Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
fevo-1190 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:49:
Als je een boss verslagen heb kan je daarna alsnog mensen helpen om die boss te verslaan?
In het begin wis ik niet dat je moest levelen op deze methode.
Vandaar dat mijn level nog relatief laag is.
Ben al 4 bonfires verder dan road of sacrifise..
Bedankt voor de uitleg ik denk dat ik totaal verkeerd ben begonnen.
Ja hierna kun je mensen alsnog helpen, het zou echter niet nodig moeten zijn om door het spel heen te komen. In mijn eerste playthrough heb ik gewoon alle areas volledig gecleared, heb nooit het gevoel gehad dat ik onderleveled was.

spoiler: Leuke build indien iemand zich begint te vervelen
Melee build met Anri Straight Sword (http://darksouls3.wiki.fe...m/Anri's%20Straight+Sword)
Dit zwaard scaled ontzettend goed met Luck. Ingame wordt dit niet aangegeven in de GUI maar waarschijnlijk dat de luck scaling rond de A/S zit. Luck zorgt ervoor dat je bleeds sterker worden, als je dit zwaard in combinatie met een bleed resin (http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Carthus+Rouge) gebruikt is het ontzettend sterk. Het zwaard heeft ook een hele hoge attack speed waardoor je vijanden makkelijk staggered en je bleeds ontzettend snel proct.

Voor de mensen die niet weten hoe bleeds werken, als het bleed balkje dat zo nu en dan in het midden van je scherm verschijnt vol raakt dan "proct'' de bleed en krijg je ineens een hoge burst damage. Dit werkt ook zo als jij vijanden aanvalt met een bleed wapen.

Ik zit zelf op 60 luck, dex en strength zijn niet zeer belangrijk want het wapen heeft voor beide een D scaling.

[ Voor 3% gewijzigd door Tabsqt op 19-04-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 20:42
Tabsqt schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:00:
[...]

Ja hierna kun je mensen alsnog helpen, het zou echter niet nodig moeten zijn om door het spel heen te komen. In mijn eerste playthrough heb ik gewoon alle areas volledig gecleared, heb nooit het gevoel gehad dat ik onderleveled was.

spoiler: Leuke build indien iemand zich begint te vervelen
Melee build met Anri Straight Sword (http://darksouls3.wiki.fe...m/Anri's%20Straight+Sword)
Dit zwaard scaled ontzettend goed met Luck. Ingame wordt dit niet aangegeven in de GUI maar waarschijnlijk dat de luck scaling rond de A/S zit. Luck zorgt ervoor dat je bleeds sterker worden, als je dit zwaard in combinatie met een bleed resin (http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Carthus+Rouge) gebruikt is het ontzettend sterk. Het zwaard heeft ook een hele hoge attack speed waardoor je vijanden makkelijk staggered en je bleeds ontzettend snel proct.

Voor de mensen die niet weten hoe bleeds werken, als het bleed balkje dat zo nu en dan in het midden van je scherm verschijnt vol raakt dan "proct'' de bleed en krijg je ineens een hoge burst damage. Dit werkt ook zo als jij vijanden aanvalt met een bleed wapen.

Ik zit zelf op 60 luck, dex en strength zijn niet zeer belangrijk want het wapen heeft voor beide een D scaling.
Na tutorial boss ben ik verder gaan spelen zonder te levelen dus redelijk wat souls verloren zonder er iets mee te doen. Ik dach dat levelen automatisch ging en dat ik alleen de skillpoints moest delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
fevo-1190 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:11:
[...]

Na tutorial boss ben ik verder gaan spelen zonder te levelen dus redelijk wat souls verloren zonder er iets mee te doen. Ik dach dat levelen automatisch ging en dat ik alleen de skillpoints moest delen.
Sorry helemaal overheen gelezen, ik denk dat je dan het beste mensen kunt helpen met bosses of een bepaalde zone een aantal keer opnieuw doen zodat je weer een beetje bij bent. Wat ook kan is dat je "ergens" een aantal "gratis" levels vandaan haalt, vervolg in de spoiler tag.

spoiler: Spoiler
In het begin van het spel is er een NPC die je 5 "gratis" levels geeft. Echter is niets gratis in dit spel en zorgt het nemen van deze levels ervoor dat je hollowed wordt. Dit heeft invloed op hoe je er uit komt te zien in het spel (beetje undead achtig) en heeft invloed op het PVP gedeelte van het spel (je kunt minder mensen summonen?). Ook heeft het invloed op het einde van het spel, maar de kans dat dit gebeurt is vrij klein.

De NPC heet Yoel of Londor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Heb net rotted greatwood verslagen pff wat heeft dat lang geduurd zeg.. Nu kan je daarna helemaal niks in dat veld alleen moet je een of andere offer brengen.. Iemand die mij kan vertellen waar ik dat kan vinden in een spoiler...

[ Voor 3% gewijzigd door k1978 op 19-04-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Tabsqt schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:35:
[...]

Sorry helemaal overheen gelezen, ik denk dat je dan het beste mensen kunt helpen met bosses of een bepaalde zone een aantal keer opnieuw doen zodat je weer een beetje bij bent. Wat ook kan is dat je "ergens" een aantal "gratis" levels vandaan haalt, vervolg in de spoiler tag.

spoiler: Spoiler
In het begin van het spel is er een NPC die je 5 "gratis" levels geeft. Echter is niets gratis in dit spel en zorgt het nemen van deze levels ervoor dat je hollowed wordt. Dit heeft invloed op hoe je er uit komt te zien in het spel (beetje undead achtig) en heeft invloed op het PVP gedeelte van het spel (je kunt minder mensen summonen?). Ook heeft het invloed op het einde van het spel, maar de kans dat dit gebeurt is vrij klein.

De NPC heet Yoel of Londor.
Bedankt ik zal morgen eens kijken wat ik het beste kan doen.
Misschien begin ik wel helemaal opnieuw met een niet character.
En dat met die npc lijkt me niet echt heel fijn om te doen.
Meer nadelen als voordelen voor die paar levels.
Maar toch bedankt voor de uitleg toppie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
k1978 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:40:
Heb net rotted greatwood verslagen pff wat heeft dat lang geduurd zeg.. Nu kan je daarna helemaal niks in dat veld alleen moet je een of andere offer brengen.. Iemand die mij kan vertellen waar ik dat kan vinden in een spoiler...
Volgens mij is dat voor pvp.
Maar je moet gewoon terug naar de vorige bonfire en dan inplaatst van naar greatwood te lopen ga je naar beneden (als je voor de greatwood staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo ik level toch maar gewoon door. Ik wil gewoon niet overnieuw beginnen. Was een nieuwe char begonnen maar idee dat ik alles weer moet zoeken spreekt me gewoon niet aan. Dus level door zodat ik andere build kan doen en ga dan NG+ en verder doen. Speel NG+ ook met een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Voor wie het bericht op de FP gemist heeft... Het DS bordspel gehaald zijn doel op Kickstarter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Gisteren dark sage verslagen hierna kun je naar de volgende area...

Moet alleen nog the abyss bitches verslaan, irritant is die. Heb nog geen hulpt oid.
Vindt deze boss vrij pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, weer een jaartje ouder geworden. Kijken of ik straks nog steeds kan spelen of dat ik echt een oude lul ben geworden :+

Even verder vanaf Crucifixion Woods naar de NPC die mij de spells kan gaan verkopen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:29
Waar kan ik specificaties vinden voor laptop videokaarten?
Ik hoef hem niet fantastisch op hoge settings te draaien maar wel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 11:59
Wat een frustrerend spel op sommige momenten, zal wel aan mijn skills liggen.
De stukken voor en bij Anor Londo waar Silver Knights je staan op te wachten gaf me bijna een reden om het spel direct tweede hands te verkopen. Mijn Mercenary, 2 handed Dex build,met de Uchigatana +8 doet heel veel damage, maar als ik 3x geraakt wordt door die gasten was het weer einde verhaal...
Op de PS4 duurt het laden van de levels als je zo vaak doodgaat dan ook echt frustrerend lang...
De coop play voor eind bazen maar ook bij het doorlopen van normale levels is heel erg leuk, al hadden ze dat wat mij betreft veel toegankelijker moeten maken.
Ga dit spel snel in coop uitspelen en dan gelijk doorverkopen. S&M tijdens gamen is toch niet mijn ding.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Luxurydiver schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:43:
Wat een frustrerend spel op sommige momenten, zal wel aan mijn skills liggen.
De stukken voor en bij Anor Londo waar Silver Knights je staan op te wachten gaf me bijna een reden om het spel direct tweede hands te verkopen. Mijn Mercenary, 2 handed Dex build,met de Uchigatana +8 doet heel veel damage, maar als ik 3x geraakt wordt door die gasten was het weer einde verhaal...
Op de PS4 duurt het laden van de levels als je zo vaak doodgaat dan ook echt frustrerend lang...
De coop play voor eind bazen maar ook bij het doorlopen van normale levels is heel erg leuk, al hadden ze dat wat mij betreft veel toegankelijker moeten maken.
Ga dit spel snel in coop uitspelen en dan gelijk doorverkopen. S&M tijdens gamen is toch niet mijn ding.
Neem een boog mee, schiet de eerste af, ren naar de eerste pillaar halverwege, ren naar boven. Dan de eerste afslachten (andere bowman kan je daar niet raken). Draai rechts om hem heen, backstab, backstab, R1, R1 dood.

Repeat voor de andere bowman. Dan staan er nog 3, en dan heb je een bonfire.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Axewi schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:23:
[...]

Die locatie heb ik ook even over gedaan voor een bepaalde ring, tenslotte zelf een tactiek bedacht die aardig goed werkte:
Tactiek in de spoiler:
spoiler:
De ladder af en de rechter "guard dog" lokken met pijl en boog. Zodra deze op je af komt de ladder op zodat hij je net niet kan raken. Vervolgens wachten tot ie "rustig"is en dan een plunging attack doen door van de ladder af te springen met 2x B (op de 360 controller) daarna beetje rond dodgen en zodra hij die lightning attack doet kan je de ladder snel weer op. Dit herhalen tot ie dood is. De 2e is makkelijker die kite je rond één van de pilaren ze kunnen daar niet doorheen attacken en zodra hij de lightning doet hak je op hem in
Plunging attack? Daar? dan ga je toch hartstikke dood? Het is veel te hoog. Ik heb geprobeerd dat te doen vanaf de ladder(in eerdere games kon je van van ladders af springen), maar me character laat met geen mogelijkheid de ladder los te laten. Misschien met een bepaalde ring, of met spook of zo, maar ja, heb geen sorceries.
SideShow schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:48:
Ik vind het tot nu toe niet zo "noob vriendelijk" dat online gedoe. Net 2 keer invaded ... onder andere door een kerel met een "flaming" 2H sword ... tja wat heb ik daaraan? Dan ga je dood.

Ik had op zo een wit summon teken geklikt, dan kwam er iemand ... maar dan moesten we plots the dancer doen? Heh? Ik had geklikt op een summon teken bij vordt? Hier en daar een woordje uitleg zou het spel toch echt geen kwaad doen soms
Welkom bij dark souls :)

Als je iemand summoned dan zet je je wereld open om invaded te worden door red phantoms. Wil je dus niet invaded worden door reds, summon niemand, tenzij het naast de boss room is. Na het summonen namelijk de boss room inlopen zorgt ervoor dat de red phantom er vandoor gaat.

Die flaming 2H sword is waarschijnlijk een wapen buff, charcoal pine resin. Of de Pyromancy variant ervan, al is dat onwaarschijnlijk gezien je die pas veel later krijgt.

Verder is het juist de charme (voor mij en velen fans van deze serie) dat de game je handje niet vast houd. Dat je zelf moet ontdekken, dat je het ook een bepaalde moeilijkheid heeft waardoor je zelf moet experimenteren. Al is het voor mij nu wel "gewoon" geworden. Ik heb de claymore(mijn goto in DS1 en DS2). Vanaf dat moment was de game niet meer moeilijk :)

Het is meer de rush die je krijgt als je een area doorkomt en een bonfire vind. Of een shortcut vind naar een eerdere bonfire. Dat moment van rust. Maar ook die moeilijke boss waar je de eerste keer compleet afgemaakt word, maar de 2de keer z'n moves beter leert kennen en dat blijft doen tot je hem neerlegt. Zodra je em dan neerlegt de ontlading. Dat zijn de dingen die het zo vet maken voor mij. (Behalve DS3 op bosses niveau tot nu toe. Ik heb nog geen moeite gehad met een baas. Ik vond ze allemaal makkelijk. Misschien omdat ik te ervaren ben met dit soort games of zo. Gelukkig is de wereld nog steeds lastig).
Kun je dit in spoilers zetten. Vooral de naam van de area en de enemies is super dikke spoiler voor mensen van de eerdere games die nog niet zo ver zijn.....

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 20-04-2016 09:08 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu al bijna een week bezig maar ik ben nog steeds niet langs die eerste draak :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:14:
ik ben nu al bijna een week bezig maar ik ben nog steeds niet langs die eerste draak :'(
Welke eerste draak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Laatst online: 22-03 07:10
Toch niet die bij de high wall hoop ik? Zoja pak er dan ff een guide of walktrough bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hint: wacht tot hij de zijkant in de fik zet, ren er dan keihard langs. Het is geen boss, je hoeft het niet te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
ye-roon schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:05:
[...]

Plunging attack? Daar? dan ga je toch hartstikke dood? Het is veel te hoog. Ik heb geprobeerd dat te doen vanaf de ladder(in eerdere games kon je van van ladders af springen), maar me character laat met geen mogelijkheid de ladder los te laten. Misschien met een bepaalde ring, of met spook of zo, maar ja, heb geen sorceries.
Ja plunging attack. Ik kan gewoon van ladders af springen hoor, zoals ik al aangaf 2x kort achter elkaar op B drukken (xbox 360 controller) en ik spring van de ladder. Met toetsenbord en muis zal het 2x de dodge knop zijn.
Je moet inderdaad niet helemaal vanaf boven springen want dan ben je mors dood :+ je kan iets hoger op de ladder staan zodat die mob je net niet meer kan raken.

Gisteren in dat gebied wat mensen geholpen, makkelijk souls farmen daar alleen zijn de constant invades wel hinderlijk. :(

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik twijfel of dit spel iets voor mij is. Ik ben niet echt een fan van RPG-achtige spellen, maar de geweldige scenes en bossfights uit het spel spreken mij erg aan. Ze doen me namelijk denken aan God of War.

Ter illustratie: ik heb recent Fallout 4 uitgespeeld; geweldig spel! Vond echter het settlements opzetten, wapen mods maken en dergelijke te ver gaan dus dat heb ik waar mogelijk overgeslagen.

Met dit in het achterhoofd, is Dark Souls 3 dan wel iets voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
B00st3r schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:34:
Nee

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Ach, troost je. Ik zit nog in High Wall
spoiler:
en heb de shortcut naar de cathedraal via de lift zojuist vrijgespeeld. Sowieso is mijn gametime vrij gelimiteerd maar verder speel ik ook vrij voorzichtig daar mijn ‘skills’ nou niet echt je-van-het zijn. Zeker de sterkere mobs zoals die dikke vent met die bijl die rondjes loopt bij zo’n fontein of die “winged” knight zijn gewoon vervelend. Natuurlijk kan je ze wel neerhalen met een pijl en boog. Vanavond maar eens kijken naar de eindbaas, echt lang zal het lv niet meer duren…

Die draak kan je wegschieten met een pijl + boog (hoeft niet, kan wel) maar je kan ook simpelweg zijn ‘breath’ ontwijken door naar de andere kant te sprinten. Er zijn een aantal safespots te vinden en daarnaast vind je ook wel leuke items in hetzelfde gebied.

DS3 bevalt mij overigens wel hoor. Ik was bezig met DragonAge: Inq. maar vergeleken met DS3 vind ik het nu niet meer zo heel boeiend meer.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik twijfel of dit spel iets voor mij is. Ik ben niet echt een fan van RPG-achtige spellen, maar de geweldige scenes en bossfights uit het spel spreken mij erg aan. Ze doen me namelijk denken aan God of War.

Ter illustratie: ik heb recent Fallout 4 uitgespeeld; geweldig spel! Vond echter het settlements opzetten, wapen mods maken en dergelijke te ver gaan dus dat heb ik waar mogelijk overgeslagen.

Het is een totaal andere insteek, maar laat het je niet weerhouden. De games zijn een geweldige ervaring als je eenmaal doorhebt hoe je hoort te spelen.

Wellicht is het een idee om eerst Dark Souls 2 te spelen, deze is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Sumerechny schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:48:
[...]

Het is een totaal andere insteek, maar laat het je niet weerhouden. De games zijn een geweldige ervaring als je eenmaal doorhebt hoe je hoort te spelen.

Wellicht is het een idee om eerst Dark Souls 2 te spelen, deze is een stuk goedkoper.
Bedankt voor de feedback. Is het aan te raden om DS2 te spelen qua verhaallijn alvorens te beginnen aan DS3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

B00st3r schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:49:
[...]

Bedankt voor de feedback. Is het aan te raden om DS2 te spelen qua verhaallijn alvorens te beginnen aan DS3?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand voorsteld om eerst DS2 te spelen. DS2 is de zwarte eend in de souls series. Mocht je ergens beginnen, begin dan bij DS1. DS2 is leuk hoor, maar het heeft het toch net niet. Zeker de minste van de souls serie.

