien, maar nu eerst het spul achter de pontiff exploren in ieder geval.
Ik denk dat je inderdaad nog eens goed rond moet kijken in bossroom! ;)
bram1984 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:27:
[...]

Kleine tip voor deacons, als je er echt problemen mee hebt of als je het op een nieuwe playthrough doet:
spoiler:
Alluring skull werkt op deze mobs, gooi er een of twee in de tweede fase van het gevecht en alle mobs behalve de boss zullen er naar toe rennen, dit geeft je vrij spel om de boss te doden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Je kunt ook n pontiff ring gebruiken die je Health geeft als je blijft aanvallen. In combinatie met n dual wapen, zoals sellswords of twindaggers heal je constant, aangezien je de hele tijd wel op iets in hakt.
Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste