Jumpiefox schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:08:
[...]
Dit is een punt waar een simpel antwoord op geven lastig is. Ik zelf heb veel lopen lezen kwa ondezoeken/interviews etc van psychologen tot aan binnen de Arabische kringen imam lezingen etc. Wat je wel vaak ziet is dat er een onderscheid gemaakt kan worden tussen de personen die zichzelf opblazen.
Vaak zijn het de mensen die weinig van het geloof af weten, vaak nog maar net praktiseren en ergens bij willen horen en op die manier makkelijk van alles aangepraat kunnen worden, ik geloof dat grofweg de grootste gedeelte van de 'Europese moslim terroristen' die zichzelf opblazen hieronder vallen. Je hebt ook een groep die al alles kwijt is, familie/kinderen/vrouw en daar het westen voor de schuld geeft, voeg hier een fancy pratende persoon aan toe en je hebt een perfect recept om iemand te brainwashen, a la Amerikaanse Cults etc. Natuurlijk zal er ook een groep zijn die wel geschoold is in de Islam en gewoon heilig erin gelooft dat jezelf opblazen geoorloofd is
Er dient wel een verschil gemaakt te worden tussen martelaarschap en jezelf opblazen.
Dit zijn echt alle clichés bij elkaar om maar niet islam als schuldige aan te hoeven wijzen.
Veel van die jongens die aanslag plegen hebben de koran juist heel goed gelezen, zijn zich juist enorm gaan richten op het geloof en er dag en nacht mee bezig.
Je gaat jezelf echt niet zomaar opblazen, het is echt geen mode gril.
En als het al kwam door armoede of uitzichtloosheid, waarom zien we dat nergens anders terug? Ik zie geen arme chinesen aanslagen plegen.
En waar komt dan die fancy pratende persoon vandaan?
Erg zwak verhaal dit.
Zelfs hier in het westen staat niet iedereen 100% op dezelfde lijn als het om een paar van je punten gaat. Het is een geloof, waar je vrijwillig voor kiest. Dus punt 2 en 4 vallen gelijk al af, dat is jou persoonlijke mening dat je de verhouding niet gelijk vindt. Je moet wel cultuur en geloof gescheiden houden.
Neem homo's bijvoorbeeld, het kan mij niks boeien dat iemand homo is, betekent dat dat ik het dan accepteer? Geen idee..ik blijf het iets niet normaal vinden maar het is niet mijn leven en ze doen maar. En ik denk dat velen andere er precies hetzelfde over denken ook niet moslims
En nog even anti-homo sentiment goed praten, ik had ook niets anders verwacht dat je geen homosexualiteit accepteert.
Homosexualiteit is een normaal verschijnsel trouwens, niet standaard, maar wel normaal.
Wikipedia: List of mammals displaying homosexual behavior
Er is geen rationeel argument om tegen homosexualiteit te zijn, het wordt vooral gevoed door religie.
Dat is precies mijn punt, wat wij terrorisme noemen is vanuit een ander perspectief gezien gewoon een manier van oorlog voeren. Zoals ik al vaker zei..actie - reactie. Dat het zeer laffe acties zijn ben ik het zeker mee eens! Als ze echte mannen waren en o zo stoer laat ze dan lekker een militaire basis aanvallen ofzo eens kijken of dat die idioten makkelijk af gaat. Dat doen ze natuurlijk niet wat ze zijn misschien wel gek en vaak ook dom maar degen die ze op weg sturen zijn dat vaak niet. De aanslagen die ze plegen zijn uitermate effectief om hun doel te bereiken: en dat is de haat jegens de Islam/Moslims nog verder aan te wakkeren zodat het straks ook met de "normale" moslims escaleert. Tenminste daar ben ik bang voor.
Ik heb een aversie jegens islam en moslims omdat ze onze westerse waarden niet accepteren en respecteren. Nog los van de aanslagen.
Sorry maar deze passage vind ik gewoon grote onzin. Wat heeft de Islam hier in EU verkeerd gedaan jegens Vrouwen/homo's? Nogmaals, Moslims hoeven Homo's niet normaal te vinden of lopen toe te juichen of te accepteren.
Dat moeten ze wel. En anders wegwezen. Waar komt het geweld jegens homo's vandaan?
Drie keer raden.
En hoe binnen de islam vrouwen worden behandeld, daar lusten de honden (oh shit die zijn onrein) geen brood van. De praktijk laat zien dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, te beginnen bij de hoofddoek.