DS3 heeft ook veel meer story continuation met DS1 dan met DS2.

[ Voor 6% gewijzigd door ye-roon op 20-04-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

B00st3r schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:49:
[...]

Qua verhaal heb ik weinig meegekregen van de voorgaande games. De speelstijl kan echter sterk tegenvallen omdat het je zwaar afstraft op het maken van een fout. Dan zou ik het jammer vinden dat ik er 45-60 eu aan uit had gegeven. DS2 is momenteel 20eu ofzo.
ye-roon schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:52:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand voorsteld om eerst DS2 te spelen. DS2 is de zwarte eend in de souls series. Mocht je ergens beginnen, begin dan bij DS1. DS2 is leuk hoor, maar het heeft het toch net niet. Zeker de minste van de souls serie.
Daar is iets voor de te zeggen inderdaad. Ik heb er wel veel plezier aan gehad en ik kan me voorstellen dat de graphics ook invloed hebben op hoe een speler DS ervaart. Daar heeft DS2 een voordeel tov DS1.

Hoe dan ook..een eerder deel is goedkoper en wel een goede manier om 'feeling' te krijgen voor de game.

[ Voor 42% gewijzigd door Sumerechny op 20-04-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heb m'n Strength nu op 40 en ben Yhorm's Greatshield aan het proberen. Echt ziek, de hoeveelheid Stability en de passieve Poise buff die het geeft. Zelfs de zwaarste klappen consumeren maar een klein streepje stamina als ik ze block :D

In combinatie met de Fallen Knight set en de Claymore in de andere hand ziet het er in ieder gevaal te bruut uit (ihkv Fashion Souls :P). Met de twee juiste ringen zit in nog nét onder de 70% weight ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
ye-roon schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:52:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand voorsteld om eerst DS2 te spelen. DS2 is de zwarte eend in de souls series.
Ahum, dat is jouw mening :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tabsqt

Steam heeft tegenwoordig een refund optie, ik weet niet precies welke voorwaarden hieraan verbonden zijn. Misschien is het een optie om hiernaar te kijken :). Dan speel je het spel en als het je niets lijkt, vraag je gewoon je geld terug! Lijkt me wel dat je hem dan voor de volle prijs uit de steam store moet kopen en geen key uit Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Tabsqt schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:11:
[...]

Steam heeft tegenwoordig een refund optie, ik weet niet precies welke voorwaarden hieraan verbonden zijn. Misschien is het een optie om hiernaar te kijken :). Dan speel je het spel en als het je niets lijkt, vraag je gewoon je geld terug! Lijkt me wel dat je hem dan voor de volle prijs uit de steam store moet kopen en geen key uit Rusland.
Je hebt maar 2 uur de tijd en ikzelf heb bijna 10 uur gametime nodig gehad om dit spel en franchise te leren kennen/begrijpen (een stukje). Blij dat ik het gedaan heb want ik vind het het nu echt prachtig, maar 2 uur is echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Tabsqt schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:11:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, je kan 2 uur spelen binnen 2 dagen als ik het goed heb, had er 111 minuten opzitten en besloten het te houden! geweldig spel!

Ben nu op road of sacrifices aangekomen. Hoe ik speel is eerst op eigen houtje, en vervolgens voordat ik de boss room inloop even een walktrough te kijken om even zeker te weten dat ik niks cruciaals vergeten ben. Elk stuk heb ik wel iets over het hoofd gezien, bv de claymore bij de draak bij de high wall, dit is tevens ook gelijk me main wapen geworden, wat een geweldig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84

Verwacht geen snelle actie zoals in GoW. De bossfights zijn fantastisch ja, maar verwacht geen combo's. Het is tactisch en traag. Je moet je stamina managen en echt wachten op een opening. Erop af duiken word je vaak gewoon voor afgestraft (m.u.v. een enkele boss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iusedto schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:05:
[...]

Ahum, dat is jouw mening :)
En die van mij ook. Ik heb die game na een paar uur weer in de verkoop gegooid. Bloodborne tot NG+++ gespeeld en inmiddels 25 uur in Dark Souls 3 gestopt.

Ik ben inmiddels bij de Cleansing Chapel.

spoiler:
Beide shortcuts inmiddels geopend, maar wat een bizar interconnected gebied is dat zeg. Haal ik zo een reus neer, blijkt er om de hoek nog eentje te staan. Is het de bedoeling dat ik die tussen de 2 poorsten opsluit ofzo? Ze zijn behoorlijk gevoelig voor vuur, dus de eerste neerhalen was niet zo een heel groot probleem.
Facenoise schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:15:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, je kan 2 uur spelen binnen 2 dagen als ik het goed heb, had er 111 minuten opzitten en besloten het te houden! geweldig spel!

Ben nu op road of sacrifices aangekomen. Hoe ik speel is eerst op eigen houtje, en vervolgens voordat ik de boss room inloop even een walktrough te kijken om even zeker te weten dat ik niks cruciaals vergeten ben. Elk stuk heb ik wel iets over het hoofd gezien, bv de claymore bij de draak bij de high wall, dit is tevens ook gelijk me main wapen geworden, wat een geweldig ding!
Je gaat serieus een walkthrough bekijken voordat je een boss gevecht in loopt? Hoe verneuk je de game voor jezelf. De hele charme is juist het verrassingseffect en uitvinden welke tactiek, attire en wapen het beste werkt. Desnoods neem je halverwege een Homeward Bone en keer je later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:19:
[...]

En die van mij ook. Ik heb die game na een paar uur weer in de verkoop gegooid. Bloodborne tot NG+++ gespeeld en inmiddels 25 uur in Dark Souls 3 gestopt.

spoiler:
Beide shortcuts inmiddels geopend, maar wat een bizar interconnected gebied is dat zeg. Haal ik zo een reus neer, blijkt er om de hoek nog eentje te staan. Is het de bedoeling dat ik die tussen de 2 poorsten opsluit ofzo? Ze zijn behoorlijk gevoelig voor vuur, dus de eerste neerhalen was niet zo een heel groot probleem.

[...]

Je gaat serieus een walkthrough bekijken voordat je een boss gevecht in loopt? Hoe verneuk je de game voor jezelf. De hele charme is juist het verrassingseffect en uitvinden welke tactiek, attire en wapen het beste werkt. Desnoods neem je halverwege een Homeward Bone en keer je later terug.
Hij zegt een walkthrough te kijken voor het gebied waar hij zojuist is geweest om niets te vergeten, niet zozeer voor de boss battle ;)

Ik heb precies zelfde gedaan, eerst area en boss clearen en vervolgens walkthrough doorkijken of ik niks cruciaals vergeten bent zoals bijv key item/covenant ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
[...]

spoiler:

[...]

Je leest het verkeerd, ik check een walktrough om te checken of ik niks vergeten ben in het gebied voordat ik het volgende gebied in ga, ik ga echt de boss fight niet checken voordat ik hem begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ah zo, my bad. Ik dacht al. :)

Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
[...]

spoiler:

[...]
spoiler:
Deze 'poorten' dienen als bruggen om naar de overkant te komen op het hogere niveau. Eén ervan als zelfs shortcut als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd kijk ik de boss-tactics ook wel maar dit deed ik al toen ik nog raids deed in World of Warcraft. Wat voor bereiding kan geen kwaad, dood ga ik toch wel :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Meestal probeer ik enkele keren op mezelf ... daarna kijk ik eens op de wiki .. meestal was ik zelf al goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
vhal schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:31:
Eerlijk gezegd kijk ik de boss-tactics ook wel maar dit deed ik al toen ik nog raids deed in World of Warcraft. Wat voor bereiding kan geen kwaad, dood ga ik toch wel :+
Mijn eerste try is zoveel mogelijk dodgen om zijn attack pattern te checken... Af en toe aanvallen om te kijken hoe of wat(kan je hem baiten).

pas bij poging 2 ga ik echt voor de kill... tenzij spoiler hieronder...

spoiler: title
Bij die Tree net voordat je bij road of sacrifices aankomt was zon easy boss voor mij...Letterlijk eerste try dood. Al duurde het 2-3m voordat ik doorhad dat je die eggs kapot moest slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:18
Zelf inmiddels ook alweer de nodige uurtjes er in zitten, en ben nu bij de tweede boss aangekomen
spoiler:
Dat plantending
. Mooi om te zien hoe alle gebieden in elkaar overlopen en connecten, en om bepaalde Npc's tegen te komen..
spoiler:
Mmm…mmm…
Mm! Oh-hoh!
Forgive me.. I was absorbed in thought.

