@Verwijderd
Zwets niet is een heel normaal taalgebruik. Maar als we in Nederland niet zo met elkaar om mogen gaan volgens jou mag het dan in het buitenland wel? Of zijn we hier moraalridders?
Je diskwalificeert hiermee je discussiepartner en daarmee de gehele discussie, reageer gewoon inhoudelijk of niet.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:59:
[...]
Sorry, maar dat is gewoonweg niet waar. De perceptie dat de dreiging groter is dan voorheen is er wel, maar dat valt waarschijnlijk volledig te wijten aan de verbeterde informatievoorziening. Een aanslag bijna live kunnen volgen komt totaal anders aan dan een genuanceerd krantenbericht de volgende dag.
[
afbeelding]
[...]
Beledig me niet door te doen alsof ik daar niet over na zou denken. Ik realiseer me donders goed dat we onze eigen grootste vijand kunnen zijn. Op het moment dat we de vrijheid die we dankzij honderden jaren strijd van onze voorouders met enige eenvoud opgeven voor vermeende bescherming is er geen sprake van een noodzakelijk kwaad. Dan gooien we het kind met het badwater weg en daarmee alles dat onze vrije samenleving zo waardevol maakt.
Nogmaals, wat ons onderscheidt van een bananenrepubliek is de mate waarin de basale vrijheden van onze burgers geborgd zijn. Je kunt dat niet beschermen door het af te breken.
Europa. Hoewel ik weet dat het topic over Europa gaat kijk ik liever naar de werelwijde dreiging omdat die relevanter is aangezien we ze hier de grens vroeg of laat over krijgen. Dat is waar ik het over heb zoals gezegd, en dan gaat dat kaartje van je de pullenbak in. Dat kaartje staat in schril contrast met wat islamitisch terrorisme, laat ik het maar zo noemen, aangericht heeft en zeker de gruwelijkheid waarop.
Dus nogmaal de vraag, en ga niet op de 'ik voel me beledigd tour' want die ken ik onderhand wel van je, maar kies wat je liever hebt, en ik herhaal mijzelf:
'Het is niet voor niets dat er diverse organisaties zijn die zich bezig houden met terreur die zeggen dat het dreigingsniveau erg hoog is en dat het erger is als ooit tevoren. Niet alleen in de EU maar ook daarbuiten. En dan kan je wel zeggen dat bepaalde maatregelen aan de stoelpoten en fundamenten van de vrije samenleving knagen, maar wat denk je wat terrorisme doet vanuit een geloofsovertuiging, of nog niet eens het terrorisme zelf maar de drang om het geloof met geweld of op een andere dwingende manier aan een ieder op te leggen? Wat denk je dat dat doet met de poten en fundamenten van een vrije democratische samenleving? Welk (noodzakelijk) kwaad heb je liever?'
Stel je nu echt de islam gelijk aan IS? In dat geval kan ik met absolute zekerheid stellen dat jouw normen en waarden, of het gebrek daaraan, door heel weinig Nederlanders worden gedeeld.
Voor een groot deel wel. De oorlogen, de aanslagen, radicalisering... het komt voort uit de islam. Dus ja je kan die lijn trekken, en waarom niet? Er zijn onderzoeken die duidelijk aantonen dat er een verband is tussen islam en geweld/aanslagen/radicalisering en alles wat er scheef is aan die ideologie want een geloof is het zeker niet. Het is gedurfd te stellen dat mijn normen en waarden door het overgrote deel van Nederland niet gedeeld worden, laat staan gewaardeerd worden. Het is niet zo dat ik de PVV gestemd heb, maar die vertegenwoordigen toch zeker veel van de normen en waarden waar Nederland voor staat. Zo ook de VVD en FvD. In Nederland is men het kotsbeu dat stapje voor stapje toegegeven wordt aan islam en haar waarden en normen. En niet alleen in Nederland zie je dat, dat zie je ook in omringende landen. Ik durf dan ook wel te stellen dat je hier wederom een scheve schaats rijdt.
Om welk islamitisch land gaat het dan precies? In heel veel landen gebeurt zoiets namelijk helemaal niet. In Iran bijvoorbeeld, wat de meesten van ons toch gerust een islamitisch bolwerk zullen noemen, zijn joden en christenen zelfs evenredig vertegenwoordigd in het parlement - zoals in de grondwet van dat land omschreven is.
Ik zal je er één noemen en de rest zoek je maar uit. Somalië is zo'n land. Daar is de Somalische terreurbeweging al-Shabaab een ware klopjacht aan het houden om iedereen te onderwerpen aan de koran. Ken je geen verzen uit de koran gaat je kop eraf. Ben je christelijk? Kop eraf. Voldoe je niet aan de kenmerken moslim? Kop eraf. En zo zijn er best nog wel meer landen waar dat gebeurt. Hou je toch niet van de domme en trek niet altijd alles in twijfel. Dit had jezelf ook kunnen vinden met een simpele search query. Sterker nog dit had je gewoon moeten weten omdat het overal op het nieuws is geweest.
Je noemt dat een feitelijke website? Kan je dat onderbouwen? Het komt namelijk op mij over als een extreem gekleurde website die één vooraf gesteld doel dient. Jij draag hem aan als bewijs en zult dus ook moeten aantonen dat het een valide bron is.