Wat we wel moeten, aangezien we in een niet-islamitische samenleving leven en het dus met zijn 'allen' moeten doen is respecteren dat anderen hun eigen manier van leven hebben en dat het een moslim of niet gelovige of wie dan ook niks aangaat als iemand homo/lesbische/transgender of wat dan ook is maar het normaal vinden dat hoef ik zeker niet. Ik heb het gevoel dat je nu Cultuur en geloof door mekaar haalt.
Als jij dat niet normaal vind of accepteert, dan hoor je hier niet. Het is een kernwaarde van dit land.
En zodra jouw groep in de meerderheid zou raken, zou het wel eens slecht af kunnen lopen met deze mensen.
Joden beschermen? Moslims hebben niks tegen Joden maar tegen de Zionistische regime in Israel maar dat is een heel ander discussie. Kan je wel vertellen dat die haat wordt aangewakerd door het feit dat het regine elke internationale regel aan zijn laars lapt maar sancties zul je nooit zien. Een ander land hoeft maar iets verkeerd te doen en de internationale gemeenschap staat op zijn achterste poten..maar goed dat is een hele andere discussie
Wie in dezelfde zin schrijft 'Moslims hebben niets tegen joden' en vervolgens 'Zionistische regime' schrijft, spreekt zichzelf direct tegen nog voordat de zin is afgelopen.
Jodenhaat is diep ingeburgerd in de moslimcultuur/geloof.
Welke interventie bedoel je precies? Iraq was op basis van WMD's die er nooit waren. Dan is het toch eigenlijk niks anders geweest dan een niet-legetieme actie? Aangezien ISIS sindsdien vrijspel heeft gekregen en alerlei andere terroristische fracties is het dan niet aannemelijk om te denken dat de schuld dus direct dan wel indirect bij het westen ligt dat we nu zo een grote puinhoop hebben?
Het allergrootste probleem van de interventies is dat er geen plan was om op lange termijn de boel stabiel te houden. Of mjah, die plannen waren er wel maar veels te naïeve. En niet alleen de mensen uit die regio zitten met de gebakken peren maar nu ook wij in de EU. Dus waarom is het dan onredelijk om het westen de schuld te geven van die puinhoop? Hadden we niks gedaan, dan was het er ook niet.
Denk even twee seconden na.
Het moment dat Amerika weg gaat ontstaat er een isis en een totale interne oorlog. Wat zegt dat over de mensen daar?
Dus het moment dat een dictator weg wordt gehaald, ongeacht de legitimiteit er van, gebeurt dit.
Die mensen hadden ook gewoon aan hun land kunnen werken, maar ze besloten om een eigen islamitische staat op te gaan richten en sharia in te voeren.
Interessant dat dit dan de cultuur daar is.
Inderdaad, het MO is altijd wel een broeinest geweest van problemen. Problemen die echter door de leiders toen (sadam/Khadafi) redelijk strikt onder de duim hadden. Nou zijn wij natuurlijk anti-dictator schap maar misschien moeten wij beseffen dat niet iedereen gemaakt is voor een democratie. Ik geloof gewoon dat er bevolkingen zijn op deze aardkloot die hard handig aangepakt moeten worden, doe je dat niet krijg je groeperingen zoals ISIS etc.
Mensen zijn niet gemaakt voor een democratie omdat hun cultuur en geloof zo anti-democratisch is dat het inderdaad misschien alleen gaat werken in die landen met een dictator.
Laat ze daarom ook hun eigen problemen oplossen..maar daar is het nu te laat voor.
Ik denk dat ze dat op fundamenteel vlak nooit kunnen en ook nooit konden. De dictators hielden de deksel op de ketel. Maar de cultuur en het geloof is een eindeloze bron van olie op het vuur. En de aard van geloof is dat het niet kan veranderen dus veranderd deze situatie niet.
Als ISIS lang en breed is verslagen, zullen de aanslagen op europa doorgaan. Zoals de aanslagen in Israel af en toe gewoon weer oplaaien.
Want islam en moslims zijn in oorlog met het westen, alleen lijken veel mensen in het westen het nog steeds niet door te hebben.
En ik stem niet eens PVV, wow
Ik zie toch wel een uitweg: we moeten ervoor zorgen dat de islam en de omliggende cultuur wordt aangepakt en geen houwvast meer kan krijgen.
Meer jonge mensen die afstand doen van islam en haar normen en waarden. En kiezen voor vrijheid, voor kwaliteit van leven, voor focus op de toekomst in deze wereld in plaats van het vermeende hiernamaals.
[
Voor 3% gewijzigd door
Q op 07-06-2017 00:57
]