Geweldig gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
yinx84 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:31:
[...]

spoiler:
Deze 'poorten' dienen als bruggen om naar de overkant te komen op het hogere niveau. Eén ervan als zelfs shortcut als ik het goed herinner.
spoiler:
Klopt, die lijdt ook naar een covenant (naja, meer andersom) Heb daar nogal lopen puzzelen omdat ik de trap bij de 2de reus complete gemist had :P Zelf nu in de Catacombs, maar kan helaas vanavond niet verder spelen, dus morgen dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Rann schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:40:
Zelf inmiddels ook alweer de nodige uurtjes er in zitten, en ben nu bij de tweede boss aangekomen
spoiler:
Dat plantending
. Mooi om te zien hoe alle gebieden in elkaar overlopen en connecten, en om bepaalde Npc's tegen te komen..
spoiler:
Mmm…mmm…
Mm! Oh-hoh!
Forgive me.. I was absorbed in thought.

Geweldig gewoon _/-\o_
bij de lift toch?

Gister trouwens me tweede invade gekregen, eerste was ik net een peuk roken... zag me mannetje nog afgeslacht worden net toen ik terug kwam... Deze heeft het niet overleeft! :+ Vond het zelf redelijk easy, wellicht scheelde het ook dat ik een knight ben met 100% fysieke blok, en hij liep met een klein schild zonder 100% blok... Ik baite hem perfect en kon met me sword arts hem staggeren, volgens een goede combo en hij was al voor 75% dood en ik had al me flasks nog..

Afijn hij probeert nog soort van weg te rennen, en te chargen maar kreeg ipv succes 2 fire bombs op zn hoofd... en dood was hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

bram1984
En dat is jouw mening ;) Ik vond Bloodborne juist de minste van allemaal; grafisch overdreven druk, area's grotendeels hetzelfde door het hele spel heen (al is dat toegegeven het thema), een zwaar versimpeld stats en gear systeem dat je niet echt - jouw - character laat maken zoals de *-souls games je dat laten doen, en erg kort. Alsof het een soort arcade- of demoversie in een souls setting is. Verder een vette game hoor ;) maar meer een snack dan een maaltijd.

Ik heb de platinum trohpy, maar in BB heb ik misschien 80 uur zitten, tegenover ~ 400 in DS2 :P DS1 wsl ook zoiets, maar die ps3 was overleden :( All those momenst are lost in time, like tears, in rain.

De DLC's van DS2 hebben wel veel goedgemaakt wat level design betreft, maar imo kan je de game niemand afraden als je er zelf na een paar uur de brui aan hebt gegeven ;) Maar toegegeven, DS1 was beter.

Voorlopig blaast DS3 iig alles uit het water, loop gister weer per ongeluk een nieuwe area in ala wtf hoe dan.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Vond DS2 ook prima te doen, soms wat te linear maar erg vermakelijk. Ben dan ook doorgegaan tot NG+8 :+ Dat zie ik mezelf met DS3 toch niet zo snel doen. Ik weet niet wat het is, maar zit nu in NG+ en vind het beetje "saai"(Zit ook beetje in saai stuk)

Ik mis voornamelijk de sorcery, dat hebben ze echt verziekt helaas in DS3. Zit nu volledig pyro+greatsword, maar weinig variatie in "goede" pyro spells (denk 3-4 stuks)

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 20-04-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik zit ver in NG+ en heb nog niet echt guides gechecked. Maar als ik zo naar mijn verzamelde items en spells kijk heb ik vrijwel niets gemist.

Overigens vind ik NG+ echt zeer teleurstellend. Nu weet ik dat NG+ altijd al makkelijker is dan de eerste run maar NG+ in DS3 is echt gewoon doodsimpel. Casual Souls 3. Een willekeurige boss in vijf meppen kapotslaan met een Heavy Great Club blijft niet heel lang interessant.

Halverwege NG+, nog steeds level 90. Geen enkele noodzaak om door te levellen momenteel.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Voxalizer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:43:
Ik zit ver in NG+ en heb nog niet echt guides gechecked. Maar als ik zo naar mijn verzamelde items en spells kijk heb ik vrijwel niets gemist.

Overigens vind ik NG+ echt zeer teleurstellend. Nu weet ik dat NG+ altijd al makkelijker is dan de eerste run maar NG+ in DS3 is echt gewoon doodsimpel. Casual Souls 3. Een willekeurige boss in vijf meppen kapotslaan met een Heavy Great Club blijft niet heel lang interessant.

Halverwege NG+, nog steeds level 90. Geen enkele noodzaak om door te levellen momenteel.
Ja precies, ligt dus niet aan mij :+ Ik zit nu lvl 118 en moet toegeven dat 2-3-4 mobs tegelijk moeilijker is om te overleven met full pyro dan de eindbazen haha. De spellcasting time is echt om te janken, en dat met 2-3-4 mobs om je heen is vaak...YOU DIED :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Facenoise schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:36:
[...]

Mijn eerste try is zoveel mogelijk dodgen om zijn attack pattern te checken... Af en toe aanvallen om te kijken hoe of wat(kan je hem baiten).

pas bij poging 2 ga ik echt voor de kill... tenzij spoiler hieronder...

Bij die Tree net voordat je bij road of sacrifices aankomt was zon easy boss voor mij...Letterlijk eerste try dood. Al duurde het 2-3m voordat ik doorhad dat je die eggs kapot moest slaan!
Voor mijn beeldvorming @ jou spoiler stuk. Welke build en level was je toen?

Ik had volgens mij wel 15 pogingen nodig eer dat die baas neer was.
Ligt ook grotendeels aan mijn speelstijl denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
VTB schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:46:
[...]

Voor mijn beeldvorming @ jou spoiler stuk. Welke build en level was je toen?

Ik had volgens mij wel 15 pogingen nodig eer dat die baas neer was.
Ligt ook grotendeels aan mijn speelstijl denk ik.
Volgens mij zit ik nu rond lvl 30, speel met refined claymore + 2. Maar ten tijde van de boss was ik ongeveer 25 met refined claymore +1. Zijn hits zorgde in ieder geval voor 50-60% damage... Maar ben in totaal maar 3-4x geraakt door hem.

Ik had wel eerst alle andere dood gemaakt voordat ik de boss begon, dus geen last van aanvallen in me rug. Nadat ik de boss verslagen had heb ik via de shrine die gratis 4-5 levels van een NPC gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Facenoise op 20-04-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Facenoise schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:54:
[...]

Volgens mij zit ik nu rond lvl 30, speel met refined claymore + 2. Maar ten tijde van de boss was ik ongeveer 25 met refined claymore +1.

Ik had wel eerst alle andere dood gemaakt voordat ik de boss begon, dus geen last van aanvallen in me rug. Nadat ik de boss verslagen had heb ik via de shrine die gratis 4-5 levels van een NPC gekregen.
Ok, dan ga ik toch maar eens wat levelen en een keuze maken met welke build Ik verder ga. Ik was nog level 16 met katana.

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
VTB schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:02:
[...]

Ok, dan ga ik toch maar eens wat levelen en een keuze maken met welke build Ik verder ga. Ik was nog level 16 met katana.

Bedankt voor de info
No problem :) Ik had wat gerushed... ben nieuw in Dark souls, na wat ingelezen te hebben merkte ik dat ik toch wat dingen gemist had en ben alle areas opnieuw afgelopen, dit zorgde er denk ik voor dat ik ietswat hoger ben voor het gebied dan normaal? Ik weet trouwens niet wat ''normaal'' voor een bepaald gebied is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Facenoise schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:06:
[...]

No problem :) Ik had wat gerushed... ben nieuw in Dark souls, na wat ingelezen te hebben merkte ik dat ik toch wat dingen gemist had en ben alle areas opnieuw afgelopen, dit zorgde er denk ik voor dat ik ietswat hoger ben voor het gebied dan normaal? Ik weet trouwens niet wat ''normaal'' voor een bepaald gebied is...
Er is niet echt een "normaal" de een vliegt door het spel en is een laag level en de ander doet alles op zijn/haar gemakje en doet elk gebied vaker en heeft dus veel souls voor levelen. Daar komt nog eens bij als je andere mensen helpt bij bosses of andere stukken dan vliegen de souls zo binnen en ben je dus een heel erg hoog level.

Ter referentie: ik ben soul level 79 en ben in
spoiler:
Profaned capital, sta voor de boss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Clay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:35:
[...]

En dat is jouw mening ;) Ik vond Bloodborne juist de minste van allemaal; grafisch overdreven druk, area's grotendeels hetzelfde door het hele spel heen (al is dat toegegeven het thema), een zwaar versimpeld stats en gear systeem dat je niet echt - jouw - character laat maken zoals de *-souls games je dat laten doen, en erg kort. Alsof het een soort arcade- of demoversie in een souls setting is. Verder een vette game hoor ;) maar meer een snack dan een maaltijd.

Ik heb de platinum trohpy, maar in BB heb ik misschien 80 uur zitten, tegenover ~ 400 in DS2 :P DS1 wsl ook zoiets, maar die ps3 was overleden :( All those momenst are lost in time, like tears, in rain.