Ja dat is een feitelijk website. Nogmaals: als je het er niet mee eens bent weerleg het maar al die cijfers over islamitisch terrorisme. Weerleg het aantal doden maar. Weerleg die feiten maar. Ze staan er open voor. En ja het is een website die zich richt op één zaak. Is dat verboden? Ze geven alleen weer wat waar is, of mag de waarheid niet gezegd worden? Past het niet in je denkbeeld?
Alstublieft. Je ziet tegelijk dat andere extremistische ideologieën ook niet erg vredig zijn.
Dank je wel. Maar kan je het vergelijken met de terroristische dreiging van nu? De terroristische dreiging van nu beperkt zich niet tot lokaal niveau zoals je link laat zien, de terroristische dreiging van nu vanuit de islam is wereldwijd. En dat is een levensgroot verschil. Beiden zijn niet goed, maar zeker niet te vergelijken met elkaar. Ook niet qua achtergrond en overtuiging.
Als het het hele geloof betreft, waarom plegen niet veel meer moslims geweld? Waarom betreft het maar zo'n klein deel van het totale aantal van krap 2 miljard aanhangers?
Vind je het nog niet genoeg moslims die terroristische aanslagen plegen, of vanuit een ander geloofspunt de boel op steleten zetten? Cijfers wijzen uit dat er zeer veel sympathisanten zijn die warme gevoelens voor Daesh hebben, zelfs de aanslagen toejuichen. Ja ook in Nederland. Dat zijn potentiële samenlevingsgevaren die in zekere zin al geradicaliseerd zijn anders zou je die ideeën/daden verwerpelijk vinden. En misschien valt het mee in het gunstigste geval en blijft het hierbij, maar we hebben nog decennia te gaan om het volle potentieel te zien van het grotere plan der koran: de wereld veroveren bij het zwaard in de ene hand en de koran in de andere hand. Onderwerping bij any any means necessary. Dat is wat er gepreekt wordt en waar ze mee op pad gestuurd worden. Dit is nog maar het begin.
Zolang je het daadwerkelijke probleem, extremisme, niet weet aan te wijzen, maak je absoluut geen kans om een valide oplossing te vinden. Ondertussen vallen er wel steeds opnieuw slachtoffers die voorkomen hadden kunnen worden.
Het probleem is de ideologie islam. Er is geen gematigde islam. Ik ken veel moslims en die zijn heel lief en aardig. Ze werken keihard, leuke baan en huis. Leuke kids ook. Maar zodra ik over een Jood begin is alle aardigheid verdwenen. Zodra ik hun overtuiging in twijfel trek is alle aardigheid verdwenen. Zodra hun ideologie in de hoek zit keren zij 100% hun rug naar dit gastvrije Nederland toe en kiezen zij voor hun roots. En in sommige gevallen werken zij bij de overheid en daar ben ik niet blij mee omdat zij niet 100% kiezen voor Nederland maar voor wat de koran hun zegt. En dat valt goed aan te wijzen en die signalen zijn er zeker ook bij anderen. Maar men pakt het niet aan. En de oplossingen zijn al jaren geleden genoemd, tientallen jaren geleden. Maar links houdt alles tegen. Ook al tientallen jaren. En ja ook dat kan je in de kranten lezen en op het internet vinden.
Ik was via mail en DM al gewaarschuwd dat ik me in ene wespennest zou steken en eigenlijk wilde ik me niet in dit topic mengen. Het is mij in ieder geval duidelijk waarom ik dat niet wilde: de schellen zitten nog teveel bij sommigen op de ogen en die zie ik er nog niet in tien jaar afvallen. Wegwuiven van problemen, om de hete brei heendraaien, bagatelliseren, terugkrabbelen, feiten niet willen zien en afdoen als 'is het wel waar', van alles erbij betrekken wat er tegenwoordig niet meer toe doet en wat geen reëel beeld is van het hedendaagse terrorisme en de gruwelijkheid ervan wat veel en veel verder gaat dan de IRA en ETA aanslagen, of de linkse aanslagen van de RARA waar een Groen Linkser bij betrokken is geweest.
We breken dit topic over tien nog eens open en zien wie er gelijk heeft gekregen en hoe reëel de dreiging geweest is. Ik stap uit deze discussie en mede hierom:
Op welk linkse beleid doel je precies, wat stel je voor als alternatief, welk positief effect denk je dat dat gaat hebben en op welke basis maak je die inschatting?
Allemensen nog aan toe. Ik moet beleefd blijven, maar onder welke steen leef jij? Zie jij nog niet wat het linkse beleid ons heeft gebracht de afgelopen tientallen jaren? Welk positief effect heeft het linkse beleid op onze samenleving gehad? Nul komma nul wat betreft immigratie en terrorismebestrijding. Er zijn alternatieven zat voor het linkse beleid om veel zaken te voorkomen en zeker te verbeteren wat betreft immigratie en de raakvlakken met terrorisme.
Dit soort beweringen met algemeenheden en generalisaties zijn zonder verdere uitleg niet sterk en komen neer op ranting, wees concreet met voorbeelden.
[
Voor 4% gewijzigd door
defiant op 25-05-2017 00:50
]