De DLC's van DS2 hebben wel veel goedgemaakt wat level design betreft, maar imo kan je de game niemand afraden als je er zelf na een paar uur de brui aan hebt gegeven ;) Maar toegegeven, DS1 was beter.

Voorlopig blaast DS3 iig alles uit het water, loop gister weer per ongeluk een nieuwe area in ala wtf hoe dan.
Ik vind Bloodborne inmiddels zelfs beter dan DS3. Grafisch op veel vlakken superieur en als grootste verschil de controls die zoveel soepeler zijn. Ook het niveau van de interconnectiviteit en de shortcuts uit Bloodborne heb ik tot nu toe na 25 uur nog niet echt ervaren helaas.

Ja het stats systeem is minder diep. Miste ik dat? Totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Die interconnectiviteit uit BB zie ik juist wel weer terug in DS3 tov DS2, de undead settlement en cathedral of he deep bv unlock je op een zelfde manier als central yharnam; rondjes terug naar eerdere bonfires. Dat is juist wat DS2 ook mistte tov 1.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ik speel als een Knight en ben bij de Daecons of the Deep. Gebruik op dit moment een Broadsword +3, maar heb het gevoel dat er iets beters te vinden moet zijn. Heb ook een Irrithyl Straight Sword +1 maar die doet minder dmg dan mijn Broadsword. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:27

-db-

Hoi

Het gebrek aan diepgang in Bb is denk ik pas een probleem als je niet van de snelle speelstijl houdt.
In DS heb je de vrijheid, je kunt als logge tank het spel uitspelen, maar ook als snelle dex-build zonder schild. Als dat laatste je niet ligt, zul je aan Bb weinig plezier beleven.

Als je dat wel ligt en je hebt al ervaring in DS1 en 2, dan is Bb naar mijn mening wel weer erg eenvoudig.
Als ik nu DS1 of DS2 speel dan weet ik al dat ik niet alle bosses binnen 3 pogingen neer ga krijgen. In Bb heb ik maar bij één boss meer dan 2 pogingen nodig gehad op de eerste playthrough.
(Dit gaat overigens niet over de DLC, die moet ik nog spelen. Maar ook in DS is de DLC een flinke stap moeilijker dan de main game.)

Zelf nu een uurtje of 10 in DS3 zitten. In het begin even wennen na Bb. Met deprived begonnen, Scimitar gekocht bij de hand maiden. Daarna de Uchigatana. Beide voor mijn gevoel, ondanks dat het dex wapens zijn, te traag.
Daarna een Pontiff Knight Curved Sword en dat spelt wel weer heerlijk.

Ook al een aantal keer PVP gedaan, maar eigenlijk alleen maar éénzijdige gevechten. Of het is 2 of 3 tegen 1 (zowel voor als tegen meegemaakt) wat het een beetje kansloos maakt voor degene die alleen is.

En de ca. 5 gevechten die wel 1 op 1 waren, allemaal onervaren tegenstanders.
Ze maakten allemaal beginnersfouten als:

- Volledige combos afmaken net buiten bereik van mij. En dan zonder stamina een meter voor me komen te staan.
- 3/4 van de stamina gebruiken in een mislukte aanval en dan blocken ipv wegrollen, waardoor ik met 1 of 2 slagen een guard break kan doen.

Kort gezegd, het waren korte gevechten als ze het niet op een rennen zetten. En als ze dat wel doen niet veel langer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
jaihel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:00:
Ik speel als een Knight en ben bij de Daecons of the Deep. Gebruik op dit moment een Broadsword +3, maar heb het gevoel dat er iets beters te vinden moet zijn. Heb ook een Irrithyl Straight Sword +1 maar die doet minder dmg dan mijn Broadsword. Heeft iemand een suggestie?
De beste tip die ik je kan geven: Zoek een type wapen wat bij je speelstijl past en niet zozeer een wapen specifiek. als je weet welk type wapen bij jouw stijl past kan je gaan kijken welke de "beste" versie van dat wapen is.
Volgens mij zijn alle wapens prima te doen qua damage, ze gaan beter scalen naarmate je ze upgrade en voor extra scaling kan je ze infusen met bijvoorbeeld een heavy of sharp gem.

Belangrijkste blijft dat je een wapen pakt waarvan de moveset je ligt, als je niet kan spelen met het wapen dan maakt het ook niet uit hoeveel damage die doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
jaihel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:00:
Ik heb mijn gehele 1ste playthrough simpelweg met een fire longsword +10 gedaan, easy as f*ck :)
En nu is fire niet eens de beste infusion aangezien de scaling voor STR wegvalt, dus ga voor deep/dark/sharp :)

Mocht je liever met greatsword willen spelen, Executioners greatsword is erg nice aangezien je FP terug krijgt bij elke kill ;)

[ Voor 9% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 20-04-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:18:
[...]

Ik heb mijn gehele 1ste playthrough simpelweg met een fire longsword +10 gedaan, easy as f*ck :)
En nu is fire niet eens de beste infusion aangezien de scaling voor STR wegvalt, dus ga voor deep/dark/sharp :)

Mocht je liever met greatsword willen spelen, Executioners greatsword is erg nice aangezien je FP terug krijgt bij elke kill ;)
Dat infusen is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb nu een Broadsword +4, en diverse infuse gems. Maar als ik wil gaan infusen dan gaat in alle gevallen mijn base damage omlaag. Is dat niet erg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
jaihel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:22:
[...]

Dat infusen is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb nu een Broadsword +4, en diverse infuse gems. Maar als ik wil gaan infusen dan gaat in alle gevallen mijn base damage omlaag. Is dat niet erg dan?
Infusion maakt in sommige gevallen het wapen sterker, maar het kan het ook slechter maken. Het hangt puur van jouw build af en de level scaling. Hoe beter de scaling, hoe beter de damage output.

Scaling gaat van - E D C B A S waarbij - (geen scaling) en E (slechtste scaling is) en S (beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
jaihel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:22:
[...]
Infusen doet per gem verschillende dingen.
voorbeeldje: (getallen zijn uit de lucht gegrepen en niet berust op enige waarheid)
Stel je hebt 10DEX
basis Katana: D scaling op dex base dmg 100 + 10 (van de dex) totaal 110 bij 10 dex
Sharp katana: C scaling op dex base dmg 80 + 20 (van de dex) totaal 100 bij 10 dex

Stel je hebt 30DEX
basis Katana: D scaling op dex base dmg 100 + 30 (van de dex) totaal 130 bij 30 dex
Sharp katana: C scaling op dex base dmg 80 + 60 (van de dex) totaal 140 bij 30 dex

Dus heb je in dit voorbeeld pas 10 DEX dan is sharp infusion niet handig en gaat je dmg omlaag. Ben je hoger level met meer DEX dan kan het zijn dat ondanks de lagere base dmg je uiteindelijke dmg omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Het is me een stuk duidelijker, bedankt. Fire gems etc doen niks voor mijn Broadsword, in de meeste gevallen gaat de scaling naar -

Ik houd het dus wel even bij alleen de +4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind DS1 en 2 beter dan BB. DS3 vond ik in eerste instantie beter dan DS1 en 2 maar nu de hype wat is gaan liggen vind ik 3 toch minder. Ook minder dan BB. Ik mis toch uitdaging in DS3. Mobs en bosses hebben echt te weinig health om voor een interessant encounter te zorgen.
Voor een beginner is het misschien ongelofelijk dat ik dit zeg maar DS3 is gewoon veels te makkelijk. En het is niet eens zo dat de moeilijkheidsgraad voor mij bepaald of het een goede game is of niet. In DS3 mis ik gewoon balans. Die guy die het Fume Ultra Greatsword dropt bijvoorbeeld. Dat is Dark Souls, niet die casual meuk die ze bosses noemen in deze game.

Ik vind de PVP in DS3 overigens ijzersterk. Het enige probleem is dat je vaak in de minderheid bent maar dat zal op een gegeven moment wel minder worden.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jaihel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:32:
Het is me een stuk duidelijker, bedankt. Fire gems etc doen niks voor mijn Broadsword, in de meeste gevallen gaat de scaling naar -

Heel kort door de bocht: veel wapens hebben geen attribute bonus. Met infusen voeg je een attribute bonus toe. Als je wapen dus 150 damage doet en door infusen zakt deze naar 130, maar tegelijkertijd voeg je B scaling Dexterity toe door de infuse en je hebt DEX op 50 zitten, dan heb je uiteindelijk meer damage. En met ieder level dat je in DEX stopt, gaat je damage omhoog. Ik had dit in eerste instantie ook niet door, maar mijn Uchigatana doet nu meer damage dan voor de infuse, ook al is mijn base damage lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
bram1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:37:
[...]

Heel kort door de bocht: veel wapens hebben geen attribute bonus. Met infusen voeg je een attribute bonus toe. Als je wapen dus 150 damage doet en door infusen zakt deze naar 130, maar tegelijkertijd voeg je B scaling Dexterity toe door de infuse en je hebt DEX op 50 zitten, dan heb je uiteindelijk meer damage. En met ieder level dat je in DEX stopt, gaat je damage omhoog. Ik had dit in eerste instantie ook niet door, maar mijn Uchigatana doet nu meer damage dan voor de infuse, ook al is mijn base damage lager.
Okey, ik heb alleen geen gems die mijn Broadsword een betere scaling geven dus ik laat 'm maar even zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

bram1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:37:
[...]

"veel" wapens?

Je bedoelt 1 of 2? Ik ben nog niet een wapen tegen gekomen zonder scaling. Ze hebben allemaal wel een vorm er van. Naast wapens die met een preinstalled infusion droppen, die hebben hun scaling al weg gehaald door de infusion. (Deep Battle Axe b.v.).

Tenzij je bedoelt wapens die alleen een Str scaling hebben, maar geen Dex. Maar in dat geval is het niet slim om het te infusen met sharp of refined. Sure voor je build misschien wel, maar je maakt dan niet optimaal gebruik van dat wapen. Je kan het dan beter Heavy maken, FUGS bv, die heeft 50 str nodig om te kunnen gebruiken, je kan deze niet infusen, maar mocht dat wel kunnen, dan is heavy een veel betere optie omdat je de sterke scaling nog sterker maakt.

Zelfde waarom de claymore een goed quality wapen nog beter word als je die refined maakt. Hetzelfde geld voor pure dex wapens, daar is het ook beter om ze sharp te maken.

Neem een zeker greatsword. heeft 26str en 10 dex nodig om het te wielden. Normaal is de scaling: C/E. Refined maakt het C/C. Sharp maakt het E/A, je zou denken: goed voor een dex build! maar je hebt dan al 26 in str gestopt om het te kunnen gebruiken en je zorgt er net voor dat de scaling daarvan naar E gaat. Dat zijn dus 16 levels wasted aan minimale gain. De heavy infusion maakt het: A/- Awesome. Bijna alle classes hebben minimaal 10 dex, dus daar verlies je niets aan. 26str heb je toch al nodig. Dat kan je gewoon uitbreiden en de damage word daarmee insane.

Het is daarom beter om wapens te infusen met waar ze al sterk in zijn, tenzij je een int of faith build bent, dan eentje die scaled met je magic stat. Ga je voor quality build(equal str/dex): pak een quality wapen, gebruik refined. Ga je voor str, een str wapen met heavy. Ga je voor dex, een dex wapen met sharp. Van wat ik kan zien though, zijn er niet eens zo gek veel pure str of pure dex wapens. Het meeste is quality. Met wat speciale wapens die faith of int scaling hebben en een enkeling met luck er bij, maar die zijn op 1 hand te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Voxalizer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:33:
Ik vind DS1 en 2 beter dan BB. DS3 vond ik in eerste instantie beter dan DS1 en 2 maar nu de hype wat is gaan liggen vind ik 3 toch minder. Ook minder dan BB. Ik mis toch uitdaging in DS3. Mobs en bosses hebben echt te weinig health om voor een interessant encounter te zorgen.
Voor een beginner is het misschien ongelofelijk dat ik dit zeg maar DS3 is gewoon veels te makkelijk. En het is niet eens zo dat de moeilijkheidsgraad voor mij bepaald of het een goede game is of niet. In DS3 mis ik gewoon balans. Die guy die het Fume Ultra Greatsword dropt bijvoorbeeld. Dat is Dark Souls, niet die casual meuk die ze bosses noemen in deze game.

Ik vind de PVP in DS3 overigens ijzersterk. Het enige probleem is dat je vaak in de minderheid bent maar dat zal op een gegeven moment wel minder worden.
Zou het niet gewoon zo zijn dat je inmiddels een aardige expert bent geworden op het gebied van SoulsBorne games, en dat het daarom makkelijker lijkt?
Ik vind het wel leuk om een White Sign neer te gooien en de SunBro uit te hangen maar dan merk je gelijk dat het voor veel mensen de eerste Souls game is, ik denk dat zij die echte uitdaging nog wél tegenkomen.
En tegelijk, als je als veteraan DS1 nog eens doorloopt zal je dat ook als niet-moeilijk ervaren.

Het enige wat ze naar mijn mening echt simpeler hebben gemaakt zijn bepaalde mechanics, zoals van het humanity-systeem naar ember-form en het vernieuwde covenant -systeem. En dat vind ik een goed ding, die zaken waren soms omslachtig op een manier die niet veel toevoegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:27

-db-

Hoi

jaihel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:32:

Scaling is natuurlijk ook weer niet alles. Zo heb ik in eerste instantie mijn Uchi een raw infusion gegeven. Dat was toen (mijn dex was toen 13 of 14) beter dan normaal, terwijl daarmee alle scaling wegvalt.
Nu (dex 20) heb ik hem sharp infused, wat eerder nog niet mogelijk was, omdat dat beter is met de 20 dex die ik heb dan raw.

Elemental infusions, zoals fire, zijn dan weer anders. De scaling ben je dan inderdaad kwijt, maar je krijgt er fire damage voor terug, in combinatie met physical damage. Zo zal een wapen dan 170 physical heeft inclusief de scaling bonus, als je die fire infused, zomaar 110 physical en 110 fire damage kunnen krijgen. In principe doe je dan 220 damage als de mob geen hogere resist tegen fire heeft dan tegen physical.
(Vaak hebben ze dat overigens wel, waardoor het verschil in praktijk kleiner is. Maar het kan alsnog een voordeel opleveren.)

In DS1 en 2 kwam het er in de praktijk op neer dat elemental damage op je wapen in het begin van het spel vaak sterker is dan pure physical. En dat later, als de stats hoger zijn, de pure physical door de hogere scaling (en de hogere resists van de latere tegenstanders) weer meer damage doen.
Maar heavy, sharp en refined bestonden in die spellen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Sebastiaannn schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:30:
[...]

Zou het niet gewoon zo zijn dat je inmiddels een aardige expert bent geworden op het gebied van SoulsBorne games, en dat het daarom makkelijker lijkt?
Ik vind het wel leuk om een White Sign neer te gooien en de SunBro uit te hangen maar dan merk je gelijk dat het voor veel mensen de eerste Souls game is, ik denk dat zij die echte uitdaging nog wél tegenkomen.
En tegelijk, als je als veteraan DS1 nog eens doorloopt zal je dat ook als niet-moeilijk ervaren.
Ja, zeker speelt dit mee. Maar dan nog hebben bosses toch wel erg weinig health, zeker in NG+.

Maar ach, aan de andere kant is een DS3 met wat minpuntjes altijd nog een stuk beter dan 99% van de andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nou, net dus via de cheese Dancer of the Boreal valley afgemaakt binnen 40 minuten van Firelink Shrine. Geeft lekker wat souls, en ik kan redelijk snel wat meer souls farmen in Farron Keep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voxalizer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:53:
[...]

Ja, zeker speelt dit mee. Maar dan nog hebben bosses toch wel erg weinig health, zeker in NG+.

Maar ach, aan de andere kant is een DS3 met wat minpuntjes altijd nog een stuk beter dan 99% van de andere games.
Ik heb alleen Bloodborne ervaring en ik vind de bosses tot nu toe ook simpel.

Iudex: 4 of 5x
Vordt: in 1x
Cursed dinges Tree: 1e keer even moveset checken en te weinig Estus bij me, Homeward Bone en daarna direct gesloopt
Crystal Sage: 1x; oh dat en dat type attack? Achter een pilaar gaan staan en op mijn dooie gemak even een attire uitgezocht met hoge resistance en daarna gelijk kapot geslagen
Giant dude in hal: hmm, hij kan niet tegen een specifiek attribute; Uchi gebuffed en doodgeslagen via zijn voet

Maar wat niet is, kan nog komen. ;)

In Bloodborne heb ik vroeg in de game echt veel momenten gehad, waarbij ik dacht: holy shit, dit is onmogelijk, hoe ga ik hier in godsnaam langskomen. Dat moment moet in DS3 nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
bram1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb alleen Bloodborne ervaring en ik vind de bosses tot nu toe ook simpel.

Iudex: 4 of 5x
Vordt: in 1x
Cursed dinges Tree: 1e keer even moveset checken en te weinig Estus bij me, Homeward Bone en daarna direct gesloopt
Crystal Sage: 1x; oh dat en dat type attack? Achter een pilaar gaan staan en op mijn dooie gemak even een attire uitgezocht met hoge resistance en daarna gelijk kapot geslagen
Giant dude in hal: hmm, hij kan niet tegen een specifiek attribute; Uchi gebuffed en doodgeslagen via zijn voet

Maar wat niet is, kan nog komen. ;)

In Bloodborne heb ik vroeg in de game echt veel momenten gehad, waarbij ik dacht: holy shit, dit is onmogelijk, hoe ga ik hier in godsnaam langskomen. Dat moment moet in DS3 nog komen.
De giant in de hall is geen boss, is gewoon een mob. De moeilijkheidsgraad gaat wel flink omhoog vanaf een bepaald punt, je bent daar niet heel ver vanaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Tabsqt schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:50:
[...]

De giant in de hall is geen boss, is gewoon een mob. De moeilijkheidsgraad gaat wel flink omhoog vanaf een bepaald punt, je bent daar niet heel ver vanaf :).
Iets met Jailers >:) Dat vind ik overigens tot nu toe de vervelendste mobs! Heb daar heel wat met de pijl en boog gedaan.

Vanavond maar eens verder een profaned capital, hoop dat ik nog wat upgrade materiaal kan vinden voor mijn farron greatsword! lijkt me een best tof wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien we toch met namen van bosses gaan strooien. Als dit je eerste playthough is van de game, wacht even op Pontyff/Dragon Armour/Nameless King/Eindbaas voordat je gaat uitspreken hoe makkelijk het is.

Vooral Dragon Armour en Nameless King blijven pittig voor me, ik zit nu op NG++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:59:
Aangezien we toch met namen van bosses gaan strooien. Als dit je eerste playthough is van de game, wacht even op Pontyff/Dragon Armour/Nameless King/Eindbaas voordat je gaat uitspreken hoe makkelijk het is.

Vooral Dragon Armour en Nameless King blijven pittig voor me, ik zit nu op NG++.
Oh en vergeet ook niet;

De gargoyle mobs >_> en de vliegende fat Knights

Overigens! voor de Bloodborne spelers

De dikke vrouwen mobs hadden volgens mij Bloodborne creatures moeten zijn;

"cleanse this creature of his wicked curse" en de hele stijl/animaties/armor lijkt teveel op Bloodborne enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tabsqt schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:50:
[...]

Dat bedoel ik ook niet te zeggen, echter is een mob in mijn ogen dan weer een groep vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:21:
[...]

Dat bedoel ik ook niet te zeggen, echter is een mob in mijn ogen dan weer een groep vijanden.
mob is een singular creature, oude term :p ik gebruik ze meestal allebei :D

Qua difficulty, het komt nog wel. Waar je nu bent is doodsimpel

Qua gebieden:

Stuk na Abyss Watchers was lastig op level 20 :D
En dan het gebied na die boss Oo (niet de optional area) was echt een "wel fuck, nu wordt het echt Souls"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben al lvl 40. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mijn tip voor de crypts (mocht je daar nog niet zijn geweest); kijk naar de ogen! Voor uitleg, zie spoiler

spoiler:
Skeletten met wit gloeiende ogen zullen nog een keer opstaan en je aanvallen. Zonder die gloed niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ik heb gekozen voor een Knight, maar ik merk dat ik meer van de 2 handed weapons ben zoals Zweihander, Claymore en andere Greatswords/Greataxes. Ik heb toegang tot die ene NPC, kan ik dan gewoon speccen als zijnde warrior? Of mis ik dan nog bepaalde voordelen die ik als warrior wel heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik vraag me nu al een week af wat het betekent als er 100 +12 staat bij je weapon damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koendej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09-2018
Mijn katana is nu +3, als ik deze nu infuse met een gem blijf deze wel +3 neem ik aan. Of valt de reinforcement weg, en moetje opnieuw beginnen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tabsqt
SideShow schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:22:
Ik vraag me nu al een week af wat het betekent als er 100 +12 staat bij je weapon damage...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GT3xN3C.jpg

Even een van mijn wapens als voorbeeld. De 207 is de base damage van het wapen, deze begint bijvoorbeeld bij 100 en wordt steeds hoger als je je wapen upgrade bij de blacksmith. De 298 komt van de scaling (Attribute Bonus) van het wapen, 298 komt dus van de 60 strength en de 60 dexterity die mijn character heeft. Elk wapen scaled wel met een stat, behalve als je er een raw infusion op gooit. Scaling gaat van E tot en met S, waarbij E het slechtste is en S het beste.

Kortom: +12 komt van de stats waarmee je wapen scaled.

Je mag deze getallen gewoon bij elkaar optellen en dan kom je tot een totaal van 207+298 = 505 Attack power.

Niet direct gerelateerd aan je vraag maar dit mag je met alle stats van het wapen doen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/43SD6Uu.png

Als je bijvoorbeeld dit wapen hebt mag je alle damage values gewoon bij elkaar optellen, dus 144+104+114+89+114+95 = 660 Attack power. Echter gaan alle verschillende damage soorten (dark, fire, magic, physical etc) wel individueel door de resistances van de vijand.
Koendej schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:58:
Mijn katana is nu +3, als ik deze nu infuse met een gem blijf deze wel +3 neem ik aan. Of valt de reinforcement weg, en moetje opnieuw beginnen?
Reinforcement blijft gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Tabsqt op 20-04-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Tabsqt schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:02:
[...]

Even een van mijn wapens als voorbeeld. De 207 is de base damage van het wapen, deze begint bijvoorbeeld bij 100 en wordt steeds hoger als je je wapen upgrade bij de blacksmith. De 298 komt van de scaling (Attribute Bonus) van het wapen, 298 komt dus van de 60 strength en de 60 dexterity die mijn character heeft. Elk wapen scaled wel met een stat, behalve als je er een raw infusion op gooit. Scaling gaat van E tot en met S, waarbij E het slechtste is en S het beste.

Kortom: +12 komt van de stats waarmee je wapen scaled.

Je mag deze getallen gewoon bij elkaar optellen en dan kom je tot een totaal van 207+298 = 505 Attack power.
Thanks. Voted +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
:) Hoe ziet de multiplayer er uit op dit level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabsqt
Sebastiaannn schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:15:
[...]

:) Hoe ziet de multiplayer er uit op dit level?
Nog niet helaas (in totaal 2 invades+duels in mijn laatste NG run) , daar ben ik nu een ander character voor aan het levelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tabsqt op 20-04-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Ik lees hier wel eens dat DS3 te makkelijk zou zijn, vooral het begin. Nou het zal wel aan mij liggen dan, maar Bloodborne ging me stukken beter af. Heb me toch een partij zitten kloten vanavond, in notabane het allereerste gebied na de tutorial. Manman ben nog ver verwijderd van 'er lekker inkomen'... Wat een stroef begin.

[ Voor 3% gewijzigd door Spud82 op 21-04-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:48
Bij een van de laatste bosses aangekomen. Nog steeds geweldige game :)

Heeft iemand de guide van prima games? Ben benieuwd hoe de maps zijn en hoe de artwork is.
Vind het Eguide principe niet zo prettig en heb dan liever een fysiek boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
hmm, binnenkort maar wat gaan proberen, ik heb gezien dat je een +9 wapen kan krijgen voordat je Vordt dood hebt. Even kijken of dat echt zo'n verschil gaat maken. Fire Uchi en gaan. Helaas kan je nog geen Dark Sword krijgen voordat je Vordt afmaakt :-(
Henkje.doc schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:20:
Bij een van de laatste bosses aangekomen. Nog steeds geweldige game :)

Heeft iemand de guide van prima games? Ben benieuwd hoe de maps zijn en hoe de artwork is.
Vind het Eguide principe niet zo prettig en heb dan liever een fysiek boek.
De guide heeft iets, echter;

1.) Dancer of the Boreal Valley mist compleet.
2.) Nergens beschrijving hoe je naar andere gebieden moet komen (zoals Archdragon Peak)
3.) Beschrijvingen zijn echt minimaal. De kaarten zijn dan wel praktisch.

De guide is niet echt heel handig, NPC questlines staan er totaal niet goed in, met redelijk wat onhandige dingen.

Geinig voor 26 euro + notebook. Maar niet dat ik zoiets heb van "wow die moet je hebben"

[ Voor 61% gewijzigd door corset op 21-04-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

corset schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:43:
hmm, binnenkort maar wat gaan proberen, ik heb gezien dat je een +9 wapen kan krijgen voordat je Vordt dood hebt. Even kijken of dat echt zo'n verschil gaat maken. Fire Uchi en gaan. Helaas kan je nog geen Dark Sword krijgen voordat je Vordt afmaakt :-(

[...]

2.) Nergens beschrijving hoe je naar andere gebieden moet komen (zoals Archdragon Peak)

De guide is niet echt heel handig, NPC questlines staan er totaal niet goed in, met redelijk wat onhandige dingen.

Geinig voor 26 euro + notebook. Maar niet dat ik zoiets heb van "wow die moet je hebben"
+10 kan ook als je

spoiler:
Dancer en Dragon armor weet te verslaan op low level
voordat je Vordt killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

corset schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:21:
[...]

Oh en vergeet ook niet;

De gargoyle mobs >_> en de vliegende fat Knights

Overigens! voor de Bloodborne spelers

De dikke vrouwen mobs hadden volgens mij Bloodborne creatures moeten zijn;

"cleanse this creature of his wicked curse" en de hele stijl/animaties/armor lijkt teveel op Bloodborne enemies
Die dikke vrouwen zijn een knipoog naar Demon's Souls. Ze zijn zo'n beetje de vrouwelijke variant van de Fat Minister Official enemies: http://demonssouls.wikidot.com/fat-official

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Over Lothric Castle:

spoiler:
Gisteren Dragonslayer Armour ge-oneshot. Was er van overtuigd dat hij fase 1 was van de bossfight... erg teleurgesteld dat dat 't was. Had gehoopt op een draak die nog even naar beneden zou swoopen ofzo. Als Tanky melee speler is hij echt een grap :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Spud82 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 00:09:
Ik lees hier wel eens dat DS3 te makkelijk zou zijn, vooral het begin. Nou het zal wel aan mij liggen dan, maar Bloodborne ging me stukken beter af. Heb me toch een partij zitten kloten vanavond, in notabane het allereerste gebied na de tutorial. Manman ben nog ver verwijderd van 'er lekker inkomen'... Wat een stroef begin.
Alleen naked uchi guy is daar lastig, maar verder kan ik me niet voorstellen dat je daar moeite hebt. Of bedoel je de Lothric High Wall? Daar kun je alles met de boog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren bij Vordt aangekomen (ja, ik ben langzaam :P ) en om nou te zeggen dat het voor mij een makkelijke boss is/was, nee. Het zal wel aan mijn ervaring liggen maar na een paar tries kwam ik toch wel tot de ontdekking dat het beter is om
spoiler:
onder hem te staan en niet voor hem zodat hij niet die lunge attack doet

Vanavond maar weer eens verder aanmodderen. Die framedrops helpen ook niet echt mee om de boel te dodgen, mijn Knight lijkt sowieso traag te zijn met rollen (ook al zit hij onder die 70%).

Wel heb ik even mijn dex naar lv14 geleveled zodat ik die boog kan gebruiken met mijn Knight. Het wapen is best handig in sommige situaties :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
bram1984 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:43:
[...]

Alleen naked uchi guy is daar lastig, maar verder kan ik me niet voorstellen dat je daar moeite hebt. Of bedoel je de Lothric High Wall? Daar kun je alles met de boog af.
Yep High Wall. Ja maar met boog vind ik wel een beetje gay:) Nou ja je hebt gelijk: als dat m'n niveau is. Gisteren inderdaad al wel een boog gevonden in dat gebied, nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Spud82 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:59:
[...]

Yep High Wall. Ja maar met boog vind ik wel een beetje gay:) Nou ja je hebt gelijk: als dat m'n niveau is. Gisteren inderdaad al wel een boog gevonden in dat gebied, nog niet gebruikt.
Gay? Het is juist de kunst om het jezelf in deze games zo makkelijk mogelijk te maken. Er komen nog zat moeilijke stukken aan. FROM stelt de tools beschikbaar. Zoek zelf maar uit wat het beste werkt. Waarom zou je keer op keer met een zwaard op een tegenstander af rennen en doodgaan, als je 'm ook vanaf een afstandje kan slopen?
vhal schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:48:
Gisteren bij Vordt aangekomen (ja, ik ben langzaam :P ) en om nou te zeggen dat het voor mij een makkelijke boss is/was, nee. Het zal wel aan mijn ervaring liggen maar na een paar tries kwam ik toch wel tot de ontdekking dat het beter is om
spoiler:
onder hem te staan en niet voor hem zodat hij niet die lunge attack doet

Vanavond maar weer eens verder aanmodderen. Die framedrops helpen ook niet echt mee om de boel te dodgen, mijn Knight lijkt sowieso traag te zijn met rollen (ook al zit hij onder die 70%).

Wel heb ik even mijn dex naar lv14 geleveled zodat ik die boog kan gebruiken met mijn Knight. Het wapen is best handig in sommige situaties :)
Ik vond Vordt echt lachwekkend simpel de eerste keer. Bij dat soort bazen is het altijd logisch om onder/achter 'm te staan en naar voren te rollen als hij aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik heb twee vragen over Dark Souls III.

1: Ik ben begonnen met een sorcerer, maar tot nu toe lijkt het erop dat (alle) gear toegespitst is op knights, warriors en dat soort classes. Er is ook amper armor te kopen wat gezien zou kunnen worden als light armor. Verkijk ik me hierop of is het spel vooral toegespitst op heavy armor characters? Ik wil namelijk gewoon met een staff en vuurbal van een afstand damage doen in light armor.

2: In Firelink Ridge (volgens mij heet het zo) kocht ik van de dame in de stoel een 'heal aid' spell voor 500 souls. Vervolgens reisde ik naar Lotrhic om wat nieuwe souls te verzamelen en mijn faith of luck te levelen zodat ik die spell kon gebruiken. Ik kom terug in Firelink Ridge, level mijn stats up en de spell is uit mijn inventory en de dame verkoopt hem nu niet meer want haar stock is 'fully depleted'.
Is dit een bug? Komt die spell nog een keer terug in de verkoop? Hoe werkt dit in Dark Souls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
corset schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:43:

[...]

Ik vind de guide ook niet perfect maar hier moet ik je toch rectificeren:

1) Dancer of the Boreal Valley staat er wel degelijk in, ik was namelijk verontwaardigd dat ze de Vordt of the Boreal Valley in de guide the dancer noemde😁

2) Ook dit staat gewoon beschreven in de guide, door de guide kwam ik er namelijk zelf achter.

De guide helpt je voldoende om alles te ontdekken en de artwork zit ook goed wel goed. Wat ik wel merk is dat niet de gehele weapon scaling erin staat. Verder heb ik het NPC gedeelte nog niet gelezen doordat ik de eerste playthrough zoveel mogelijk blind wil doorlopen.

Conclusie: wil je een papieren versie met een mooie buitenkant die je door de gebieden gidst zodat je niks mist is het wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Navuri schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:44:
Ik heb twee vragen over Dark Souls III.

1: Ik ben begonnen met een sorcerer, maar tot nu toe lijkt het erop dat (alle) gear toegespitst is op knights, warriors en dat soort classes. Er is ook amper armor te kopen wat gezien zou kunnen worden als light armor. Verkijk ik me hierop of is het spel vooral toegespitst op heavy armor characters? Ik wil namelijk gewoon met een staff en vuurbal van een afstand damage doen in light armor.

2: In Firelink Ridge (volgens mij heet het zo) kocht ik van de dame in de stoel een 'heal aid' spell voor 500 souls. Vervolgens reisde ik naar Lotrhic om wat nieuwe souls te verzamelen en mijn faith of luck te levelen zodat ik die spell kon gebruiken. Ik kom terug in Firelink Ridge, level mijn stats up en de spell is uit mijn inventory en de dame verkoopt hem nu niet meer want haar stock is 'fully depleted'.
Is dit een bug? Komt die spell nog een keer terug in de verkoop? Hoe werkt dit in Dark Souls?
Dark Souls werkt wat anders qua items en gear als andere RPGs. Als sorcerer beginnen is wel wat pittiger dan andere classes, ik zou zeker in het begin melee niet totaal negeren. Op een gegeven moment ga je wel ringen en wapens vinden die pure sorcery builds mogelijk maken.

Er zijn pyromancies, sorceries en miracles.
Pyromancy is fire based en om deze spells te casten heb je een Pyromancy Flame nodig. Deze kun je krijgen van een Pyro trainer.
Sorceries zijn magic based en voor deze spells heb je doorgaans een staff nodig.
Miracles zijn Holy/Lightning based. Hiervoor heb je een chime of andere catalyst nodig. Heals vallen onder deze categorie.

Je kunt in principe alle vormen van magic gebruiken, zolang je er de juiste casting tool, stats en magic slots voor hebt. Heb je bijvoorbeeld die Heal spell gekocht dan zou je hem moeten kunnen equippen via Attune Spell bij de bonfire. Kost je dus een slot, je krijgt meer slots door Attunement te levellen.

Wat het voor een eerste playthrough tricky maakt is dat je NPCs moet vinden die je aan spells kunnen helpen. Zeker in DS3 is de quest van de Sorceries NPC nogal omslachig. Als je je niet tijdig aan je belofte die je hem moet doen houdt verdwijnt hij uit je game namelijk.

Er is overigens zeker light armor, kijk goed naar de stats. Misschien is het niet direct vanaf het begin te koop.

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste